Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Revista presei – 27.02.2014

PREUNIVERSITAR

 

Organizarea unei excursii şcolare va necesita ZECI de aprobări şi documente

Scandalul de la Constanţa, cu elevii care au afirmat într-un filmuleţ postat pe internet că s-au drogat în excursia cu diriginta, a determinat Ministerul Educaţiei să introducă reglementări drastice privind organizarea unor astfel de activităţi. Măsurile sunt atât de restrictive, încât profesorii au anunţat că nu vor mai organiza nicio excursie. Excursiile cu elevii organizate de cadrele didactice se vor supune, de acum încolo, unor regulamente extrem de dure. Scandalul izbucnit la Constanţa, în urma filmuleţului cu elevii drogaţi în excursia cu diriginta clasei, a convins conducerea Ministerului Educaţiei că este nevoie de măsuri suplimentare, aceasta emiţând un ordin privind condiţiile de organizare a excursiilor, expediţiilor şi taberelor. „Ordinul are legătură cu toate problemele care au apărut şi pot să apară în astfel de situaţii, tocmai din cauza unor reglementări insuficiente în ce priveşte organizarea acestor tabere şi excursii. Evident că atunci când acele cazuri au apărut s-a constatat că există nişte lacune în ce priveşte atribuţiile organizatorilor, adică ale profesorilor. Se completează nişte reglementări insuficiente, Ministerul Educaţiei încercând astfel să se asigure că, din perspectiva organizării, astfel de situaţii, ca aceaa de la Constanţa, nu se vor mai repeta”, ne-au declarat reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei. Documente în exces, responsabilităţi multiple Pentru a organiza o excursie cu elevii, un profesor trebuie să întocmească 27 de documente, cu formulare şi aprobări semnate atât de conducerea şcolii, cât şi de Inspectoratul Şcolar, de părinţi, dar şi de elevi. În plus, cadrele didactice vor avea foarte multe responsabilităţi. „Probabil, ordinul acesta este dat ca să nu mai meargă nimeni în excursii şi tabere, sunt zeci de hârtii pe care trebuie să le faci. Până acum se făceau excursii, în special cu cei de la clasele I-IV şi cele gimnaziale, la liceu mai puţin, că ei au alte preocupări”, ne-a declarat Simion Hăncescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI). Fără alcool şi droguri Potrivit ordinului de ministru, elevii au obligaţia ca în excursii şi tabere să nu aducă şi să nu consume tutun, alcool, droguri şi alte substanţe care îi pot pune în pericol pe ei ori pe ceilalţi participanţi sau care pot determina alterarea percepţiei realităţii şi să nu recurgă la violenţă pe timpul participării la acestea. În orice excursie, cadrul didactic trebuie să asigure prezenţa unui cadru medical care să acorde primul ajutor în caz de accident sau îmbolnăvire, iar copilul nu poate pleca fără o adeverinţă de la medicul de familie. Pentru părinţi apare obligativitatea de a semna un document prin care este de acord să fie responsabil pentru faptele copilului, să plătească medicamentele administrate copilului în caz de nevoie sau să absolve şcoala de toate obligaţiile şi răspunderea ocazionate de excursie, cu cu excepţia celor cauzate de neglijenţa cadrelor didactice însoţitoare. „Cadrele didactice ne-au sesizat că sunt prea multe documente de făcut şi au spus că nu vor mai organiza excursii.” – Simion Hăncescu, preşedintele FSLI. „Oamenii sunt nemulţumiţi de condiţiile care se pun, plus că sunt foarte multe responsabilităţi care cad în sarcina lor.” – Simion Hăncescu, preşedintele FSLI.

Sursa: Ziarulring.ro

 

Mai mult de un sfert dintre copii, înscrişi la pregătitoare în primele zile

Peste un sfert din copiii cu vârsta de pregătitoare sau clasa întâi au fost înscrişi la şcoală de părinţi în primele două zile şi jumătate. În total, aproape 56.000 de cereri au fost depuse de luni până miercuri la prânz. UPDATE: Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat situaţia privind înscrierea în clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2014-2015, la nivel naţional, până miercuri, 26 februarie, ora 13.00: 55.448 de cereri au fost completate, astfel: • 48.204 de cereri pentru copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi înainte de data de 1 septembrie 2014 • 7.244 de cereri pentru copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi începând cu data de 1 septembrie 2014. Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat situaţia privind înscrierea în clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2014-2015, la nivel naţional, până marţi, 25 februarie, ora 20.00. Din cele 42.029 de cereri completate, 36.702 de cereri au vizat copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi înainte de data de 1 septembrie 2014 şi 5.327 de cereri – copiii cu vârsta de 6 ani, împliniţi începând cu data de 1 septembrie 2014. Înscrierea la clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2014-2015 a început luni şi se încheie pe 14 martie. Părinţii pot alege varianata depunerii cererii online, dar şi direct la unitatea de învăţământ. Cele mai multe cereri au fost înregistrate, în prima zi de înscriere, în Bucureşti, respectiv peste 5.200, şi în judeţele Iaşi – aproape 1.800, Constanţa – peste 1.800, Suceava – peste 1.800, Timiş – peste 1.600, Dolj – peste 1.500, Prahova – peste 1.400, Cluj şi Braşov – peste 1.300. Judeţele cu cele mai puţine cereri de înscriere sunt Vâlcea (262), Caraş-Severin (393), Mehedinţi (411), Giurgiu (443), Sălaj (459), Covasna (494), Tulcea (501), Bistriţa-Năsăud (569), Vrancea (571), Teleorman (577) şi Ialomiţa (590). Date generale despre înscrieri Părinţii îşi pot înscrie copiii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2014-2015 până în 14 martie. În cazul copiilor cu vârsta pentru integrarea în clasa pregătitoare, cererile-tip se pot completa online sau la unitatea de învăţământ la care se solicită înregistrarea. Validarea cererilor se face zilnic, între orele 08.00 – 20.00 de luni până vineri şi între orele 08.00 – 13.00 sâmbăta. Candidaţii înmatriculaţi, numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă vor fi afişate în perioada 21-22 martie, atât la unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv cel al municipiului Bucureşti. A doua etapă A doua etapă de înscriere va avea loc în perioada 25 martie – 4 aprilie, iar pe 11 aprilie vor fi afişate rezultatele finale. În perioada 14-18 aprilie, inspectoratele şcolare vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după finalizarea celei de-a doua etape de înscriere. Tot luni a început şi înscrierea copiilor pentru clasa I, în unităţile şcolare din circumscripţia de care aparţin aceştia. Înscrierea se face direct la sediul unităţilor de învăţământ, în acelaşi interval orar ca şi pentru înscrierea în clasa pregătitoare. Etapa se va încheia în 14 martie. Înscrierea copiilor în alte unităţi de învăţământ decât cele de circumscripţie va avea loc în perioada 25 martie – 4 aprilie. În 11 aprilie, la sediul fiecărei unităţi de învăţământ, vor fi afişate listele finale ale copiilor înscrişi în clasa I. Înscrierile online, validate la secretariatul şcolii Cererile de înscriere la şcoală trebuie să fie completate şi depuse în perioada 24 februarie – 14 martie, cu o lună mai devreme faţă de anul trecut. Părinţii vor completa, online sau la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea, cererile-tip şi sunt sfătuiţi să treacă trei şcoli dorite pentru copiii lor. Cererea virtuală va fi disponibilă pe site-ul Ministerului Educaţiei, începând de azi, însă, oricum, va trebui validată personal la secretariatul şcolii dorite. Sunt două etape de înscriere, iar în data de 11 aprilie vor fi afişate, la fiecare şcoală, listele finale. La clasa pregătitoare pot fi înscrişi copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2014 inclusiv. Cei mai mici de această vârstă pot merge la claza zero dacă au trecut cu bine de evaluarea psihosomatică, programată să se încheie pe 12 martie. Iar copiii de 7 ani care nu au fost la clasa zero vor putea fi înscrişi direct în clasa I. Calendarul înscrierilor la şcoala primară în 2014 •     17 februarie 2014- afişarea circumscripţiilor şi a locurilor din şcoli •     19-28 februarie – „Zilele porţilor deschise”, în paralel cu întâlniri de informare cu părinţii în grădiniţe •     18 februarie-12 martie – evaluarea psihosomatică a copiilor pentru cazurile speciale •     24 februarie-14 martie – completarea de către părinţi a fişelor de înscriere la grădiniţă sau şcoală, fizic sau online, în care sunt sfătuiţi să treacă trei şcoli dorite în cazul în care ajung în etapa a doua a înscrierilor; programul de validare este între 8.00-20.00 (luni-vineri) şi 8.00-13.00 (sâmbăta). Tot acum se depun la şcoli şi cererile de înscriere directă în şcoală pentru copiii de şapte ani •     7 martie – prima etapă: repartizarea copiilor la şcoala de circumscripţie solicitată de părinţi •     18-20 martie – admiterea sau respingerea cererilor părinţilor care au cerut înscrierea în altă şcoală decât cea la care erau arondaţi, pe locurile rămase libere •     21 martie – repartizarea în şcolile de circumscrimpţie a celor care au vrut să-şi înscrie copiii la altă şcoală şi au menţiont în cerere posibilitatea revenirii la şcoala arondată •     21-22 martie – afişarea la şcoli şi pe site-urile inspectoratelor şcolare a elevilor înscrişi, precum şi locurile libere •     25 martie – 4 aprilie – a doua etapă: părinţii care nu au înscris copiii în prima etapă depun cereri la secretariatul şcolii aflate pe primul loc între cele trei opţiuni exprimate în fişa iniţială de înscriere •     7-10 aprilie – procesarea cererilor pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor rămase libere •     11 aprilie – afişarea în şcoli a listelor finale ale copiilor înscrişi, atât în clasa pregătitoare, cât şi în clasa I •     14-18 aprilie – soluţionarea cazurilor copiilor rămaşi neînscrişi şi după etapa aceasta.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO FOTO Almeea Ghighilicea, olimpică la limba română după cinci ani de şcoală în Spania

Mirajul spaniol se spulberă pe zi ce trece. Criza a lovit crunt  în construcţii şi agricultură, iar românii încep să se întoarcă. Dar nu în valuri, cum au plecat, ci unul câte unul. Familia Ghighilicea, din satul Cerneţi, aflat la mică distanţă de municipiul Drobeta Turnu Severin, a decis anul trecut că trebuie să se întoarcă în ţară. Capul familiei a rămas în continuare  să muncească în Spania fiindcă în ţară nu şi-a găsit un loc de muncă, însă soţia şi cele două fiice au revenit în ţară. „Ne-am întors pentru fetele gândindu-ne că le va fi mai uşor să se adapteze la o vârstă mai mică, nu era nimic sigur acolo şi mai târziu ne-a fost frică că se vor adapta cu greu aici. Cu cât sunt mai mici prind mai uşor, dar cu trecerea anilor este mai greu. Lucrul scăzuse, dar totuşi supravieţuiam mai bine faţă de aici, era mai altfel”, spune Ştefania Ghighilicea, o tânără mamă în vârstă de 36 de ani. Rezultate excelente la limba română Chiar dacă au avut emoţii în ceea ce priveşte adaptarea fetiţelor la şcoala românească, soţii Ghighilicea aveau să constatate că fiica cea mare, Almeea, care în primăvara aceasta împlineşte 12 ani, va performa tocmai la limba română. A avut grijă întotdeauna ca fiica sa să vorbească limba română atunci când se aflau în Spania, dar nu s-a gândit o clipă că peste ani Almeea va avea rezultate excelente la această disciplină. După cinci ani petrecuţi în Spania, pare greu de crezut că un copil obişnuit cu sistemul de învăţământ spaniol mult mai lejer decât cel românesc se poate adapta atât de repede. A fost o surpriză atât pentru părinţi, cât şi pentru dascălii săi de la Colegiul Naţional „Gheorghe Ţiţeica” din Drobeta Turnu Severin, unde Almeea este elevă în clasa a V-a. După numai un an de şcoală la Turnu Severin, iată că eleva a reuşit să obţină menţiune la un concurs naţional de limba română. Este un copil inteligent „Adaptarea elevei Ghighilicea Almeea aş spune că a venit de la sine. Este un copil inteligent, capabil să se integreze sistemului de învăţământ românesc, un copil deosebit, cu nişte calităţi de excepţie, este creativă, are imaginaţie bogată, are sensibilitate debordantă, un suflet frumos de copil inocent, care iată din clasa a V-a a reuşit să performeze la nivelul unui concurs interdisclinar română şi religie, un concurs naţional, cu un nivel extraordinar de ridicat. Sperăm că ea va confirma în continuare valoarea pe care o are.”, ne-a spus Camelia Genovu, profesorul de limba română. 158 de elevi reveniţi în ţară Almeea s-a adaptat cu uşurinţă sistemului de învăţământ românesc, dar este unul din puţinii elevi care reuşesc această performanţă pentru că cei mai mulţi întâmpină dificultăţi de adaptare. „În general, majoritatea copiilor întâmpină dificultăţi în adaptarea la sistemul de învăţământ, în grupurile de elevi şi eu zic că prin asta Almeea se detaşează în mod remarcabil” mai spune Camelia Genovu. În ultimii trei ani, în Mehedinţi s-au înscris aproape 300 de elevi care pentru diferite perioade de timp au studiat în diverse ţări din Europa, acolo unde părinţii lor îşi găsiseră un loc de muncă. „În ultimii trei ani putem să spunem că avem un număr de 297 de elevi, iar numai în acest an şcolar avem 158 de elevi reveniţi în ţară şi intraţi în sistemul de educaţie din judeţul Mehedinţi. Se simte, ca să spunem aşa, o creştere a numărului de elevi, care se reîntorc în ţară. Au venit din mai multe state, dar în special din Italia – 168 şi din Spania 84. Ei vin, li se face echivalarea studiilor, se înscriu acolo unde doresc şi noi îi urmărim doar să se integreze în şcoala respectivă pentru început, adică să li se facă toată documentaţia”, a precizat Marian Şuţă, inspector şcolar general al IŞJ Mehedinţi. În Spania ne jucam pituluşu Dar ce spune Almeea, un copil de 12 ani, despre şcoala românească? „Dacă aş putea alege, aş alege sistemul de învăţământ din Spania pentru că era mai frumos, mai fin, aici este un pic cam aspru. Acolo de exemplu tabla înmulţirii am învăţat-o într-o săptămână prin cântece. Cântecele se duceau cu timpul şi rămânea esenţialul. După-amiaza aveam ore suplimentare de gimnastic şi făceam tot ce poate face un copil. Informaţiile dobândite aici sunt însă mai solide decât acolo”, spune Almeea. Nu a fost uşor să se adapteze sistemului de învăţământ românesc, dar a avut marea şansă să aibă alături nişte dascăli minunaţi. „Adaptarea a fost un pic cam grea din cauza ortografiei, în rest nu am avut probleme, profesorii au fost foarte îngăduitori, doamna de română a încercat să mă ajute cât de mult şi fac dictări şi cu mama. Mă bucur foarte mult că şi-a dat interesul. Mă înţeleg foarte bine cu toţi colegii, nu am probleme, nu am discuţii. Colegii mei de aici vorbesc foarte multe lucruri, iar noi în clasa a III-a, în Spania, ne jucam pituluşu. Mi s-a părut ciudată, bruscă, schimbarea asta. Copiii de aici sunt mai maturi, acolo tot timpul ne jucam, aici doar calculator” mai spune Almeea. Vrea să se întoarcă în Spania Duce dorul de Spania, ţara în care este hotărâtă să se întoarcă atunci când va creşte mare, dar mai ales de tatăl său, care a fost nevoit să rămână acolo pentru un loc de muncă mai bine plătit. „Mereu mă întreabă: <<Mamă mai există o şansă, una la un milion să ne întoarcem în Spania?>> Mereu sunt cu gândul la Spania, spun că vor învăţa şi vor pleca. În fiecare zi vorbesc la telefonul cu tatăl lor, dar nu se compară, o dată pe an  ne întâlnim e foarte puţin, acesta este sacrificiul ca să putem să mergem înainte, nu avem de ales. Fetele nu vor rămâne în ţară , aşteaptă să crească şi să plece”, mai spune mama Almeei, Ştefania Ghighilicea. Şi dirigintele clasei unde învaţă Almeea simte că eleva sa simte acut lipsa tatălui nevoit să trăiască departe de familia şi ţara sa, care nu reuşeşte să-i ofere un loc de muncă decent. „Almeea s-a născut în România, dar a petrecut o mare parte din viaţă în Spania , întoarsă de curând în România resimte din plin schimbarea . Cu toate astea datorită eforturilor cumulate ale ei în mod special, ale mamei, ale cadrelor didactice, Almeea a reuşit să se adapteze foarte bine şi se vede asta în rezultatele pe care el are la învăţătură şi la concursurile şcolare. Din păcate drama copilului român cu un părinte rămas în străinătate continuă, perpetuează, iar Almeea suferă, pe fondul sensibilităţii ei , din cauza lipsei tatălui, care a trebuit să rămână acolo. Cu toate astea, eforturile ei suplimentare reuşesc să o ajute să depăşească momentul şi să se integreze corespunzător. Comunică eficient cu colegii, comunică eficient cu cadrele didactice, este dornică permanent să fie de ajutor şi să împărtăşească din experienţa dobândită în Spania”, spune profesorul diriginte Adriana Giuică.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Galeria personajelor lui Mihail Sadoveanu, prezentată de elevi băcăuani

Personaje precum Lizuca, Niculăeş, Tudor Şoimaru, Magda Orheianu, Ionuţ Jder, Vitoria Lipan, dar şi alţi eroi din scrierile marelui povestitor, au fost interpretaţi de elevii Şcolii Gimnaziale „Mihail Sadoveanu” din Bacău. La evenimentul de marţi au fost prezenţi peste 30 de profesori de Limba şi Literatura Română, în cadrul Cercului Pedagogic organizat de unitatea de învăţământ băcăuană. Tema aleasă a fost „Abordări interdisciplinare în ora de Limba şi Literatură Română”. În acest cadru, copiii şcolii din cartierul Nord au intrat în pielea personajelor povestitorului Mihail Sadoveanu. A urmat o punere în scenă a unui fragment din romanul „Baltagul”, unde eroii principali au fost elevii Mădălina Lăcătuşu de la clasa a VIII-a A, în rolul Vitoriei Lipan şi George Pâslaru, de la clasa a VII-a B, în rolul lui Calistrat Bogza. La final, cei prezenţi au resimţit atmosfera de altădată de la Hanul Ancuţei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Scandal sexual într-o şcoală din Turda. Un profesor de sport e acuzat că ar avea, de doi ani, o relaţie cu o elevă

Un profesor de Educaţie Fizică de la Liceul „Liviu Rebreanu“ din Turda e acuzat că ar avea o relaţie cu o elevă.  Unele voci susţin că relaţia dintre elevă şi profesor ar fi început în urmă cu doi ani, când adolescenta era în clasa a IX-a.În şcoală a izbucnit un scandal, iar profesorul şi-a dat demisia. Surse din interiorul Liceului „Liviu Rebreanu” din Turda au spus că în şcoală a izbucnit un adevărat scandal, după ce tatăl unei fete din clasa a XI-a ar fi descoperit faptul că fata avea o relaţie cu un profesor de Educaţie Fizică de la acelaşi liceu. „Din câte se pare, cei doi aveau relaţia încă de când fata era în clasa a IX-a. Elevii vorbesc că au fost inclusiv la Băile Felix împreună. Tatăl ei nu a ştiut de relaţie, fiind mai mult plecat din ţară, dar a aflat acum şi a venit la şcoală să facă scandal. Am înţeles că a depus o sesizare şi la Inspectorat, dar am senzaţia că s-a vizat muşamalizarea cazului, prin demisia profesorului“, a afirmat o sursă a publicaţiei turdanews.ro. Profesorul incriminat este Bogdan Rusu, încadrat la catedra de Educaţie Fizică a liceului. Unii susţin că relaţia dintre cei doi ar fi fost reclamată şi în trecut, mai ales că fata, Cristina I., era doar în clasa a IX-a la debutul acestei relaţii, însă direcţiunea şcolii nu ar fi făcut nici o anchetă în acest caz. Reacţie de la Inspectoratul Şcolar Aceeaşi publicaţie a solicitat punctul de vedere al ISJ Cluj în acest caz, iar inspectorul şcolar general a relatat o poveste în care tatăl fetei a depus o sesizare, apoi a retras-o, pentru ca ulterior să se înregistreze demisia profesorului incriminat, „din motive personale“. „În data de 11 februarie 2014, la nivelul ISJ Cluj a fost depusă o sesizare pe tema semnalată de dvs, care a fost retrasă de petent o oră mai târziu. În aceeaşi zi, la ISJ Cluj a fost înregistrată o demisie declarată ca fiind „din motive personale”, observată mai târziu ca fiind semnată de profesorul despre care se făcea referire în sesizarea mai sus menţionată şi ulterior retrasă. Alte informaţii pe această temă nu au mai fost aduse la cunoştinţa ISJ de atunci“, a declarat inspectorul şcolar general, Valentin Cuibus. Nu se cunoaşte motivul pentru care tatăl fetei şi-a retras sesizarea şi ce a stat în spatele acestei decizii, însă unii vorbesc de unele „aranjamente“. Angela Candrea, directorul şcolii unde a izbucnit scandalul, spune că la liceu nu s-a făcut nici o sesizare scrisă şi că „sunt minciuni că aveau o relaţie din clasa a IX-a“ (n.r. acum eleva ar fi în clasa a XI-a). „Mama fetiţei a fost în data de 11 februarie la noi la liceu şi a spus că fata i-ar fi spus că între ea şi profesor ar fi fost ceva, în vacanţa dintre semestre. Pe mine m-a mirat foarte tare, pentru că acest profesor urma să aibă nunta în această vară. Doamna nu a venit pusă pe scandal, să facă cercetări… Nu ştia exact ce s-a întâmplat între ei. Nu înţeleg de ce a mers la Inspectorat să depună sesizare, dacă la noi nu a depus. Totul s-a petrecut fulgerător, iar domnul profesor şi-a depus demisia, el nemaifiind angajat în sistem din aceeaşi zi. De unde să ştim noi ce a fost între acest profesor şi această elevă? Eleva este una foarte bună, provine dintr-o familie de pocăiţi, are 34 de absenţe, dar 32 sunt motivate, are medii frumoase, iar părinţii au spus că nu a intrat niciodată în casă după ora 21.30. N-am bănuit aşa ceva! Nu a fost nici un scandal sexual, cum s-a scris“, a declarat directorul liceului, Angela Candrea.

Sursa: Adevarul.ro

 

Peste 3000 de elevi din judeţul Botoşani vor să renunţe la şcoală, fiindcă nu mai au bani pentru navetă

Ministerul Educaţie are restanţe încă la decontarea navetei elevilor. În fiecare an elevii navetişti sunt obligaţi să scoată bani din buzunar ca să ajungă la şcoală, fiindcă ministerul întârzie plăţile. Părinţii acestora susţin că deja au ajuns la fundul sacului şi vor să îşi retragă copii de la şcoală. În judeţul Botoşani peste 7000 de elevi fac naveta. În fiecare an părinţii navetiştilor se confruntă cu aceeaşi problemă: Ministerul Educaţiei decontează naveta cu mare întârziere iar în multe cazuri incomplet.

Din această cauză mulţi părinţi cu venituri mici, ajung să îşi retragă copii de la şcoală. În afară de cele două colegii naţionale din municipiul Botoşani, ”Mihai Eminescu” şi ” AT. Laurian”, la toate liceele din judeţ, abandonul şcolar este în creştere.

Aproape 500 de elevi au renunţat la şcoală, iar încă 3000 se pregătesc să abandoneze şcoala fiindcă nu mai au bani de navetă. Profesorii se plâng sindicatelor că rămân fără elevi la clasă în aceste condiţii. ”Sunt restanţe din urmă care nu au fost achitate iar decontul este la jumătate din preţul real al navetei. Din această cauză nu cred că există şcoală la care să nu se fi retras copii”, a precizat Liviu Axinte lider sindical în învăţământul botoşănean. Ministerul Educaţiei numai luna trecută mai are de dat elevilor din Botoşani în jur de 4 milioane de lei.

Sursa:: Adevarul.ro

 

Voluntariat „Engleza pentru Viaţă“ în toată ţara!

Să începem cu cifrele. Aveam deja 60 de voluntari cu experienţă în Bucureşti şi 25 de voluntari la Adjud şi Petrila. Săptămâna trecută am primit în echipa asociaţiei noastre încă 35 de voluntari tineri şi implicaţi care încep de săptămâna viitoare lecţiile de engleză prin joc în centre sociale din Bucureşti. Săptămâna aceasta vom mai primi în echipă: – 40 de voluntari în Bucureşti – 30 de voluntari la Oradea – 35 de voluntari la Sighetul Marmaţiei Toţi aceşti tineri voluntari, majoritatea elevi sau studenţi, foarte buni cunoscători ai limbii engleze, vor merge săptămânal în centre sociale sau la copii fără prea multe posibilităţi financiare şi îi vor învăţa limba engleză prin joc şi activităţi interactive. Cuvintele pot cu greu să descrie bucuria pe care o simt gândindu-mă  că le putem oferi noi perspective acestor copii, îi putem ajuta să descopere plăcerea învăţării şi le putem oferi modele de urmat. Pentru că voluntarii pe care am avut ocazia să îi cunosc sunt, într-adevăr, tineri extraordinar de serioşi, implicaţi şi inimoşi, cu valori bine aşezate şi pe care le transmit copiilor oră de oră, interacţionând şi jucându-se cu ei. Vă invit să îi cunoaşteţi şi voi, urmărind filmul proiectului „Engleza pentru Viaţă“. Veţi vedea în film şi înregistrări de la orele din centre şi îi veţi auzi pe voluntari vorbind despre cât de mult îi ajută experienţa de voluntariat pe copii, dar mai ales cum i-a schimbat pe ei interacţiunea cu cei mici şi cât de multe au învăţat, la rândul lor, de la aceştia. De fapt, poveştile lor şi legăturile care se formează între copii şi tinerii noştri voluntari sunt cele care ne ambiţionează mai tare să extindem proiectul şi în tot mai multe centre şi oraşe. Aşadar, îi rog pe cei care vor să se alăture programului în Bucureşti sau în ţara să ne contacteze cu încredere, pentru că vrem să implementăm proiectul acolo unde este nevoie. Ne dorim să putem organiza câte un nou centru de voluntariat oriunde apar solicitări din partea părinţilor, profesorilor sau a coordonatorilor de centre sociale sau oriunde există implicare şi iniţiativă din partea voluntarilor care îşi doresc să ofere din timpul şi cunoştinţele lor unor copii cu mai puţine şanse.

Sursa: Adevarul.ro

 

Arbitrul faultează. Lui cine îi dă „roşu”? La zi, cazul licenţelor Windows. Office în învăţământul de stat

Fotbal. Arbitrul ignoră un fault grosolan, de 11 m clar, sau dimpotrivă, dă „roşu” pentru nimic. Meciul e viciat de arbitrul incompetent ori impostor. În acest scenariu, consecinţe precum moralul scăzut al jucătorilor ori randament sportiv sub aşteptări şi cerinţe sunt cât se poate de previzibile. Dar când arbitrul însuşi faultează, ce facem? Cine îl fluieră? Lui cine îi dă „roşu”? Pe el cine îl dă afară din joc? Ce scrie la lege. Negru pe alb În conformitate cu Legea Nr 1/ 2011, Legea Educaţiei Naţionale, două principii care ar trebui să guverneze învăţământul românesc sunt principiul calităţii şi principiul relevanţei, în baza cărora activităţile din învăţământ se raportează la standarde de referinţă şi la bune practici naţionale şi internaţionale şi răspund nevoilor de dezvoltare personală şi social-economică. (Art.3, lit b si c). Tot Legea 1/2001 spune că MEN elaborează şi implementează, prin deconcentratele ISMB/ISJ, politica naţională în învăţământul preuniversitar şi asigură omologarea mijloacelor de învăţământ (Art.94, lit. i). Art. 8. din aceeaşi lege e fără echivoc: Pentru finanţarea educaţiei naţionale se alocă anual din bugetul de stat şi din bugetele autorităţilor publice locale minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv. Speţa TIC Luni 21.02.2014 ISMB trimite adresa 2531/21.02.2014 în toate unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din Bucureşti, prin care solicită (nici mai mult, nici mai puţin decât…), dezinstalarea tuturor licenţelor software Microsoft Win 7/8 şi Office 2007/2010/2013, întrucât acordul MEN cu Microsoft a expirat la 01.01.2014!… Aceeaşi adresă recomandă unităţilor de învăţământ să folosească pentru activitatea didactică softuri alternative de tip liber sau sisteme de operare mai vechi ale caror licenţe sunt încă valabile, sau achiziţionarea în regie proprie a sistemelor de operare. Iată documentul: Adresa Ismb Tic MEN postează următorul mesaj pe site-ul edu.ro, secţiunea licenţiere: „Deşi MEN va depune eforturi constante pentru a acoperi nevoia de licenţiere la nivel naţional, responsabilitatea utilizării doar a software-ului licenţiat în şcoli este a conducerii unităţilor de învăţământ care, din bugetele proprii, pot acoperi necesarul de licenţiere al unui moment dat, inclusiv aderând în mod individual la Acorduri-cadru încheiate de MEN cu companiile furnizoare. În orice caz, înainte de a lua o decizie privind încheierea unui Acord de licenţiere în regie proprie, vă recomandăm să luaţi legătura cu responsabilul cu licenţele educaţionale din cadrul Inspectoratului Şcolar de care aparţineţi.” „Eu când vreau să fluier, fluier!…” Pun următoarele intrebări/chestiuni: • Cum poate “arbitrul” MEN să recomande soft alternativ atât timp cât programele TIC aprobate prevăd, negru pe alb, studierea Sistemului de operare Windows si a aplicaţiilor Office (Word, Excel, Acces, PowerPoint)? Iată programe şcolare TIC: TIC – Programa IX Liceu Tehnologic TIC – Programa X TIC – Programa XI • Dacă „arbitrii” MEN/ISMB/ISJ recomandă softuri alterantive de tip “free” (Linux, edubuntu, etc), cum vor susţine absolvenţii de liceu examenul de competenţe digitale unde sunt solicitate, negru pe alb, cunoştinţe de operare Microsoft Windows şi Office? Conform cărei programe? Subiectele propriu-zise în ce aplicaţii vor fi rezolvate? Iată programa şcolară pentru 2014, croită pe filozofia Windows/Office: BAC 2014 – Programa Evaluare Competente Digitale • Cum pot dascălii să le spună acum elevilor de clasa a XII-a că nu mai dau examen la Bacalaureat peMS Win 7/8 şi Office 2007/ 2010, după ce au studiat TIC 3 ani folosind fix aceste aplicaţii? De unde inconştinenţa iresponsabilă de a rupe pe genunchi regulile jocului în timpul derulării acestuia? • Dacă tot a expirat acordul cu Microsoft la 01.01.2014, de ce şcolile primesc ultimatumul abia acum, pe 21 februarie, cu termen de executare pe 28? De ce „arbitrii” MEN/ISMB/ISJ/administraţiile locale nu au găsit până la 1 ianuarie 2014 soluţiile corecte de management financiar şi educaţional pentru a nu bulversa şi pune în pericol procesul instructiv-educativ? • „Arbitri” MEN/ISMB/ISJ, de ce împingeţi rezolvarea problemei către o declaraţie a directorilor de şcoli, prin care aceştia răspund de dezinstalarea softurilor nelicenţiate? De ce pasaţi, laş, scoaterea cu alte mâini a castanelor dintr-un foc cu aprinderea căruia directorii n-au avut nimic de-a face? • Având în vedere că softurile expirate nu funcţioneaza doar pe calculatoare aflate în procesul de învăţământ, ci şi pe calculatoare din zona didactica auxiliară, întreb “arbitrii” MEN/ISMB/ISJ: • Cum se vor descărca subiectele pentru simulările de bac de săptămâna viitoare (3-7.03.2014)? • Cum se vor face situaţiile financiare? • Cum se vor realiza aplicaţiile EDUSAL, REVISAL? • Cum se va accesa aplicaţia BDNE? • Cum se vor realiza bazele de date pentru bacalaureat şi pentru testările naţionale în acest an? • Cum se vor edita şi tipări diplomele de studii după susţinerea examenelor?   • Zilnic între şcoli şi ISMB/ISJ autoritati locale/centrale şi partenerii externi se derulează un flux necesar de corespondenţă pe e-mail, site-uri securizate şi alte sisteme de comunicaţie virtuală – ce faceţi de la 1 martie? • “Arbitrii” MEN/ISMB/ISJ recomandă utilizarea fondurilor proprii pentru achiziţionarea de softuri, în condiţiile în care administraţiile locale restricţionează accesarea fondurilor proprii sau reţin 50% din ele pentru a achita cheltuileile cu utilităţile şi altele asemenea, care ar trebui achitate, de fapt, din fonduri de la buget. Păi, ce facem aici? Transformăm şcolile în SRL-uri care aleargă după surse externe de finanţare, în loc să se ocupe de educaţia copiilor? • Conform legii, fondurile extraşcolare, sponsorizările, chiriile etc., sunt fonduri suplimentare ce trebuie folosite pentru activităţi extraşcolare (proiecte, excursii, serbări,cursuri de perfecţionare etc), şi nu pentru altceva. Păi, ce facem? Transformăm şcolile în societăţi comerciale cu capital de stat sau le lăsăm să facă bine ce au de făcut, adică să ne educe copiii? • Dacă „arbitrul” MEN doreşte implementarea altor softuri în sistemul de învăţământ, cum şi când face instruirea resursei umane pentru a cunoaşte utilizarea acestora? Vorbesc aici de profesori, secretari, contabili etc., care nu au ca obiect de activitate informatica, fiind doar utilizatori, nu experţi în sisteme informatice şi programare pentru a putea utiliza orice tip de resursă, pusă pe masă în mod arbitrar şi nu cu cap strategic Drept pentru care acum, în numele coechipierilor din licee cu a căror contribuţie am documentat cazul şi cărora le mulţumesc public pentru curajul de a nu accepta pasivi starea de fapt, am decis să “fluier” cât pot eu de tare şi dau cartoanele roşii de rigoare „arbitrilor” MEN/ISMB/ISJ, pentru “faulturile TIC” impardonabile la propriii jucători din teren: şcoli, directori, profesori, elevi. Sau, parafrazând excelenta sintagmă a lui Andrei Pleşu pentru „lovitura de stat realizată de stat împotriva lui însuşi” – Lovitură de stat originală – adică de diriguitorii Şcolii împotriva Şcolii înseşi. C-aşa-i miuţa asta păcătoasă, de maidan dâmboviţean, mereu altfel decât fotbalul de clasă de pe Wembley: datul la gioale bezmetic, fără număr fără noimă, în locul respectului sportiv necondiţionat de pe teren. Halal management! Halal „arbitri”! PS: Dragă societate românească (adică părinţi, profesori, elevi, diriguitori politici, formatori de opinie şi care vom mai fi fiind noi toţi), concluzia mea deocamdată e că nu ne doare, încă, suficient de rău starea sistemului public al Educaţiei care ne şcoleşte copiii, pentru a purcede serios şi responsabil la schimbarea paradigmei sale (Îţi mai aduci aminte? România secolului XXI funcţionează, inept, cu o Şcoală de secol XX şi asta nu e bine) Mă gândesc eu aşa, că dacă ne-ar durea suficient de tare şi am simţi pe bune cuţitul la os, n-am sta ca nătângii contemplând surparea Şcolii şi nefăcând nimic, sau făcând nefăcute apocaliptice, precum cea documentată mai sus. Drept pentru care, dragă societate românească, ne invit încă o dată să ieşim din negare şi să punem  Educaţia publică pe făgaşul veacului nostru, aşa cum se cuvine. Hai, că putem – doamne-ajută!… PPS: În context, o lectură edificatoare despre sintagma Şcoala însăşi declinată la genitiv-dativ diacritica.wordpress.com.

Sursa: Adevarul.ro

 

Emilian Vrajitoarea nu mai este inspector general adjunct

Emilian Vrăjitoarea nu mai este inspector general adjunct al ISJ Teleorman. Ministerul Educaţiei a aprobat demisia acestuia, după expirarea celor 45 de zile în care putea reveni asupra deciziei. Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman a comunicat faptul că Emilian Vrăjitoarea nu mai este inspector general adjunct.

”Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman face cunoscut faptul că a  încetat detaşarea domnului Emilian Vrăjitoarea în funcţia  de inspector şcolar general adjunct din cadrul  I.Ş.J. Teleorman,  ca urmare a  demisiei  înregistrate la Ministerul Educaţiei Naţionale  şi a expirării termenului de 45 de zile în care acesta putea să revină asupra acesteia”.

Plecarea lui Emilian Vrăjitoarea (PNL) nu are legătură cu ruperea USL. Despre plecarea acestuia se vorbeşte de multă vreme.

Însuşi preşedintele PNL Teleorman, Marin Almăjanu a vorbit la finalul anului trecut despre înlocuirea lui Emilian Vrăjitoarea dinm funcţia de adjunct al ISJ, arătându-se nemulţumit de activitatea acestuia. Conducerea ISJ Teleorman îi găsise şi înlocuitor lui Emilian Vrăjitoarea, tot un penelist : Florin Oriţă, inspector in cadrul ISJ Teleorman.

Având în vedere ultimele evenimentele de pe scena politică , protocolul USL potrivit căruia postul de adjunct al ISJ Teleorman revenea PNL-ului nu mai este valabil. Ca atare, este de aşteptat ca în locul unui penelist, pe postul de adjunct să apară o persoană din fieful PSD.

Sursa: Adevarul.ro

 

Big-brother în şcoli: „Suntem filmaţi non-stop”

Încercarea mai multor directori de şcoli, de a stinge din faşă orice conflict între elevi, se întoarce împotriva profesorilor. În unele şcoli, profesorii se plâng că predau zi de zi în bătaia camerei de luat vederi. Dascălii din România resimt şi acum consecinţele episoadelor de violenţă din şcoli, care au cutremurat, în lunile trecute, sistemul de educaţie. Din exces de zel, directorii mai multor şcoli şi licee din ţară au transformat recomandarea Ministerului Educaţiei de a-i monitoriza pe elevi cu ajutorul camerelor video montate pe holuri şi în clase, într-o metodă de umilire a profesorilor.  Spionaţi la catedră La un liceu teoretic din Braşov, camerele de filmat menite să surpindă eventualele fraude la Bac şi Evaluare Naţională sunt active şi în restul anului, chiar în timpul orelor de curs. „Se filmează în timpul predării, cu tot cu sunet, fără să ni se fi cerut acordul. Nu mai poţi să faci o glumă cu elevul că se interpretează, te simţi urmărit la fiecare pas. Ştiu sigur că directorul ne priveşte pentru că tot el manevrează camera”, povesteşte Cristian B., profesor de matematică al liceului. De cealaltă parte, părinţii văd cu ochi buni această soluţie. „Vreţi să se întâmple o tragedie şi apoi să se dea lege să se monteze camere obligatoriu? Ce au de ascuns profesorii de se opun cu asemenea îndârjire?”, scrie tatăl unui elev de liceu pe un forum educaţional. În Cluj, camerele video din clase au redus dramatic absenteismul, spune Valentin Cuibus, şeful Inspectoratului Şcolar Cluj, însă acestea funcţionează doar în timpul pauzelor: „Există astfel de sisteme în aproape toate şcolile şi liceele din judeţ. Este o măsură luată pentru siguranţa copiilor, dar ca să nu mai existe discuţii, cele din clase încep să înregistreze automat doar când sună clopoţelul de pauză. În schimb, cele de pe holuri şi curte sunt activate mereu. A scăzut astfel numărul absenţelor şi cazurile de violenţă”. În Capitală, situaţia e ceva mai ambiguă, pentru că inspectoratul nu are o evidenţă a şcolilor care-şi pândesc dascălii. „Oficial, nu există camere funcţionale în afara examenelor de Bac şi Evaluare Naţională, dar sunt unele excepţii unde s-au introdus cu acordul părinţilor şi al Consiliului de Administraţie”, recunoaşte Marian Banu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Bucureşti.

Sursa: Evz.ro

 

Dreptul părinţilor de a alege

În mijlocul dezbaterilor despre părinţii care îşi cumpără vize de flotant pentru a-şi înscrie copilul la instituţia de învăţământ dorită, trebuie amintit felul straniu în care funcţionează sistemul circumscripţiilor şcolare şi frustrările pe care le creează acesta Am învăţat la o şcoală de cartier aflată astăzi în a doua jumătate a clasamentului instituţiilor de învăţământ din Bucureşti. Nici pe vremea lui Ceauşescu nu era cine ştie ce în privinţa rezultatelor la învăţătură şi ca să ajung acolo aveam de parcurs, din faţa casei, 950 de metri. Habar nu aveam pe atunci care e distanţa exactă, calculată acum de Google Maps, ştiu doar că aveam de trecut printr-o piaţă unde-şi făceau veacul fel de fel de şuţi, boschetari şi pierde vară, pe lângă tomberoane cu lături unde patrulau maidanezii, pe o potecă printre blocuri, lată cât să încapă pe ea doi copii, umăr la umăr, unde dimineţile te încolţeau câinii vagabonzi. Nu am mers acolo pentru că asta şi-ar fi dorit părinţii mei, ci pentru că locuiam în circumscripţia acelei şcoli, după cum ne-a spus chiar directoarea ei, care a venit la noi la uşă să mă „recruteze”  după ce am împlinit şase ani. La 800 de metri de casa noastră era o altă şcoală, mai bună şi parcă mai prietenoasă, amplasată într-o zonă mai curată, cu mai puţini câini fără stăpân. M-am mutat din acel cartier, iar astăzi, de la fereastra apartamentului meu văd curtea unei şcoli. Adresa la care locuim nu aparţine însă de această instituţie de învăţământ, ci de o alta, până la care e ceva de mers. Aproape de ea se găseşte încă o şcoală, considerată „de top”. În mijlocul dezbaterilor despre părinţii care îşi cumpără vize de flotant pentru a-şi înscrie copilul la instituţia de învăţământ dorită, trebuie amintit şi felul straniu în care au fost desenate circumscripţiile şcolare. De pildă, dacă aş vrea să-mi înscriu copilul la şcoala de vizavi ar trebui să apelez fie la un subterfugiu, fie la bunăvoinţa directoarei. Dacă bat drumul până la cealaltă, nu pot să nu mă gândesc cât de apropiată este aceasta de şcoala pe care cifrele seci o arată ca fiind mai bună. În faţa unei asemenea situaţii, te trezeşti, vrând, nevrând, ca părinte, că regreţi că nu stai câteva blocuri mai încolo, la o adresă căreia i se cuvine şcoala care ţi se pare mai performantă, şi să te înfurii pe criteriile care îl împiedică pe copilul tău să aibă şansele de care crezi că ar trebui să beneficieze. Ciudăţeniile din felul în care au fost arondate unele dintre adrese şcolilor, faptul că partea cu numere pare aparţine unei unităţi de învăţământ, iar cea cu numerele impare alteia, poziţionată te miri unde, îţi cresc neîncrederea într-un sistem, care de puţine ori ţi-a dat motive să te simţi liniştit. Şi atunci nu trebuie să ne mirăm că unii fac tot ce pot ca să îl ocolească. Ce te faci, dacă intri într-o zi în şcoala de care aparţii şi vezi cum elevii nesupravegheaţi se bat pe culoare, la baie este mizerie, iar ceilalţi părinţi îţi spun că la ore e jale? Ce te faci dacă ţi se pare că nivelul de siguranţă al instituţiei de învăţământ nu este cel pe care ţi-l doreşti sau dacă pe drumul până acolo se află pericole şi tentaţii care ţi se par de neacceptat? Încerci să găseşti alte soluţii, fie că ele se află la sute de metri sau la kilometri buni de casă şi firesc ar fi să ai dreptul de a alege. Aşa cum ai dreptul de a alege la ce cabinet să te duci atunci când eşti bolnav şi nimeni nu te obligă să apelezi la un medic de familie aflat lângă scara blocului, dacă tu nu ai încredere în el. Aşa cum, cu excepţia unei situaţii în care e nevoie de intervenţia serviciului de ambulanţă, nimeni nu te forţează să te duci cu copilul care şi-a rupt mâna la spitalul Grigore Alexandrescu, dacă tu vrei să fie tratat de un doctor de la Marie Curie. Nu vorbesc aici despre părinţii care îşi tratează copiii ca pe nişte cai de curse, despre cei care le pretind celor mici performanţe la şcoli de fiţe pentru a-şi simţi gâdilat orgoliul. Nu discut despre adulţii care vor să facă din cei mici sportivi de performanţă, poligloţi de renume mondial, economişti de geniu, oameni de afaceri străluciţi, strivindu-le personalitatea şi punând asupra lor o presiune de nesuportat. Nici despre industria aparenţelor plătite cu bani grei la aşa zisele clase de succes din şcolile care pretind că oferă cheia fericirii în viaţă. În fine, departe de mine să susţin vreodată că goana după note poate duce la ceva bun. Ba din contră. Însă nu cred că sistemul actual al circumscripţiilor şcolare, desenat în acest fel, aduce beneficii educaţiei. După cum realitatea o dovedeşte, el poate fi ocolit de părinţi şi, ca orice sistem închis, încurajează eventualele acte de corupţie. Totodată, descurajează competiţia dintre şcoli, care se bazează pe faptul că, indiferent de metodele de predare şi de rezultate, pot conta pe mare parte din elevii care le-au fost arondaţi. Şi privează învăţământul românesc de transparenţă, iar pe părinţi de un drept  fundamental, acela de a alege, la vedere, într-un domeniu de o importanţă covârşitoare: educaţia copiilor lor.

Sursa: Gandul.info

 

UNIVERSITAR

 

Universitatea din Bucureşti a decis anularea diplomei de master primite de Ştefania Duminică, după ce a plagiat

Ştefania Duminică, fostul secretar de stat din Ministerul Educaţiei, acuzată că a plagiat în lucrarea de disertaţie, pierde diploma şi titlul de master, în urma deciziei Senatului Universităţii din Bucureşti (UB), de miercuri, 26 februarie 2014. Senatul Universităţii din Bucureşti, întrunit în data de 26 februarie 2014, a aprobat propunerea Rectorului de anulare a diplomei şi retragere a titlului de master al doamnei Ştefania Duminică pentru lucrarea „Pagini web în prezentarea elementelor de geografie a României în ciclul primar”, susţinută în anul 2012, au anunţat miercuri seară reprezentanţii UB. „Decizia a fost luată în temeiul art. 146 din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, în urma constatării efectuate de către Comisia de Etică a Universităţii din Bucureşti cu privire la plagiatul în cazul lucrării de master a doamnei Ştefania Duminică”, se mai arată în comunicatul de presă oficial. Mircea Dumitru, rectorul Universităţii din Bucureşti (UB) a anunţat luni că va fi demarată procedura de retragere a titlului de master, după ce luni a fost publicată în Monitorul Oficial decizia de concediere a Ştefaniei Duminică din funcţia de demnitate publică de secretar de stat, potrivit Digi24. Practic, nemaifiind demnitar, aceasta se va supune doar normelor academice şi deciziei UB, care a cerut de vineri retragerea titlului de master, când Comisia de Etică a dat verdict clar de plagiat în lucrarea de disertaţie. Decizie oficială după două săptămâni Secretarul de stat pe preuniversitar Ştefania Duminică, care a primit vineri verdict de plagiat în lucrarea de disertaţie de la Universitatea din Bucureşti, a fost concediată din Ministerul Educaţiei, această măsură fiind cerută de premierul Victor Ponta. Decizia primului ministru a fost publicată luni în Monitorul Oficial. În plus, decizia de revocare a lui Duminică din funcţia se secretar de stat în minister a fost publicată luni în Monitorul Oficial, alături de alte decizii ce vizează mai mulţi demnitari din Guvern retraşi din funcţii de premierul Victor Ponta. Probleme şi la doctorat Secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Ştefania Duminică, care a primit vineri verdict de plagiat „integral” în lucrarea de disertaţie de la experţii Universităţii din Bucureşti (UB), riscă să rămână şi fără contractul de doctorat, pe lângă titlul de master. Conducerea UB spune că o decizie în acest sens va fi luată săptămâna viitoare. Conducerea Universităţii din Bucureşti (UB) a cerut vineri Consiliului Naţional de Etică, subordonat Ministerului Educaţiei, retragerea titlului de master în cazul Ştefaniei Duminică, încă secretar de stat pe preuniversitar în cadrul ministerului, după ce Comisia de Etică a dat un verdict clar de „plagiat 100%” în lucrarea sa de disertaţie, din 2008. Mai mult, oficialii au declarat pentru „Adevărul” că vor analiza dacă, în aceste condiţii, Duminică mai poate continua doctoratul în Ştiinţele Educaţiei şi că, după izbucnirea scandalului public, aceasta a renunţat la cursurile pe care le ţinea din 2008 ca lector universitar la UB. „Ceea ce ştim până acum este că Ştefania Duminică s-a retras singură de la Facultatea de Psihologie, nu mai predă acolo, a anunţat imediat după ce au apărut acuzaţiile de plagiat. Nu era titular la noi, erau ore pe care trebuia să le ţină fiind doctorand”, a explicat Mircea Dumitru, rectorul Universităţii din Bucureşti. Rector UB: „Moral ar fi să nu poată să continue la doctorat” Acesta a adăugat că deocamdată nu au luat nicio decizie privind menţinerea contractului ei de doctorat, urmând să verifice dacă a aplicat cu titlul de master obţinut prin plagiat. „Mai are un titlu de master, obţinut înaintea acestuia, şi trebuie să vedem pe baza cărui masterat s-a înscris la doctorat. Moral ar fi să nu poată să mai continue la doctorat, dar trebuie văzută situaţia din punct de vedere legal, să nu avem probleme în instanţă”, a spus rectorul. Oficialul a mai spus că deocamdată nu au avut o discuţie pe această temă cu Duminică şi, mai mult, că ea nu ar fi cerut nici o întrevedere cu membrii Comisiei de Etică care au analizat lucrarea sa de disertaţie şi acuzaţiile de plagiat. „Fotocopie” pe post de disertaţie Lucrarea de disertaţie a Ştefaniei Duminică este „un plagiat integral” al unei lucrări semnate de Camelia Voiculescu, de la Universitatea Tehnică de Construcţii. „De la Titlu, Cuprins până la Concluziile personale, totul este copiat identic. De fapt, este vorba de o fotocopie a lucrării sursă, în care s-au produs câteva modificări minore care trădează efortul superficial de înlăturare a posibilităţii de identificare a lucrării sursă”, arată raportul Comisiei de Etică a UB, publicat vineri. Mai mult, spun ei, „fiind fotocopie, lucrarea-plagiat preia şi erorile de culegere” din textul iniţial. În lipsa unei demisii/demiteri în cazul Duminică şi a unor verdicte contrare emise de instituţii ale statului, Marian Popescu, preşedintele Comisiei de Etică a Universităţii din Bucureşti, susţine că astfel de situaţii aruncă o lumină proastă asupra întregului mediu academic. „Dezgustaţi de asemenea fapte, ale unor demnitari, dar şi ale unor colegi, cum îşi vor continua activitatea didactică şi de cercetare oamenii corecţi din sistemul Educaţiei, din Universitatea românească? De ce aceste atentate grave la credibilitatea Şcolii sunt mai puţin importante?“, scrie profesorul pe blogul său de pe adevarul.ro. Ca atare, atrage atenţia Popescu, „devine tot mai evident că Universitatea românească trebuie să îşi consolideze mecanismele pentru prevenţia fraudei academice, a întăririi unei culturi a integrităţii”. Anchetă la Universitatea din Bucureşti Vineri, 7 februarie, Comisia de Etică a Universităţii din Bucureşti (UB) a anunţat oficial că „s-a autosesizat în cazul suspiciunii de plagiat referitoare la lucrarea de disertaţie a doamnei Ştefania Duminică, ca urmare a semnalării acestei situaţii în mass-media”, ceea ce „Adevărul” dezvăluise anterior. „Comisia a declanşat analiza cazului conform regulamentelor în vigoare ((Regulamentul de funcţionare a Comisiei de Etică a Universităţii din Bucureşti, Codul de Etică al Universităţii din Bucureşti şi Carta Universităţii din Bucureşti). Rezultatele analizei vor fi făcute publice în cel mai scurt timp”, se arată într-un comunicat de presă oficial al UB. Duminică, acuzată că şi-ar copiat integral lucrarea de master   Secretarul de stat Ştefania Duminică ar fi copiat integral lucrarea de masterat din 2012 după o lucrare din 2008, potrivit unor documente prezentate într-o emisiune a postului de televiziune B1. Ştefania Duminică este secretar de stat în Ministerul Educaţiei, lector universitar la Departamentul de formare a profesorilor din cadrul Universităţii din Bucureşti şi profesor de limba şi literatura română în învăţământul preuniversitar.   A absolvit Liceul Pedagogic din Bucuresti, şi-a luat licenţa la Facultatea de Litere a UB şi a făcut un master în management educaţional la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a UB, fiind doctorand în cadrul aceleiaşi universităţi, în domeniul Ştiinţele educaţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Centru de donare de sânge în Regie pentru studenţii Politehnicii

Universitatea Politehnică din Bucureşti ar putea avea, din toamnă, propriul centru permanent de donare de sânge, în Regie, întrucât studenţii participă, din 2006, la campanii de donare, iar numărul lor depăşeşte posibilitatea de recoltare, a declarat ministrul Mihnea Costoiu. În total, 20.000 de studenţi ar putea deveni donatori constanţi. Ministrul delegat pentru Învăţământ Superior Mihnea Costoiu, de asemenea fostul rector al Politehnicii, a mers miercuri la universitate să doneze sânge cu ocazia unei noi campanii şi a anunţat că instituţia vrea să deschidă, împreună cu Uniunea Naţională a Studenţilor din România (UNSR), un centru permanent de donare de sânge, în campusul din Regie. „Donez din 2006 în fiecare an, la fiecare campanie organizată în Politehnică de studenţi. De fapt, ei m-au convins. Până în 2006 am donat o singura dată. Eram elev şi am donat pentru un coleg din liceu care a avut o problemă de sănătate. Am reluat donarea datorită studenţilor în 2006″, a declarat, pentru Mediafax, Mihnea Costoiu, prezent la campania UNSR ca donator voluntar. El a arătat că a hotărât, alături de Politehnică şi UNSR, să solicite Ministerului Sănătăţii aprobare pentru realizarea unui centru permanent de donare în Regie, care să fie pus la dispoziţia studenţilor din acest campus, dar şi din Grozăveşti, Belvedere şi Leu, estimând că ar fi vorba de 20.000 de studenţi. Studenţii, donatori şi de celule stem Costoiu a mai precizat că din 2012 campania de donare de sânge se desfăşoară simultan cu înscrierea tinerilor în Registrul naţional al donatorilor voluntari de celule stem. „Mă bucur că începând din 2012, Ministerul Sănătăţii realizează baza pentru Registrul naţional al donatorilor de celule stem, iar studenţii au răspuns şi acestei noi chemări. Le-am adresat chemarea de a se înscrie în acest registru şi să fie şi donatori de celule stem dacă există compatibilitate cu un pacient. Iată că numărul studenţilor care se înscriu să doneze sânge şi în acest registru este din ce în ce mai mare. În cadrul acestei campanii sunt în fiecare zi 100 de tineri care se înscriu la donarea de sânge, pentru că nu se poate tehnic mai mult. Totuşi, în fiecare zi 20, 30, 50 de tineri nu reuşesc până la prânz să doneze sânge aşa cum spune regulamentul. Este un lucru extraordinar ceea ce se întâmplă aici, de aceea avem nevoie de un centru unde tinerii să poată dona permanent”, a explicat Costoiu.

Sursa: Adevarul.ro