Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 26.11.2013

PREUNIVERSITAR

 

DEZBATERE Crearea claselor de elită, discriminare sau performanţă? Capitala va avea 56 de clase intensive anul viitor

Tendinţa sistemului educaţional românesc de a favoriza elitele în detrimentul elevilor de nivel mediu şi slab aduce ţării medalii la olimpiadele internaţionale. Per ansamblu, învăţământul românesc are însă de suferit, susţin specialişti în educaţie şi psihologi. Intenţia unei şcoli din Capitală de a crea o clasă de „elită“ cu cei mai buni elevi la matematică de clasa a V-a, dintre cei deja selectaţi la profilul intensiv, a dus la amendarea cu 1.000 de lei de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) şi a născut o dezbatere aprinsă între părinţi, care au reclamat cazul, profesori şi specialişti. În timp ce oamenii din sistem susţin că performanţa se obţine prin selecţia celor mai buni şi educarea lor alături de elevi de acelaşi nivel, specialiştii şi psihologii spun că terenul este unul sensibil: atât părinţii, cât şi statul ar trebui să înţeleagă faptul că elevii sunt diferiţi şi trebuie să existe acelaşi sprijin şi pentru cei de nivel mediu şi pentru elite. Practic, astfel de clase unde învaţă în regim intensiv elevii foarte buni la o limbă străină sau la matematică se înfiinţează anual, cu acordul părinţilor, spune inspectorul general şcolar din Bucureşti, Constantin Trăistaru, instituţia fiind şi cea care acordă avizele în acest sens. „Iniţial, părinţii au acceptat această ierarhizare, dar atunci când s-au trezit cu copiii în ultima clasă, normal că au fost nemulţumiţi şi au făcut plângeri”, explică acesta cazul care a izbucnit la Şcoala Gimnazială nr. 81.  „Aici, copiii deja intraţi la două clase de intensiv matematică au dat un nou test de competenţe, iar cei mai buni dintre ei urmau să alcătuiască o clasă de elită“ ,  a explicat pentru „Adevărul” preşedintele CNCD, Asztalos Csaba. „Legea interzice clasele de elită“ „Clasei mai slabe nu i s-au asigurat aceleaşi condiţii de învăţământ, cum ar fi profesori la un anumit nivel, în condiţiile în care Legea Educaţiei interzice orice test de acest gen pentru formarea claselor de elită”, a mai spus preşedintele CNCD, adăugând că deocamdată este un caz singular de amendă pe discriminare  „elitistă“ la şcoală. Reprezentanţii şcolii amendate nu au vrut să ofere niciun comentariu cu privire la acest caz, sesizat de către un părinte al cărui copil intrase în clasa formată din elevii mai slabi. Totuşi, au fost create clase speciale în liceele care se laudă cu olimpici internaţionali, vârfurile prin care România s-a remarcat la nivel mondial. Profesorii de aici susţin că astfel de performanţe nu se pot obţine decât lucrând cu elitele separat, creând o altfel de competiţie. „Fiecare copil are un ritm de dezvoltare diferit, atât fizic, cât şi intelectual. Mă confrunt şi eu frecvent cu situaţia în care părintele este ofensat dacă îi spui că al lui copil nu este cel mai bun. Dacă vrei să ajungi la performanţe la nivelul olimpiadelor internaţionale, atunci trebuie să ai clase de elite. După mine, discuţia este una de natură etică, în niciun caz una de natură juridică, încât şcoala să primească amendă din partea CNCD”, a spus profesorul George Trifan, care predă informatică la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti, instituţie care a dat aproape jumătate dintre cei 29 de olimpici de aur ai ţării din 2013. Şi psihologul şcolar Diana Ioaneş de la Colegiul Naţional bilingv „George Coşbuc” din Capitală susţine că, în lipsa unei trieri, rişti să-i pierzi pe cei mai buni. „La noi se dă examen de limba engleză şi cei mai buni intră. Este neetic? E ca la muzică, dacă ai talent intri la Liceul Enescu, sau dacă ai talent la desen, intri la Toniţa. Dacă nu ai, e discriminare?“, a spus Ioaneş. Elitele părăsesc de obicei România Pe de altă parte, Emanuel Beteringhe, care are masteratul în management educaţional la King’s College London, spune că prioritar pentru un sistem de educaţie este să se remedieze nivelul elevilor slabi şi nu doar căutarea de soluţii pentru cultivarea elevilor de elită, mai ales dacă este în detrimentul celorlalţi. „Ideal, ar trebui să le facem bine pe amândouă, dar dacă avem de ales, prima e mai importantă. La nivel de sistem, cultivarea elevilor ‘de elită’ nu are nici argumente puternice de ordin educaţional, nici argumente pragmatice de ordin economic. La testele PISA, TIMMS, PIRLS etc şcolile ‘bune’ şi elevii ‘de top’ sunt în media europeană sau peste. Ce ne plasează la capătul listei europene este nivelul şcolilor ‘slabe’ din urban şi a celor din mediul rural. Din punct de vedere economic, investiţia cea mai rentabilă este în ridicarea nivelului elevilor ‘slabi’. Probabilitatea ca aceştia să rămână în ţară este mult mai mare decât în cazul elitelor. Din cauza felului în care arată sistemul de educaţie şi piaţa muncii, aceştia din urmă sunt mult mai predispuşi să contribuie la bunăstarea altor ţări”, este de părere specialistul. Există o sumedenie de studii care pun la îndoială beneficiile aduse în performanţa şcolară elevilor ‘de top’  faţă de dezavantajele aduse ‘celorlalţi’ elevi şi ecosistemului şcolii per ansamblu. Exemplul cel mai bun este Finlanda, ţara cu cel mai performant sistem de educaţie din lume, în cadrul căruia regăsim numai şcoli şi clase ‘mixed-abilities’. Emanuel Beteringhe, expert management educaţional, preşedinte ARDOR Muntenia Mihai Copăceanu, psiholog şi blogger adevarul.ro, spune că există şi avantaje, dar şi dezavantaje ale unei astfel de clase de elită: avantajul olimpicilor şi al creierelor luminate versus dezavantajul stigmatizării celorlalţi. „Psihologia ne învaţă că fiecare persoană este unică şi trebuie tratată cu respect şi în mod individual, creşterea şi dezvoltarea reprezintă un proces, că elevii îşi schimbă opţiunile, îşi descoperă noi talente şi se pot reorienta în parcursul lor educaţional. Că cel care a luat un 4 la biologie a devenit cel mai bun medic“, este de părere Copăceanu. Concluzia: „Sarcina legiuitorului este de a crea un parcurs educaţional care să stimuleze calităţile personale ale fiecărui elev şi implicit ale elevilor geniali“. Părintele român ar trebui să înţeleagă că elevii sunt diferiţi, şi copiii lor asemenea, şi că a nu avea rezultate bune la matematică nu înseamnă că eşti prost şi nici stigmatizat sau discriminat – Mihai Copăceanu, psiholog şi blogger adevarul.ro 56 de clase intensive în şcolile din Bucureşti Legea prevede că se pot organiza examene de triere în şcoli, în clasa a V-a, pentru clasele cu predare în regim intensiv, în special pentru limbi stăine, dar şi pentru matematică. Inspectorul şcolar general Constantin Trăistaru spune că pentru anul şcolar 2014-2015, în Bucureşti vor fi 56 de clase de a V-a cu predare intensivă, în care se va intra pe baza unui examen, în funcţie de materie. „Doar o singură şcoală e cu semnul întrebării, restul sunt în conformitate cu legea şi acolo o să dau acordul. Majoritatea acestor clase sunt de intensiv engleză sau o altă limbă străină, dar sunt şi de arte”, a explicat Trăistaru un sistem care este utilizat în general de şcolile care vor rezultate bune. În ceea ce priveşte Şcoala Gimnazială Nr. 81 din Capitală, amendată de CNCD, 13 elevi au luat sub 5 la Evaluarea Naţională din 2013 şi 36 au obţinut note peste 9, din totalul de 92 de candidaţi.  Iar cea mai mare medie de admitere la liceu  în rândul absolvenţilor săi a fost 9,96. În total, 38 de copii au avut media de admitere la liceu peste 9. Cea mai mică medie la Capacitate 2013 a fost 2,90 şi cea mai mică medie de absolvire a fost 6,86. Trăistaru a mai spus că trierea adevărată în funcţie de nivelul elevilor se face abia la admiterea de la liceu. Directorii liceelor de stat de top din ţară sunt de acord că este o problemă atunci când într-o clasă există elevi de nivel diferit: scade nivelul elitelor, în timp ce copiii mai slabi nu recuperează cât ar putea. „Dacă vrem elite şi lucrăm numai cu ele, atunci îi pierdem pe ceilalţi copii şi viceversa, deci trebuie găsit un echilibru”, a spus directorul Colegiului Naţional „Gheorghe Lazăr”, Victor Nicolae.

Sursa: Adevarul.ro

 

Sindicaliștii din Sănătate cer demisia lui Nicolăescu. Medicii, amenințați de manageri să nu respecte greva

Angajații din sistemul sanitar au intrat luni în grevă de avertisment, reprezentanții Federației Sanitas spunând că în unitățile sanitare a fost oprită activitatea timp de două ore, fiind asigurate o treime din activitate și urgențele. Aproape 100.000 de angajați din sistemul sanitar au participat la greva de avertisment, a declarat prim-vicepreședintele Federației Sanitas, Marius Sepi, precizând că ministrul Sănătății „nu a jucat corect“ și le-a cerut managerilor să verifice câți doctori sunt în grevă. „Din păcate, ministrul Sănătății nu a jucat corect, a cerut managerilor să verifice câți doctori sunt în grevă. Protestul nostru este susținut până acum de aproape 100.000 de oameni din toate unitățile sanitare, cu excepția Spitalului Județean Brașov, unde managerul i-a amenințat pe protestatari“, a spus liderul Federației Sanitas. Marius Sepi a precizat că greva de avertisment nu a afectat internările de urgență și că a cerut liderilor din unitățile sanitare să transmită managerilor lista nominală a persoanelor care sunt în grevă. Cum au funcționat spitalele pe timpul grevei de avertisment Spitalul de Urgență Floresca din Capitală asigură toate urgențele medicale, în schimb a temporizat internările programate, a declarat profesorul Mircea Beuran, șeful Clinicii de chirurgie II. „Avem foarte multe activități, nu ne putem plânge, avem programe cu studenții, internări de urgență și operații. Singurele temporizate, adică reprogramate, sunt internările pentru suferințele cronice. Acestea se internează fie după ora 10.00, când se încheie greva, fie au fost reprogramate din timp“, a precizat profesorul Beuran.Asistenții medicali și medicii de la Spitalul Floreasca au oprit activitatea în secțiile spitalului, iar pe holul de la intrarea în unitatea sanitară s-au adunat mai mulți angajați care au scandat „Demisia“. Protestatarii au adus și o coroană, cu o plăcuță pe care scrie „Sănătate“ și mesajul „Sincere condoleanțe, Eugen Nicolăescu“, au avut baloane pe care scria Federația Sanitas, iar unii au purtat pe brațe banderole tricolore. Aceștia reclamă că au salarii mici și că nu mai pot trăi cu banii pe care îi primesc în prezent, dar și că sunt puși să facă muncă suplimentară, pentru care nu sunt plătiți suplimentar. Managerul Institutului Clinic Fundeni, dr. Carmen Orban, a spus că încă de vineri angajații i-au vorbit despre greva de luni, dar au promis că nu vor afecta actul medical. „Institutul Clinic Fundeni este o unitate sanitară de mare complexitate. Multe tratamente nu pot fi întrerupte și amânate nici măcar o oră. De aceea angajații mi-au spus încă de vineri că vor fi în grevă, dar că nu vor afecta activitatea medicală“, a precizat managerul unității sanitare. Spitalele care nu și-au oprit activitatea pe timpul grevei de avertisment Activitatea în spitalele din Mureș și Bistrița-Năsăud s-a desfășurat normal, în Mureș cadrele medicale spunând că participă la greva de avertisment „în semn de solidaritate“ cu colegii din țară, dar fără încetarea activității, în timp ce la Bistrița liderii sindicali se plâng de refuzul medicilor. Purtătorul de cuvânt al Sanitas Mureș, Miruna Epure, a declarat, luni, că la nivelul Consiliului Județean al Federației Sanitas din Mureș s-a luat decizia de a se face grevă de avertisment fără încetarea activității, hotărârea fiind comunicată tuturor spitalelor din teritoriu. Aceasta a precizat că personalul medical din Mureș ar fi „în ilegalitate“ dacă ar întrerupe lucrul întrucât are contracte colective de muncă în derulare. Nici în Bistrița-Năsăud greva de avertisment în sănătate nu are loc, liderul județean al Sanitas, Viorel Vițelariu, afirmând că în județ nu funcționează Coaliția Profesioniștilor din Sănătate, medicii și Ordinul Asistenților Medicali refuzând să participe la grevă. Majoritatea angajaților Spitalului Județean de Urgență Brașov au renunțat, luni dimineața, la grevă, deși anunțaseră că vor recurge la această formă de protest, iar liderii sindicali susțin că managerul i-a amenințat cu tăierea salariilor sau pierderea locului de muncă, însă acesta neagă.

Dacă greva va fi declarată ilegală, angajații vor cere să primească liberele restante

Președintele Uniunii Sindicale Sanitas București, Viorel Hușanu, a declarat luni că dacă greva va fi declarată ilegală, angajații din sistemul sanitar vor depune, la unitățile la care lucrează, cereri să primească toate liberele restante din acest an, pentru zilele suplimentare lucrate. Viorel Hușanu a spus că, potrivit prevederilor din Contractul colectiv de muncă, lipsa solicitării scrise a angaja¬torilor pentru muncă suplimentară este ilegală. Liderul sindical a precizat că angajații care lucrează în sistemul sanitar au foarte multe zile libere de primit pentru munca suplimentară din acest an, iar aceștia sunt hotărâți să le ceară, dacă greva din sistemul sanitar va fi declarată ilegală. Prim-vicepreședintele Federației Sanitas, Marius Sepi, a declarat că luni după-amiază vor fi reluate negocierile cu Ministerul Sănătății, în vederea semnării contractului colectiv de muncă la nivel de sector. Federația mai urmărește să obțină și creșterea veniturilor pentru personalul medico-sanitar și deblocarea a peste 1.200 de posturi în sistem. Negocieri se mai vor desfășura marți și miercuri, începând de joi pe termen nelimitat fiind programată greva generală.

Sursa: Curentul.ro

 

Presedintele CJ Braila: Sute de elevi la un pas de abandon scolar, daca nu li se deconteaza naveta

Sute de elevi din clasele a XI-a si a XII-a din judetul Braila sunt la un pas de abandon scolar, daca nu se va gasi o solutie pentru decontarea sau subventionarea transportului acestora catre unitatile de invatamant, a declarat, luni, presedintele Consiliului Judetean, Gheorghe Bunea Stancu, citat de Agerpres.

Presedintele CJ Braila a afirmat ca a cerut Guvernului modificarea legislatiei in vigoare, astfel incat primariile sa poata achita partial sau integral costul abonamentelor pentru elevii care fac naveta la scoala.

„Sa dam voie consilierilor din comuna respectiva sa decida vor sa dea bani pentru transportul elevilor. Ei sa decida daca acesti copii, care sunt ai comunitatii, vor fi sprijiniti sa isi termine studiile”, a declarat Stancu.

Sursa: Hotnews.ro

 

Cu uniforme sau fara?

Nu sunt absolut deloc bantuita de nostalgiile Epocii de Aur, dar anii de scoala primara in care eram imbracata cu clasicele uniformele pepit reusesc sa-mi aduca, dupa atatia ani, un zambet pe chip. Imi placea sa ma imbrac in uniforma, mai ales ca a mea era diferita de a celorlalti. Citeste articolul integral si comenteaza pe SmartWoman.ro

Sursa: Hotnews.ro

 

Vlad Doicaru, Huawei Romania, despre Memorandumul de intelegere cu Guvernul: Vom investi in extinderea centrului de servicii globale din Bucuresti, care va ajunge la 1000 de angajati pana in 2018

Memorandumul de intelegere intre Guvernul Romaniei si Huawei Technologies Co. Ltd., aprobat in sedinta Executivului de miercuri, stabileste linii generale de colaborare in domeniul tehnologiei, nu sunt lucruri specifice mentionate, insa intentia noastra este sa investim in cinci directii in urmatorii ani, a declarat pentru HotNews.ro Vlad Doicaru, director conturi integrate al Huawei Romania. O componenta este continuarea investitiilor in centrul de servicii globale din Bucuresti si cresterea numarul de angajati de la peste 400 angajati in prezent pana la 1000 de angajati pana in 2018. Guvernul va semna luni dupa amiaza intr-o ceremonie oficiala mai multe memorandumuri de intelegere cu oficialii chinezi, printre care si cu cei ai producatorului chinez de telecomunicatii Huawei Technologies, a spus Vlad Doicaru.

Vlad Doicaru, despre cele cinci directii de investitii pe care le are in plan Huawei in Romania: • 1. Extinderea investitiilor in Centrul de servicii globale din Bucuresti. Intentionam ca pana in 2018 numarul angajatilor din acest centru sa creasca de la peste 400 in prezent pana la la 1000 de angajati. Investitia este in extinderea cu noi functionalitati a centrului existent. Nu este un centru nou. Practic se adauga functionalitati noi centrului existent si noi angajati. • 2. O alta componenta este partea de Corporate Social Responsability (CSR). Intentionam sa lansam niste programe educationale in parteneriat cu Universitatile din Romania. Vrem ca un astfel de eveniment sa aiba loc in vara anului viitor pentru 15 studenti de la mai multe Universitati, nu neaparat tehnice, care vor fi invitati in China si sa intre in contact cu mediul chinezesc, cultura si cu compania. • 3. Lansarea unui program de burse pentru studenti din Universitatile tehnice. Valoarea burselor pe care vrem sa le acordam este de 20.000 dolari in 2014. Vor primi burse pentru finalizarea studiilor pe teme de inovatie tehnologica care implica si tehnologia Huawei. • 4. O alta componenta vizeaza traininguri si scolarizari pentru cel putin 100 de angajati ai partenerilor comerciali locali cu care lucram zilnic in diverse proiecte. • 5. Intentionam sa demaram un program de internship anual in cadrul Huawei Romania pentru aproximativ 80 de studenti din anii terminali.

Care va fi suportul pe care il va primi Huawei Romania pentru continuarea acestor investitii? „Nu am vazut personal documentul, dar din cate am inteles sunt lucruri generale de sprijin pentru firma noastra. In Memorandum nu este detaliat suportul. Nu sunt detaliate masuri concrete, ci un suport necesar in functie de specificul actiunilor noastre. De la caz la caz poate fi vorba de facilitatrea unei discutii la o Universitate sau punerea in legatura cu persoane relevante din domeniul pe care noi investim”, a spus acesta. Vlad Doicaru a mai spus ca in acest an Huawei a aplicat si pentru schema de ajutor de stat in valoare de 100 milioane euro pentru firmele IT care dezvolta proiecte prin care se creeaza minim 200 locuri de munca. „Am aplicat in acest an pentru schema de ajutor de stat in valoare de 100 milioane euro pentru firmele IT care dezvolta proiecte prin care se creeaza minim 200 locuri de munca. Nu este finalizat procesul. Am aplicat, sunt niste termeni legali de analiza a dosarului. Daca se va finaliza procesul de validare a aplicatiei nostre va fi un suport generic acordat firmei noastre”, a mai spus oficialul Huawei Romania. • Huawei este prezent de 10 ani in Romania si are peste 800 de angajati. In 2012 a deschis un Centru de servicii globale de retelistica in Bucuresti

Huawei este prezent de 10 ani pe piata din Romania si are peste 800 de angajati in tara noastra, din care 70% sunt romani. Compania a deschis in 2012 in Bucuresti un Centru global de servicii de retelistica pentru operatori si retele din diverse tari, in care lucreaza peste 400 de ingineri. In plus, Huawei a dezvoltat si un Centru Comun de Servicii pentru Gestiune (ASSC), una dintre cele mai mari unitati de acest fel din cadrul grupului, care are 245 de angajati, din care 165 sunt experti romani. In vara acestui an, Huawei a anuntat ca pana in 2018 vrea sa ajunga la o investitie totala de 100 milioane euro in Romania, care se va regasi atat in extinderea centrului, cresterea ca numar de angajati, taxe platite la stat si in proiectele cu partenerii locali. Furnizorul chinez de echipamente de telecomunicatii si-a propus de asemenea sa ajunga la 1200 de angajati in Romania pana la sfarsitul anului 2014.

Sursa: Hotnews.ro

 

Necalificat cu două specializări. Un profesor se luptă în instanţă să obţină recunoaşterea diplomelor

Bărbatul de 42 de ani a absolvit Facultatea de Sport-Biologie la Universitatea „Al.I. Cuza” din Iaşi, însă lucrează ca necalificat în învăţământ. Specializarea mixtă obţinută de Liviu Anton nu a fost acreditată de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior, începând cu 2011, astfel că profesorul care a funcţionat o vreme ca profesor calificat, s-a trezit peste noapte necalificat. Liviu Anton a dat în judecată universitatea ieşeană, dar şi Ministerul Sporturilor. El susţine că între 2006 şi 2010 a predat ca profesor calificat de educaţie fizică la şcoala din Mogoşeşti, iar după 2011, pentru că diplomele nu i-au mai fost recunoscute este profesor necalificat în comuna Dragomireşti, Vaslui. Vasile Işan, rectorul universităţii, a declarat pentru Ziarul de Iaşi că specializarea urmată de Anton a fost introdusă pentru a spori şansele la angajare. Rectorul mai spune că au mai fost astfel de cazuri, dar că ele au fost rezolvate în cele din urmă. „În toate ţările civilizate există astfel de specializări mixte“, a spus Işan care a menţionat că nu poate preciza care a fost motivul pentru care ARACIS nu a mai inclus aceste duble specializări în centralizatoarele privind disciplinele de învăţământ. Procesul lui Anton este primul de acest fel de pe rolul Tribunalului Iaşi.

Sursa: Evz.ro

 

Lecţii de la un dascăl de „ŞCOALĂ VECHE”: „Ca să înveţe, elevii trebuie să vadă utilitatea unei materii”

O învăţătoare cu 35 de ani de experienţă la catedră, care face parte din ultima generaţie de dascăli instruiţi în liceele pedagogice, a pus în practică metode inedite de disciplinare şi atragere a elevilor. În mod paradoxal, dascălul povesteşte că a ales această carieră după ce propria învăţătoare i-a lăsat traume adânci în suflet. „Obişnuia să ne aplice corecţii fizice. Am spus că acela este un exemplu de Aşa nu şi am evitat să fac aceleaşi greşeli. Mi-am găsit mentori în părinţii mei, care aveau un talent pedagogic înnăscut şi au ştiut să nu-mi alimenteze furia”, spune femeia, învăţătoare la clasa a IV-a, la o şcoală din Capitală. Care sunt metodele inedite pe care învăţătoarea le aplică pentru a-şi atrage elevii să înveţe şi ce ar fi de făcut pentru a aduce din nou oameni valoroşi în sistemul de învăţământ aflaţi astăzi exclusiv din ediţia tipărită Evenimentul zilei.

Sursa: Evz.ro

 

Mic ghid pentru cumpărarea unei imprimante pentru şcoală

O imprimantă este utilă în orice instituţie de învăţământ. Fie pentru lucrările elevilor, fie pentru imprimarea diverselor materiale didactice, o imprimantă poate ajuta munca profesorilor de la clasă. În ultima perioadă, multe şcoli din întreaga lume folosesc imprimante tridimensionale-3D, deoarece sunt mai ieftine şi oferă servicii de calitate. Specialiştii americani au întocmit un ghid pentru cumpărarea unei imprimante ce să fie utilă unei şcoli. Pentru achiziţionarea unei imprimante trebuie în primul rând să verificaţi dacă acest lucru este necesar pentru şcoală. În al doilea rând, trebuie să vedeţi dacă  aveţi nevoie de un laser de tip personal sau un laser multifuncţional de tip laser. În funcţie de bugetul pe care îl aveţi la dispoziţie, veţi hotărî dacă imprimanta va fi alb-negru sau color. Acestea diferă mult ca dimensiune. Specialiştii spun că imprimantele color sunt totuşi mai scumpe, dar pot fi folosite la nevoie şi numai în varianta alb-negru. De cele mai multe ori, pentru elevi este suficientă folosirea opţiunii alb-negru. Specialiştii spun că este bine să ţineţi cont că o imprimantă laser nu este cea mai bună opţiune atunci când aveţi de  imprimat fotografii, pentru că acestea nu au dau calitatea necesară. De asemenea, cele mai multe dintre imprimantele persoanel vor fi conectate la un computer printr-un cablu de date. Însă, cel mai indicat ar fi să şi opţiunea pentru Wi-Fi, pentru că de multe ori nu imprimanta şi computerul nu se află în aceeaşi încăpere. O altă proprietate de care cel care cumpără o imprimantă ar trebui să ţină cont este costul pentru imprimarea unui text. Trebuie ţinut cont că acesta variază de la un model la altul. În mod evident, trebuie cumpărată imprimanta care scoate cele mai multe pagini cu aceeaşi cantitate de tuş.

Sursa: Gandul.info

 

Profesoară din Teleorman, filmată în ipostaze intime. Femeia este acuzată că făcea videochat

O profesoară de la o şcoală din Turnu Măgurele a ajuns în centrul unui scandal de proporţii după ce pe Internet a fost publicat un filmuleţ în care ea şi iubitul ei mimează un act sexual. Camelia Teodora Oprea, acuzată că în timpul liber face videochat, susţine însă că respectivul clip a fost realizat cu o cameră ascunsă, într-un moment intim petrecut alături de partenerul său. În plus, femeia în vârstă de 25 de ani, a explicat că filmarea de a cărei existenţă nu ştia, ar fi fost făcută în perioada în care era studentă în ultimul an, cu mult înainte de a deveni cadru didactic, relatează presa locală. „Toţi avem un trecut, fie că este sau nu descoperit”, a spus aceasta, precizând totodată că intenţionează să demisioneze din postul pe care îl ocupă acum la Şcoala Gimnazială nr. 2 din Turnu Măgurele. „Nu vreau ca imaginea şcolii să aibă de suferit din cauza mea”, a declarat Camelia Oprea. Pe de altă parte însă, profesoara doreşte să-i dea în judecată pe cei care au distribuit filmuleţul pe Internet, acuzând că i-a fost încălcat dreptul la intimitate. Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman a demarat deja o anchetă în acest caz, urmând ca o decizie să fie luată în perioada următoare. „Mă surprinde situaţia în care ne aflăm în acest moment, pentru că nu este demnă de un cadru didactic”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct prof. Emilian Vrăjitoarea, precizând că e inadmisibil un asemenea comportament. „Dacă dumneaei ştia că are astfel de preocupări mai vechi, sau mai noi nu trebuia să acceadă în învăţământ. Este o pată pe imaginea noastră. Vom lua în discuţie acest caz, mai întâi în comisia de disciplină a şcolii şi apoi în comisia de etică a Inspectoratului Şcolar. În funcţie de rezultatele anchetei se va lua o decizie”, a precizat el.

Sursa: Gandul.info