Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 24.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

CLASA PREGĂTITOARE 2014 Vineri şi sâmbătă s-au afişat listele cu elevii înscrişi la clasa zero, în prima etapă. Aproape toate cererile au fost admise

Vineri şi sâmbătă (21 – 22 martie), au fost afişate, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare, elevii înmatriculaţi la clasa pregătitoare, numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă. Ministerul Educaţiei a anunţat că, după prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare, 99,24% din cererile de înscriere au fost admise. UPDATE Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a centralizat rezultatele finale privind admiterea elevilor în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat si particular, după prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare. Astfel, în Bucureşti, sunt, la clasa pregătitoare, pentru anul şcolar 2014 – 2015, 17.466 de locuri din care 17.023 de locuri la stat. După prima etapă de înscriere au fost ocupate 15.930 de locuri, din care 15.783 de locuri la stat, astfel că pentru etapa a doua mai sunt libere 1.536 de locuri, din care 1.240 la stat. Potrivit ISMB, pentru etapa a doua mai sunt de repartizat 145 de elevi. La clasa I au fost ocupate, după prima etapa de înscriere, 647 de locuri, pentru etapa a doua fiind libere alte 922 de locuri. Cererile pentru etapa a II-a vor fi depuse în perioada 25 martie – 4 aprilie. UPDATE Ministerul mai anunţă că, din totalul celor 172.682 de cereri depuse, au fost admise 171.362. Dintre acestea, 145.581 reprezintă cereri de înscriere la şcoală de circumscripţie. În ceea ce priveşte cele 27.101 cereri pentru altă unitate decât cea de circumscripţie, situaţia se prezintă astfel: 25.031 de cereri au fost admise, 750 de cereri au fost admise la şcoala de circumscripţie, după ce nu au avut loc la şcoala dorită, iar 1.320 de cereri nu au putut fi admise, deoarece părinţii/tutorii legali nu au bifat opţiunea de revenire la şcoala de circumscripţie. Potrivit Ministerului, pentru cererile respinse în această primă etapă există, însă, locuri şi solicitările vor putea fi soluţionate în a doua etapă de înscriere, care debutează în data de 25 martie. Peste 172.000 de cereri au fost completate, până vineri la ora 20.00, în prima etapă a înscrierilor în clasa pregătitoare, cele mai multe fiind pentru copii cu vârsta de 6 ani împliniţi înainte de 1 septembrie 2014, potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN). Prima etapă de înscriere la clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2014-2015 a avut loc în perioada 24 februarie – 14 martie. Conform situaţiei centralizate de MEN, până vineri 14 marţie, au fost completate 172.664 de cereri.

Dintre acestea, 136.700 de cereri pentru copii cu vârsta de 6 ani împliniţi înainte de 1 septembrie 2014, iar 35.964, pentru copii care vor împlini 6 ani după 1 septembrie 2014. A doua etapă de înscriere va avea loc în perioada 25 martie – 4 aprilie, iar la 11 aprilie se vor afişa rezultatele finale.

Între 14 şi 18 aprilie, inspectoratele şcolare vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după a doua etapă de înscriere. Înscrierea copiilor pentru clasa I, în unităţile şcolare din circumscripţia de care aceştia aparţin, se face direct la sediul unităţilor de învăţământ, în acelaşi segment orar destinat şi înscrierilor pentru clasa pregătitoare. Prima etapă de înscriere se încheie tot la 14 martie. Pentru părinţii care doresc înscrierea copiilor în alte unităţi de învăţământ decât cele de circumscripţie, MEN a alocat perioada 25 martie – 4 aprilie. În 11 aprilie, la sediul fiecărei unităţi de învăţământ, vor fi afişate listele finale ale copiilor înscrişi în clasa I. Calendarul înscrierilor •     18-20 martie – admiterea sau respingerea celor care au cerut înscrierea în altă şcoală decât cea la care erau arondaţi. •     21 martie – repartizarea în şcolile de circumscrimpţie a celor care au vrut să-şi înscrie copiii la altă şcoală şi au menţiont în cerere posibilitatea revenirii la şcoala arondată. •     21-22 martie – afişarea la şcoli şi pe site-urile inspectoratelor şcolare a elevilor înscrişi, precum şi locurile libere. •     25 martie – 4 aprilie – a doua etapă: părinţii care nu şi-au putut înscrie copiii în prima etapă depun cereri la secretariatul şcolii din eşalonul doi de opţiuni exprimate în fişa iniţială de înscriere. •     7-10 aprilie – procesarea cererilor pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor rămase libere. •     11 aprilie – afişarea în şcoli a listelor finale ale copiilor înscrişi, atât în clasa pregătitoare, cât şi în clasa I. •     14-18 aprilie – soluţionarea cazurilor copiilor rămaşi neînscrişi şi după etapa aceasta.

Sursa: Adevarul.ro

 

Educaţie şi securitate naţională. Raport de stare

La invitaţia Colegiului Naţional de Apărare, recent am susţinut o prelegere despre raporturile dintre educaţie, în termeni de „putere soft” (J. Nye) şi securitate naţională. Am reţinut interesul nedisimulat al interlocutorilor mei faţă de implicaţiile strategice deosebit de complexe ale politicilor publice din Educaţie asupra viitorului României. Dacă ne-ar păsa tuturor, pe bune, lucrurile ar sta cu totul altfel. Deocamdată, nu pare să ne pese. Motivul formal al invitării mele se regăseşte în noua ediţie a revistei FP Romania, care a reţinut argumentul strategic al corelaţiei puternice dintre starea sistemului public al Educaţiei şi starea fibrei profunde a statului de drept. A reţinut, totodată, şi cauzalitatea nefastă ce defineşte incontestabil, cu indicatori numerici oficiali, România de azi: copiii români inepţi de azi vor deveni adulţii români inepţi de mâine. Oricât de incofortabil ne sună enunţul, el are premise cât se poate de reale, aşa încât negarea ipocrită nu ne serveşte la nimic. Mai bine îl conştientizăm, îl acceptăm ca atare şi purcedem la treabă serioasă pentru a face ceea ce avem de făcut în curtea Şcolii ca sistem. Eu am documentat teza anterioară de patru ori, cel puţin: • Analizând recentele simulări ale examenului naţional de bacalaureat – cu accent pe foarte slaba pregătire matematică a elevilor de-a XI-a şi a XII-a • Analizând recenta simulare a Evaluării Naţionale – la fel, cu accent pe foarte slaba pregătire matematică a elevilor de-a VIII-a • Comentând cazuri incredibile de “analfabetism matematic” structural, la clasa a VI-a • Comentând cazuri incredibile de „analfabetism lingvistic” structural, la clasa a VII-a Semnalez, în context, excelenta documentare a cazurilor de „analfabetism geografic” structural, semnalate tot cu prilejul simulării examenului naţional de bacalaureat, sub semnătura Alexandrei Tătaru. De asemenea, Ioana Nicolescu analizează azi motivele pentru care, potrivit statisticilor A.N.O.S.R., 40% (!) din studenţi renunţă la facultate. Am formulat în repetate rânduri teza stării actuale a sistemului public al Educaţiei drept ameninţare directă la securitatea naţională a României – cel mai recent, aici. Am comunicat acest fapt direct şefului statului, care a primit enunţul drept în plex (“Ăăăă… Vă mărturisesc că m-aţi pus în dificultate… Ăăăă…”), şi a formulat un răspuns ambiguu, neconvingător. Am transmis public acelaşi mesaj prim-ministrului României, căruia, deocamdată, nu pare să-i pese de Educaţie în vreun fel credibil. Am transmis public în repetate rânduri acelaşi mesaj ministrului Educaţiei Naţionale – de pildă, aici. Nu am sesizat nici aici o abordare demnă de semnalat – deocamdată. La M.E.N., continuăm să facem dirigenţie pedalând în gol, în loc de leadership real cu motoarele în plin, cum ar trebui de fapt (despre chestiunea dirigenţiei în M.E.N., aici). Preşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor şi, respectiv, şefii Comisiilor de resort din Parlamentul României nu există în această conversaţie. Deocamdată. Nepăsarea crasă a clasei politice în materia impactului strategic devastator al stării curente a Educaţiei asupra siguranţei naţionale e probată şi de ignorarea iresponsabilă a avertizărilor explicite ale directorului Serviciului Român de Informaţii, formulate în contextul fraudelor de la examenul naţional de bacalaureat din vara 2013 (am numit acel context “sindromul Bolintineanu”, cu trimitere directă la cele petrecute în liceul omonim din sectorul “care este”): „George Maior, directorul SRI, şi-a asumat decizia de implicare în fraudele de la examenul de Bacalaureat 2013, spunând că Serviciul Român de Informaţii se va mai implica de câte ori apar situaţii în care resursele principale ale unei naţiuni pot fi afectate. […] ’Avem ce căuta în domeniul educaţiei şi vom avea ce căuta şi pe viitor, dacă va fi nevoie (…) V-aţi gândit ce sentimente au tinerii care au studiat şi îi văd pe cei care au luat Bacalaureatul prin fraudă?’, a întrebat George Maior, precizând că acest tip de corupţie poate duce la o ’schilodire a statului’.” Dragă societate românească (adică: părinţi – acei dintre voi care ştiţi că nu vă trădaţi îndatorirea sfântă faţă de copiii voştri; profesori – acei dintre voi care ştiţi că nu vă trădaţi îndatorirea sfântă faţă de elevii voştri; elevi – acei dintre voi care ştiţi că nu vă trădaţi pe voi înşivă; formatori de opinie şi care vom mai fi fiind noi toţi, cei cărora ne pasă pe bune), concluzia mea e că deocamdată nu ne doare suficient de rău starea sistemului public al Educaţiei care ne şcoleşte copiii, pentru a purcede serios şi responsabil la schimbarea paradigmei sale. Mă gândesc eu aşa, că dacă ne-ar durea şi am simţi cuţitul la os, n-am sta ca nătângii contemplând tâmp surparea Şcolii şi nefăcând nimic, sau tolerând laş stări de fapt otrăvitoare, din alt ev. Drept pentru care, ne invit încă o dată să ieşim din negare şi să punem Educaţia publică pe făgaşul veacului nostru, aşa cum se cuvine, făcând, cât mai rapid, loc larg unei Şcoli de secol XXI pentru România secolului XXI. Hai, că putem. Dacă vrem cu adevărat!

Sursa: Adevarul.ro

 

Dotări la o şcoală din Apuseni în 1873: ”computu” în loc de computer şi tablă cu litere mobile în loc de cea electronică

Un inventar din 1873 ne permite să aflăm care erau materialele didactice la care aveau acces elevii Şcolii din Vadu Moţilor, din Munţii Apuseni. La loc de cinste erau tabla cu litere mobile şi maşina de socotit cu bile, computu. Un rol important în emanciparea culturală şi politică a românilor din Transilvania l-a avut „Asociaţia Transilvană pentru Literatura Română şi Cultura Poporului Român (ASTRA), înfiinţată de Andrei Şaguna, la Sibiu, în 15 noiembrie 1861.  „În tot judeţul Alba, «Astra» a avut o activitate deosebită, datorită învăţătorilor şi profesorilor. La rândul ei şcoala a fost permanent sprijinită prin acţiunile sale de către Asociaţie“, susţine profesorul Ilie Furduiu, cel care a realizat  studiul „Şcolile Albei, de ieri şi de azi şi în viitor“. În calitate de episcop ortodox, Andrei Şaguna a cerut protopopilor să raporteze despre starea învăţământului din Transilvania. Într-un document din 1873, din fondul Protopopiatului ortodox Câmpeni, la care se face referire în studiul citat, apare un inventor al Şcolii din Secătură(Vadu Moţilor),din Munţii Apuseni. Documentul ne ajută să reconstituim interiorul unei săli de clasă de acum 141 de ani. Aşezaţi pe laviţe, şcolarii aveau în faţă, pe lângă tabla neagră, una cu litere mobile, dar şi una de socotit cu bile, computu. Pe pereţi tronau un portret al împăratului roman Traian, 16 tabele pentru istoria naturala şi trei hărţi (a Marelui Principat al Transilvaniei, Ungariei şi ţărilor coroanei şi a Europei). Pe masa dascălului se afla globul pământesc. Şcoala avea şi un steag, dar nu se spune al cărei ţări.La  acea vreme era frecventată de 21 baieţi şi o fată. Şcolile româneşti : acoperiş din paie, hârtie unsă cu său în loc de sticlă la geam În „Istoria învăţământului românesc din Transilvania până la 1800“, Nicolae Albu ne ajută să înţelegem  care era situaţia românilor în acele timpuri. Cum arăta o şcoală românească dintr-un sat sărac ? „Şcoala era făcută din pereţi de nuiele împletite între stâlpi groşi, apoi lipiţi cu pământ. Localurile erau acoperite cu paie ori cu trestie… Prin 1790-1850, ferestrele erau prevăzute în loc de geam de sticlă cu piele de oaie sau hârtie groasă unsă cu său ori unsoare ca să străbată lumina prin ea. Duşumele nici vorbă. Bănci, la fel, şcolarii şedeau pe laviţe obişnuite pe atunci în casele ţărăneşti şi aşezate lângă pereţi şi fixate pe pociumbi bătuţi în pământ. Cu timpul s-au introdus şi nişte mese lungi, pe care îşi puneau copiii cărţile, iar în jurul acestor mese erau laviţele pe care şedeau şcolarii. De rechizite sau alt mobilier şcolar nici pomeneală“. Organizarea învăţământului pentru românii neuniţi (ortodocşi) era reglementat de un ordin al Guvernul Transilvaniei din 1821. Potrivit documentului, în ipostaza de învăţător îl găsim pe cantorul Bisericii, care trebuia să adune copiii în casa sa.  Plata : câte o ferdelă(n.r. măsură de capacitate pentru cereale, egală cu aproximativ 20 de litri) de grâu de fiecare familie. Lemnele pentru încălzirea şcolii erau asigurate tot de comunitate. Potrivit actului citat, învăţătorii erau scutiţi de serviciul militar, de impozite şi de alte sarcini publice. Părinţii care refuzau să-şi trimită odraslele să înveţe carte erau „pedepsiţi corporal sau cu închisoarea“. Doi ani mai târziu, în 1823, printr-un decret de la Viena se dispunea „să se ridice şcoale elementare în toată Transilvania şi în special pentru românii, pe care îi ştim lipsiţi de şcoli“. Maghiarizarea învăţământului românesc din Transilvania Lucrurile s-au schimbat în rău pentru români după 1879, când  Parlamentul maghiar votează o lege şcolară („Legea Trefort”) ce prevedea obligativitatea învăţăturii şi predării limbii maghiare în toate şcolile primare din teritoriul aparţinând coroanei Sfântului Ştefan. Cu alte cuvinte viza maghiarizarea forţată a naţiunilor asuprite (n.r.inclusiv cea dinTransilvania). Drept  consecinţă, din 1882 n-au mai fost numiţi învăţători care nu ştiau limba maghiară. În decembrie 1883, Parlamentul maghiar vine cu  o lege şcolară şi mai aspră, care adânceşte maghiarizarea învăţământului secundar românesc din Transilvania şi Banat. Abia după Unirea Transilvaniei cu România, în 1918, copiii români din Ardeal au scăpat de cele 13 ore de limbă maghiară săptămânale şi de pretenţiile ca,după 4 ani de şcoală,tinerii  să fie în stare să-şi exprime cu grai viu şi în scris cugetele lor în limba maghiară. Ulterior, autorităţile române au trecut la preluarea şcolilor civile şi confesionale ortodoxe şi greco-catolice de la vechea stăpânire ungurească. De la comput, la computer Ca element de comparaţie peste veacuri, în şcolile din Munţii Apuseni coexistă computul (maşina de socotit cu bile pentru cei de clasa I) şi computerul la care cei mici au acces încă din grădiniţă. Şi tabla neagră „convieţuieşte“, e drept în puţine cazuri în această zonă, cu cea electronică, interactivă. În „Şcoala viitorului“ se tinde şi spre cursurile în format electronic, care să înlocuiască manualele . Teancul de cărţi de Limba română, Matematică, Geografie, Istorie, Fizică, Chimie dintr-un ghiozdan ar putea fi suplinit de şase DVD-uri. Deocamdată, doar sună bine, nu fac parte din realitatea şcolii româneşti.(Articol scris de NICU NEAG)

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO Elevă a Liceului „Iordache Golescu”, victimă a unei răzbunări oribile, la şcoală

Violenţa nu mai are limite la Liceul Tehnologic „Iordache Golescu” din Găeşti. O elevă a fost batjocorită, îmbrâncită şi împiedicată să intre la ore de către 6 colegi de-ai săi, trei fete şi trei băieţi. Adolescenţii şi-au înconjurat victima, pe care apoi au „încolţit-o”, nelăsând-o să urce scările, spre clasă. Disperată, fata a strigat după ajutorul unei profesoare de serviciu sau de la clasă şi a încercat, de câteva ori, să forţeze blocajul, însă fără succes, potrivit cronica-gaestiului.ro. „Doamnaaa!!!!” „Ţipă până vine doamna!”, i s-a răspuns. „Pe unde ai fost?”, o întrebau derbedeii, care o şi jigneau, în acelaşi timp.   Întreaga scenă, urmărită şi de alţi copii care nu au intervenit, a fost filmată şi postată pe pagina de Facebook a uneia dintre participantele la grozăvie. Agresorii s-au distrat copios pe seama colegei lor, care a fost lăsată să plece abia după ce a izbucnit în lacrimi.

Sursa: Adevarul.ro

 

Motivaţia pentru câţiva elevi din Galaţi vine de la două tinere în scaune cu rotile

În cadrul săptămânii „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” va avea loc în patru instituţii de învăţământ din Galaţi seminarul motivaţional „Personalităţi cu handicap care au influenţat istoria” suţinut de Marta Iozefina Bencze, autoarea cărţii de colecţie cu acelaşi nume. Seminarul are ca scop prezentarea cărţii „Personalităţi cu handicap care au influenţat istoria” dar lansează şi o provocare elevilor pentru a-şi schimba viaţa prin valorificarea potenţialului individual oferind fiecăruia o experienţă unică. În subsidiar, autoarea va dona un exemplar al cărţii colegiului/şcolii, pentru ca elevii să poată intra în posesia informaţiei prezentate în cadrul seminarului. La seminar va fi prezentată una din personalităţile ce se regăsesc în carte, în persoana Alinei Maria Puţanu – vicecampioană mondială la powerlifting care va prezenta această disciplină sportivă precum şi ce înseamnă să practici un sport de performanţă. Organizatorii evenimentului sunt Asociatia Atelierul de Idei şi Asociaţia Danubiana Galaţi, iar parteneri sunt Colegiul Tehnic de Alimentatie şi Turism „Dumitru Moţoc”, Colegiul Naţional „ostache Negri”, Colegiul Naţional „Al. I. Cuza” şi Şcoala Gimnazială „Sfinţii Împăraţi”.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcoala din localitatea timişeană Checea a fost lăsată fără ţevi şi calculatoare

Ţevile de la instalaţia de încălzire a şcolii din localitatea timişeană Checea, dar şi mai multe calculatoare din incintă au fost pradă pentru hoţii care au dat o spargere în instituţia de învăţământ. Ei au pătruns în „obiectiv” chiar prin biroul directorului. În noaptea de joi spre vineri, la şcoala din Checea au dat iama hoţii. Ei au intrat în incintă prin geamurile de la cancelarie şi de la cabinetul directorului şcolii. Au furat laptopuri şi calculatoare şi au distrus toată instalaţia de încălzire. Ei au dat jos caloriferele, dar pentru că acestea erau prea grele le-au lăsat în şcoală. În schimb, au furat ţevile de la această instalaţie. Pe adresa Inspectoratului Şcolar a fost trimisă o cerere de suspendare a cursurilor, aceasta pentru a lăsa poliţia să facă cercetările necesare şi pentru a aduna amprente.\ „Aseară s-a spart şcoala, cei de la Criminalistică au fost acolo. Probabil e vorba de un grup infracţional. Hoţii au forţat geamurile de la cabinetul directorului şi de la cancelarie, au sustras calculatoarele şi laptopurile. Au dat jos toate caloriferele şi au sustras ţevile de cupru. Caloriferele nu le-au luat. Au tăiat ţevile de cupru. Cei de la poliţie sunt acum la şcoală şi încă iau amprente. Cursurile s-au suspendat. Doamna director a făcut o solicitare prin care solicită suspendarea cursurilor pînă se derulează cercetarea. Elevii vor intra de luni la cursuri”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct Aura Danielescu.

Sursa: Adevarul.ro

 

„Tehnici de asigurare a succesului şcolar“ pentru profesorii din Oneşti

Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău organizează la sfârşitul acestei săptămâni, programul de formare continuă „Laborator didactic. Tehnici de asigurare a succesului şcolar”, care este avizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi se derulează pe durata a 30 de ore de curs. Programul de formare continuă „Tehnici de asigurare a succesului şcolar“  a început astăzi, la Colegiul Naţional „Dimitrie Cantemir” Oneşti.  Orele au fost susţinute de profesorii dr. Emilia Boghiu, de la Colegiul Naţional „Dimitrie Cantemir” Oneşti şi dr. Doina Marinov, inspector şcolar în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (I.S.J.) Bacău. Obiectivul principal al cursului urmăreşte abilitarea profesorilor, cu scopul  utilizării metodelor moderne în procesul educativ, metodelor de educare a inteligenţei emoţionale, dar şi a altor metodede învăţare. „Odată cu organizarea  acestui curs, încercăm să venim în întâmpinarea opţiunilor colegilor noştri, care, în număr din ce în ce mai mare, doresc să participe la programele organizate de C.C.D. Bacău, programe avizate, sau acreditate de Ministerul Educaţiei, situaţie care ne bucură şi ne încurajează. De aceea programul amintit va fi organizat în această primăvară şi pentru cadrele didactice din zona Bacău”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Cum au sărbătorit botoşănenii, acasă la Mihai Eminescu, Ziua Mondială a Poeziei

Ziua Mondială a poeziei a fost sărbătorită şi la Botoşani. Scriitori, muzicieni şi elevi atât din judeţ dar şi din ţară au marcat evenimentul acasă la poetul nepereche, Mihai Eminescu, la Memorialul Ipoteşti. A fost o zi plină de evenimente literare dar şi de recitaluri muzicale sau momente umoristice culese din literatura naţională. Ziua Mondială a poeziei, sărbătorită pe tot mapamondul pe data de 22 martie, a făcut lumea literară botoşăneană să vibreze şi să pregătească festivităţile închinate muzei, poeziei şi poeţilor.

Niciun alt loc nu ar fi fost mai potrivit pentru această sărbătoare decât ograda în care adolescentul Mihai Eminescu, visa la steaua sau cutreiera codrii. Evenimentul a fost găzduit cu alte cuvinte, de Memorialul Ipoteşti, mai pecis de Amfiteatrul ”Laurenţiu Ulici” amplasat în apropirea casei căminarului Eminovici.

”Este o zi specială, cu atât mai mult cu cât, evenimentul are loc la Botoşani, aici acasă la marele poet Mihai Eminescu”, a precizat poetul Petruţ Pârvescu, invitat la eveniment. Alături de acesta au mai fost invitaţi la Ipoteşti, scriitorii George Tei de la Bucureşti şi Mihăiţă Talpalaru de la Iaşi dar şi Liliana Popa sau profesorul universitar Liviu Antonesei, critic literar şi director al editurii ADENIUM Iaşi.

În cadrul evenimentului întins pe toată durata zilei de sămbătă, au fost lansate cărţi, au debutat poeţi printre care şi Mariana Marica, Mariana Adăscăliţei şi Carmen Simion dar au fost bineînţeles recitate şi poezii, atât de scriitori dar şi de elevii şcolilor din judeţul Botoşani.

Întregul meniu literar a fost condimentat din plin cu muzic folk interpretată de Ciprian Cotruţă alături de invitaţii săi: Ludwig Schibinschi,Trăian Chiricuţă,Cătălina Codru şi Alexandra Chelu. Alături de aceştia actorul Cezar Amitroaiei a susţinut un recital.

Sursa: Adevarul.ro

 

Microbuze şcolare noi promise elevilor din Botoşani

După ce multe familii din Botoşani au sărăcit literalmente după ce au plătit an de an naveta şcolarilor, parlamentarii botoşăneni promit microbuze şolare care să îi scape de cheltuială. Acestea vor fi aduse printr-un program naţional luna viitoare. Doar 30% din naveta garantată de stat elevilor care învaţă departe de casă a fost decontată anul trecut. Restanţele statului către contribuabili continuă să se adune, iar multe familii din mediul rural, fără bani  sunt decise să nu îşi mai trimită copiii la şcoală.

Senatorii de Botoşani susţin însă că problema se va rezolva în luna aprilie, fiind cumpărate printr-un program naţional 600 de microbuze, dintre acestea 15 revenind Botoşaniului.

”A fost finalizată procedura şi s-au achiziţionat cele 600 de microbuze. În perioada următoare se va face repartizarea lor către judeţe. Microbuzele şcolare vor ajunge exact acolo unde arde. Judeţul Botoşani va primi 15 microbuze şi pe viitor vom încerca să vedem dacă putem suplimenta numărul lor.

Banii de microbuze au fost srânşi din vânzarea certificatelor de emisii”, a precizat senatorul Doina Federovici. Împărţeala va fi făcută în teritoriu de Inspectoratul Şcolar Judeţean, cele mai mari probleme cu transportul fiind în localităţile Balta roşie, Călăraşi,Darabani,Săveni sau Ştefăneşti.

Chiar şi cu cele 15 microbuze, problema este rezolvată doar pe jumătate, şefii de la inspectoratul şcolar precizând că ar fi nevoie în realitate de 30 de microbuze. Senatorul Doina Federovici susţine însă că la începutul anului viitor vor mai fi trimise încă 15.

Sursa: Adevarul.ro

 

1785 de burse pentru elevii alexăndreni în semestrul al doilea

Numărul de burse care urmează a fi acordate elevilor din învăţământul preuniversitar în semestrul al doilea al anului şcolar în curs va fi aprobat săptămâna viitoare, în şedinţa Consiliului local Alexandria. Consilierii locali alexăndreni vor dezbate şi aproba în şedinţa ordinară din data de 27 martie, proiectul de hotărâre privind aprobarea numărului de burse pentru elevii din învăţământul preuniveristar, aferente semestrului al doilea. În forma sa iniţială proiectul prevede acordarea unui număr de 1785 de burse . 26 sunt burse de performanţă, 1097 sunt burse de merit, 82 burse de de studiu şi 580 reprezintă burse de ajutor social.

813 burse ar urma să meargă către elevii din şcolile gimnaziale, iar 972 către elevii din licee.În plenul şedinţei din  data de 27 martie proiectul va fi aprobat în forma iniţială sau cu amendamente, în funcţie de propunerile venite de la consilieri.

În ceea ce priveşte valoarea burselor şcolare, aceasta a fost aprobată deja în Consiliul local Alexandria. Potrivit hotărârii aprobate de aleşi , pentru performanţă,  elevii vor primi 100 de lei, bursa de merit va fi de 70 de lei, iar cea de studiu de 50 de lei. Consilierii locali au aprobat, la propunerea primarului ca bursa de ajutor social să fie de 40 de lei.

Sursa: Adevarul.ro

 

O elevă de la Colegiul „Regina Maria“ a obţinut premiul special la un concurs internaţional de desen

Un juriu specializat a acordat unei eleve din Constanţa premiul special la concursul internaţional „Copiii desenează ţinutul natal“, desfăşurat la Reşiţa. Maria Hodor, elevă în clasa a VI-a la Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria“ din Constanţa, a participat la Concursul Internaţional „Copiii desenează ţinutul natal”, la care a obţinut Premiul special.  Profesorul îndrumător al elevei este Mihaela Luţai. Concursul, ajuns la ediţia a XII-a, a avut loc la Reşiţa. La concurs au fost trimise 273 de lucrări, din care 262 au fost acceptate la jurizare.Au participat elevi din România, Austria, Serbia, Ucraina, Slovenia şi Ungaria. Din juriu au făcut parte: dr. Ada Cruceanu-Chisăliţă, critic de artă, Maria Tudur, artist plastic din Reşiţa, prof. Leontin Prodan, profesor de desen la Liceul „Diaconovici – Tietz“ şi artist plastic din Reşiţa, Gustav Hlinka, artist plastic din Reşiţa, Ingeborg Nemeşagu, vicepreşedinta Asociaţiei Germane de Cultură şi Educaţie a Adulţilor Reşiţa, Doina Hlinka, artist plastic. Expoziţia de la Centrul Social „Frédéric Ozanam” din Reşiţa va rămâne deschisă până în ziua de 9 aprilie 2014. Apoi, lucrările premiate vor fi prezentate într-un turneu expoziţional prin ţară şi peste hotare.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Elevii cantacuzini au serbat luna pădurii

Evenimentul „Luna Pădurii”, care are loc între 15 martie şi 15 aprilie 2014, a fost sărbătorit şi la CN Constantin Cantacuzino din Târgovişte. „Luni, 17 martie, a fost ziua dedicată informării, zi în care în incinta liceului am pus afişe şi am dăruit baloane celor mici, iar în afara colegiului am dar flyere şi baloane. Marţi a fost ziua „cutiuţei cu întrebări”. Am mers prin liceu şi am testat cunoştinţele elevilor pe subiecte ecologice. A treia zi, miercuri, am desfăşurat o activitate cu desene pe asfalt, realizate de clase de a III-a şi a IV-a , iar joi am plantat copaci în zona sălii de sport. Iniţiatorii am fost noi, elevii clasei a IX-a C, spijiniţi de doamna director şi de cadrele didactice, care au primit cu braţele deschise propunerile noastre de activităţi”, ne-a spus Roxana Cotorogea, elevă la CNCC.

Sursa: Adevarul.ro

 

Doar 145 de elevi de la pregătitoare au rămas nerepartizaţi în Bucureşti

Aproape 16.000 de locuri la clasa pregătitoare au fost ocupate în Bucureşti, după rpima etapă de înscriere. A doua etapă va începe pe 25 aprilie. Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti precizează că doar 145 de copii nu au fost repartizaţi după prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare. 647 de locuri au fost ocupate după prima etapă de înscriere în clasa I, iar 922 de locuri au rămas libere pentru etapa a doua la clasa I. Potrivit planului de şcolarizare pentru clasa pregătitoare, pentru anul şcolar 2014-2015 sunt 17.466 locuri, din care 17.023 locuri învăţământ preuniversitar de stat. Cererile pentru etapa a doua la clasa pregătitoare şi clasa I, anul şcolar 2014-2015, se pot depune în perioada 25 martie – 4 aprilie

Sursa: Evz.ro

 

Caravană pentru popularizarea învăţământului profesional la Cluj

Peste 500 de elevi şi părinţi au participat astăzi la o întâlnire organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj în comunele Floreşti şi Gilău. Autorităţile locale au anunţat că aceasta este prima oprire dintr-o caravană prin care timp de două luni vor fi popularizate avantajele învăţământului profesional. Profesori şi inspectori vor sta de vorbă cu elevi şi părinţi şi le vor explica care este câştigul unui absolvent care ştie o meserie şi vor face cunoscute ofertele de studiu.

Sursa: Evz.ro

 

Înscrierea la pregătitoare continuă după data de 25 martie – 50.000 de locuri rămase libere

Potrivit datelor centralizate de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), aproximativ 99,24% dintre cererile de înscriere în clasa pregătitoare, în prima etapă, au fost admise. Copiii care nu au fost înscrişi în această etapă, din diferite motive, mai au o şansă după data de 25 martie. Centralizarea ministerială arată că mai sunt disponibile aproximativ 50.000 de locuri la nivel naţional. Din totalul celor 172.682 de cereri depuse, au fost admise 171.362. Dintre acestea, 145.581 reprezintă cereri admise pentru unitatea de circumscripţie. În ceea ce priveşte cele 27.101 de cereri pentru altă unitate decât cea de circumscripţie, situația se prezintă astfel: 25.031 de cereri au fost admise, 750 de cereri au fost admise la şcoala de circumscripţie, după ce nu au avut loc la şcoala dorită, iar 1.320 de cereri nu au putut fi admise, deoarece părinţii/tutorii legali nu au bifat opţiunea de revenire la şcoala de circumscripţie, însă toate vor putea fi soluţionate în cea de-a doua etapă de înscriere. Potrivit centralizării realizate de MEN, 13 judeţe şi Capitala (incluzând Ilfovul) se pot lăuda cu un procentaj de 100% al cererilor deja admise în etapa I: Brăila, Ialomiţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman, Olt, Mehedinţi, Caraş- Severin, Gorj, Vrancea, Hunedoara, Bihor, Bistriţa-Năsăud. Rural vs urban Din cele 5.266 şcoli în care s-au organizat clase pregătitoare 1.975 (37,5%) sunt în mediul urban, iar 3.291 (62,5%) sunt în mediul rural. De asemenea, din totalul şcolilor la nivel naţional, doar la 801 s-au ocupat toate locurile. În mediul urban s-au înregistrat în medie 46 de cereri pe şcoală, iar în mediul rural 25 de cereri pe şcoală. În ceea ce priveşte situaţia viitorilor elevi, 445 de copii din mediul urban au depus cereri în mediul rural, iar 3.582 de copii din mediul rural au depus cereri în mediul urban. Topul primelor 10 şcoli Ministerul Educaţiei a realizat şi un top 10 al şcolilor după concurenţă pe ţară. Primele locuri aparţin unităţilor de învăţământ din Capitală. 1- Liceul Teoretic “Dante Aligheri”- Sectorul 3, Bucureşti 2- Şcoala Gimnazială “I.G. Duca”, Sectorul 5, Bucureşti 3- Şcoala Gimnazială nr. 280, Sectorul 5, Bucureşti 4- Liceul Teoretic “Ştefan Odobleja” Sectorul 5, Bucureşti 5- Liceul Teoretic Waldorf, Sectorul 2, Bucureşti 6- Şcoala Gimnazială nr. 97, Sectorul 4, Bucureşti 7- Colegiul Naţional “Fraţii Buzeşti”, Craiova 8- Şcoala Gimnazială nr. 190, Sectorul 4, Bucureşti 9- Şcoala Gimnazială nr. 3, Suceava 10- Şcoala Gimnazială “Gheorghe Banea”, Măcin (Tulcea). Ani 2012 2013 2014 Număr de şcoli cu clasă pregătitoare 4.458 4.720 4.614 Capacitate totală 196.311 236.268 219.465 Număr de cereri 129.455 163.722 172.682 Soluţionate în prima etapă 127.498 (98,5%) 162.976 (99,5%) 171.362 (99,24%)

Sursa: Puterea.ro

 

ANIVERSARE. Ziua Mondială a Apei este celebrată în fiecare zi de 22 martie

Secretele apei, prezentate elevilor Ca în fiecare an, S.C. RAJA S.A. Constanţa a sărbătorit ziua de 22 martie alături de copiii constănţeni, iar una dintre cele mai frumoase surprize a venit din partea elevilor de la Şcoala gimnazială nr. 39 „Nicolae Tonitza” Constanţa, care au realizat o expoziţie de desene a căror temă a respectat sloganul sărbătorii apei din acest an, „Apa şi energia”. Lucrările, realizate de către elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a, au fost expuse în sala de consiliu a societăţii. Elevii din clasele primare ale Şcolii „Nicolae Tonitza” au fost, la rândul lor, invitaţii RAJA Constanţa, într-un tur la mai multe puncte de lucru ale societăţii. Vizita a urmat traseul apei de la puţurile de mare adâncime până la robinete şi a inclus sursele de apă, laboratorul de analize chimice şi biochimice, unde au putut testa chiar ei potabilitatea apei. Următoarea oprire a fost la cea mai mare staţie de pompare din municipiul Constanţa. De asemenea, s-a stabilit că în viitorul apropiat să realizeze împreună cu angajaţii RAJA o activitate la cea mai mare staţie de epurare din ţară, Constanţa Nord. Adunarea Generală a Naţiunilor Unite a desemnat ziua de 22 martie 1993, pentru prima dată, că Zi Mondială a Apei, iar de atunci, Organizaţia Naţiunilor Unite stabileşte anual o tema ce evidenţiază probleme specifice referitoare la apă potabilă, în jurul căreia se desfăşoară acţiunile programate. Prin tema de anul acesta, Apă şi energia, se trage un semnal de alarmă asupra creşterii consumului de apă şi de energie, componente de baza ale vieţii, creşterii economice şi progresului uman. Totodată, se evidenţiază interdependenţa celor două resurse: producţia de energie şi distribuţia acesteia necesită utilizarea resurselor de apă, şi vice versa, aproximativ 8% din producţia de energie globală este utilizată pentru pomparea, tratarea şi transportul apei către consumatori, iar la final, pentru epurarea ei.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

ANALIZĂ De ce renunţă 4 din 10 studenţi la facultate

Constrângerile materiale şi pregătirea inadecvată pentru studiile universitare sunt câteva dintre motivele abandonului universitar. În unele cazuri, studenţii aleg să muncească în locul studiilor. Mulţi studenţi abandonează facultatea fiindcă se angajează şi rămân în urmă cu studiile din cauza programului, descoperă că nu fac faţă rigorilor universitare sau se conving că specializarea aleasă nu este cea pe care şi-o doresc, spun specialişti în educaţie. De curând, Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a publicat o listă cu gradul de abandon la 20 de universităţi de stat în ultimii şase ani, media totală a renunţării fiind de aproape 40%. Pe listă se regăsesc şi cele patru universităţi româneşti care au ajuns în Topul Mondial QS al Universităţilor în 2013: Universitatea din Bucureşti, care are o rată de abandon de 38%, Universitatea „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca (37%), Universitatea de Vest din Timişoara (47%) şi Universitatea „Al. I. Cuza“ din Iaşi, care are cea mai mare rată de abandon – 57%. Studiile nu se pliază pe piaţa muncii

Totuşi, de ce renunţă la facultate aproape jumătate din studenţii înscrişi la cele mai bune universităţi din România? Specialiştii enumeră, printre motive, faptul că studenţii realizează pe parcurs că studiile nu se pliază pe ceea ce se cere pe piaţa muncii. În fond, scopul facultăţilor este să creeze specialişti care să aibă o bază de competenţe pe care să-şi clădească experienţa. Nu demult, fostul ministru al Muncii Mariana Câmpeanu spunea că rata şomajului în rândul tinerilor este de patru ori mai mare decât rata şomajului în rândul adulţilor şi că aceasta a crescut în ultimii patru ani de la 18% la 23%. „Ceea ce fac studenţii în facultate şi ceea ce se cere pe piaţa de muncă nu sunt acelaşi lucru. Studenţii descoperă lucrul acesta şi preferă să intre în câmpul muncii. Realitatea este că învăţământul universitar continuă să aibă o legătură slabă cu piaţa muncii. De asemenea, mulţi nu îşi permit să se susţină la facultate, muncesc ca să se întreţină şi rămân în urmă cu şcoala“, a explicat pentru „Adevărul“ Marian Stas, expert în educaţie. O soluţie: târgurile de joburi Stas spune că ar exista două soluţii care s-ar putea aplica în acest caz. În primul rând, o mai bună adecvare a programelor de studii la piaţa muncii şi târguri de joburi organizate de facultăţi. „În general, târgurile de joburi care se fac la universităţi sunt organizate de asociaţiile de studenţi, nu de către facultăţi. Ar trebui ca mai multe facultăţi să aibă această iniţiativă”, este de părere Stas. Un alt motiv des întâlnit este faptul că mulţi tineri nu îşi mai permit să plătească studiile universitare, cum este cazul unui student de la Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) din Iaşi. „Taxele erau de 38 de milioane de lei vechi pe an şi nu am mai putut să le plătesc în momentul în care unul dintre părinţii mei şi-a pierdut locul de muncă. Aşa am ajuns să lucrez pentru a economisi. Am fost agent de pază timp de opt luni şi am lucrat apoi ca recepţioner într-un hotel timp de trei ani şi jumătate. În 2011 m-am reînmatriculat în an şi în 2016 voi absolvi. Îmi doresc să ajung medic pneumolog“, povesteşte Cătălin Dumitrache, student la UMF din Iaşi. „Înainte, trierea se făcea la admitere“ Sociologul Mircea Kivu spune că o altă cauză a abandonului este lipsa de orientare profesională a studenţilor. Ei nu ştiu exact ce vor să facă şi se înscriu la mai multe facultăţi în primul an, ca apoi să renunţe la specializările care nu le plac. „În licee, consilierea profesională se practică mai mult formal şi mulţi nu ştiu ce vor atunci când îşi aleg facultatea. Şi mai este o cauză: înainte, admiterea la universitate era mult mai grea decât este acum. Practic, trierea nu se mai face la admitere, ci în timpul facultăţii”, a explicat Kivu. Diferenţă între liceu şi exigenţele din anul I de studii Una dintre universităţile care se află pe lista publicată de ANOSR este Academia de Studii Economice (ASE) din Bucureşti, cu o rată a abandonului universitar de 20%. Potrivit datelor ASE, în anul universitar 2012-2013, 189 de studenţi au renunţat în anul I de studii, în condiţiile în care ASE a scos la concurs peste 4.000 de locuri la admiterea din vara lui 2012, marea lor majoritate fiind ocupate. Anul acesta, 64 de studenţi au renunţat în anul I, ASE alocând peste 5.500 de locuri la admitere. Prin comparaţie, dintre studenţii din anul II, doar 12 au abandonat studiile în ultimii doi ani. Reprezentanţii ASE au precizat că o posibilă cauză pentru abandonul universitar este diferenţa prea mare între cunoştinţele acumulate în liceu şi nivelul exigenţelor din anul I de studii. În afara celor care renunţă la studii, mai sunt şi studenţii exmatriculaţi fiindcă nu şi-au promovat examenele. Anul trecut, au fost exmatriculaţi în total 995 de studenţi la ASE, majoritatea (87%) fiind din anul I. Vânătoarea de diplome nu foloseşte la nimic Mariana Câmpeanu, fost ministru al Muncii, îi îndemna anul trecut pe tineri să „nu mai alerge după diplome“. Ea a precizat că angajatorii au început să fie preocupaţi de scăderea calităţii forţei de muncă în România şi că nu se mai poate vorbi de o forţă de muncă calificată. „Nu mă refer numai la faptul că o serie întreagă de profesii industriale au dispărut, dar şi forţa de muncă chiar din domeniul umanist a scăzut din punct de vedere al calităţii. Nu mai faceţi pur şi simplu o vânătoare pentru masterate şi diplome de nu ştiu ce fel, că nu o să vă folosească la nimic. Dacă faceţi unul sau două, dar faceţi-le serios şi plecaţi de acolo cu nişte noţiuni care o să vă folosească. Degeaba vă umpleţi geamantanul de hârtie, că nu o să vă folosească la nimic“, a spus Câmpeanu.

Sursa: Adevarul.ro

 

Facultatea de Farmacie de la UMF „Carol Davila” organizează Ziua Porţilor Deschise şi simulare la examenul de admitere

Pe 7 aprilie, începând de la 12:00, are loc „Ziua Porţilor Deschise” la Facultatea de Farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie (UMF) „Carol Davila” din Bucureşti, organizată de Societatea Studenţilor în Farmacie Bucureşti. De asemenea, pe 11 mai va avea loc o simulare a examenului de admitere la Facultatea de Farmacie, taxa de înscriere fiind de 50 de lei. Înscrierile pentru participarea la Ziua Porţilor Deschise se fac în perioada 15 martie – 1 aprilie. Viitorii studenţi vor avea ocazia de a lua un prim contact cu mediul academic, pot afla mai multe detalii despre curricula universitară şi, pe lângă prezentarea sălilor de lucrări practice, au ocazia să asiste la numeroase lucrări experimentale demonstrative, făcând astfel un prim pas în viitoarea lor profesie de farmacist, se arată într-un comunicat de presă al facultăţii. La eveniment vor participa: decanul Facultăţii de Farmacie, prof. Dumitru Lupuleasa, prodecanii şi cadrele didactice de la Chimie Organică, Chimie Farmaceutică şi Botanică Farmaceutică. De asemenea, în cadrul Zilei Porţilor Deschise, vor fi diverse prezentări cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătăţii, participanţii având şansa să primească informaţii cu privire la modalităţile de răspândire cât şi de prevenire a bolilor provocate de insecte. Simularea examenului de admitere la Facultatea de Farmacie În data de 11 mai 2014, începând cu ora 9.00, va avea loc Simularea Examenului de Admitere la Facultatea de Farmacie, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila”, Bucureşti. Evenimentul este adresat elevilor din clasa a XII-a (care studiază în învăţământul secundar superior: liceu sau colegiu) şi altor persoane care doresc să se înscrie la Facultatea de Farmacie (care au urmat un ciclu de învăţământ secundar superior). Simularea va avea loc la sediul Facultăţii de Farmacie, iar elevii care doresc să susţină testarea se pot înscrie în perioada 1-30 aprilie 2014, taxa de înscriere fiind în valoare de 50 RON. Pentru prezentarea la Simulare candidaţii vor avea asupra lor buletinul de identitate. Intrarea în sălile de concurs se va face începând cu ora 08.00, iar durata examenului va fi de două ore şi jumătate, programul detaliat al concursului regăsindu-se în regulamentul afişat pe site. Subiectele sunt elaborate de cadre didactice ale Facultăţii de Farmacie, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila”, Bucureşti, iar tematica şi bibliografia de examen sunt cele afişate la Decanatul Facultăţii de Farmacie Bucureşti. Probele de examen vor include două discipline, respectiv Chimie organică (obligatoriu), cu 60 de întrebări şi Biologie vegetală sau Anatomia şi Fiziologia Omului (la alegere), cu un număr de 40 de întrebări, totalul fiind de 100 de întrebări.

Sursa: Adevarul.ro

 

Tinerii pasionaţi de jurnalism sau consultanţă se pot înscrie la cea de a cincea ediţie Career Leader

Tinerii pasionaţi de jurnalism sau consultanţă sunt invitaţi să aplice la cea de a cincea ediţie Career Leader, proiect Akcees care le oferă şansa de a descoperi ce presupune o carieră în domeniu şi de a testa joburi lucrând alături de profesionişti şi lideri din industrie. Evenimentul va avea loc pe 27 şi 28 martie la sediul Romanian American Foundation, iar aplicaţiile se realizează online. Career Leader reprezintă o punte de legătură între angajatori importanţi din diferite domenii şi tinerii aflaţi la început de carieră. Participând la eveniment, aceştia au ocazia de a câştiga experienţă profesională de calitate lucrând timp de o zi alături de profesionişti şi participând la prezentări de companii, sesiuni de training, simulări de business sau workshop-uri interactive. Cea de a cincea ediţie Career Leader oferă oportunităţi profesionale tinerilor pasionaţi de consultanţă sau jurnalism. Jurnalism (joi, 27 martie). Prima zi Career Leader este dedicată tinerilor care se gândesc la o carieră în jurnalism. Pe parcursul evenimentului, aceştia vor învăţa cum să scrie şi să spună poveşti cu impact lucrând alături de jurnalişti de excepţie de la Adevărul, Wall-Street.ro, Forbes România, Revista Cariere şi Gadget Trends. În plus, participanţii vor învăţa să realizeze ştiri, reportaje şi interviuri, iar la final cei mai buni vor fi premiaţi cu stagii de practică şi premii oferite de partenerii programului. Consultanţă (vineri, 28 martie). Ziua de vineri, 28 martie, se adresează tinerilor pasionaţi de consultanţă care îşi doresc o carieră în domeniu. Aceştia vor avea ocazia să fie consultanţi pentru o zi şi vor participa la o simulare de business interactivă alături de profesionişti din cadrul Contrast Management Consulting, Controller Institut şi KPMG România. La finalul zilei, cele mai bune echipe vor fi invitate la sesiuni de job shadowing şi vor fi recompensate cu premii surpriză. „Mă bucur că am fost selectat pentru a participa la eveniment. Studiul de caz a fost o provocare pentru mine şi în acelaşi timp o oportunitate excelentă de a învăţa lucruri noi şi de a lucra cu oameni extraordinari. Vă mulţumesc pentru că mi-aţi oferit o astfel de experienţă!”, a spus unul dintre participanţii ediţiilor anterioare Career Leader. Career Leader 5 se adresează studenţilor şi tinerilor absolvenţi pasionaţi de consultanţă sau jurnalism, care îşi doresc să facă primul pas în carieră şi să acumuleze experienţă relevantă în domeniu lucrând alături de cei mai buni. Participarea la eveniment este gratuită, iar înscrierile se realizează online la akcees.com/career. Aplicaţiile sunt deschise până sâmbătă, 22 martie, iar selecţia este realizată de un juriu format din specialişti în domeniu. Rezultatele finale ale procesului de selecţie vor fi comunicate marţi, 25 martie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Experienţa ta contează!

Dacă eşti fost sau actual student român în străinătate cu siguranţă ţi-ai pus sau ţi s-a pus întrebarea: Te vei întoarce în România? La prima vedere, pare o întrebare cât se poate de simplă, cu un răspuns la fel de simplu: „Da” sau „Nu”. În spatele acestei simplităţi aparente stă, însă, o hotărâre îndelung gândită, motive personale şi profesionale, planuri de viitor şi experienţe din trecut. Dincolo de motivaţiile „de suflet”, cei mai mulţi dintre noi, studenţii şi absolvenţii din străinătate, ne dorim o ţară care să ne ofere perspective, în care să ne vedem trăind şi lucrând într-un mediu corect, demn şi competitiv. Experienţele noastre în străinătate ne-au dat şansa de a avea un termen de comparaţie şi ne-am dat seama că fiecare sistem are calităţi şi defecte, că şi în afară sunt neajunsuri. Ştim că perfecţiunea nu există, ştim că România mai are încă un drum lung de parcurs până la nivelul ţărilor occidentale, dar ne încăpăţânăm să credem. Să credem că suntem totuşi pe calea cea bună, că ţara noastră poate ajunge la fel de dezvoltată ca şi cele ce ne-au adoptat din punct de vedere academic. Să credem că putem pune, şi noi, umărul la acest proces de dezvoltare, că vom putea povesti peste câţiva ani că am reuşit, chiar dacă nu a fost uşor. Este important ca fiecare experienţă, fiecare idee şi fiecare perspectivă personală să fie spusă, să fie cuantificată într-un fel sau altul şi, mai ales, să ajungă la cei cu putere de decizie. Tuturor ne-ar plăcea ca discuţia „Dacă şi de ce te întorci sau nu în România?” să depăşească din ce în ce mai des cadrul familial, cercul nostru de prieteni sau pe cel al comunităţii specifice a diasporei academice. Ne dorim să vedem o dezbatere în presă, să auzim subiectul evidenţiat în consiliile universităţilor sau în şedinţele din ministere. Liga Studenţilor Români din Străinătate va organiza în lunile aprilie şi mai 2014 un sondaj în rândurile comunităţii studenţilor şi absolvenţilor români din străinătate. Este ocazia aşteptată de a ne spune părerea, de a ne povesti experienţa, de a ne expune punctul de vedere, indiferent care este acesta. Rezultatele sondajului se vor afla la baza dezvoltării şi implementării de proiecte noi şi, poate cel mai important, vor fi transmise către actorii principali ai sferei publice: instituţii publice centrale şi locale, universităţi, angajatori, presă. Este nevoie de sprijinul tuturor pentru ca aceste rezultate să fie cât mai aproape de adevăr. Participă şi tu la sondajul LSRS!

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO VIDEO Universitatea din Reşiţa vrea să atragă elevii din Serbia

Preocupaţi de păstrarea – chiar creşterea – populaţiei şcolare Universitatea „Eftimie Murgu“ a demarat un demers de atragere a elevilor din Serbia, în special a celor din Voivodina, zonă în care este şi învăţământ în limba română. Atuul celor de la Reşiţa este că între Banatul Montan şi Banatul Sârbesc nu sunt distanţe foarte mari. Un grup de 50 de elevi şi profesori de la Liceul „Borislav Petrovlasov“ din Vârşeţ, un liceu cu predare în limba maternă, deci şi limba română, au ajuns vineri la Reşiţa pentru a vedea pe viu condiţiile de şcolarizare oferite de către facultăţile din cadrul Universităţii „Eftimie Murgu“ din Reşiţa dar şi pentru a afla ce specializări pot fi urmate în cadrul studiilor de licenţă, masterat sau doctorat la instituţia de învăţământ superior din Reşiţa. Elevii sârbi spun că au avut curiozitatea de a vedea condiţiile oferite de Universitate, de a vedea cum arată şi cum funcţionează o facultate din România şi că, desigur, iau în calcul posibilitatea de a deveni studenţii acestor facultăţi, mai ales dat fiind faptul că distanţa dintre Reşiţa şi Vârşeţ nu este foarte mare. Şi profesorii s-au arătat foarte încântaţi de condiţiile de şcolarizare ale Unviersităţii „Eftimie Murgu“ ba chiar, unii dintre ei, şi-au regăsit foştii colegi, împreună cu care au studiat pe vremuri materiile pe care acum le predau, la Reşiţa ori Vârşeţ. De departe atracţia elevilor a fost sala de sport şi cea de fitness, care erau la standarde înalte şi pe care studenţii o au tot timpul la dispoziţie. Ei au mai vizitat centrul CAMI; laboratoare şi săli de curs, etc… „Este o acţiune prin care urmărim creşterea populaţiei şcolare, mergem şi în Serbia să le prezentăm oferta noastră, îi aducem pe elevi şi aici, să vadă baza noastră de studiu, la Coronini, unde avem de asemenea un centru foarte modern şi facem asta destul de des, pentru a ne asigura un număr cât mai mare de studenţi“ ne-a spus prof. univ. dr. Marian Mihăilă, preşedintele Senatului Universităţii „Eftimie Murgu“ din Reşiţa.

Sursa: Adevarul.ro

 

Anchetă oficială privind situaţia studenţilor români din Marea Britanie

Comisarul european pentru Educaţie, Androulla Vassiliou, a precizat într-un răspuns la o întrebare lansată de europarlamentarul român Renate Weber că va începe o anchetă oficială privitor la decizie Londrei de suspendare a împrumuturilor de întreţinere pentru studenţii români şi bulgari. Androulla Vassiliou precizează că serviciile sale au stabilit, într-o primă fază, că măsura decisă la sfârşitul anului trecut de britanici nu încalcă drepturile cetăţenilor, ci este una „temporară şi administrativă”. Astăzi, pe pagina de socializare europarlamentarul Renate Weber a postat următoarea scrisoare: „Totuşi, informaţiile din scrisoarea dvs. (a comisarului Androulla Vassilioudin 5 februarie), precum şi mai multe plângeri primite de Comisie în acest sens au aruncat o îndoială cu privire la modul în care autorităţile din Regatul Unit s-au ocupat, într-adevăr, de această situaţie în timp util”, se arată în scrisoarea comisarului pentru Educaţie.  Într-o altă scrisoare trimisă comisarului pentru Justiţie, Viviane Reding, comisarei pentru Educaţie. Androulla Vassiliou, şi comisarului pentru Ocuparea forţei de muncă, Laszlo Andor, Weber vorbeşte despre impactul negativ pe care sistarea bruscă a sprijinului financiar l-a avut asupra posibilităţii studenţilor români şi bulgari de a-şi continua studiile în Marea Britanie, precum şi despre „modul defectuos în care instituţia care se ocupă de verificarea şi acordarea împrumuturilor pentru studenţi – Students Loans Company (SLC) – a gestionat până acum situaţia creată, existând cazuri ale unor studenţi care au produs toate dovezile necesare, dar care, două luni mai târziu, tot nu au obţinut reluarea sprijinului financiar”. Şi Ministerul de Externe a sesizat CE în legătură cu problema studenţilor români din Marea Britanie.

Sursa: Evz.ro