A fost semnat ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2020

Astăzi a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la MEC, în cadrul căreia a fost avizat Proiectul de OMEC privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2020. Tot astăzi, Ordinul Continuare »

Atitudinea iresponsabilă a MEC produce consecințe

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava a atras atenția, în nenumărate rânduri, asupra riscului mare de răspândire a virusului COVID-19 în școli, dacă acestea vor fi deschise în perioada 2-12 iunie 2020. Această Continuare »

Criza COVID-19: Concluzii seminarului organizat de ETUCE

În data de 25 mai 2020, ETUCE (European Trade Union Committee for Education) – Comitetul European Sindical pentru Educație, instituție la care la care FSLI este afiliată, a organizat un seminar în cadrul Continuare »

Lipsa de respect la adresa salariaților din învățământ capătă noi valențe

Într-un total dispreț față de instituția dialogului social, fără o minimă consultare publica privind intențiile legate de modalitățile și modurile de finalizare a parcursului școlar de către elevii din clasele terminale,  doua Continuare »

FSLI solicită MEC revocarea măsurii privind reducerea posturilor din CJRAE

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ solicită Ministerului Educației și Cercetării, Monica Anisie, revocarea măsurii privind reducerea numărului de posturi finanțate din bugetul de stat pentru unitățile de învățământ special și centrele județene/al Continuare »

 

Revista presei – 13.09.2013

http://adevarul.ro/locale/focsani/elevi-1_5231c7c7c7b855ff5675fa4c/index.html

FOTO VIDEO Elevi şi copii de grădiniţă chinuiţi de cinci ani la Faraoanele, din neputinţa responsabililor din educaţie

200 de elevi din satul vrâncean Faraoanele învaţă în condiţii improprii din cauză că şcoala se află în reabilitare. Gigi Becali a făcut o donaţie anul trecut însă insuficientă pentru finalizarea lucrărilor. Astfel că elevii învaţă în clădirea veche a unei grădiniţe, în două schimburi, cu pereţi crăpaţi şi ferestre pe unde suflă vântul.

În anul 2008 s-a aprobat proiectul de modernizare a şcolii din satul Faraoanele, comuna Vîrteşcoiu. Proiectul, în valoare de peste 2 milioane de lei, prevedea reabilitarea a două corpuri de clădire, realizarea de grupuri sanitare, extinderea spaţiilor, amenajarea unui teren de sport şi a împrejmuirilor.

Ministerul a alocat, în 2009, suma de 50.000 de lei. De atunci, nimic în plus. Constructorul a sistat lucrările însă a reluat activitatea atunci când patronul echipei Steaua Bucureşti, Gigi Becali, a venit şi a făcut o donaţie de 25.000 de euro, promiţând că în doar o lună şcoala va fi finalizată.

Fondurile s-au dovedit a fi insuficiente, Becali nu a mai vrut să mai finanţeze lucrarea, apoi a intrat în închisoare iar acum şcoala este închisă în acest moment.

Chiar şi ministrul Remus Pricopie ştia de situaţia de la Faraoanele, dar nu a întreprins nimic în acest sens, deşi cu mici investiţii s-ar fi putut da drumul la noua şcoală din toamnă.

În consecinţă, cei 150 de elevi vor fi amestecaţi cu 60 de prichindei de grădiniţă, în şase săli de clasă, de câte 16 metri pătraţi fiecare, improvizate în clădirea Grădiniţei.

„Din primăvară nu s-a mai lucrat. Nu mai sunt bani şi normal că nu s-a mai lucrat. Constructorul nu dă cheile la şcoală până nu primeşte banii. Mai este de reparat la ea. Copiii vor învăţa în două schimburi. Anul acesta nu e nicio speranţă să se mai înveţe în şcoală”, a declarat Maricel Baltă, angajat la şcoală.

Pentru lucrările efectuate până acum, firma de construcţii mai are de recuperat debite de 400.000 de lei. Autorităţile au făcut nenumărate demersuri însă Ministerul Educaţiei nu a găsit fonduri pentru continuarea investiţiei.

„În acest an nu există nicio şansă ca elevii să mai înveţe în şcoala nouă. Lucrările sunt începute în 2008 şi până acum s-a alocat doar 2%. Am făcut un demers către Ministerul Educaţiei şi aşteptăm un răspuns. Oamenii sunt nemulţumiţi şi aşteaptă un pas, finanţarea de la Ministerul Educaţiei”, spune Viorel Mîrza, primarul comunei Vîrteşcoiu.

„La Şcoala Faraoanele încă nu se poate intra pentru a învăţa cu elevi în sălile de clasă, lucrările nu s-au finalizat, sunt lucrări neachitate pentru constructor. Totuşi, această şcoală reprezintă o prioritate pentru noi şi în momentul în care ni se vor aloca fonduri pentru reabilitare de şcoli cu siguranţă Şcoala Faraoanele va primi bani”, a precizat şi Vasilica Zaharia-inspector şcolar general IŞJ Vrancea.

Şcoala Generală cu clasele I-VIII din Faraoanele deserveşte circa 1.800 de locuitori din 3 sate ale comunei Vîrteşcoiu. An de an, 200 de copii din învăţământul preşcolar şi şcolar urmează cursurile acestei unităţi de învăţământ.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/educatia-generatiile-viitorului-1_5231d286c7b855ff5676305e/index.html

Educaţia pentru generaţiile viitorului

V-am mai vorbit despre conceptul de „edutainment” şi cât de uşor asimilează copiii atunci când învaţă cu placere, prin activităţi interactive şi jocuri. Astăzi vreau să vă prezint un alt principiu pe baza căruia am creat propria noastră metodă de predare.

Pentru că îmi doresc ca tot mai mulţi dascăli şi formatori din România să depăşească modul clasic de predare, am împărtăşit modul nostru de lucru cu profesorii din întreaga ţară, în cadrul conferinţei Fischer, conferinţa naţională a profesorilor de limba engleză.

Pentru ca elevii să îşi dorească să înveţe, informaţia nu trebuie transmisă în mod standard, ci adaptată pentru fiecare elev în parte, ţinându-se cont de capacităţile şi aptitudinile lui. Aceasta este esenţa uneia dintre cele mai interesante teorii care merită toată atenţia dascălilor şi formatorilor: Teoria Inteligenţelor Multiple, dezvoltată de profesorul Howard Gardner de la Universitatea Harvard.

Inteligenţa, ca rezultat al unor procese de acumulare, analiză, combinare, comparare a unor informaţii şi modul în care le folosim în context pentru depăşirea unor probleme, poate fi, de fapt, structurata în mai multe tipuri de inteligenţă. Cele 8 tipuri conturate de Howard Gardner sunt: inteligenta verbală, logico-matematică, vizuală, muzicală, existenţiala, naturalistă, kinestezică şi personală – intrapersonală şi interpersonală.

De fapt, Howard Gardner, ne transmite că fiecare dintre noi reacţionează mai bine la anumiţi stimuli şi învăţarea se realizează mai uşor dacă se ţine cont de inteligenţele cu care am fost înzestraţi. Oamenii au două sau trei tipuri de inteligentă predominante, iar descoperirea lor le poate facilita învăţarea pe parcursul vieţii. De exemplu, pentru un om înzestrat cu inteligenţă muzicală şi vizuală, noţiunile noi vor fi cel mai bine asimilate prin sunete şi imagini, ceea ce înseamnă că poate învăţa cu uşurinţă o limbă străină din cântece sau îşi va însuşi foarte multe informaţii vizionând  filme documentare.

Aşadar, diferenţele dintre noi pot fi valorificate şi educaţia viitorului trece de la standardizare la adaptare. Acesta este mesajul pe care l-a transmis la conferinţa Fischer colega mea, Marilena Chirculete, expert în educaţie şi profesor Shakespeare School, unde folosim de 10 ani cu succes această adaptare la aptitudinile cursanţilor.

Tocmai pentru a-i stimula pe cursanţi în funcţie de aptitudinile lor, credem că trebuie să folosim o mare varietate de resurse video şi audio, jocuri de rol şi de mişcare, ca să le oferim calea cea mai rapidă şi uşoară spre învăţare. Pe lângă învăţarea limbii engleze, prin jocurile de învăţare, simple pentru copii sau mai complexe pentru adolescenţi şi tineri, cursanţii prind mai multă încredere în ei, descoperă cum să fie o echipă şi prind curaj să vorbească în public şi să îşi exprime ideile.

Marilena Chirculete a animat întreaga sală cu profesori cu experienţă, dar deschişi la noi, ce au primit cu bucurie ideile noastre despre modul ideal de predare. „Este important să nu stigmatizăm greşelile şi să le considerăm o oportunitate de învăţare. Încercam să punem fiecare elev în situaţia ideală de învăţare pentru a-i spori stima de sine şi a-l face să interacţioneze cu succes atât cu colegii, cât şi cu profesorul. Adaptându-ne metodă de predare, creăm un mediu în care cursanţii îşi doresc să înveţe şi se simt încurajaţi să o facă.”, le-a spus Marilena profesorilor printr-o prezentare interactivă, aşa cum ar trebui să fie şi orele de curs.

Ce înseamnă de fapt această nouă abordarea a predării? Înseamnă să nu fi numai profesor, să fii un formator care îi acordă mai multă atenţie elevului şi modului în care el îşi însuşeşte informaţia transmisă decât informaţiei în sine şi mai ales, înseamnă să stimulezi elevii să îşi dorească să înveţe, prin motivare constantă şi adaptată nevoilor lor.

Pentru mai multe detalii despre metoda Shakespeare School de predare a limbii engleze, mă puteţi contacta aici sau la numerele de telefon pe care le găsiţi pe site-ul nostru, www.shakespeare-school.ro. Curând începem un nou an de cursuri de engleză, aşa că îi aşteptăm pe copiii şi tinerii care vor să înveţe cu plăcere să ne cunoaştem şi să descopere cât de uşor reţin atunci când orele sunt adaptate în funcţie de talentele lor native.

http://adevarul.ro/news/societate/atentie-parinti-pericole-copiii-merg-scoala-1_5231cc08c7b855ff56760f7b/index.html

Atenţie, părinţi! Pericole pentru copiii care merg la şcoală

Luni, 16 septembrie, 2013, începe un nou an şcolar. Cum s-au îngrijit şi implicat autorităţile cu atribuţii în domeniu pentru ca instituţiile de învăţământ să fie pregătite corespunzător şi adecvat procesului de învăţământ, vom afla în curând.

În afara şcolilor, însă, pe străzi, alei, parcuri, în mijloacele de transport sau în alte spaţii publice se vede „grija” instituţiilor responsabile în privinţa siguranţei şi securităţii copiilor, dar şi a cetăţenilor în general.

Din cauza faptului că în multe oraşe –  în frunte cu Bucureştiul – şi localităţi din ţară lipsesc, nu se aplică sau sunt ignorate complet sau parţial măsurile necesare, la ora actuală, există o serie de pericole reale pentru şcolari.

De aceea, cred că este necesar să enumăr câteva dintre cele mai mari şi frecvente pericole, care generează nesiguranţă pentru copii, dar şi pentru populaţie în general.

Copiii sunt, în primul rând, expuşi acestor riscuri, care trebuie luate în serios de către părinţi, dar ar trebui să fie şi în atenţia administraţiilor locale, Poliţiei şi a altor instituţii cu atribuţii de creare a unui climat sănătos, care să asigure siguranţa şi securitatea publică cetăţenilor.

Pericolul numărul unu rămân câinii vagabonzi atât cei din mediul rural, dar mai ales urban, câini de curte, de bloc, de scară, de parc, de stradă, de ghenă, de piaţă sau cum or mai fi numiţi ei. Părinţii trebuie să acorde importanţa cuvenită acestui mare pericol, să nu îl ignore şi să îşi sfătuiască şi protejeze copiii pe măsură.

Părinţii care le cumpără copiilor aparate de alungat câinii nu trebuie să se bazeze prea mult pe faptul că acestea le asigură o protecţie eficientă odraslelor. Se poate întâmpla, Doamne fereşte, ca la un atac al câinilor copilul să se piardă cu firea sau să nu funcţioneze acel aparat şi atunci este victimă sigură.

Un alt pericol poate la fel de mare ca al patrupedelor, este reprezentat de Pericolul maşinilor, al accidentelor care pot surveni din diverse cauze, în special de nerespectare a regulilor de circulaţie, atât din partea şcolarilor, dar şi din vina şoferilor.

Bucureşti-intersecţie periculoasă în apropiere de trei unităţi de învăţământ între str. Almaşu Mare şi Aleea Slătioara. Nesemnalizată şi nemarcată este zilnic traversată de şcolari

Pericolul accidentelor în zona instituţiilor de învăţământ, în special în marile oraşe, a crescut semnificativ şi din cauza unor părinţi care ţin morţiş să-şi aducă şi să-şi ia copiii de la şcoală cu maşina. Realitatea anilor trecuţi ne-a arătat că în zilele de şcoală, şirul maşinilor din faţa acestor instituţii este interminabil, reprezentând un mare pericol pentru elevi.

Au fost numeroase cazuri de accidente produse în astfel de locuri, cauzate de multe ori de neatenţia şcolarilor sau a şoferilor, însă, şi de nesemnalizarea corectă din partea autorităţilor îndrituite, a locurilor periculoase din punct de vedere al circulaţiei rutiere.

Există numeroase artere fie ele străzi, şosele sau alei prin zona sau în faţa unităţilor de învăţământ, nesemnalizate corect, incomplet sau deloc, iar la acest capitol responsabilitatea o au autorităţile cu atribuţii în domeniu. Sunt lipsite de marcaje ale  trecerilor de pietoni sau alte măsuri menite să prevină accidentele rutiere.

Copil traversând printr-un loc nesemnalizat şi nepermis

Pericolul consumului de droguri, etnobotanice, alcool sau alte substanţe periculoase şi interzise în zonele adiacente şcolilor. Sunt experienţe triste şi negative, altele tragice întâmplate din cauza consumului acestor susbstanţe de către şcolari.

Se ştie că dealerii de droguri nu doar că îşi fac clienţi dintre elevi, în special cei de liceu, dar caută să-i facă şi distribuitori în şcoli. De asemenea, încă este mare pericolul dat de etnobotanice, multe magazine ilegale fiind camuflate sub diverse denumiri sau pur şi simplu ascunse, cunoscute doar de către cei interesaţi.

De asemenea, existenţa cârciumilor în zonele adiacente unităţilor de învăţământ creează factori de risc stradal suplimentar.

Pericolul  uman de pe străzi reprezintă un alt risc în spaţiul public, de care trebuie ţinut seama şi luat în serios fie ziua, seara sau noaptea. Aurolacii, beţivii, drogaţii, vagabonzii, interlopii, infractorii de tot felul sunt prezenţi şi îşi fac de cap mai ales pe străzile şi parcurile marilor oraşe, mai ales că mulţi liceeni vin seara pe întuneric de la şcoală.

Această „faună umană” constituie o ameninţare pentru siguranţa oamenilor, chiar şi în amiaza mare, în zone circulate şi aglomerate. Un astfel de caz s-a întâmplat de curând chiar în mijlocul Bucureştiului, când o tânără jurnalistă a căzut victimă unui nenorocit de violator, chiar sub ochii unor aşa-zişi cetăţeni, martori nepăsători la ceea ce se întâmpla în jurul lor.

Pericolul transportului public în autobuze, troleibuze, tramvaie, microbuze, unde sunt întâlniţi tot felul de indivizi certaţi cu legea şi au existat sute dacă nu mii de cazuri când elevii de şcoală au căzut victime. Fie li s-a furat telefonul, caz cel mai frecvent, bani sau alte bunuri.

Pericolul ţinutei provocatoare este generat în special de tinerele liceene care preferă ţinute sexy atunci când merg la şcoală, neluând în seamă riscurile la care se expun. Am văzut cu ochii mei, în autobuz, cum o elevă prea sumar îmbrăcată a fost acostată şi agresată verbal de către un individ, nejenat de prezenţa celorlalţi călători.

Mai sunt o sumedenie de pericole publice pentru şcolari, pe care le întâlnesc la tot pasul, cum ar fi: pericolul întunericului, vorbitul pe stradă la telefoane scumpe, etalarea de bijuterii care atrag atenţia, nerespectarea traseului de bază dinspre şi spre şcoală-casă, pericolele din parcuri, riscurile alimentare în cazul când consumă alimente din diverse locuri publice, etc.

Marcajele rutiere adecvate ar trebui să fie în toate locurile unde se impune acest lucru

Toată această insecuritate din spaţiul public nu trebuie ignorată nici de părinţi, dar în special de copii, pericolele străzii trebuie tratate cu mare atenţie. Este mai uşor de prevenit anumite probleme şi de evitat riscuri, decât tratat efectul şi victimele acestor pericole, care pot duce la adevărate drame şi tragedii.

Cu atât mai mult trebuie să avem grijă, să ne învăţăm copiii cum să se protejeze eficient în timpul deplasării la şcoală sau în alt spaţiu public, cu cât implicarea autorităţilor lasă mult de dorit în acest sens.

Mai bine ne apărăm singuri copiii şi pe noi înşine, decât să aşteptăm de la altcineva să ne apere, chiar dacă responsabilităţile şi atribuţiile acestui altcineva sunt pe siguranţă şi securitate publică fiind plătit pentru acest lucru.

Paza bună trece primejdia rea!

http://adevarul.ro/locale/alexandria/Scolile-teleormanene-pregatite-sa-si-deschida-portile-doar-9-unitati-nu-autorizatie-1_523187ddc7b855ff56749339/index.html

Şcolile teleormănene sunt pregătite să-şi deschidă porţile Doar 9% dintre unităţi nu au autorizaţie

Peste 48.500 de elevi vor păşi pe porţile unităţilor de învăţământ din Teleorman în prima zi de şcoală. După încheierea controalelor în şcoli, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman a concluzionat că unităţile sunt pregătite să-şi primească elevii.

În anul şcolar 2013-2014, 48.513 elevi vor învăţa în şcolile din judeţ. Potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman au fost înfiinţare 2278 de clase. 2602 copii vor intra pentru prima dată în sălile de clasă, fiind elevi în clasa pregătitoare.

În ceea ce priveşte starea localurilor de şcoală, conducerea învăţământului teleormănean susţine că doar 9% dintre şcoli nu au autorizaţii de funcţionare. ” În urma controalelor desfăşurate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman în şcoli, împreună cu Direcţia de Sănătate Publică şi reprezentanţii Prefecturii Teleorman, s-a constatat că doar 34 de localuri nu au avize sanitare de funcţionare. Majoritatea provin din mediul rural şi nu au apă curentă şi canalizare”,a  declarat Luminiţa Pinţur, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman. Situaţia din acest an, din punct de vedere au autorizării sanitare, este mai bună decât anul trecut, când 100 de localuri de şcoală şi-au deschis porţile fără autorizaţii.

Elevii din Vităneşti şi Bâscoveni vor învăţa în şcoli noi

Elevii din două localităţi teleormănene vor învăţa în şcoli noi. La Vităneşti s-a finalizat construcţia unui local cu şase săli de clasă, finanţat de Ministerul Educaţiei. Investiţia a presupus, pe lângă construcţie, şi dotarea localului cu mobilier  şcolar nou. O investiţie similară, finanţată tot de Ministerul Educaţiei, s-a finalizat şi la Bâscoveni. Şi elevii de aici vor intra pe 16 septembrie pe porţile unei şcoli noi.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013091390936/Social/Criza-de-psihologi-in-scolile-romanesti.html

Criză de psihologi în şcolile româneşti

Elevii au nevoie de cel puțin un psiholog în fiecare unitate de învățământ, pentru a îi ajuta să gestioneze și să înțeleagă problemele pe care le întâmpină la o vârstă fragedă. Disputele în familie, problemele de adaptare sau tulburările emoționale sunt doar o parte din problemele cu care se confruntă elevii din România în fiecare zi, iar asta se reflectă în situația lor școlară. În lipsa unei bune comunicări cu părinții, cei care ar trebui să le stea alături sunt consilierii școlari. În România însă, acest subiect este tratat superficial. Dovadă stă numărul foarte scăzut de psihologi angajați în școli.

Deși în ultimii ani numărul copiilor care cer ajutorul consilierilor din proprie inițiativă a crescut simțitor, ar fi imposibil ca în camera de terapie să ajungă toţi cei care au probleme. De exemplu, în judeţul Bacău sunt doar 70 de psihologi, care au în grijă aproape 90.000 de copii, iar un calcul simplu ne arată că un singur consilier răspunde de peste 1.000 de elevi, scrie digi24.ro.
În județul Neamț situația este și mai dramatică. Acolo există doar 28 de consilieri școlari, dintre care la școlile de gimnaziu sunt angajați doar trei. În fața unui asemenea deficit de personal, specialiștii trag un semnal de alarmă și spun că este lesne de înțeles de ce tot mai mulți elevi au dereglări comportamentale și ajung chiar la violență extrem de gravă.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/constanta-un-razboi-interminabil-intre-primarul-comunei-mihai-viteazu-si-directorul-liceu-1057067-1.html

Constanţa –Un război interminabil între primarul comunei Mihai Viteazu şi directorul liceului pune în pericol începerea şcolii în localitate

Comuna constănţeană Mihai Viteazu se confruntă de luni de zile cu un scandal monstru între primarul PNL, Gheoghe Grameni, şi directoarea liceului din localitate, Dorina Cârţog. Între cei doi s-a ajuns la acuze reciproce halucinante şi la măsuri radicale care afectează începerea anului şcolar.

Conflictul a luat amploare în ultimele zile după ce primarul „a tăiat apa” la şcoala din satul Sinoe, care aparţine de liceul din Mihai Viteazu, edilul ameninţând că la începutul anului şcolar nu va porni hidroforul până când directoarea nu va fi înlocuită din funcţie. Gheorghe Grameni este atât de pornit pe Dorina Cârţog încât „ ori eu ori ea, fac referendum şi întreb locuitorii, care mă votează de patru mandate, dacă mă mai vor, dacă nu, eu plec, dacă da, să plece ea, pentru o vacă cufurită omorâm cireada toată ?”. Dorina Cârţog, care conduce de 24 ani şcolile din Mihai Viteazu şi din satul Sinoe, este acuzată de primar că „este dictatoare şi diabolică”  şi că nu ar colabora cu primăria. „ Şi ce dacă e directoare de 24 ani, Nicolae Ceauşescu a condus 25 ani ţara şi tot a fost împuşcat” reacţionează, peste măsură de enervat, Gheorghe Grameni. El avertizează că „până nu pleacă ea cu gaşca ei cu tot, nu dau apă la şcoală, nu dau profesorilor bani de abonamente, nu semnez nimic.” Susţine indignat că „ un părinte mi-a zis că l-a făcut pe fiul ei, poponar”. Aşa că, până acum, i-a cerut în scris, de două ori, inspectorului general şcolar Răducu Popescu să-l primească în audienţă sau să vină în teren „pentru a discuta la faţa locului cu părinţii  nemulţumiţi dar el nu răspunde, o susţine probabil pe directoare şi mi-a trimis doi inspectori adjuncţi care sunt nişte păpuşi, deşi unul dintre ei este liberal de-al meu”.

„Primarul vrea să plec pentru am concediat o învăţătoare proxenetă”

Directoarea Dorina Cârţog, care la rândul ei s-a plâns la Inspectoartul Şcolar Judeţean Constanţa, respinge toate acuzele primarului.  „ Nu am greşit cu nimic, mă hărţuieşte de luni de zile, vrea să plec, spune că nu mă mai suportă, că dacă nu plec nu dă drumul la apă la şcoala Sinoe unde învaţă 300 de copii, nu-mi vidanjează fosa septică, totul e un şantaj şi o umilinţă totală”. Femeia povesteşte cum primarul „ i-a pus pe angajaţii lui să mă filmeze pe ascuns şi i-a pus apoi să semneze că eu i-aş fi spus unui elev că are altă orientare sexuală, lucru neadevărat şi l-a pus pe părintele copilului  să mă reclame până şi la preşedinţia României”. Directoarea este convinsă că îndârjirea primarului împotriva ei este „ alimentată” de casiera primăriei Mihai Viteazu a cărei fată a fost învăţătoare la şcoala din Sinoe, până anul trecut când a fost arestată pentru proxenetism şi de aceea, dată afară din învăţământ.

Un mediator va încerca să-i împace pe beligeranţi

Inspectorul general şcolar, Răducu Popescu, membru marcant al PSD Constanţa, abordează pe de o parte, o atitudine prudentă faţă de primar, coleg de coaliţie iar pe altă parte, pare să o susţină pe directoarea cu gradaţie de merit şi căreia, pe linie profesională, nu are ce-i reproşa. Aşa că, „ îl voi trimite pe inspectorul Mircea Vrană să medieze conflictul”.

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-15569788-cati-salariati-bugetari-avem.htm

Cati salariati bugetari mai avem?

Criza a taiat aproape 208.000 de posturi din sectorul bugetar, dar au existat institutii centrale unde numarul de salariati a crescut. In prezent, pe statele de salarii ale Statului exista circa 1,9 milioane de salariati. Pentru comparatie, in 1990 existau 800.000 de bugetari, varful fiind atins in 2008, cand isi gasisera un post caldut la Stat circa 1,4 milioane de romani.

In perioada 2005-2008, cresterea numarului de bugetari a fost de 165.600. „Ajustarea inregistrata in perioada 2008-2012 s-a produs in special la nivelul autoritatilor executive locale, invatamantului preuniversitar, sistemului sanitar, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Agriculturii. Este posibil ca o parte din aceste reduceri sa se regaseasca in externalizarea unor servicii explicabila prin cresterea  semnificativa a cheltuielilor cu bunuri si servicii, mai arata Consiliul Fiscal in raportul pe 2012. In aceeasi perioada insa au fost inregistrate cresteri la nivelul Secretariatului General al Guvernului (+3.899), Ministerul Muncii (+1.820), Ministerul Justitiei (+1.789) si Ministerul Economiei (+1.475)”, se arata in Raport.

Partea proasta e ca nici angajarea la Stat cu zecile de mii nu a dus la imbunatatiri calitative a muncii prestate si nici la ameliorarea calitatii relatiei cu contribuabili. Asa cum nici concedierile nu au indreptat munca intr-o directie superior calitativa decat in mica masura.

  • Daca in anii anteriori, ritmul de reducere a      numarului de angajati din sectorul bugetar a fost unul sustinut, anul 2012      a fost caracterizat de o incetinire      puternica a acestuia in pofida mentineri regulii de      inlocuire de 1 la 7 a personalului iesit din sistemul public. (Consiliul      Fiscal)

Comparativ cu anul precedent, numarul de salariati s-a diminuat in anul 2012 cu 9.894 de persoane, in principal ca urmare a reducerilor operate la nivelul administratiei executive locale (-9.653 de angajati).

  • Sunt prea multi sau prea putini? Depinde de care      parte a usii te afli….

„Discutia vizand numarul de bugetari e foarte complexa: sunt putini sau sunt multi?  Daca ne uitam ca procent in total populatie, de pilda numarul de bugetari la mia de locuitori, am putea concluiziona in mod eronat ca sunt prea putini bugetari”, a afirmat luni Ionut Dumitru, seful Consiliului Fiscal si economistul sef al Raiffeisen Bank, la o conferinta desfasurata la BNR.

Trebuie sa ne uitam la ponderea numarului de bugetari in total numar contribuabili, suntem in topul tarilor europene, alaturi de Danemarca, Norvegia si Finlanda. Desi s-au facut concedieri, desi au mai plecat oameni din sistem, au ramas inca prea multi, raportat la numarul de contribuabili”, a mai spus Dumitru, adaugand ca Romania se confrunta si cu o evaziune foarte ridicata, cu peste doua milioane de romani muncind la negru

In comparatie cu alte tari europene, pozitia Romaniei in termeni de factura de salarii in sectorul bugetar ca procent in total venituri incasate s-a ameliorat pe fondul masurilor de consolidare fiscala de la jumatatea anului 2010. Daca in 2010 ponderea cheltuielilor cu salariile ne plasa in prima jumatate a clasamentului, in 2012 datele conform standardelor ESA95 pozitioneaza Romania pe o pozitie mai favorabila, insa cu cheltuieli mai mari decat economii comparabile, precum Ungaria, Republica Ceha sau Slovacia.

  • Cat se castiga la Stat- mult sau putin fata de      privat?
  • O comparatie statistica, ar arata ca: 0,1% dintre bugetari castiga sub salariul minim, fata de 6,8% in privat. Sau ca 60% dintre bugetari iau intre 1500-4000 de lei, fata de 28% in privat.

„In continuare administratia publica are venituri mai mari decat sectorul privat, in medie. Trebuie remarcat ca in 2010, la 2 ani dupa recesiune Sectorul Public, chiar si invatamantul, avea venituri in medie mai mari decart in sectorul privat. Dupa cresterile salariale din 2013, situatia a revenit la „normal””, scrie Florin Citu pe Facebook, comentand graficul de mai sus.

Distributia numarului de salariati dupa salariile brute realizate pe forme de proprietate arata ca:

  • in sectorul de stat, 0,1% dintre salariati au avut      realizari sub si la nivelul salariului de baza minim brut pe tara, 19,2%      au realizat salarii brute cuprinse intre 671 – 1500 lei, 67,4% intre1501 –      4000 lei, 11,6% intre 4001 – 8000 lei si 1,7% peste 8000 lei;
  • in sectorul mixt majoritar de stat, 2,6% dintre      salariati au avut realizari la nivelul salariului de baza minim brut pe      tara, 21,9% au realizat salarii brute cuprinse intre 671 – 1500 lei, 60,4%      intre 1501 – 4000 lei, 12,3% intre 4001 – 8000 lei si 2,8% peste 8000 lei;
  • in sectorul mixt majoritar privat, 1,0% dintre      salariati au avut realizari sub si la nivelul salariului de baza minim      brut pe tara, 26,1% au realizat salarii brute cuprinse intre 671 – 1500      lei, 58,5% intre 1501 – 4000 lei, 11,7% intre 4001 – 8000 lei si 2,7%      peste 8000 lei;
  • in sectorul privat, 6,8% dintre salariati au avut      realizari sub si la nivelul salariului de baza minim brut pe tara, 59,5%      au realizat salarii brute cuprinse intre 671 – 1500 lei, 28,1% intre 1501      – 4000 lei, 4,4% intre 4001 – 8000 lei si 1,2% peste 8000 lei;
  • in sectorul cooperatist, 19,5% dintre salariati au      avut realizari sub si la nivelul salariului de baza minim brut pe tara,      64,2% au realizat salarii brute cuprinse intre 671 – 1500 lei, 14,5% intre      1501 – 4000 lei, 1,7% intre 4001 – 8000 lei si 0,1% peste 8000 lei;
  • in sectorul obstesc, 11,8% dintre salariati au avut      realizari la nivelul salariului de baza minim brut pe tara, 39,3% au      realizat salarii brute cuprinse intre 671 – 1500 lei, 38,8% intre 1501 –      4000 lei, 8,6% intre 4001 – 8000 lei si 1,5% peste 8000 lei;
  • in intreprinderile cu capital integral strain, 1,6%      dintre salariati au avut realizari sub si la nivelul salariului de baza      minim brut pe tara, 45,5% au realizat salarii brute cuprinse intre 671 –      1500 lei, 37,9% intre 1501 – 4000 lei, 10,8% intre 4001 – 8000 lei si 4,2%      peste 8000 lei;

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013091390938/Social/Cum-se-vor-face-inscrierile-in-clasa-pregatitoare-anul-viitor.html

Cum se vor face înscrierile în clasa pregătitoare anul viitor?

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a vorbit într-un interviu acordat Agerpres despre cum se va face înscrierea în clasa pregătitoare anul viitor, precizând că schimbările nu vor fi semnificative.

„Voi păstra sistemul, vom încerca să îl mutăm ceva mai devreme, înscrierile să înceapă un pic mai devreme. Sistemul informatic şi principiile de înscriere la clasa pregătitoare se vor introduce şi la grădiniţă”, a declarat ministrul. Acesta a mai spus că anul acesta s-a vorbit de modificările necesare în sistemul de învățământ, urmând ca mai multe dintre acestea să fie implementate începând cu anul viitor.  „Ştiţi că deja s-au făcut modificările necesare în programele din ciclul primar. Acum introducem modificările necesare pentru V-VIII şi IX-XII. Nu puteam să o facem mai devreme pentru că procesul de încadrare pe posturi deja începuse, dar noi vom da semnalul de acum. În septembrie – octombrie şcolile trebuie să se pregătească pentru anul viitor pentru a acoperi şi această componentă. Discuţii pe marginea acestui subiect avem din luna ianuarie. Au trecut opt luni, am luat unele măsuri care se puteau lua, iar celelalte le vom lua astfel încât lumea să fie pregătită pentru implementarea acestora pentru că altfel degeaba adopţi decizia pe hârtie dacă ea nu are posibilitatea practică de a fi pusă în aplicare”, a mai spus ministrul.

http://www.puterea.ro/social/ministerul-educatiei-isi-bate-joc-de-elevi-pricopie-nu-le-da-banii-de-naveta-copiilor-78295.html

Ministerul Educaţiei îşi bate joc de elevi: Pricopie nu le dă banii de navetă copiilor

Pe lângă şcoli cu mobilier vechi şi manuale în stare execrabilă, elevii din România mai dau şi sume importante de bani pentru abonamente. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, spune că sumele cerute de transportatori sunt prea mari şi nu vrea să deconteze abonamentele copiilor. Elevii rămân astfel cu banii daţi. Ministerul a plătit mai puţin de jumătate din banii cheltuiţi de elevi pentru transport în anul şcolar precedent.

Elevii nu şi-au primit banii pentru navetă aferenţi anului şcolar 2012 – 2013 nici până în prezent. Explicaţia dată conducerilor unităţilor de învăţământ de inspectoratele şcolare judeţene este că se desfăşoară o anchetă pentru identificarea cazurilor în care s-au solicitat sume mai mari de bani decât era necesar.

Elevii nu au însă nici o vină că firmele de transport au tras în piept ministerul, dar sunt primii care au de suferit. Elevii sau, mai exact, părinţii acestora, au plătit abonamentele de transport, la preţul solicitat de firmele particulare. Acum însă, conducerea Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) nu vrea să plătească toţi banii, apreciind că sumele solicitate sunt prea mari.

De luni, odată cu debutul noului an şcolar, elevii vor da din nou bani pe navetă, sperând că vor primi, cândva, decontul de la minister. Mai mult, elevii vor trebui să fie atenţi să plătească pe transport sumele aprobate recent printr-o Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului. „Am reuşit să plătim aproximativ 50% din banii pentru naveta elevilor, aferenţi anului şcolar precedent. Au fost cazuri în care firmele de transport percepeau tarife şi de patru ori mai mari pentru acelaşi număr de kilometri. Începând cu anul şcolar 2013 – 2014, plata se va face în baza OG 29/2013 ce stabileşte un plafon minim şi unul maxim pentru tarifele transportatorilor”, ne-au declarat reprezentanţii MEN. În acest moment, Ministerul Educaţiei nu are bani pentru plata deconturilor.

Minciunile ministrului

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, nu mai spune nimic acum de banii restanţi către elevi. Asta după ce, în luna mai a acestui an, în cadrul unei dezbateri pe probleme din Educaţie, Pricopie promitea mai mulţi bani pentru elevii navetişti, care să primească sumele din timp, pentru a nu mai fi nevoiţi părinţii să plătească din propriile buzunare transportul copiilor. „Banii să intre direct în conturile elevilor. Va fi o sumă estimată pentru distanţa parcursă. Nu este normal să plătim cât vor transportatorii. Proiectul este redactat, dar nu a fost încă înregistrat. O să-l discutăm mai întâi în şedinţa de Guvern”, declara pe 28 mai ministrul Pricopie. Tot atunci, şeful învăţământului anunţa triumfător că au fost livraţi şi ultimii bani restanţi pentru decontarea abonamentelor, ba chiar vor fi achiziţionate autocare noi pentru transportul copiilor. „Din analizele noastre reiese că sunt necesare 960 de microbuze. Ministerul Educaţiei are buget pentru a achiziţiona 40-45 de microbuze. Am discutat însă cu domnul prim-ministru Ponta şi am ajuns la acordul că putem achiziţiona 800 de microbuze până la începutul anului şcolar, 16 septembrie”, mai promitea Pricopie. Nimic din ce a declarat şeful învăţământului nu s-a adeverit însă.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/locale/constanta/senatul-1_5231b81bc7b855ff5675a6f1/index.html

Rectorul Epure rămâne în arest. Senatul Universităţii Ovidius, care l-a demis, aşteaptă semnal de la Ministerul Educaţiei pentru continuarea procedurii

Ce urmează după demiterea rectorului Dănuţ Epure, votată miercuri de Senatul Universităţii Ovidius? Cea mai mare instituţie de învăţământ superior din sud-estul ţării aşteaptă răspuns de la Ministerul Educaţiei Naţionale în privinţa procedurii.

Două veşti proaste a primit miercuri, 11 septembrie, Dănuţ Epure, rectorul Universităţii Ovidius aflat în arest de la finele lunii iulie pentru luare de mită în formă continuată.

Prima veste s-a referit la rămânerea lui în arest, deoarece Curtea de Apel Bucureşti i-a respins cererea de liberare provizorie sub control judiciar.

A doua veste a venit de la Senatul Universităţii Ovidius, care a votat (cu o abţinere) demiterea sa şi (cu 5 abţineri) a prorectorului Gabriela Stanciu, urmărită penal de DNA în aceeaşi cauză. Universitarii au luat în calcul gravul prejudiciu de imagine adus instituţiei de învăţământ superior prin situaţia, fără precedent în mediul academic din România, în care se află cei doi.

În comunicatul de presă remis miercuri de universitate se arăta că „decizia Senatului va fi transmisă Ministerului Educaţiei Naţionale, urmând a demara procedurile pentru alegerea unui nou rector al Universităţii“.

Procedura de demitere şi de desemnare a unui rector se întinde însă pe o perioadă mai îndelungată, conform Cartei Universitare. Aceasta prevede că: „Modalitatea de desemnare a rectorului se stabileşte prin referendum organizat la nivel de universitate, conform art. 209 din Legea nr. 1/2011“, „Rectorul confirmat de M.E.C.T.S. îşi numeşte prorectorii, conform Anexei 2“, iar „Cadrele didactice şi de cercetare cu funcţii de conducere la orice nivel sunt demise de către organismul care le-a ales/numit“.

Cu alte cuvinte, dacă rectorul a fost ales prin vot, ar trebui să fie demis tot prin vot la care participă comunitatea universitară.

La 24 februarie 2012, la alegerile pentru rectorat s-au prezentat la urne 690 din cele 767 de persoane cu drept de vot de la Universitatea Ovidius. Acestea sunt nu doar cadrele didactice şi de cercetare titulare din universitate, ci şi reprezentanţii studenţilor din Senatul universitar şi reprezentanţii studenţilor din Consiliile facultăţilor. Candidatul care a întrunit 50% plus 1 din voturile valabil exprimate a fost Dănuţ Epure, decanul Facultăţii de Ştiinţe Economice, cu 390 voturi.

„Este ca la referendumul de demitere a preşedintelui ţării. Nu poate fi demis de o structură, ci tot de poporul care l-a ales. Dar vom vedea ce spune Ministerul Educaţiei Naţionale, de la care aşteptăm răspuns privind procedura în acest caz“, a declarat Daniel Citirigă, purtătorul de cuvânt al Universităţii Ovidius.

Un alt referendum ar urma să aibă loc pentru a stabili modalitatea de alegere a rectorului: prin vot democratic al electoratului universitar sau prin concurs academic de plan managerial, la care membri ai comisiei sunt personalităţi universitare, precum rectori de la alte universităţi din ţară. Până când s-ar stabili şi desfăşura toate aceste proceduri, Universitatea Ovidius ar putea sta luni de zile fără rector desemnat.

Deocamdată nu se pune problema concedierii angajatului Dănuţ Epure, pe motivul arestului preventiv care depăşeşte 30 zile, temei prevăzut în articolul 61 al Codului Muncii, secţiunea Încetarea contractului de muncă. Senatul, ca şi Comisia de etică a universităţii care putea cere demiterea rectorului, se păstrează încă neutru faţă de culpabilitatea lui Epure. „Nu putem să ne pronunţăm înaintea instanţei“, a precizat Citirigă.

Dănuţ Epure a fost demis de Senatul Universităţii Ovidius din cauza gravului prejudiciu de imagine pe care l-a adus instituţiei prin arestarea sa.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/cele-mai-cautate-facultati-de-la-universitatea-cuza-din-iasi-1057049.html

Cele mai căutate facultăţi de la Universitatea Cuza din Iaşi

Sesiunea de admitere din această toamnă la Universitatea Al.I.Cuza din Iaşi s-a încheiat ieri. Pentru licenţă s-au înscris în total 909 de candidaţi pe 1.298 de locuri.

Cele mai dorite de către studenti au fost Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, aici fiind depuse 307, dosare, urmată de Facultatea de Filosofie şi Ştiinte Social – Politice, cu 121 de dosare, pe locul al treilea situându-se Facultatea de Psihologie şi Ştiinte ale Educaţiei, cu 102 dosare.

Cei mai puţini candidati s-au înscris la Teologie Romano – Catolică – 9 dosare, Fizica – 15 dosare şi Matematică – 24.

În ceea ce priveste numărul de candidaţi înscrişi la studii universitare de masterat, la facultăţile din cadrul UAIC s-au înscris 375 de candidaţi.