Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 22.05.2014

PREUNIVERSITAR

 

Licitaţia pentru noile manuale şcolare a fost amânată cu 45 de zile. Editorii: Manualele vor ajunge la elevi de Crăciun

Editorii spun că manualele noi vor ajunge pe băncile şcolilor abia de Crăciun, având în vedere că licitaţia pentru acestea a fost devansată cu o lună şi jumătate, iar editurile vor putea să-şi depună ofertele abia la mijlocul lunii iulie, cel mai devreme, în loc de 6 iunie, data prevăzută în calendar. Asta înseamnă că în septembrie se vor cunoaşte câştigătorii, iar manualele vor ajunge în tipografii abia în octombrie. În urma analizei mai multor contestaţii, Consiliul Naţional de Soluţionare a Constestaţiilor (CNSC) a decis, pe 19 mai, stabilirea unei noi date pentru depunerea ofertelor de manuale şcolare noi pentru clasele I şi a II-a, la un interval de minimum 45 de zile de la publicarea pe SEAP a modificărilor făcute documentaţiei. Astfel, spun editorii, manualele noi vor ajunge pe băncile şcolilor abia de Crăciun. „Acum suntem în perioada de 10 zile când decizia CNSC poate fi contestată, iar după data de 29 mai, Ministerul Educaţiei va trebui să afişeze din nou pe site documentaţia cu remedierile făcute şi abia din acel moment putem număra cele 45 de zile până la data depunerii ofertelor pentru noile manuale şcolare, care, în condiţiile de faţă, cel mai devreme va fi în perioada 15-17 iulie. Practic, licitaţia a fost devansată cu o lună şi jumătate, ceea ce înseamnă că manualele nu vor mai ajunge în şcoli în septembrie. Abia la mijlocul lunii septembrie se vor afla câştigătorii, ceea ce înseamnă că, în octombrie, manuelele vor ajunge în tipografii şi elevii le vor avea de Crăciun. Nouă ne pare foarte rău de această situaţie, editorii aşteaptă de şapte ani să pună din nou în mişcare industria de manuale”, a explicat pentru adevarul.ro reprezentantului Uniunii Editorilor din România (UER), Claudiu Istrate. În urmă cu două săptămâni, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a suspendat licitaţia de achiziţie de manuale şcolare tipărite şi digitale pentru clasele I şi a II-a. Cererile de suspendare a procedurii au fost făcute de către Federaţia Editorilor din România, SC Net Integration Technologies SRL şi SC Grand Media Print SRL, potrivit HotNews.ro. În urma analizei, CNSC a admis, pe 19 mai, contestaţiile depuse şi a decis că documentaţia de atribuire din cadrul licitaţiei pentru manuale şcolare trebuie modificată. Totodata, Consiliul a dispus stabilirea unei noi date pentru depunerea ofertelor la un interval de minimum 45 de zile de la publicarea în SEAP a modificărilor. Ministerul Educaţiei a publicat pe SEAP documentaţia înainte de Paşte, iar o săptămână mai târziu au făcut modificări în ceea ce priveşte cifrele de afaceri ale firmelor licitante. Ei au scăzut de 10 ori cifrele de afaceri pe care le cereau de la firme.

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevii silitori de la Bac pot intra în cursa pentru marele premiu de 1.000 de euro cu un text motivaţional

Liceenii care se pregătesc pentru Bacalaureat 2014 şi aspiră la note mari mai au aproape o lună să se înscrie cu un text motivaţional despre propriile vise în Concursul din secţiunea Educaţie, în cadrul campaniei “Adevărul te meditează şi te premiază”. Demarată pe 14 aprilie 2014, campania oferă liceenilor lecţii video susţinute de profesori de top din Capitală şi lecţii de consiliere, până pe 21 iulie, data limită pentru depunerea eseurilor. Tinerii talentaţi care se pregătesc pentru examenul maturităţii din vară şi vor să fie răsplătiţi cu premii, de la sponsorul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”, Biocebral, mai au timp până pe 21 iulie să se înscrie în concursul demarat în secţiunea Bacalaureat 2014, dedicată acestui examen, potrivit regulamentului. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un text motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri. Astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro! În eseurile depuse până acum de elevii care participă la concursul din cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”, elevii au scris că visează să ia o notă mare la Bac, să îşi deschidă o afacere proprie sau visează să schimbe lumea. „Îmi doresc Unirea de când am trecut pentru prima dată Prutul şi am simţit că sunt la mine acasă”, scrie unul dintre elevi. Alţii visează să schimbe lumea, sau să să ia o notă mare la examenul de Bacalaureat, iar unii elevi vor să devină poeţi. O elevă din Piatra Neamţ scrie că visul ei este să ajungă asistent medical generalist într-un spital, dar îşi doreşte să aibă şi un salariu din care să poată trăi decent, în timp ce o elevă de la Liceul Teoretic „Bogdan-Vodă” din Maramureş vrea să deschidă propria afacere, o cofetărie. Eseurile sunt câteva dintre cele înscrise de elevi în cadrul campaniei”Adevărul te meditează şi te premiază”. Lecţii de pregătire şi de consiliere pentru Bac şi Capacitate 2014 Campania “Adevărul te meditează şi te premiază” a început luni, 14 aprilie 2014 şi oferă liceenilor nu doar lecţii video susţinute de profesori din licee de top din Capitală, în care pot afla cum să înveţe pentru materiile de la examenele naţionale din vară, Capacitate şi Bacalaureat, ci şi lecţii video de consiliere, menite să-i pregătească pentru stresul şi provocările ridicate de aceste testări. Astfel, pentru Bacalaureat, vor fi disponibile pe o platformă integrată în secţiunea Educaţie, Bacalaureat 2014, dedicată acestui examen, 40 de lecţii video până la sfârşitul lunii iunie, dintre care mai bine de 10 vizează partea de consiliere, oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi i-au ajutat să promoveze cu succes la testele naţionale: cum să te organizezi ca să înveţi toată materia, cum să faci faţă stresului, cum să comunici cu profesorii şi părinţii, cum pot ei să te ajute, cum te poţi pregăti psihic şi fizic să faci faţă unei lungi perioade de examene, cum să-şi alegi materiile de examen sau cum să-şi stabileşti traseul după liceu.Restul sunt lecţii video destinate pregătirii temeinice a materiei şcolare pentru toate probele orale şi scrise. Şi elevii de clasa a VIII-a vor putea găsi în secţiune Educaţie de pe adevarul.ro şapte lecţii video, de la sfârşitul lui aprilie şi până la finele lunii mai, două de pregătire teoretică pentru cele două probe (Română şi Matematică) şi cinci de consiliere, de la pregătirea psihică pentru primul examen naţional serios până la completarea corectă a fişei de înscriere la liceu şi alegerea profilului liceului. Am ajuns la jumătatea calendarului lecţiilor: am trecut în revista modelele şi rezolvările subiectelor de la Română (scris şi oral), de la Matematică şi Istorie, dar şi cele aferente probelor de testare a competenţelor liceenilor (comunicare în limba română, comunicare într-o limbă străină şi competenţe digitale). Le dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO ADMITERE LICEU 2014 Cum să alegi liceul potrivit, la Adevărul Live

Cât de importantă este alegerea liceului potrivit pentru un elev şi care sunt criteriile de la baza unei astfel de decizii? Aceasta a fost tema discuţiei la Adevărul Live, în condiţiile în care în această perioadă, părinţii şi elevii discută despre posibilităţile de admitere la liceu, inclusiv în cadrul şedinţelor de instruire din şcoli. UPDATE:  „Este important ca în orientarea elevului, să ţinem cont de preferinţele lui. Este bine să alegi un liceu aproape de casă, cu învăţământ de calitate. Aş vrea să-i încurajez pe elvi şi pe părinţi să caute un traseu de durată lungă, să facă opţiuni bazate pe aspiraţii nu numai pe rezultatele de moment”, a spus Cristina Eremia. „La liceele cu profil vocaţional, opţiunea ar fi bine să vină din partea copilului, nu din partea părinţilor care pun presiune asupra copiilor. Cunosc situaţii de absolvenţi de liceu de coregrafie au renunţat la acest domeniu. Este important să-şi urmezi calea sau să fii cât mai aproape de calea pe care ai plănuit-o”, a spus Alexandra Vasilache. Cristina Eremia a explicat că un profil de Real oferă o perspectivă mult mai mare de alegere ulterior şi copiii care nu ştiu ce vor să facă încă sunt trimişi la Real fiindcă oferă o paletă mult mai largă de opţiuni la facultate. În schimb, la Uman opţiunile nu sunt atât de multe. „E important ca profesorii să ofere un exemplu de viaţă, este un reper foarte important. Un părinte trebuie să îşi lase coplilul să aleagă, să simtă şi el că i se dă libertatea de a alege şi că este şi el responsabil de viaţa lui”, este de părere Eremia. Ea a mai explicat că anturajul poate avea o influenţă asupra alegerilor elevilor, însă ei trebuie să aleagă în funcţie de criterii care îl ajută pe el, nu în funcţie de simpatii. „De obicei, copiii se iau după prietenii lor mai mult decât după profesori. Dascălul are putere de influenţă asupra lor în funcţie de modul în care şi-a construit relaţia cu ei”, spune Eremia. „Rolul dirigintelui este important, dar cu siguranţă că părinţii pun în balanţ şi alte aspecte. Uneori părinţii îndrumă copiii în funcţie de propriile lor opţiuni profesionale, ceea ce poate nu este inspirat fiindcă elevul poate să aibă o altă vocaţie, un alt talent”, a spus Vasilache. Astăzi continuăm lecţiile de consiliere pentru Capacitate şi admiterea la liceu 2014, cu o discuţie despre cât de importantă este alegerea corectă şi bine informată a liceului, după ce elevul trece de Evaluarea Naţională. La discuţie vor participa, în studio, antrenorii Zburd – Educaţie prin coaching – Cristina Eremia şi Alexandra Vasilache, traineri care au lucrat îndeaproape anul trecut cu o serie de licee tehnologice cu probleme anul trecut, care au reuşit performanţe notabile la Bacalaureatul din 2013. Media de admitere la liceu anul acesta, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca media ponderată între media generală la Evaluarea Naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 75% şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 25% în calculul mediei de admitere (pentru absolvenţii din promoţiilor 2011, 2012, 2013 şi 2014) Excepţie fac liceele/clasele pentru care se susţin probe de aptitudini, clasele cu regim de predare bilingv pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor de limbă modernă şi clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor la limba maternă. Pentru aceste clase, admiterea se face în conformitate cu prevederile metodologiei. În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind,în ordine, următoarele criterii: a) media generală la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a b) media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a; c) nota obţinută la proba de limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale; d) nota obţinută la proba de matematică din cadrul Evaluării Naţionale; e) nota obţinută la proba de limbă maternă din cadrul Evaluării Naţionale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, susţinută conform prevederilor Art.10 din anexa 1 la OMECTS nr. 4802/31.08.2010, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale. În cazul în care, la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc, există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru acea unitate scolară şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate mai sus egale, atunci toţi aceşti candidaţi sunt declaraţi admişi la opţiunea solicitată. Pentru liceul teoretic şi vocaţional, repartizarea candidaţilor se efectuează pe filiere, profiluri şi specializări, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere/mediilor finale de admitere şi în funcţie de opţiuni. În cazul filierei tehnologice, repartizarea candidaţilor se face pe domenii, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni. Repartizarea pe calificări profesionale se va face în următorii ani de studiu, potrivit structurii curriculare aprobate şi conform reglementărilor în vigoare. Unitatea de învăţământ şi inspectoratul şcolar au obligaţia de a afişa oferta de şcolarizare/oferta de formare profesională concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale. Pentru liceele din filiera vocaţională – profilurile sportiv, militar, teologic, artistic, pedagogic – precum şi pentru liceul Waldorf, specializarea filologie, se vor organiza, înainte de începerea repartizării computerizate, probe de aptitudini, conform metodologiei. Calendarul pregătirii admiterii: 1 mai – Afişarea ofertei de şcolarizare/ofertei de formare profesională, concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale, pentru învăţământul liceal, filiera tehnologică . Stabilirea codurilor pentru fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional pe filiere, profiluri, specializări/domenii de pregătire, limbă de predare. Crearea bazei de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean, cuprinzând datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a. Tipărirea broşurii care cuprinde informaţiile despre admitere  7 mai – Transmiterea în unităţile de învăţământ gimnazial a broşurilor cuprinzând informaţiile legate de admitere. Transmiterea, de către inspectorate, în şcolile gimnaziale, a listei centrelor de înscriere, precum şi a şcolilor arondate fiecărui centru. Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a graficului şedinţelor de completare a opţiunilor de către absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora. 12-30 mai – Şedinţe de instruire cu părinţii şi elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare. 4 iulie – Afişarea în fiecare unitate de învăţământ gimnazial, a listei candidaţilor, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere. Completarea, de către secretariatele şcolilor, a fişelor de înscriere cu numele/codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere. Anunţarea ierarhiei la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti a absolvenţilor claselor a VIII-a. 7 iulie – Eliberarea fişelor de înscriere pentru candidaţii care solicită să participe la admitere în alt judeţ. Calendar probe de aptitudini 26-27 mai – Înscrierea pentru probele de aptitudini  28-30 mai – Desfăşurarea probelor de aptitudini  2 iunie – Afişarea rezultatelor la probele de aptitudini. Depunerea contestaţiilor la probele de aptitudini, acolo unde metodologia permite acest lucru 3 iunie – Afişarea rezultatelor finale, în urma contestaţiilor la probele de aptitudini. Transmiterea, în format electronic şi în scris, către comisia de admitere judeţeană/ a municipiului Bucureşti, a listei candidaţilor declaraţi admişi la probele de aptitudini 4 iulie – Validarea de către comisia de admitere judeţeană/ a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor admişi la liceele/clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini şi afişarea listei în unitatea de învăţământ liceal respectivă  7 iulie – Ridicarea, de la liceele vocaţionale, a fişelor de înscriere, de către candidaţii care nu au fost admişi la clasele pentru care au susţinut probe de aptitudini Transmiterea, în format electronic, către Centrul Naţional de Admitere, a listei candidaţilor declaraţi admişi, în fiecare judeţ, la clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini Calendar probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă/maternă 26-27 mai – Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă  modernă sau maternă  28-30 mai – Desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă 2 iunie – Afişarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. Depunerea contestaţiilor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, acolo unde metodologia permite acest lucru 3 iunie – Afişarea rezultatelor finale, după contestaţii, la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă  4-5 iunie – Ridicarea anexelor fişelor de înscriere de la unităţile la care candidaţii au susţinut probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă 10 iunie – Depunerea de către candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă a anexelor fişelor de înscriere la unităţile de învăţământ gimnazial absolvite CALENDAR Prima etapă de admitere în învăţământul liceal de stat, pentru candidaţii din seria curentă, precum şi pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2014 – 2015: 4-8 iulie: Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a. Completarea fişelor de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a proveniţi din alte judeţe, la centrul special desemnat din judeţul pentru care solicită înscrierea. Introducerea în baza de date computerizată a datelor din fişele de înscriere. 5-9 iulie – Verificarea, de către părinţi şi candidaţi, a fişelor editate de calculator, corectarea greşelilor în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din calculator 15 iulie – Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2014 – 2015 16 iulie – Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a listelor cu absolvenţii repartizaţi proveniţi din şcolile respective şi a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal de stat din judeţ/municipiul Bucureşti. Afişarea de către fiecare unitate de învăţământul liceal a listei candidaţilor repartizaţi în acea unitate. 17 iulie – 25 iulie – Depunerea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi. Calendarul admiterii la liceu 2014, pe scurt: • 1-7 mai: publicarea şi transmiterea broşurilor de admitere la liceu 2014 • 26-27 mai: înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini/limbă modernă • 28-30 mai: susţinerea acestor probe • 4 iulie: afişarea mediilor de admitere ale elevilor şi a ierarhiei pe judeţ • 4-8 iulie: completarea de către elevi şi părinţi a opţiunilor (liceelor dorite) în fişele de admitere • 15 iulie: repartizarea computerizată de către Ministerul Educaţiei – etapa I • 16 iulie: afişarea rezultatelor repartizării computerizate la şcoli, licee şi online (admitere.edu.ro) • 17-25 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee • 16-31 iulie: a doua etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară) • 1 august-8 septembrie: a treia etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după cele două etape) DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ÎNSCRIEREA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL ŞI PROFESIONAL SPECIAL: 1) cerere de înscriere; 2) hotărâre de încadrare într-o categorie de handicap, eliberată de Comisia de Protecţia Copilului; 3) fişa privind traseul educaţional, eliberată de şcoala de provenienţă; 4) foaia matricolă pentru clasele a V-a – a VIII-a (cu calculul mediei generale); 5) fişa psihopedagogică 6) fişa medicală sintetică, în copie xerox 7) copie după certificat de naştere/carte de identitate a candidatului 8) copie după actele de identitate ale părinţilor/aparţinătorilor legali

Sursa: Adevarul.ro

 

Fetița cu IQ mai mare decât Einstein

La doar 12 ani, o elevă de la Colegiul „Tudor Vianu” din Capitală este abonată la podiumul olimpiadelor naționale de matematică, informatică și la cel al concursurilor de șah. A bifat locul I la Olimpiada Națională de Matematică în 2014 și în 2013, locul I la Olimpiada Națională de Informatică și medalia de aur la faza națională a Olimpiadei de Matematică, pe când era în clasa a IV-a, și a avut nevoie de o derogare ca să participe la concursul destinat doar elevilor din gimnaziu. În clasa a VI-a, Alexandra Timofte este dependentă de competiție și părinții, amândoi cercetători la Institutul de Matematică al Academiei Române, au ajuns să o numească un „serial killer” al concursurilor. Deși a studiat doi ani în SUA, a ales Colegiul „Tudor Vianu”. Copil precoce Chiar dacă în primii ani de viață nu a arătat o atracție deosebită față de cifre, Alexandra a învățat să citească singură de la grădiniță, iar la 2 ani rezolva puzzle-uri complicate de nivelul copiilor de 6 ani. „Alexandra s-a născut în Elveția, noi fiind acolo profesori, iar ca să îi facă acomodarea mai ușoară, educatoarea a pus-o să rezolve puzzle- uri. Când avea cam 2 ani, le rezolvase deja pe cele până la nivel de 6 ani, altele mai complicate nu aveau”, povestește Vlad Timofte, tatăl Alexandrei. Profesorii, care au văzut în ea un copil supradotat, le-au recomandat să o testeze. Doi ani a studiat în SUA (clasa a II-a și a III-a), timp în care părinții au ocupat poziții de „Visiting Professors” la Universitatea din Mississippi, iar acolo a avut ocazia să îi fie testat și coeficientul de inteligență. „Există două feluri de IQ – la varianta modernă a obținut scorul 156, în timp ce media este de 100, iar la varianta clasică, veche, 168,5. Se estimează că Einstein a avut 165, însă noi nu o luăm chiar așa. E mai mult o promisiune dacă se ține de treabă”, e moderat tatăl fetei. Calificată la mai multe olimpiade În clasa a IV-a s-a întors în România, cu gândul de a ajunge la „Tudor Vianu”, considerat o pepinieră de olimpici. A început să participe la concursuri importante încă din clasa a IV-a, când profesorul de matematică a sfătuit-o să ceară o derogare, pentru a putea participa la olimpiadă. În același timp, se pregătea și pentru campionatul de șah și a ajuns la națională. Întâmplarea a făcut ca fazele naționale ale olimpiadei de matematică și a campionatului de șah să se suprapună, iar Alexandra a ales matematica, unde a câștigat o medalie de aur. În anul următor, a câștigat cele mai mari premii de până atunci: locul I la Olimpiada Națională de Matematică și la cea de Informatică, iar anul acesta, a continuat tradiția, bifând iar primul loc pe podium la Olimpiada Națională de Matematică și locul 7, la cea de Informatică.

Sursa: Evz.ro

 

“Citim în iarbă”, eveniment dedicat iubitorilor de cărţi şi de natură. Vezi programul activităţilor de duminică din Herăstrău!

Pentru duminică, 25 mai, se anunţa vreme frumoasă, aşa că organizatorii evenimentului “Citim în iarba”, dedicat tuturor iubitorilor de cărţi şi de natură, va invita în Parcul Herăstrău. Motivul? O zi minunată de weekend petrecută la iarbă verde, în compania cărţilor şi a celor dragi, o ocazie în plus să insuflaţi dragostea pentru lectura celor mai mici membri ai familiei voastre. Evenimentul “Citim în iarba”, care se va desfăşura în zona Roata Mare, are intrare liberă şi nici măcar nu trebuie să vă aduceţi cărţile de acasă pentru ca organizatorii vă vor pune la dispoziţie volume numeroase din care, şi cei mai mici şi cei mai mari dintre voi, au de unde alege. În plus, pe parcursul întregii zile puteţi urmări spectacole de teatru cu scenarii inspirate din poveşti, va fi un atelier de desen, dar şi actori care vor lectura povesti celor mici.  “Ne dorim să îi învățăm pe copii bucuria lecturii – indiferent dacă poveștile sunt citite de pe cărți sau de tablete. Iar lectura în familie în aer liber e un mod plăcut de a petrece o zi de duminică” spune Laura Ivăncioiu, din partea agenției de Deci se poate, organizatorul evenimentului. Evenimentul se întinde pe durata întregii zile, de la 10.00 la 20.00, și cuprinde o serie de activități: – De la 11.00 la 20.00 – Expoziție de cărți realizate de copiii de la Grădinița Bambi și Școala Step by Step – De la 11.00 la 12.00 – Publishing Party. Copiii de clasa I Step by Step sărbătoresc ultimele lor creații, inspirați de o călătorie în lumea poveștilor lui Ion Creangă, a fraților Grimm și a lui H. Ch. Andrersen – De la 11.00 la 12.30 și de la 17.00 la 18.00 – Grădinița Bambi face Ateliere pentru copii. Ei pot colora, desena, realiza măști sau marionete inspirate din cărțile citite – De la 12.00 la 15.00 – Atelierul de siguranță pe internet, la care sunt invitați nu numai copiii, ci și părinții – Orange România și Salvați Copiii – De la 15.00 – Schimb de Cărți București, eveniment organizat de bookblog.ro. Schimbul de cărți nu este obligatoriu (puteți participa fără să aduceți o carte la schimb) și nici permanent (vă puteți retrage cărțile din circuitul Schimb de Cărți atunci când doriți) – De la 16.00 la 18.00 – Atelier digital de povești și desene organizat de Orange România. Scriitoarea Adina Rosetti vă citi copiilor povești pe care aceștia le vor putea urmări pe tablete. Împreună cu Cristiana Radu, artist plastic, și voluntarii Orange, cei mici vor desena pe tablete personajele preferate din povești. – De la 18.00, Teatrul Zurli vine cu spectacolul “Zâna Măseluță și Caria”, recomandat copiilor între 2-7 ani Europa FM susține evenimentul și vine cu Colțul de lectură Europa FM, un spațiu special amenajat, în care cei mici împreună cu părinții lor pot petrece câteva ore plăcute, la iarbă verde, în compania cărților. La Roche-Posay va aduce cărți cu activități pentru copii. Helios și Helia sunt două personaje care îi învață pe copii cum să se protejeze de soare, ce sunt razele UVA și UVB, cum să își îngrijească pielea etc. Cei care citesc pot primi o brățară-ceas care arată gradul de intensitate al razelor UV, astfel încât să își aleagă locul perfect pentru citit: la soare sau la umbră. “Copiii învață oriunde și oricând, învață de la părinți, învață de la prieteni și învață din poveștile pe care le citesc. Este important ca părinții să fie alături de ei și să îi ghideze, oferindu-le cărțile potrivite pentru fiecare etapă a dezvoltării lor. Echipa Salvați Copiii vă fi alături de familiile care vor alege să își petreacă sfârșitul de săptămână într-un cadru destins și vom discuta despre beneficiile comunicării deschise cu copiii și despre interpretarea pe care aceștia o dau poveștirilor și experiențelor de zi cu zi.” spune Georgiana Roșculeț, Coordonator activități educaționale Sigur.Info

Sursa: Puterea.ro

 

Elevii vin cu soluţii pentru reducerea abandonului şcolar

3 elevi de la Colegiul Naţional “Jean Monnet” din Ploieşti au fost desemnaţi câştigători ai competiţiei de idei de inovare “Social Innovation Relay”. NEO Team a propus ca soluţie la problema absenteismului şi abandonului şcolar înfiinţarea unei companii de servicii de telecomunicaţii care să le ofere suport financiar elevilor cu situaţie materială deficitară, printr-un sistem de donaţii simplu: fiecare oră pe care un abonat o va consuma vorbind la telefon se va converti într-o zi petrecută la şcoală de un copil care nu şi-a putut termina studiile.

Sursa: Puterea.ro

 

Zeci de elevi saltati cu mascatii de la cursuri: Sunt audiati intr-un dosar de trafic de droguri

Zeci de la elevi de la mai multe licee din Slatina au fost ridicati, marti, cu mascatii de la cursuri. Acestia au fost dusi la audieri intr-un dosar de trafic si consum de droguri instrumentat de DIICOT. In total, peste 70 de elevi cu varste cuprinse intre 14 si 18 ani au fost citati ca martori, insa printre ei se numara si posibili consumatori sau traficanti, transmite Adevarul. Potrivit procurorilor DIICOT, suspectii ar fi adus drogurile din Spania, in interiorul unor colete. Ulterior, stupefiantele erau vandute consumatorilor din Slatina, in mare parte elevi de liceu. Totodata, marti, procurorii de la Crima Organizata au facut si 7 perchezitii pe raza municipiului Slatina, pentru a strange probe in acest dosar.

Sursa: Ziare.com

 

UNIVERSITAR

 

VIDEO Descoperire a cercetătorilor clujeni, în colaborare cu partenerii din SUA: hipnoza este utilă în sprijinul pacienţilor cu cancer

O echipă de cercetători din SUA, în colaborare cu specialiştii clujeni de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, din cadrul  Universităţii Babeş-Bolyai, a demonstrat recent, într-un studiu ştiinţific, beneficiile aduse de hipnoză şi de terapiile cognitiv-comportamentale în tratamentul unor paciente cu cancer. Din echipa clujeană au făcut parte profesorul Daniel David şi lectorul universitar Mădălina Sucală de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, din cadrul  Universităţii Babeş-Bolyai. Echipa clujeană aplică astfel de tehnici în cadrul reputatului Institut de Studii Avansate în Psihoterapie al UBB, singurul component din mediul universitar românesc ce este parte a platformei europene de cercetare MERIL (Mapping of the European Research Infrastructure Landscape). Studiul are un ecou important în presa internaţională. Astfel, portalul „cbsnews.com” a publicat în 2 mai un articol pe această temă. „La Centrul Medical <<Muntele  Sinai>> din New York, Guy Montgomery, profesor asociat specialist în oncologie, testează o combinaţie de hipnoză şi terapie cognitivă şi comportamentală pentru a ajuta pacientele cu cancer de sân să-şi menţină săntătatea mentală”, se arată în articol.  „Anxiozitatea şi starea de îngrijorare poate duce la oboseală şi aceasta este una dintre problemele la care lucrăm împreună cu pacienţii, pentru ca ei să-şi poată controla aceste tipuri de emoţii”, a declarat Montgomery pentru CBS News. În studiu realizat pe 200 de pacienţi, Montgomery  a descoperit că femeile care au participat la şedine de terapie comportamental-cognitivă şi de hipnoză au fost mai puţin obosite şi anxioase, chiar şi după 6 luni. Vezi mai jos ştirea de pe CBS.

Sursa: Adevarul.ro

 

Noaptea Literaturii Europene: 13 ţări îşi dau întâlnire în Capitală, pe 28 mai

Evenimentul Noaptea Literaturii Europene va avea loc pe 28 mai, 13 ţări dându-şi întâlnire în şase spaţii primitoare din Capitală, unde publicul este invitat să asiste la lecturi şi spectacole care vor pune în valoare texte traduse în limba română ale unor autori importanţi de pe continent. Potrivit unui comunicat remis de Institutul Cultural Român, pe 28 mai, între orele 19.00 – 23.30, în inima unei zone pline de farmec din centrul Bucureştiului, 13 ţări europene îşi dau întâlnire cu publicul cititor la a treia ediţie a Nopţii Literaturii Europene. În prima zi a Salonului Internaţional de Carte Bookfest (28 mai – 1 iunie), Noaptea Literaturii Europene va fi găzduită la ceas de seară de şase locuri deosebit de primitoare: Aiurart, Foişorul de Foc, Godot la Şcoală, Casa Mătăsari, Modelier şi Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC). Publicul este invitat să asiste la lecturi şi spectacole care pun în valoare textele traduse în limba română ale unor autori europeni importanţi: Daniel Glattauer (Austria), Karel Čapek (Cehia), Aléa Torik – prezentă la eveniment (Germania), Odysseas Elytis şi Yorgos Seferis (Grecia), Italo Calvino (Italia), Hilary Mantel, Sarah Dunant, Philippa Gregory şi William Shakespeare (Marea Britanie), Michał Walczak (Polonia), Rui Zink (Portugalia), Ioana Pârvulescu şi Simona Sora (România), Ramón Gómez de la Serna (Spania), Orhan Pamuk (Turcia), Attila Mizser şi Béla Hamvas (Ungaria) şi Alain Berenboom (Valonia-Bruxelles). Actorii Radu Iacoban, Ana Ularu, Ilinca Manolache, Mihaela Popa, Gabriel Spahiu, Gabriela Ioniţă, Adrian Ciobanu, Florin Busuioc şi George-Albert Costea, jurnalistul Liviu Mihaiu, scriitorul Ciprian Măceşaru, conferenţiarul Bogdan Ştefănescu, profesorul universitar Mihaela Irimia, studenţii de la UNATC şi cei de la catedra de neogreacă, precum şi pompieri din Bucureşti vor citi/ interpreta fragmentele literare. Lecturile şi spectacolele vor avea loc în cele şase locuri în paralel, la fiecare 45 de minute, în intervalul orar 19.00 – 23.30. Publicul este invitat să circule de la un loc la altul şi să asiste la cât mai multe evenimente. Asociaţia Green Revolution susţine proiectul şi deplasarea de la un loc la altul şi pune la dispoziţia publicului 40 de biciclete în centrul de închiriere din zona Foişorului de Foc (în baza înscrierilor până la data de 27 mai). Harta şi programul Nopţii Literaturii Europene la Bucureşti sunt disponibile pe site-urile organizatorilor şi pe pagina: facebook.com/NoapteaLiteraturiiEuropene. Accesul la evenimente este liber.

Sursa: Curentul.ro

 

Proiect european pentru 390 de studenţi

Universitatea Hyperion din Bucureşti a lansat astăzi proiectul european „Profesionişti în domeniul artelor şi jurnalismului”. La festivitatea de lansare a proiectului au participat cadre didactice, studenţi, personalităţi ale lumii media şi artistice. Grupul ţintă al proiectului, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, îl reprezintă 390 de studenţi. „Studenţi proveniţi de la specializările: Artele Spectacolului de Teatru; Cinematografie; Fotografie; Media; Jurnalism; Limba şi Literatura Română”, a specificat în discursul introductiv Prof. univ. dr. Ion Marin, decan al Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universităţii Hyperion. „Obiectivul general al proiectului se referă la dobândirea de către studenţi de cunoştinţe şi aptitudini practice prin participarea la stagiile de practică organizate în universitate şi în afara acesteia, în scopul accesului mai facil pe piaţa muncii”.

Sursa: Evz.ro

 

Proiectele cu care se mândresc tinerii din Liga Studenților Români din Străinătate

Tinerii plecați să învețe peste mări și țări ăși petrec mare parte a timpului organizând evenimente culturale sau făcând voluntariat. Reprezentarea și promovarea României în străinătate. În lunile aprilie și mai, voluntarii LSRS din echipa internațională au organizat și au participat la evenimente de promovare a valorilor românești în cadrul „International Day” în Suedia; „Festivalul Cultural Interna-țional de la BLCU”, Beijing; „Festivalul Cultural Internațional al Universității din Xiamen. Proiecte în Filialele LSRS. În intervalul aprilie-mai, 17 filiale și reprezentanțe LSRS au oferit consiliere elevilor și tinerilor interesați de studiul în străinătate în cadrul proiectului Caravana Face2Facebook. Au organizat, de asemenea, activități în parteneriat cu diferite instituții. Astfel, LSRS Marea Britanie a desfășurat o campanie în parteneriat cu Ambasada Românei la Londra organizând un eveniment de caritate adresat  românilor din Marea Britanie aflați în dificultate financiară; LSRS Franța va colabora cu ICR Paris pentru promovarea expoziției de pictură trinațională ce va avea loc la Paris. Voluntarii din filiale se pregătesc de realizarea unor proiecte de anvergură și impact pentru comunitatea de studenți români din străinătate: „Bonding”, un proiect de cariere marca LSRS Germania; „Speed Networking și LSRS Mentorship Scheme” -LSRS Marea Britanie, iar filialele scandinave ale LSRS pregătesc un proiect de internship-uri în Scandinavia. Coeziune și consolidare în echipa LSRS. Luna aprilie a fost luna întâlnirilor și a organizării de excursii și teambuilding-uri pentru voluntarii din Filialele LSRS din lumea întreagă. Astfel, între 11-13 aprilie voluntari LSRS din Belgia, Luxemburg, Norvegia, Franța și Spania s-au reunit într-un teambuilding la Barcelona; LSRS SUA a pregătit o întâlnire cu studenții români de pe Coasta de Est la New York; LSRS China nu a uitat de tradiționala masă la iarba verde de Sfintele Paște. În luna mai, filialele din Vestul Europei plănuiesc noi ieșiri: în 17-18 mai, LSRS Franța, alături de comunitatea de tineri români din Hexagon,a organizat o excursie pe Valea Loarei, iar LSRS Germania va organizaun teambuilding la sfârșitul aceleiași luni. Parteneriate.Oferta de zbor a uneia dintre cele mai mari companii de zbor din România cu care colaborează filialele LSRS UK și LSRS Germania este publicată pe site-ul LSRS: http://www.lsrs.ro/oferta-tarom/. Vă invităm să o consultați și să aflați, totodată, mai multe detalii despre evenimentele organizate de LSRS la nivel global accesând http://www.lsrs.ro/starea-filialelor/. Recrutare. LSRS Austria, LSRS Belgia, LSRS Danemarca, LSRS Italia, LSRS Spania, LSRS Portugalia, LSRS China recrutează pe diferite poziții de conducere filială, direcție ș.a. Detaliile sunt disponibile pe website-ul LSRS www.lsrs.ro, secțiunea Cariere. LSRS recrutează reprezentanți în toate țările unde există studenți români. Cei interesați să devină voluntari pe plan local în țările în care se află sunt rugați să trimită un e-mail la hr@lsrs.ro. Aceste poziții generale sunt potrivite pentru oricine dorește să își dezvolte abilitățile de lider, de comunicare, time-management și organizare. Beneficii: network extins de studenți și absolvenți români din toată lumea.

Sursa: Evz.ro

 

Andrei Negut, olimpic international, student la Princeton, Harvard si Columbia University: Matematica este stiinta pattern-urilor, studiem modele care se repeta. Si cand vedem asa o repetare, ne entuziasmam foarte mult

De ce sa invat eu matematica? “Pentru ca-ti place. Daca nu-ti place, nu invata. Iar daca inca nu stii daca iti place sau nu, vorbeste cu niste oameni care stiu meserie”. Raspunsul ii apartine lui Andrei Negut (28 de ani), medaliat cu aur si argint la Olimpiada Internationala de Matematica si absolvent de Princeton cu distinctia “Summa cum Laude”. Si-a terminat studiile masterale la Harvard, iar in prezent isi face doctoratul la Columbia University. Intr-un interviu pentru HotNews.ro, Andrei Negut a povestit cum si-a descoperit pasiunea pentru Matematica si ce ar trebui sa faca parintii pentru a le asigura copiilor drumul spre implinirea potentialului. • Anul acesta, se implinesc 55 de ani de la prima olimpiada internationala de matematica din istorie, organizata la Brasov • HotNews.ro si The Group au lansat cu aceasta ocazie sectiunea Prima Olimpiada Internationala de Matematica, Romania, 1959, cu sprijinul Societatii de Stiinte Matematice din Romania Andrei Negut a participat la trei editii ale Olimpiadei Internationale de Matematica, unde a obtinut medalie de argint in 2002 si 2003 si medalie de aur in 2004. A absolvit Colegiul National de Informatica “Tudor Vianu” din Bucuresti, a urmat cursurile Universitatii Princeton pe care le-a absolvit in 2008 cu distinctia Summa cum Laude, cu teza “Laumon Quasi ag Spaces and Many-Body Systems”. A urmat apoi un master in Matematica la Harvard University, iar in prezent isi face studiile doctorale la Columbia University. Incepand din 2004 a participat la patru editii ale Putnam Mathematical Competition, unde s-a plasat in top 25 cu punctajele obtinute; in competitia pe echipe, Andrei Negut s-a aflat in 2005 alaturi de Ana Caraiani cand Princeton University a ocupat locul 2, pentru ca un an mai tarziu echipa formata din cei doi romani sa plaseze Princeton pe primul loc in concurs. In 2007, Andrei Negut a facut echipa cu Andrei Ungureanu in cadrul concursului Putnam, iar universitatea a castigat locul al doilea. “Mi-a placut matematica inca de cand aveam cativa ani, asa ca daca placerea nu vine de la sine, n-ai cum s-o fortezi. Tot ce trebuie sa faca cei din jur este ca odata aparut interesul intr-un copil, sa-l sprijine”, a declarat pentru HotNews.ro olimpicul roman. Acesta a povestit cum s-a manifestat aceasta pasiune inca de copil: “Parintii si bunicii imi spun ca recitam numerele de pe placutele masinilor cand aveam cativa ani. Eu nu mai tin minte absolut nimic din asta :)”. In ceea ce priveste olimpiadele internationale la care a luat parte, Andrei Negut spune ca “a fost o experienta extraordinara pentru un tanar. Mi-am facut multi prieteni, ne-am distrat mult, dar am si invatat sa ma disciplinez si sa muncesc”. “Daca nu ai emotii, inseamna ca nu-ti pasa. Mi-a luat ceva timp pana am invatat sa-mi controlez emotiile aferente olimpiadei (frica, neliniste, stres), dar drumul spre asta cred ca depinde mult si de individ. Asa ca nu pot da prescriptii generale”, a declarat tanarul cercetator. “Imi place foarte mult ceea ce fac, nu ma vad (in mare) facand altceva, iar in momentele inevitabile de frustrare mai mult ma enervez pe mine insumi decat pe o abstractiune cum e matematica”. In opinia sa, responsabili pentru copiii care antipatizeaza matematica sunt familia si profesorii, care “nu sunt in stare sa le-o explice in asa fel incat sa le capteze interesul, si sa li se para distractiva”. “Matematica este stiinta pattern-urilor, ca sa folosesc un cuvant din engleza care mi se pare ca se potriveste perfect. Asadar noi studiem modele care apar in natura si in logica, si care se repeta adesea in ramuri complet diferite ale matematicii si stiintei. Si cand vedem asa o repetare, ne entuziasmam foarte mult. Asta este pentru mine frumusetea matematicii”, a declarat tanarul cercetator. La 10 ani de la ultima sa participare la OIM, Andrei Negut povesteste ca “la olimpiada rezolvam mici probleme care ne erau date de profesori, lucruri cunoscute si a caror solutie adesea o gaseam dupa maxim cateva zile de cautat. Acum ma gandesc la probleme care n-au mai fost atinse de nimeni, si probabil in multe cazuri nimeni altcineva nu mai e interesat sa studieze exact problemele pe care le studiez eu. Este aceeasi diferenta intre a descoperi un parculet fiind copil si a explora singur un munte de la capatul lumii ca adult”. “De cand am inceput sa fac cercetare in matematica, de acum 7 ani, ma gandesc incontinuu la aceleasi probleme. Ele evolueaza mereu, si sunt impacat cu gandul ca nu voi reusi niciodata sa le raspund complet. Intrebarile in stiinta sunt precum capetele hidrei: tai unul si mai rasar inca trei”, spune Andrei. Matematicianul povesteste ca “am adesea dubii si sunt curios ‘ce-ar fi fost daca’. Mi-ar fi placut, in diverse momente, sa fiu patisier, agricultor, calator, antreprenor etc, dar nici una din aceste preocupari nu m-a interesat suficient de mult incat sa renunt la matematica (nici de departe)”. Pus in situatia de a sfatui un copil care se teme ca pasiunea pentru matematica sa nu-l indeparteze de prieteni, Andrei Negut este de parere ca “cel mai important lucru in viata e sa faci ce iti place, si sa nu-ti pese atat de mult de ce cred cei din jur ca ar trebui sa faci. Altfel, mai devreme sau mai tarziu vei regreta. Astea fiind spuse, nu cred ca matematica te face un outsider, si cred ca oriunde poti sa gasesti oameni cu aceleasi interese. Matematica e o preocupare ca oricare alta, ca fotbalul, pictura, computerele sau muzica”. “Nu cred ca un matematician e mai putin conectat la lumea reala decat, sa zicem, un economist sau un inginer. Poate chiar ceva mai mult, avand in vedere ca avem destul de putine atributii de serviciu si ne definim singuri programul. Putem sa ne luam timp liber cat vrem (aproximativ), dar putem sa si decidem ca vrem sa muncim mai mult intr-o anumita perioada. Libertatea e unul din lucrurile pe care le pretuiesc foarte mult la profesia asta”, spune Negut. In ceea ce priveste nivelul calitatii educatiei din Romania, olimpicul declara ca “Romania performeaza destul de bine raportat la populatie, pentru ca nu trebuie sa uitam ca printre rivalii nostri se afla tari de zeci de ori mai populate ca a noastra. Si nu trebuie sa ne para rau ca copiii din Romania opteaza pentru alte cariere (in IT, economie, administratie etc) in loc de matematica; poti performa la fel de bine in orice domeniu”. “Problema este ca educatia matematica in scoli din Romania a stagnat in ultimii 25 de ani (sau a luat-o putin in jos, ar spune pesimistii), pe cand alte tari cum ar fi China, Coreea, Iran, India, Pakistan investesc din ce in ce mai mult in educatie. Daca nu investim mai mult in copii si in profesorii lor de la clasa, peste 20 de ani o sa ne trezim undeva prin lumea a treia la capitolul potential de inovatie si capital uman”, avertizeaza tanarul. Acesta sustine ca “atunci cand un copil are o aptitudine pentru un anumit lucru, si nici nu trebuie sa fie cine stie ce aptitudine fantastica, parintii ar trebui sa-l sprijine si sa-i puna la dispozitie toate resursele de care dispun. Dar initiativa trebuie sa apartina copilului, si nu trebuie sa ii bage nimeni pe gat ce trebuie sa faca”. Iar pentru elevii care se intreaba: “De ce sa invat eu matematica?”, Andrei Negut are urmatorul raspuns: “Simplu: pentru ca-ti place. Daca nu-ti place, nu invata. Iar daca inca nu stii daca iti place sau nu, vorbeste cu niste oameni care stiu meserie si vei afla daca e potrivit pentru tine sau nu (internetul e o resursa fantastica in legatura cu asta)”. Andrei Negut este asistent cercetator la Institutul de Matematica al Academiei Romane din 2008, in acelasi an a fost visitor la Institut des Hautes Etudes Scientiques (IHES) in Franta, in 2009 a fost Visitor la Max Planck Institut fur Matematik (MPIM) in Germania, iar anul acesta este visitor la Institutul de Cercetare pentru Stiinte Matematice in Japonia. Descarca de aici CV-ul lui Andrei Negut

Sursa: Hotnews.ro