Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 26.06.2014

PREUNIVERSITAR

 

VIDEO EXAMEN CAPACITATE 2014. Rezolvarea subiectelor la Matematică de la Evaluarea Naţională, la Adevărul Live

Peste 166.000 de elevi au susţinut proba la Matematică, care încheie Evaluarea Naţională 2014. Subiectele de la Matematică au fost rezolvate, la Adevărul Live, de profesoara Oana Chioveanu, care pregăteşte olimpicii la Liceul Internaţional de Informatică din Capitală. Subiectele primite de elevi la examenul de Capacitate 2014 au fost rezolvate în direct miercuri, la Adevărul Live, după examenul de capacitate la matematică. Puteţi urmări rezolvarea în videoul de mai sus. În platoul a fost profesoara de matematică Oana Chioveanu, care pregăteşte olimpicii la Liceul Internaţional de Informatică din Capitală. Chioveanu spune că primele subiecte au fost destul de uşoare, dar sunt şi câteva probleme care le-ar fi putut pune dificultăţi elevilor. „Într-adevăr subiectele au fost de nivel mediu, mai uşoare decât cele de la simulare. La primul exerciţiu au avut un calcul destul de uşor de făcut, la doi trebuiau să ştie să lucreze cu procente, la următoarele exerciţii trebuiau să ştie la tetraed că muchia laterală e egală cu muchia bazei şi să ştie că tetraedul e compus din 6 muchii”, explică profesoara. Subiectul I 1. 12-6×2= 12-12=0 2. 10…..50%      x……100%      x= 10×100% / 50% = 1.000 / 50= 20 3. n= 8 4. Aabcd= d1xd2/2= 6×8/2= 48/2= 24 cmp 5. S= 6xl= 6xAB= 6×8= 48 6. 100-(15+27+45)= 100-87= 13 elevi Anul acesta, diferenţa dintre elevii de nota 10 şi elevii de nivel mediu va fi mai evidentă decât a fost anul trecut. „Ultimul subpunct de la subiectul al treilea îi putea pune în dificultate dacă nu citeau cu atenţie cerinţa”, spune profesoara. Mihai Voinea, reporter special Adevărul: „Părerea generală a fost că subiectele au fost destul de accesibile şi puteau fi rezolvate uşor, însă subiectul al treilea le-a pus probleme. Majoritatea dintre ei s-au bucurat că au intrat în vacanţă acum, am văzut elevi bucuroşi că au rezolvat până la capăt subiectele şi cred că vor lua 10 la examen”, spune Voinea, care a fost la Şcoala Gimnazială „Ion Heliade Rădulescu” din Capitală. Evaluarea Naţională 2014 a început luni, cu proba la română, examen naţional prin care vor trece peste 166.000 de elevi de clasa a VIII-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Marţi a avut loc examenul de capacitate la limba maternă, iar miercuri examenul de capacitate la matematică. Subiecte dificile la română Subiectele la Limba Română de la examenul de Capacitate 2014, testare naţională care a început luni, au fost rezolvate în direct la Adevărul Live, luni. Profesorii susţin că au fost de nivel mediu, însă au avut şi câteva dificultăţi şi nuanţe. Din 2014, media de la aceste teste naţionale va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar 25% vor conta mediile din gimnaziu, faţă de 50%, anul trecut, de altfel singura noutate faţă de Capacitatea din 2013, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei. Calendar Evaluare Naţională 2014 • 23 iunie – Limba Română • 24 iunie – Limba maternă • 25 iunie – Matematică • 27 iunie – afişarea rezultatelor parţiale • 1 iulie – afişarea rezultatelor finale Rezultate slabe la simulare La examenele de simulare din martie 2014, s-au înscris aproape 188.000 de elevi şi s-au prezentat la probe aproape 178.000, însă rezultatele au fost foarte slabe, mai proaste decât anul trecut. Aproape 70% din ei nu au reuşit să ia nota 5 la matematică, conform datelor de la Ministerul Educaţiei. Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la română (67% au luat note peste 5), practic mai puţin de jumătate (48,8%) dintre candidaţi au obţinut medii „de trecere“ la acest prim examen de simulare organizat la nivel naţional, potrivit cifrelor furnizate de minister. Regulile examenului • Accesul elevilor în săli este permis cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30. • Candidaţii nu au voie să intre în sală cu materiale ajutătoare, cu mijloace electronice de calcul sau de comunicare, iar frauda şi tentativa de fraudă atrag eliminarea din sală şi acordarea notei 1 pe lucrarea lor. • Elevii se aşază câte unul în bancă, în ordine alfabetică, potrivit listelor afişate la intrarea din săli. • Fiecare elev primeşte o coală de hârtie pe care îşi scrie cu majuscule numele, prenumele tatălui, toate prenumele personale, în ordinea în care sunt trecute în actul de identitate şi completează lizibil celelalte date de pe colţul colii, care va fi lipit după distribuirea subiectelor în săli şi după ce asistenţii din săli au verificat completarea corectă a tuturor datelor cerute. • Din momentul distribuirii subiectelor, niciun elev nu mai poate intra în sală şi niciun elev nu poate părăsi sala (decât dacă predă lucrarea scrisă). • Elevii care nu se află în sală în momentul distribuirii subiectelor pierd dreptul de a mai susţine Evaluarea Naţională în sesiunea respectivă; în cazuri excepţionale, dacă un elev se simte rău şi solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre asistenţi, însă timpul alocat rezolvării subiectelor nu va fi prelungit. • Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru scheme şi desene folosesc numai creion negru; pentru proba de la matematică, elevii pot să utilizeze instrumente de desen. • Dacă doresc să corecteze o greşeală, atunci trebuie să taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală. • În cazul în care unii elevi doresc să-şi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, primesc alte foi, iar colile folosite iniţial se anulează pe loc. • La expirarea celor 120 de minute (două ore) acordate, elevii trebuie să predea lucrările în faza în care se află, neavând voie să depăşească timpul stabilit; trei elevi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări. • În cazul în care un candidat refuză să predea lucrarea scrisă, acest lucru se consemnează într-un proces-verbal, semnat de cei doi asistenţi şi atrage după sine eliminarea candidatului din examen.

Sursa: Adevarul.ro

 

EXAMEN CAPACITATE 2014 Matematica, provocarea de la Evaluarea Naţională de anul acesta

Subiectele de la matematică de anul acesta, mai grele decât în 2013, dar mai uşoare decât la simulare, i-au pus să gândească mai mult pe elevi şi vor arăta mai clar nivelul real al acestora. Notele 7-8 puteau fi obţinute lejer, susţin însă dascălii. Primele note vor fi afişate vineri, la avizierele şcolilor. Evaluarea Naţională s-a încheiat miercuri cu proba de la matematică, unde elevii au avut de rezolvat subiecte mai dificile, dar mai bine formulate, ceea ce va duce la o departajare mai clară între elevii buni de cei foarte buni, dar şi la note mai mici, spun profesorii. Părere împărtăşită şi de candidaţi, care au recunoscut că cel puţin subiectul al III-lea a conţinut câteva elemente-capcană. Faţă de subiectele primite în ultimii ani, de data aceasta au avut probleme care i-au obligat să se gândească la metode de rezolvare, nu au mai primit cerinţe explicite, este de părere profesorul de matematică Adrian Troie, director adjunct la Colegiul Naţional „Sf. Sava“. „Subiectele au fost mai grele decât anul trecut. Primul subiect a fost banal şi aş spune că şi al doilea subiect a fost în mare parte uşor, fiindcă nu ai ce gândi la cerinţe, sunt subiecte de executare, ceea ce se vede şi din verbe: “calculează, desenează”. Însă, la subiectul al treilea, lucrurile se schimbă. Încă de la prima problemă ai de gândit. Au schimbat subiectele, modul în care sunt făcute, ceea ce este foarte bine, de mult nu am mai văzut asemenea subiecte la Evaluarea Naţională. Îi determină pe copii să gândească mai mult decât subiectele de anul trecut sau decât cele de la simulare“, spune profesorul. Note mai mici, dar relevante În ceea ce priveşte notele pe care le vor lua copiii la proba de matematică, Troie crede că vor fi mai mici decât au fost anul trecut, fiindcă elevii nu sunt obişnuiţi cu genul acesta de subiecte şi mai este mult de făcut până când vor gândi singuri problemele, fără să mai fie duşi de mână cu cerinţe de genul „calculează asta“. „Am mai mare încredere în mediile de admitere de anul acesta decât în cele care au fost anul trecut. Cred că notele vor fi mai apropiate de adevăratul nivel al copiilor“, este de părere Troie. Cât despre dificultatea subiectelor, şi profesorul de matematică Costel Chiteş, de la Colegiul naţional „Tudor Vianu“ din Capitală, spune că au fost mai grele decât anul trecut şi că vor arăta mai clar diferenţa dintre un elev de nivel mediu şi unul de 10. „Nu s-a depăşit programa, iar anul acesta se va face o diferenţiere mai clară între elevii de 8,50 şi cei de 10, adică nu se vor mai lua cu uşurinţă note mari, dar un elev de cinci va putea lua cu uşurinţă această notă“, a explicat profesorul Chiteş. Marius Staş, specialist în educaţie şi blogger adevarul.ro, a adăugat totuşi că ar fi fost bine-venită încă o problemă care să facă departajarea şi între elevii de 9,50 şi cei de 10, aşa cum e cazul la Bacalaureat. Capcanele din exerciţii Pe scurt, la primul subiect au avut şase probleme de calcul de procente, aria unui romb sau suma tuturor muchiilor unui patrulater regulat, iar la al doilea subiect au avut cinci cerinţe, printre care desenarea unei prisme drepte, calcularea mediei geometrice a unor numere şi determinarea lungimii unui drum parcurs în trei zile cu autocarul. Profesoara Oana Chioveanu, care a rezolvat subiectele în direct la Adevărul Live, a explicat că, dacă elevii au rezolvat primele două subiecte bine, atunci vor lua uşor şapte, însă subiectul al treilea făcea departajarea. La prima cerinţă au primit schiţa unui covor în formă de dreptunghi, cu un model format din triunghiuri. Elevii au avut de calculat perimetrul unuia dintre triunghiuri şi să răspundă la alte două întrebări. „Trebuia să arate că lungimea conturului covorului era mai mică de nouă metri. Aici puteau să pice în capcană şi să se ia după modelul covorului, fiindcă nu sunt obişnuiţi să li se ceară ceva, aici perimetrul, sub această formulare“, a spus profesoara Chioveanu, referindu-se la ceea ce spunea şi profesorul Adrian Troie, faptul că elevilor nu li se cere să gândească un subiect, ci să-l execute. De asemenea, mai spune ea, ultimul punct al subiectului al treilea îi putea pune în dificultate dacă nu citeau cu atenţie cerinţa, care spunea să calculeze volumul şi câţi centimetri pătraţi de carton au fost folosiţi pentru confecţionarea cutiei din desen. CAPACITATEA ÎN ŢARĂ : „Urmează vineri, proba de plâns: rezultatele“ Lacrimi, optimism tăiat după aflarea rezolvărilor corecte, pumni strânşi măcar pentru o notă onorabilă, ghinioane înainte de examen. Aşa a fost ziua de ieri pentru mulţi dintre elevii din ţară care au susţinut proba la matematică, la Evaluarea Naţională. Zalău. La Şcoala Gimnazială „Gheorghe Lazăr“, primul candidat a ieşit la puţin timp după scurgerea primei ore de examen. „A fost uşor. Am făcut toate subiectele şi sper să iau 10!”, ne-a spus, încrezătoare, Daria Ardelean. De altfel, mai toţi colegii ei au ieşit de la proba la matematică foarte optimişti, sperând în note maxime. Asta până au stat de vorbă cu cei doi profesori de matematică ai şcolii, Daniela Jako şi Simion Prodan, care şi-au aşteptat, în curte, foştii elevi, pentru a rezolva împreună subiectele. „Subiectele sunt frumoase, dar au şi câteva capcane, unde pot greşi uşor, ţinând cont şi de emoţiile elevilor. Un exemplu este problema cu numărul 3, de la subiectul al II-lea, în care au de determinat lungimea parcursă de Ion în trei zile. Dacă nu sunt atenţi că, în a doua zi, acesta parcurge 30 la sută din distanţa rămasă după prima zi, pot greşi foarte uşor”, explica, ieri, profesoara Jako, în timp ce elevii ei erau încă în sala de examen. De altfel, avertismentul dascălului s-a confirmat în momentul în care, ieşiţi de la teză, elevii au spus cum au rezolvat subiectele. Deşi erau convinşi că dăduseră o lucrare perfectă, mulţi dintre ei greşiseră în special în locurile în care se aştepa profesoara. Vaslui. Proba de foc a Evaluării Naţionale, matematica, a fost trăită la intensitate maximă şi de elevii din Vaslui. La ieşirea din sălile de examen, mulţi dintre ei au spus că aşteaptă cu sufletul la gură rezultatele. „Urmează vineri, proba de plâns: rezultatele. Va fi greu atât pentru cei care nu vor promova, cât şi pentru cei care doresc note cât mai mari, dar din neatenţie sau grabă au dat raspunsuri greşite”, ne-a spus Teodora Ruja, elevă la Şcoala „M. Eminescu“, din Vaslui. Botoşani. După simulările de la începutul anului, când rezultatele au fost dezastruase, mulţi neatingând nici pragul notei 5, elevii din Botoşani spun că nu-şi făceau niciun gând că vor trece de Evaluarea Naţională. Inima le-a mai venit la loc luni, după proba scrisă la română. „După simulare, când nu am luat nici măcar 5 la română, ca să nu mai vorbesc la matematică, mă gândeam nici să nu mai vin. Eram convins că o să fie jale. Când am văzut subiectele la română, mi-a mai venit inima la loc. Ne-au speriat degeaba cu simulările! Şi la mate la fel. Sper să iau un 7”, spune Paul, elev la Liceul Sportiv. „Nu a fost moarte de om cu subiectele. Înainte ne rugam pentru un 5. Acum, după ce am văzut subiectele şi la mate, măcar la 7 sperăm şi noi”, adaugă un coleg de-al lui Paul. Braşov. Dacă la ieşirea din examenul de la limba română elevii erau destul de optimişti, la matematică, astmosfera a fost mult mai tensionată. Elevii braşoveni au spus că geometria a fost cea care le-a dat multe bătăi de cap. „Partea de geometrie a fost horror. Nu ne aşteptam la o problemă atât de grea. Nici la meditaţii nu au făcut aşa ceva. A fost foarte mult de calculat. Speram la o notă mare, dar acum mă voi bucura dacă voi lua un 7“, a spus Alina Savu, candidată. Timişoara. Ghinionul s-a „lipit” de un elev al Colegiului „C.D. Loga” din Timişoara nu în timpul examenelor, ci marţi, cu o zi înainte de teza la matematică, suferind un accident. „Am fugit după cineva, m-am împiedicat şi m-am tăiat la mână, într-un fier. Pentru că am avut această problemă la mâna dreaptă, cu care scriu, am cerut prelungirea timpului de examen, ca să fiu sigur că pot să termin. Am terminat, totuşi, în două oră şi ceva”, ne-a spus Andrei, după ce a ieşit de la examenul de ieri. Băiatul susţine că subiectele au fost de nivel mediu şi spune hotărât că o să ia 10. Adrian Iulius, coleg cu Andrei, a luat foarte în serios examenul, pentru că, spune el, „de examenul acesta depinde viitorul şi ce vom face mai departe”. Pentru Adrian, proba la mate a fost acceptabilă: „Ultima problemă a fost mai grea, dar se putea face. Dacă facem comparaţia cu subiectele din alţi ani, cele de acum au fost foarte uşoare”. BUCUREŞTI. Înainte de liceu, când la mate dai de greu Proba de matematică a Evaluării Naţionale s-a trăit cu emoţii mari chiar şi la şcoala gimnazială „Ion Heliade Rădulescu”, una dintre cele mai bune din Capitală. Măcinaţi de gânduri şi agăţaţi de zăbrelele de fier ale gardului, părinţii au căutat o brumă de speranţă în ochii portarului aşezat la intrare. Portarul, un domn cu sacou şi cu părul pieptănat peste cap, a ridicat din sprâncene şi a lăsat câteva secunde de suspans, ca orice om care deţine o informaţie importantă. După care a oftat adânc: „Zice că ar fi cam grele. Zice că nu prea…”. Mamele s-au schimbat la faţă, moment în care fotoreporterul nostru, Marian Iliescu, a găsit de cuviinţă să răsucească şi mai tare cuţitul în rană: „Matematica e grea. Matematica trebuie să te ţii de ea, să stai tot timpul cu creionul în mână şi să rezolvi probleme”. „I-a rupt cu al treilea“ Părinţii au rămas pe gânduri, iar portarul s-a întors la ale lui, privind către ferestrele sălilor de examen şi rostind ca pentru el: „Stresul e mare, dar important e să nu te grăbeşti, să te gândeşti bine. Ce ţi se pare mai greu laşi la urmă”. Într-adevăr, stresul a fost mare şi a atins punctul culminant în momentul în care primul elev a ieşit din examen. Un băiat firav, pe care colectivul de mame l-a înghesuit într-un colţ. O doamnă corpolentă, cu părul blond, s-a răstit la el: „Ce-ai făcut? Spune tot!”. „Am făcut primele două subiecte complet, iar la subiectul trei m-am încurcat la două puncte”. Femeile i-au luat din mână foaia cu subiecte şi au început să le rezolve din ochi: „Rezultatul calculului – da, numărul «n» – da, suma muchiilor – super uşor…”. La partea de geometrie, mamele s-au împotmolit. La fel şi o parte dintre copii. Cei mai mulţi au spus că primele două subiecte au fost uşoare, în timp ce al treilea, axat pe probleme de geometrie, le-a creat serioase dificultăţi. „I-a rupt cu al treilea”, a conchis un părinte. „Iau zece curat“ O fată a ieşit din examen şi a sărit direct în braţele părinţilor: „Băi, deci e prima dată în viaţa mea când am scris zece pagini. Tot am făcut, iau zece curat”. Copleşită de o asemenea veste, mama caută să-i mai taie din elan: „Nu te mai da nici tu atât de sigură! Aşteaptă să vezi rezultatele”. Fata o ţine pe-a ei: „Am scris zece pagini, mă laşi? Vrei să punem pariu că iau zece curat?”. Femeia nu mai zice nimic, dar zâmbeşte fericită. Ce să-i mai spui copilului tău când zice că a scris zece pagini? Strada Monetăriei, colţ cu Kiseleff, se umple de viaţă odată cu ieşirea copiilor. Părinţii sunt mai veseli şi ei, băieţii bat cuba, fetele se îmbrăţişează şi strigă fericite: „Vacanţă, nu pot să cred!”. E vacanţă şi tinerii absolvenţi se lasă înghiţiţi de străzile oraşului, de parcurile, de mallurile şi de terasele lui. Părinţii ridică din umeri neputincioşi, iar portarul şcolii se uită în urma lor: „Lasă, că sunt copii buni. Eu îi cunosc de mici, doar au crescut sub ochii mei. Merită şi ei ca să se distreze”.

Sursa: Adevarul.ro

 

Interviurile „Adevărul” – Reviro: Cum te angajezi pe piaţa muncii din România după ce ai absolvit o facultate în străinătate

Astăzi, la Adevărul Live de la ora 14:00, vom vorbi despre cum se pot reintegra în societatea românească şi pe piaţa muncii din ţară tinerii care au absolvit o facultate în străinătate şi care vor să se întoarcă acasă. Invitatul nostru de astăzi este Simona Iernilă, o tânără absolventă de masterat în Olanda, care s-a întors în România şi s-a angajat la Vodafone cu ajutorul serviciului de recrutare Reviro al Grupului Educativa. Într-un interviu acordat celor de la Reviro, Simona Iernilă povesteşte cum încă din liceu îşi dorea să plece în afară, dar a urmat cursurile Academiei de Stduii Economice din Bucureşti (ASE) mai întâi şi a decis să amâne plecarea pentru masterat. A ales Olanda ca ţară de destinaţie fiindcă programul pe care l-a urmat este în Top 10 Financial Times şi singurul din acest top care este şi accesibil din punct de vedere al costurilor. A studiat Strategie şi Marketingul Inovaţiei şi a continuat cu un internship tot în Olanda, la Phillips. „Nu aveam experienţă de lucru şi am vrut să fac un internship acolo înainte de a absolvi fiind oarecum constrânsă şi de normele legislative ce nu imi permiteau să muncesc în Olanda în afara acestui statut de student pe care îl deţineam la momentul respectiv”, povesteşte Iernilă. Când s-a întors în ţară, la Arad, a lucrat mai întâi în afacerea familiei şi apoi a aplicat la mai multe job-uri atât în ţară cât şi în străinătate. „Am aplicat prin Reviro la Vodafone şi am fost contactată foarte rapid de ei. Am trecut testele după care a urmat o perioadă în care am aşteptat un răspuns ( aproape o lună de zile). Aveam şi alte oferte din Belgia, însă m-am dus în assessment center la Vodafone, unde m-am îndrăgostit de ei, motiv pentru care i-am şi ales în final, în detrimentul altor oferte pe care le aveam la momentul respectiv”, spune ea. Reconectarea cu România O mare parte dintre cei care decid să se întoarcă acasă pentru a începe o carieră nu sunt conectaţi la realitatea de business şi sunt slab susţinuţi în a găsi joburile potrivite pentru ei. Grupul EDUCATIVA, care trimite anual tineri la studii în străinătate, a observat această problemă recurentă. Ca soluţie, grupul a creat Reviro, un serviciu de recrutare care îşi propune să le faciliteze tinerilor români cu pregătire internaţională accesul la oportunităţi de carieră la companii din România. „Misiunea Reviro este de a conecta potenţialul tinerilor români cu pregătire internaţională la organizaţii din România care să le pună în valoare abilităţile dobândite la studii în cadrul universităţilor internaţionale”, spune Alexandru Ghiţă, preşedinte EDUCATIVA. El explică modul în care activitatea Reviro completează scopul EDUCATIVA. „Din 2005 trimitem la şcoală în străinătate mii de oameni, prin târgurile de universităţi, prin EDMUNDO, serviciul nostru de consiliere. Însă miza nu a fost doar de a-i trimite în străinătate, ci a fost să-i şi aducem înapoi”, detaliază el. „Reviro reprezintă cineva cu care poţi vorbi, care îţi oferă transparenţa în ceea ce priveşte cultura companiei la care doreşti să aplici, este o sursă de a cunoasţe mai bine piaţa, de a ştii pe ce skills-uri să te focusezi mai mult atunci când mergi în interviu şi per total este bine să ai cu cine să discuţi despre chestiuni de genul acesta. Toate acestea îţi aduc o valoare adaugă ca şi candidat”, spune şi Simona Iernilă.

Sursa: Adevarul.ro

 

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Primele note, afişate vineri la şcoli. Notele finale, publicate pe edu.ro

Primele rezultate la Evaluarea Naţională 2014 vor fi afişate vineri la avizierele şcolilor unde elevii au susţinut examenele de la Capacitate 2014. După rezolvarea contestaţiilor, ce pot fi depuse până vineri seara, mediile finale urmează să fie publicate şi pe edu.ro. Cei peste 166.000 de elevi care au trecut zilele acestea prin examenele de la Evaluarea Naţională 2014 află vineri cum s-au descurcat şi scapă de suspansul şi de stresul din ultima perioadă, după publicarea celor dintâi rezultate de la Capacitate 2014. Primele rezultate de la Evaluarea Naţională 2014 vor fi afişate doar la avizierele şcolilor unde s-au ţinut testările, până cel târziu la ora 16. Ministrul Educaţiei le-a transmis oficialilor din teritoriu, ca şi anul trecut, recomandarea de a publica rezultatele de la Capacitate 2014 aproximativ în acelaşi interval, în jurul prânzului, pentru a nu exista diferenţe mari la afişare între judeţe. Clasamentul pe judeţ Tot mâine, până la ora 20.00, cei nemulţumiţi pot depune contestaţii, urmând ca notele finale de la Capacitate să fie afişate pe 1 iulie, zi decisivă şi pentru stabilirea noii ierarhii a elevilor. Mai departe, pe 4 iulie, mediile finale vor fi publicate oficial, inclusiv online, pe edu.ro, pe site-ul admiterii la liceu 2014. Practic, elevii vor putea vedea unde se situează în clasamentul pe judeţ în ceea ce priveşte media dintre rezultatele de la Evaluarea Naţională 2014  (75%) şi notele din gimnaziu (25%), mai exact media de intrare la liceu, care le va decide soarta în următorii patru ani. Urmează repartizarea computerizată De aici începe tot demersul admiterii în clasa a IX-a. În perioada 4-8 iulie, elevii şi părinţii vor completa fişele de înscriere cu primele licee pentru care optează, în funcţie de medie, de poziţia în ierarhie, dar şi de locurile disponibile pentru fiecare specializare. Iar pe 15 iulie va avea loc prima etapă a repartizării computerizate a elevilor, rezultatele urmând a fi publicate pe 16 iulie, tot online, pe admitere.edu.ro. Apoi, între 17 şi 25 iulie are loc depunerea dosarelor de înscriere la licee, urmată de celelalte două etape de admitere, pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară (16-31 iulie, respectiv 1 august – 8 septembrie). Cum se calculează media de admitere Anul acesta, spre deosebire de anii trecuţi, rezultatul de la capacitate reprezintă 75% din media de admitere, iar 25% este media anilor de gimanziu. Astfel, nota finală se calculează după formula următoare: media notelor din gimnaziu se adună cu media de la Capacitate înmulţită cu 3, apoi totul se împarte la 4. De exemplu, în cazul unui elev care a avut în clasele V-VIII o medie de 8,40 şi a luat la Evaluarea Naţională 9,20, formula va avea următorul rezultat: (8,40+3×9,20)/4=9,00. Calendarul admiterii la liceu 2014, pe scurt: • 1-7 mai: publicarea şi transmiterea broşurilor de admitere la liceu 2014 • 26-27 mai: înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini/limbă modernă • 28-30 mai: susţinerea acestor probe • 4 iulie: afişarea mediilor de admitere ale elevilor şi a ierarhiei pe judeţ • 4-8 iulie: completarea de către elevi şi părinţi a opţiunilor (liceelor dorite) în fişele de admitere • 15 iulie: repartizarea computerizată de către Ministerul Educaţiei – etapa I • 16 iulie: afişarea rezultatelor repartizării computerizate la şcoli, licee şi online (admitere.edu.ro) • 17-25 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee • 16-31 iulie: a doua etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară) • 1 august-8 septembrie: a treia etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după cele două etape)

Sursa: Adevarul.ro

 

Patru medalii de aur şi una de argint pentru elevii români la Balcaniada de Matematică pentru juniori

Elevii români au câştigat patru medalii de aur şi o medalie de argint la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori. Rezultatele au plasat România pe locul I în rândul statelor care au intrat în competiţie. Medaliile de aur au fost obţinute de Alexandru Mihalcu, elev la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti, care a obţinut punctaj maxim, Antonie Ciocan de la Şcoala Gimnazială Nr. 56 „Jose Marti” din Bucureşti, care de asemenea a obţinut punctaj maxim, Alexandru Pascadi de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Capitală, Tudor Plopeanu de la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti şi de Ciprian-Mircea Bonciocat, elev la „Tudor Vianu”. Bonciocat este la a doua participare la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori, anul trecut gâştigând o medalie de argint. Medalia de argint de anul acesta a fost obţinută de Mihnea Doică, elev tot la Liceul Internaţional de Informatică. Cea de-a XVIII-a ediţie a Balcaniadei de Matematică pentru Juniori s-a desfăşurat în perioada 21-26 iunie 2014, în Macedonia. România, pe primul loc la Balcaniadă În clasamentul neoficial pe naţiuni, România a ocupat detaşat locul întâi cu 222 de puncte din 240 maxime, anunţă Societatea de Ştiinţe Matematice din România într-un comunicat remis HotNews.ro. Este al doilea an consecutiv în care România câştigă primul loc pe naţiuni la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru juniori, însă anul acesta punctajele obţinute sunt o performanţă. Dacă anul trecut olimpicii au obţinut două medalii de aur şi patru de argint, anul acesta lotul naţional a câştigat cinci medalii de aur şi una de argint. Delegaţia României a fost coordonată de profesorii Marius Perianu de la Colegiul Naţional Ion Minulescu din Slatina (team leader), Andrei-Alex Eckstein de la Universitatea Politehnică Timişoara (deputy-leader), Mircea-Aldea Fianu de la Şcoală Generală Nr.19 din Bucureşti şi Cristian-Teodor Mangra de la Şcoală Centrală din Bucureşti (observatori). La pregătirea lotului au contribuit profesorii Alexandru Gică de la Universitatea din Bucureşti, Lucian Petrescu de la Colegiul Tehnic „Henri Coandă” din Tulcea şi Cristian Lazăr de la Colegiul Naţional Iaşi. La Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori au participat echipe formate din câte 6 elevi din următoarele ţări: Albania, Bulgaria, Bosnia şi Herzegovina, Cipru, Grecia, Macedonia, Moldova, Muntenegru, România, Serbia şi Turcia – ţări membre, precum şi echipe din Azerbaijan, Franţa, Iran, Kazakhstan, Macedonia B, Arabia Saudită, Tajikistan (echipa formată din cinci elevi) – ţări invitate.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Balet pe asfalt în faţa Guvernului. Protestul micilor balerini faţă de lipsa unui sediu adecvat al Liceului de Coregrafie din Bucureşti

Miercuri, elevi ai Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” s-au adunat în faţa Guvernului unde au făcut o oră de balet pe asfalt în semn de protest faţă de lipsa unui sediu adecvat pentru o şcoală de balet şi a faptului că procedurile pentru dobândirea Sălii Omnia, în prezent nefolosită, s-au oprit la Ministerul Culturii. Oficialii spun că sala nu deţine avizele necesare de funcţionare având nevoie de lucrări de reabilitare. Miercuri dimineaţă, 15 elevi de la „Floria Capsali” au făcut o oră de balet în stradă, în faţa Palatului Victoria, pentru a atrage atenţia guvernanţilor asupra lipsei unui sediu adecvat unui liceu de coregrafie. În prezent, elevii balerini învaţă arta dansului în sălile mici din sediul Liceului de Muzică „Dinu Lipatti” şi în sălile Operei Naţionale din Bucureşti, în sălile Teatrului „Constantin Tănase” şi la Centrul Naţional de Artă „Tinerimea Română”. Pe scurt, elevii aleargă prin tot oraşul de la un sediu la altul depunând un efort uriaş pentru a învăţa. Prezentă la protest, profesoara de balet Diana Mateescu a povestit pentru adevarul.ro cum arată situaţia liceului, care din 1977, de când a fost avariat sediul din strada „Locotenent Dumitru Lemnea”, a fost găzduit „temporar” în mai multe clădiri. Practic de 37 de ani, autorităţile nu au fost în stare să asigure un sediu permanent şi adecvat, Liceului de Coregrafie din Bucureşti. „Suntem precum ţiganul cu cortul, nu mai avem nevoie de improvizaţii, ci de un sediu. De la anul, nu vom mai putea folosi spaţiul pe care îl închiriem la operă, fiindcă acolo se va schimba programul de lucru şi vor face repetiţii în sălile respective în intervalul de orar de care avem nevoie. Primarul Sorin Oprescu ne-a sugerat ca soluţie Sala Omnia, fostul sediu al Operetei, care este în prezent un depozit, dar procedurile s-au oprit undeva la Ministerul Culturii. Asta nu înţelegem, ei vor fi principalii beneficiari a ceea ce produce liceul „Floria Capsali”, artişti, şi totuşi nu ne ajută. Şi Ministerul Educaţiei ştie de problema noastră, dar ministrul Remus Pricopie nu ne-a promis vreun sprijin concret până acum. Nu ştiu ce ne vom face dacă nu vom avea spaţiul necesar, dar nu ne vom lăsa bătuţi până când nu se rezolvă”, a spus Mateescu. Elevii sunt la fel de revoltaţi ca profesorii lor. Francesca Velicu, una dintre cele mai bune eleve a liceului, acceptată cu bursă de studiu la Şcoala de balet a Teatrului Balşoi din Moscova, fiind singura româncă elevă acolo, spune că şi-a rupt flexibilii dansând pe asfalt, dar că „atmosfera a fost exact aşa cum trebuie. Am dansat pentru un scop anume şi sperăm să se şi îndeplinească”. Ministerul Culturii: Sala Omnia este în stare de degradare În ceea ce priveşte solicitarea Liceului de Coregrafie “Floria Capsali”, în privinţa cedării pe o perioadă determinată a sălii “Omnia”, Ministerul Culturii nu poate da curs acestei solicitări, se arată într-un răspuns oficial al ministerului acordat adevarul.ro. Oficialii spun că într-adevăr Sala „Omnia” se află în administrarea Ministerului Culturii, dar este inclusă din 2007 în într-un proiect privind finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public din România ca beneficiar al unei importante finanţări provenite de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. „Deşi Teatrului Naţional de Operetă ”Ion Dacian” i se va da spre folosinţă un nou sediu, Sala ”Omnia” rămâne în administrarea Ministerului Culturii pentru lucrări de reabilitare şi modernizare, imobilul aflându-se în stare de degradare şi neputând oferi condiţiile necesare desfăşurării vreunei activităţi. Cu atât mai puţin imobilul ar putea oferi siguranţă unor elevi în condiţiile în care nu a mai fost utilizat şi întreţinut de peste 10 ani şi nu deţine avizele necesare pentru funcţionare. O eventuală excludere a obiectivului din lista de finanţare a Proiectul F/P 1572 (2006) ar afecta întregul proiect, România riscând sancţiuni financiare şi chiar anularea împrumutului acordat inclusiv pentru celelalte obiective cuprinse în Acordul-cadru de împrumut”, se arată în răspunsul Ministerului Culturii. Ministerul Culturii propune utilizarea unui cinematograf din Sectorul 4 în locul Sălii Omnia În continuare, în răspuns se mai precizează că Liceul de Coregrafie “Floria Capsali” nu se află în subordinea Ministerului Culturii, soluţionarea problemei fiind responsabilitatea Primăriei Municipiului Bucureşti şi a Ministerului Educaţiei Naţionale. Totuşi, Ministerul Culturii analizează posibilitatea de a se pune la dispoziţia Liceului un cinematograf din sectorul 4 al Bucureştiului, imobil aflat în administrarea Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor “Româniafilm”, respectiv cinematograful “Flamura”. La această propunere, profesoara Mateescu se întreabă unde ar putea ei organiza cinci săli de studiu pentru balet într-un cinematograf. „De ce nu au renovat Sala Omnia în toţi aceşti ani? Cât despre spaţiul disponibil într-un cinematograf, probabil că ei nu ştiu ce înseamnă o şcoală de balet”, a spus profesoara. Micii balerini au protestat şi iarna trecută În ianuarie, micii balerini au protestat tot aşa, făcând o oră de balet în stradă, în zăpadă. Protestul inedit a fost organizat pentru a atrage atenţia autorităţilor asupra comasării liceului de coregrafie cu Liceul de Muzică „Dinu Lipatti”, pe care cei de la „Floria Capsali” nu şi-o doreau. Protestul a funcţionat şi comasarea nu a mai avut loc.

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014 Motivaţia tinerilor. Ce i-ar putea determina să vină cu drag la şcoală, la Adevărul Live

Astăzi, la Adevărul Live am dezbătut ce anume îi motivează pe tineri să vină cu drag la şcoală şi ce îi motivează să înveţe. În platou au fost prezenţi Ana-Maria Alexandru, coordonator pentru implementarea metodologiei Zburd-Educaţie prin coaching, şi Alin Zaharia, elev care trece în clasa a XII-a la Şcoala Comercială Superioară „Nicolae Kretzulescu” din Capitală. Coordonatorul Ana-Maria a participat ca formator la cursurile pentru profesori şi este implicată în proiectul „Adoptă un liceu”. Alin Zaharia a luat, pe 25 aprilie 2013, premiul I la Sesiunea de Comunicari Ştiintifice pe Teme de Civilizaţie ale Spaţiului Anglo-saxon. După ce termină liceul, vrea să dea la Facultatea de Cibernetică, Informatică economică şi statistică de la Academia de Studii Economice (ASE) din Bucureşti. „Profesorii se tem să nu fie judecaţi când fac lucruri diferite la clasă. Sunt mai multe provocări cu care se confruntă profesorii, dar şi elevii”, spune consilierul. „Nu de puţine ori am auzit că elevii învaţă pentru note. Nu ne întrebăm la ce ne va folosi informaţia pe care o învăţăm mai departe, dincolo de notă. Există problema de comunicare între elevi şi profesori, încă din şcoala primară, când stăm într-o bancă şi notăm ce ne predă profesorul. De multe ori am observat că elevii nu pot să-şi exprime opinia şi se pierd. Este o teamă de a-şi asuma ceea ce spun”, spune Alin Zaharia. „Tehnologia s-a dezvoltat foarte rapid în jurul nostru şi structurile formate de-a lungul a zeci şi sute de ani sunt ca nişte dinozauri. Trebuie să aducem la zi, să modernizăm aceste structuri”, spune Ana-Maria Alexandru. Ea atrage atenţia că elevii români trebuie să fie buni la toate şi că este nedrept pentru un sportiv de performanţă să treacă prin tot ceea ce trece şi un elev normal, ar trebui să existe educaţie diferenţiată în cazul lor. „În momentul în care eşti pus în faţa unei presiuni să te lupţi cu cei mai buni din lume la un campionat mondial, tu mai ai şi presiunea Bacalaureatului. Elevii se întreabă de ce mai depun atât de mult efort”, spune Ana- Maria Alexandru. Lecţii de consiliere pentru Bac Aceasta este ultima lecţie video de consiliere pentru Bac din cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”. Campania a început luni, 14 aprilie, şi până la sfârşitul lunii iunie, vor fi disponibile pe platforma Bacalaureat 2014, integrată în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro, 40 de lecţii video. Profesori de la licee de top din Bucureşti le-au vor arăta elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la examen şi ce ar trebui să înveţe. Până acum, în cadrul acestei campanii am prezentat lecţii video de consiliere pentru cei care se pregătesc de Bacalaureat, pe lângă lecţiile video destinate probelor de la Română şi Matematică De asemenea, la Adevărul Live au fost şi lecţii video destinate pregătirii pentru toate probele orale şi pentru proba scrisă la alegere. Consiliere pentru elevi Dintre cele 40 de lecţii de pe adevarul.ro, 10 au vizat partea de consiliere şi sunt oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi care i-au ajutat să promoveze cu succes testele naţionale. Consilierii le-au spus elevilor cum să se organizeze ca să înveţe toată materia, cum să facă faţă stresului, cum să comunice cu profesorii şi cu părinţii sau cum să se pregătească psihic şi fizic pentru a face faţă unei lungi perioade de examene. Marele premiu: 1.000 de euro În cadrul acestei campanii, Adevărul a pregătit şi o serie de premii pentru elevi. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un eseu motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri şi, astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro! Dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

După foarte mulţi ani, Liceul de Marină din Galaţi a dat o nouă promoţie de marinari

Ceremonia de absolvire a primei promoţii de marinari după relansarea învăţământului profesional a avut loc astăzi, la Liceul Tehnologic de Marină din Galaţi. 15 tineri de la Liceul de Marină din Galaţi au avut astăzi emoţii mari pentru că făcut parte din prima promoţie de marinari după ce conducerea Liceului a avut ambiţia de a relansa învăţământul profesional marinăresc la Galaţi. Cei mai buni dintre aceştia au fost premiaţi, iar doi viitori marinari au fost anunţaţi astăzi de profesorii lor că din toamnă vor fi angajaţi pe nave de croazieră. La finalul ceremoniei, absolvenţii s-au deplasat pe nava şcoală „Steaua Polară” unde le-au înmânat diplome profesorilor. Înfiinţat în 1971 sub titulatura de „Liceu de Transporturi Navale”, instituţia de învăţământ de pe malul Dunării a instruit peste 30 de promoţii. Mulţi absolvenţi şi-au continuat studiile în învăţământul superior devenind comandanţi de nave, ingineri sau chiar cadre didactice.

Sursa: Adevarul.ro

 

EXAMEN CAPACITATE 2014 BUZĂU. Şefa de promoţie din Şcoala 11, atrasă de învăţământul militar

Pentru elevii conştiincioşi din şcolile performante, examenul de Capacitate este o simplă etapă în tranziţia către liceu. Cine are media anuală foarte bună şi speranţe de note mari la Evaluarea Naţională îşi închipuie deja cum îi va fi pe băncile unui liceu de elită. În municipiul Buzău, cele mai curtate sunt Colegiile Hasdeu, Eminescu, Pedagogic şi Economic, iar la Râmnicu Sărat, Vlahuţă şi Ştefan cel Mare. Vor accede însă în unităţile de top copiii care vor termina etapa evaluărilor cu note de peste 8 şi cu situaţia şcolară foarte bună.   Sunt însă şi copii foarte buni, pentru care liceele buzoiene nu reprezintă o opţiune. Şefa de promoţie din Şcoala numărul 11 din Buzău, Roxana Mihai, care a terminat clasa a opta cu 10 pe linie, vrea să devină ofiţer al Armatei Române, iar pentru cariera ei este dispusă la multe sacrificii încă din anii de liceu.   ”Trebuie foarte multă ambiţie şi multe sacrificii. Trebuie să ştii să renunţi la multe, să mai stai în casă, să scrii, să îţi faci temele. La fel o să fie şi în liceu, pentru că dacă vrei să ajungi ceva şi să îţi fie bine în viitor, trebuie să faci sacrificii. Vreau să ajung la un liceu militar”, spune Roxana Mihai, cel mai bun elev din Şcoala  nr. 11.   Roxana spune că are speranţe de note mari atât la examenul de luni, la Limba Română, cât şi la Matematică.   Evaluarea Naţională 2014 a început luni, cu proba la română, prin care vor trece peste 166.000 de elevi de clasa a VIII-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. În judeţul Buzău sunt amenajate 125 de centre de evaluare, unde susţin examene un număr de 3.642 elevi.

Sursa: Adevarul.ro

 

EXAMEN CAPACITATE 2014 GALAŢI. Subiectele la Matematică la testul de Evaluare Naţională

Subiectele de Matematică de la examenul de Capacitate 2014 vor fi publicate de Ministerul Educaţiei împreună cu baremul, miercuri după-amiaza. Subiectele vor fi rezolvate la Adevărul Live, de la ora 11.00. În judeţul Galaţi au fost înscrişi la Evaluarea Naţională 2014 peste 5.300 de elevi. Testarea va începe la ora 9.00, dar elevii trebuie să se prezinte la centrele de examinare în jurul orei 8.00. Examenul durează două ore, iar lucrările vor fi corectate în 32 de centre de evaluare. Luni a început examenul de Capacitate 2014, cu proba la Limba şi Literatura Română. Inspectorii şcolari gălăţeni spun că nu au fost probleme, cu excepţia unui elev de la învăţământul special prins cu telefonul mobil asupra lui, elev care a fost eliminat. Primele rezultate vor fi afişate vineri, 27 iunie, când vor putea fi depuse şi contestaţiile. Rezultatele finale vor fi publicate marţi, 1 iulie. Subiectele primite de elevi la examenul de Capacitate 2014 vor fi rezolvate în direct miercuri, de la ora 11.00, la Adevărul Live, după examenul de capacitate la matematică. În platoul Adevărul Live vine profesoara de matematică Oana Chioveanu, care pregăteşte olimpicii la Liceul Internaţional de Informmatică din Capitală. Modelele de subiecte la matematică la Capacitate 2014 pot fi consultate pe site-ul Ministerului Educaţiei dedicat acestora, subiecte.edu.ro. Din 2014, media de la aceste teste naţionale va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar 25% vor conta mediile din gimnaziu, faţă de 50%, anul trecut, de altfel singura noutate faţă de Capacitatea din 2013, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţie

Sursa: Adevarul.ro

 

EXAMEN CAPACITATE 2014 GORJ. 38 de elevi au lipsit de la susţinerea probei la matematică

Niciun incident grav nu s-a înregistrat la proba de matematică de la examenul de Capacitate 2014. Dintre candidaţii înscrişi, 38 au absentat. Subiectele la matematică au creat, ca de obicei, probleme candidaţilor. „Subiectele au fost puţin dificile, dar ne-am descurcat. A fost puţin mai dificil decât mă aşteptam, dar m-am pregătit şi am reuşit“, a spus o candidată.   Nici la această probă nu s-au înregistrat incidente. „Nu s-a înregistrat niciun incident care să tulbure desfăşurarea probei la matematică. Niciun elev nu a fost exclus din examen, nu a întârziat şi nu au existat probleme. Din elevii înscrişi, 3489 s-au prezentat la examen, iar 38 au fost absenţi“, a spus Georgeta Popescu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj.

Sursa: Adevarul.ro

 

Matematica, proba de foc de la Evaluare. „Subiectele au fost grele pentru cei de nivel mediu

Deşi cei mai mulţi elevi care au ieşit, ieri, din ultima probă a Evaluării Naţionale erau fericiţi, fi indcă totul ar fi fost simplu, profesorii îi contrazic. Matematica a fost ultima probă pe care elevii de clasa a VIII-a au susţinut- o la examenul de a cărui medie depinde admiterea lor în liceu. O probă cu probleme De altfel, matematica este materia la care s-au înregistrat cele mai mici note în cadrul simulărilor de anul acesta. Doar 30,4% dintre elevii care au participat la simularea Evaluării Naţionale au reuşit să obţină o notă peste 5 la matematică. Ieri, elevii au fost însă de altă părere, majoritatea susţinând că subiectele au fost mai uşoare decât la simulare şi că s-au descurcat onorabil. Aşteptaţi de părinţii nerăbdători şi emoţionaţi, absolvenţii de la Şcoala nr. 157 „Ion Dumitriu” din Bucureşti au ieşit cu zâmbetul pe buze din sălile de clasă. „Voi lua cu siguranţă mai mult decât la limba română”. „Tu cum ai rezolvat? Super! Înseamnă că am făcut bine”, izbucneşte un elev care se consultă cu colegii la intrarea în Şcoala 195, din sectorul 3. „Toţi suntem de părere că a fost mult mai uşor la matematică decât la simulări şi, cu singuranţă, mult mai uşor decât la proba de română, de luni”, povesteau tinerii. Măsura versului din poezia lui Minulescu şi întâmplarea din timpul întâlnirii cu un scriitor contemporan au dat cele mai mari bătăi de cap la proba de limba română. Dacă elevii au susţinut entuziasmaţi că subiectele au fost uşoare, dascălii sunt de altă părere. Profesorul de matematică Aurel Pasăre, de la Şcoala Generală Poeni, din judeţul Teleorman, o şcoală care an de an trimite elevi la liceele de top bucureştene, e de părere că subiectele nu au fost deloc uşoare: „Până la nota 7, subiectele au fost la fel ca la simulare. La ultimul punct a fost ceva mai greuţ, vorbesc acum pentru elevii de nivel mediu“. Avantaj pentru cei buni „Prin subiectele propuse, se vor departaja elevii foarte buni, care au deja obişnuinţa de lucru în domeniul matematicii, putere de concentrare şi intuire a subtilităţilor ştiinţifice”, crede şi profesorul Camelia Gavrilă, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. Primele rezultate vor fi afişate mâine Acesta este al treilea an în care elevii susţin examenele Evaluării Naţionale în săli supravegheate video. Rezultatele parţiale vor fi afişate vineri, 27 iunie, iar cele finale, după contestaţii, vor fi afişate în data de 1 iulie. Anul acesta, examenul va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, comparativ cu anii trecuţi, când reprezenta doar 50%. Atât părinţii, cât şi elevii au comentat referitor la ponderea de 75% că: „este un lucru foarte bun, o decizie corectă“.

Sursa: Evz.ro

 

Cursuri de vară în limba engleză

Shakespeare School din Bucureşti invită elevii să experimenteze o vară în stil britanic prin cursuri intensive de limba engleză pentru mai multe categorii de vârstă: atât pentru începători (4-6 ani) sau Curs de engleză intensiv pentru copii „Hello, Ziggy & Zaggy!”, cât şi pentru adolescenţi (club de conversație cu profesor nativ). Tarifele acestor cursuri sunt fie 490 lei (4 – 14 ani – 2 săptămâni intensiv), fie 590 lei (15 – 25 ani – 3 săptămâni intensiv). Metodele de predare Shakespeare School stimulează dezvoltarea inteligenței emoționale. Prin jocuri, cântece și competiții, cursanții devin mai deschiși la dialog și capătă încredere în forțele proprii și curajul de a vorbi în public. Cursurile se vor desfăşura în lunile iulie şi august, pe categorii de vârstă. Relaţii suplimentare pe www.shakespeare– school.ro

Sursa: Evz.ro

 

Evaluarea Nationala 2014 Ce spun profesorii si elevii despre subiectele de Matematica: De la “subiecte foarte usoare”, la “subiecte care o sa ii departajeze bine pe elevii slabi de cei buni”

Subiectele de la examenul de Matematica pe care l-au sustinut astazi absolventii clasei a VIII-a au fost “fara capcane sau trucuri” si pe care elevii le puteau termina in 40 de minute, a declarat pentru HotNews.ro un profesor de matematica din Bucuresti care si-a asteptat elevii la iesirea din examen. Ioana Ciocirlan, profesoara de matematica la Scoala Generala nr. 2 din Brasov, este de parere ca subiectele au fost mai bine structurate decat anul trecut, astfel incat sa ii departajeze pe elevii care au invatat. „Mie subiectele mi se par in nota obisnuita a ultimilor ani, adica subiecte de nivel mediu, fara capcane”, a declarat profesorul Ion Cicu, avertizand ca exista un dezinteres tot mai mare din partea elevilor, dar si din partea unei parti a cadrelor didactice. „Ar trebui profesorilor sa li se dea un salariu suficient ca sa poata fi dati afara. In momentul asta, degeaba ii dai afara, ca nu vine nimeni in loc”, a afirmat pentru HotNews.ro profesorul Cicu. Cititorii HotNews.ro au semnalat prin comentarii pe site, precum si pe pagina de Facebook a HotNews.ro, ca subiectele sunt “banale” sau “usoare”.

Ion Cicu, profesor de matematica la Scoala nr. 96 din Bucuresti si redactor la Gazeta Matematica pentru gimnaziu, a declarat pentru HotNews.ro: “subiectele mi se par in nota obisnuita a ultimilor ani, adica subiecte de nivel mediu, fara capcane. Partea I este foarte simpla ca sa asigure o nota de 4.50 si sa verifice competentele de bun-simt ale unui elev, adica stie sa calculeze o arie, un procent. In partea a II-a, la problema care ar fi cu un grad mai mare de dificultate, accentul cade tot pe ideea de procente si acestea sunt la ordinea zilei – toata ziua ne spun politicienii ca ba ne scade salariul cu 20%, ba mai cresc preturile cu 30%, invers nu prea se intampla. Iar la partea de geometrie, desi problemele pornesc de la un continut aparent practic, revin la partea matematica si in fiecare subiect de geometrie exista si un punct putin mai dificil, dar nu foarte dificil”. Potrivit acestuia, “un copil care a lucrat constiincios poate obtine 10 relativ usor. Dar trebuie sa avem in vedere ca sunt si foarte multi copii care vor face foarte foarte putin din aceste subiecte, pentru ca exista in primul rand un dezinteres general din partea copiilor”. Profesorul Ion Cicu sustine ca printre motivele acestui dezinteres se numara faptul ca “inclusiv anul acesta ei pot opta pentru un liceu indiferent daca la acest examen iau nota 1. Neexistand motivatia invatarii, evident ca nu se omoara cu invatatul. Cauzele sunt mult mai adanci. Pana la urma, acest examen de Evaluare Nationala nu ar trebui sa fie in acelasi timp si examen de admitere. Numele il recomanda ca o evaluare a ceea ce a invatat copilul de-a lungul celor 8 ani de scoala. Atunci de ce il folosesc pentru a face ierarhizare in vederea admiterii? Ar trebui sa existe examen de admitere la liceu”. “Cand aveam examenul de Capacitate, examenul avea un altfel de inteles. Trebuia sa ai minimum nota 5, altfel nu se considera promovat. Eu as fi lasat fiecarui liceu posibilitatea sa isi hotarasca singur modalitatea de admitere”, a declarat pentru HotNews.ro profesorul de la la Scoala nr. 96 din Bucuresti. Acesta a precizat ca “mai e un lucru foarte daunator: parintii pur si simplu refuza sa conceapa ca copilul ar putea urma o scoala profesionala. Eu am copii de clasa a VIII-a si le spun parintilor: ce rost are sa duci copilul la un liceu unde iese nimic, cand ar putea sa faca o meserie unde sa capete o abilitate? Cei care trag cel mai tare pe chestia asta sunt domnii parlamentari de orice culoare, ca daca ne uitam la ei, cei mai multi se numesc profesori universitari. Sunt facuti la facultatile private si activeaza la facultatile private. Deci au nevoie de materie prima si vor cat mai multi copii la universitati, indiferent de pregatire. Acum, daca intrebi, scopul invatamantului este ca elevii sa ia nota mare la evaluare si sa treaca bac-ul. Nimeni nu mai pune problema ca noi invatam sa formam niste oameni, cu caractere”. O alta problema a sistemului actual de invatamant o reprezinta faptul ca se iau in calcul la admiterea in liceu mediile V-VIII, este de parere Ion Cicu. Potrivit profesorului, “aceasta este cea mai mare greseala. Lucrul acesta a generat cea mai mare coruptie din invatamant. Daca eu nu sunt cinstit, pot sa fac meditatii cu toata clasa, si nu cu scopul de a-i invata ceva, ci cu scopul de a obtine niste bani. Acum parintii spun ca nu este profesor bun cel care stie sa explice clasei, care este exigent si da note pe valoarea copilului, ci cel care da note mari”. Nici formarea si selectarea corpului didactic nu este unul dintre punctele noastre forte. “Ar trebui profesorilor sa li se dea un salariu suficient ca sa poata fi dati afara. In momentul asta, degeaba ii dai afara, ca nu vine nimeni in loc. Si aici, la selectia profesorilor este o mare problema”, a avertizat profesorul Ion Cicu. Ioana Ciocirlan, profesoara de Matematica la Scoala Generala nr. 2 din Brasov, a declarat pentru HotNews.ro ca “nu a fost un grad de dificultate mare” la subiectele de anul acesta si ca “pentru nota 8 subiectele au fost acceptabile”. “De la 8 la 10, in schimb, subiectele au fost foarte bune pentru departajare”, a precizat profesoara. Potrivit acesteia, subiectele de la Matematica “sunt mai bune decat subiectele de la Evaluarea nationala din 2013 pentru ca atunci subiectele nu erau suficient de bine structurate pentru departajare. Subiectele de anul asta au fost bine facute si pentru elevii care au invatat mai mult. Foarte bine alese subiectele”. “Nu poti sa te gandesti ca elevilor le este foarte usor pentru ca din cauza emotiilor sunt imprevizibili si pot gresi foarte usor si 1+2. Si atunci automat ii departajeaza. Subiectele nu au fost usoare, au fost acceptabile. In jur de 7 s-a putut face usor, dar copiii au gresit din neatentie”, a explicat Ioana Ciocirlan. Aceasta a precizat ca elevii care “nu au invatat nu vor lua mai mult de 7.50”, pentru ca “au fost probleme pe care unii elevi nu le-au putut duce pana la capat pentru ca nu aveau baza”. In ceea ce priveste ultimul subiect, profesoara de matematica a declarat ca “punctul A a fost usor, iar punctele B si C au fost pentru departajare. Pentru cine a invatat cum trebuie, copiii o sa fie departajati cum trebuie.” De cealalta parte, un profesor de matematica din Bucuresti care si-a asteptat in aceasta dimineata elevii sa iasa din examen in fata scolii a declarat reporterului HotNews.ro urmatoarele: “Nu mi se par grele subiectele, deloc. Totul a fost straight-forward, fara capcane sau trucuri. Au fost niste subiecte pe care le terminai in 40 de minute”. Elevii care au iesit din examen i-au declarat reporterului HotNews.ro ca subiectele de la matematica li s-au parut “mai usoare decat cele la limba romana”. Pe de alta parte, mai multi parinti au sustinut ca elevii au probleme cu expresiile care sunt folosite in cerinte, acolo unde nu este folosit un limbaj matematic. Mai exact, spre exemplu, la subiectul al III-lea, la problema 1 cerinta c) este: “Aratati ca lungimea conturului covorului este…”, in loc de “calculati perimetrul”. Parintii spun ca elevii fac la clasa probleme cu cerinte asemanatoare, insa intampina dificultati in interpretarea expresiilor. Cititorii HotNews.ro au semnalat prin comentariile de pe site si de pe pagina de Facebook a HotNews.ro, ca subiectele sunt “banale” sau “usoare”.   Scandalul subiectelor usoare de anul trecut Amintim ca subiectele de anul trecut de la examenul de Matematica din cadrul Evaluarii Nationale au fost calificate de profesori, cititori si de elevii insisi ca “foarte usoare”. Anul trecut, au luat note peste 5 la Evaluarea Nationala cu aproape 10 puncte procentuale mai multi elevi decat in 2012, o crestere substantiala a “promovabilitatii” care a venit pe fondul acuzelor ca subiectele au fost mult mai usoare decat in trecut. 75,89% dintre absolventii de clasa a VIII-a au obtinut note peste 5 la examenul de Evaluare Nationala 2013. Geta Ion, profesor de Matematica la Scoala gimnaziala Valea Macrisului, Ialomita, declara anul trecut pentru HotNews.ro ca “subiectele de la examenul de Matematica au fost foarte foarte simple. Nivelul a fost redus si fata de anul trecut. Chiar si subiectul de departajare a fost o jucarie”. Un alt profesor de Matematica a declarat atunci pentru HotNews.ro ca efectul unor astfel de examene simple il reprezinta scaderea nivelului de educatie si in gimnaziu, dupa ce liceele au cunoscut o contraperformanta anii trecuti.

Mircea Miclea: Examenele usoare creeaza o imagine de sine falsa, te impiedica sa iti gasesti vocatia si sa pretuiesti munca Contactat de HotNews.ro, in urma cu un an, Mircea Miclea – psiholog si fost ministru al Educatiei – a declarat urmatoarele: • Examenele usoare creeaza o imagine de sine falsa: crezi ca esti mai bun decit esti, de fapt. Aceasta te face sa ai asteptari si mai nerealiste de la viata; ecartul dintre asteptarile tale si realitate creste, esti tot mai putin pregatit ca sa faci fata realitatii si sa te adaptezi la cerintele ei. • Examenele usoare reduc artificial diferentele dintre cei buni si cei slabi, te impiedica sa iti gasesti vocatia si sa pretuiesti munca, efortul personal. Din pacate, examenele prea usoare sunt un simptom mai general: in criza de studenti, universitatile fac acelasi lucru. Rezultatul: o masa mare de tineri slab pregatiti, dar cu asteptari nerealiste, de la societate, de la angajatori. • Exista deja destule date, din evaluarile nationale din ultimii 10 ani pe baza carora Institutul de Stiintele Educatiei ar putea stabili coeficientii de dificultate pentru toate tipurile de subiecte care se dau la evaluarea nationala. Ministerul trebuie sa ceara aceasta analiza si, in examenele viitoare, sa formuleze numai subiecte care pot face diferenta intre cei buni si cei slabi. • Acum, nivelul de dificultate al subiectelor se apreciaza strict subiectiv, dupa „parerea” celor care le formuleaza, nu pe baza unor analize stiintifice. Practic trebuie o fundamentare statistica a dificultatii subiectelor, si elaborarea consecventa, an de an, de subiecte cu acelasi nivel de dificultate. E o practica ce se uziteaza in toate sistemele de evaluare fundamentate stiintific.

Sursa: Hotnews.ro

 

Colegiul Regal al Iaşiului, şcoala elevilor străluciţi admişi în universităţi de prestigiu de peste hotare

E una din şcolile de elită ale Iaşiului. De puţin timp, câteva zeci de absolvenţi de la Colegiul Teoretic “Dimitrie Cantemir” din Iaşi s-au înscris cu succes la universităţi de top din Europa şi SUA. “După terminarea liceului, copiii de la noi pleacă la unităţi de învăţământ de prestigiu. Anul acesta avem cel puţin 20 de absolvenţi care au făcut cereri pentru plecare la diferite universităţi de prestigiu din SUA şi Europa. Ei sunt admişi deja. Avem elevi care au terminat la noi şi au făcut doctoratul la Stanford. Sunt în Germania cercetători sau lucrează la firme importante. Cu toţii sunt absolvenţi de-ai noştri…”, a precizat profesor dr. Anca Dumitriu, directorul instituţiei. ”Produsele” colegiului sunt de o foarte bună calitate, cum a fost, de exemplu, George Dian-Bălan, şeful de promoţie al şcolii, care a obţinut a doua medie din judeţ la bacalaureat în anul 2000. Liceul lui Adrian Păduraru, Colegiul Teoretic “Dimitrie Cantemir” din Iaşi, este de asemenea singurul liceu din Moldova unde se studiază spaniola în sistem bilingv.. Printre absolvenţii săi se numără pe lângă actorul Adrian Păduraru şi Silviu Petcu de la Divertis.  Dar şi Oana “Wanna” Najjar, care este Academic Counselor/ Tutoring Coordinator la University of Missisippi. An de an, pe 26 octombrie, Alteţa Sa Regală Principele Radu al României participă la deschiderea lucrărilor Simpozionului Naţional cu participare internaţională “Dimitrie Cantemir şi vocaţia Europeană a gândirii româneşti”, ce este organizat de Colegiul Teoretic “Dimitrie Cantemir” din Iaşi. Evenimentul este unul de înaltă ţinută. De cinci ani, acesta are loc sub înaltul patronaj al Principelui Radu. În anul şcolar ce tocmai s-a încheiat, în cadrul ceremoniilor, Alteţa Sa Regală a primit medalia aniversară “Dimitrie Cantemir – Principe Roman şi cărturar european”. Însă Liceul Teoretic “Dimitrie Cantemir” se poate lăuda şi cu o altă premieră: este primul liceu din Moldova care a beneficiat de un lector nativ din Spania în predarea limbii spaniole. Elevilor de aici li s-au acordat burse în peninsula iberică, iar unii dintre absolvenţi au obţinut şi diploma spaniolă de bacalaureat. La liceu au avut loc vizite ale Ambasadorului Spaniei la Bucureşti şi ale altor personalităţi de rang înalt din această ţară, unităţii de învăţământ fiindu-i înmânat drapelul spaniol. În 2013, eleva Andreea Chiriac a obţinut premiul al doilea la Olimpiada naţională de limba spaniolă. Trupa de teatru a liceului, “Los bilinguitos”, a obţinut premiul I la Festivalul Şcolar Naţional organizat de Ambasada Spaniei, fiind prima trupă de teatru în limba spaniolă din ţară care a participat doi ani consecutivi la Festivalul Internaţional de teatru în limba spaniolă (Moscova – 2011 şi Varşovia – 2012). Cantemiriştii sunt înfrăţiti cu Colegiul “J. E. Blanche”, ei participând la multiple acţiuni culturale comune. “O altă tradiţie a liceului este elaborarea şi derularea de numeroase proiecte Comenius în parteneriat cu şcoli din Franţa, Spania, Suedia, Italia, Cehia, Italia, Turcia, Marea Britanie. În 2007, şcoala a primit statutul de Eco-şcoală, acesta fiind reînnoit an de an, până astăzi”, afirmă directorul colegiului, profesor doctor Anca Dumitriu.

Director, prof. dr. Anca Dimitriu: “Liceul cultivă spiritul liber”  Prof. dr. Anca Dumitriu, directorul Colegiului Teoretic Dimitrie Cantemir a confirmat renumele de care se bucură şcoal ape care o conduce. “Fresca pe care aţi văzut-o la intrare este făcută de profesorul de desen, care este artist plastic. În anul şcolar care tocmai s-a terminat, liceul a devenit semi-centenar, ne mândrim cu această vârstă. Suntem într-o zonă urbană favorizată a municipiului Iaşi şi avem o arie de influenţă în comunitatea educaţională destul de mare, în sensul că la liceul nostru vin copii care provin din medii elitiste, din clasa de mijloc, care reprezintă un element foarte important, este cea mai echilibrată şi face ca societatea să crească. Din mediul rural vin elevii cei mai buni, ei vor să înveţe la o şcoală echilibrată…În prezentarea noastră folosim sintagme care cultivă spiritul liber în educaţie. Asta nu înseamnă că elevul face orice la şcoală. Elevul cultivă ceea ce are. Dacă a ales bine profilul conform aptitudinilor sale, are posibilitatea şi toată deschiderea din partea corpului didactic şi a şcolii să îşi dezvolte aceste aptitudini, în sensul că avem profil umanist, real, ştiinţific, prin cultivarea profilul bilingv, spaniol şi englez. Este singurul liceu din judeţ unde se studiază limba spaniolă în sistem bilingv. Aici, pe filieră hispanică, este o tradiţie…În ce priveşte promovarea culturii hispanice şi a valorilor hispanice, suntem vizitaţi anual de reprezentanţi ai Ambasadei Spaniei, începem fiecare an şcolar cu ataşaţi ai acesteia. Sărbătorim hispanitatea la noi. Elevii noştri au participat la Festivalul European de Teatru de la Sofia, Moscova, Varşovia. Este un element care ne deosebeşte de celelalte licee ieşene. Avem şi gimnaziu, cu clase de engleză şi spaniolă  de la cincea. Mulţi elevi având rude în străinătate, le prinde bine. Începem să inserăm şi limba italiană.

Simboluri ale Colegiului Valori, simboluri? Ţinuta cu tentă academică a Simpozionului Dimitrie Cantemir desfăşurat sub patronajul Casei Regale. “Am primit foarte mult sprijin, nu material, este un patronaj spiritual, datorită mesajelor prin care Principele Radu, care a venit printre elevi, le-a transmis copiilor. Au fost mesaje de îndemn, de încurajare, de patriotism, având în vedere că Principele are o legătură specială cu Dimitrie Cantemir…Simpozionul durează de 10 ani. E extraordinar, cu participare internaţională, şi încercăm să promovăm lucrări deosebite. Când s-a sărbătorit semicentenarul am descoperit această marcă a liceului, am avut parte de vizita Principelui la deschiderea lucrărilor simpozionului. Ne-am bucurat astfel în plus de recunoaştere. Evenimentul este inclus în proiectul Casei Regale a României , viziunea pe 30 de ani pentru România, suntem menţionaţi pe blogul Principelui. În fiecare an, ca orice manifestare ştiinţifică, volumul ce cuprinde lucrările ştiinţifice se află pe masa participanţilor. De Sf. Dumitru, pe 26 octombrie, este ziua şcolii, un fel de hram al instituţiei, dacă vreţi. De mai bine de două decenii liceul e înfrăţit cu o unitate de învăţământ din Franţa. Fundaţia Moldavie – Normandie o o altă realizare a şcolii despre care vorbesc cu mândrie, inclusiv o sală de liceu poartă numele unei profesoare din Franţa”, a mai spus directorul. Sprijin vine însă şi din partea Primăriei Iaşi. “Reparaţiile capitale la sala de sport sunt la final. E o curte generoasă, avem două terenuri de sport. Este o  şcoală eco pentru că întotdeauna am promovat proiectele de mediu. Am participat la un proiect naţional, sunt instituţii din România care poartă sigla eco-şcoală. Avem două proiecte cu finanţare europeană ce vizează tematică ecologică. Avem o şcoală de vară…

Proiectele şcolii “Proiectele şcolii, pe diferite domenii educative (proiecte europene, ecologice, cultural – artistice, de creaţie sau de stimulare a cetăţeniei active), luminează calea unui traseu ascendent al liceului, conferă calitate umană şi înaltă ţinută tinerei generaţii de cantemirişti”, scrie prof. dr. Anca Dumitriu. Este un liceu apreciat de elevi şi de părinţii acestora pentru performanţele obţinute în pregătirea copiilor: reuşita absolvenţilor la examenele naţionale şi în alegerea unei cariere profesionale. Iată ce spune o absolventă, Alexandra Melnig: “Este un liceu foarte bun, cu profesori deosebiţi, în care există o atmosferă de studiu prielnică şi îţi oferă multiple oportunităţi de a te implica în activităţi de voluntariat , artistice, culturale, cercuri pe discipline…Am obţinut premii la matematică, menţiuni şi la olimpiade de fizică, chimie”. Rezultatele nu sunt de mirare, pentru că elevii beneficiază de resurse importante: o bibliotecă cu peste 20.000 de volume şi una cu cărţi în limba spaniolă. Cadrele didactice sunt, după cum recunosc şi elevii, dar şi profesorii din alte şcoli, cu o bună pregătire profesională, multă experienţă, pasiune, dăruire şi dragoste pentru copii. De aceea, liceul se poate lăuda cu absolvenţi de elită, dar şi cu performanţe unice: Premiul I la Olimpiada Naţională de Limba Spaniolă, Medalie de Bronz la Olimpiada Naţională de Matematică, Premiul I pentru Trupa de teatru a liceului la Festivalul Naţional de Teatru în limba spaniolă. De aceea la Liceul Teoretic Dimitrie Cantemir s-au împlinit  50 de ani de performanţă în educaţie. Şi este primul eco-liceu din judeţul Iaşi şi Şcoală MaST.  ”Liceul a dăruit pretutindeni oameni de valoare, profesionişti, graţie unor profesori de excepţie, unor lideri ai comunităţii educaţionale pentru care şcoala a însemnat dragoste deplină a existenţei. Ne-a dăruit un blazon pe care îl păstrăm cu recunoştinţă, cu deplină asumare şi pe care îl reconfigurăm sub auspicii moderne ale educaţiei, în devenirea şi desăvârşirea identităţii noastre cantemiriste”, prof. dr. Anca Dimitriu, director.

Sursa: Jurnalul.ro

 

EDU.RO Barem Evaluare Naţională 2014 Matematică. REZOLVAREA subiectelor date astăzi făcută de un fost olimpic

EDU.RO Barem Evaluare Naţională 2014 Matematică. Gândul publică rezolvările exerciţiilor primite la proba de matematică de la Evaluarea Naţională 2014, rezolvate de fostul olimpic la matematică Nicuşor Dan. EDU.RO Barem Evaluare Naţională 2014 Matematică.  Fostul olimpic la matematică, Nicuşor Dan, spune că subiectele au fost de nivel mediu. Pentru nota 5 un elev ar fi trebuit să rezolve partea de aritmetică şi algebră, care nu punea probleme. „Primul subiect nu a pus nicio problemă. La cel de-al doilea, problema cu distanţa parcursă de Ion ridica ceva probleme, acolo trebuia să-ţi dea 1000 de km”, a spus Nicuşor Dan. De asemenea, un subiect la care trebuia să lucrezi mai mult era punctul 1b de la cel de-al treilea subiect, când elevii trebuiau să arăte că distanţa de la punctul O la latura BC a covorului sub formă de dreptunghi este egală cu o valoarea dată. „A fost mult de scris. Subiectul al treilea punea ceva probleme. La calculul de la prismă a fost greu. Aici se va face diferenţa”, a spus Nicuşor Dan. EDU.RO a publicat Barem Evaluare Naţională 2014 Matematică DESCARCĂ DE AICI REZOLVAREA SUBIECTELOR DE LA MATEMATICĂ

Sursa: Gandul.info

 

UNIVERSITAR

 

INTERVIU Andrei Ungureanu, olimpic international, absolvent de Princeton cu Summa cum Laude: Frumusetea matematicii vine din puritatea ei. Imi este dor de visele din copilarie, cand matematica putea fi cucerita in intregime

„Invata matematica pentru ca iti organizeaza mintea, te ajuta sa faci conexiuni intre cunostinte, sa analizezi, sa compari, sa selectezi, sa sintetizezi, sa gasesti solutia optima in cel mai scurt timp”. Este sfatul lui Andrei Bogdan Ungureanu (27 de ani) catre copiii care fac primii pasi in lumea cifrelor. Medaliat cu aur la Olimpiadele Internationale de Matematica din 2005 si 2006, tanarul matematician a absolvit cu Summa cum Laude studiile in matematica la Princeton University, dupa care a lucrat la Morgan Stanley. Intr-un interviu acordat HotNews.ro, Andrei Bogdan Ungureanu a vorbit despre curiozitate ca element necesar in dezvoltarea unei pasiuni, despre cum „succesul vine de obicei in urma unei munci sustinute si de lunga durata”, dar si despre noua tendinta – „Smart is the new cool”. • Anul acesta, se implinesc 55 de ani de la prima olimpiada internationala de matematica din istorie, organizata la Brasov • HotNews.ro si The Group au lansat cu aceasta ocazie sectiunea Prima Olimpiada Internationala de Matematica, Romania, 1959, cu sprijinul Societatii de Stiinte Matematice din Romania Andrei Bogdan Ungureanu a obtinut medalie de aur la Olimpiadele Internationale de Matematica din 2005 si 2006 si medalie de argint la prima participare, in 2004. A fost coleg de lot cu Andrei Negut si cu Gabriel Kreindler.

A absolvit Colegiul National „Traian” din Drobeta-Turnu Severin, dupa care a urmat cursurile Princeton University (2006-2010). In 2007 a obtinut Freshman First Honor Prize – premiu care se acorda cate unui student aflat in anul II, ca recunoastere pentru realizarile de exceptie din primul an de facultate – precum si Shapiro Prize pentru excelenta universitara (Sursa). In 2007, Andrei Ungureanu alaturi de Andrei Negut a facut parte din echipa cu care Princeton a castigat locul doi la Concursul de matematica William Lowell Putnam. Ungureanu a participat la prestigioasa competitie nord-americana si in 2006, unde a avut unul dintre primele 25 de punctaje (Sursa). In 2010 a absolvit studiile in matematica la Princeton cu distinctia „Summa cum Laude”. Dupa terminarea studiilor, a lucrat ca analist la Morgan Stanley, iar in prezent lucreaza in domeniul financiar in New York. Matematica „initial am perceput-o ca pe un joc si numai dupa un timp mi-am dat seama cat de atasat sunt de subiect”, a declarat pentru HotNews.ro Andrei Bogdan Ungureanu. Acesta a povestit ca isi aminteste „cu drag episoade repetate din copilarie, cand parintii sau un unchi, profesor de matematica, formulau probleme de care nu ma puteam detasa pana nu le rezolvam. Adesea ma intorceam rapid cu solutia si, spre uimirea tuturor si marea mea satisfactie, solicitam una mai dificila”. „Cam la fel se intampla si in calatoriile cu masina – obisnuiam sa stau in spate, in picioare si sa-i pun o multime de intrebari tatalui meu, aflat la volan. Mama intervenea cu exercitii care contineau adunari si scaderi, cu trecere peste ordin si care asigurau linistea in masina pentru catva timp”, relateaza tanarul matematician. Experienta olimpiadelor a venit, insa, la pachet cu emotiile pe care le presupune o competitie. „In fata unui concurs, emotiile sunt inerente si ele se intensifica cu cat rezultatul competitiei are o importanta deosebita. Pentru mine, si cred ca pentru multi elevi, sentimentul ca fiecare concurs este crucial a dominat importanta pe care concursul o are de fapt in mod real”, a povestit Ungureanu.

Potrivit acestuia, „odata ce ai vazut subiectele, o mare parte din emotii se risipeste. Cred ca emotiile sunt benefice intr-o oarecare masura pentru ca esti alert. In acelasi timp, prea multe emotii pot sa genereze un blocaj. Pentru mine, plimbarile si sportul au avut un efect pozitiv in a tempera starile de stres”.   „Sigur ca exista dragoste pentru matematica – atata munca pe parcursul anilor nu se realizeaza din constrangere. Bineinteles ca intervin si momente de furie, dar cu timpul am invatat sa le gestionez. Ca si in viata, intalnesti adesea obstacole, dar trebuie sa te mobilizezi si sa mergi mai departe”, a declarat Andrei Bogdan Ungureanu. In ceea ce priveste dezvoltarea pasiunii pentru aceasta disciplina, olimpicul este de parere ca „primele intalniri cu matematica si cu persoana care le intermediaza sunt foarte importante. Copiii vor prefera sa se joace, deci introducerea unei activitati dificile si care implica efort trebuie facuta treptat. Daca elevii vor avea un profesor care sa le prezinte intr-un mod placut disciplina si familia va incuraja efortul depus de copil, cred ca ar fi mai multe rezultate pozitive”. „Eu cred ca frumusetea matematicii vine in mare parte din puritatea ei. Este o stiinta foarte exacta, precisa, unde este o notiune clara a unui adevar absolut. Nu sunt sigur ca acelasi lucru se poate spune la fel de convingator despre alte stiinte”, a spus Ungureanu. Acesta a povestit ca „initial ma motivau aprecierile si admiratia celor din jur. Cand am inceput activitatea competitionala, locul obtinut si rezultatele au fost principalul factor care m-a motivat. Pentru mine, dorinta de reusita a fost aceeasi indiferent de nivelul concursului (local, national, international)”. Andrei Ungureanu catalogheaza modul in care aborda matematica la vremea la care participa la olimpiade drept una „inocenta”. „Imi facea mare placere sa petrec timpul rezolvand probleme in acest domeniu captivant si nu ma gandeam foarte mult de ce este folositor. Eram uimit la inceput ca parintii si profesorii erau foarte incurajatori si bucurosi; pentru mine, era un fel de joc care imi captiva toata atentia si timpul. Bineinteles ca mai tarziu am realizat cat de important si benefic este studiul acestei stiinte”, spune el. „Cu timpul, abordarea a devenit mai pragmatica. Am constientizat cat de vast este domeniul si cum va trebui sa iau decizii care vor insemna ca parti ale acestui domeniu nu le voi studia niciodata. Imi este dor de visele din copilarie, cand matematica era ceva care poate fi cucerit in intregime. Dar realitate este ca un studiu profund necesita restrictionarea eforturilor intr-o directie precisa si limitata”, este de parere tanarul matematician.   Acesta povesteste ca, la fel „ca in orice demers de lunga durata si dificil, au existat impasuri, momente de descumpanire si dezamagiri. Cred ca acestea fac parte dintr-o evolutie si sunt experiente de invatare benefice. Secretul sta in modul in care sunt depasite”. „Au fost probleme la care am lucrat si una sau doua saptamani. Bineinteles ca acest timp nu a fost continuu, au fost zile intregi in care nu m-am gandit la problema respectiva deloc. Ideile apar in minte si se concretizeaza uneori de-a lungul timpului. Daca ma intrebati cat timp in total am petrecut pe o problema, as zice probabil in jur de 4-5 ore”, a declarat Ungureanu. In opinia lui, „secretul pentru o viata frumoasa este compromisul si solutia depinde de fiecare. Un copil care petrece tot timpul lucrand la matematica poate fi perceput ca un outsider. Unii copii nu sunt deranjati de acest lucru. Ei iubesc matematica mai presus de alte activitati si de parerile celor din jur. Cred ca daca cineva este in aceasta situatie trebuie sa depaseasca indoielile si tachinarile altora si sa faca ce-i place”. „Pe langa pasiunea pentru matematica, alti copii au interese diverse. Cred ca acest drum, pe care si eu m-am aflat, este mai greu de navigat. Trebuie mentinut un echilibru si deciziile pot sa fie diferite depinzand de moment. Cu timpul, astfel de decizii vor deveni mai usoare datorita experientei. Foarte important pentru mine a fost sa constientizez imensele oportunitati pe care sacrificiile pentru matematica le ofera. Nu mi-a fost frica ca voi ramane captiv in matematica. Mereu am inteles ca ceea ce invat in matematica poate fi folosit in multe domenii si daca voi dori sa pornesc pe un alt drum, multe usi mi se vor deschide”, spune astazi fostul olimpic international. Pentru matematicianul Andrei Ungureanu, o lume in care nu exista demonstratii ar fi un adevarat cosmar. In ceea ce priveste planurile pe care le proiecta in 2006, cand a urcat ultima oara pe podiumul Olimpiadei Internationale de Matematica, o parte dintre acestea „s-au implinit: am absolvit facultatea pe care mi-am dorit-o si m-am dezvoltat mult pe plan personal si intelectual”. „O alta parte din planuri s-a schimbat. Eu cred ca acest fenomen se intampla adesea: avem o idee despre unde dorim sa ajungem in 5-10 ani, dar cu timpul invatam mai mult despre noi insine si depre ce se intampla in jur si ne schimbam planurile. Nu privesc planurile mele de la sfarsitul liceului ca fiind puerile. Le-as numi mai degraba un punct de pornire, iar timpul si experienta ulterioara mi-au aratat cum trebuie continuate”, a declarat Ungureanu. Potrivit acestuia, „Romania are performante constante si foarte valoroase la olimpiadele internationale. Acest fapt este admirabil si se datoreaza pasiunii profesorilor care pregatesc lotul de matematica si, in egala masura, pasiunii si daruirii elevilor romani care doresc sa se afirme”. Intrebat care ar fi sfatul pe care l-ar da parintilor care cauta solutii pentru a-si indruma copiii spre implinirea potentialului, Andrei Bogdan Ungureanu a declarat ca „este foarte important ca parintii sa-si iubeasca foarte mult copiii, sa petreaca mult timp cu ei si sa-i cunoasca. Incurajarile si suportul in momentele dificile ajuta copiii sa dezvolte incredere in fortele proprii si sa realizeze ca efortul este rasplatit. De asemenea este important pentru parinti sa realizeze ca au un control limitat. Copiii sunt influentati de prieteni, de ce invata la scoala, si vor incepe treptat sa ia decizii singuri, pe care uneori parintii trebuie sa le respecte si sustina chiar daca nu sunt de acord cu ele. Este un echilibru greu de mentinut pentru parinti”. „Urmatorul experiment celebru (Stanford marshmallow experiment) s-ar putea sa fie elocvent. Unui copil ii sunt oferite doua posibilitati: sa manance un patratel de ciocolata acum sau doua patratele daca asteapta o vreme. Copiii care au asteptat au avut rezultate mai bune la invatatura si in viata. As sugera parintilor sa invete copiii ca succesul vine de obicei in urma unei munci sustinute si de lunga durata”, a explicat Ungureanu. Iar cel mai important ingredient in studierea unei discipline este „prezenta unei curiozitati pentru domeniul ales. As mentiona si cateva trasaturi de caracter care ar conduce catre profesionalism: disciplina, munca, perseverenta, puterea de sacrificiu, echilibrul si o dorinta permanenta pentru autodepasire”. „‘Smart is the new cool’ este o expresie pe care o aud din ce in ce mai mult in cercurile mele de cunostinte si prieteni”, a precizat el. In ceea ce priveste raspunsul pe care i l-ar da unui copil, la intrebarea: De ce sa invat eu matematica?, Andrei Bogdan Ungureanu a declarat urmatoarele: „invata matematica pentru ca iti organizeaza mintea, te ajuta sa faci conexiuni intre cunostinte, sa analizezi, sa compari, sa selectezi, sa sintetizezi, sa gasesti solutia optima in cel mai scurt timp. Aceste calitati sunt extrem de benefice in viata in general, indiferent de ce domeniu de lucru vei urma. Este mult mai bine sa depui un efort sustinut in scoala, decat sa regreti mai tarziu”.

Sursa: Hotnews.ro

 

SONDAJ. Sunteţi de acord cu publicarea online a tuturor doctoratelor?

Gândul solicită universităţilor din România să publice pe internet toate tezele de doctorat, pentru o mai mare transparenţă şi pentru a reduce tendinţele de plagiat existente în sistemul de educaţie. Plagiatul rămâne o realitate necontrolabilă în acest moment, în spaţiul universitar din România. Pentru o mai mare transparenţă şi grad mai ridicat de detectare a fraudei academice, gândul a solicitat publicarea online, pe site-urile universităţilor, a tuturor lucrărilor de doctorat. Demersul gândul nu are în vedere o generalizare, ci o curăţare a mediului academic din România, astfel încât asupra celor care au muncit cinstit să nu planeze nicio urmă de îndoială. Alăturaţi-vă solicitării gândul pentru a le da înapoi românilor care au muncit cu mintea lor pentru titlurile universitare prezumţia de cinste. Publicarea online a tezelor de doctorat, măsură prevăzută de legea educaţiei naţionale, însă nepusă în aplicare de Ministerul Educaţiei, care ar trebui să emită un ordin de ministru în acest sens, ar reduce tendinţele de copiere şi plagiere existente în sistemul de educaţie, pentru că doctoranzii ar şti că tezele lor vor fi publice şi vor putea fi verificate de oricine. De asemenea, Publicarea online a tezelor de doctorat, măsură prevăzută de legea educaţiei naţionale, însă nepusă în aplicare de Ministerul Educaţiei, care ar trebui să emită un ordin de ministru în acest sens, ar reduce tendinţele de copiere şi plagiere existente în sistemul de educaţie, pentru că doctoranzii ar şti că tezele lor vor fi publice şi vor putea fi verificate de oricine. De asemenea, publicul ar putea să vadă ce subiecte şi ce domenii sunt abordate de fiecare doctorand în parte. Ca argumente contra acestui demers sunt aspectele legate de drepturile de autor – un acces public nemărginit la aceste lucrări ar putea da naştere la noi furturi intelectuale. Totuşi, acest lucru ar putea fi contracarat de crearea unui sistem parolat, la care publicul să aibă acces pe bază de înregistrare. Totuşi, acest lucru ar putea fi contracarat de crearea unui sistem parolat, la care publicul să aibă acces pe bază de înregistrare.

Sursa: Gandul.info

 

O tanara din Cluj a inventat peretii din deseuri

O tanara din Cluj-Napoca a inventat peretii ecologici construiti din deseuri ca rumegus, materiale textile sau granule de cauciuc. Ancuta Tiuc a fost premiata cu medalia de aur la un salon international de cercetare pentru aceasta inventie, care a constituit teza sa de doctorat de la Facultatea de Ingineria Materialelor si a Mediului din Cluj, relateaza Digi 24. „Aceste panouri pot fi utilizate atat in mediul exterior cat si in mediul interior, utilizate ca si panouri pentru reducerea zgomotului, pot fi utilizate pe autostrazi, sosele. Am utilizat deseuri lemnoase, rumegus de fag si rumegus de brad si granule de cauciuc reciclat”, a explicat Ancuta Tiuc, doctor inginer.

Tanara intentioneaza sa breveteze inventia. Panourile din deseuri vor fi mai ieftine decat cele existente in prezent pe piata, considera Ovidiu Nemes, conferentiar la Facultatea de Ingineria Materialelor si a Mediului din Cluj-Napoca. In plus, cererea pentru produse ecologice este in crestere pe piata, potrivit constructorilor. „Lumea a inteles ca pe piata trebuie sa existe produse ecologice. Si din acest punct de vedere produsul intruneste toate proprietatile”, a spus Alin Marta, agent de vanzari la o firma de constructie.

Sursa: Ziare.com