Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 10.09.2013

 

http://adevarul.ro/locale/alexandria/elevii-teleormaneni-vor-incepe-scoala-lapte-corn-1_522d970dc7b855ff56618412/index.html

Elevii teleormăneni vor începe şcoala fără lapte şi corn

Elevii teleormăneni vor începe şcoala, pe 16 septembrie, fără lapte şi corn. Produsele lactate şi de panificaţie nu vor ajunge pe băncile elevilor, pentru că licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Teleorman a întârziat.

Consiliul Judeţean Teleorman a organizat licitaţie publică pentru desemnarea furnizorilor de lapte şi corn în şcolile şi grădiniţele din judeţ. Anunţul a fost postat pe SEAP luna trecută, termenul limită de depunere a ofertelor fiind 19 septembrie, adică după începerea anului şcolar. Vina pentru întârziere ar aparţine, potrivit autorităţilor judeţene, SEAP-ului. ” Noi am depus la timp, dar s-a întârziat din cauza procedurilor de la SEAP.

Nu a fost aprobată documentaţia iniţială”, a declarat Ilie Bălan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Teleorman. Cu alte cuvinte, abia pe 19 septembrie, după începerea şcolii, se va finaliza licitaţia şi vor fi desemnaţi operatorii care ar urma să aducă laptele şi cornul în şcolile din judeţ.

Furnizarea efectivă a produselor va fi demarată, însă, abia după o lună de la această dată, după expirarea termenului legal prevăzut pentru depunerea de contestaţii. Dacă vreuna din firmele participante va contesta licitaţia, atunci termenul se va prelungi cu încă o lună, cel puţin, până la soluţionarea acesteia. În acest caz, produsele lactate şi de panificaţie vor ajunge pe băncile elevilor în noiembrie.

Valoarea totală estimată a contractelor de distribuţie a produselor lactate şi de panificaţie ce ar urma să fie acordate copiilor se ridică la peste 5,5 milioane de lei, ceea ce înseamnă aproximativ1,3 milioane de euro. Produsele ar trebui să ajungă la elevii din grădiniţe şi la cei din şcolile generale, ceea ce înseamnă un număr de peste 25.000 de elevi.

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013091090805/Social/Masinile-care-transporta-elevi-verificate-inainte-de-inceperea-anului-scolar.html

Mașinile care transportă elevi, verificate înainte de începerea anului școlar

Polițiștii, reprezentanții autorităților locale și cei ai inspectoratelor școlare verifică, în săptămâna dinaintea începerii anului școlar, mașinile care transportă elevi, pentru a vedea dacă autovehiculele au ITP și asigurare, precum și dacă șoferii au certificat de competență profesională.

Controalele, care vor avea loc în perioada 9-19 septembrie, urmăresc reducerea riscului de producere a accidentelor rutiere în care ar putea fi implicate mașinile care transportă elevi, precum și verificarea respectării destinației exclusive a acestor autovehicule, se arată într-un comunicat de presă de luni al Poliției Române.

Astfel, înaintea începerii anului școlar, polițiștii rutieri, împreună cu reprezentanții autorităților locale, inspectoratelor școlare județene și cei ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, vor verifica dacă mașinile care transportă elevi au inspecția tehnică periodică și asigurare de răspundere civilă auto obligatorie.

De asemenea, vor fi verificați și șoferii, pentru a se stabili dacă au certificat de competență profesională și permis de conducere corespunzător categoriei de vehicul. Deficiențele constatate vor fi comunicate celor care dețin autovehicule de transport, a precizat Poliția Română.

Ulterior, în perioada 16-19 septembrie, polițiștii vor verifica în trafic autovehiculelor destinate transportului elevilor.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15545682-vaslui-peste-400-copii-nu-inscris-clasa-din-cauza-saraciei-fenomenul-abandonului-scolar-risca-creasca-exponential.htm

Vaslui: Peste 400 de copii nu s-au inscris in clasa a IX-a din cauza saraciei. Fenomenul abandonului scolar risca sa creasca exponential

Peste 400 de copii din judetul Vaslui nu s-au inscris in clasa a IX-a, primul an de liceu, din cauza saraciei, iar fenomenul abandonului scolar risca sa creasca exponential din acelasi motiv, scrie Monitorul de Vaslui. La inceputul acestui an scolar, datoriile catre transportatori pentru abonamentele elevilor sunt de 34 miliarde lei vechi, iar fara plata acestor restante, multi tineri nu isi vor mai putea continua studiile. Multi copii, desi dispun de sustinerea materiala a familiei, fac zeci de kilometri pe jos pentru a ajunge la scoala. Numai in judetul Vaslui exista un deficit de cel putin 30 de microbuze scolare, potrivit sursei citate.

 
Gabriela Placinta, inspectorul general al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Vaslui, este de parere ca parintii care incurajeaza abandonul scolar ar trebui amendati. Este insa putin probabil ca acei parinti care nu isi permit sa isi trimita copii la scoala vor avea de unde sa plateasca amenzi. Pe de alta parte, sefa invatamantului vasluian recunoaste ca exista probleme sociale foarte grele, iar multe familii pur si simplu nu pot suporta cheltuielile legate de scoala. „Peste 400 de locuri pentru clasa a IX-a sunt neocupate, din cauza ca parintii nu-si pot sustine copiii sa merga la liceu”, a precizat Gabriela Placinta. Radu Renga, prefectul judetului Vaslui, a spus ca va initia o actiune in teritoriu pentru a identifica copiii care se confrunta cu probleme sociale (nu au bani pentru internat, naveta etc.), pentru a solicita acordarea unor ajutoare de urgenta de la Ministerul Muncii. „Vrem sa facem aceasta actiune cu ajutorul primarilor si sa incercam sa obtinem fonduri pentru ajutorarea acestor copii”, s-a angajat prefectul.
Pentru noul an scolar, judetul Vaslui mai are nevoie de circa 30, poate chiar 40 de microbuze scolare pentru a asigura transportul elevilor la unitatile de invatamant. Gabriela Placinta a precizat ca a solicitat la Ministerul Educatiei aceste microbuze, pentru ca in teritoriu sunt inca multi elevi care fac multi kilometri pe jos pentru a merge la scoala. „Pentru anul trecut, avem restante la transportul elevilor la plata abonamentelor care se ridica la suma de 34 de miliarde de lei vechi. Restantele sunt catre transportatori si sper ca datoriile sa fie platite pentru ca, in caz contrar, fara achitarea acestor bani, abandonul scolar va creste. La aceasta data, avem trei comune fara nici un microbuz scolar, iar foarte multe microbuze sunt defecte si necesita costuri foarte mari pentru reparatii”, a spus Gabriela Placinta. Un alt capitol deficitar al domeniului educatiei este cel legat de investit ii. Spre exemplu, in comuna Albesti, localitatea Corni, exista construita o scoala cu fonduri de la Banca Europeana de Investitii, iar pentru ultimele finisari mai este nevoie de 3 miliarde de lei. Daca finantarea nu va fi obtinuta, elevii vor fi nevoiti sa tina cursurile in acelasi spatiu improvizat utilizat si in anii trecuti. Vestile bune legate de noul an scolar tin de faptul ca igienizarea s-a facut in toate unitatile de invatamant scolare, iar manualele au fost distribuite in scoli in proportie de 95%. In ceea ce priveste cadrele specializate, din cele 2.485 de posturi vacante au mai ramas neocupate 800 de posturi, pentru care se vor organiza doua sedinte publice in vederea ocuparii. Daca si dupa data de 11 spetembrie vor ramane catedre neocupate, se va organiza concurs la nivelul fiecarei scoli. „Tot pentru pregatirea noului an scolar, saptamana viitoare (in aceasta saptamana, n.r.) vom avea o sedinta cu toti directorii de scoli, pentru a fi informati cu stadiul pregatirii noului an”.

http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-15545080-ministerul-educatiei-vrea-cumpere-sistem-informatic-pentru-eficientizarea-salarizarii-finantarii-din-institutiile-invatamant-preuniversitar-contractul-are-valoare-estimata-aproape-5-milioane-euro.htm

Ministerul Educatiei vrea sa cumpere un sistem informatic pentru eficientizarea salarizarii si a finantarii din institutiile de invatamant preuniversitar/Contractul are o valoare estimata de aproape 5 milioane de euro

Ministerul Educatiei a demarat sambata, 7 septembrie, o licitatie deschisa pentru achizitia de produse si servicii pentru eficientizarea sistemului de salarizare in educatie in contextul descentralizarii, contract finantat cu fonduri UE, a carui valoare estimata este de 21.5 milioane lei (4,84 milioane euro), potrivit unui anunt publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Proiectul vizeaza realizarea unui sistem informatic, care va permite o gestionare mai eficienta a finantarii unitatilor de invatamant preuniversitar, prin transferarea responsabilitatilor la nivel local, precum si verificarea permanenta a corectitudinii alocarilor bugetare si respectarea prevederilor legale privind remunerarea personalului.

In Caietul de sarcini al acestei licitatii (vezi documentul atasat) se mentioneaza ca „Ministerul Educaţiei Naţionale (n.a MEN) urmăreşte implementarea unui sistem informatic integrat care să permită o gestionare eficientă a finanţării unităţilor de învăţământ preuniversitar, prin transferarea responsabilităţilor la nivel local, precum şi verificarea permanentă a corectitudinii alocărilor bugetare şi respectarea prevederilor legale privind remunerarea personalului.

 

Implementarea proiectului trebuie să cuprindă următoarele activităţi principale:

1.    Realizarea evaluării privind implementarea prototipului aplicaţiei curente în cadrul pilotului, în contextul cadrului legislativ şi al constrângerilor instituţionale,  formularea propunerilor de îmbunătăţire

2.    Elaborarea de studii, analize, metodologii şi proceduri privind finanţarea învăţământului preuniversitar de stat

3.    Asigurarea infrastructurii hardware şi software necesară pentru implementarea sistemului informatic

4.    Implementarea sistemului informatic integrat (inclusiv adaptarea aplicațiilor licențiate achiziționate) în cadrul:

5.    MEN

6.    Inspectoratelor şcolare

7.    Autorităţilor publice locale care au reprezentanţi în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar

8.    Organizarea a 42 de conferinţe judeţene (câte una pe judeţ, plus una în Municipiul București) pentru diseminarea informaţiilor şi sprijinul adopţiei sistemului.

Ce sisteme informatice gestioneaza in prezent Ministerul Educatiei

In documentatia de atribuire se mai precizeaza ca Ministerul are în prezent în exploatare un sistem de gestiune a informaţiilor referitoare la sistemul educaţional la nivel naţional, Baza de Date Naţională a Educaţiei. Aplicaţiile puse la dispoziţie de către Ofertant vor trebui să fie compatibile cu acest sistem, să se interfaţeze cu acest sistem pentru preluarea informațiilor legate de rețeaua școlară, conform specificațiilor din acest Caiet de sarcini. MEN a implementat în cadrul unui proiect pilot o aplicaţie pentru eficientizarea gestionării sistemului de salarizare din instituţiile de învăţământ preuniversitar numită „EduSAL”. MEN intenţionează să implementeze sub acelaşi nume noul sistem achiziţionat prin această procedură de achiziţie, indiferent care este numele comercial al aplicației care va fi achiziționată”. 

In privinta criteriilor de eligibilitate pentru cei interesati, la capacitatea financiara se mentioneaza ca „media cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani financiari incheiati trebuie sa fie de minim 32.000.000 Lei„. In privinta capacitatii tehnice, ofertantilor interesati li se solicita experienta similara:

„Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii impreuna) trebuie sa faca dovada detinerii experientei similare în ultimii 3 ani prin prezentarea a maxim trei contracte prin care a indeplinit cumulat urmatoarele:

a)    furnizarea/realizarea unei componente de management al salarizarii inclusiv analiza cerintelor, adaptare/dezvoltare software, configurare aplicatie, testare, asistenta tehnica in utilizare

b)    realizare/actualizare sistem informatic, avand utilizatori la nivelul unei unitati teritoriale de nivel 1 (conform standardului NUTS UE), asistenta tehnica pentru toti utilizatorii sistemului, instruire utilizatori, inclusiv realizare de continut digital interactiv pentru adulti.

c)    furnizarea/realizarea unei aplicatii software prin intermediul careia s-au prelucrat informatii cu caracter personal, inclusiv analiza, adaptare/dezvoltare software, testare”.

Termenul de finalizare a proiectului este de 15  luni incepand de la data atribuirii contractului. Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 18.10.2013, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 29.10.2013. In aceeasi zi va avea loc si deschiderea ofertelor.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/peste-75-din-cititorii-de-la-sate-invata-calculator-in-bibliotecile-rurale-1056422.html

Peste 75% din cititorii de la sate învaţă calculator în bibliotecile rurale

Un studiu comandat de Fundaţia IREX care implementează programul Biblionet arată că bibliotecile publice sunt o sursă gratuită şi eficientă de alfabetizare digitală. Cercetarea a fost făcută în mediul rural şi în oraşele mici.

Peste 75% din utilizatorii bibliotecilor din mediul rural şi urban mic sunt alfabetizaţi digital, respectiv cunosc componentele şi accesoriile unui calculator şi sunt în măsură să găsească pe internet informaţiile dorite.

Potrivit aceleiaşi surse, bibliotecarii au avut un rol important în atingerea acestui procentaj, întrucât 84% din utilizatori au declarat că au fost pregătiţi sau ajutaţi de un bibliotecar pentru a utiliza mai bine calculatorul sau internetul.

În România, peste 40% din locuitori nu au folosit niciodată internetul. Acest lucru presupune mai puţine oportunităţi pe piaţa muncii, educaţie sau comunicare cu lumea, în general. Analiştii Comisiei Europene (CE) consideră că, începând cu 2015, peste 90% din joburile de pe piaţa muncii vor avea ca cerinţă obligatorie cunostinţe de bază privind alfabetizarea digitală.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/copiii-nostri-generatii-de-sacrificiu-pe-altarul-incompetentei-1056434.html

Copiii noştri, generaţii de sacrificiu pe altarul incompetenţei

La fel ca în ultimii 23 de ani, al nuştiucatelea ministru al Educaţiei aborează urechist o importantă problemă pentru viitorul multor generaţii de acum încolo.

Decizia pe care Ministerul Educaţiei Naţionale a anunţat-o recent, aceea ca începând cu anul şcolar 2013-2014 media finală pentru admiterea în învăţământul liceal să se calculeze diferit faţă de anii anteriori – respectiv media obţinută de elevi la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a să aibă o pondere mai mare în calculul mediei finale, de 75% faţă de 50%, cât era până acum, iar proporţia mediei celor patru ani de gimnaziu să conteze doar 25% – nu este nici pe departe de natură a rezolva uriaşul deficit de educaţie la nivelul gimnazial. Acela care de fapt contează cel mai mult în viaţă, pentru că aşa cum porneşti, aşa vei continua.

Fără o viziune clară, bazându-se numai pe principii pompieristice, a devenit un prost obicei ca miniştrii învăţământului să ia măsuri de moment fără  să se gândească cum ar putea demola un sistem corupt şi ineficient şi reclădi unul modern, care să însănătoşească  de la bază educaţia societăţii noastre.

Analiza diferenţelor între notele obţinute în timpul şcolii şi a mediei obţinute la examen este un prim pas. Mic de tot. El  trebuie însă urmat de o analiză de profunzime a tot ceea ce se petrece în învăţământul gimnazial, şi de măsuri de reformare din temelii. S-a spus că decizia referitoare la schimbarea regulilor de admitere la liceu s-a luat în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a care au relevat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. Iar constatarea este tragică. La aproape 60% din unităţile de învăţământ s-au constatat diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora.

Există şcoli în Bucureşti, de pildă, unde copiii au avut media la absolvire 7, iar la evaluarea naţională media obţinută a fost 2. O diferenţă catastrofală între notele din timpul şcolii şi cunoştintele reale ale elevilor! La nivel naţional, cea mai mare diferenţă constatată este în Rădăuţi. Acolo, la scoala Sf. Stelian, există elevi care au finalizat, de pildă, cu media 8,77, iar media obţinută la evaluarea naţionala a fost 1,66. Acei copii sunt condamnaţi. S-au înscris la liceu, vor ajunge cumva, la bacalaureat, însă e foarte greu de crezut că vor reuşi să promoveze vreodată acest examen. Sau, cel mai probabil, după o vreme vor abandona liceul, îngroşând numărul şomerilor fără absolut nici o calificare. Nu vor reuşi să iasă din cercul sărăciei, oricât de mult şi-ar dori apoi în viaţă să le fie bine. O bună parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcţional. Iar abandonul şcolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învăţământul gimnazial la cel liceal, direct proporţional cu eşecul şcolar înregistrat în urma Evaluării Naţionale. Mulţi rămân deci cu 8 clase.

În întregul acest context, măsura schimbării mediei de admitere, corelată cu subiectele uşoare de la evaluarea de anul acesta doar ca să se poată raporta că ceva mai mulţi elevi decât anul trecut au obţinut peste nota 5, este o decizie de cosmetizare, de trucare a unei realităţi înfricoşătoare. Cu siguranţă, se impune o evaluare mult mai serioasă a întregului context şcolar gimnazial.

Corupţia este principalul motiv pentru care sistemul de învăţământ preuniversitar are rezultate execrabile care se vad atât la evaluările naţionale cât şi la BAC. Şi se reflectă în mod direct asupra nivelului superior. Dar o băgăm mereu sub preş, este o problemă deseori ignorată. Numărul profesorilor care iau şpagă pentru note şi dau meditaţii pe bani grei este în creştere, asemenea personaje devenind total dezinteresate să predea materie şi celor care refuză să-şi cumpere note şi examene. Angrenajul funcţionează perfect, şpaga merge mai sus spre directorii, inspectorii numiţi politic şi politicienii care i-au promovat, asigurând protecţie şi invulnerabilitate sistemului.

Nici teza cu profesorii săraci nu prea mai ţine. Peste tot în lume profesorii sunt prost plătiţi. Insă văd, şi la fel ca mine mulţi alţi părinţi, în curtea şcolii, maşinile de lux ale profesorilor care se mai şi laudă  postând pe paginile lor de facebook poze din exoticele lor vacanţe de lux. Ştiu, la fel ca multi alţi părinţi, ce şpăgi grase mi s-au cerut şi n-am dat şi problemele pe care le are copilul meu din aceasta cauză. E incalificabil ca problemele Educaţiei să ajungă  să fie rezolvate de DNA din cauza nenumăraţilor miniştri fără  conştiinţă sau viziune.

E drept că aici un rol important îl au şi părinţii care înţeleg să-şi educe copiii în spiritul mitei. Cumva trebuie depăşită şi problema generată  de aceştia care s-au integrat perfect în sistem, li se pare foarte uşor şi comod să dea şpagă pentru ca ai lor copii lor să ajungă, fără merite şi învăţătură, bine în viaţă. Oricât ar părea de greu, trebuie învinsă această  concepţie care a contribuit decisiv la degradarea sistemului educaţional.

Aşa se înţelege şi de ce testarea după model american este vehement respinsă, în ciuda faptului că este promovată inclusiv de profesori coordonatori de olimpici la diferite materii. Ar distruge definitiv sistemul acesta viciat.

Fără o viziune clară  şi măsuri radicale anticorupţie, chinul elevilor, studenţilor şi cadrelor didactice care refuză să se integreze într-un sistem corupt va continua. Măsuri pompieristice de genul schimbării regulilor în fiecare an la admiterea la liceu deoarece sunt constatate grave derapaje care demonstrează gradul ridicat al corupţiei înseamnă doar să dai o aspirină unui bolnav de cancer. Până când oare copiii noştri vor mai fi generaţii de sacrificu pe altarul politicianismului ieftin, corupţiei şi nepăsării unor vremelnici conducători?

http://www.evz.ro/detalii/stiri/olguta-vasilescu-cercetata-de-dga-pentru-santaj-si-instigare-1056456.html

Olguţa Vasilescu, cercetată de DGA pentru şantaj şi instigare

Primăriţa Craiovei este cercetată de ofiţerii DGA într-un dosar ce privește demiterea directorilor Liceului Henri Coandă, Mihai Dragu şi Marius Tiţa

Potrivit unor surse juridice, dosarul a fost deschis ca urmare a demiterii celor doi directori in luna martie 2013. Obiectul şantajului ar fi presiunile exercitate de aceasta asupra inspectorului general ISJ Dolj, Georgică Bercea, pentru schimbarea directorilor din funcţii. Primăriţa l-ar fi ameninţat pe Bercea cu inlocuirea din funcţie in cazul in care nu va proceda la schimbarea celor doi. Surse din interiorul ISJ Dolj spun că Olguţa Vasilescu l-ar fi ameninţat pe Bercea că il va inlocui cu inspectorul şcolar general adjunct, Nicuşor Cotescu, nimeni altul decât finul acesteia. De altfel, Lia Olguţa Vasilescu are mai mulţi fini -directori plini la cârma instituţiilor publice, Cotescu rămânând singurul adjunct.

În martie 2013, directorii Liceului Henri Coandă au făcut publice „isprăvile” unor elevi de clasa aVIII- a care s-au filmat făcând sex pe terenul de sport, intr-un weekend. Directorii au motivat ieşirea publică prin incercarea de a atrage atenţia asupra apucăturilor nesănătoase ale unor tineri scapati de sub controlul familiilor. Cazul  a fost pe larg comentat in presa din România, insă autoritatăţile s-au spălat pe mâini rapid prin demiterea celor doi directori. La momentul respectiv Olguţa Vasilescu şi-a manifestat public dorinţa personală de schimbare a conducerii liceului, intervenind public la ministrul educaţiei Remus Pricopie, in acest sens: „poate se trezeşte cineva din minister pentru că cei de la Craiova (n.r.- ISJ Dolj) dorm pe ei, ” a spus primăriţa in interventia sa.  Mai mult, directorii demisi au aflat chiar de la şeful ISJ Dolj, Georgică Bercea,  şi de la purtătorul de cuvant al institutiei,  Mihăiţă Stoica, despre presiunile exercitate asupra lor de către Olguţa.

În același dosar mai sunt cercetați alți doi inspectori școlari pentru abuz. Aceştia au dispus demiterea, conform directorilor Dragu şi Tiţa, fără a realiza un audit al situaţiei aşa cum prevede legea, convocând nelegal consiliul de administraţie al liceului.Lia Olguta Vasilescu nu a putut fi contactată pentru a-și spune punctul de vedere.

Contactat telefonic, inspectorul general Georgică Bercea a declarat pentru EVZ că „Nu am cunoştinţă de acest dosar. Despre cazul Dragu nu am avut discuţii directe cu doamna primar pentru că nu e de competenţa dumneaei. Am avut discuţii principiale cu doamna primar la vremea respectivă despre instituţiile de învăţământ din Craiova”, el negând totodată orice presiune făcută asupra sa în cazul demiterii celor doi.

http://www.gandul.info/politica/turcan-usl-sa-si-asume-esecul-in-educatie-prin-demiterea-responsabililor-pentru-proasta-pregatire-a-inceputului-de-an-scolar-11304121

Turcan: USL să-şi asume eşecul în educaţie prin demiterea responsabililor pentru proasta pregătire a începutului de an şcolar

PDL cere USL să-şi asume eşecul în educaţie prin demiterea responsabililor pentru proasta pregătire a începutului de an şcolar şi solicită rezolvarea problemelor privind transportul şcolar pentru elevii şi profesorii navetişti, precum şi a igienizării tuturor şcolilor, a anunţat Raluca Turcan.

Vicepreşedintele PDL Raluca Turcan a spus, luni, într-o conferinţă de presă, că PDL afirmă că educaţia este cel mai mare eşec al celui mai slab guvern de după 1989 şi că la început de an şcolar situaţia este dramatică, zeci de şcoli nu au avize sanitare.

„PDL a decis să realizeze o analiză la nivelul judeţelor care arată dezastrul în educaţie”, a mai spus Turcan, adăugând că în 11 judeţe sunt 1.200 de şcoli fără avize de funcţionare.

Ea a arătat că Guvernul nu şi-a îndeplinit nicio prevedere din programul de guvernare şi că rata de abandon şcolar este de 17,5%.

„PDL cere ferm USL să-şi asume eşecul în educaţie prin demiterea responsabililor pentru proasta pregătire a începutului de an şcolar. PDL cere rezolvarea problemei transportului şcolar pentru elevii şi profesorii navetişti (…). PDL cere şi intervenţia promptă pentru igienizarea şcolilor şi pregătirea corespunzătoare pentru începutul de an şcolar”, a spus Turcan.

Ea a mai arătat că PDL aşteaptă răspunsul miniştrilor la aceste cereri, asumarea erorilor şi apoi va vedea ce demers va întreprinde, referindu-le la depunerea unei moţiuni pe educaţie. Anul şcolar 2013-2014 începe luni, 16 septembrie.

http://www.gandul.info/it-c/peste-75-din-utilizatorii-bibliotecilor-din-sate-si-orase-mici-stiu-sa-utilizeze-internetul-11303714

Peste 75% din utilizatorii bibliotecilor din sate şi oraşe mici ştiu să utilizeze internetul

Peste 75% dintre utilizatorii bibliotecilor din mediul rural şi urban mic sunt alfabetizaţi digital, respectiv ştiu să utilizeze un calculator şi să caute informaţii pe internet, dar peste 40% dintre români nu au folosit niciodată internetul, potrivit unui studiu Biblionet.

Studiul a fost realizat de Cult Market Research, pentru Fundaţia IREX România, în perioada august – septembrie. Eşantionul a inclus 3.000 de respondenţi din mediul rural şi urban mic, la nivel naţional, care folosesc serviciile bibliotecilor din programul Biblionet, o iniţiativă a Fundaţiei Bill & Melinda Gates, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.

Conform sursei citate, 70% dintre respondenţi au declarat că utilizează platforme de socializare şi pot redacta şi trimite email-uri fără probleme. Totodată, 31% au declarat că fac cumpărături online, iar 27% lucrează cu programe specializate.

Mai mult de trei sferturi dintre respondenţi consideră că vizitarea bibliotecii i-a ajutat în mare sau foarte mare măsură să-şi dezvolte competenţele de utilizare a calculatorului, 81% dintre aceştia apreciind că nivelul lor actual de utilizare este unul bun, respectiv foarte bun.

„În bibliotecile publice şi cu ajutorul a zeci de organizaţii partenere Biblionet, mii de oameni din toată ţara primesc gratuit instrucţiuni despre benfeciile internetului şi sunt ajutaţi să ia legătura cu cei apropiaţi, să caute produse online sau chiar să-şi lanseze propriile bloguri. Ultimele statistici ne-au arătat că peste 9.000 de persoane şi-au găsit un loc de muncă folosind internetul din bibliotecă şi participând la cursuri de resurse umane organizate în acelaşi spaţiu, iar peste 500.000 de români au intrat pentru prima dată pe internet într-o bibliotecă publică. Sunt statistici care arată că interesul pentru tehnologie creşte de la un an la altul, că accesul la informaţie şi instruire devin tot mai importante şi că în România anului 2013, a fi integrat social şi cetăţean responsabil înseamnă a fi alfabetizat digital. Peste 2.300 de biblioteci publice din România şi zeci de mii din toată Europa sunt dovada vie a faptului că tehnologia este un factor de inserţie socială şi că acestea pot ajuta oamenii să dobândească competenţe digitale pentru a-şi îmbunătăţi viaţa”, a declarat Paul Andre Baran, directorul programului Biblionet şi Campionul Digital al României la Comisia Europeană.
Totuşi, conform comunicatului, în România, peste 40% dintre locuitori nu au folosit niciodată internetul. „Acest lucru presupune mai puţine oportunităţi pe piaţa muncii, educaţie sau comunicare cu lumea, în general. Proporţia populaţiei nealfabetizate digital se găseşte preponderent în mediul urban mic şi rural, zone în care bibliotecile publice devin resurse cheie pentru incluziunea digitală, acestea oferind gratuit numeroase servicii de instruire digitală”, se mai spune în comunicat.

Potrivit comunicatului, 41% dintre utilizatorii bibliotecilor din mediul rural folosesc internetul regulat (cel puţin odată pe săptămână) şi 35% îl folosesc frecvent (zilnic). Numai 3% accesează internetul de la bibliotecă de câteva ori pe an şi 6% aproape deloc.

Aproape 3.000 de bibliotecari din ţară au fost pregătiţi în cadrul programului Biblionet să ţină cursuri de utilizare a computerului şi internetului pentru o alfabetizare digitală de bază. Astfel, se explică procentul de 84% dintre utilizatori care au declarat că au fost pregătiţi, respectiv ajutaţi de un bibliotecar pentru a utiliza mai bine calculatorul sau internetul.

În topul celor mai des invocate motive pentru utilizarea calculatorului se regăsesc păstrarea relaţiei cu prieteni şi rude, vizionarea de filme, jocurile şi dorinţa de a asculta muzică. Jumătate dintre abonaţii bibliotecilor, însă, doresc să caute informaţii pe subiecte specifice, iar 40% învaţă lucruri noi şi îşi efectuează temele folosind calculatorul din bibliotecă. 84% dintre respondenţi au declarat că au diversificat tipul de acţiuni pe care le fac la calculator sau pe internet de când merg la bibliotecă.

Conform unui alt studiu, realizat la cererea Fundaţiei Bill & Melinda Gates, în martie 2013, peste 16% dintre români, respectiv 2,6 milioane, frecventau bibliotecile publice.

Ziua Internaţională a Alfabetizării se sărbătoreşte în fiecare an pe 8 septembrie, pentru a promova importanţa alfabetizării la nivel de comunitate, societate şi individ. În anul 2013, se poate vorbi despre un alt tip de alfabetizare care a devenit la fel de important ca scrisul şi cititul şi anume alfabetizarea digitală, se mai spune în comunicat.

Biblionet este o iniţiativă a Fundaţiei Bill & Melinda Gates, în valoare totală de 26,9 milioane de dolari, pe o durată de cinci ani, şi îşi propune facilitarea accesului la informaţie prin introducerea tehnologiei moderne în bibliotecile publice.
În România, sunt 2.876 de biblioteci în cele 41 de judeţe, dintre acestea, 89% sunt instituţii de dimensiuni mici, localizate în mediul rural. Programul Biblionet a dotat deja peste 2.300 de biblioteci locale cu peste 9.790 de calculatoare şi echipamente aferente pentru a oferi acces gratuit la internet şi a instruit aproape 3.000 de bibliotecari pentru a iniţia şi asista utilizatori în accesarea informaţiei.

http://jurnalul.ro/viata-sanatoasa/trup-minte-suflet/ela-craciun-si-fundatia-mereu-aproape-au-grija-ca-micutii-nevoiasi-sa-inceapa-scoala-cu-bine-651217.html

Ela Crăciun şi Fundaţia Mereu Aproape au grijă ca micuţii nevoiaşi să înceapă şcoala cu bine

“Trimite un copil la școală” este o acțiune a campaniei “Vreau să fiu demn” desfășurată de Ela Crăciun, ambasadorul campaniei împreună cu Fundația Mereu Aproape. Copii mai puțini norocoși care se pregătesc să înceapă școala vor fi ajutați să primească rechizite, manuale și cărți, astfel încât ghiozdanul lor să fie pregătit cu tot ce trebuie pentru un an școlar plin de rezultate bune.

În acest sens, acțiunea este susținuta cu rechizite de Diverta, iar Editura All donează  manuale școlare, cărți și materiale auxiliare. Toate acestea vor ajunge către copii din toată țara care se află în familii cu condiții precare dar care își doresc să trăiască demn. Oricine poate ajuta și poate dărui o bucurie unui seamăn. Cazurile implicate în această campanie sunt făcute publice pe site-ul fundatiamereuaproape.ro

”Suntem foarte aproape de începerea noului an școlar, moment important pentru părinți și copii. Le pregătim ghiozdanul cu cărți, caiete, rechizite, le pregătim uniforma și ne străduim să nu le lipsească nimic. Și totuși… mai avem o datorie civică: oare toți copiii sunt pregătiți la fel de bine, sau măcar bine, pentru a împărtăși aceeași bucurie? Cu toții știm că nu toți părinții au posibilatea financiară să-și pregătească copiii de școală și vă chemăm pe dumneavoastră, pe cei cu posibilități, pe cei cărora vă pasă de copiii societății noastre, să le dăm o șansă. Șansa de a învăța, șansa de a se bucura, șansa de a se integra in societate.”, a declarat Ela Crăciun.

Ela Crăciun, prezentatoarea știrilor matinale din weekend de la Antena 3 a devenit ambasador al campaniei ”Vreau să fiu demn”, un proiect special inițiat de Fundația Mereu Aproape. ”Vreau să fiu demn” este o campanie socială destinată românilor care nu cer, ci vor să trăiască! Adresată părinților care nu au, dar dăruiesc în fiecare clipă copiilor lor modestie și spirit. Acelor copii care nu știu ce este un măr, un televizor sau o țară, pentru că nu l-au mâncat, nu l-au văzut, nu au străbătut-o.

Telespectatorii o pot urmări pe Ela Crăciun în fiecare sâmbătă și duminică, începând cu ora 6 dimineața prezentând știrile la Antena 3.  Începând din aprilie, Ela este prezentă și în blogosfera românească. Pentru o incursiune pe blogul Ela Crăciun, cititorii trebuie să acceseze linkul.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/constantenii-platesc-in-rate-rechizitele-si-hainele-copiilor-312049.html

CRIZĂ. Cum se pregătesc părinţii pentru începerea şcolii

Constănţenii plătesc în rate rechizitele şi hainele copiilor

Forfotă în magazine în aceste zile. Părinţii (pre)şcolarilor sunt pe ultima sută de metri cu achiziţionarea rechizitelor. Pe 16 septembrie clopoţelul va suna din nou, iar elevii trebuie să fie echipaţi cu tot ce le trebuie pentru şcoală. Primele cumpărate sunt caietele, blocurile de desen, apoi acuarele, carioci, pensule, penare. Un set tempera costă 20 de lei, iar un bloc pentru desen costă 4 lei. Pe lângă rechizite, în sacoşa de cumpărături îşi fac loc şi uniformele. În acest an, o uniformă pentru fete costă în jur de 35 de lei, iar un costum pentru băieţi ajunge şi la 70 de lei. În unele cazuri, la uniformă se poate asorta o cravată pentru care se mai dau aproape 5 lei. Ghiozdanele se găsesc pe rafturi la preţuri pornind de la 12 lei, iar un costum de trening are preţul de 150 de lei. Copiii din clasele primare au nevoie de caiete speciale, la 6-7 lei bucata. De asemenea, pentru preşcolari sunt necesare  jocurile interactive, unele dintre acestea destul de costisitoare. În unele magazine sunt şi oferte. De exemplu, un ghiozdan utilat se poate cumpăra şi cu 30 de lei.

Pregătire de… milioane

Un părinte scoate din buzunar înainte de începerea şcolii  cel puţin 200 de lei pentru rechizite. Sunt şi oameni care spun că au dat şi câteva sute de lei bune pentru dotările necesare la şcoală pentru produse mai scumpe, dar de bună calitate. “Până acum pe caietele mai mici, acuarele şi tot ce trebuie într-un penar am dat 200 de lei. Ca îmbrăcăminte, am luat sarafan cu 80 de lei şi cămăşuţa pentru uniformă, la 50 de lei. Mai am de cumpărat pantaloni, ciorapi şi încălţăminte. Ţin neapărat ca produsele să fie cât mai bune. Din experienţa anilor anteriori, cred că totul mă va costa în jur de 700 de lei. Oricum, mi-am propus să achiziţionez ce mi-am propus în două rate“, ne-a spus mămica unei fetiţe care în această toamnă intră în clasa a VI-a. Liceenii cheltuiesc mai puţin pentru şcoală. Studenţii nu îşi fac încă griji. Până începe un nou an universitar, adică până pe 1 octombrie, mai este timp pentru distracţii.

STRUCTURĂ

36 de săptămâni de şcoală

Cursurile anului şcolar 2013-2014 vor începe în 16 septembrie şi se vor încheia în 20 iunie. Prima vacanţă va fi în perioada 2 – 10 noiembrie 2013, doar pentru elevii din învăţământul primar şi pentru copiii din grupele din învăţământul preşcolar. Vacanţa de iarnă va începe sâmbătă 21 decembrie 2013 şi se va încheia duminică 5 ianuarie 2014. Cursurile semestrului întâi vor fi reluate în 6 ianuarie şi se vor încheia pe 31 ianuarie, iar între 1 şi 9 februarie elevii vor avea vacanţă intersemestrială. Semestrul al doilea va începe în 10 februarie şi se va încheia în 20 iunie. Vacanţa de primăvară va începe sâmbătă 12 aprilie şi se va încheia marţi 22 aprilie, după a treia zi de Paşti. Programul „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” va fi organizat în săptămâna 7-11 aprilie 2014, când elevii vor participa la activităţi extracurriculare şi extraşcolare. Anul şcolar 2013-2014 va avea 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare, cu excepţia claselor terminale din învăţământul liceal, care vor avea doar 33 de săptămâni, şi a claselor de a VIII-a, cu 35 de săptămâni.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/mastere-nutritionisti-moase-umf-carol-davila-bucuresti-1_522dfc59c7b855ff5663be11/index.html

Mastere pentru nutriţionişti şi moaşe la UMF „Carol Davila“ din Bucureşti

Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) „Carol Davila“ din Bucureşti organizează în această toamnă admiterea la două programe de master: nutriţie şi siguranţă alimentară, respectiv îngrijiri specifice ale lăuzei şi nou-născutului la domiciliu.

Absolvenţii cu diplomă de licenţă din domeniul Sănătate  se pot înscrie, în perioada 18-22 septembrie, pentru cele două programe de master organizate de UMF ”Carol Davila” din Capitală, anunţă instituţia.

Pentru masterul de Nutriţie şi siguranţă alimentară, cursuri de zi, cotate cu 90 de credite ECTS, se pot înscrie absolvenţi cu diploma de licenţă specializările Asistenţă medicală generală, Moaşe, Balneofiziokinetoterapie şi recuperare, Laborator clinic, Medicină, Medicină veterinară, Farmacie.

Pentru masterul de Îngrijiri specifice ale lăuzei şi nou-născutului la domiciliu, se pot înscrie cei care au specializările de Asistenţă medicală generală şi, respectiv, Moaşe.

Candidaţii se pot înscrie la Departamentul de Pregătire Postuniversitară şi Educaţie Medicală Continuă din strada T. Arghezi, nr. 8-10, et. 2, iar taxa de înscriere la aceste programe este de 200 de lei.

Examenul constă într-o probă scrisă de o oră şi va avea loc pe data de 24 septembrie, ora 9.00, la sediul UMF – Bd. Eroii Sanitari nr.8.

Ce trebuie să conţină dosarul

  • Fişa tip de înscriere, însoţită de chitanţa de achitare a taxei de înscriere;
  • Diploma de bacalaureat-original
  • Diploma de studii superioare în copie legalizată/Adeverinta pentru absolventii 2013
  • Supliment la diploma în copie legalizată;
  • Act de identitate – copie xerox
  • Certificatul de naştere în copie legalizată;
  • Certificatul de căsătorie în copie legalizată (dacă este cazul);
  • 4 fotografii 3 cm;
  • Dosar plic

Unde s-ar putea angaja absolvenţii după master

Absolvenţii programului de studii universitare de master Nutriţie si Siguranta Alimentara îşi vor putea desfăşura activitatea în multiple instituţii cu diferite profiluri, potrivit reprezentanţilor UMF Bucureşti:

  • unităţi de cercetare şi învăţământ;
  • spitale sau policlinici de stat şi particulare;
  • cabinete de medicina de familie si medicina muncii;
  • în armată, în cluburi sportive;
  • centre de sănătate, de recuperare, de îngrijiri paliative, staţiuni balneoclimaterice;
  • în organizaţii non-guvernamentale;
  • saloane de SPA şi de cosmetică;
  • companii şi firme interesate de aceste proceduri, la domiciliul pacienţilor etc.

”Planul de învăţământ al programului de studiu oferă flexibilitatea şi deschiderea necesară pentru ca absolvenţii să poată intra direct pe piaţa muncii sau să-şi continue studiile prin programe de doctorat. De asemenea, masterul ofera posibilitatea absolventilor care se gasesc deja pe piata muncii din Romania sa isi amelioreze si completeze calitatea serviciilor oferite. Piaţa muncii are nevoie de specialişti înalt calificaţi în Nutriţie si Siguranta Alimentara şi în calificările adiacente domeniului”, explică aceştia.

În ceea ce-i priveşte pe absolvenţii programului de studii universitare de master „Îngrijiri specifice ale lăuzei şi nou-născutului la domiciliu” se vor forma şi perfecţiona prin:

  • Capacitatea de a defini problemele legate de lauzie si perioada neonatala individual, familial, comunitar, national;
  • Capacitatea de elaborare a unor baze de date si elaborarea unor strategii de interventie viitoare;
  • Acumularea cunostintelor si abilitatilor necesare promovarii eficiente a sanatatii mama – nou-nascut;
  • Imbunatatirea cunostintelor de evaluare, aplicare si monitorizare a starii de sanatate in relatie cu o patologie data;
  • Acumularea si aprofundarea aspectelor legislative particulare corelate cu aceasta perioada din viata cuplului mama – nou-nascut;
  • Capacitatea de aplicare a unor tehnici de ingrijiri specifice celor doi pacienti;
  • Imbogatirea cunostintelor privind evaluarea emotionala individuala, familiala si comunitara;
  • Aplicarea formelor adecvate de comunicare si psihoterapie in relatia cu pacientii, cu respectarea regulilor de etica si deontologie medicala;
  • Capacitatea de a evalua, interpreta si aplica studii stiintifice preventionale si terapeutice, urmate de comunicarea si diseminarea rezultatelor catre populatie in sens educational si de interventie strategica preventionala.

·         Corpul de Control al Ministerului Educaţiei Naţionale a venit la Constanţa

·         Corupţia de la Universitatea Ovidius este subiectul anchetei Ministerului Educaţiei Naţionale, care a trimis luni, 9 septembrie, controlul la Constanţa.

  • MEN      a luat această decizie după măsura DNA de urmărire penală a prorectorului      Gabriela Stanciu, care era ordonator de credite, în locul rectorului      arestat Dănuţ Tiberius Epure.
  • Ministerul      Educaţiei Naţionale a decis revocarea Gabrielei Stanciu din funcţia de      ordonator de credite al Universităţii Ovidius din Constanţa şi, de      asemenea, încetarea exercitării temporare a atribuţiilor de rector al      acestei universităţi. Urmărită penal de DNA, prorectorul Stanciu preluase      aceste prerogative după arestarea rectorului Dănuţ Tiberiu Epure, prins cu      şpagă.
  • La      data de 5 septembrie, Direcţia Naţională Anticorupţie a anunţat că      prorectorul Gabriela Stanciu este urmărită penal. Ea se face vinovat de      luare de mită şi de folosirea de informaţii ce nu sunt destinate      publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste      informaţii.
  • Altfel      spus, prorectorul Gabriela Stanciu a vândut pe 1.500 euro      subiectele şi rezolvările de la admiterea la Facultatea de Farmacie.      Candidata a intrat pe un loc cu taxă, cu media 5,87.
  • DNA      a decis ca Gabriela Stanciu să nu-şi mai exercite funcţia de prorector şi      să nu părăsească ţara pe timp de 30 zile. Procurorii DNA au anunţat că      efectuează acte de urmărire penală şi faţă de alte persoane. După rector      şi prorector urmează cel mai probabil decanul Facultăţii de Farmacie,      Rodica Sîrbu.
  • În      urma ordonanţei DNA, Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a anunţat la 6      septembrie că Stanciu este revocată din funcţiile deţinute: rector      interimar şi ordonator de credite. MEN a aprobat numirea prorectorului Ion      Bordeianu în funcţia de ordonator de credite al Universităţii Ovidius din      Constanţa.
  • Ministerul Educaţiei a mai hotărât şi deplasarea echipei Corpului de      Control al ministrului Educaţiei Naţionale la Constanţa, pentru a analiza      situaţia de la Universitatea Ovidius.