Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 18.06.2014

PREUNIVERSITAR

 

BACALAUREAT 2014 Lecţia video despre probele de filosofie şi de logică, la Adevărul Live

La Adevărul Live, profesorul Gabriel Dinu, de la Colegiul Naţional „Iulia Haşdeu” din Capitală, a vorbit despre proba la alegere la materiile filosofie şi logică, de la examenul de Bacalaureat. Profesorul Gabriel Dinu a vorbit, în cadrul emisiunii Adevărul Live, pe seama subiectelor care s-au dat la filosofie şi logică anul trecut, în sesiunea de vară. Lecţia video face parte din campania „Adevărul te meditează şi te premiază”, care va continua şi mâine cu lecţia de sociologie. Luni, profesoara Diana Ioaneş de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc” din Capitală a vorbit despre proba de la psihologie şi cea de la economie din cadrul examenului de Bacalaureat. Principalele declaraţii: Cei care pot să dea examen la logică sau la filosofie sunt, începând de acum doi ani, doar elevii de la clasele de profil uman. Logica se predă în clasa a IX-a, iar filosofia într-a XII-a sau a XIII-a, depinde de profil, De obicei, sunt mai mulţi elevi care optează să dea examen la logică decât la filosofie şi sunt şi rezultate foarte bune. Este  o materie care nu ridică probleme foarte dificile, e allgoritmică şi totul ţine de structurile gândirii. Până acum doi ani, partea a III-a din subiectele de la examenul de logică, axată pe propoziţii compuse sau funcţii de adevăr, era considerată mai grea. Acum însă, aşa cum spun ei, au mai multă teorie de învăţat. La subiectul al III-lea de filosofie, trebuie să avem în vedere două instruente fundamentale atunci când analizăm un subiect filosofic. Primul – unde trebuie să identifică tema, problema, miza, apoi nucleul este dat de teză şi de argument şi aici e punctat mai ales elevul care are capacitatea să extragă nişte avantaje şi dezavantaje din temă, iar în concluzie să susţinem dacă, din punctul nostru de vedere, textul se susţine. Consiliere pentru elevi În cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază” am realizat deja lecţiile video pentru proba de Limba Română şi proba obligatorie de la Bac, precum şi probele din cadrul Evaluării Naţionale. Dintre cele 40 de lecţii de pe adevarul.ro, 10 vizează partea de consiliere şi sunt oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi care i-au ajutat să promoveze cu succes testele naţionale. Consilierii le vor spune elevilor cum să se organizeze ca să înveţe toată materia, cum să facă faţă stresului, cum să comunice cu profesorii şi cu părinţii sau cum să se pregătească psihic şi fizic pentru a face faţă unei lungi perioade de examene. Marele premiu: 1.000 de euro În cadrul acestei campanii, Adevărul a pregătit şi o serie de premii pentru elevi. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un eseu motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri şi, astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro!

Sursa: Adevarul.ro

 

ADMITERE LICEU 2014 Care este cea mai populară specializare

Peste 164.000 locuri la liceele din întreaga ţară sunt puse la dispoziţie, anul acesta, absolvenţilor de clasa a VIII-a, conform broşurilor publicate de Ministerul Educaţiei, iar specializarea Mate-Info de la profilul Real este cea mai căutată. Locurile au fost distribuite procentual în rândul celor trei filiere de organizare a învăţământului liceal astfel: 47,3% filieră teoretică, 45,7% fileră tehnologică şi 7% filieră vocaţională, informează admitereliceu.ro. Comparativ cu anii trecuţi se observă o uşoară creştere procentuală a locurilor filierelor teoretică şi vocaţională. Corelat cu evoluţia pieţei de muncă, la nivel global, acest lucru poate fi explicat printr-un interes crescut faţă de industriile IT, astfel că numărul de locuri la specializările de real, îndeosebi matematică-informatică, e în creştere. Municipiul Bucureşti dispune de peste 13000 de locuri la licee (circa 8,3% din totalul disponibil în România), distribuite pe filiere în aproape aceleaşi valori procentuale precum cele de la nivel naţional. Învăţământul liceal românesc este organizat în jurul a nouă profile şi distribuţia locurilor la nivel naţional, în funcţie de ele, anul acesta, este următoarea: • Real: 29,2% (cea mai populară specializare a acestui profil este matematică-informatică, oferind peste 26000 de locuri) • Tehnic: 20,7% (cea mai populară specializare a acestui profil fiind mecanica, cu peste 13000 de locuri disponibile) • Uman: 18,2% (specializarea cea mai populară – filologia, cu peste 19000 de locuri disponibile) • Servicii: 17,2% (unde economia şi turismul au cele mai multe locuri disponibile: circa 12400, respectiv 10200) • Resurse naturale şi protecţia mediului: 7,9% (peste 4000 de locuri sunt asignate specializării protecţia mediului) • Sportiv: 2,4% • Artistic: 1,9% (artele plastice şi muzica sunt specializările cele mai populare, ambele cu peste 1000 de locuri) • Teologic: 1,4% • Pedagogic: 1,1%

Sursa: Adevarul.ro

 

Minorul de 16 ani care a provocat accidentul în urma căruia 11 elevi din Huşi au ajuns la spital consumase alcool

Elevul de 16 ani aflat la volanul maşinii care s-a răsturnat în Huşi, în urma căruia 11 elevi şi un profesor au fost răniţi, ajungând la spital, era băut în momentul producerii accidentului, medicii legişti stabilind o valoare de 0,6 mg alcool pur în sânge. Poliţiştii nu îl vor cerceta însă şi pentru conducere sub influenţa băuturilor alcoolice, alcoolemia fiind este sub limita care constituie infracţiune, care este de 0,8 la mie. În prezent, Răzvan Bordea este cercetat penal de poliţişti pentru conducere fără permis şi o infracţiune de vătămare corporală din culpă, unul dintre elevi aflându-se în continuare în spital. Profesorul şi ceilalţi zece elevi răniţi au declarat anchetatorilor că nu vor depune plângere împotriva elevului din cauza căruia au ajuns la spital, pentru vătămare corporală. În seara de 7 iunie, 12 elevi de clasa a X-a de la Colegiul Naţional „Cuza Vodă” din Huşi şi dirigintele lor, profesorul de istorie Costin Clit, au ajuns la spital cu fracturi, traumatisme şi contuzii, în urma unui accident provocat de unul dintre minori, care conducea maşina părinţilor în timp ce adolescenţii se întorceau de la un picnic. Elevii şi profesorul fuseseră la un picnic pe un câmp din apropierea municipiului Huşi şi se întorceau pe jos spre oraş. La un moment dat, unul dintre elevi, un adolescent de 16 ani, a văzut maşina tatălui său, o Dacia Pick-up, într-o parcelă deţinută de către părinţii săi, şi a decis să îşi conducă profesorul şi colegii până în oraş. Pe un sector de drum care făcea legătura între o suprafaţă de vie şi o stradă din municipiul Huşi, adolescentul aflat la volan a lovit cu roata autoturismului o piatră, astfel încât toţi cei 11 elevi aflaţi pe platforma din spate a maşinii au fost aruncaţi pe jos, iar apoi autoturismul s-a răsturnat. În urma accidentului, cei 12 elevi şi profesorul acestora au fost transportaţi cu ambulanţele la Spitalul Municipal Huşi, cu două excepţii toţi necesitând spitalizarea. Doi dintre elevi, au fost transferaţi în stare gravă la Iaşi, fiind diagnosticaţi cu fractură de bazin, fractură de piramidă nazală traumatism cranio cerebral, contuzie coloană cervicală. Profesorul Costin Clit a fost diagnosticat ci fractură de antebraţ, iar ceilalţi adolescenţi au suferit traumatisme sau contuzii. Pe lângă cercetările poliţiştilor, o comisie din cadrul Colegiului Naţional „Cuza Vodă” Huşi desfăşoară propria anchetă internă, fiind vizaţi profesorul de istorie care i-a însoţit pe elevi la picnic şi s-a urcat în maşină alături de elevul băut aflat la volan, precum şi adolescentul care a provocat accidentul. Profesorul Costin Clit, care la rândul său era băut în momentul producerii accidentului, nu a mai revenit la şcoală, acesta aflându-se în concediu medical. Conducerea Colegiului Cuza Vodă a anuţat că maximum 30 de zile de la constituire, comisia de disciplină va anunţa mărsurile ce se vor lua împotriva cadrului didactic.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cumplitul lucru pe care il fac copiii nostri la scoala – compunerile

Nu, nu e ca se imbrancesc. Nu, nu e ca vorbesc urat unii cu altii. Nu, nu e ca freaca iPhoanele ca un dervis margelele de rugaciune. Nu e nici ca invata dupa manuale tampe. Acel lucru absolut cumplit pe care il fac copiii nostri la scoala se numeste „compunere”, scrie Ana-Maria Caia, pe blogul ei. De-a lungul timpului m-au felicitat cate unii cu un „ce bine scrii!”. Nu stiu daca scriu bine, dar scriu de cand eram prescolar si toata viata mea am scris asa cum mi-a venit sa scriu. Am fost o nulitate absoluta in termenii impusi de scoala romaneasca, la capitolul compuneri sau comentarii literare, ceea ce nu m-a impiedicat sa iau 10 pe la examene. Bine, m-a impiedicat sa impusc premiul I national pe la olimpiada, dar asta e o alta poveste. Eu sunt convinsa ca omul se naste povestitor, ca stie sa istoriseasca celorlalti bucati din viata lui si a altora. Daca asculti niste taranci barfind, o sa vezi ca multe dintre ele au un fel sprintar si plin de umor de a povesti. Daca te duci intr-o carciuma infecta si tragi cu urechea la betivi, o sa culegi intamplari incredibile, adesea redate fermecator. Copiii nostri, toti, inainte de varsta la care trebuie sa scrie compuneri, ne-au spus vrute si nevrute, au inchipuit povesti fabuloase si au construit personaje fantastice. Si-apoi, in viata lor a aparut compunerea. Manualele de romana ne ofera teme generoase de compuneri: inceputul primaverii, primavara, sfarsitul primaverii, plecarea primaverii, vestitorii primaverii, venirea verii, vara, caldura verii, vacanta de vara si tot asa, pe rand, cu toate anotimpurile, de zici ca astia mici trebuie sa mediteze incontinuu la ciclurile naturii in zonele temperate. Rar, ca o binecuvantare, subiectul poate fi vreo excursie cu clasa sau alta trebusoara care ar merita povestita. Si-apoi incepe delirul. Copilul nu are voie sa faca ce stie el foarte bine, adica sa povesteasca, sa-si imagineze, sa fabuleze, sa spuna ce simte si ce crede. Nu, el trebuie sa foloseasca „expresii frumoase”. Primavara nu poate fi un anotimp, ci trebuie sa fie fiica batranului an. Soarele nu poate fi un astru ceresc, ci este datatorul de viata. Razele nu pot fi orbitoare, stralucitoare sau ordinare, ele sunt ca spicele de grau si se scurg pe pamant. Iarba nu-i verde, ci o adunatura de firicele care cauta caldura soarelui taman cand vantul adie, ca doar n-o sa bata. Primavara nu infloresc copacii, ci o tanara fata are un alai de flori. Cucul nu face cu-cu, ci desavarseste simfonia naturii. Merele si perele nu se coc, ci umplu parguite cosul rodnic al fiicei celei de-a treia a anului. Iarna nu ninge, va asigur, ci norii cern fulgii zglobii de zapada. Desigur, criminala compunere a claselor primare se metamorfozeaza in cretinul comentariu literar, in care Eminescu nu e un scriitor, ci Luceafarul poeziei, Sadoveanu nu e autorul Baltagului, ci Ceahlaul literaturii romanesti si ma opresc ca m-a luat greata scriind atatea idiotenii. Si dupa ce ne chinuim cu odraslele noastre sa distrugem in ele orice urma de scris normal, dupa ce le indobitocim obligandu-le sa produca maldare de texte mizerabile cu „expresii frumoase”, care n-au nici cap, nici coada, nici vreo samanta de poveste in ele, ne miram ca ei nu pot rezuma corect un text sau povesti o intamplare. Nu pot, ca au facut compuneri si comentarii care le-au distrus darul innascut al povestirii si i-au transformat in niste scriitori ridicoli. Problema aia mare e ca dupa ce ai bagat „compunerea” in om, greu o mai scoti. Iata ce mi-a scris un baiat, de altfel in buna regula si normal, student in ultimul an, despre o destinatie turistica: „Daca va place schimbarea si in acelasi timp sunteti conservator, doriti schimbare, dar vi se pare peste mana dobandirea ei, X este locatia pentru dumneavoastra. Veti fi pierduti in aceasta capitala imensa, veti simti pulsul orasului modern prin petreceri, bauturi specifice, viata de noapte, muzica, dansuri, divertisment si in acelasi timp veti simti spiritualitatea chinezeasca prin festivalul ceaiurilor, sportul practicat, traditia de nezdruncinat si cele mai naucitoare peisaje, toate acestea impletindu-se intr-un mod aproape disonant. Vizitati orasul extremelor care se atrag, antagonismul este pur uman.” Sunt 98% sigura ca fara lunga dictatura a compunerilor scolare in viata lui, n-ar fi ajuns la 22 de ani la un asemenea minunat rezultat. Asa ca dragi parinti, va rog, cu riscul de a va izola copiii de turma, ucideti din compunerile lor fiicele batranului an, razele blande ale soarelui care se scurg pe pamant si-l readuc la viata, rodnicia toamnei si Ceahlaul literaturii. De fiecare data cand o asemenea gretosenie e scrisa pe un caiet scolar, un posibil scriitor moare. Ma jur.

Sursa: Hotnews.ro

 

Camera Deputatilor: Raport favorabil in comisie pentru declararea primei zile de scoala libera pentru parinti

Comisia pentru munca din Camera Deputatilor a adoptat marti raport favorabil pentru proiectul de lege privind declararea zilei de inceput de an scolar ca zi libera pentru parinti, informeaza Agerpres. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare declararea zilei de inceput a fiecarui an scolar ca zi libera pentru parintii ai caror copii sunt inscrisi in invatamantul preuniversitar. Respectiva zi ar urma sa fie recuperata in urmatoarele 30 de zile printr-un acord intre angajat si angajator. Deputatul PNL Cristina Pocora a intrebat reprezentantii Ministerului Muncii cum se va aplica proiectul de lege pentru parintii cadre didactice. Initiatorul proiectului, senatorul PSD Constantin Popa, a argumentat prin faptul ca ‘in prima zi de scoala toata lumea fuge sa ajunga langa copil’. „Nu o sa ia nimeni cu mascatii parintii de pe strada si sa ii puna liberi daca ei nu vor. Este optional pentru cei care vor sa beneficieze de acest drept si pentru cei care nu vor sa beneficieze de o zi libera in prima zi de scoala. In prima zi de scoala toata lumea se fofileaza, fuge sa ajunga langa copil si cred ca este aberatia normalitatii ca sa fim de acord cu acest proiect de lege. Nu putem pentru 1% din cei care poate ca nu ar putea beneficia de ea sa ignoram pe cei 99%”, a spus Popa. Guvernul a formulat un punct de vedere favorabil iar Senatul a adoptat tacit propunerea legislativa. Raportul comisiei urmeaza sa intre in dezbaterea plenului Camerei Deputatilor, care este for decizional in acest caz.

Sursa: Hotnews.ro

 

Bac 2014: Aproape 70% din absolvenți sunt „experimentați” la Limba română, proba orală

Dintre cei peste 131.000 de candidați înscriși la proba orală de Limba română în această sesiune de Bacalaureat, 129.000 s-au prezentat, iar 87.905 (68%) au obținut calificativul experimentat. Alți  28.238 (21,53%) au obținut calificativul „avansat”, iar 12.016 (9,16%), calificativul „mediu”, potrivit datelor Ministerului Educației. Potrivit aceleiași surse, rezultatele se înscriu „în aceeaşi linie cu a ultimilor patru ani, cu o creştere uşoară, în medie cu 5%, faţă de 2013, 2012, 2011 şi cu o creştere de 10% faţă de 2010”. Proba orală la limba română a fost susţinută în perioada 10-12 iunie. În perioada 16-20 iunie, 121.446 de candidaţi susţin proba de evaluare a competenţelor digitale. Dintre aceştia, 119.757 au absolvit liceul în acest an, iar 1.689 sunt din promoţiile anterioare.

Sursa: Evz.ro

 

Profesorii de socio-umane, școliți după manuale digitale

Cadrele didactice din domeniul științelor socio-umane pot răspunde mai ușor provocărilor de la clasă în era informațională. Cu ajutorul unui manual digital, îi fac pe elevi să înțeleagă materii pe care le percep ca fără legătură cu viața reală. Peste 5.000 de pro – fesori din învă țământul preuniversitar, cu specializări în sfera științelor socio-umane, au fost formați în cadrul unui proiect neconvențional de perfecționare. Proiectul „Cadrul didactic – un profesionist în sistemul de învățământ”, ID 53889, cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Educația şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societății bazate pe cunoaştere”, Domeniul major de intervenție 1.3. „Dezvoltarea resurselor umane în educație şi formare profesională”, derulat pe o perioadă de trei ani, a fost implementat de către Ministerul Educației Naționale prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă în parteneriat cu SC SIVECO România SA, Centrul pentru Dezvoltare şi Inovație în Educație – TEHNE şi SC Milenium Design Group SRL. Profesorii au avut ocazia să acceseze portalul care integrează cursurile interactive (http://socioumane.pmu. ro/) și un manual digital – un ghid interactiv de proiecte transdisciplinare. Etica, explicată prin aplicații Manualul e disponibil atât online, pe portalul web, cât și ca aplicație locală pe calculator sau tabletă (pentru sistemele de operare Windows și Android) și conține o paletă largă de teme din domenii precum antropologie, epistemologie, etică și economie, ce permite conexiuni între discipline. Acesta include aplicații interactive ce pot fi lansate direct din pagină, simulări, galerii de imagini, clipuri, panorame 360 de grade și explorare 360 de grade a obiectelor. Elevii reușesc astfel să înțeleagă și să accepte mai ușor relevanța unor materii pe care adesea le percep ca fără legătură cu viața reală. Programul de formare bazat pe aplicații software inovative reprezintă un pas important în conectarea profesorilor la pulsul erei digitale şi la transformarea procesului educațional din România.

Sursa: Evz.ro

 

SE ÎNTÂMPLĂ ÎN ROMÂNIA: Un grup de elevi şi un PROFESOR acceptă propunerea unui elev băut să îi ducă cu maşina. Rezultatul nu este suprinzător

Adolescentul aflat la volanul maşinii care s-a răsturnat în Huşi, în urma căruia 11 elevi şi un profesor au fost răniţi şi au avut nevoie de îngrijiri medicale la spital, era băut în momentul producerii accidentului, alcoolemia stabilită, marţi, de către medicii legişti fiind de 0,6 la mie. Potrivit rezultatelor comunicate Poliţiei, marţi, de către Serviciul de Medicină Legală Vaslui, elevul de 16 ani de la un liceu din Huşi, Răzvan Bordea, care, în urmă cu zece zile a provocat un accident în urma căruia alţi 11 elevi şi un profesor au fost răniţi, era băut atunci când conducea maşina, transmite corespondentul MEDIAFAX. Cu toate acestea, poliţiştii vasluieni nu-l vor cerceta penal şi pentru conducerea unui autoturism sub influenţa băuturilor alcoolice, având în vedere că alcoolemia din sânge constatată la spital după accident este sub limita legală ce s-ar încadra la infracţiune. „Rezultatul analizelor de laborator la momentul prelevării de mostre biologice arată că minorul avea o îmbibaţie alcoolică de 0,6 la mie. În aceste condiţii, nu sunt întrunite elementele constitutive ale infracţiunii de conducere a unui autovehicul de către o persoană având o alcoolemie peste limita legală, respectiv 0,8 la mie”, a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Vaslui, Mihaela Ştraub. În prezent, Răzvan Bordea este cercetat penal de către poliţişti pentru conducere fără permis şi o infracţiune de vătămare corporală din culpă, profesorul şi zece elevi răniţi spunându-le anchetatorilor că nu vor depune plângere împotriva elevului din cauza căruia au ajuns la spital. În seara de 7 iunie, 12 elevi de clasa a X-a de la Colegiul Naţional „Cuza Vodă” din Huşi şi dirigintele lor, profesorul de istorie Costin Clit, au ajuns la spital cu fracturi, traumatisme şi contuzii, în urma unui accident provocat de unul dintre minori, care conducea maşina părinţilor în timp ce adolescenţii se întorceau de la un picnic. Elevii şi profesorul fuseseră la un picnic pe un câmp din apropierea municipiului Huşi şi se întorceau pe jos spre oraş. La un moment dat, unul dintre elevi, un adolescent de 16 ani, a văzut maşina tatălui său, o Dacia Pick-up, într-o parcelă deţinută de către părinţii săi, şi a decis să îşi conducă profesorul şi colegii până în oraş. Pe un sector de drum care făcea legătura între o suprafaţă de vie şi o stradă din municipiul Huşi, adolescentul aflat la volan a lovit cu roata autoturismului o piatră, astfel încât toţi cei 11 elevi aflaţi pe platforma din spate a maşinii au fost aruncaţi pe jos, iar apoi autoturismul s-a răsturnat. În urma accidentului, cei 12 elevi şi profesorul acestora au fost transportaţi cu ambulanţele la Spitalul Municipal Huşi, cu două excepţii toţi necesitând spitalizarea. Medicii au stabilit că doi dintre elevi aveau fractură de piramidă nazală, profesorul avea fractură de antebraţ, iar ceilalţi adolescenţi au suferit traumatisme sau contuzii. Cadrele medicale de la Spitalul Municipal Huşi, în prezenţa poliţiştilor, au recoltat probe biologice adolescentului aflat la volan pentru a se stabili dacă era băut în momentul producerii accidentului. Pe lângă cercetările poliţiştilor, o comisie din cadrul Colegiului Naţional „Cuza Vodă” Huşi desfăşoară propria anchetă internă, fiind vizaţi profesorul de istorie care i-a însoţit pe elevi la picnic şi s-a urcat în maşină alături de elevul băut aflat la volan, precum şi adolescentul care a provocat accidentul.

Sursa: Gandul.info

 

Guvernul, obligat să reangajeze 23 de inspectori disponibilizaţi

Executivul a fost obligat să reangajeze 23 de inspectori guvernamentali disponibilizaţi în vara anului trecut şi să le plătească despăgubiri egale cu salariile indexate, majorate şi recalculate şi cu celelalte drepturi pe care ar fi trebuit să le primească, potrivit unei decizii pronunţate de magistraţii Tribunalului Bucureşti. Hotărârea nu este definitivă, putând fi atacată cu recurs. Raporturile de serviciu ale celor 23 de inspectori au încetat în iulie 2013, ca urmare a reorganizării Secretariatului General al Guvernului (SGG), iar aceştia au dat în judecată instituţia, pe prim-ministrul Victor Ponta şi Guvernul. În urma prezentării probelor, instanţa a admis contestaţiile formulate de avocaţi şi a dispus reintegrarea reclamanţilor în funcţiile publice deţinute anterior, respectiv acelea de inspectori guvernamentali în cadrul SGG. Tribunalul Bucureşti i-a obligat pe cei trei pârâţi să plătească fiecărui reclamant câte o despăgubire egală cu salariile indexate, majorate şi recalculate şi cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat aceştia de la data eliberării din funcţie şi până la reintegrarea efectivă. Guvernul anunţa, în 26 iunie 2013, că va disponibiliza angajaţi din zece ministere, prin eliminarea a aproape 3.000 de posturi ocupate, echivalent a patru la sută din numărul de angajaţi, va desfiinţa posturile vacante din administraţia centrală şi locală, nu şi de la cabinetul demnitarilor, şi va reduce numărul funcţiilor de conducere la 12 la sută. Tăierea posturilor ocupate a fost anunţată pentru Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Agriculturii, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţei Publice, Ministerul Economiei, Ministerul Educaţiei, Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii, Ministerul Mediului, Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Transporturilor. Prin reorganizarea aparatului administrativ, Executivul estima o economie la bugetul de stat de 45 milioane de lei în anul 2013 şi 108 milioane de lei în fiecare dintre următorii patru ani.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

Burse pentru studentii clujeni ca sa invete limba chineza in provincia Shandong

Guvernul chinez ofera studentilor din Cluj burse ca sa invete limba chineza in universitatile din provincia Shandong, in baza unui memorandum de colaborare, care s-a semnat, marti, intre reprezentantii universitatilor de stat clujene si o delegatie chineza, relateaza Mediafax. Directorul Departamentului de Educatie din Shandong, Zuo Min, a declarat, in cadrul intalnirii de marti, de la Prefectura Cluj, ca aceste burse se acorda pentru a exista un schimb de exeprienta intre studentii clujeni si cei chinezi. „Ne dorim sa existe colaborari cat mai multe intre noi si universitatile din Romania, mai ales ca la nivel economic colaboram inca din 2012. Chiar azi dimineata (marti – n.r.) am vizitat Universitatea Politehnica si suntem increzatori in viitoarele noastre colaborari. Este nevoie de timp pana cand studentii nostri vor afla despre Cluj, insa acesta este scopul acestui memorandum pe care l-am semnat. Ii incurajam pe studentii clujeni sa vina sa studieze la noi, la fel cum ne dorim ca si studentii nostri sa vina la Cluj”, a declarat Zuo Min, directorul Departamentului de Educatie din Provincia chineza Shandong. Potrivit prefectului judetului Cluj, Gheorghe Vuscan, cel mai probabil, primii studenti vor pleca in China in baza acestor burse, incepand cu anul universitar 2014 ¬ 2015. „Colaborarea noastra academica cu provincia Shandong a inceput inca din 2012 si ne-am dorit sa aiba loc aceasta intalnire cu reprezentantii universitatilor din Cluj, tocmai pentru ca schimburile academice si cele culturale se deruleaza mai repede decat cele economice, iar astazi s-a facut schimb de contacte, iar relatiile se vor dezvolta mai usor. Sunt convins ca in anii urmatori vor avea loc si acele schimburi intre studentii din univeristatile din China si cele din Cluj”, a declarat Vuscan. La semnarea memorandumului in baza caruia vor fi acordate burse pentru studentii clujeni au participat reprezentantii Departamentului de Educatie din provincia Shandong si reprezentantii tuturor universitatilor de stat din Cluj-Napoca.

Sursa: Hotnews.ro

 

Mai puține locuri cu taxă la masterat la Universitatea din Iași

Universitatea Al.I.Cuza din Iași a scos de la concurs mai multe masterate și a introdus altele noi. Per total sunt cu 10% mai puține locuri decât anul trecut. Majoritatea masteratelor noi sunt în procedură de acreditare la Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior. Instituţia de învăţământ superior şi-a ajustat şi oferta în ceea ce priveşte distribuirea locurilor la taxă. Astfel, dacă locurile bugetate au rămas la fel ca anul trecut, 2.300, cele în regim de cu taxă au scăzut anul acesta cu 117 (de la 1.570 la 1.453), iar distribuţia lor s-a schimbat aproape la fiecare facultate în parte. potrivit Ziarului de Iași. Facultatea de Biologie a UAIC a scos din oferta educaţională de anul acesta masteratul „Educaţie ecologică şi dezvoltare durabilă“, cât şi pe cel de „Biodiversitatea şi productivitatea ecosistemelor“ și a pus în locul acestora un masterat nou care se numeşte „Bioprocedee în domeniul agroalimentar“. Deşi a scos două dintre masterate din ofertă, Facul¬tatea de Biologie a suplimentat cu zece numărul total de locuri în regim de cu taxă scoase la concurs în vară. Aceeaşi situaţie este şi la Facultatea de Chimie, unde a fost crescut cu 30 numărul lo¬curilor de la taxă, de la 20 la 50, însă au dispărut masteratul de „Chimie coordinativă aplicată“ şi cel de „Dinamica sistemelor chimice cu aplicaţii în chimia mediului“. A apărut şi aici un masterat nou, cu predare în limba engleză, numit „Business Chemistry“, care se află la rândul lor în aşteptarea acreditării ARACIS. În noua ofertă a Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor sunt scoase la concurs exact 50 de programe de master în cele zece ramuri: Adminisrarea Afacerilor, Cibernetică şi Statistică, Contabilitate, Economie şi Afa¬ceri Internaţionale, Finanţe, Infor¬matică economică, Economie, Mana¬ge¬ment, Marketing şi Ştiinţe Admi-nis¬trative. Anul acesta, la FEAA a scăzut şi numărul locurilor pentru taxă cu 81, de la 600 la 529. Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport şi-a păstrat acelaşi sistem de mastere ca anul trecut, doar că a dublat numărul de locuri în regim de cu taxă, de la 40 la 87, o creştere de 10 locuri fiind şi la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Politice, care a renunţat însă la masteratul de cercetare interdisciplinar: „Filosofie şi ştiinţe sociale“. La Facultatea de Fizică s-a introdus un program de master scos în 2012, Fizica didactică, fiind şi cinci locuri suplimentare în regim de cu taxă. Facultatea de Geografie şi Geologie adaugă încă un masterat, de Geomatică, însă scade numărul locurilor la „cu taxă“ cu 45, de la 100 la 55. Facultatea de Informatică are un regim special, având cinci masterate toate cu predarea în limba engleză, fiind una dintre facultăţile care are cea mai constantă ofertă de studiu din acest punct de vedere. Însă aceştia au înjumătăţit numărul locurilor la „cu taxă“, de la 50 la 25. Facultatea de Istorie renunţă de anul acesta la trei masterate care nu s-au mai organizat de foarte mulţi ani, deşi ele existau în oferta educaţională, pentru că nu se strângea un număr de 25 de studenţi pentru fiecare dintre ele. Astfel, Facultatea de Istorie scoate masteratul de „Studii egeo-meditaraneene“, cel de „Muzeologie şi restaurare“ şi cel de „Studii de istorie: izvoare, concepte, metodologii“. Creşte în schimb numărul locurilor cu taxă de la 25 la 42. Atât Facultatea de Litere, cât şi cea de Matematică adaugă două masterate. În oferta educaţională a celor de la Litere se va regăsi anul acesta „Limba, literatura şi civilizaţia românească“ şi „Didactica limbii franceze ca limbă străină şi educaţie interculturală“, iar la Mate¬matică au fost propuse pentru acreditarea ARACIS „Matematică didactică, aplicaţii şi cercetare“ şi „Matematici aplicate în finanţe şi informatică“.

Sursa: Evz.ro

 

Stimulent financiar acordat angajatorilor pentru încadrarea în muncă a elevilor şi studenţilor

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă aminteşte angajatorilor că pot beneficia de un stimulent financiar lunar, în valoare de 50% din indicatorul social de referinţă (ISR este de 500 de lei) în vigoare, acordat din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru fiecare elev şi student încadrat în muncă. Angajarea poate fi pe perioada vacanţelor, iar stimulentul financiar se poate acorda pentru o perioadă de maximum 60 de zile lucrătoare într-un an calendaristic, pentru fiecare elev şi student căruia i s-a încheiat contract individual de muncă. Angajatorii interesaţi se pot adresa pentru informaţii suplimentare la sediile agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, ale căror date de contact sunt disponibile la adresa: http://www.anofm.ro/contacteaza-ne.

Sursa: Puterea.ro

 

UBB va pregăti informaticienii în limba germană

Specializarea informatică, cu predare în limba germană, realizată la Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) a fost autorizată de Agenția Română de Atestare a Calității Învățământului Superior (ARACIS) cu un număr de 75 de locuri. ”În concordanţă cu cererea mare de informaticieni, existentă atât la nivel local cât şi la nivel naţional, UBB va organiza acest program, prin intermediul căruia, tinerii informaticieni, vorbitori de limba germană, vor avea posibilitatea de a efectua stagii de practică și internship-uri la firmele partenere, cu posibilitate de angajare după terminarea studiilor. Acest program de studiu, din cadrul Facultății de Matematică și Informatică, Universitatea Babeș-Bolyai, cuprinde cunoştinţe teoretice şi practice necesare unei pregătiri profesionale de calitate din domeniile: Fundamentele informaticii (Fundamentele programării, Structuri de date şi algoritmi, Metode avansate de programare, Programare logică şi funcţională, Teoria Grafelor, Limbaje formale şi compilatoare) Software Engineering (Ingineria sistemelor soft, Proiecte individuale şi colective, Verificarea şi validarea sistemelor software, Medii de proiectare şi programare), Baze de date şi gestiunea informaţiilor, Inteligenţă artificială şi roboţi, Programare Web, Aplicaţii multi-media”, spun reprezentanții universității clujene. Sincronizare cu învățământul din Germania Unul dintre avantajele acestui program este faptul că programa de studiu este sincronizată, din punct de vedere al conţinutului, cu cele similare ale universităţilor din Germania cu respectarea tuturor standardelor de calitate. Programul se adresează absolvenților de liceu cu diplomă de bacalaureat, cunoscători ai limbii germane și în cadrul lui vor preda cadre didactice din UBB vorbitoare de limba germană, precum și specialiști în informatică din Germania. Înființarea acestei specializări a fost cerută de companiile IT cu capital german prezente în Cluj, care s-au plâns de lipsa personalului calificat. Companiile germane s-au arătat dispuse să se implice inclusiv financiar în susținerea acestui program de studii.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Intership de lux la ASF pentru absolvenții ASE

Un număr de 20 de absolvenţi ai Academiei de Studii Economice vor fi selectaţi de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pentru efectua, timp de 12 luni, un stagiu de pregătire în cadrul instituţiei, urmând ca jumătate dintre ei să fie selectaţi pentru angajare în direcţiile de specialitate, potrivit Mediafax. „În toamnă, ASF va selecta un număr de 20 persoane din rândul absolvenţilor Academiei de Studii Economice (ASE), care vor efectua un stagiu de pregătire în cadrul instituţiei. După efectuarea stagiului, jumătate dinte participanţii la program vor fi angajaţi în direcţiile de specialitate ale ASF. Pe perioada stagiului, participanţii la program vor fi remuneraţi din banii autorităţii”, a declarat marţi preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu. El a adăugat că selecţia participanţilor la programul de pregătire va fi realizată de o comisie formată din reprezentanţi ai ASE, mai scrie sursa citată. ASF şi ASE au semnat, marţi, un protocol pentru identificarea şi selectarea studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor cu rezultate deosebite, în vederea recrutării în cadrul ASF. Protocolul face parte din programul „Tinere Talente” dezvoltat de ASF care are ca scop identificarea, recrutarea, dezvoltarea şi fidelizarea unor angajaţi noi, cu potenţial, care vor deveni parte a corpului profesional din Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Sursa: Romanialibera.ro