Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 26.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Ministerul Educaţiei a publicat modele de teste suplimentare la Matematică

În urma analizării rezultatelor slabe obţinute la simularea Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a, de la Matematică, şi la solicitarea elevilor, a părinţilor şi a profesorilor, Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a publicat cinci teste suplimentare de pregătire pentru Capacitate. Testele sunt disponibile, începând cu data de 25 martie, şi au fost elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE). Acestea sunt în conformitate cu modelele de subiecte publicate încă din luna octombrie 2013 pe site-ul dedicat subiectelor. Ministerul Educaţiei a publicat aceste texte după ce aproape 70% din elevii de clasa a VIII-a nu au reuşit să ia nota 5 la simularea de la Matematică pentru Evaluarea Naţională de anul acesta. Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la Română (67% au luat note peste 5), practic mai puţin de jumătate (48,8%) dintre candidaţi au obţinut medii „de trecere“ la acest prim examen de simulare organizat la nivel naţional. Calendar Evaluarea Naţională 2014 •  13 iunie – încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a •  16 – 18 iunie – înscrierea la Evaluarea Naţională •  23 iunie – Limba şi literatura română – proba scrisă •  24 iunie – Limba şi literatura maternă – proba scrisă •  25 iunie – Matematică – proba scrisă •  27 iunie – afişarea rezultatelor (pâna la ora 16:00) •  28 iunie – depunerea contestaţiilor •  28 – 30 iunie – rezolvarea contestaţiilor • 1 iulie – afişarea rezultatelor finale

Sursa: Adevarul.ro

 

Concurs de economie aplicată pentru liceeni. Doi finalişti vor merge gratis la şcoli de vară în SUA şi în Germania

Elevii de liceu români pot participa gratuit la o şcoală de vară în SUA şi la un seminar în Germania dacă participă la concursul pe teme economice „Economy Works”, organizat de Societatea pentru Libertate Individuală (SoLib). Competiţia „Economy Works”, aflat anul acesta la a patra ediţie, oferă din 2011 elevilor de liceu posibilitatea de a câştiga premii în bani, cărţi, precum şi marile premii, participarea gratuită la o şcoală de vară din Statele Unite şi la un seminar din Germania, se arată într-un comunicat de presă. Concursul se desfăşoară între 24 martie şi 11 mai 2014 şi se adresează exclusiv elevilor de liceu, cu vârsta între 16 şi 19 ani. El constă într-o campanie de e-learning care prezintă elevilor noţiuni de bază de economie şi economie politică, menite să îi ajute pe aceştia să înţeleagă mai bine mecanismele unei pieţe şi societăţi libere şi, în acelaşi timp, să le dezvolte spiritul critic, susţin organizatorii. „Prin Economy Works ne dorim să încurajăm tinerii să-şi formeze propriile opinii cu privire la modul de funcţionare a mecanismelor pieţei. Prezentând conceptele economice într-o manieră atractivă şi interactivă, vrem să aducem o completare informaţiilor obţinute de elevi la şcoală şi să le oferim o perspectivă practică a economiei. La începutul carierei lor academice şi profesionale, tinerii ar trebui să înţeleagă că economia este ceva mai mult decât grafice şi formule, termeni complicaţi folosiţi doar de contabili şi că forţele economice ne influenţează constant deciziile şi viaţa de zi cu zi”, susţine Claudiu Năsui, preşedinte SoLib, o organizaţie înfiinţată în 2010, fără afiliere politică, axată pe promovarea principiilor libertăţii şi ale proprietăţii private. Concursul se desfăşoară atât online, cât şi offline. Componenta online constă în două module de câte două săptămâni, în care elevii vor studia economia folosind mijloacele puse la dispoziţie de Solib, într-un format ce cuprinde texte, prezentări, documentare, videoclipuri, materiale audio, benzi desenate. La sfârşitul fiecărui modul, participanţii sunt invitaţi să răspundă la o întrebare de gândire critică printr-un eseu de 1-2 pagini. Fiecare modul oferă trei premii a câte 100$ şi alte două premii în cărţi pe teme economice. 10 finalişti în lupta pentru cele două burse peste hotare La finele celor două module, 10 participanţi care s-au remarcat prin ideile transmise şi dinamism vor intra în finala pentru cele două locuri sponsorizate la seminarul Into the Real World din Michigan, SUA, organizat de Foundation for Economic Education  şi şcoala de vară din Gummersbach, Germania, organizată de  Institute for Economic Studies Europe, se mai arată în comunicat. Iar costurile cu transportul, cazarea, masa şi materialele educative sunt suportate integral de SoLib şi partenerii săi.

Sursa: Adevarul.ro

 

Dezbatere despre ruperea Ucrainei în două: Rusia ar încheia expansiunea în Est-Rusia e o democraţie doar cu numele

Patru liceeni oratori de la licee de top din ţară au dezbătut astăzi, de la ora 14.00, la Adevărul Live ca la carte, aşa cum o fac britanicii cu o tradiţie de secole, una dintre temele care au pus pe jar harta lumii: relaţia Ucraina – Crimeea – Rusia. Tema dezbaterii: „Este în interesul Europei ca Ucraina să se despartă în două state – unul pro-rus şi unul pro-european”? Aceasta este o dezbatere sportivă, unde lumea nu răcneşte, explică David Moscovici, moderatorul dezbaterii pe tema „Este în interesul Europei ca Ucraina să se despartă în două state – unul pro-rus şi unul pro-european” Echipa afirmatoare Horia Rădulescu Două puncte ale argumentaţiei- ar trebui să lăsăm partea estică către Rusia pentru că oprim tendinţele expansioniste ale Rusiei. Kievulnu trebuie să mai suporte economia estului ţării, ari fi atât în beneficiul Rusiei, cât şi al Europei. Dacă nu suntem de acord cu această secesiune a Crimeii de Ucraina, Rusia ar interveni armat, SUA ar trimite efective militare şi s-ar întâmpla ca în Irak sau Afghanistan şi asta trebuie prevenit. Ucraina nu ar fi ţinută pe loc, ci, din contră, s-ar putea dezvolta mai bine. Trebuie să ascultăm de asemenea de rezultatele referendumului din Crimeea. Nu vedem de ce să facă parte în continuare din Ucraina. Echipa negatoare Sonia Pavel – problema divizării Ucrainei e mult mai gravă decât a făcut-o să pară echipa afirmatoare. În plus, e o lipsă de modele, cum se va face fragmentarea, cine va decide acest proces, cum vom diviza resursele, bugetul acestei ţări, ce nu sunt clare acum, pentru a vedea dacă este în interesul Europei. Din contră, noi credem că vom încuraja tendinţa expansionistă a Rusiei, vom arăta că i se permite. În plus, e chiar mai greu pentru un stat divizat să se ridice la nivelul din UE. Autodeterminarea nu se mai aplică, simpla dorinţă a oamenilor de a face parte dintr-un alt stat nu ar trebui să fie singurul care să decidă o astfel de divizare. Avem câteva probleme cu acest referndum – Rusia avea efective militare acolo, care i-au influenţat pe cetăţeni, în plus, violează Constituţia Ucrainei. Toţi cetăţenii Ucrainei ar fi trebuit să aibă ceva de spus la secesionarea Crimeii. Echipa afirmatoare Dar ce facem cu drepturile ruşilor din Crimeea, nu trebuie să ţină cont şi de părerea lor? Sonia Pavel – ei sunt minoritari acolo, în plus sunt încălcate principiile de drept ale Cartei ONU, nu doar Constituţia Ucrainei. Europa depinde economic de schimburile cu Estul, iar relaţiile cu Rusia vor fi profund afectate de această divizare. În plus, se vor intensifica protestele altor etnii, ar fi încurajate, ar fi un precedent periculos pentru politica expansionistă a Rusiei. Echipa afirmatoare Claudiu Toader – nevoia de modele- discuţia e pe plan principial, nu trebuie aduse detalii foarte tehnice legate de bugete. Divizarea se va face exact pe bază de referendum. Cât despre expansiunea Rusiei, ei nu vor putea merge mai departe pentru că nu vor mai putea utiliza acelaşi argument – ne apărăm populaţia de limbă rusă, ceea ce pentru partea vestică a Ucrainei nu se poate aplica. Deci Rusia nu va prelua şi Vestul Ucrainei, au deja în zonă scuturi şi alte echipamente şi oricum ar interveni alte trupe militare şi sigur nu se doreşte acest lucru. Un stat care va fi total independent de Rusia, partea vestică, va avea şanse mai mari de a se integra în UE, atâta vreme cât mai are partea estică a Rusiei acolo. Referendumul din Crimeea – o mare parte din populaţie e de etnie rusă şi nu vedem de ce să nu se întoarcă acolo , trebuie să ţină de Mama Rusie, este dreptul lor la autodeterminare. Sonia Pavel De ce trebuie să privim asta dintr-o perspectivă istorică, aşa toţi ar putea să-şi recupereze teritoriile? Claudiu Toader Aceasta este doar o perspectivă de a privi, nu înseamnă că trebuie să facă toţi asta. Este şi o codependenţă economică, cea a gazelor. Echipa negatoare Irina Ţuca – Europa este un agent al democratizării în ultimii ani, de a răspândi democraţia în Europa, în ciuda anumitor dezavantaje economice, deci ar exista o inconsistenţă a Europei dacă ar permite această anexare, în condiţiile unui referendum în bătaia puştii, ilegitim. Regiunea Kosovo e recunoscută ca fiind independentă de mai mult de jumătate din membrii ONU, iar singura ţară care consideră că anexarea Crimeii e legală e Rusia. Rusia şi antecedentele istorice – s-au pus bazele unei Europe democratice, liberale, care se leagă de securizarea graniţelor, iar Europa e agentul care ar trebui să oprească această operaţie. Claudiu Toader Războiul care s-ar isca nu ar fi oare mai rău? Irina Ţuca Europa nu trebuie să cedeze presiunilor Rusiei, un potenţial risc enorm al tuturor statelor în faţa politicii de expansiune duse de Rusia. Rusia e o democraţie doar cu numele. Discurs sumativ echipa negatoare: Sonia Pavel Perspectiva istorică nu trebuie să fie un punct esenţial în acest caz, mai ales dacă nu ştim cum s-ar face asta sau care ar fi efectele asupra Europei şi a populaţiei implicate. Dreptul internaţional ar trebui să fie primul criteriu care să conteze în acest caz, cel care este aplical universal la nivelul Europei. Anexarea Crimeii contravine exemplului promovat de Europa la nivel internaţional. În Rusia există încălcări flagrante ale dreptului omului, minorităţile trebuie să convieţuiască liber într-o ţară. E o problemă care ţine de Europa, e vorba şi de pierderile economice suferite în cazul unei divizări. De aceea credem că nu trebuie cedată Crimeea Rusiei. Discurs sumativ echipa afirmatoare: Horia Rădulescu Avantajele Europei – dacă cedăm acest Est al Ucrainei, despre care Putin spune că e majoritar rusă, nu înseamnă că asta va amplifica politica expansionistă a Rusiei. Ceea ce noi facem acum, Europa, este să cumpărăm nişte timp ca să vedem cum vor evolua agenţii, situaţiile în acest timp, e un avantaj major de partea Europei. UE încalcă drepturile fundamentale acceptând recesionarea – e în avantajul UE să democratizeze ceva, oricât de puţin, din Ucraina, partea care doreşte influenţa UE, partea vestică, nu şi pe cei 40% de origină rusă din Est care nu vor acest lucru. Cât despre nevoia de modele, ne putem uita la Kosovo, Cehia şi Slovacia, care ne arată că e nevoie de timp pentru ca aceste probleme să se rezolve, e nevoie de o perioadă de tranziţie. Claudiu Toader, elev în clasa a XI-a la Colegiul Naţional „George Coşbuc”, din Capitală, Horia Rădulescu, elev în clasa a XII-a la C.N. “I.L.Caragiale”, din Ploieşti, Sonia Pavel, elevă in clasa a  X-a şi Irina Ţuca, elevă în clasa a XI-a, ambele la Colegiul Naţional Sfântul Sava din Bucureşti au venit marţi să dezbată ca la carte, de la 14.00, la Adevărul Live, tema alipirii Crimeii la Federaţia Rusia. Cele două echipe au jucat finala turneului „St George City of Debate” de la Sf Gheorghe din 28 februarie – 2 martie. „Această ediţie a competiţiei a reprezentat un record absolut la nivel naţional în ceea ce priveşte numărul echipelor din competiţie: 130 de echipe din toată ţara. Este cea mai mare competiţie ţinută vreodată în România”, explică Emi Beteringhe, preşedintele Asociaţiei Române de Dezbatere şi Oratorie din România (ARDOR). Tinerii au dezbătut la o temă de actualitate în România: „Ar trebui stopată finanţarea cultelor religioase în România”. Finala a fost câştigată de negatori, echipa Colegiului Naţional „Sf Sava”. Claudiu Toader este elev in clasa a 11-a la Colegiul National „George Cosbuc” din Bucuresti. Printre rezultatele demne de mentionat in cariera lui de dezbateri se numara castigarea turneului Timisoara Open 2013, locul 1 la European Schools Debate Championship Turcia 2013 ( la categoria English as a Secondary Language ) si finalist al competitiei Saint George City of Debate 2014. Claudiu este de asemenea membru al Echipei Nationale de Dezbateri a Romaniei. Horia Rădulescu este elev in clasa a 12-a la C.N. “I.L.Caragiale”, Ploieşti şi practică  dezbaterile academice de 4 ani. Semifinalist la Forumul Naţional de Dezbateri Academice  2012 şi la Racoviţă Open 2012, câştigător al FIAT!Debate 2013 si finalist la Saint George City of Debate 2014,  Horia doreşte să îşi continue studiile la Facultatea de Drept din cadrul Universităţii Bucureşti Sonia Pavel este elevă in clasa a  X-a la Colegiul National „Sfantul Sava” din Bucuresti. Sonia a ajuns in finala la Zagreb World Schools Open 2013, turneu la care a ocupat locul 2 in clasamentul individual. A castigat Saint George City of Debate 2014 si s-a clasat pe locul 7 individual la acest turneu. Irina Ţuca este elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional Sfântul Sava din Bucureşti.  Printre performanţele sale în debate se numără finala la turneul internaţional Zagreb Open din decembrie 2013, locul 7 la vorbitori la aceeaşi competiţie şi câştigarea turneului de la Sfântul Gheorghe din luna martie a aceastui an.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Ruşinea bârlădenilor certaţi cu mediul înconjurător, spălată de copiii de şcoală generală

Peste 70 de elevi ai Şcolii gimnaziale nr. 10 „Stroe Belloescu” Bârlad au participat la o acţiune de ecologizare a unui teren situat în veinătatea Bisericii „Sf. Andrei” din cartierul Deal II. Şcolarii au adunat peste 100 de saci de deşeuri. Campania de adunare deşeuri din diferite zone ale oraşului este organizată de Primăria Bârlad care a încheiat parteneriate cu mai multe şcoli. Marţi, 25 martie, a avut loc prima acţiune de gen. Până pe 20 aprilie vor mai fi activităţi similare în alte zone poluate ale Bârladului: zona de agrement Prodana, parcul Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” şi Grădina Publică. Mai multe licee şi-au exprimat intenţia de a participa la activităţile de ecologizare din săptămânile viitoare: Liceul teoretic „Mihai Eminescu”, Liceul Pedagogic „Ioan Popescu” şi Liceul tehnologic „Petru Rareş”. „Campania de curăţenie de primăvară e desfăşurată în parteneriat cu diferite şcoli. Prin astfel de activităţi încercăm să conştientizăm populaţia din zonă cu privire la importanţa mediului înconjurător şi sperăm că, prin exemplul dat de copii, oamenii nu vor mai arunca deşeuri necontrolat”, a declarat, pentru „Adevărul”, Olguţa Ungureanu, şef  Serviciu de Gospodărie Comunală din cadrul Primăriei Bârlad. Municipalitatea a pus la dispoziţia micilor ecologişti sacii din plastic şi mănuşile de protecţie. Acţiuni similare au avut loc şi anii trecuţi, tot în aceleaşi zone. Curăţenia făcută de copii şi efortul depus de ei nu a fost apreciat de comunitate, dovadă fiind tonele de gunoaie aruncate la întâmplare.

Sursa: Adevarul.ro

 

„Educaţie nonformală şi educaţie formală” şi „Strategii de mediere şcolară” pentru perfecţionarea profesorilor din Bacău

Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău organizează, în următoarele două săptămâni două programe de formare continuă, „Educaţie nonformală şi educaţie formală” şi „Strategii de mediere şcolară”, destinate cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Cursurile vor fi susţinute de profesorii Dumitru Ficuţă şi Emil Lazăr. Cursul „Educaţie nonformală şi educaţie formală” va clarifica, pe parcursul a 40 de ore, cele două noţiuni, dar şi importanţa cunoaşterii metodelor de educaţie în activitatea şcolară. „Ele, chiar dacă au propriul cîmp de acţiune şi funcţionalităţi diferite, îngăduie extensiuni şi întrepătrunderi benefice, această articulare conducând la întărirea lor reciprocă şi la eficentizarea demersului educativ. După opinia specialiştilor în domeniu, cele două forme se sprijină şi se condiţionează reciproc“, afirmă Dumitru Ficuţă, formator naţional şi profesor de istorie. Programul „Strategii de mediere şcolară” explică strategiile de mediere şcolară şi rolul mediatorului şcolar, care acţionează ca agent al comunităţii în relaţie cu şcoala şi reprezintă comunitatea în şcoală dar şi şcoala în cadrul comunităţii.  La aceste programe, care se desfăşoară, până pe 13 aprilie la Colegiul Tehnic de Telecomunicaţii ”N.V.Karpen” Bacău şi Colegiul ”Henri Coandă” Bacău, participă peste 140 de cadre didactice. „Odată cu organizarea acestor cursuri, încercăm să venim în întâmpinarea colegilor noştri, care au nevoie de competenţe suplimentare în noile domenii ale educaţiei”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău.

Sursa: Adevarul.ro

 

EXCLUSIV „ADEVĂRUL“: Lecţia germană pentru economia românească

Ziarul „Adevărul“ va prezenta miercuri, 26 martie, un supliment dedicat descifrării legăturilor cu cel mai de succes model economic al Europei şi implicaţiile acestuia asupra evoluţiei României. Cititorii vor putea afla cum au reuşit investitorii germani să pună bazele unei reforme în domeniul educaţiei care va avea efecte radicale asupra forţei de muncă din România. Modelul economic german este invocat deseori în societatea românească, însă ingredientele sale de eficienţă şi succes rămân încă necunoscute. Personalităţi marcante din domeniul afacerilor, dar şi din zona politică, au discutat în exclusivitate pentru „Adevărul“ despre paşii pe care îi poate face România în direcţia unei dezvoltări solide, alături de partenerii germani. E.S. Werner Hans Lauk, şeful misiunii diplomatice a Germaniei la Bucureşti, a realizat în premieră o radiografie a societăţii româneşti, din perspectiva unui diplomat de carieră, la zece luni după investirea sa în funcţia de Ambasador. Suplimentul „Adevărul“ va dezvălui detalii din poveştile de succes ale şefului de la Automobile Bavaria, Michael Schmidt, dar şi ale parlamentarului român din Bundestag, Bernd Fabritius. General Manager-ul hotelului Intercontinental, Stefan Frank, a conturat imaginea pe care expaţii germani, dar şi turiştii străini, o au despre România, identificând vulnerabilităţile, precum şi punctele tari ale ţării noastre. Fin cunoscător al realităţilor de pe piaţa investiţiilor, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane, Radu Merica, a expus într-un interviu amplu problemele pe care le întâmpină investitorii germani, remarcând totuşi o deschidere reală a oamenilor de afaceri nemţi pentru România. Dezvoltată pe structura unei legături tradiţionale, relaţia economică dintre România şi Germania a cunoscut o ascensiune reală în ultimii ani, în pofida crizei europene. Germania este cel mai important partener comercial al României, cu investiţii masive în spaţiul românesc, însă parteneriatul dintre cele două state atinge o complexitate mult mai profundă. Acestea şi multe altele, mâine, 26 martie, în suplimentul „Adevărul“, Lecţia germană pentru economia românească.

Sursa: Adevarul.ro

 

Municipiul Bacău alocă  16 milioane de lei, nerambursabili, pentru ONG-uri şi culte religioase. Cei mai mulţi bani vor intra în contul asociaţiilor sportive

Aleşii locali băcăuani au aprobat ieri lista proiectelor care vor primi finanţare nerambursabilă pentru acest an. Primăria Bacău va aloca 16,6 milioane de lei pentru asociaţii sportive, ONG-uri de mediu, educaţie, tineret, pentru protecţie socială şi nu în ultimul rând, pentru culte.  Din aceştia, 13,2 milioane vor ajunge la asociaţiile sportive. 115 proiecte cu finanţare de la bugetul local, 100% nerambursabilă, au primit, ieri, undă verde de la consilierii locali băcăuani. Ca şi în alţi ani, cea mai importantă sumă a fost alocată Asociaţiei Top Sport Bacău, condusă de Constantin Apostol, directorul ADR Nord Est. ONG-ul are de cheltuit pentru „menţinerea handbalului băcăuan în elita sporturilor naţionale“,  5,75 milioane de lei. Pe locul al doilea ca valoare a finanţării este Asociaţia Sport Club Bacău, cu 2,8 milioane de lei, care încă mai caută drumul spre performanţă al fotbalului băcăuan. Asociaţia Pro Ştiinţa Bacău a primit pentru a face performanţă în volei, 2,7 milioane de lei.  Un alt ONG, numit Asociaţia Victoria Bacău a primit 450 de mii de lei pentru un proiect intitulat: „Victorie pentru sportul băcăuan“. Pentru construirea de biserici, pentru pictură, capele şi pentru conservarea unor lăcaşe de cult, a fost locată suma de 2,57 milioane de lei, împărţiţi în 24 de proiecte. ONG-urile care funcţionează pe domeniile de cultură, tineret, mediu şi asistenţă socială au primit în total aproape 800 de mii de lei. Primăria Bacău a crescut an de an plafonul finanţărilor nerambursabile alocate asociaţiilor şi cultelor religioase. Chiar dacă unele proiecte au trezit controverse şi în trecut, atât în privinţa oportunităţii lor, cât şi a rezultatelor finale, în cele din urmă, legislaţia permisivă a creat posibilitatea sprijinirii în masă a „societăţii civile“.

Sursa: Adevarul.ro

 

Universitatea «Constantin Brâncuşi» oferă gratuit meditaţii pentru bac

Universitatea «Constantin Brâncuşi» va oferi gratuit meditaţii pentru elevii clasei a XII-a, în vederea pregătirii examenului de bacalaureat. Se vor organiza cursuri de pregătire gratuite care vizează subiectele cerute în programa pentru Bacalaureat. Acestea vor fi susţinute de cadre didactice de la Facultatea de Inginerie şi Facultatea de Relaţii Internaţionale, Drept şi Ştiinţe Administrative. „Facultatea de Inginerie organizează astfel de cursuri la disciplina Matematică încă din anul 2011. Pentru sesiunea din vara anului 2014, programul de pregătire a fost pus deja la dispoziţia celor interesaţi, la sediul facultăţii. La consultaţii pot participa toţi tinerii care se vor înscrie la examenul de Bacalaureat în sesiunea din vara anului 2014“, a spus Andreea Văduva, purtătoarea de cuvânt a Universităţii «Constantin Brâncuşi».

Sursa: Adevarul.ro

 

Primarul sectorului 3, PSD-istul Robert Negoiță, consideră că sunt prea multe școli în Capitală

Numărul școlilor din Capitală este mult prea mare față de numărul elevilor, conform lui Robert Negoiță. Paradoxal însă, înscrierile pentru clasa pregătitoare au depășit capacitățile unităților de învățământ, copiii fiind înscriși peste numărul maxim de elevi admis într-o clasă. Primarul sectorului 3, Robert Negoiță, consideră că fondurile europene ar trebui folosite mai degrabă pentru modernizarea școlilor și nu pentru construcția unor noi unități, deoarece, în București, capacitatea de învățământ este „supradimensionată” raportat la numărul de elevi. „Dacă tot sunt bani puțini, haideți să vedem cum putem să-i folosim mai bine. V-aș da un exemplu: în București, de exemplu, capacitatea, structura de învățământ este supradimensionată. Adică, avem prea puțini copii, prea puțini elevi față de capacitatea pe care o avem în București. Mi s-ar părea normal, chiar dacă se aplică pe construcția sau pe extinderea de școli, să finanțăm cu prioritate modernizarea școlilor”, a declarat, marți, primarul sectorului 3, la o conferință pe tema fondurilor UE. La conferință au fost prezenți premierul Victor Ponta și ministrul de resort,Eugen Teodorovici. Fondurile europene ar urma să fie investite în structura sistemului de învățământ, cu precădere pentru construcția unor noi unități școlare în orașele unde există un astfel de deficit.

Sursa: Curentul.ro

 

Campaniile de educație sexuală, blocate de părinți

Informarea în ceea ce privește riscul unei vieți sexuale nesănătoase, este esențială pentru evitarea bolilor cu transmitere sexuală la care în special tinerii sunt extrem de expuși. Însă prejudecățile părinților împiedică toate campaniile de prevenire a bolilor cu transmitere sexuală, se plâng medicii din Oradea. De câte ori cadrele medicale încearcă să meargă în licee pentru a vorbi cu tinerii, se lovesc de refuzul adulților. Părinții liceenilor consideră că elevii sunt prea mici pentru orele de educație sexuală sau invocă motive religioase pentru a își feri copiii de astfel de informații. Specialiștii în prevenirea bolilor cu transmitere sexuală spun însă că această practică poate fi extrem de păguboasă pe termen lung. O informare corectă la vârsta adolescenței poate salva vieți. Liceenii sunt mult mai atrași să își înceapă viața sexuală dacă nu au informațiile necesare despre acest subiect, lăsându-se mânați de curiozitatea specifică vârstei. În condițiile în care statisticile arată că tinerii își încep viața sexuală mai repede decât în urmă cu 10 ani, riscul de îmbolnăvire a crescut și el iar numărul bolilor s-a diversificat. „Aș avea rezerve din punct de vedere religios. Adică părintele ar trebui să explice copilului, mai ales chestii legate de viața sexuală”, spune mama unui adolescent, citată de digi24.ro. „Să găsească cea mai bună soluție. Fetele separat, fiindcă sunt alte probleme, intră în pubertate și băieții mai târziu”, consideră un alt părinte. Experții internaționali în tratarea maladiilor cu transmitere sexuală spun că, în ultimii ani, a crescut și rezistența acestor boli la tratarea cu antibiotice. În România erau înregistrați, la sfârșitul anului 2013, peste 12.220 de pacienți infectați cu HIV.

Sursa: Curentul.ro

 

REVOLTĂTOR! Directorii din 12 școli i-au RESPINS copilul. Motivul e de neconceput

Un băiețel diagnosticat cu Sindrom Down nu poate merge la școală pentru că directorii instituțiilor de învățământ de la noi refuză să îl lase să învețe. Sunt speriați de faptul că arată diferit de ceilalți elevi și că ar avea bătaie de cap cu el. Legea românească prevede faptul că micuții cu nevoi speciale pot urma cursurile unei școli normale. În ciuda acestui fapt 12 directori de școli din Timișoara au refuzat categoric să îl înscrie pe copil. Mama băiețelului de șapte ani este disperată.  ”Nu înscriem handicapați în școală” “Directoarea de la Școala Generală Nr. 13 mi-a spus că băiețelul meu îi va face școala de rușine, că nu înscrie copii handicapați în școala ei”, spune Rodica Mărculescu, mama copilului cu sindromul Down. Copilul face logopedie, de mic. Neurologul care are copilul în evidență spune că acesta are potențial de a se integra și a recomandat înscrierea la o cșaolă de masă. Copilul a  urmat și cursurile unei grădinițe normale, și nu a avut nicio problemă de integrare. ”Cristian are dreptul la educație” După finalizarea primei etape de înscrieri în clasa pregătitoare, din acest an, băiețelul cu sindrom Down a fost admis, în final, la Școala Generală Nr. 12 din Timișoara, dar numai după ce o învățătoare din unitatea de învățământ a fost impresionată de povestea lui. ”Cristian are și el dreptul la educație, la o viață normală, nu este un monstru”, mai spune mama puștiului.

Sursa: Evz.ro

 

Cărțile copilăriei-donații și club de lectură

Editura Curtea Veche a pornit campania de donații “Cărțile copilăriei în fiecare casă” pentru a aduce cartea aproape de copiii din zonele rurale ale țării. La sfârşitul lunii februarie, echipa Curtea Veche Publishing a vizitat şapte școli din comunitățile rurale ale județului Iași, aducând bucuria cărților în localitățile Plugari, Șipote, Trifești, Probota, Comarna, Schitu Duca și Prisăcani. Peste 1300 de copii au primit volumele colecţiei “Cărţile copilăriei”, seria de cărți ce stă la baza unui program național de lectură iniţiat de Curtea Veche Publishing şi susținut de membrii Familiei Regale a României. Proiectul cuprinde, alături de donaţii de carte şi cluburi de lectură, vizite în şcoli, întâlniri cu părinţi, profesori şi elevi şi ateliere de lectură în librării. Programul de lectură propus are la bază cauze cât se poate de obiective: statisticile îngrijorătoare privind rezultatele slabe în sistemul educaţional, scăderea dramatică a lecturii în rândul copiilor, dificultăţi în înţelegerea textelor şi lipsa programelor de lectură. Însă, așa cum au decoperit membrii echipei Curtea Veche, chiar şi un gest mic precum oferirea unei cărţi poate avea urmări vizibile. Oana-Raluca Silion, consilier educativ la Şcoala Gimnaziala Şipote din judeţul Iaşi a transmis editurii reacţiile copiilor, care au primit cu emoție și bucurie cărțile oferite.: ”Orice pas făcut de copii către lectură și cunostere are nevoie de un sprijin. Iar prezența dumneavoastră în școală noastră a fost un adevărat succes. În pauzele de după actvitatea echipei dvs, după ce au primit cărțile oferite de editură, toți erau cu nașul în cărți. Dumneavoastră ați reușit în mai puțin de o oră ceea ce noi încercam să facem zi de zi: să le stârniți interesul și curiozitatea pentru cărți. Fără nicio excepție, toți elevii au început să citească din cartea primită, chiar din momentul în care și-au luat locul în bancă, după vizită dumneavoastră. A două zi se lăudau că au citit aproape toată cartea, majoritatea elevilor aveau cartea în ghiozdan, sub bănci, cu un semn de carte pus discret la pagină la care au rămas. Erau foarte simpatici și dornici să citească și celelalte cărți.” Școlile vizitate, multe dintre ele greu accesibile din cauza inexistenței unor drumuri asfaltate, nu dispuneau de biblioteci dotate corespunzător sau un aveau deloc biblioteci, iar cei mai mulți dintre copii nu aveau nici măcar o carte proprie. Mai mult, un număr îngrijorător de mare dintre copiii aflați în clasele V-VIII nu pot încă citi cu ușurință.   Prin urmare, pentru ca donațiile de carte să aibă un efect real asupra dezvoltării copiilor şi să îi încurajeze să se apropie de lectură, Curtea Veche Publishing va înfiinţa în cele șapte localități din județul Iași, cu ajutorul profesorilor de la școlile locale, cluburile de lectură “Cărțile copilăriei”. Editura pune la dispoziție gratuit resursele necesare şi o metodologie originală, dezvoltată de pedagogi teatrali.   Cluburile de lectură au început deja în mai multe dintre şcolile vizitate, iar profesorii transmit deja reacţiile copiilor: “Cazul cel mai surpinzator este al unui elev corigent la limba română dar care este cel mai activ membru în Clubul de lectură. Deci, se pare că ideea cluburilor este perfectă, este la nivelul așteptărilor cadrelor didactice, al elevilor și părinților”,  a mai adăugat Oana-Raluca Silion, consilier educativ la Şcoala Gimnaziala Şipote.   Campania de donații de carte din județul Iași este susținută de ING Bank România, parte a ING Group, instituție financiară internațională de origine olandeză. În România, ING Bank și-a construit strategia de responsabilitate socială, urmând trei directii: educație financiară și antreprenoriat, educație pentru grupurile dezavantajate și dezvoltare urbană.

Sursa: Evz.ro

 

Iti ajuti copilul sa-si faca temele? Studiile arata ca ajutorul parintilor poate duce la scaderea notelor

Parintii care isi ajuta copiii la teme ar putea sa le afecteze celor mici performantele scolare. In loc sa rezolve exercitiile pentru acasa, parintii pot vorbi cu copiii despre planurile lor dupa liceu, modalitate prin care elevii inteleg mult mai bine ca scoala este importanta. Concluziile apartin unui studiu american despre modul in care implicarea parintilor afecteaza performantele scolare, scrie The Telegraph. Un studiu american arata ca nu exista o legatura clara intre implicarea parintilor in rezolvarea temelor pe care le au copiii si imbunatatirea performantelor scolare; dimpotriva, de la un anumit nivel scolar, acest ajutor ar putea sa le aduca elevilor o scadere a notelor, sustin specialistii citati de The Telegraph.  Datele au fost publicate in cartea „The Broken Compass: Parental Involvement With Children’s Education”, realizata de Keith Robinson, profesor de sociologie la University of Texas, Austin, si de Angel Harris, profesor de sociologie la Duke University. Studiul arata ca odata ce copiii trec de scoala primara, ajutorul pe care il primesc de la parinti la teme ii poate face sa ia note mai mici la teste. Printre motive se numara faptul ca parintii au uitat materia pe care copiii lor o invata acum in scoala sau este posibil sa nu o fi inteles inca de cand erau ei in scoala, sustine Keith Robinson.  Nici acordarea unei atentii speciale clasei, si nici intalnirile constante cu profesorii nu sunt masuri de succes pentru parcursul scolar al copiilor. In ce priveste aplicarea de masuri disciplinare pentru rezultate proaste, acest fel de interventie il face pe copil mai degraba ingrijorat de scoala decat entuziasmat de aceasta, declara Keith Robinson.  „Nu tot ceea ce fac parintii le este de ajutor copiilor. (…) Exista anumite modalitati in care parintii se pot implica in educatia copiilor care conduc la un declin in performanta lor scolara. Unul dintre lucrurile care a fost in mod constant negativ a fost ajutorul acordat de parinti la teme”, a declarat pentru Maclean’s profesorul de sociologie Keith Robinson. Studiul american arata insa ca anumite actiuni ale parintilor au intr-adevar efecte pozitive asupra elevilor: printre acestea se numara cititul cu voce tare copiilor de varste mici si discutiile cu adolescentii despre planurile de a ajunge la universitate.  Potrivit lui Keith Robinson, „cea mai consistenta si pozitiva activitate de implicare parentala este sa vorbesti cu copiii tai despre planurile lor dupa liceu”. In acest fel, copiii inteleg mesajul parintilor: scoala este importanta. Cu astfel de discutii parintii le pot arata celor mici care este legatura dintre scoala si viitor, iar „aceasta constatare a fost cea mai importanta”, a declarat Keith Robinson. „Sa ii citesti copilului inainte de anii de scoala este unul dintre acele lucruri care sunt intotdeauna o idee buna”, a continuat sociologul. Aceasta practica are legatura cu dezvoltarea limbajului, creste vocabularul, care mareste capacitatea de a invata. La inceputul anului, un alt studiu, de data aceasta realizat in Marea Britanie, a aratat ca in una din sase familii parintii sunt cei care fac toate temele. Sondajul britanic s-a bazat pe experientele a 2.000 de parinti; un sfert dintre respondenti au declarat ca temele copiilor sunt prea grele, iar doua treimi au afirmat ca uneori au fost in imposibilitatea de a-i ajuta, potrivit The Telegraph. O alta cercetare de anul trecut a concluzionat ca doar unul din 20 de adulti a putut raspunde corect tuturor intrebarilor de pe o lista intocmita pentru copii de pana in 11 ani. 30% dintre parinti au declarat ca „nu se simt suficient de increzatori in propriile abilitati la matematica pentru a-si ajuta copiii la temele de la aceasta disciplina in scoala primara”, scrie sursa citata.

Acestea se numara printre motivele pentru care ajutorul parintilor la rezolvarea temelor poate sa faca mai mult rau in evolutia scolara a copilului, noteaza The Telegraph. The Atlantic scrie ca profesorul Keith Robinson a realizat focus grupuri informale cu studentii sai de la Universitatea din Texas, ca parte a cercetarii, in cadrul carora i-a intrebat cum au contribuit parintii la realizarile lor. Specialistul a constatat ca majoritatea studentilor aveau putine amintiri sau nicio amintire cu parintii impingandu-i de la spate sau implicandu-se in scoala in mod formal. In schimb, elevii au spus ca parintii le-au fixat asteptari mari, dupa care au facut un pas in spate. Acesti copii au reusit, a declarat Keith Robinson.

Cercetarea celor doi specialisti a concluzionat ca un alt factor care conteaza in performanta scolara este alegerea unui profesor cu o reputatie buna.

Sursa: Hotnews.ro

 

Rata de ocupare coboara la 59,5%. Cum „citim” aceasta stire si ce legatura este intre rata de ocupare si PIB

Rata de ocupare a populatiei in varsta de munca (15-64 ani) a fost in ultimul trimestru din 2013 de 59,5%, in scadere fata de cea inregistrata in trimestrul anterior (-1,5 puncte procentuale), a comunicat marti Institutul National de Statistica. Cu alte cuvinte, circa 5,9 romani din 10, avand varsta de 15-64 de ani aveau un job in ultimele 3 luni din anul trecut, fata de 6,1 romani, in trimestrul anterior. Aparent un indicator complex si dificil de interpretat, rata de ocupare este direct legata de evolutia PIB si ne ofera explicatii cu privire la ce anume nu merge in economie in general si pe piata muncii in particular. Iar motive de ingrijorare exista destule. • Rata de ocupare difera pe regiuni geografice, pe grupe de varsta si pe gradul de educatie Gradul de ocupare era mai mare pentru barbati (67,0%, fata de 51,9% pentru femei) si pentru persoanele rezidente in mediul rural (59,8% fata de 59,2% in mediul urban). Rata de ocupare a tinerilor (15-24 ani) a fost de 22,8%, se mai arata in comunicatul INS. Evident, rata de ocupare difera pe regiuni geografice, pe grupe de varsta si pe gradul de educatie. Nivelul cel mai ridicat al ratei de ocupare pentru persoanele in varsta de munca s-a inregistrat in randul absolventilor invatamantului superior (icirca 80%). Pe masura ce scade nivelul de educatie, scade si gradul de ocupare. Astfel, erau ocupate 62,1% dintre persoanele cu nivel mediu de educatie si numai 40,9% dintre cele cu nivel scazut de educatie. Pe zone geografice, rata de ocupare a atins cele mai ridicate valori in regiunea Nord-Est (63,4%) si in regiunea Bucuresti-Ilfov (63%), iar cele mai scazute in regiunile Sud-Est (52,4%) si Centru (51,9%). Legatura dintre rata de ocupare si PIB Potrivit unui studiu facut la nivelul Academiei de Stiinte Economice si piblicat in Revista de Statistica, rata de ocupare influenteaza variatia Produsului Intern Brut in proportie de 60,95%, avand un coeficient de corelatie care indica o legatura puternica intre cele doua variabile. Utilizand un model econometric complicat, in baza seriilor de date, studiul confirma relatia: PIB = – 633663 + 11150,08 RO. Intre valoarea Produsului Intern Brut pe locuitor si cea a ratei ocuparii populatiei inregistrate in anii 2002 – 2011 exista o relatie directa semnifi cativa. Se poate afi rma ca o crestere cu un procent a ratei ocuparii va conduce la o majorare cu 11.150,08 unitati monetare a valorii Produsului Intern Brut pe locuitor. • Ce disfunctionalitati din economie mai indica nivelul ratei de ocupare Rata ocuparii este puternic influentata de evolutia demografica, se arata intr-o cercetare a lui Liviu Albu- Perspectivele pietei muncii din Romania in contextul strategiei EUROPA 2020. In Romania, numarul total al populatiei a cunoscut o crestere continua in perioada 1960-1990, de la 18,4 milioane la 23,2 milioane (in anul 1990 fiind inregistrat de altfel recordul populatiei la scara istorica). Dupa anul 1990, insa, populatia a inregistrat o dinamica accentuat negativa, pana la doar 20,1 milioane in 2011, conform datelor publicate de INS. Sporul natural a fost permanent pozitiv intre 1960 si 1991, dar incepand cu 1992, acesta a devenit negativ. Emigratia a constituit principala cauza a reducerii numarului total al populatiei. Scaderea numarului total al populatiei intre 1990 si 2011 s-a  datorat in proportie de 33,6% sporului natural negativ si in proportie de 66,4% emigratiei.

Daca ne uitam la distributia fortei de munca pe cele trei mari sectoare din economie, o sa constatam ca daca in cazul industriei ponderea ocuparii este apropiata de cea medie pe plan european, discrepantele majore sunt in cazul agriculturii si respectiv al serviciilor. Agricultura este supradimensionata in cazul Romaniei in privinta populatiei ocupate pe care o detine, in detrimentul sectorului serviciilor. Aceasta, in conditiile in care se cunoaste ca intr-o economie moderna, bine articulata, agricultura si-a restrans proportia in raport cu celelalte ramuri. Avem un nivel extrem de scazut al productivitatii muncii din agricultura, de circa trei ori mai mic decat in Bulgaria. In schimb, in cazul productivitatii medii din industrie si respectiv din sectorul serviciilor, Romania devansa Bulgaria si Letonia. Mai mult, pe fundalul reducerii numarului populatiei ocupate (cu aproape 130 mii persoane), se constata, in mod oarecum surprinzator, ca o consecinta a crizei, sporirea cu 1,4 puncte procentuale a ponderii agriculturii in populatia ocupata civila (de la 28,7% la 30,1%) si reducerea indeosebi a ponderii industriei prelucratoare (-2,5 puncte procentuale) si constructiilor (-0,4 puncte procentuale). Practic, aproape intreaga populatie ocupata de peste 64 de ani (98,3%) activeaza in agricultura. Forta de munca tanara (15-64 ani) este bine reprezentata in ramurile: Hoteluri si restaurante , Comert  si Alte activitati ale economiei nationale. Structura dupa statutul profesional are un impact semnificativ asupra veniturilor. Situatia este dramatica, din acest punct de vedere, in agricultura, unde salariatii, avand un venit mediu lunar apropiat de media nationala, reprezinta doar in jur de 5% din populatia ocupata, in vreme ce ponderi semnificative au lucratorii pe cont propriu (52,9%) si lucratorii familiali neremunerati (41,6%), ale caror venituri sunt cu mult sub media veniturilor salariale Nivelul productivitatii muncii este un indicator decisiv pentru stabilirea salariilor, a deciziilor privind investitiile, a migratiei intre ramuri a fortei de munca si capitalului si in final a orientarii politicilor economice si sociale si a strategiilor de restructurare si de reforma. In cadrul procesului de convergenta, tendinta spre apropiere a nivelului productivitatii intre ramuri si sectoare economice, intre regiuni si arii geografice joaca un rol esential. • Unde suntem in Europa? La nivelul Uniunii Europene existau inca diferente mari intre tari in privinta ratei de ocupare a populatiei, aceasta variind intre 55,4% (Ungaria) si 74,7% (Olanda). Romania se situeaza semnificativ sub media europeana, facand parte din acelasi grup de tari cu Bulgaria, Grecia, Lituania, Polonia, Slovacia si Spania (grup care devanseaza doar Italia si Ungaria, plasate pe ultimele doua locuri in UE).

Sursa: Hotnews.ro

 

Premieră. La Bucureşti se întâlnesc membrii Board-ului CIFEJ, înfiinţat de UNESCO

Primăria Sectorului 6, Institutul Cultural Român şi Şcoala de Film şi Televiziune pentru Copii “Micile Vedete” organizează întâlnirea Board-ului Centrului Internaţional al Filmului pentru Copii şi Tineri (Centre International du Film pour l’Enfance et la jeunesse) – CIFEJ. Pentru prima dată după 1989, la Bucureşti vor fi reunite personalităţi ale filmului pentru copii la nivel mondial, dar şi din România, care vor dezbate relaţia dintre filmele pentru copii şi educaţia non-formală. Conferinţa Internaţională “Filmul pentru copii – Instrument de educaţie non-formală” îşi propune să sprijine revitalizarea, relansarea filmului românesc pentru copii şi promovarea lui în străinătate.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

Domeniile strategice în care vor fi investiţi banii din cercetare până în 2020

Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020 va finanţa şi dezvolta competenţe ştiinţifice, iniţiative antreprenoriale şi oportunităţi financiare în jurul domeniilor de specializare inteligentă relevante pentru România, cum ar fi biochimie, IT, energie, mediu, ecotehnologii sau sănătate, a anunţat ministrul Învăţământului Superior, Mihnea Costoiu. Şi Apărarea rămâne domeniu strategic, prin noi tehnologii de comunicaţii şi operaţiuni militare. „Provocările-cheie pentru România pentru orizontul 2020 în cadrul Programului Operaţional Competivitate sunt dezvoltarea şi dinamizarea inovării prin susţinerea cercetării – dezvoltării, stimularea mediului privat pentru inovare şi susţinerea dezvoltării resurselor umane din domeniul Cercetare-Dezvoltare-Inovare (CDI), orientate spre sectoare cu potenţial de creştere”, a declarat marţi ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, în cadrul forumului „FONDURI EUROPENE 2014-2020: Noile mecanisme pentru creşterea ratei de absorbţie”, potrivit unui comunicat de presă. În condiţiile în care obiectivul perioadei de programare 2007-2013 a vizat trei indicatori (creşterea capacităţii de Cercetare şi Dezvoltare, stimularea cooperării între instituţiile de CDI şi întreprinderi şi creşterea accesului întreprinderilor la CDI), Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020 va dezvolta toate intervenţiile (competenţe ştiinţifice, iniţiative antreprenoriale şi oportunităţi financiare) în jurul celor patru domenii de specializare inteligentă relevante pentru România, a mai spus ministrul Mihnea Costoiu. Aceste patru domenii sunt bio-economia, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, energia şi mediul, respectiv eco-tehnologiile. Suplimentar, va fi sprijinit, de asemenea, programul CDI pentru sănătate, un sector de interes naţional pentru România. „Una dintre cele mai importante lecţii desprinse din perioada de programare 2007-2013 a fost că, în contextul resurselor limitate acordate sectorului CDI şi subfinanţării actorilor din piaţă, este necesară prioritizarea şi concentrarea tematică, pornind de la cerere, în scopul de a consolida şi de a genera excelenţă în CDI, în domeniile prioritare economice şi sociale în care România are cea mai mare nevoie de astfel de activităţi. Considerăm, deci, că această abordare a exerciţiului financiar 2014-2020, care va valorifica rezultatele pozitive obţinute în actuala perioadă de programare şi va oferi instrumente şi direcţii noi, este de natură să conducă, pe de o parte, la atingerea obiectivelor propuse la nivel naţional de creştere a excelenţei ştiinţifice şi a competitivităţii economice, iar pe de altă parte să susţină în mod determinant contribuţia României la atingerea obiectivelor Uniunii Europene în domeniul cercetării şi inovării, şi implicit a obiectivelor Strategiei Europa 2020”, a explicat ministrul Mihnea Costoiu. Bani europeni şi pentru universităţile şi institutele de cercetare În cadrul domeniului major de intervenţie 1, axat pe parteneriate, au fost finanţate 85 de proiecte de cercetare-dezvoltare şi inovare, dintre care 44 au fost solicitate şi cofinanţate de întreprinderi în parteneriat cu instituţii de cercetare-dezvoltare specializate, rezultatele urmând a fi implementate de către întreprinderile respective (produse, procese, servicii noi sau îmbunătăţite). Celelalte 41 de proiecte au fost iniţiative de CD de înalt nivel ştiinţific conduse de specialişti din străinătate. În cadrul domeniului major de intervenţie 2 au fost finanţate 89 proiecte de investiţii, cu bugete care au putut merge până la 15 milioane euro, care au urmărit dezvoltarea infrastructurii de CD a instituţiilor de învăţământ superior şi a institutelor de CD de drept public (inclusiv a spitalelor clinice şi universitare care au activitate de CD) prin dotarea/modernizarea laboratoarelor existente şi crearea de noi infrastructuri, inclusiv centre de stocare şi prelucrare de date de tip GRID. Domeniul major de intervenţie 2 a susţinut şi consolidarea capacităţii administrative în 73 de instituţii publice de cercetare. ELI-NP, proiect cofinanţat din fonduri structurale Tot în cadrul domeniului major de intervenţie 2 este finanţat proiectul major Extreme Light Infrastructure-Nuclear Physics (ELI-NP), infrastructură pan-europeană de CD. Pe 19 martie s-a finalizat şi cea de-a treia achiziţie importantă a proiectului prin semnarea, la Roma, a contractului cu consorţiul care a câştigat licitaţia pentru a dezvolta şi realiza sursa de radiaţie gamma. În ceea ce priveşte domeniul major de intervenţie 3, adresat exclusiv întreprinderilor, principalele rezultate se concentrează pe furnizarea de produse şi/ sau servicii noi sau substanţial îmbunătăţite în vederea comercializării, pornind de la un rezultat obţinut din activitatea de cercetare-dezvoltare, a aplicării unui brevet sau a altei forme de proprietate industrială. Astfel, 321 proiecte au fost contractate cu întreprinderi (din care 252 IMM-uri) pe domeniul 3, cu un buget total de 450 milioane euro, din care finanţarea nerambursabilă a fost de 220 milioane euro. Dezvoltarea tehnologiilor de apărare ale ţării Tot marţi, ministrul Costoiu a reluat ideea susţinerii dezvoltării industriei şi tehnologiilor de apărare. „România este un jucător activ în domeniul industriei de apărare”, a declarat oficialul cu ocazia aniversării a 10 ani de la aderarea României la NATO. „Guvernul român este conştient de importanţa pe care cercetarea şi dezvoltarea tehnologică o au pentru societate, în ansamblu, dar şi pentru domeniul securităţii şi apărării. Tocmai de aceea, Ministerul Educaţiei Naţionale a jucat un rol major în redactarea capitolului dedicat cercetării şi dezvoltării din Strategia de Securitate Naţională, recent adoptată de Guvern, precum şi în elaborarea strategiei pentru industria de apărare”, a afirmat ministrul Mihnea Costoiu, în alocuţiunea susţinută în cadrul conferinţei „De la Active la Servicii – Livrarea de Capabilităţi în Secolul 21”, de marţi, potrivit unui comunicat de presă de la minister. „Participarea impresionantă a României la mai multe programe de cercetare în domeniul securităţii şi apărării arată potenţialul şi resursele importante ale ţării noastre în materie de tehnologii de comunicaţii şi operaţiuni militare”, a mai spus Mihnea Costoiu. Conferinţa NATO C4SIR, cu tema „De la Active la Servicii – Livrarea de Capabilităţi în Secolul 21” are loc la Bucureşti, între 25 şi 27 martie, fiind organizată în parteneriat cu filiala europeană a AFCEA (Asociaţia Comunicaţiilor şi Electronicii Forţelor Armate). Conferinţa reuneşte anual cele mai importante nume din domeniul industriei şi tehnologiilor de apărare.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cursuri antidrog pentru studenţii chimişti de la Politehnica din Bucureşti

Studenţii Universităţii Politehnice din Bucureşti care studiază Chimia au fost informaţi, săptămâna trecută, de specialiştii Agenţiei Naţionale Antidrog despre droguri şi capcanele în care pot fi atraşi chimiştii în ceea ce priveşte traficul cu narcotice. În cursul săptămânii trecute, un specialist din cadrul Centrului Naţional de Formare şi Documentare în Domeniul Drogurilor al Agenţiei Naţionale Antidrog (ANA) le-a vorbit studenţilor la Facultatea de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor din cadrul Universităţii Politehnice, despre prevenirea consumului şi traficului de droguri şi despre capcanele în care pot fi atraşi chimiştii, se arată într-un comunicat de presă ANA. Prelegerea, la care au fost prezenţi studenţi, masteranzi şi cadre didactice, a avut loc în contextul Contractului – Cadru de Colaborare privind informarea, documentarea şi diseminarea informaţiilor din domeniul drogurilor, încheiat între Agenţia Naţională Antidrog şi Facultatea de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor din cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti. Practică la ANA Cu această ocazie, studenţii şi masteranzii au fost informaţi cu privire la problematica drogurilor şi la rolul Agenţiei Naţionale Antidrog de coordonator naţional al politicilor publice în domeniu. Activitatea de informare face parte dintr-o campanie de conştientizare a mediului academic cu privire la tendinţele fenomenului drogurilor şi rolul ANA în coordonarea răspunsului instituţional în domeniu. De asemenea, un alt punct al întâlnirii a fost şi încheierea unui Contract – Cadru de Colaborare privind realizarea activităţii de practică a studenţilor din cadrul Facultăţii de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor la sediul Agenţiei Naţionale Antidrog.

Sursa: Adevarul.ro

 

Mihnea Costoiu, invitat de onoare la Ziua Cercetării de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi

Joi, 27 martie 2014, la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi se va sărbători „Ziua Cercetării şi a Cercetătorilor”. Invitatul de onoare al manifestărilor va fi ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică din Ministerul Educaţiei Naţionale, Mihnea Costoiu. Însoţit de reprezentanţi ai universităţii, reprezentantul Ministerului Educaţiei Naţionale va vizita platformele de cercetare (atât cele finalizate, cât şi cele în curs de finalizare). Este vorba despre Departamentul de Piscicultură (Corp Q), Staţiile pilot de bere şi lapte (Corp E), Bazinul de carene din cadrul Facultăţii de Arhitectură Navală, Laboratoarele de mediu (Facultatea de Ştiinţe şi Mediu) şi Staţia pilot de carne (Corp F). Oaspetele universităţii va participa apoi la o şedinţă festivă în care vor fi lansate oficial cele mai noi proiecte câştigate şi se va întâlni cu cercetătorii, doctoranzii şi studenţii din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi. De asemenea, ministrul Mihnea Costoiu va premia rezultatele cercetării celor mai buni studenţi şi doctoranzi. Manifestările dedicate „Zilei Cercetării şi a Cercetătorilor” vor începe în Sala Senatului, la ora 10.30.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cum îşi recrutează personal marile companii din IT: stagiul de vară, examenul final

Domeniul IT rămâne unul dintre cele mai căutate de studenţii, aceştia luând cu asalt evenimentele în care marile companii oferă stagii de pregătire. Peste 500 de tineri români au fost prezenţi la „Stagii pe bune”, de la Bucureşti, acolo unde Bitdefender, 4PSA, Adobe, Intel, Teamnet, Ubisoft, VMWare, Advahoo, Eau de Web, Endava, IBM, Kapsch sau Zitec au fost prezente pentru a-şi prezenta ofertele. Sâmbătă, la Iaşi, va avea loc ediţia dedicată studenţilor din zona Moldovei, acolo unde angajatorii se aşteaptă la o prezenţă la fel de numeroasă. Peste 500 de studenţi au avut ocazia de a discuta cu reprezentaţii unora dintre cele mai apreciate companii din domeniu, dar şi să participe la prezentările tehnice în cadrul cărora au aflat despre responsabilităţile pe care le vor avea pe durata stagiului unde au aplicat gratuit. „Ne bucurăm să fim deja parteneri cu tradiţie ai «Stagii pe bune» şi să fim prezenţi în Universitatea Politehnica Bucureşti pentru a discuta cu tinerii. Anul trecut am lansat «Intel Summer Experience» care le oferă studenţilor o experienţă valoroasă pe durata verii. Fiecare student are un mentor şi lucrează la un proiect tehnic, şi, în acelaşi timp, participă la cursuri şi workshopuri tehnice şi de dezvoltare personală. Vrem să le arătăm astfel tinerilor că se poate construi o carieră de succes în R&D şi în România!”, afirmă Monica Ene Pietroşanu, managerul pe România al Intel. Ce înseamnă programul de practică Programele de practică oferite de partenerii programului sunt, aşa cum o spune însuşi numele acestuia, stagii pe bune. Acest lucru înseamnă că tinerii lucrează în mod direct pe proiectele tehnice ale companiei şi beneficiază de susţinerea şi suportul acesteia pentru a se dezvolta personal şi profesional. În plus, majoritatea companiilor partenere alocă mentori care le ghidează paşii acestor tineri pentru a le oferi o experienţă de învăţare cât mai completă. De la dezvoltare de noi feature-uri şi produse, până la scriere, testare de cod şi lucru în echipă folosind metodologii şi instrumente inovatoare, tinerii au acces la informaţie de ultimă generaţie şi pun astfel în aplicare cunoştinţele învăţate pe băncile şcolii. Cum se obţine stagiul Nu este uşor să obţii unul dintre stagiile de practică disponibile: concurenţa este foarte mare, iar procesul de recrutare este unul complex care include atât interviuri faţă în faţă, cât şi testări ale competenţelor tehnice. Doar cei mai buni dintre aplicanţi pot efectua aceste stagii, însă au şansa unei cariere spectaculoase imediat după finalizarea programului asta deoarece tinerii au ocazia de a alege ulterior să continue colaborarea în cadrul companiei, de cele mai multe ori cu un program flexibil care să le permită să îşi continue studiile. „Pentru noi e important să îşi termine educaţia! Avem nevoie de oameni bine pregătiţi pe viitor, iar dacă vedem că neglijează facultatea îi trimitem înapoi la şcoală”, a declarat Ileana Chermenschi, director de marketing în cadrul uneia dintre companiile vizate.

Sursa: Puterea.ro

 

COST. 6.300 de lei achită un tânăr cu restanţe în ultimul an pentru a-şi putea da licenţa

La Spiru Haret, se poate plăti pentru un an cât pentru doi După scandalul programelor de studiu neacreditate şi diplomelor blocate de minister, Universitatea Spiru Haret este acuzată de noi abuzuri. Instituţia de învăţământ impune studenţilor cu restanţe în anul terminal să plătească încă o dată taxa aferentă întregului an pentru a-şi putea da licenţa. Dacă Eliza, studentă în anul II la Facultatea de Geografie din cadrul Universităţii Spiru Haret, va avea în ultimul an o restanţă, va fi declarată repetentă şi îşi va putea da licenţa doar dacă va plăti încă o dată pentru anul de studiu. Regula se aplică tuturor studenţilor de la Spiru Haret, indiferent de specializare. „Studentul care la încheierea anului terminal nu a promovat toate examenele este declarat repetent şi se poate înscrie în anul universitar următor pentru definitivarea studiilor cu plata taxelor de şcolarizare aferente”, stipulează regulamentul studenţilor, publicat pe pagina de internet a universităţii. Această informaţie nu îi este însă adusă la cunoştinţă studentului în momentul înscrierii şi nici nu este menţionată în contractul pe care acesta îl încheie anual cu universitatea. „De ce nu e trecut în contract? Nu e normal să nu ne anunţe, să se schimbe regulile pe parcurs”, spune Eliza, care a preferat să nu-şi dezvăluie adevărata identitate de teama unor posibile repercusiuni. Taxa pe ultimul an de studii la Spiru Haret este de 2.400 de lei, pe care Eliza va trebui să îi plătească de două ori în cazul în care, după sesiunea de restanţe din iunie, va rămâne chiar şi cu o singură restanţă. La aceasta se adaugă taxa de licenţă, plătită de toată lumea, în valoare de 1.500 de lei. Astfel, un student restanţier în anul terminal poate da licenţa în anul următor doar dacă scoate din buzunar 6.300 de lei. „Trebuia să ştiţi metodologia de pe internet, că d-aia aveţi internet“ Dacă suni la secretariat spunând că eşti student şi întrebi de ce nu ţi-au spus de la înscriere acest important detaliu, secretarele încearcă să te convingă de normalitatea regulilor de la Spiru Haret. „Dacă rămâneţi cu o singură restanţă, repetaţi anul. Cum să nu plătiţi, cine vă plăteşte facultatea? Dacă aţi rămas repetentă, nu trebuie să-l plătiţi din nou? Trebuia să ştiţi metodologia de pe internet, că d-aia aveţi internet. Din 2011 este acest regulament. A cui e vina dacă dumneavoastră nu învăţaţi şi rămâneţi repetentă?”, şuieră prin telefon vocea secretarei. Mai exact, dacă ai restanţe, repeţi anul, îl plăteşti, dar nu eşti obligat să mergi la cursuri, ci doar la examenele restante. Restul examenelor se echivalează. „Aşa este peste tot”, mai spune secretara. Fals. La trei facultăţi consultate de România liberă, două private şi una de stat, lucrurile stau cu totul diferit. Taxa de la Spiru Haret, doar la Spiru Haret Astfel, la Universitatea Titu Maiorescu, studentul care nu a promovat toate examenele în sesiunea de restanţe care precede examenul de licenţă va plăti, anul următor, doar pentru restanţe, şi nu pentru tot anul. Această regulă se aplică şi în cazul Universităţii Româno-Americane, unde studentul restanţier intră într-un an suplimentar şi plăteşte doar pentru examenele restante – 15 euro punctul de credit. Mai exact, dacă examenul picat este cotat cu 5 credite, studentul va plăti, pentru a-l susţine din nou, 75 de euro. Adică nici pe departe 540 de euro, cât înseamnă 2.400 de lei, costul anului terminal la Spiru Haret. Nici la stat, în cazul studenţilor la taxă, nu se aplică regula plăţii întregului an. La Academia de Studii Economice, de exemplu, studentul trebuie să plătească suma de 50 de lei pentru a intra în anul suplimentar şi 30 de lei pentru fiecare restanţă. Când a cerut lămuriri la secretariatul Universităţii Spiru Haret, Elizei i s-a spus că de vină pentru decizia repetării şi plăţii anului este nimeni alta decât Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), subordonată Ministerului Educaţiei. „ARACIS nu are nicio treabă cu stabilirea taxelor de către universităţi”, ne-a transmis purtătorul de cuvânt al agenţiei, Mihaela Răileanu. Punctul de vedere oficial al Universităţii Spiru Haret, transmis de purtătorul de cuvânt Gavrilă Inoan, a fost laconic, fără a oferi studenţilor explicaţiile cuvenite: „Prevederea respectivă este stipulată în regulamentul privitor la activitatea studenţilor”. La judecată. Spiru Haret, chemată în instanţă de zeci de mii de studenţi Diplomele a 50.000 de studenţi au fost blocate în vara anului 2009 de Ministerul Educaţiei, pe motiv că aceştia finalizaseră programe de studiu neacreditate ale Universităţii „Spiru Haret”, potrivit Mediafax. Absolvenţi din 2009 ai Universităţii „Spiru Haret”, la formele de învăţământ frecvenţă redusă (FR) şi învăţământ la distanţă (ID), au început să dea în judecată unitatea de învăţământ pentru neeliberarea diplomelor de licenţă în 2010. Pe de altă parte, în 2012, numai în Bucureşti au fost depuse peste 40.000 de cereri în instanţă, iar în 2013 au fost deja înregistrate 1.000 de dosare, într-un dosar putând fi şi mai mulţi reclamanţi, scrie agenţia.

Sursa: Romanialibera.ro