Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 10.04.2014

PREUNIVERSITAR

 

Guvernul modifică Legea educaţiei după decizia CCR privind titularizarea

Guvernul a decis să modifice prin ordonanţă de urgenţă, în şedinţa de miercuri, Legea Educaţiei, după ce Curtea Constituţională a României (CCR) a decis, la finele lunii februarie, că nu poate fi aplicată măsura Executivului de a permite titularizarea dascălilor care au promovat examenul în ultimii şase ani, dacă se eliberează posturi, în lipsa clarificării unor termeni din lege. UPDATE: Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (F.S.L.I.) apreciază promptitudinea cu care Guvernul României a rezolvat problema celor aproximativ 3.250 de cadre didactice, care au obţinut, în ultimii şase ani, minimum nota 7 la concursurile de titularizare, dar care nu puteau fi titularizate. “Este ciudat că judecătorii Curţii Constituţionale nu au sesizat, în anul 2011 când Legea Educaţiei Naţionale a fost atacată la CC, că sunt probleme de neconstituţionalitate cu art. 253. Este ciudat că s-au pronunţat după trei ani de la intrarea în vigoare a LEN. Dar noi apreciem promptitudinea cu care Ministerul Educaţiei a găsit soluţie de rezolvare la o săptămână de la decizia Curţii Constituţionale. Altfel ar fi fost o nedreptate, având în vedere că în anii 2011, 2012 şi 2013 mii de cadre didactice s-au putut titulariza în baza aceluiaşi articol”,  a precizat preşedintele F.S.L.I., Simion Hancescu. „Avem o ordonanţă de urgenţă, în baza unei decizii a Curţii Constituţionale, în aşa fel încât 3.242 de profesori să poată să dea examenele de titularizare, altfel nu puteau. Prin ordonanţa de astăzi, să le transmitem oamenilor să stea liniştiţi, că au voie”, a anunţat premierul Victor Ponta la începutul şedinţei de guvern, în faţa presei, potrivit Mediafax. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a precizat, la rândul său, că procedura de titularizare era în desfăşurare, dar prin decizia 106/2014, publicată în Monitorul Oficial în data de 3 aprilie, Curtea Constituţională a solicitat clarificarea articolului 253 din Legea Educaţiei. Scopul ordonanţei de urgenţă adoptate de Guvern este clarificarea articolului, conform solicitării Curţii, astfel încât să nu fie blocată procedura de titularizare, a spus Pricopie. „În textul aprobat de Guvern, Ministerul Educaţiei Naţionale a adus clarificări în ceea ce priveşte situaţia cadrelor didactice titularizabile, astfel că, pe de o parte, se precizează că nu există două procedee de titularizare diferite, iar pe de cealaltă parte, textul defineşte conceptul de „viabilitate a postului”. Articolul precizează că toate cadrele didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din învăţământul preuniversitar în ultimii 6 ani şi care sunt angajate deja pe baza contractului individual de muncă pe perioadă determinată, pot fi repartizate pe perioadă nedeterminată în unităţile de învăţământ unde predau. Decizia se ia în urma şedinţei publice a inspectoratului şcolar judeţean şi numai dacă postul didactic/catedra sunt vacante şi au viabilitate. Conceptul de „viabilitate a unui post/unei catedre” presupune existenţa postului/catedrei pe durata unui nivel de învăţământ. Existenţa şi necesitatea lor se stabileşte de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, în funcţie de planurile-cadru în vigoare şi de alte variabile specifice judeţului/municipiului din care face parte unitatea de învăţământ”, au explicat reprezentanţii Ministerului Educaţiei. Decizia CCR La finele lunii februarie 2014, CCR a decis că sunt neconstituţionale dispoziţiile din Legea Educatiei Naţionale, introduse prin OUG din decembrie 2013, care le permiteau numirea pe post de titular a profesorilor netitulari care au promovat examenul de titularizare în ultimii şase ani. Decizia CCR a fost luată cu majoritate de voturi. CCR a arătat atunci c㠃„prevederile art. 253 alin. (1) lit. a) si b) din Legea Educaţiei sunt neconstituţionale”, în urma unei excepţii de neconstituţionalitate ridicată de Ştefania Sidonia Constantin, într-un dosar înregistrat pe rolul Tribunalului Bucureşti în aprilie 2012. Articolul contestat prevede că acele cadre didactice „netitulare calificate care au participat în ultimii 6 ani la concursul naţional unic de titularizare, care au obţinut cel puţin nota/media 7 şi au ocupat un post/o catedră, devin titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale: a) se certifică viabilitatea postului/catedrei; b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord.” În 2012, articolul prevedea această posibilitate pentru netitularii care participaseră la examen în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, în aceleaşi condiţii.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cadrele didactice cu minimum 7 la titularizare pot fi repartizate pe perioadă nedeterminată

Toate cadrele didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din învăţământul preuniversitar în ultimii 6 ani şi care sunt angajate deja pe baza contractului individual de muncă pe perioadă determinată, pot fi repartizate pe perioadă nedeterminată în unităţile de învăţământ unde predau, a anunţat Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). Guvernul României a aprobat în şedinţa de Guvern de ieri, OUG care modifică art. 253 al Legii nr. 1/2011, ca urmare a Deciziei Curţii Constituţionale nr. 106/2014, publicată în MO nr. 238/03.04.2014. În textul aprobat de Guvern, Ministerul Educaţiei Naţionale a adus clarificări în ceea ce priveşte situaţia cadrelor didactice titularizabile, astfel că, pe de o parte, se precizează că nu există două procedee de titularizare diferite, iar pe de cealaltă parte, textul defineşte conceptul de „viabilitate a postului”. Decizia de repartizare pe perioadă nedeterminată se ia în urma şedinţei publice a inspectoratului şcolar judeţean şi numai dacă postul didactic/catedra sunt vacante şi au viabilitate. Conceptul de „viabilitate a unui post/unei catedre“ presupune existenţa postului/catedrei pe durata unui nivel de învăţământ. Existenţa şi necesitatea lor se stabileşte de Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ, în funcţie de planurile-cadru în vigoare şi de alte variabile specifice judeţului/municipiului din care face parte unitatea de învăţământ. În acest moment, de modificările operate  în art. 253 urmează să beneficieze 3.242 de cadre didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din anii anteriori (ultimii 6 ani). „Este ciudat că judecătorii Curţii Constituţionale nu au sesizat, în anul 2011 când Legea educaţiei naţionale a fost atacată la CC, că sunt probleme de neconstituţionalitate cu art. 253. Este ciudat că s-au pronunţat după trei ani de la intrarea în vigoare a LEN. Dar noi apreciem promptitudinea cu care Ministerul Educaţiei a găsit soluţie de rezolvare la o săptămână de la decizia Curţii Constituţionale. Altfel ar fi fost o nedreptate, având în vedere că în anii 2011, 2012 şi 2013 mii de cadre didactice s-au putut titulariza în baza aceluiaşi articol”,  a precizat preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (F.S.L.I.), Simion Hăncescu. F.S.L.I. consideră, în acest context, că atât reprezentanţii Guvernului României, cât şi cei ai Ministerul Educaţiei Naţionale ar trebui să fie la fel de sensibili şi prompţi şi la celelalte probleme ale învăţământului românesc, sesizate de nenumărate ori de către federaţie – salarizarea, programele şcolare, debirocratizarea, depolitizarea sistemului.

Sursa: Puterea.ro

 

VIDEO Lecţie la „Şcoala Altfel”. Meseriile de viitor, magnet la profesională

Liceele tehnologice unde se organizează clase profesionale încearcă să-şi atragă viitorii elevi cu prilejul săptămânii „Şcoala Altfel“, în condiţiile în care de la anul vor avea la dispoziţie cu 25.000 de locuri în plus la profesională. Oficialii se aşteaptă la o creştere a interesului pentru învăţământul profesional şi ca atare, anul viitor vor fi aproape de două ori mai multe locuri la profesională, în jur de 51.000, potrivit cifrelor publicate ieri de Ministerul Educaţiei. Asta mai ales că mii de elevi au intrat anul trecut forţat la licee cu medii sub 5. În încercarea de a promova acest tip de învăţământ, Liceul Tehnologic UCECOM „Spiru Haret“ din Bucureşti a organizat ieri ziua porţilor deschise pentru elevii de gimnaziu. Aceştia s-au plimbat entuziasmaţi prin atelierele instituţiei, unde au văzut cum se învaţă meserie. Şcoala are un atelier unde îi pregăteşte pe maeştrii bijutieri, altul pentru croitori, pentru mecatronică (robotica din spatele liniilor de fabricaţie), chiar şi pentru meserii mai artistice cum ar fi „hair styling“, machiaj sau manichiură/pedichiură. Stiliste din liceu În salonul liceului, unde învaţă meseria de coafeză şi frizer, fetele de clasa a XI-a poartă tunsori inedite. Una dintre ele a fost coafată cu un coc-pălărie. Fetele spun că pasiunea pentru arta înfrumuseţatului este ceva care le-a venit natural de mici, când foloseau pe furiş rujurile şi fardurile mamelor. „E o meserie curată, frumoasă şi din care se poate câştiga foarte bine. Pasiunea mea a început la grădiniţă, când mama îmi împletea părul. Mă fascinau cosmeticele“, a povestit eleva Daniela Şerban. Tinerele deja îşi câştigă existenţa, lucrând la salon sau pentru cunoştinţe. Demonstraţie de talent în arta modelării părului la un liceu tehnologic din Capitală  Bijutier la 52 de ani Nu departe sunt atelierele maestrului bijutier Constantin Ţone, care practică această meserie de 46 de ani şi le predă inclusiv adulţilor cursuri de recalificare în acest domeniu. La început, ei învaţă să lucreze pe alamă, apoi pe argint şi aur. În clasă sunt tot felul de ustensile pentru lucrăturile migăloase şi un cuptor mic pentru topirea metalului. Printre elevii de vârsta a doua este şi Petre Ţoev, de 52 de ani. „A fost mai mult un hobby până acum. Eu am terminat Dreptul, dar vreau să lucrez ca bijutier de acum încolo şi pentru asta am zis să învăţ de la un profesionist adevărat“, a spus Ţoev. Pentru această recalificare profesională, el plăteşte 2.000 de lei pentru un modul de patru luni şi jumătate de cursuri. Roboţi şi mecatronică În altă aripă a liceului este atelierul de mecatronică, unde elevii învaţă să construiască şi să mânuiască roboţii din spatele liniilor de fabricaţie. Alex Ivan, elev în clasa a XI-a, spune că l-a atras meseria aceasta fiindcă i-a plăcut foarte mult să construiască atunci când era mic şi părinţii l-au susţinut în alegerea liceului tehnologic în locul unui liceu teoretic. Tinerii care se înscriu la aceste specializări spun că au un ţel mult mai clar decât cei din liceele teoretice: să înveţe o meserie de viitor. Mii de elevi admişi cu note sub 5 Aproape 7.000 de elevi au fost admişi în clasa a IX-a anul acesta cu medii sub 5, potrivit datelor centralizate în iulie 2013 de Ministerul Educaţiei Naţionale. Dintre aceştia, în jur de 300 au intrat la licee cu filieră teoretică, iar peste 6.400, la cea tehnologică, ghidaţi pe de o parte de ideea că trebuie să aibă o diplomă de Bac, poate chiar să meargă şi la facultate, dar şi pentru că nu exista posibilitatea înscrierii la o şcoală profesională după clasa a VIII-a. Majoritatea au ajuns la licee din mediul urban, aproape 5.000, restul în mediul rural. În total, aproape 34.000 de elevi au luat note sub 5 la Evaluarea Naţională din 2013.

Sursa: Adevarul.ro

 

Numărul de locuri la liceu scade cu peste 50.000, iar la profesională creşte cu 25.000

În anul şcolar 2014-2015, numărul de locuri alocat învăţământului liceal scade cu 52.000, iar la gimnaziu cu 20.000, ca urmare a evoluţiei demografice, potrivit Ministerului Educaţiei. În schimb, numărul de locuri în învăţământul profesional va creşte cu 25.000. Ministerul Educaţiei a publicat proiectul de hotărâre de guvern privind cifrele de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar şi superior de stat în anul şcolar şi universitar următor. În ceea ce priveşte învăţământul superior, numărul de granturi de studii propus este identic cu cel de anul trecut. Astfel, ministerul a alocat pentru anul viitor aceleaşi cifre care au fost date şi acum doi ani în cazul educaţiei timpurii (665.000 de locuri) şi a învăţământului primar (925.000 de locuri). Pentru învăţământul gimnazial au fost alocate 830.000 de locuri, faţă de cele 850.000 câte s-au alocat anul trecut şi de 900.000, acum doi ani. Dintre acestea, 810.000 de locuri din gimnaziu sunt rezervate elevilor care învaţă la zi şi restul pentru frecvenţă redusă. La liceu s-au alocat 180.000 de locuri faţă de 232.000 câte au fost anul trecut şi 210.000 acum doi ani. La frecvenţă redusă sunt alocate 17.000 de locuri, iar la seral – 15.000. Şcoala profesională primeşte 51.000 de locuri pentru clasa a IX-a, învăţământ cu frecvenţă la zi. Anul trecut, au fost alocate 26.000 de locuri la profesională şi acum doi ani, 20.000. De asemenea, ministerul a mai dat 5.000 de locuri pentru stagii de pregătire practică. La postliceal sunt 28.088 de locuri, faţă de 22.806 câte au fost anul trecut, iar la învăţământul vocaţional de muzică, arte plastice şi coregrafie sunt 21.500 de locuri şi 17.000 de locuri au fost acordate învăţământului sportiv. Învăţământul special pentru copiii cu deficienţe a primit în felul următor: • 2.600 de locuri pentru grădiniţele pentru copii cu deficienţe şi grupele de copii bolnavi cronici din cadrul unităţilor sanitare • 20.000 de locuri pentru şcolile speciale cu clase I-VIII • 1.500 locuri la şcoala profesională • 1.650 de locuri la stagiile de pregătire practică • 2.500 de locuri în clasa a IX-a, învăţământ cu frecvenţă la zi • 300 de locuri la clasa a XI-a învăţământ la zi sau cu frecvenţă redusă

Învăţământul superior a primit următoarele cifre de şcolarizare: • 62.400 de locuri la licenţă • 35.600 locuri la masterat • 4.000 de locuri la rezidenţiat • 3.000 de locuri la doctorat. Hotarare de guvern – cifrele de şcolarizare pentru 2014-2015 Zeci de mii de locuri din şcoli nu au fost ocupate anul acesta Din cele peste 184.000 de locuri disponibile în liceele din ţară pentru anul şcolar 2013-2014, anticipate de directori şi aprobate de inspectorate şi de Ministerul Educaţiei, aproape 38.000 au rămas neocupate. În vara lui 2013, inspectorii estimau că vor fi nevoiţi să desfiinţeze sute de clase.

Sursa: Adevarul.ro

 

O echipă de elevi români de la „Tudor Vianu” a obţinut premiul I la concursul NASA Ames Space Settlement Design

O echipă de elevi români de la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti a obţinut anul acesta premiul I în cadrul concursului NASA Ames Space Settlement Design Contest 2014, cu proiectul “Selene Expandable Space Orbital Settlement”. Colegiul a câştigat mai multe competiţii NASA în ultimii ani. Echipa este formată din Günşahin Deniz, Iov Ştefan, Niculae Arthur Mihai, Popescu Ana-Cosmina, Segărceanu Călin Constantin, Tache-Codreanu Andrei, toţi elevi în clasa a XI-a la colegiul din Capitală. În urma rezultatului obţinut, elevii sunt invitaţi să participe la ISDC 2014 (Conferinţa Internaţională pentru Dezvoltare Aerospaţială), care va avea loc între 14 şi 18 mai 2014 în Los Angeles, California, se arată într-un comunicat de presă. Echipa îşi doreşte să participe atât la conferinţă, cât şi la ediţia de anul viitor a concursului. „Credem că putem realiza orice” „Premiul câştigat ne motivează să nu ne oprim. Suntem ferm convinşi că, având experienţa dobândită de-a lungul lucrului la acest proiect, vom reuşi să obţinem o lucrare şi mai competentă decât lucrarea de anul acesta. Cu multă muncă şi ambiţie, credem că putem realiza orice”, a declarat Andrei Tache-Codreanu, unul din membrii echipei. Pentru deplasarea la conferinţa ISDC de la Los Angeles, SUA, echipa va fi susţinută de mai multe firme din România, între care şi PRAS Consulting. „Iniţiativa PRAS Consulting de a susţine pentru al doilea an participarea echipei româneşti la această conferinţă are la bază dorinţa de promovare şi dezvoltare a tinerilor pasionaţi de tehnologie. După ce anul trecut au participat cu proiectul numit „Theia” şi au obţinut o menţiune, echipa de anul acesta şi-a îmbunătăţit evident performanţa şi merită felicitată. PRAS Consulting este şi anul acesta alături de aceşti tineri şi îi susţine în continuare, pentru munca şi pasiunea cu care s-a implicat în aceste proiecte”, susţin reprezentanţii companiei. 800 de proiecte din toată lumea NASA Ames Space Settlement Design Contest este deschis echipelor de elevi care îşi prezintă proiectele de construire a unor colonii spaţiale, folosind pentru aceasta cunoştinţe complexe de fizică, matematică, ştiinţele spaţiale, ştiinţa mediului, precum şi multe alte discipline. În cadrul ediţiei din 2014, au fost trimise peste 800 de lucrări din mai multe ţări, iar echipele din România au câştigat mai multe premii importante.

Sursa: Adevarul.ro

 

Inspectoratul Şcolar Vrancea se implică în alegerile europarlamentare

Vasilica Zaharia, inspector general şcolar din Vrancea şi membru PSD, a trimis o adresă în toate şcolile din judeţ, în care le cere directorilor să facă liste cu cadrele didactice interesate să fie preşedinţi în secţiile de vot. Adresa trimisă tuturor şcolilor din judeţ de către Vasilica Zaharia, şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, poartă antetul Ministerului Educaţiei. „În vederea organizării alegerilor membrilor României în Parlamentul European în 2014, vă rugăm să aduceţi la cunoştinţa angajaţilor dumneavoastră că începând cu 7.03.2014 şi până la 9.04.2014, aceştia au posibilitatea de a formula cereri pentru înscrierea în lista propusă de prefect pentru tragerea la sorţi a preşedinţilor/locţiitorilor secţiilor de votare organizate în judeţul Vrancea“, se arată în adresă. Acest lucru i-a înfuriat pe edilii PNL şi PDL din comunele Vrancei, care spun că Inspectoratul Şcolar ar trebui să-şi vadă de problemele din învăţământ, nu să se ocupe de alegeri. „Prin această adresă se subminează autoritatea locală. Este stilul de lucru al PSD. De la noi nu s-au trimis liste, nu a fost nimeni disponibil. Prin aceasta, IŞJ-ul demonstrează că este puternic implicat în politică. Această treabă ar fi trebuit să o facă Prefectura, nicidecum IŞJ-ul. Iar Prefectura cerea primarilor aceste liste, nu şcolilor“, a spus Neculai Braicău, primarul comunei Ciorăşti. „Este o informare“ În replică, Vasilica Zaharia spune că nu a făcut decât să informeze cadrele didactice în legătură cu posibilitatea de a conduce secţiile de votare, mai ales că această activitate este remunerată. „Este o informare pentru toţi colegii noştri care doresc să participe la alegeri ca preşedinţi sau locţiitori ai secţiilor de votare. Sunt membră în comisia tehnică pentru alegerile europarlamentare şi am făcut acest lucru în baza adresei Instituţiei Prefectului. Nu e nimic politic aici“, a explicat Vasilica Zaharia, inspector general şcolar IŞJ Vrancea. Potrivit centralizării făcute la Inspectoratul Şcolar Vrancea, 26 de şcoli din judeţ au trimis liste completate, tabelul care a ajuns ieri la Prefectură cuprinzând până într-o sută de nume. Reprezentanţii Biroului Electoral Judeţean Vrancea, respectiv cei trei magistraţi care se vor ocupa de bunul mers al alegerilor europarlamentare, nu şi-au format deocamdată o părere în legătură cu adresa trimisă în şcoli de IŞJ Vrancea. „Asupra legalităţii sau ilegalităţii acestui aspect nu pot să mă pronunţ acum. Voi avea o consultare cu ceilalţi doi colegi magistraţi din cadrul Biroului Electoral Judeţean Vrancea şi vom avea un punct comun de vedere, dar după ce studiem legea“, a replicat Mariana Săndina Croitoru, preşedinte al Biroului Electoral Judeţean. Potrivit legii, prefectul este cel care are în responsabilitate centralizarea listelor cu persoanele care şi-au exprimat dorinţa de a fi preşedinţi sau locţiitori de secţii de votare. Lista trebuie să cuprindă în primul rând magistraţi, jurişti şi persoane cu o bună reputaţie. Prefectul de Vrancea, Cătălin Popescu, spune că a făcut o solicitare către instituţiile publice pentru „recrutarea“ persoanelor care pot face parte din birourile electorale de circumscripţie, dar că şefa IŞJ nu trebuia să folosească antetul instituţiei pe care o reprezintă „Faptul că inspectoarea generală, în loc să trimită adresa noastră, a trimis o altă adresă cu antetul Inspectoratului Şcolar în care se face referire la adresa transmisă de Prefectură ţine de modul cum dânsa a considerat să lucreze“, a ţinut să precizeze Cătălin Kanty Popescu, prefectul judeţului Vrancea. În Vrancea, sunt 72 de localităţi, din care 49 sunt conduse de edili PSD, 14 sunt primari ai PNL şi 9 de la PDL.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Elevii au făcut schimb de roluri cu militarii Brigăzii 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor”

Brigada 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor” şi-a deschis porţile pentru cei mai mici reprezentanţi ai comunităţii vrâncene, sub egida proiectului „Armata – o şcoală  altfel” derulat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale. Militarii Brigăzii 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor” s-au aflat astăzi, preţ de câteva ore, la dispoziţia celor mici, care au încercat să afle cât mai multe despre tainele meseriei de soldat. Peste 1250 de elevi din învăţământul primar, gimnaziu sau liceu, dar si de la şcolile postliceale din Focşani au făcut cunoştinţă cu expoziţia de tehnică şi armament din dotarea marii unităţi, care i-au aplaudat apoi la scenă deschisă pe mânuitorii de arme în timpul exerciţiului demonstrativ de Drill Team. Muzica militară a Garnizoanei a întregit atmosfera de sărbătoare.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Peste 200 de elevi şi părinţi au participat astăzi la o acţiune sportivă în premieră la Vaslui

O şcoală din municipiul Vaslui a organizat astăzi o competiţie sportivă inedită, la care concurenţi au fost părinţii alături de copiii lor. Gazda premierei sportive a fost Şcoala 5 “Ştefan cel Mare” Vaslui. La iniţiativa profesoarului de sport Mihaela Lefter, părinţii elevilor care învaţă la această unitate de învăţământ au fost provocaţi de proprii copii la mişcare. Peste 200 de concurenţi au răspuns invitaţiei. Aceştia au fost antrenaţi într-un joc aplicativ, în care au fost nevoiţi să alerge în sac, să treacă peste obstacole şi să alerge cu minge printre jaloane, iar câştigătorii au fost desemnaţi în urma unor aruncări la coşul de baschet. “Este o idee foarte bună. Chiar nu m-am mai jucat de mult alături de copilul meu. E nevoie de aşa ceva. Decât să-l ţii în faţa calculatorului, mai bine mergem pe terenul de sport la mişcare”, a spus o mămică, participantă la acţiunea Şcolii nr.5 Vaslui. Organizatorii au fost suprinşi de numărul mare de concurenţi şi intenţionează să permanentizeze evenimentul. “E o bucurie să vezi că la iniţiativa noastră au răspuns numeroşi părinţi. E o dovadă că semnalul tras de noi a fost perceput foarte bine. Ne dorim ca elevii noştri să petreacă timpul liber făcând mişcare şi să-i scoatem din faţa calculatorului. Un prim pas a fost făcut, urmează ca părinţii să se implice în continuare şi să se preocupe mai mult de copiilor lor, orientându-i către sport”, a spus Mihaela Lefter, organizatoarea evenimentului. Câştigătorii au fost recompensaţi cu diplome de către conducerea şcolii.

Sursa: Adevarul.ro

 

„Şcoala Altfel”: Elevii de la Eminescu şi Liceul Reformat au vizitat Penitenciarul

Profitând de săptămâna altfel, elevii de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” şi ai Liceului Reformat au vizitat Penitenciarul Satu Mare unde le-au fost prezentate de către personalul instituţiei sectorul de vizită, capela unităţii, cluburile în care se desfăşoară activităţile educaţionale, sala de sport, camera intimă şi camere de deţinere. În 8 şi 9 aprilie, în cadrul săptămânii “Şcoala Altfel”, elevi ai Colegiului Naţional “Mihai Eminescu” şi ai Liceului Reformat Satu Mare au fost primiţi de către personalul din sectorul Educaţie şi Asistenţă Psihosocială din cadrul Penitenciarului Satu Mare. Elevii, au avut posibilitatea să viziteze sectorul vizită, capela unităţii, cluburile în care se desfăşoară activităţile educaţionale, sala de sport, camera intimă şi camere de deţinere. Pe parcursul activităţii elevii au adresat o serie de întrebări legate de modalitatea de acordare a vizitei, regimurile de executare a pedepsei,  programul zilnic al unei persoane condamnate, modalitatea de luare a legăturii cu aparţinătorii. “Prin intermediul acestei activităţi elevii au avut posibilitatea de a cunoaşte elemente specifice vieţii de detenţie şi de a  se informa  asupra aspectelor legislative referitoare la infractionalitate si constientizarea consecintelor pe care le implicã aceasta”, a spus Raluca Dimulescu, purtător de cuvânt.

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevii din Sectorul 6 al Capitalei plantează copaci în cadrul programului „Şcoala Altfel“

Zeci de elevi din Bucureşti vor participa, joi, la o acţiune de plantare a 50 de copaci în Sectorul 6 al Capitalei. Activitatea face parte din proiectul „Şcoala Altfel“, care îşi propune să îi responsabilizeze pe tineri în ceea ce priveşte mediul înconjurător. Elevii care vor participa la acţiunea de plantare studiază în Liceul Teoretic „Marin Preda“, în apropierea căruia vor planta cei 50 de copaci. Acţiunea va începe la ora 10.00 şi face parte din proiectul „Şcoala Altfel“, care este în plină desfăşurare şi îşi propune să îi responsabilizeze pe tineri în ceea ce priveşte natura. Participanţii vor fi sprijiniţi de echipe ale Administraţiei Domeniului Public şi Dezvoltare Urbană Sector 6 şi de echipele Urban SA. „Pentru orice copil, este esenţial să conştientizeze importanţa oricărei iniţiative ce poate proteja mediul înconjurător. <<Şcoala Altfel>> este momentul oportun în care elevii pot participa la activităţi de plantare de copaci, gest preţios pentru natură. În timp, după ce vor mai creşte, copiii vor aprecia valoarea acţiunii lor“, a declarat viceprimarul Sectorului 6, Gabriel Petrea.

Sursa: Adevarul.ro

 

“Şcoala altfel” la Centrul regional de recuperare a copilului cu autism “Micul Prinţ”

Ca să nu se lase mai prejos, prichindeii de la Centrul regional de recuperare a copilului cu autism “Micul Prinţ” au participat la activităţile organizate la nivel naţional în această săptămână – Şcoala altfel. Marţi, 8 aprilie a fost o zi cu totul specială pentru copiii de la Grupa mare  „Albinuţe”. Ei au fost invitaţi la cofetărie de elevii clasei a XI -a B de la Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau”. Elevii au strâns bani şi au cumpărat cadouri pentru copii şi produsele necesare pentru ca joi, 10 aprilie să medeleze aluatul pentru cozonaci. „Ne pregătim cum se cuvine de Paşte facem cozonaci. Tot în echipă, elevii de la clasa XI -B şi mititeii de la grupa mare, vor fi mari bucătari şi vor face, suntem siguri, cei mai buni cozonaci pe care i-am mâncat vreodată”, precizează reprezentanţii Centrului „Micul Prinţ”. În săptămânile ce vor urma copiii vor primi vizita voluntarilor de la liceele din Focşani, respectiv Colegiul Naţional “Al. I. Cuza”, Liceul Pedagogic “Spiru Haret”, Colegiul Tehnic “Edmomd Nicolau” şi Colegiul Naţional Unirea. De asemenea, elevii Şcolii Postliceale Sanitare “Carol Davila” vor face practica de specialitate în cadrul cabinetelor de kinetoterapie, hidroterapie şi recuperare senzorială.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Poliţiştii rutieri şi proiectul „Şcoala altfel”. Un accident cu victime, lecţie demonstrativă pentru 250 de elevi

Aproximativ 250 de elevi şi profesori de la liceele Auto, Economic, Mihai Eminescu şi Colegiul Tehnic Ştefan Bănulescu, dar şi de la şcoala generală nr. 2 Modelu au asista, miercuri, la o demonstraţie pusă în ptractică de poliţiştii Serviciului Rutier.

Acţiunea educativ-preventivă, derualtă în cadrul programului „Şcoala altfel” a urmărit reducerea victimizării participanţilor la trafic, dar şi creşterea gradului de siguranţă a elevilor în zonele adiacente unităţilor de învăţământ. Pentru conştientizarea consecinţelor unui accident de circulaţie, a fost simulat un eveniment rutier în care a fost implicat un autovehicul şi o bicicletă. Paramedicii SMURD au făcut o demonstraţie de acordare a primului ajutor victimei, iar poliţiştii rutieri şi criminaliştii le-au explicat elevilor cum decurge o cercetare a împrejurărilor în care se produce un accident. De la identificarea martorilor, fixarea şi ridicarea urmelor, efectuarea măsurătorilor, până la testarea alcoolscop a persoanelor implicate şi toate celelalte activităţi pe care le implică o astfel de investigaţie. Dotările echipajului de poliţie rutieră şi laboratorului criminalistic şi autospecialei SMURD  au stârnit curiozitatea elevilor prezenţi, care au primit din partea poliţiştilor şi flyere cu sfaturi preventive.

Sursa: Adevarul.ro

 

Dezbaterea publică privind introducerea uniformelor obligatorii în şcoli: Argumente pro şi contra (I)

În urmă cu o săptămână lansam în dezbatere publică iniţiativa referitoare la introducerea uniformelor obligatorii în şcoli. Spuneam, tot aici, pe acest blog, că iniţiativa mi-a fost inspirată de numeroasele discuţii despre învăţământ şi educaţie pe care le-am purtat cu locuitorii sectorului 6. Între timp, am văzut că dezbaterea a prins rădăcini. Zeci, sute de răspunsuri pe Facebook, alte sute de comentarii la articolele de pe Internet, câteva zeci de ştiri şi multe, foarte multe reacţii din partea cetăţenilor sectorului 6. Încurajat de evoluţia pozitivă a discuţiilor, astăzi vreau să continui şi să pun în discuţie publică o parte din argumentele pro şi contra care mi-au fost furnizate în cadrul întâlnirilor sau care mi-au fost trimise pe e-mail sau pe Facebook. Dorinţa mea este să avem o discuţie educată, serioasă, pentru că lucrul cel mai important este să DEZBATEM ÎMPREUNĂ ca să putem DECIDE ÎMPREUNĂ. De aceea, chiar eu voi fi cel care, periodic, va prezenta şi argumente în favoarea iniţiativei şi împotriva ei, pentru că este corect ca cetăţenii să ştie toate faţetele subiectului. Săptămâna trecută făceam referire la o întreagă literatură de specialitate pe marginea efectelor pe care le au uniformele obligatorii în şcoli. Aceste cărţi, studii, cercetări şi sondaje, dar mai ales numeroasele întâlniri cu cetăţenii, m-au condus spre următoarele argumente: PRO Uniformele cresc nivelul de siguranţă în şcoli. Numeroase studii, făcute în special în mediul urban, au arătat că există o corelaţie între scăderea violenţei în şcoli şi introducerea uniformelor obligatorii. Acest fapt se poate datora, pe de o parte, unei responsabilizări subconştiente a elevului, care, purtând uniforma, are o altă proiecţie despre sine în spaţiul public şi este şi conştient că poate fi mai uşor identificat purtând uniforma. Cel mai important motiv este că absenţa uniformei face imposibil accesul elevilor străini în şcoli. Ca atare, introducerea uniformelor poate duce la creşterea nivelului de siguranţă în unităţile de învăţământ şi la reducerea violenţei infantile. Ba mai mult, uniformele ar duce la scăderea absenteismului. Unele studii din Statele Unite au demonstrat că ar exista o legătură între introducerea uniformelor şi scăderea absenteismului, citându-se statistici care prezintă o îmbunătăţire a prezenţei elevilor în instituţiile de învăţămânat în care au fost introduse uniforme obligatorii, raportarea fiind făcută la un interval suficient de lung de timp. CONTRA Pe de altă parte, criticii au spus că nu există dovezi incontestabile care să demonstreze că uniformele sunt motivul pentru care siguranţa în şcoli a crescut, argumentând că dacă siguranţa la nivel urban creşte şi siguranţa în şcoli va creşte. Cel mai des argument împotriva iniţiativei pe care l-am auzit a fost legat de împiedicarea libertăţii de expresie a elevului. Cei care se opun uniformelor susţin că astfel, de la o vârstă tânără, elevul trebuie să suporte nişte constrângeri care îi vor afecta libertatea de expresie de sine şi care pot avea consecinţe negative asupra dezvoltării ulterioare, sociale şi profesionale, a acestuia. Ei susţin că integrarea socială şi dezvoltarea completă a tânărului ar fi împiedicate de uniformă, care ar duce la omogenizare şi ar estompa trăsăturile de personalitate. Dezbaterea continuă aici, pe blog, şi nu numai. Vă voi ţine la curent cu evoluţia temei, precum şi cu programul dezbaterilor publice cu toţi factorii de decizi implicaţi. Dezbatem împreună, decidem împreună!

Sursa: Adevarul.ro

 

Valentin Lazea, BNR: Singurele state care au devenit, din sărace, bogate au fost Finlanda şi Irlanda. Şi asta pentru că au investit în capitalul uman şi educaţie

Singurele state care şi-au depăşit condiţia şi au devenit, în ultimele zeci de ani, din state sărace, bogate sunt Finlanda şi Irlanda, iar acest lucru s-a întâmplat pentru că au investit masiv în educaţie şi în capitalul uman, a declarat Valentin Lazea, economistul-şef al Băncii Naţionale a României la o conferinţă privind riscul de ţară. El a mai spus că în acest moment, singurele ţări europene care continuă acest model sunt Estonia şi Polonia. Lazea a mai spus că ţara noastră ar trebui să încurajeze natalitatea, iar familiile cu mai mulţi membri ar trebui să primească ajutoare şi beneficii, aşa cum se întâmplă în Suedia, pentru a rezolva problema demografică cu care se confruntă ţara noastră, respectiv scăderea natalităţii şi sporul negativ la populaţie. Economistul a mai spus că România ar trebui să se gândească deschis la migraţia controlată a forţei de muncă. Mai exact, ţara noastră să ofere deja cetăţenilor străini bine-pregătiţi în anumite domenii posibilitatea de a se stabili în România, mai ales că între două şi trei milioane de români au plecat deja peste graniţă, în special în Spania şi Italia. Lazea a menţionat că vorbeşte în nume propriu şi nu angajează în niciun fel BNR.

Sursa: Adevarul.ro

 

Lecţii de viaţă pentru elevi, de la Asociaţia Salvamont Dâmboviţa

Asociaţia Salvamont Dâmboviţa, a organizat în această săptămână, aplicaţii tematice în Munţii Leaota care au avut ca scop, educarea tinerilor în practicarea unui turism civilizat şi responsabil. Au fost prezentate subiecte legate de geografia masivului, orientere turistică, echipament montan, supravieţuire, evoluţie climatică, interpretarea coordonatelor primite prin GPS şi transmiterea corectă a acestora, prim ajutor şi chiar salvare în caz de accident.   La aceste activitati au participat 75 de elevi de la Colegiul National Constantin Carabela, 27 de elevi de la Colegiul National Balasa Doamna,  profesorii coordonatori Daniela Ivascu si Gabriela Pana, reprezentanti ai SPJ Salvamont Dambovita, precum si alte cadre didactice.   „Săptămâna Altfel” se incheie vineri cu o altă aplicaţie în zona Cerbu-Brătei, unde elevii Şcolii Runcu vor lua contact cu alpinismul şi speologia.

Sursa: Adevarul.ro

 

O delegaţie de elevi şi profesori severineni, la a doua reuniune internaţională în cadrul unui proiect Comenius

De curând, în oraşul Istanbul din Turcia a avut loc cea de-a doua întâlnire din cadrul proiectului multilateral Comenius “Biodiversity of rivers” , care a reunit şapte parteneri din Polonia, Cipru, Spania, Franţa, Portugalia, România şi Turcia. Proiectul se desfăşoară pe perioada 2013-2015, în cadrul Programului de învăţare pe tot parcursul vieţii şi este finanţat de Comisia Europeană. O echipă a Colegiului Tehnic de Transporturi  Auto din Drobeta Turnu-Severin  formată din  cinci elevi  – Mircea Ivan, Ionuţ Zaharia, Alexandru Duţu, Viorel Stuparu, Alin Creţescu  şi trei profesori  – Olteanu Mădălina, Văcaru Adriana, Filimon Laura a reprezentat România la această reuniune internaţională. Gazda mobilităţii a fost liceul  FMV ÖZEL ERENKÖY IŞIK FEN LİSESİ aflat într-un campus şcolar de 28.000 de metri pătraţi dotat cu  biblioteci, laboratoare, un complex sportiv şi cultural, piscină interioară, teatru, o mini grădină zoologică, o grădină botanică  si multe altele. Agenda întâlnirii a cuprins un program echilibrat care a îmbinat activităţi  diverse, ce s-au desfăşurat atât în şcoală cât şi în afara şcolii prin care s-au atins obiectivele propuse ale acestei reuniuni. Elevii fiecărei ţări şi-au prezentat proiectele pe care le-au realizat în principal în cadrul orelor de chimie şi  care au avut ca temă studiul parametrilor fizico-chimici ai apei râurilor din zona de provenienţă, în acest fel făcând şi un schimb de informaţii despre situaţia calităţii apelor râurilor din câteva ţări ale Europei şi a principalelor cauze ale poluării acestora. “Interesant este cum acest mod de abordare a unei teme comune ne-a făcut să realizăm importanţa ce trebuie acordată calităţii apei, problemă care trebuie să ne preocupe pe toţi, având în vedere că sănătatea noastră şi a întregii vieţi pe planetă este dependentă direct de sursa de apă.” a fost concluzia exprimată de Viorel Stuparu, elev în clasa a XI-a B, în cadrul comentariilor făcute de elevi cu privire la această temă. „Cel mai important beneficiu al acestui gen de proiecte este pentru elevii noştri câştigul de încredere în forţele proprii, autocunoaşterea şi autodepăşirea, oportunitatea de a-şi perfecţiona competenţele lingvistice şi culturale,  o deschidere a cadrelor didactice din punct de vedere  profesional către dimensiunea europeană a educaţiei iar pentru şcoala noastră, bineînţeles, o recunoaştere a valorii sale”, a declarat Laura Filimon, profesor coordonator al proiectului. Programul a cuprins şi activităţi de creaţie artistică cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, activităţi sportive şi vizite ale vechilor palate, moschee,  biserici, muzee ale oraşului Istanbul, ocazii cu care elevii au putut sa interacţioneze, să se cunoască mai bine, să-şi pună în evidenţă personalitatea şi să îşi îmbogăţească cunoştinţele despre cultura şi istoria Turciei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Poliţia „Altfel” la Târgu-Mureş

Poliţiştii au colindat cu o caravană şcolile din Târgu-Mureş. Oamenii legii le-au făcut o supriză elevilor şi s-au prezentat la unităţile de învăţământ cu întreg arsenalul. Câini poliţişti pregătiţi pentru diverse misiuni, autospeciale radar şi echipament de intervenţie. Aşa s-au prezentat poliţiştii la şcolile din oraş. Oamenii legii le-au împărtăşit copiilor din secretele muncii de poliţist. Câinii au demonstrat copiilor cum se prinde un infractor. Elevii au aflat cum funcţionează radarul şi mai multe despre felul în care muncesc criminaliştii. Vizitele poliţiştilor la şcoli fac parte din programul „Şcoala altfel”.  Preşcolarii au avut şi ei parte de prezenţa poliţiştilor, care le-au explicat pe înţelesul lor cum să evite necunoscuţii, ce trebuie să facă în cazul în care se pierd şi cum să ceară ajutorul în caz de nevoie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Profesorii care au luat 7 la titularizare în ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioadă nedeterminată

Cadrele didactice care au luat cel puțin nota 7 la concursurile de titularizare din învățământul preuniversitar în ultimii 6 ani și care sunt angajate pe perioadă determinată pot fi repartizate pe perioadă nedeterminată în unitățile de învățământ unde predau, conform modificărilor la Legea educației naționale aprobate miercuri de Guvern. „Guvernul României a aprobat, miercuri, 9 aprilie, în ședința de guvern, OUG care modifică art. 253 al Legii nr. 1/2011, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr. 106/2014, publicată în MO nr. 238/03.04.2014. În textul aprobat de Guvern, Ministerul Educației Naționale a adus clarificări în ceea ce privește situația cadrelor didactice titularizabile, astfel că, pe de o parte, se precizează că nu există două procedee de titularizare diferite, iar pe de cealaltă parte, textul definește conceptul de „viabilitate a postului“. Articolul precizează că toate cadrele didactice promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din învățământul preuniversitar în ultimii 6 ani și care sunt angajate deja pe baza contractului individual de muncă pe perioadă determinată pot fi repartizate pe perioadă nedeterminată în unitățile de învățământ unde predau“, precizează un comunicat de presă al Ministerului Educației. Potrivit sursei citate, decizia se ia în urma ședinței publice a inspectoratului școlar județean și numai dacă postul didactic/ catedra sunt vacante și au viabilitate. Conceptul de „viabilitate a unui post/ unei catedre“ presupune existența postului/ catedrei pe durata unui nivel de învățământ. „Existența și necesitatea lor se stabilește de consiliul de administrație al unității de învățământ, în funcție de planurile-cadru în vigoare și de alte variabile specifice județului/ municipiului din care face parte unitatea de învățământ“, susține MEN. În acest moment, de modificările operate în art. 253 urmează să beneficieze 3.242 de cadre didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din ultimii 6 ani. Premierul Victor Ponta a declarat miercuri, în ședința de guvern, că modificarea a fost determinată de o decizie a Curții Constituționale. CCR a dezbătut pe 27 februarie excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 253 alin. (1) lit. a) și b) din Legea 1/2011 a educației naționale, excepție ridicată de Constantin Ștefania Sidonia în Dosarul nr. 11432/3/2012 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. „Cu majoritate de voturi, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că prevederile art. 253 alin. (1) lit. a) și b) din Legea 1/2011 a educației naționale sunt neconstituționale. Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal“, se arată într-un comunicat al CCR.

Sursa: Curentul.ro

 

Majoritatea copiilor cu deficiențe de auz nu primesc niciun ajutor din partea statului

Din ce în ce mai mulți copii din România suferă de deficiențe de auz în condițiile în care statul nu a alocat un buget suficient pentru nevoile acestora. În fiecare an apar aproximativ 300 de cazuri noi iar banii pentru implanturi și proteze sunt extrem de puțini. Anul trecut, Casa de Asigurări de Sănătate a decontat aparate și tratamente doar pentru 88 de copii, însă drama aceasta este trăită de alte sute care nu au nicio șansă. „Pentru anumiți pacienți, cum ar fi copiii, ar trebui să se folosească două implante, dat fiind că ei au o speranță de viață mult mai lungă și atunci au nevoie de acest ajutor pentru recuperarea auditivă”, a declarat medicul Gheorghe Dan Cristian, citat de digi24.ro. Anul trecut, bugetul alocat de stat pentru programele de tratare a surdității a fost de aproape opt milioane de lei. În lipsa ajutorului din partea statului, speranțele micuților se îndreaptă spre posibilitățile părinților care sunt însă limitate și în majoritatea cazurilor nu acoperă nici minimul de costuri pentru a le face viața micuților mai ușoară. În cele mai multe cazuri părinții observă această deficiență când copii au două, trei luni și nu reacționează la zgomotele din jurul lor. Încă de la primele semne, aceștia își duc micuții din spital în spital, încercând tratamente și sperând într-un ajutor din partea statului pentru a putea achiziționa costisitoarele proteze.

Sursa: Curentul.ro

 

Guvernul a modificat Legea Educatiei pentru ca profesorii titularizabili in ultimii 6 ani sa poata ocupa un post pe perioada nedeterminata

Guvernul a aprobat astazi, 9 aprilie, o ordonanta de urgenta care le permite profesorilor sa se titularizeze pe baza notei obtinute in anii anteriori la examenul de titularizare, a anuntat Ministerul Educatiei. La inceputul sedintei de guvern, Remus Pricopie, ministrul Educatiei, a declarat: „respectam ce ne cere Curtea Constiutionala”. Modificarea Legii Educatiei vine la o saptamana dupa ce Curtea Constitutionala a publicat motivarea deciziei de neconstitutionalitate a articolului care le permite profesorilor sa se titularizeze folosind rezultatele la examenul de titularizare din ultimii 6 ani. Remus Pricopie, ministrul Educatiei, a declarat la inceputul sedintei executivului ca „avem OUG in asa fel incat 3242 de profesori sa poata da examen de titularizare (…) Practic, respectam ce ne cere Curtea Constiutionala”. Ulterior, Ministerul Educatiei a anuntat printr-un comunicat de presa ca Guvernul a aprobat astazi in sedinta de guvern OUG care modifica art. 253 al Legii nr. 1/2011, ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 106/2014, publicata in MO nr.238/03.04.2014. In textul aprobat de Guvern, Ministerul Educatiei Nationale (MEN) a adus clarificari in ceea ce priveste situatia cadrelor didactice titularizabile, astfel ca, pe de o parte, se precizeaza ca nu exista doua procedee de titularizare diferite, iar pe de cealalta parte, textul defineste conceptul de „viabilitate a postului”, precizeaza MEN. Articolul precizeaza ca toate cadrele didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din invatamantul preuniversitar in ultimii 6 ani si care sunt angajate deja pe baza contractului individual de munca pe perioada determinata, pot fi repartizate pe perioada nedeterminata in unitatile de invatamant unde predau. Decizia se ia in urma sedintei publice a inspectoratului scolar judetean si numai daca postul didactic/catedra sunt vacante si au viabilitate. Conceptul de „viabilitate a unui post/unei catedre” presupune existenta postului/catedrei pe durata unui nivel de invatamant. Existenta si necesitatea lor se stabileste de consiliul de administratie al unitatii de invatamant, in functie de planurile-cadru in vigoare si de alte variabile specifice judetului/municipiului din care face parte unitatea de invatamant, explica Ministerul Educatiei. Potrivit MEN, „in acest moment, de modificarile operate in art. 253 urmeaza sa beneficieze 3.242 de cadre didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din anii anteriori (ultimii 6 ani)”. Informatii de background Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a decis pe 27 februarie 2014 ca „prevederile art. 253 alin. (1) lit. a) si b) din Legea nr. 1/2011 a educatiei nationale sunt neconstitutionale”. Pe 3 aprilie, Curtea a publicat in Monitorul Oficial motivarea acestei decizii. Potrivit motivarii, “insuficienta numarului de cadre didactice nu justifica denaturarea regimului juridic al unei institutii (…) si crearea unei modalitati ‘paralele’ de accedere la calitatea de titular in invatamantul preuniversitar”. “Normele criticate, in ansamblul reglementarii din care fac parte, configureaza o institutie cu un regim juridic confuz, care permite dobandirea calitatii de cadru didactic titular in alte conditii decat prin promovarea unui concurs”, motiveaza Curtea. Potrivit acesteia, “notiunea de ‘viabilitate a postului/catedrei’, utilizata in textul de lege criticat, are un caracter vadit imprecis, in timp ce instituirea conditiei acordului consiliului de administratie al scolii deschide calea arbitrariului si subiectivismului in domeniu. In consecinta, prin reglementarea confuza, se creeaza dificultati in planul interpretarii si aplicarii”.

Ce spune articolul declarat neconstitutional din Legea Educatiei: Art. 253 – (1) Cadrele didactice netitulare calificate care au participat in ultimii 6 ani la concursul national unic de titularizare, care au obtinut cei putin nota/media 7 si au ocupat un post/o catedra, devin titulare in sistemul de invatamant preuniversitar, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii generale: a) se certifica viabilitatea postului/catedrei; b) consiliul de administratie al unitatii de invatamant respective este de acord. Contactat in urma cu o saptamana de HotNews.ro, Gabriel Ispas, secretarul general adjunct al Ministerului Educatiei Nationale, a declarat ca “de vreme ce Curtea Constitutionala a declarat acele articole ca fiind neconstitutionale, avem incepand de maine [4 aprilie 2014 – n.red.] un termen de 45 de zile in care autoritatea legiuitoare, Parlamentul, poate sa puna in acord dispozitiile legii cu dispozitiile constitutionale. In aceasta perioada de 45 de zile, textul din lege este suspendat”. Pentru ca un profesor sa se angajeze pe perioada nelimitata in invatamant, acesta trebuie sa sustina examenul de titularizare si sa obtina o medie de cel putin 7. Dupa promovarea examenului de titularizare, cadrul didactic participa la repartizare pe post in sedinta publica a inspectoratului scolar judetean, unde repartizarea pe post se face in ordinea descrescatoare a mediilor, deci este titularizat cel cu nota cea mai mare. Pana la publicarea deciziei din februarie a Curtii Constitutionale, profesorii cu note peste 7 la titularizare, dar care nu au prins post in anul in care au dat examenul pentru ca notele concurentilor au fost mai mari, puteau sa foloseasca nota de la acel examen timp de 6 ani pentru a incerca sa se titularizeze intr-o scoala. CCR a decis ca articolul din legea educatiei care reglementeaza aceasta situatie este neconstitutional, iar Guvernul a modificat astazi legea educatiei astfel incat sa clarifice termenii titularizarii pe baza notelor obtinute la examene anterioare de titularizare.

Sursa: Hotnews.ro

 

webRelease: Sute de oferte educaționale pentru copii, reunite la KidsEducation

KidsEducation, primul targ de oferte educationale pentru copii, va avea loc in perioada 26-27 aprilie, la Palatul Copiilor din Bucuresti. Expozantii au pregatit sute de oferte, de la reduceri la cursuri extrascolare, la programe speciale in afterschooluri si ateliere interesante pentru copii si parinti. La targul KidsEducation vor participa gradinite, scoli, afterschool-uri, edituri de carti pentru copii, firme care ofera cursuri extrascolare pentru copii, dar si ONG-uri, dedicate educatiei copiilor cu varsta intre 2-14 ani. Printre participantii care vor prezenta vizitatorilor oferte premium de educatie se numara MindCare, Centrul Helen Doron, Orhideea Kids si Scoala Primara Maria Kinder Kids. „KidsEducation este primul eveniment de acest fel din Romania, o ocazie nemaipomenita pentru parinti de a verifica si compara cele mai bune oferte educationale. Parintii sunt tot mai interesati si preocupati de educatia copiilor, asa ca ne asteptam la un numar mare de vizitatori la KidsEducation. Impreuna cu expozantii am pregatit moment speciale pentru toti vizitatorii: ateliere si lectii demonstrative pentru copii, cursuri speciale pentru parinti si bunici, cursuri pentru intreaga familie, dar si cateva surprize”, a declarat Jessie Constantin, director proiect KidsEducation. Targul de oferte educationale KidsEducation are ca obiectiv organizarea periodica a unor evenimente de calitate, care vor reuni toate ofertele de top ale institutiilor care activeaza in domeniul educatiei pentru copii. Evenimentul se va desfasura in perioada 26-27 aprilie, la Palatul Copiilor din Bucuresti. Intrarea vizitatorilor este libera. Programul de vizitare poate fi consultat pe site-ul evenimentului http://kidseducation.ro/.

Sursa: Hotnews.ro

 

Investiţie într-un nou palat al copiilor la Arad, suspendată. Motivul: se aşteaptă descentralizarea

O investiţie începută în 2011 de Ministerul Educaţiei pentru realizarea unui nou palat al copiilor în Arad a fost suspendată, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) afirmând că se aşteaptă legea descentralizării, care ar transfera obiectivul la municipalitate. Reprezentanţii ISJ Arad au declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că Ministerul Educaţiei a suspendat recent, pe termen neliminat, lucrările la viitorul palat al copiilor din municipiul Arad, lucrări începute în 2011 în cadrul unui proiect de 24,5 milioane lei care cuprinde şi construirea unui nou sediu pentru Inspectoratul Şcolar. Purtătorul de cuvânt al ISJ, Mariana Tocaciu, a declarat că motivul suspendării finanţării şi lucrărilor este legat de descentralizare, fiind aşteptată apariţia legii descentralizării, prin care palatele copiilor, dar şi alte obiective de acest fel, ar urma să fie transferate la primării. Până când vor apărea clarificări privind aplicarea legii descentralizării, lucrările la palatul copiilor au fost suspendate. Având în vedere că întregul proiect de 24,5 milioane lei beneficia de o finanţare în tranşe, s-a decis să se finalize mai întâi doar clădirea Inspectoratului Şcolar”, a declarat Tocaciu. În timp ce lucrările la noul palat al copiilor au rămas în fază de fundaţie, deşi trebuiau finalizate în 2015, noul sediu al ISJ a fost ridicat, iar în această perioadă sunt montate panourile de sticlă care acoperă întraga clădire, urmând să se treacă la lucrările interioare. Imobilul destinat activităţilor copiilor ar urma să aibă o suprafaţă utilă de 4681 de metri pătraţi, în timp ce noul sediu al ISJ, care ar trebui finalizat în acest an, va avea 1780 de metri pătraţi destinaţi birourilor. Reprezentanţii ISJ nu au putut preciza cât la sută din investiţie era direcţionată, prin proiect, pentru fiecare dintre cele două obiective, afirmând că proiectul este derulat de minister, ISJ fiind beneficiar. Contactaţi de corespondentul MEDIAFAX, reprezentanţii Primăriei Arad nu au comentat intenţia Guvernului de a tansfera investiţia la municipalitate, purtătorul de cuvânt, Corina Drăghici, afirmând doar că în bugetul pe acest an nu ar exista fonduri pentru continuarea lucrărilor, astfel că cel mai devreme o finanţare de la bugetul local ar putea fi asigurată din 2015. Clădirea în care funcţionează în prezent Palatul Copiilor Arad, situată în apropiere de Primărie, a fost retrocedată în anul 2004, iar din 2007 Ministerul Educaţiei plăteşte o chirie lunară de aproximativ 2500 de euro. La activităţile palatului copiilor sunt înscrişi aproximativ 6.000 de copii din Arad. Legea descentralizării a fost asumată de Guvern la finele anului trecut, dar a fost declarată neconstituţională în luna februarie.

Sursa: Gandul.info

 

57% dintre tineri sunt întreţinuţi de părinţi. Cei care îşi găsesc un loc de muncă nu se aşteaptă să câştige mai mult de 1.200 de lei

Tinerii români fără experienţă se aşteaptă să primească un salariu de maximum 1.200 de lei /lună, în timp ce 57% dintre ei recunosc faptul că sunt întreţinuţi încă de către părinţi, arată rezultatele unui raportului de cercetare întocmit de compania de cercetare Cult Market Research. În timp ce 20% dintre adolescenţii cu vârste între 14 şi 18 ani declară că sunt motivaţi de către părinţi cu bani pentru ajutorul la treburile din casă şi pentru rezultate bune de la şcoală, 26% dintre tinerii adulţi (19-24 ani) spun că deja au un job. Pe de altă parte, mai mult de jumătate (57%) dintre tinerii încadraţi pe acelaşi segment de vârstă spun să încă primesc bani de la părinţi, în mod regulat. În cazul adolescenţilor până în 18 ani care declară că părinţii îi ajută cu bani pentru a-şi cumpăra mai repede lucruri pentru care strâng şi ei bani procentajul este şi mai mare (85%). La ocazii speciale, bani de la rude primesc 92% dintre adolescenţi şi 82% dintre tinerii adulţi, în general suma fiind între 50 şi 100 lei. Studiul relevă faptul că tinerii fără experienţă de muncă se aşteaptă să primească un salariu între 800 şi 1.200 de lei, fiind conştienţi că, în lipsa experienţei, nu poţi avea aşteptări mai mari. Salariul minim pe economie este de la 1 ianuarie 850 de lei şi va urca la 900 de lei începând cu luna iulie. Salariul minim din România este al doilea cel mai scăzut din regiune, după cel din Bulgaria (158 de euro), cu aproximativ 50% mai mic decât în alte state emergente ale Uniunii Europene, cum ar fi Croaţia, Polonia şi Slovacia. Salariul mediu net pe economie a fost în luna februarie de 1.626 lei. Revenind la sondaj, cei chestionaţi consideră că independenţa financiară ar trebui atinsă după vârsta de 25-26 de ani. În ceea ce priveşte raportul cheltuielilor atunci când ies în oraş, băieţii plătesc mai mult decât fetele, respectiv între 50 şi 100 de lei pentru băuturi alcoolice, ţigări şi mâncare. Fetele cheltuiesc mai degrabă la ieşirile la pizza, fast-food sau la o cafenea, între 10 şi 50 de lei, se notează în studiul citat. Raportul de cercetare “Financial Behaviour: Bugetul de venituri şi cheltuieli al nativilor digitali din România” a fost realizat pe un eşantion de 1.077 de persoane, respectiv adolescenţi cu vârste între 14 şi 18 ani şi tineri adulţi între 19-24 ani.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Ponta va alerga la semimaraton

Premierul Victor Ponta a confirmat că va participa, alături de o parte dintre miniştri, la semimaratonul programat pentru 18 mai, cu start din faţa Parlamentului, spunând că speră să treacă „cu bine” acest test de rezistenţă, conform Mediafax. Premierul a participat, miercuri, cu ministrul Tineretului și Sportului, Gabriela Szabo, la o acţiune organizată la Buftea cu ocazia programului Şcolii Altfel, numită „Mișcarea înseamnă viață!”, alături de mai mulţi copii care au efectuat şi o serie de exerciţii de dans. „Eu am o singură temere până pe 25 mai (data alegerilor europarlamentare-n.r.), şi anume că faptul, pe 18, o să mă pună Gabi la nişte teste de rezistenţă, ca să promovăm sportul pentru cât mai mulţi dintre cei care vor să facă sport şi sper să trec cu bine acel test (…) Eu nu pot să trăiesc fără mişcare, fără sport şi în fiecare săptămână cel puţin de două ori fac sport”, a spus Ponta, adăugând însă că s-a obişnuit cu sporturile competitive, împotriva unui adversar, astfel că la exerciţiile de dans într-o singură direcţie, de la Buftea, s-a simţit „puţn nenatural”. La începutul lunii aprilie, Szabo a anunţat că două echipe ale Guvernului, din care vor face parte prim-ministrul Victor Ponta, vicepremierul Gabriel Oprea şi miniştrii Attila Korodi, Titus Corlăţean, Nicolae Bănicioiu şi Dan Şova, vor participa la semimaratonul din 18 mai. Gabriela Szabo va alerga în echipă cu Victor Ponta, Gabriel Oprea şi minstrul Mediului, Attila Korodi. La acţiune sunt aşteptaţi să participe peste 10.000 de alergători din peste 50 de ţări, au anunţat organizatorii. În acelaşi timp, la cursa destinată copiilor, care va fi organizată în 17 mai, sunt aşteptaţi aproximativ 2.000 de alergători, cu vârste de peste 6 ani. În cadrul evenimentului vor fi organizate curse de semimaraton, individual 10 km, ştefetă 4×5 km şi cursa populară de 2,9 km, cu plecare din faţa Palatului Parlamentului.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

300 de studenţi discută la Parlamentul României despre rolul Parlamentului European în viaţa tinerilor

Aproximativ 300 de studenţi deschid, miercuri, porţile Parlamentului pentru a discuta cele mai importante probleme ale tinerilor în relaţie cu Parlamentul European. Societatea Studenţilor Universităţii din Bucureşti (SSUB) redeschide porţile Parlamentului  pentru studenţii din România, evenimentul fiind la a II-a ediţie. Studenţii vor avea ocazia de a se exprima liber în cea mai mare clădire administrativă din lume în legătură cu cele mai actuale teme de interes în plan european: integrarea tinerilor pe piaţa muncii, oportunităţile europene în educaţie, modul de funcţionare al instituţiilor europene ş.a. Temele dezbătute sunt cele propuse de studenţi atunci când s-au înscris online, iar pe parcursul dezbaterii aceştia pot participa la discuţii.   Ca oratori sunt invitaţi: Ramona Mănescu (vicepreşedinte ALDE), Alina Bărgăoanu (rector Școala Națională de Studii Politice și Administrative), Răzvan Mironescu (deputat) şi Renate Weber (europarlamentar).   Dezbaterea va începe la ora 17:00. „Unul dintre principiile care ghidează asociaţia SSUB este implicarea civică, iar prin acest demers ne dorim ca vocea studenţilor să fie ferm afirmată la nivel naţional. În aceste condiţii, am suplimentat numărul de locuri, deoarece am vrut ca toţi studenţii care s-au înscris şi au completat formularul să se poată exprima. Practic, toţi cei care au aplicat au fost selectaţi, vorbind aici de studenţi de la toate Universitaţile din Bucureşti şi câteva din oraşele Braşov, Galaţi, Târgu-Jiu şi Ploieşti. Dintre studenţii înscrişi, putem afirma că aproximativ 60% sunt colegii noştri de la Universitatea din Bucureşti”, a afirmat George Velcea, preşedintele SSUB.   Evenimentul este organizat de Societatea Studenţilor Universităţii din Bucureşti (SSUB), o organizaţie studenţească independentă, democratică, ce are ca scop promovarea şi apărarea  drepturilor şi intereselor studenţilor din mediul profesional, social şi cultural.   “SSUB DESCHIDE PORŢILE PARLAMENTULUI” (ediţia I) a avut loc în aprilie 2013 cu aproximativ 160 de participanţi, fiind un seminar despre activitatea Parlamentului, completat de un tur gratuit.

Sursa: Evz.ro

 

Tinerii cu sindrom Down, mai multe șanse în sport

Special Olympics România și Special Olympics Elveția în parteneriat cu cinci universități din țară și cu Universitatea din Laussane investesc în resurse umane pentru ca tinerii cu sindrom Down să poată participa la activiăți sportive. Universitatea Națională de Educație Fizică și Sport din București – UNEFS și alte patru universități din țară organizează în această săptămână o serie de seminarii privind relansarea programului Activități Fizice Adaptate, ca instrument de incluziune socială. Acest program derulat de fundația Special Olympics România și Special Olympics Elveția are ca scop crearea de specialiști în universități, școli speciale, instituții și ONG-uri din România care să lucreze cu copiii cu sindrom Down. Finalitatea programului constă în crearea unor centre în cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj, Universității A.I. Cuza din Iași, Universității de Vest din Timișoara, Universității Pitești și UNEFS, centre în care copiii cu sindrom Down, dar și cei cu alte dizabilități să poată practica sportul. Seminariile au ca grup țintă 10 cadre universitare din facultățile de sport ale celor cinci universități, 200 de studenți din cadrul acelorași facultăți, 100 de profesori des port de la școli speciale, 100 de specialiști din instituțiile publice cu atribuții în domeniu și ONG-uri. Seminariile vor fi ținute de Jerome Michel Barral, doctor în Științele și Tehnicile Activităților Fizice și Sportive, cadru universitar la Institutul de Științe ale Sportului, parte a Universității din Laussane, și de Gabriel Currat, coordonator sportiv al Special Olympics Elveția. “Suntem parteneri ai Special Olympics de zece ani. A venit timpul să investim și în resurse umane. Doi dintre profesorii noștri au fost în Elveția și au văzut cum se face incluziunea acestor persoane prin sport”, a declarat prof. univ. dr. Vasilica Grigore, prorectorul UNEFS. “În Elveția există o abordare științifică foarte seriaosă în ceea ce privește modalitatea de lucru cu aceste persoane . Anul, în România 300 de sportivi Special Olympics participă la activități sportive.”, a precizat Viorel Mocanu de la Special Olympica România.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Centru de Cercetări pentru Medicină Avansată la Cluj-Napoca

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” Cluj-Napoca a început execuţia proiectului „Dezvoltarea infrastructurii de cercetare integrată pentru medicină avansată şi medicină translaţională în vederea creşterii competitivităţii ştiinţifice la nivel internaţional în domeniile pentru sănătate” – MedFUTURE. Valoarea totală a proiectului este de 37.150.572,33 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 30.000.000 lei. Proiectul MedFUTURE propune crearea și dezvoltarea unui Centru de cercetare de înaltă performanță în domeniul medicinei avansate, crearea şi dezvoltarea unor noi concepte la nivel molecular pentru înţelegerea mecanismelor ce duc la apariţia unor boli, precum şi la identificarea unor tratamente personalizate adaptate genotipului pacientului, utilizând tehnologii state of the art şi metode minim invazive. Pentru realizarea acestui deziderat se vor integra performanţele în domeniu realizate de către beneficiarul finanţării, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca, dezvoltarea acestui centru cât şi potenţialul real de implicare a utilizatorilor industriali prin susţinerea şi dezvoltarea unor firme inovatoare şi, implicit, crearea şi dezvoltarea unui pol de excelenţă în domeniul cercetării medicale avansate în regiune. Crearea acestui tip de laboratoare cu acces deschis reprezintă alături de activitatea de cercetare fundamentală şi translaţională în domeniul medicinei avansate şi garanţia unor performanţe tehnologice prin deservirea lor de către specialişti formaţi în ţară şi mai ales în străinătate prin întoarcerea acasă a knowhow–ului obţinut în laboratoare de excelenţă. Rezultatele aşteptate ale proiectului sunt: realizarea construcţiei clădirii cu destinaţie specială pentru Centrul de Cercetări pentru Medicină Avansată, dotarea acesteia cu mobilier şi echipamente specifice de ultimă generaţie, asigurarea, ulterior deschiderii Centrului, a unor servicii de specialitate potenţialilor beneficiari interesaţi (universități, institute de cercetare, agenţi economici, autorităţi publice locale etc.).

Sursa: Puterea.ro

 

ALUMNI ASE a creat 2.000 de oportunităţi pentru studenţii economişti!

Asociaţia Absolvenţilor ASE – ALUMNI ASE împreună cu Centrul de Carieră ASE şi Uniunea Studenţilor ASE au oferit studenţilor şi absolvenţilor Academiei de Studii Economice din Bucureşti oportunitatea de a aplica pentru aproximativ 2.000 de poziţii în cadrul a 23 de companii, ce au participat la a doua ediţie a Târgului ASE Job & Internship Fair 2014. Desfăşurat în perioada 31 martie 2014 şi 3 aprilie 2014 la Bucureşti, Târgul ASE Job & Internship Fair, organizat de ALUMNI ASE, a generat un număr total de 1.995 de oportunităţi de carieră, locuri de muncă şi stagii de practică, oferite de cele 23 de companii prezente la eveniment. Practic, prin organizarea ASE Job & Internship Fair, ALUMNI ASE a creat posibilitatea ca studenţii şi absolvenţii ASE să îşi găsească o poziţie în cadrul următoarelor companii: BRD, ACCA, BCR, Deloitte, E&Y, KPMG, LIDL, P&G, PwC, McDonalds, Genpact, Reckiter Benkiser, G2 Travel, HP, Webhelp, Mega Image, Henkel, Orange, Rompetrol, ING, Tradeville, Hellenic Coca-Cola şi Banca Naţională a României, care a fost susţinătorul oficial al evenimentului. „Faţă de prima ediţie a ASE Job & Internship Fair, evenimentul din acest an a generat cu 81% mai multe oportunităţi de carieră, au participat cu 21% mai multe companii şi s-au organizat cu 41% mai multe prezentări”, a declarat Bogdan Ursuleanu, Vicepreşedintele Alumni ASE, organizator eveniment. În cadrul prezentărilor oferite de firmele participante pe durata târgului, studenţii au putut discuta în mod direct cu profesionişti din diverse arii de activitate. La ediţia de anul acesta, la seminariile companiilor, au participat peste 900 de studenţi. Cei interesaţi au avut acces la informaţii şi prin interfeţele de comunicare: Student. Ase.ro, care a avut aproximativ 5.200 de vizitatori unici şi 28.000 de vizualizări în perioada târgului; Jobfair. Ase.ro – aproximativ 3.500 de vizitatori unici şi 35.000 de vizualizări în perioada târgului; Centruldecariera. Ase.ro, aproximativ 3.500 de vizitatori unici şi 28.000 de vizualizări în perioada târgului sau Facebook- 7.300 vizualizări. Ediţia a doua a Târgului ASE Job & Internship Fair a surprins şi printr-o serie de inovaţii gândite de organizatori în sprijinul studenţilor. Printre acestea menţionăm crearea Jobwall, „peretele” unde s-au afişat toate oportunităţile de carieră din cadrul târgului ; un serviciu de consiliere în carieră oferit la standul Alumni ASE, de care au beneficiat 46 de studenţi şi dezbatere unor proiecte de lege a internship-ului la care au participat reprezentanţi ai conducerii ASE Bucureşti, 5 directori de resurse umane şi 20 de reprezentanţi ai studenţilor.

Sursa: Romanialibera.ro