Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 27.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

Editorii ameninţă cu procese Ministerul Educaţiei dacă vor păstra condiţiile actuale de licitaţie pentru noile manuale

Editorii ar putea acţiona în instanţă Ministerul Educaţiei dacă păstrează documentele de licitaţie în forma postată pe site, la mijlocul lunii. Documentele respective nu sunt încă semnate de ministru, deci mai pot suferi modificări până pe 14 aprilie, când acestea vor fi postate pe SEAP. Aceştia au atras atenţia că elevii din gimnaziu învaţă pe manuale vechi de 17 ani. Uniunea Editorilor a dezbătut în cadrul unei conferinţe de presă de miercuri, situaţia licitaţiei de manuale. Editorii atrag atenţia asupra neregulilor din documentaţia publicată de Ministerul Educaţiei şi spun că ar putea ajunge în instanţă în cel mai rău caz. „Pe 15 aprilie, când se va lansa licitaţia, va fi momentul în care vom putea să vedem juridic, după reguli, dacă putem contesta acele documente puse pe SEAP. Până atunci nu putem să acţionăm în instanţă ministerul. Vom acţiona în instanţă în funcţie de cum vor fi puse documentele pe SEAP  şi dacă termenul pentru realizarea manualelor va rămâne de 47 de zile, sau se va prelungi. În momentul acesta, la documentele pe care le-au anunţat ca intenţie, probabil că da, vom acţiona în instanţă, însă nu vrem să ne antepronunţăm până nu vedem documente pe SEAP”, a spus Costin Diaconescu, de la editura CDPress, în cadrul unei conferinţe de presă organizate miercuri de Uniunea Editorilor din România (UER). Conform calendarului licitaţiei, la 15 aprilie va fi postată pe SEAP documentaţia de atribuire pentru achiziţia manualelor. Data de 2 iunie este termenul limită pentru depunerea de către ofertanţi, la CNEE a documentelor necesare procedurii de achiziţie. Ulterior, până în 20 iunie, este programată sesiunea de evaluare a ofertelor de proiecte de manuale, iar pe 23 iunie vor fi comunicate rezultatele. Cele mai vechi manuale au 17 ani, folosite în gimnaziu Mihail Penescu, directorul Editurii All, una dintre cele mai vechi edituri de manuale şcolare de pe piaţă, a precizat că ultima licitaţie organizată de către Minsiterul Educaţiei a avut loc în 2006, pentru manualele de clasa a XII-a, deci cele mai noi manuale sunt cele de clasa a XII-a, care au opt ani vechime. În schimb, cele mai vechi manuale sunt cele de gimnaziu, care au fost editate în anii 1997-2000, deci au 17 ani vechime, iar cele de clasa a VIII-a au o vechime de 14 ani. Între timp, programele şcolare au mai suferit modificări, însă manualele nu au fost actualizate. Mai mult, spun editorii, manualele şcolare pentru învăţământul obligatoriu sunt proprietatea şcolii, drept pentru care ele sunt transmise de la o generaţie de elevi la următoarea, ajungând într-o stare fizică şi igienică foarte proastă. Ministerul este obligat să înlocuiască în fiecare an manualele uzate fizic, însă, din lipsă de fonduri, procentul de cărţi înlocuit prin retipăriri este de 14 ani insuficient şi ca urmare sunt multe cazuri în care elevii nu primesc toate manualele, a mai atras atenţia Penescu. Astfel, ca urmare a problemelor din sistem, editurile nu au putut actualiza manualele şi nu au putut produce manuale noi, moderne. Editurile spun că lucrează „în orb” În anul 2002, preţul manualelor achiziţionate de Ministerul Educaţiei şi fixate în urma unor licitaţii a fost redus cu 35% în mod unilateral printr-o decizie a instituţiei. Ca urmare, preţul mediu net de achiziţie al unui manual este de  2,32 lei, cel mai mic preţ din lume, spune Boris Singer, de la Editura Sigma. Întrebaţi dacă manualele noi vor ajunge până la urmă pe băncile şcolilor în această toamnă, editorii au spus că vor fi edituri care se vor prezenta cu proiecte de manaule la licitaţie, însă cele mai multe sunt destul de descurajate de condiţii şi nu vor intra în cursă. Editorii au explicat că se pot face drafturi pe baza programelor şcolare, însă cu specificaţii tehnice care se tot schimbă, practic lucrează „în orb”, iar pericolul cel mai mare este faptul că se creează un precedent de lucru în grabă, care duce la o slabă calitate a manualelor. Cristian Greşeanu, de la Editura Corint, e de părere că este nevoie de mai mult timp pentru ca editurile să realizeze manuale care vor rezista atâţia ani cât au rezistat actualele manuale şcolare. Ministerul, acuzat de întârzieri Editorii au protestat faţă de faptul că Ministerul Educaţiei a întârziat publicarea ordinului de ministru semnat în noiembrie, pentru lansarea licitaţiei. „Uniunea Editorilor din România (UER) a aflat cu stupoare, în 14 martie 2014, despre apariţia oficială a documentelor prin care sunt deschise procedurile de licitaţiei pentru manualele de clasa I şi a II-a. Stupoarea vine din faptul că documentele respective poartă semnătura aprobării ministeriale în data de 22 noiembrie 2013 şi nu au făcut niciodată obiectul unei dezbateri publice. Acest gest vine să confirme lipsa de transparenţă şi de disponibilitate la dialog a MEN”, a declarat Mihail Penescu. Întrebat dacă Ministerul Educaţiei ar fi putut încheia pe ascuns înţelegeri cu edituri sau firme de soft, Penescu a răspuns că „nu poate face astfel de acuzaţii”. El a mai atras atenţia că, în urma discuţiilor pe care reprezentanţii editurilor le-au avut cu cei de la minister, s-au făcut o serie de observaţii, care nu se regăsesc în forma oficială a documentelor postate de Minister. La rândul său, Costin Diaconescu de la editura CDPress atrage atenţia că din documentele postate de minister lipsesc o serie de elemente: estimarea preţului, caietul de sarcinim contractul cadru şi condiţiile de eligibilitate. Manualele digitale ar fi trebuit mai întâi pilotate în şcoli În ceea ce priveşte manualele digitale, Penescu spune că Ministerul nu este pregătit pentru a le lansa. „Dacă Ministerul dorea să aibă manuale digitale, făcea o pregătire în şcoli, cunosc învăţătoare de elită din Bucureşti care nu ştiu să deschidă un calculator. Dvs. cunoaşteţi vreo iniţiativă a ministerului prin care să greeze un grup de învăţătoare cu ajutorul cărora să piloteze manuale digitale? Există un experiment de genul acesta iniţiat de minister? Noi nu ştim de aşa ceva. Jumătate din şcolile româneşti au poate probleme de curent electric, nu de legătură la internet. Parcă am uitat în ce ţară trăim şi facem manuale digitale. Asta este o floare politică pusă la butonieră într-un moment de extaz electoral. Ministerul nu are traininguri pentru profesori sau pentru autorii de manuale”, a atras atenţia Penescu. În urmă cu câteva zile, UER a solicitat o întrevedere cu ministrul Remus Pricopie şi convocarea comisiei mixte minister – editori pentru a analiza posibilităţile concrete privind producerea si achiziţia manualelor şcolare pentru anul şcolar 2014-2015 şi în perspectivă, dar încă nu au primit un răspus. Documentele pentru licitaţie, publicate cu trei luni întârziere faţă de calendar MEN a publicat pe site-ul său, în 14 martie, Ordinul de ministru privind manualele tipărite de la clasele I şi a II-a, care ar urma să ajungă la unităţile de învăţământ până la 15 septembrie, împreună cu varianta lor digitală. „Unii dintre editori nu vor să schimbe nimic, pentru că pierd bani. Programele au fost anunţate acum un an. Condiţiile de redactare, în iunie. Prin urmare, au avut la dispoziţie mai mult de şase luni”, a declarat pe 18 martie ministrul Educaţiei pentru ziarul Adevărul. Potrivit ordinului de ministru semnat în noiembrie 2013, pentru clasa I şi a II-a vor fi asigurate manuale noi la materiile Comunicare în limba română, Comunicare în limba maternă, Matematică şi explorarea mediului, Limba modernă şi Religie. Manualele şcolare vor avea atât o variantă tipărită, cât şi una digitală, iar elevii vor primi ambele formate. Acestea vor fi realizate în două volume, structurate astfel încât să acopere întreaga programă şcolară, fiecare însoţit de un CD/DVD cu formatul digital.

Sursa: Adevarul.ro

 

CLASA PREGĂTITOARE 2014 Peste 3.500 de cereri de înscriere, până miercuri

Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat situaţia cererilor de înscriere în clasa pregătitoare în cea de-a doua etapă, care a debutat marţi, 25 martie. Până la ora 18.00, s-au înregistrat peste 3.560 de cereri, dintre care peste 3.270 (92%) cu o singură opţiune, 111 (3%) cu două opţiuni şi alte 176 (5%) cu trei opţiuni. Dintre cele 1.320 de cereri respinse în prima etapă de înscriere, au fost redepuse, până în prezent, 328, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei. Depunerea cererilor de înscriere se va finaliza în data de 4 aprilie, urmând ca pe 11 aprilie fiecare unitate de învăţământ să afişeze rezultatele privind repartizarea elevilor. Până pe data de 18 aprilie inspectoratele şcolare sunt obligate să soluţioneze toate situaţiile nerezolvate la încheierea celei de-a doua etape. Peste 145.000 de cereri depuse în prima etapă  Din totalul de cereri depuse în prima etapă, peste 145.000 (84,3%) au fost admise la prima opţiune, făcută pentru şcoala de circumscripţie, iar în jur de 25.000 de copii au fost admişi la prima şcoală bifată, dar nu cea de circumscripţie. Din cele 5.266 de şcoli la care s-au organizat clase pregătitoare, aproape 2.000 (37,5%) sunt în mediul urban, iar în jur de 3.300 (62,5%) sunt în mediul rural. 4.500 de şcoli cu locuri libere după prima etapă Cât despre locuri rămase libere, ministerul arată că doar în 801 şcoli au fost toate locurile ocupate (puţin peste 15% din numărul total), iar în aproape 4.500 de şcoli (peste 84%) au rămas locuri libere, peste 49.000 în total, însă mai sunt doar în jur de 1.300 de cereri de rezolvat. Deşi oficialii anunţaseră iniţial, pe baza estimărilor şcolilor, în jur de 206.700 de locuri disponibile la pregătitoare anul acesta, a fost nevoie de o suplimentare cu peste 12.700 de locuri pe parcurs, având în vedere că cererea pentru anumite instituţii de învăţământ s-a dovedit a fi mai mare.  Calendarul înscrierilor • 18-20 martie – admiterea sau respingerea celor care au cerut înscrierea în altă şcoală decât cea la care erau arondaţi. • 21 martie – repartizarea în şcolile de circumscrimpţie a celor care au vrut să-şi înscrie copiii la altă şcoală şi au menţiont în cerere posibilitatea revenirii la şcoala arondată. • 21-22 martie – afişarea la şcoli şi pe site-urile inspectoratelor şcolare a elevilor înscrişi, precum şi locurile libere. • 25 martie – 4 aprilie – a doua etapă: părinţii care nu şi-au putut înscrie copiii în prima etapă depun cereri la secretariatul şcolii din eşalonul doi de opţiuni exprimate în fişa iniţială de înscriere. • 7-10 aprilie – procesarea cererilor pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor rămase libere. • 11 aprilie – afişarea în şcoli a listelor finale ale copiilor înscrişi, atât în clasa pregătitoare, cât şi în clasa I. • 14-18 aprilie – soluţionarea cazurilor copiilor rămaşi neînscrişi şi după etapa aceasta.

Sursa: Adevarul.ro

 

Tabără de vară pentru cercetaşi la Predeal, organizată de Ministerul Apărării Naţionale

Ministerul Apărării Naţionale lansează marţi, 26 martie, concursul naţional de selecţie pentru participarea elevilor din învăţământul gimnazial şi liceal la cea de-a opta ediţie a taberei de vară pentru cercetaşi „Fii cel mai bun! Fii la înălţime!”. Ediţia din acest an se va desfăşura, în perioada 27 iulie – 3 august, la Predeal, cu sprijinul Statului Major al Forţelor Terestre. La tabără se pot înscrie elevii care sunt, la momentul desfăşurării concursului, în clasele VI-VII şi IX-XI, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Apărării Naţionale Tabăra îşi propune să dezvolte şi să valorifice calităţile fizice şi morale ale tinerilor participanţi, spiritul de competiţie şi de echipă. Programul taberei va cuprinde activităţi aplicativ – militare, întreceri sportive, vizite la obiective militare şi turistice. Concursul de selecţie cuprinde două etape, în cadrul acestora testându-se cunoştinţele elevilor despre Armata României, NATO şi UE. În prima etapă (26 martie – 20 aprilie), echipe constituite din câte doi elevi vor trebui să completeze un formular de înregistrare şi să răspundă la 20 de întrebări tip grilă. Pentru cea de-a doua etapă (21 aprilie – 11 mai), echipele care au răspuns corect la cel puţin 15 întrebări ale primei etape se califică, acestea urmând să răspundă la un nou set de întrebări. În perioada 12 – 18 mai, juriul concursului va evalua răspunsurile trimise de echipele calificate în cea de-a doua etapă, 21 dintre acestea (primele 10 echipe din învăţământul gimnazial şi primele 11 echipe din învăţământul liceal) urmând să participe la tabăra de pregătire.

Sursa: Adevarul.ro

 

Prima şcoală din România unde profesorii sunt instruiţi să lupte împotriva agresiunii între copii pe bloguri, forumuri şi Facebook

Liceul cu predare în limba germană „Nikolaus Lenau” din Timişoara a fost inclus într-un proiect internaţional de luptă împotriva cyber-mobbing-ului la elevi. Coordonatorul de proiect este un ONG din Germania, care are ca parteneri şcoli din România, Slovacia, Slovenia, Bulgaria, Spania şi Lituania.   Cunoscutul liceul timişorean a fost inclus pentru că în trecut a mai fost parte şi în alte proiecte cu partenerii din Germania.   „ONG-ul din Germania este specializat în probleme de educaţie. Lansarea proiectului a avut loc în noiembrie 2013, când a fost şi prima întâlnire. Cyber-mobbing-ul este destul de puţin cunoscut la noi. Este vorba de agresiunea pe Internet, hărţuirea cu ajutorul calculatorului sau a telefonului mobil”, a declarat Simona Lobonţ, profesoară de istorie la liceul “Nikolaus Lenau”, reprezentanta şcolii în acest proiect.

Conform unor statistici din Uniunea Europeană, copiii în vârstă de 11-12 ani sunt cei mai predispuşi la a face cyber-mobbing (sau cyber bulling) şi să fie victime ale hărţuirii cu ajutorul noilor gadgeturi.   Hărţuirea poate avea loc pe bloguri, pe pagini personale, forumuri, pe Facebook, e-mail, SMS, MMS, agresiunea având uneori loc prin încărcărcarea unor poze sau imagini video compromiţătoare pe Internet, fără a ţine cont de dreptul la viaţa privată a victimei.

“De multe ori adulţii nu sunt foarte atenţi la ce fac copiii lor pe calculator sau pe Internet. Mulţi părinţi nu îi controlează pe copii pentru că nici ei nu cunosc ce se petrece în mediul virtual. De multe ori nu au timp, nu au cunoştinţe necesare, nu cunosc fenomenul. Cyber-mobbing nu intră în categoria infracţiunilor juvenile, nu este vorba de hărţuirea copiilor de către adulţi. Astfel că la noi nu există date ale poliţiei care să spună exact numărul de cazuri. Există însă un studiu la nivelul Uniunii Europene care spune că 13 la sută din copii cu ace la calculator au fost hărţuiţi pe Internet”, a mai spus Simona Lobonţ.   Mai întâi învaţă profesorii

Pentru a putea lupta împotriva fenimenului cyber-mobbing, profesorii sunt mai întâi instruiţi. Acesta este de fapt obiectul principal al proiectului. Cadrele didactice învaţă cum să facă faţă acestor probleme care vor fi din ce în ce mai dese odată cu libertatea copiilor la sisteme IT&C.

Proiectul se întinde pe doi ani de zile, iar finanţarea primită de Liceul “Nikolaus Lenau” este de 7.000 de euro, la care se adaugă contribuţia liceului timişorean.   “Vor avea întâlniri în toate ţările care fac parte din proiect. Se stabilesc aspecte legate de educarea copiilor, cum se reacţionează în asemenea cazuri, cum sunt ajutaţi victimele. Mai întâi învăţăm noi, ca apoi să putem ajunge să îi învăţăm şi pe alţii”, a mai spus Simona Lobonţ.

Conflict rezolvat în liceu

Deocamdată nu se pune problema să existe o oră specială, însă profesorii vor putea să discute cu elevii despre cyber-mobbing la orele de dirigenţie.   “Noi am avut parte recent de un caz de cyber-mobbing. Copiii au avut ceva de împărţit pe pagina de socializare. De acolo au ajuns să îşi regleze conturile <face to face>. Noi am fost cei care a trebuit să mediem conflictul. Au fost chemaţi şi părinţii la şcoală, au fost discuţii şi până la urmă s-au calmat spiritele”, a declarat Elena Wolf, directoarea Liceului “Nikolaus Lenau”.

Proiectul în care este inclus şi liceul timişorean se va materializa cu o pagină de web dedicată cyber-mobbingului. Acesta va fi disponibil în şapte limbi, printre care şi în limba română.

“Se va realiza un set de module de lecţii care se vor putea face şi la noi. Pe lângă orele de dirigenţie se va putea discuta la şeindţele cu părinţii. Vor putea să înveţe şi să se specializeze şi alţi profesori din România”, a mai afirmat Elena Wolf.

“Ne aflăm pe un teren virgin”

Dacă la noi se fac primii paşi în domeniul controlului cyber-mobbingului în şcoli, în Germania există deja legi bine puse la punct. “Acolo există un articol de lege prin care obiectul cu care se face cyber-mobbing să fie confiscate. Şi acest lucru se şi întâmplă. În Europa au fost cazuri de sinucideri ale celor care au fost victime. La vârsta lor sunt foarte vulnerabili. Copiii nu ştiu cum să reacţioneze, nu ştiu ce să facă în cazul în care o şcoală întreagă află ceva copromiţător despre ei. Noi mergem pe un teren virgin”, a explicat profesoara Simona Lobonţ.

Tipuri de agresiune prin cyber-mobbing

Organizaţia „Stop Cyberbullying” (2008) arată că, printre altele, agresiunea online poate începe prin faptul că agresorul se dă drept victima. Accesând ilegal contul victimei agresorul (după ce îi află parola) trimite mesaje injurioase celor de pe lista de contacte ale victimei, creând probleme între victimă şi aceştia. Schimbând apoi parola, agresorul împiedică victima de a mai intra pe cont. O altă metodă folosită de agresor este de a deschide un cont în numele victimei şi de a-l folosi pretinzând că este victima. Păstrarea secretă a parolei chiar şi faţă de cei mai apropriaţi prieteni este de aceea absolut necesară.

Agresiune pe situri web

Agresiunea poate avea loc prin diferite metode: Agresorul creează un „sit de ură” pentru a hărţui un individ. Acest lucru poate însemna publicarea unor poze sau videouri care arată victima în situaţii jenante. Sau situri unde se votează cine este cel mai/cea mai urât(ă) etc.

Astfel de grupuri apar uneori pe Facebook sau pe alte reţele sociale. Grupurile au în comun faptul că urăsc un grup întreg de oameni. Chiar dacă adminstratorul site-ului anulează contul, agresorul deschide alt cont pe care continuă agresiunea.

La agresiunea cu ajutorul telefonului mobil, cea mai des folosită metodă este trimiterea mesajelor cu conţinut jignitor. Conţinutul poate fi verbal sau imagini.

Apar agresiuni şi pe bloguri, unde se lasă comentarii cu conţinut înjurios la adresa victimei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Proiectul pentru elevii de liceu „Civismul opţional?” aflat la cea de-a treia ediţie

Activitatea actuală reprezintă o continuare a proiectului „Civismul, opţional?” desfăşurat de Asociaţia Pentru promovarea Culturii şi Responsabilizare Civică în regim pro bono publico în trei licee din Bucureşti  (Gheorghe Lazăr, Iulia Hasdeu şi Şcoala Centrală, în total 120 de elevi participanţi) În luna aprilie 2013 la Facultatea de Istorie din cadrul Universităţii din Bucureşti la cea de-a doua ediţie au participat elevi din peste 10 licee ale Bucureştiului. Iniţierea acestui proiect a fost determinată de identificarea a două probleme privind educaţia civică din România: insuficienţa culturii politice in rândul elevilor de liceu şi inexistenţa educaţiei civice ca materie de studiu pentru clasele IX-XII. Proiectul constă într-un modul format din conferinţe şi dezbateri pe teme de educaţie civică realizate de membrii Asociaţiei pentru Promovarea Culturii şi Responsabilizare Civică şi invitaţii lor în cadrul Facultăţii de Istorie în perioada săptămânii Şcoala altfel (7-11 aprilie 2014). Beneficiarii vor fi elevii de liceu din Municipiul Bucureşti care doresc să participe la dezbaterile din cadrul acestui proiect. Proiectul este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Culturii şi Responsabilizare Civică în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi cu Facultatea de Istorie din cadrul Universităţii Bucureşti. Proiectul „Civismul, opţional?” este un efort colectiv, desfăşurat pentru a întări respectul noilor generaţii, aflate acum pe băncile liceelor româneşti, faţă de valorile democratice. Acest obiectiv se va realiza prin oferirea unei şanse pentru aprofundarea principiilor pe care se clădeşte democraţia oriunde în lume şi a termenilor utilizaţi în cadrul discursului democratic. Elevii de liceu doritori pot trimite un mail la adresa contact@apcrc.ro până pe data de 4 aprilie în care vor preciza numele, şcoala, profesorul coordonator şi îşi vor motiva în 2-3 paragrafe participarea la cursuri.  În cazul în care vor fi selectaţi, vor participa la proiectul ce urmează să se desfăşoare în zilele de joi 10.04.2014 şi vineri 11.04.2014 din timpul săptămânii „Şcoala altfel” la Facultatea de Istorie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcoala botoşăneană în analele poliţiei: bătăi, furturi,tâlhării. Reprezentanţii Guvernului cer măsuri imediate

A trecut doar un semestru din acest an şcolar, iar Poliţia a intervenit la peste 35 de infracţiuni comise de elevi. Rezultatele la simulări dar şi statisticile Inspectoratului Judeţean de Poliţie, arată că mulţi elevi au altă procupare decât scrisul temelor sau învăţatul. Multe şcoli s-au transformat în ringuri de box sau colonii de tip penitenciar, unde se găsesc mai mult infractori decât elevi. La o parte a liceelor cu profil industrial şi mai ales din mediul rural al judeţului Botoşani, de multe ori nu trece luna fără să nu intervină poliţiştii pentru a despărţii bătăuşii din clase sau pentru a da de urma unui adolescent care îşi lasă frecvent colegii fără bani  sau obiecte.

O statistică îngrijorătoare a fost prezentantă miercuri dimineaţă în cadrul unei şedinţe de Colegiu Prefectural  de către reprezentanţii Inspectoratului Judeţean de Poliţie Botoşani. Într-un singur semestru în câteva şcoli botoşănene au avut loc  36 de infracţiuni, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut când au avut loc doar 21.

Cele mai numeroase sunt furturile,25, urmate de bătăi şi tâlhării. Colegii de clasă sau de liceu ai bătăuşilor sunt victimele preponderente, dar într-un caz şi unul dintre profesori a fost bătut de elevi fiindcă punea note prea mici.

În faţa acestor date reprezentanţii Guvernului în teritoriu au cerut şefilor de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşan dar şi Poliţiei măsuri imediate.  ”Nu se poate aşa ceva. Trebuie să ne gândim că toţi avem copii, nepoţi care merg la şcoală. Ei nu tebuie să cadă pradă infractorilor. Solicit să luaţi toate măsurile care se impun pentru a remedia situaţia. Am să mă implic personal”, a precizat prefectul Costică Macaleţi.

Psihologii şcolari susţin că această situaţie se datorează şi sărăciei dar şi a faptului că mulţi adolescenţi sunt lăsaţi în grija bunicilor de părinţii plecaţi la muncă în străinătate. De precizat este faptul  că majoritatea bătăilor sau a furturilor au avut loc chiar în incinta şcolilor.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcoala 10 din Hunedoara devine centru social, iar fosta şcoală numărul 1 va fi transformată în clădire de birouri

Clădirile în care au funcţionat Şcoala Generală 10 şi Şcoala Generală 1 din municipiul Hunedoara vor găzdui un centru social, sediul Agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă şi birouri, potrivit unor proiecte de Consiliu Local Hunedoara. Fosta Şcoală 10 din municipiul Hunedoara, închisă în toamna anului trecut, va fi transformată într-un centru social. Administraţia locală din Hunedoara a propus atribuirea unei noi destinaţii clădirii vechii unităţi şcolare.  Proiectul „propune schimbarea destinaţiei clădirii fostei Şcolii Generale nr.10, în suprafaţa construită de 838 mp, suprafaţa desfăşurată de 2514 mp, regimul de înălţime P+2, şi a terenului în suprafaţa de 9069 mp, din unitate de învăţământ în centru social”, a informat Primăria Hunedoara. Anul trecut, înainte de închiderea şcolii situată în Micro 6 aici învăţau mai puţin de 100 de elevi, faţă de peste 1.500 de elevi câţi erau înscrişi la această şcoală la începutul anilor 1980. Şcoala închisă se află în prezent în conservare, iar clădirea unităţii este păzită de o firmă specializată, pentru a preveni furturile. Recent, un bărbat din Hunedoara a fost găsit spânzurat de un copac, în curtea şcolii. Fostă şcoală devenită clădire de birouri Şi fosta Şcoală generală 1 din localitate va avea alte destinaţii. Şcoala a fost închisă în urmă cu doi ani şi între timp mai multe spaţii din clădirea ei au fost ocupate de birourile serviciului local al AJOFM Hunedoara. Pentru alte spaţii din fosta unitate şcolară, primăria a primit solicitări de închiriere. „Proiectul propune schimbarea destinaţiei clădirii Şcolii Generale nr.1, în suprafaţa construită de 1037,25 mp, suprafaţa desfăşurată  3111,75 mp, regimul de înălţime P+2, a terenului în suprafaţa de 9528 mp şi a sălii de sport în suprafaţă construită de 228,35 mp situată în b-dul Corvin nr. 14 municipiul Hunedoara, în vederea desfăşurării următoarelor activităţii: sediul local al AJOFM Hunedoara, birouri instituţii publice, cabinete medicale, birouri pentru asociaţii şi fundaţii fără scop patrimonial,  întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, persoane fizice autorizate, sedii partide politice – etaj 1+2 şi sala de sport şi târg auto, parcări cu plată – terenul aferent şcolii”, a informat Consiliul Local Hunedoara. Cele două proiecte vor fi supuse aprobării în şedinţa de luni, 31 martie 2014, a Consiliului Local Hunedoara.

Sursa: Adevarul.ro

 

Tabără de vară pentru cercetaşi la Predeal, organizată de Ministerul Apărării Naţionale

Ministerul Apărării Naţionale lansează marţi, 26 martie, concursul naţional de selecţie pentru participarea elevilor din învăţământul gimnazial şi liceal la cea de-a opta ediţie a taberei de vară pentru cercetaşi „Fii cel mai bun! Fii la înălţime!”. Ediţia din acest an se va desfăşura, în perioada 27 iulie – 3 august, la Predeal, cu sprijinul Statului Major al Forţelor Terestre. La tabără se pot înscrie elevii care sunt, la momentul desfăşurării concursului, în clasele VI-VII şi IX-XI, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Apărării Naţionale Tabăra îşi propune să dezvolte şi să valorifice calităţile fizice şi morale ale tinerilor participanţi, spiritul de competiţie şi de echipă. Programul taberei va cuprinde activităţi aplicativ – militare, întreceri sportive, vizite la obiective militare şi turistice. Concursul de selecţie cuprinde două etape, în cadrul acestora testându-se cunoştinţele elevilor despre Armata României, NATO şi UE. În prima etapă (26 martie – 20 aprilie), echipe constituite din câte doi elevi vor trebui să completeze un formular de înregistrare şi să răspundă la 20 de întrebări tip grilă. Pentru cea de-a doua etapă (21 aprilie – 11 mai), echipele care au răspuns corect la cel puţin 15 întrebări ale primei etape se califică, acestea urmând să răspundă la un nou set de întrebări. În perioada 12 – 18 mai, juriul concursului va evalua răspunsurile trimise de echipele calificate în cea de-a doua etapă, 21 dintre acestea (primele 10 echipe din învăţământul gimnazial şi primele 11 echipe din învăţământul liceal) urmând să participe la tabăra de pregătire.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Săptămâna Francofoniei sărbătorită la Şcoala gimnaziala ” Stefan cel Mare ” din Alexandria

Elevii Şcolii gimnaziale ” Ştefan cel Mare” din Alexandria au marcat Săptămâna Francofoniei printr-o acţiune menită intitulată ” Parlons francais! ”. Elevii claselor a V-a B, a V-a C si a VII-a B de la  Scoala « Stefan cel Mare » din Alexandria au raspuns provocarii « Parlons francais ! » adresată de profesorara Paula Dobin şi s-au reunit, în sala bibliotecii şcolii, pentru a-şi manifesta ataşamentul faţă de limba franceză şi pentru a se bucura de bogatia şi diversitatea spaţiului cultural francofon.Activitatea i-a captat deopotriva pe elevii participanti cat si pe invitati printre care s-au aflat directorul adjunct al şcolii, prof. Rugina Gabriela, prof. Ladunca Roxana si bibliotecar, prof. Titei Mariana.   Mesajul Imnului Francofoniei intonat de elevii claselor a V-a în deschiderea activitatii a fost completat de organizatoarea evenimentului, prof. Paula Dobrin,  prin prezentarea powerpoint a istoricului şi a importanţei  Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei. Captivantă pentru elevi a fost calatoria virtuala în spatiul francofon.    În cadrul atelierului de comunicare elevii au facut cunostinţă cu familia unui marocan şi s-au plimbat alături de doi canadieni din Quebec pe Champs-Elysees.   Elevii au participat şi la un atelier de muzică, unde au ascultat melodii în limba franceză. Cel din urma atelier, « Cuisine des terroirs » s-a dovedit a fi cel mai gustat de participanti, pentru că aici, cei mici s-au delectat cu produse specifice bucătăriei franceze.   Elevii clasei a VII-a B, bine informati despre specificul culinar al ţării francofone alese, au pregatit platouri reprezentative care au fost foarte apreciate de toţi cei prezenti.   Acţiunea a fost organizată cu prilejul Zilei Internaţionale a Francofoniei, sărbătorită în lumea întreagă şi în primul rând de către cele 77 de ţări membre ale “Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei” pe 20 martie, în fiecare an, si al Saptamanii limbii franceze .

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Lecţii de viaţă de la copii. Ghibstock, „şcoala“ de voluntariat unde elevii devin adulţi

Este al cincilea an de când la Cluj se organizează Festivalul Ghibstock de către elevi pentru elevi, un eveniment caritabil care îi face pe şcolari să gândească în afara sistemului şi să facă rost de bani, în scopuri nobile, în moduri care de care mai ingenioase. Ghibstock e povestea unui festival din Cluj care a transformat „Nu“ în „Da“, care a schimbat voluntariatul în ceva „cool“, e povestea celor 20 de elevi din comuna Căianu care nu au renunţat la şcoală şi sunt acum la licee din Cluj-Napoca datorită voluntarilor Clubului Impact de la Liceul „Onisifor Ghibu“, organizatorii festivalului Ghibstock. Totul a început în urmă cu 5 ani când o mână de elevi au vrut să readucă la viaţă grădina botanică a şcolii lor, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu“ din Cluj. Însă le trebuiau vreo 8.000 de lei. O sumă colosală pentru nişte elevi. I-au zis profesoarei lor de biologie, Anda Culişir, care împreună cu alte dăscăliţe au scris un proiect şi l-au trimis spre finanţare unei fundaţii. Cum grădina lor nu era destul de „vizibilă“, proiectul lor a fost respins. Acel „nu“ i-a ambiţionat pe elevi să găsească soluţii: de la vânzarea de obiecte handmade, la aducerea unui panou de alpinism unde o urcare era taxată, fiecare voluntar a adus câte o sticlă de suc şi câte o pâine, un tată a făcut rost de mici, o mamă a făcut prăjituri, alta a adus nişte jongleri. Şi aşa a apărut un festival care în 4 ore le-a adus nu numai sute de participanţi, o atmosferă de necrezut şi o distracţie pe cinste, ci şi 7.300 de lei pentru grădina lor. Dar le-a mai adus ceva ce şi-au dat seama mai târziu: abilitatea de a se descurca singuri, de a intra în lumea adulţilor. A fost odată o grădină în paragină… Festivalul Ghibstock adună bani pe care îi donează apoi într-un scop nobil. Face asta de patru ani deja. Creierul Ghibstock – numele te duce cu gândul la Woodstock – sunt nimeni alţii decât nişte elevi de liceu. Elevi care sunt membrii unei fundaţii cu cluburi în toată ţara, cluburi numite Impact, elevi care fac festival pentru alţi elevi. Pe lângă faptul că-şi distrează colegii adună bani pentru diverse cauze şi ajută tineri ca ei să treacă peste hopuri pe care le credeau imposibile. Cauză o aleg tot ei, elevii. „Ce-mi place mie la Ghibstock e energia care se creează. Creşte ataşamentul copiilor faţă de şcoală, de procesul educaţional, de cultură, de implicare în problemele comunităţii. Îi atrage pe copii la şcoală care în loc să petreacă după-amiaza în altă parte, vin la şcoală, ajută la organizare. Împreună cu voluntarii Impact lucrăm serile şi nopţile dinaintea festivalului. E o energie turbată“, spune Anda Culişir (foto dreapta), profesoară de biologie la „Onisifor Ghibu“, însă una nonconformistă, „cool“, zic elevii. Şi ce au ales elevii în primul an?  Aveau în curtea şcolii un spaţiu lăsat în paragină care, odinioară, era grădina botanică a şcolii. Nu mai erau fonduri, de la şcoală, de la primărie, nimic. Era pe acolo şi o fântână arteziană care arăta mai degrabă cu un deal de pământ decât cu o fântână. „Copiii au zis: hai să schimbăm asta, să punem băncuţe, lumea să poată să se facă ore acolo, să fie drăguţ. Le-am spus: super, copii, dar cum? Eram foarte sceptică, era primul an în învăţământ. Aveam nevoie de plante, bănci, mult. Totul se ridica la vreo 80 de milioane de lei, deci nu puţin“, spune Anda Culişir. Aflase de nişte fonduri pe care le dădea Fundaţia Mol. A aplicat, dar deşi ne-au spus că proiectul a fost foarte bine scris, nu au câştigat banii. Nu ştia cum să le spună copiilor care tot întrebau când vin lopeţile şi plantele.  Le-a spus la doi dintre ei şi au început să plângă. După Paşte, în 2010, şi-a făcut curaj şi le-a zis. A urmat o tăcere de vreun minut, iar reacţia copiilor a fost neaşteptat de încurajatoare. „No, ce proşti îs ăia că nu ne-au dat bani că habar n-aveau ce vrem noi să facem! Dar nicio problemă facem noi rost de bani şi o să le pară lor rău! M-a surprins reacţia lor şi mi-a plăcut la culme. Dar erau 80 de milioane. Cum? Am mai strâns noi 3-5-6 milioane, dar nu o sumă aşa mare. Copiii au zis că fac chestii handmade rock, badge-uri, insigne şi brelocuri cool şi le dăm prin şcoală. Da, copii, dar nu e destul, le-am spus. Da, dar le punem în curtea şcolii şi stăm o după-amiază. Ok. Şi apoi au început: eu îi ştiu pe ăia de la outdoor for you că eu am făcut acolo voluntariat şi pot să vină cu un panou de alpinism şi-l punem în curtea şcolii şi punem 2 lei o urcare pe panou. Un altul a zis că îi ştie pe ăia de la trupa cutare şi că pot să vină să ţină un concert. Dar n-aveam scenă. Unde să o punem? Pe sala de sport a zis unul! Cum pe sala de sport? Până la urmă scena a fost un fost ring de sport de la Sala Sporturilor, prin cunoştinţa unei cunoştinţe. Şi cărau copiii fierăraie p-acolo. În două săptămâni s-a organizat tot. Au fost standuri cu prăjituri, sucuri, mici. Un copil a zis că tatăl lui lucrează la Metro şi ne face rost de mai mulţi mici, fiecare aduce câte o sticlă de suc, eu aduc pahare că am acasă, fiecare aduce câte o pâine, mama face prăjituri. Şi a ieşit o nebunie în curtea şcolii. S-a creat o emulaţie. Tatăl unui copil era membru într-o trupă şi a vorbit cu colegii şi au venit să cânte, Shame Rock, mama unui copil cunoştea nişte jongleri…. A ieşit un festival de jumătate de zi. O atmosferă extraordinară. Şi deşi ploua, lumea nu pleca şi cânta în ploaie cu umbrelele. Şi aşa s-a născut festivalul Ghibstock“, povesteşte Anda Culişir cum a apărut prima ediţie de Ghibstock. Profesorii şcolii au fost sceptici la început, dar când au văzut câtă lume s-a adunat în curtea şcolii le venea să creadă. Au zis că ăsta trebuie să devină brandul şcolii, că nu mai există în Cluj şcoală unde elevii să facă un festival  pentru copii. … pentru care elevii au strâns 7.300 de lei În patru ore de festival s-au strâns 7.300 de lei. Bani în monede. Toată vara au lucrat elevii la grădina botanică. Erau mândri că ei au rezolvat un lucru pe care autorităţile nu-l făcuseră vreo 30 de ani. Ştiau asta, şi îi ambiţionase. „Eram la mare, pe plajă. M-au sunat: Anda, a crescut iarba. Putem merge în grădină?  Vorbeşte cu directoarea să vorbească cu paznicul să ne dea cheia ca să intrăm în şcoală că trebuie să tundem iarba. Copii, sunteţi în vacanţă!.. Nuu, Anda, e ok! Suntem vreo şase şi mergem şi lucrăm. Nu e nicio problemă“, zice profesoara impresionată de grija elevilor. Ea mai spune că asta e farmecul la genul ăsta de educaţie prin experienţă a programelor Impact, că îi încurajează pe copiii să identifice cauze pe care să le poată rezolva şi în care să creadă. „Şi atunci, energia şi inventivitatea pentru a rezolva acea problemă e aproape infinită. M-au impresionat atunci. Îi ador“, adaugă Anda Culişir. Profesoara spune că a mai făcut proiecte şi le-a dat copiilor să le dezvolte, dar îşi pierdeau interesul după două-trei zile, însă lucrurile au stat cu totul altfel când ideea a plecat de la ei. De la abandon şcolar la liceu în Cluj A doua ediţie  a festivalului, în mai 2011, a avut o cauză foarte nobilă: să ajute 20 de copii de la sat să nu abandoneze şcoala. O elevă de la Liceul „Onisifor Ghibu“ are bunică la Căianu şi aflase de situaţia copiilor şi a propus ideea. Voluntarii de la Ghibu împreună cu Anda îşi doreau să-i încurajeze să-şi dorească să meargă mai departe, să nu abandoneze şcoala. „Dacă le cumperi cadouri nu rezolvi problema. Vasilică (n.r. unul dintre cei 20 de copii)  a lucrat o vară întreagă la oameni din sat ca să-şi strângă un milion. Sunt copii care vin la şcoală cu aceleaşi haine, cărora numai de şcoală nu de arde. Ce puteam face? Am zis să-i facem să interacţioneze cât mai mult cu noi care mergem la şcoală. Am zis să-i ducem în tabără vreo 3-4 zile pe Valea Arieşului“, spune Anda Culişir. Câte un elev de la Ghibu era „fratele mai mare“ al unui elev din Căianu. Şi aşa au pornit în excursie unde au fost în zonele protejate, au văzut plante, animale, am învăţat lucruri noi despre ecologie, literatură, au strâns gunoaie prin Cheile Turzii. Iar la final, când au fost întrebaţi ce le-a plăcut şi ce, cum voluntarii întreabă la fiecare sfârşit de proiect ca să ştie ce să corecteze pe viitor, reacţiile au luat surprinzătoare. „Ne-au zis că vor să fie ca noi, să ajute şi ei cum pot pe ceilalţi. Deci…“, afirmă profesoara. „Acel proiect de la Căianu a fost cel în care ne-am implicat emotiv cel mai mult. Să vezi ce probleme aveau acei copii acasă. Spre exemplu, un băiat pe nume Vasilică locuia cu unchiul său într-un loc care cu greu poate fi numit casă. Avea patru pereţi, dar celofan la ferestre…“, povesteşte Alexandra Giugiu, voluntar din clasa a VII-a, acum fiind într-a XII-a. Latrină transformată în vestiar colorat De la acel „noi cum putem noi ajuta“ până la practică nu a durat prea mult. Elevii de la Căianu şi-au transformat două WC-uri dezafectate în vestiare. Şi-au chemat în ajutor „fraţii mai mari“ care, în decembrie 2011, au mers. S-a vorbit cu o firmă să vină să vidanjeze, copiii au adus lopeţi. Unul dintre ei a vorbit cu un văr de-al lui să vină cu maşină să care gunoi, altul cu o cunoştinţă care avea căruţă. „Golul latrinei, ca să nu pice copii acolo, au acoperit-o cu cenuşă. În prima seară ne-am dus la Real să cumpărăm lemne să facem podele din lemn. Un copil şi-a convins tatăl să-i dea două uşi de care nu avea nevoie să le transforme în uşi de vestiar, să le vopsim. Un alt copil a reuşit să facă de o maşină cu apă cu furtun să spălăm pereţii. Am avut măşti şi mănuşi şi am lucrat. Atât de bine a putut să iasă: le-am pus yală, clanţă, să fie separat vestiar de băieţi, vestiar de fete, iar în exterior le-am pictat tot felul de animăluţe fantastice“, povesteşte bucuroasă Anda. Mărturie a acţiunii de vopsire a latrinei stă o ramă unde sunt zeci de mâini colorate, mici şi mare, de la oraş şi de la sat. Imagine care a devenit un simbol pentru copii de acum de la şcoala din Căianu. „Toţi copiii din şcoală merg şi-şi fac poze acolo, şi le pun pe Facebook. Arată atât de cool din afară, e atât de colorat, de distractiv. Şi cine poată să-i spună unui copilaş din ăla că vine cu aceleaşi haine toată ziua la şcoală şi că nu e bun de nimic? Îi poate răspunde simplu: băi, fraiere, uite vestiarele alea: eu am făcut asta pentru şcoală, sunt în clasa a VI-a şi sunt în stare să mă duc la şcoală mai departe?“, spune hotărâtă profesoara de la Ghibu. Copiii de la Căianu au venit şi la ediţia Ghibstock din 2012 unde au vândut palaneţe cu varză făcute de mamele lor şi lapte. S-au organizat singuri, au vorbit cu directorul să le dea microbuzul şcolii şi cu o profesoară să-i însoţească. „Au adunat bani şi ni i-au dat nouă. Nu am vrut să-i luăm pentru că au muncit pentru ei. Răspunsul lor ne-a dat pe spate: au zis să-i luăm că doar împreună putem schimba ceva. Extraordinar. Şi toate le-au făcut doar ei, copii de a VI-a, din familii nevoiaşe şi monoparentale…“, povesteşte Anda Culişir. Acum, cei 20 de elevi sunt voluntari Impact şi învaţă la licee din Cluj. Amintiri cu Şuie Paparude Trupa Şuie Paparude a cântat la a treia ediţie a Ghibstock (2012), când scopul festivalului era să adune bani pentru o fată din Craiova care avea cancer mandibular. Fata avea probleme din clasa a 8 a,  tratamentul era foarte scump, la fel şi drumurile de la Craiova şi Cluj. Acum fata e bine. „Am o prietenă care are o cunoştinţă care îl ştie cât de cât pe unul dintre componenţii trupei Şuia Paparude. Şi aşa te duci, din om în om. Am obţinut să ne asculte câteva minute după un concert pe care l-au avut în Cluj şi la 3 noaptea am mers cu o gaşcă de copii. L-am flancat şi copiii i-au zis ce vor să facă“, povesteşte Anda. Iar Şuie Paparude a venit la festival, a cântat pe gratis. A patra ediţie a Ghibstock cea din 2013,  a avut două cauze: să ajute copii din centrul Prison Fellowship din cartierul clujean Iris şi să contribuie la dezvoltarea turismului din Cluj prin organizarea de trasee „treasure hunt“ (căutare de comori). Dintr-o echipă făceau parte şi copiii de la centru şi voluntari de la Ghibu. „Împreună am organizat echipele. Nu a fost o activitate pentru copii de la centru, ci împreună cu ei. Când aveau ceva de citit se întrebau dacă acel cuvânt e în engleză şi-şi spuneau că nu ştiu bine engleză, că trebuie să mai înveţe, dar şi că nu ştiu istoria cutărui obiect şi că ar trebui să se pună la punct. Şi aşa şi-au dat seama că şi educaţia are rolul ei“, adaugă Anda Culişir. 2014, tabără pentru copii nevoiaşi Cauza Ghibstock din acest an e o tabără pentru copii din familii defavorizate din satele Vultureni, Chinteni şi pentru cei din Centrul Prison Fellowship. „Ne gândeam la o excursie de 4-5 zile, nu ştim exact unde, într-o zonă de munte, poate Răchiţele-Vlădeasa, unde să-i învăţăm activităţi din Impact, jocuri, abilităţi de viaţă, dar şi cum să iasă din mediul lor şi să le arătăm că pot să ajute şi la ei în sat. Iar apoi să continuăm colaborarea prin proiecte mici unde să fie angrenată toată lumea, spre exemplu la Chinteni – să-i ajutăm la o acţiune de ecologizare, apoi după două săptămâni să mergem toţi la Vultureni să facem ceva acolo, apoi peste alte câteva săptămâni să mergem la centru“, spune Tudor Popa, unul dintre liderii Ghibstock, student în anul I la Geografie şi fost elev la „Onisifor Ghibu“. „Sunt tare mândră de el şi de schimbarea lui. Tudor, sau Popik, ori Popescu, cum îi zic eu, e unul dintre cei mai buni leader-i din clubul Impact, iar asta din rebelul şi copilul-problemă care era în şcoală“, adaugă Anda. Mândrie de director Directorul Liceului Teoretic Onisifor Ghibu din Cluj-Napoca, Monica Bereş, e tare mândră de elevii ei. Recunoaşte că la început era sceptică. „Sunt grozavi! N-aş fi crezut că se vor descurca aşa de bine! Sunt cazuri în care au găsit soluţii mai bune decât noi, adulţii. Un exemplu e modul în care au găsit bani pentru grădina botanică a şcolii, cum a început, de fapt, Ghibstock“, spune Monica Bereş. Profesoara crede că nu există vreun elev care să nu fie bun la ceva şi că, prin acest festival, elevii au aflat că ei şi adulţii pot fi prieteni.  „Şi-au dat seama că suntem o mare familie“. Elevii intră în club pentru că vor să fie organizatori de festival Ghibstock, ba că e cool, ba convinşi de prietene. Astfel intră în lumea adulţilor. În plus, peisajul e interesant: vezi cum se distrează părinţi cu copii, cu profesori, elevi de liceu cu cei de clasa pregătitoare. Cristina Pop (foto dreapta) este de doi ani voluntar Impact şi de anul ăsta e implicată în organizarea Ghibstock. „E tare ideea de festival pentru fundraising, de festival care are un scop de a ajuta alţi oameni. Asta pe lângă activităţile atractive din cadrul Ghibstock“, spune ea, elevă în clasa a X-a la matematică-informatică la „Onisifor Ghibu“. „Activităţile de la club te fac să ai mai multă încredere în tine, îţi dau libertate şi îţi arată că şi tu, adolescent, poţi pe care le fac adulţii“, o completează Alexandra Giurgiu (foto dreapta). Ea e implicată de 3 ani în organizarea Ghibstock. „Copiii au atâta experienţă încât nu se mai lasă panicaţi de situaţii de criză, trec foarte uşor peste ele, găsesc soluţii creative. Cu atâta suflet se face totul şi lucrul ăsta se transmite la participanţi şi ei se implică să ajute. Sunt nişte copii geniali, atât lucruri ai să înveţi de la ei“, asta e un alt lucru care-mi place la Ghibstock, mărturiseşte profesoara de biologie. Un început de impact Lidia State, coordonatorul regional al cluburilor Impact din zona centru şi nord/vest a ţării, spune că elevii se înscriu în aceste cluburi deoarece îi atrage libertatea de a experimenta, au posibilitatea de a-şi pune ideile în aplicare şi pot găsi soluţii la probleme prin metode originale. „Cluburile sunt ca mici laboratoare unde experimentează, fac greşeli şi învaţă din greşeli. Totul e aşa distractiv încât ei nici nu-şi dau seama decât la final că învaţă“, spune Lidia State (foto dreapta). Ea numeşte Ghibstock  „o poveste de succes“, „un proiect de succes“ pentru că e un eveniment care are continuitate, care se reinventează de la an la an, care adună şi uneşte elevi de la mai multe şcoli din Cluj. Însă, nu în ultimul rând, reuşeşc prin energia lor molipsitoare să implice şi comunitatea. „Au reuşit să-i convingă pe cei de la Şuie Paparude să cânte la festival. Pentru Impact, Ghibstock e un etalon de proiect, e o poveste de succes“, încheie Lidia State.

Sursa: Adevarul.ro

 

Inspectoratul Școlar al Capitalei invită elevii la o educație „tabloidă“, în studiourile Antenei 1, cu ocazia Săptămânii Altfel

Inspectoratul Școlar al Municipiului București „culturalizează“ elevii la Antena 1, înlocuind muzeele, piesele de teatru și alte activități întradevăr educative pentru copii, cu studiourile de la emisiunile de divertisment ale trustului Intact. Inspectoratul Școlar al Municipiului București a trimis o notă către inspectoratele școlare ale tuturor sectoarelor din Capitală în care anunță că, în săptămâna „Școala Altfel”, Antena 1 organizează o competiție prin care elevii claselor V-VIII pot vizita platourile emisiunilor „Neatza cu Răzvan și Dani” și „Te Cunosc de Undeva!”. Este vorba despre emisiuni de divertisment la care, printre alții, sunt invitate și vedete care fac primele pagini ale ziarelor de tip tabloid, materiale de presă care nu sunt destinate neapărat elevilor de gimnaziu. Nota trimisă de ISMB este semnată de inspectorul școlar general Constantin Trăistaru. Trăistaru a declarat pentru hotnews.ro că este vorba despre „emisiuni de tineret”, însă a refuzat să spună care este caracterul educativ al acestui concurs. Controversata notă a fost trimisă de ISMB pe 25 martie și anunță că „în cadrul programului educativ „Scoala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!“, Antena 1 organizează o competiție prin care elevilor le este permis accesul în vizită la redacția Observatorului dar și la platourile „Neatza cu Răzvan și Dani“ și „Te Cunosc de Undeva“„. Conform notei citate, competiția se desfășoară în două etape, respectiv cea de înscriere și cea de voting.”Sunt emisiuni de tineret, noi am mai avut astfel de concursuri și cu cea mai lungă scrisoare. Ei au venit și au făcut fel de fel de propuneri la care Inspectoratul, fără niciun fel de discriminare, a spus: suntem de acord. Ideea mea este ca în timpul Săptămânii Altfel să punem copiii în situații diverse de a cunoaște, inclusiv instituția prefectului am solicitat să se deschidă atunci pentru a fi vizitată”, a declarat Constantin Traistaru pentru hotnews. Astfel, instituțiile educative care ar putea fi vizitate de elevii de gimnaziu în cadrul Săptămânii Altfel sunt trecute pe plan secund, în timp ce ISMB alege promovarea unei educații „tabloide“ care să formeze viitorii adulți ai României.

Sursa: Curentul.ro

 

Editori: MEN este singura frână în realizarea noilor manuale școlare

Uniunea Editorilor din România (UER) afirmă că Ministerul Educației Naționale (MEN) nu dorește realizarea noilor manuale pentru clasele I și a II-a și că nu a existat nicio pregătire în școli pentru utilizarea viitoarelor manuale digitale. Directorul executiv al UER Claudiu Istrate a declarat că editorii resping afirmațiile făcute, în 19 martie, de ministrul Educației Remus Pricopie la adresa lor. „Proiectul MEN pentru manualele de clasa I și a II-a este proiectul unui eșec anunțat în care vinovatul, anunțat și el, trebuie să fie editurile”, a spus Istrate. Reprezentanții editurilor susțin că MEN ar trebui să explice public de ce nu a făcut până acum public ordinul de ministru din 22 noiembrie 2013, ce stabilește planurile cadru, programa și specificația tehnică pentru manuale, de ce a modificat din mers regulile jocului fără anunțarea sau consultarea celor interesați și de ce a întârziat atât de mult anunțarea proiectului de achiziție încât să se ajungă la „un calendar absurd”, în care cadrele didactice au doar câteva zile la dispoziție pentru a consulta oferta de muanuale aprobate, iar editurile va trebui să le distribuie în cinci zile în toată țara. Totodată, ei reclamă faptul că au doar 47 de zile la dispoziție pentru elaborarea noilor manuale și, chiar dacă ar reuși să facă varianta print, va fi imposibil de realizat și varianta digitală. În plus, aceștia spun că manualele digitale nu vor putea fi folosite întrucât nu a existat nicio pregătire în școli pentru aceasta, iar unele învățătoare nu știu nici măcar să deschidă un calculator. Reprezentanții editurilor au mai arătat că lipsesc mai multe documente esențiale pentru ca licitația să poată fi făcută în condiții normale și legale, precum estimarea prețului, caietul de sarcini, contractul-cadru și condițiile eligibilitate. Editorii spun că MEN le cere să facă o investiție foarte mare „în orb”, iar pericolul cel mai mare este faptul că se creează un precedent. MEN a publicat pe site-ul său, în 14 martie, Ordinul de ministru nr. 5559/22.11.2013 privind manualele tipărite și digitale de la clasele I și a II-a, care ar urma să ajungă la unitățile de învățământ până la 15 septembrie. În 19 martie ministrul Remus Pricopie declara că, „întrucât au apărut unele reacții ale editurilor privind ordinul care face referire la demararea procedurilor de licitație pentru noile manuale din învățământul primar”, vrea să precizeze că „planurile cadru, programa și specificația tehnică au fost aprobate încă din luna octombrie”, astfel că editurile nu ar avea la dispoziție doar șase săptămâni pentru a redacta noile manuale, ci un an și trei-patru luni. Potrivit ordinului de ministru citat, pentru clasa I și a II-a vor fi asigurate manuale noi la materiile Comunicare în limba română, Comunicare în limba maternă, Matematică și explorarea mediului, Limba modernă și Religie. Manualele școlare vor avea atât o variantă tipărită, cât și una digitală, iar elevii vor primi ambele formate. Acestea vor fi realizate în două volume, structurate astfel încât să acopere întreaga programă școlară, fiecare însoțit de un CD/DVD cu formatul digital. „Vechiul Abecedar, de pildă, avea 128 de pagini. Noul manual ar putea avea chiar și 160 de pagini, ca să includă toată programa, și va fi în două volume, pentru ca elevii, luând cu ei un singur volum, să aibă ghiozdanul mai ușor”, au explicat, pentru MEDIAFAX, reprezentanții ministerului. Conform calendarului licitației, la 15 aprilie va fi postată pe SEAP documentația de atribuire pentru achiziția manualelor. Data de 2 iunie este termenul limită pentru depunerea de către ofertanți, la CNEE, a documentelor necesare procedurii de achiziție. Ulterior, până în 20 iunie, este programată sesiunea de evaluare a ofertelor de proiecte de manuale. În 23 iunie vor fi comunicate rezultatele evaluării ofertelor de proiecte de manuale. La 28 iulie, vor fi anunțate rezultatele finale în urma procedurii de licitație pentru proiectele de manuale școlare, iar acestea vor fi aprobate prin ordin al ministrului Educației. În perioada 4-15 august, vor fi încheiate acordurile cadru cu câștigătorii licitației de manuale școlare și, de asemenea, va avea loc procesul de consultare, de către cadrele didactice, a manualelor aprobate și comunicarea către inspectoratele școlare a listei manualelor școlare selectate pentru a fi utilizate în clasele I și a II-a. Între 18 și 22 august, inspectoratele școlare vor centraliza comenzile și vor fi încheiate contractele subsecvente de furnizare a manualelor. Tirajul de manuale ar urma să fie realizat între 22 august și 10 septembrie. În perioada 11 – 15 septembrie, inspectoratele școlare vor livra manualele către unitățile de învățământ.

Sursa: Curentul.ro

 

„Şcoala altfel” se restrânge. Elevii devin cercetaşi în curtea şcolii

Vizite la muzee, turul celei mai prestigioase universităţi de medicină sau ieşiri la film sunt doar câteva activităţi care vor înlocui lecţiile în cea mai distractivă săptămână de şcoală. În ciuda opreliştilor puse de şefii din Educaţie, care le-au interzis dascălilor să mai colecteze bani de la părinţi pentru activităţile extraşcolare cu elevii, cel mai iubit program educaţional, „Şcoala Altfel”, merge înainte. De pe 7 şi până pe 11 aprilie, elevii vor avea parte de experienţe inedite. Sute de propuneri au fost adresate şcolilor de ONG-urile din toată ţara. Însă, faţă de anii trecuţi, profesorii s-au ferit să meargă în afara oraşelor, ca să scape de aprobările speciale. „Vrem să respectăm totuşi scopul acestui program şi să scoatem elevii din şcoli, în natură”, explică Marian Banu, purtătorul de cuvând al Inspectoratului Şcolar Bucureşti. Exploratori în propriul oraş Copiii cu spirit aventurier şi o imaginaţie bogată, spre exemplu, pot lua parte la una dintre acţiunile organizaţiei „Cercetaşii României”, cu 53 de centre locale în toată ţara. Deşi, în mod normal, cercetăşia presupune explorarea naturii, anul acesta, dascălii pot derula aceste activităţi chiar în curtea şcolii. „Neam adaptat propunerile, pentru ca elevii să nu fie nevoiţi să plece din oraş. Profesorii care se înscriu pe site-ul nostru primesc fişe de lucru cu activităţi în parc sau în curtea şcolii”, explică Mihaela Gîrleanu, director executiv al asociaţiei. La clasele I-IV, elevii se vor pune în pielea personajelor din „Cartea Junglei”, cei din clasele V-VIII vor încerca să transforme un lucru banal într-unul fantezist, iar colegii lor de liceu vor fi provocaţi să se implice în comunitate. La Cinema şi la Medicină În Capitală, „Şcoala Altfel” este sărbătorită alături de personajele din desene animate. Cinematografele le oferă copiilor bilete reduse la filme precum Tarzan şi Jane sau TinkerBell. Elevii de liceu sunt invitaţi la un tur gratuit al Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti. Adolescenţii vor fi ghidaţi de dascălii şi studenţii medicinişti, iar la final vor avea parte de o surpriză. Aglomeraţie la muzee Şi muzeele îşi vor deschide porţile pentru şcoli. La Antipa, vizitatorii vor fi întâmpinaţi de o „armată” de 26 de muzeografi, la Muzeul Ţăranului Român sunt aşteptaţi să vină peste 2.000 de elevi din toată ţara, iar la Muzeul Satului alţi o mie vor participa la ateliere de modelaj, podoabe populare, măşti populare, împletit de sfoară.

Sursa: Evz.ro

 

Competiție de robotică, găzduită la Şcoala Americană din București

Şcoala Americană Internaţională din București a organizat cea de-a patra ediție a competiţiei de robotică FIRST Tech Challenge, cea mai mare competiţie de robotică din Europa Centrală și de Est adresată elevilor de liceu. În cadrul evenimentului ce a avut loc pe 21 și 22 martie au participat 16 echipe formate din elevi pasionați de tehnologie. [Cele 16 echipe participante au avut în componență până la 10 membri, elevi cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani ce au provenit din mai multe școli naționale și internaționale. Din România, în acest an, au participat 6 echipe din următoarele școli: Școala Americană Internațională din București, Colegiul Tehnic „Petru Maior” București, Grupul Şcolar „Nicolae Bălcescu” din Voluntari, liceul ”Nicolae Tonitza” și Colegiul ”A. D. Xenopol” din București, dar și o echipă independentă din Voluntari. Reprezentantele țării noastre au concurat împotriva a 10 echipe din Cehia, Polonia, Macedonia, Albania, Austria, Bulgaria, Muntenegru, Turcia și Arabia Saudită. Competiția s-a desfășurat în două etape, în prima zi au avut loc meciuri de test pentru antrenamentul echipelor, iar a doua zi s-au desfășurat meciurile de calificare și finala. Alianța câștigătoare va participa la Campionatul Mondial organizat în Statele Unite ale Americii ce va avea loc pe 23 și 24 aprilie 2014. Elevii înscriși în competiție au avut responsabilitatea de a proiecta, a programa și construi câte un robot cu care au participat în concurs formând alianțe contra altor echipe. Kit-urile de asamblare a roboților sunt refolosibile de la an la an și sunt importate din Statele Unite. Asamblarea roboților de către echipe sub îndrumarea instructorilor și a mentorilor necesită o strategie bazată pe principii solide de inginerie. Roboții funcționează independent 40 de secunde, iar apoi sunt actionați prin telecomandă câte 2 minute pentru fiecare meci. Tema acestui sezon a fost ”FTC Block Party”! Competiţia de Robotică FIRST Tech Challenge găzduită anual de Școala Americană Internațională din București este inițiată de FIRST,organizație internațională ce își propune să inspire tinerii să devină lideri în tehnologie și știință prin intermediul unor activități antrenante care să le dezvolte aptitudinile tehnologice. Evenimentul a fost organizat în colaborare cu PTC Inc. care susține competiția atât financiar, cât și prin acordarea de software gratuit pentru proiectare 3D, PTC Creo și sesiuni de training pentru echipele participante în competiție. “Suntem încâncântați că în acest an ni s-au mai alăturat în competiția de robotică găzduită de Școala Americană alte 2 licee din București. Ne bucurăm că alianța câștigătoare va participa în Campionatul Mondial din St. Louis, Statele Unite ale Americii la finalul lunii aprilie”, declară Alexander Dean Hester, coordonatorul proiectului. La rândul său, Ken Johnson, director FIRST Tech Challenge, declară: “Ne bucurăm să vedem că FIRST Tech Challenge a luat amploare în Europa Centrală și de Est și că există un interes crescut față de competițiile de robotică în general. Astfel de concursuri îi ajută pe elevi să-și Organizatorii își propun ca acest eveniment să devină unul de tradiție care să atragă participarea cât mai multor elevi din țară și din străinătate.

Sursa: Evz.ro

 

Opera Comica Pentru Copii: „maraton” zilnic de spectacole in saptamana „Scoala altfel”, cu „Mirandolina” si „Don Pasquale”

Calendarul lunii aprilie este unul atipic pentru Opera Comica Pentru Copii. Pentru a veni in intampinarea institutiilor de invatamant care deruleaza, in saptamana 7-11 aprilie, programul numit „Scoala altfel: Sa stii mai multe, sa fii mai bun!” (dedicat activitatilor extracurriculare si extrascolare), Opera Comica Pentru Copii a programat baletul „Mirandolina” in fiecare zi intre 7 si 11 aprilie (de la orele 11.00 si 13.00). In plus, puteti vedea „Mirandolina” si marti, 1 aprilie (de la orele 11.00 si 13.00). Veti calatori asadar pe taram italian, cu baletul „Mirandolina”, inspirat de celebra piesa de teatru „Hangita”, creatie a dramaturgului Carlo Goldoni.   „Mirandolina” inseamna o poveste vesela si plina de farmec a tinerei carismatice care mosteneste de la tatal sau un han la Florenta. Numerosii calatori ce trec pragul hanului ii fac curte frumoasei Mirandolina, care trebuie sa faca fata cu istetime avansurilor celor din jurul ei, pretext pentru crearea multor situatii comice.   Coregrafia spectacolului este semnata de Mihai Babuska, scenografia este realizata de Viorica Petrovici, asistent de coregrafie este Catalin Caracas, iar in distributie ii veti aplauda pe artistii OPEREI COMICE PENTRU COPII: Theodora Munteanu, Alis Gheorghe, Andreea Soare, Alexandra Corneanu, Claudia Iagar, Sabina Chirila, Andy Ardeleanu, Mihai Pricope, Daniel Manea, Ionut Birjovanu, Octavian Iuga, Andrei Dogaru si Roberta Enisor.

Dupa-amiaza zilelor de vineri (4 si 11 aprilie), de la 17.00, este dedicata spectacolului „DON PASQUALE”, versiune adaptata pentru micii spectatori a operei semnate de unul dintre marii compozitori italieni – Gaetano Donizetti.   Despre acest spectacol – a carui premiera, in 10 martie, a avut un mare succes de public – Cristian Mihailescu, regizorul productiei, a declarat: „Don Pasquale reprezinta una dintre cele mai frumoase opere din toate timpurile. Nu exista teatru liric important din lume sa nu fi montat acest titlu. Este cea mai melodioasa opera a lui Donizetti. Montarea mea poate fi plasata in orice epoca, tocmai pentru a sublinia faptul ca subiectul poate fi valabil oricand. Imi doresc ca dupa ce vad acesta premiera, totii copiii sa plece de la Opera Comica Pentru Copii indragostiti de spectacolul de opera.”

Scenografia ii apartine Vioricai Petrovici, conducerea muzicala ii revine dirijorului Ciprian Teodorascu, iar in distributie ii veti aplauda pe Stefan Schuller, Feng Shuang, Andrei Lazar, Raluca Oprea, Oana Serban, Roberta Enisor, Lucia Racoveanu, Jennifer Dumitrascu, Bogdan Serban. Isi va da concursul Ansamblul „Serioso”.

Parteneri media: 7 seri, Ziare.com,  RFI Romania, CARIERE, HotNews, Radio Romania Cultural, PORT.RO, Web PR, melc-codobelc.ro, Bucuresti FM, Ziarul Metropolis, Draga mea pentru copii, Calendarul Magic.ro, Gradinitebucuresti.ro, TV City, Senso TV, EduRomania, Actualitatea Muzicala, Agenda Culturala Pentru Copii. Multumim pentru promovarea permanenta colegilor de la posturile Radio Romania.

Pentru mai multe detalii despre productiile OPEREI COMICE PENTRU COPII, va invitam sa consultati site-ul operacomica.ro. Sediul nostru este situat in Calea Giulesti, nr. 16, sector 6, Bucuresti.   Pentru rezervarea biletelor, va rugam sa ne contactati la numarul de telefon 021/319.28.19, de luni pana vineri intre orele 9.00 – 16.00. Biletele pot fi cumparate de la casa de bilete, pe baza rezervarii anterioare sau in limita locurilor disponibile, cu o ora inainte de inceperea spectacolului.

Sursa: Hotnews.ro

 

Inspectoratul Scolar Bucuresti trimite copiii, in saptamana Scoala Altfel, la emisiunile „Neatza cu Razvan si Dani” si „Te cunosc de undeva”

Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti a trimis o nota catre inspectoratele scolare ale tuturor sectoarelor in care anunta ca, in saptamana „Scoala Altfel”, Antena 1 organizeaza o competitie prin care elevii claselor V-VIII pot vizita platourile emisiunilor „Neatza cu Razvan si Dani” si „Te Cunosc de Undeva!”. Este vorba despre emisiuni de divertisment la care, printre altii, sunt invitate si vedete care fac primele pagini ale ziarelor de tip tabloid. Nota trimisa de Inspectoratul scolar este semnata de inspectorul scolar general Constantin Traistaru. Contactat de HotNews.ro, Traistaru a declarat ca este vorba despre „emisiuni de tineret”, insa a refuzat sa spuna care este caracterul educativ al acestui concurs. Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti a trimis ieri, 25 martie, catre inspectoratele scolare ale sectoarelor 1-6 o nota prin care anunta ca „in cadrul programului educativ ‘Scoala altfel: Sa stii mai multe, sa fii mai bun!’, Antena 1 organizeaza o competitie prin care elevii claselor V-VIII pot veni in vizita la redactia Observatorului, la platourile ‘Neata cu Razvan si Dani’ si ‘Te Cunosc de Undeva!'”. In nota, semnata de inspectorul scolar general Constantin Traistaru si de inspectorul scolar Marian Banu, se arata ca aceasta competitie se desfasoara in doua etape: inscriere si voting. Inspectoratul anunta ca acele clase care vor sa participe la concurs trebuie sa se inscrie pe site-ul Observatorului, iar „clasele care primesc numarul cel mai mare de voturi vor avea ocazia sa ii intalneasca pe jurnalistii si vedetele Antenei 1”.   Contactat de HotNews.ro, inspectorul scolar general Constantin Traistaru a declarat ca a trimis aceasta nota catre inspectorate pentru ca „eu, cand primesc o nota de la un tert, o trimit spre informare in retea, ca sa stie despre ce este vorba. Aceasta este procedura de informare”.   Intrebat care este caracterul educativ al acestui concurs, inspectorul scolar general pe Bucuresti a refuzat sa dea un raspuns clar, precizand ca „in Saptamana Altfel, anul trecut, am mai avut cu Antena un concurs, nu mai stiu exact ce au lucrat, si la final elevii, parintii si profesorii au vizitat studiourile”.

„Sunt emisiuni de tineret, noi am mai avut astfel de concursuri si cu cea mai lunga scrisoare. Ei au venit si au facut fel de fel de propuneri la care Inspectoratul, fara niciun fel de discriminare, a spus: suntem de acord. Ideea mea este ca in timpul Saptamanii Altfel sa punem copiii in situatii diverse de a cunoaste, inclusiv institutia prefectului am solicitat sa se deschida atunci pentru a fi vizitata”, a continuat Constantin Traistaru.

Sursa: Hotnews.ro

 

Peste 200 de şcoli s-au implicat în proiectul „Paşaport pentru cultură”. „Este o încercare de a repune în drepturi cartea educaţională”

În vreme ce mulţi dintre copii au înlocuit cărţile cu Internetul, proiectul „Paşaport pentru cultură” încearcă să le insufle din nou elevilor de toate vârstele dragostea pentru lectură. După jumătate de an, organizatorii culeg primele roade. Lasat în luna octombrie a anului trecut, proiectul „Paşaport pentru cultură” se bucură acum de participarea a peste 200 de şcoli din toată ţara. Elevii sunt încurajaţi să citească, să scrie compuneri tematice şi să participe la diverse concursuri de cultură generală. Iniţiat de Asociaţia Corint Pro Lectura, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, „Paşaport pentru cultură a luat naştere din dorinţa de a le redeschide elevilor apetitul pentru lectură, de a le insufla dragostea şi respectul faţă de carte”, a explicat pentru gândul Sorin Lucaci, PR-ul proiectului. „Paşaport pentru cultură reprezintă o încercare de a repune în drepturi cartea educaţională, de a aduce în atenţia profesorilor, copiilor şi părinţilor importanţa manualelor şcolare şi auxiliare, a activităţilor paraşcolare şi extracurriculare, de a contribui la redescoperirea lecturii ca o plăcere, ca un hobby, dar şi ca o utilitate, un izvor de cunoaştere şi înţelepciune. Proiectul promovează cartea cu mesaj educaţional în şcoli şi conduita pozitivă a copilului spre educaţie, spre învăţătură”, a adăugat acesta. Realizat sub forma unui concurs lunar, proiectul se adresează elevilor din ciclul primar şi gimnazial şi constă într-o probă de creaţie cu subiecte inspirate de mai multe discipline. Spre exemplu, Martie a fost desemnată „Luna matematicii”, astfel că tema concursului de compuneri este una care îmbină elementele specifice acestei materii de studiu, cu scrisul: „Dacă manualul de matematică ar vorbi, ce poveşti ţi-ar spune?”. Vor urma Luna Georgrafiei (aprilie), Luna Biologiei şi a Ştiinţelor Naturii (mai) şi Luna Copiilor (iunie). În plus, la fiecare trei luni elevii şi şcolile înscrise în proiect sunt premiate în cadrul unui eveniment special, găzduit de diverse centre comerciale. Următoarea astfel de festivitate va avea loc la Constanţa, în zilele de 5 şi 6 aprilie. Prima ediţie a proiectului „Paşaport pentru cultură” se va încheia odată cu anul şcolar 2013-2014, însă se va relua la începutul toamnei: „În septembrie demarăm a doua ediţie a proiectului Paşaport pentru cultură (2014-2015)”, a precizat Sorin Lucaci. „De asemenea, ne dorim ca la finele fiecărei ediţii, adica în luna iunie, să publicăm cu sprijinul Editurii Corint câte o antologie cu cele mai bune lucrări ale elevilor”, a adăugat acesta în cele din urmă. Proiectul „Paşaport pentru cultură” se desfăşoară la nivel naţional, iar participarea este gratuită.

Sursa; Gandul.info

 

Carte. Educarea copilului. Sfaturi ale duhovnicilor şi psihologilor ortodocşi

Copiii noştri, odată cu intrarea în această lume, se află cu adevărat în primejdia de a urma una dintre aceste căi greşite: fie nu se împotrivesc lumii şi, acceptând valorile ei false, rămân în aparenţă creştini, fie, dimpotrivă, se separă de aceasta într-un fel de „ghetou ortodox“, luând o poziţie ostilă fată de tot ce îi înconjoară. În general, ne stabilim singuri astfel de obiective: ori ne străduim să-i adaptăm pe copii la această lume cu orice preţ, ori, dimpotrivă, îi facem incapabili să se adapteze, încât ajung să simtă teama faţă de lume sau dispreţ şi superioritate faţă de cei ce nu fac parte din comunitatea lor. Aceste atitudini sunt distructive. Trebuie să ne dăm seama că scopul educaţiei creştine nu poate fi decât unul singur: cel de a pregăti pentru Hristos madulare vii ale Bisericii. Aici apare problema noastră cea mai dureroasă: cum să facem în aşa fel încât copiii noştri, ieşind în societate, să rămâna creştini adevăraţi.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

Competiţie naţională pentru studenţii care vor să fie antreprenori

Facultatea de Management din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) lansează cea de-a doua ediţie a concursului naţional pe teme de afaceri „The Great Business Challenge”, destinat studenţilor cu abilităţi antreprenoriale la licenţă sau master, înscrişi la orice facultate din ţară. Sunt provocaţi să spună ce pot aduce nou, inovativ şi eficient în dezvoltarea afacerii. Până pe 2 aprilie 2014, studenţii şi masteranzii se pot înscrie în echipe formate din maximum patru persoane, pe unul dintre brief-urile propuse de companiile partenere: Scandia Food, Corporate Games şi Editura Tritonic, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei. Înscrierile se realizează pe site-ul concursului, prin completarea formularului disponibil online. Echipele finaliste vor câştiga internshipuri la companiile partenere şi alte premii. Concursul ”îşi propune să deschidă o uşă către mediul de afaceri pentru studenţii curajoşi şi interesaţi, pentru viitorii strategi, participanţii având posibilitatea de a intra în contact cu mediul de afaceri, de a comunica cu reprezentanţii organizaţiilor din diverse domenii şi de a realiza propuneri concrete de business”, se mai arată în comunicat. Test pentru viaţa de om de afaceri „Este o simulare fidelă a proceselor din cadrul unei companii, oferindu-le deci participanţilor şi o pregătire pentru viaţa de om de afaceri. Participanţii trebuie să dovedească până la finalul competiţiei o serie de  calităţi extrem de necesare în mediul de afaceri: profesionalism, realism, capacitatea de a găsi soluţii eficiente într-un orizont de timp foarte scurt”, declară lector univ. dr. Alexandra Zbuchea, prodecan al Facultăţii de Management. Proiectul iniţiat de Facultatea de Management prevede şi o sesiune de training cu rolul de a le oferi participanţilor informaţii despre cum funcţionează companiile şi pieţele, sfaturi despre dezvoltarea şi managementul produselor/serviciilor, precum şi sfaturi practice pentru rezolvarea şi prezentarea brief-urilor de concurs, explică organizatorii. 100 de studenţi la prima ediţie The Great Business Challenge este un proiect derulat de Facultatea de Management-SNSPA cu scopul de a le oferi studenţilor posibilitatea de a lua contact cu mediul de afaceri. Prima ediţie a concursului s-a bucurat de participarea a 100 de tineri din universităţi din întreaga ţară, iar partenerii din zona de business care au susţinut proiectul au fost BCR, Business Edu, Editura Tritonic şi Comunicate de presă.ro. Facultatea de Management îşi asumă rolul de a pregăti tinerii în domeniul managerial şi de a le dezvolta abilităţile antreprenoriale. În acest sens, dincolo de programa de studii, facultatea derulează o serie de proiecte cu scopul de a populariza business-ul în rândul tinerilor din învăţământul universitar şi preuniversitar.

Sursa: Adevarul.ro

 

Judecătorii ÎCCJ au decis că Ecaterina Andronescu nu este incompatibilă. Ea ar putea candida la europarlamentare, dar mai are un dosar de conflict de interese. Dacă pierde procesul ar putea ajunge în situația lui Mircea Diaconu

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a decis că fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, poate candida la alegerile pentru Parlamentul European.Procesul a fost pierdut de ANI pentru că, în 2012, a fost schimbată Legea educației naționale UPDATE. Situația Ecaterinei Andronescu nu este clarificată în totalitate. Aceasta mai are un proces cu ANI pe rolul Instanței Supreme, pentru conflict de interese (pentru că în calitate de rector s-ar fi angajat pe sine ca manager de proiect derulat cu fonduri europene). Procesul are termen în data de 2 aprilie, iar în cazul în care instanța va constata că Ecaterina Andronescu s-a aflat în conflict de interese, aceasta ar putea ajunge în situația actorului Mircea Diaconu. Mai exact să nu mai poată ocupa o funcție de demnitate publică vreme de trei ani de zile de la data rămânerii definitive a sentinței. În acest caz, Ecaterina Andronescu va fi obligată să-și retragă candidatura la alegerile europarlamentare. Ecaterina Andronescu, preşedintele interimar al PSD Bucureşti, a fost găsită în stare de incompatibilitate de către Curtea de Apel Bucureşti, în urma unei sesizări făcute de inspectorii Agenţiei Naţionale de Integritate. Ecaterina Andronescu a deţinut, în aceeaşi perioadă, funcţiile de senator, rector la Universitatea Politehnica din Bucureşti şi viceprepedinte PSD. Prin verdictul de marți, Înalta Curte de Casație și Justiție a admis recursul declarat de Ecaterina Andronescu împotriva Sentinţei nr. 2362 din 3 aprilie 2012 a Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a de contencios administrativ şi fiscal. Instanța Supremă „modifică în parte sentinţa atacată, în sensul că admite contestaţia formulată de reclamanta Andronescu Ecaterina şi în consecinţă: Anulează Raportul de evaluare al Agenţiei Naţionale de Integritate nr. 65957/G/II/3.06.2011. Menţine celelalte dispoziţii ale sentinţei atacate. Irevocabilă”. Proces pierdut de ANI pentru că a fost schimbată Legea educației naționale Chestionat cu privire la pierderea acestui proces, președintele Agenției Naționale de Integritate, Horia Georgescu, ne-a declarat: „În toate cazurile referitoare la deținerea simultană a calității de rector și parlamentar s-au pierdut procesele din cauza faptului că în anul 2012 Legea educației naționale a fost schimbată, nemaifiind prevăzută incompatibilitatea între cele două funcții”.

Sursa: Evz.ro

 

VIDEO Acad. Solomon Marcus: Traim intr-o lume traumatica, violenta, semianalfabeta, aflata sub focurile unor mesaje dintre cele mai contradictorii

Academicianul Solomon Marcus a fost invitatul celei de-a treia conferinte publice desfasurate sub egida Conferintelor Saguna pe tema „Intr-o lume halucinanta. Complici si victime deopotriva” ce a avut loc in prezenta elevilor sagunisti, la Brasov. In cadrul acestor evenimente, au fost tratate probleme generale ale societatii romanesti si a fost prezentata o viziune inovativa in ceea ce priveste predarea si sistemul educational. Traim intr-o lume traumatica, violenta, semianalfabeta, aflata sub focurile unor mesaje dintre cele mai contradictorii. Intrebandu-se Pana unde e realitatea si de unde incepe fictiunea?, Solomon Marcus a analizat factorii ce creeaza confuzie in aceasta lume turbulenta care invita la halucinatie. Printre acestia regasim alimentatia ca izvor de otrava, sportul ca neproductiva competitie, divertismentul animalic si nu spiritual. O alta problema se regaseste in practicile institutiei familiei care nu intelege felul in care Internetul a schimbat structura creierului copilului. Prin urmare, aceasta nu poate sa ofere elevului ceea ce ii este necesar. Astfel, apar o serie de aspecte ce faciliteaza halucinatia. Confruntandu-se cu intrebarea Care este problema fundamentala a societatii noastre?, academicianul a identificat ca sursa incapacitatea oamenilor de toate varstele de a da un sens vietii. Ea provine din integrarea lor timpurie intr-un sistem ce zdrobeste individualitatea si fabrica cetateni ce asteapta doar terminarea orelor de munca. De asemenea, oamenii nu se mai bucura de spectacolele de o clipa, accesibile oricui este atent. Scoala isi lasa amprenta asupra acestui aspect si prin felul in care cultiva figura sobra si nu capacitatea umoristica ce da alta atmosfera clipelor. In ceea ce priveste erorile sistemului educational romanesc, acesta a semnalat modul necorespunzator in care accentul cade pe a cunoaste si nu pe a intelege cand vine vorba de invatare, alaturi de fixatia de a privi disciplinele separat si nu integrate in intreg, caci nicio disciplina nu se poate dezvolta pe cont propriu. Aceasta separare falsifica istoria. In aceasta vreme de tranzitie, este esentiala atentia acordata educatiei generatiei tinere, prin oferirea de metode proaspete, folosind Internetul, alaturi de cultura traditionala. Scoala ar trebui sa sa antreneze ambele emisfere cerebrale, nu doar pe cea stanga.

A fost abordata predarea religie in scoli. Domnul Marcus a subliniat paradoxul prezent in faptul ca, dupa introducerea acestei materii, violenta in scoli a ramas la cote, depasindu-le chiar. De asemenea, acesta a insistat asupra faptului ca cea mai mare greseala este punerea stiintei si a religiei in competitie.

A fost pusa intrebarea Ce putem noi sa facem in tot acest haos? La aceasta provocare, academicianul a sugerat implicarea in problemele actuale, prin renuntarea la persoana a III-a si folosirea persoanei I.

Domnul Solomon Marcus i-a indemnat pe tineri sa fie flamanzi in ceea ce priveste intelegerea si cunoasterea, sa caute frumusetea cotidiana, sa nu se bazeze doar pe ceea ce ofera scoala, mergand  si la alte surse, pentru a-si putea trai viata liber si armonios.

Sursa; Hotnews.ro

 

BRD, alături de alte 20 de companii de prestigiu, oferă joburi şi stagii de practică la ASE Job & Internship Fair 2014

Studenţii din facultăţile cu profil economic au oportunitatea de a aplica pentru un internship la BRD-Groupe Sociate Generale, a doua cea mai mare bancă din România, care va participa în calitate de partener oficial la ASE Job & Internship Fair 2014, organizat de Academia de Studii Economice din Bucureşti prin Centrul de Carieră ASE şi Asociaţia Absolvenţilor ASE – ALUMNI ASE, împreună cu Uniunea Studenţilor ASE (USASE). La târg vor participa peste 20 de companii, care vor pune la dispoziţia studenţilor şi absolvenţilor zeci de locuri de muncă sau stagii de practică. BRD şi BNR sunt partenerii oficiali ai ASE Job & Internship Fair 2014! BRD-Groupe Sociate Generale este în căutare de studenţi cu profil economic, care au rezultate academice foarte bune, pasionaţi de domeniul bancar, flexibili, energici, inovativi, cu bune abilităţi de analiză şi, nu în ultimul rând, care demonstrează spirit de echipă. Compania va participa la cea de a doua ediţie a Târgului oficial ASE Job & Internship Fair, organizat de către Academia de Studii Economice din Bucureşti prin Centrul de Carieră ASE şi Asociaţia Absolvenţilor ASE – ALUMNI ASE, împreună cu Uniunea Studenţilor ASE (USASE), ce va avea loc în ziua de 02 aprilie 2014. Ziua de standuri va fi dublată de un maraton de workshop-uri organizate în perioada 31 martie –03 aprilie 2014, la Bucureşti, clădirea Ion N. Angelescu (Căderea Bastiliei). “BRD are un parteneriat de tradiţie cu ASE, an de an colaborând pe diferite proiecte: workshopuri de carieră, conferinţe, Şcoala de Vară şi multe altele. Prin acestea, căutăm să aducem împreună o valoare adăugată în pregătirea profesională a studenţilor. ASE Job & Internship Fair, din data de 2 Aprilie, este unul dintre aceste proiecte, fiind parteneri de la prima ediţie”, a declarat Adela Jansen, Director Executiv Resurse Umane BRD Groupe Societe Generale. Pe lângă stagiile de practică oferite, prin participarea la ASE Job & Internship Fair, BRD-Groupe Sociate Generale va aduce în discuţie subiecte de interes pentru studenţii de la ASE şi le va răspunde la numeroase întrebări, astfel încât aceştia să poată face alegerea potrivită privind debutul carierei lor. „Venim la această nouă ediţie cu acelaşi entuziasm şi dorinţa de a împărtăşi din experienţa noastră studenţilor participanţi, pentru a le oferi sfaturi şi informaţii concrete”, a mai adăugat Adela Jansen, Director Executiv Resurse Umane BRD Groupe Societe Generale. Peste 20 de companii de prestigiu la Târgul ASE de Joburi! Totodată, studenţii şi absolvenţii aflaţi în căutarea unui stagiu de practică sau a unui loc de muncă, vor avea şansa de a aplică la una dintre zecile de poziţii puse la dispoziţie de cele peste 20 de companii participante la Târgul oficial ASE Job & Internship Fair 2014. În data de 2 aprilie 2014, tinerii vor avea ocazia să poarte discuţii cu responsabili ai companiilor participante. Printre aceştia se numără ai evenimentului BNR şi BRD; Partenerii: ACCA, BCR, Deloitte, E&Y, Genpact, KPMG, Lidl, McDonals, P&G, PwC, Reckit Benckiser, dar şi Expozanţii: Coca-Cola, G2 Travel, Henkel, HP, ING, Mega Image, Orange, Rompetrol, Tradeville, Webhelp. În perioada 31 martie – 3 aprilie 2014 studenţii şi absolvenţii sunt invitaţi să participe la cele peste 20 de workshop-uri organizate în cadrul târgului. Târgul ASE Job & Internship Fair, ediţia a 2-a se adresează deopotrivă comunităţii studenţilor şi absolvenţilor ASE şi mediului de afaceri, companii multinaţionale şi întreprinderi mici şi mijlocii din România, dorind să creeze interfaţa dintre angajatori şi angajaţi, ca suport al celor mai bune oferte de locuri de muncă şi de practică şi să devină o platformă de lansare în carieră. Cei care îşi doresc să se înscrie la Târgul ASE Job & Internship Fair 2014 sunt invitaţi să transmită intenţia de participare pe adresa de E-mail: jobfair@ase.ro, pentru a putea intra în posesia informaţiilor utile. Pentru orice detalii suplimentare, nu ezitaţi să ne contactaţi la ALUMNI ASE, tel. 021.311.87.20, E-mail: jobfair@ase.ro sau contact@alumni.ase.ro.

Sursa: Romanialibera.ro