Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei -29.05.2014

PREUNIVERSITAR

 

DEZBATERE Patriotism cu forţa: imnul intonat obligatoriu în şcoli

Aproape un milion de copii ar putea fi obligaţi să cânte imnul României înaintea orelor, zilnic, dacă deputaţii aprobă o iniţiativă adoptată tacit de Senat. În caz contrar, şcolile vor fi sancţionate. Reprezentanţii societăţii civile consideră că acesta ar fi mai degrabă „patriotism învăţat cu forţa“. O propunere legislativă iniţiată de 32 de senatori PSD, care a trecut marţi de Senat, fără vreo dezbatere, transformă intonarea imnului naţional într-un ritual obligatoriu, zilnic, înainte de ore. Astfel, peste 930.000 de elevi din şcoala primară ar urma să cânte în fiecare dimineaţă varianta prescurtată, ce-i drept, a imnului, dacă proiectul de lege va trece şi de Camera Deputaţilor. Scopul, susţin iniţiatorii, majoritatea trecuţi de 50 de ani, este de a le dezvolta copiilor sentimentul de patriotism şi de identitate naţională. De aceeaşi părere sunt şi veteranii din sistem, însă majoritatea profesorilor şi experţilor combat ideea de a transforma imnul într-un instrument de coerciţie: un „patriotism cu forţa“ riscă să ducă de fapt la erodarea sentimentului naţionalist. Fostul preşedinte al Comisiei de Educaţie din Senat şi actualul europarlamentar Ecaterina Andronescu, unul dintre iniţiatorii proiectului de lege, a explicat de ce a fost nevoie de această impunere. „Cred că 80% nu ştiu că Imnul Naţional se ascultă şi se cântă în poziţie de drepţi, nu stând pe scaun, ori lucrurile astea trebuie educate. În momentul de faţă, în cel mai fericit caz, imnul naţional se intonează la începutul anului şcolar“, susţine Andronescu. Imn pe model american Inspectoratele şcolare ar urma să verifice respectarea acestor prevederi şi să stabilească măsuri de sancţionare pentru conducerile şcolilor care ar încălca legea, fără a fi menţionate concret care sunt acestea. „Aceste sancţionări nu înseamnă amenzi, care nici nu sunt prevăzute în proiect, ci mai degrabă atenţionări“, a explicat Andronescu. Inspectorii văd însă puţin mai nuanţat situaţia, respingând ideea de sancţiuni. „Este o măsură care s-a mai aplicat în trecut. Personal, eu consider că este necesar să se ştie imnul, prinde bine la vârsta lor şi le dezvoltă sentimentul de patriotism, însă nu cred că trebuie să se meargă până la sancţiuni, fiindcă nu rezolvă nimic“, a explicat inspectorul general Claudiu Cuibus de la Cluj. Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hancescu, susţine iniţiativa invocând modelul american, unde imnul este sfânt. „Mi se pare corect ca elevii să ştie imnul naţional, la americani toată lumea ştie imnul, la noi cred că nici măcar 5% din populaţie nu-l ştie. Şi eu am învăţat imnul la şcoală, pe vremea aceea cântam „Trei culori cunosc pe lume“, îşi aminteşte Hancescu, fiind de părere că „este jenant să nu ştii imnul propriei ţări“. O posibilă „erodare“ a patriotismului Însă nu toţi profesorii consideră că obligativitatea intonării imnului la şcoală prin posibila impunere de sancţiuni este o idee bună. Spre exemplu, profesorul de Istorie Corneliu Riegler de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc“ consideră că „este o propunere populistă făcută în scopuri electorale“. „Dacă trece, va ajunge un subiect de ironii şi de scandal, ar incita spiritele în zonele din ţară unde şi aşa apele sunt cam tulburi când vine vorba de identitate naţională. Intonarea Imnului Naţional poate să le insufle copiilor un sentiment de patriotism, dar cred că ar fi mai mândri că sunt români dacă nivelul de trai ar fi mai ridicat, dacă ţara lor ar merge mai bine“, este de părere Riegler. De altfel, şi o parte din colegii lui Andronescu din Comisia de Învăţământ resping propunerea privind imnul în şcoli, cum e Dumitru Oprea, dar mai ales cei care reprezintă etnicii maghiari. Marko Bela spune că acest lucru s-a mai încercat în trecut şi nu a avut efectul dorit. „Patriotismul se creează printr-un climat pozitiv, nu prin obligativitate şi sancţiuni. Nu cred că se va ajunge la un spirit mai patriotic, ci poate chiar la erodarea acestuia“, a spus acesta. „Educaţie de Evul Mediu“ Mai radicali sunt reprezentanţii societăţii civile, care folosesc des expresia „cu forţa“. „Patriotism cu forţa sunt două lucruri care se bat cap în cap, patriotismul nu se învaţă cu forţa, se învaţă onest cu valori, e la fel ca predatul Religiei la şcoală. Este educaţie de Evul Mediu, nu de secolul XXI“, a spus Marian Staş, expert în educaţie şi blogger adevarul.ro. „Învăţat astfel, devine o chestie de rutină, patriotism învăţat cu forţa, mai degrabă o reîntoarcere la perioada comunistă. Dacă e rutină, atunci nu mai este solemnitate“, este de părere şi sociologul Marian Preda. „Ar insufla un sentiment de patriotism, dar obligativitatea nu este un lucru bun. Imnul ar trebui studiat la ora de muzică“, spune consilierul şcolar Diana Ioaneş. Proiectul de lege prevede şi amenzi Pe lângă prevederile privind intonarea obligatorie a Imnului în şcoala primară, propunerea legislativă, care modifică vechea lege din 1994, vine şi cu alte schumbări precum obligativitatea arborării permanente a Drapelului pe edificii, în sediile autorităţilor şi instituţiilor publice, la sediul partidelor politice, la punctele de trecere a frontierei sau pe nave. Dacă prevederile acestea nu sunt respectate, prefectul şi Inspectoratul de Poliţie pot aplica sancţiuni de 30.000 – 100.000 de lei, prin structurile de specialitate desemnate, se arată în proiectul de lege adoptat tacit marţi de Senat. Bloggerul Alexandra Tătaru, profesor de geografie: „Imnul patriei să se cânte şi drapelul să se fluture!” ”O altă propunere interesantă a politicienilor ocupă tot timpul „gânditorilor noştri“. Dacă pentru drapelul ţării sau însemnele naţionale, propunerile par decente, chiar dacă unui muritor român poate i-ar plăcea să aibă steagul Botswanei în curte, partea cu imnul naţional cântat la clasele primare, la începutul orelor de curs, mi-aminteşte exact de perioada comunistă. Dacă va fi aprobată această propunere, va răsuna dintr-un capăt în celălalt al holului unei şcoli, nu numai în sala de clasă: imnul ţării. O obligaţie prin lege, nerespectarea ei fiind sancţionată mai mult decât ar fi sancţionat un transport ilegal de lemne de pe DN 2D. La ora 8 dimineaţa, înaintea orei de citire sau de matematică, este numai potrivit să se cânte „Deşteptarea”. Probabil că la clasele mici se mai poate reuşi cumva vreo impunere pe fondul naivităţii. Aşa cum nu ştiu elevii claselor primare prea bine diferenţa dintre o rugăciune spusă din credinţă sau din dorinţa să li se îndeplinească alte dorinţe, tot aşa veţi fi ţinuţi minte, dragi politicieni, când se vor face aceşti copii mai mari, ca pe nişte politicieni-clovni care s-au jucat decenii întregi de-a experimentul şi „rânjetul“ pe spinarea elevilor şi a profesorilor! Vă vor ţine minte la fel cum ţin şi eu minte, când aproape moartă de foame, şi cu ochii semideschişi, eram obligată pe vremea comunismului să cânt un imn „din inimă partidului“ care DA!, mi-a dat o şansă la educaţie, dar m-a privat de libertatea de exprimare. Sistemul de educaţie are nevoie de reforme eficiente, şi nu de regulamente naţionaliste sau inconsecvenţe ale proiectelor temporale şi spaţiale. Este în continuare subfinanţat, dar există cumva „curajul“ să se propună o lege cu sancţiune de la 30.000 la 100.000 lei. Îmi şi imaginez domnii inspectori umblând pe holuri, cu mâinile la spate, controlând dacă se aude imnul naţional cântat. Şi dacă cei mici sunt adormiţi, nu au voce şi sunt nemâncaţi pentru că trăiesc într-un cătun, cu sol nefertil şi capre sterpe, şi a căror şcoală nu are încă nici măcar curent electric, cine mai plăteşte amenda, dragi politicieni? Asociaţia de părinţi sau cei care au făcut averile pe spatele sărmanilor care merită să trăiască decent într-o Românie, cu drapel şi imn, dar demn?!”.

Sursa: Adevarul.ro

 

Despre Evaluările Naţionale de la clasa a IV-a, la Adevărul Live: „La română se evaluează competenţele de citit şi scris”

Astăzi, la Adevărul Live, am discutat cu învăţătoarea Mihaela Bonca, de la Şcoala Gimnazială „Ion Heliade Rădulescu”, despre Evaluările Naţionale de la clasa a IV-a, ce subiecte au primit elevii şi cum s-au descurcat la prima evaluare de acest gen organizată la nivel naţional. Elevii au primit două tipuri de teste, cu două texte: unul despre lebede şi altul despre creioane colorate. Mihaela Bonca: E o poveste cu tâlc cea de-a doua, cu o învăţătură, pe care copiii o parcurg pe măsură ce parcurg textul. Copiii au spus că pot să se descurce în cele 60 de minute şi că s-au străduit să răspundă la fiecare întrebare. Ei erau familiarizaţi oricum cu aceste teste, cu acest model. Au stat câte doi în bancă aşa cum stau de obicei în şcoală şi au primit şi subiecte diferite. Acest gen de texte cu tâlc nu reprezintă o noutate, încă din primii ani sunt obişnuiţi cu astfel de învăţături, pe care trebuie să le desprindă şi să le şi însuşească. Există lecţii în manualele de clasa a IV-a cu astfel de conţinuturi. De obicei, răspunsurile se găsesc în text. La nivelul clasei a IV-a se evaluează competenţele de citit şi de scris şi de obicei nu au probleme la acest nivel. Sunt sigură că elevii se vor descurca. Sunt tipuri de exerciţii care se fac la clasă în mod curent. Modelele seamănă cu cele de la testele internaţionale PISA, am observat şi eu. Sunt nişte experienţe benefice, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Întrebările trebuie rezolvate în ordinea lor, e mai simplu aşa. Notele vor fi trecute în caietul profesorului, vor primi nişte coduri în funcţie de ce au răspuns, dar elevii nu vor primi calificative şi nici nu vor fi afişate la avizier. Aceste rezultate vor fi discutate apoi şi cu părinţii şi vedem ce probleme trebuie să rezolvăm. Niciun elev nu a fost nemulţumit de examen sau să spună că a fost foarte greu. Noi am discutat cu ei şi înainte şi după examen, este exact ca o zi obişnuită de şcoală: stau în aceeaşi clasă, în aceeaşi bancă, cu acelaşi coleg, ca să pară cât mai natural, şi după test rămân în continuare la ore, aşa cum era stabilit în orar. UPDATE: Ministerul Educaţiei a publicat testele primite de elevii de clasa a IV-a la evaluarea de la Română.   UPDATE: „Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a orientează şcoala românească pe drumul corect al modernizării şi al creşterii performanţei”, şi reprezintă, de asemenea, ”analizarea corectă a sistemului de învăţământ”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN). „În condiţiile în care prima evaluare naţională a elevilor, de la intrarea lor în sistemul de învăţământ, se face abia la finalul clasei a VIII-a, introducerea acestor evaluări, prevăzute de Legea Educaţiei Naţionale, oferă un tablou foarte clar legat de nivelul de pregătire al elevilor în diferite momente. Fiind vorba despre o testare la nivel naţional, datele obţinute permit realizarea de diagnoze şi comparaţii mult mai fidele în raport cu cele realizate în urma evaluărilor individuale de la clasă. După aplicarea testelor, vor exista date transversale care vor permite identificarea din timp a problemelor şi corectarea lor particularizată, astfel încât, la finalul clasei a VIII-a, performanţele să se îmbunătăţească”, explică reprezentanţii MEN. Aceştia au mai precizat că evaluările care au început miercuri urmează modelul testelor internaţionale şi sunt menite să-i obişnuiască pe elevi cu examenul de la finalul ciclului gimnazial. Raport naţional similar celui PISA „Testele aplicate au un grad ridicat de interdisciplinaritate şi nu pun accent pe memorare şi reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza şi corela informaţiile pe care le-a acumulat până la un anumit moment. De asemenea, ele orientează şcoala românească pe drumul corect al modernizării şi al adaptării la nevoile societăţii contemporane”, se mai arată în comunicat. „Evaluările nu vor avea ca finalitate o notă în catalog, deoarece nu acesta este scopul lor. Ele oferă profesorilor, elevilor şi părinţilor informaţii concludente despre nivelul de pregătire şi despre ceea ce trebuie îmbunătăţit. La nivel naţional, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluări pe fiecare competenţă, pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, ce va sta la baza măsurilor ce vor trebui adoptate în vederea remedierii deficienţelor. Este pentru prima dată când se acţionează în mod riguros, sistematic şi profesionist pentru creşterea performanţei sistemului de educaţie”, mai spun reprezentanţii MEN. Copiii de clasa a IV-a care au susţinut azi testările naţionale spun că au fost două teste diferite şi că au fost exact ca modelele publicate pe site, numai că au primit alte texte. Unul dintre texte a fost despre lebede şi altul despre creioane colorate. În total, aproape 600.000 de copii vor da testele de verificare a competenţelor, construite după modelul internaţional. Mai exact, peste 202.000 sunt elevi la clasa a II-a, peste 193.000 învaţă în clasa a IV-a şi peste 197.000 sunt în clasa a VI-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test de 60 de minute pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Calendarul evaluărilor •    28 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba Română •    29 mai 2014: evaluare naţională, IV – Matematică •    30 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba maternă •    2 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba română •    3 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba maternă •    4 iunie 2014: evaluare naţională, II – Matematică •    5 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Limbă şi comunicare •    6 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Sursa: Adevarul.ro

 

Licitaţia pentru noile manuale şcolare, lansată a treia oară. Editorii ameninţă cu depunerea unei noi contestaţii

Documentele pentru licitaţia noilor manuale şcolare, care ar trebui să ajungă la elevi la toamnă, au fost publicate a treia oară pe SEAP, iar noua dată la care se vor deschide plicurile cu ofertele este 17 iulie. Reprezentantul Uniunii Editorilor din România (UER), Claudiu Istrate, a declarat pentru adevarul.ro că joi, UER va depune din nou contestaţie, după ce Ministerul Educaţiei a publicat a treia oară pe SEAP documentaţia pentru licitaţia noilor manuale şcolare, fără să fie făcute toate schimbările solicitate de contestanţi. „Nu trecuseră cele 10 zile timp în care se pot depune contestaţii. Deşi au remediat o parte din probleme, din cele 14 puncte pe care le-am semnalat, au mai rămas şase puncte pe care nu le-au adresat. De asemenea, trebuie să atragem atenţia că dacă plicurile cu ofertele se depun pe 16 iulie şi se deschid pe 17 iulie, câştigătorii se vor cunoaşte abia două luni mai târziu, iar calendarul prevede că la începutului lui septembrie manualele trebuie să fie deja livrate la şcoli, ori asta nu este cu putinţă când abia atunci aflăm care sunt câştigătorii”, a explicat Istrate. La începutul lunii mai, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNCS) a suspendat licitaţia de achiziţie de manuale şcolare tipărite şi digitale pentru clasele I şi a II-a. Cererile de suspendare a procedurii au fost făcute de către Federaţia Editorilor din România, SC Net Integration Technologies SRL şi SC Grand Media Print SRL, potrivit HotNews.ro. În urma analizei contestaţiilor, CNCS a decis, pe 19 mai, stabilirea unei noi date pentru depunerea ofertelor de manuale şcolare noi pentru clasele I şi a II-a, la un interval de minimum 45 de zile de la publicarea pe SEAP a modificărilor făcute documentaţiei. Ministerul Educaţiei a publicat pe SEAP documentaţia înainte de Paşte, iar o săptămână mai târziu au făcut modificări în ceea ce priveşte cifrele de afaceri ale firmelor licitante. Ei au scăzut de 10 ori cifrele de afaceri pe care le cereau de la firme.

Sursa: Adevarul.ro

 

EVALUĂRI NAŢIONALE 2014 Subiectele la Română, de la clasa a IV-a: două teste cu grad de dificultate diferit. Joi urmează examenul la matematică

După doi ani de pilotare, Evaluările Naţionale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au debutat astăzi la nivel naţional, cu proba de la Limba Română, susţinută de elevii de la clasa a IV-a. Învăţătorii atrag atenţia că cele două teste au fost diferite, ca dificultate şi cerinţe, deşi elevilor li s-au părut uşoare. Joi are loc testarea la matematică, tot pentru elevii de clasa a IV-a. UPDATE: „Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a orientează şcoala românească pe drumul corect al modernizării şi al creşterii performanţei”, şi reprezintă, de asemenea, ”analizarea corectă a sistemului de învăţământ”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN). „În condiţiile în care prima evaluare naţională a elevilor, de la intrarea lor în sistemul de învăţământ, se face abia la finalul clasei a VIII-a, introducerea acestor evaluări, prevăzute de Legea Educaţiei Naţionale, oferă un tablou foarte clar legat de nivelul de pregătire al elevilor în diferite momente. Fiind vorba despre o testare la nivel naţional, datele obţinute permit realizarea de diagnoze şi comparaţii mult mai fidele în raport cu cele realizate în urma evaluărilor individuale de la clasă. După aplicarea testelor, vor exista date transversale care vor permite identificarea din timp a problemelor şi corectarea lor particularizată, astfel încât, la finalul clasei a VIII-a, performanţele să se îmbunătăţească”, explică reprezentanţii MEN. Aceştia au mai precizat că evaluările care au început miercuri urmează modelul testelor internaţionale şi sunt menite să-i obişnuiască pe elevi cu examenul de la finalul ciclului gimnazial. Raport naţional similar celui PISA „Testele aplicate au un grad ridicat de interdisciplinaritate şi nu pun accent pe memorare şi reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza şi corela informaţiile pe care le-a acumulat până la un anumit moment. De asemenea, ele orientează şcoala românească pe drumul corect al modernizării şi al adaptării la nevoile societăţii contemporane”, se mai arată în comunicat. „Evaluările nu vor avea ca finalitate o notă în catalog, deoarece nu acesta este scopul lor. Ele oferă profesorilor, elevilor şi părinţilor informaţii concludente despre nivelul de pregătire şi despre ceea ce trebuie îmbunătăţit. La nivel naţional, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluări pe fiecare competenţă, pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, ce va sta la baza măsurilor ce vor trebui adoptate în vederea remedierii deficienţelor. Este pentru prima dată când se acţionează în mod riguros, sistematic şi profesionist pentru creşterea performanţei sistemului de educaţie”, mai spun reprezentanţii MEN. Teste diferite, unii elevi au fost mai ghinionişti În schimb, dascălii susţin că cele două teste primite de elevi (unii au primit Testul I, alţii Testul II, pentru a nu copia unul de la altul) nu sunt însă la fel. „Cerinţele ar fi trebuit să fie identice, iar dimensiunea textelor de analizat egală, în condiţiile în care timpul alocat a fost acelaşi, însă nu a fost aşa. Un text a fost mai lung decât altul, iar unii au avut de rezolvat cerinţe mai dificile. Una e să selectezi din text nişte trăsături şi alta e să ţi se ceară să le deduci”, este de părere învăţătoarea Cornelia Popa. UPDATE: Ministerul Educaţiei a publicat testele primite de elevii de clasa a IV-a la evaluarea de la Română.  Elevii de clasa a IV-a, care au fost evaluaţi miercuri la limba română, au avut de răspuns la 15 întrebări legate de un text de două pagini adaptat după „Lebedele sălbatice” de Hans Christian Andersen – varianta I de subiect -, respectiv „O poveste cu…tâlc” de Minodora Farfara – varianta II. UPDATE: Evaluarea la limba română în Vaslui: „Simplu ca la grădiniţă” Mii de părinţi din judeţul Vaslui, ai căror copii au terminat ciclul primar, şi-au susţinut odraslele la evaluarea finală pentru clasa a IV-a. Emoţiile nu şi-au avut rostul, subiectele la limba română fiind considerate prea uşoare. Cel puţin aşa au susţinut elevii şi părinţii Şcolii gimnaziale nr. 8 „Episcop Iacov Antonovici” din Bârlad. Testarea a început la ora 10.00 şi după o jumătate de oră au ieşit din săli primii elevi. „Ceea ce făceam la ore cu doamna învăţătoare era de nivel mult mai ridicat. Cele 15 întrebări au fost foarte uşoare. Mie mi-a plăcut ultima întrebare: <Cum aş schimba finalul poveştii Lebedele Sălbatice?>”, a spus, pentru „Adevărul”, Amalia Cireş, o elevă care a trecut azi de primul test de la Evaluarea Naţională. „Simplu, ca la grădiniţă. Băiatul nu a avut emoţii deloc şi nici noi n-am avut. Nu ne aşteptam să fie subicte atât de uşoare. Aşa ceva rezolva înainte să intre la şcoală. Nu ne putem face o idee asupra nivelului atins de copilul nostru în baza rezultatelor de la evaluare”, a spus şi Mariana Ţaga, mama unui băieţel din Bârlad care a susţinut examenul de evaluare de clasa a IV-a. Gabriela Puşcaşu (foto), mama unei alte eleve, a declarat că „subiectele au fost prea simple şi nu au creat nicio problemă. Ruxandrei, fetiţa noastră, i s-a părut un pic mai greu ultimul subiect, dar l-a rezolvat şi pe acela”. UPDATE: Copiii care au susţinut azi testările naţionale spun că au fost două teste diferite şi că au fost exact ca modelele publicate pe site, numai că au primit alte texte. „Mi s-a părut foarte uşor, cu exerciţii uşoare şi doamna ne-a supravegheat perfect. Am avut mai multe subiecte diferenţiate, unii au avut 15 exerciţii, alţii 12 exerciţii, am avut texte diferite fiecare copil. Au fost întrebări legate de text şi ne-am încadrat în timp, unii am şi terminat cu jumătate de oră mai devreme”, spune o elevă de clasa a IV-a de la Liceul Teoretic „Ion Barbu”. Un test mai mult de atenţie „A fost simplu, nu văd la ce aş fi putut greşi, a fost un test mai mult de atenţie. Trebuia să citim textul şi să răspundem la întrebările din text”, a spus un alt elev. „Mi s-a părut că testele au fost chiar sub nivelul nostru, m-am încadrat foarte bine în timp”, este de părere un alt copil care a trecut prin testarea de miercuri de la Română. Elevii din Focşani susţin însă că subiectele nu au fost aşa de uşoare, dar cu siguranţă a fost o provocare interesantă. „A fost provocator pentru mine acest examen, în sensul că a fost o experienţă nouă, ceea ce mi se pare foarte palpitant. Subiectele nu au fost foarte grele, dar nici uşoare nu pot să spun că au fost. Cred că am făcut o lucrare destul de bună”, ne-a spus Andreea Roxana Popescu, elevă în clasa a IV- a, la  Şcoala „Ion Basgan” din Focşani (foto). Învăţătoarea Andreei spune că testul susţinut de elevi a fost dat pe două numere, cu grade de dificultate diferite, ceea ce nu i s-a părut normal. „Textul a fost cam lung pentru un elev de clasa a IV-a, care are un anumit ritm de citire şi informaţiile foarte multe îl încurcă. Ar fi trebuit, după părerea mea, un test mai scurt. Apoi, gradul de dificultate între cele două teste e diferit şi asta nu este normal, decât dacă se are în vedere studiul pe teste diferite. Dacă urmăreşti la toţi copiii acelaşi scop, ca şi obiective, atunci nu-i corect să fie gradul de dificultate diferit. Cerinţele erau diferite şi nici asta nu mi se pare normal dacă este un test de evaluare pentru toţi copiii. Eu, când dau o probă de evaluare, pe numere, cerinţa este aceeaşi, diferă doar puţin textul. Apoi, unele dintre cerinţe se referă nişte concepte pe care trebuie să le aibă copilul, se referă la nişte competenţe. Este adevărat că asta urmărim la clasele a IV-a într-un ciclu, să formăm deprinderi, să formăm priceperi şi competenţe, însă trebuie, probabil, afectat un număr mai mare de ore pentru a-i obişnui pe copii cu astfel de cerinţe”, ne-a declarat învăţătoarea Maria Cojanu, de la Clasa a IV-a-Şcoala „Ion Basgan” din Focşani. Astăzi, la Adevărul Live de la ora 14:00, vom discuta cu învăţătoarea Mihaela Bonca de la Şcoala Gimnazială „Ion Heliade Rădulescu”, despre Evaluările Naţionale de la clasa a IV-a, ce subiecte au primit elevii şi cum s-au descurcat la prima evaluare de acest gen organizată la nivel naţional. În total, aproape 600.000 de copii vor da testele de verificare a competenţelor, construite după modelul internaţional. Mai exact, peste 202.000 sunt elevi la clasa a II-a, peste 193.000 învaţă în clasa a IV-a şi peste 197.000 sunt în clasa a VI-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test de 60 de minute pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Calendarul evaluărilor •    28 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba Română •    29 mai 2014: evaluare naţională, IV – Matematică •    30 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba maternă •    2 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba română •    3 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba maternă •    4 iunie 2014: evaluare naţională, II – Matematică •    5 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Limbă şi comunicare •    6 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Sursa: Adevarul.ro

 

Copiii şi tinerii sunt aşteptaţi la Şcoala de Vară şi  la Grădiniţa Culturală

Consiliul Judeţean împreună cu Centrul Cultural Judeţean Arad îi aşteaptă pe copiii şi tinerii din municipiu şi judeţ cu porţile deschise la Şcoala de Vară şi  la Grădiniţa Culturală. Organizatorii spun că pentru orice societate civilizată investiţia în educaţia şi formarea copiilor şi a tinerilor reprezintă un factor determinant în ecuaţia  dezvoltării socio-economice şi cultural-spirituale. Familia, şcoala şi nu în ultimul rând societatea reprezintă medii cu rol esenţial care pot influenţa în mod fast sau nefast evoluţia unei comunităţi. Astfel se motivează faptul că una dintre priorităţile fixate în agenda de evenimente a Centrului Cultural Judeţean Arad  pentru acest an constă în organizarea şi susţinerea unei întregi serii de activităţi şi evenimente, programe şi proiecte dedicate copiilor şi tinerilor. „Este important să le asigurăm tinerilor accesul la educaţie şi cultură, într-un format acceptat şi înţeles de ei. În prima fază, educaţia şi cultura trebuie să fie centrate pe tineri, adică să le satisfacă nevoile şi interesele existente. Apoi, odată ce avem această conexiune cu ei, putem începe nu doar să le satisfacem nevoile şi interesele curente, ci să le schimbăm. O cultură mare şi o educaţie bună sunt nu doar cele care satisfac nevoi, ci mai ales cele care produc nevoi la care un tânăr încă nici nu s-a gândit!” a declarat Ana-Maria Dragoş Grădiniţa Culturală îşi va deschide porţile anul acesta pentru prima dată în incinta Centrului Cultural Judeţean Arad, unde Consiliul Judeţean şi Centrul Cultural Judeţean invită cu entuziasm copiii cu vârste cuprinse între 3-7 ani să descopere arta prin joacă la atelierele de: olărit, mărgelit; actorie; decupaj: ccopack; quilling şi creaţie măşti. Cursurile sunt gratuite, iar înscrierile se pot face în perioada 9-30 iunie prin completarea fişei de înscriere  şi depunerea acesteia la secretariatul instituţiei, sau prin expediere  la adresa de e-mail: centrulculturalarad@ccja.ro, oanaciobancan@ccja.ro. Şcoala de Vară Ajuns la cea de-a VI-a ediţie, proiectul „Şcoala de Vară” derulat cu succes în ultimii ani se bucură în continuare de interesul copiilor, al tinerilor şi adulţilor cărora le este adresat. Atelierele de lucru şi cursurile Şcolii de Vară vor fi susţinute atât în municipiul Arad cât şi pe întreg cuprinsul judeţului, în localităţile precum Chişineu-Criş, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sebiş, Sântana, etc. La fel ca şi în anii precedenţi participanţii la cursuri vor fi îndrumaţi pe întreaga perioadă de desfăşurare, iulie – august 2014, de lectori profesionişti şi cadre didactice autorizate la următoarelor ateliere de lucru: Teatru-Actorie, Pictură, Dans modern ,Dans popular , Jurnalism, Micul EcoArtizan, Fotografie. Cursurile sunt gratuite, iar înscrierile se pot face în perioada 9-30 iunie după cum urmează: Pentru municipiul Arad: prin completarea fişei de înscriere  şi depunerea acesteia la secretariatul instituţiei, sau prin expediere  la adresa de e-mail: centrulculturalarad@ccja.ro, oanaciobancan@ccja.ro. Fişa de înscriere poate fi descărcată de pe site-ul www.ccja.ro sau poate fi obţinută de la secretariatul Centrului Cultural Judeţean Arad, str. George Bariţiu nr. 16 din Arad. În localităţile din judeţ cei interesaţi se pot înscrie contactând direct persoanele responsabile din localităţile judeţului, după cum urmează: Chişineu Criş: Birta Lucian – 0723.292.747/0742.877.008 Casa de cultură fax 0257-350.059;Dorin Varga  – 0745.595.141. Curtici:  MOŢ ANDREI – 0733.552.490 – Casa de cultură – fax 0257-464.130. Ineu: Aurel Şeran-0722.548.371- Casa de cultură – fax 0257-511.041; Curetean Simona 0754.302.538 Lipova: ADELA POPESCU – 0741.192.770 – Casa de cultură  fax 0257-561.472. Nădlac: MAZUCH EMIL – 0726.256.439 – Casa de cultură – fax 0257-473.300. Pecica:  SFĂT ALIN – 0745.709.655 – Casa de cultură – 0257-468.323. Pâncota: Sârb zorelş Nicoară 0748.024.311, tel-fax 0257.466.316 , Pincă Cosmin 0741.783.324 Sebiş: COSTEA ANGELA – 0257310711– director Grup Şc. Ind. Sebiş, fax 0257-311.063 Sântana:PAŞCA ROZALIA-0740.835.199 – Clubul Copiilor – fax 0257-462.117

Sursa: Adevarul.ro

 

Direcţia de Sport şi Tineret vrea Centru de educaţie alternativă şi agrement la Colibiţa

În cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural de miercuri, Constantin Florian, şeful Direcţiei de Sport şi Tineret a făcut cunoscute două dintre cele mai importante proiecte ale instituţiei: un centru de educaţie alternativă şi agrement la Colibiţa şi un centru de zi pentru preşcolari şi şcolari de vârstă mică. Dacă studiile necesare sunt gata, lipsesc totuşi banii pentru materializare. „Avem studiile de fezabilitate elaborate, avem şi proiectele tehnice de execuţie în mare parte realizate, ne mai lipsesc banii”, a declarat în cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural Constantin Florian, directorul DJST Bistriţa-Năsăud.

Centrul de educaţie alternativă şi agrement de la Colibiţa ar putea încuraja sporturile extreme şi de agrement, în special pentru tineret. Acesta ar reprezenta şi o sursă importantă de venit pentru Direcţia de Sport şi Tineret.

Centrul de zi pentru preşcolari şi şcolari de vârstă mică este un proiect mai vechi al instituţiei. O parte din aparatura necesară a fost achiziţionată în anul 2012, iar în cursul anului 2013, spaţiul a devenit funcţional. Mai este nevoie de aproximativ 100.000 de lei pentru aparatură şi încă 25.000-30.000 de lei pentru susţinerea activităţii în primii doi ani. Activităţile din cadrul centrului de zi pentru preşcolari sunt asemănătoare cu cele desfăşurate într-o grădiniţă cu program sportiv. Aici se vor desfăşura activităţi de dezvoltare a calităţilor motrice şi se va face selecţia în anumite ramuri ale sportului, unde intrarea se face la vârste foarte fragede.

Sursa: Adevarul.ro

 

Radu, olimpicul de aur la Chimie, va fi premiat şi de CJ Argeş

Radu Costin Bîzgă-Nicolescu, unul dintre eminenţii elevi de la “I.C. Brătianu”,  a cucerit, luna aceasta  medalia de aur la Olimpiada Internaţională de Chimie. În perioada 11 – 17 mai, la Moscova, s-a desfăşurat cea de-a 48-a ediţie a Olimpiadei internaţionale de chimie “D. Mendeleev”. Printre medaliaţii cu aur se numără şi Radu Costin Bîzgă-Nicolescu, din clasa a XII-a, la Colegiul Naţional “I.C. Brătianu”, elev pregătit de prof. Neculai Negoiţă, de la Colegiul Naţional ”I.C. Brătianu” Piteşti şi de prof. Gheorghe Costel, de la Colegiul Naţional ”Vlaicu Vodă” Curtea de Argeş. Anul trecut, după aceeaşi competiţie, Radu Costin s-a întors acasă cu medalia de argint. La ediţia din acest an a olimpiadei internaţionale au participat 105 elevi din 16 ţări. În şedinţa de vineri a  Consiliului Judeţean se va aloca o sumă pentru premierea lui Radu, care , până acum a mai primit drept premii de la  minister şi  nu numai,  circa 20.000 de lei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevi vasluieni de clasa a IV-a au  participat la prima lor testare naţională

Aproape 5.000 de elevi din clasele a patra din judeţul Vaslui au susţinut astăzi testarea la română. Subiectele au fost considerate, atât de copii, cât şi de cadrele didactice de un nivel mediu de dificultate Rezultatele testărilor nu vor fi făcute publice, ci se vor discuta numai cu părinţii. Evaluarea naţională a elevilor din clasa a patra va începe astăzi cu proba la română şi se va încheia pe 29 mai cu proba la matematică. “Evaluările îşi propun să regleze deficienţele şi să arate achiziţiile elevilor la acel moment. Este bine că aceste evaluări se fac din doi în doi ani. Putem astfel să intervenim pentru a regla deficienţele. Evaluările sunt realizate pe filosofia testărilor internaţionale”, a declarat Gabriela Plăcintă, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Vaslui. Următoarele evaluări vor avea loc la clasele a doua, în 2-4 iunie, şi la clasele a şasea, în 5-6 iunie. Durata alocată va fi de 25 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a doua şi 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a patra şi la clasa a şasea.

Sursa: Adevarul.ro

 

DEZBATERE Voluntariatul, portiţa prin care poţi ajunge în marile companii. Doctorul Raed Arafat: „Eu am lucrat 8 ani la SMURD fără bani!”

Odată cu intrarea în vigoare a Legii voluntariatului, tinerii care vor alege să lucreze fără bani în folosul comunităţii vor primi certificate de competenţe. Experienţa de voluntar va fi considerată experienţă profesională şi ar putea spori şansele de angajare în domeniile dorite. Tinerii care vor să înveţe încă din liceu meserie au acum posibilitatea să facă voluntariat în mai multe domenii, perioada respectivă fiind răsplătită cu un certificat de competenţe, document care le sporeşte şansele în faţa potenţialilor angajatori. Mai exact, conform Legii voluntariatului, votată marţi în Parlament, perioada de voluntariat va fi considerată experienţă profesională, dar nu vechime în muncă. În Occident, voluntariatul cântăreşte greu la CV pentru că îi ajută pe tineri să demonstreze că şi-au dezvoltat o serie de abilităţi, dar şi că ştiu ce carieră vor să urmeze. Spre exemplu, actul normativ arată că voluntariatul poate fi desfăşurat, printre altele, în domenii precum arta şi cultura, sportul şi recreerea, educaţia şi cercetarea, protecţia mediului sau sănătatea. Iniţiatorul proiectului, deputatul PSD Mihai Sturzu, a explicat că legea va veni în sprijinul tinerilor implicaţi în astfel de activităţi neremunerate. „Unii studenţi la medicină fac foarte mult voluntariat, dar acesta nu era contabilizat nicăieri. Spre exemplu, dacă vor merge să se angajeze la o clinică privată care le va cere experienţă în domeniu o vor putea dovedi prin certificatele de voluntariat pe care le-au primit. Totuşi, este foarte important să nu confundăm experienţa profesională cu vechimea în muncă”, a declarat Sturzu, adăugând că voluntarilor nu li se plătesc taxe la stat sub formă de asigurări sociale. O portiţă spre marile companii Angajatorii salută noua lege şi susţin că multinaţionalele chiar îi preferă pe tinerii care au activat în organizaţii neguvernamentale şi care au dus proiecte la bun sfârşit, reuşind să gestioneze bugete şi oameni, celor care au un sertar plin de diplome. Mai exact, spun specialiştii, tinerii care au întreprins activităţi de voluntariat se pot integra mai uşor în echipă şi sunt capabili să îşi asume responsabilităţi în cadrul companiei. „În cazul lor, competenţa este probată prin practică. Dacă au derulat un proiect, dacă au atras sponsori, dacă au gestionat sume importante de bani se sporesc şansele de angajare. Ei demonstrează că au un potenţial înalt şi că sunt oameni cu iniţiativă, care vor să se concentreze şi asupra altor activităţi decât cele legate strict de învăţământ. Activităţile de voluntariat trebuie începute la o vârstă fragedă”, a explicat consilierul în carieră Mihaela Feodorof, fondatorul Yourway. „Prin activităţile de voluntariat, tinerii capătă mai multă încredere în ei înşişi şi învaţă să-şi exprime punctele de vedere. Pentru angajatori, aceste lucruri sunt cel puţin la fel de importante ca pregătirea de specialitate. Au ocazia să înveţe despre ce înseamnă un proiect, despre o bună organizare, evenimente şi despre cum să comunice unii cu ceilalţi şi să-şi ofere feedback”, spune şi Simona David-Crisbăşanu, preşedinte executiv al Asociaţiei ROI. „Voluntariatul îţi deschide perspectivele“ O provocare reală pentru tineri o reprezintă îndeosebi partea de coordonare a oamenilor, cu atât mai mult cu cât aceştia sunt neplătiţi. „Este o reală provocare să gestionezi proiecte şi să coordonezi resurse umane, oameni pe care nu îi plăteşti, dar pe care trebuie să îi menţii motivaţi pentru a duce proiectul la bun sfârşit şi cu rezultate bune şi de impact. Voluntariatul îţi deschide perspectivele şi te pune în faţa unor situaţii pe care trebuie să le rezolvi pe moment”, a explicat şi Mihai Dragoş, preşedintele Alianţei Naţionale pentru Organizaţiile Studenţeşti din România (ANOSR). Cu toate acestea, specialiştii în legislaţia muncii susţin că, în ciuda certificatului eliberat în mod obligatoriu de organizaţiile neguvernamentale, niciun angajator nu poate fi obligat să-l recunoască drept experienţă profesională. „Angajatorul poate cere testarea abilităţilor candidatului printr-o perioadă de probă”, a explicat Denisa Pătraşcu, specialist în dreptul muncii. În România există o cultură antivoluntariat Mai mult, chiar dacă beneficiile voluntariatului sunt recunoscute de toată lumea, unii experţi sunt de părere că România nu se raliază în acest moment altor state din acest punct de vedere. Astfel, sociologul Mircea Kivu susţine că americanii fac voluntariat din simplul motiv că vor să îi ajute pe ceilalţi, iar românii sunt încă sceptici când vine vorba să facă activităţi neplătite în beneficiul altora. „La noi există o cultură antivoluntariat. Asta pentru că lumea îşi aduce aminte de perioada anilor ’70 – ’80 când se făcea muncă voluntară care nu era deloc voluntară. La noi, cei mai mulţi care fac voluntariat sunt tineri, în Occident o mare parte din voluntari sunt pensionari care şi-au încheiat activitatea profesională. Pe de altă parte, la noi sunt ONG-uri care fac lucruri frumoase, dar nimeni nu aude de ele”, a declarat sociologul Mircea Kivu.

Raed Arafat: „Cu toate că eram medic, eu am lucrat 8 ani la SMURD fără bani!“

Medicul Raed Arafat, fondatorul SMURD, e de părere că recunoaşterea voluntariatului ca experienţă profesională este un pas major înainte. „Practic, recunoaştem faptul că ei au evoluat. Trebuie să înţelegem că un voluntar nu înseamnă un amator neprofesionist. Din contră, voluntarul poate să fie foarte profesionist, ceea ce-l separă de alţii sunt tocmai vocaţia şi pasiunea de care dă dovadă”, a explicat doctorul, care a pus la începutul anilor 1990 bazele serviciului de urgenţă SMURD. Sistemul s-a bazat pe voluntariat câţiva ani buni, îşi reaminteşte medicul. „Eu, personal, am lucrat ca voluntar neplătit între anii 1990 – 1998, cu toate că eram medic. Dar eram cetăţean străin, nu aveam salariu şi trăiam din banii moşteniţi de la tatăl meu. Însă, lăsând asta la o parte, am avut foarte mulţi voluntari, inclusiv colegi care au muncit zi, noapte fără să primească niciun leu în primii ani ai SMURD-ului”, a completat Arafat. Deşi la SMURD lucrează personal angajat, s-a păstrat încă şi acea componentă de voluntariat, astfel că la ora actuală numărul persoanelor care nu sunt plătite de SMURD, dar care activează în cadrul structurii, ajunge la 1.000. Cei mai mulţi sunt în Mureş, Bucureşti şi Sibiu. „Aceşti voluntari au un rol major în funcţionarea SMURD-ului. Îi motivezi în primul rând prin a le recunoaşte valoarea şi prin a-i lăsa să îşi facă treaba. Când se face cursul de voluntariat pentru a intra în echipajele noastre, se prezintă sute de oameni. Evident, selectăm mai puţini, cât poate să absoarbă sistemul”, a mai spus Raed Arafat. Doctorul e de părere că la ora actuală există foarte multe domenii care ar putea atrage voluntari. Însă, atrage atenţia specialistul, acest lucru presupune şi costuri. „Dezvoltarea voluntariatului în orice domeniu costă bani pentru că voluntarii au nevoie de pregătire, au nevoie de formare, au nevoie de dezvoltare. Aşa că dezvoltarea voluntariatului trebuie să fie o politică foarte bine pusă la punct”, a conchis fondatorul SMURD.

Sursa: Adevarul.ro

 

Început stângaci pentru evaluările la clasele mici: „Ar fi trebuit consultați și dascălii care predau”

Gramatica a fost „ocolită” în testul la limba română al elevilor de 11-12 ani, în favoarea poveștilor. Astăzi urmează proba de foc: matematica. Mult așteptatele evaluări naționale la clasele a II-a, a VI-a și a VI-a, prin care urmează să treacă aproape 600.000 de elevi, au debutat, ieri, cu stângul. Primii intrați în focul testărilor au fost copiii de clasa a IV-a, cărora li s-a cerut să facă dovada faptului că dețin abilități de limba română, pe baza a două povești, una despre lebede, cealaltă despre creioane colorate. Mulți elevi au terminat testul cu un sfert de oră mai repede decât cele 60 de minute alocate și s-au declarat optimiști în privința rezultatelor. „A fost foarte ușor, fix ca în modelele pe care le-am făcut, date de minister. Am avut de încercuit varianta corectă de răspuns, urmărind textul. Doar la ultimul punct a trebuit să alegem un alt final pentru poveste… Am fost supravegheați de alți profesori din școală, nu de doamna noastră”, a explicat Amalia, elevă în București. Nu la fel de entuziasmați au fost dascălii, care ar fi vrut ca cerințele să fie ceva mai diversificate și spun că partea de gramatică a fost complet lăsată pe dinafară. Evaluări fără efect „Altfel ar fi arătat subiectele dacă ar fi fost consultate și cadrele didactice cu experiență care predau la clasele mici. Părțile de vorbire și de propoziție se fac încă din clasa a III-a, ar fi trebuit să fie cuprinse”, este de părere Elena Nicolae, învăţătoare la clasa a IV-a, la Şcoala Nr. 88 din Capitală. Nemulțumirile vin și din partea experților educaționali. Aceștia atrag atenția că subiectele nu sunt decât o reproducere ieftină a testelor de tip PISA și că nu vor îmbunătăți cu nimic performanțele școlare ale copiilor de la noi. „Ca să creezi astfel de cerințe ai nevoie de experți străini, ori eu nu știu să fi existat. E ca și cum, în loc să tratezi un bolnav, îi arunci cu apă pe față, să nu arate așa galben”, spune Cristian Hatu, expert educațional și manager de programe la Societatea Română de Fizică (SRF). Astăzi, elevii de clasa a IV-a vor susține proba la matematică. Abia săptămîna viitoare vor afla rezultatele, nu la avizier sau în clasă, ci în prezența părinților, care vor stabili împreună cu dascălii un plan de corectare a punctelor slabe. Calendarul evaluărilor 29 mai 2014: evaluare clasa a IV-a – Matematică 30 mai 2014: evaluare clasa a IV-a – Limba maternă 2 iunie 2014: evaluare clasa a II-a – Scris-citit, Limba română 3 iunie 2014: evaluare clasa a II-a – Scris-citit, Limba maternă 4 iunie 2014: evaluare clasa a II-a – Matematică 5 iunie 2014: evaluare clasa a VI-a – Limbă și comunicare 6 iunie 2014: evaluare clasa a VI-a – Matematică și Științe ale naturii

Sursa: Evz.ro

 

EVALUARE NAȚIONALĂ. EMOȚII pentru elevi. PRIMUL EXAMEN IMPORTANT din viață în condiții STRICTE. SUBIECTELE la proba de LIMBA ROMÂNĂ

Evaluările naționale care debutează, astăzi, cu testarea la Limba Română a celor peste 190.000 de elevi de clasa a IV-a, se vor a fi un panaceu care să corecteze lacunele elevilor și să-i pregătească de admiterea la liceu, subiectele fiind gândite după modelul celor din evaluările PISA. Copiii dau testarea în condiții similare celor de bacalaureat, cu excepția camerelor de suraveghere și au la dispoziție 60 de minute pentru a rezolva subiectul, fiecare cu câte 18-20 de întrebări. Notele nu se vor trece în catalog, dar părinții vor avea acces la ele. În total, aproape 600.000 de elevi din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi testați la limba română, matematică sau științe ale naturii până pe data de 6 iunie. Dascălii și specialiștii în domeniu cred însă că examenele nu sunt decât o reproducere ieftină, care nu vor îmbunătăți cu nimic performanțele școlare ale copiilor de la noi. „E ca și cum, în loc să tratezi un bolnav, îi arunci cu apă pe față, să nu arate așa galben”, spune Cristian Hatu, expert educațional și manager de programe la Societatea Română de Fizică (SRF). Întârzierea evaluărilor cu o lună de zile, pentru a da copiilor posibilitatea de a se obișnui cu astfel de cerințe, arată acesta, este complet inutilă. După patru ani în sistemul românesc de învățământ, unde se pune accentul pe memorare, copiilor le va fi greu să facă dovada că pot face corelații: “Capacitatea de a gândi corect se dobândește în ani de zile, nu într-o lună. O să ajungem să facem ca elevii din China, care trișează antrenându-se pentru testele PISA, dar fără a le înțelege în profunzime”, mai spune Hatu. PUTEȚI DESCĂRCA AICI MODELE, dar si subiectele date la proba de ieri. Potrivit acestuia, puțini sunt specialiștii români capabili să interpreteze datele acestor teste, iar decizia de a pasa dascălilor sarcina remedierii lacunelor este total greșită. “Pasul următor ar trebui să fie schimbarea metodelor de predare, așa încât elevii să aibă parte de o învățare bazată pe investigație. În loc să li se dea o formulă și să o învețe prin aplicare ei în probleme, să fie ghidați în a găsi singuri soluția”, concluzionează expertul educațional.

Sursa: Evz.ro

 

Academicianul Solomon Marcus: Scoala esueaza in a livra oameni de cultura, iar noi platim acest tribut

„La nivelul unui manager, valoare fara cultura nu este posibil. Traim intr-o societate de mare confuzie a valorilor, unde multa lume ajunge la succes fara valoare si multe valori nu ajung sa aiba succes. Acesta este un aspect tragic al existentei actuale, ca scoala esueaza in a livra oameni de cultura. Si noi platim acest tribut”, a declarat academicianul Solomon Marcus, in cadrul conferintei „Cladim succesul pe baze solide”, organizate de Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri (FNTM). La eveniment au participat peste 200 de persoane, ce au ascultat povestile unor antreprenori de succes, precum Felix Tataru, Mihai Marcu, Eugen Voicu, Adrian Bizgan, Valentin Miron, Mugurel Stan, Felix Patrascanu, Dan Calugareanu, Ionut Tata si Marius Bostan. Acestora li s-au adaugat si doi intelectuali publici de renume, matematicianul Solomon Marcus si profesorul universitar Vladimir Tismaneanu si managerii Sonia Nastase, Nicolae Moldovan. „Vrem sa potentam acele voci care sa afirme valorile fundamentale ale civilizatiei, care sunt sub atac acum. Lumea noastra in ultimii 2000 de ani este bazata pe aceste valori. Daca ignoram atacurile la adresa valorilor civilizatiei occidentale nu inseamna ca ele nu exista. Ce am castigat dupa 1989 nu vom putea mentine fara lupta si din pacate intamplarile din ultimele luni ne arata din ce in ce mai mult acest lucru. Daca nu intelegem cauza prosperitatii, securitatii si libertatii noastre, nu vom putea salva ceea ce avem”, a explicat Marius Bostan, Presedintele FNTM. Vorbitorii au explicat cum forta creatoare a economiei de piata libere isi are originea in valorile fundamentale ale civilizatiei, asa cum sunt credinta, onestitatea, adevarul, libertatea, onoarea, respectul, familia, responsabilitatea, munca, traditia si perseverenta. Mesajul majoritatii speaker-ilor a fost acela ca Romania va fi cu adevarat parte a culturii si civilizatiei occidentale atunci cand aceste valori vor fi si valorile romanilor, si implicit valorile mediului de afaceri. Vorbitorii au oferit exemple personale si au explicat cum valorile morale au avut un rol esential in dezvoltarea lor ca oameni dar si in dezvoltarea afacerii pe care o detin sau pe care o conduc. Uneori, un radio pentru copii nascut doar din dorinta de a oferi o platforma educationala, o discutie cu un preot sau cu un calugar pe muntele Athos sau un puternic mesaj moral asumat inca din copilarie in sanul familiei pot reprezenta baza unor viitoare proiecte de succes. Mugurel Stan, unul dintre antreprenorii prezenti a vorbit despre obligatia de a fi logic, o obligatie ce deriva si din crestinism. „In una din calatoriile mele pe Muntele Athos, mi-am propus sa aflu raspuns la una din preocuparile mele fundamentale. As fi plecat nelamurit din Munte, dar in una din nopti, am intalnit la Manastirea Pantocrator un calugar mai special. Era un intelept, dar nu refuza lumea. Traia in modestie si nevointa calugareasca, dar avea telefon mobil cu touch screen. Era foarte tanar dar vorbea extrem de calculat, nicio vorba in plus dar fara sa aiba o comunicare precara. Cand i-am zis eu spaima mea ca mintea nu face bine la mantuire s-a uitat la mine si mi-a zis: Ce vorbesti?! Mintea este cea mai puternica arma pe care Dumnezeu a lasat-o omului. Cel mai frumos dar! Ea ne da discernamant si intelegerea buna a lucrurilor. Fara ea am fi la indemana oricarei ispite”, spus Mugurel Stan, presedintele Euro<26 Romania, membru in bordul EYCA. Felix Tataru, presedinte si fondator al GMP Group a povestit cum o idee venita in cea mai proasta perioada a sa ca antreprenor i-a schimbat viata. „Despre credinta e vorba in urmatoarea poveste. La la cinci ani dupa ce am lansat GMP eram aproape de faliment. In mijlocul acestei perioade, eram nemultumit de faptul ca fiica mea se uita la televizor, la programe pentru copii. Si atunci m-am gandit: cum ar fi sa facem un radio pentru copii? Cert este ca nu aveam niciun ban, dar mi-am dat seama seama ca ar fi extraordinar sa ajungem sa facem un radio pentru copii si adulti care sa stimuleze imaginatia, impotriva imaginii care da dependenta si blocheaza imaginatia. Cand ne-am dus la CNA, nu se mai daduse o frecventa in Romania de peste 10 ani. Pe o frecventa din Bucuresti se bateau Voiculescu cu Sarbu. Cand am zis ca vrem sa facem un radio pentru copii s-au uitat la noi ca la extrateresti. Si le-am spus povestea noastra. Au ramas masca si pentru ca acest tip de radio nu mai exista nicaieri. Pot sa spun ca e un act de credinta, pentru ca mi-am spus e un lucru bun pentru oameni, ne ajuta Dumnezeu si o sa mearga. Si merge bine”, a povestit Felix Tataru. La randul sau, Ionut Tata, a povestit despre valorile morale si deprinderile pe care si le-a insusi inca din copilarie. „Atunci cand libertatea intalneste responsabilitatea se naste voluntariatul. Am descoperit acest concept in anii ’90, atunci cand parintii mei m-au implicat in diferite proiecte. La 14 ani eram cel mai tanar voluntar care strangea gunoaie in Piata Sfatului din Brasov si lucrul asta m-a educat, m-a format”, crede Tata, vice-presedinte al Junior Chamber International. Pentru altii insa, dragostea fata de carti este motorul care misca creierul unui antreprenor. Este cazul lui Dan Calugareanu, ce a creat in acest scop bookblog. „Am un vis: sa umplu Stadionul National cu un eveniment cultural: sa citim poezie 55643 de oameni. Cred ca o sa reusesc acest lucru cu oamenii din jurul meu. Nicolae Steinhardt spunea ca biruinta nu este obligatorie, dar ca intotdeauna obligatorie este lupta. Pentru mine sunt cuvinte pe care le am aproape, in fiecare zi. Incerc sa fac asta cu onestitate si corectitudine”, explica Dan Calugareanu.

Sursa: Hotnews.ro

 

În ţara lui „mândri că suntem români”, un ONG îi învaţă pe tineri să fie experţi europeni

O organizaţie neguvernamentală din România, Institutul European pentru Democraţie Participativă – Qvorum, are două programe de pregătire în domeniul afacerilor europene a tinerilor şi angajaţilor din administraţia publică. Găsiţi în articolul de mai jos detalii despre aceste programe. Slaba campanie din România pentru alegerile europarlamentare de duminica trecută, alături de interesul scăzut al românilor pentru acest scrutin şi politicile europene ]n general au demonstrat încă o dată nevoia maturizării discursului public despre UE. La fel, absorbţia modestă a fondurilor europene este încă o dovadă a numărului insuficient de experţi români pe subiecte conexe afacerilor europene. Institutul European pentru Democraţie Participativă – Qvorum, cu sediul în Bucureşti, are în curs două programe la care cei interesaţi încă se pot înscrie şi care îşi propun să acopere tocmai asemenea carenţe. Este vorba, în primul rând, despre un program de „coaching instituţional” – altfel spus, de pregătire a unor viitori lideri în tematicile administraţiei publice şi europene, a explicat pentru gândul Iulia Popescu, director de programe. „Acest program are două componente – una de training, cu seminarii despre sistemul instituţional al administraţiei publice româneşti şi despre procesul decizional românesc şi european; a doua componentă o reprezintă vizite de lucru la Guvern şi în Parlament, în camere de comerţ, la multinaţionale, companii de relaţii publice”, a explicat Popescu. Cine vine la astfel de programe? Din experienţa ediţiilor anterioare, profilul este al unui tânăr de 21-27 de ani, proaspăt absolvent de facultate sau studii masterale ori intrat recent pe piaţa muncii. „Noi ne propunem să îi oferim acestui tânăr o privire de ansamblu asupra modului în care funcţionează administraţia publică din România şi UE”, ne-a spus Popescu. Surprinzător, poate, este că, de regulă, participantul vine pentru că e interesat să lucreze în administraţia publică românească, nu neapărat să plece să lucreze la instituţiile europene. Pentru că unii vin cu mai puţine informaţii, alţii cu mai multe cunoştinţe despre instituţiile româneşti şi europene, programul îi trece pe participanţi prin toată teoria de care au nevoie şi îi pune în contact cu diverşi oameni-cheie pe anumite domenii. „Partea de networking e o valoare adăugată a acestui program”, se laudă directoarea IEDP Qvorum. Există 20 de locuri disponibile pentru acest program, care durează şase luni, din iunie şi până în decembrie 2014. Taxa de participare este de 200 de RON şi termenul limită pentru depunerea înscrierilor este 1 iunie. Cel de-al doilea program al Qvorum este o vizită de lucru la Bruxelles, la instituţiile europene, think-tank-uri, companii de public affairs şi PR. Acesta este dedicat mai ales tinerilor interesaţi pe viitor de internshipuri la Bruxelles, care au nevoie de contacte sau care vor să îşi afle şansele de a se stabili acolo, pentru a munci în mediul european. De asemenea, la aceste vizite se mai înscriu şi oameni care lucrează deja cu proiecte finanţate din bani europeni sau în diverse ministere din România şi care au nevoie de o pregătire suplimentară în domeniul afacerilor europene., ne-a mai povestit Iulia Popescu. Vizita de lucru va avea loc între 22 şi 25 septembrie 2014. Termenul limită pentru înscrieri este 1 august. Taxa de participare, care acoperă toate costurile cu excepţia meselor, este de 500 de euro, însă există şi o reducere de early booking de 20%.

Sursa: Gandul.info

 

MATEMATICĂ. Clasa a IV –a. SUBIECTE şi REZOLVĂRI la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014

MATEMATICĂ. Clasa a IV –a. SUBIECTE şi REZOLVĂRI la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Clasa a IV –a a dat startul miercuri, 28 mai, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 cu proba la Limba Română. La clasa a IV –a urmează joi proba la Matematică, iar vineri, cea la Limba Maternă. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 pentru Clasa a II –a şi Clasa a VI –a este programată pentru începutul lunii iunie (vedeţi mai jos calendarul). Vezi ce SUBIECTE s-au dat ieri, la proba de Limba Română pentru clasa a IV-a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. EVALUAREA NAŢIONALĂ pentru clasa a II-a, clasa a IV-a şi clasa a VI-a este o premieră pentru sistemul educaţional din România. În 2014 EVALUAREA NAŢIONALĂ cuprinde teste la Limba română, Limba maternă, Matematică, Limbă şi Comunicare, Matematică şi Ştiinţe ale Naturii. Mai jos, SUBIECTE si BAREM (REZOLVĂRI) la Matematică. Clasa a IV –a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. La clasa a IV –a şi a VI –a, timpul pentru rezolvarea fiecărui test este de 60 de minute, iar la clasa a II –a de 25 de minute. Elevii de clasa a IV-a au susţinut miercuri proba la Limba Română, ei intrând în sală pentru examen la ora 10.00. REZULTATELE pe care le vor obţine elevii claselor a II -a, a IV -a şi a VI -a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 nu vor fi trecute în catalog, ci vor fi discutate doar cu părinţii elevilor. Mai jos, SUBIECTE si BAREM (REZOLVĂRI) la Matematică. Clasa a IV –a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, consideră că după EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, unde va exista o evaluare pe fiecare întrebare a tururor SUBIECTELOR,”vom putea să spunem exact cum stăm pe citit, pe înţeles text, pe înţelegerea limbii pentru fiecare minoritate, limbi străine şi matematică”. CALENDAR EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 CLASA A II -A. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 2 iunie – Limba română (scris şi citit) – MODELE de SUBIECTE 3 iunie – Limba maternă (scris şi citit) – MODELE de SUBIECTE 4 iunie – Matematică – MODELE de SUBIECTE Clasa a IV -a. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 28 mai – Limba română – MODELE de SUBIECTE 29 mai – Matematică – MODELE de SUBIECTE (Mai jos, SUBIECTE şi BAREM (REZOLVĂRI) la Matematică. Clasa a IV –a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014) 30 mai – Limba maternă – MODELE de SUBIECTE Clasa a VI –a. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 5 iunie – Limbă şi Comunicare – MODELE de SUBIECTE 6 iunie – Matematică şi Ştiinţe ale Naturii – MODELE de SUBIECTE

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

Proiect de peste 2 milioane de lei din bani europeni pentru masteranzii şi profesorii de la Academia de Studii Economice

Proiectul vizează 300 de masteranzi şi 20 de cadre didactice de la Academia de Studii Economice (ASE) şi o mai bună corelare a ofertei universitare cu cerinţele pieţei muncii. În valoarea totală de peste 2 milioane de lei, din care 1,97 milioane de la UE, proiectul a început în mai ţi va dura un an şi jumătate. Academia de Studii Economice Bucureşti (ASE), împreună cu cei doi parteneri, Clubul Întreprinzătorului Român şi CACTUS  – Asociaţia Academică de Cercetare în Turism şi Servicii, va demara un proiect cofinanţat din fonduri europene prin care încearcă să creeze o punte de legătură între universitate şi mediul de afaceri, mai exact piaţa muncii, se arată într-un comunicat de presă. Proiectul are drept grup ţintă 300 de masteranzi şi 20 de cadre didactice, se derulează pe o perioada de 18 luni (13 mai 2014 – 12 noiembrie 2015) şi are o valoare totală eligibilă de 2,014,900.00 lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă aprobată este de 1,974,602.00 lei. Acesta vizează „îmbunătăţirea relevanţei programelor de studii pentru cerinţele pieţei muncii şi societăţii bazate pe cunoaştere, urmărind totodată o mai bună corelare între oferta educaţională a universităţii şi nevoile de competenţe actuale şi viitoare, în domeniile: marketing, turism, servicii, administrarea afacerilor şi management”, se mai arată în comunicatul de presă. Cursuri adaptate cerinţelor mediului de afaceri Principalul rezultat al proiectului constă în dezvoltarea unui model de colaborare între mediul de afaceri şi universitate, organizat sub forma unei Reţele de Parteneriat pentru Excelenţă şi Ocupare – PARTENER.NET, formată din companii, universitate, specialişti, studenţi. ”În cadrul proiectului va fi realizată o cercetare privind cererea de competenţe pe piaţa muncii în domeniile vizate, vor fi organizate workshop-uri universitate – companii, vor fi elaborate studii de caz, specialişti din companii vor susţine prelegeri la cursuri/seminarii, cursurile şi programele de studii vor fi îmbunătăţite, iar studenţii vor realiza proiecte ştiinţifice în colaborare cu mediul de afaceri”, mai spun reprezentanţii ASE.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ecaterina Andronescu nu s-a aflat în conflict de interese. Decizia Curţii Supreme este definitivă

Senatorul PSD Ecaterina Andronescu nu s-a aflat în conflict de interese în anul 2009, atunci când a îndeplinit funcţia de manager de proiect la Universitatea Politehnică Bucureşti (UPB), în perioada în care era ministru al Educaţiei. Decizia luată de Curtea Supremă este una definitivă. Instanţa Supremă a respins miercuri recursul Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) şi a menţinut o decizie a Curţii de Apel Bucureşti, instanţă care a anulat în mai 2012 raportul ANI prin care Ecaterina Andronescu a fost declarată în conflict de interese, anunţă Agerpres. Pe de altă parte, ANI trebuie să plătească 15.000 lei cheltuieli de judecată. Acuzaţia de incompatibilitate, în 2011 Inspectorii de integritate au anunţat public în iunie 2011 că Ecaterina Andronescu a fost incompatibilă în perioada când a fost şi rector al Universităţii Politehnică din Bucureşti şi senator PSD, dar şi vicepreşedinte al partidului. Ecaterina Andronescu a contestat decizia, iar Curtea de Apel Bucureşti i-a respins iniţial cererea de suspendare a deciziei Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI), decizie atacată cu recurs de oficial. Alături de Andronescu, ANI a stabilit în iunie 2011 că şi alţi trei parlamentari care sunt si rectori, Florian Popa, Nicolae Robu si Stefan Iosif Dragulescu, se află în incompatibilitate în raport cu prevederile noii Legi a Educaţiei. În 2 mai 2012, Agenţia Naţională de Integritate (ANI) anunţa că a sesizat Parchetul instanţei supreme în cazul Ecaterinei Andronescu pentru conflict de interese, deoarece în timpul mandatului de ministru al Educaţiei a fost şi manager în cadrul unui proiect POSDRU, funcţie în baza căreia a încasat aproape 40.000 de lei. Rector şi manager de proiect european ANI preciza că, în perioada 12 februarie 2009 – 30 septembrie 2009, mandatul Ecaterinei Andronescu de rector şi ordonator de credite al Universităţii Politehnica din Bucureşti a fost întrerupt pentru îndeplinirea funcţiei de ministru al Educaţiei. Ecaterina Andronescu a câştigat la Curtea de Apel Bucureşti procesul cu Agenţia Naţională de Integritate privind conflictul de interese, instanţa dispunând anularea deciziei ANI potrivit căreia Andronescu a fost în timpul mandatului de ministru al Educaţiei şi manager în cadrul unui proiect. Potrivit ANI, în perioada îndeplinirii funcţiei de ministru, Andronescu nu s-a suspendat din funcţia de manager de proiect. În aceste condiţii, ANI susţinea că Ecaterina Andronescu a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă, ca urmare a obţinerii unui beneficiu patrimonial şi a semnării documentelor din cadrul proiectului. Rectorii pot fi şi parlamentari Ecaterina Andronescu declara atunci că până la ieşirea din mandatul de ministru al Educaţiei nu a luat niciun leu din proiectul cu fonduri structurale, iar în 2010 a primit de la Agenţie un verdict din care rezultă că nu este incompatibilă. În 2012, Executivul a aprobat o ordonanţă de urgenţă care modifică radical Legea Educaţiei Naţionale aşa cum a fost gândită de fostul ministru Daniel Funeriu şi restaurează vechiul sistem, în care rectorii pot fi şi parlamentari, şi pensionari.   Principalele modificări aduse de ordonanţa de urgenţă publicată în Monitorul Oficial din 19 decembrie 2012 marchează practic revenirea la sistemul de învăţământ anterior, în care rectorii universităţilor pot ocupa şi funcţii ca cea de parlamentar şi de demnitate publică, cu excepţia membrilor Executivului şi a secretarilor de stat, fără a risca să intre în incompatibilitate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Tinerii scoliti in strainatate se adapteaza mai repede la locul de munca – Interviu

Tinerii cu studii in strainatate sunt o resursa nepretuita pentru mediul de afaceri autohton si pentru companiile care activeaza pe piata locala, datorita abilitatilor pe care si le dezvolta prin asimilarea culturii occidentale.

Cu toate acestea, „intoarcerea acasa” devine de multe ori o misiune descurajanta, in lipsa sprijinului statului si a oportunitatilor de cariera. Un fenomen social ingrijorator cu care doi antreprenori au decis sa lupte prin dezvoltarea unui business care sa ii ajute pe tinerii cu studii in strainatate sa se integreze mai usor pe piata muncii din Romania.

„Ne-am dat seama ca primul pas, cel mai pragmatic si realist pentru a face lucrurile sa se intample, este acela de a crea un model de business de recrutare adresat companiilor si nisat pe acest profil de candidati”, a povestit in cadrul unui interviu acordat Business24, Adriana Comaneci, Managing Partner Reviro.

Citeste continuarea interviului Tinerii scoliti in strainatate se adapteaza mai repede la locul de munca pe Business24.ro

Sursa: Ziare.com