A fost semnat ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2020

Astăzi a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la MEC, în cadrul căreia a fost avizat Proiectul de OMEC privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2020. Tot astăzi, Ordinul Continuare »

Atitudinea iresponsabilă a MEC produce consecințe

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava a atras atenția, în nenumărate rânduri, asupra riscului mare de răspândire a virusului COVID-19 în școli, dacă acestea vor fi deschise în perioada 2-12 iunie 2020. Această Continuare »

Criza COVID-19: Concluzii seminarului organizat de ETUCE

În data de 25 mai 2020, ETUCE (European Trade Union Committee for Education) – Comitetul European Sindical pentru Educație, instituție la care la care FSLI este afiliată, a organizat un seminar în cadrul Continuare »

Lipsa de respect la adresa salariaților din învățământ capătă noi valențe

Într-un total dispreț față de instituția dialogului social, fără o minimă consultare publica privind intențiile legate de modalitățile și modurile de finalizare a parcursului școlar de către elevii din clasele terminale,  doua Continuare »

FSLI solicită MEC revocarea măsurii privind reducerea posturilor din CJRAE

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ solicită Ministerului Educației și Cercetării, Monica Anisie, revocarea măsurii privind reducerea numărului de posturi finanțate din bugetul de stat pentru unitățile de învățământ special și centrele județene/al Continuare »

 

Revista presei – 20.08.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/bacalaureat-toamnA-2013-inceput-proba-adoua-bac-evaluarea-competentelor-lingvistice-intr-o-limba-straina-1_5212f6f1c7b855ff56f4618c/index.html

BACALAUREAT DE TOAMNĂ 2013 A început proba a doua de la Bac – evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă străină

Bacalaureat de toamnă/ Astăzi şi mâine, candidaţii susţin probele de competenţe lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională, dar şi proba orală la limba română, se arată în calendarul celei de a  doua sesiuni de Bac.

A doua sesiune de Bac a început luni cu proba orală de limba Română, care se încheie azi. În acelaşi timp, candidaţii susţin, începând de azi şi până mâine, proba de competenţe lingvistice într-o limbă străină.

Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională constă în trei probe: proba audio, de înţelegere a unui mesaj înregistrat, proba scrisă, de înţelegere a unui mesaj scris, şi a treia, proba orală propriu-zisă, adică susţinerea unei păreri argumentate în faţa comisiei de examinare, de obicei pe baza unui citat.

Profesoara de Limba Engleză Corina Milicin, la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală, le explică absolvenţilor de liceu cum se rezolvă proba orală la Limba Engleză din cadrul examenului de Bacalaureat 2013. Lecţia video face parte din campania „adevarul.ro te meditează pentru Bac 2013“:

De asemenea, pentru candidaţii care susţin azi proba orală de la limba Română, adevarul.ro a pregatiti o lectie video în care profesoara Iulia Pop, care predă Limba Română de la Colegiul Naţional „Sf. Sava“ din Capitală, îi sfătuieşte pe elevi să aibă o ţinută relaxată la examen, să nu le fie frică să dialogheze cu membrii comisiei dacă aceştia pun întrebări sau cer detalii.

„Acest examen nu are o miză foarte mare, îţi trebuie o ţinută relaxată în faţa examinatorului, contează şi mimica feţei, dar şi modul în care elevul se prezintă din punct de vedere al ţinutei vestimentare. Toate acestea contribuie la o bună impresie care, pe lângă un bun discurs, contribuie la acordarea calificativului cel mai mare“, a explicat profesoara Pop.

Calificative la probele orale în loc de note

La probele de oral nu se mai dau note. În schimb, ele se punctează cu patru calificative: Începător, Mediu (care presupune că elevul are cunoştinţe minime în comunicare), Avansat (care însemană că elevul are totuşi nişte dificultăţi de comunicare) şi nivelul Experimentat (care este cel mai mare calificativ acordat).

Calendarul Bacalaureatului de Toamnă

•      15 – 19 iulie – Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

•      19-20 august – Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

•      19-21 august – Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

•      20 -21 august – Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

•      22 – 23 august – Evaluarea competenţelor digitale – proba D

•      26 august – Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă

•      27 august – Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă

•      28 august – Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă

•      30 august – Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
•      2 septembrie – Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)

•      3-4 septembrie – Rezolvarea contestaţiilor

•      5 septembrie – Afişarea rezultatelor finale

http://adevarul.ro/educatie/scoala/bacalaureat-toamnA-2013-zi-bac-runda-doua-1_52123972c7b855ff56f213d9/index.html

BACALAUREAT DE TOAMNĂ 2013 Reportaj: Prima zi de Bac, runda a doua. Ce spun candidaţii despre prima probă

Bacalaureat de toamnă/ Corijenţi şi elevi care au amânat Bac-ul din vară s-au prezentat luni la prima probă a examenului din toamnă, testarea competenţelor de comunicare în limba română. Subiectele au fost uşoare, însă nu toţi cred că vor lua Bac-ul

La prima probă de luni, de la cea de-a doua sesiune a Bacalaureatului, emoţiile sunt la fel de mari ca-n vară. Elevii care au ieşit de la proba orală la Română, testare care continuă şi marţi la nivel naţional şi la care s-au înscris peste 17.700 de candidaţi la nivel naţional, au spus că nu a fost greu, dar se tem mai ales de matematică, materie la care unii dintre ei au şi rămas corigenţi.

Trotuarul de la intrarea în incinta Şcolii Centrale din Bucureşti, care serveşte drept centru de examen pentru elevii din patru licee, era aproape pustiu ieri dimineaţă.

Câţiva absolvenţi de liceu aşteptau lângă intrare să fie chemaţi în săli, în timp ce colegii lor programaţi mai de dimineaţă erau deja înăuntru. La Şcoala Centrală susţin probe de aptitudini candidaţii de la patru licee bucureştene: Colegiul Naţional „Dimitrie Leonida“, Liceul Teoretic „Ecoprof“, Liceul Tehnologic „Sfântul Pantelimon“ şi, desigur, candidaţii absolvenţi ai Şcolii Centrale care au picat sau nu s-au prezentat la sesiunile anterioare.

Candidaţii nu au participat la prima sesiune de Bac din „motive personale“ sau fiindcă au rămas corigenţi la materii mai dificile, cum ar fi matematica. Alexandra Alexandrescu, absolventă la Colegiul Naţional „Dimitri Leonida“, a fost programată în prima serie de luni dimineaţa şi îşi aştepta colegii la intrare. „A fost greu când am intrat în sală, am avut palpitaţii de la emoţii fiindcă nu ştiam ce fel de text urma să primesc. Până la urmă mi-a picat unul despre scriitorii români, iar comisia mi-a dat calificativul mediu“, spune Alexandra.

Bac-ul, o formalitate

Un grup de candidaţi de la Liceul Tehnologic „Sfântul Pantelimon“ care tocmai au ieşit din examen au luat calificative bune, însă nu toţi se aşteaptă să treacă Bacalaureatul în sesiunea de toamnă. Adrian Baban, care a rămas corigent la matematică în clasa a XII-a din cauza unei „profesoare severe“, motiv pentru care nu a putut intra în prima sesiune de Bac, spune că nu crede că se va descurca prea bine la această materie.

„La proba de azi am primit un text memorialistic despre autorii români şi m-am descurcat, am luat calificativul mediu, dar nu cred că mă voi descurca la mate“, spune Adrian, care nu vrea să dea la facultate în această toamnă fiindcă are deja un job ca web designer şi spune că preferă să continue să lucreze ca până acum.

Alţii vor la facultate

Un alt absolvent de „Sf. Pantelimon“, Tiberiu Voiculeţ, vrea cu orice preţ să dea la facultate. Nu a intrat în prima sesiune de Bac fiindcă a rămas corigent la Geografie şi Matematică. „Cred că profa de Geografie a avut ceva cu mine din clasa a IX-a fiindcă numai în note de 3 m-a ţinut“, explică Tiberiu motivul pentru care a rămas corigent.

„Vreau să intru la facultate, chiar şi la frecvenţă redusă, nu contează, numai să intru“, spune cu hotărâre tânărul.

O altă colegă a sa nu este foarte optimistă în ceea ce priveşte admiterea la facultate.

„Subiectele de azi mi s-au părut uşoare, am avut ce vorbi şi am luat calificativul mediu. Aş vrea să dau şi la facultate dacă iau Bac-ul“, a spus absolventa de la „Sf. Pantelimon“ care, la fel, a rămas corigentă la matematică.

Daniela a luat ieri la Română cel mai mare calificativ dintre colegii ei, adică „experimentat“, însă ea nu face parte din categoria ”corijenţilor”.

„Mi s-au părut simple subiectele, eu am primit un text publicistic despre brand. Nu am dat Bac-ul în prima sesiune din motive personale“, spune Daniela, care tot la „Sf. Pantelimon“ a terminat liceul şi care se aşteaptă la o notă mare la Bac, având în vedere că vrea să intre la Facultatea de Psihologie.

Calendarul Bacalaureatului de Toamnă

În sesiunea de toamnă a Bac-ului s-au înscris elevi care fie nu au susţinut nicio probă în prima sesiune, fiindcă au rămas corigenţi sau din cauza altor impedimente, fie sunt candidaţi, în general din promoţii anterioare, care dau examenul doar la una-două probe scrise pe care le-au picat iniţial.

  •     15 – 19 iulie – Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen
  •     19-20 august – Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  •     19-21 august – Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  •     20 -21 august – Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C
  •     22 – 23 august – Evaluarea competenţelor digitale – proba D
  •     26 august – Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă
  •     27 august – Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
  •     28 august – Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
  •     30 august – Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
  •     2 septembrie – Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)
  •     3-4 septembrie – Rezolvarea contestaţiilor
  •     5 septembrie – Afişarea rezultatelor finale

http://adevarul.ro/locale/vaslui/profesori-1_5212e7bbc7b855ff56f43880/index.html

Zeci de profesori din Bârlad ameninţă că boicotează anul şcolar în urma unei decizii ISJ de a schimba managerul şcolii

Peste 50 de dascăli de la cel mai mare gimnaziu din municipiul Bârlad au protestat, ieri, în incinta şcolii, din cauza intenţiei conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Vaslui de a-l schimba pe managerul unităţii de învăţământ.

Vestea că şcoala numărul 8 din municipiul Bârlad va avea alt director le-a înfuriat pe cadrele didactice care predau aici. Dascălii au aflat, încă de la sfârşitul săptămânii trecute, de intenţia ISJ, iar ieri s-au mobilizat şi s-au adunat în incinta unităţii pentru a protesta. Oameniii au spus că vor veni la şcoală să protesteze în fiecare zi până când şefii inspectoratului le vor asculta doleanţa.

 

Mai mult, cadrele didactice au întocmit şi o petiţie pe care au înaintat-o conducerii ISJ Vaslui, prin care solicită prelungirea mandatului directorului Bradu cu încă un an, respingând ideea aducerii unui director din afara şcolii. „Nu văd de ce tocmai la această unitate de învăţământ ar trebui schimbat directorul, când toate şcolile din municipiu au conducere interimară. Vor să ne aducă director o doamnă profesor care este deja la conducerea unei şcoli de cartier din oraş. Nu înţelegem de ce trebuie făcută această schimbare, una politică, din moment ce actualul director ştie bunul mers al lucrurilor şi are şi rezultate. Dacă nu va fi luată în considerare petiţia noastră de către conducerea Inspectoratului Şcolar, după 1 septembrie o să pichetăm şcoala şi nu o să permitem noului director să intre în unitate“, a declarat unul din profesorii semnatari ai petiţiei.

 

De celalată parte, şefii învăţământului vasluian au refuzat să confirme schimbarea din funcţie a directorului Bradu, dar a anunţat că o decizie finală va fi luată la sfârşitul acestei săptămâni. „La fiecare şcoală din Bârlad este luată în calcul schimbarea echipei managerile, însă toate acestea vor fi discutate în cadrul Consiliului de Administraţie (CA) al ISJ Vaslui. În funcţie de rezultatele evaluării anuale a activităţii, vom informa Ministerul Educaţiei despre propunerile noastre, ulterior urmând a fi aprobate în cadrul CA al Inspectoratului. Oricum, este nejustificată acţiunea de la Şcoala nr. 8 Bârlad, unde au fost chemaţi la revoltă profesorii şi învăţătorii din concediu. Iniţial, m-a intrigat această metodă, însă acum mă distrează”, a precizat inspectorul general al ISJ Vaslui, Gabriela Plăcintă.

La şcoala numărul 8 din Bârlad învaţă peste 1.000 de elevi, Georgel Bradu fiind de 14 ani la conducerea acestei unităţi de învăţământ, 12 ani ocupând funcţia de director adjunct.
http://adevarul.ro/locale/slatina/elevii-10-aioltului-premiati-miercuri-3000-lei-ministerul-educatiei-1_52123201c7b855ff56f1eca4/index.html

Elevii de 10 ai Oltului, premiaţi miercuri cu 3.000 lei de Ministerul Educaţiei

Aşteptarea a ajuns la final pentru elevii din judeţul Olt care, la prima sesiune a bacalaureatului din iunie-iulie a.c., au reuşit performanţa de invidiat de a obţine media 10. Banii au fost viraţi deja de Ministerul Educaţiei, iar elevii anterior menţionaţi – şapte la număr, vor intra în posesia premiilor de câte 3.000 lei în cursul zilei de miercuri – 21 august.

 

Festivitatea de premiere a celor şapte elevi merituoşi va avea loc miercuri – 21 august, la sediul Inspectoratului Judeţean Şcolar din Slatina, începând cu orele 11.00, în incinta sălii de şedinţe a instituţiei. După cum se ştie, Executivul a aprobat, în data de 17 iulie, o hotărâre care i-a surprins plăcut pe cei direct vizaţi de a-i răsplăti pe toţi absolvenţii de liceu din ţară care au trecut examenul de bacalaureat cu notă maximă 10. Astfel, aceştia ar urma să primească fiecare suma de 3.000 de lei, iniţiativa urmând a fi transpusă în practică în fiecare an de acum înainte.

Absolvenţii care au obţinut media perfectă 10 la bacalaureatul din iunie-iulie a.c. sunt următorii:

—Marilena Cătălina I. BRĂILEANU: Colegiul Naţional „Radu Greceanu” Slatina;– —Ana Maria JIJĂESCU: Colegiul Naţional „Radu Greceanu” Slatina;
—Alexandru Marius OBRETIN: Colegiul Naţional „Ion Minulescu” Slatina;
—Ana-Maria ŞERBAN: Colegiul Naţional Vocaţional „Nicolae Titulescu”;
—Ileana Veronica C. BORUZ: Liceul Teoretic „Mihai Viteazul” Caracal;
—Adriana D. MIHAI: Liceul Teoretic „Mihai Viteazul” Caracal;
—Theodora M. TORCEA: Liceul Teoretic „Mihai Viteazul” Caracal;

La nivelul ţării este vorba, potrivit evidenţelor Ministerului Educaţiei, de un număr de 126 de elevi. Banii ce reprezintă ineditul premiu se acordă de către Ministerul Educaţiei Naţionale, din bugetul propriu. Cu aceeaşi sumă urmează a fi recompensaţi şi absolvenţii care vor obţine aceeaşi performanţă în sesiunea august-septembrie 2013.

Procentul total de promovare la prima sesiune de Bacalaureat 2013 a fost în judeţul Olt, înainte de contestaţii, de  43,43 %, iar, ulterior, procentul menţionat a crescut nesemnificativ la 44,25 %.. Dintre cei 5.007 elevi înscrişi iniţial, 4.457 elevi s-au prezentat la probele BAC 2013, 550 au absentat din varii motive, doi au fost eliminaţi pe parcus pe motiv de tentativă de fraudă, iar alţi 2.519 au fost respinşi.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013082089997/Social/Ministerul-Educatiei-lanseaza-o-campanie-de-prevenire-a-coruptiei-in-invatamant.html

Ministerul Educației lansează o campanie de prevenire a corupției în învățământ

După scandalul de la prima sesiune a bacalaureatului din acest an, care a compromis corectitudinea probelor și a dus la anchetarea întregii comisii de la liceul „Dimitrie Bolintineanu“ din Capitală, Ministerul Educației s-a hotărât să ia atitudine și să prevină astfel de incidente pe viitor. Astfel, reprezentanții ministerului urmează să demareze o campanie de informare pentru prevenirea corupției în educație, una dintre măsurile ce trebuiau luate chiar înaintea examenului de bacalaureat, pentru a evita incidente ca cel de la liceul Bolintineanu.
Ministerul Educației Naționale va derula în perioada 1 – 27 septembrie o campanie de informare prin intermediul difuzării unor spoturi audio la posturile de radio, publicării de materiale în presa scrisă, dar și online, în cadrul unui proiect ce are ca obiectiv diagnoza fenomenului de corupție la nivelul învățământului preuniversitar, informarea și formarea decidenților în domeniul anticorupției și dezvoltarea unei strategii anti­corupție în educație. „Este necesară achiziționarea de servicii de publicitate sub forma difuzării unui spot la radio fiecare cu durata de maximum 30 de secunde pe principalele canale de radio românești, publicarea unui material de presă scrisă ­i realizarea unei campanii online. Scopul expunerii acestor materiale este de a promova la nivel național strategia anticorupție în educație și instrumentele de sesizare a faptelor de corupție în educație (utilizarea portalului online, a liniei telverde anticorupție)“, susține MEN, citat de Agerpres. Prin această campanie vor fi popularizate drepturile cetățenilor în relațiile cu funcționarii MEN, instrumentele pe care le au la dispoziție pentru a sesiza faptele de corupție, precum și prevederile legale referitoare la pedepsirea corupției. Potrivit site-ului MEN, în cadrul proiectului a fost realizat și un spot video a cărui ideea centrală este că „învățământul românesc nu este de vânzare“.
„Proiectul «Prevenirea corupției în educație prin informare, formare și responsabilizare» se va încheia în data de 27 septembrie“, a declarat, luni, pentru Agerpres, managerul de proiect Gabriel Ispas.
http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013082090006/Social/Rechizitele-sunt-la-mare-cautare-cu-o-luna-inainte-de-inceperea-scolii.html

Rechizitele sunt la mare căutare cu o lună înainte de începerea școlii

Prima zi de școală se apropie și părinții trebuie să cumpere rechizite pentru copii, chiar dacă acest lucru pare uneori un lux. Mai este o lună până la începutul școlii, aşa că în marile centre comerciale au apărut deja promoțiile pentru rechizitele școlare.

Ghiozdane, cărți, caiete şi uniforme școlare sunt disponibile pentru părinții care nu doresc să fie luați prin surprindere de începutul noului an școlar. Sunt mii de rechizite expuse, aşa că misiunea părinților nu este deloc ușoară. Cel mai greu este ca alegerile părinților să coincidă cu preferințele școlarilor. Copiii preferă de cele mai multe ori rechizite personalizate cu imaginile eroilor preferați din desene animate, și acestea sunt cele mai costisitoare de pe piață. La final, copiii au plecat cu produsele dorite, iar părinţii cu câteva sute de lei în minus. Managerii hypermarketurilor spun că românii care nu vor cumpăra rechizite care să aibă drept temă eroi din desene animate nu vor cheltui mai mult de 150 de lei ca să își pregătească micuțul pentru prima zi de școala, scrie digi24.ro.

Majoritatea hypermarketurilor și supermarketurilor au standuri special amenajate pentru cărţi, caiete, ghiozdane, penare şi uniforme şcolare. Managerii susțin că prețurile nu vor mai scădea.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013082090003/Social/Peste-50-de-elevi-din-tara-si-strainatate-participa-la-tabara-de-matematica-de-la-Miclauseni.html

Peste 50 de elevi din țară și străinătate participă la tabăra de matematică de la Miclăușeni

Peste 50 de elevi din județele Iași, Neamț, Galați, Vaslui, precum și din Republica Moldova, din clasele IV-X, participă în perioada 19-24 august la cea de-a XVIII-a ediție a taberei de matematică de la Miclăușeni, au informat luni reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean, scrie Agerpres.

Inspectorul Sabina Manea, purtătorul de cuvânt al IȘJ Iași, a declarat luni că timp de șase zile activitățile se desfășoară la Miclăușeni, la școala din localitatea Butea, dar și în Parcul Dendrologic ce completează cadrul cunoscutului Castel Sturdza. Temele ce vor fi parcurse sunt propuse de profesori din învățământul universitar și preuniversitar ieșean, renumiți pentru activitatea lor la catedră, dar și în cadrul competițiilor naționale.

„Orele de pregătire științifică desfășurate zilnic se vor finaliza prin concursurile tradiționale. Evenimentele sunt completate și de competiții de șah sau tenis de masă, organizate de Cercetașii României, filiala Valea Lupului. Parteneri sunt SSMR, filiala Iași, și Asociația ‘Recreații Matematice’, care vor premia cele mai frumoase rezolvări ale enigmelor matematice”, a explicat Sabina Manea pentru Agerpres.

http://www.gandul.info/stiri/bacalaureat-2013-cum-a-fost-in-prima-zi-a-sesiunii-de-toamna-a-bac-2013-11259409

BACALAUREAT 2013. Cum a fost în prima zi a sesiunii de toamnă a BAC 2013

BACALAUREAT 2013. Sesiunea de toamnă a examenului de BACALAUREAT 2013 a început luni mult mai relaxat decât astă vară. Dacă în iunie curţile şcolilor unde se desfăşura examenul erau pline de absolvenţi care ieşiseră de la examen sau aşteptau să intre, acum nu erau decât paznicii.

„La proba de astăzi sunt şi mai puţini decât data trecută. Multe dintre şi mai puţine centre de examinare pentru că dacă au avut numai câţiva candidaţi nu avea rost să le ţinem”, a spus Florin Lixandru, inspectorul care se ocupă de BACALAUREAT 2013 în Capitală. Acesta mai spune că deşi examenul de la limba română este programat pentru luni şi marţi, multe dintre centrele de examen vor încheia evaluarea din prima zi.

Pentru că nu au avut niciun candidat care să dea examen, unele dintre colegiile din Bucureşti nu au mai organizat centru de examen, cum e Colegiul Gheorghe Şincai din sectorul 4 din Capitală. În schimb, la Colegiul Ion Creangă din Capitală susţin examenul elevii de la alte 10 licee din Bucureşti. În centrul Capitalei, unde în iulie toate colegiile organizau BACALAUREAT 2013, e pustiu la toate şcolile. Mulţi dintre elevi susţin proba de competenţe la Liceul „Ion Neculce”, unde merg absolvenţii de la 15 licee din sectorul 1.

Singurul centru de examen din zona Romană- Universitate este la Şcoala Centrală din sectorul 2, unde susţin examenul elevii de la Liceul Dimitrie Leonida, Liceul Ecorpof şi Liceul Sf. PantelimonLa orele prânzului, curtea şcolii era pustie. Viorel este sportiv şi printre puţinii elevi care nu au putut susţine examenul în vară. „N-am nicio emoţie la proba de română”, spune băiatul. Elevii care ies din examen sunt foarte relaxaţi şi spun că nu a fost atmosfera e relaxată. „Am avut un text despre armată şi trebuia să vorbesc despre el”, spune unul dintre elevii care tocmai a ieşit din examen. El a fost însoţit de unul dintre colegii lui care a susţinut examenul în vară şi care spune că l-au lăsat să intre. La Şcoala Centrală

Şi în sectorul 4, elevii care ies de la examen spun însă că subiectele nu au fost deloc grele, iar textele la prima vedere despre care aveau de vorbit liber seamănau foarte bine cu modelele de subiecte pe care le-au repetat. „Am vorbit 10-12 minute. Daca vorbeşti neîntrerupt nu-şi pune nimeni nicio întrebare. Dar dacă te mai opreşti îţi vine profesorul în ajutor. Mi-a picat un text dintr-o revistă şi trebuia să spun cine e receptorul şi cine emiţătorul”, spune Vlad de la Colegiul Grigore Cerchez din sectorul 4 din Capitală.

Elevii de la Liceul Liceul Dimitrie Bolintineanu din sectorul 5, unde examenul de BACALAUREAT 2013 a început cu un imens scandal legat de cumpararea subiectelor, suştin examenul la Colegiul Ebnergetic, situat în apropierea Şoselei Giurgiului.

Datele centralizate de Ministerul educaţiei arată că la sesiunea din toamnă s-au înscris peste 87.000 de candidaţi, dintre care 67% fac parte din promoţia 2012-2013, iar 33% sunt absolvenţi ai promoţiilor anterioare.
La proba de evaluare a competenţelor de comunicare în limba română s-au înscris 17.758 de candidaţi, iar la proba pentru evaluarea competenţelor de comunicare în limba maternă s-au înscris 648 de candidaţi (625 pentru limba maghiară, 21 pentru limba germană şi 2 pentru limba ucraineană). 18.270 de candidaţi vor susţine proba de evaluare a competenţelor de comunicare într-o limbă de circulaţie internaţională.

Dintre aceştia, 15.893 au optat pentru limba engleză, 2.129 pentru limba franceză, 109 pentru limba germană, 82 pentru limba spaniolă, 34 pentru limba italiană, 20 pentru limba rusă şi 3 pentru limba ebraică. La proba de evaluare a competenţelor digitale sunt aşteptaţi 17.866 de candidaţi.

 Pentru probele scrise, cei mai mulţi candidaţi s-au înscris la limba şi literatura română (55.741 de absolvenţi), respectiv la proba obligatorie a profilului: 56.546 de candidaţi (dintre care 51.940 la matematică şi 4.606 la istorie). La proba scrisă la alegere a profilului şi specializării vor da examen 53.837 de absolvenţi. O mare parte a acestora a optat pentru biologie – 31.119. Ceilalţi au ales astfel: geografie – 11.870, fizică – 6.026, chimie – 3.549, informatică – 383, logică – 300, economie – 193, psihologie – 176, sociologie – 142, filosofie – 79.

Examenul scris pentru limba şi literatura maternă va fi susţinut de 1.367 de candidaţi, dintre care 1.328 la limba şi literatura maghiară, 32 la limba şi literatura germană, 6 la limba şi literatura ucraineană şi 1 la limba şi literatura sârbă.
Proba de competenţe lingvistice se va încheia marţi, 20 august. Cea de-a doua probă (evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă/B) se va desfăşura în intervalul 19 – 21 august, iar evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (C) va avea loc în perioada 20-21 august. Candidaţii vor putea susţine proba de evaluare a competenţelor digitale (D) în intervalul 22-23 august.

BACALAUREAT 2013. Probele scrise vor debuta pe 26 august cu examenul la limba şi literatura română E(a, urmat, pe 27 august, de examenul la limba şi literatura maternă E(b. Proba obligatorie a profilului E(c va avea loc pe 28 august, iar cea la alegere a profilului şi specializării E(d, pe 30 august.
Afişarea rezultatelor se va face pe data de 2 septembrie, până la ora 12.00, urmând ca, în aceeaşi zi, să fie depuse contestaţiile, în intervalul orar 12.00 – 16.00. Rezolvarea contestaţiilor se va realiza între 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 5 septembrie.

După prima sesiune de examen, procentul de promovare, după corectarea contestaţiilor, a fost de  56,4%, potrivit  Ministerului Educaţiei. Dintre aceştia  63,1% sunt absolvenţii promoţiei 2012 – 2013, iar 31,7% sunt absolvenţi ai  promoţiilor anterioare.

După sesiunea din iunie, la nivel naţional, 99.056 (56,4%) dintre absolvenţii clasei a XII-a au promovat examenul. Dintre aceştia, 63,1%, respectiv 87.197 de candidaţi din promoţia 2012 – 2013, au promovat Bacalaureatul, iar din promoţiile anterioare, 31,7% (11.859) au trecut probele. Pentru filiera teoretică, procentul de promovare este de 83,62%, pentru filiera vocaţională – 72,96%, iar pentru filiera tehnologică – 37,32%.

Procentul de promovare de  56,4% reprezintă o uşoară creştere a numărul de elevi care au reuşit comparativ cu ultimii doi ani, însă este o rată de reuşită mai mică decât în 2010 – 69,3%, dar aproape 10 procente mai  mare decât în 2012 – 44,4%  şi decât în  2011 – 45, 7%.

CALENDAR BAC 2013, sesiunea august septembrie

19 – 20 august 2013 – Evaluarea competenţelor lingvistice – limba romană

19 – 21 august 2013 – Evaluarea competenţelor lingvistice –  limba maternă

20 – 21 august 2013 – Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională

22 – 23 august 2013 –  Evaluarea competenţelor digitale

26 august 2013 – Limba şi literatura romană – proba scrisă

27 august 2013 –  Limba şi literatura maternă – proba scrisă

28 august 2013 –  Proba obligatorie a profilului – proba scrisă

30 august 2013 – Proba la alegere a profilului şi specializării – proba scrisă

2 septembrie 2013 – Afişarea rezultatelor la BACALAUREAT 2013 şi depunerea contestaţiilor

5 septembrie 2013 –  EDU.RO REZULTATE BAC 2013 – rezultate finale, după soluţionarea contestaţiilor din cea de-a doua sesiune

http://www.gandul.info/stiri/bacalaureat-2013-calendarul-sesiunii-august-septembrie-de-la-bac-2013-11260534

BACALAUREAT 2013. Calendarul sesiunii august-septembrie de la BAC 2013

Examenul de BACALAUREAT 2013 continuă marţi, 20 august, cu cea de-a doua zi la proba de competenţe lingvistice la limba română.

Cea de-a doua probă (evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă/B) se va desfăşura în intervalul 19 – 21 august, iar evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (C) va avea loc în perioada 20-21 august.

Candidaţii vor putea susţine proba de evaluare a competenţelor digitale (D) în intervalul 22-23 august.

Prima probă scrisă luni, 26 august

Probele scrise la BACALAUREAT 2013, sesiunea august-septembrie, vor debuta pe 26 august cu examenul la limba şi literatura română E(a, urmat, pe 27 august, de examenul la limba şi literatura maternă E(b. Proba obligatorie a profilului E(c va avea loc pe 28 august, iar cea la alegere a profilului şi specializării E(d, pe 30 august.

Afişarea rezultatelor se va face pe data de 2 septembrie, până la ora 12.00, urmând ca, în aceeaşi zi, să fie depuse contestaţiile, în intervalul orar 12.00 – 16.00. Rezolvarea contestaţiilor se va realiza între 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 5 septembrie.

Datele centralizate de Ministerul Educaţiei arată că la sesiunea din toamnă s-au înscris peste 87.000 de candidaţi, dintre care 67% fac parte din promoţia 2012-2013, iar 33% sunt absolvenţi ai promoţiilor anterioare.

La BACALAUREA 2013, sesiunea august-septembrie, la proba de evaluare a competenţelor de comunicare în limba română s-au înscris 17.758 de candidaţi, iar la proba pentru evaluarea competenţelor de comunicare în limba maternă s-au înscris 648 de candidaţi (625 pentru limba maghiară, 21 pentru limba germană şi 2 pentru limba ucraineană). 18.270 de candidaţi vor susţine proba de evaluare a competenţelor de comunicare într-o limbă de circulaţie internaţională.

Dintre aceştia, 15.893 au optat pentru limba engleză, 2.129 pentru limba franceză, 109 pentru limba germană, 82 pentru limba spaniolă, 34 pentru limba italiană, 20 pentru limba rusă şi 3 pentru limba ebraică. La proba de evaluare a competenţelor digitale sunt aşteptaţi 17.866 de candidaţi.

Pentru probele scrise de la sesiunea a doua a BACALAUREAT 2013, cei mai mulţi candidaţi s-au înscris la limba şi literatura română (55.741 de absolvenţi), respectiv la proba obligatorie a profilului: 56.546 de candidaţi (dintre care 51.940 la matematică şi 4.606 la istorie). La proba scrisă la alegere a profilului şi specializării vor da examen 53.837 de absolvenţi. O mare parte a acestora a optat pentru biologie – 31.119. Ceilalţi au ales astfel: geografie – 11.870, fizică – 6.026, chimie – 3.549, informatică – 383, logică – 300, economie – 193, psihologie – 176, sociologie – 142, filosofie – 79.

Calendar BACALAUREAT 2013 – Sesiunea august-septembrie:

15 – 19 iulie 2013 –  Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

19 – 20 august 2013 – Evaluarea competenţelor lingvistice – limba romană

19 – 21 august 2013 – Evaluarea competenţelor lingvistice –  limba maternă

20 – 21 august 2013 – Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională

22 – 23 august 2013 –  Evaluarea competenţelor digitale

26 august 2013 – Limba şi literatura romană – proba scrisă

27 august 2013 –  Limba şi literatura maternă – proba scrisă

28 august 2013 –  Proba obligatorie a profilului – proba scrisă

30 august 2013 – Proba la alegere a profilului şi specializării – proba scrisă

2 septembrie 2013 – Afişarea rezultatelor la BACALAUREAT 2013 şi depunerea contestaţiilor

http://www.puterea.ro/social/strategia-anticoruptie-a-men-invatamantul-romanesc-nu-este-de-vanzare-77227.html

Strategia anticorupţie a MEN: „învăţământul românesc nu este de vânzare”

 

Ministerul Educaţiei Naţionale intenţionează să achiziţioneze servicii de publicitate care să promoveze, la nivel naţional, strategia anticorupţie în educaţie şi instrumentele de sesizare a faptelor de corupţie.

Proiectul „Prevenirea corupţiei în educaţie prin informare, formare şi responsabilizare” se va derula în perioada 1- 27 septembrie şi se va concretiza în spoturi audio la posturile de radio şi materiale în presa scrisă şi online. În cadrul proiectului a fost realizat şi un spot video a cărui idee centrală este că „învăţământul românesc nu este de vânzare“.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/bac-2013-ministerul-educatiei-declanseaza-o-campanie-impotriva-coruptiei-310331.html

BAC 2013. Ministerul Educaţiei declanşează o campanie împotriva corupţiei

BACALAUREAT 2013. Ministerul Educaţiei Naţionale va derula în perioada 1 – 27 septembrie o campanie de informare prin intermediul difuzării unor spoturi audio la posturile de radio, publicării de materiale în presa scrisă, dar şi online, în cadrul unui proiect ce are ca obiectiv diagnoza fenomenului de corupţie la nivelul învăţământului preuniversitar, informarea şi formarea decidenţilor în domeniul anticorupţiei şi dezvoltarea unei strategii anticorupţie în educaţie, informează Realitatea.net.

„Este necesară achiziţionarea de servicii de publicitate sub forma difuzării unui spot la radio fiecare cu durata de maximum 30 de secunde pe principalele canale de radio româneşti, publicarea unui material de presă scrisă şi realizarea unei campanii online. Scopul expunerii acestor materiale este de a promova la nivel naţional strategia anticorupţie în educaţie şi instrumentele de sesizare a faptelor de corupţie în educaţie (utilizarea portalului online, a liniei telverde anticorupţie)”, susţine MEN.

Prin această campanie vor fi popularizate drepturile cetăţenilor în relaţiile cu funcţionarii MEN, instrumentele pe care le au la dispoziţie pentru a sesiza faptele de corupţie, precum şi prevederile legale referitoare la pedepsirea corupţiei.

Potrivit site-ului MEN, în cadrul proiectului a fost realizat şi un spot video a cărui ideea centrală este că „învăţământul românesc nu este de vânzare”.

UNIVERSITAR
http://adevarul.ro/educatie/studii-in-strainatate/studiul-danemarca-olanda-e-an–i-1_5211cbf4c7b855ff56efcfef/index.html

Studiul în Danemarca şi Olanda: cum e în primul an? (I)

În ultimii ani, Danemarca a devenit o destinaţie de studiu la fel de populară precum este Marea Britanie, Franţa sau Germania pentru tinerii români. Acest lucru se datorează atât taxelor de lipsei taxelor de şcolarizare cât şi calităţii programelor de studiu şi a sistemului de învăţământ axat pe îmbinarea echilibrată a noţiunilor teoretice cu cele practice.

Alegerea unui programu de studiu şi a unei instituţiei de învăţământ care sa se potrivească standardelor, perspectivelor şi dorinţelor unui tânăr, presupune o investiţie de timp şi energie nu numai pentru identificarea şi selectarea acestora, însă şi pentru găsirea  detaliilor care să îi confirme viitorului student faptul că decizia luată este cea mai bună.

În faza de cercetare, cel mai adesea, doar informaţiile generale postate de universităţi pe site-urile oficiale nu îi sunt suficiente tânărului să îşi facă o imagine completă asupra instituţiei şi programelor de studiu oferite de aceasta. Testimonialele şi părerile unor persoane care studiază sau au studiat deja acolo au adesea o putere mai mare de convingere.  

Laura Niculescu, studentă în anul al II-lea la programul de Marketing Management in cadrul Academiei de Business din Aarhus si Dragoş Badău, student în acelaşi an la Universitatea de Ştiinte Aplicate Utrecht  în cadrul programului International Business and Management Studies, le dezvăluie celor interesaţi să studieze la o instituţie de învăţământ superior din Danemarca ce înseamnă mai exact acest lucru.

Povestestiţi-ne de ce aţi ales să studiaţi aceste domenii şi de ce la aceaste instituţii.

LAURA: „Mi-am dorit să urmez un program de studiu în sfera economiei de când eram în liceu pentru că mi-a plăcut foarte mult această materie. Am ales Marketing Management întrucât, în perioada liceului, m-am implicat într-o activitate care a presupus colaborarea cu o angajată a companiei Draexlmaier, care deţinea poziţia de manager de proiect. M-a fascinat activitatea în sine iar dinamicitatea domeniului, abilităţile de care ai nevoie pentru a putea dirija o întreaga echipa şi lucrul cu diferiţi oameni care au aptitudini diferite mi s-a părut întotdeauna potrivit personalităţii mele.

Referitor la instituţie în sine, am ales Business Academy Aarhus pentru ca mi s-a parut o facultate serioasă. Fiind o academie de „business”, prin urmare, foarte legată de sfera ştiinţelor economice, m-am bazat pe faptul că profesorii sunt mai buni şi că voi învăţa ce trebuie în domeniul pe care mi l-am ales. Mai mult, această facultate o paletă mai variată şi mai vastă de programe de studiu comparativ cu alte academii de genul său din Danemarca, în numar mai mare fata de alte facultati din Danemarca.

Cât despre ţară, am ales Danemarca pentru că auzisem de sistemul diferit de învăţământ, foarte axat pe practica şi pentru calitatea vieţii oamenilor. După un an de trai aici, m-am convins de ambele aspecte – atât de faptul că şcoala încearcă în permanenţă să pregătească tineri care să se poată descurca cu succes pe piaţa de muncă  dar şi de faptul că valorile se respectă şi că eşti cu adevărat apreciat pentru ceea ce şti.”

DRAGOŞ: „Motivul pentru care am ales să studiez acest profil este pentru că înglobează mai multe discipline şi îmi oferă posibilitatea de a-mi găsi un job în care trebuie să relaţionez cu oameni cât mai diferiţi, chiar şi din culturi diferite. Olanda, Danemarca si Anglia au fost principalele mele optiuni. Am ales Olanda deoarce profilul pe care mi l-am dorit este foarte bine dezvoltat în această ţară. Totodata, în Olanda am acces la mai multe posibilităţi de finanţare, cum ar fi „Studiefinanciering”.

Ne-aţi putea împărtăşi câteva detalii despre structura anului universitar – când începe şi când se termină anul, câte vacanţe conţine un an academic, câte ore de cursuri pe saptamana aţi avut ca studenţi în anul I?

LAURA: „Anul universitar începe în august, la sfârşitul sau,câteodata, la începutul lunii. Depinde de la an la an, însă, în general, majoritatea studenţilor încep din 20-25 august. Prima vacanţă este în octombrie şi ţine aproximativ o săptămâna după care urmează sesiunea de examene în decembrie şi vacanţa de iarnă. Durata vacanţei de iarnă variază de la o săptămână până la aproximativ trei săptămâni. De exemplu, anul trecut, în 2012, vacanţa a fost 3 săptămâni, în timp ce anul acesta, ea va dura doar 9 zile, din 21 decembrie până pe 1 ianuarie. Semestrul nu se termină în luna decembrie iar examenele pot continua cateodată şi după, în ianuarie.

Referitor la examene, în primul semestrul, la programul pe care îl studiez, Marketing Management, nu se dau examene. Regula nu este însă una generală, de exemplu, la un alt program al aceleiaşi academii,  IT Electronics, examenele încep după primele trei luni de studiu. Semestrul de toamnă se termină în februarie şi e urmat de o minivacanţă de 3-4 zile, uneori chiar de o săptămână. Semestrul de primăvară începe în februarie şi se termină la sfârşitul lunii iunie. Vacanta de Paşte durează o săptămână şi e singura vacanţă din semestrul de primăvară.

Cât despre orele de curs, numarul acestora este de aproximativ de 25 de ore pe săptămână. La toate programele de studiu, cursurile încep dimineaţa la ora 8.30 şi se termină la ora 12.00 sau mai tarziu. Sunt saptamani cu 4 zile de cursuri până la 3 urmate de o zi liberă. În primul semestru la Marketing Management orarul îţi permite cam o vinere liberă la 2 săptămâni. Acesta este organizat astfel încât să fie mai lejer, pentru a-i permite studentului să se acomodeze cu noul mediu de viaţă, urmând ca semestrul al II-lea să fie mai aglomerat.”

DRAGOŞ: „In Olanda, anul universitar începe pe 3 Septembrie şi se încheie la 1 Iulie. Acesta este împărţit în 4 blocuri de studiu. În primul an am obţinut numarul maxim de credite, 60 EC (credite), în condiţiile în care se poate promova şi cu 45 de credite, urmând să treci restul examenelor în anul urmator. Fiecare bloc are cate 15 EC (credite)  distribuite pe 3 sau 4 cursuri. Perioada de studiu pentru un bloc este de 7 săptămâni, urmată de o scurtă vacanţă (1-2 săptămâni) şi de sesiune (2 săptămâni). Pentru fiecare curs a trebuit să pregătesc săptămânal anumite task-uri (prezentări, exerciţii etc.). Pentru a le putea realiza corect, a trebuit să învăţ constant şi să nu las totul pe ultima sută de metri.”

Cum sunt organizate clasele si orele de curs ?

LAURA: „Clasele la Business Aacademy Aarhus sunt formate din echipe de 20 studenţi care au un coordonator iar un curs durează o oră şi jumătate (90 de minute). Clasa este aceeaşi mereu, atât ca sală cât şi ca studenţi. Cel mai mult sunt folosite power point-urile pentru a se prezenta partea teoretică urmând ca în a doua jumătate a cursului studenţii să lucreze pe un studiu de caz în care necesită aplicarea părţii teoretice pe o situaţie reală din domeniu. Acest exerciţiu se rezolva aproape întotdeauna in grupuri de câte 3-4 studenţi, iar lucrul în sine presupune cercetare, colectare de date, dezbatere şi argumentare, prezentare în faţa clasei. Studenţii vorbesc liber cu profesorul, orele sunt interactive, ca un dialog în care toţi contribuie cu idei pe tema subiectului.”

DRAGOŞ: „Modalitatea de predare a cursurilor este atât expunerea, cursuri în format ppt., cât şi prin demonstrare – experimente – sau prin simulări ( ex – Business Game). Facultatea de Ştiinţe aplicate din Olanda pune foarte mare accent pe practică şi pe munca în echipă. Majoritatea cursurilor pe care le-am avut urmăreau o structură similară: un lecture la început de săptămână în amfiteatru, la care iau parte toţi studenţii de anul I şi unde se face o introducere a capitolelor din acea saptamana şi exemple din viaţa reală şi orele pe care le ai doar cu grupa ta. Cursurile sunt mereu interactive şi noutăţile sunt mereu încurajate. Pentru a da un singur exemplu, într-o zi, profesorul de economie citise un articol care avea legatura cu lecţia curenta într-un ziar economic iar în acea zi am dezbătut, pe lângă alte teme asemanatoare, şi acel subiect.

În afara de acest tip de curs, mai există şi cursuri „proiect”, pe echipă, unde trebuie pregatit de către studenţi un studiu de caz şi trebuie atinse câteva obiective periodic. În săptămâna a şaptea, ultima dinainte de sesiune, trebuie predat un raport final cu proiectul în sine care  va trebui prezentat ulterior, timp de 15 minute în faţa profesorului şi a colegilor.”

Descrieţi-ne pe scurt cum sunt profesorii la universităţile unde studiaţi şi care este abordarea generală faţă de studenţi.

LAURA: „Profesorii de la Business Academy Aarhus sunt toti deschişi şi prietenoşi. Îţi sunt mai întâi prieteni, iar apoi profesori. Toţi încearcă să găsească metode practice cât mai eficiente care să te ajute să înţelegi teoria pentru a o putea ulterior aplica în practică.  Stilul şi abordarea profesorilor te motivează să înveţi doar prin faptul că îţi face plăcere să porţi un dialog cu ei în clasă, iar dacă nu eşti pregătit, e mai greu să fii activ. Însă chiar şi nepregătit, profesorii te vor încuraja şi ajuta să găseşti o solutie a ta, gândită, chiar dacă nu este neaparat ca cele din manuale. Se pune foarte mult accentul pe gandirea critică, pe logică şi pe originalitate însă, în acelaşi timp, şi pe lecturi suplimentare pentru clădirea unor baze teoretice şi culturale solide. Iar acest lucru mi-a plăcut foarte mult de la început.”

DRAGOŞ: „La Universitatea de Ştiinţe Aplicate Utrecht, profesorii sunt foarte sociabili dar şi foarte exigenţi în acelaşi timp. Cei mai multi dintre ei au lucrat pentru diferite companii înainte de a deveni profesori, iar unii chiar au propriul business şi îşi împart timpul între acesta şi universitate. Datorită unor factori ca: experienţa profesorilor, cultura olandeza, nu te simţi tratat ca un elev, ci ca un egal, un partener. Obiectivul comun al învăţământului olandez este ca la sfârşitul celor 4 ani de studii să fii cu adevărat pregatit pentru a lucra în domeniul studiat.”

Cum sunt modalităţile de evaluare şi exigenţele academice în general (cât de greu sa acordă note mari la examene, cum sunt subiectele la evaluări, care este numărul de absenţe permis)?

LAURA: „ În Danemarca nu se pune baza pe note, ci pe ce sti. Există însă un barem, bineînţeles, pentru studenţi însă majoritatea preferă să acumuleze cât mai multe cunoştinţe şi experienţe culturale. Numarul de examene este redus, respectiv 3 sau 4 examene pe semestru însă acestea sunt adesea destul de ample. Examenele includ atât teorie cât şi practică, iar în cazul celor practice este vorba de lucrul pe un studiu de caz cu o companie reală care se confruntă cu probleme. Mai sunt examene digitale de tip grilă şi examene scrise sau orale. Examenele sunt cu un grad de dificultate mediu şi includ toate subiectele studiate la curs. Deşi nu sunt multe examene, materiile sunt în numar de 7-8 şi trebuie să ai o idee generală despre fiecare subiect în parte. E uşor să promovezi examenele, chiar foarte uşor aş putea spune, dar,  ca să te ridici deasupra mediei clasei, trebuie să lucrezi mult. Nota maximă se ia foarte greu.

Absenţele sunt calculate la 20 % din subiecte. Astfel că în primul semestru nu trebuie depăşit procentul de 20 % din totalul de ore dintr-o materie, în timp ce în al 2-lea semestru nu trebuie depăşit 20 % din totalul orelor, însumând toate subiectele deci. Dacă numărul de absenţe este depăşit, se consideră că trebuie să ai aceleaşi cunoştinţe ca şi cei ce au fost prezenţi la cursuri; prin urmare vei avea un examen scris suplimentar din materia respectivă pentru primul semestru şi din toate materiile în cazul celui de-al doilea semestru.”

DRAGOŞ: „In Olanda, nota minima cu care se poate promova este 5.5, iar pentru a obţine această notă trebuie parcursă materia în întregime şi să existe prezenţă totală la cursuri. Dacă în România practicam adesea studiul cu 1-2 săptămâni înainte de examen, când am ajuns în Olanda, mi-am luat gândul de la vechile metode de studiu, pentru că sistemul este făcut în aşa fel încât sa trebuiasca sa inveti constant si sa fi mereu pus la punct cu materia (ceea ce este foarte bine!). Am observat ca nota 8 este „magna cum laude”, 9 este o raritate, iar nota 10 nici nu intra in discutie. Cât despre metodele de evaluare, acestea diferă de la curs la curs. Astfel, se pot da examene, se pot prezenta rapoarte sau se pot realiza prezentări şi proiecte. Cel mai adesea, se practică o combinaţie între acestea.

Cum sunt, în general, structurate materiile într-un semestru?

LAURA: „Materiile sunt separate în aproximativ 4 arii mari care sunt la rândul lor reîmpărţite. În cazul finanţelor de exemplu, microeconomia, macroeconomia, economia descriptivă şi contabilitatea (Financial Management) sunt incluse. La fiecare materie există cărţi pe care e bine să le citeşti înainte de curs, iar în prima parte a cursului se vor aminti de catre profesor lucrurile esenţiale. În a doua parte a cursului totul se aplică pe cazuri reale şi se discută între profesor şi studenţi.”

DRAGOŞ: „Cel mai adesea când vine vorba despre materii, vorbim de o îmbinare permanentă între aspecte teoretice şi exemple practice, studii de caz, simulări. Materia este structurată în general în teme mari care conţin, la rândul lor, o serie de subteme.”

Citeşte luni, 26 august, partea a doua a articolului, în care vei afla cum este traiul în cele 2 ţări şi care sunt posibilităţile de angajare.

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/ubb-are-toamna-programe-masterat-biologiemedicala-ecologie-culturala-doua-specializari-1_52122026c7b855ff56f196f0/index.html

UBB are, din toamnă, programe noi de masterat. Biologie medicală şi ecologie culturală, două specializări

Universitatea Babeş-Bolyai a primit verde de la Ministerul Educaţiei pentru 15 noi programe de masterat. Conducerea instituţiei spune că specializările care vor fi studiate din toamnă sunt adaptate cerinţelor studenţilor şi pieţei muncii.

În intervalul 9-20 septembrie, UBB anunţă organizarea unei sesiuni de admitere în care candidaţii se vor putea înscrie şi pentru cele 15 specializări noi de masterat avizate recent de inspectorat.

Perioada de înscriere, probele de concurs, afişarea rezultatelor, depunerea contestaţiilor, confirmarea locurilor, perioada de redistribuire a locurilor rămase disponibile, fiind stabilite la nivelul fiecărei facultăţi din cadrul UBB.  Tematica de concurs şi bibliografia pentru probele scrise se găsesc afişate pe paginile electronice ale fiecărei facultăţi.

Noile programe de masterat sunt: Proiectarea şi dezvoltarea aplicaţiilor enterprise (în limba maghiară); Inteligenţă computaţională aplicată (în limba engleză); Biologie medicală; Biologie medicală (în limba maghiară); Ecologie culturală; Gestiunea integrată a resurselor de dezvoltare;  Evaluarea politicilor şi a programelor publice europene; Teorie critică şi studii multiculturale (în limba maghiară); Metode şi practici alternative în învăţământul primar şi preşcolar (în limba maghiară); Evaluarea dezvoltării regionale; Managementul proiectelor în sfera administraţiei publice; Ştiinţă, tehnologie şi inovaţie în administraţia publică/Science, technology and innovation in  public governance (în limba engleză); Politici de incluziune a romilor/Policies for roma inclusion (în limba engleză); Teologie romano-catolică pastorală aplicată (în limba maghiară) (Alba Iulia); Teatru contemporan (actorie şi teatrologie) (în limba maghiară).

http://www.evz.ro/detalii/stiri/locuri-libere-la-facultatea-de-farmacie-tinute-secrete-secretarele-jignesc-si-inchid-te-1053274.html

Locuri libere la Facultatea de Farmacie, ţinute SECRETE. „SECRETARELE JIGNESC și închid telefonul în nas!”

Scandalul de la UMF Bucureşti continuă, de această dată la Farmacie. Elevii reclamă secretomania din jurul organizării unei noi sesiuni pentru locurile neocupate la taxă.

Oana Bracaciu, o candidată care a susţinut admiterea la Farmacie în sesiunea din iunie, s-a lovit de o lipsă de transparenţă din partea reprezentanţilor Universităţii în încercarea de a afla o informaţie publică. Deşi la Farmacie au rămas 46 de locuri libere la taxă, reprezentanţii UMF refuză să spună dacă vor organiza o sesiune în septembrie, conform legii, şi răspund cu jigniri.

Picaţii de la Medicină, invitaţi la Farmacie?

Oana Bracaciu, din Buzău, a picat dintr-o greşeală prostească. „Când mi-am transcris răspunsurile de pe ciornă pe foaia de examen, am decalat cu un rând şi am constatat abia la sfârşit, văzând o grilă pe afară. Am cerut o altă foaie, dar supraveghetorii au refuzat”, ne-a povestit tânăra, care şi-a pus speranţele în toamnă. Deşi au rămas locuri libere la mai multe facultăţi de Farmacie din ţară, îşi doreşte să intre la UMF Bucureşti şi repetă zilnic.

Până în acest moment, nimeni nu o poate lămuri dacă Universitatea va organiza examen în toamnă, aşa cum prevede metodologia. Datele exacte ale admiterii pentru ambele sesiuni se stabilesc anual prin hotărârea Consiliului de Administraţie. Alte universităţi au anunţat deja data sesiunii de toamnă. Dacă cele aproape 50 de locuri ar rămâne neocupate, pierderile ar fi semnificative pentru UMF, în condiţiile în care taxele de şcolarizare ajung la 9.000 de lei.

„Am tot insistat să sun la secretariat, iar doamnele secretare jignesc şi închid telefonul în nas, afirmând că «locurile rămân neocupate, nu e treaba ta». Mai nou, am auzit că pe cei nemulţumiţi de la Medicină Generală care au avut peste 50 de puncte, dar nu au intrat la taxă, îi întreabă dacă vor să intre la Farmacie sau la Moaşe”, adaugă Oana.

În încercarea de a afla mai multe informaţii, şi reporterii EVZ s-au lovit de aceeaşi „amabilitate”. „Secretariatul e în concediu până pe 10 septembrie, nu vă putem oferi nicio informaţie până atunci”, ni s-a transmis de la Facultatea de Farmacie. Scenariul s-a repetat la rectorat.

„Am dat examenul în condiţii josnice, pe masa de disecţie”

O altă candidată, la Medicină Generală, din cadrul UMF Bucureşti, ne-a semnalat o serie de nereguli, începând cu condiţiile de desfăşurare a examenului, până la subiecte. „Condiţiile au fost josnice, am dat examenul pe masa de disecţie, cu un pix care abia scria.

La Biologie au fost 16 întrebări greşite, interpretabile sau care nu ţineau cont de materia cerută, iar la Chimie, subiectele nu puteau fi rezolvate în timpul stabilit”, reclamă Beatrice. Tânăra mai spune că nu a putut să facă nici contestaţie, timpul fiind prea scurt. În plus, nenumăratele sesizări depuse la diferite autorităţi au rămas fără răspuns.