Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 23.01.2013

PREUNIVERSITAR

 

Ţările din care se întorc anual aproape 5.000 de copii în şcolile româneşti

Criza din Europa trimite înapoi acasă aproape 5.000 de elevi români anual, din clasa zero până la liceu, copii care trebuie reintegraţi în sistemul educaţional autohton. Cei mai mulţi revin din Italia, Spania şi Grecia, iar cei mai puţini din statele nordice. Ministerul Educaţiei a primit în intervalul iulie-octombrie 2013 peste 4.800 de solicitări de echivalare a studiilor pentru elevii cetăţeni români (de la clasa pregătitoare până la clasa a XII/XIII-a) care au revenit în ţară ca să-şi continue studiile în anul şcolar în curs, 2013-2014. Cei mai mulţi au studii primare, în jur de 2.300, urmaţi de cei cu studii gimnaziale, 1.850 şi cei la liceu, peste 700, se arată într-un răspuns oficial al Ministerului Educaţiei la o interpelare formulată de deputatul Aurelian Mihai, ales în circumscripţia electorală nr. 43 diaspora, colegiul uninominal nr. 1 Europa de Vest, independent din mai 2013. Statistica oficială scoate la iveală şi statele unde aceştia au trăit alături de familia lor şi de unde au ales să revină în ţară, ca urmare a crizei financiare. Mai mult de jumătate de întorc din Italia Astfel, peste 1.500, ceea ce depăşeşte 50% din numărul total, provin din Italia, urmaţi de cei întorşi din Spania, peste 900, Grecia (111), Portugalia (73), Germania (71), Cipru (68), Marea Britanie (58) şi Franţa (51). Cei mai puţini vin din Polonia şi Cehia (câte unul), urmate de statele nordice, precum Finlanda, Danemarca, Suedia şi Norvegia. Peste 1.200 au luat Bac-ul în străinătate În total, susţin reprezentanţii ministerului, dintre cei peste 4.800 de elevi care au cerut echivalarea, în jur de 3.000 au studiat în state ale Uniunii Europene (UE), iar peste 1.600 în state terţe UE. De asemenea, alţi 1.264 de români care au obţinut o diplomă de Bacalaureat peste hotare au cerut ministerului recunoaşterea ei, în perioada ianuarie-octombrie 2013, pentru a-şi putea continua studiile universitare aici sau pentru a se angaja. Peste jumătate dintre ei au absolvit liceul în state UE, majoritatea în Italia, Spania, Ungaria, Franţa, Grecia, Marea Britanie şi Cipru, mai arată cifrele oficiale. 21.000 de copii întorşi între 2008-2012 Peste 21.000 de copii ai emigranţilor români din Italia şi Spania s-au întors în ultimii patru ani să înveţe în România, arată un studiu realizat de Asociaţia Alternative Sociale, anul trecut. Datele oficiale citate de raportul asociaţiei relevă că, în perioada ianuarie 2008 – mai 2012, 21.325 de copii s-au întors în România din Italia şi Spania, unde părinţii lor au emigrat în urmă cu mai mulţi ani, şi au cerut echivalarea studiilor. Cei mai mulţi dintre copii au fost în judeţele Bacău (1.118 elevi), Neamţ (973), Iaşi (943) şi Galaţi (913). Iar cel mai mare număr de solicitări primite de la părinţii întorşi în ţară a fost atins în 2009 – peste 7.000, mai arată raportul. Probleme grave de readaptare Însă, susţin reprezentanţii Alternative Sociale, peste 6.000, adică aproape o treime, s-au plâns că au avut probleme de adaptare, din cauză că sistemul de educaţie românesc este foarte diferit de cel din statele occidentale. Principalele probleme semnalate au fost dificultăţi emoţionale, comportamentale, de atenţie sau relaţionale. Mai mult, copiii remigranţilor repetă cel puţin o clasă absolvită în străinătăte, fără să înţeleagă de ce se întâmplă acest lucru, fără încredere în forţele proprii, anxioşi şi cu un nivel scăzut de aspiraţie, care prezintă stări afective negative (ruşine, tristeţe, teamă, sentiment de abandon, furie) şi care işi doresc să se reîntoarcă în străinătate. Sfaturi pentru părinţi Urmare a acestui studiu, dar şi a dimenisunii fenomenului remigraţiei copiilor români, specialiştii Alternative Sociale recomandă părinţilor aflaţi în această situaţie să pregătească copilul cu privire la remigraţie, să discute cu el la revenirea  în România şi să îi explice acestuia motivele care au condus la decizia de reîntoarcere, fără a-i induce sentimente de vinovăţie legate de eventualul eşec al remigraţiei. În cazul copilului care a petrecut mai mult de trei ani în străinătate, părinţii ar trebui să aloce mai mult timp dialogului cu acesta, deoarece este posibil ca el să fi dezvoltat legături de ataşament mai profunde faţă de anumite persoane (prieteni, profesori, colegi) şi obişnuinţe legate de viaţa cotidiană, hobby-urile sau condiţiile de locuit din ţara de remigraţie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cei 13.000 de elevi din Sălaj lăsaţi fără mere la şcoală ar putea primi din nou fructe de săptămâna viitoare

Consiliul Judeţean Sălaj a reziliat miercuri, 22 ianuarie, contractele încheiate cu SC Pomicola SRL, societate care furniza merele pentru 13.000 de elevi, urmând ca, până la finalizarea unei noi licitaţii, fructele să fie asigurate de altă firmă, prin negociere directă. „Consiliul Judeţean Sălaj a decis ca începând cu data de 22 ianuarie să rezilieze contractele încheiate cu SC Pomicola SRL Zalău pentru furnizarea de fructe proaspete în şcoli în anul şcolar 2013-20014, societatea menţionată solicitând întreruperea relaţiilor contractuale datorită problemelor existente la depozitul din Hereclean”, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Judeţean Sălaj.  Contractele reziliate vizează un număr de 13.633 de elevi, dintr-un total de 20.897 beneficiari la nivel judeţean. Pentru a asigura continuarea furnizării de mere pentru toţi elevii din judeţ, Consiliul Judeţean Sălaj a demarat procedura de cerere de ofertă privind încheierea contractelor de furnizare a fructelor proaspete în şcoli. Până la finalizarea licitaţiilor publice, instituţia va proceda, conform reglementărilor legale în vigoare, la negociere fără publicarea unui anunţ de participare pentru încheierea pe perioadă determinată a unor contracte de furnizare a merelor pentru elevi. „Dorim să accelerăm procedurile de negociere directă, însă trebuie să ţinem cont de respectarea unor termene limită impusă de lege. Sperăm totuşi ca săptămâna viitoare să poată fi reluată furnizarea de mere în zonele unde a fost întreruptă, asigurând astfel livrarea fructelor către elevi pentru întreaga perioadă de 85 de zile din acest an şcolar”, precizează Tiberiu Marc, preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj. Reamintim că în această situaţie s-a ajuns după ce Direcţia Sanitar – Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Sălaj a decis să suspende activitatea depozitului societăţii furnizoare de mere, din cauza condiţiilor improprii de depozitare a fructelor de acolo, condiţii care au făcut ca, în cele trei zile în care elevii din şcolile arondate au primit mere, acestea să fie lipicioase şi stricate.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO 23 de elevi de la Coresi, întepaţi cu un bold de către alţi doi elevi, în timpul unei pauze

23 de elevi de la Şcoala “Coresi” din Târgovişte au ajuns la Secţia de Boli Infecţioase a Spitalului Judeţean, după ce doi elevi de clasa a VII-a i-au înţepat cu un bold. “Victimele” s-au plâns profesorului de serviciu, care împreună cu directoarea, au luat decizia transportării elevilor la spital. Incidentul a avut loc, miercuri dimienaţă, în timpul unei pauze, la Şcoala Generală “Coresi” din Târgovişte.  Părinţii au fost alertaţi de către conducerea şcolii care i a îndemnat să-i ducă pe copii la secţia de boli infecţioase. Cei doi elevi vinovaţi nu sunt  la prima abatere, motiv pentru care părinţii copiilor sunt speriaţi şi cer ca ei să fie pedepsiţi, mai ales că sunt nişte elevi problemă ai şcolii. Toţi elevii vor fi testaţi HIV, dar şi pentru depistarea hepatitelor B şi C. “Copiii, împreună cu părinţii, s-au prezentat la spital după ce, se pare că au fost înţepaţi de alţi copii. În urma discuţiei purtate cu DSP, am primit recomandarea pentru ca toţi copiii să se prezinte la la laboratorul Direcţiei, pentru testarea gratuită a HIV, dar şi pentru hepatitele B şi C. Este prea devreme acum, dar se va respecta protocolul de investigaţii pentru astfel de situaţii”, a declarat dr. Elena Firoiu, purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgovişte. Pe fir au intrat şi politstii care au demarat o anchetă. “Din primele verificări, se pare că mai muţi elevi au fost înţepaţi de alţi dou colegi cu un bold. În acest moment, o echipă de verificare s-a deplasat la faţa locului pentru a se stabili cu exactitate, împrejurările evenimentului”, a declarat subinspectorul Alexandra Niculae, purtătorul de cuvânt  alIPJ Dâmboviţa. Cel mai probabil, conducerea şcolii va luă decizia mutării disciplinare a celor doi elevi problemă. Pe de altă parte, pentru că au 14 ani, cei doi elevi ar putea răspunde şi penal pentru fapta comisă, în funcţie de încadrarea acesteia.

Sursa: Adevarul.ro

 

Produsele din programul „Lapte şi corn” au băgat în spital peste 40 de copii de la Şcoala Generală din Odoreu UPDATE

Circa 30 de copii au ajuns la Spitalul de Urgenţă Satu Mare, după ce au început să se simtă rău, la puţin timp după ce au consumat, la şcoală, laptele din programul guvernamental. Autorităţile au demarat o anchetă în acest sens, iar distribuţia produselor a fost suspendată. UPDATE ora 16.40 Potrivit purtătorului de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţă, Constantin Demian, la ora 14.30, la UPU s-a prezentat un alt copil, în vârstă de 12 ani, însoţit de părinţi, elev la o altă şcoală din municipiul Satu Mare, care a prezentat aceleaşi simptome. La ora 16.00, după ce starea pacientului s-a ameliorat simţitor a fost lăsat să plece la domiciliu. Majoritatea copiilor au prezentat forme uşoare ale toxiinfecţiei alimentare iar la câteva ore de la prezentarea în cadrul UPU 29 dintre ei au părăsit unitatea noastră în stare mult amelioarată.  Pentru şapte dintre copii s-a luat măsura internării în cadrul secţiei de Boli Infecţioase, iar alţi trei au fost internaţi Pediatrie. La ora 16.00, la UPU mai era prezent în Unitatea de Primire Urgenţe un singur copil, a ţinut să menţioneze Constantin Demian.   UPDATE ora 13.40 Potrivit purtătorului de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare, Constantin Demian, la această oră au fost externaţi 15 elevi care nu prezentau forme de toxiinfecţie, dar s-au prezentat la spital probabil după ce ar fi intrat în panică. UPDATE  ora 13.00 Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Mircea Govor, a declarat că laptele primit la şcoală a fost consumat de 54 de elevi şi că doar 44 au prezentat simptomele unei toxiinfecşii, din care doar 32 au ajuns la spital, restul fiind pe drum încă. În acest moment, toţii copiii se află sub îngrijiri medicale la Unitatea de Primire Urgenţe din cadrul Spitalului Judeţean Satu Mare, iar şase au fost transferaţi la Secţia de Boli Infecţioase. De asemenea, purtătorul de cuvânt al Spitalului de Urgenţă Satu Mare, Constantin Demian, a declarat că elevii de la Odoreu prezintă forme uşoare de toxiinfecţie. Simptomele prezentate de copii sunt cele sub formă de vomă, mâncărimi la nivelul pielii şi greţuri. Din fericire aceştia prezintă forme uşoare de toxiinfecţie, susţine Demian Constantin. Ora 12.00 În această dimineaţă mai multor copii de la Şcoala Generală din localitatea Odoreu li s-au făcut rău, după ce ar fi consumat produsele primite prin programul „Lapte şi corn”. După constatare celor menţionate, la spital s-au prezentat 12 copii, iar apoi, după puţin timp, au ajuns alţi 20 cu aceleaşi simptome. Cei peste 30 de elevi au fost preluaţi de medicii specialişti, care vor efectua analizele necesare pentru depistarea factorului ce a determinat aceste greţuri. Medicul din localitatea Odoreu a sesizat faptul că la unitatea medicală s-au prezentat  25 de minori, elev în clasele a V-a şi a VI-a la şcoala din localitate care acuzau dureri abdominale şi vărsături. La faţa locului s-au deplasat de urgenţă poliţiştii care efectuează cercetări pentru stabilirea împrejurarilor în care s-a produs această situaţie. Elevii au fost transportaţi la Spitalul Judeţean Satu Mare, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Satu Mare, Ana Petric.    Direcţia de Sănătate Publică a demarat o anchetă.  De asemenea, distribuţia laptelui în şcoli a fost suspendată la ordinul prefectului şi conducerii Consiliului Judeţean Satu Mare. Laptele consumat de copiii din judeţul Satu Mare prin programul ”Lapte şi corn” este furnizat de firma timişoreană Simultan Food 2011.

Sursa: Adevarul.ro

 

Sute de elevi și profesori din Gorj, suspecți de TBC

Sute de elevi sunt suspecți de TBC după ce un profesor a venit la școală, fără să știe că este bolnav. Medicii i-au descoperit boala anul trecut, în decembrie, iar de atunci, atât elevii cât și celelalte cadre didactice fac analize. Profesorul este acum internat într-un spital de specialitate. Până acum au fost verificați 500 de copii, elevi de la școli generale din Bumbești Jiu și un liceu. Specialiștii au descoperit că 200 dintre ei au imunitatea scăzută și sunt suspectați de TBC. Și cei 100 de profesori din cele 4 școli au fost la dispensarul TBC din cadrul Spitalului Județean Târgu Jiu, pentru analize. „Eu, ca și cadru didactic, am făcut razele și nu am avut nicio problemă”, a spus profesoara de religie Bianca Dinulescu, citată de digi24.ro. Deși de această problemă s-a știut încă de anul trecut, directorul școlii generale în care preda profesorul bolnav nu a anunțat inspectoratul școlar. „Miercuri dimineață am trimis inspectorii la unitățile de învățământ de la Bumbești Jiu pentru a afla ce anume s-a întâmplat acolo și de ce niciun director nu a informat și Inspectoratul Școlar despre această situație. Nu se poate să avem sute de elevi vaccinați pentru că au intrat în contact cu acel profesor, iar eu să aflu de la jurnaliști că avem o problemă medicală la acele școli. Nu sunt probleme deosebite pentru copii, în sensul că ar avea vreunul TBC. Cei care fac investigațiile suplimentare, adică radiografii la plămâni, au o imunitate mai scăzută și e bine să li se facă toate procedurile pentru a elimina orice suspiciune“, a spus șeful ISJ Gorj.   „Fiți convins că vom face o anchetă și vom verifica ce s-a întâmplat. Nu este normal să plimbăm atâția copii cu microbuzele să vină la analize. Îmi pare rău pentru ce se întâmplă, îmi cer scuze la părinti”, a spus Ion Isfan, inspectorul general al ISJ Gorj. Analizele vor fi finalizate săptămâna viitoare.

Sursa: Curentul.ro

 

Emil Boc: Elevii cu nota scazuta la purtare din cauza absentelor nu vor beneficia de gratuitate pe transportul in comun in Cluj-Napoca

Elevii din Cluj-Napoca vor beneficia de transport in comun gratuit pe doua linii, a anuntat primarul Emil Boc, care a precizat ca asteapta aprobarea Consiliului Local pentru ca hotararea sa intre in vigoare incepand din martie 2014. Edilul a declarat, insa, ca „elevii care vor avea nota la purtare scazuta din cauza numarului important de absente nu vor mai beneficia de gratuitate. Statul nu iti da bani sa chiulesti!”, scrie CityNews.ro.

Proiectul care prevede transport gratuit pe doua linii pentru elevii clujeni este publicat si pe site-ul primariei Cluj-Napoca. Aici se arata ca de aceasta gratuitate vor beneficia toti elevii din municipiu, indiferent daca studiaza in sistemul public de invatamant sau in sistem privat, pentru a merge la scoala sau la activitati extracuriculare.

„Facilitatile vor intra in vigoare de la 1 martie – dupa aprobarea fondurilor de catre Consiliul local, scolile vor trebui sa se implice direct, prin directori si diriginti, sa obtina declaratiile elevilor, sa intocmeasca tabelele pentru Compania de transport public, care va emite abonamentele pe baza acestor liste”, precizeaza primaria.

Pe site-ul institutiei se precizeaza ca in municipiu sunt in total 37.000 de elevi, astfel ca s-a decis ca abonamentele sa nu fie eliberate de la ghisee, pentru a evita aglomerarile si pentru a nu pune elevii pe drumuri, „contand pe sprijinul profesorilor”. Abonamentele vor fi valabile timp de 1 an scolar, inclusiv pe timpul vacantei de vara.   Primaria Cluj-Napoca atentioneaza insa ca elevii care vor avea nota scazuta la purtare pe motiv de absente nu vor mai beneficia de aceste facilitati din urmatorul an scolar. De asemenea, administratia locala anunta ca „vom verifica, prin sondaj, prezenta copiilor la cluburile sportive sau la activitatile extracuriculare la care s-au inscris”.

Legea Educatiei Nationale prevede ca elevii din invatamantul obligatoriu si liceal acreditat/autorizat beneficiaza de tarif redus cu 50% pentru transportul local in comun, pe tot parcursul anului calendaristic.

Sursa: Hotnews.ro

 

Şcoala românească produce cei mai pesimişti adolescenţi din lume

Sărăcia, dar şi lipsa modelelor de reuşită prin educaţie au „scufundat” moralul elevilor de la noi. Aceştia au atins un record mondial de nefericire şcolară. Dacă fericirea s-ar măsura în medalii, elevii români ar fi printre cei mai bucuroşi din lume. În realitate, şcoala românească produce unii dintre cei mai nefericiţi copii din lume, arată rezultatele studiului PISA 2012, realizat în rândul tinerilor în vârstă de 15 ani. Topul ţărilor cu cei mai mulţi elevi pesimişti este condus de Coreea, Cehia, Slovania, Estonia şi chiar Finlanda, dar sursa nefericii diferă de la caz la caz. În timp ce adolescenţii asiatici sunt stresaţi de aşteptările părinţilor lor în ceea ce priveşte şcoala, finlandezii cochetează cu alcoolul încă de la o vârstă fragedă. În cazul României, sărăcia îşi spune cuvântul. „Presiunea societăţii coreene asupra tinerilor este foarte mare, de aici şi rata de suicid crescută în rândul adolescenţilor. În Finlanda însă, gradul de fericire este afectat de stilul de viaţă (consum de alcool sau tutun)”, explică Alexandra Anton, specialist în sisteme de educaţie. Potrivit acesteia, lipsurile de acasă îi împiedică pe elevii români să privească lucrurile în roz, dar nemulţumirea lor e alimentată şi de societate. Nu şcoala e vinovată „Un studiu american celebru realizat în ’66 arată că şcoala contribuie doar în proporţie de 25% la succesul unui elev. Restul de 75% îl reprezintă starea materială şi modul în care societatea se raportează la educaţie. Ori la noi, elevii văd mereu cum profesorii sunt denigraţi, iar modelele de reuşită şi integritate sunt prea puţin promovate”, mai arată Alexandra Anton. Printre măsurile care duc la fericire în rândul elevilor, spune aceasta, se numără dezvoltarea emoţională sau îmbunătăţirea abilităţilor practice. La polul opus se află ţări precum Indonezia, Albania şi Peru, ai căror elevi aparent optimişti sunt şi cel mai slab pregătiţi, semn că aceştia se „îmbată cu apă rece”. „Pe de altă parte, cei mai fericiţi adulţi vin din Elveţia şi Finlanda. Cu alte cuvinte, deşi elevii de aici nu se consideră fericiţi, pe măsura ce cresc încep să aprecieze ceea ce ţara lor le oferă”, concluzionează specialistul.

Sursa: Evz.ro

 

46 de elevi au ajuns la spital, intoxicați cu lapte primit la școală

Patruzeci și șase de elevi din comuna Odoreu, judeţul Satu Mare, au ajuns la spital după ce au băut lapte primit la școală prin programul „Cornul şi laptele”. Copiii au povestit că au început să se simtă rău la scurt timp după ce au băut laptele, în pauza de la ora 9 dimineaţa. Medicii de la dispensar au decis să-i trimită la Spitalul Judeţean Satu Mare. „Cam la zece minute, 15 minute, au început simptomele după ce au consumat laptele. S-au prezentat toţi la noi. Mi-am dat seama că este o problemă”, spune Lucia Văleanu, medic la dispensarul din Odoreu, potrivit digi24.ro. Autorităţile au decis oprirea programului în tot județul până se va stabili exact de la ce anume s-au intoxicat. Zece elevi au rămas internați la Spitalul Județean din Satu Mare. Laptele este produs de o firmă din Timişoara. Anul trecut, mii de cutii de lapte de la acelaşi producator au fost retrase din școli pentru că era stricat.

Sursa: Evz.ro

 

De ce nu respectă Mazăre legea Educaţiei: „Nu poţi să subvenţionezi pe toată lumea”

Elevii şi studenţii din Constanţa nu primesc de trei ani reducere la abonamente pentru transportul în comun din cauză că primarul Radu Mazăre nu vrea să să acorde suvenţiile prevăzute de legea Educaţiei. După numeroase demersuri fără rezultat la Primăria Constanţa şi la firma de transport, elevii şi studenţii vor să dea autorităţile în judecată şi spun că vor protesta  în faţa primăriei. „Demersurile pentru rezolvarea problemei privind neacordarea reducerii la transportul local în comun au început acum vreo 2 ani, când am trimis un email regiei de transport în comun pentru a afla de ce nu se aplică legea. Răspunsul a cuprins pasaje din legea educaţiei şi nu îşi asumau responsabilitatea”, a spus pentru gândul Alexandru Bajdechi, preşedintele Asociaţie Elevilor Constanţa, care spune că a avut discuţii cu toată lumea. „M-am întâlnit cu viceprimarul Constanţei, Decebal Făgădău, cu Inspectorul Şcolar General, Răducu Popescu, cu directorul RATC, Ovidiu Cristian Tănase pentru a discuta problema şi am înţeles că nimeni nu doreşte să-şi asume nimic, toţi se ascundau în spatele bugetului. Anul acesta am decis să pun piciorul în prag şi împreună cu colegii studenţi de la Liga Studenţilor din UMC am mai depus o cerere la primărie pentru rezolvarea problemei şi le-am trimis ca în cazul în care nu vor respecta legea îi vom acţiona în instanţă”, a mai spus Bajdechi. Prima dată elevii şi studenţii s-au trezit fără bani de abonament în 2010, când consilierii locali au adoptat Hotărârea Consiliului Local nr. 3/2010, prin care retrag subvenţionarea cu 50% a abonamentelor pe mijloacele de transport în comun. Consilierii spuneau atunci că se încălcau prevederile Legii 84/1995, art. 176, legea de atunci a educaţiei,  e stipula clar acest drept pentru elevi şi studenţi. În 2011, după adoptarea noii legii educaţiei, reducerea pentru abonamentelor pentru elevi şi studenţi a fost stipulată prin lege. Astfel, articolul 84 al legii arată că „elevii din învăţământul obligatoriu şi liceal acreditat/autorizat beneficiază de tarif redus cu 50% pentru transportul local în comun, de suprafaţă, naval şi subteran, precum şi pentru transportul intern auto, feroviar şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic. Prevederea era stipulată încă din vechea lege 84 /1995, art. 197, şi a fost reconfirmată şi specificată ca sursă de finanţare pentru elevi. Din calculele elevilor, în situaţia de a nu primi reducere la transportul local se află 35.000 de elevi şi 20.000 de studenţi, iar suma pe care primăria ar trebui să o aloce se ridică la 17.000 de lei. Cu toate protestele elevilor şi ale studenţilor, primarul Radu Mazăre rămâne impasibil la cererile lor. El spune că legea nu-l obligă să dea reducere pentru toţi elevii, iar el dă numai elevilor care provin din familii aflate în dificultate financiară. „Elevii care beneficiază de subvenţii pentru transport sunt din familii care primesc subvenţii pentru energie termică, ceea ce înseamnă că cei care au venit până în 1.500 de lei de membru de familie beneficiză de subvenţie la jumătate de abonament. Ceilalţi nu. Legea spune că consiliul local poate, iar subvenţia în sine este o modalitate de solidaritate socială, dacă părinţii elevului câştigă împreună 100 de milioane şi el e un singur copil, atunci nu pot să-l subvenţionez din banii constănţenilor, mai bine subvenţionez oameni amărâţi”, a spus pentru gândul Radu Mazăre. Acesta nu este dispus să le asigure dreptul prevăzut de legea educaţiei  întrucât susţine  că 17.000 de elevi  beneficiază deja de o reducere similară,  elevi ale căror familii nu depaşesc un buget lunar de 1.500 lei şi primesc subvenţie la caldură. „Subvenţie înseamnă a-l ajuta pe cel cu un venit mic, fără posibilitatea de a plăti, nu poţi să subvenţionezi pe toată lumea. În Constanţa cei cu venituri mici primesc de mâncare o dată pe lună. 50.000 de oameni primesc alimente pe care le duc acasă”, a spus Mazăre. Inspectorul şcolar general, Răducu Popescu, spune că nu depinde de el ca elevii să primescă reducere la transport. „Nu e nimeni, nici inspectorrat, nici altă instituţie din judeţul Constanţa, care să obstrucţioneze acest drept. Problema este la cei care au conturile. Nu depinde de mine, nu este treaba mea”, a spus pentru gândul Răducu Popescu. Ce spun studenţii În aceeaşi situaţie cu elevii sunt şi studenţii din Constanţa, de la cele trei universităţi de stat.  Liga Studenţilor Universitatea Maritimă din Constanţa a cerut de mai multe ori respectarea celor două articole din legea educaţiei nationale, care fac referire la transportul în comun: articolul84, alin. 1 coroborat cu art. 105, alin,2 şi articolul 205, alin.2. „Primarul Radu Mazăre a declarat în cadrul unei emisiuni radiofonice că el nu va acorda subvenţie la transportul în comun: <de ce să plătesc subvenţie studentului din Galaţi care termină facultatea şi apoi pleacă din Constanţa>,  lucru ce, subliniem, contravine legislaţiei în vigoare. Acest drept este stipulat în Legea Educatiei Nationale şi problema apare şi în cazurile celor care studiază în municipiul Constanţa, dar au domiciliul în afara acestuia”, a spus Theodor Retevoi, preşedintele ligii studenţilor din Constanţa. Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) susţine că au solicitat Primăriei Constanţa alocarea sumelor necesare pentru a asigura reducerea preţurilor pentru transport local în comun cu 50% pentru toţi elevii şi studenţii din municipiu. ,,Autorităţile locale ar trebui să investească mai mult în susţinerea învăţământului, iar Constanţa este din păcate un contraexemplu. Deşi reprezentanţii studenţilor şi ai elevilor au făcut apel la autorităţile locale pentru a fi susţinuţi şi pentru a beneficia de reducerea transportului în comun cu 50%, aşa cum se întâmplă în alte centre universitare, au fost ignoraţi complet. Mai mult, decidenţii constănţeni ignoră chiar şi legea”, a spus  Mihai Dragoş, preşedinte ANOSR.

Sursa: Gandul.info

 

Pedeapsă inedită pentru elevii indisciplinaţi din Cluj-Napoca: Adio, gratuitate pe liniile de transport în comun

Elevii din Cluj-Napoca urmează să beneficieze de gratuitate pe două dintre cele mai importante linii de transport în comun din oraş, primarul Emil Boc anunţând că decizia va intra în vigoare imediat ce va fi aprobată de Consiliul Local. În total, aproximativ 37.000 de elevi se vor afla în această situaţie, pe baza unor liste întocmite de conducerea unităţilor de învăţământ, însă Primăria Cluj-Napoca a transmis că în cazul celor indisciplinaţi, în speţă cei cu media scăzută la purtare, se va trece automat la anularea facilităţilor.

Sursa: Puterea.ro

 

12 copii din Satu Mare, la spital, cu toxiinfecţie alimentară

12 copii de la Şcoala Generală din localitatea Odoreu au fost transportaţi miercuri la Spitalul Judeţean Satu Mare cu toxiinfecţie alimentară, relatează Agerpres. Copiii s-au îmbolnăvit după ce au consumat produse lactate prin Programul „Laptele şi Cornul”, a precizat şeful CJ Satu Mare. Urmează o anchetă ca să se stabilească exact sursa infecţiei. „Deocamdată, la cei care sunt în Unitatea de Primire Urgenţe se impune temporizarea copiilor, nu se impune internarea. Am identificat 30 de locuri libere la Infecţioase să putem interna copii dacă va fi necesar şi vor veni alte cazuri. Starea lor generală este relativ ok. Copiii au dureri la burtă şi vărsături”, a declarat directorul medical al SJU, Paula Mare. Prefectul Eugeniu Avram a declarat că a fost sesizată Direcţia de Sănătate Publică şi Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, care au demarat anchete pentru stabilirea cauzei.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Au început înscrierile la Concursul Internaţional de Matematică Aplicată Cangurul

Fundaţia pentru Integrare Europeană Sigma îi invită vineri, 21 martie 2014, pe toţi elevii claselor IV-XII, la Concursul Internaţional de Matematică Aplicată Cangurul. Şcolile care nu pot organiza concursul la această dată îl vor putea desfăşura la data de 9 aprilie 2014, ora 9.00, în săptămâna ˶Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”. Concursul este organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale, Fundaţia pentru Integrare Europeană Sigma, Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educaţie, cu sprijinul Ambasadei Franţei. Concursul Internaţional de Matematică Aplicată Cangurul se adresează elevilor din clasele IV-XII care doresc să-şi verifice şi să-şi dezvolte cunoştinţele, intuiţia, creativitatea, gândirea aplicativă, capacitatea de a selecta şi de a lua decizii. Elevii din clasa a IV-a vor avea de rezolvat un test grilă de 20 de probleme, iar cei din clasele V-XII vor primi un test grilă cu 30 de probleme, dintre care pot alege cel mult 20, dar nu mai mult de 5 probleme de 5 puncte. La clasele V-VIII, 5 dintre probleme sunt aplicaţii ale matematicii în fizică, chimie, biologie şi tehnologie. La clasele IX-XII, 5 dintre probleme sunt de informatică. Lucrările sunt corectate computerizat, asigurându-se astfel calcularea imparţială a punctajelor şi stabilirea clasamentelor. Softurile, pe care le dezvoltăm continuu, permit o analiză complexă, personalizată pentru fiecare elev, din care să reiasă gradul de înţelegere a testului, greşelile frecvente ale acestuia, poziţionarea lui pe plan local sau naţional faţă de elevi de aceeaşi vârstă. Fiecare participant primeşte o broşură cu subiectele de concurs şi o diplomă de participare. Câştigatorii la nivel naţional sunt stabiliţi în urma unei probe de baraj ai cărei participanţi sunt desemnaţi de o comisie formată din reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale, ai inspectoratelor şcolare şi ai unor unităţi şcolare de prestigiu. Premiile oferite câştigătorilor concursului constau în excursii şi tabere în ţară şi străinătate, sau în alte produse oferite de sponsori. În plus, primii clasaţi la clasele VII-XII sunt invitaţi să reprezinte România la Concursul MCM (Multiple-Choice Contest in Mathematics) – concurs internaţional care se desfăşoară în cadrul Taberei Internaţionale Cangurul din România. Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la numerele de telefon 021.2434035, 021.2434036 sau pe adresa de e-mail diana.nadejde@cangurul.ro.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Pricopie: Raportul MCV este pozitiv pentru Ministerul Educaţiei

Ministrul Educaţiei Remus Pricopie susţine că raportul MCV dat publicităţii miercuri confirmă şi susţine eforturile care se fac în România pentru a asigura un învăţământ de calitate, performant, bazat pe cinste, corectitudine şi echitate. De asemenea, ministrul consideră că raportul Comisiei Europene este apreciativ faţă de angajamentul Guvernului privind lupta anticorupţie şi independenţa justiţiei. „Raportul MCV este pozitiv pentru Guvern, în general, şi pentru Ministerul Educaţiei, în special. Comisia Europeană remarcă progresele pe care le-am făcut în lupta împotriva corupţiei, de la adoptarea Strategiei anticorupţie în educaţie şi asigurarea suportului financiar pentru implementarea acesteia, până la revizuirea programelor de studii, prin introducerea unor lecţii ţinute de magistraţi despre respectul faţă de lege. Toate aceste elemente pozitive, pe care Comisia Europeană le subliniază, nu fac decât să confirme şi să susţină eforturile pe care le facem pentru a asigura un învăţământ de calitate, performant, bazat pe cinste, corectitudine şi echitate”, spune Pricopie. În privinţa Guvernului, afirmă ministrul Educaţiei, raportul MCV este „aşa cum ar trebui să fie, adică apreciativ faţă de angajamentul privind lupta împotriva corupţiei şi independenţa justiţiei”. „Documentul Comisiei Europene subliniază faptul că Guvernul a întărit resursele alocate instituţiilor cu responsabilităţi directe în combaterea corupţiei, cum sunt ANI, ICCJ sau DNA, şi remarcă cooperarea dintre Ministerul Justiţiei şi instituţiile sistemului judiciar”, consideră Pricopie. Raportul MCV privind România publicat de CE arată că în domeniul combaterii corupţiei la nivel înalt există încă obstacole semnificative, menţionând că sunt declaraţii ale unor politicieni care îşi exprimă simpatia faţă de persoane condamnate şi aplicarea neuniformă a normelor privind miniştrii. „Cu toate acestea, în domeniul combaterii corupţiei la nivel înalt există încă obstacole semnificative. În ciuda cercetărilor, a trimiterilor în judecată şi a condamnărilor care au loc, există elemente care dovedesc faptul că actele de corupţie nu sunt întotdeauna tratate ca infracţiuni grave. În cadrul sistemului judiciar, procentul ridicat de pedepse cu suspendare pare să indice o anumită reticenţă a judecătorilor de a-şi asuma consecinţele unei constatări a vinovăţiei, ceea ce se află în contradicţie cu ghidul de stabilire a pedepselor al însăşi Înaltei Curţi”, se menţionează în raportul dat publicităţii miercuri. În raport se recomandă depunerea unor eforturi intense pentru eliminarea corupţiei la toate nivelurile societăţii româneşti. Sondajele indică în mod constant că existenţa pe scară largă a corupţiei constituie o sursă importantă de îngrijorare publică. Deşi aducerea în faţa justiţiei a unor persoane notabile acuzate de corupţie poate influenţa în mod pozitiv percepţia generală, combaterea corupţiei la toate nivelurile presupune, de asemenea, depunerea unor eforturi susţinute în scopul de a reduce posibilităţile de a comite fapte de corupţie, se mai arată în raport.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

Burse culturale de studiu în India

Cetăţenii români care doresc să studieze muzică, dans, pictură sau sculptură în universităţi indiene pot candida pentru bursele oferite de Guvernul Indiei, până pe data de 15 februarie, informează Ministerul Culturii. Guvernul Indiei, prin intermediul Indian Council for Cultural Relations (ICCR), oferă în anul 2014 cetăţenilor români care doresc să studieze diferite discipline culturale, precum muzică, dans, pictură, sculptură, burse în universităţi de renume din această ţară, se arată într-un comunicat al Ministerului Culturii. Informaţii suplimentare despre bursele oferite de Guvernul Indiei se găsesc pe site-ul institutului indian. Termenul limită până la care Ambasada Indiei la Bucureşti primeşte candidaturile este 15 februarie. Reprezentanţii ICCR susţin că oferă anual, prin cele 25 de programe, peste 3.300 de burse, pentru tineri din 135 de ţări din întreaga lume, dintre care 1.000 sunt destinate studenţilor din Afganistan şi 900 celor din ţări africane. Peste 4.700 de studenţi străini în India Cei mai mulţi vin din ţările în curs de dezvoltare din Asia, Africa şi America Centrală şi de Sud, dar sunt şi doritori din statele dezvoltate, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul oficial. În total, peste 4.700 de studenţi străini învaţă în India în prezent, de la licenţiaţi, până la doctorat şi programe de formare profesională în domenii precum inginerie, farmacie, contabilitate, administrarea afacerilor şi management. Există însă şi burse pentru dans, muzică, pictură şi sculptură indiană.

Sursa: Adevarul.ro

 

Admitere facultate 2014 Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi a anuntat facultatile unde se intra pe baza mediei de la Bacalaureat si pe cele unde admiterea se face prin examen

Toate cele 15 facultati ale Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi iau in considerare la admitere, in 2014, notele obtinute de absolventii de liceu la examenul de Bacalaureat – fie media, fie anumite probe, a comunicat universitatea. Dar pe langa notele de la BAC, o parte dintre facultati anunta si examene suplimentare pentru a selecta candidatii. Numarul cel mai mare de locuri la buget propus de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi se inregistreaza la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor – 850 de locuri. • Vezi mai jos care sunt taxele de inscriere si taxele de scolarizare pe fiecare facultate in parte, pentru anul universitar 2014-2015 Candidatii la admitere 2014 vor concura pe 3.600 de locuri de la buget – cifra de scolarizare propusa in acest an de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”. Numarul final de locuri va fi anuntat dupa ce Ministerul Educatiei va aproba numarul de locuri inaintat de Universitate, precizeaza universitatea.   Notele obtinute de catre candidati la Bacalaureat vor fi luate in considerare la admitere in toate cele 15 facultati ale universitatii, insa o parte dintre acestea au si probe suplimentare.

Facultatile unde candidatii sustin examen de admitere in 2014: • Facultatea de Educatie Fizica si Sport – candidatii vor sustine probe sportive, respectiv un test la Biologia de clasa a IX-a pentru specializarea de Kinetoterapie • Facultatea de Informatica – candidatii vor da examen de admitere la matematica sau informatica (la alegere) • Facultatea de Drept – candidatii vor sustine un test de limba romana, ce va conta in proportie de 50%. • Pentru specializarile de Pedagogie in invatamantul primar si universitar si pentru Teologie ortodoxa pastorala, candidatii vor sustine probe de specialitate. Numarul de locuri la buget propus, pe facultati, este urmatorul: • Facultatea de Biologie – 210 de locuri • Facultatea de  Chimie – 120 de locuri • Facultatea de Drept – 200 de locuri • Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor – 850 de locuri • Facultatea de Educatie Fizica si Sport – 85 de locuri • Facultatea de Filosofie si Stiinte Social-Politice – 300 de locuri • Facultatea de Fizica – 100 de locuri • Facultatea de Geografie si Geologie – 270 de locuri • Facultatea de Informatica – 285 de locuri • Facultatea de Istorie – 100 de locuri • Facultatea de Litere – 440 de locuri • Facultatea de Matematica – 120 de locuri • Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei – 350 de locuri • Facultatea de Teologie Ortodoxa – 130 de locuri • Facultatea de Teologie Romano-Catolica – 40 de locuri Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi precizeaza intr-un comunicat remis HotNews.ro ca zilele in care candidatii se pot inscrie la admitere vor fi anuntate in perioada urmatoarea, pe site-ul www.admitere.uaic.ro.

Taxele de inscriere, taxele de scolarizare si conditiile de admitere pe fiecare facultate in parte:

Facultatea de Biologie

Conditiile de admitere: • Media de la bacalaureat (100%) • Pot fi inscrisi fara admitere absolventii de liceu care au obtinut Premiile I, II, III la Olimpiadele Scolare Nationale si Internationale din orice domeniu de studii. Taxa de inscriere: • 200 lei pentru un domeniu • 300 lei pentru inscrierea la doua domenii Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 3.500 LEI pentru domeniul Biologie • 3.000 LEI pentru domeniul Stiinta Mediului Facultatea de Chimie

Conditiile de admitere: • 100% media examenului de bacalaureat • Pot fi inscrisi fara admitere absolventii de liceu care au obtinut premii si mentiuni la o serie de olimpiade si concursuri scolare (detalii aici) Taxa de inscriere: • 75 RON Taxa de scolarizare, an universitar 2014-2015: • 3.500 RON

Facultatea de Drept

Conditiile de admitere: • 50% test la Limba Romana (vezi aici exemple de teste) • 50% media examenului de bacalaureat • Pot fi inscrisi fara admitere absolventii de liceu care au obtinut Premiile I si II la Olimpiadele Nationale de Istorie, Filosofie sau Limba romana Taxa de inscriere: • 200 lei Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 2.800 LEI la Zi • 2.500 LEI la F.R.

Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor

Conditiile de admitere: • 100% Media de la bacalaureat • La specializarea Administrarea afacerilor in limba engleza se solicita test de limba engleza • Pot fi inscrisi fara admitere absolventii de liceu care au obtinut distinctii la o serie de olimpiade si concursuri (detalii aici) Taxa de inscriere: • 250 lei pentru fiecare grup de domenii (economic/administrativ) pentru Iasi • 125 lei pentru inscrierea in teritoriu (Piatra Neamt) • Pentru inscrierile online, taxa de inscriere este de 200 RON pentru fiecare grup de domenii (economic/administrativ). Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 3.000 LEI la Zi • 2.900 LEI la ID

Facultatea de Educatie Fizica si Sport

Conditiile de admitere – Educatie fizica si sport: • Proba eliminatorie: proba sportiva, la alegere (admis/respins) • 50% Proba de aptitudini sportive • 50% Media de la examenul de bacalaureat Conditiile de admitere – Kinetoterapie: • Proba eliminatorie: proba sportiva, la alegere (admis/respins) • 50% Teza scrisa la „Biologie” clasa a XI-a • 50% Media de la examenul de bacalaureat Concursul de admitere consta intr-o proba sportiva la alegere, care are caracter eliminatoriu, dupa cum urmeaza: atletism, gimnastica, fotbal, baschet, handbal, volei, caiac, canoe, canotaj, scrima, tir cu arcul, tir pusca, tir pistol, judo, karate, qwan ki do si rugby; pentru toate specializarile (Educatie fizica si sport si Kinetoterapie si motricitate speciala).

Candidatii declarati admisi la specializarea educatie fizica si sport, dupa proba eliminatorie, vor intra in urmatoarea etapa de selectie, luindu-se in considerare, in ierarhizarea finala, media dintre nota obtinuta la proba de aptitudini sportive si media examenului de bacalaureat.

Pentru olimpici, vezi conditiile de admitere aici

Taxa de inscriere: • 300 lei Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 3.000 lei

Facultatea de Filosofie si Stiinte Social-Politice

Conditiile de admitere: • 100% Media de la bacalaureat • Pot fi inscrisi fara admitere absolventii de liceu care au obtinut Premii ( I, II sau III) la Olimpiadele nationale de Filosofie, Estetica, Logica sau Sociologie. Taxa de inscriere: • 250 lei pentru fiecare domeniu si forma de invatamant Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 2.700 LEI

Facultatea de Fizica

Conditiile de admitere – Pentru domeniul Fizica: • 100% Media de la bacalaureat Conditiile de admitere – Pentru domeniul Stiinte ingineresti aplicate: • 100% Media de la bacalaureat • Pentru olimpici, vezi conditiile de admitere aici Taxa de inscriere: • 120 lei • Nu se percepe taxa de inscriere pentru cei cu concursuri scolare de Fizica. • Pentru inscrierea la a doua specializare (al doilea dosar de concurs) se va percepe jumatate din taxa. Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 3.000 LEI

Facultatea de Geografie si Geologie

Conditiile de admitere – Pentru domeniile Geografie si Stiinta mediului: • 50% media examenului de bacalaureat; • 50% nota proba scrisa la alegere din cadrul examenului de Bacaluareat – E d), (Geografie, Logica si argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie, Filosofie, Fizica, Chimie, Biologie, Informatica). • Pentru inscrierea la specializarea Geografia turismului, in limba franceza este necesar Certificatul de Competenta Lingvistica pentru limba franceza sau diploma de competenta lingvistica privind cunoasterea limbii franceze, sau diploma in cazul absolventilor de licee bilingve. • Certificatul de competenta lingvistica poate fi obtinut de la institutiile recunoscute de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Conditiile de admitere – Pentru domeniile Geologie si Inginerie Geologica: • 30% nota proba E a) – proba scrisa comuna pentru elevii de la toate filierele, profilurile si specializarile (Limba si literatura romana); • 40% nota proba E c) – proba diferentiata in functie de filiera, profil, specializare – (Istorie, Matematica); • 30% nota proba scrisa la alegere, E d), (Geografie, Logica si argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie, Filosofie, Fizica, Chimie, Biologie, Informatica). • Conditiile de admitere pentru olimpici aici Taxa de inscriere: • 190 lei pentru fiecare domeniu pentru domeniile Geografie/Stiinta mediului; • 100 lei pentru fiecare domeniu pentru domeniile Geologie/Inginerie geologica. Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 2.800 LEI, cu exceptia specializarii Geografia turismului in limba franceza, unde taxa va fi de 3.900 LEI. Facultatea de Informatica Conditiile de admitere – Specializarea Informatica: • 50% nota test scris la Matematica sau Informatica ( la alegere). Programa pentru testul scris este cea de la proba scrisa la bacalaureat – filiera teoretica, profil real • 25% maximul dintre nota de la bacalaureat la Matematica sau Informatica si nota la testul scris • 25% media generala de la bacalaureat.

Conditiile de admitere – Specializarea Informatica in limba engleza: • Interviu in limba engleza – proba eliminatorie (admis/respins). • 50% nota test scris la Matematica sau Informatica (la alegere). Programa pentru testul scris este cea de la proba scrisa la bacalaureat – filiera teoretica, profil real • 25% maximul dintre nota de la bacalaureat la Matematica sau Informatica si nota la testul scris • 25% media generala  la bacalaureat Taxa de inscriere: • 300 lei Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 3500 LEI

Facultatea de Istorie

Conditiile de admitere, la Zi si ID: • 100% Media de la bacalaureat Taxa de inscriere: • 140 lei pentru fiecare forma de invatamant Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 1.800 LEI la Zi si ID

Facultatea de Litere

Conditiile de admitere: • 100% Media de la bacalaureat Taxa de inscriere: • 200 lei pentru fiecare specializare A Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 2.400 LEI

Facultatea de Matematica

Conditiile de admitere • Conditie necesara de admisibilitate: proba de Matematica la bacalaureat • 50% nota la disciplina Matematica sau Informatica obtinuta la examenul de bacalaureat • 50% media generala la examenul de bacalaureat Taxa de inscriere: • 120 lei Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 1.600 LEI

Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

Conditiile de admitere – Pentru domeniul Psihologie, specializarile Psihologie-Zi si Psihologie-ID si pentru primele doua specializari ale domeniului Stiinte ale educatiei , Pedagogie-Zi si Psihopedagogie speciala-Zi: • 100% Media de la bacalaureat Conditiile de admitere – Pentru cele doua specializari ale domeniului Stiinte ale educatiei (Pedagogia invatamantului primar si prescolar-Zi si Pedagogia invatamantului primar si prescolar-ID): • Proba de aptitudini (eliminatorie – admis/respins): Muzica si dictie • Media de admitere: media de la bacalaureat. Conditiile de admitere – La specializarea: Pedagogia invatamantului primar si prescolar (zi si ID) • proba de aptitudini: Muzica si Dictie • Aceasta proba consta in: (1) Verificarea auzului muzical, simtului ritmic, memoriei muzicale si calitatilor vocale; (2) Intonarea a 1-2 cantece, la alegerea comisiei, dintr-o lista de 5 cantece prezentate de candidat; (3) Reproducerea de fragmente ritmico-melodice. Taxa de inscriere: • 200 lei pentru fiecare specializare si forma de invatamant Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 2.700 LEI – Zi • 2.500 LEI – ID

Facultatea de Teologie Ortodoxa

Conditiile de admitere – Pentru specializarea „Teologie Pastorala, ZI”: • proba vocationala – Dictie si aptitudine muzicala (proba eliminatorie). Absolventii de Seminar Teologic Liceal si personalul monahal nu sustin aceasta proba. • 50% Nota obtinuta la Invatatura de credinta ortodoxa (proba scrisa) • 50% Media generala de la bacalaureat Conditiile de admitere – Pentru celelalte specializari: • 50% Media generala de la bacalaureat • 50% nota obtinuta la proba scrisa la Limba si Literatura Romana din cadrul examenului de bacalaureat Taxa de inscriere: • 200 lei pentru fiecare specializare. Pentru fiecare din dosarele suplimentare depuse, cadidatii vor achita 50% din taxa de inscriere. Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 2.400 LEI

Facultatea de Teologie Romano-Catolica

Conditiile de admitere – Pentru specializarea Teologie Romano-Catolica Pastorala: • 40% proba orala la Teologie Dogmatica • 60% media de la bacalaureat Conditiile de admitere – Pentru celelalte specializari: • Concurs de dosare: 100% media de la bacalaureat Taxa de inscriere: • Nu se percepe. Taxa de scolarizare pentru anul I, an universitar 2014-2015: • 1.600 LEI

Sursa: Hotnews.ro