Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 15.11.2013

PREUNIVERSITAR

Pricopie, despre solicitările dascălilor: nu se poate trece brusc de la o tăiere de 25% la o majorare de 100%

Ministrul Educaţiei Remus Pricopie susţine că educaţia a primit în plus aproape două milioane de lei în bugetul din 2014, bani care vor merge către salariile profesorilor debutanţi, drepturile câştigate în instanţă, modernizarea infrastructurii şcolare, către susţinerea olimpicilor şi decontarea transportului elevilor şi al cadrelor didactice. Însă, oficialul spune că nu se poate trece la o dublare a salariilor, aşa cum ar vrea dascălii. Ministrul Educaţiei Remus Pricopie spune că bugetul pe anul 2014 înseamnă un pas înainte pentru Educaţie şi că există voinţa de a majora în continuare finanţarea în învăţământ. Deşi consideră îndreptăţită dorinţa profesorilor de a primi mai mult, ministrul a explicat că, peste tot în lume, orice creştere se produce treptat. „Bugetul pe anul 2014 înseamnă un pas înainte pentru Educaţie. Creşterea de la 19,8 miliarde de lei, cât am avut anul acesta, la 21,7 miliarde pentru anul viitor este certă. Educaţia primeşte bani mai mulţi! După ani de subfinanţare, este firesc ca nevoile sistemului să fie mari. Orice creştere însă trebuie să fie raţională, sustenabilă, bazată pe potenţialul economiei”, a declarat ministrul Educaţiei, potrivit unui comunicat transmis joi seară. Oficialul a explicat că majorarea de buget se va regăsi în salariile profesorilor debutanţi, în veniturile tuturor cadrelor didactice care au câştigat în instanţă despăgubiri pentru tăierile făcute de fostul Guvern, în modernizarea infrastructurii şcolare, în susţinerea olimpicilor sau în decontarea transportului elevilor şi al cadrelor didactice. Bani mai mulţi în fiecare an, garanţia ministrului „Este firesc ca profesorii să-şi dorească mai mult, dar nicăieri în lume nu se poate trece brusc de la o tăiere de 25%, la o majorare de 100%. Toate aceste lucruri se întâmplă treptat. Ceea ce contează este că, în acest moment, avem garanţia că Educaţia primeşte şi va continua să primească, an de an, mai mulţi bani”, susţine Pricopie. Guvernul a aprobat, joi, proiectul de buget pe anul viitor şi proiectul legii descentralizării, cele două documente urmând să fie transmise imediat Parlamentului. Subvenţii pentru cazarea în cămine şi fonduri europene pentru şcoli Premierul Victor Ponta a anunţat de asemenea, joi, că bugetul alocat Educaţiei pentru 2014 prevede o majorare cu 10% a subvenţiei acordate pentru cazarea studenţilor în cămine, iar circa 300 milioane de euro din fonduri europene vor fi realocate anul viitor pentru lucrări de infrastructură la şcoli. Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a organizat, miercuri, acţiuni de protest în mai multe centre universitare din ţară, pentru a cere alocarea a 6% din PIB pentru Educaţie. De asemenea, peste 7.000 de persoane au participat, în 6 noiembrie, la un marş de protest organizat de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, în Capitală, cerând alocarea din 2014 a minimum 6% din PIB pentru Educaţie, adoptarea unei legi de salarizare prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50%, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie de 2:1, majorarea salariilor personalului nedidactic, depolitizarea învăţământului, regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor.

Sursa: Adevarul.ro

Victor Ponta a prezentat proiectul de buget pe 2014: Burse de 150 euro lunar pentru tinerii medici si farmacisti. Cresc cu 10% salariile profesorilor debutanti din preuniversitar si salariile preparatorilor si asistentilor universitari

Premierul Victor Ponta a prezentat proiectul de buget pentru 2014, aprobat in cadrul sedintei de Guvern de joi. Seful Executivului a aratat ca in 2014 se vor aloca burse lunare, in cuantum de 150 de euro, pentru tinerii medici si farmacisti. Totodata, vor creste cu 10% salariile profesorilor debutanti din invatamantul preuniversitar (cu vechime maxima 6 ani) si salariile preparatorilor si asistentilor universitari. Bugetul total al Romaniei in 2014 este de 230 miliarde lei, iar Guvernul aloca 40 miliarde lei (6% din PIB) pentru investitii. Vicepremierul Chitoiu a precizat ca in 2014 nu vor creste impozitele pentru drepturi de autor si pentru profesii liberale. Declaratii Victor Ponta: • Cateva date care tin de situatia actuala si bugetul pe 2014 asa cum a fost adoptat astazi in Guvern si transmis catre Parlament. • In primul rand as vrea sa va spun ca a fost o coincidenta fericita discutarea si aprobarea proiectului de buget astazi, in ziua in care Eurostat a confirmat cresterea economica de 1,6% in trimestrul 3. • Va amintesc ca am calculat bugetul de la o crestere economica de 1,6%. • Aceasta crestere economica nu s-a facut doar pe baza cresterii din agricultura, cum sustin unii experti. • Restul s-a datorat in special cresterii productiei industriale – 7,5%, a doua din UE. • In 2013 in sfarsit ajungem la PIB-ul din 2008. • Inchidem o perioada de scadere a Romaniei. • Dupa 2012, 2013 si modelul pe care il propunem impreuna este pastrarea cresterii economice si repararea anumitor nedreptati comise in 2010-2011 care au afectat unele categorii sociale. • Contributiile sociale vor avea o scadere semnificativa de 5 procente pentru a crea noi locuri de munca. • Obiectivele din 2013 le reiau pe scurt: cheltuieli crescute cu 14 miliarde stimuland reluarea cresterii economice, am platit arieratele. • Salariul minim a crescut cu 15%, de asemenea venitul minim garantat. • Inflatia a ajuns la 1,8%. • Avem un leu putin mai puternic decat in 2012. • Deficitul bugetar a scazut la 2,6% si va scadea anul care vine la 2,2%. • Evolutia ratei de absorbtie a fondurilor europene a crescut la 27% • Aceasta crestere va continua bazata pe faptul ca in timp ce anul trecut erau blocate toate programele, acum, cand vorbim, toate sunt active. • Am ajuns la cele mai mici dobanzi pe care le plateste statul roman la imprumuturi din 1989. In 2010 am pornit de la 7%, am atins nivelul de 4%. • Guvernul si generatiile care vin dupa noi vor plati mult mai putin. • PIB-ul va fi cel mai mare de dupa Revolutie. • 3 miliarde euro, bani europeni adusi in tara. • Cand vorbim de alocari pentru sanatate, educatie, nu e ok sa vorbim de alocari din PIB, e ok sa vorbim despre alocari din buget. Bugetul pe 2014, in ansamblul sau • Banii Romaniei sunt 230 miliarde lei. • 216 mld vin din taxe, impozite si alte venituri, 14 mld va fi deficit. • Toata lumea vorbeste sa ne fie dat de la buget. • Nu se va putea niciodata sa ai taxe din ce in ce mai mici si buget din ce in ce mai mare. • Aproape 50 mld – 47,7 – sunt banii de salarii. • 15 mld ca salarii pentru MAI, MaPN, SRI, SIE, STS, SPP, Ministerul Public, Justitie, ICCJ, CSM, pentru structuri militare, de securitate, ordine publica, justitie. • App. 10 mld sunt salariile pentru profesori si cadre didactice. • 9 mld salarii platite pentru functionarii la nivel local. • 7 mld salarii din sistemul medical • 5 mld toate celelalte institutii si autoritati centrale (Parlament, Presedintie, Guvern, alte institutii si autoritati centrale). • 52 mld din bugetul de asigurari sociale – banii pentru pensii. • 13 mld sunt din bugetul de stat, transfer. • 20 mld lei – platile de asistenta sociala. • suma este foarte mare intr-adevar, dar suntem pe ultimul loc in UE la procentul din buget alocat asigurilor sociale. • Avem 40 mld pt investitii (6% PIB, in 2011, s-au alocat 35,4 mld pt investitii) • reprezinta cea mai mare suma alocata pt investitii. • Aprox 15 mld lei platim dobanzi si diverse credite. • 40 mld cheltuieli cu bunuri si servicii. • Am vrut sa spun in mod foarte clar ce se intampla cu sanatatea si educatia. • Sanatatea are in 2014 un buget de aproape 30 mld per total. • Nu sunt de acord cu dezinformarea si batalia politica. • Am decis alocarea unei burse de 150 euro lunar pentru tinerii medici si farmacisti. • Cresc cu 10% salariile profesorilor debutanti din invatamantul preuniversitar (cu vechime maxima 6 ani), preparatori si asistenti universitari. • 10% vor creste subventiile pentru camine. • Vom incepe promovarea programelor europene privind garantiile pentru tineri. • Obiectivele principale: indexarea pensiilor peste rata inflatiei, stimularea cresterii economice bazate pe investitii, trebuie sa absorbim circa 5 mld euro din programul de stimulare. • 2014 – reducerea cu 5 puncte procentuale a contributiilor sociale. • cota unica ramane la 16%. • TVA la paine ramane 9%, ne pregatim pentru aplicarea de TVA redus si la alte categorii de alimente. • Salariul minim este in sfarsit la un nivel de la care putem dupa aceea sa ne uitam la standarde europene. • Pensia medie a ajuns pt prima data la 200 euro. • In 2014 vom primi circa 3 mld lei despagubiri pentru invatamant, pentru restituirea proprietatilor si alte tipuri de despagubiri de pe urma Guvernului din 2010. • S-au facut niste sacrificii absolut inutile, nu s-a economisit niciun ban. • Inflatie medie lunara de 2,4; curs mediu leu- euro – 4,45. • finalizarea fragmentului din autostrada Transilvania, Suplacu de Barcau, care ne va permite mai departe sa terminam autostrada. • O sa avem in mod sigur o crestere de venituri. • Avem o crestere economica care nu a fost luata in calcul, e peste asteptarile noastre si ale partenerilor internationali. Despre proiectul decentralizarii Dragnea: Domeniile care se descentralizeaza sunt sanatate, agricultura, cultura, mediu, tineret si sport, atributii teritoriale in ceea ce priveste pescuitul. Impactul bugetar este neutru. Nu exista cheltuieli in plus. Aprox 14 milioane oameni vor lucra in institutii descentralizate, cu cheltuielile aferente Intrebare: 10% din personal isi va pierde locul de munca? Chitoiu: Nu, va spun eu ca era vorba de o decizie politica. Obiectivul in 2014 e reducerea de costuri cu 10% prin comasarea unor institutii. Chitoiu: Nu vom creste impozitele pentru drepturi de autor si profesii liberale. Intrebare: Spuneati ca discutati in aprilie despre acea reducere a TVA la alimente? Ponta: In aprilie are loc vizita periodica a FMI. Daca stam bine cu TVA la panificatie, putem discuta si despre reducerea TVA la alte categorii de alimente. La 1 ianuarie 2014 ramane doar la panificatie. Intrebare: Din a doua jumatate a anului exista posibilitatea unor noi majorari de salarii? Chitoiu: Nu am luat in discutie o asemenea decizie. Vedem in functie de incasari. Speram ca in 2014 sa realizam venituri peste ce am programat Intrebare: Romania, pe penultimul loc in Europe in ceea  ce priveste nivelul de taxare. Acum, dupa cresterea bazei de taxare, redevente etc, pe ce loc suntem? Ponta: Tot pe penultimul. Intrebare: Dl Dragnea, ca sa fie clar, ce nu se descentralizeaza? Dragnea: Cultura, nu stiu cine a scos-o vreodata, nu se descentralizeaza porturile, s-a stabilit cava fi o abordare separata pe acest subiect., nu se transfera cladirile cinematografelor pentru ca majoritatea sunt afectate de contracte de inchiriere.

Sursa: Hotnews.ro

Ponta: Nu am tăiat de la Sănătate şi Educaţie

Victor Ponta a declarat, joi, că România se află pe primul loc în Europa la creşterea economică, conform Eurostat. „Important este să păstrăm acest ritm, deşi acest ritm este în contrasens cu ce se întâmplă în restul Uniunii”, a declarat Victor Ponta. „Dezinformarea şi propaganda a funcţionat. De aceea, vreau să transmit un mesaj de sprijin pentru Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei”, a spus premierul. „Înţeleg preocuparea personalului medical. Tot ceea ce se poate face în plus, apropo de statutul medicilor, beneficiază de sprijinul meu. În aceea ce priveşte Educaţia, avem o alocare suplimentară de fonduri. Aproximativ 300 de milioane de euro din fonduri europene vor fi disponibile în 2014 pentru dezvoltarea infrastructurii”, a declarat Ponta, care spune că majorările salariale sunt în cele două domenii, la rezidenţi şi la profesorii debutanţi, plus 10% creştere la subvenţia pentru cămine.. „Înţeleg preocuparea personalului medical. Nu sunt de acord ca o bătălie sindicală să se facă cu peretele, adică cu Guvernul. Să fie foarte clar: sunt mai mulţi bani în 2014 decât în 2013. În rest, că se bat şefii de sindicat între ei, care e mai vocal, e dreptul lor, îl respect, dar vreau să ne bazăm pe cifre serioase”, a mai spus Ponta în şedinţa de guvern. „Nu am tăiat de la Sănătate şi Educaţie, şi nici n-o să tăiem vreodată”, a conchis premierul Victor Ponta. Victor Ponta a declarat că-i mulţumeşte preşedintelui Comisiei Europene, José Manuel Barroso, despre care spune că susţine ideea că România îndeplineşte condiţiile de aderare la spaţiul Schengen. „Este un amalgam inacceptabil între Schengen, muncitori, romi, şi, de fapt, este vorba despre şovinism, rasism, iar România este perfectă pentru a adera”, a spus Victor Ponta.

Sursa: Romanialibera.ro

Noile manuale la română, religie, limba modernă, matematică şi explorarea mediului de la clasele I şi a II-a vor ajunge în şcoli până pe 5 septembrie 2014

De anul viitor, elevii din clasele întâi şi a II-a vor avea parte de manuale noi la materiile obligatorii Comunicare în limba română/maternă, Matematică şi explorarea mediului, Limba modernă, dar şi la Religie, inclusiv în format digital, o premieră aşteptată în învăţământul românesc. Noile manuale electronice vor fi accesate atât de elevi şi de profesori, cât şi de părinţi, pe conturi diferite, potrivit documentelor Ministerului Educaţiei.  „Manualele digitale vor cuprinde atat conţinutul celor tipărite, cat si exerciţii interactive, jocuri educaţionale, animaţii, filme şi simulări”, a scris Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, pe pagina sa de Facebook. Documentaţia publicată de Ministerul Educaţiei pe site-ul oficial prevede că pe 22 noiembrie se lansează sesiunea de evaluare şi licitaţia proiectelor de manuale şcolare pentru clasele I şi a II-a în anul şcolar 2014-2015, destinată editorilor de carte din România. Aceştia vor avea apoi cinci luni la dispoziţie, în perioada 23 noiembrie – 23 aprilie, aşa cum au şi solicitat ministerului, pentru a elabora aceste proiecte de manuale, atât în varianta tipărită cât şi în varianta electronică, potrivit calendarului pentru asigurarea cu manuale şcolare. Evaluarea manualelor depuse de licitanţi va avea loc în perioada 5-20 mai 2014, iar rezultatele finale de după contestaţii se vor publica pe 28 mai. Realizarea tirajului noilor manuale şcolare pentru clasele I şi a II-a se va face în perioada 28 iulie – 22 august, urmând ca până cel târziu pe 5 septembrie 2014, acestea să ajungă la inspectoratele şcolare şi în şcoli, se mai arată în calendarul oficial publicat de minister. Practic, de anul viitor, elevii din clasele I şi a II-a vor învăţa la materiile obligatorii menţionate de pe manuale noi, atât în forma tradiţională, de 128 de pagini, cât şi în format digital. Noile manuale imprimate, între 80 şi 128 de pagini fiecare Ministerul Educaţiei a stabilit, prin caietul de sarcini pentru elaborarea noilor manuale şcolare destinate claselor I şi a II-a, specificaţiile tehnice atât pentru cele printate, cât şi pentru cele digitale. Pentru a fi admise în sesiunea de evaluare, proiectele de manuale şcolare prezentate de către furnizorii de pachete educaţionale trebuie să respecte următoarele specificaţii tehnice minimale, potrivit documentaţiei ministerului: • Proiectul de manual şcolar trebuie să fie depersonalizat, astfel încât să nu conţină numele autorilor, numele furnizorului de pachete educaţionale, sigla/logoul, alte semne particulare sau date care pot conduce la identificarea autorilor/furnizorilor de pachete educaţionale; • Pagina de gardă a proiectului de manual şcolar trebuie să cuprindă, în ordine: titlul disciplinei, clasa, tipul de programă şcolară, numărul ordinului ministrului educaţiei naţionale pentru aprobarea programei şcolare, numărul de pagini al proiectului de manual şcolar prezentat; • Pe pagina a treia se tipăreşte textul imnului naţional; • Urmare a acordului nr. 367/ 26.08.2010, încheiat între Asociaţia Telefonul Copilului şi Ministerul Educaţiei Naţionale, pe pagina de gardă a manualului şcolar trebuie trecut numărul de telefon european 116.111, de asistenţă pentru copii; • La sesiunea de evaluare, se va prezenta proiectul de manual şcolar în forma finală propusă de furnizorul de pachete educaţionale;Condiţiile tehnice pentru prezentarea proiectului de manual în formă imprimată pentru manualele de Comunicare în limba română, Comunicare în limba maternă:   Manuale digitale accesibile separat pentru elevi, profesori şi părinţi Caietul de sarcini pentru noile manuale conţine şi prevederile obligatorii pentru proeictele de manuale digitale: • Proiectul de manual şcolar trebuie să fie depersonalizat, astfel încât să nu conţină numele autorilor, numele furnizorului de pachete educaţionale, sigla/logoul, alte semne particulare sau date care pot conduce la identificarea autorilor/furnizorilor de pachete educaţionale; • Pagina de start a proiectului de manual şcolar trebuie să cuprindă, în ordine: titlul disciplinei, clasa, tipul de programă şcolară, numărul ordinului ministrului educaţiei naţionale pentru aprobarea programei şcolare, numărul de pagini al proiectului de manual şcolar prezentat; • Pe pagina/ecranul următor se include textul imnului naţional; • Urmare a acordului nr. 367/ 26.08.2010, încheiat între Asociaţia Telefonul Copilului şi Ministerul Educaţiei Naţionale, pe una din primele pagini/ecrane a manualului şcolar trebuie trecut numărul de telefon european 116.111, de asistenţă pentru copii; • La sesiunea de evaluare, se prezintă proiectul de manual şcolar în forma finală propusă de furnizorul de pachete educaţionale; • Manualul digital se prezintă pe suport de stocare de tip CD/DVD.”Manualele digitale reprezintă o abordare nouă în implementarea componentei TIC în procesul de predare-învăţare-evaluare. Vor fi apreciate implementări inovative, care să respecte ultimele convenţii folosite în implementarea soluţiilor de conţinut multimedia interactiv, reprezentat, în acest caz, de manualele digitale. Manualele digitale trebuie să îmbogăţească procesul educaţional cu activităţi multimedia interactive. Manualul digital cuprinde integral conţinutul manualului tipărit, având în plus (sau în locul ilustraţiilor de pe hârtie) elemente specifice precum: exerciţii interactive, jocuri educaţionale, animaţii, filme şi simulări care prin utilizare aduc un plus de profit cognitiv. Manualele sunt utilizate în procesul de predare-învăţare-evaluare atât individual, cât şi în activităţi de grup”, se arată în caietul de sarcini. În plus, varianta electronică nu este restricţionată la rolul de manual tradiţional, ci este în relaţie cu platforma online care îl găzduieşte, atât caiet de lucru, cât şi portofoliu de lucrări personale, mai spun specialiştii de la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare al Ministerului Muncii, cei care au realizat întreaga documentaţie. ”Cel mai important element de noutate adus de manualele digitale este reprezentat de activităţile multimedia interactive de învăţare (AMII)”, susţin ei. Activităţile interactive cuprind mai multe elemente: • Static: cuprinde elemente educaţionale cu care elevul are o interacţiune scăzută: desene, fotografii, diagrame statice, hărţi statice. • Animat: cuprinde animaţii sau filme asupra cărora elevul are un control limitat la secvenţierea derulării ilustraţiei prin Play, Stop, Pauză. • Interactiv: cuprinde elemente educaţionale cu grad înalt de interactivitate – simulări, emulări de procese, rezolvare de probleme, joc educativ – prin care elevul reuşeşte, prin joc, experiment şi descoperire, să atingă un profit cognitiv superior. • Complex: aplicaţii software complexe care, în plus, oferă o continuitate a acumulărilor/competenţelor dobândite de elev pe întreaga durată de utilizare, atât în interiorul fiecărui capitol în parte, cât şi pe parcursul întregului manual.

Sursa: Adevarul.ro

ANALIZĂ Cum vor fi digitalizaţi primii doi ani de şcoală, începând din 2014

De anul viitor, elevii din clasele I şi a II-a vor învăţa să scrie, să citească, să calculeze, dar şi despre natură şi religie din manuale digitale. Mai marii de la Educaţie speră să le capteze astfel atenţia copiilor, însă învăţătorii nu ştiu cum vor face faţă predării online. Este oficial. Din anul şcolar viitor, elevii de clasa I şi a II-a vor învăţa Religia, Matematica, Ştiinţele Naturii, dar şi Comunicarea cu ajutorul filmuleţelor, hărţilor şi al exerciţiilor interactive. Asta pentru că în şcolile din România vor fi introduse, în paralel cu manualele revizuite după o nouă programă, şi manualele electronice, ce vor putea fi accesate online, pe platforma  www.manuale.edu.eu (nefuncţională deocamdată), pe baza unui cont de utilizator. „Manualele digitale vor cuprinde atât conţinutul celor tipărite, cât şi exerciţii interactive, jocuri educaţionale, animaţii, filme şi simulări”, a explicat ieri ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Practic, noile manuale le vor completa pe cele de la materiile obligatorii: Comunicare în limba română/maternă, Matematică şi Explorarea mediului, Limba modernă şi Religie, şi ar trebui să ajungă în şcoli cel târziu pe 5 septembrie 2014, potrivit documentelor publicate ieri de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), în dezbatere publică până pe 22 noiembrie. „Au ales exact materiile obligatorii care au şi manuale. Singurul manual cu adevărat nou este cel pentru cursul de Limbă modernă, care până anul acesta a fost opţional, restul au fost probabil revizuite din punctul de vedere al conţinutului. Cât despre digitalizarea manualelor, cred că aşa vom putea să renunţăm în sfârşit la auxiliare. Elevii vor fi entuziasmaţi, vor vizualiza mai bine lecţia şi vor lucra mai rapid, dar li se va reduce aptitudinea de a scrie de mână. Nu ştiu însă câte cadre didactice se vor descurca, având în vedere că în acest moment sunt învăţătoare de peste 50 de ani care nu ştiu să folosească un calculator“, a explicat învăţătoarea Corina Bâlbâie din Capitală. „Astfel de manuale stimulează auzul, văzul copilului şi le arată informaţiile în mişcare, asta îi va face mult mai receptivi”, este de părere şi Viorel Dolha, preşedintele Asociaţiei Învăţătorilor din România, care susţine însă că accesul la aceste instrumente ar trebui să nu fie condiţionat de înregistrarea ca utilizator, să fie deschis oricui. Elevii vor fi entuziasmaţi, vor vizualiza mai bine lecţia şi vor lucra mai rapid, dar li se va reduce aptitudinea de a scrie de mână Corina Bâlbâie, învăţătoare Manuale pentru stranieri şi copiii lor „Aceste manuale vor putea fi accesate de părinţii şi elevii români plecaţi în orice colţ de lume, dar şi de copiii care stau acasă bolnavi sau cei care sunt sportivi şi lipsesc mult de la şcoală. E iarăşi important că ei vor putea reveni oricând la aceste manuale, pentru evaluarea din clasa a IV-a de exemplu, nu sunt cărţi pe care trebuie să le predea la final de an“, a explicat Stelian Fedorca, consilier pe învăţământ preuniversitar în Ministerul Educaţiei. În ceea ce priveşte conţinutul digital al acestora, Paul Balogh de la Read Forward, companie care produce manuale digitale, spune că cele mai interesante pentru copiii de clasele I şi a II-a vor fi cele de matematică şi explorarea mediului. „Multe lucruri nu sunt intuitive şi copiii au nevoie de ilustraţii animate şi interactive. Spre exemplu, degeaba le descrii planetele, dacă nu le şi arăţi”, a spus el. În ceea ce priveşte manualul digital de Religie, profesorul Cristian Bârgu spune că acesta va fi o „Biblie interactivă pentru copii“. „În general, sunt noţiuni introductive despre facerea lumii, ce sunt îngerii, ocrotirea naturii, poveşti din Vechiul Testament, de ce sărbătorim Crăciunul şi Paştele. Cărţile sunt pline de poze şi jocuri, sunt ca Biblia pentru copii”, a explicat profesorul de Religie. Însă, editorii nu sunt tocmai încântaţi de specificaţiile Ministerului Educaţiei şi susţin din nou că nu vor putea respecta termenele oficiale. „Calendarul e dezastruos, au redus timpul de elaborare a manualelor plus că abia în luna iulie sunt consultate cadrele didactice, când au concediu! Cum vor lua la cunoştinţă, cum vom putea comunica? După experienţa de până acum, este imposibil să se realizeze”, a declarat directorul executiv al Uniunii Editorilor din România, Claudiu Istrate, care mai spune că până acum, consultarea cadrelor didactice se făcea până la sfârşitul lunii mai şi de obicei existau întâzieri. Multe lucruri nu sunt intuitive şi copiii au nevoie de ilustraţii animate şi interactive. Spre exemplu, degeaba le descrii planetele, dacă nu le şi arăţi Paul Balogh, partener la Read Forward Timp prea scurt pentru tipărirea noilor manuale El mai atrage atenţia şi asupra faptului că editurile au la dispoziţie o singură lună pentru tipărirea manualelor şi abia în luna iulie reprezentanţii ministerului le vor comunica tirajul şi editorii vor putea să estimeze costurile şi să încheie contracte cu tipografiile pentru zeci şi sute de mii de exemplare. „Nu se găseşte uşor un spaţiu de tipografie, mai ales în perioada aceea, când toată lumea o să caute”, a spus Istrate. Pe de altă parte, reprezentanţii firmelor de software spun totuşi că pe partea de digitalizare cei din minister au înţeles ce trebuie făcut. „E incredibil de aproape de ceea ce vroiam din punct de vedere al tehnologiilor manualelor. Este pentru prima dată când văd într-un document emis de MEN cuvinte magice precum HTML şi nu PDF.  Faptul că de la bun început e stabilit formatul în HTML, e un pas uriaş fiindcă putem avea manuale digitale pe orice device”, spune cu entuziasm Paul Balogh de la Read Forward. Risc crescut de piratare a manualelor stocate pe suport electronic În documentele publicate de MEN, mai exact în Caietul de sarcini, este menţionat că manualele digitale vor putea fi accesate de pe platforma manuale.edu.ro, care momentan nu este funcţională. Pentru aceasta se vor crea trei tipuri de utilizatori care vor putea intra pe site fiecare cu o parolă: elevul, părintele şi profesorul. Paul Balogh a explicat că aceste conturi de utilizatori sunt necesare ministerului pentru contorizarea drepturilor de licenţă cumpărate. „În prezent, MEN achiziţionează un anume număr de manuale digitale. În varianta printată, este uşor de urmărit investiţia având un tiraj, dar în mediul digital, cum să faci? Aceste conturi de utilizatori folosesc la contorizarea numărului de manuale achiziţionate”, a explicat Balogh. De asemenea, MEN a mai precizat în caietul de sarcini că vor fi distribuite CD-uri/DVD-uri în şcoli cu manuale electronice pe ele, dar Balogh spune că lucrul acesta va face foarte uşoară munca de piratare a acestora. Caracteristicile manualului digital „Cel mai important element de noutate adus de manualele digitale este reprezentat de activităţile multimedia interactive de învăţare“, susţin specialiştii de la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare al Ministerului Educaţiei. Acestea merg de la elemente statice, cu care elevul are o interacţiune scăzută (desene, fotografii sau hărţi statice), până la elemente educaţionale interactive: simulări, rezolvare de probleme, joc educativ, alături de urmărirea activităţilor şi progresului elevilor, prin aplicaţii software complexe. Pe scurt, ar fi vorba despre activităţi de explorare, cercetare, proiectare, observare şi autoevaluare. Caietul de sarcini mai prevede că „manualele digitale trebuie să fie dezvoltate folosind HTML5, CSS3, JavaScript, SVG, MathML sau sisteme de redare a formulelor matematice echivalente“, iar „structura grafică trebuie să fie inovativă“. Ele trebuie să fie citite în condiţii bune pe orice fel de ecran, de la telefon la proiector HD, sau televizor Full HD, sau chiar iPad Retina.

Sursa: Adevarul.ro

Domnului profesor Adrian Costache, un gând bun, cu distinsă gratitudine

Domnul profesor Adrian Costache de la Colegiul Naţional “Sf. Sava” este unul dintre campionii-fondatori ai Alianţei Colegiilor Centenare, în echipă cu domnul profesor George Cazacu. Alianţa Colegiilor Centenare înseamnă, azi, nava-amiral a schimbării paradigmei Educaţiei în România. Am fost deopotrivă surprins şi onorat să citesc, în “Tribuna Învăţământului”, recenzia domniei-sale la volumul pe care l-am publicat de curând. Cartea  sintetizează zece ani de leadership educaţional real şi transmite trei mesaje principale (librariaonline.ro):

1. Starea curentă a Educaţiei în România reprezintă ameninţare directă la siguranţa naţională a statului român, deoarece riscăm ca absolvenţi inepţi ai şcolii de azi să devină conducători inepţi ai României de mâine – şi acest potenţial scenariu, distructiv pentru societate, este inacceptabil; detalii, aici:

Sursa: Adevarul.ro

2. Acum este momentul ideal pentru schimbarea paradigmei Educaţiei în România – pe româneşte, adică, este momentul trecerii şcolii din secolul XX în secolul XXI, marcând astfel al treilea punct de inflexiune istoric, după epoca Spiru Haret şi după reforma comunistă din anii ’50; detalii, aici:

Sursa: Adevarul.ro

3. Vectorii de atac ai schimbării paradigmei Educaţiei sunt doi, ambii aparţinând zonei preuniversitare: o arhitectură curriculară şi un model de carieră didactică de secol XXI; detalii, aici:

Sursa: Adevarul.ro

În peisajul caleidoscopic al prezenţei mele publice, blogul http://adevarul.ro/blogs/marian.stas a însemnat întâlnirea mea cu forţa reală a presei online, în starea sa de graţie, fapt care, de altminteri, a stimulat decisiv întruparea în volum a mesajului esenţial pe care l-am rafinat în timp: ROMÂNIA PE BUNE ÎNCEPE CU ŞCOALA PE BUNE. De ani buni, săptămânalul “Tribuna Învăţământului” (http://www.tribunainvatamantului.ro/), fondat în 1949 şi aflat acum în coordonarea curajoasă, riguroasă şi inspirată a lui Sorin Ivan, a devenit scena de prim calibru de pe care vocea dascălilor este proiectată cu forţă autentică în spaţiul public. Este suficient, cred, să ilustrez aserţiunea anterioară cu mesajul primei pagini a celui mai recent număr al revistei (nr. 1221 / 3101 din 11-17 noiembrie 2013): “S-a umplut paharul umilinţei! Salvaţi Educaţia, salvaţi România!” Aşa încât, la întâlnirea fastă dintre cartea mea şi ziarul oamenilor şcolii, ocazionată de recenzia citată, spun, simplu: mulţumesc, domnule profesor Adrian Costache! RESPECT!

Sursa: Adevarul.ro

Un părinte din Cluj susţine că fiul său a fost abuzat de colegi. Şcoala face anchetă

Tatăl unui elev din clasa a VI-a susţine că fiul său a fost abuzat sexual de colegi. Directorul colegiului afirmă că nu este vorba de aşa ceva. S-a înfiinţat o comisie care să analizeze situaţia. Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean, Valentin Cuibus, afirmă că, din primele declaraţii luate elevilor care au asistat la incident, acuzaţia de abuz nu e reală. Tatăl unui elev, care s-a transferat de câteva săptămâni la Colegiul Tehnic de Construcţii „Anghel Saligny“ din Cluj de la Liceul Waldorf, afirmă că fiul său ar fi fost abuzat sexual de colegi. „După două-trei săptămâni au început bătăile, să îi ceară bani şi sanwich-uri. Acum l-au ţinut patru copii în vestiar şi au încercat să-i pună puţa pe faţă şi în gură. Am vorbit cu directorul, cu dirigintele şi cu părinţii copiilor. M-a revoltat că au spus că a fost o joacă de copii. Copilul meu nu mai vrea să meargă la şcoală, îi e frică şi ruşine“, a declarat părintele pentru citynews.ro. Directorul ajunct al Colegiului Tehnic de Construcţii „Anghel Saligny“ afirmă că nu a fost vorba de abuz, ci de o „joacă stupidă între copii“. „Şcoala s-a autosesizat şi a început o anchetă. Momentan, nu avem nicio reclamaţie. Din primele declaraţii, date de cei implicaţi în incident, se pare că nu a fost vorba de un abuz sexual“, afirmă inspectorul şcolar general Valentin Cuibus. Potrivit acestuia, incidentul a avut loc după ora de educaţie fizică, când elevii se schimbau pentru ore, iar unul dintre ei s-a dezbrăcat complet. O concluzie a comsiei de anchetă, şi măsurile care vor fi luate, se vor cunoaşte luni, 18 noiembrie.

Sursa: Adevarul.ro

Alexandra Dăriescu și Ionuț Budișteanu, printre premianții României în lume

Pianista română Alexandra Dăriescu se numără printre câştigătoarele ediţiei din acest an a Women of the Future Awards, o competiţie naţională desfăşurată anual în Marea Britanie, ce premiază cele mai talentate femei tinere care îşi desfăşoară activitatea în nouă domenii, inclusiv arte şi cultură, ştiinţe, business, media şi tehnologie. Alexandra Dăriescu a devenit în vara acestui an, la numai 27 de ani, prima pianistă din România care a urcat pe scena Royal Albert Hall, pentru a concerta alături de Orchestra Filarmonicii Regale din Londra. Pianiasta s-a născut în România, a studiat la Iaşi, la Şcoala Pocklington şi la Colegiul de Muzică Royal Northern din Marea Britanie. A absolvit, în anul 2008, cu Medalia de Aur, cea mai mare distincţie oferită de colegiu. Women of the Future Awards este cel mai mare program naţional din Marea Britanie de premiere a celor mai talentate femei cu vârsta sub 35 de ani, care reprezintă o sursă de inspiraţie pentru generaţiile viitoare. Programul Women of the Future Awards, realizat în parteneriat cu compania Shell, s-a aflat, în 2013, la cea de-a şaptea ediţie. Ceremonia de decernare a premiilor a avut loc miercuri, la Londra, iar Alexandra Dăriescu este câştigătoarea secţiunii Art and Culture, fiind singurul artist nominalizat anul acesta din afara Marii Britanii, potrivit unui comunicat remis Mediafax. Ionuț Budișteanu, inclus de revista Time în clasamentul celor mai influenți tineri din lume în 2013 Elevul din Râmnicu Vâlcea care a conceput un sistem prin care automobilul se poate conduce singur a fost inclus de prestigioasa revistă Time printre cei mai influenți 16 tineri din lume în 2013, fiind clasat pe locul 9. Primul loc este ocupat de cantăreața neo-zeelandeza Lorde, în varstă de 17 ani, urmată de compatrioata sa Lydia Ko, jucatoare de golf, și de Nick D’Aloisio, creatorul aplicației Summly, cumpărată de Yahoo pentru 30 de milioane de dolari. Ionuț Budișteanu este urmat în acest clasament de fiica președintelui american Barack Obama, Malia. Justin Bieber ocupă locul 12. Ionuț a câștigat în luna mai premiul cel mare la un important concurs de cercetare pentru elevii de liceu – International Science and Engineering Fair (ISEF), organizat de compania Intel in Arizona, SUA, în valoare de 75 000 de dolari. Invenția cu care a câștigat este o mașină care se conduce singură cu ajutorul unui radar 3D, relatează Hotnews.

Sursa: Cronicaromana.ro

Învăţător din Brăila dat în urmărire naţională, după ce a dispărut de la şcoală în urmă cu două zile

Un învăţător din Brăila a fost dat în urmărire naţională după ce, în urmă cu două zile, a plecat de la şcoală, iar de atunci familia nu a mai avut nicio veste de la el, fiind pentru prima oară când cadrul didactic, care nu este cunoscut că ar suferi de boli cronice, dispare în acest mod. Potrivit unui comunicat remis, joi, de IPJ Brăila, dispariţia învăţătorului a fost semnalată miercuri, la sediul instituţiei, de către fiica sa, în vârstă de 27 de ani, transmite corespondentul MEDIAFAX. Femeia le-a spus poliţiştilor că tatăl său a dispărut în ziua de 12 noiembrie, în jurul orei 13.00, la terminarea cursurilor, acesta predând la o şcoală generală din Brăila. Din cercetările desfăşurate ulterior de către poliţişti a reieşit că, în aceeaşi zi, după terminarea cursurilor, bărbatul a plecat din unitatea de învăţământ unde profesează într-o direcţie necunoscută. Oamenii legii au mai stabilit că învăţătorul locuieşte împreună cu fiul său, care, în ziua dispariţiei tatălui, când a revenit la domiciliu, a găsit pe masa din sufragerie cartea de identitate a acestuia, un card bancar şi un bilet lăsat de acesta, în care era notat codul PIN al cardului. Profesorul Niţă Negoiţă are 55 de ani, nu a mai fost plecat de acasă fără ştirea familiei, nu suferă de boli cronice şi are asupra lui telefonul mobil, care este închis, precum şi o mapă neagră. Bărbatul are 1,70 metri înălţime, părul grizonat, este tuns scurt, are ochii căprui, iar ca semn particular are cataractă la ochiul drept. La data dispariţiei, purta o geacă neagră tip sacou, pulover de culoare bleumarin, la baza gâtului, cămaşă de culoare deschisă, pantaloni din stofă maro şi pantofi din piele neagră, fără şireturi. Poliţiştii brăileni fac apel la cei care pot da mai multe informaţii despre învăţătorul dispărut să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie ori să apeleze numărul pentru urgenţe 112.

Sursa: Gandul.info

Educatia in Romania, principalul subiect la Business Day 2013

Business Day a ajuns la cea de-a 13 editie! Editia de anul acesta va avea loc in perioada 10-11 decembrie si va fi gazduit de Universitatea Romano-Americana. Sunt asteptati la eveniment peste 800 de participanti, reprezentanti ai mediului de afaceri, antreprenori, manageri si specialisti. Pentru prima oara la evenimentele Business Days, in cadrul editiei de la Bucuresti va fi pus in dezbatere subiectul educatiei in Romania. Se va pune accent pe modalitatile concrete si inovative prin care mediul de business se poate implica in revigorarea sistemului educational. „Business Days este o platforma de interactiuni intre oameni de afaceri din toata tara. Prin evenimentele organizate pana acum, am atins un numar de peste 10.000 de participanti, in special antreprenori, manageri, specialisti, consultanti si liber profesionisti. Dupa 3 ani si jumatate si 12 editii de succes organizate in cele mai importante orase din Romania cu influenta regionala sau nationala, avem o imagine de ansamblu asupra mediului antreprenorial din tara noastra, ceea ne permite sa venim la Bucuresti, in decembrie, cu o versiune imbunatatita a ceea ce a fost Business Days pana acum”, spune Laszlo Pacso, coordonatorul proiectului. Pentru inscrierea la eveniment, pana la ora 23:59 in data de 24 noiembrie 2013este in vigoare oferta de tipearly-bird,prin care este oferitao reducere de 15% pentru orice tip de acces. Costurile tichetelor de acces precum si formularul de inscriere se gasesc pe pagina dedicata http://bucuresti2013.businessdays.ro/inscriere/. Tipurile de acces de tipul BASIC si PREMIUM sunt MULTIPASS si permit accesul la eveniment cu acelasi badge pentru mai multe persoane, nu in acelasi timp. Studentii beneficiaza de 50% reducere pe baza carnetului de student, insa pentru ei exista un numar limitat de locuri.

Sursa: Ziare.com

 

UNIVERSITAR

Șefii de la Educație dau vina pe FOSTA guvernare și le PROMIT studenților protestatari o SUMĂ FABULOASĂ

Bugetul alocat educaţiei în 2014 va creşte cu circa 350 de milioane de euro, educația fiind una dintre prioritățile Guvernului, dă asigurări Mihnea Costoiu, ministrul delegat pentru Învăţământ Superior. Potrivit lui Costoiu, anul viitor bugetul educaţiei va fi suplimentat cu circa 350 milioane euro, pentru plata diferitelor lucrări la şcoli, universităţi, cămin, iar începând cu 1 ianuarie 2014 salariile debutanţilor din învăţâmânt vor creşte „semnificativ”. De asemenea, el a afirmat că în 2014 sumele pe care Guvernul le va plăti pentru acoperirea cheltuielilor generate de sentinţele date de instanţe ca urmare a diminuării salariilor din anul 2010 vor reprezenta un efort financiar de „peste un miliard de lei”. „Cu alte cuvinte, Guvernul PDL a tăiat 25%, profesorii au câştigat în instanţă iar în 2014 suma pe care Guvernul o va plăti este de peste un miliard de lei. Dacă această sumă nu ar fi trebuit să o plătim, ci să o introducem în plata salariilor, ar fi însemnat o creştere de 8% pentru toate cadrele didactice”, a spus Costoiu. Reprezentantul MEN a susţinut că, având în vedere că a fost lider al studenţilor, îi înţelege pe protestatari şi este deschis pentru orice dialog cu aceştia. „Atât ca fost student, cât şi ca rector al uneia dintre cele mai mari universităţi, înţeleg revendicările studenţilor şi doresc să îi asigur pe toţi că MEN depune toate eforturile pentru îmbunătăţirea situaţiei lor. Pe undeva, mă bucur, ca lider al mişcării studenţeşti în perioada studenţiei, de faptul că generaţia tânără dă dovadă de implicare şi acţionează pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă sistemul şi nu pot decât să apreciez că sunt implicaţi şi doresc rezolvarea acestora”, a declarat Costoiu pentru Agerpres. El a arătat că împreună cu studenţii s-a întâlnit pe parcursul ultimelor zile cu reprezentanţii Ministerului Finanţelor şi au fost înaintate MFP ‘anumite propuneri’, care au şi rezolvări. „Continuăm să dialogăm cu studenţii. Unele dintre solicitări îşi găsesc rezolvare imediată, altele sunt în curs de rezolvare în această perioadă şi continuăm dialogul, astfel încât atunci când vom finaliza bugetul să avem veşti bune pentru aceştia”, a afirmat ministrul.

Sursa: Evz.ro

Raed Arafat le va vorbi studenţilor şi tinerilor medici despre medicina de urgenţă din România

Societatea Studenţilor în Medicină din Bucureşti organizează, în perioada 5-8 decembrie 2013, cea de-a 17-a ediţie a Congresului pentru Studenţi şi Tineri Medici, Bucureşti, unde vor ţine conferinţe personalităţi din lumea medicală, precum Raed Arafat. Astfel, Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) „Carol Davila” va găzdui prezentări de lucrări ştiinţifice, conferinţe şi workshop-uri, iar pe parcursul întregului eveniment, participanţii vor avea ocazia să îşi prezinte lucrările în cadrul a patru secţiuni: Ştiinţe medicale, Ştiinţe fundamentale, Ştiinţe chirurgicale şi Poster. Studenţii vor trebui să plătească 120 de lei dacă se înscriu ca participant activ (înscrierea lucrării se face până la data de 14 noiembrie) şi 155 de lei până pe 21 noiembrie, dacă se înscriu ca participant pasiv. Workshop-urile organizate în cadrul congresului sunt: • ECO-CORD: An InSight from the Heart (Conf. Bogdan Al. Popescu şi Ş.L. Ruxandra Oana Jurcut) • Knots and Sutures (Societatea Studenţească de Chirurgie din România) • Dr. House (Conf. Dr. Ion Dina) • Find the Germ (Prof. Univ. Dr. Mircea-Ioan Popa) • Prezentarea unei lucrări ştiinţifice. Tehnică şi artă (Conf. Univ. Dr. Laurenţiu Beluşică, şeful secţiei de chirurgie generală din cadrul spitalului M.A.I. „Dimitrie Gerota” din Bucureşti)

Conferinţele vor aborda următoarele teme: • Oportunităţi în radiologie (Dr. Robert Gruenkranz de la Societatea Europeană de Radiologie) • STEMI – Programul care salvează vieţi (Prof. Univ. Dr. Dragoş Vinereanu) • Chirurgie oncoplastică (Prof. Univ. Dr. Alexandru Blidaru, Ş. L. Cristian Bordea) • Anatomia funcţională a organelor genitale. Noţiuni de sexologie şi antropologie a sexualităţii umane (Prof. Univ. Dr. Florin-Mihail Filipoiu) • Medicina de urgenţă în România (Ministrul Secretar de Stat Dr. Raed Arafat) • Ultimele protocoale în tratamentul pneumoniilor grave ale sugarului (Prof. Univ. Dr. Doinea-Anca Plesca) • Chirurgie metabolică (Dr. Călin Copaescu) • Somologie şi apneea în somn (As. Univ.Dr. Oana Deleanu) • Cogniţia şi Demenţa (Asist. Univ. Dr. Horia Nicolae) • Sindromul Burnout şi dificultăţile din relaţia terapeutică (Conf. Univ. Dr. Ovidiu Popa-Velea)

Sursa: Adevarul.ro

Un rector clujean, în „Hall of Fame“-ul celor mai buni profesori din lume, desemnaţi de o universitate americană din Top Shanghai 500

Ioan-Aurel Pop, rectorul Universităţii „Babeş-Bolyai“ din Cluj, a fost inclus într-un clasament al celor mai buni pedagogi din lume de către Universitatea din Oklahoma. El va primi, pe 19 noiembrie, distincţia în SUA. Rectorul UBB, academicianul Ioan-Aurel Pop, a fost inclus de Universitatea din Oklahoma (SUA), instituţie din Top Shanghai 500, într-un „Hall of Fame“ al celor mai buni profesori. Distincţia i se acordă pentru cărţile şi studiile ştiinţifice publicate, dar şi pentru munca sa de coordinator  al unor instituţii româneşti şi europene de cultură (din care amintim: director al Centrul Cultural Român din New York între 1994 şi 1995, respectiv director al Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistă de la Veneţia între 2003 şi 2007) Rectorul clujean, specialist în istorie medievală, are peste 50 de cărţi publicate, peste 300 de studii, articole şi recenzii apărute. A fost director şi membru în mai multe proiecte de cercetare ştiinţifică naţionale şi internaţionale (granturi şi burse de cercetare finanţate de UE, statul român şi Fundaţia Soros). Este şi editor al revistei „Transylvanian Review“, cotată ISI, potrivit CV-ului său. Face parte din colectivul redacţional al unor periodice cu profil istoric şi cultural precum: Magazin istoric (din 2008), „Mediaevalia Transilvanica” (din 1997), „Tribuna” (din 2003), „Eurolimes” (din 2007), „Banatica” (din 2008), „Studii şi cercetări de istorie a Banatului” (din 2009), „Xenopoliana” (din 2009), „Anuarul Institutului de Cercetări Socio-Umane Gheorghe Şincai al Academiei Române”. A predat la Universitatea din Pittsburgh (SUA) cu o bursă Fulbright, între 1990 şi 1992, la Universitatea din Trento (2001-2003) şi la Universitatea Ca’Foscari din Veneţia (2003-2008 ). Din 1999 este membru corespondent al Academiei de Ştiinţe, Litere şi Arte din Paris. „Ioan-Aurel Pop stands out not only for his scientific and published works but also for his work as the head of several important Romanian and European institutions. Pop was interested in continuing education as reflected in the higher classes in the history of Romania and Europe, after the Renaissance and especially starting with the 19th century. These ideas are incorporated in Pop’s work, concentrating mostly on the region of Transylvania and surrounding areas, which demonstrates the existence of the “Euro-regions of learning”, afirmă, pe site-ul instituţiei, cei de la University of Oklahoma. Ceilalţi profesori care vor primi marţi, 19 noiembrie, această distincţie sunt: Meg Benke, Roger Boshier, Bruce Chaloux, Roland Gross, Dolores Hentschel, Amy Rose, Lloyd Robert Maxwell Ross, Thomas Sticht, Otto Thomas, Jong-Gon Hwang, Roland Jacobs, Rosalind Loring, Michael Grahame Moore. Universitatea din Oklahoma se află în primele 500 de universităţi din lume, potrivit Top Shanghai. „Hall of Fame-ul e cunoscut în domenii precum sportul sau filmul. De câţiva ani s-a creat un Hall of Fame şi pentru cei mai buni pedagogi, profesori din lume“, afirmă Ioan-Aurel Pop.

Sursa: Adevarul.ro

Marin Voiculescu, giurgiuveanul care a revoluţionat şcoala medicală românească

Personalitate marcantă a societăţii româneşti, Marin Voiculescu (1913-1991) este unul dintre savanţii originari din Giurgiu care au dezvoltat sistemul medical prin studiul asupra bolilor infecţioase. Născut la 3 august 1913 într-o familie de învăţători de pe strada Dunării, Marin Voiculescu a copilărit în Giurgiu. Este elev al Liceului „Ion Maiorescu” din municipiu unde îi are ca dascăli, printre alţii, pe Dan Barbilian, Savin Popescu sau Victor Karpis. Obţine premiul I în fiecare an şi publică poezii în diferite reviste locale. Bun vorbitor de latină, greacă şi germană, scria în gotică sau greacă cu aceeaşi uşurinţă cu care se exprima în limba română. Paradoxal a ceea ce se spune acum despre medici, Marin Voiculescu avea un scris atât de îngrijit şi caligrafic încât se spunea că vine cu lucrările scrise de acasă. Colecţia impresionantă de tocuri şi peniţe îl determinau să caligrafieze în gotică sau slavonă, imitând vechile ceaslovuri. Admirator al lui Tudor Vianu Între 1931 şi 1938 urmează cursurile Facultăţii de Medicină din Bucureşti. În timpul liber, mergea la Universitate pentru a urmări cursurile lui Tudor Vianu (un alt giurgiuvean cunoscut) despre poezia germană şi operele acestuia. Pasionat de literatura, poezia şi filosofia germană, putea recita în germană din poeziile lui Heinrich Heine, Friedrich Schiller sau Rainer Maria Rilke. În 1938 termină facultatea ca şef de promoţie cu media 10 şi este repartizat la Spitalul de Boli Infecţioase Colentina. Trei ani mai târziu îşi susţine teza de doctorat „Contribuţiuni la studiul febrei tifoide”   În 1946 scrie un manual cu tehnici de laborator cu numeroase schiţe şi desene originale care este reprodus în sute de exemplare prin sapirografiere special pentru studenţii şi tinerii doctori. Pionier în tratarea bolilor infecţioase În 1947 devine director al Clinicii de Boli Infecţioase Colentina, devenind ulterior şi profesor de medicină la numai 37 de ani. Preocupat de infecţiile provocare de virusuri, a fost primul care a introdus în tratamentul bolilor infecţioase noi procedee antivirale precum Amantadina, Acyclovirul şi Interferonul. Totodată a introdus tehnici terapeutice de avangardă în tratamentul poliomelitei sau tetanosului. Decan al Facultăţii de Igienă şi ulterior al Facultăţii de Medicină Generală, Marin Voiculescu a fost şi preşedinte al Uniunii Societăţilor de Ştiinţe Medicale şi Ministru secretar de stat în Ministerul Sănătăţii. Este cel care a ajutat la modernizarea Institutului Cantacuzino şi la Spitalul de Boli Infecţioase Colentina. Personalitate uriaşă Publică numeroase tratate şi monografii privind bolile infecţioase, multe dintre ele traduse în alte limbi dar şi cărţi la granişa dintre medicină şi literatură. De asemenea, începând cu anul 1954, a condus revista „Viaţa medicală”. Este ales în 1977 membru corespondent al Academiei Române, iar din 1990 devine membru titular. A fost membru al Societăţii Regale de Medicină din Londra, al Societăţii de Patologie Comparată din Paris şi al Academiei de Medicină din New York. De asemenea a fost vicepreşedinte al Societăţii Balcanice de Medicină, distins cu Ordinul “Meritul Ştiinţific” şi cu Ordinul “San Carlos” oferit de preşedintele Columbiei.

Moare la 3 iulie 1991 mulţumit cu ceea ce a lăsat în urmă.

Spre deosebire de Maria Teohari (prima femeie astronom din România) care a fost uitată în oraşul natal, medicul Marin Voiculescu a devenit un nume cunoscut printre giurgiuveni datorită eforturilor Fundaţiei „Academician Marin Voiculescu” dar mai ales a Şcolii Nr. 8. În anul 2008, consiliul profesoral propunea ca numele instituţiei şcolare să devină „Academician Marin Voiculescu”, iar o comisie în frunte cu muzeograful Emil Păunescu îşi dădea acordul pentru acest lucru. „S-a discutat în consiliul profesoral ca şcoala noastră să preia numele unui giurgiuvean cunoscut. Ţin minte că au fost atunci două variante: academicianul Marin Voiculescu şi poetul Petre Ghelmez. Până la urmă ne-am hotărât asupra domnului Marin Voiculescu, un medic renumit dar şi un poet şi un poliglot” afirmă Nicoleta Niculae, directorul Şcolii gimnaziale „Academician Marin Voiculescu”.

Fundaţia premiază şeful de promoţie

Cei doi fii ai lui Marin Voiculescu au fost încântaţi de idee, iar unul dintre ei, Mihai Voiculescu, profesor universitar doctor, şeful Centrului de medicină internă Fundeni, a încheiat un parteneriat între Fundaţia „Academician Marin Voiculescu” pe care o conduce şi şcoala giurgiuveană. Astfel, Fundaţia premiază anual şeful de promoţie ai Şcolii gimnaziale „Academician Marin Voiculescu”. „Din 2008, Fundaţia Marin Voiculescu premiază şefii de promoţie cu bani, birotică şi cărţi. De anul viitor, domnul Mihai Voiculescu doreşte să premieze şi cel mai bun sportiv al instituţiei noastre deoarece tatăl său a practicat atletismul şi a fost un bun sportiv” susţine Nicoleta Niculae. Şefii de promoţie ai Şcolii gimnaziale „Academician Marin Voiculescu” din 2008 şi până în prezent îi cuprinde pe: Mădălina Ciobanu (admisă anul trecut la Facultatea de Medicină datorită rezultatelor excelente de la Olimpiadele de Chimie. Aceasta a fost premiată din nou de Fundaţie pentru această reuşită), Simina Craiciu, Anca Stan, Adriana Târnăcop şi Bogdan Stan. Conducerea şcolii a decis încă de la preluarea numelui academicianului să amenajeze la intrare un colţ dedicat lui Marin Voiculescu. Alături de lucrările scrise de acesta se află un portret uriaş dar şi maşina de scris şi termometrul medicului, donate de asemenea de Mihai Voiculescu. Bibliotecă în Bălănoaia Marin Voiculescu a fost comemorat în acest an de Fundaţie, cei doi fii, soţie şi reprezentanţi ai şcolii din Giurgiu şi în satul Bălănoaia (comuna Frăteşti), acolo unde medicul a predat câţiva ani. Fundaţia condusă de Mihai Voiculescu intenţionează să recondiţioneze clădirea vechii şcoli (astăzi dărăpănată şi sub lacăt) cu ajutorul preotului din sat şi al autorităţilor locale. Acesta doreşte ca imobilul să devină bibliotecă pentru studiul celor aproximativ 20 de copii care fac naveta în satele învecinate. De asemenea Şcoala gimnazială „Academician Marin Voiculescu” va demara o acţiune denumită „Un copil, ocarte” prin care vor fi strânse cărţi pentru dotarea bibliotecii. Prima care şi-a manifestat dorinţa de a dona cărţi pentru biblioteca de la Bălănoaia este soţia fostului medic, ajunsă la venerabila vârstă de 90 de ani.

Sursa: Adevarul.ro

Oficial german: O treime din muncitorii români nu au niciun fel de pregătire profesională

O treime din muncitorii români și bulgari care ajung în Germania nu au niciun fel de pregătire profesională și au cunoștințe reduse de limba germană, a declarat directorul Agenției Federală pentru Muncă, Heinrich Alt, într-un interviu publicat, joi, de cotidianul Rheinische Post. „În acest an ne așteptăm să vină în Germania 70.000 de români și bulgari. Mulți au o calificare bună, totuși o treime din emigranții din România și Bulgaria nu au niciun fel de pregătire profesională și au cunoștințe de limba germană greu de valorificat. Prin urmare, este dificil pentru ei să-și găsească un loc de muncă“, a precizat Heinrich Alt. Directorul Agenției Federale pentru Muncă (BA) a mai spus că numărul cetățenilor din aceste țări care beneficiază de Hartz-IV (ajutoare sociale și de șomaj) este în creștere. „Față de 2007, numărul românilor care primesc ajutor în cadrul Hartz-IV s-a dublat, ajungând la 14.700. În aceeași perioadă, numărul bulgarilor a crescut de patru ori, la 15.300. De asemenea, se observă că în regiunile cu un șomaj ridicat sunt mulți bulgari și români fără un loc de muncă. Astfel, nivelul șomerilor bulgari se ridică la 7% în München, la 32% în Duisburg“, a precizat Alt. Întrebat ce impact va avea ridicarea restricțiilor pentru muncitorii români și bulgari de la 1 ianuarie 2014, directorul Agenției a precizat că există multe ramuri în industria Germaniei unde este nevoie de forță de muncă. Potrivit estimărilor Institutului de Cercetare IAB, între 100.000 și 180.000 de emigranți din Bulgaria și România își vor căuta un loc de muncă în Germania, anul viitor. „Trebuie să ne asigurăm că imigranții vor putea să stea pe propriile picioare, printr-o bună integrare pe piața muncii“, a mai spus Heinrich Alt. Acesta a mai explicat că BA caută colaboratori care să știe română și bulgară pentru a-i ajuta pe emigranți în limba lor maternă și organizează cursuri de limbă germană. Totodată, se va implica în organizarea unor târguri de joburi destinate străinilor, precum cel de la Düsseldorf, care va avea loc în perioada 20-21 noiembrie.

Sursa: Curentul.ro

Muzeul „Antipa“ organizează cel mai mare congres de zoologie din Europa de Est

Muzeul Național de Istorie Naturală ‘Grigore Antipa’, în parteneriat cu Academia Română și Universitatea din București, organizează, la București, cel de-al cincilea Congres Anual de Zoologie al Muzeului ‘Grigore Antipa’ (CZGA 2013), informează un comunicat de presă. În perioada 20-23 noiembrie 2013, peste 200 de cercetători din Europa, Asia și Africa își vor prezenta rezultatele cercetării lor privind patrimoniul natural și muzeal de origine zoologică. Principalele teme dezbătute la congres sunt ecologia, speciile invazive, conservarea biodiversității sau cercetarea și valorificarea patrimoniului muzeal de științele naturii. Cei care vizitează muzeul în perioada 14 — 17 noiembrie a. c. pot participa la o tombolă care are ca premiu un loc în echipa cercetătorilor români ce va pleca anul viitor în Maroc, pentru a explora unele zone mai puțin abordate din punctul de vedere al biodiversității. ‘Este al cincilea an consecutiv în care reușim să aducem la București cercetători cu realizări deosebite pe plan internațional. E o dovadă că cercetarea în domeniul zoologiei, pe care o facem în cadrul Muzeului, este valoroasă și apreciată”, a declarat directorul Muzeului ‘Grigore Antipa’, academicianul dr. Dumitru Murariu.

Sursa: Curentul.ro

Eurobarometru: Romanii – mai putin interesati de tehnologie, desi mai multi au studiat in domeniu

Romanii sunt mai putin interesati de dezvoltarile din stiinta si tehnologie fata de media europenilor, desi 75 la suta au studiat stiinte naturale sau tehnologice in scoala sau universitate, fata de 47 la suta din cetatenii tuturor statelor membre, arata un sondaj Eurobarometru dat publicitatii joi s citat de Mediafax. In timp ce 40 la suta dintre europeni se considera informati privind dezvoltarile de stiinta si tehnologie, iar 53 la suta se declara interesati, romanii se considera informati doar in proportie de 25 la suta si 37 la suta declara ca sunt interesati. Cei mai multi europeni – 39 la suta – considera ca, atunci cand se iau decizii cu privire la stiinta si tehnologie, cetatenii ar trebui sa fie informati si sa se tina cont de opinia lor, 29 la suta dintre romani impartasind aceasta parere. Cei mai multi romani – 32 la suta – considera ca cetatenii ar trebui doar informatii, opinie care se regaseste in randul a 31 la suta dintre europeni. O pondere de 12 la suta dintre europeni si respectiv de 11 la suta dintre romani au sustinut participarea si rolul activ al cetatenilor. O diferenta mai mare a fost inregistrata intre romanii care au raspuns ca nu stiu cat ar trebui implicati cetatenii – 14 la suta – si europenii care au dat acest raspuns – 7 la suta. Totodata, 77 la suta dintre europeni considera ca stiinta si tehnologia au o influenta pozitiva asupra societatii, atitudine regasita in randul a 68 la suta dintre romani. Zece la suta dintre europeni si respectiv noua la suta dintre romani considera ca acestea au o atitudine negativa, in timp ce 13 la suta dintre europeni si respectiv 23 la suta dintre romani au raspuns ca nu stiu. Pe de alta parte, mai multi romani decat europeni considera ca stiinta si tehnologia ne fac viata mai sanatoasa – 57 fata de 50 la suta. Insa, cu afirmatia „Ne bazam prea mult pe stiinta si nu indeajuns de mult pe credinta”, sunt total de acord 48 la suta dintre romani, fata de 39 la suta din europeni, iar in total dezacord – 16 la suta din romani, fata de 32 la suta europeni. Cu toate acestea, 75 la suta dintre romani, fata de 47 la suta dintre europeni, au studiat stiinte naturale sau tehnologice la scoala, liceu sau universitate, dar numai 10 la suta dintre romani, fata de 23 la suta dintre europeni au in familie pe cineva care are sau a avut un loc de munca sau o calificare universitara in domeniul stiintific sau tehnologic. Majoritatea romanilor (74 la suta), ca si a europenilor (65 la suta), obtin informatii privind dezvoltarile din stiinta si tehnologie de la televizor, 22 la suta dintre romani si respectiv 33 la suta dintre europeni – din ziare, 21 la suta dintre romani si respectiv 32 la suta dintre europeni – de pe site-uri, 17 la suta dintre romani si respectiv 26 la suta dintre europeni – din reviste, 14 la suta dintre romani si respectiv 17 la suta dintre europeni – de la radio, 11 la suta dintre romani si respectiv 14 la suta dintre europeni – din carti, 6 la suta dintre romani si respectiv 10 la suta dintre europeni – din media sociala sau bloguri. Cei mai bine calificati sa le explice cetatenilor impactul dezvoltarilor din stiinta si tehnologie sunt oamenii de stiinta care lucreaza intr-o universitate sau intr-un laborator guvernamental, pentru 66 la suta dintre europeni si respectiv 58 la suta dintre romani, cei care lucreaza in laboratoarele companiilor private, pentru 35 la suta dintre europeni si respectiv 32 la suta dintre romani, si asociatiile pentru protectia mediului inconjurator – 21 la suta dintre europeni si respectiv 19 la suta dintre romani. Medicii sunt considerati mai putin calificati in acest sens decat jurnalistii de televiziune, arata raspunsurile europenilor si, in mai mare masura, ale romanilor. Astfel, pentru jurnalistii de televiziune au optat 20 la suta dintre europeni si respectiv 25 la suta dintre romani, pentru medici 19 la suta dintre europeni, respectiv 10 la suta dintre romani, iar pentru ziaristi – 15 la suta dintre europeni, respectiv 14 la suta dintre romani. Pentru reprezentantii guvernului, au optat sase la suta dintre europeni si respectiv 12 la suta dintre romani. In ceea ce priveste comportamentul responsabil fata de societate, prin atentia la impactul pe care il au activitatile lor legate de stiinta si tehnologie, tot oamenii de stiinta din universitati si laboratoar guvernamentale primesc cele mai multe voturi de incredere, din partea a 82 la suta dintre europeni, respectiv a 75 la suta dintre romani, urmati de asociatiile pentru protectia mediului inconjurator, organizatii ale consumatorilor si oameni de stiinta care lucreaza in laboratoare private. Jurnalistii se bucura de increderea a 59 la suta dintre europeni, respectiv 53 la suta dintre romani, fiind urmati de reprezentantii industriei – 50 la suta dintre europeni, 51 la suta dintre romani, si reprezentantii guvernului – 44 la suta dintre europeni, 45 la suta dintre romani. Sondajul Eurobarometru a fost realizat prin interviuri directe in statele membre ale Uniunii Europene pentru a evalua atitudinile cetatenilor europeni si ai fiecarui stat mebru in parte fata de stiinta si inovare. In perioada 26 aprilie – 14 mai 2013 au fost intervievati 27.563 de respondenti din diferite grupuri sociale si demografice. Pentru acest sondaj, mediile UE furnizate reprezinta medii UE27, dat fiind ca, la momentul efectuarii anchetei pe teren, Croatia nu era inca membra a UE.

Sursa: Hotnews.ro

GENIILE plecate la studii în străinătate, chemate să intre în CURSA pentru TITLUL de ”Studentul Român al Anului”

Gala Studenților Români din Străinătate, un eveniment ajuns la cea de-a V-a ediție, va avea loc pe 8 ianuarie, la București, și va reuni laolaltă crema studenților plecați peste hotare. La final, în prezența mai multor personalități din domeniul cultural, universitar, politic și economic, unul dintre acești tineri va primi marele premiu, „Studentul Român al Anului”. Gala a debutat în 2010, cu 300 de participanți și a ajuns să numere anul trecut circa 800 de invitați și studenți români din peste 30 de țări. Înscrierile pentru competiția de anul acesta se vor încheia pe data de 30 noiembrie, timp în care cei interesați pot trimite un CV și o scurtă autodescriere (maximum 150 de cuvinte) la adresa de e-mail studentulanului@lsrs.ro. Un tânăr cu rezultate academice notabile în anul universitar 2012-2013 poate participa oricare din următoarele categorii de concurs: -Studentul Român al Anului din America de Nord (un premiu pentru nivelul universitar și un premiu pentru nivelul post-universitar) -Studentul Român al Anului din Europa (un premiu pentru nivelul universitar și un premiu pentru nivelul post-universitar) -Studentul Român al Anului de pe Alte Continente Studentul Român Erasmus al Anului -Studentul Anului în România Premiul Special în Arte Pentru categoria Studentul Român Erasmus al Anului, documentele necesare sunt CV-ul, o autodescriere și „Formularul ERASMUS Premiile LSRS”-de pe site-ul Galei. Acestea vor fi trimise la adresa erasmus@lsrs.ro. Câştigătorii vor fi selectaţi de un juriu alcătuit din personalități ale societăţii româneşti din mediul academic și profesional. Mai multe detalii se găsesc pe site-ul Galei LSRS 2014. În 2013, Studentul Român al Anului din Străinătate a fost desemnat Sergiu Pască (30 de ani), cercetător la Universitatea Stanford din SUA și student în ultimul an de facultate. Una dintre realizările sale cele mai mari a fost publicarea. în 2011, a unui studiu despre autism în celebra revistă științifică Nature, considerat de National Institute of Mental Health printre cele mai importante zece studii ale anului respectiv.

Sursa: Evz.ro

Ce contează cel mai mult pentru tineri LA ANGAJARE. Nu este SALARIUL!

Atmosfera de lucru din companie, o colaborare bună cu şeful direct, provocările jobului şi siguranţa locului de muncă sunt primele lucruri la care se uită tinerii aflaţi în căutarea unui serviciu. Salariul este şi el important, dar se află pe locul cinci în preferinţele tinerilor, arată un studiu al Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) realizat în colaborare cu Târgul de Cariere. Aproape două treimi dinre participanţii la studiu au declarat că locul de muncă deţinut în acel moment corespunde pregătirii lor de bază, însă doar 38% dintre aceştia se declarau mulţumiţi de locul de muncă. Un procent de 85% au declarat că vor să îşi schimbe jobul în cel mult doi ani. Majoritatea bucureştenilor (91%) apelează la site-urile de recrutare când sunt în căutarea unui nou loc de muncă, urmate de târgurile de cariere. Pe locul trei în topul surselor de informare privind oportunităţile de joburi sunt ziarele şi revistele (58%). IRES, în colaborare cu Târgul de Cariere, a realizat în primăvara anului 2013 o cercetare de piaţă în 12 centre universitare şi de afaceri din ţară, pentru a afla aşteptările românilor de la piaţa muncii şi de la angajatori, precum şi planuri lor în carieră. În Bucureşti, studiul a fost realizat în cadrul evenimentului eJobs Expo, prin chestionarea a 400 de tineri cu vârste între 20 şi 30 de ani, cu studii superioare absolvite sau în curs, majoritatea cu experienţă de muncă. Târgul de Cariere Bucureşti va avea loc în 22 şi 23 noiembrie la World Trade Center, iar înscrierile pentru companii rămân deschise până în 19 noiembrie. Printre companiile care şi-au anunţat deja participarea la eveniment se numără Unicredit Business Integrated Solutions, Alten, APT, Genpact, Misys, Terapia Ranbaxy, Xerox, Piraeus Bank, Grawe, Wipro Technologies, ING şi Route 66. ‘Oferta evenimentului cuprinde 2.000 de locuri de muncă, dar şi programe de internship şi oportunităţi în domeniul educaţiei.

Sursa: Evz.ro

Google îl sărbătorește astăzi pe fondatorul biospeologiei, Emil Racoviță

Google şi-a modificat, vineri, logoul pentru a-l sărbători pe Emil Racoviţă, la împlinirea a 145 de ani de la naşterea savantului român, fondator al biospeologiei, biolog şi speolog. Logoul este conceput sub forma unui desen, în care imaginea lui Emil Racoviţă apare postată în interiorul primei litere „O” din cuvântul Google. Desenul face referire la expediţia lui Emil Racoviţă în Antarctica, în urma căreia savantul român a realizat un studiu asupra vieţii balenelor şi a pinguinilor. Emil Racoviță s-a născut la Iaşi pe data de 15 noiembrie, 1868. Printre realizările sale se numără participarea la Expediţia Antarctică Belgiană împreună cu marele explorator Roald Amundsen şi fundamentarea biospeologiei ca ştiinţă. A fost preşedinte al Academiei Române între 1926 şi 1929. A înfiinţat în 1920, la Universitatea din Cluj, primul institut de speologie din lume. În cadrul acestui nou institut, Emil Racoviţă a predat primul curs de biologie generală din România. Racoviţă este fondatorul biospeologiei, definită ca fiind ştiinţa formelor de viaţă din mediul subteran (peşteri şi pânze freatice). În ultimii ani, Google a mai sărbătorit și alți români precum Constantin Brâncuşi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Maria Tănase Mărţisorul şi Ziua Naţională a României.

Sursa: Evz.ro

Ponta promite subvenţie cu 10% mai mare pentru cazarea studenţilor

Victor Ponta a promis studenţilor un buget cu 10% mai mare în 2014 pentru cazarea în cămine, iar circa 300 milioane de euro din fonduri europene vor fi realocate anul viitor pentru lucrări de infrastructură la şcoli. “N-am tăiat de la Educaţie şi Sănătate şi nici n-o să tăiem vreodată. Creşterile salariale sunt exact în aceste două domenii, la rezidenţi şi la profesorii debutanţi, plus cei 10% creşterea subvenţiei pentru cămine”, a spus Ponta la începutul şedinţei de Guvern în care a fost adoptat Bugetul de stat pentru anul viitor.

Sursa: Puterea.ro

Târgul de Cariere. Ce aşteptării au tinerii bucureştenii de la viitorii angajatori

Târgul de Cariere (TdC) ajunge în această toamnă pentru prima oară în Capitală, după 7 ani și mai bine de optzeci de ediții ale evenimentului desfășurate în Cluj, Iași, Timișoara și în celelalte orașe mari ale României. Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), în colaborare cu Târgul de Cariere, a realizat în primăvara acestui an o cercetare de piață în 12 centre universitare și de afaceri din țară, căutând să afle ce așteptări au românii de la piața muncii și de la angajatori, precum și ce planuri și așteptări au în carieră. În București studiul a fost realizat în cadrul evenimentului eJobs Expo, prin chestionarea a 400 de tineri cu vârste între 20 și 30 de ani, cu studii superioare absolvite sau în curs, majoritatea cu experiență de muncă. Studiul arată că cele mai importante elemente pentru satisfacția angajaților tineri sunt atmosfera de lucru în cadrul companiei, respondenții notând-o ca fiind foarte importantă (97%), apoi calitatea colaborării cu șeful direct (96%), provocările profesionale ale jobului (94%) și siguranța locului de muncă (92%). Abia pe locul 5 al acestui top apare pachetul de beneficii salariale, notat ca foarte important de către 91% dintre bucureștenii participanți la studiu. Circa 43% dintre participanții la acest studiu aveau un loc de muncă în momentul desfășurării cercetării și, dintre aceștia, aproape două treimi declară că locul de muncă deținut în acel moment corespundea pregătirii lor de bază. Cu toate acestea, doar 38% dintre aceste persoane se declarau mulțumite de locul de muncă, 85% dintre ele spunând că vor să își schimbe jobul în cel mult doi ani. Site-uri de recrutare Atunci când vor să își schimbe locul de muncă bucureștenii apelează la site-urile de recrutare, 91% dintre cei intervievați declarând că au folosit până în prezent acest gen de portaluri. Participarea la târgurile de cariere a devenit a doua cea mai utilizată metodă de către bucureștenii care vor să-și schimbe locul de muncă, conform declarațiilor respondenților, însă nu trebuie uitat faptul că acest studiu s-a desfășurat tocmai în cadrul unui astfel de târg. Pe locul trei în topul surselor de informare privind oportunitățile de joburi sunt ziarele și revistele (58%). Joburi şi internship Târgul de Cariere București va avea loc în 22 și 23 noiembrie la World Trade Center, iar înscrierile pentru companii rămân deschise până în 19 noiembrie. Printre companiile care și-au anunțat deja participarea la eveniment se numără Unicredit Business Integrated Solutions, Alten, APT, Genpact, Misys, Terapia Ranbaxy, Xerox, Piraeus Bank, Grawe, Wipro Technologies, ING și Route 66. Oferta evenimentului cuprinde 2000 de locuri de muncă, dar și programe de internship și oportunități în domeniul educației. De asemenea, organizatorii oferă participanților șansa de a participa la o multitudine de workshop-uri și conferințe pe teme profesionale, precum și posibilitatea de a beneficia gratuit de sesiuni de consultanță unu-la-unu în carieră, în compania unor consilieri specializați. Mai multe detalii despre programul Târgului de Cariere, despre companiile participante și despre joburile disponibile pot fi găsite pe www.targuldecariere.ro.

Sursa: Puterea.ro