Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 11.07.2014

PREUNIVERSITAR

 

Asediul elevilor de nota 10 din provincie asupra Capitalei. Cum este influenţată bătălia pentru liceele de top bucureştene

Ca în fiecare an, şi în această vară a fost mare îmbulzeală la centrul de înscrieri de la Şcoala Gimnazială „Sf. Voievozi“ din Bucureşti, unde anul acesta au venit peste 2.300 de copii din provincie pentru a se înscrie la liceele din Capitală, cu aproximativ 500 mai puţini ca anul trecut, potrivit datelor Inspectoratului Şcolar al Capitalei (ISMB). Diferenţa este însă că, dintre aceştia, cinci au media de admitere 10, în condiţiile în care doar patru elevi din Bucureşti vor intra la liceu cu 10 în 2014, ceea ce va determina o concurenţă mai mare la liceele de top. De asemenea, în jur de 250 de elevi din provincie au medii cuprinse între 9,50 – 9,99 şi în jur de 200 au medii între 8,50 – 9,50. Cât despre Capitală, sunt peste 1.000 de elevi cu medii cuprinse între 9,50 – 9,99 şi aproape 3.000 de elevi cu medii între 8,50 – 9,50. În ceea ce priveşte judeţele de provenienţă, peste 1.000 din toţi copiii din provincie care se înscriu la licee din Bucureşti provin din Ilfov. Restul sunt din diferite judeţe ale ţării şi nu neapărat din jurul Capitalei: Giurgiu, Călăraşi, Harghita, Constanţa, Tulcea, Vrancea, Vaslui, Prahova, Satu Mare sau Braşov, susţin oficialii ISMB. „Nu facem diferenţe între copiii din Bucureşti şi cei din provincie, toţi au şanse egale, nu facem discriminări“, a explicat purtătorul de cuvânt al ISMB, inspectorul Marian Banu. Însă, legenda urbană spune că elevii care vin din provincie au medii mult „umflate“ de către profesorii care dau mai uşor 10 decât o fac dascălii din oraş şi astfel le „fură“ locul copiilor din Capitală. Peste 10% din elevi, din provincie Realitatea este însă diferită, ne asigură directorul unuia dintre cele mai bune licee din Bucureşti, Colegiul Naţional „Tudor Vianu“ din Bucureşti. „Din cei 250 de elevi câţi intră în clasa a IX-a la noi, în jur de 10 – 12% vin din provincie. Copiii vin aici să facă performanţă, nu vin pentru atmosfera din liceu sau fiindcă este o şcoală celebră. Cel mai adesea, copiii din provincie fac faţă exigenţelor noastre, au abilităţi de muncă intelectuală bună şi foarte bună, mediul de aici e competitiv şi îi ajută să evolueze. Nu am avut copii care să plece fiindcă nu au făcut faţă, ei se luptă să ajungă la «Tudor Vianu», nu să plece de aici“, spune directorul colegiului, profesorul Cristinel Păun. Expertul în educaţie Alexandra Anton susţine de asemenea că elevii din provincie pe care i-a cunoscut sunt copii foarte buni la învăţătură, deşi câteodată ajung victime ale discriminării. „Sigur că există discriminare, dar pe copiii aceştia fiecare obstacol îi face mai puternici. Ei muncesc pentru a obţine ceea ce alţii primesc, nu o iau ca pe un drept, ei îşi câştigă dreptul de a studia la o şcoală mai bună“, explică Anton. În plus, spune ea, anul acesta mediile sunt oricum mai aproape de adevăr, având în vedere că Evaluarea Naţională reprezintă 75% din media finală de admitere la liceu, iar notele din gimnaziu doar 25%.

82 de elevi cu notă maximă În total, la nivel naţional, 82 de elevi vor fi admişi la liceu cu media 10 anul acesta, cei mai mulţi, nouă la număr, fiind din judeţul Olt. În Brăila sunt şapte medii de 10, în Iaşi, şase medii de 10, în Constanţa şi în Dolj cinci medii de 10, iar în Bucureşti, Satu Mare, Sălaj şi Gorj, patru elevi au media de admitere 10. Faţă de anul trecut, când au fost aproximativ 25% de medii între 9 – 10, anul acesta numărul mediilor de peste 9 a scăzut la aproape 10%.

Sursa: Adevarul.ro

 

Patetisme şi indulgenţe

Cu toate că se auto-prezintă drept „numărul 1 în calitatea comentariilor”, mărturisesc că până în urmă cu vreo trei zile habar nu aveam că pe lumea aceasta există un site cu numele criterii.ro. Nu ştiam şi nici azi nu ştiu prea multe despre proprietarul lui, un anume domn Gheorghe Smeoreanu. Dintr-un text postat, probabil, în momentul în care a inaugurat blogul în cauză, text învestit, pesemne, cu valoare programatică, de declaraţie de intenţie, deduc că dl. Smeoreanu se consideră un misionar şi un sacrificat. Şi aceasta fiindcă, deşi putea foarte bine să îşi petreacă zilele în tihnă şi pace, undeva la Albotă – sus la munte, sus la munte, la izvor, vorba cântecului- domnul în cauză a ales să intre în jungla imundă a presei, în mizeria acesteia, asumându-şi rolul istoric de a o umaniza, deparazita şi igieniza. Până să facă deplină ordine în presă, criterii.ro a dobândit zilele acestea o neaşteptată vizibilitate, publicând “dezvăluirile incendiare” ale mamei unei candidate fără succes la examenul de Bacalaureat. “Incendiarul” cu pricina nu e furnizat, totuşi, de mamă, despre al cărei rol vom avea ocazia să vorbim ceva mai la vale, ci de chiar candidata cu pricina. O fostă elevă despre care dl. Smeoreanu spune, presupunând că domnia sa e cel ce a dat titlul articolului, că ar fi fost exmatriculată pe nedrept „la Bacalaureatul” de anul acesta. Deşi, după cum bine ştim, diavolul stă în detalii, nu vom insista prea mult asupra absenţei prepoziţiei de din titlul postării în cauză. Cum dl. Smeoreanu e, se vede treaba, om de cuvânt, domnia sa răscumpără absenţa prepoziţiei prin un al doilea titlu, acuzator şi gândit a provoca emoţie şi revoltă: Domnule profesor, mi-aţi distrus viitorul! “Distrugătorul” se cheamă Adrian-Eugen Burlan, e profesor şi a avut neşansa de a fi preşedintele Comisiei de Bacalaureat de la Colegiul „Al. Lahovari” din Râmnicu Vâlcea. Păgubaşa la capitolul viitor ar fi domnişoara Georgiana-Carmen Turbureanu care, fără doar şi poate, ar fi fost admisă în această vară la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti, dacă profesorul în cauză nu ar fi decis, et pour cause, să nu îi permită să mai continue examenul. Din felul în care şi-a conceput şi formulat scrisoarea deschisă, dacă a făcut-o ea însăşi, pot deduce că domnişoara Turbureanu e, a fost o elevă bună. Se prea poate să fi avut note mari şi foarte mari la toate obiectele de învăţământ. Un singur defect are păgubaşa la capitolul viitor de azi. Acela de a nu şti că un examen presupune existenţa şi asumarea unor multiple reguli. Printre care şi reguli de conduită. Nu ajunge să fii bine pregătit, nu ajunge să nu copiezi folosindu-te de fiţuici sau de felurite aplicaţii ale unui telefon mobil cât de cât performant. Un candidat la orice fel de examen are obligaţia de a fi corect, dar şi de a le cere şi colegilor săi să fie corecţi. Chiar dacă sala de examen a fost “scăpată de sub control de supraveghetori”, cum afirmă domnişoara Turbureanu în scrisoarea ei devenită viral pe internet, cineva aflat în pragul maturităţii nu are nici cea mai mică îndreptăţire să “cedeze presiunilor unui coleg” şi să îi pună la dispoziţie acestuia propriile ciorne. Pentru că cedarea în cauză se cheamă complicitate la infracţiune. Bacalaureatul nu e un examen cu caracter competitiv. Rostul lui nu este acela de a stabili ierarhii. Ceea ce nu înseamn nicidecum că el nu trebuie să fie riguros. Mă întreb dacă la fel de uşor ar fi cedat insistenţelor absolventa Georgiana-Carmen Turbureanu dacă acelaşi coleg i-ar fi cerut să îi pună la dispoziţie propriile ciorne la un serios concurs de admitere la Universitatea de Medicină şi Farmacie “Carol Davila”, acolo unde lupta pentru un loc bugetat e asimilată uneia pe viaţă şi pe moarte. Mă întreb dacă nu cumva mama domnişoarei Turbureanu ar fi avut o cu totul altă perspectivă şi o altă atitudine dacă un coleg al profesorului Adrian-Eugen Burlan nu ar fi acţionat cum corect a acţionat preşedintele Comisiei de Bacalaureat de la Colegiul “Lahovari”. Nu, stimată doamnă Turbureanu, nu profesorul Burlan a “distrus” viitorul fiicei dumneavoastră. Ci ea însăşi. A făcut-o, din păcate, cu complicitatea dumneavoastră, o face pe mai departe cu complicitatea dumneavoastră care, în loc să îi fi spus când era cazul să o faceţi, că lumea aceasta e un complex de coduri făcute spre a fi respectate, şi să îi spuneţi acum că e vinovată de încălcarea lor, scrieţi petiţii şi memorii şi apelaţi la surogate de presă spre a obţine compasiunea opiniei publice. Profesorul Burlan a procedat corect. Ceea ce nu înseamnă că şcoala absolvită de Georgiana Turbureanu nu ar avea vinile ei. Că dirigintele sau diriginta absolventei în cauză nu şi-a făcut pe deplin datoria. Vini relevate de mentalitatea candidatei în cauză. Vini ce îşi află originea într-un sistem educaţional tot mai debilitat. Sistem tot mai viciat din punct de vedere moral. Sistem care are toate şansele de a fi încă şi mai debilitat dacă Ordonanţa de urgenţă privind modificarea Legii Învăţământului, ordinanţă ticluită pe şest de Guvernul României, va fi pusă în aplicare. Dacă în fruntea învăţământului românesc se vor afla în continuare oameni precum dl. Remus Pricopie care se îmbată cu relativismul procentelor, raportează victorios o creştere cu 3% a promovaţilor la Bacalaureat, fără a fi preocupat de adevărul cifrelor absolute. Fără a băga de seamă că numărul celor ce s-au înscris la examen anul acesta e îngrijorător de scăzut şi fără a încerca să desluşească motivele acestei realităţi. Dacă cei ce au preferat să nu se prezinte la examen au luat această decizie deoarece erau conştienţi că sunt slab pregătiţi, avem motive nu de a le lăuda presupusa luciditate, ci de îngrijorare. Dacă hotărârea lor e fundamentată pe ideea că în România de azi şcoala nu mai înseamnă nimic şi că altele sunt căile prin care îţi construieşti un viitor, îngrijorarea ar trebui să provoace nu disperări neputincioase, ci măsuri instituţionale reale. Autentic şi radical instituţionale şi nu emiterea de indulgenţe iz electoral.

Sursa: Adevarul.ro

 

Subiectele zilei: PSD scrie o noua lege a Educatiei: Schimbarile care-i afecteaza pe toti elevii.

„Constitutia” invatamantului romanesc, modificata de 64 de ori sub 19 ministri; 12 ani de contracte paguboase pentru informatizarea Romaniei; Sondaj: Traian Basescu iese neasteptat de bine din scandalul Bercea Mondial

12 ani de contracte paguboase pentru informatizarea Romaniei. Mai multi ministri si functionari importanti din guvernele Romaniei, din perioada 2001-2013, care au incheiat contracte de achizitii de softuri in valoare totala de un miliard de euro, vor ajunge la DNA in perioada urmatoare in cadrul unei anchete uriase in acest domeniu. Printre firmele care ar fi fost favorizate se numara si SIVECO, protagonista unor scandaluri mari de-a lungul anilor. DNA are „indicii temeinice” ca responsabili din Ministerul de Interne, de la Ministerul Comunicatiilor, de la Ministerul Educatiei si din Secretariatul General al Guvernului ar fi facut abuz in serviciu si ar fi luat mita, prin intermediari…, scrie Romania libera. PSD scrie o noua lege a Educatiei: Schimbarile care-i afecteaza pe toti elevii. „Constitutia” invatamantului romanesc, modificata de 64 de ori sub 19 ministri. Cu toate ca sunt in vacanta, senatorii pregatesc o noua lege a educatiei. O parte din membrii comisiei de Educatie de la Senat vor lucra pe timpul verii la un nou concept pentru invatamantul din Romania. La finalul lunii lui august, senatorii se vor intalni pentru a discuta modificarile la care s-au gandit, iar la inceputul sesiunii parlamentare vor conveni asupra unui nou text de lege pentru invatamant. Cel mai optimist termen pentru intrarea in vigoare a unei noi legi a educatiei este anul scolar 2015/2016, scrie Gandul.

Sursa: Hotnews.ro

 

Cine sunt semnatarii Hotararilor de Guvern in baza carora s-au cumparat licente Microsoft din 2003 pana in prezent/Cate sute de milioane de euro s-au platit pana acum/ Ancheta DNA isi are radacinile in SUA

Corpul de Control al primului ministru a sesizat DNA in mai 2013 in legatura cu „utilizarea licentelor educationale Microsoft fara temei legal sau contractual” incepand cu decembrie 2009, in epoca ministrilor PDL Daniel Funeriu si Valerian Vreme, dar procurorii DNA au extins cercetarile asupra intregii proceduri de incheiere a contractelor.  Un document inregistrat la Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul in luna aprilie 2014, in care actualul ministru al comunicatiilor, Razvan Cotovelea, ii raspunde unui deputat PDL in problema Windows XP, arata ca istoria acestor contracte incepe in timpul Guvernului Adrian Nastase. Precizarile facute de Ministrul Razvan Cotovelea (in documentul postat pe site-ul Camerei Deputatilor – vezi atasat) vin in urma unei intrebari formulate de deputatul PDL Radulescu Romeo, ce are ca subiect „Masurile avute in vedere pentru asigurarea securitatii cibernetice pe calculatoarele functionarilor statului ce au instalat ca sistem de operare Windows XP”. • In cele ce urmeaza va prezentam in italic precizarile facute de Ministrul Cotovelea si separat Note ale Redactiei cu semnatarii tuturor Hotararilor de Guvern:

„Pentru perioada 2004-2009 Conform Hotararii de Guvern nr. 470/2004, Secretariatului General al Guvernului i s-a atribuit competenta de a semna contractul comercial de inchiriere de licente referitor la produsele Microsoft. Decizia semnarii unui astfel de contract a fost luata ca parte a campaniei desfasurate de Guvernul Romaniei pentru combaterea pirateriei software si respectarea dreptului de proprietate intelectuala. Contractul a fost semnat de Catre Secretariatul General al Guvernului (SGG), pe o perioada de 5 ani (2004-2009). Valoarea initiala a contractului incheiat in anul 2004 intre SGG si Microsoft, prin reprezentantul sau Fujitsu Siemens GmbH Austria a fost de 54.567.465 USD pentru un numar de 50.155 licente cu drept de utilizare incepand cu anul 2004 pana in anul 2009. Nota redactiei: Hotararea de Guvern nr. 470/2004 a intrat in vigoare la 13.04.2004, dupa ce a fost semnata de: Prim Ministru: Adrian Nastase Contrasemneaza: – Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei – Dan Nica – Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului – Eugen Bejinariu – Ministrul finantelor publice – Mihai Nicolae Tanasescu Mai trebuie precizat ca odata cu intrarea in vigoare a acestei hotarari, a fost abrogata Hotararea Guvernului nr. 1.473/2003 pentru atribuirea competentei Secretariatului General al Guvernului de a semna contractul-cadru de licentiere referitor la produsele Microsoft, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 912 din 19 decembrie 2003. Hotararea Guvernului nr. 1.473/2003 a fost semnata in 11 decembrie 2003 de urmatorii: PRIM-MINISTRU: ADRIAN NASTASE Contrasemneaza: – Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei – Adriana Ticau, secretar de stat – Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului – Eugen Bejinariu – Ministrul finantelor publice – Mihai Nicolae Tanasescu „In data de 2 noiembrie 2004, contractul amintit a fost extins, prin actul aditional nr. 1 pentru licentele educationale, competentele de semnare revenind tot SGG, secretariatul tehnic fiind asigurat de catre Ministerul Educatiei. Aceasta procedura a fost aprobata prin HG nr.1778/2004. Valoarea totala a acestui act aditional a fost de 19.370.500 USD pentru un numar de 106.800 licente cu drept de utilizare incepand cu anul 2004 pane in anul 2009. Plata catre Fujitsu Siemens GmbH Austria a fost facuta de catre SGG in 9 trance incepand cu anul 2005 pans la data de 15.04.2009. Nota redactiei: HG nr.1778/2004 a fost data in 21 octombrie 2004, fiind semnata de urmatorii:

PRIM-MINISTRU: ADRIAN NASTASE Contrasemneaza: – Ministrul educatiei si cercetarii – Alexandru Athanasiu – Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei – Silvia Adriana Ticau – Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului – Eugen Bejinariu – Ministrul finantelor publice – Mihai Nicolae Tanasescu In anul 2008, prin Hotararea de Guvern nr.199/2008, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatie(MCTI) a preluat competentele Secretariatului General al Guvernului, aferente contractului comercial de inchiriere de licente referitor la produsele Microsoft, incheiat la 15.04.2004 . Prin Hotararea de Guvern nr. 634/2008 i s-a atribuit MCTI dreptul de a semna, impreuna cu Fujitsu – Siemens GmbH Austria, Actul Aditional nr. 2 cu o valoare totala de 31.144.865,64 USD pentru un numar de 39.385 licente cu drept de utilizare incepind cu anul 2006 pima in anul 2009 . Nota Redactiei: Hotararea de Guvern nr. 634/2008 a fost semnata in 11 iunie 2008 de urmatorii:

PRIM-MINISTRU: CALIN POPESCU-TARICEANU Contrasemneaza: – Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei – Constantin Teodorescu, secretar de stat – Ministrul economiei si finantelor – Varujan Vosganian In anul 2008 a fost aprobata Hotararea de Guvern nr.1193/2008 pentru incheierea Actului aditional nr. 3 de modificare a Actului aditional nr. 2 din 11 iunie 2008 la Contractul comercial de inchiriere de licente nr. 0115 RO, incheiat la Bucuresti la data de 15 aprilie 2004, pentru produsele Microsoft, intre Guvernul Romaniei si Microsoft Ireland Operation Limited, aprobat prin Hotarbrea Guvemului nr. 634/2008. Acesta prevede plata TVA catre Fujitsu Siemens Computers GesmbH Viena, sucursala Bucuresti Nota Redactiei: Hotararea de Guvern nr.1193/2008 a fost data in 24 septembrie 2008, fiind semnata de urmatorii: PRIM-MINISTRU: CALIN POPESCU-TARICEANU Contrasemneaza: – Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei – Karoly Borbely – Ministrul economiei si finantelor – Varujan Vosganian Prin Hotararea de Guvern nr.1451/2008 i s-a atribuit Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei dreptul de a semna Actul aditional nr. 4. Valoarea totala a Actului aditional nr. 4 a fost de 26.725.491,36 USD pentru un numar de 40.939 licente cu drept de utilizare incepand cu anul 2007 pina in anul 2009 respectiv 22.860 licente cu drept de utilizare incepand cu anut 2008 pane in anul 2009.

Suma nu a fost achitata datorita unor deficiente constatate in actul aditional incheiat, cu efecte in derulare. Factura a fost stomata cu acceptul firmei. Precizam ca incepand cu anul 2009 Fujitsu – Siemens GmbH Austria, titular al contractului comercial de inchiriere de licente nr. 0115R0, Actele Aditionale nr. 1, 2, 3, 4 si-a incetat activitatea. Pentru perioada 2009-2012 Prin Hotararea de Guvem nr. 460/2009 pentru atribuirea competentei Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale de a desfasura procedura de licitatie deschisa, licitatie restransa sau negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare, dupd caz, in vederea incheierii unui acord-cadru ce are ca obiect achizitia dreptului de utilizare de produse software prin inchiriere cu optiune de cumparare, s-a mandatat Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, in numele Guvemului sa desfasoare procedura de achizitie publica.

In urrna desfasurarii procedurii de licitatie deschisa, cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii. cu modificarile completarile ulterioare la data de 12.08.2009, a fost incheiat acordul cadru cu castigatorul, respectiv asociatia contractanta formata din D-CON.NET AG, in calitate de lider, D-CON.NET GMBH – membru asociere, COMSOFT DIRECT AG – membru asociere, BECHTLE HOLDING SCHWEIZ AG – membru asociere, DIM SOFT SRL- membru asociere Nota Redactiei: Hotararea de Guvem nr. 460/2009 este cea despre care Corpul de Control al Premierului sustine ca ar fi fost incalcata de Valerian Vreme, Daniel Funeriu si Emil Boc. Hotararea de Guvem nr. 460/2009 a fost data in 15 aprilie 2009 si semnata de urmatorii: PRIM-MINISTRU – EMIL BOC Contrasemneaza: – Ministrul comunicatiilor si societatii informationale – Gabriel Sandu – Presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si MonitorizareaAchizitiilor Publice – Cristina Traila – Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor – Dan Nica – Ministrul finantelor publice – Gheorghe Gherghina, secretar de stat In baza acestui Acord – Cadru au Post incheiate urmatoarele contracte subsecvente/acte adijionale, astfel: 1.Contractul subsecvent nr.35/09.09.2009, valabil pana la data de 30 septembrie 2012, contract ce are ca object inchirierea cu optiune de cumparare a drepturilor neexclusive de utilizare a produselor software Microsoft pe o durata de 3 ani, pentru institutiile administratiei publice centrale prevazute in anexa 2 la H.G. nr. 460/2009 (in anexa 2 la HG 460/2009 sunt prevazute tipurile sj cantitatiile de licente). Valoarea contractului –  90.182.344,76 euro, iar platile s-au efectuat in 3 transe anuale egale, in perioada 2010-2012 2. Contractul subsecvent nr.108/17.08.2011, (Nota Redactiei: acesta este contractul sesizat de Corpul de control al Premierului. Valerian Vreme, PDL, a fost ministru al Comunicatiilor in perioada septembrie 2010-februarie 2012) valabil pana la data de 31 decembrie 2012, contract ce are ca object inchirierea de produse software Microsoft pentru Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Valoarea contractului – 13.904.599 euro, iar platile s-au efectuat astfel: in anul 2011: 3.746.748 euro, in anul 2012: 5.078.925,50 euro si in anul 2013: 5.078.925,50 euro, reprezentand ultima transa de plata. Cantitatile contractate, conform fundamentarii Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului din anul 2011, aprobata prin Nota privind licentele pentru produsele Microsoft utilizate de MECTS in scoli, nota aprobata in sedinta de Guvem din data de 06.07.2011sunt: 179.259 licente prodesk top si 6.828 licente Windows Server standard 2008. In luna decembrie 2012, in urma verificarilor efectuate, s-a convenit, pentru contractul subsecvent nr.108/17.08.2011 privind Ministerul Educatiei Nationale, sa se prelungeasca termenul de utilizare a licentelor educationale (pentru perioada 01.01.2013-31.12.2013) fiind modificate in acelasi limp si cantitatile initiale (pentru 107.779 licente prodesk top si 5.318 licente Windows Server standard 2008), fara plati suplimentare fata de prevederile contractului initial.

3.Contractul de furnizare produse cu nr. 54/2012, subsecvent Acordului – Cadru de furnizare produse nr. 32/2009, cu o valoare a contractului de 7.979.347,86 euro si pentru perioda octombrie-decembrie 2012, in urmatoarele conditii. Plata s-a efectuat in anul 2013 iar furnizorul se obliga sa livreze Achizitorului, sub forma inchirierii pe o durata de maxim 3 luni (pentru perioada 01.10.2012-31.12.2012) cu optiune de cumparare, drepturile neexclusive de utilizare a produselor software Microsoft. Numarul de licente produse Microsoft sunt cele utilizate la data de 30.09.2012, conform raportarilor transmise de institutiile publice beneficiare. Achizitorul isi poate exprima optiunea de cumparare definitiva (buy-out) pentru produsele software care fac obiectul prezentului contract oricand pe durata de valabilitate a Acordului cadru de furnizare nr. 32/2009. 4. Actul aditional nr. 1 cu nr. 93120.12.2013 la Acordul -cadru de fumizare produse nr. 32/2009, prin care s-a stabilit cumpararea definitiva (buy-out) pentru produsele software. Astfel s-a stabilit ca in termen de 30 de zile de la aprobarea bugetului de stat pe anul 2013, sa se inchele contractul subsecvent avand ca object cumpararea definitiva (buy-out) pentru produsele software care fac obiectul contractului). Valoarea totala este de 33.254.192,58 euro iar platile se vor efectua in perioada 2013-2015 in transe egale anuale de 11.084.730,86 euro. In baza acestui act aditional la Acordul Cadru, s-a primit din partea Microsoft notificarea prin care s-a atestat faptul ca incepand cu data de 01.01.2013 s-a acordat achizitorului dreptul neexclusiv de utilizare pentru durata nelimitata (licenta perpetua) pentru produsele software ai caror utilizatori vor fi institutiile publice beneficiare. 5. Contractul de fumizare produse cu nr. R0/41 din data de 03.04.2013, inregistrat la MSI cu nr. 37/30.04.2013 (subsecvent Acordului-cadru de fumizare nr. 32/12.08.2009, incheiat in baza HG nr. 460/2009 si a Actului aditional nr. 1 cu nr. 93/20.12.20) avand ca object cumpararea definitiva (buy-out) licente Microsoft. Tipuri cantitati totale de licente XP, stabilite in baza situatiei elaborate de institutiile publice beneficiare si a comenzilor transmise: Denumirea produsului: Windows Pro Tipul produsului -Licenta L Versiune: XP Numar de licente: 144000 Cu privire la actiunile intreprinse de MSI in urma anuntului Microsoft, prin care incepind cu data de 8 aprilie 2014 suportul aferent sistemului de operare Windows XP precum si al aplicatiei Microsoft Office 2003 va inceta, precizam urmatoarele: In luna noiembrie 2013 la initiativa MSI a fost convocata Comisia Interministeriala formata din reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Educatiei Nationale, Serviciului Roman de Inforrnatii, Serviciului de Inforrnatii Exteme. Convocarea Comisiei Inteministeriale a avut ca scop : -analiza deciziei Microsoft, cu privire la sistarea incepand cu data de 8 aprilie 2014 a asigurarii suportului aferent sistemului de operare Windows XP precum ai al aplicatiei Microsoft Office 2003 ; -evaluarea optiunilor strategice; -stabilirea masurilor necesare. Au fost organizate sedinte de analiza in cadrul Comisiei intalniri cu reprezentantii Microsoft si in urma discutiilor s-a primit din partea Microsoft o propunere de acord/contract de cooperare strategic, prin care se stabilesc directiile de cooperare cu privire la posibila utilizare a tehnologiilor Microsoft in sectorul public, institutiile de invatamant si institutiile medicate de stat din Romania si asistenta acordata de Microsoft pentru initiativele si programele ale Guvemului. Cooperarea vizeaza in principal: – Utilizarea de software licentiat de catre Guvern; – Protectia drepturilor de proprietate intelectuala; – Sprijinirea sectorului public: administratie publica, invatamant si sanatate; – Private Cloud al Guvernului; – Centru de inovatie si incubare a afacerilor; – Ecosistem local de software; – Cresterea securitatii pe internet; – Programul de securitate guvernamental; – Programul de Cooperare in Domeniul Securitatii; – Initiative pentru sectorul de invatamant; – Licente pentru sectorul de invatamant; – Programe de educatie/Transformarea procesului de invatare; – Incurajarea inovatiei; – Dezvoltarea abilitatilor secolului 21 si a capacitatii de angajare; – Initiative pentru sectorul medical; – Schimbul de informatii; – Asistenta Microsoft pentru Sectorul privat; – Programe suplimentare. In prezent au loc discutii pentru finalizarea acordului de parteneriat strategic, in cadrul Comisiei unde sunt analizate propunerile primite din partea Microsoft cu privire la noul program de licentiere pentru institutiile publice (stabilirea tipului de program de licentiere, a preturilor de lista maximale valabile pentru institutiile publice). Sunt asteptate propuneri/observatii din partea membriilor Comisiei, umiand sa se continue discutiile cu reprezentantii Microsoft pentru finalizare acordului de parteneriat strategic.

Cu deosebita consideratie, Alexandru Razvan Cotovelea Reamintim ca Directia Nationala Anticoruptie a dispus inceperea urmaririi penale in rem cu privire la savarsirea infractiunilor de trafic de influenta in legatura cu infractiuni de coruptie, luare de mita, dare de mita, abuz in serviciu, intr-un dosar privind utilizarea licentelor educationale.

Initial, Corpul de Control al primului ministru a sesizat DNA in mai 2013 in legatura cu „utilizarea licentelor educationale fara temei legal sau contractual” incepand cu decembrie 2009, in epoca ministrilor Daniel Funeriu si Valerian Vreme, dar procurorii DNA au extins cercetarile asupra intregii proceduri de incheiere a contractelor, care urca pana in anul 2001, cum este cazul unui contract semnat de Siveco cu Ministerul Educatiei. Care sunt cele patru contracte aflate acum in vizorul procurorilor DNA, potrivit unor surse judiciare consultate de HotNews.ro: • Contractul de inchiriere de licente Microsoft de tip Enterprise Agreement Subscription incheiat  intre  Guvernul  Romaniei  si  Microsoft  Ireland  prin intermediul Fujitsu Siemens Computers Austria GesmbH, in valoare de 105 milioane USD, derulat in perioada 2004-2009, • Contractul de inchiriere de licente Microsoft de tip Enterprise Agreement Subscription incheiat intre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale si consortiul D-CON.NET (MCSI MS-EAS), in valoare de 96  milioane EUR, derulat in perioada 2009-2013 (extins in 2013 cu 33 milioane EUR, contract  in derlare). • Contractul privind Sistemul Educational Informatizat (MEC SEI) incheiat intre Siveco si Ministerul Educatiei,  in valoare de  124  milioane EUR  (contract derulat in 6 etape in perioada 2001-2009); • Contractul privind Sistemul Integrat pentru Securizarea Frontierei de Stat (MAI SISF) incheiat intre EADS Deutschland GmbH Germania si Ministerul  de Interne, in valoare de 534 milioane EUR (extins in 2009 cu 200 milioane EUR).

Sursa: Hotnews.ro

 

Rezultate Bacalaureat 2014, finale pe Edu.ro. Notele la Bac 2014 din judeţe, situaţia contestaţiilor şi topul liceelor

Rezultate Bacalaureat 2014, pe Edu.ro. Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat notele candidaţilor care au susţinut Bacalaureat 2014 pe Edu.ro. Rata de promovare la nivel naţional a fost de 59,25% înainte de contestaţii, acesta fiind cel mai bun rezultat din ultimii patru ani. Judeţele cu cea mai mare rata de promovare sunt Brăila, Cluj şi Iaşi, la celălalt pol situându-se judeţele Ilfov, Girugiu şi Teleorman. La nivel naţional, după publicarea premielor rezultate Bac 2014 s-au înregistrat 104 medii de 10, cele mai multe în Iaşi, Dolj şi Cluj. Cele mai multe medii de promovare au fost înregistrate pe segmentul 8 – 8,99, 25.290 de elevi încadrându-se în acest interval.   Rezultate Bacalaureat 2014, pe Edu.ro. După publicarea rezultatelor pe Edu.ro, elevii nemulţumiţi de note au putut depune contestaţii, care urmează să fie soluţionate între 8 şi 10 iulie. Rezultate Bac2014 finale vor fi publicate vineri, 11 iulie. Pentru a fi admisă o contestaţie, între nota iniţială şi nota după recorectare trebuie să existe o diferenţă de minimum 0,50 puncte. În cazul în care nota iniţială este 9,50, elevul va rămâne cu nota obţinută după reevalarea lucrării. În cazul în care între prima şi a doua notă există o diferenţă mai mare de 2 puncte, lucrarea va fi revăzută de o comisie specială.     Potrivit datelor comunitate de inspectoratele şcolare judeţene, până în prezent sunt 1.505 contestaţii în Suceava, 929 în Hunedoara, peste 1000 în Gorj, aproximativ 500 în Sibiu şi 2.000 în Constanţa. Rezultate Bac 2014, pe Edu.ro Update 5:  Ministrul Muncii, Rovana Plumb, a participat, joi, la inaugurarea Casei Regionale a Tinerilor Activi din Braşov (CRTA), proiect în valoare de 10 milioane de euro dedicat formării profesionale a tinerilor care nu au luat bacalaureatul, participanţii la cursuri urmând să beneficieze de subvenţii. CRTA, situată pe strada Nicolae Iorga, va functiona în cadrul proiectului „Investiţia în tineri, investiţia în viitorul nostru!” şi are ca misiune să aigure servicii de ocupare şi formare profesională tinerilor din regiunea Centru – judeţele Braşov, Covasna şi Harghita, transmite corespondentul MEDIAFAX. „Una dintre categoriile pe care punem accent, ca şi Guvern, este cea a tinerilor. Acum, ne referim la tinerii care nu au luat examenul de bacalaureat, care nu se află într-un curs de formare calificată sau nu au un loc de muncă. Pentru ei lansăm un program pe care îl implementăm în sumă de zece milioane de euro. Important este că acesta e un program-pilot în cadrul programului mare de 212 milioane euro – «Garanţia pentru tineri»”, a afirmat ministrul Muncii la inaugurarea sediului CRTA Braşov. Rezultate Bac 2014 – Edu.ro Update 4: Elevii care au obţinut media zece la examenul de evaluare naţională sau la bacalaureat vor fi premiaţi cu câte 2.000 de lei, respectiv cu câte 3.000 de lei, conform unei hotărâri adoptate, miercuri, în şedinţa de guvern. Premiile vor fi acordate, conform datelor oficiale anunţate de ministrul Educaţiei în Guvern, pentru 104 elevi cu media zece la bacalaureat şi 225 elevi cu media zece la evaluarea naţională. Rezultate Bac 2014, pe Edu.ro Update 3: România a fost guvernată de „legea junglei” în 2010-2011, când doar cei puternici aveau acces la şcoală sau fonduri UE şi ceilalţi puteau să moară, susţine premierul Ponta, arătând că sunt persoane care spun că elevii care nu au luat notă de trecere la bacalaureat să fie lăsaţi „să moară de foame”. „Văd că ni se spune de ce nu-i lăsăm pe cei care n-au luat bacalaureatul pur şi simplu să moară de foame. Eu cred că trebuie să-i ajutăm să înveţe mai bine şi să ia bacalaureatul. De ce nu lăsăm categoriile vulnerabile, să nu le mai dăm fonduri europene, să dăm numai la societăţile superperformante. Pentru că eu cred că trebuie să-i ajutăm să aibă un loc de muncă şi să aibă o şansă în această ţară în perioada următoare”, a declarat premierul. Update 2: Un număr de 845 de contestaţii au fost depuse de elevii din judeţul Buzău nemulţumiţi de notele obţinute la bacalaureat, în timp ce în judeţul Vrancea sunt aproape 700 de cereri de recorectare a tezelor, iar în Brăila – 240. Rezultate Bac 2014 – Edu.ro Update 1: Directorul Colegiului Tehnic „Andrei Şaguna” din Oradea, Răzvan Vonea, a fost reţinut de procurorii Parchetului Bihor, fiind acuzat că ar fi primit mită ca să ajute un elev să promoveze bacalaureatul, surse apropiate anchetei afirmând că suma ar fi fost 5.000 de euro. Potrivit surselor judiciare, procurorii au început cercetările în acest caz chiar în timpul uneia dintre probele scrise ale bacalaureatului, când au descins într-o sală de clasă şi l-au prins pe elevul în cauză cu telefonul asupra sa, în mobil având rezolvarea subiectelor, pentru care părinţii săi ar fi plătit suma de 5.000 euro, încă din luna aprilie, transmite corespondentul Mediafax. Răzvan Vonea a fost reţinut de procurori luni seară, iar marţi a fost dus la Tribunalul Bihor, cu propunere de arestare preventivă. Rezultate Bacalaureat 2014, pe Edu.ro. Topul pe judeţe după rata de promovare Comparativ cu anul trecut, topul judeţelor a rămas la fel în privinţa primelor trei judeţe. Anul trecut, pe primul loc a fost Brăila – 74,14%, pe locul al doilea Clujul cu un procent de 70,99%, iar pe cel de-al treilea loc a fost Iaşiul cu 67,15%.

Cu toate că procentul general de promovare în 2014 este cu 4 procente mari mare comparativ cu anul trecut, situaţia pe judeţe a rămas în linii mari aceeaşi. Topul judeţelor arată că la fel ca în 2013 pe ultimele locuri se află Ilfov – 27,93%, Giurgiu 38,14% şi Teleorman 44,10%. Pe discipline, situaţia arată astfel, după primele rezultate Bac 2014: Limba şi literatura română – din totalul celor 137.182 de absolvenţi 108.234 (78,90%) au obţinut medii peste 5 Limba şi literatura maternă –  din totalul celor 6.658 de absolvenţi 6.285 (94,40%) au obţinut medii peste 5. Proba scrisă obligatorie a profilului – Matematică sau istorie.  Din cei 137.677 de absolvenţi 107.003 (77,72%) au reuşit să obţină medii peste 5. Proba scrisă la alegere a profilului şi specializării  – din cei 138.161 de absolvenţi 111.005 (80,34%) au obţinut medii peste 5. De asemenea, din totalul celor 161.682 de absolvenţi înscrişi, s-au prezentat 151.294. Alţi 10.388 de candidaţi au absentat. Dintre cei 151.294 de elevi prezenţi, 122.590 aparţin promoţiei curente, iar 28.704 provin din promoţiile anterioare. 275 de absolvenţi au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă. Rezultate Bacalaureat 2014, pe Edu.ro. 104 medii de 10 la nivel naţional La nivel naţional, 104 absolvenţi ai claselor a XII-a care au susţinut examenul de bacalaureat au obţinut media 10. În Iaşi, Dolj şi Cluj sunt cei mai mulţi elevi de nota 10. Iaşiul ocupă primul loc în topul judeţelor cu cele mai multe medii de 10, cu 14 elevi care au obţinut notă maximă la toate cele trei probe scrise. Majoritatea provin de la Colegiul Naţional Iaşi (7 elevi) şi de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu şi de la Colegiul Naţional Costache Negruzzi, cu câte doi elevii cu medii de 10. Pe locul al doilea este judeţul Dolj, cu 12 medii de 10, după primele rezultate Bac 2014. Patru elevi de la Colegiul Naţional Carol I din Craiova şi trei de la Colegiul Naţional Fraţii Buzeşti au obţinut medii de 10. Celelalte medii de 10 au fost obţinute de elevi de la Liceul theoretic Constantin Brâncuşi – 2 şi Colegiul Naţional Elena Cuza – 1. Clujul ocupă al treilea loc al acestui clasament cu 10 medii de 10, după primele rezultate Bac 2014. La Liceul Teoretic Gheorghe Şincai, trei elevi au obţinut media 10, iar la Liceul teoretic Onisifor Ghibu şi la Colegiul Naţional Emil Racoviţă, câte doi. Performanţe bune s-au obţinut şi în judeţele Brăila şi Dâmboviţa, unde opt, respectiv şapte elevi au luat medii de 10. În Bucureşti nu sunt decât trei medii de 10. Elevii provin de la Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza, Liceul Teoretic Internaţional de Informatică şi de la Colegiul Naţional de Informatică Tudor Vianu.

Gândul şi Mediafax a stat de vorbă cu câţiva dintre ei pentru a afla reţeta succesului pentru o medie de 10 la bacalaureat şi care sunt planurile lor de viitor. Rezultate Bacalaureat 2014, pe Edu.ro. Ce rezultate au fost anul trecut Anul trecut, la sesiunea iunie – iulie a bacalaureatului, promovabilitatea a fost de 55,4%, potrivit rezultatelor finale, înaintea contestaţiilor. Potrivit aceloraşi rezultate, au promovat bacalaureatul 62 la sută dintre absolvenţii de clasa a XII-a din promoţia 2012 – 2013 şi 30,6 la sută din absolvenţii promoţiilor anterioare. Pentru filiera teoretică, procentul de promovare, după afişarea rezultate Bacalaureat, a fost de 83,62 la sută, pentru filiera vocaţională – 72,96 la sută, iar pentru cea tehnologică – 37,32 la sută. După soluţionarea contestaţiilor şi publicarea rezultate Bacalaureat finale, promovabilitatea la nivel naţional a crescut cu un procent, la 56,4%, 63,1 la sută dintre absolvenţii promoţiei 2012 – 2013 şi 31,7 la sută dintre absolvenţii promoţiilor anterioare promovând examenul. În prima sesiune a bacalaureatului s-au înscris 188.842 de candidaţi şi s-au prezentat 175.513, dintre care 320 au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă. Gândul va publica în timp real rezultate Bacalaureat 2014 după soluţionarea contestaţiilor după afişarea pe portatul Edu.ro.

Sursa: Gandul.info

 

PSD scrie o nouă Lege a educaţiei: SCHIMBĂRILE CARE-I AFECTEAZĂ PE TOŢI ELEVII. „Constituţia” învăţământului românesc, modificată de 64 de ori sub 19 miniştri

Cu toate că sunt în vacanţă, senatorii pregătesc o nouă lege a educaţiei. O parte din membrii comisiei de Educaţie de la Senat vor lucra pe timpul verii la un nou concept pentru învăţământul din România. La finalul lunii lui august, senatorii se vor întâlni pentru a discuta modificările la care s-au gândit, iar la începutul sesiunii parlamentare vor conveni asupra unui nou text de lege pentru învăţământ. Educaţia din România se pregăteşte de o nouă schimbare. După ce în ultimii 24 de ani, cele două legi principale ale Educaţiei de s-au modificat de 64 de ori, în timpul mandatului a 19 miniştri câţi au fost după Revoluţie, sistemul de învăţământ din România va fi din nou schimbat după un concept la care vor lucra peste vară senatorii din comisia de Educaţie.   Cel mai optimist termen pentru intrarea în vigoare a unei noi legi a educaţiei este anul şcolar 2015/2016. Senatorii contactaţi de gândul spun că fiecare va lucra la pe domeniul în care are competenţe. Cristiana Anghel, senator din partea PC, se va ocupa de învăţământul preuniversitar pentru că spune că la asta se pricepe cel mai bine. „În septembrie, când vom începe sesiunea, vom avea deja un draft al legii pe ceea ce am lucrat fiecare în vacanţă”, a spus Cristiana Anghel. Aceasta susţine că, în prezent, marea problemă a educaţiei este programa şcolară, segment pe care va încerca să aducă modificări. „Disputa cea mare se dă pe viziune” Senatorul Cătălin Croitoru, de la PSD, spune că el a insistat de luni de zile să finalizeze o altă lege a educaţiei. „Modificările făcute la actuala lege a educaţiei, legea Funeriu, prin ordonanţă de urgenţă, trebuiau făcute pentru că erau articole inaplicabile. Trebuiau făcută rapid o serie de modificări până la începutul anului şcolar. Dar între timp există această dorinţă, această voinţă, să avem o lege a educaţiei nouă, cu o nouă viziune”, susţine Croitoru. Senatorul nu se aşteaptă să se ajungă la o formulă perfectă, care să mulţumească pe toată lumea, acesta precizând că nu este vorba de un act normativ „nou-nouţ”. ”Sigur că se pleacă de la ce e în prezent. Disputa cea mare se dă pe viziune, pe cum vrem să arăte şcoala, să vedem ce competenţe vrem să aibă elevii după ce termină”, a mai spus Cătălin Croitoru. Senatorul spune că pentru sistemul de educaţie cea mai mare problemă  a şcolii sunt programele şcolare care trebuie schimbate în funcţie de o anumită viziune. „Dacă noi continuăm să avem nişte concepte de o sută de ani, de două sute de ani, atunci nu schimbăm nimic. Este vorba să aducem un concept care să armonizeze toate zonele, toate domeniile din educaţie. Nu putem să facem cârpeli, noi trebuie să cădem de acord asupra structurii educaţiei. Trebuie să avem în vedere formarea profesorilor, care este cea mai importantă”, arată Croitoru. Referitor la aspectul resurselor umane, Cătălin Croitoru are în vedere modelul finlandez. „Am văzut în Finlanda cum învăţământul preşcolar este cea mai importantă parte a educaţiei, acolo profesorul poate interveni cel mai bine,  iar cei care predau acolo, la ciclul primar, au doctorate. Nu e vorba să luăm un model şi să-l copiem complet, ci să-l adaptăm”, spune senatorul, care nu e de acord cu prevederea nou introdusă în ordonanţa de urgenţă potrivit căreia profesorii pot urma fie un masterat didactic, fie cursurile modulului psihopedagogic de la universitate. „În noua lege se va păstra tot ce a fost bun până acum, şi tot ce a fost bun şi a rămas pe dinanfară. Nu va fi o lege perfectă, pentru că e imposibil să avem legi perfecte, dar 90% din conţinutul legii va fi bun pentru elevi şi profesori”, arată Croitoru. Acesta spune că trebuie aduse modificări şi în privinţa examenelor, care trebuie gândite foarte bine. „Aici avem mai multe modele la care să ne uităm. De exemplu, să vedem cum se dă bacalaureatul în Franţa, Germania. Şi aici am vorbit cu doamna Andronescu. În Germania, de exemplu, bacalaureatul se dă gradual. Elevul  nu trăieşte cu stresul ăla de la examen două săptămâni, că poate îi vine rău sau are o problemă. Dar aşa, dacă ştie că pe parcursul a doi ani de studiu are de dat examene, e altceva. Putem lua mai multe modele de sisteme de educaţie, dar nu să le copiem mot-a-mot, ci să-l adaptam aici”, a mai spus Croitoru. O altă modificare ar trebui să fie la formarea profesorilor. „După mine, cine vrea să se facă profesor, trebuie să ştie de la începutul facultăţii şi să urmeze o pregătire specială”, spune Croitoru. În opinia senatorului, noua lege va trebui discutată cu toată lumea. „Nu va fi o lege complet nouă, dar va fi un concept nou. Legea va fi discutată de toată lumea, nu poţi să vii cu o lege prin asumarea răspunderii şi apoi să dai ordonanţe prin care să o corectezi”, a conchis Cătălin Croitoru. „Direcţiile date de legea actuală ar trebui păstrate” Senatorul Marko Bella de la UDMR confirmă că membrii comisiei au discutat despre o nouă lege a educaţiei cu doamna Ecaterina Andronescu. „Si eu sunt de acord. Dar nu o lege a invăţământului complet nouă, pentru că, în opinia mea, legea adoptată în 2011 este bună, dar problema este că o serie de dispoziţii nu au fost aplicate. În acest moment nu avem un sistem coerent. Obligatoriu va trebui să modificăm legea. Pentru că există contracţii în metodologii şi în normele de aplicare ale legii. Nu afirm că în prezent avem haos, că nu e cazul , dar nu avem un sistem coerent”, a spus Marko Bella. Senatorul spune că prin noile modificări ar trebui păstrate unele direcţii din actuala lege a educaţiei, cum ar fi descentralizarea. „M-am gândit la nişte modificări, dar ar fi pripit să dau acum modificările. Eu am fost unul dintre cei care au lucrat pentru legea actuală, dar acest lucru nu înseamnă că am fost de acord cu toate articolele. Direcţiile date de legea actuală ar trebui păstrate, cum este descentralizarea – decizia să fie în consiile de administraţie, administraţia locală să aibă un rol. O altă problemă este să existe o relaxare în privinţa programei şcolare, elevii să aibă mai puţine ore”, a mai spus Marko Bella. Chiar dacă ştiu că se pregăteşte o nouă lege a educaţiei, nu toţi senatorii participă la modificările din învăţământ. Senatorul Dumitru Oprea, de la PDL, spune că la noua lege lucrează senatorii coaliţiei de guvernământ. „Tot ce ştiu este indirect de la doamna Andronescu, că pregătea ca din actuala lege a educaţiei să facă vreo trei sau mai multe legi, pentru preuniversitar, universitar, profesori, pentru cercetare. Asta ştiu că era planul” a spus senatorul. Ultimele modificări ale actualei Legi a Educaţiei Ultimele modificări aduse legii educaţiei au fost făcute pe 26 iunie, când Guvernul a adoptat o nouă ordonanţă prin care introduce o nouă sesiune de bacalaureat şi doctoratul cu frecvenţă redusă. O altă schimbare adusă legii educaţiei prevede ca absolvenţii de clasa a XII-a care nu au promovat Bacalaureatul să facă meditaţii instituţionalizate, organizate în licee sau instituţii de învăţământ superior. Pentru aceste meditaţii, plata profesorilor va putea fi asigurată fie din finanţarea de bază, fie din alte surse de finanţare, precum programe pe fonduri structurale accesate de MEN. Dacă în prezent, învăţământul profesional se desfăşoara în clasele IX-XI, în noua ordonanţă există posibilitatea prelungirii acestuia peste limita de 3 ani, dacă agentul economic organizator al programului consideră necesară această măsură. În plus, noua modificare a legii educaţiei prevede că învăţământul postliceal poate fi organizat în şcoli postliceale/colegii postliceale, în cadrul liceelor cu personalitate juridică sau în cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate. Programul „A doua şansă”, adresat persoanelor care nu au frecventat şcoala sau care au abandonat şcoala şi au depăşit limita de vârstă pentru încadrarea în învăţământul obligatoriu, se extinde pe toate nivelurile de învăţământ preuniversitar obligatoriu. Noua ordonanţă prevede că elevii nu vor mai fi obligaţi să plătească pentru eliberarea actelor de studii. Norma didactică pentru cadrele didactice cu o vechime în învăţământ de peste 25 de ani, cu gradul didactic I şi cel din corpul profesorilor mentori, se poate reduce cu 2 ore, săptămânal (de la 18 la 16 ore), fără diminuarea salariului. Anual, la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar, se realizează evaluarea personalului didactic de predare şi didactic auxiliar, în baza unei metodologii stabilite de MEN. În privinţa învăţământului superior, studenţii care vor să devină profesori vor putea urma atât cursurile masteratului didactic, în paralel cu modulele I şi II de Psihopedagogie. De asemenea, ordonanţa prevede mărirea numărului de locuri pentru studenţii străini dacă aceştia vin după începerea anului universitar. Astfel, studenţii care intră în sistemul de învăţământ superior românesc, în baza unor acorduri internaţionale, vor avea posibilitatea înmatriculării şi după 1 octombrie (se referă la cazuri excepţionale). Universitatea îşi va putea, astfel, suplimenta locurile cu până la 10% din capacitatea de şcolarizare. Noua lege aduce modificări şi în privinţa modului de funcţioanare a şcolilor din învăţământul preuniversitar. Astfel, preşedintele Consiliului de Administraţie va fi directorul, iar la şedinţele acestui consiliu vor fi invitaţi reprezentanţi ai sindicatelor, dar şi reprezentanţii elevilor dacă tematica o cere. În privinţa deciziilor din Consiliul de Adminitraţie, ordonanţa prevede că acestea pot fi luate în prezenţa a jumătate plus unu din membri. Legea Educaţiei prevedea că deciziile erau luate prin votul a două treimi din membrii Consiliului de Administraţie. De câte ori a fost modificată legea educaţiei până acum După Revoluţie, Legea Educaţiei şi Învăţământului care funcţiona din 1978 a fost abrogată. Astfel, până la prima lege a Educaţiei de după Revoluţie, cea din 1995, învăţământul românesc a fost reglementat prin hotărâri de guvern şi ordine de ministru. Cele mai importate modificări făcute în această perioadă au fost reducerea învăţământului obligatoriu de la 10 la 8 clase, în 1990, în timpul lui Mihai Şora, precum şi schimbarea tuturor programelor şcolare anterioare a anului 1989, în timpul lui Liviu Maior. Adevarata reformare a sistemului de învăţământ românesc a început prin legea din 1995. Această legea a fost modificată, în cei 17 ani în care a fucţionat de 61 de ori, potrivit informaţiilor de pe site-ul Camerei Deputaţilor. Dintre acestea cele mai importante au fost: introducerea examenului de capacitate în 1999, elaborarea unui nou Curriculum Naţional (clasele I-IX), introducerea de manuale alternative pentru ciclul primar, gimnazial şi liceal, înlocuirea trimestrelor cu semestrele (Andrei Marga); introducerea repartizării computerizate în vederea admiterii în învăţământul liceal şi profesional (2001), extinderea învăţământului obligatoriu de la 8 la 10 clase, reorganizarea examenului naţional de Capacitate, prin susţinerea acestuia într-o singură sesiune, inclusiv prin atribuirea unei noi denumiri: teste naţionale. (Ecaterina Andronescu); revizuit curriculumul pentru ciclul primar şi gimnazial, repartizare computerizată pentru cadrele didactice participante la concursul de titluarizare (Alexandru Athanasiu), eliminarea Testelor Naţionale şi introducerea Tezelor cu subiect unic (Cristian Admoniţei), modificarea, în 2009, a Bacalaureatului în forma după care funcţionează şi acum: trei probe de competenţe şi trei probe scrise (Ecaterina Andronescu). În 2011, Daniel Funeriu a dat o nouă lege, ale cărei principale prevederi erau: introducerea evaluărilor periodice şi includerea clasei a IX-a în gimnaziu, introducerea învăţământului obligatoriu de 10 clase, care cuprinde învăţământul primar şi gimnazial, obligativitatea ca învăţătorii să aibă studii superioare, iar profesorii să urmeze un master didactic.  Legea lui Funeriu a fost modificată până în prezent de 3 ori. Cele mai recente schimbări au fost făcute la finalul lunii iunie, printr-o ordonanţă de urgenţă prin care Guvernul a aprobat 97 de modificări aduse atât învăţământului preuniversitar, cât şi celui superior. Schimbările nu par să-i mulţumească însă specialiştii din comisia de Educaţie, care vor lucra peste vară „la un nou concept”, urmând ca la începutul sesiunii parlamentare să convină asupra unei alte legi a Educaţiei. Miniştri Educaţiei după decembrie 1989 până în prezent 1. Mihai Şora – decembrie 1989-28 iunie 1990 2. Gheorghe M. Ştefan – 28 iunie 1990-16 octombrie 1991 3. Mihail Golu 16 octombrie 1991 -19 noiembrie 1992 4. Liviu Maior – 19 noiembrie 1992 -11 decembrie 1996 5. Virgil Petrescu – 12 decembrie 1996-5 decembrie 1997 6. Andrei Marga 5 decembrie 1997 – 28 decembrie 2000 7. Ecaterina Andronescu – decembrie 2000- 19 iunie 2003, 23 decembrie 2008- 1 octombrie 2009, 2 iulie -20 decembrie 2012 8. Alexandru Athanasiu – 19 iunie 2003- 28 decembrie 2004 9. Mircea Miclea – 29 decembrie 2004-10 noiembrie 2005 10. Mihail Hărdău – 10 noiembrie 2005-5 aprilie 2007 11. Cristian Adomniţei – 5 aprilie 2007 – 6 octombrie 2008 12. Anton Anton  – 6 decembrie 2008 – 22 decembrie 2008 13. Emil Boc (interimar) – 2 octombrie 2009 – 23 decembrie 2009 14. Daniel Funeriu – 23 decembrie 2009 -9 februarie 2012 15. Cătălin Baba – 9 februarie 2012-7 mai 2012 16. Ioan Mang – 7 – 15 mai 2012 17. Liviu Pop – interimar 15 mai -2 iulie 2012 18. Remus Pricopie – 21 decembrie 2012 –prezent 19. Mihnea Costoiu, ministru delegat  21 decembrie 2012 –prezent

Sursa: Gandul.info

 

Elevii săraci, ai nimănui

Mărturiseam, acum ceva timp, ce bine ar fi să se desfăşoare în permanenţă campanie electorală. Nu de alta, dar să îşi mai aducă aminte guvernanţii şi de noi. Iar, după cum o dovedesc faptele recente ale primului ministru, am avut dreptate. Surprinzător sau nu, domnul Ponta şi-a adus aminte de elevi. Am aflat cu toţii că le dă câte 2.000-3.000 de lei celor care au obţinut media 10 la Evaluarea Naţională sau la bacalaureat. Ar fi fost bine ca domnul Ponta să îşi aducă aminte şi de copiii care abandonează şcoala din cauza sărăciei, sau de profesorii din rural care nu au bani de navetă, iar din salariile de mizerie nu se pot întreţine, ori de cadrele didactice care, din cauza aceluiaşi salariu extrem de mic, nu se pot forma profesional. Dar nu, astea nu sunt urgenţe pentru Guvern, pentru că produc efecte pe termen lung, iar premierul are nevoie de nişte voturi rapid. Nu contest meritele copiilor care au luat 10 la Evaluarea Naţională sau la bacalaureat. Bravo lor! Dar asta este, până la urmă, treaba lor: să înveţe, să ia note cât mai mari, să intre la un liceu sau la o facultate bună, să înveţe o meserie care să le asigure viitorul. Nu cred că era cazul să primească la fel de mulţi bani ca, de exemplu, un olimpic care vine cu medalie de la olimpiadele internaţionale. Acolo este adevărata performanţă, pentru că acel copil merge la olimpiade pentru că vrea, nu pentru că este obligat, aşa cum se întâmplă în cazul elevilor care sunt nevoiţi să finalizeze studiile în urma acestor examene. Dar nu ne mai miră nimic la premier, doar e an electoral. Altfel nu ne putem explica apariţia celei de-a treia sesiuni de bacalaureat din februarie (la care nici specialiştii din Educaţie nu găsesc o logică, de altfel, decât pe cea strict electorală). Însă trebuie să recunoaştem, Ponta s-a orientat bine. La ce absenteism a fost la bacalaureat anul acesta, dacă măcar jumătate dintre elevii pe care nu i-a interesat examenul acum îi dau voturile, şi-a asigurat câteva procente la alegeri.

Sursa: Puterea.ro

 

ISJ Constanța: „Nu ne interesează procentul de promovare“

Șefii învățământului constănțean spun că au avut prioritate modul de organizare a bacalaureatului, nu rezultatele. Inspectorul şcolar general constănţean, Răducu Popescu, a explicat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, prioritățile ISJ. “Nu ne interesează procentul de promovare. Preocuparea noastră permanentă este de a asigura cadrul legal şi corect pentru toţi cei care doresc să susţină acest examen, pentru toţi cei care se califică pentru susţinerea acestui examen, pentru a le asigura condiţii egale tuturor şi pentru a asigura o şansă de acces în învăţământul superior celor care au învăţat”. De asemenea, Răducu Popescu a subliniat că pe parcursul examenului de bacalaureat au fost verificate toate înregistrările video din toate sălile pentru “ a avea certitudinea faptului că nu s-au petrecut fraude”. Perspectivă diferită pentru Evaluarea Națională În ceea ce privește Evaluarea Naţională, lucrurile se schimbă. Aici, conducerea ISJ a discutat despre note și a spus că de pe plan local există 60 de elevi din clasa a VIII-a a căror medie de admitere este cu cel puţin două puncte mai mică decât rezultatele de la clasă. “Ceea ce ne bucură este faptul că un număr mare de elevi au obţinut notele meritate şi aşteptate. Există şi discuţii ca de fiecare dată, după fiecare examen, din ce motiv unii elevi au obţinut o notă mai mare decât media pe ultimii ani, dar am identificat un număr de 60 de elevi din unităţile şcolare din judeţul Constanţa care au obţinut o medie cu cel puţin două puncte mai mică decât media anilor de studii din clasele V-VIII. Este o preocupare a noastră din anii anteriori de a conştientiza în principal directorii şi la rândul lor cadrele didactice pentru a evalua corect nivelul de cunoştinţe acumulat de către elevii din ciclul gimnazial”, a spus inspectorul şcolar general.“ Sunt elevi care sunt ¬bine pregătiţi, dar care se emoţionează în momentul în care intră în sala de examen. În fiecare an se întâmplă astfel de situaţii. Teoretic este posibil ca un elev să fie bine pregătit şi să nu aibă interes foarte mare pentru ceea ce se întâmplă, din diferite motive, ca urmare a unor relaţii în familie, a unor relaţii între familie şi şcoală, dintre profesori şi elevi”, a completat acesta. În acelaşi timp sunt şi cazuri de elevi care au avut note de nivel mediu în clasele V-VIII, însă mediile acestora de examen au fost foarte mari, numărul lor fiind însă mai mic, după cum a apreciat reprezentantul ISJ. La coada clasamentului Reamintim faptul că judeţul Constanţa a înregistrat o promovabilitate de 47,11% la examenul de bacalaureat înainte de rezolvarea contestaţiilor, printre cele mai scăzute din țară. Practic, sub noi se află numai patru județe: Mehedinți, Teleorman, Gorj, Ilfov. Tot la Constanţa, patru licee au avut promovabilitate zero la examenul de maturitate. Rezultatele finale de la bacalaureat vor fi afişate astăzi. Inspectorul școlar general Răducu Popescu a explicat rezultatele de la evaluarea națională și bacalaureat

Sursa: Romanialibera.ro

 

Deutsche Welle: In Romania si ateismul este altfel

Prosperitatea relativa si nivelul mai ridicat de educatie nu genereaza automat conduite democratice, ba, uneori, dimpotriva, stimuleaza intoleranta.

Disputa recenta pe tema educatiei religioase in scolile publice a adus la iveala o serie de argumente-standard, preluate ca atare din experienta societatilor occidentale. S-a spus, bunaoara, cu destula insistenta, ca ambianta crestin-ortodoxa cultivata in scoala ii face pe oameni mai intoleranti fata de minoritatile sociale de tot felul, scrie Deutsche Welle.

Cu toate acestea, realitatea sociala romaneasca nu confirma deloc aceste afirmatii. Am putea spune ca lucrurile stau exact invers. Un studiu sociologic realizat cu minutie cu cativa ani in urma de Fundatia Soros – si care nu a fost dezbatut pe masura importantei sale – pune in lumina o situatie paradoxala: ateii din Romania, declarati ca atare, sunt mai intoleranti fata de minoritatile religioase si etnice decat media populatiei romanesti. Asadar, daca ar fi sa cautam epicentrul intolerantei si violentei, nu l-am gasi printre cei care frecventeaza biserica, ci, mai curand, printre cei care o refuza in mod manifest.

Citeste mai mult despre In Romania si ateismul este altfel pe Deutsche Welle.

Sursa: Ziare.com

 

UNIVERSITAR

 

Băsescu: E nevoie de mai mulţi studenţi decât există acum, dar de calitate

Preşedintele României, Traian Băsescu, a declarat la Adevărul Live că România are nevoie de mai mulţi studenţi decât cei existenţi, însă are nevoie de o generaţie de tineri mai bine pregătiţi pentru piaţa muncii. Acesta a reiterat pericolul doctoratului la frecvenţă redusă şi a multiplelor sesiuni de Bacalaureat pentru a garanta diploma unui număr cât mai mare de absolvenţi. Invitat joi dimineaţă la Adevărul Live, preşedintele ţării, Traian Băsescu, a reluat motivele pentru care a cerut Avocatului Poporului să conteste la Curtea Constituţională ultima ordonanţă de urgenţă care modifică radical Legea educaţiei. Acesta a declarat că a treia sesiune de Bac este „o mare greşeală, ideea asta concesivă”: „Au un an în faţă să se pregătească, Bac-ul trebuie revalorizat, nu poate fi un examen oarecare, e examenul de maturitate, care te califică şi să fii funcţionar fără să mergi mai departe, un astfel de tânăr poate lucra într-o structură de exemplu de absorbţie a fondurilor europene, ştie limbi străine, poate fi uşor instruit şi poate fi util”.

Pasul următor: facultate fără diplomă de Bac „Este visul mai vechi al Doamnei Andronescu, de a vedea studenţi fără Bac în universităţi. Astfel se permite să facă un an pregătitor în universităţi, pasul următor este să recunoască acest an şi să ia Bac-ul după ce au o diplomă de la o astfel de universitate. Este rezultatul succesului mafiei din educaţie, nu universităţi de stat, dar probabil ”Spiru Haret” s-a bătut pentru aşa ceva”, a adăugat Băsescu. Preşedintele a mai atras atenţia asupra faptului că „lucrăm la efecte, în loc să lucrăm la cauze, ar trebui să lucrăm la pregătirea tinerilor care dau la Bac”. „Vor fi nişte copii pe care nu-i va angaja nimeni, diploma aia nu va conta, deci păcălim această generaţie de tineri”, a explicat acesta. Băsescu a adăugat că este o problemă de abordare chestiunea diplomei de Bac pentru a merge la facultate şi a alimenta aşa-numitele fabrici de diplome. „Avem nevoie de mai mulţi studenţi decât avem acum, marea problemă e calitatea oamenilor”, a explicat preşedintele.

Problema universităţilor private Acesta a ridicat şi problema credibilităţii universităţilor private. „Aproape toţi primarii sunt lectori, sunt profesori, la fel şi parlamentarii, deci grupul de interese care susţine această modificare a legii este un grup egoist, le susţine pentru el, nu pentru creşterea calităţii educaţiei şi a prestigiului educaţiei”, a spus Băsescu. În ceea ce priveşte reintroducerea doctoratului la frecvenţă redusă, Băsescu a condamnat dur această decizie, făcând referire la acuzaţiile de plagiat la doctorat aduse premierului Victor Ponta. „Doctoratul e o chestiune de cercetare adâncă, fie că e în domeniul dreptului, fizicii, chimiei sau în alt domeniu, nu se poate face asta cu frecvenţă redusă. Asta arată dispreţul lui Ponta pentru acest titlu de doctor şi explică de ce l-a luat plagiind”, a spus preşedintele.

”Educaţia nu trebuie comercializată” O altă prevedere pe care nu o susţine este posibilitatea ca persoanele fizice să creeze universităţi private, atingând problema patrimoniului. „Patrimoniul e visul vechi al câtorva universităţi private din Bucureşti ca cei care au fondat universitatea apoi să poată deveni proprietar pe patrimoniu, dar toată dezvoltarea aceea s-a făcut pe banii studenţilor, pe taxele lor – cămine, clădiri amfiteatre”, susţine Băsescu. „O prevedere mai mult decât alarmantă este transferul terenurilor bune din România către autorităţile publice locale din patrimoniul şcolilor. Este patrimoniul public aflat în proprietatea Ministerului Educaţiei, a statului român şi nu poate deveni o soluţie de comercializare. Patrimoniul educaţiei trebuie securizat, pentru că de educaţie vom avea nevoie tot timpul, nu de afaceri. Este în detrimentul educaţiei, nu trebuie tolerată nicio afacere, inclusiv afacerea universităţilor private, e un standard pe care trebuie să-l îndeplineşti. Vorbim de un cost pe care îl plătim apoi, de o generaţie de absolvenţi care nu vor avea nicio şansă”, a explicat preşedintele ţării pericolul modificării OUG.

Sursa: Adevarul.ro

 

Universitatea din Bucureşti nu este de acord cu doctoratul la frecvenţă redusă

Universitatea din Bucureşti (UB) nu a fost consultată în privinţa elaborării ordonanţei de urgenţă prin care s-a schimbat Legea Educaţiei şi nici în privinţa redactării comunicatului referitor la această Ordonanţă din partea Consiliului Naţional al Rectorilor. Ca atare, reprezentanţii UB nu sunt de acord cu unele prevederi ale OUG, printre care şi doctoratul la frecvenţă redusă. Reprezentanţii UB consideră nedemocratică şi dăunătoare sistemului de învăţământ modificarea adusă Legii Educaţiei Naţionale, lege organică, prin Ordonanţă de Urgenţă, fără o dezbatere publică prealabilă a modificărilor propuse şi fără consultarea instituţiilor marcante de învăţământ, cum este Universitatea din Bucureşti. „Avem tot dreptul să ne întrebăm dacă cele circa 3000 de cadre didactice titulare şi asociate din comunitea academică a Universităţii din Bucureşti sunt considerate un segment irelevant al mediului universitar românesc”, se arată într-un comunicat de presă al Universităţii din Bucureşti (UB). Sunt aspecte din ordonanţă, pe care UB le consideră schimbări bune, cum ar fi: posibilitatea oferită universităţilor de a înfiinţa unităţi de învăţământ preuniversitar proprii, de a acorda ajutoare propriilor angajaţi aflaţi în dificultate, de a creşte cu până la 10% cifrele de şcolarizare stabilite de ARACIS în beneficiul studenţilor internaţionali, posibilitatea studenţilor de a opta, la înscrierea la un al doilea program de studii în cadrul aceluiaşi ciclu de învăţământ, pentru care dintre cele două – cel efectuat anterior sau cel de al doilea – să plătească şcolarizarea ş.a. Insă, universitatea îşi exprimă îngrijorarea faţă de câteva reglementări şi solicită Ministerului Educaţiei rediscutarea acestora. Este vorba, printre altele, de faptul că „se creează premisele eliminării incompatibilităţilor dintre funcţiile de conducere în universităţi şi demnităţile publice, deschizând calea cumulării funcţiilor de rector şi senator, deputat, ministru etc., ceea ce duce inevitabil la o şi mai puternică politizare a învăţământului superior românesc”. Lucrul acesta ar compromite valorile fundamentale ale universităţilor (autonomia, libertatea de gândire şi de expresie) şi perspectivele de dezvoltare instituţională durabilă şi de profesionalizare a managementului educaţional, precizează sursa citată

Studiile doctorale În ceea ce priveşte doctoratul la frecvenţă redusă, reprezentanţii Universităţii din Bucureşti atrag atenţia că acesta „creşte riscurile unor interpretări mult prea informale date studiilor doctorale şi diminuează componenta de cercetare avansată pe care orice program doctoral trebuie să o presupună”.

Durata exercitării funcţiei de rector Universitatea din Bucureşti nu este de acord nici cu precizările „neclare, interpretabile” în ceea ce priveşte durata exercitării funcţiei de rector: nu ”mai mult de două mandate succesive, complete”, „ce pot fi speculate pentru prelungirea sine die a unui mandat”. Astfel, UB consideră „inadecvată suspendarea legală a limitărilor temporale pentru exercitarea funcţiei supreme într-o universitate, cu atât mai mult atunci când actuala OUG pare să fie destinată obţinerii acesteia prin mijloace discutabile suspendarea temporară a mandatului etc.” Universitatea din Bucureşti mai atrage atenţia că prevederea care permite înfiinţarea de instituţii de învăţământ preuniversitar de către universităţi nu menţionează explicit necesitatea parcurgerii etapelor de autorizare provizorie şi acreditare ARACIP. „Considerăm inoportună eludarea ARACIP din acest proces”, se arată în comunicat.

Formarea personalului didactic Cât despre introducerea posibilităţii certificării pentru profesia didactică pe două rute alternative: masteratul didactic de 2 ani şi programele de pregătire psihopedagogică de nivel I şi II realizate prin departamentele de specialitate, UB atrage atenţia că în primul rând masteratul didactic nu este reglementat şi nu sunt prevederi cu privire la condiţiile în care se poate organiza şi desfăşura. „Considerăm inoportună, contrară recomandărilor europene şi în dezavantajul calităţii educaţiei continuarea pregătirii de cadre didactice prin nivel de studii liceale (liceele cu profil pedagogic). Existenţa acestei duble posibilităţi de calificare (prin liceu sau prin studii superioare) creează inechităţi şi discriminări între cadre didactice care predau la acelaşi nivel (învăţământ preşcolar şi primar), dar şi între aceştia şi colegii lor de la gminaziu sau liceu, care sunt eventual calificaţi prin nivel master. A pune semnul egal între studii masterale şi studii liceale este un demers riscant, incorect şi în defavoarea calităţii procesului de învăţământ”, se arată în comunicat.

Sursa: Adevarul.ro

 

Arhiepiscopia Romano-Catolică susţine că Institutul Teologic Romano-Catolic din Bucureşti nu este în lichidare. Ministrul Costoiu îi contrazice

Arhiepiscopia Romano-Catolică de Bucureşti (ARCB) a comunicat joi că hotărârea de guvern în care scrie negru pe alb că Institutul Teologic Romano-Catolic a intrat în lichidare nu s-ar referi la închiderea Institutului, ci a unui program de studii din cadrul unităţii de învăţământ, respectiv programul de studii de licenţă „Teologie didactică”. Informaţia a fost negată de ministrul Mihnea Costoiu. După ce Arhiepiscopia Romano-Catolică de Bucureşti a anunţat într-un comunicat de presă că Institutul Teologic Romano-Catolic nu intră în lichidare, ministrul Mihnea Costoiu a contrazis informaţia comunicată de aceştia. „Institutul Romano -Catolic nu se desfiinţează, rămâne ca institut, însă nu mai poate organiza studii de licenţă, toate programele de studii ale lor fiind în lichidare. Am şi o hârtie de la fostul rector, Wilhelm Dancă, unde scrie că renunţă la programele de şcolarizare prin Institut, cu binecuvântarea Arhiepiscopiei”, a explicat Costoiu pentru adevarul.ro. Ministrul Învăţământului Superior, Mihnea Costoiu a anunţat în şedinţa de guvern de miercuri că patru universităţi au intrat în lichidare, ceea ce înseamnă că toate specializările organizate de acestea pentru studiile de licenţă nu se mai pot organiza. Printre acestea, se numără şi Institutul Teologic Romano-Catolic. ITRC a fost înfiinţat în 1992 de arhiepiscopie. Din 2004, programul de studii de licenţă „Teologie didactică” a intrat în lichidare, din lipsă de studenţi. Astfel, activităţile didactice şi de cercetare, specifice cultului catolic, cu programe de studii acreditate de licenţă, de masterat şi de doctorat au fost integrate în Facultatea de Teologie Catolică şi Asistenţă Socială din cadrul Universităţii Bucureşti, se arată într-un comunicat de presă al Arhiepiscopiei. „ITRC nu poate fi închis decât de proprietarul în drept, adică de ARCB. Recenta hotărâre de guvern nu se referă la închiderea institutului, ci a unui program de studii din cadrul ITRC, şi anume programul de studii de licenţă «Teologie didactică»”, precizează sursa citată.

Patru universităţi în lichidare Cele patru universităţi care au intrat în lichidare sunt: Institutul Teologic Romano-Catolic din Bucureşti, Universitatea Financiar Bancară din Bucureşti, Universitatea „Mihail Kogălniceanu” din Iaşi şi Universitatea „Mihai Eminescu” din Timişoara. De asemenea, Universitatea Bioterra, Universitatea „Gheorghe Cristea” din Bucureşti şi Universitatea Apolonia din Iaşi se află sub monitorizare şi, în total, au fost desfiinţate 135 de specializări anul acesta şi 186, anul trecut.

Sursa: Adevarul.ro

 

Admitere Online – cel mai simplu mod de a te înscrie la facultate

Înscrierea la facultate, următorul pas după bacalaureat, poate fi un proces complicat care presupune mult timp pierdut şi deplasări pe distanţe mari. O variantă mai rapidă şi mai uşoară este înscrierea online, pe care multe din universităţile din Europa o practică. Admitere Online este prima platformă centralizată din Europa de Est prin care absolvenţii de liceu se pot înscrie la patru universităţi din ţară direct din faţa calculatorului. Înscrierea la facultate reprezintă următorul pas pentru cei care tocmai au terminat cu examenul de bacalaureat. De foarte multe ori, aceasta poate să fie un proces complicat, care presupune mult timp pierdut la cozile de la secretariate şi chiar deplasări pe distanţe mari. O variantă mai rapidă şi mai uşoară este înscrierea online, pe care multe din universităţile din Europa o practică. Admitere Online este prima platformă centralizată din Europa de Est prin care absolvenţii de liceu se pot înscrie la patru universităţi din ţară direct din faţa calculatorului. Mai mult decât atât, dosarul este verificat de personal specializat şi trimis universităţilor imediat ce este complet, lucru care creşte şansele de a fi admis la facultatea dorită. Astfel, întregul proces de înscriere, până în momentul în care candidaţii primesc răspunsul admis/respins, are loc online.

Un proces de admitere modern, rezultate mai bune Un proces de admitere modern şi îmbunătăţit care să se poată încadra în standardele internaţionale reprezintă un avantaj important pe piaţa educaţională actuală. Astfel, patru universităţi din trei oraşe ale ţării au devenit partenere Admitere Online: Universitatea Româno-Americană Bucureşti, Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului Timişoara şi Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iaşi. Specializările pe care aceste universităţi le oferă acoperă o gamă de peste 20 de domenii, atât la ciclul de licenţă, cât şi la cel de master. Mai mult, toate cele patru universităţi au în oferta lor programe cu predare în limba engleză. Folosirea acestui serviciu pentru înscrierea la facultate reprezintă un ajutor binevenit atât pentru viitorii studenţi, cât şi pentru personalul de la universităţi. Procesul de aplicare este unul care îi scuteşte pe candidaţi de mult timp pierdut la secretariatele şi casieriile universităţilor, dar şi de bani în plus pe copiile legalizate ale documentelor necesare înscrierii. Practic, după crearea unui cont pe platforma Admitere Online, urmează scanarea documentelor necesare înscrierii şi încărcarea acestora pe platformă. Taxele de înscriere pot fi plătite atât online, cât şi la bancă, urmând ca universitatea să valideze dosarul şi să informeze candidatul prin email de rezultatul obţinut. De asemenea, cei înscrişi pe platformă pot verifica în orice moment în ce fază a procesului de selecţie se află aplicaţia lor. Imediat ce procesul de selecţie a avut loc, candidaţii admişi vor fi contactaţi prin email de către echipa de la Admitere Online pentru a le oferi toate infomaţiile necesare cu privire la înmatriculare (când are loc, ce documente trebuie depuse etc).

Înscrierea online – aplicată cu succes în Europa Astfel de platforme care le permit studenţilor să se înscrie la facultate online există în mai multe ţări din Europa. În Marea Britanie, UCAS este organizaţia non-profit care gestionează înscrierea tuturor studenţilor la nivel de licenţă, indiferent de ţara din care provin aceştia sau de universitatea la care îşi doresc să studieze. Olanda şi Danemarca sunt alte două ţări în care există procedee asemănătoare, prin platformele Studielink, respectiv Optagelse. În România, platforma Admitere Online reprezintă o soluţie avantajoasă pentru studenţii care locuiesc în alte oraşe decât cel în care se află universitatea, dar şi pentru cei care îşi doresc să se înscrie la mai multe facultăţi. Opţiunea pentru aplicarea online simplifică lucrurile, candidatul câştigă timp şi este scutit de multiplicarea inutilă şi costisitoare a documentelor pentru fiecare specializare la care aplică. Admitere Online este pusă la dispoziţia universităţilor din România ca un serviciu gratuit. Procesul de implementare şi adaptare la specificaţiile fiecărei universităţi durează între 10 şi 14 zile. Mai multe detalii cu privire la specializările oferite de universităţi, dar şi la procesul de înscriere, pot fi găsite pe site-ul Admitere Online.

Sursa: Adevarul.ro

 

ANI: Ambasadorul României la UNESCO, Nicolae Manolescu, nu poate justifica peste 77.000 de euro

Nicolae Manolescu-Apolzan, ambasadorul României la UNESCO (Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură) – Paris, nu poate justifica peste 77.000 de euro. În acest caz a fost sesizată Comisia de cercetare a averilor din cadrul Curţii de Apel Bucureşti. UPDATE Nicolae Manolescu, aflat la Veneţia, a declarat pentru „Adevărul“, că „dosarul în acest caz se închisese de cinci ani. Nu ştiu ce s-a întâmplat între timp. Cât nu e nimic oficial, îmi văd de treabă“. Potrivit unui comunicat emis de Agenţia Naţională de Integritate (ANI), în anul 2009, Nicolae Manolescu ar fi realizat venituri salariale în cuantum de 664.492,62 de lei, iar modificările patrimoniale intervenite în aceeaşi perioadă au fost în cuantum de 991.389 de lei. Astfel, a rezultat o diferenţă nejustificată de 326.896,38 de lei (aproximativ 77.832 de euro). „Având în vedere cele de mai sus, Agenţia Naţională de Integritate a dispus sesizarea Comisiei de cercetare a averilor din cadrul Curţii de Apel Bucureşti în vederea începerii acţiunii de control cu privire la modificările patrimoniale intervenite şi veniturile realizate de către Nicolae Manolescu în perioada exercitării funcţiei publice”, se arată în documentul citat. Nicolae Manolescu deţine funcţia publică de ambasador, delegat permanent al României de pe lângă UNESCO la Paris, începând cu data de 20 noiembrie 2006. Acesta a fost informat despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. El a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, susţin inspectorii de integritate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Finantari de 200 de milioane de euro disponibile in POSDRU

Organizatiile non-guvernamentale, primarii, operatori de servicii sociale si alte tipuri de beneficiari publici si privati sunt asteptati sa depuna proiecte in perioada 28 iulie-11 august, pentru finantari totale de 200 de milioane de euro in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), dupa ce joi Ministerul Fondurilor Europene a publicat documentele necesare in Monitorul Oficial. Propunerile de proiecte pentru dezvoltarea economiei sociale vor putea fi incarcate in sistemul Action Web, in perioda mentionata, MFE dand asigurari ca evaluarea lor va incepe din prima zi de depunere. „Proiectele vor fi evaluate inca din prima zi de depunere – nu mai stam sa asteptam inchiderea apelului pentru a incepe evaluarea-, respectiv am plafonat nivelul salariilor si al altor cheltuieli eligibile in cadrul proiectelor”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, intr-un comunicat de presa. In cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte va fi incurajata infiintarea de noi grupuri si parteneriate functionale intre cooperative, asociatii de intrajutorare, fundatii si asociatii, intreprinderi, agentii care vor infiinta structuri ale economiei sociale, a mentionat sursa citata.  Scopul acestora va fi oferirea de noi servicii si oportunitati persoanelor cu dificultati in integrarea sau reintegrarea pe piata muncii in special din zonele rurale, vor facilita accesul la noi servicii sociale, de sanatate, educatie si vor contribui la valorificarea fortei de munca in special din zonele rurale prin cresterea oportunitatilor de ocupare pentru persoanele de etnie roma, pentru persoanele cu dizabilitati sau pentru alte grupuri vulnerabile expuse riscului de excluziune sociala. Potrivit MFE, finantarile vor sustine grupurile defavorizate precum persoane de etnie roma, persoane cu dizabilitati, tineri peste 18 ani care parasesc sistemul institutionalizat de protectie a copilului, copii si femei in situatii de risc, familii monoparentale sau care au mai mult de doi copii, persoane care au parasit timpuriu invatamantul scolar, victime ale violentei in familie, persoane care traiesc din venitul minim garantat sau care locuiesc in comunitati izolate, victime ale traficului de persoane etc. Din categoria beneficiarilor si partenerilor eligibili pentru contractarea de finantari in cadrul acestui apel fac parte ONG-urile, furnizorii de servicii sociale, furnizorii de servicii de ocupare acreditati (publici si privati), autoritati ale administratiei publice locale etc.

Sursa: Hotnews.ro

 

Peste 5.000 de studenţi români au beneficiat de burse Erasmus

Peste 5.000 de studenţi români au beneficiat de burse Erasmus, informează Mediafax. Principala destinaţie a bursierilor români a fost Franţa (1.020 studenţi), urmată de Italia (604) şi, aproape la egalitate, de Germania (564) şi Spania (563), studenţii români încadrându-se în tendinţa generală la nivel european în ce priveşte alegerea ţării de destinaţie, anunţă un comunicat al Comisiei Europene-reprezentanţa în România. La nivelul întregii Europe, în perioada 2012 – 2013, aproape 270.000 de studenţi au beneficiat de burse pentru studii sau formare, precum şi 52.000 de persoane din cadrul personalului academic şi administrativ care au primit fonduri pentru a preda sau a se forma în străinătate. Cele mai recente statistici referitoare la programul Erasmus publicate de Comisia Europeană arată că aproape 270.000 de studenţi – un nou record – au beneficiat de burse UE pentru a studia sau pentru a se forma în străinătate în perioada 2012 – 2013. Deşi studiul la altă universitate continuă să fie cea mai populară alegere, unul din cinci studenţi (55 000) a optat pentru stagii Erasmus în cadrul unor societăţi. Cele mai populare trei destinaţii alese de studenţii Erasmus în 2012-2013 au fost Spania, Germania şi Franţa. Ţările care au trimis cel mai mare număr de studenţi, ca procent din populaţia lor cu studii superioare, au fost Luxemburg, Liechtenstein, Finlanda, Letonia şi Spania. Statisticile mai arată că valoarea medie a unei burse Erasmus, destinată să acopere o parte din costurile necesare pentru a călători şi a trăi în străinătate, a fost de 272 de euro pe lună, cu 9% mai mare decât în anul precedent (250 euro). Bursa este suplimentată în unele ţări din fonduri naţionale, regionale sau instituţionale.

În următorii şapte ani (2014-2020), noul program Erasmus+ va oferi burse unui număr de patru milioane de persoane, inclusiv două milioane de studenţi din învăţământul superior şi 300.000 de angajaţi. De asemenea, programul va finanţa 135.000 de schimburi de studenţi şi de personal între Europa şi ţările partenere din întreaga lume. Programul extins, care include programul Erasmus şi programe de mobilitate similare pentru alte grupuri, inclusiv pentru ucenici şi pentru voluntari, pune un accent mai mare pe sprijinul lingvistic, pe norme mai flexibile pentru acordarea burselor, precum şi pe sprijinul specific suplimentar pentru persoanele cu nevoi speciale, provenind din medii defavorizate sau din regiuni îndepărtate. Programul Erasmus făcea parte anterior din Programul de învăţare pe tot parcursul vieţii (2007-2013). La program au participat 33 de ţări: statele membre ale UE, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Elveţia şi Turcia. Erasmus+, noul program pentru educaţie, formare, tineret şi sport, a fost lansat în ianuarie 2014. Acesta are un buget total de aproximativ 15 miliarde de euro pentru perioada 2014-2020, cu 40 la sută mai mult faţă de perioada precedentă.

Sursa: Romanialibera.ro

 

170 de burse de studiu pentru studenții romi, în 15 universități din țară

Începând din acest an, studenții romi înscriși în primii ani de studii universitare vor beneficia de burse de studiu și ședințe de mentorat, în cadrul unui proiect european pentru diminuarea riscului de abandon universitar. Este vorba despre 170 de burse semestriale și cel puțin 1.700 de ședințe în care specialiștii în educație le vor facilita tinerilor romi integrarea în mediul universitar. Totodată, studenții romi vor fi familiarizați cu  oportunitățile oferite de universitate, sau în afara acesteia (bibliotecă, asociații studențești, cluburi, competiții, cabinet medical). Bursele sunt acordate în cadrul unui proiect cofinanțat din Fondul Social European (FSE) prin POSDRU, ”Creșterea accesului tinerilor romi la învățământul superior”, implementat de fundația Roma Education Found România (REF) și Roma Oktatasi Alap din Ungaria, pe perioada mai 2014-noiembrie 2015, se arată într-un comunicat al fundației REF. 15 universități reprezentative țară, vor participa la acest proiect. Printre acestea se numără și Universitatea București, unde înscrierile au început deja din 10 iulie

Sursa: Romanialibera.ro