Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 25.10.2013

http://www.evz.ro/detalii/stiri/proteste-in-educatie-10000-de-profesori-sunt-asteptati-la-marsul-din-capitala-1063736.html

PROTESTE în EDUCAȚIE: 10.000 de profesori sunt așteptați la marșul din Capitală

Ultimele zile din luna octombrie vor fi marcat, în București, de pichetele, mitingul și marșul Federației Sindicalelor Libere din Învățământ (F.S.L.I.). Dascălii au primit deja aprobările necesare din partea primăriei și intenționează să protesteze în fața Guvernului și a sediului USL pentru drepturile salariale. Luna viitoare, zece mii de cadre didactice din toată țara sunt așteptate să participe la un alt miting.

Pichetarea Guvernului și a sediului USL va avea loc în datele de 28, 29, 30 octombrie, după următorul program:

11.00-13.00 – 28.10.2013 – sediile Guvernului şi U.S.L.

10.00-12.00 – 29.10.2013 şi 30.10.2013 – sediul Guvernului

11.00-13.00 – 29.00.2013 şi 30.10.2013 – sediul U.S.L.

Pe data de 6 noiembrie însă, alți 10.000 de dascăli sunt așteptați să participe la protestul din Piața Victorie în intervalul orar 11.00-13.00, pentru ca mai apoi să se deplaseze către sediul Parlamentului, între orele 13.00 și 15.00.

”La acest protest vom avea sprijinul studenţilor şi facem apel şi la părinţi şi la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor”, a declarat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Reprezentanții profesorilor au de gând să ceară alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din P.I.B. pentru educaţie, şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, modificarea Legii Educaţiei, astfel încât să crească gradului de implicare a cadrelor didactice în luarea deciziilor.

Mai concret, protestatarii vor:

– Reintroducerea normei de predare de 16 ore pe săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ şi gradul didactic I;

Decontarea cheltuielilor cu naveta cadrelor didactice să se facă de la bugetul de stat, prin Ministerul Educaţiei Naţionale;

– Introducerea prevederilor Legii nr. 315/2006 privind stimularea achiziţionării de cărţi sau programe educaţionale pe suport electronic;

Reintroducerea sporului de doctorat;

– Posibilitatea pensionării anticipate, cu cel puţin 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei;

– Acordarea gradaţiei de merit şi pentru personalul didactic auxiliar;

– Introducerea posibilităţii dobândirii de către cadrele didactice a celei de-a doua specializări, prin programe de conversie profesională, cu finanţare de la bugetul de stat;

Adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50%.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/editorii-sustin-lansarea-noilor-manuale-inclusiv-cele-digitale-putea-nou-amanata-1_52692b07c7b855ff5675e4ec/index.html#

Editorii susţin că lansarea noilor manuale, inclusiv cele digitale, ar putea fi din nou amânată

Editorii sunt îngrijoraţi că nici anul viitor nu vor fi scoase noile manuale pentru clasele I şi a II-a, spunând că nu au mai primit niciun semn de la Ministerul Educaţiei, după ce Remus Pricopie a anunţat că metodologia a fost finalizată şi va fi aprobată cel mai probabil în septembrie, termen depăşit. Ca atare, ar putea fi amânată şi introducerea manualelor digitale.

„Uniunea Editorilor din România, dar nu numai noi, sunt şi editori din Asociaţia Cartea Şcolară, firme de soft, producători de manuale şi auxiliare didactice, toţi suntem îngrijoraţi că este pus în pericol calendarul iniţial care prevedea ca o nouă generaţie de manuale, respectiv pentru clasa I şi a II-a să apară la începutul anului viitor. Până în momentul de faţă nu este aprobată metodologia necesară elaborării şi evaluării manualelor. A existat o perioadă de dezbatere publică, cei interesaţi au făcut observaţii şi în luna iulie a fost o singură întâlnire la minister cu specialiştii lor în urma căreia nu ştim ce s-a reţinut din observaţii şi care este varianta finală”, a declarat pentru adevarul.ro directorul executiv al Uniunii Editorilor din România (UER), Claudiu Istrate.

Primele manuale-pilot, în iunie 2014

După ce metodologia pentru noile manuale este aprobată prin ordin de ministru, editurile au la dispoziţie un termen de minimum şase luni pentru realizarea proiectelor cu care vor veni la licitaţie. Istrate a explicat că dacă metodologia se aprobă acum, ar însemna că în aprilie manualele trebuie să fie gata pentru ca în luna mai să fie date spre evaluare la minister şi abia în iunie anul viitor, învăţătorii şi cei interesaţi vor avea în faţă proiectele manualelor care au trecut competiţia. Asta înseamnă că producătorii au la dispoziţie mai puţin de două luni pentru a publica şi distribui manualele în toată ţara, a explicat Istrate.

„Nu ne-am opus şi nu ne opunem unui proiect al MEN de a iniţia manuale noi. Am solicitat ca acest lucru să se facă transparent şi cu un timp suficient la dispoziţie. Dacă va fi nevoie, vom ataca în instanţă metodologia”, a afirmat Istrate.

Aprobarea metodologiei şi timpul limitat nu sunt singurele griji ale editorilor. Ei mai susţin că, înainte să se apuce să investească în aceste manuale noi, trebuie să ştie cât îi va costa această investiţie.

„Trebuie să ştii câţi bani are cumpărătorul tău în buzunar, să-şi definească cerinţele pentru manualul digital. Editura este o afacere: bagă bani într-un produs ca să-l vândă. Cineva trebuie să cumpere acel produs şi noi trebuie să ne asigurăm că există nevoie de acel lucru. Spre exemplu, dacă m-aş apuca să investesc enorm în digitalizarea manualelor, e ca şi cum m-aş apuca să produc gheaţă pentru Antarctica, fiindcă nu o să cumpere Antarctica gheaţă de la mine niciodată”, şi-a exprimat îngrijorarea Ana Munteanu, de la Editura Minerva.

Metodologia a fost finalizată şi va fi aprobată

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a explicat la începutul lunii august că introducerea noilor manuale pentru clasele I şi a II-a respectă ultimul calendar convenit cu editorii: metodologia va fi gata până la 1 septembrie 2013, urmând ca în termen de şase luni să fie gata şi primele manuale-pilot.

„În perioada mai-iulie, am lansat în dezbatere publică Metodologia de realizare a manualelor pentru clasa I şi a II-a. La momentul respectiv am înţeles opoziţia unora dintre editori, care au reclamat faptul că nu au timp să tipărească noile manuale. Prin urmare, din respect pentru partenerii de dialog, am decis să prelungim cu 6 luni perioada până la care să fie gata manualele. În acest moment, suntem în calendarul stabilit, urmând ca până la 1 septembrie să se redacteze forma finală a metodologiei, formă care va integra şi observaţiile venite din partea partenerilor de dialog social. Prin urmare, nu există nici o întârziere faţă de cele stabilite anterior“, susţine Pricopie.

Un manual digital poate costa între 5.00 – 12.000 de euro

În ceea ce priveşte manualele digitale, Mihai Penescu, de la Editura ALL, membră a UER, este de părere că MEN trebuie să dea „reperele” şi să creeze o strategie în privinţa manualelor electronice.

La rândul său, Claudiu Istrate spune că varianta cea mai bună în ceea ce priveşte manualele digitale este ca realizarea acestora să fie atribuită editurilor care câştigă licitaţia pentru noile manuale şcolare, astfel încât să nu se organizeze două licitaţii, una pentru manuale noi şi alta pentru manuale digitale.

Reprezentantul Read Forward, Paul Balogh, a precizat că realizarea unui manual electronic poate costa între 5.000 şi 12.000 de euro.

La rândul său, reprezentantul SIVECO, Alexandra Cociunoiu, a precizat că un manual de 160 de pagini ar putea deveni manual electronic în circa patru luni.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/elevii-romani-vor-studia-istoria-holocaustuluila-scoala-1_5268c6bdc7b855ff56738ee4/index.html

Elevii români vor studia istoria Holocaustului la şcoală

Ministerul Educaţiei (MEN) va încuraja integrarea studiului Holocaustului, în special a Holocaustului din România, în curriculumul liceal şi gimnazial şi va asigura diseminarea, în sistemul de învăţământ, a broşurii care conţine rezumatul raportului Comisiei Internaţionale pentru Studierea Holocaustului din România.

Acesta este obiectivul Protocolului de cooperare cu Muzeul Memorial al Holocaustului din Statele Unite şi cu Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” semnat miercuri, 23 octombrie, de ministrul Educaţiei, Remurs Pricopie, la Washington, potrivit unui comunicat de presă al ministerului.

Broşura ce va fi distribuită în şcoli va fi realizată de Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”. Ministerul Educaţiei, sub coordonarea celor două instituţii partenere, va organiza excursii de studiu la Memorialele Holocaustului din România şi din străinătate pentru elevii de liceu şi profesorii lor.

De asemenea, ministerul va finanţa şi va asigura distribuirea premiilor câştigătorilor competiţiei naţionale privind Holocaustul din România, organizată pentru elevii de liceu şi gimnaziu. În această ultimă activitate, MEN va fi sprijinit de Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”, alături de care va contribui şi la organizarea unei expoziţii de afişe legate de Holocaustul din România, pentru uzul şcolilor din România.

Reprezentanţii Muzeului Memorial al Holocaustului vor împărtăşi expertiza lor reprezentanţilor MEN şi ai Institutului „Elie Wiesel”, iar finanţarea expoziţiei va fi suportată de către institut.

Formarea specialiştilor în educaţie şi a profesorilor de liceu, care vor preda lecţii despre Holocaust, va fi asigurată de Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”, cu sprijinul Muzeului din Washington. În acest scop vor fi utilizate şi materiale de arhivă, fotografii, istorie orală.

MEN, Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”, Muzeului Memorial al Holocaustului şi alţi parteneri naţionali şi internaţionali vor asigura personalul şi materialele didactice necesare şcolilor de iarnă şi de vară, organizate pentru specialiştii în educaţie şi pentru profesorii de liceu interesaţi de predarea acestei discipline.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/opt-licee-capitala-intra-lupta-liceul-european-anului-1_52690f8fc7b855ff56754c7a/index.html#

Opt licee din Capitală intră în lupta pentru Liceul European al Anului

Opt licee din Bucureşti se vor confrunta, în perioada 24 octombrie – 29 noiembrie, în cadrul concursului Liceul European al Anului, o competiţie dedicată liceenilor, organizată de Biroul de Informare al Parlamentului European în România (BIPE).

Concursul Liceul European al Anului este o competiţie de tip întrebare-răspuns, prin care vor fi testate cunoştinţele tinerilor cu privire la Parlamentul European şi la Uniunea Europeană, se arată într-un comunicat de presă BIPE.

În concurs vor participa 8 dintre cele mai performante licee din Bucureşti: Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul”, Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”, Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”, Colegiul Naţional „Grigore Moisil”, Colegiul Naţional „Ion Creangă”, Colegiul Naţional „Cantemir Vodă” şi Colegiul Economic „Virgil Madgearu”.

Competiţia face parte dintr-o campanie – pilot  de informare a tinerilor, care are drept scop promovarea cunoştinţelor privind Uniunea Europeană şi activitatea Parlamentului European, precum şi promovarea importanţei participării generaţiei tinere la alegerile europarlamentare.

“Este important ca tinerii să cunoască modul în care funcţionează Uniunea Europeană şi impactul deciziilor adoptate la nivel european, având în vedere că multe politici europene îi privesc în mod direct. Acesta este motivul pentru care am demarat această campanie de informare prin care ne dorim să aducem în atenţia tinerilor avantajele unui vot informat”, a declarat Mădălina Mihalache, Şeful Biroului de Informare al Parlamentului European în România.

Prima etapă preliminară a concursului are loc joi, 24 octombrie, când se confruntă Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” şi Colegiul Naţional “Grigore Moisil”, urmată de cea dintre Colegiul Naţional “Cantemir Vodă” şi Colegiul Economic “Virgil Madgearu”, ce va avea loc pe 25 octombrie. Colegiul Naţional “Gheorghe Lazăr” va avea ca oponent Colegiul Naţional “Sfântul Sava” pe 31 octombrie, urmată de confruntarea dintre Colegiul Bilingv “George Coşbuc” şi Colegiul Naţional “Ion Creangă”.

Teste de cunoştinţe generale şi de argumentare

Echipele înscrise în concurs vor răspunde la întrebări cu un grad de dificultate progresiv, pentru ca în semifinală şi finală să îşi argumenteze punctul de vedere cu privire la diferite politici şi iniţiative ale Parlamentului European, într-o probă suplimentară. Pentru a încuraja spiritul competitiv şi pentru a implica cât mai mulţi tineri, concursul include şi o componentă de Facebook.

Proba de argumentare va fi notată de către un juriu care va valida şi răspunsurile acordate de concurenţi în cadrul celorlalte probe.  Acesta este format din Denise Theodoru – jurnalist Radio România, Gabriela Drăgan – director general, Institutul European din România, Mărioara Ene – Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Octavian – Dragomir Jora – lector universitar la Catedra de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice.

Echipa câştigătoare a concursului Liceul European al Anului va vizita sediul Parlamentului European de la Bruxelles, unde liceeni vor avea ocazia să vadă cum funcţionează una dintre cele mai importante instituţii europene, susţin reprezentanţii BIPE.

http://adevarul.ro/locale/pitesti/doi-elevi-scoala-babana-acuzati-intretinut-relatii-sexuale-1_5268f289c7b855ff5674a107/index.html

Scandal la o şcoală din Băbana: doi băieţi sunt acuzaţi că au întreţinut relaţii sexuale

Elevii, care sunt suspectaţi de către autorităţi că ar fi întreţinuţi relaţii sexuale pe malul unui râu de lânga Şcoala Generala din Băbana, sunt băieţi şi au vârste de 13 şi respectiv 14 ani. Copiii spun că nu au făcut altceva decât ceea ce au văzut pe internet.

Incidentul a avut loc luni însă abia azi s-a aflat. Copiii, colegi de-ai celor doi, i-au văzut făcând sex într-un lăstăriş, pe marginea unui râu, dar nu au spus imediat, au  facut doar glume pe seama lor. La şcoala din localiate profesorii au rămas uluiţi când au aflat cele întâmplate.Profesorii şcolii generale au alertat anchetatorii.O echipă de la Inspectoratul Şcolar Judeţean si reprezentanţi de la Protecţia Copilului s-au deplasat în cursul acestei zile la şcoală pentru a deschide o anchetă. Părinţii celor doi copii au fost chemaţi şi ei la şcoală de către profesori.Din declaraţiile copiilor incidentul s-a petrecut lângă şcoalş, pe malul unei ape, acolo unde unul dintre ei, cu un an mai mare, l-ar fi dus pe celălalt mai mult forţat După ce a aflat şi a stat de vorbă cu băiatul ei, mama copilului de 13 ani a depus plângere la poliţie pentru viol.

Cazul a intrat şi în atenţia asistenţilor sociali, care le vor oferi consiliere psihologica celor doi băieţi. Amândoi sunt in clasa a VI-a, însă unul dintre ei a rămas repetent un an.”Noi am aflat despre caz şi ştim că s-a petrecut undeva la râu lângă şcoală, acolo au fost văzuţi.Amândoi sunt în aceeaşi clasă,unul dintre ei spune că a văzut pe internet şi l-a convins şi pe celălalt.”ne-a precizat Adina Prodănel, asistent social de la Primăria Băbana.

Cel de 14 ani nu recunoaşte că l-a violat, ci doar că a fost de comun acord.

http://adevarul.ro/locale/craiova/elevii-s-au-filmat-timp-faceau-sex-scoala-expertizati–psihiatric-1_5268da63c7b855ff567409e8/index.html

Elevii care s-au filmat în timp ce făceau sex la şcoală, expertizaţi  psihiatric

Protagoniştii celui mai fierbinte scandal din istoria liceului “Henri Coandă” din Craiova vor fi supuşi unei expertize psihiatrice. Trei elevi din şcoală, doi de clasa a VIII-a şi o elevă de clasa a IX-a, s-au filmat în timp ce întreţineau relaţii sexuale într-un balon de pe terenul de sport al unităţii de învăţământ.

Scandalul a izbucnit în luna mai , după ce Anca, o elevă de clasa a IX-a, a mers la directorul liceului şi i-a povestit cum a făcut sex, pe terenul de fotbal, cu doi băieţi de clasa a VIII-a. Adolescenta s-a supărat după ce colegii ei de şcoală au văzut imaginile şi au început să facă glume pe seama ei. Mai mult, existau suspiciuni că cei trei ar fi vândut filmuleţul porno pentru bani. 

Cei trei elevi vor fi supuşi unei experize psihiatrice. Procurorii vor să vadă dacă au avut discernământ în momentul în care s-au filmat în timp ce întreţineau raporturi sexuale

Părinţii copiilor au fost imediat chemaţi la şcoală, dar au avut replici ridicole.”Copilul meu nu ştie dacă a făcut sex sau nu. Are o vârstă foarte mică”, a spus tatăl lui Alexandru, unul dintre elevii acuzaţi că au întreţinut raporturi sexuale în incinta Liceului “Henri Coandă” din Craiova.

Procurorii DIICOT Craiova au organizat percheziţii la locuinţele elevilor implicaţi în scandalul sexual. Au ridicat de la locuinţele tinerilor în urma unor percheziţii de calculatoare, CD-uri, hard disk-uri, dar şi mai multe stiku-ri.

Adolesecnţii sunt cercetaţi pentru pornografie infantilă. Mihai Dragu, directorul liceului “Henri Coandă” din Craiova a fost demis în urma scandalului.

http://adevarul.ro/locale/alexandria/sindicatul-Invatamantului-preuniversitar-teleorman-pichetat-prefectura-1_52690658c7b855ff567512a9/index.html

Sindicatul Învăţământului Preuniversitar Teleorman a pichetat Prefectura

Câţiva profesori sindicalişti de la Sindicatul Învăţământului Preuniversitar Teleorman, afiliat  FSI ” Spiru Haret”, s-au adunat, azi dimineaţă, în faţa Prefecturii Teleorman pentru a picheta instituţia şi a atrage atenţia asupra  problemelor cu care se confruntă sistemul de învăţământ românesc.

Acţiunea face parte din campania intitulată ” Apel pentru Educaţie”, iniţiată de FSI ” Spiru Haret” la care este afiliat şi SIP Teleorman.

Sindicaliştii din cadrul SIP Teleorman, puţini la număr, şi-au expus nemulţumirile legate de starea actuală a învăţământului. Lista de revendicări înaintată Prefecturii Teleorman a cuprins : modificarea legii învăţământului, o lege a salarizării personalului didactic, alocarea unui procent de 6% din PIB, debirocratizarea actului educaţional, depolitizarea sistemului de învăţământ preuniversitar, executarea sentinţelor judecătoreşti, deblocarea reală a posturilor didactice auxiliare şi nedidactice, eficientizarea cheltuielilor privind investiţiile în infrastructură.

Sindicaliştii vor continua protestele, după calendarul stabilit la nivel federaţiei.

Următoarea acţiune va avea loc în data 1 octombrie şi va consta într-o întâlnire cu parlamentarii de Teleorman.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15881497-uniunea-editorilor-din-romania-exista-ingrijorarea-nici-anul-nu-vor-manuale-noi-bancile-elevilor.htm

Uniunea Editorilor din Romania: Exista ingrijorarea ca nici la anul nu vor fi manuale noi pe bancile elevilor

Manualele digitale si manualele tiparite conform noilor programe este posibil sa nu ajunga pe bancile elevilor nici in septembrie anul viitor, au avertizat reprezentantii Uniunii Editorilor din Romania (UER), precizand ca Ministerul Educatiei nu a aprobat nici pana acum metodologia pe baza careia acestea sa fie dezvoltate. „Cred ca in cateva luni putem digitiza un manual pe baza continutului existent pornind de la propunerilor Ministerului”, a declarat Alexandra Craciunoiu, reprezentant SIVECO. Paul Balogh, managing partner la Read Forward, companie care a realizat primul manual digital in limba romana, a sustinut ca pariaza pe tehnologia HTML. „Este o platforma pe care noi am facut-o, functioneaza deja in clasele Samsung din Romania”, a afirmat acesta.

Uniunea Editorilor din Romania (UER) a organizat joi, 24 octombrie, o dezbatere pe tema „Manuale si auxiliare in perspectiva clasei digitale”. Amintim ca la inceputul lunii septembrie ministrul Educatiei, Remus Pricopie, a anuntat ca digitalizarea scolilor va face obiectul unui proiect pe fonduri structurale care este pregatit acum la minister, proiect de peste 100 milioane euro. Digitalizarea scolilor se va face in doua faze: mai intai vor exista in toate clasele I si a II-a videoproiectoare si PC-uri, iar apoi etapa cea mai costisitoare va consta in punerea unei tablete in fiecare banca, a sustinut ministrul. Detalii aici

Gabriel Ispas, secretarul general adjunct in Ministerul Educatiei, a anuntat in august intr-un interviu acordat HotNews.ro ca licitatia pentru manualele digitale va fi lansata in luna septembrie. Nici pana in prezent aceasta licitatie nu a fost lansata, si nici metodologia finala privind evaluarea/reevaluarea, aprobarea, achizitionarea si gestiunea manualelor scolare in invatamantul preuniversitar nu a fost publicata. Detalii aici

Claudiu Istrate, reprezentant Uniunea Editorilor din Romania (UER): Pana la aceasta ora nu avem metodologia aprobata, nu cunoastem calendarul

  • Contextul acestei dezbateri este o ingrijorare a      celor care se mai incumeta sa mai faca astazi manuale ca nici la anul nu      vor fi manuale noi pe bancile elevilor.
  • Pana la aceasta ora nu avem metodologia aprobata, nu      cunoastem calendarul, nu cunoastem multe din elemente. Ceea ce stim cu      siguranta este ca Ministerul Educatiei Nationale are un proiect, el este      sustinut de o strategie si de un program al Uniunii Europene care vizeaza      informatizarea, digitalizarea invatamantului. Bani se pare ca daca acum nu      sunt, se pare ca se vor gasi.
  • Ceea ce inseamna ca acest santier mare care nu      inseamna numai manualul digital, ci toata dotarea necesara, pregatirea      cadrelor, informatizarea cu internet de mare viteza, platforma de manuale,      samd. probabil ca la un moment dat va incepe.
  • Ceea ce au solicitat si editorii, dar si ceilalti      producatori este de a vedea in ce masura in acest moment calendarul      initial mai este valabil. In ce conditii mai putem vorbi despre acesta?      (…)
  • Nu ne-am opus si nu ne opunem proiectului initiat de      Minister de a realiza noi manuale. Niciodata nu a fost vorba. Nimeni      dintre editori nu a rostit acest cuvant, nici macar in particular. Vedem      care este mersul, care este tendinta, dar am solicitat ca acest lucru sa      se faca transparent, in mod echilibrat si cu un timp suficient la      dispozitie pentru realizarea acestor manuale, mai ales in componenta      digitala, care pentru unii e mai noua, pentru altii deja au experimentat.
  • Sa presupunem ca maine se va aproba metodologia, ca      maine vom sti bugetele, calendarul, este timp? Sunt conditiile propice pentru      realizarea de noi manuale in asa fel incat manualele la 1 septembrie anul      viitor sa fie pe bancile scolilor? A fost la un moment dat clasa I, a      aparut a II-a si in niste declaratii am mai auzit si de a V-a, desi pentru      a V-a nu a aparut programa scolara.

Alexandra Craciunoiu, reprezentant SIVECO: Cred ca in cateva luni putem digitiza un manual pe baza continutului existent

  • Noi facem manuale digitale de 2-3 ani pentru alte      tari, Kazahstan, Dubai. Cred ca in cateva luni putem digitiza un manual pe      baza continutului existent pornind de la propunerilor Ministerului, adica      transforma tot continutul din manual, fotografiile in aplicatii      interactive, filme, jocuri pentru copii, in cateva luni.
  • Am facut asta, dar nu pentru Romania. Putem face un      manual digital de 160 de pagini in 4 luni.
  • Manualele din Dubai sunt folosite pe tablete cu      Windows 8 si sunt interactive. Fiecare copil are tableta lui, au internet      Wi-Fi, iar elevii folosesc tablete la fel cum ar folosi un manual, numai      ca in loc de fotografii au experimente interactive, filme.
  • Avem niste demo-uri in limba romana.
  • Alt reprezentant SIVECO: In limba romana avem demo,      nu am realizat un manual intreg. Am facut o incercare dupa specificatiile      Ministerului, stiti foarte bine cand a lansat propunerea de manuale      digitale, este doar demonstrativ, dupa programa scolara.
  • Manualele digitale respecta intocmai manualul      tiparit. Noi nu il facem in scopul de a fi folosit exclusiv manualul      digital in sala de clasa, ci pentru a fi complementar. Avem imaginea din      manualul tiparit pe care elevul il are pe banca, si se transforma intr-o      interactivitate. Si daca in manualul tiparit pot avea o singura imagine,      in manualul digital pot avea o galerie de imagini prin care ii pot arata      elevului mult mai multe imagini ca sa inteleaga fenomenul sau sa ii      recreez un experiment samd. sau diverse jocuri prin care sa inteleaga mai      bine ceea ce ii explic, nu numai sa citeasca. Si este complementar, nu      este exclusiv manualul digital.
  • Cele pentru tarile straine pe care le-am lucrat sunt      dupa specificatiile beneficiarului. De la clasa I pana la clasa a XII-a.      Noi le-am facut de 3 ani, deci le si folosesc.

Paul Balogh, managing partner la Read Forward: Noi pariem pe tehnologia HTML

  • Toata lumea intreaba de costuri, dar suntem intr-o      situatie destul de ingrata. In primul rand este un domeniu destul de la      inceput, nu prea poti sa stii de costuri, in primul rand pentru ca nu stii      Ministerul ce fel de manuale vrea.
  • Daca Ministerul va ramane pe ideea ca un PDF glorios      e ceva interactiv, atunci va fi foarte simplu: toate editurile o sa dea      din print un PDF si o sa rezolve problema. Costurile zero si rezultatele      pe masura.
  • Daca vrem un manual care sa functioneze pe toate      device-urile, nu doar in universul Apple cum e la noi sau Windows, adica      sa mearga pe orice, atunci tehnologia trebuie sa fie de un alt tip.
  • Noi, de exemplu, pariem pe tehnologia HTML. Este o      platforma pe care noi am facut-o, functioneaza deja in clasele Samsung din      Romania si in Bulgaria si cat de curand in alte parti din lume. Asta e      tehnologia pe care pariem noi.
  • In aceasta tehnologie, costurile manualelor pe care      le-am facut noi pana acum au fost intre 5.000 de euro – cel mai micut,      insemnand vreo 80 de pagini – si cel mai mare in HTML pe care l-am facut      pana acum a fost 12.000 de euro. Dar suma nu inseamna mai nimic, pana la      urma, pentru ca totul depinde de pana la ce nivel mergi cu simularile.      Daca trebuie sa dezvolti un widget care iti face un experiment chimic, ca      sa faci asa ceva inseamna o suma de costuri. Trebuie sa gandesti cum va      functiona, apoi cum va functiona intr-un cadru de clasa.
  • Daca vom produce manuale digitale care sunt un      fisier care va sta pe o tableta, n-am rezolvat mare lucru, pentru ca asta      este o problema medicala. Daca vrem sa rezolvam doar o problema medicala,      copiii sa nu mai care ceva greu si sa care ceva usor, atunci ok, vom da      niste bani, avem niste PDF-uri si am rezolvat problema.
  • Dar asta nu e o rezolvare. Pasul este catre manuale      care functioneaza in interiorul unei clase in chip colaborativ. Daca uitam      cuvantul colaborativ, facem degeaba manuale digitale. Interactiv poate sa      insemne o persoana in fata tabletei; eu cu tableta sunt intr-o relatie      interactiva. Colaborativ e mai important decat interactiv aici.
  • Punctul esential este ca manualele digitale sa nu      fie doar individuale. Daca sunt individuale vom avea doar relatii      copil-tableta. Daca vrem sa fie colaborativ va trebui sa avem o relatie      elev-tableta-profesor si elev-tableta-alti elevi. De aceea pariul nostru      nu este in zona continutului, nu suntem o firma care produce continut. Nu      ne intereseaza asta in primul rand. O facem cumva de nevoie. Dar nu e asta      scopul nostru. Scopul nostru este sa avem o platforma HTML care sa      functioneze in clasa. Pana acum, asta facem.
  • E utilizata in acest moment la Liceul Kretzulescu in      Bucuresti, la un alt liceu din Sofia, la Politehnica Bucuresti si mai este      utilizat la Universitatea Sofia din Bulgaria.
  • La 4 ani, daca unui copil ii puneti o tableta in      fata, stie ce sa faca instantaneu.
  • Nu aveti nevoie de hardware specializat, nu trebuie      sa va cumparati servere, nu trebuie sa va cumparati computere avansate, nu      trebuie sa va cumparati tablete neaparat. Daca le aveti, e minunat, ca      tabletele sunt directia de fapt. Dar orice aveti, cata vreme e legat la internet      si are un browser modern functioneaza. Asa credem ca trebuie sa      functioneze orice continut.

Reprezentant Softwin: Nu stim de fapt ce vrea Ministerul

  • Ideea acestei dezbateri este sa intelegem ce vrea      ministerul, ca avem o metodologie care este/nu este in dezbatere publica.      Fiecare dintre noi probabil a trimis ce parere are despre acel draft de      metodologie si nu stim de fapt ce vrea Ministerul.
  • Ar fi pacat ca tocmai copiii acestia, care toata      ziua sunt cu tableta, cu smartphone-ul in mana, ei asta stiu. Acum      probabil vom avea problema sa ii apropiem de cartea scrisa, tiparita. Deci      nu cred ca este o problema sa ii apropiem de calculator, de digital.

Boris Singer, director editura SIGMA: Posibil MEN intentioneaza sa acorde intreaga comanda unei companii care sa faca de toate

  • Ministerul nu ne spune ce vrea. Ne-a anuntat demult      ca are intentia, dar nu am aflat. Poate ca ar trebui sa realizeze o      dezbatere publica pe ce platforma, cu ce programe sau dezbaterea ar trebui      sa se intample intre specialisti.
  • In orice caz, parerea noastra e ca ar trebui sa dea      drumul la manuale asa cum sunt, dupa care sa ataseze continuturi digitale      si orice alte forme pe care le vom cumpara bineinteles probabil prin      licitatii pas cu pas.
  • Posibil MEN intentioneaza sa acorde intreaga comanda      unei companii care sa faca de toate. Daca aceasta este intentia, o sa      asistam cu interes si o sa ne dam aportul in masura in care se poate.

Claudiu Istrate, reprezentant UER: In momentul aparitiei metodologiei o sa analizam si noi si daca este nevoie o putem ataca chiar si in contencios

  • Nu stiu daca se poate spune asa, pentru ca cel putin      eu unul monitorizez declaratiile, proiectele, intentiile ministerului pe      aceasta zona si nu am sesizat sa fie ceva. Am discutat cu principalii      actori in domeniu si toata lumea spune ca isi doreste co competitie      libera, transparenta.
  • Sigur ca depinde foarte mult de cum face jocurile      ministerul, dar noi n-o sa permitem.
  • In momentul aparitiei metodologiei o sa analizam si      noi si daca este nevoie o putem si ataca, cum ghilimelele de rigoare,      chiar si in contencios daca sunt elemente care strica aceasta competitie.      Nu cred ca despre asta este vorba.

Mihai Penescu, presedinte editura All, vicepresedinte UER: Se face aproape un an de cand discutam si intrebam aproape saptamanal Ministerul Educatiei ce se intampla si nu primim niciun raspuns

  • Editorii sunt foarte preocupati de acest subiect, si      anume manualele digitale. Sunt preocupati pentru ca, dupa parerea mea, cu      totii suntem intr-un domeniu de pionierat. In tari precum Germania si cele      asemanatoare se lucreaza la produse digitale de vreo 20 de ani. Evolutia      pe care eu o cunosc in Germania este de felul urmator: acum 20 de ani      editorii mari educationali au cumparat cate o firma de soft si au pus-o la      treaba pentru a face produse digitale. Nu cred ca cineva dintre ei si-a      recuperat investitia. S-au produs lucruri minunate, sunt la un nuivel care      pentru noi este Razboiul Stelelor, dar sunt in continuare eforturi pe cai      paralele si de aici si finalizarea va fi peste zeci de ani, in sensul in      care sa ai manuale digitale pentru toate disciplinele, cu toate      continuturile, interactiv, interdisciplinar, samd.
  • Am avut ocazia sa discut cu un mare editor german de      carte educationala de la care am retinut 2 lucruri: un experiment in      Spania, pe tablete. O scoala si-a facut manuale digitale si le-a dat      copiilor tablete si care dupa cateva luni a fost oprit experimentul pentru      ca a fost un dezastru. Copiii si-au pierdut tabletele, le-au spart, si-au      pierdut interesul. Asta este experimentul din Spania. Al doilea element:      ei au materiale multimedia construite in ultimii 20 de ani, au experienta      tabletelor si a multor device-uri si concluzia lor la momentul acesta      este: ei considera ca scoala se face cu manual tiparit la care se ajuta cu      elemente multimedia. Deci elemente multimedia, softurile educationale sunt      un ajutor pentru manualul tiparit. Asta considera nemtii situatia      momentului. Ce o fi peste 5 sau 10 ani este o alta discutie.
  • Noi, dupa parerea mea, suntem intr-o epoca de pionierat.      Tehnologia avanseaza extrem de repede, avanseaza nefocalizat, sunt foarte      multe cai pe care multe companii ataca, asta face ca si continutul sa fie      divizat si continutul este mult in urma cu tehnologia. Munca la content      este imensa.
  • Noi, ca tara, ar trebui sa avem un punct de plecare,      sa avem un mic plan, o strategie realista care sa ia in seama tehnologiile      existente, necesitatea si tintele pe care trebuie sa le atingem cu elevii,      sa ia in seama starea scolii si costurile: ca timp, ca bani, ca efort      uman.
  • Ministerul este singurul, conform legilor romanesti,      care poate sa dea aceste cateva repere, sa creeze o mica strategie si sa      le spuna tuturor care sunt tintele, ca noi pe urma sa stam impreuna, sa ne      batem capul sa vedem ce putem face fiecare si in ce conditii. Ori noi acum      ne intrebam unii pe altii. De asta regret enorm ca Ministerul nu are      niciun reprezentant in aceasta dezbatere si nu da niciun raspuns la nicio      intrebare din partea noastra sau a presei.
  • Se face aproape 1 an de zile de cand discutam si      intrebam aproape saptamanal ce se intampla si nu primim niciun raspuns.      Ministerul nu stie, asta e realitatea. Daca ma intrebati pe mine, eu nu      cred ca este o persoana in minister care sa poata sa scrie o foaie de      hartie cu ceea ce am spus eu acum: adica o mica strategie, un mic plan, un      mic buget. Ce vor sa faca? pana nu vom avea asa ceva, vom ramane sa baltim      asa cum baltim din 2006 nu s-a mai produs niciun manual, nici ala amarat      pe hartie, si invatamantul romanesc nici nu mai stie unde este din punct      de vedere al mijloacelor de invatamant fata de Europa.
  • In Frankfurt am vazut eforturile unei firme de IT      care produce materiale educationale in 3D, lucru la care noi nu ne-am      gandit. Si am vazut pe niste televizoare imense, la care iti pui ochelari      3D ca la cinema si cu o telecomanda

Claudiu Istrate, reprezentant UER:

  • Daca chiar maine domnul ministru ar aproba acea      metodologie si daca si-ar respecta cuvantul dat ca va acorda 6 luni din      momentul aprobarii metodologiei pentru realizarea proiectului de manual,      asta ne duce pana inclusiv in aprilie. Luna mai i-ar trebui in mod      absolut, o luna, domnului Mirescu [Silviu Cristian Mirescu, Directorul      Centrului National de Evaluare si Examinare din subordinea Ministerului      Educatiei – n.red.] ca sa le evalueze. Ajungem in iunie. Cand vor mai fi      ele vazute de invatatori, cand se centralizeaza comenzile la scoala, la      inspectorat, cand se anunta mai departe producatorul ca sa isi ia masuri      sa le fabrice in varianta tiparita, in varianta digitala, aici iar sunt chestiuni      pe care noi nu le stim – nici problematica dreptului de autor, nici      problematica achizitiei nu este lamurita la nivelul ministerului, si se      apropie toamna si de asta spuneam ca acest calendar anuntat de domnul      ministru este in pericol.
  • Nu vrem sa fortam, probabil ca nu au fost de ajuns      vreo 6 luni pentru elaborarea metodologiei, desi 70% din ea este cea      veche, din 2006. Nu stiu, poate ca nu mai este urgenta sau s-a schimbat      prioritatea, dar atunci trebuie sa stim si noi.

Ana Munteanu, editura Minerva, Asociatia Carte Scolara: Iarasi incepem cum nu trebuie, deci nu facem si finalitatile pe cicluri, ci doar inceputurile

  • In luna aprilie a pornit: facem manuale pentru clasa      I, clasa a II-a, clasa a V-a, clasa a IX-a. La clasa a V-a si a IX-a nu      avem nici pana in acest moment nici macar puse in dezbatere publica      planurile cadru, nicidecum programele scolare.
  • Ca de obicei, opinia mea este ca iarasi incepem cum      nu trebuie, deci nu facem si finalitatile pe cicluri, ci doar      inceputurile, ceea ce cred ca este o trasnaie pentru ca totdeauna ne vom      trezi cand ne apropiem de final ca aglomeram in ultimul manual din ciclu      tot ceea ce ne-a scapat pe parcurs, nu noua editorilor – n-avem nicio      vina, noi ne jucam la impuse. Daca programa este stramba, si manualul nostru      va fi stramb sau schiop.
  • Apoi a pornit ideea ca facem manuale digitale      incepand cu clasa I. Toti specialistii, inclusiv cei care se ocupa de      manuale scolare la Siveco, directorul pe domeniu isi exprima opinia      intr-un interviu ca n-ar trebui pana la 10 ani sa utilizeze foarte mult      latura digitala. Clasa I este pentru socializare, deci nu vrem sa izolam      in banca niste elevi care vor sta cu ochii in tableta, acasa la fel, sau      in fata computerului, vor ajunge chiori, obezi, cocosati si in general      insingurati.
  • In schimb, pentru aceasta varsta, pana la 10 ani      este recomandat o ora pe zi sa stea copilul. Deci de ce vrem noi integral      manuale de clasa I in varianta digitala? Noi, insemnand, ministerul. Oare      nu ar trebui psihologii sa se ocupe de acest lucru. Cei de la Institutul      de Stiinte ale Educatiei fug ca dracul de tamaie de a da un raspuns ori de      cate ori cel putin asociatia noastra a incercat sa ii intrebe daca este      optim sau nu este optim.
  • Varianta in care ministrul spune: nu dam tablete in      prima parte, ci va fi un laptop si o tabla digitala, ce am facut, am      schimbat creta cu o varianta pe care o proiectam? Ce facem cu      retroproiectorul? Care este latura interactiva? Cu ce il amuza pe elev ca      vede un film in loc sa-si dezvolte acea particica din creier pe care doar      scrisul o dezvolta? Care este castigul?
  • Eu, ca editor, ma intreb: nu cumva peste 10 ani vor      veni unii si ne vor pune la zid: oamenii astia de ce s-au lasat tarati in      aceasta cursa dementa? Pentru ca va uita toata lumea ca un ministru a      lansat un proiect, in schimv editorii sper ca vor trai si peste 10 ani, ei      ca brand, si noi vom fi cei pusi la zid.
  • Deci noi trebuie sa-i aducem la masa discutiilor      oneste, reale, profesionale.

Dane Karoly, director Editura Didactica si Pedagogica, vicepresedinte UER: Cred ca ar fi foarte benefic daca introducerea manualelor s-ar intampla in doi pasi

  • Cred ca decizia Ministerului sa introduca manuale      digitale in invatamant este una luata si pana la urma se va materializa.      Ceea ce ne lipseste editorilor de carte este experienta in acest domeniu,      este clar. Unele edituri au inceput sa faca mici exercitii, dar putem sa      le consideram doar niste exercitii de incalzire si nu neaparat reusite.
  • Dar lipseste experienta si a Ministerului, pentru ca      a formula metodologia, caietul de sarcini pentru a anunta o licitatie nu      este un lucru foarte simplu, mai ales daca este vorba despre o treaba pe      care nu ai mai facut-o. Si manualele digitale evident ca nu au fost      licitate pana in prezent.
  • Eu cred ca din acest motiv este intarzierea si      nesiguranta aceasta pe care o constatam din partea Ministerului. De aceea      cred ca ar fi foarte benefic daca introducerea lor s-ar intampla in doi      pasi. Atunci cand se anunta licitatia pentru manualele noi, in pasul I sa      se anunte licitatie pentru manuale pe hartie, cu conditia ca acele edituri      care vor iesi castigatoare vor avea dupa aceea obligatia sa faca demersuri      pentru digitalizare in termen de. Aici s-a spus si 4 luni, poate sunt si 6      luni, deci un criteriu rezonabil.
  • Din punctul de vedere al editurilor, in momentul de      fata exista urmatoarea mare dilema: sa zicem ca se va anunta o licitatie      pe manuale la care se pare ca trebuie sa ne prezentam concomitent cu      manuale pe hartie si manuale digitale. Manualele pe hartie poate stim cum      trebuie sa le facem, manualele digitale nu stim. Nu stim cum sa le facem,      in cat timp sa le facem, cat vor cere pe ele, pentru ca fiind o licitatie      va fi si lupta preturilor. Deci este o mare nebuloasa pentru noi si atunci      daca, in schimb, eu sunt obligat sa digitalizez manualul doar dupa ce l-am      castigat deja pe cel pe hartie, deja am un scop pentru care merita sa lupt      si sa investesc. Cred ca aceasta ar fi cumva o strategie care ar putea da      roade.
  • Dar trebuie sa recunosc ca eu deja am facut pasul in      sensul ca am propus acest lucru Ministerului si nu mi se pare ca am avut      mare succes.

Paul Balogh, managing partner la Read Forward:

  • Povestea cu imaginatia este unul dintre argumentele      cele mai puternice impotriva digitalizarii sau utilizarii tehnologiei in      scoli. Cred ca aveti dreptate totala daca va referiti la imaginatie in      sensul operelor literare. Si nu cred ca trebuie inlocuita literatura cu      filmul, asta clar.
  • Cred in schimb ca exista multe feluri de imaginatie      si oricat de imaginativ ar fi un copil, cred ca nu poate sa isi reprezinte      ce se intampla cu un triunghi cand este proiectat pe o sfera. Poate sa isi      imagineze cat vrea, cata vreme nu are o experienta fie fizica, reala, fie      una virtuala, adica reprodusa intr-un spatiu 3D undeva, nu are cum sa isi      imagineze in ce conditii suma acelor unghiuri nu va mai fi 180. Asta voiam      sa precizez apropo de imaginatie.

Mihai Penescu, editura All, vicepresedinte UER:

  • Eu nu am pledat impotriva digitalizarii si nu voi      pleda niciodata, sunt fizician. E vorba de clasa I, primii pasi, cand      copilul trebuie lasat cat mai liber.

Paul Balogh, managing partner la Read Forward:

  • Firmele de IT care se ocupa de educatie sunt cumva      un soi de intermediari intre edituri, ministere, profesori, intr-un spatiu      destul de haotic. Prin urmare avem niste asteptari de la acesti actori. De      la Minister, de exemplu, varianta ideala ar sa fie transparenti, ceea ce      nu prea au dovedit pana acum, am vazut toti tot felul de licitatii      suspecte, iata nu au venit la dialog, dialogurile de la minister sunt      destul de mimate, adica nu vedem consecintele lor. Deci prima problema pe      care eu mi-as dori-o in raport cu Ministerul este sa fie transparent, sa      vedem ce vrea, cand vrea, de ce vrea asa si nu altfel, cine sunt expertii      pe care s-au bazat cand fac acele strategii.
  • A doua ar fi competenta: atunci cand un minister      vine si iti propune manuale in format PDF, putem avea indoieli serioase      despre competenta cu care acel document a fost creat.
  • Si editurile au pacatul lor: in Romania      experimenteaza extrem de putin sau deloc. Nu poate Ministerul sa vina sa      aiba nu situ ce viziune care sa functioneze perfect din ziua 1. Editurile      ar trebui sa experimenteze atat cat pot. Unii pot sa cumpere firme IT, cum      ati dat exemplul din Germania si stiu si eu un exemplu din Brazilia, dar trebuie      sa fie edituri care sa isi permita sa cumpere firme IT. La noi situatia      este mai degraba invers. Dar cooperarea nu este exclusa, nu cred ca sunt      atat de multe firme de IT care sa refuze o cooperare, chiar si pro-bono,      pentru un mic experiment. Hai sa vedem daca acel capitol din acel manual      al dumneavoastra ar putea functiona intr-o varianta electronica pe care o      propune firma X, Y sau Z. Deci deocamdata editurile au acest pacat ca stau      foarte cuminti, prea cuminti in raport cu chestiunea aceasta. Stiu ca este      lipsa de bani, dar este si lipsa de imaginatie din pacate in aceasta lupta      care este tot timpul sa innoim materialele pe care le folosim.
  • Singurii de care nu ma tem sunt copiii. Nu am nicio      indoiala ca oricat de complicat ar fi softul pe care i l-ati da unui      copil, ii ia 3 ore ca sa inteleaga ce trebuie sa faca cu el, si eventual      daca il lasi in pace peste 2 saptamani vine si iti propune o imbunatatire.      De aici nu trebuie sa ne fie teama, copiii cu tehnologia sunt nativi.
  • Teama poate sa vina dinspre profesori si dinspre      directorii de scoli care decid atat cat decid in legatura cu aceste      tehnologii. Si ei ar trebui sa fie la fel de experimentalisti precum ar      trebui sa fie editurile, sa incerce si se pot face lucruri si pro bono.
  • Daca vrem sa facem pasi in plus, oamenii sa se      plictiseasca mai putin in clase si sa fie mai atenti la lucruri noi,      atunci si noi trebuie sa fim noi odata cu ei. Noi suntem in situatia in      care suntem o gramada de adulti care gestionam in felurile noastre aceasta      chestiune digitala si noi suntem prea vechi. Iar plictiseala este moartea      educatiei.

http://www.gandul.info/stiri/ancheta-a-ipj-arges-dupa-ce-parintii-unui-baiat-de-13-ani-au-sesizat-ca-acesta-ar-fi-fost-violat-de-un-coleg-11557806

Anchetă a IPJ Argeş, după ce părinţii unui băiat de 13 ani au sesizat că acesta ar fi fost violat de un coleg

Poliţiştii au început o anchetă după ce părinţii unui copil de 13 ani, de la şcoala din localitatea argeşeană Babana, au depus o sesizare că băiatul lor ar fi fost violat de un coleg cu un an mai mare, într-un lăstăriş, pe maul unei ape, lucru pe care l-ar fi văzut şi alţi colegi ai celor doi copii.

Potrivit primelor date ale anchetatorilor, incidentul ar fi avut loc în afara şcolii, pe malul unei ape, acolo unde cel mai mare dintre ei l-ar fi dus pe celălalt, iar colegi ai celor doi susţin că i-au văzut pe aceştia întreţinând relaţii sexuale într-un lăstăriş, pe marginea unui pârâu, transmite corespondentul MEDIAFAX..

„Un băiat ne-a spus că s-au dus în pădure şi au făcut prostii. A venit Poliţia, ei sunt în clasa a VI-a, cel mare e repetent. Nu s-a întâmplat în şcoală, ci în afara ei, la terminarea cursurilor. Noi am auzit că nu e prima oară, au mai făcut aşa. Noi ce să zicem, râdem de ei. Luni s-a întâmplat, dar acum au aflat profesorii. Ce să spunem, facem glume pe seama lor şi râdem de ei”, a declarat un coleg de clasă al celor doi băieţi.

La Şcoala gimnazială Babana a venit, joi, inspectorul teritorial al Inspectoratului Şcolar Judeţean Argeş, care a refuzat să comenteze incidentul, motivând că este o anchetă în desfăşurare.

Cazul a intrat în atenţia asistenţilor sociali ai Primăriei, care au anunţat Direcţia Generală pentru Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Argeş şi au declarat că vor oferi consiliere psihologică gratuită celor doi băieţi şi părinţilor acestora.

Băiatul de 14 ani nu recunoaşte că l-a violat pe cel mai mic cu un an şi spune că a fost un act înfăptuit de comun acord, iar scena despre care există indicii că nu s-ar fi petrecut pentru prima dată între cei doi este o consecinţă a vizionării pe internet a filmelor cu caracter pornografic.

„Noi am aflat de la unul dintre poliţişti. S-a întâmplat în afara şcolii după orele de şcoală, au fost pe gârlă copiii care au vrut să vadă nivelul apei. La noi au fost inundaţii, iar unul dintre copii i-a văzut şi a spus ce s-a întâmplat. Ne-am autosesizat şi am sunat la DGASPC Argeş, am vorbit şi cu părinţii. Pe unul dintre copii, pe cel mic, l-am simţit cam afectat, probabil că celălat îl domina. Noi vom acorda gratuit consiliere psihologică copiilor şi părinţilor, ambii copii sunt în aceeaşi clasă, dar cel mare a rămas repetent. Ancheta e în curs de desfăşurare, poate părinţii nu au dialog cu copiii, pe care i-am întrebat de unde le-a venit ideea şi au spus că au văzut pe internet nişte cazuri şi că a fost un fapt de comun acord. Cel mare spune că l-a convins pe cel mic, cel mai mic părea însă mai retras, mai speriat, nu ştia dacă să spună sau să nu spună, se pare că era ameninţat de cel mare, dar nu ne putem pronunţa”, a declarat asistentul social de la Primăria comunei argeşene Babana.

Mama băiatului de 13 ani a depus plângere la Poliţie pentru viol, iar pioliţiştii au început o anchetă în acest caz.

„Vă confirm faptul că a fost depusă o sesizare, colegii mei fac verificări şi investigaţii, este vorba de un presupus act de viol. O să vedem dacă se confirmă, dacă a fost o faptă acolo, dacă a fost un act consimţit, este vorba de copii de 13 şi de 14 ani, vor fi şi expertize psihiatrice. Este prematur să mă pronunţ, o să vedem”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Argeş, comisar şef Dănuţ Dinu.

Cazul a fost anunţat la Direcţia Generală pentru Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, iar ancheta acestei instituţii şi cea a poliţiştilor sunt în desfăşurare.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/chitoiu-nu-promite-6-din-pib-pentru-educatie-in-2014-654016.html

Chiţoiu nu promite 6% din PIB pentru Educaţie, în 2014

Guvernul nu poate promite că în bugetul pe 2014 vor fi prevăzuţi 6% din PIB pentru Educaţie, dar sumele vor fi mai mari faţă de acest an, le-a spus ministrul Finanţelor studenţilor de la Universitatea de Vest Timişoara, cu care s-a întâlnit joi, în replică aceştia anunţând declanşarea de proteste.

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Daniel Chiţoiu, ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu şi ministrul pentru IMM şi Turism, Maria Grapini, au participat, joi, la Universitatea de Vest din Timişoara, la o întâlnire cu oameni de afaceri din Timiş şi Arad, dar şi cu studenţi.

Preşedintele Organizaţiei Studenţilor din Universitatea de Vest, Vlad Cherecheş, l-a întrebat pe ministrul Economiei dacă în bugetul pe anul 2014 vor fi prevăzuţi 6 la sută din PIB pentru Educaţie, Chiţoiu răspunzând că Guvernul nu poate promite acest lucru. „Sumele pentru Educaţie în 2014 vor fi mai mari decât în 2013, dar nu putem promite că vor atinge şase la sută din PIB”, a afirmat Daniel Chiţoiu.
În replică, preşedintele Organizaţiei Studenţilor din Universitatea de Vest Timişoara a anunţat că studenţii nu sunt mulţumiţi de acest răspuns şi că vor declanşa proteste în toate centrele universitare din ţară. „Noi sperăm să fie o creştere cât mai mare a finanţării în învăţământ, iar ceea ce ne interesează pe noi este finanţarea pentru învăţământul universitar şi ne dorim o creştere cât mai mare a finanţăirii pe student. Vrem ca aceasta să fie cel puţin la nivelul anului 2008, pentru că de atunci a scăzut cu 50 la sută. Răspunsul a fost unul diplomatic, tipic pentru politicieni, care ne anunţă că va fi mai bine, dar nu e de ajuns. Nu suntem mulţumiţi, nu vom sta cuminţi în aceasta toamnă. ANOSR (Asociaţia Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România – n.r.) se pregăteşte pentru proteste. La jumătatea lunii noiembrie vom ieşi în stradă să ne cerem drepturile. Vor fi proteste în toate centrele universitare, inclusiv la Timişoara, unde sperăm să ne adunăm câteva mii”, a declarat Vlad Cherecheş.

Potrivit acestuia, în 13 noiembrie studenţii din toată ţara vor organiza mitinguri de protest pentru a determina Guvernul să aloce şase la sută din PIB, în 2014, pentru Educaţie.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/chitoiu-nu-promite-6-din-pib-la-educatie-studentii-ameninta-cu-proteste-316064.html

Chiţoiu nu promite 6% din PIB la Educaţie. Studenţii AMENINŢĂ cu proteste

Ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu, a declarat, în faţa studenţilor de la Universitatea de Vest Timişoara, că nu poate promite că în bugetul pe 2014 vor fi prevăzuţi 6% din PIB pentru Educaţie, dar sumele vor fi mai mari faţă de acest an. Ca reacţie la declaraţiile ministrului, studenţii au ameninţat cu declanşarea unor proteste, transmite Mediafax.

„Sumele pentru Educaţie în 2014 vor fi mai mari decât în 2013, dar nu putem promite că vor atinge şase la sută din PIB”, a răspuns Daniel Chiţoiu la o întrebare adresată de către Preşedintele Organizaţiei Studenţilor din Universitatea de Vest, Vlad Cherecheş.

În replică, acesta a anunţat că studenţii nu sunt mulţumiţi de acest răspuns şi că vor declanşa proteste în toate centrele universitare din ţară.

„Noi sperăm să fie o creştere cât mai mare a finanţării în învăţământ, iar ceea ce ne interesează pe noi este finanţarea pentru învăţământul universitar şi ne dorim o creştere cât mai mare a finanţăirii pe student. Vrem ca aceasta să fie cel puţin la nivelul anului 2008, pentru că de atunci a scăzut cu 50 la sută. Răspunsul a fost unul diplomatic, tipic pentru politicieni, care ne anunţă că va fi mai bine, dar nu e de ajuns. Nu suntem mulţumiţi, nu vom sta cuminţi în aceasta toamnă. ANOSR (Asociaţia Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România – n.r.) se pregăteşte pentru proteste. La jumătatea lunii noiembrie vom ieşi în stradă să ne cerem drepturile. Vor fi proteste în toate centrele universitare, inclusiv la Timişoara, unde sperăm să ne adunăm câteva mii”, a declarat Vlad Cherecheş.

Potrivit acestuia, în 13 noiembrie studenţii din toată ţara vor organiza mitinguri de protest pentru a determina Guvernul să aloce şase la sută din PIB, în 2014, pentru Educaţie.

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Daniel Chiţoiu, ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu şi ministrul pentru IMM şi Turism, Maria Grapini, au participat, joi, la Universitatea de Vest din Timişoara, la o întâlnire cu oameni de afaceri din Timiş şi Arad, dar şi cu studenţi.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/scoala/ecran-tactil-1_52694afcc7b855ff56768761/index.html

FOTO Invenţiile interactive de la Târgul Educaţional Bucureşti 2013: table magnetice şi table cu ecran tactil

Zeci de elevi de gimnaziu şi de liceu au vizitat joi Târgul Educaţional din Bucureşti 2013, unde au avut ocazia să testeze şi să se joace cu cele mai noi gadget-uri şi invenţii realizate special pentru sălile de clasă ”inteligente”.

De la tablete electronice pe post de caiet, la monitoare cu touch screen (ecran tactil) în loc de tradiţionalele table negre şi până la tot felul de obiecte cu ajutorul cărora profesorii de fizică, biologie sau chimie pot să exemplifice într-un mod interactiv şi demonstrativ lecţiile.

Copii au fost încântaţi de ecranele tactile ale monitoarelor uriaşe de la firma Hitachi montate pe un zid improvizat în centrul expoziţiei.

„Chiar mi-ar plăcea să văd aşa ceva la mine în clasă, aş vrea să mă scoată mai mult la tablă. Cu monitoare din acestea pe post de tablă nu ne-am mai murdări pe mâini de cretă”, a spus o elevă de clasa a VIII-a, Emi.

De asemenea, ea s-a mai arătat încântată şi de tehnologia tabletelor şi spune că i-ar plăcea să înveţe cu aşa ceva la clasă, mai ales că ea are deja tabletă acasă şi ştie să o utilizeze.

Alături, o altă firmă, Eurodidactica, a prezentat mai multe invenţii şi tehnologii care fac mai distractiv şi mai interactiv actul de predare-învăţare la clasă. ”Adevărul” a stat de vorbă cu unul dintre reprezentanţii lor, Alexandru Covaliuc, care ne-a explicat cum se lucrează cu o tablă cu ecran tactil şi proiector.

„Se poate lucra cu degetul pe ecranul tactil al tablei sau cu un creion special, pe care îl recomandăm fiindcă este extensibil şi profesorul nu trebuie să stea în faţa vidoproiectorului. Ca să funcţioneze, are nevoie de un calculator şi de un videoproiector (care se montează sus în faţa tablei ca să transmită imaginea). Se vine cu un soft special în care sunt implementate mai multe programe educaţionale. Sunt şi table speciale care comunică wireless cu calculatoarele sau cu tabletele, depinde ce au la clasă copiii, dar au programe speciale în funcţie de materie”, a explicat Covaliuc.

Tot de la Eurodidactica, vizavi, un profesor de fizică, Victor Postelnicu, a arătat unui grup de copii de gimnaziu, entuziasmaţi, cum funcţionează cea mai nouă invenţie a sa. Deşi a ieşit recent la pensie, profesorul spune că este un „om al viitorului” şi că îl pasionează gadgeturile, mai ales cele care pot fi utilizate în procesul de educaţie şi de trei luni lucrează pe post de consultant la Eurodidactica, firmă care realizează materiale didactice pornind de la copiii de clasa pregătitoare şi până la studenţi.

„Sunt materiale pentru diferite discipline fizică, matematică, istorie, chimie şi în special geografie”, explică el arătând demonstrativ către hărţine în relief din stânga sa şi către rafturile pline de tot felul de lucruri de la forme geometrice la echipamente pentru experimente de chimie. „Avem multe materiale care pot fi folosite ca şi auxiliare, table magnetice, videoproiectoare, table interactive. Materialele sunt în special pentru demonstraţii, să pună în evidenţă diverse fenomene, spre exemplu dispozitivul acesta pune în evidenţă propagarea undei plane”, spune profesorul arătând spre un obiect din faţa sa care arată ca un ţambal.

Pe tabla din spatele său are o trusă de optică geometrică cu ajutorul căreia poate realiza experimente la clasa a VII-a. Componentele sunt lentile din sticlă de diferite forme care se ataşează magnietic pe tablă în dreptul unei surse laser care emite o rază de lumină.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/video-mesajul-nicu-covaci-phoenix-sustine-6-pib-educatie-1_52692218c7b855ff5675b59e/index.html

VIDEO Mesajul lui Nicu Covaci de la Phoenix, prin care susţine 6% din PIB în educaţie

Trupa Phoenix a anunţat că sustine campania „6 pentru educaţie”, iniţiată de curând de Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) în numele studenţilor nemulţumiţi de subfinanţarea educaţiei în România, cerând alocarea celor 6% din PIB promise prin Legea Educaţiei Naţionale.

”Raportat la problemele actuale din România, considerăm că un foarte mare aport îl aduce o slaba finanţare a educaţiei. Problemele cu care se confruntă studenţii au fost prea mult timp neglijate, iar condiţiile în care supravieţuieşte sistemul de învăţământ nu sunt deloc mulţumitoare. Este nevoie de o schimbare pentru a intra în normalitate”, susţin reprezentanţii Transsylvania Phoenix.

Pe site-ul campaniei lansate de cei de la ANOSR, „6 pentru educatie”, este postat şi un film cu mesajul de susţinere în care apare Nicu Covaci.

”Prin intermediul Campaniei ”6 pentru Educaţie”, ANOSR, alături de alţi reprezentanţi ai grupurilor sociale implicate direct în domeniul educaţiei, cer Guvernului României şi factorilor decidenţi să îşi asume real responsabilitatea pentru starea sistemului educaţional din România, să conştientizeze importanţa investiţiei în educaţie ca sursă de dezvoltare sustenabilă a statului pe termen lung, beneficiile pe care aceasta le poate genera la nivelul societăţii şi rolul pe care aceasta îl poate juca în ieşirea României din criza economică şi totodată să respecte asumările făcute la nivel naţional şi internaţional în ceea ce priveşte finanţarea educaţiei. În acest sens, cerem alocarea unui procent de minimum 6% din PIB pentru educaţie aşa cum prevede Legea Educaţiei Naţionale şi Pactul Naţional pentru Educaţie semnat de toate partidele parlamentare în 2008. Considerăm că sistemul de educaţie nu mai poate trăi din cârpeli şi peticeli ale problemelor şi este nevoie de o investiţie adecvată în educaţie pentru a scoate educaţia din colaps, care să reflecte tratarea ei cu adevărat ca prioritate naţională”, se arată în motto-ul campaniei ANOSR.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/primul-mba-business-online-romania-destinat-angajatilor-emag-1_526913a2c7b855ff5675632a/index.html

Primul MBA de business online din România, destinat angajaţilor eMAG

eMAG a anunţat lansarea Academiei eMAG, despre care susţine că este primul MBA de business online din România, destinat într-o primă fază angajaţilor companiei de comerţ online. În cadrul programului de jumătate de milion de euro vor preda profesori români şi străini, specialişti în dezvoltarea afacerilor online.

Programul va fi destinat în primă fază doar angajaţilor eMAG, însă compania ia în calcul extinderea lui către public şi crearea de parteneriate cu universităţile, se arată într-un comunicat de presă.

„Online-ul a avut o evoluţie foarte bună în ultimii ani în România însă, pentru a duce lucrurile la următorul nivel, avem nevoie de know-how şi de cât mai mulţi specialişti în industrie”, spune Iulian Stanciu, general manager eMAG.

„Acesta este motivul pentru care am vrut să construim în interiorul eMAG o academie de business online, în cadrul căreia să aducem cei mai buni profesori din ţară şi străinătate. Vrem să creăm specialişti în business-ul online şi să facem transfer de know-how pe care oamenii să-l poată folosi imediat. Într-o primă fază, eMAG Academy  va fi un program destinat doar angajaţilor eMAG însă luăm în calcul deschiderea programului pentru public sau parteneriate cu principalele instituţii de învăţământ superior la următoarele ediţii“, a explicat Stanciu.

Program de jumătate de milion de euro

eMAG Academy a reprezentat o investiţie de 500.000 de euro. Programul va avea o durată de 1 an şi va fi împărţit în două niveluri.

Primul nivel, dezvoltat împreună cu Ascendis, urmăreşte mai multe arii de expertiză precum finanţe, management operaţional sau managementul de proiect.

Cel de-al doilea nivel al programului, eMAG Academy Advanced, a fost dezvoltat împreună cu Maastricht School of Management şi va avea o componentă puternică de leadership şi strategie, pregătind oamenii pentru poziţii de management.

MBA aplicat la job

“eMAG Academy este un program inovativ în primul rând prin abordarea pragmatică: este o şcoală de business cu puternic accent pe punerea în practică a cunoştinţelor”, spune Irina Mincinopschi, HR manager eMAG.

„Spre deosebire de alte MBA-uri cu accent pe educaţie formală, miza acestui program este să transferăm cunoştinte cu aplicabilitate imediată, care să dezvolte în timp scurt specialişti în business online. O asemenea abordare este importantă azi, când job description-urile se schimbă cu viteza luminii, iar angajaţii trebuie să înveţe mult mai mult la locul de muncă”, a explicat aceasta.

40 de angajaţi selectaţi la prima ediţie

Procesul de selecţie a participanţilor de la prima ediţie a durat peste două luni, timp în care din cei peste 180 de  înscrişi au fost aleşi 40 de participanţi. Ei vor avea la cursuri, în calitate de profesori, oameni de afaceri cu expertiză regională precum Adrian Stanciu, managing partner Wanted Transformation si Human Synergistics, (Leadership and Change) sau Florin Ilie, head of strategy ING, (Strategic Business Management) sau specialişti străini precum Paul Garrison (Operational Strategic Marketing) sau Ian Jindal (Retail marketing and e-commerce).

„Pentru acest program am adus împreună profesori şi experţi de pe mai multe continente, oameni care pe lângă experienţa şi carierele internaţionale au şi o cunoaştere foarte bună a mediului de business şi a dinamicilor din Europa Centrală şi de Sud-Est. Prin această colaborare ne continuăm şi consolidăm demersurile de a ne face recunoscuţi în România şi în regiune pentru relevanţa şi aplicabilitatea imediată a programelor noastre sau, mai simplu, ca şcoala cu ‘mânecile suflecate’”,spune Dorina Surugiu, managing director la Maastrich School of Management.

http://adevarul.ro/locale/calarasi/o-sansa-promotia-someri-2013-caravana-carierelor-ajunge-malul-borcei-1_526a06a7c7b855ff56798a22/index.html

O şansă pentru promoţia de şomeri 2013. “Caravana Carierelor” ajunge şi pe malul Borcei

Proaspeţii absolvenţi îngroaşă rândurile şomerilor. În judeţul Călăraşi, 885 de tineri, promoţia 2013, au fost înregistraţi în evidenţa AJOFM.  Dintre aceştia, 4 au absolvit învăţământul profesional, 844 liceu sau şcoală postliceală şi 37 învâţământul universitar.

Pentru a veni în sprijinul acestora, deputatul PDS de Călăraşi, Daniel Florea doreşte să aducă pe mlul Borcei “Caravana Carierelor”. În urma discuţiilor purtate cu Dumitru Costin, liderul Blocului Naţional Sindical, proiectul “Caravana Carierelor” va introduce în itinerariul său şi Călăraşiul. Blocul Naţional Sindical poate fi pentru tinerii călărăşeni un partener major în identificarea şi soluţionarea problemelor cauzate de lipsa unui loc de muncă sau de perspectiva ca, de multe ori, odată cu terminarea studiilor, tinerii se transforme în  “şomeri cu diploma”, scrie pe pagina sa de facebook, deputatul Daniel Florea.
Viitorul, creionat în funcţie de piaţa muncii
Parlamentarul precizează că proiectul implementat de Blocul Naţional Sindical se adresează elevilor de liceu care se pregătesc să păşească spre ciclul superior de învăţământ sau spre piaţa muncii, adolescenţilor care au nevoie de îndrumare din partea unor experţi în domeniul dezvoltării profesionale şi personale. “Timp de un an şi jumătate, o echipă de specialişti va străbate 21 de judeţe , va merge în licee şi şcoli profesionale şi va discuta cu elevii în cadru formal şi informal, ajutându-i să îşi creioneze viitorul în funcţie de aspiraţii, de competenţe şi de tendinţele înregistrate pe piaţa muncii. Echipa de implementare şi-a propus să consilieze direct, personal, un număr de minim 3.500 de elevi, iar 1050 dintre tinerii participanţi la sesiunile de consiliere vor primi din partea proiectului câte un netbook”, susţine parlamentarul călărăşean.

http://adevarul.ro/locale/calarasi/foto-geniile-calarasiului-george-silvian-baltac-karina-enuica-mandria-baraganului-1_52692a6cc7b855ff5675e15e/index.html

FOTO Geniile Călăraşiului. George Silvian Baltac şi Karina Enuică, mândria Bărăganului

Unul dintre cei mai străluciţi elevi ai judeţului Călăraşi, George Silvian Baltac, un geniu al chimiei, şi-a văzut visul cu ochii. Este student, în anul II, la prestigioasa universitate Cambridge. Cu un palmares doldora de diploma şi medalii, Karina Enuică  face parte din elita tinerilor din toată ţara, adolescenta reuşit să impresioneze chiar şi peste hotare.

Fost elev al liceului Teoretic “Neagoe Basarab” din Olteniţa, George Silvian Baltac, a obţinut două medalii de argint la olimpiadele internaţionale din anul 2010. Prima dintre ele a câştigat-o la Olimpiada de Ştiinte a Uniunii Europene, iar pe cea de-a doua la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară desfăşurată în Siberia. În 2011, la Olimpiada Internaţională de Chimie de la Ankara, George Silvian Baltac a urcat din nou pe podium, unde i-a fost decernată medalia de bronz.

Încă o medalie

El a reuşit să reprezinte cu success România la cea de-a 44-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Chimie, desfăşurată, la Washington, în Statele Unite ale Americii. “Spre marea noastră bucurie, valoarea sa a fost confirmată o dată în plus. George Silvian Baltac a adus din nou prestigiu ţării noastre, judeţului Călăraşi, Olteniţei, şcolii şi profesorilor care l-au format, precum şi familiei sale”, nota George Iacob, prefectul Călăraşiului.

Un tânăr eminent

Adolescentul este un elev eminent la chimie. Are în palmares rezultate excepţionale.  Silvian spune însă cu modestie că nu-i aşa de greu să iei o medalie. Cu toate acestea recunoaşte că lucra şi câte 5-6 ore pe zi, înainte de concursuri: “Studiez chimia din pasiune, lucrez în fiecare zi şi în alte domenii, dar totul începe şi se termină cu chimie”.

Silvian Baltac este singurul elev din judeţul Călăraşi cu performanţe internaţionale la chimie. Ştie exact valoarea sa şi din acest motiv spune că va continua să se specializeze pentru a putea urma o carieră în domeniul cercetării. De doi ani este student la Cambridge, alegând străinătatea pentru aprofundarea cunoştinţelor, deoarece crede că în sistemul românesc de învăţământ se fac prea puţine lucruri.

Olimpică la engleză

Absolventă a liceului Teoretic “Mihai Eminescu” din Călăraşi, promoţia 2013, Karina a intrat cu brio la Medicină. “De-a lungul celor patru ani de liceu am participat la o serie de concursuri pe plan local, Olimpiade Judeţene la fizică, matematică şi limba romana. În ţară m-am pregătit pentru concursul de Evaluare în Educaţie la limba engleză şi am reuşit să ajung chiar la fază internaţională: Ecoforumul “Srebarna”, desfăşurat în Bulgaria.

Visează la o bursă în străinătate

Nici latura umană nu a fost ignorată. Karina a reuşit să îmbine atât de bine studiul tuturo materiilor încăt a luat parte în ultimii ani la festivităţile organizate de Ziua Europeană a Limbilor, Ziua Europei, la Festivalul “Shakespeare” şi la Festivalul de teatru “Ernest Maftei”. “Toate aceste experienţe m-au învăţat ce înseamnă emoţiile pe scenă şi culisele unui spectacol. Sunt mândră ca am reuşit să obţin anul trecut şi un certificat Cambridge de limba engleză pentru un nivel avansat, care sper să îmi folosească în viitor la obţinerea unor burse în străinătate”, spune tânăra.

Voluntariat

Toate aceste nu au fost însă suficiente pentru adolescenta stăpânită de un munte de ambiţie. A dorit să-şi demonstreze că orice limită poate fi depăşită. A încercat să facă şi activităţi de voluntariat. A făcut parte timp de un an din Clubul Impact al liceului, iar pe parcursul anului trecut a fost inclusă în conducerea Consiliului Judeţean al Elevilor, unde a încercat să organizeze câteva acţiuni caritabile, cursuri şi activităţi plăcute.

Anii de liceu

Recunoaşte că tot succesul său, la care s-au adăugat multă muncă, dăruire şi seriozitate se datorează şi experienţei accumulate în anii de liceu. “Am învătat mai multe despre relaţiile dintre oameni, despre evenimente şi legăturile dintre ele, despre organizare şi succes. Cei patru ani de liceu înseamnă, pentru mine, momentul în care am deschis ochii la lumea înconjurătoare. Cred că formarea de care am beneficiat se datorează intregului colectiv de profesori ai liceului, dar în mod deosebit le sunt recunoscătoare domnului profesor doctor Constantin Mitră, dirigintele clasei, şi doamnei profesoare Nicoleta Belu, care m-au sprijinit din toate punctele de vedere în ultimii patru ani”, a spus tânăra.

Învaţă… involuntar

Înzestrată de natură cu un dar al învăţatului aproape involuntar, Karina a reuşit să ajungă la un grad de instruire care a uimit multă lume. “Timpul “de acasă” l-am împărţit, aş putea spune, necinstit: disciplinelor care mă pasionează (cum ar fi biologia) am acordat foarte multe ore pe săptămână, pe cand celor pe care le evit…minimul necesar. Deşi în clasa a XII-a toţi elevii pot spune ca “nu există timp liber”, cred că am reuşit mereu să mă şi relaxez”, a povestit adolescenta.

http://adevarul.ro/locale/galati/povestea-singurului-elev-galati-prins-bursa-hmc-scotia-1_52696860c7b855ff5677250a/index.html

Povestea singurului elev din Galaţi care a prins o bursă HMC în Scoţia

Iulian Bold, elev la CNVA din Galaţi, este singurul din Galaţi care a ajuns în Scoţia pentru a studia un an de zile pe banii consorţiului de şcoli scoţiene care sprijină acest program (HMC Projects în Central and Eastern Europe – Dollar Academy, Scotland, UK). În mod normal, o bursă înseamnă un an de zile, dar rectorul de la şcoala unde studiază Iulian Bold i-a mai acordat o bursa şi pentru al doilea an.

Iulian Bold a trecut printr-un proces de selectie alături de sute de alţi elevi de clasa a X-a, pe baza unui dosar ce continea un formular de aplicare, eseu personal, foaie matricola clasele I – IX si doua recomandari de la profesori. Dupa prima etapa, au fost selectati 50 de elevi pentru un examen de limba engleza si un interviu la Bucuresti, condus de catre o comisie britanica. La final, au fost selectati cinci români care au fost plasaţi la şcoli diferite din Marea Britanie, cu o bursă de 25.000 de lire acordată de şcoala din UK, prin intermediul programului HMC. Printre ei şi tânărul Iulian Bold, absolvent de clasa a zecea la Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”.

este fascinat de modul in care se studiaza in Scotia si este convins ca Romania mai are mult pana sa ajunga la acest nivel. După doar o lună de studiu în Scoţia, tânărul a ajuns la concluzia că în România sunt sunt studiate multe materii şi degeaba!

„Eu studiez cinci materii la Dollar, pe care le-am ales personal: Administration, Business, Computing, Matematică şi Fizică. Acestea sunt materiile care îmi fac o plăcere deosebită să le studiez şi care ştiu că îmi vor folosi pentru dezvoltarea mea viitoare. În România ce se întampla? În România elevii sunt nevoiţi să studieze cel puţin 15 materii. În ciuda faptului că poate un elev român îşi doreşte să devină doctor şi va alege profilul Ştiinţe ale Naturii, pe lângă materiile de care ar avea nevoie pentru a deveni medic, precum Biologie, Chimie, Fizică, va trebui să studieze şi alte 10 materii. Dacă un elev englez îşi doreşte să devina medic, va alege să studieze Anatomie, Biologie, Chimie, Fizică şi înca o materie la alegere. Acum, cine credeţi ca va fi mai bine pregătit pentru Universitate? Elevul care a studiat un an întreg 5 materii specifice carierei viitoare sau cel care a studiat 15 materii, printre care şi cele necesare? Răspunsul e simplu. În concluzie, este o pierdere de timp, resurse şi energie numărul de materii pe care elevii români sunt obligaţi să îl studieze”, povesteşte Iulian.

L-am întrebat ce crede că ar trebui să facă şcolile din România pentru a călcă măcar pe urmele învăţământului din ţările regatului unit.

„Este posibil să mă înşel sau nu, dar cred că este nevoie de o reformă a învăţământului. Avem nevoie de o mentalitate reîmprospătată, nu de o gândire limitată. Un reprezentant al educaţiei care are şansa să observe un sistem străin de învăţământ precum cel al Marii Britanie şi se întoarce în ţară fără să aducă nicio modificare radicală sistemului nostru, nu îşi merită locul. Un conducător ideal al sistemului educaţional românesc ar trebui să analizeze ceea ce se întâmplă şi peste hotare, să noteze ideile strălucite şi să le implementeze. Învăţământul nostru progresează greoi şi în condiţii deficitare datorită accentului excesiv aruncat asupra problemelor precum salariile mici ale profesorilor sau ale copiatului la Bacalaureat etc. Rar apare pe prima pagină a unei publicaţii succesul unui elev. În plus, învăţământul românesc fluctuează foarte mult. Se implementează anumite măsuri care sunt propuse de dragul a ceva nou sau care poate ar îmbunătăţi sistemul, dar sunt promovate greşit, ca într-un final să creeze confuzie şi critici. Mai mult, rareori sunt consultaţi elevii sau profesorii, cei care în realitate trebuie să suporte consecinţele deciziilor celor de la conducere. În concluzie, este nevoie o schimbare radicală, gândită în detaliu, pregătită meticulos, care să revoluţioneze sistemul educaţional românesc”, ne explică pe larg tânărul elev.

Bursa pe care a obţinut-o este în valoare de 25.000 lire şi acoperă costurile de educaţie, cazare şi masă. Aşadar, Iulian nu este nevoie să cheltuiască sume exagerate. Materialele educaţionale, precum manualele şi alte materiale auxiliare sunt asigurate de colegiu.

„Într-adevăr, nivelul de trai din Marea Britanie nu se compară cu cel din România. Ei plătesc 12.000 de lire, taxa de educaţie, pentru fiecare an de şcoală al copiilor, pe când în România, învăţământul este gratuit. Ceea ce înseamnă că alte resurse le sunt puse la dispoziţie profesorilor din Marea Britanie pentru a ne educa pe noi, faţă de profesorii români care fie plătesc xeroxul din leafa acestora, fie sunt nevoiţi să ceară elevilor anumite sume de bani pentru minimul de materiale necesare studiului”, a mai spus Iulian Bold.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013102592600/Social/Educatia-nu-primeste-6-din-PIB-in-2014-Studentii-ameninta-cu-proteste.html

Educația nu primește 6% din PIB în 2014. Studenții amenință cu proteste

Guvernul nu poate promite că în bugetul pe 2014 vor fi prevăzuți 6% din PIB pentru Educație, dar sumele vor fi mai mari față de acest an, le-a spus ministrul Finanțelor studenților de la Universitatea de Vest Timișoara, cu care s-a întâlnit joi, în replică aceștia anunțând declanșarea de proteste.

Ministrul Economiei și Finanțelor, Daniel Chițoiu, ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu și ministrul pentru IMM și Turism, Maria Grapini, au participat, joi, la Universitatea de Vest din Timișoara, la o întâlnire cu oameni de afaceri din Timiș și Arad, dar și cu studenți.

Președintele Organizației Studenților din Universitatea de Vest, Vlad Cherecheș, l-a întrebat pe ministrul Economiei dacă în bugetul pe anul 2014 vor fi prevăzuți 6 la sută din PIB pentru Educație, Chițoiu răspunzând că Guvernul nu poate promite acest lucru.

„Sumele pentru Educație în 2014 vor fi mai mari decât în 2013, dar nu putem promite că vor atinge șase la sută din PIB“, a afirmat Daniel Chițoiu.
În replică, președintele Organizației Studenților din Universitatea de Vest Timișoara a anunțat că studenții nu sunt mulțumiți de acest răspuns și că vor declanșa proteste în toate centrele univer­sitare din țară.

„Noi sperăm să fie o creștere cât mai mare a finanțării în învățământ, iar ceea ce ne interesează pe noi este finanțarea pentru învățământul universitar și ne dorim o creștere cât mai mare a finanțăirii pe student. Vrem ca aceasta să fie cel puțin la nivelul anului 2008, pentru că de atunci a scăzut cu 50 la sută. Răspunsul a fost unul diplomatic, tipic pentru politicieni, care ne anunță că va fi mai bine, dar nu e de ajuns. Nu suntem mulțumiți, nu vom sta cuminți în aceasta toamnă. ANOSR (Asociația Națională a Organizațiilor Studențești din România – n.r.) se pregătește pentru proteste. La jumătatea lunii noiembrie vom ieși în stradă să ne cerem drepturile. Vor fi proteste în toate centrele universitare, inclusiv la Timișoara, unde sperăm să ne adunăm câteva mii“, a declarat Vlad Cherecheș.
Potrivit acestuia, în 13 noiembrie studenții din toată țara vor organiza mitinguri de protest pentru a determina Guvernul să aloce șase la sută din PIB, în 2014, pentru Educație.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/ministrul-de-externe-titus-corlatean-acuzat-ca-a-plagiat-patru-surse-pentru-a-obtine-titl-1063890.html

Ministrul de Externe Titus Corlăţean, acuzat că a plagiat patru surse pentru a obţine titlul de conferenţiar universitar

Secretarul executiv al PDL, Radu Carp, îl acuză pe ministrul de Externe Titus Corlăţean că a plagiat patru surse surse pentru a-şi scrie una dintre lucrările cu ajutorul cărora a obţinut recent titlul de conferenţiar universitar.

„Presa a scris că ministrul Corlăţean s-a autoplagiat în lucrarea sa „Executarea hotărârilor CEDO”. Noi am identificat cel puţin patru surse după care domnul Corlăţean a copiat şi care nu au fost citate potrivit normelor de citare din standardele academice. Ministrul de  Externe al României a fost la aceeaşi Şcoală de Drept ‘Adrian Năstase’ precum premierul Ponta. De altfel, Adrian Năstase scrie şi prefaţa cărţii domnului Corlăţean”, a declarat Radu Carp, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă.

PDL strânge în continuare probe privind cazul de plagiat al ministrului Corlatean şi va sesiza Consiliul Naţional de Etică, organism al Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

Corlăţean va primi un salariu de minimum 2.000 de lei de la Universitatea Crestină Dimitrie Cantemir.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/medicii-rezidenti-ar-putea-primi-burse-de-studiu-din-partea-ministerului-educatiei-1063757.html

Medicii rezidenți ar putea primi burse de studiu din partea Ministerului Educației

Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, împreună cu ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Mariana Câmpeanu au decis împreună ca tinerii care-și fac rezidențiatul în spitalele din România să primească ajutoare bănești sub forma burselor de studiu.

Cei doi miniștri s-au întâlnit astăzi cu reprezentanţii Coaliţiei Profesioniştilor din Sănătate, pentru a discuta pe tema salarizării personalului care activează în sistemul sanitar.

Aceștia au căzut de acord că actuala lege de salarizare unitară trebuie revizuită. Astfel, pe data de 28 octombrie, un grup de lucru format din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, Ministerului Muncii şi Coaliţiei Reprezentanţilor din Sănătate, va face o evaluare în ceea ce priveşte revizuirea grilelor de salarizare a personalului care activează în sistemul sanitar, astfel încât să fie incluse şi categoriile de personal conexe (de exemplu biochimişti, psihologici, laboranţi etc).

Pe 31 octombrie, va exista o a doua întâlnire, pentru a se lua deciziile finale, pe baza datelor macroeconomice pe care se va construi bugetul anului 2014. Iar printre soluțiile propuse și care trebuie parafate se numără și cea de a completa veniturile medicilor rezidenți cu burse de studiu oferite de Ministerul Educaţiei.