Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 24.01.2014

PREUNIVERSITAR

 

Învăţătoarea Dana Blându, audiată joi la secţia 6 din Capitală

Continuă ancheta în cazul învăţătoarei de la Şcoala Nr. 10 din Capitală, Dana Blându, acuzată de părinţi că le-ar fi pretins bani pentru cadourile de Crăciun. Aceasta a fost audiată joi de poliţiştii de la Secţia 6 din Capitală, după ce în ultimele săptămâni au fost chemaţi să dea declaraţii mai mulţi părinţi. Audierile poliţiştilor au continuat joi cu audierea învăţătoarei de la Şcoala 10 din Capitală, acuzată că ar fi coordonat strângerea de fonduri de la părinţi pentru cadourile personalului şcolii, potrivit unor surse din Poliţie. Zilele trecute, mai mulţi părinţi care au avut elevi în clasa învăţătoarei Dana Blându,au fost audiaţi de poliţiştii Secţiei 6, în dosarul penal în care femeia este cercetată pentru că ar fi cerut bani de cadouri, în urma unei plângeri depuse pe 30 decembrie de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). De la începutul anchetei, părinţi au fost întrebaţi de anchetatori în legătură cu sumele de bani percepute de învăţătoare, dar şi dacă ştiu în ce mod au fost cheltuiţi aceşti bani. Dosarul a fost trimis pe 8 ianuarie de procurori la Secţia 6 Poliţie, unde anchetatorii care fac cercetări pentru primire de foloase necuvenite. Anchetatorii au stabilit să audieze aproximativ 20 de părinţi ai copiilor din clasa învăţătoarei Dana Blându. Audierile la Secţia 6 Poliţie au început pe 9 ianuarie, când au fost să dea declaraţii femeia care a înregistrat-o pe învăţătoare atunci când cerea bani pentru cadouri şi tatăl altui copil. Cazul învăţătoarei Dana Blându Comisia de anchetă a Şcolii Gimnaziale Nr. 10 „Maria Rosetti” a decis în unanimitate, pe10 ianuarie,  să o demită pe învăţătoarea Dana Blându, care a fost filmată de părinţi în timp ce le cerea bani pentru cadourile de Crăciun ce urmau să fie împărţite angajaţilor şcolii. Avocaţii acesteia au anunţat de atunci că vor contesta în instanţă această decizie, iar dascălul s-ar putea întoarce la catedră. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie a declarat la puţin timp de la această hotărâre că salută atitudinea mamei care a sesizat acest caz. Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti s-a autosesizat, la sfârşitul anului trecut, în cazul învăţătoarei de la Şcoala nr. 10. Ancheta în acest caz a fost declanşată după ce în mass-media a apărut o înregistrare video de la o şedinţă cu părinţii în care aceasta se arată indignată de sumele mici strânse de părinţi pentru cadourile de Crăciun, care ar fi trebuit să ajungă la angajaţii şcolii.care ar fi cerut părinţilor bani pentru cadourile ce urmau să fie date de sărbători unor angajaţi ai unităţii. De asemenea, pe numele învăţătoarei a fost depusă şi o plângere penală, pe data de 30 decembrie 2913, de către ISMB, dosarul fiind acum în ancheta poliţiştilor Capitalei.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Violenţa în şcoli persistă. Un copil de 14 ani a fost bătut şi umilit de colegi dar şi de unul dintre părinţii acestora

Copilul bătut învaţă la Liceul de Arte din municipiul Botoşani. După ce a fost agresat în urmă cu două luni de colegi, miercuri seară, ar fi fost luat la palme şi de tatăl unuia dintre aceştia. Părinţii se plâng că nimeni nu a luat nicio măsură. Daniel A. are 14 ani şi este elev în clasa a-8-a la Liceul de Arte  ”Ştefan Luchian din Botoşan. Sora băiatului susţine că acesta a fost bătut şi umilit de colegi în urmă cu două luni de zile chiar în incinta şcolii. ” A fost bătut de mai mulţi colegi. Fără motiv spune el. Nu s-a luat nicio măsură. A rămas doar cu bătaia încasată şi traumele”, povesteşte Andreea Dumitriu, sora copilului agresat.   Calvarul prin care trece Daniel A. a continuat cu o nouă corectie. De această dată cu puştiul de doar 14 ani şi-ar fi pus mintea un bărbat de 40 de ani tatăl unuia dintre colegii de clasă ai băiatului. L-a aşteptat pe adolescent să iasă din şcoală la un chioşc cu covrigi. Elevul povesteşte că atunci a fost prins de tatăl bătăuş. ”M-a  prins când vroiam să îmi cumpăr de mâncare.  A vrut să mă bage cu forţa în maşină. Nu am vrut şi a început să mă lovească cu palmele şi picioarele. Am reuşit să scap şi am fugit. M-a acuzat că m-am legat de fiul său. Dar nu este adevărat, nici nu vorbesc cu el”, a declarat Daniel A.   Băiatul aflat în stare de şoc după cele întâmplate a reuşit să îşi sune sora şi părinţii. Femeia a chemat poliţia. Tatăl elevului a fost reţinut şi chemat pentru declaraţii. Tânărul bătut a fost dus la spital de părinţi unde a fost şi internat. ”Pacientul acuză durere la nivelul hemitoracelui drept şi al hemiabdomenului. Am cerut explorări paraclinice, o radiografie şi o ecografie abdominală”, a precizat medicul pediatru Yassmin Jaber.   Deşi totul s-a petrecut chiar în faţa liceului sub ochii a zeci de elevi, directoarea unităţii de învăţământ susţine că nu are de-a face cu acest incident fiindcă se afla în afara şcolii. ”Am înţeles că ar fi fost o neînţelegere între cei doi băieţi şi a venit tatăl unuia dintre ei şi l-ar fi agresat pe celălalt. Incidentul a avut loc în afara şcolii, nu s-a întâmplat în liceu.”, a precizat Beatrice Păpădie, directoarea Liceului de Artă ” Ştefan Luchian”. Aceasta susţine deasemenea că nu ştie nimic despre primul incident în care tânărul a fost bătut de colegi.   Părinţii lui Daniel A. sunt decişi să depună plângere la poliţie împotriva tatălui agresor. Acesta este primul caz de agresiune împoriva unui elev în preajma şcolii din acest an. Anul trecut au fost înregistrate  peste 10 cazuri de acest gen, fără însă să fie implicat şi un părinte.

Sursa: Adevarul.ro

 

Un elev a fost bătut de doi colegi în pauză. Poliţia, alertată de elev, în timp ce profesorii ignorau evenimentul

Miercuri, în pauza mare, un elev din Poienile Zagrei a fost bătut de doi colegi de şcoală. Cel care a chemat poliţia a fost tot elevul, cadrele didactice considerând incidentul nesemnificativ. Incidentul s-a produs miercuri, în pauza mare, la şcoala generală din localitatea Poienile Zagrei. Un elev în vârstă de 14 ani, în timp ce se afla în sala de clasă, a fost agresat fizic de către doi colegi, unul de 14 ani, iar altul de 13 ani din aceeaşi localitate. Din fericire, adolescentul nu a avut nevoie de transportul la o unitate spitalicească. Cel care a alertat autorităţile a fost tocmai elevul de 14 ani, cadrele didactice ale şcolii considerând că incidentul este nesemnificativ şi că nu se impune chemarea poliţiei. Părinţii celor trei minori au fost chemaţi la şcoală, elevul agresat depunând plângere pentru lovire sau alte violenţe. Din cauza lipsei de reacţie a cadrelor didactice, şcoala generală în cauză este supusă unei anchete.

Sursa: Adevarul.ro

 

Facebook-ul educaţiei – Brainly e în România şi te ajută să treci clasa sau să iei note mari la Olimpiadă

Din noiembrie 2013, cea mai mare reţea socială pentru educaţie socială, în care elevii colaborează între ei pentru a afla mai multe despre materiile la care nu se pricep a ajuns şi în România. Brainly e inventată de trei polonezi şi se extinde pe zi ce trece, deşi momentan trăieşte din finanţările investitorilor şi este gratuită. Brainly a fost fondată de trei prieteni din Polonia, sub un alt nume, pe piaţa din Polonia. Michal Borkowski este CEO, Tomasz Kraus este CTO (directorul tehnic), iar Lukasz Haluch este fondator, deşi nu mai este într-o poziţie executivă. Prima variantă a Brainly a fost prezentată publicului în 2009, sub numele de Zadane.pl. Karolina Gucko, directorul de expansiune al companiei, menţionează că în momentul de faţă sunt 5 milioane de utilizatori pe varianta originală a site-ului. Platforma poate să vă amintească de Quora sau de Yahoo Answers, dar este concentrată în jurul elevilor, de la cei de şcoală primară, până la liceeni. Cei care au o întrebare la matematică, istorie, geografie sau oricare alt obiect postează pe platformă, iar un alt utilizator răspunde. Cei care răspund primesc puncte, iar cei care întreabă dau punctele lor elevilor care-i ajută. Dacă înainte ne făceam temele în clasă, înainte de oră, acum elevii se ajută între ei pe internet. Un startup de succes “La început a fost doar o idee. Au fondat un startup în 2009 şi au început versiunea poloneză. Acum avem 5 milioane de utilizatori în Polonia şi varianta din Rusia are 10 milioane de utilizatori. Sunt mereu mii de oameni online”, a declarat pentru Adevărul Karolina Gucko. După ce au dezvoltat varianta din Polonia, cei trei au lansat varianta din Rusia, Znanija.com, cea din Turcia – eodev.com, varianta din Spania – misdeberes.es, cea din Franţa – nosdevoir.fr şi varianta brazilinaă, când a fost folosit pentru prima oară numele de Brainly, dar cu extensia com.br. La finalul lui 2013, cele şase portaluri au avut 22 de milioane de utilizatori. Potrivit Karolinei Gucko, până la finalul acestui an perspectivele sunt de a atinge 50 de milioane de useri în toate pieţele. Cum vor face acest lucru? Brainly s-a extins la finalul lui 2013 în şapte noi pieţe, printre care şi România, iar într-o lună vor fi lansate alte şase variante. Decizia de a se extinde a fost luată în 2012, după ce conceptul a arătat că funcţionează în Europa, iar Brainly.com a fost gândit ca principalul portal pentru piaţa vorbitoare de limba engleză. La finalul lui 2012, Brainly a primit o investiţie de 500.000 de dolari de la firma de investiţii Point Nine Capital. Învăţare în comun Karolina Gucko susţine ideea din spatele Brainly, ca o metodă de a învăţa împreună cu alţi elevi. Pentru ea, este clar. Nu vom găsi pe Brainly aceleaşi răspunsuri ca pe internet. Pentru că asta am întrebat-o în conversaţia noastră de pe Skype – de ce nu ar folosi un elev Google, Facebook sau pur şi simplu alte resurse. “În primul rând, este gratuit. Nu trebuie să plăteşti pentru răspunsuri. Poţi să întâlneşti noi prieteni şi să vorbeşti cu ei pe chat. E ca un Facebook educaţional. De asemenea, elevii pot să-şi îmbunătăţească punctele lor forte. Dacă există un elev foarte bun la matematică, el le va răspunde celor care au dileme. Dar dacă el are proleme la istorie, îl vor ajuta alţii”, menţionează Karolina. Ea adaugă că Brainly “şterge orice răspuns copiat de pe alte site-uri. Nu acceptăm răspunsuri de pe Wikipedia sau oriunde altundeva. Moderatorii noştri şterg astfel de conţinut. Vrem ca utilizatorii să răspundă în cuvintele lor. Noi nu rezolvăm teme, ci îi ajutăm pe elevi să înveţe”. Cu ajutorul echipei de 300 de moderatori, unii voluntari, iar alţii aleşi din rândul celor mai activi utilizatori, Brainly păstrează calitatea răspunsurilor. Ei monitorizează permanent pentru ca site-ul să nu fie umplut de spammeri, de oameni care dau răspunsuri de pe Wikipedia sau care ar putea hărţui alţi elevi. Pe lângă elevi, Brainly are şi specialişti sau profesori care intră pe platformă. Eu în şcoală intram pe clasicele site-uri de referate şi copiam răspunsurile de acolo. Dar Brainly este lăudat de profesorii care l-au descoperit, spune Karolina. “Profesorilor le place pentru că noi facem elevii să gândească, nu doar să caute pe Google”, spune tânărul direcotr pe expansiune al platformei. În plus, pentru a-i convinge pe utilizatori să răspundă cât mai mult şi cât mai bine, site-ul este construit ca un joc, în care pentru răspunsuri bune se primesc puncte şi se face şi un clasament. “Primeşti 50 de puncte când te înregistrezi. Apoi, cu acele puncte poţi întreba ceva. Dacă nu-ţi place matematica, adaugi o întrebare. Trebuie să dai o parte din punctele tale către utilizatorul care răspunde. Dacă sunt mai mulţi respondenţi, poţi selecta cel mai bun răspuns, iar acel user primeşte un bonus”, explică Karolina. Există tot felul de clasamente – zilnice, lunare, globale, iar în versiunile vechi ale site-ului există şi conceptul de achievements – cine e bun într-un domeniu, primeşte un fel de insignă care să arate acest lucru, fiind membru de încredere al comunităţii. Brainly în România La finalul lunii noiembrie, Brainly s-a lansat foarte discret şi în România, dar şi pe alte şase pieţe. Până acum, campania lor de promovare nu a început. De altfel, discuţia mea cu Karolina a fost prima din seria de interviuri pe care vor cei de la Brainly să le facă pentru a arăta ce pot face. De ce au ajuns totuşi în România, după cele şase pieţe incipiente? “Am verificat potenţialul pieţei. Am vrut să ştim câţi elevi sunt în ţară şi câţi utilizatori de internet există. De asemenea, am fost curioşi dacă piaţa promovează educaţia, dacă este deschisă către aşa ceva. Acesta a fost factorul principal”, explică Karolina. Până acum, în mod şocant, există 10.000 de utilizatori în România. “Nu avem încă un country manager, dar căutăm unul. Chiar astăzi am avut două interviuri. Avem, în schimb, moderatori din România, din rândul utilizatorilor, iar site-ul creşte în fiecare zi, din vorbă în vorbă”, menţionează Karolina. Cei care vor să folosească Brainly nu trebuie să fie elevi. Platforma te roagă ca atunci când te înregistrezi să spui nivelul la care eşti, care are o limită – liceul. Dar nimeni nu va verifica dacă suntem mai bătrâni, atât timp cât participăm activ la discuţii şi îi ajutăm pe cei care au nevoie. În fond, trebuie doar să scriem ceea ce ştim, fără să copiem de pe internet. E ca o meditaţie care să nu fie copiată. Dacă intraţi acum pe platformă puteţi să vă înregistraţi cu Facebook sau cu adresa de mail şi să urmăriţi materiile. În total aveţi de ales între 18 materii, care pornesc de la Română, Matematică, dar ajung şi la educaţie tehnologică, biologie, informatică, istorie sau geografie. De asemenea, dacă aveţi întrebări la alte limbi străine în afară de engleză şi franceză, există această categorie. Site-ul este ca orice altă reţea socială. E un Yahoo! Answers dus la nivelul de gamificare şi design care ar trebui. Avem prieteni, notificări şi mesaje private. Elevii sunt organizaţi de la Începător, Ajutor (100 de puncte), Ambiţios (250 de puncte), Maestru (500 de puncte) Expert (1.000 de puncte), As (3.000 de puncte) şi Geniu (15.000 de puncte). Momentan pe varianta în română există doar trei aşi şi mai mulţi experţi, dar sunt doar 10.000 de utilizatori într-o lună, aşa că mai există şanse de creştere.

Sursa: Adevarul.ro

 

Copil de 7 ani, tăiat de un coleg fiindcă i-a cerut să nu mai fumeze în şcoală

Situaţie incredibilă reclamată de părinţi la una dintre şcolile de elită din Timişoara: un copil de clasa I a fost agresat în toaletă şi rănit de un coleg mai mare. Conducerea şcolii încearcă muşamalizarea, iar Inspectoratul Şcolar refuză să se implice. Incidentul a avut loc în data de 16 ianuarie, într- una din toaletele elevilor de la Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” din Timişoara. Băiatul de clasa I a fost tăiat la mână de un elev mai mare, susţin părinţii, care şi-au dus copilul la spital pentru a-i fi cusută rana. Totuşi, măsurile în acest caz întârzie, atât din partea şcolii, cât şi a poliţiei. Elevii, audiaţi în prezenţa părinţilor Martorii povestesc că micuţul a ieşit din toaleta şcolii sângerând abundent la mână, după ce ar fi fost atacat de un băiat mai mare şi tăiat. O anchetă internă a scos la iveală că atacatorul este elev în clasa a IX-a. Directorul de la „Carmen Sylva”, Ionuţ Cristescu, declară că „există o singură declaraţie, din partea unui copil de clasa I, cum că ar fi fost vorba de un briceag. Un băiat de clasa I a fost accidentat la un deget într-un grup sanitar”. Nu de aceeaşi părere e tatăl victimei, avocat, care povesteşte că fiul său este puternic traumatizat. Audierile celor care s-au aflat în grupul sanitar la momentul atacului, cinci elevi de clasa I şi doi de clasa a IX-a, s-au realizat în prezenţa părinţilor lor (ei fiind minori), stabilindu- se că a fost vorba despre o armă albă. „Dacă l-am tăiat cu cutterul, nu trebuia oare să am sânge în buzunar?” – a declarat elevul acuzat în faţa celor prezenţi. Ce s-a întâmplat de fapt joia trecută în toaleta băieţilor de la „Carmen Sylva”? Sursele noastre susţin că elevii de liceu obişnuiesc să fumeze în pauze în toalete, iar acest lucru e categoric interzis de regulamentul şcolii. Se pare că joi, băieţelul de 7 ani le-a atras atenţia celor mari că nu au voie să fumeze în şcoală, iar unul dintre ei, ca să îl pună la respect, a scos cutterul şi i-a aplicat o corecţie, soldată cu rănirea celui mic. Director: „A fost un incident minor” În ciuda evidenţei, şi a faptului că, din banii părinţilor, şcoala beneficiază de o firmă de pază care nu şi-a făcut datoria, directorul liceului susţine că din punctul lui de vedere în unitate este „un climat de securitate”. Directorul Ionuţ Cristescu este de părere că incidentul în urma căruia copilul de 7 ani a ajuns la spital cu mâna tăiată a fost „unul mic”. Nimeni nu a depus plângere la Poliţie, însă conducerea şcolii a informat verbal oamenii legii care, potrivit ofiţerului de presă al IPJ Timiş, Ancuţa Morariu, „efectuează verificări pentru a stabili cu exactitate cauzele”. Paradoxal, directorul şcolii declară că „Poliţia nu a trecut pe la noi”. Şeful ISJ TImiş: „Noi nu vom lua nicio măsură” La fel de halucinante sunt declaraţiile şefului Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş, Cornel Petroman. Iniţial, acesta a încercat să susţină că nu ştie de întâmplare. Apoi a spus că nu e treaba Inspectoratului să impună măsuri. „Noi nu vom lua nicio măsură: şcoala trebuie să o facă fiindcă s-a întâmplat în şcoală”, a declarat Petroman. El aminteşte că directorul de la „Carmen Sylva” i-a spus că incidentul nu e încă clarificat, dar recunoaşte că „rana copilului a trebuit să fie cusută”, dând de înţeles că nu era o zgârietură superficială, ci o tăietură produsă cu o lamă ascuţită. Şeful IPJ nu crede că e nevoie de controale suplimentare şi susţine că elevul agresor se va alege cu scăderea notei la purtare cu maximum trei puncte.

Sursa: Evz.ro

 

Camerele video la Bac ne-au adus un punct în plus în lupta anticorupţie

În plin scandal legat de şpăgile şi corupţia din învăţământ, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, se laudă cu concluziile raportului MCV. Potrivit demnitarului, raportul publicat de Comisia Europeană confirmă şi susţine eforturile care se fac pentru a asigura un învăţământ de calitate, performant, bazat pe cinste, corectitudine şi echitate. Norocul lui că raportul se referă la anul trecut, iar raportorii europeni nu au avut timp să analizeze comportamentele recente ale cadrelor didactice care cer cu nesimţire bani pentru cadouri. „Raportul MCV este pozitiv pentru Guvern, în general, şi pentru Ministerul Educaţiei, în special. Comisia Europeană remarcă progresele pe care le-am făcut în lupta împotriva corupţiei, de la adoptarea Strategiei anticorupţie în educaţie şi asigurarea suportului financiar pentru implementarea acesteia până la revizuirea programelor de studii, prin introducerea unor lecţii ţinute de magistraţi despre respectul faţă de lege. Toate aceste elemente pozitive, pe care Comisia Europeană le subliniază, nu fac decât să confirme şi să susţină eforturile pe care le facem pentru a asigura un învăţământ de calitate, performant, bazat pe cinste, corectitudine şi echitate”, spune Pricopie. Unul dintre aspectele pozitive punctate în raportul MCV a fost instalarea camerelor video de supraveghere în sălile de examene şi implementarea unui sistem securizat de transmitere a subiectelor. De asemenea, soluţionarea dosarului diplomelor medicale false şi pedepsirea vinovaţilor cu închisoarea a adus puncte în plus la dosarul anticorupţie. Raportul MCV a apreciat şi eforturile făcute pentru combaterea corupţiei din Sănătate. Punctele cheie menţionate au fost măsurile luate pentru eliminarea plăţilor informale existente în sistem şi a cheltuielilor publice abuzive. Raportul aduce aminte de studiul efectuat cu ajutorul UE, care a depistat un „cartel” al companiilor ce livrează bunuri către spitale şi plăţile mult umflate efectuate pentru lucrări de infrastructură.

Sursa: Puterea.ro

 

Ateliere de creaţie pentru copii la Muzeul Satului

Începând din 1 februarie şi până pe 9 martie, prin proiectul “Micii meşteri mari”, copiii şi elevii din Capitală au ocazia de a da frâu liber creativităţii şi imaginaţiei, prin participarea la atelierele de creaţie, care se vor desfăşura în clădirea Arhondaric din Sos. Kiseleff nr. 28, începând cu ora 10.30. Programul îşi propune cunoaşterea tradiţiilor româneşti, prin organizarea de acţiuni interactive coordonate de artişti plastici, sub titlul “Ateliere de Dragobete şi Mărţişor”, în timpul cărora copiii vor confecţiona felicitări, mărţişoare, decoraţiuni şi obiecte specifice acestor sărbători. Sunt invitaţi să participe copiii cu vârsta între 5 şi 13 ani, iar taxa de participare pentru fiecare atelier este de 10 lei/copil.

Sursa: Puterea.ro