Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 29.10.2013

http://adevarul.ro/news/eveniment/dascalii-fsli-incep-protestele-greva-japoneza-pichet-guvern-usl-1_526e167cc7b855ff568ae939/index.html

VIDEO Dascălii FSLI sunt în grevă japoneză. Ei au protestat la Guvern şi USL: „Moare orice naţie fără educaţie”

Membrii FSLI au început protestele luni, prin organizarea unei greve japoneze în toate unităţile de învăţământ din ţară şi prin pichetarea sediilor Guvernului şi USL, de la ora 11.00, pichete la care participă peste 300 de dascăli. Sindicaliştii solicită salarii mai mari cu 50% pentru debutanţi şi 6% din PIB pentru educaţie începând din 2014, dar şi modificarea programelor şcolare.

UPDATE: Peste 300 de membri ai Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (F.S.L.I.) au pichetat, luni, sediile Guvernului şi al Uniunii Social Liberale, cerând o întâlnire cu prim-ministrul, Victor Ponta, ministrul Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu, ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Liviu Dragnea.

Dascălii au cerut, luni, în stradă, salarii decente, o lege a educaţiei care să le respecte drepturile şi un învăţământ depolitizat şi nebirocratic.

„Am protestat în toţi anii când s-au organizat mitinguri fiindcă ne dorim un salariu decent pentru un tânăr în România care poate vrea să aibă şi o familie. Ne dorim ca munca noastră, dincolo de norma pe care o avem, să fie recunoscută şi apreciată nu numai verbal ci şi financiar, pentru că ne dorim un salariu care să ne permită să fim îmbrăcaţi decent şi adecvat în faţa elevilor noştri. Nu poţi să te prezinţi la clasă îmbrăcat oricum. Ne dorim respect”, a declarat pentru adevarul.ro o profesoară de limba engleză de la Şcoala Nr. 59, Roxana Muşat, prezentă la protestul din faţa sediului Guvernului.

Un lider de sindicat de la proteste, Sorin Dragnea, preşedintele Sindicatului Învăţământului Preuniversitar din Sectorul 1, afiliat la FSLI, a explicat cei îi nemulţumeşte pe cei aproape 400 de dascăli prezenţi la protest: „incompetenţa Guvernului de a asigura 6% din PIB, fond de salarii pentru profesori şi o serie de solicitări care ţin de managementul sistemului de educaţie şi anume: concursuri pentru directori şi renunţarea la hotărârea de Guvern care asigură salariile profesorilor conform finanţării pe elev”.

El spune că un grafic de concursuri pentru inspectori şi pentru directori se poate face într-un timp scurt, iar guvernanţii nu au de pierdut decât influenţa politică faţă de instituţiile respective

În ceea ce priveşte în finanţarea unităţilor de învăţământ conform standardelor de cost/elev, Dragnea mai spune că această formulă de calcul nu are nicio legătură cu realitatea din şcoli.

„Absolut toate unităţile de învăţământ ajung în imposibilitatea de a asigura salariile profesorilor până la sfârşitul anului, este nevoie de rectificări bugetare, de intervenţii ale Consiliului Local către Ministerul de Finanţe pentru a asigura salariile. Indiferent dacă un profesor predă pentru 40 de elevi sau 24, dascălul primeşte acelaşi salariu. Dacă salariul ar fi calculat în funcţie de numărul de posturi didactice aflate la predare, nu ar mai fi o problemă”, a explicat liderul sindical.

„Nu vrem să ni se dea dreptate la o masă de discuţii!”

Pe lângă protestele din stradă, o delegaţie a F.S.L.I a participat, aproximativ o oră, la o întâlnire cu ministrul delegat pentru Dialog Social, Doina Pană, cu secretarul de stat din Ministerul Educaţiei Naţionale Ştefania Duminică şi consilierul prim-ministrului Victor Ponta, Corneliu Calotă.

“Am mai prezentat încă o dată toate solicitările noastre, ni s-a dat dreptate, dar nu ni s-au oferit soluţii. Partea guvernamentală ne-a cerut, indirect, să evităm ieşirea în stradă, iar noi am solicitat ca până miercuri să fim invitaţi la o întâlnire cu premierul şi cu miniştrii Educaţiei, Finanţelor şi Administraţiei Publice. Nu vrem să ni se dea dreptate la o masă de discuţii, ştim că avem dreptate, vrem ca cei pe care i-am ales să îşi respecte promisiunile şi să rezolve problemele educaţiei, pentru că de educaţie depinde viitorul acestei ţări”, a spus, la ieşirea de la Guvern, preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

UPDATE: Aproape 200 de dascăli scandează paşnic în faţa Palatului Victoria din Capitală.

Pe pancartele lor sunt mesaje prin care cer revalorizarea domeniului educaţiei de către guvernanţi:

”Moare orice naţie fără educaţie!”

”Dascălii să facă instrucţie şi educaţie, ne-aţi îngropat în hârtii!”

”În învăţământul românesc birocraţia omoară educaţia!”

”Una e să fii salariat, alta e să fii slugă!”.

UPDATE: În jur de 180 de sindicalişti din educaţie pichetează  sediul Guvernului, în faţa Muzeului Antipa din Capitală, şi, simultan, alţi aproape 150 scandează în faţa sediului USL, cerând susţinerea financiară cu 6% din PIB a învăţământului românesc.

În total, peste 300 de dascăli au ieşit în stradă luni, prima zi de proteste, care ar urma să culmineze cu mitingul din 6 noiembrie, la care ar trebui să participe 10.000 de membri FSLI.

Profesorii au început luni seria de proteste în stradă cu trei zile de pichetare a sediului Guvernului şi al Uniunii Social Liberale (U.S.L.), în datele de 28, 29 şi 30 octombrie, anunţă reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), astfel:

  • 11.00-13.00 – 28.10.2013 – sediile Guvernului şi U.S.L.
  • 10.00-12.00 – 29.10.2013 şi 30.10.2013 – sediul Guvernului
  • 11.00-13.00 – 29.00.2013 şi 30.10.2013 – sediul U.S.L.

De asemenea, pe 6 noiembrie 2013, aproximativ 10.000 de dascăli vor protesta în Piaţa Victoriei în intervalul 11.00-13.00, urmând ca între 13.00 şi 15.00 să se deplaseze spre sediul Parlamentului pe traseul: Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Palatul Parlamentului (Piaţa Constituţiei), se arată într-un comunicat de presă al FSLI.

„La acest protest vom avea sprijinul studenţilor şi facem apel şi la părinţi şi la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor”, a precizat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Revendicările FSLI: 

• Alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din P.I.B. pentru educaţie, conform art.8 din Legea Educaţiei Naţionale şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public;

• Modificarea Legii educaţiei naţionale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic, astfel încât să se elimine discriminările existente în prezent şi să conducă la creşterea calităţii actului de instrucţie şi educaţie, dar şi la creşterea gradului de implicare a cadrelor didactice în luarea deciziilor. Principalele modificări care se impun sunt:

– Reintroducerea normei de predare de 16 ore pe săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ şi gradul didactic I;

– Decontarea cheltuielilor cu naveta cadrelor didactice să se facă de la bugetul de stat, prin Ministerul Educaţiei Naţionale;

– Introducerea prevederilor Legii nr. 315/2006 privind stimularea achiziţionării de cărţi sau programe educaţionale pe suport electronic;

–   Reintroducerea sporului de doctorat;

– Posibilitatea pensionării anticipate, cu cel puţin 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei;

– Acordarea gradaţiei de merit şi pentru personalul didactic auxiliar;

–  Introducerea posibilităţii dobândirii de către cadrele didactice a celei de-a doua specializări, prin programe de conversie profesională, cu finanţare de la bugetul de stat;

• Adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 %, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie de 2:1. Aceasta este singura soluţie pentru ca meseria de dascăl să devină motivantă şi tinerii performanţi să fie atraşi către cariera didactică. De asemenea, se impune majorarea salariilor personalului nedidactic, având în vedere faptul că actualele venituri ale acestei categorii de salariaţi, le permit un trai sub limita de subzistenţă;

• Depolitizarea învăţământului în sensul că, în dobândirea funcţiei de director al unităţii de învăţământ, rolul determinant să revină colectivului unităţii şi nu factorilor politici;

• Regândirea  programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, în sensul de a se pune accent pe latura formativă şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013102992710/Social/Sute-de-cadre-didactice-au-pichetat-sediile-Guvernului-si-USL.html

Sute de cadre didactice au pichetat sediile Guvernului și USL

Profesorii au ieșit în stradă pentru a își cere drepturile și a își striga nemulțumirile în fața Guvernului și a sediului USL. Aproximativ 300 de cadre didactice au pichetat, luni, sediul Guvernului și al USL cerând alocarea, din 2014, a minimum 6 la sută din PIB pentru educație și creșterea ponderii cheltuielilor de personal din învățământ din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public.

Protestatarii au venit cu bannere inscripționate cu texte ca: „Femeile de supliciu, 500 de lei salariul net“, „Învăță­mântul românesc: birocrația omoară educația“, „Una este să fii salariat, alta este să fii slugă. Nu facem decât să ne apărăm demnitatea“.
La acțiunea de protest au venit și câțiva copii, cu propriile mesaje: „Guvernanți, nu îi umiliți pe cei care ne învață!“ și „Guvernanți, dacă vă inte­resează viitorul meu, investiți în educție. Alocați 6% din PIB“.

Protestatarii, cadre didactie afiliate Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), au cerut creșterea bugetului pentru educație, majorarea salariilor, dar și modificarea Legii educației, inclusiv în ceea ce privește statutul personalului didactic, în vederea eliminării discriminărilor și creșterii calității actului de educație și a gradului de implicare a cadrelor didactice în luarea deciziilor.
O delegație a FSLI a depus un memoriu cu toate revendicările la Guvern și au discutat cu ministrul pentru Dialog Social, Doina Pană, cu secretarul de stat din Ministerul Educației Naționale Ștefania Duminică și cu un consilier al premierului Victor Ponta.

„Am mai prezentat încă o dată toate solicitările noastre, ni s-a dat dreptate, dar nu ni s-au oferit soluții. Partea guverna­men­tală ne-a cerut, indirect, să evităm ieșirea în stradă, iar noi am solicitat ca până miercuri să fim invitați la o întâlnire cu premierul și cu miniștrii Educației, Finanțelor și Administrației Publice. Nu vrem să ni se dea dreptate la o masă de discuții, știm că avem dreptate, vrem ca cei pe care i-am ales să își respecte promisiunile și să rezolve problemele educației, pentru că de educație depinde viitorul acestei țări“, a spus, la ieșirea de la Guvern, președintele FSLI, Simion Hancescu.

Reprezentanții FSLI au anunțat că, de luni până miercuri, în toate unitățile de învățâmânt, dascălii vor fi în grevă japo­neză și vor purta o banderolă albă pe braț.
De asemenea, de luni și până miercuri, între orele 11.00 și 13.00, au loc pichetări la sediul Guvernului și la cel al USL. Marți, între orele 10.00 și 12.00, va fi un protest la sediul Guvernului, iar miercuri, de la 11.00 la 13.00, la sediul USL.
Protestele vor continua, în 6 noiembrie, cu un miting de amploare în Piața Victoriei, urmat de un marș pe traseul Calea Victoriei – Piața Consti­tuției.
„La acest protest vom avea sprijinul studenților și facem apel și la părinți, și la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor“, a spus președintele FSLI, Simion Hancescu.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/zeci-de-profesori-protesteaza-in-pia-a-victoriei-654238.html

Zeci de profesori protestează în Piaţa Victoriei: „Nu facem decât să ne apărăm demnitatea!”

Aproximativ 200 de membri ai Federației Sindicatelor Libere din Învățământ protestează luni, de la ora 1:,00, în Piața Victoriei din Capitală, cerând în principal alocarea unui procent de minimum 6% din PIB pentru educație începând din anul 2014.

Cadrele didactice scandează lozinci precum: „Jos birocrația!” și poartă pancarde pe care se poate citi: „În învățământul românesc birocrația omoară educația” sau „Una este să fii salariat, alta este să fi slugă. Nu facem decât să ne apărăm demnitatea”.
„La protestul de astăzi (luni — n.r.) participă aproximativ 200 de membri de la filialele sector I și 6 din cadrul FSLI. Principalele noastre revendicări se referă la alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educație, modificarea Legii educației naționale, adoptarea unei legi a salarizării, dar și la depolitizarea și debirocratizarea învățământului. Nu poți cere calitate în actul de învățământ atâta timp cât un profesor debutant primește doar 200 de euro”, a spus Sorin Dragne, președintele filialei sector I a FSLI.

În paralel cu protestul din Piața Victoriei, membrii FSLI protestează și la sediul Uniunii Social Liberale.

Protestul de luni din Piața Victoriei este programat să se încheie la ora 13,00, urmând să fie reluat marți și miercuri, între orele 10:00 — 12:00.

http://www.puterea.ro/social/200-de-profesori-protesteaza-in-piata-victoriei-80454.html

200 de profesori protestează în Piaţa Victoriei

200 de membri ai Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ – FSLI protestează luni, de la ora 11,00, în Piaţa Victoriei din Capitală, cerând în principal alocarea unui procent de minimum 6% din PIB pentru educaţie începând din anul 2014.

Profesorii au pancarde pe care se poate citi: „În învăţământul românesc birocraţia omoară educaţia” sau „Una este să fii salariat, alta este să fi slugă. Nu facem decât să ne apărăm demnitatea”.

„La protestul de astăzi participă aproximativ 200 de membri de la filialele sector I şi 6 din cadrul FSLI. Principalele noastre revendicări se referă la alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educaţie, modificarea Legii educaţiei naţionale, adoptarea unei legi a salarizării, dar şi la depolitizarea şi debirocratizarea învăţământului. Nu poţi cere calitate în actul de învăţământ atâta timp cât un profesor debutant primeşte doar 200 de euro”, a spus Sorin Dragne, preşedintele filialei sector I a FSLI, potrivit Agerpres.

În paralel cu protestul din Piaţa Victoriei, membrii FSLI protestează şi la sediul Uniunii Social Liberale – USL.

Protestul de luni din Piaţa Victoriei este programat să se încheie la ora 13,00, urmând să fie reluat marţi şi miercuri, între orele 10,00 – 12,00.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/ce-spun-profesorii-constanteni-despre-greva-316331.html

PROTEST. Revendicările din educaţie au ajuns din nou pe masa guvernanţilor.

Ce spun profesorii constănţeni despre grevă

Aproximativ 50 de dascăli, membri de sindicat constănţeni, urmează să ajungă în această dimineaţă la Bucureşti. Plecarea se va face la ora 6.30, urmând ca la ora 11.00 aceştia să se alăture celorlaţi angajaţi din învăţământ pentru pichetarea sediului USL din capitală. În acelaşi timp, alte cadre dicatice vor picheta sediul Guvernului.

„Venitul nu este demn”

În semn de protest, pentru a atrage atenţia că în educaţie sunt probleme nerezolvate, unii dascăli constănţeni, membri ai Sindicatului Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar, au purtat la braţ, ieri,  banderola albă, prin acest gest sperând că poate de data aceasta vor fi ascultaţi de guvernanţi şi le vor fi soluţionate revendicările. „Sunt de acord pentru că luptăm pentru drepturile noastre. Avem nevoie de salarii decente pentru a trăi bine. La 40 de ani de vechime în învăţământ, venitul nu este demn pentru un cadru dicatic care a studiat o viaţă întreagă şi care se pregăteşte zilnic pentru a face faţă situaţiei învăţământului modern”, ne-a spus profesorul Dumitru Micu, de la Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru”.

În cancelaria acestei unităţi de învăţământ, pe un panou special erau trecute principalele revendicări din educaţie. „Având în vedere că nu se respectă  legea parteneriatului şi că nu s-au dat banii pe procesele câştigate noi vrem să le tragem un semnal de alarmă”, a fost de părere liderul de sindicat de la ”Nicolae Rotaru”, înv. Dan Drăgulescu Mihnea. „Port banderola albă pentru că protestăm alături de colegii noştri care sunt la Bucureşti în faţa Guvernului şi principala revendicare este 6% din PIB acordată învăţământului. Sperăm să se modifice ceva”, a menţionat prof. Aurelia D, de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” (CNMB).

„Nu cred că au vreun sens protestele”

Cu toate că este sindicalist, profesorul de fizică Ion Băraru, de la CNMB, nu susţine de data aceasta protestele dascălilor. „În legătură cu protestele sindicaliştilor din învăţământ nu sunt de acord sub nici o formă deoarece acestea trebuiau făcute la momentul oportun, când ni s-au tăiat salariile, nu acum când ni s-au întregit. Consider că acest lucru este o activitate politică şi nu sindicalistă. Nu cred că au vreun sens protestele, decât să perturbe sistemul de învăţământ. Sunt sigur că nu vor obţine nimic membrii sindicalişti”, a subliniat acesta.

Elevii sunt solidari

Deşi nu au informaţii despre acţiunile de protest ale cadrelor dicatice, elevii constănţeni se declară solidari cu dolenţele celor care îi pregătesc zi de zi la şcoală. „Nu sunt în cunoştinţă de cauză, dar consider că sunt oameni pregătiţi şi merită salarii mai bune”, a spus o elevă. „Sunt de acord cu profesorii. Trebuie să îşi apere drepturile şi sunt liberi să ceară ce vor ei”, a completat un alt adolescent.

Următoarea formă de protest anunţată de sindicaliştii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) se va desfăşura pe 6 noiembrie, atunci când va fi organizat un mare miting în piaţa Victoriei.

http://adevarul.ro/locale/focsani/peste-4000-cadre-didactice-vrancea-greva-japoneza-trei-zile-1_526e14c7c7b855ff568ada64/index.html

Peste 4000 de cadre didactice din Vrancea, în grevă japoneză pentru trei zile

În perioada 28-30 octombrie, salariaţii din învăţământ, membri ai Sindicatului Liber din învăţământ, se află în grevă japoneză, nemulţumiţi fiind de situaţia din educaţie.

Cadrele didactice care se vor afla în grevă japoneză nu vor întrerupe programul normal de lucru, ci vor purta banderolă albă la mână, prin care vor astfel să atragă atenţia guvernanţilor că nu şi-au respectat promisiunile.

Profesorii au şi o listă de revendicări, în care pun în vedere executivului să aloce 6% din Produsul Intern Brut pentru educaţie.

De asemenea, dascălii vor modificarea Legii Educaţiei, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic, astfel încât să se elimine discriminările existente în prezent.

În mod evident, profesorii vor şi majorarea salariilor debutanţilor cu 50% iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie de 2 la 1.

Cadrele didactice mai vor depolitizarea învăţământului, astfel încât în dobândirea funcţiei de director de şcoală rolul determinant să-i revină colectivului şcolii şi nu factorilor politici.

Ultimele două revendicări se referă debirocratizarea sistemului de învăţământ şi la regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor.

„Accentul să se pună pe latura formativă şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei pe piaţa forţei de muncă”, a precizat preşedintele Sindicatului Liber din Învăţământ Vrancea, profesorul Tudor Emil.

http://www.ziare.com/stiri/proteste/profesorii-au-iesit-in-strada-una-e-sa-fii-salariat-alta-e-sa-fii-sluga-1264971

Profesorii au iesit in strada: Una e sa fii salariat, alta e sa fii sluga

Aproximativ 300 de profesori au pichetat, luni, sediul Guvernului si al USL, cerand alocarea a minimum 6% din PIB, incepand cu 2014, pentru educatie si cresterea ponderii cheltuielilor de personal din invatamant, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public.

Cadrele didactice au purtat bannere pe care scria „Invatamantul romanesc: birocratia omoara educatia” sau „Una este sa fii salariat, alta este sa fii sluga. Nu facem decat sa ne aparam demnitatea”, potrivit B1 TV, care citeaza Mediafax.

Profesorii ies din nou in strada – pichet la Guvern si la sediul USL

La protest au participat, insa, si cativa copii, avand propriile mesaje: „Guvernanti, nu ii umiliti pe cei care ne invata!” si „Guvernanti, daca va intereseaza viitorul meu, investiti in eductie. Alocati 6% din PIB”.

Cadrele didactice afiliate FSLI mai cer majorarea salariilor, dar si modificarea Legii educatiei, in ceea ce priveste statutul personalului didactic, eliminarea discriminarilor si cresterii calitatii actului de educatie si a gradului de implicare a cadrelor didactice in luarea deciziilor.

Protestele urmeaza sa fie organizate zilnic, pana miercuri.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/greva-in-scolile-din-tara-dascalii-cer-alte-salarii-si-avizul-colegilor-pentru-directori-1064398.html

GREVĂ în școlile din țară. Dascălii cer alte salarii și avizul colegilor pentru directori

Timp de trei zile dascălii sunt în grevă. ei cer alte salarii și depolitizarea învățământului. plus o alocare mai mare din PIB, de anul viitor. Acțiunea este revendicată de Sindicatul Învățământului Preuniversitar.

Numai în județul Timiș au intrat în grevă 1.250 de profesori din 95  de școli. Oamenii au venit la ore purtând banderole albe pe braț, fiind vorba de o grevă japoneză. protestul va dura trei zile, până pe 30 octombrie.”Este vorba de o acțiune care are loc la nivel național”, a declarat Marian Uță, președintele timișean al sindicatului.

Lista revendicărilor greviștilor cuprinde șase puncte, alocarea, de anul viitor, a 6% din PIB fiind prima pe listă. Urmează modificarea Legii Educației și Statutul personalului didactic, astfel încât profesorii cu gradul I și peste 25 de ani vechime să revină al nprma de 16 ore săptămânal. De asemenea se cere adoptarea unei legi a salarizării, conform căreia salariile debutanților să crească cu 50 de procente ( de la 800 la 1200 de lei) și majorarea salariilor personalului nedidactic.

Una dintre cele mai importante revendicări vizează depolitizarea învățământului și impune, ca obligatorie, prezentarea unui aviz din partea Consiliului Profesoral pentru orice candidat la funcția de director într-o școală.

Greviștii cer debirocratizarea sistemului li schimbarea programei școlare, de la un învățământ informativ la unul formativ.

http://adevarul.ro/news/eveniment/ponta-le-a-promis-profesorilor-preuniversitar-175-milioane-lei-rectificare-plata-salariilor-1_526e82aac7b855ff568d5d5a/index.html#

Ponta le-a promis profesorilor din preuniversitar 175 de milioane de lei la rectificare pentru plata salariilor

Premierul Victor Ponta a declarat, luni, că la rectificarea bugetară vor fi alocate 175 de milioane de lei pentru a fi plăti la nivel local salariile profesorilor din preuniversitar. Banii vor merge către autorităţile locale şi nu către Ministerul Educaţiei, a mai spus premierul.

„La rectificarea bugetară se asigură – dar nu în bugetul Ministerului, o să găsiţi la autorităţi locale, pentru că e vorba de profesorii din preuniverstar – se asigură 175 de milioane de lei, aşa cum s-a calculat de către inspectoratele şcolare şi judeţene, că este nevoie de suplimentarea fondului de salarii. 175 mil lei sunt pentru a asigura până la sfârşitul anului salariile profesorilor din preuniversitar”, a spus Ponta, potrivit Mediafax.

Declaraţia premierului vine în aceeaşi zi în care dascălii afiliaţi la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) au început protestele faţă de slabă finanţare a educaţiei în România.

Victor Ponta a subliniat faptul că banii pentru plata salariilor profesorilor din sistemul preuniversitar urmează a fi îndreptaţi către autorităţile locale şi nu către Ministerul Educaţiei.

„Deci nu căutaţi la Ministerul Educaţiei, la capitolul respectiv, căutaţi la autorităţi locale – aşa mi-a explicat domnul Voinea. Nu sunt eu marele specialist în capitole bugetare, eu am întrebat în general unde dăm banii, pentru ce, de unde e nevoie”, a adăugat Ponta.

Majorări în 2014 doar pentru dascălii debutanţi

Salariile şi pensiile nu vor fi majorate pentru anul viitor cu acelaşi procent, respective 3,75%, ci va fi ţintit către persoanele cu venituri mici şi anumite categorii speciale, precum medici rezidenţi şi profesori debutanţi, a declarat tot luni premierul Victor Ponta.

„Avem un spaţiu de creştere atât a pensiilor, cât şi a salariilor, important este să vedem exact în ce fel folosim acest spaţiu fiscal. Din punctul meu de vedere – şi este şi cel al ministrului de Finanţe – nu mărim toate salariile şi pensiile cu 3 virgulă ceva la sută, ci încercăm să ne adresăm celor cu venituri mici şi unor categorii speciale, fie că vorbim de medici rezidenţi sau de profesori debutanţi, pentru că, altfel, cei care au deja salarii şi pensii mari nu o să simtă foarte mult cei 3,75%, dar dacă mergem ţintit pe anumite categorii, creşterea va fi mai semnificativă“, a spus Ponta.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/ministerul-educatiei-primit-doua-oferte-sistem-it-permite-verificari-antiplagiat-1_526e5e68c7b855ff568c96c2/index.html

Ministerul Educaţiei a primit două oferte pentru un sistem IT care va permite verificări antiplagiat

Ministerul Educaţiei a primit două oferte pentru cumpărarea unei soluţii IT de gestiune a tezelor de doctorat şi a titlurilor universitare, care va permite, printre altele, verificări antiplagiat, contractul fiind estimat la 20,7 milioane de lei (4,7 milioane de euro), TVA inclusă.

Ofertele au fost depuse de consorţiile formate din KPMG România, Siveco România, Avantera SRL, Sysdom Proiecte SRL şi Plagiat pl Sp.z o. o. (Polonia), precum şi de Insoft Application SRL, AAM Management Information Consulting (Ungaria) şi Insoft Development&Consulting SRL.

„Îmbunătăţirea şi modernizarea proceselor şi activităţilor de preluare, evaluare şi informare privind tezele de doctorat şi de gestionare a titlurilor universitare va fi efectuată prin intermediul unui studiu exhaustiv al modului de lucru folosit în mod curent şi reproiectarea proceselor identificate utilizând un sistem informatic dedicat modelării, execuţiei şi monitorizării proceselor de lucru. Concomitent cu analizarea şi redefinirea proceselor de lucru va fi implementată şi o soluţie informatică de gestiune a tezelor de doctorat şi a titlurilor universitare ce va fi integrată cu sistemul informatic dedicat modelării, execuţiei şi monitorizării proceselor de lucru, formând astfel o platformă integrată ce va permite gestiunea tezelor de doctorat şi a titlurilor universitare conform proceselor de lucru identificate şi implementate. Soluţia (…) va include şi un modul de verificare anti-plagiatură ce va integra un serviciu extern prin intermediul căruia vor putea fi efectuate verificări antiplagiat”, se arată în anunţul de participare publicat în prima parte a lunii august pe www.e-licitatie.ro.

Introducerea acestor instrumente moderne de sprijinire a activităţilor de preluare, evaluare şi informare privind tezele de doctorat şi de gestionare a titlurilor universitare vor „genera un cadru procedural clar”, dedicat activităţilor vizate ce va ajuta la optimizarea muncii personalului ce ia parte la aceste activităţi şi la creşterea calităţii procesului doctoral, se mai spune în anunţ.

„Pentru a susţine implementarea instrumentelor software şi derularea proceselor într-un mediu sigur, proiectul include echipamentele şi licenţele software necesare pentru găzduirea sistemelor precum şi echipamente ce vor permite securizarea prin certificate client, prin carduri şi cititoare smartcard pentru toţi beneficiarii proiectului”, se precizează în anunţ.

Denumit „Servicii pentru actualizarea proceselor şi cadrului metodologic şi informatic pentru preluarea, evaluarea şi informarea cu privire la tezele de doctorat şi gestionarea titlurilor universitare în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale”, proiectul va fi finanţat din fonduri europene şi va avea o durată de 14 luni.

Proiectul se înscrie în Strategia Ministerului Educaţiei Naţionale de creştere a transparenţei decizionale în acordarea titlurilor ştiinţifice şi didactice.

Conform strategiei, Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, comisie de experţi constituită de Ministerul Educaţiei Naţionale, are ca atribuţii elaborarea criteriilor şi stabilirea bazelor de date internaţional reprezentative pentru fiecare domeniu specific, iar unităţile de învăţământ superior au atribuţii complete în ceea ce priveşte acordarea titlurilor ştiinţifice şi didactice, inclusiv soluţionarea contestaţiilor.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/despre-profesori-1_526e1485c7b855ff568ad7ca/index.html

Despre profesori

Voi publica, în curînd, un volum de interviuri. S-au adunat, în ultimii douăzeci şi trei de ani, incredibil de multe texte a căror valoare este, în primul rînd, documentară. A trebuit, fireşte, să las multe deoparte. Răsfoind prin arhivă, am găsit şi răspunsurile de mai jos, la întrebări repetate adesea, de-a lungul anilor. N-au încăput în carte, dar le consemnez, totuşi, pentru că tema e mereu actuală, mereu semnificativă, mereu dureroasă.

1. Ce înseamnă un ”profesor bun”?

Cred că un bun profesor trebuie să obţină un dozaj armonios între următoarele calităţi: dragoste autentică pentru materia pe care o predă, simpatie pentru elevii săi (implicînd o constantă bunătate a inimii), rigoare bine temperată.

2. Ce alte abilităţi şi cunoştinţe (in afara materiei predate) sunt necesare?

Orizontul de cunoştinţe al unui bun profesor trebuie să depăşească hotarele specialităţii sale. Cu alte cuvinte, e esenţială cultura lui generală. Esenţiale sunt şi abilităţi de tipul: limbaj limpede şi atrăgător, simţ al umorului, autoritate personală, dublată însă de cordialitate. Un profesor nu trebuie să-şi inhibe elevii cu aere magisteriale, dar nici să-i încurajeze la complicităţi „de gaşcă”. Trebuie să fie comunicativ, bine dispus, capabil să găsească proporţia justă între sobrietate şi camaraderie.

3. Dacă ar fi să evaluaţi ultimii 20 de ani, care din factorii ce influenţează comunicarea dintre profesor şi elevi (familie, mass-media, societate) s-au modificat, fie prin intensificare, fie prin diminuare?

În cădere liberă sunt familia şi societatea. Familia este ea însăşi o instituţie în criză, iar „societatea” e confuză, dezarticulată, încurajînd arbitrarul comportamental, falsele modele, atitudinile „trendy”, tendinţele centrifugale şi reacţiile standardizate. În schimb mass-media au căpătat un prestigiu nemeritat. Inflaţia lor e dublată de o îngrijorătoare prăbuşire a calităţii.

4. Dacă acum aţi fi elev, cum aţi dori să fie/să arate/să se comporte profesorul dvs?

Mi-aş dori să semene cu profesorii pe care i-am avut în liceu şi la facultate. Aveau, toţi, o croială universitară autentică. Erau, cu adevărat, nişte „domni” (un concept din ce în ce mai puţin la modă), adică nu puteau fi asimilaţi cu stilul golănaş ignar, prost-crescut, mediocru intelectualmente, incult şi ţîfnos al unei lumi în care „domnia” e o fandoseală, o formă vinovată de „elitism”.

5. Care este profesorul dvs preferat?

În liceu, un unchi al meu, Vladimir Niculescu, profesor de franceză, care îmi citea, seara, din Corneille. În facultate, Ion Frunzetti, Eugen Schileru, Edgar Papu. Deasupra tuturor, Constantin Noica. Care însă nu accepta să fie tratat după protocolul academic curent. Ne-a interzis, în mod expres, să-i spunem „profesor”. Ideea lui despre „şcoală” era dincolo de orice convenţii, dincolo de afectări „catedratice”, dincolo de obosita „şcolaritate” birocratică. Era, în acelaşi timp, „maestrul” ideal: ştia să adauge informaţiei seducţia şi reuşea să provoace, fără efort şi fără regie, admiraţia discipolilor.

Nu există, cred, componentă mai eficientă într-un proces formativ reuşit decît capacitatea de a stîrni şi de a întreţine admiraţia. Un profesor bun e cel care livrează suficientă materie umană pentru a fi admirat, iar un elev bun e cel care e capabil să admire. Restul sunt anexe…

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013102992705/Social/Transferul-elevilor-de-la-un-liceu-la-altul-ar-putea-fi-restrictionat.html

Transferul elevilor de la un liceu la altul ar putea fi restricționat

Părinții elevilor care au intrat la un liceu mai slab decât cel la care visau, încearcă la numai câteva luni după începerea anului școlar să își transfere copii la alt liceu. Transferul elevilor de la o școală la alta ar putea fi interzis în Bihor. Conducerea inspectoratului școlar din județ ia în calcul această măsură după ce, în ultimii ani, tot mai mulți părinți au depus cereri pentru a-și muta copiii la liceul la care nu au reușit să intre după repartizarea computerizată.

Singurele mutări acceptate vor fi în condițiile în care părinții și-au schimbat domiciliul sau atunci când e vorba despre cazuri medicale. În fiecare toamnă, imediat după evaluarea națională și repartizarea computerizată în licee, părinții depun cereri pentru a-și transfera copiii. Mulți dintre ei nu sunt mulțumiți de liceul la care au fost repartizați în urma mediei obținute la evaluare. Astfel, prin transfer, elevul poate să ajungă să studieze la liceul pentru care a optat prima dată, dar nu au avut media necesară pentru a fi admis.

Reprezentanții inspectoratului școlar spun că acestă practică nu este una corectă și vor să interzică toate transferurile neîntemeiate între licee.

http://www.ziare.com/scoala/vacanta-elevi/elevii-ar-putea-ramane-fara-vacanta-de-vara-proiect-de-lege-1264986

Elevii ar putea ramane fara vacanta de vara – proiect de lege

Parlamentarii PDL au initiat un proiect de lege care presupune ca elevii sa nu mai beneficieze de cele trei luni de vacanta, ci sa frecventeze cursurile unor scoli de vara.

Motivul? Trei luni de vacanta reprezinta o perioada prea lunga in comparatie cu concediile parintilor, potrivit Romania TV. Astfel, parlamentarii au formulat o propunere legislativa care prevede infiintarea unor scoli de vara.

Parlamentarii sustin ca trei luni de vacanta reprezinta prea mult fata de concediile de trei-patru saptamani ale parintilor, iar in timpul in care acestia sunt la serviciu copiii raman nesupravegheati.

Si mai multi bani pentru Biserica: Firea vrea after school in lacase de cult

Ei incep astfel sa se uite prea mult timp la televizor, sa stea in fata calculatorului sau chiar sa intre in anturaje dubioase, argumenteaza acestia.
Parlamentarii vor ca in timpul verii sa fie organizate niste cursuri cultural-educative. In cadrul scolilor de vara, elevii ar putea merge in drumetii, la concerte sau ar putea vizita diverse orase din Romania sau chiar din strainatate.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/studentii-cer-burse-mai-mari-universitati-mai-multe-locuri-camine-1_526e94a4c7b855ff568dbcdc/index.html

Studenţii cer burse mai mari pentru universităţi şi mai multe locuri în cămine

Uniunea Naţională a Studenţilor din România (UNSR) le-a solicitat, luni, premierului României şi reprezentanţilor Guvernului României granturi mai mari pentru universităţi în 2014, mai multe cămine studenţeşti, în condiţiile unui deficit de 30.000 de locuri la nivel naţional şi aprobarea rapidă a legii care reglementează practica studenţilor.

”Având în vedere prevederea din Legea Educaţiei Nationale nr.1/2011, care reglementează alocarea unui buget de 6% din PIB pentru educaţie şi Strategia fiscal bugetară 2014-2016, considerăm că este oportun ca finanţarea educaţiei să devină o prioritate în bugetul naţional, contribuind astfel la calitatea şi funcţionalitatea sistemului de educaţie din România”, se arată în comunicatul UNSR.

Deşi prin Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011 se prevede ca finanţarea să fie de 6% din PIB pentru educaţie, cifră ce nu a fost niciodată atinsă de la promulgarea legii, studenţii susţin că sunt conştienţi de faptul că, ”în contextul economic actual, este o valoare nerealistă, neraportată la bugetul naţional”.

Pentru 2014 ei îşi doresc însă ca ”finanţarea educaţiei să ajungă la cotele necesare susţinerii unui învăţământ de calitate sau să se găsească variante complementare de realizare a creşterii bugetului alocat”.

Revendicările studenţilor din 14 centre universitare:

  • creşterea fondului de burse trimis către universităţi, astfel încât să se ajungă o valoare realistă
  • mărirea subvenţiei pentru cămine-cantine si mărirea sub-platei taxei de cazare a studenţilor cu boli sau handicap de grad ridicat
  • situaţia actuală prezintă un deficit de aproximativ 30.000 de locuri de cazare atât în Municipiul Bucureşti, cât şi în centre precum Iaşi, Cluj şi Timişoara. Universităţi precum Academia de Studii Economice Bucureşti şi Universitatea din Bucureşti, ce oferă o programă educaţională de calitate şi de renume nu pot acoperi suficient din solicitările de cazare.Considerăm că prin acest deficit de locuri în camine nu se poate asigura egalitatea de şanse în accesul la o educaţie de calitate şi de aceea Guvernul Romaniei trebuie sa elaboreze un plan privind construcţia unor noi locuri de cazare
  • Guvernul României să suplimenteze fondurile pentru proiectele organizaţiilor studenţeşti. Finantarea proiectelor studenţesti stimulează creativitatea şi sprijină voluntariatul.
  • federaţiile studenţeşti să fie consultate în redactarea Metodologiei Ministerului Tineretului şi Sportului de finanţare a proiectelor pentru anul 2014
  • urgentarea adoptarii legii practicii şi corelarea acesteia cu nevoile pieţei muncii
  • dezvoltarea unei strategii privind finanţarea programelor de licenţă şi master de la universităţile de stat suprapusă cu previziunile de dezvoltare ale pieţei muncii
  • promovarea mobilităţii studenţilor, atât internă cât şi externă. Modul de finanţare al universităţilor precum şi evaluarea acestora ar trebui să ia în considerare acest criteriu.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/codrin-liviu-cutitaru-rentree-1_526e4ee0c7b855ff568c434c/index.html

Codrin Liviu Cuţitaru: La rentrée

Decanul alerga, tulburat, pe coridoarele corpului principal al Universităţii. Deschiderea festivă a anului academic părea să fi creat o nebunie generală. Parcările din campus erau blocate, profesorii şi studenţii se înghesuiau la orare, iar bobocii se aflau într-o derută totală, vecină cu halucinaţia.

Mulţi dintre aceştia îl opriră, cu fizionomii descompuse de spaimă, şi îi puseră întrebări complicate: „Nu vă supăraţi, unde îl găsesc pe domnul professor Garabet Ibrăileanu?“ sau: „Mă iertaţi, unde l-aş putea localiza pe domnul Alexandru Philippide? Dar pe domnul Gheorghe Ivănescu?“. Îşi reprimă răspunsul cinic-morbid – „Aţi putea încerca la domnul Cimitir!“ – şi le explică tuturor, răbdător, că „domnii“ în cauză reprezentau acum, pe lîngă numele unor mari personalităţi ale culturii române, şi numele unor amfiteatre ale instituţiei unde se desfăşura palpitanta acţiune. Mai dificil fu momentul în care un tînăr cu ochelari îl abordă intempestiv: „Caut sălile Ilie Popescu şi Mioara Stroescu. Mă puteţi ghida? Am Semiotica şi Lingvistica generală şi habar n-am cum să ajung în aceste amfiteatre…“ Bineînţeles, respectivele cursuri erau ţinute de colegii Popescu şi Stroescu. Buimăcit, decanul nu excluse totuşi ca Popescu şi Stroescu să se fi clasicizat între timp şi să fi ajuns amfiteatre… Îi spuse studentului să încerce peste drum, în clădirea mare şi frumoasă care se vedea prin ferestrele Universităţii. (Acolo era Policlinica pentru Elevi şi Studenţi, iar decanul spera ca aşezămîntul sanitar să aibă şi o secţie de Psihiatrie, unde ochelaristul să nimerească direct, fără ocolişuri inutile). Tînărul mulţumi şi adăugă: „Dar amfiteatrul Ion Mirescu vă spune ceva?“ Profesorul tresări violent (Ion Mirescu era chiar numele lui!). „Tot acolo îl găsiţi!“ răspunse el precipitat. Apoi se duse, îngrozit, în birou.

Nu apucă să răsufle că unul dintre prodecani intră, cu mină disperată, şi îi zise: „Omule, vezi că te caută feroce nebunul ăla de Moroiu. Vrea iarăşi să conteste nu ştiu ce…“ Decanul se înnegură şi mai mult. Moroiu era scandalagiul defazat al facultăţii, care depunea, non-stop, memorii şi petiţii împotriva cailor verzi de pe pereţi. Nu reuşi să se consulte cu prodecanul în privinţa unei posibile atitudini oficiale faţă de dezaxat, pentru că telefonul mobil începu să-i cînte în buzunar. La capătul liniei, o altă colegă atinsă de morbul reclamaţiei îi reproşa că nu găsise hîrtie igienică la toaleta profesorilor… Deodată, zbîrnîi scurt şi telefonul fix. Decanul, prins în torentul verbal al interlocutoarei ultragiate, îi făcu semn prodecanului să răspundă în locul lui. Acesta ridică receptorul şi, după cîteva secunde, gesticulă deznădăjduit înspre decan, şoptindu-i: „E Barizzi…!“ Decanul se schimonosi sălbatic, mîrîind că nu se afla în birou. Doamna de la celular continua să vorbească, dar el nu o mai asculta. Toată atenţia i se fixă pe prodecan şi pe ceea ce el îi spunea terifiantului personaj de la celălalt capăt al liniei telefonice. Barizzi se pensionase de mulţi ani. Avea însă plăcerea sadică de a suna, periodic, decanii şi prorectorii, pentru a le imputa, vreme de zeci de minute, anumite „defecţiuni“ ale învăţămîntului superior românesc. Prodecanul se descurcă exemplar. Zise: „Nu, domnul decan nu este! Participă la deschiderea anului academic. Eu sînt secretarul lui personal.“

Codrin Liviu Cuţitaru, autorul acestui articol, este prof. dr. la Facultatea de Litere a Universităţii din Iaşi (Catedra de Engleză). Cea mai recentă carte publicată: Istoreme, Editura Institutul European, 2009.

Citiţi articolul integral pe dilemaveche.ro.

http://www.cotidianul.ro/studentii-unii-reprezentanti-ai-guvernului-vad-bugetul-ca-un-ciolan-de-impartit-intre-ministere-225393/

Studenţii: Unii reprezentanţi ai Guvernului văd bugetul ca un „ciolan” de împărţit între ministere

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) se declară dezamăgită de negocierile cu Guvernul privind finanţarea acordată Educaţiei şi afirmă că unii reprezentanţi ai Executivului văd bugetul de stat ca un „ciolan” care trebuie împărţit între ministere.

ANOSR) a participat, luni, la o întâlnire cu reprezentanţii Guvernului, pentru a discuta despre nemulţumirile studenţilor legate de finanţarea Educaţiei, se arată într-un comunicat remis agenţiei Mediafax.

Studenţii au cerut garanţii din partea Guvernului privind respectarea articolului din Legea Educaţiei Naţionale care presupune alocarea a 6% din PIB pentru educaţie, articol a cărui implementare a fost amânată de Ministerul Finanţelor până la 1 ianuarie 2014.

ANOSR reclamă faptul că, încă o dată, nu a existat nicio asumare clară cu privire la creşterea finanţării Educaţiei, care în ultimii ani s-a învârtit în jurul valorii de 3% din PIB.

„Ba mai mult, reprezentanţii Guvernului se ascund în spatele fondurilor europene pe care ar putea să le atragă universităţile, recomandând studenţilor să găsească ei soluţii pentru alocarea a 6% din PIB pentru educaţie, în condiţiile în care acest lucru este prevăzut în Legea Educaţiei Naţionale şi în Pactul Naţional pentru Educaţie, semnat de toate partidele parlamentare în 2008. Prin urmare, se pare că din perspectiva Guvernului responsabilitatea creşterii finanţării educaţiei este fie a universităţilor, fie a studenţilor, nicidecum a guvernanţilor”, se mai arată în comunicatul ANOSR.

În urma întâlnirii, cei de la ANOSR se declară dezamăgiţi de „atitudinea unor reprezentanţi ai Guvernului care văd bugetul de stat ca un «ciolan» care trebuie împărţit între ministere astfel încât să nu existe prea mari nemulţumiri de nicio parte”.

„De pildă, consilierul ministrului Tineretului şi Sportului ne-a sugerat să ne uităm peste bugetele ministerelor din acest an, să analizăm care şi-au făcut treaba eficient sau nu şi să tăiem de la cei care nu au cheltuit banii eficienţi. Din punctul nostru de vedere, legea bugetului ar trebui să reprezinte viziunea Guvernului de dezvoltare a statului pe termen mediu şi lung, pentru că ea ar trebui să reflecte cel mai bine în ce vrea să investească statul şi ce rezultate vrea să primească în timp pe termen mediu şi lung. Astăzi nu am sesizat vreo viziune legată de modul în care se împarte bugetul, cel puţin nu una care să îi dea educaţiei importanţa cuvenită. Aşteptăm ca, după ce studenţii vor ieşi în stradă la mijlocul lunii noiembrie, agenda Prim-Ministrului să se elibereze şi să fie dispus să negocieze, pentru că observăm că momentan dialogul şi argumentele, oricât ar fi de bune, nu dau rezultate”, spune preşedintele ANOSR, Mihai Dragoş, citat în comunicat.

ANOSR precizează, în acelaşi context, că „necesitatea urgentă de alocare a 6% din PIB pentru educaţie” va fi dezbătută şi marţi, în cadrul unei mese rotunde, la Bucureşti, de către reprezentanţii grupurilor sociale implicate direct în domeniul educaţiei. Organizatorii sunt ANOSR, Consiliul Naţional al Rectorilor (CNR), Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământul Preuniversitar (FNAP-IP), Federaţia Naţională Sindicală „Alma Mater”, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”.