Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 24.04.2014

PREUNIVERSITAR

 

BACALAUREAT 2014 A doua lecţie de consiliere: „Ar trebui să existe şcoli pentru părinţi”

Cum poate fi îmbunătăţită comunicarea dintre elevi, părinţi şi profesori şi cât de importantă este ea în succesul tinerilor la examenul maturităţii din vară. Despre acest subiect şi alte sfaturi pentru cei care se pregătesc de Bac am discutat la Adevărul Live. În platou a fost prezent coach-ul Costel Coravu, membru al Asociaţiei Române pentru Coaching din anul 2010 şi antrenor implicat în proiectul Zburd-Educaţie prin coaching, prin care persoane voluntare sprijină licee care au avut rezultate slabe la BAC să găsească soluţii la problemele cu care se confruntă: de la abseinteism, la disciplină şi lipsă de motivaţie sau de încredere. Coravu a lucrat cu tinerii de la Colegiul Tehnic din Câmpulung Muscel. Anul trecut, proiectul a generat o creştere a ratei de promovare la Bac şi de trei ori în câteva licee tehnologice din ţară, cu probleme în acest sens. De asemenea, s-a aflat în platou şi Cristina Eremia, coach implicat în acest proiect, cea care a lucrat cu elevii de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Terezianum din Sibiu, dar şi cu profesorii şi părinţii lor, iar rezultatul a fost triplarea ratei de promovare. Prin Skype s-au alăturat discuţiei reprezentanţii colegiului din Câmpulung Muscel, parte din acest proiect, liceu care a reuşit performanţa de a avea o rată de promovare la bac anul trecut de două ori mai mare faţă de anul precedent. „Am ajuns să-i determinăm pe elevi să-şi asume lucrurile singuri, soluţiile apar pe parcurs. Noi aşteptam soluţii miracol, un an de zile am tot avut discuţii contradictorii cu cei de la proiectul Zburd-Educaţie fiindcă noi vroiam soluţii miracol, iar consultanţii ne învăţat altfel. Trebuie să-ţi doreşti să se întâmple lucrurile şi se vor întâmpla. Am învăţat că este bine şi dacă vin doar unul-doi elevi la început, fiindcă pe parcurs se adună”, spun reprezentanţii liceului din Câmpulung Muscel. Ei au explicat cum elevii s-au schimbat când au văzut că sunt ascultaţi şi că părerea lor contează. Nu există o reţetă miraculoasă Cristina Eremia spune că schimbarea se poate face dacă îţi asumi puterea interioră pe care o ai, iar părinţii şi elevii ar trebui să înveţe să pună mai multe întrebări. Costel Coravu spune că important este ca oamenii să ştie să asculte. De asemenea, el spune că este foarte important faptul că au creat oportunităţi ca această comunicare să aibă loc. „Nu există o reţetă miraculoasă, totul se face pas cu pas”, a spus el. Eremia subliniază că este de asemenea foarte important că fiecare poate veni cu idei, ceva ce este unic şi personal pentru ei. Profesorii de la liceul din Câmpulung Muscel spun că elevilor le este mai uşor să înveţe unii de la alţii fiindcă au acelaşi limbaj, pe când profesorilor le este uneori mai greu să se coboare la nivelul lor. „Tinerii caută aprobarea părinţilor şi a profesorilor şi contează foarte mult ca orice succes să fie validat şi apreciat. E foarte important ca atitudinea aceasta de critică să se schimbe într-una de apreciere”, spune Eremia. Coravu: „Ar trebui făcute şcoli pentru părinţi” „Eu consider că ar trebui făcute şcoli pentru părinţi. Nimeni nu ne învaţă să fim părinţi şi influenţa noastră asupra copiilor este foarte mare. La fel cum se fac cursuri de parenting pentru părinţii celor mici, ar trebui să se facă astfel de cursuri şi pentru părinţii care au copii mai mari”, este de părere Coravu. Experţii spun că elevii ar trebui încurajaţi să facă ore de practică part-time în firme, aşa cum se întâmplă în Germania. „Când văd la faţa locului ce înseamnă meseria pe care o învaţă, devin şi ei mai motivaţi şi îşi dau seama că au un ţel”, spun profesorii. „Părinţii şi profesorii să se întrebe ce pot învăţa de la elevi şi ce pot să le dea mai departe din cunoştinţele lor”, spune Eremia. „Noi ca adulţi nu avem niciun merit pentru faptul că ne-am născut mai devreme şi nici ei nu au o vină pentru că s-au născut mai târziu”, este de părere Coravu. Consilierii de la Zburd-Educaţie prin coaching se alătură campaniei ”Adevărul te meditează şi te premiază” săptămâna aceasta, pentru a oferi sfaturi şi modele de bune practică tinerilor care se pregătesc pentru Bacalaureat 2014, dar şi profesorilor şi părinţilor. Asta pentru că succesul unui elev depinde de buna comunicare şi relaţionare dintre toţi cei trei factori: ei, părinţii şi şcoala, ca un tot, problemele fiind unele sistemice atunci când vorbim de o rată de promovare la nivel naţional de aproape 50%. Marţi, la prima lecţie de consiliere pentru Bac, au fost prezente la Adevărul Live Oana Stoianovici, executive coach şi director de strategie& dezvoltare la Zburd-Educaţie prin coaching, cea care coordonează întreaga echipă de consilieri şi Simona David-Crisbăşanu, iniţiatorul şi managerul proiectului „Zburd-Educaţie prin coaching”. Elevii pot să pună întrebări comentând în fereastra de Adevărul Live. Începând de luni, 14 aprilie, şi până la sfârşitul lunii iunie, vor fi disponibile pe platforma Bacalaureat 2014, integrată în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro, 40 de lecţii video. Profesori de la licee de top din Bucureşti le vor arăta elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la examen şi ce ar trebui să înveţe. Săptămâna trecută am avut patru lecţii video la Limba şi Literatura Română, predate de profesoara Iulia Pop, care le-a explicat elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la Bacalaureat, ce fel de cerinţe vor primi şi cum ar trebui abordate acestea. De asemenea, ea le-a explicat  în detaliu cum trebuie redactat eseul de la punctul al treilea, considerat cel mai greu subiect din cadrul probei de Limba Română de la Bac. Doi lecţii au fost pentru cei de la Uman şi alte două pentru cei de la Real. Campania le oferă elevilor nu doar lecţii video susţinute de profesori din licee de top ale Capitalei, meditaţii în care pot afla cum să înveţe pentru materiile de la Capacitate şi de la Bacalaureat, ci şi lecţii video de consiliere, menite să-i pregătească pentru stresul şi provocările ridicate de aceste testări. De asemenea, la Adevărul Live vor fi şi lecţii video destinate pregătirii pentru toate probele orale şi pentru proba scrisă la alegere. Meditaţii video pentru Evaluarea Naţională Elevii de clasa a VIII-a vor putea găsi în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro şapte lecţii video, de la sfârşitul lui aprilie şi până la finalul lunii mai. Două dintre acestea vor fi de pregătire teoretică pentru cele două probe (Română şi Matematică) şi cinci de consiliere, de la pregătirea psihică pentru primul examen naţional serios până la completarea corectă a fişei de înscriere la liceu şi alegerea profilului liceului. Consiliere pentru elevi Dintre cele 40 de lecţii de pe adevarul.ro, 10 vizează partea de consiliere şi sunt oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi care i-au ajutat să promoveze cu succes testele naţionale. Consilierii le vor spune elevilor cum să se organizeze ca să înveţe toată materia, cum să facă faţă stresului, cum să comunice cu profesorii şi cu părinţii sau cum să se pregătească psihic şi fizic pentru a face faţă unei lungi perioade de examene. Marele premiu: 1.000 de euro În cadrul acestei campanii, Adevărul a pregătit şi o serie de premii pentru elevi. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un eseu motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri şi, astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro! Dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

STUDIU Peste 1.000 de elevi britanici au venit la şcoală cu arme în ultimii trei ani

Aproape 1.000 de elevi britanici au mers la şcoală, începând din 2011, cu arme care le-au fost confiscate, inclusiv pistoale, topoare, puşti cu aer comprimat sau arme albe, arată cifrele oficiale publicate miercuri de presa de la Londra. Potrivit unui studiu realizat în numeroase unităţi de învăţământ din Marea Britanie, dintre care peste 80 de şcoli primare, în perioada 2011-2013, peste 300 de elevi s-au aflat în posesia unor topoare, lame de ras sau cuţite, relatează AFP. În plus, 36 de elevi care aveau asupra lor pistoale, arme albe, puşti cu aer comprimat, carabine cu alice sau taser (pistol cu şocuri electrice) au fost inculpaţi pentru infracţiuni penale. Într-un caz, un cuţit a fost găsit asupra unui băiat de opt ani, elev într-o şcoală scoţiană. Aceste cifre nu reflectă în totalitate situaţia, potrivit autorilor anchetei, în contextul în care 21 dintre cele 52 de forţe de poliţie ale ţării nu şi-au comunicat statisticile. „Este o nebunie. Copiii se simt atât de ameninţaţi încât ajung să deţină o armă. Cultura fricii trebuie eliminată”, a subliniat Patrick Regan, preşedinte al asociaţiei caritabile XLP în favoarea tinerilor. La rândul său, Guvernul britanic a precizat că le-a oferit profesorilor mai multe drepturi pentru a lupta împotriva acestui fenomen. „Profesorii pot să îi percheziţioneze pe elevi fără consimţământul acestora, să le confişte obiectul interzis şi să îi scoată din clasă în cazul unui comportament periculos”, a subliniat un purtător de cuvânt al Ministerului Educaţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Victor Ponta a cerut transparenţă în licitaţia pentru noile manuale. Elevii învaţă acum şi de pe manuale din 1991

În şedinţa de guvern de miercuri, premierul Victor Ponta a solicitat ca licitaţia pentru noile manuale şcolare de la clasele I şi a II-a să fie cât mai transparentă şi să existe cât mai multă dezbatere publică, în aşa fel încât „tot felul de aberaţii” constatate în manualele vechi să fie îndreptate. Editorii de manuale digitale au spus că timpul alocat pentru propunerile de noi manuale este prea scurt. Victor Ponta a cerut totodată ca Ministerul Educaţiei să acorde asistenţă şi autorităţilor din Republica Moldova pentru manulalele de clasa I, scrie Mediafax. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat în şedinţa de Guvern că s-a lansat, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), licitaţia pentru manuale destinate claselor a I-a şi a II-a, precizând că ultima licitaţie a fost iniţiată în 2006, iar în sistem sunt încă folosite şi manuale aprobate în 1991. „Avem, din păcate, în sistem manuale aprobate şi în 1991. Ultima licitaţie a fost în 2006. De data aceasta începem cu clasele unu şi a doua. E prima dată când facem licitaţia după Ordonanţa 34/2006 (privind achiziţiile publice-n.r.) şi licitaţie europeană, deci se respectă standardele europene”, a spus ministrul în şedinţa de guvern. Reacţii pe condiţiile din licitaţia lansată de minister Documentele pentru licitaţia de noi manuale şcolare la clasele I şi a II-a au fost publicate pe SEAP în Ajunul Paştelui şi prezintă câteva schimbări faţă de forma pusă în dezbatere pe 14 martie. Spre exemplu, editurile care vor să participe la licitaţie trebuie să aibă cifre de afaceri de milioane de euro, iar preţul unui manual nou, tipărit şi digital, este prea mic, atrag atenţia editorii. Licitaţia pentru noile manuale favorizează marile companii, având în vedere cifrele mari de afaceri pe care aceste companii trebuie să le aibă pentru a participa la licitaţia pentru noile manuale şcolare de clasa I şi a II-a, acestea fiind condiţii noi faţă de cele publicate iniţial, susţin editorii. Licitaţia valorează peste 30 de milioane de lei, Ministerul Educaţiei punând preţuri foarte mici pe manuale, mai atrag ei atenţia. În schimb, reprezentanţii Ministerului Educaţiei spun că singurul lucru care s-a schimbat este termenul limită pentru depunerea de către ofertanţi, la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), a documentelor necesare procedurii de achiziţi. Astfel, documentele se vor putea depune pe 3 în loc de 2 iunie. „În rest, condiţiile sunt aceleaşi cu cele publicat în martie”, au spus reprezentanţii Ministerului. Ministerul nu a alocat timp suficient pentru realizarea de manuale digitale calitative Reprezentanţii uneia dintre firmele româneşti care produc manuale digitale, Ascendia Design, au estimat că editurile nu vor oferta pentru cel puţin 12 din cele 24 de pachete de manuale scoase la licitaţie, iar dacă vor oferta, atunci manualul digital propus va fi foarte slab din punct de vedere calitativ. „Considerăm că specificatiile tehnice cerute de Minister pot trece ca imposibile pentru unele companii, totuşi tehnologia există. Cerinţele Ministerului sunt juste în ceea ce priveşte partea tehnică a licitaţiei, foarte greu de îndeplinit ce-i drept, dar realizabile şi pertinente. În ceea ce priveşte timpul de lucru alocat de Minister pentru dezvoltarea manualelor, de la lansarea licitaţiei până la termenul ei limită, acesta este foarte mic. Dacă o editură are partea pedagogică terminată, grafica pentru print şi tehnologia software ce stă la baza manualului digital dezvoltate, atunci un manual poate fi digitizat în 3-4 luni. Această perioadă este necesară pentru  dezvoltarea părţii interactive a manualului”, a declarat CEO Ascendia Design, Cosmin Mălureanu. În schimb, spune el, este aproape imposibil să fie gata pana la 3 iunie 2014 dacă nu s-a început deja lucrul de mai bine de 2-3 luni, companiile riscând să lucreze greşit în condiţiile “draft” date de Minister anterior lansării specificaţiilor finale ale licitaţiei. Mălureanu a mai spus că bugetul oferit de Minister pentru pachetul print+digital este foarte mic. „Ar trebui să fie cel puţin dublu. Ministerul cere manualul tipărit, un CD aferent cu varianta digitală, iar manualul digital trebuie să conţină cel putin 30 aplicaţii interactive şi 60 de animaţii, precum şi alte tipuri de materiale digitale support. Având aceste cerinţe, Ministerul oferă aproximariv doi euro pentru pachetul dorit. Nu este normal să fie oferit un maxim de doi euro/pachet pentru materiile esenţiale, când cea mai ieftină aplicaţie în magazinele online pentru smart phones şi tablete costă aproximativ un euro. Cred că la 3 iunie 2014, pentru cel puţin 12 din cele 24 de pachete de manuale scoase la licitaţie, editurile nu vor oferta, iar dacă vor oferta, atunci manualul digital propus va fi foarte slab din punct de vedere calitativ”, a spus el. La rândul său, Paul Balogh de la firma Read Forward, care realizează manuale digitale, spune că timpul de execuţie este nerealist. „Salutăm faptul că au revenit explicit la tehnologia html, doar că timpul de execuţie este nerealist (şase săptămâni). Criteriile de participare la licitaţie sunt prohibitive şi vor elimina majoritatea concurenţilor legitimi de pe piaţa educaţională. Licitaţia nu este echilibrată”, este de părere Balogh.

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014 Calendarul sesiunii speciale de Bac pentru olimpici

Înscrierile pentru sesiunea specială a examenului de Bacalaureat 2014, destinată celor care participă la competiţiile internaţionale, fie ele olimpiade sau concursuri sportive, încep pe 17 mai, iar testele vor avea loc în perioada 19-29 mai, potrivit calendarului pus în dezbatere de Ministerul Educaţiei. Înscrierile pentru sesiunea specială de Bac au loc în perioada 17-18 mai, iar probele încep pe 19 mai, cu Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, potrivit calendarului propus azi de Ministerul Educaţiei. Următoarea probă, cea de Evaluare a competenţelor digitale, are loc în perioada 21-22 mai, urmată de Evaluarea competenţelor lingvistice (23-24 mai). Candidaţii vor susţine probele scrise între 26-29 mai, după cum urmează: • 26 mai – Limba şi literatura română • 27 mai – proba obligatorie a profilului: Matematică sau istorie • 28 mai – proba la alegere a profilului (chimie, fizică, biologie, filososfie, psihologie, sociologie, economie, informatică, logică, geografie) • 29 mai  – Limba şi literatura maternă

Rezultatele se vor afişa pe 29 mai până la ora 18:00, iar depunerea contestaţiilor se va face în aceeaşi zi, între orele 18:00 – 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie publicate în data de 30 mai. La sesiunea specială a Bacalaureatului se pot înscrie absolvenţii de liceu participanţi la loturile naţionale lărgite, care se pregătesc pentru olimpiadele şi concursurile internaţionale, se arată în ordinul de ministru pus în dezbatere. Lista nominală a absolvenţilor de liceu care fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile internaţionale pe discipline şcolare, avizată de directorul general al Direcţiei Generale Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii şi lista nominală a absolvenţilor de liceu care fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile sportive internaţionale, avizată de directorul Federaţiei Sportului Şcolar şi Universitar sunt aprobate de preşedintele Comisiei Naţionale de Bacalaureat 2014, susţin oficialii.

Sursa: Adevarul.ro

 

Încep înscrierile la grădiniţă pentru copiii nou intraţi în sistem

Astăzi încep înscrierile la grădiniţe, etapa a doua, destinată copiilor care intră prima dată în sistemul preşcolar. Anul acesta sunt disponibile în jur de 665.000 de locuri la nivelul ţării pentru educaţia timpurie, la fel ca anul trecut. Părinţii care vor să-şi înscrie copiii la grădiniţă pentru prima dată pot depune cererile în perioada 23 aprilie – 30 mai, în prima etapă, potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educaţiei. Apoi, în 3 iunie, vor fi afişate locurile rămase libere după această primă etapă. A doua etapă de înscriere pentru copiii nou veniţi va fi organizată între 4 iunie şi 4 iulie, iar în 8 iulie vor fi afişate locurile rămase libere. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) au precizat că înscrierile copiilor nou veniţi în sistem vor putea continua şi după data de 8 iulie, în limita locurilor rămase libere. În prima etapă, între 31 martie şi 17 aprilie, au fost reînscrişi în grădiniţe copiii care frecventează o unitate de învăţământ preşcolar. În 18 aprilie a fost afişată lista lista locurilor libere. Peste 660.000 de locuri la nivel naţional Dacă la nivelul ţării sunt disponibile în acest an, la fel ca anul trecut, în jur de 665.000 de locuri în grădiniţe, în Capitală oficialii au anunţat deja că sunt disponibile 40.000 de locuri din toamnă. Ministerul Educaţiei a publicat de curând proiectul de hotărâre de guvern privind cifrele de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar şi superior de stat în anul şcolar şi universitar următor. Astfel, ministerul a alocat pentru anul viitor aceleaşi cifre care au fost date şi acum doi ani în cazul educaţiei timpurii (665.000 de locuri) şi a învăţământului primar (925.000 de locuri). Pentru învăţământul gimnazial au fost alocate 830.000 de locuri, faţă de cele 850.000 câte s-au alocat anul trecut şi de 900.000, acum doi ani. În anul şcolar 2014-2015, numărul de locuri alocat învăţământului liceal scade cu 52.000, iar la gimnaziu cu 20.000, ca urmare a evoluţiei demografice, potrivit Ministerului Educaţiei. În schimb, numărul de locuri în învăţământul profesional va creşte cu 25.000.

Sursa: Adevarul.ro

 

Noi, dascălii, şi micile noastre vulnerabilităţi meschine. Şcoala Altfel: 2 + 9 = 11 studii de caz

În parteneriat cu excelenta echipă de profesionişti Petrom, cărora cu gratitudine le mulţumesc public, în primăvara lui 2013 am pregătit proiectul de educaţie non-formală de leadership „Petrom-Şcoala Altfel: creşteţi ce-i mai bun în elevii voştri!“. Pentru că România ar trebui să crească prin bun-simţ şi responsabilitate. Firesc, nu-i aşa?!… Dezvolt ideea anterioară. Am invitat în proiect şcoli din 11 comunităţi Petrom, cu scopul de a crea şi desfăşura activităţi utile elevilor, în cadrul săptămânii Şcoala Altfel (7-11 aprilie 2014). Sprijinul financiar PETROM a fost consistent, de ordinul miilor de euro, iar implicarea coechipierilor cu care am monitorizat întregul proiect cât se poate de profesionistă. Am parcurs peste 3.500 km prin ţară, marcând o experienţă profesională realmente excelentă. Pentru că România ar trebui să crească prin bun-simţ şi responsabilitate… Firesc. Nu-i aşa, aţi zice?!… 1. Faptele (I): toamna-iarna 2013 Eu am conceput suportul de curs aferent, al cărui prim capitol – gândit ca studiu de caz – este chiar proiectul despre care scriu acum. Iată suportul de curs: Suport Curs Petrom-scoala Altfel În lunile septembrie-decembrie 2013, am desfăşurat ateliere de training cu profesori în toate şcolile, conform următoarei planificări: PETROM-SCOALA_ALTFEL_2013_-_licee_contacte_planificari_TTT În loc de 11 sesiuni de training, am făcut 12, deci cu 9% mai mult decât am planificat iniţial. În loc de 11 x 10 = 110 profesori (câte 10 din fiecare comunitate), la trainignuri au participat în total 170 de profesori, deci cu 55% mai mulţi decât am planificat iniţial. Pe o scală de la 1 la 5 (şi cu 133 fişe de feedback completate), participanţii la sesiunile de training au acordat următoarele note: 4,92 – calitatea pachetului de curs; 4, 97 – prestaţia trainerului; 4,90 – gradul de îndeplinire a aşteptărilor personale. Media generală a programului: 4,93. Am luat indicatorii 12 în loc de 11 şi, respectiv, 170 în loc de 110 ca pe o măsură a interesului profesorilor faţă de proiect. Fiecare profesor şi fiecare director de şcoală au primit certificate. Iată modelele: Certificate Ttt – Petrom-scoala Altfel Certificate Ttt Directori – Petrom-scoala Altfel Pentru buna documentare şi diseminare a activităţilor din cele unsprezece comunităţi, am creat câte o pagină Facebook pentru fiecare şcoală în parte, invitând dascălii să le populeze cu cele mai relevante rezultate din proiectele ŞCOLII ALTFEL. Iată paginile FB, gata de start: Petrom Scoala Altfel Pagini Fb 1. Faptele (II): martie-aprilie 2014 În 20 martie, am trimis pe mail tuturor şcolilor următorul mesaj: Distinşi coechipieri, Doamnelor şi domnilor profesori, Bună dimineaţa – salutări respectuoase de la noi, o dată cu urările noastre de a vă bucura de această primăvară frumoasă! Rostul mesajului meu este de a vă adresa invitaţia să aveţi în atenţie atât posibile proiecte în săptămâna ŞCOALA ALTFEL în care să testaţi / utilizaţi / dezvoltaţi temele pe care le-am parcurs împreuna în cadrul atelierelor interactive de toamna trecută, cât şi să „activaţi” paginile FB create pentru diseminarea modelelor de bune practici pe care le veţi aprecia că merită a fi cunoscute de fiecare din şcolile coechipiere de proiect. Vă trimit, ataşat, un document cu link-uri către toate paginile FB relevante, invitându-va să le daţi viaţă – atât dumneavoastră, profesorii, cât şi copiii cu care veţi lucra. Aşteptăm cu încredere şi mult interes să ne bucurăm, alături de dumneavoastră, de proiectele pe care le veţi pune în fapt în ŞCOALA ALTFEL, consolidând practic valenţele pozitive ale educaţiei nonformale în sistemul public al educaţiei. Vă mulţumesc pentru răgazul acordat mesajului meu şi vă transmit un gând bun, cu preţuire. Mult succes în proiectul PETROM-ŞCOALA ALTFEL! Marian Staş Iată captura ecranului, cu mailul citat: Am postat acest mesaj şi pe toate paginile FB create pentru diseminarea rezultatelor proiectului nostru. În 6 aprilie, am postat următorul mesaj, pe toate paginile FB create pentru diseminarea rezultatelor proiectului nostru: „Creşteţi ce-i mai bun în elevii vostri!”: SUCCES tuturor în săptămâna ŞCOALA ALTFEL! Aşteptăm cu bucurie rezultatele proiectelor echipelor PETROM-ŞCOALA ALTFEL. Gând bun tuturor, cu preţuire! Marian Staş Iată captura ecranului, cu mesajul citat: În 16 aprilie, am verificat cele 11 pagini FB create pentru diseminarea celor mai relevante activităţi şi rezultate din proiectul PETROM-ŞCOALA ALTFEL (7-11 aprilie). Am constatat că 2 şcoli din 11 au postat informaţii, iar restul de 9 şcoli nu au postat deloc informaţii. Adică, 18% DA, şi 82% NU. Iată capturile tuturor celor 11 pagini FB. În 9 dintre ele, cea mai recentă postare îmi aparţine, anume cea din 6 aprilie. Petrom Scoala altfel 11 pagini Facebook din 16_aprilie Reiterez importanţa deosebită, în cadrul proiectului, a exerciţiului de învăţare colectivă prin diseminarea bunelor practici, de către toate echipele de profesor către toţi ceilalţi coechipieri de proiect. Responsabilitatea pentru cel mai important lucru care ar fi trebuit să se petreacă în proiect revine în exclusivitate celor 11 directori şi 170 de profesori, atât ca activităţi propriu-zise desfăşurate în săptămâna ŞCOALA ALTFEL, cât, mai ales, ca diseminare onestă şi generoasă în interiorul comunităţii proiectului PETROM-ŞCOALA ALTFEL, comunitate care şi-a îndeplinit obligaţia de diseminare în proporţie de 18%, şi nu şi-a îndeplinit-o în proporţie de 82%. Pentru că de aceea am desfăşurat toate etapele de pregătire anterioare – or, acum, eu nu pot confirma formal nici că munca mea a fost degeaba, nici că nu. În context, mulţumesc public: • doamnelor prof. Carmen Mîrţ şi prof. Simina Fărâmă, pentru informaţiile postate pe pagina FB a Colegiului Tehnic „Grigore Cobălcescu” Moineşti, jud. Bacău • echipei Liceului Tehnologic nr. 1 Suplacu de Barcău, jud. Bihor (în particular, dnei bibliotecar Brînduşa Chira), pentru informaţiile postate pe pagina FB a liceului • dlui prof. Ştefănuţ Dragomir, directorul Liceului Teoretic „Constantin Angelescu” Ianca, jud. Brăila, pentru diseminarea unor activităţi din săptămâna ŞCOALA ALTFEL. 1. O întrebare şi o recomandare Întebarea. Doamnelor şi domnilor profesori, distinşi coechipieri de proiect PETROM-ŞCOALA ALTFEL, dacă dumneavoastră aţi fi ajuns la concluzia că eu vă desconsider şi că, de fapt, îmi bat joc de proiect – fie punându-vă la dispoziţie o închipuire de suport de curs, în locul CD-ului pe care l-aţi primit fiecare în parte; fie trucând sesiunile de training, de să nu ştiţi cum să plecaţi mai repede care încotro; fie cerându-vă să creaţi dumneavoastră paginile FB; fie făcând pe deşteptul ori pe arogantul, şi câte şi mai câte… – în loc să-l tratez cu maxim profesionalism, dacă toate acestea s-ar fi întâmplat, ce părere v-aţi fi făcut despre proiect, în general, şi despre mine, în particular? Recomandarea. Doamnelor şi domnilor profesori, distinşi coechipieri de proiect PETROM-ŞCOALA ALTFEL, Îngăduiţi-mi recomandarea respectuoasă de a disemina rezultatele în interiorul comunităţii noastre de proiect, postând începând de acum cele mai frumoase activităţi care au avut tangenţă într-un fel sau altul cu temele abordate în cadrul trainigurilor noastre. Termen: 1 iunie 2014!… Vă mulţumesc pentru răgazul acordat mesajului meu public şi vă transmit un gând bun, cu preţuire. Motivul, sfânt pentru mine: profesia didactică este, de departe, cea mai nobilă din lume.  p.s. Domnule ministru Remus Pricopie, vă invit să oferiţi dezabterii publice cât mai curând cu putinţă noile modele de arhitecturi curriculare pentru gimnaziu şi, respectiv, liceu. Da, acelea care să ducă Şcoala ca sistem din secolul XX în secolul XXI. Să exercitaţi, adică, leadership real, nu „dirigenţie” mică!… Apreciez că aţi cumpărat suficient timp, iar societatea vă aşteaptă de mult, ca pe pâinea caldă, să vorbiţi apăsat şi vizionar în materia unui sistem educaţional care să consolideze siguranţa naţională a României, şi nu să o slăbească, aşa cum e cazul acum. Haideţi, că puteţi, dacă vreţi cu adevărat!

Sursa: Adevarul.ro

 

Peste 100 de copii romi vor fi sprijiniţi să rămână în şcoală cu ajutorul granturilor SEE

Fundaţia Inocenţi beneficiază de o finanţare în valoare de aproape 95.000 prin granturile SEE pentru a preveni abandonul şcolar în rândul elevilor de etnie romă. Vizate sunt şcolile din Reteag-Poieni, Viişoara, Slătiniţa, Sărata şi Şcoala Generală nr. 4 din Bistriţa. Proiectul are ca obiective integrarea şcolară şi socială a copiilor romi din mediul rural şi urban din Bistriţa-Năsăud, precum şi creşterea gradului de conştientizare a membrilor comunităţilor privind problemele cu care se confruntă elevii romi.

În proiect vor fi implicaţi 115 copii romi, care vor avea parte de programe de tip şcoală după şcoală, dar şi de activităţi de socializare, sprijin în efectuarea temelor sau activităţi recreative. Copiii vor fi de asemenea sprijiniţi şi material, cu suprimente nutritive, rechizite şcolare sau materiale igienico-sanitare.

Vor fi implicaţi şi 90 de părinţi ai copiilor romi, care vor beneficia de informare, consiliere şi formare de tip şcoala părinţilor, dar şi 90 de specialişti, cadre didactice şi volunatari, care vor beneficia de formare în animaţie socio-educativă.

Activităţile se vor desfăşura la Centrul de zi „Micii Inocenţi” din Bistriţa, dar şi în şcolile din Reteag-Poieni, Viişoara, Slătiniţa sau Sărata.

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevi băimăreni, premiaţi la un concurs în Ungaria

În perioada 17 – 19 aprilie 2014 , în localitatea Szolnok din Ungaria s-a desfăşurat un concurs internaţional pe teme de situaţii de urgenţă.  La start s-au aliniat 10 echipaje formate din elevi de gimnaziu şi liceu din Ungaria. Lor li s-a alăturat un echipaj de la Şcoala “Nicolae Bălcescu” din Baia Mare, invitat de organizatori să participe la această competiţie. Pe parcursul celor două  zile de concurs, copiii s-au întrecut în 11 probe teoretice şi practice, specifice situaţiilor de urgenţă- de la stingerea incendiilor, intervenţia la inundatii şi  acordarea primului ajutor până la orientare în teren şi deplasare în teren mlăştinos.   După o întrecere viu disputată, echipajul Şcolii “Nicolae Bălcescu” din Baia Mare s-a clasat pe un onorant loc II. Delegaţia băimăreană, condusă de ing. Daniel Pop, a beneficiat pe tot parcursul deplasării de sfaturile Mr. Adrian Sabou, reprezentantul I.S.U. Maramureş, care a sprijinit şi pregătirea pentru competiţie a echipajului.  Participarea elevilor la acest concurs a fost posibilă cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş şi al Primăriei municipiului Baia Mare.

Sursa: Adevarul.ro

 

Guvernul a majorat cifra de școlarizare la profesional și postliceal și a redus la gimnazial-liceal

Cifrele de școlarizare în învățământul profesional și postliceal au fost majorate pentru anul 2014-2015, pentru a se asigura școlarizarea în proporție de 100% a elevilor în învățământul general obligatoriu, iar cifrele pentru învățământul gimnazial și liceal au scăzut, conform evoluției demografice. Modificările au fost decise în ședința de miercuri a Guvernului, prin hotărâre, a anunțat Executivul. „Actul normativ nu aduce noutăți de fond față de anii școlari/universitari precedenți. S-au efectuat corecții prin majorări ale cifrelor de școlarizare la învățământul profesional și postliceal, pentru a se asigura școlarizarea în proporție de sută la sută a elevilor în învățământul general obligatoriu. De asemenea, în concordanță cu evoluția demografică a populației de vârstă școlară, s-au scăzut cifrele de școlarizare pentru învățământul gimnazial și liceal (clasa a IX), învățământ de zi”, se arată într-un comunicat al Guvernului. Conform proiectului de hotărâre, prezentat în urmă cu două săptămâni, de Ministerul Educației, pentru 2014-2015 vor fi aceleași cifre de școlarizare în învățământul universitar și postuniversitar, scăzând însă cu câte 20.000 cele din învățământul gimnazial și liceal și crescând cu 30.000 de locuri cele pentru învățământul profesional și cu 5.000 cele la postliceal. În documentul citat se arată că, analizând evoluția demografică și fluxurile de intrări-ieșiri ale elevilor din învățământul preuniversitar, pe niveluri de pregătire, pentru anul școlar 2014-2015 se propune menținerea cifrei de școlarizare la nivelul anului școlar precedent pentru nivelul de învățământ preșcolar, primar și gimnazial-seral, frecvență redusă și programul „A doua șansă”, pentru locurile din învățământul liceal seral/frecvență redusă – clasele a IX-a și a XI-a, pentru locurile din învățământul special (Cap. VII) exclusiv învățământul profesional, pentru locurile din clasele cu program de artă, sportiv și pentru locurile din cluburile sportive școlare. Cifra de școlarizare propusă pentru anul universitar 2014-2015 este aceeași aprobată pentru actualul an universitar, respectiv 62.400 granturi de studiu pentru licență, care se va repartiza, în condițiile respectării capacității de școlarizare, prin ordin al ministrului Educației, 35.600 de granturi de studiu pentru învățământul universitar de master și 3.000 de granturi de studiu pentru ciclul universitar de doctorat. Cifra de școlarizare propusă de către instituțiile de învățământ superior militar pentru anul universitar 2014-2015 sunt: 1.233 pentru licență, 413 pentru masterat și șase pentru doctorat. În învățământul superior mai sunt propuse 4.000 de granturi universitare pentru rezidențiat. De asemenea, pentru tinerii de origine română din Republica Moldova, țări învecinate și diasporă, sunt propuse 1.800 de locuri în preuniversitar, 3.705 pentru studii universitare de licență, 1.070 pentru studii universitare de masterat și 170 pentru studii universitare de doctorat. Pentru cetățenii străini, conform documentelor bilaterale de cooperare internațională și a unor oferte unilaterale ale statului român, sunt propuse 1.800 de locuri în preuniversitar, 3.520 de locuri în învățământul superior pentru studii de licență, 935 pentru masterat și 95 pentru doctorat.

Sursa: Curentul.ro

 

Rata somajului din 2013: 7,3%. Somajul a afectat in masura mai mare absolventii invatamantului mediu si scazut

Rata somajului a fost anul trecut de 7,3%, in crestere fata de anul precedent (7,0%), a transmis joi Statistica. Potrivit aceleiasi surse, in anul 2013 populatia activa a Romaniei era de 9,97 milioane persoane, din care 9,24 milioane persoane ocupate si 730.000 mii someri. Somajul a afectat in masura mai mare absolventii invatamantului mediu si scazut, pentru care rata somajului a fost de 7,9%, respectiv 6,9%, mai mare comparativ cu rata inregistrata pentru somerii cu studii superioare (5,8%), au mai transmis joi statisticienii. Vezi in text cum arata distributia somerilor pe judete. Pe sexe, ecartul dintre cele doua rate ale somajului a fost de 1,3 puncte procentuale (7,9% pentru barbati fata de 6,6% pentru femei), iar pe medii rezidentiale de 3,6 puncte procentuale (8,9% pentru urban fata de 5,3% pentru rural). Rata somajului avea nivelul cel mai ridicat (23,6%) in randul tinerilor (15-24 ani).

Vezi mai jos distributia somerilor pe judete   In anul 2013, rata de ocupare a populatiei in varsta de munca (15-64 ani) a fost de 59,7%, iar rata somajului1 de 7,3%. Nivelul ratei de ocupare a populatiei in varsta de 20-64 ani a fost de 63,9%, la o distanta de 6,1 puncte procentuale fata de tinta nationala de 70% stabilita in contextul Strategiei Europa 2020.   Raportul de dependenta economica (numarul persoanelor inactive si in somaj ce revin la 1000 persoane ocupate) a fost de 1302 la mie, mai ridicat pentru persoanele de sex feminin (1652 la mie, fata de 1020 la mie in cazul barbatilor), iar pentru mediul rural si urban, ambele au inregistrat 1302 la mie.

Rata de ocupare a populatiei in varsta de munca (15-64 ani) de 59,7% a crescut  fata de anul anterior cu 0,2 puncte procentuale. Acest indicator avea, ca si in anii anteriori, valori mai ridicate pentru barbati (66,8%, fata de 52,6% pentru femei) si pentru persoanele din mediul rural (60,7%, fata de 58,9% in mediul urban). Rata de ocupare a tinerilor (15-24 ani) era de 23,5%. Rata de ocupare a persoanelor varstnice (55-64 ani) a fost de 41,5%. Nivelul cel mai ridicat al ratei de ocupare pentru persoanele in varsta de munca s-a inregistrat in randul absolventilor invatamantului superior (81,7%). Pe masura ce scade nivelul de educatie, scade si gradul de ocupare. Astfel, erau ocupate 62,9% dintre persoanele cu nivel mediu de educatie si numai 42,1% dintre cele cu nivel scazut de educatie. Salariatii, in crestere fata de anul precedent (+41.000 persoane), detin in continuare cea mai mare pondere (67,8%) in totalul populatiei ocupate. In anul 2013 lucratorii pe cont propriu si lucratorii familiali neremunerati reprezentau 30,9% din populatia ocupata. Distributia pe grupe de ocupatii releva faptul ca lucratorii calificati in agricultura, silvicultura si pescuit reprezentau 23,3% din totalul populatiei ocupate. Ponderi insemnate in totalul populatiei ocupate detineau muncitorii calificati (15,4%), lucratorii in domeniul serviciilor (13,6%) precum si specialistii in diverse domenii de activitate (13,1%). • Repartitia populatiei ocupate pe activitati ale economiei nationale arata ca 28,5% din totalul persoanelor ocupate erau concentrate in sectorul agricol, 28,6% in industrie si constructii, iar 42,9% in servicii. In activitatile neagricole erau ocupate 6613 mii persoane, ponderi semnificative in randul acestora fiind detinute de cele care isi desfasurau activitatea in industria prelucratoare (25,5%), comert (18,3%) si constructii (10,5%). Comparativ cu anul 2012, a scazut semnificativ numarul persoanelor care au desfasurat activitatea in agricultura, silvicultura si pescuit (-48 mii persoane), dar si al celor care au lucrat in invatamant (-22 mii persoane), in intermedieri financiare si asigurari (-13 mii persoane) si in  productia si furnizarea de energie electrica si termica si administratie publica si aparare (ambele activitati cu -11 mii persoane fiecare). A crescut insa numarul populatiei ocupate in transport si depozitare (+27 mii persoane), in activitati de servicii administrative  (+23 mii persoane) si in activitati profesionale, stiintifice si tehnice (+12 mii persoane). In anul 2013, durata medie efectiva a saptamanii de lucru pentru activitatea principala a fost de 39,0 ore pe saptamana; 185 mii persoane au desfasurat si activitati secundare, lucrand in medie 14,6 ore pe saptamana. Din totalul persoanelor ocupate in anul 2013 au lucrat cu program partial 918 mii persoane (9,9%). Rata somajului de lunga durata (in somaj de un an si peste) a fost de 3,4%. Incidenta somajului de lunga durata (ponderea persoanelor aflate in somaj de un an si peste in total someri) a fost de 46,4%. Somajul pe termen lung s-a manifestat mai pregnant in cazul femeilor (48,0% fata de 45,3% in cazul barbatilor) si in mediul urban (49,1% fata de 40,8% in mediul rural). Pentru tineri (15-24 ani), rata somajului de lunga durata (in somaj de sase luni si peste) a fost de 14,2%, iar incidenta somajului de lunga durata in randul tineretului de 59,9%.

Sursa: Hotnews.ro

 

Copiii pierd şapte minute de somn pentru fiecare oră petrecută în faţa televizorului

Copiii dorm în medie cu şapte minute mai puţin pentru fiecare oră de privit la televizor, cei mai expuşi la acest fenomen fiind băieţii, au constatat cercetătorii americani, informează dailymail.co.uk. Cercetătorii de la spitalul de pediatrie MassGeneral Hospital for Children şi de la Şcoala de sănătate publică de la Harvard au studiat peste 1.800 de copii cu vârsta cuprinsă între şase luni şi opt ani, descoperind că acei copii care aveau televizor în dormitor dormeau mai puţin decât ceilalţi. Participanţii la studiu – atât copiii, cât şi mamele acestora – au fost integraţi în Project Viva, o cercetare pe termen lung a efectelor asupra sănătăţii cauzate de o serie de factori, în timpul sarcinii şi după naştere. Studiul a analizat informaţiile raportate de mame ale căror copii aveau şase luni în momentul începerii studiului, o dată pe an, până când aceştia au împlinit vârsta de şapte ani. Informaţiile cuprindeau detalii despre timpul petrecut de copii într-o cameră în care televizorul era pornit şi despre timpul petrecut de copiii mai mari în faţa televizorului. De asemenea, studiul prezenta informaţii despre copiii cu vârsta mai ales între patru şi şapte ani, care dormeau într-o cameră cu televizor, şi despre orele de somn zilnice ale acestora. Studiul oamenilor de ştiinţă americani este primul care a cercetat efectele prezenţei televizorului în dormitorul copiilor pentru o perioadă lungă de timp. Autorii studiului au observat că rezultatele acestuia sprijină alte studii anterioare, care au descoperit că atât privitul la televizor, cât şi prezenţa acestuia în dormitorul copiilor reduc timpul de somn total. Cercetătorii americani au afirmat că reducerea timpului de somn total are efecte negative asupra stării de sănătate fizice şi mentale a copiilor.

Sursa: Gandul.info

 

Elevii vor avea manuale noi. Ministerul a lansat licitaţia pentru clasa I şi a II-a

Ministerul Educaţiei a lansat, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, licitaţia pentru manuale destinate claselor a I-a şi a II-a, a anunţat ministrul de resort, Remus Pricopie, precizând că ultima licitaţie a fost iniţiată în 2006, iar în sistem sunt încă folosite şi manuale aprobate în 1991. „Avem, din păcate, în sistem, manuale aprobate şi în 1991. Ultima licitaţie a fost în 2006. De data aceasta începem cu clasele unu şi a doua. E prima dată când facem licitaţia după Ordonanţa 34/2006 (privind achiziţiile publice-n.r.) şi licitaţie europeană, deci se respectă standardele europene”, a spus ministrul în şedinţa de guvern. În şedinţă, premierul Victor Ponta a solicitat ca licitaţia să fie cât mai transparentă şi să existe cât mai multă dezbatere publică în aşa fel încât „tot felul de aberaţii” constatate în manualele vechi să fie îndreptate. Ponta a cerut totodată ca Ministerul Educaţiei să acorde asistenţă şi autorităţilor din Republica Moldova pentru manulalele de clasa a I-a.

Sursa: Gandul.info

 

Peste 1.300 de elevi au participat la Olimpiadele Naţionale de Matematică, Fizică şi Informatică

Peste 1.300 de elevi din clasele V-XII au participat la Olimpiadele Naţionale de Matematică, Fizică şi Informatică din acest an. La începutul lunii aprilie, cei mai buni elevi din ciclul gimnazial şi liceal din ţară s-au strâns la Cluj, Sibiu şi Piteşti, unde s-au derulat concursurile naţionale. Prin programul „Hai la Olimpiadă!”, Fundaţia eMAG a asigurat suplimentarea premiilor oferite participanţilor. În cadrul concursurilor naţionale, elevii au participat şi la proba de baraj pentru calificarea în lotul extins dedicat Olimpiadelor Internaţionale. Loturile, compuse din câte aproximativ 30 de elevi, vor intra într-o perioadă intensivă de pregătiri şi examinări, în urma căreia vor fi stabilite loturile finale de 4-6 olimpici. Olimpiadele Internaţionale vor avea loc în luna iulie a acestui an: concursul de Matematică va avea loc la Cape Town, Africa de Sud, în perioada 3-13 iulie 2014, concursul de Informatică se va desfaşura la Taipei, Taiwan, în perioada 13-20 iulie 2014, iar concursul de Fizică va avea loc la Astana, Kazakhstan, 13-21 iulie 2014.

Sursa: Puterea.ro

 

Copii din Sectorul 6, Micile vedete la Festivalul de Film de la Cannes 2014

Primăria Sectorului 6 recomandă filmele de scurtmetraj pentru copii „Aventurile Micilor Vedete în parc” şi „Micile Vedete descoperă secretul magneţilor”, două producţii ale şcolii româneşti de film pentru copii „Micile Vedete”. Peliculele au fost selecţionate pentru participarea la Festivalul de Film de la Cannes 2014, la secţiunile „Short Film Corner” şi „Romanian Short Waves”. Este a treia oară când Şcoala MICILE VEDETE va fi prezentă pe covorul roşu al Rivierei Franceze, după succesele din 2011 şi, respectiv, 2012, cu filmele din seria educativă „AVENTURILE MICILOR VEDETE”. Producţia „AVENTURILE MICILOR VEDETE ÎN PARC”, în care au roluri principale şi copii din sectorul 6 al Capitalei, participanţi la cursurile şcolii, tratează tematica protejării mediului înconjurător şi prezintă o poveste parcă ruptă din realitate. Cel de-al doilea film participant anul acesta la prestigiosul Festival de la Cannes este un alt episod din seria de filme pentru copii “Aventurile Micilor Vedete”. Anisia, o fetiţă care a fugit de acasă din dorinţa de a scăpa de sfaturile nesfârşite ale mamei, se reîntoarce la şcoală, unde încearcă să pătrundă neobservată la ore pentru a primi gustarea „cornul şi laptele”. Din păcate pentru ea, este reţinută de profesoară şi forţată să rămână la ora de fizică. Nereuşind să se integreze în clasă, unde copiii râd de hainele ei murdare şi de cunoştinţele limitate, Anisia începe să facă propriile experimente cu… magneţi.

Sursa: Puterea.ro

 

România reală. Sistemul le interzice dreptul la incluziunea socială elevilor cu dizabilităţi

Sistemul de învăţământ autohton nu e pregătit să le ofere o educaţie copiilor cu dizabilităţi prin intermediul şcolilor de masă, acolo unde micuţii ajung să fie izolaţi din cauza lipsei unor programare de integrare. Conform unui studiu realizat în şcoli din 17 judeţe, peste două treimi dintre profesori susţin că lipsa programelor, dar şi a personalului specializat, face din asta o misiune imposibilă. Nu e prima oară când se atrage atenţia asupra situaţiei, inclusiv UNICEF trăgând mai multe semnale de alarmă în acest sens. Principalele rezultate ale proiectului „Elev în Clasa I” arată că profesorii consideră în proporţie de 100% obligatorie existenţa unui cadru didactic de sprijin în clasele în care există copii cu dizabilităţi, nu doar două zile pe săptămână, așa cum se întâmplă în prezent. De asemenea, 73,4% dintre profesori susţin că programele adaptate trebuie realizate de către Ministerul Educaţiei și nu de către cadrul didactic al elevului cu dizabilităţi sau profesorul de sprijin, așa cum se întâmplă în prezent. Cadrele se plâng şi de faptul că nu există nici un material didactic adaptat la nevoile copiilor cu dizabilităţi, în timp ce profesorii nu beneficiază de cursuri pentru specializare în gestionarea situaţiei acestor copii. „Concluzia generală care se poate desprinde din această cercetare exploratorie este că, din păcate, sistemul de educaţie din România nu este pregătit să le ofere o educaţie decentă copiilor cu dizabilităţi. În puţinele cazuri în care aceștia ajung în școlile de masă, actul educaţional este posibil exclusiv prin bunăvoinţa și efortul suplimentar al dascălilor, care încearcă să găsească soluţii pe cont propriu. Considerăm că este imperios necesară reforma profundă a sistemului de educaţie, finanţarea serviciilor de suport și intervenţie pentru ca să nu mai dăm naștere unei noi generaţii de asistaţi sociali”, declară Mădălina Turza, reprezentantul Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD), organizaţia care a realizat proiectul în parteneriat cu Asociaţia pentru Dravet și Alte Epilepsii Rare. Nici profesorii nu mişcă vreun deget Acelaşi raport arată că, deşi sunt conştienţi de situaţie, 95% dintre profesori nu au înaintat vreodată o sesizare către inspectorate sau minister pentru a cere ajutorul, motivând că s-au obişnuit deja cu refuzuri şi că e greu să schimbe sistemul. În schimb, restul susţin că au primit răspunsuri seci din partea superiorilor şi că au obligaţia „să se descurce singuri”. Părinţilor le este teamă De multe ori, părinţii evită să declare public problema copiilor de teama unei etichetări sau a marginalizării acestuia, decizie considerată o mare greşeală de specialişti. Aceştia acuză şi atitudinile diferite ale părinţilor, după conştientizarea şi acceptarea situaţiei: unii fac eforturi deosebite şi se implică activ, alţii rămân în pasivitate şi indiferenţă. Interesant este faptul că în cadrul unui sondaj, deşi peste 60% dintre respondenţi susţineau faptul că persoanele cu dizabilităţi sunt tratate nedrept, s-a constatat că „un procent de 40% din populaţia adultă era de părere că unii copii cu dizabilităţi trebuie să rămână în instituţiile specializate, iar 84% considerau că aceştia ar trebui să meargă la şcoli speciale”.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

Ultima revoluţie în Educaţie – Masterele specializate

În timp ce multe din ţările est europene se mulţumesc să păstreze un număr constant de studenţi la master, sau în cel mai bun caz să crească numărul aplicaţiilor, economiile dezvoltate inovează. Franţa este unul dintre cele mai bune exemple – casa celui mai bun program de MBA din Europa (HEC Paris), nu lasă de dorit nici când vine vorba de mastere. Desi masterele specializate in sine nu sunt o noutate, felul in care multe din scolile de business de top dezvolta aceste programe poate fi considerat cel putin inovativ. Ruta traditionala in educatia in afaceri obisnuia sa fie una verticala (licenta in managementul afacerilor, master in managementul afacerilor, si probabil dupa cativa ani de experienta in domeniu, un MBA). Insa masterele specializate aproape ca au schimbat regulile jocului. In timp ce scheletul programului este foarte similar cu cel al unui master in management, masterele specializate pun accent pe dezvoltarea profesionala in sectoare specifice. Caracter International Una dintre scolile de business de top, EMLYON (Franta) a lansat in ultimul an trei mastere specializate, un Master in Managementul si Marketingul Brandurilor de Lux, un Master in Managementul Industriei Sportive si un Master in Managementul Industriei Ospitaliere. Toate aceste trei programe urmeaza aceeasi structura, axata pe cele trei industrii; industria bunurilor de lux, industria sportiva si industria ospitaliera. Frumusetea acestor cursuri sta in caracterul lor international. Pe parcursul a 16 luni studentii invata in 4 tari diferite: Franta, Elvetia sau Regatul Unit, China si o tara la alegere pentru un internship de 4 luni. Parteneri de renume In timp ce masterele traditionale sunt ‘gandite’ si dezvoltate in-house, EMLYON s-a aliat cu organizatii de renume in cele trei industrii pentru a lansa prgrame cu adevarat unice. Partenerii acestor trei programe sunt: London College of Fashion, un conglomerat de companii sportive precum Adidas si North Face (pentru masterul in managementul industriei sportive)  si Institutul Paul Bocuse (institut culinar francez, renumit mondial). Studentii au oportunitatea de a face internshipul la unul dintre partenerii EMLYON si chiar si sa obtina un loc de munca daca prestanta lor se ridica la nivelul asteptarilor. Pe parcursul programului studentii sunt expusi in nenumarate randuri mediului de afaceri international avand ocazia sa lucreze la studii de caz reale, sa cunoasca oameni de afaceri de succes si sa participe la un targ de joburi organizat de scoala. Studiu de caz Ioana Brezan este una dintre romancele care au decis sa urmeze Masterul in Managementul si Marketingul Brandurilor de Lux la EMLYON. Ioana a terminat liceul  in Constanta, ca apoi sa fie acceptata la Universitatea din Manchester in Regatul Unit. Ioana povestste cum primul sau job part time in industria bijuteriilor de lux i-a deschis o pasiune pentru acest sector si a determinat-o ca mai departe sa urmeze acest curs specializat la EMLYON. ‘’ Am aflat in cautarea mea, ca nu sunt multe facultatile ce ofera acest curs cu specializare in domeniul de lux. EMLYON insa ofera ceva mai mult decat atat, ofera posibilitatea de a studia in 3 locatii diferite pe tot parcursul masterului ;  Lyon, Londra si Shanghai –  locatii cheie in aceasta industrie.’’  Ce crezi ca ai invatat la acest curs, ce nu ai fi putut invata in alta parte? ‘’Exista o stransa legatura intre industria brandurilor de lux, arta, cultura si istorie. Posibilitatea de a calatori pe perioada studiului si de a avea un contact direct cu diferite culturi, te face sa intelegi lumea dintr-o perspectiva mult mai complexa, sa intelegi cu adevarat diferentele de cultura si obiceiuri, aspecte ce nu pot fi deduse din cartile de studiu ci doar experimentand.’’ Numeste una din experientele interesante prin care ai trecut la EMLYON ‘’ O experienta interesanta a fost un mic concurs, in stilul “treasure hunt”, in Shanghai,cu cerinte ce privesc brandurile de lux aflate aici. O adevarata provocare avand in vedere timpul scurt si “piedicile intentionate” ale concursului, insa un mod mult mai placut si captivant de a descoperi Shanghai-ul si de a invata despre cultura locala. ’’  Ce dificultati ai intampinat pe durata acestui curs? ‘’ Masterul se desfasoara intr-un ritm foarte alert si atunci trebuie sa fii foarte pregatit si sa dedici o mare parte a timpului studiului. In acelasi timp, tentatia de a calatorii si mai mult odata aflat intr-o alta tara este mare si atunci trebuie sa incerci sa gasesti un echilibru. Bariera de limba este si ea o mica problema deoarece desi facultatea pune la dispozitie cursuri de limba franceza si chineza, timpul este foarte scurt si nu iti perminte o avansare rapida, cursurile normale desfasurandu-se in limba engleza. Bineinteles, totul depinde de ambitia si determinarea ta. ‘’ Daca ar fi sa dai un sfat tinerilor din Romania, care ar fi acela? ‘’ Romania este o tara cu foarte mult potential si tinerii romani trebuie sa inteleaga ca nu sunt cu nimic mai prejos decat tinerii din exteriorul tarii.’’ ‘’ Studiul in strainatate ofera in mod clar mai multe avantaje, dupa parerea mea si sfatuiesc tinerii romani sa se ambitioneze sa tinteasca cat mai sus si sa expuna adevarata valoare a tarii noastre. Bineinteles, aici se va pune si problema banilor, insa exista multe posibilitati de finantare cum ar fi cea de la Guvernul Britanic de care am beneficiat si eu printr-o simpla aplicatie online. Cu toate acestea, i-as sfatui sa nu se indeparteze de Romania ci sa o ajute sa se dezvolte odata ce au acumulat cunostiintele si experientele din strainatate, lucru pe care vreau sa il fac si eu dupa cel mult 5 ani de experienta de munca in strainatate.‘’

Sursa: Adevarul.ro