Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 17.10.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/profesorii-anunta-greva-japoneza-sfarsitullunii-mitinguri-noiembrie-1_525e786ac7b855ff564373c8/index.html

Profesorii anunţă grevă japoneză la sfârşitul lunii şi mitinguri în noiembrie

Membrii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (F.S.L.I.) ies în stradă de la sfârşitul lunii octombrie. Profesorii vor protesta în faţa sediului Guvernului şi a sediului USL, iar în şcoli, dascălii vor face grevă japoneză, urmând ca în noiembrie să participe la un miting din Capitală urmat de un marş, anunţă FSLI într-un comunicat.

Printre altele, profesorii cer adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 %, acordarea a minimum 6% din PIB sectorului educaţional, modificarea Legii Educaţiei în ceea ce priveşte statutul personalului didactic, decontarea cheltuielilor făcute cu naveta şi reintroducerea sporului de doctorat.

Astfel, în datele de 28, 29 şi 30 octombrie vor avea loc, concomitent, proteste la sediul Guvernului şi la sediul Uniunii Social Democrate, iar în aceeaşi perioadă, în toate unităţile de învăţâmânt, din ţară, unde F.S.L.I. are membri, dascălii vor fi în grevă japoneză, purtând o banderolă albă pe braţ.

În data de 6 noiembrie, F.S.L.I. va organiza în Bucureşti un miting de amploare urmat de un marş, a precizat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Revendicările FSLI:

• Alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din P.I.B. pentru educaţie, conform art.8 din Legea Educaţiei Naţionale şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public;

• Modificarea Legii educaţiei naţionale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic, astfel încât să se elimine discriminările existente în prezent şi să conducă la creşterea calităţii actului de instrucţie şi educaţie, dar şi la creşterea gradului de implicare a cadrelor didactice în luarea deciziilor. Principalele modificări care se impun sunt:

– Reintroducerea normei de predare de 16 ore pe săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ şi gradul didactic I;

– Decontarea cheltuielilor cu naveta cadrelor didactice să se facă de la bugetul de stat, prin Ministerul Educaţiei Naţionale;

– Introducerea prevederilor Legii nr. 315/2006 privind stimularea achiziţionării de cărţi sau programe educaţionale pe suport electronic;

–   Reintroducerea sporului de doctorat;

– Posibilitatea pensionării anticipate, cu cel puţin 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei;
– Acordarea gradaţiei de merit şi pentru personalul didactic auxiliar;
–  Introducerea posibilităţii dobândirii de către cadrele didactice a celei de-a doua specializări, prin programe de conversie profesională, cu finanţare de la bugetul de stat;

• Adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 %, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie de 2:1. Aceasta este singura soluţie pentru ca meseria de dascăl să devină motivantă şi tinerii performanţi să fie atraşi către cariera didactică. De asemenea, se impune majorarea salariilor personalului nedidactic, având în vedere faptul că actualele venituri ale acestei categorii de salariaţi, le permit un trai sub limita de subzistenţă;

• Depolitizarea învăţământului în sensul că, în dobândirea funcţiei de director al unităţii de învăţământ, rolul determinant să revină colectivului unităţii şi nu factorilor politici;

• Regândirea  programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, în sensul de a se pune accent pe latura formativă şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013101792259/Actualitate/Dupa-medici-si-profesorii-ies-la-proteste-de-strada.html

După medici, și profesorii ies la proteste de stradă

Cadrele didactice vor ieși în stradă, în perioada 28-30 octombrie, pentru a picheta sediul Guvernului și al USL, iar în noiembrie vor organiza un miting de amploare, urmat de un marș de protest, decizia fiind luată, miercuri, de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI).

Potrivit calendarului stabilit de FSLI, în 28, 29 și 30 octombrie vor avea loc, concomitent, pichetări la sediul Guver­nului și la sediul Uniunii Social Liberale, iar în aceeași perioadă, în toate unitățile de învățâmânt din țară unde federația sindicală are membri, dascălii vor fi în grevă japoneză și vor purta o banderolă albă pe braț.

De asemenea, în 6 noiembrie, FSLI va organiza în București un miting de amploare, urmat de un marș.

„La acest protest vom avea sprijinul studenților și facem apel și la părinți, și la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor“, a declarat președintele FSLI, Simion Hancescu.

Revendicările FSLI vizează alocarea, începând cu anul 2014, a minimum șase la sută din PIB pentru educație și creșterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învățământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public, modificarea Legii educației naționale, inclusiv în ceea ce privește statutul personalului didactic și adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanți să crească cu 50 la sută, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcției didactice și cel minim să fie 2:1.

Sindicaliștii din educație mai cer depolitizarea învățământului, astfel încât în dobândirea funcției de director al unității de învățământ rolul determinant să revină colectivului unității, și nu factorilor politici, precum și regândirea programelor școlare și a sistemului de evaluare a elevilor, pentru ca accentul să se pună pe latura formativă, și nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoștințele dobândite, pentru a face față cerințelor în schimbare și competiției de pe piața forței de muncă.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15817337-profesorii-anunta-proteste-pichetari-guvern-sediul-usl.htm

Profesorii anunta proteste si pichetari la Guvern si la sediul USL

Profesorii vor iesi in strada, in perioada 28-30 octombrie, pentru a picheta sediul Guvernului si al USL, iar in luna noiembrie vor organiza un miting de amploare, urmat de un mars de protest, a decis miercuri Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), transmite Mediafax. Printre revendicari se numara alocarea, incepand cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educatie si cresterea ponderii cheltuielilor de personal pentru invatamant, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public.

Calendarul protestelor FSLI prevede pichetari la sediul Guvernului si la sediul Uniunii Social Liberale in zilele de 28, 29 si 30 octombrie. In aceeasi perioada, in toate unitatile de invatamant din tara unde federatia sindicala are membri, profesorii vor fi in greva japoneza si vor purta o banderola alba pe brat, potrivit sursei citate. Federatia anunta ca pe 6 noiembrie va organiza in Bucuresti un miting de amploare, urmat de un mars.

 

Simion Hancescu, presedintele FSLI, a declarat ca „la acest protest vom avea sprijinul studentilor si facem apel si la parinti, si la intreaga societate civila sa ni se alature, pentru ca revendicarile noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor romanilor”.
Revendicarile FSLI:

  • alocarea, incepand cu anul 2014, a minimum 6% din      PIB pentru educatie
  • cresterea ponderii cheltuielilor de personal pentru      invatamant, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public
  • modificarea Legii educatiei nationale, inclusiv in      ceea ce priveste statutul personalului didactic
  • adoptarea unei legi de salarizare, prin care      salariile profesorilor debutanti sa creasca cu 50%, iar raportul dintre      salariul de baza maxim al functiei didactice si cel minim sa fie 2:1.
  • depolitizarea invatamantului, astfel incat in      dobandirea functiei de director al unitatii de invatamant rolul      determinant sa revina colectivului unitatii, si nu factorilor politici
  • regandirea programelor scolare si a sistemului de      evaluare a elevilor, pentru ca accentul sa se puna pe latura formativa, si      nu pe cea informativa, iar prin evaluare sa se verifice capacitatea      elevilor de a aplica practic cunostintele dobandite, pentru a face fata      cerintelor in schimbare si competitiei de pe piata fortei de munca.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/profesorii-ies-in-strada-la-sfar-itul-lunii-octombrie-cerand-alocarea-a-6-din-pib-pentru-educa-ie-653547.html

Profesorii ies în stradă la sfârșitul lunii octombrie, cerând alocarea a 6% din PIB pentru Educație

Membrii Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) vor ieși în stradă pe 28, 29 și 30 octombrie a.c., cerând în principal alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din Produsul Intern Brut (PIB) pentru Educație, se arată într-un comunicat, informează agerpres.ro.

„În data de 28, 29 și 30 octombrie vor avea loc, concomitent, pichetări la sediul Guvernului României și la sediul Uniunii Social Democrate. În aceeași perioadă, în toate unitățile de învățământ din țară, unde FSLI are membri, dascălii vor fi în grevă japoneză, purtând o banderolă albă pe braț. De asemenea, pe 6 noiembrie a.c., FSLI va organiza în București un miting de amploare, urmat de un marș. La acest protest vom avea și sprijinul studenților”, se arată în comunicatul citat.

Principalele revendicări ale federației sunt: alocarea, începând cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru Educație, modificarea Legii educației naționale, inclusiv în ceea ce privește statutul personalului didactic, adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanți să crească cu 50 %, depolitizarea învățământului, regândirea programelor școlare și a sistemului de evaluare a elevilor.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/profesorii-ameninta-cu-proteste-de-amploare-vezi-calendarul-stabilit-de-fsli-653526.html

Profesorii ameninţă cu proteste de amploare. Vezi calendarul stabilit de FSLI

Cadrele didactice vor ieşi în stradă, în perioada 28-30 octombrie, pentru a picheta sediul Guvernului şi al USL, iar în noiembrie vor organiza un miting de amploare, urmat de un marş de protest, anunţă Mediafax. Decizia a fost luată astăzi, de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).
Potrivit calendarului stabilit de FSLI, în 28, 29 şi 30 octombrie vor avea loc, concomitent, pichetări la sediul Guvernului şi la sediul Uniunii Social Liberale, iar în aceeaşi perioadă, în toate unităţile de învăţâmânt din ţară unde federaţia sindicală are membri, dascălii vor fi în grevă japoneză şi vor purta o banderolă albă pe braţ.

De asemenea, în 6 noiembrie, FSLI va organiza în Bucureşti un miting de amploare, urmat de un marş.

„La acest protest vom avea sprijinul studenţilor şi facem apel şi la părinţi, şi la întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor românilor”, a declarat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Revendicările FSLI vizează alocarea, începând cu anul 2014, a minimum şase la sută din PIB pentru educaţie şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public, modificarea Legii educaţiei naţionale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic şi adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 la sută, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie 2:1.

Sindicaliştii din educaţie mai cer depolitizarea învăţământului, astfel încât în dobândirea funcţiei de director al unităţii de învăţământ rolul determinant să revină colectivului unităţii, şi nu factorilor politici, precum şi regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, pentru ca accentul să se pună pe latura formativă, şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.

http://www.ziare.com/scoala/profesori/profesorii-ies-in-strada-studentii-parintii-si-societatea-civila-chemati-la-proteste-1262864

Profesorii ies in strada. Studentii, parintii si societatea civila, chemati la proteste

Cadrele didactice vor iesi in strada, in perioada 28-30 octombrie, pentru a picheta sediul Guvernului si al USL, iar in noiembrie vor organiza un miting de amploare, urmat de un mars de protest, decizia fiind luata, miercuri, de Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI).

Potrivit calendarului stabilit de FSLI, in 28, 29 si 30 octombrie vor avea loc, concomitent, pichetari la sediul Guvernului si la sediul Uniunii Social Liberale, iar in aceeasi perioada, in toate unitatile de invatamant din tara unde federatia sindicala are membri, dascalii vor fi in greva japoneza si vor purta o banderola alba pe brat.

De asemenea, in 6 noiembrie, FSLI va organiza in Bucuresti un miting de amploare, urmat de un mars.

„La acest protest vom avea sprijinul studentilor si facem apel si la parinti, si la intreaga societate civila sa ni se alature, pentru ca revendicarile noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor romanilor”, a declarat presedintele FSLI, Simion Hancescu.

Revendicarile FSLI vizeaza alocarea, incepand cu anul 2014, a minimum sase la suta din PIB pentru educatie si cresterea ponderii cheltuielilor de personal pentru invatamant, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public, modificarea Legii educatiei nationale, inclusiv in ceea ce priveste statutul personalului didactic si adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanti sa creasca cu 50 la suta, iar raportul dintre salariul de baza maxim al functiei didactice si cel minim sa fie 2:1.

Sindicalistii din educatie mai cer depolitizarea invatamantului, astfel incat in dobandirea functiei de director al unitatii de invatamant rolul determinant sa revina colectivului unitatii, si nu factorilor politici, precum si regandirea programelor scolare si a sistemului de evaluare a elevilor, pentru ca accentul sa se puna pe latura formativa, si nu pe cea informativa, iar prin evaluare sa se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunostintele dobandite, pentru a face fata cerintelor in schimbare si competitiei de pe piata fortei de munca.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/programul-fructe-scoli-anul-scolar2013-2014-fost-aprobat-sedinta-guvern-miercuri-1_525ead37c7b855ff5644b584/index.html

Programul „Fructe în şcoli” pentru anul şcolar 2013-2014 a fost aprobat în şedinţa de Guvern de miercuri

Guvernul a hotărât, miercuri, ca programul „Fructe în şcoli” să continue şi anul acesta, astfel încât elevii vor beneficia de mere gratuite în şcoli la o lună de la începerea anului şcolar.

Actul normativ prevede distribuirea gratuită de mere, în limita valorii zilnice de 0,37 lei/elev pentru anul şcolar 2013 – 2014, considerând o perioadă de 85 de zile de şcolarizare. Bugetul acestui program pentru anul şcolar în curs este de aproximativ 61.000 de mii de lei.

În cadrul programului sunt prevăzute şi măsuri adiacente recreativ-educative care constau în vizite la ferme şi staţiuni de cercetare pomicolă, la expoziţii şi târguri de profil, concursuri tematice cu premii care să contribuie la dezvoltarea competenţelor şi/sau interesului elevilor faţă de grădinărit şi pomicultură.

Premiile nu vor consta în bani ci în cărţi, diplome, coşuri cu fructe şi legume, răsaduri de legume destinate elevilor, iar pentru unităţile de învăţământ premiile vor fi dotări pentru sălile de curs sau materiale didactice. Autorităţile sunt obligate să implementeze cel puţin una dintre măsurile adiacente.

Banii necesari implementarii măsurilor adiacente ar urma să fie suportaţi din bugetele administraţiilor locale judeţene, respectiv ale sectoarelor Bucureştiului şi nu vor putea depăşi 10% din fondurile instituţiilor publice.

În anul şcolar 2012-2013, au fost acordate gratuit mere, în limita valorii zilnice de 0,37 lei/elev, pentru o perioada de maximum 89 de zile de şcolarizare, începând cu 3 decembrie 2012.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/admitere-liceu-1_525f75ddc7b855ff56484d7e/index.html

Cum o să-i ajute pe elevi schimbarea sistemului de admitere la liceu şi despre viitorul şcolii profesionale, astăzi, la Adevărul LIVE, de la ora 11.00

Liceul devine accesibil din 2015 doar elevilor care sunt peste nota 5, iar de anul viitor se deschide calea şcolii profesionale pentru cei care nu vor neapărat o diplomă de Bac şi facultate şi care nu au medii mari după 8 ani. Cât de mult îi ajută modificările pe elevi şi cât de pregătit este sistemul profesional să creeze meseriaşi pentru piaţa muncii, despre toate aceste implicaţii discutăm cu specialiştii joi, de la 11.00, la Adevărul LIVE.

Ministrul Remus Pricopie a anunţat acum o săptămână schimbările pe care le pregăteşte pentru sistemul de educaţie, prezent la publicarea raportului Inspectoratului Şcolar Bucureşti privind starea învăţământului în anul şcolar anterior.

”Din 2015 vrem să nu se mai intre la liceu cu note mai mici de 5 şi copiii de cinci ani să intre obligatoriu în educaţia formală (grupa mare de la grădiniţă). Iar din 2014, şcoala profesională va începe după terminarea clasei a VIII-a şi va dura trei ani”, devenind astfel o alternativă la admiterea la liceu, pentru cei care nu vor neapărat o diplomă de Bac cu care să meargă mai departe la facultate.

Cât de mult îi ajută pe copiii mai slabi acest sistem şi despre riscul unei aşa-numite „stigmatizări” a acestora şi cum putem reforma învăţământul profesional, despre aceste subiecte discutăm joi, de la ora 11.00, la Adevărul LIVE cu profesori, directori, specialişti şi cei care pun umărul de câţiva ani pentru a crea şcoli profesionale adaptate cerinţelor pieţei muncii.

La discuţie vor participa Corneliu Riegler, profesor la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc” din Capitală, Werner Braun, preşedintele Clubului Economic German din Braşov, cel care a dat startul, alături de alţi oameni de afaceri, reformării şcolii profesionale româneşti încremenită în proiect, creând una dintre cele mai de succes exemple: Şcoala Profesională Germană „Kronstadt”.

Vor intra alături de noi prin telefon şi Ramona Ţiţeiu, directorul şcolii şi Uwe Kando, de la Inaa Schaffler, compania initiatoare a proiectului, şi coordonatorul centrului de formare profesionala care se ocupa de angajarea elevilor.

Iar despre necesitatea implicării mediului privat la nivel naţional, nu doar în proiecte locale, vom discuta cu Florin Pîrvu, vicepreşedintele Consiliului Naţional al IMM-urilor din România.

De asemenea, vom discuta „mica reformă” anunţată de ministrul Educaţiei şi cu directorul executiv al liceului de top „Sf. Sava” din Capitală, profesorul Adrian Troie, iar prin Skype ni se vor alătura profesorul Ştefan Vlaston, preşedinte EDU CER, şi trainerul Marian Staş, ambii bloggeri adevărul.ro.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/liberalii-vor-introduca-examenul-admitere-licee-scoli-profesionale-1_525e755bc7b855ff56436098/index.html

Liberalii vor să introducă examenul de admitere la licee şi şcoli profesionale

Deputatul PNL Ioan Cupşa a anunţat, miercuri, că a depus la Parlament o propunere legislativă de modificare a Legii Educaţiei potrivit căreia admiterea în licee şi şcoli profesionale se face doar prin concurs. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat săptămâna trecută că elevii cu medii sub cinci nu vor mai putea intra la liceu, iar nota de la Evaluarea Naţională va reprezenta 75%, nu 50%, din media de admitere la liceu.

Cupşa a precizat că propunerea legislativă este semnată, în calitate de co-iniţiatori, de 30 de parlamentari PNL, aceasta având şi girul Comisiei naţionale de Educaţie a PNL, potrivit Mediafax.

El a menţionat că a avut discuţii şi cu parlamentari PSD, care au agreat ideea ca admiterea în şcoli şi licee să se desfăşoare în baza unui concurs naţional, fără a se mai lua practic în calcul notele din gimnaziu, şi a subliniat că propunerea legislativă este în acord şi cu poziţiile publice asumate de către ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.

Ministrul Remus Pricopie, a declarat joia trecută că, din 2015, elevii care au medii de admitere mai mici de 5 nu vor mai intra la liceu, iar părinţii vor fi obligaţi să-şi înscrie copiii în sistemul de învăţământ de la cinci ani, la grupa mare de la grădiniţă. Oficialul a mai anunţat că, de anul viitor, elevii care termină clasa a VIII-a vor putea intra la şcoala profesională.

Concurs Naţional de Admitere în loc de Capacitate

Propunerea legislativă modifică şi completează articolului 76 din Legea Educaţiei naţionale şi prevede că admiterea elevilor în învăţământul liceal sau scoala profesională se face prin „Concurs Naţional de Admitere”, care se desfăşoară pe baza unei metodologii elaborate de către ministerul Educaţiei. Potrivit propunerii legislative, Concursul Naţional de Admitere în liceu sau şcoala profesională va consta într-o serie de probe, similare cu cele de la Evaluarea Naţională din prezent:

  • Limba şi literatura română – scris
  • Limba şi literatura maternă – scris, probă susţinută de către candidaţii care se înscriu la Concursul National de Admitere pentru clase cu limbi de predare ale minorităţilor naţionale
  • Matematică – scris
  • probe de aptitudini specifice pentru liceele vocaţionale şi anumite şcoli profesionale, stabilite în metodologia elaborată de către Ministerul Educaţiei Naţionale -aceste probe se susţin înaintea Concursului Naţional de Admitere, iar notele obţinute se vor lua în calcul la stabilirea mediei de admitere.

Propunerea legislativă prevede, totodată, că repartizarea elevilor în licee şi şcoli profesionale se face în ordinea descrescătoare a mediei de admitere obţinută la Concursul Naţional de Admitere şi în acord cu opţiunile exprimate de către elevi.

Eliminarea notelor din gimnaziu

Cupşa a precizat că propune eliminarea din procesul de admitere a mediei notelor obţinute în clasele 5-8 pentru că aceste note au un caracter particular, subiectiv, fiind influenţate de standardele diferite aplicate de profesori.

„Notarea e particularizată de pregătirea, de experienţa, de capacitatea profesorului de rezista la presiunea socială care e diferită de la un profesor la altul. Presiunea socială e una foarte mare şi e generată de părinţi, de familia copilului, în goana nebună după note mari, de factori de conducere din instituţiile de învăţământ, directori, inspectori, care sunt sub presiunea evaluării statistice şi a dorinţei de a vinde o imagine bună a şcolii în care activează”, a spus Cupşa, relevând astfel caracterul subiectiv al notelor obţinute de elevi în gimnaziu, relatează Mediafax.

El a arătat că prin aliminarea mediei notelor obţinute în anii de gimnaziu se va elimina presiunea socială la care sunt supuşi acum profesorii. Cupşa a mai spus că, în situaţia în care această propunere legislativă va fi adoptată, ea nu se va putea aplica decât elevilor care vor absolvi gimnaziul în 2015, respectiv clasei a 8-a din anul şcolar 2014, din cauza existenţei unei restricţie legislative.

 

http://adevarul.ro/international/europa/gest-socant-politiei-franceze-eleva-etnie-roma-arestata-timp-afla-intr-o-excursie-scoala-1_525f3351c7b855ff5647728d/index.html

Poliţia franceză şochează din nou: o elevă de etnie romă a fost arestată în timp ce se afla într-o excursie cu şcoala

O tânără de etnie romă în vârstă de 15 ani a fost arestată de poliţie de faţă cu colegii ei de şcoală, pentru a fi deportată în Kosovo împreună cu familia. Gestul autorităţilor a provocat reacţii mixte în rândul populaţiei franceze.

Guvernul investighează cazul Leonardei Dibrani, care a fost reţinută de forţele de ordine în timp ce era plecată într-o excursie cu şcoala.

Membrii grupului pentru drepturile imigrnţilor, dar şi membri ai partidului socialist au declarat că modul în care tânăra a fost arestată este „şocant”.

Familia Dibrani a plecat din Kosovo în urmă cu cinci ani pentru că aveau oportunităţi limitate din cauza etniei, potrivit activistului Jean-Jacques Boy, care lucrează cu familii de imigranţi din regiunea Dubois din estul Franţei, unde locuia familia fetei.

Ministrul de interne a afirmat că cererea de azil înaintată de familia Dibrani a fost refuzată şi, din acest motiv, nu mai au dreptul de a locui în Franţa. El a adăugat că familia a refuzat în repetate rânduri să plece, astfel încât poliţia l-a reţinut pe taăl fetei şi l-a deportat în Kosovo în data de opt octombrie. La momentul arestului, fata „plângea, era supărată şi descurajată”, potrivit France24. Toţi membrii familiei au fost deportaţi în Kosovo pe nouă octombrie.

Întrebată despre incident, Leonarda şi-a amintit cum profesoara a sfătuit-o să îşi ia rămas bun de la colegi. „I-am spus că nu mi se pare corect”, a zis ea. Acum, viaţa ei este „un coşmar” şi tot ce vrea e să se întoarcă înapoi în Franţa „cu familia mea”.

Prim ministrul Jean-Marc Ayrault a cerut demararea unei investigaţii pentru a se clarifica modul în care tânără a fost reţinută şi, în cazul în care se găsesc greşeli, familiei i se va permite întoarcerea în franţa pentru continuarea expertizelor. Luna trecută, ministrul de interne Manuel Valls a declarat că „este o iluzie să crezi că putem rezolva problema romilor prin integrarea lor”.

http://adevarul.ro/locale/vaslui/intrigile-spatele-revolutiei-anticapitaliste-pungesti-1_525ebd6fc7b855ff56451b36/index.html

Intrigile din spatele „revoluţiei” de la Pungeşti. Primarul din comună, dispărut fără urmă. Elevii şi profesorii au primit interdicţie de a participa la revoltă

Zi agitată, miercuri, în satul vasluian Siliştea, din comuna Pungeşti. În cea de-a treia zi de proteste, peste 200 de săteni au format un lanţ uman în faţa primelor utilaje aduse în localitate de compania americană Chevron, care a obţinut, la începutul lunii, autorizaţia de explorare pentru gazele de şist. Localnicilor din Siliştea li s-au alăturat, spre seară, circa 200 de bârlădeni.

Mitingul s-a transformat, însă, într-un joc al acuzaţiilor între protestatari şi autorităţi, dar şi într-un război al edililor. Pentru cei peste 400 de protestatari, adunaţi de-a lungul zilei de miercuri în stradă, au fost mobilizate forţe impresionante de ordine, atât din Vaslui, cât şi din Bacău.

Practic, numărul poliţiştilor şi al jandarmilor trimişi la protest l-a atins pe cel al localnicilor din Siliştea ieşiţi în stradă.

Transmisiunea în direct de la Pungeşti este realizată de către Virgil Iordache, un fost lider sindical al CET Iaşi. Iordache este unul dintre cei mai vocali contestatari ai administraţiei locale din Iaşi şi participă frecvent la protestele organizate în Iaşi.

Protestatarii au blocat unul dintre sensurile de mers ale drumului judeţean Vaslui-Pungeşti, fiind nevoie de intervenţia în forţă a  jandarmilor. În urma îmbrâncelilor, două persoane au leşinat şi au fost internate la Spitalul Judeţean de Urgenţă Vaslui.

Alte trei au ajuns la spital, transportate cu maşini SMURD, în cursul după-amiezii. „Cele cinci persoane sunt în stare stabilă. Patru dintre ele au fost diagnosticate cu atac de panică şi a cincia cu antecedente cardiace. Aceasta din urmă este sub supravegherea directă a şefului de primiri urgenţe din spital care ne-a confirmat că starea ei este foarte bună şi mai va fi ţinută sub supraveghere medicală în perioada următoare. Vom mai trimite cel puţin două echipaje care vor rămâne permanent în zonă“, a spus Aurora Popa, managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Vaslui.

Protestatarii au montat şi un cort, încă de marţi seara, în imediata vecinătate a bucăţii de pământ deţinute de Chevron, pentru a se adăposti peste noapte.

Primarul, acuzat de şantaj

Sătenii din Siliştea se consideră trădaţi atât de autorităţile judeţene, dar mai ales de cele locale. Ei îl acuză pe primarul lor, Mircea Vlase (PSD), că îi şantajează pe cei care primesc ajutoare sociale, ameninţându-i că îi lasă fără banii de la stat dacă merg la protest.

„Domnul primar este de negăsit, de luni. A dispărut ca prin minune. Încă de săptămâna trecută ameninţă lumea prin sat că le taie ajutoarele sociale celor care vin la protest. Îi cerem să o lase mai moale şi să le spună americanilor să plece. Mai bine rămânem săraci lipiţi pământului“, a spus unul dintre protestatari.

O directivă controversată, plecată de la Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vaslui, a fost transmisă către directorul şcolii din Pungeşti. Potrivit unui anunţ postat pe uşa şcolii şi semnat de directoarea Anişoara Răută „conducerea Inspectoratului Judeţean Vaslui interzice cadrelor didactice şi elevilor părăsirea orelor de curs pentru a participa la protestul împotriva gazelor de şist”.

Şefii IŞJ Vaslui n-au fost de găsit, miercuri, pentru a explica directiva în cauză. „Probabil, în spatele protestelor sunt oameni de bună-credinţă, dar poate sunt şi alţii care încearcă să împingă într-o anumită direcţie lucrurile. N-ar trebui să gonim astfel de investitori importanţi, ci să-i atragem. În plus, acum se face explorare, nu exploatare de gaze de şist“, a declarat Dumitru Buzatu (PSD), preşedintele Consiliului Judeţean Vaslui.

În 3 octombrie, Chevron a obţinut autorizaţie de construire a primei sonde de explorare a gazelor de şist în România, după ce compania a primit toate avizele necesare de la autorităţile statului pentru prospectarea solului în perimetrul de la Siliştea.

Prima sondă de explorare va fi amplasată în extravilanul comunei Pungeşti, la 650 de metri de localitatea Siliştea şi 950 metri de satul Pungeşti. Suprafaţa totală pe care se va întinde platforma de extracţie este de 20.298 metri, iar forajul se va face la o adâncime de 3.000 de metri.

http://adevarul.ro/locale/braila/neglijenta-crasa-inspectorilor-scolari–lasat-alocatii-sustinere-300-defamilii-judetul-braila-1_525e3b61c7b855ff5641f08b/index.html

Neglijenţa inspectorilor şcolari a  lăsat fară alocaţii de susţinere 300 de familii din judeţul Brăila

Familiile cu situaţie materială precară au rămas fără alocaţia pentru susţinere, iar de vină în aceste cazuri nu sunt copiii care au lipsit nemotivat de la şcoală, culmea prezenţi la cursuri, ci neconcordanţe în raportarea absenţelor. Acum s-au dispus anchete în şcoli.

În situaţia de  suspendare a alocaţiilor pentru susţinere sunt circa 300 de familii din judeţul Brăila, cu situaţie materială precară, şi asta nu din cauza absenţelor şcolare ale copiilor lor, ci pentru că raportarea datelor furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţen (ISJ) Brăila către Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) sunt confuze.

Directorul executiv al AJPIS Brăila, Adrian Ritzinger, a vortbit despre această situaţie în cadrul unei şedinţe a Colegiului Prefectural, susţinută la sediul Prefecturii, după ce reprezentantul Inspectoratului Şcolar Judeţean  a prezentat o informare privind măsurile luate la nivelul judeţului pentru prevenirea şi combaterea abandonului şcolar, precum şi a absenteismului.

Adrian Ritzinger a atras un semnal de alarmă  spunând că tabelele în care ISJ trebuie să comunice absenţele şcolare nu sunt complete, motiv pentru care au fost suspendate sute de alocaţii pentru susţinere.

„Tabelul are rubrici clare în care trebuie înscris numărul de absenţe sau se completează cu zero, dacă nu au fost deloc absenţe. Nu ştiu cum monitorizaţi situaţia absenţelor, pentru că pe primul semestru au fost 184 de copii neidentificaţi, în dreptul cărora nu a fost completată nicio rubrică în tabel, iar în semestrul al doilea, încă 106. Sunt aproape 300 de situaţii în care am eliminat beneficiul respectiv pentru familie. Am suspendat ajutorul pentru toată familia acestor elevi, chiar dacă existau şi copii care frecventează şcoala, iar rolul acestui beneficiu de asistenţă socială este tocmai combaterea absenteismului. Corespondenţa cu ISJ nu ne-a lămurit, de aceea am dispus anchete sociale la şcoli, şi rugămintea mea este ca situaţia absenţelor să fie monitorizată de un om specializat în informatică“, a spus Adrian Ritzinger.

În replică, inspectorul şcolar Diana Bratosin a motivat că nu se ocupă de această problematică, fapt care a atras critici atât din partea prefectului Gheorghi Obreja cât şi a subprefectului Cătălin Grosu, care au catalogat ca lipsă de respect delegarea unui reprezentant al instituţiei care nu este în temă cu subiectul dezbătut.

Potrivit legii, o familie săracă poate primi de la stat între 30 şi 200 de lei ca alocaţie de susţinere. Condiţia de bază este ca niciunul dintre copii să nu acumuleze în catalog mai mult de 10 absenţe pe semestru.

http://adevarul.ro/locale/baia-mare/sunt-clasa-viii-a-nu-stiu-citeasca-intampla-intr-o-localitate-maramures-1_525ec8d5c7b855ff56455e08/index.html

Sunt în clasa a VIII-a şi nu ştiu să citească. Se întâmplă într-o localitate din Maramureş

Caz alarmant în localitatea Coltău. Aproximat 300 de copii frecventează cursurile a două şcoli din cadrul comunităţilor de romi, însă o parte dintre ei, deşi au ajuns până în clasele finale, nu ştiu să citească şi să scrie.

În această după amiază prefectul judeţului Maramureş, Anton Rohian, s-a deplasat în   localitatea Coltău pentru a analiza modul în care copiii de etnie romă frecventează cursurile şcolare. Acesta a trecut pe la cele două şcoli din cadrul comunităţii de romi din Coltău, unde sunt înscrişi la această ora, circa 300 copii, din care 100 preşcolari,  restul  fiind elevi ai claselor 0-VIII.

 

Concluziile de la faţa locului nu sunt deloc fericite. Cu toate că majoritatea elevilor frecventeaza cursurile şcolare, aceştia ajung în clasa a VIII cu mari deficienţe de scriere şi citire, fără a  stăpâni noţiunile elementare din materiile de bază. Astfel, Rohian  a solicitat ca în cel mai scurt timp să aibă o întâlnire cu părinţii elevilor  şi  reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Maramureş, în vederea analizării  cauzelor care au dus la situaţia şcolară precară a elevilor romi din Coltău. „Sunt îngrijorat de ceea ce văd. Trebuie lucrat mai intens cu elevii romi, pentru a cunoaşte notiuni elementare la materiile de baza, cu accent pe pregătirea  preşcolarilor. Trebuie conştientizaţi şi părinţii de importanşa pregătirii şcolare, în vederea integrării în societate a acestor copii. De asemenea, foarte important este şi aportul cadrelor didactice, care trebuie să dea dovada de   multă răbdare şi perseverenţă cu elevii din etnia romă” a spus prefectul.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013101792283/Social/Alocatiile-copiilor-raman-nemajorate-Asa-au-decis-parlamentarii-USL.html

Alocațiile copiilor rămân nemajorate. Așa au decis parlamentarii USL

Propunerea legislativă care prevede majorarea de la 42 la 200 de lei a alocației pentru copiii cu vârste cuprinse între 2 și 18 ani a fost respinsă, miercuri, de Senat, după mai multe schimburi de replici între putere și opoziție. Proiectul, care are caracter organic, a întrunit 41 de voturi „pentru“, 51 de voturi „împotrivă“ și 9 „abțineri“, insuficiente pentru a fi adoptat.

Inițiativa primise raport comun de respingere din partea Comisiilor pentru buget-finanțe și muncă ale Senatului.

Proiectul de lege a fost inițiat de parlamentari aparținând tuturor gru­pu­rilor, printre care și președintele Comisiei pentru muncă, Liviu Pop (PSD). Actul prevede modificări în Legea 61/1993 privind alocația de stat pentru copii.
În expunerea de motive, inițiatorii precizează că un copil român primește o alocație în valoare de aproximativ 7 euro, adică „de 35 de ori mai mică decât alocația unui copil din statele UE, care beneficiază în medie de 210 euro“.

„În timp ce, în România, cuantumul indemnizației lunare este același pentru toți copiii, în țările dezvoltate, alocația reprezintă între 8 și 15 la sută din salariul mediu lunar al unui părinte“, mai arată inițiatorii propunerii de lege.
În timpul dezbaterilor de miercuri, senatorul PSD Șerban Nicolae a anunțat că social-democrații vor vota împotriva inițiativei de majorare a alocației pentru copii.
„Poate că e momentul că un Guvern al României să rezolve problema, în fapt nerezolvată față de stat, pentru copii. Cinstit vorbind, o bună parte din aceste sume de bani nu ajung la copiii care sunt teoretic titularii dreptului acordat de stat. (…) Problema principală este modalitatea prin care putem verifica faptul că aceste sume de bani sunt folosite așa cum este intenția onorabilă inițială“, a spus el.
În replică, senatorul PDL Dumitru Oprea a spus că nimeni cu poate veni în Par­lament cu astfel de „argumente puerile“. Potrivit acestuia, România se află pe locul 168 în lume, „în coada Africii“, în ceea ce privește raportul dintre alocația anuală primită de copii și Produsul Intern Brut. El a menționat că dacă această inițiativă legislativă ar fi adoptată, România ar urca pe locul 89 în această ierarhie.
Liderul senatorilor PSD a remarcat că sala se animă de fiecare dată când în Senat se discută proiect care are impact electoral și că, în loc să vină cu propuneri concrete, opoziția face simple declarații politice și a cerut sistarea dezbaterilor.
Senatul a respins acest proiect ca primă Cameră sesizată.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/elevii-doljeni-s-ar-putea-reintoarce-la-uniforme-1062464.html

Elevii doljeni s-ar putea reîntoarce la uniforme

Conducerile şcolare din mai multe instituţii de învăţământ din judeţul Dolj repun în discuţie reintroducerea uniformelor şcolare.

Subiectul a fost intens dezbătut în primele zile de şcoală, însă unii dintre părinţi nu au fost de acord. Prin urmare, elevii au început noul an şcolar fără o ţinută obligatorie. „Este decizia fiecărei instituţii în parte de a hotărî acest lucru împreună cu comitetele de părinţi. În unele şcoli s-a hotărât deja, iar în altele se va pune în discuţie, săptămâna viitoare, reintroducerea uniformelor. Este vorba de Colegiile Carol, Buzeşti, dar şi de altele”, a declarat pentru EVZ inspectorul general al Inspectoratului şcolar Dolj, Georgică Bercea.

„Nu ştiu care este profesoara şi care este eleva”

Părerile sunt împărţite când vine vorba de obligativitatea uniformei şcolare. “Asta pentru că unii dintre părinţi preferă să îşi trimită copiii la şcoală îmbrăcaţi în haine civile. Consideră că este o formă de democraţie”, ne-a spus un dascăl. Balanţa înclină însă în rândul părinţilor pentru reintroducerea uniformei şcolare.

Măsura este privită cu ochi buni în comitetele de părinţi, pe de-o parte din punct de vedere financiar, iar pe de alta, din punct de vedere al respectului faţă de profesor şi şcoală. „Cei mai mulţi dintre părinţi ne dorim să ne vedem copiii îmbrăcaţi în uniformă. Dar să fie obligatoriu! Nu este normal să-i vezi ca la circ. Totuşi, şcoala este o instituţie de educaţie. Când merg la şedinţe, nu ştiu care este profesoara şi care este eleva. Şcoala are nevoie să impună respect, pentru a fi respectată !”, a declarat o mămică, Alina Vasile.

Cert este că, în judeţ s-a mai încercat reintroducerea uniformei însă, s-a renunţat la idee tot din cauza părinţilor care nu s-au pus de acord între ei. „Deşi pentru învăţământul primar este reglementată uniforma şcolară, nu se prea respectă”, a mai spus inspectorul general Bercea. Ultimul scandal petrecut recent pe această temă a avut loc la şcoala din Giubega. Măsura a fost contestată de părinţii elevilor de la clasele primare, pentru că ţinuta ar fi subţire, iar în şcoală este frig şi toaletele sunt în curte. Pe de altă parte, lipsa magazinelor de specialitate, este o realitate în judeţul Dolj.

Proiect de lege uniformă

De altfel, 43 de deputaţi şi senatori PSD, PNL şi PC au iniţiat un proiect de lege pro uniforma şcolară ce a fost depus la Senat. Dacă parlamentarii vor fi de acord cu proiectul de lege, în şcoli ar putea deveni din nou obligatorie uniforma în toate unităţile de învăţământ preşcolar şi preuniversitar. Iniţiatorii doresc ca astfel să fie recreat “spiritul de respect între omul de la catedră şi elevul din bancă”.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/programul-mere-in-scoli-continua-cat-da-statul-pentru-fructele-elevilor-1062435.html

Programul “Mere în școli” continuă. Cât dă statul pentru fructele elevilor

Elevii români vor primi mere gratuite, pentru o perioadă de 85 de zile de cșolarizare, cu cinci zile mai puțin decât anul trecut. Statul va da cîte 37 de bani pentru fiecare fruct.

Guvernul a adoptat recent o hotărâre de guvern care resuscitează programul “Mere în școli”.

Astfel, elevii vor primi mere proaspete, românești, în limita valorii zilnice de 0,37 lei/elev, însă numai jumătate de an școlar. Bugetul acestui program pentru anul şcolar în curs este de 61.282,66 mii lei. În acești bani intră însă și activitățile recreative care constau în vizite la ferme şi staţiuni de cercetare pomicolă, la expoziţii şi târguri de profil, concursuri tematice cu premii care să le stârnească copiilor interesului faţă de grădinărit şi pomicultură.

Guvernanții spun că această măsură va avea drept consecinţă stimularea producţiei interne de fructe, dar și fixarea unor obiceiuri alimentare sănătoase în rândul copiilor. Programul se află în cel de-al treilea an de derulare.

http://www.puterea.ro/social/specialistii-centrului-de-pregatire-vin-cu-o-oferta-de-meditatii-pentru-bacalaureat-79803.html

Specialiştii Centrului de Pregătire vin cu o ofertă de meditaţii pentru Bacalaureat

Meditaţii, pregătire suplimentară, învăţat non-stop – toate aceste metode par să nu mai dea roade în privinţa elevilor care nu reuşesc să promoveze bacalaureatul. Experţii au ajuns la concluzia că pentru pregătirea acestor copii este nevoie de metode educaţionale adaptate fiecărui elev în parte.

Specialiştii Centrului de Pregătire BAC (CPB) au încercat să găsească soluţii pentru aceste probleme în cadrul unui seminar la care au participat atât elevi, cât şi părinţi. „Eu cred că primul pas este a înţelege că meditaţia nu este acelaşi lucru cu pregătirea. Dacă 85% din copii fac meditaţii, de ce doar 50% reuşesc să treacă examenul de bacalaureat? Şi mai surprinzător este că 80% au reale dificultăţi la matematică sau limba română. Poate că ceva nu merge. Iar pentru a schimba ceva, este important ca cineva să înceapă”, a explicat Ritu Cazacu, Project Manager al Centrului de Pregătire BAC.

CPB este un centru privat de studiu, care oferă o abordare individuală a elevului, folosind metode educaționale adaptate fiecărui copil. Metodele de predare și curriculumul iau în calcul nivelul de pregătire al fiecărui copil. În primul an de activitate, 97% din elevii CPB au luat examenul de bacalaureat.

„În viziunea noastră, conceptul de pregătire este unul complex şi include, pe lângă pregătirea academică (la materii precum matematică, limba română, geografie, biologie, chimie etc.) şi pregătirea fiziologică, prin nutriţie adecvată, dar şi pregătire psihologică şi consultanţă în carieră – pregătire pentru luarea unei decizii privind cariera şi pregătire pentru aplicarea acestei decizii”, a spus Dorina Nică, psiholog şi consilier în carieră.

Echipa CPB de consilieri și psihologi lucrează îndeaproape cu elevii și părinții de-a lungul anului, ajutându-i să depășească obstacolele inerente unui program intensiv de pregătire. Alături de pregătirea pentru bacalaureat, CPB oferă și programe de studiu pentru admiterea la Facultatea de medicină și Facultatea de drept.

Metodologie

Toți profesorii CPB sunt parte integrantă din procesul de învățare, adaptându-se permanent celor mai noi tendințe din educație precum și nivelului fiecărui elev. Utilizând metodologii de învățare folosite cu succes la nivel global, CPB combină 40 de ore de pregătire teoretică și practică pentru subiectele studiate, totul combinat cu sesiuni de consultanță psihologică, sfaturi de nutriție și consiliere în carieră. În cadrul orelor de consiliere, elevul are ocazia de a-și descoperi punctele forte și slabe și de a stabili obiective clare și mijloacele pentru a-și atinge respectivele obiective. Orele de nutriție și de consultanță psihologică au rolul de a permite elevului obținerea unui echilibru între starea fizică și mentală, necesare pentru a îmbunătăți sesiunea de pregătire. În același timp, părinții beneficiază de consultanță lunară cu personalul CPB, pentru a putea monitoriza progresul copilului și pentru a învăța noi tehnici prin care pot să susțină efortul său. Mai multe despre metodologia CPB găsiți la adresa: http://www.centrupregatirebac.ro/metodologie/.

Ofertă

În oferta CPB sunt incluse trei module pentru elevii care se pregătesc de susţinerea bacalaureatului. Preţurile sunt cuprinse între 2.165 lei şi 5.675 lei per program, în funcţie de numărul de materii la care se face pregătire. Sumele pot fi plătite în 2, 3 sau 4 tranşe egale.

http://www.romanialibera.ro/multimedia-video/dezbatere-cu-raluca-turcan-cum-ar-trebui-sa-arate-un-sistem-de-educatie-performant-315360.html

DEZBATERE cu Raluca Turcan: Cum ar trebui să arate un sistem de educaţie performant

Raluca Turcan, deputat PDL, membru pentru educaţie în Guvernul Alternativă, vorbeşte în ediţia din 16 octombrie a emisiunii Dezbaterile RL despre contextul politic actual, perspectivele dreptei în România şi despre cum ar trebui să arate un sistem de educaţie performant.

Floare Comşea analizează alături de invitaţii săi, oameni de afaceri sau persoane publice importante, subiectele momentului din domenii precum economic, social sau politic. Urmăreşte emisiunea radio online „Dezbaterile României libere” pe romanialibera.ro şi radiolynx.ro în fiecare miercuri între orele 15.00-16.00.

 

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/studii-in-strainatate/riuf-2013-studenti-1_525e937fc7b855ff56441fe5/index.html

RIUF 2013 Care sunt cele mai populare destinaţii de studiu ale români şi ce ar trebui să ştie despre ele

Destinaţiile preferate de tinerii români care pleacă la studii în străinătate sunt în primul rând Marea Britanie, urmată de Danemarca, unde studiile sunt gratis, Olanda şi apoi Suedia. Studenţii preferă aceste ţări în principal fiindcă se predă în limba engleză şi pentru că au universităţi prestigioase care oferă specializari adaptate cerinţelor pieţei muncii de azi, spun specialiştii.

Tinerii interesaţi să plece la studii în străinătate se pot informa în acest weekend de la târgul RIUF din Bucureşti, despre ofertele a 70 de universităţi de pe patru continente (Europa, SUA, Asia şi Australia). Reprezentanţii acestora  vor oferi informaţii despre taxele de şcolarizare, posibilităţi de finanţare, programele disponibile şi procesul de aplicare.

Târgul va putea fi vizitat sâmbătă (19 octombrie) între 10:00 – 17:00 şi duminică (20 octombire), între 10:00 – 16:30, la Sala Palatului.

24 din cele peste 70 de universităţi şi instituţii prezente la RIUF vor oferi burse, al căror cuantum total se ridică la peste 500.000 de Euro. Bursele pornesc de la 1.000 de lire pe an (aproximativ 1.200 de euro) şi pot ajunge chiar la peste 60.000 de dolari (aproximativ 45.000 de euro) pentru un program de MBA în Statele Unite.

Puteţi consulta AICI lista completă a universităţilor care vor participa la târg.

Cele mai căutate destinaţii: Marea Britanie şi Danemarca

Chiar dacă taxele sunt foarte mari, în Anglia variază între 7.500 şi 9.000 de lire sterline (8.800 – 1.000 euro), tinerii nu sunt descurajaţi fiindcă se pot împrumuta de la guvernul britanic sau pot aplica pentru burse. De fapt, cea mai mare problemă a lor este cum să îşi asigure traiul.

În Danemarca, spre exemplu, studiile sunt gratis, însă nivelul de trai este unul dintre cele mai ridicate din lume şi costă pe măsură. În Olanda şi în Marea Britanie, există şi restricţii pe piaţa muncii pentru studenţi cum ar fi nevoia unui permis de muncă pentru a lucra, precizează consilierul Edmundo Cristina Voinea.

Ea a explicat pentru adevarul.ro că familiile tinerilor care vor să plece la studii în străinătate trebuie să îi susţină financiar la început, fiindcă, dacă nu au niciun fel de sprijin, le va fi foarte greu să se descurce.

Taxe anuale de 40.000 în Elveţia

„Majoritatea aleg Marea Britanie şi ţările scnadinave fiindcă se poate studia în limba engleză, pe care o stăpânesc foarte bine. În Statele Unite pleacă de obicei studenţi foarte focusaţi într-o anumită direcţie. Sunt două categorii de studenţi aici: cei care îşi permit să plătească taxele de peste 15.000 de dolari (11.000 euro), uneori mai mari de 25.000 de dolari (18.400 de euro), sau cei care sunt foarte bine pregătiţi şi pot obţine o bursă Fullbright. SUA nu este singura ţară care are asemenea taxe, în Elveţia se poate ajunge şi la 40.000 de euro pe an”, spune consilierul.

Ea a mai explicat că nu prea există cereri pentru stduiile universitare în Asia, pentru că nu există burse şi costurile sunt foarte mari. „Noi avem parteneriate, spre exemplu în Coreea de Sud, dar taxele universitare se ridică la 16.000 de dolari (21.600 euro), nu sunt burse, iar cazarea ajunge la 1.000 – 2.000 de dolari (730 – 1.400 euro) şi costurile de trai – 350 de dolari/lună (250 euro)”, a explicat Voinea.

Cum se aplică la studii în Marea Britanie

Aplicaţiile la universităţile britanice se pot face prin platforma naţională online UCAS, care le centralizează şi le trimite apoi la universităţi.

Ca formalitate de bază, trebuie completat un formular ce vine din partea UCAS. Formularul completat se trimite împreună cu documentaţia solicitată prin poştă, către Student Loans Company, la adresa specificată. Documentaţia cuprinde adesea copii legalizate, dar niciodata documente original.

„Data limită pentru depunerea aplicaţiilor la universităţile britanice, prin sistemul UCAS, este ora două dimineaţa în ziua de 16 ianuarie 2014, pentru România, dar este de preferat ca elevii să aplice cel târziu cu două zile înainte, pentru a evita posibile probleme cu plata online a celor 23 de lire sterline (19 de euro) pentru aplicaţie”, a explicat pentru adevarul.ro, profesorul Simon Parker, care de 10 ani pregăteşte elevii români pentru admitere în Marea Britanie.

Un candidat poate să aplice la maximum cinci universităţi pentru care are nevoie de recomandări şi de un eseu de motivaţie, care este este foarte important. Din păcate, aplicaţiile pentru specializările de medicină, medicină dentară şi medicină veterinară, cât şi la prestigioasele universităţi Oxford şi Cambridge, s-au încheiat săptămâna trecută, miercuri.

Spre ce universităţi şi specializări se pot orienta studenţii

„Anul trecut, cea mai populară destinaţie a studenţilor pe care i-am pregătit a fost Universitatea din Lancaster, în principal fiindcă sunt pe locul întâi în rândul universităţilor britanice în ceea ce priveşte studiile de Marketing. Alte universităţi populare în rândul românilor sunt Exeter, University College London (UCL), London Queen Mary, Oxford şi Cambridge. Anul acesta, universitatea cea mai atractivă datorită noii specializări Management Science se pare că este UCL”, a explicat Parker.

Profesorul britanic le recomandă tinerilor care vor să urmeze o anumită specializare, să se orienteze atent fiindcă, în unele domenii cum ar fi cel de Business, structura şi conţinutul programei pot varia foarte mult de la o universitate la alta. În schimb, Dreptul este un subiect care se studiază într-un mod similar la toate universităţile britanice.

Cât costă stidiile şi ce metode de finanţare există în Regatul Unit

Taxele universitare în Marea Britanie au fost ridicate, în urmă cu doi ani, la pragul de 9.000 de lire sterline pentru studiile de licenţă. Există şi universităţi care cer mai puţin, dar în general preţurile variază între 7.500 de lire/an şi 9.000 de lire.

În ceea ce priveşte finanţarea studiilor, studenţii se pot împrumuta de la guvernul britanic, angajându-se să plătească datoria după absolvire atunci când vor avea un job unde sunt plătiţi destul de bine ca să îşi permită rambursarea. Cel mai devreme, ei pot să înceapă să-şi plătească datoria la opt luni după absolvire.

„Pragul salarial pentru a începe să-şi plătească datoria este de minimum 21.000 de lire sterline pe an (25.000 euro) dacă rămân în Marea Britanie şi de 15.000 de lire (17.000 euro) în cazul în care absolvenţii se angajează în România”, a explicat Parker. Dacă pentru a studia în Anglia studenţii trebuie să plătească 9.000 de lire sterline sau să se îndatoreze la guvernul britanic, în Scoţia, studiile universitare sunt gratis, dar şi competiţia este foarte mare.

Preţurile unei camere de cămin în campus variază de la 70 la 160 de lire sterline, pe săptămână, adică 280 – 480 de lire pe lună. Chiria unei camere în privat variază de la 150 – 400 de lire pe lună, la care se adaugă şi utilităţile 970 de lire, în medie. Bineînţeles, preţurile variază în funcţie de oraş.

Mâncarea costă în jur de 40 de lire pe săptămână, adică 160 de lire/lună, abonamentul de internet este în jur de 35 de lire/lună, o cartelă telefonică, în jur de 15 lire, însă cel mai scump este transportul: un bilet de autobuz este între 1,40 lire – 2,50 lire/călătorie şi un bilet de metrou – 2,10 lire – 4,5 lire/călătorie.

Studiile universitare în Danemarca

Primul lucru pe care trebuie să-l ştie cei care se gândesc să-şi aleagă această destinaţie este că nu plătesc taxe universitare, studiile sunt gratis, iar sistemul de învăţământ este axat îndeosebi pe partea practică.

Faţă de Marea Britanie, unde admiterile se fac de foarte devreme, aplicaţiile pentru Danemarca se deschid după data de 1 februarie, când apare formularul standard de admitere şi se termină pe data de 15 martie. Toate aplicaţiile se fac, începând de anul acesta, online. Pentru a fi eligibil trebuie ca mediile din liceu să fie mai mari de 8.

Candidaţii au nevoie de un dosar care conţine următoarele: foaia matricolă cu mediile din liceu, diploma de bacalaureat şi un test de limba engleză recunoscut internaţional, de regulă IELTS, TOEFL sau Cambridge Advanced. Pe lângă aceste documente mai au nevoie de una sau două scrisori de recomandare de la profesorii din liceu şi un eseu personal în care să motiveze de ce îşi doresc să studieze la o universitate din Danemarca şi ce crede că îi recomandă pentru a studia într-un mediu internaţional.

Pentru a fi student în Danemarca, un tânăr român trebuie să dispună lunar de aproximativ 600- 700 euro şi, spre deosebire de Olanda sau Marea Britanie, nu este nevoie de permis de muncă pentru a lucra, însă nu poate să muncească mai mult de 20 de ore pe săptămână, iar salariul minim trebuie să fie de 13 euro/oră. Tot ce trebuie să facă pentru a avea drept de muncă este să se înscrie la primăria oraşului în care studieză.

În ceea ce priveşte costurile de trai, chiriile camerelor de cămin variază între 260 de euro şi 530 de euro, un abonament de autobuz costă 40 de euro, iar închirierea unei biciclete este 4 euro. Mâncarea costă în jur de 130 – 260 de euro pe lună.

Olanda, una dintre destinaţiile favorite ale studenţilor români

Olanda a fost prima ţară europeană continentală care a organizat programe de studiu în limba engleză. Acum există 39 de universităţi de ştiinţe aplicate şi 19 universităţi de cercetare unde se pot studia peste 1.700 de programe cu predare  în limba engleză.

Ca să aplici la universitate, trebuie să te înscrii pe platforma Studielink, o condiţie impusă de către majoritatea universităţilor olandeze atât pentru studiile de licenţă, cât şi pentru cele de master.

Taxele de şcolarizare sunt doar cu puţin mai mari decat cele din România, Olanda situându-se însă pe locul 3 în lume în ceea ce priveşte sistemul educaţional, comparativ cu costurile asociate.

Majoritatea universităţilor din Olanda percep o taxă de şcolarizare de 1.835 de euro/an, care poate să fie acoperită printr-un împrumut guvernamental (fără dobândă), de care pot să beneficieze şi românii, în calitate de cetăţeni ai Uniunii Europene. Împrumutul urmează să fie rambursat abia la doi ani după terminarea studiilor, în rate lunare. În conditiile în care demonstrează că lucrează part-time un anumit număr de ore pe lună, studenţii pot obţine o bursă de până la 500 euro/lună.

În Suedia nu se plătesc taxe universitare

Şi în Suedia studiile universitare sunt gratis, motiv pentru care este o destinaţie foarte căutată, dar costurile de întreţinere sunt foarte mari. Însă pentru a obţine o diplomă, studenţii nu trebuie să se înscrie la un program complet.

În majoritatea domeniilor îşi pot crea propriul set de materii pe care le vor studia chiar de la diverse universităţi, însă există câteva excepţii, cum ar fi programele de medicină, farmacie şi asistenţă medicală, cât şi o parte dintre programele de inginerie.

O altă veste bună e că în Suedia studenţii au drept de muncă nelimitat. Costurile de trai sunt destul de ridicate, cazarea costă între 3.250 – 4.500 de coroane suedeze (368 euro – 510 euro), iar abonamentul de autobuz costă 400 de coroane pe lun (45 de euro).

 

http://adevarul.ro/educatie/universitar/burse-studentii-anul-v-facutatile-farmacie-1_525ec181c7b855ff564532d0/index.html#

Burse pentru studenţii din anul V de la facutăţile de Farmacie

Studenţii de anul V de la facultăţile de farmacie din toată ţara au posibilitatea să participe într-un program de burse oferite de una din farmaciile de lanţ din România. Astfel, timp de două săptămâni, în perioada 4-15 noiembrie, studenţii vor fi integraţi într-un program de învăţare practică în farmacii. Cei mai buni vor fi selectaţi şi vor primi oferte ferme de angajare.

Concret, studenţii care răspund profilului dorit vor fi incluşi într-un program educaţional care prevede instruire din partea unor farmacişti cu experienţă pe parcursul unei perioade de două săptămâni de educaţie practică. Cei mai buni tineri vor fi angajaţi după absolvirea Facultăţii de Farmacie.

În plus, aceştia vor beneficia de un amplu program de pregătire, plan de dezvoltare a carierei pe termen mediu şi lung, concediu plătit pentru pregătirea şi susţinerea examenului de licenţă şi posibilitatea de a accesa în câţiva ani poziţii de management în cadrul companiei.

„Urmărim să atragem în companie tineri cu potenţial, bine pregătiţi din punct de vedere al cunoştinţelor teoretice, dar şi entuziaşti, curioşi şi dornici să înveţe. Finalizarea studiilor este prioritară, dar şi practica este importantă, cu atât mai mult cu cât urmează să intre în scurt timp în piaţa muncii”, a declarat Iuliana Morlova, director resurse umane.

Pentru a se înscrie în program, tinerii interesaţi sunt nevoiţi să trimită o aplicaţie din care să reiasă motivele pentru care vor să urmeze profesia de farmacist. Ulterior, scrisoarea trebuie trimisă la următoarea adresă: recrutare@farmaciiledona.ro.

Programul este aflat la a doua ediţie. Ediţia de primăvară-vară 2013 a integrat peste 70 de studenţi la Farmacie din toată ţara în programe de învăţare practică. Programul va continua pe parcursul anului 2014 şi se va adresa tuturor centrelor universitare mari.

Programe similare de sprijinire a tinerilor interesaţi de domeniul farmaceutic au dezvoltat şi farmaciile Sensiblu şi HelpNet.

http://adevarul.ro/educatie/studii-in-strainatate/riuf-2013-universitatile-detop-vin-bucuresti-1_525e3eaac7b855ff564205c3/index.html

RIUF 2013: Universităţile de top vin la Bucureşti

7 universităţi din top 50 mondial vin în acest week-end la RIUF, the Romanian International University Fair, cel mai mare târg internaţional de universităţi. La Bucureşti pe 19-20 octombrie, la Sala Palatului, tinerii români pot discuta cu reprezentanţii instituţiilor din străinătate despre ce înseamnă să fii student la o facultate renumită.

În plus, alte 70 de universităţi de pe 4 continente (Europa, SUA, Asia şi Australia) vor oferi informaţii despre taxele de şcolarizare, posibilităţi de finanţare, programele disponibile şi procesul de aplicare. Cu o ofertă de mii de programe, destinaţii cu taxe de şcolarizare 0 sau burse de până la 100% din taxa de şcolarizare, vizitatorii îşi vor găsi o ofertă care să li se potrivească.

Universităţi de top prezente la Bucureşti

RIUF este singurul eveniment la care vor veni reprezentanţi ai universităţilor de top din lume, fiind o ocazie unică de a afla cum se desfăşoară procesul de aplicare şi care sunt cele mai importante criterii de admitere. Astfel, pe parcursul celor 2 zile, reprezentanţi de la Harvard, Stanford, Cambridge, King’s College London, Hong Kong University of Science and Technology, University College London şi Imperial College London vor avea sesiuni de prezentare despre ce înseamnă să fii student la o universitate de top din lume.

În plus, participanţii la târg vor avea acces la zeci de standuri ale universităţilor din Marea Britanie, Franţa, Germania, Olanda, Austria şi alte 10 ţări, la standuri ale organizaţiilor care desfăşoară programe de dezvoltare personală şi profesională. De asemenea, vizitatorii vor putea găsi cursuri de limbi străine, reduceri la cărţi de pregătire pentru testele necesare la admiterea în străinătate şi multe altele. Lista completă a expozanţilor poate fi văzută aici.

Pentru a naviga mai uşor prin lista lungă de universităţi, vizitatorii au la dispoziţie o platformă în care să vadă ce universităţi desfăşoară programe din domeniile de interes pentru ei. Astfel, pot veni pregătiţi la eveniment pentru a obţine informaţii personalizate privind aplicaţia lor. Platforma poate fi accesată aici.

Prezentări despre oportunităţile disponibile

La RIUF au loc şi sesiuni de prezentare, menite să-i ajute pe cei ce vor să afle mai multe detalii despre studiul într-o anumită ţară sau la o anumită universitate. În cadrul lor vor fi prezentate informaţii despre diferitele sisteme academice şi particularităţile lor, despre campusurile şi activităţile extra-şcolare pe care universităţile le au pentru studenţi, despre paşii necesari realizării unei aplicaţii la studii în străinătate, dar şi despre oportunităţile de carieră şi modul în care universităţile îşi ajută absolvenţii să aleagă domeniul potrivit.

Aceste sesiuni sunt menite să ofere participanţilor informaţii complete, pe care să le ia în considerare atunci când evaluează programele de studiu şi destinaţiile potrivite pentru ei. Pentru a participa la prezentări, este necesară înscrierea pe site-ul RIUF.

Consiliere gratuită

Vizitatorii târgului pot să participe la sesiuni de consiliere gratuită în carieră şi pentru realizarea aplicaţiei la studii în străinătate. Astfel, pe baza unui test, ei pot afla care sunt domeniile potrivite pentru ei, în funcţie de aptitudinile şi pasiunile lor. Apoi, cu ajutorul consilierilor EDMUNDO, vizitatorii pot găsi programele de studiu din domeniile respective, în ţările de interes pentru ei. În plus, consilierii îi pot sprijini în realizarea unei aplicaţii competitive şi îi pot ajuta cu toate informaţiile necesare până ajung să fie studenţi internaţionali.

Burse în valoare de peste 500.000 de Euro

24 din cele peste 70 de universităţi şi instituţii prezente la RIUF vor oferi burse, al căror cuantum total se ridică la peste 500.000 de Euro. Bursele pornesc de la 1.000 de lire pe an (aproximativ 1.200 de euro) şi pot ajunge chiar la peste 60.000 de dolari (aproximativ 45.000 de euro) pentru un program de MBA în Statele Unite. Lista completă a burselor accesibile la târg poate fi găsită pe site.

Pentru a participa la târg este necesară înscrierea pe site.

Detalii pe www.riuf.ro.

http://adevarul.ro/locale/constanta/constanta-gazduieste-premiera-riuf-targul-universitatilor-europa-est-1_525e7902c7b855ff5643773f/index.html

Constanţa găzduieşte în premieră RIUF – Târgul Universităţilor din Europa de Est, Ediţia de toamnă 2013

Constanţa este al doilea oraş al ţării care găzduieşte în această toamnă Târgul de universităţi din România şi Europa de Est – RIUF. Evenimentul se va desfăşura la data de 22 octombrie, la hotelul Ibis din Constanţa, între orele 10 şi 17. La Bucureşti RIUF va avea loc în zilele de 19 şi 20 octombrie, iar la Timişoara – la 24 octombrie.

Romanian Internaţional University Fair – RIUF este cel mai mare eveniment educaţional din România şi Estul Europei. Anual, peste 100 de instituţii educaţionale, din peste 20 ţări, vin să interacţioneze direct cu tinerii români interesaţi de studii internaţionale.

Mii de elevi de liceu şi studenţi au plecat la studii în străinătate, în perioadă 2005-2013, după ce au venit la RIUF şi au obţinut toate informaţiile necesare realizării procesului de aplicare. Cei peste 10.000 vizitatori aşteptaţi la Ediţia de Toamnă RIUF 2013 se vor alătura celor peste 110.000 vizitatori care au venit la cele 12 ediţii anterioare RIUF.

RIUF este locul unde vizitatorii pot să obţină informaţii reale despre studiul internaţional, chiar de la reprezentanţi ai universităţilor din străinătate. De peste 8 ani, târgul creează o legătură directă între studenţii români şi mediu academic internaţional, uşurând procesul de admitere la o universitate din afara ţării.

La târg găseşti oportunităţi de studiu în România şi în afara ţării, informaţii despre sute de programe de licenţă şi master, unele dintre care nu se desfăşoară în România, sute de burse pentru studiul internaţional, dar şi oportunităţi de dezvoltare personală dacă te hotărăşti să rămâi în ţară. La RIU poţi discuta cu români care acum studiază în străinătate şi vin să-ţi povestească despre experienţa lor şi cum se descurcă acolo. Îi poţi găsi la aproape fiecare stand, iar lista universităţilor prezente la târg o poţi consulta aici. „Vrei să studiezi în străinătate, dar universitatea la care vrei să mergi nu vine la RIUF? Consilierii EDMUNDO şi Universalio prezenţi la eveniment te pot ajută în procesul de aplicare pentru orice universitate din lume. Vino să discuţi cu ei la târg şi să afli cum te pot aduce mai aproape de a fi student internaţional“, este invitaţia organizatorilor.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013101792243/Social/Stagiul-de-pregatire-dupa-facultate-ar-putea-deveni-obligatoriu.html

Stagiul de pregătire după facultate ar putea deveni obligatoriu

Stagiatura ar putea deveni obliga­torie în rândul tuturor absolvenților de studii universitare, indiferent de specialitatea pe care au studiat-o. În curând, orice absolvent de facultate ar putea fi obligat să devină stagiar, pe o perioadă de șase luni, înainte de a munci într-o companie cu acte în regulă. Proiectul de lege care prevede acest lucru a fost votat deja în Senat și rămâne de văzut dacă va trece și de Camera Deputaților.

Orice absolvent de studii superioare va fi obligat să efectueze, timp de 6 luni, o perioadă de stagiatură la o companie. Potrivit proiectului de act normativ, în cele 6 luni, cât va fi perioada de stagiatură la o companie, absolvenții de studii superioare își vor aprofunda cunoștințele teoretice și vor învăța, practic, ce înseamnă meseria respectivă. Și angajatorul va avea de câștigat: acesta va primi 250 de lei pentru fiecare tânăr școlit în firmă. Dacă absolventul va fi dat afară înainte de termenul de 6 luni, patronul va fi obligat să restituie banii. Potrivit statisticilor, din cei peste 400.000 de șomeri înregistrați, la ora actuală, la nivel național, în jur de 3.500 sunt cu studii superioare. În acest moment, stagiatura este legalizată doar pentru medici, avocați și notari, însă domeniile ar putea fi extinse astfel însât orice absolvent de studii superioare să beneficieze de această pregătire înainte de a semna primul său contract de muncă.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/ubb-va-pregati-specialisti-in-evaluarea-programelor-europene-315410.html

UBB va pregăti specialişti în evaluarea programelor europene

Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj va pregăti specialiştii de top care vor evalua politicile publice şi programele europene. Este vorba de absolvenţii unui masterat, iniţiat ca rod al unui parteneriat cu Şcoala Naţională de Ştiinţe Politice şi Administrative din Bucureşti. Masteratul va fi lansat în data de 22 octombrie. „Autoritatea Naţională pentru Calificari a validat în august 2013 calificarea universitară de masterat „Evaluarea politicilor şi a programelor publice europene”, la propunerea Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) din Bucureşti, în cadrul proiectului „Cooperare inter-universitară pentru dezvoltarea de cursuri şi programe de masterat de calitate în domeniul evaluării de programe şi politici publice (EVAL-EPPP)” (POSDRU/ 18/1.2/G/28682), implementat de SNSPA Bucureşti, în parteneriat cu Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca şi Universitatea din Oradea, co-finantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013: „Investeşte în oameni!”.

Validarea acestei calificari de master se bazează pe faptul că specializarea propusă are un caracter inovativ şi prezinta interes pentru comunitatea academică, fiind în acelasi timp conectată la cerinţele pieţei, atât la nivel national, cât şi internaţional. Programul masteral „Evaluarea politicilor şi a programelor publice europene” funcţionează la Universitatea Babeş-Bolyai în cadrul Departamentului de Studii Internaţionale şi Istorie Contemporană a Facultăţii de Istorie şi Filosofie, alături de celelalte specializări din aria domeniului Ştiinţe Politice”, spune unul dintre reprezentanţii Departamentului de Studii Internaţionale şi Istorie Contemporană, Alin Nicula. El a adăugat că această specializare  vine în întâmpinarea unei nevoi reale a societăţii transilvane, precum şi a celei din România, ca urmare a deficitului cronic de specialişti calificaţi în evaluarea propunerilor de proiecte cu finanţare din partea Uniunii Europene.

http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/vicepresedinta-comisiei-europene-neelie-kroes-participa-la-future-communities-in-bucuresti-315374.html

Vicepreşedinta Comisiei Europene, Neelie Kroes, participă la Future Communities în Bucureşti

Între 30 octombrie şi 1 noiembrie se desfăşoară Future Communities//Open Innovation Fair, primul târg de inovaţie prin tehnologie pentru dezvoltarea comunităţilor din România.

Vicepreşedinta Comisiei Europene şi Comisar pentru Agenda Digitală, doamna Neelie Kroes, precum şi Comisarul European pentru Agricultură, domnul Dacian Cioloş, vor participa la primul târg de inovaţie prin tehnologie pentru dezvoltarea comunităţilor. Future Communities// Open Innovation Fair 2013 este iniţiat de programul Biblionet şi Ministerul pentru Societatea Informaţională, sub Înaltul Patronaj al Guvernului României şi are loc în perioada 30 octombrie – 1 noiembrie la Biblioteca Naţională a României.

Vizita doamnei Kroes în România are loc într-un moment deosebit de important, imediat după Consiliul European din 24-25 octombrie 2013, pe agenda căruia figurează şi dezbateri privind Agenda Digitală, Inovare şi Servicii. Agenda Digitală pentru Europa este una dintre cele şapte iniţiative-pilot ale Strategiei Europa 2020 şi are obiectivul de a genera beneficii economice şi sociale durabile datorită unei pieţe unice digitale bazate pe internetul rapid şi ultrarapid şi pe aplicaţiile interoperabile, pentru a readuce Europa pe calea unei creşteri inteligente, durabile şi incluzive. Astfel, calitatea vieţii cetăţenilor va fi mult îmbunătăţită, datorită, de exemplu, ameliorării serviciilor de asistenţă medicală, implementării unor soluţii mai eficace de transport, unui mediu mai curat, unor noi posibilităţi de comunicare şi unui acces mai uşor la serviciile publice şi la conţinutul cultural. Potrivit datelor Comisiei Europene, sectorul ICT generează în mod direct 5% din PIB-ul european şi are o valoare de piaţă de 660 de miliarde EUR anual, având o contribuţie mult mai mare la creşterea globală a productivităţii (20% provenind direct din sectorul ICT şi 30% din investiţiile în ICT). În România, Stategia Naţională pentru Agenda Digitală este coordonată şi promovată de către Ministerul pentru Societatea Informaţională.

Deschiderea Future Communities Open Innovation Fair va fi făcută de către cei doi comisari europeni împreună cu Ministrul pentru Societatea Informaţională, Dan Nica, şi Paul-Andre Baran, Campionul Digital al României. În cadrul conferinţei vor avea loc o serie de seminarii şi se vor prezenta cele mai importante proiecte de implementare a tehnologiilor moderne precum şi nevoile şi soluţiile tehnologice aferente, în domenii precum educaţie, e-sănătate sau e-guvernare cu participarea reprezentanţilor Ministerelor Educaţiei şi Sănătăţii. Aceste tematici sunt structurate în jurul pilonilor Strategiei Naţionale Agenda Digitală pentru România.

Astfel, timp de 3 zile, participanţii vor intra în contact cu cele mai noi tehnologii destinate dezvoltării comunităţilor şi vor putea dezbate idei inovatoare care se pot transforma din programe pilot în politici adoptate la nivel naţional şi european. Mai mult, vor avea ocazia să privească cum arată lumea de mâine în concepţia viitoarelor generaţii, prin machete şi proiecte realizate de tineri inventatori. Vor fi prezente companii lider în domeniile lor, precum şi antreprenori care, prin ideile lor, au schimbat viaţa celor din jur. Future Communities//Open Innovation Fair 2013 îşi propune să prezinte, de asemenea, proiectele pilot care au schimbat deja comunităţile din România şi le-au adus mai aproape de societatea de mâine. De asemenea, evenimentul are rolul de a genera noi iniţiative şi parteneriate în domeniul inovaţiei între sectoarele public, privat şi civic.

Prin programul Biblionet, 2.300 de biblioteci au fost dotate cu echipament ITC şi software, peste 3.000 de bibliotecari au fost instruiţi în utilizarea computerului şi managementul bibliotecii, numărul persoanelor care trec pragul bibliotecilor publice aproape s-a dublat şi 500.000 de persoane au accesat pentru prima dată internetul la biblioteca publică. Paul Andre Baran, în calitate de „Campion Digital al României” la Comisia Europeană, promovează obiectivele Agendei Digitale Europene, accesul la tehnologie şi incluziune digitală pentru toţi cetăţenii.

Despre programul Biblionet în România

Biblionet este o iniţiativă a Fundaţiei Bill & Melinda Gates în valoare totală de 26,9 milioane de dolari pe o durată de 5 ani şi îşi propune facilitarea accesului la informaţie prin introducerea tehnologiei moderne în bibliotecile publice. În România sunt 2.876 de biblioteci în cele 41 de judeţe, dintre acestea, 89% sunt instituţii de dimensiuni mici, localizate în mediul rural. Programul Biblionet a dotat deja peste 2.300 de biblioteci locale cu peste 9.790 de calculatoare şi echipamente aferente pentru a oferi acces gratuit la internet şi a instruit aproape 3.000 de bibliotecari pentru a iniţia şi asista utilizatori în accesarea informaţiei.

Ministerul pentru Societatea Informaţională

Ministerul pentru Societatea Informaţională este coordonatorul şi promotorul Strategiei Naţionale pentru Agenda Digitală, care transpune Agenda Digitală pentru Europa 2020 la realităţile şi provocările specifice societăţii româneşti. Această strategie va constitui documentul-cadru pentru măsurile guvernamentale de promovare şi dezvoltare a societăţii informaţionale, punând accentul pe o dezvoltare coerentă bazată pe interoperabilitatea sistemelor. Ţintele stabilite de strategie sunt structurate în jurul a 4 piloni:

1. E-guvernare, Interoperabilitate, Cloud Computing şi Media Sociale

2. TIC în Educaţie, Sănătate şi Cultură

3. e-commerce, TIC şi cercetare-dezvoltare-inovare

4. Bandă largă şi infrastructura de comunicaţii de tip Next Generation Access

Pentru mai multe informaţii despre program accesaţi: www.biblionet.ro