Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Revista presei – 1.10.2013

http://www.puterea.ro/social/fsli-cere-autoritatilor-alocarea-a-6-din-pib-pentru-educatie-si-ameninta-cu-proteste-79017.html

FSLI cere autorităţilor alocarea a 6% din PIB pentru Educaţie şi ameninţă cu proteste

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) a cerut Guvernului să mărească la 6% din PIB bugetul Educaţiei. Alte revendicări sunt depolitizarea învăţământului, regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor.

FSLI a cerut autorităţilor de la Bucureşti să aloce 6% din PIB pentru Educaţie şi să modifice Legea Educaţiei Naţionale. Sindicaliştii doresc eliminarea discriminărilor existente în prezent, creşterea calităţii actului de instrucţie şi educaţie şi o mai mare implicare a cadrelor didactice în luarea deciziilor din învăţământ. FSLI mai vrea adoptarea unei noi legi a salarizării care să mărească salariile profesorilor debutanţi cu 50% şi să stabilească raportul dintre salariul de bază maxim şi cel minim la 2:1. Termenul limită este 30 noiembrie.

Conform Agerpres, sindicaliştii mai cer depolitizarea învăţământului până pe 30 aprilie 2014 şi regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor până pe 31 august 2014. Federaţia Sindicatelor  Libere din Învăţământ ameninţă că va trece la acţiuni de proteste dacă aceste revendicări nu vor fi rezolvate.

FSLI este cel mai mare sindicat din învăţământ din România.

 

http://adevarul.ro/tech/gadget/aplicatiile-ajutorul-caroracei-mici-invata-matematica-logica-limbi-straine-1_52495878c7b855ff56e0f56b/index.html

Aplicaţiile cu ajutorul cărora cei mici pot învăţa matematică, logică sau limbi străine

Tabletele şi smartphone-urile nu sunt numai pentru reţele sociale şi jocuri. Odată cu începerea şcolii, echipa ThePhoneGeeks de la EuroGSM a alcătuit o listă cu aplicaţii speciale care îi vor ajuta pe cei mici să îmbine utilul cu plăcutul.

„Aplicaţiile educaţionale au rolul de a simplifica şi îmbunătăţi modul de învăţare, pentru că pun la dispoziţia utilizatorilor mai multe forme de prezentare a informaţiei – text , imagine, video, simulări 2D sau 3D – şi oferă un acces facil la informaţie”, a spus Dan Badea, specialuist ThePhoneGeeks.

Un exemplu de acest tip este aplicaţia Learn and Play, prin intermediul căreia cei mici pot învăţa cum se pronunţă anumite cuvinte în limba engleză, cu ajutorul reprezentărilor grafice.

De asemenea, aplicaţia English for kids with Benny, în care un personaj animat îi ajută pe copii să înveţe cuvinte de bază, cu ajutorul imaginilor, este un alt mod distractiv de a învăţa limba engleză.

Desigur, există şi aplicaţii pentru învăţarea altor limbi străine, cum ar fi Învaţă şi joacă germană, o aplicaţie gratuită cu ilustraţii, care va învăţa utilizatorul cuvintele şi modul de pronunţare al acestora în limba germană.

„Matematica poate deveni mai distractivă cu ajutorul aplicaţiilor mobile precum Matematică pentru pregătitoare II, unde copiii trebuie să îl ajute pe PitiClic cu matematica, sau Kids Numbers and Math, care îi învaţă pe cei mici să numere până la 10 şi să realizeze calcule simple”, a adăugat Radu Boancă, de la ThePhoneGeeks.

Există însă şi aplicaţii educaţionale destinate elevilor din clasele mai mari. De exemplu, Mathematics Formula Reference îi ajută să înveţe formule din algebră, geometrie sau trigonometrie, în timp ce Math Workout permite realizarea operaţiunilor aritmetice şi testarea cunoştinţelor de algebră.

„Pentru cei care au un spirit competitiv mai dezvoltat, aplicaţia Math Duel permite utilizatorilor să îşi testeze cunoştinţele de matematică, rezolvând în tandem, de pe acelaşi dispozitiv, operaţii matematice, sub forma unui concurs”, spune Alexandra Gună – ThePhoneGeeks.

Aplicaţiile mobile încurajează şi dezvoltarea imaginaţiei şi a spiritului creativ, astfel că aplicaţia How to Draw îi învaţă, pas cu pas, pe iubitorii artelor frumoase cum să deseneze diferite personaje şi animale, în timp ce Povestea Creativităţii este aplicaţia care îi învaţă pe cei mici regulile de bază ale creativităţii şi cum să îşi depăşească limitele.

„Aceste aplicaţii reprezintă o formă alternativă de învăţământ şi pot îmbunătăţi simţitor performanţele elevilor, pentru că apelează la o formă mai distractivă de învăţat”, a mai spus Radu Boancă.

Puzzle-uri şi teste de logică

Pe lângă materiile studiate la şcoală, este important ca elevii să îşi antreneze creierul cu ajutorul problemelor de logică şi perspicacitate, iar în acest scop există aplicaţii ca Teste logice – QI Test sau Brain Lab, care le oferă posibilitatea de a-şi testa inteligenţa numerică, verbală sau vizuală.

„Chiar şi pentru cei mai mici există astfel de teste, sub forma puzzle-urilor, care sunt foarte eficiente în dezvoltarea gândirii logice a unui copil. Printre aplicaţiile de tip puzzle, în română, se află Transformările Regelui Maimuţă, prin care cel mic poate învăţa legătura dintre formele şi imaginile unor piese alăturate, în timp ce Potrivirea Generalilor îi învaţă pe copii să observe asemănările şi diferenţele dintre obiecte”, a completat Alexandra Gună.

În ceea ce priveşte vârsta de la care copiii pot începe să le utilizeze, există aplicaţii destinate micuţilor de 1-2 ani, precum Vocea Animalelor, însă majoritatea aplicaţiilor de acest tip se adresează copiilor de 3-7 ani.

„Aceste aplicaţii sunt des folosite, mai ales de către părinţii tineri, care au înţeles că şi tehnologia joacă un rol important în educaţia copilului. Majoritatea aplicaţiilor cu caracter educaţional sunt gratuite, iar cele contra cost nu au un preţ foarte mare, ceea ce le face foarte accesibile”, a mai spus Radu Boancă.

http://www.cotidianul.ro/uniunea-editorilor-propune-ca-doar-elevii-saraci-sa-primeasca-manuale-gratuite-223485/

Uniunea Editorilor propune ca doar elevii săraci să primească manuale gratuite

Editorii propun Ministerului Educaţiei ca de manuale gratuite să beneficieze doar elevii din familii cu situație financiară precară, potrivit Digi24.

Pe de o parte, spun editorii, copiii fără posibilități vor renunța la cărţile vechi, rupte şi cu pagini lipsă, iar subvenţiile de la stat ar face preţul manualelor oferite celorlalţi elevi să fie mai mic decât acum.

Pentru ca manualele să fie de calitate, Uniunea Editorilor din România propune liberalizarea pieţei de manuale. „Un cost corect al unui manual ar trebui sa fie între 8 şi 12 lei. În orice ţară din vestul Europei piaţa manualelor este de 30 la sută din cifra de afaceri pe carte. În Germania, cifra de afaceri e de aproximativ 10 miliarde de euro, iar piaţa de manuale este de 3 miliarde de euro. În România, cifra de carte este de 100.000 de milioane de euro, piaţa de manuale este de 4 milioane de euro. Deci, reprezintă numai patru la sută din cifra totală de carte”, explică Mario Demezzo, preşedintele Uniunii Editorilor din România.

Pentru că învăţământul obligatoriu este până la clasa a X-a, pentru ultimele două clase de liceu ministerul nu mai oferă niciun manual gratuit. Ca să cumpere tot ce au nevoie, elevii caută un preţ mai bun la târgurile de carte second hand.

Suma pe care Ministerul Educaţiei o investeşte anual în retipăriri este de 4 milioane de euro. Şi cu toate că ar trebui să asigure manuale noi în proporţie de 30 la sută, în realitate, pentru clasele V-X, banii nu ajung nici pentru 10 la sută dintre elevi.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/1059750.html

România, primul loc în lume la proiecte educaţionale informatizate

În timp ce şefii de la Educaţie se străduiesc să aducă în şcoli manualele digitale, o fi rmă românească de IT este premiată la nivel mondial pentru trei proiecte educaţionale, care ar putea revoluţiona sistemul de învăţământ.

O lecţie în care copiii învaţă cum să construiască singuri oraşe întregi, luând în calcul detalii legate de arhitectură, alimentarea cu energie sau apă le-ar fixa cunoştinţe preţioase din matematică, biologie şi fizică, dându-le impresia că de fapt se joacă.

La asta s-au gândit şi specialiştii Siveco România când au creat proiectul Multitouch, premiat recent la IPMA, una dintre cele mai importante competiţii mondiale de management de proiect. Compania a obţinut de altfel şi locul doi în cadrul aceleiaşi competiţii cu ajutorul lecţiilor multimedia create pentru şcolile din Kazakhstan.

„Nu cunosc vreun exemplu din alt domeniu în care ţara noastră să fi luat aur şi argint, iar bronzul să nu se mai dea. Toţi cei care am muncit la aceste proiecte, informaticieni şi profesori, suntem produsul şcolii româneşti”, spune profesorul de matematică Radu Jugureanu, directorul departamentului de eContent din Siveco. Al treilea proiect care a adus companiei recunoştere internaţională se adresează elevilor cu nevoi speciale, cărora lecţiile interactive le provoacă în permanenţă curiozitatea şi îi ajută să se integreze bine.

Între 20 şi 40 de euro, licenţa pentru un manual digital

Radu Jugureanu a explicat în cadrul unei prezentări de manuale digitale că informatizarea educaţiei este un pas firesc spre evoluţie, subliniind faptul că acest lucru nu trebuie privit ca o ameninţare pentru breasla profesorală. „România nu mai e în anul 1996, să punem PDF-uri pe calculator şi să le numim manuale digitale. Acestea nu vor fi o alternativă la dascăli, ci un element complementar”, a mai spus dascălul Jugureanu.

Pe de altă parte, realizarea unui astfel de manual nu e tocmai floare la ureche. „Unul standard are în jur de 100 de pagini, iar preţul este o sumă formată din şase cifre în euro. Cumpărat la bucată, un manual digital costă undeva între 20 şi 40 de euro”, face lumină Florin Ilia, vicepreşedintele Siveco.

Reprezentanţii companiei spun că au creat opt manuale digitale-prototip şi vor participa la licitaţia organizată de Ministerul Educaţiei, în speranţa că produsele lor vor ajunge pe băncile elevilor români.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/adio-specializarile-care-scot-someri-pe-banda-rulanta-cum-suna-decizia-luata-de-ministru-1059627.html

ADIO, specializările care scot ȘOMERI pe bandă rulantă! Cum sună DECIZIA luată de ministrul Cercetării

Sute de specializările de licență și master care nu au căutare pe piața muncii urmează să fie închise definitiv, a anunțat Mihnea Costoiu, ministrul Cercetării. Mai mult, acesta vrea ca sportul să fie o condiție de bază la acreditarea programelor de studii.

„Curățenia” în instituțiile de învățământ superior, cum a numit-o Costoiu, se va derula tot anul universitar 2013-2014 și va fi realizată de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS).

„Vom continua, impreuna cu ARACIS, analiza atenta a tuturor specializarilor de licenta si de master pe care le deruleaza universitatile, astfel incat, in decembrie 2013, sa putem avea noul nomenclator al specializarilor din Romania, pentru ca, in acest moment, cred ca sunt multe prea multe specializari, cel putin de licenta. Cred ca sunt mii, ar trebui reduse masiv„, a mai spus ministrul Costoiu, ministrul delegat pentru Invatamant Superior și Cercetare Stiintifica.

Interesant este că nu doar universitățile private, ci și cele de stat vor intra sub lupa ARACIS, cu atât mai mult cu cât unele dintre acestea au avut termen câțiva ani pentru a se pregăti.

„Anul acesta, am decis reducerea semnificativa a specializarilor. Am inchis, in iunie, 180 si sunt foarte multe specializari din foarte multe universitati publice si private care au termen decembrie 2013, respectiv martie 2014, pentru a-si clarifica situatia. Sa-i spunem ‘curatenie’, pentru ca universitatile au avut termene de gratie cativa ani de zile, nu mai putem merge cu grad de incredere scazut sau neincredere si sa dam voie sa se faca admitere.

Au intrat in monitorizare, anul acesta, patru univeristati acreditate si zece autorizate provizoriu. Toate acestea vor fi verificate lunar, din octombrie 2013, pentru ca cel mai tarziu in martie 2014 situatia programelor de studii derulate de aceste univeristati sa fie foarte clare, pentru ca studentii sa stie, cel mai tarziu la 1 martie 2014, care sunt programele de studii pe care le pot frecventa incepand cu 2014-2015, care este situatia lor, daca sunt autorizate provizoriu, acreditate, pentru a nu mai avea tensiuni majore cu studenti care au parcurs diferite programe de studii care nu au avut acreditare”, a explicat ministrul.

Mihnea Costoiu a ținut să sublineze că există în lucru noi metodologii privind a aceditarea programelor de studii pe toate palierele, astfel încât sportul unul dintre criteriile de bază.

„In metodologiile de autorizare si de acreditare sa apara, ca si criteriu de performanta, sportul. Sportul in universitati trebuie sa aiba o pondere in toate specializarile. Avem nevoie de sport. Trebuie sa introducem un numar minim de credite pentru activitatea sportiva, impus de metodologiile de autorizare si acreditare. Fiecare student din Romania va fi obligat sa faca miscare. Sa reluam competitiile sportive de masa”, a mai arătat ministrul.

Mai mulți dascăli în facultăți

Planurile ministrului includ și scoaterea posturilor didactice la concurs, în baza unei hotărâri de guvern din iulie 2013.

„Asteptam propunerile universitatilor, pentru scoaterea la concurs a posturilor didactice. Am rugat universitatile sa aiba in vedere o dezvoltare sustenabila si incadrarea in bugetele stabilite, evident, in functie de numarul de studenti pe care ii au inamatriculati. Anul acesta, numarul de studenti inmatriculati in universitatile publice este mai mare decat anul trecut. Cifrele le vom avea la inceputul anului, dar estimam ca numarul este mai mare cu circa 10 la suta decat anul trecut, desi cohorta absolventilor (de facultati – n.r.) a fost mai mica decat numarul absolventilor de bacalaureat„, spune ministrul delegat pentru invatamant superior.

Cât despre modalitatea de admitere, Costoiu a anunțat ca în anul universitar 2014-2015, viitorii studenți vor afla ce criterii trebuie să îndeplinească ca să intre la o facultate cu șase luni înainte, așa cum spune legea , și nu pe ultima sută de metri, cum s-a întâmplat în ultimii ani.

„Anul acesta, am permis universitatilor, la solicitarea multora dintre acestea, sa ia in calcul toate notele posibile: si a celor din timpul anilor de liceu, si a celor de la bacalaureat si, partial, doar a unora dintre rezultate. Din statistica noastra, mai bine de 85% dintre universitati nu au luat in calcul decat examenul de admitere pe care l-au dat si nota de la bacalaureat, si nu si media din timpul anilor (de liceu – n.r.)„, a adaugat ministru.

 

http://www.ziare.com/fonduri/fonduri-europene/regio-a-doua-sansa-pentru-scoala-nr-7-din-onesti-1258643

Regio, a „doua sansa” pentru Scoala nr. 7 din Onesti

 

Proiectul „Reabilitarea Scolii cu clasele I – VIII nr. 7” a insemnat, pentru unitatea de invatamant, reintegrarea pe harta scolilor cautate de elevii si parintii din Municipiul Onesti.


Scopul proiectului a fost acela de a imbunatati calitatea infrastructurii educationale din municipiul Onesti, prin asigurarea unui proces educational la standarde europene si cresterea participarii populatiei scolare la procesul educational. La un an de la terminarea proiectului, numarul de copii inscrisi la scoala a crescut de la 392 in 2009, la 765 pentru anul de invatamant 2012-2013.
Scoala nr. 7 din Municipiul Onesti a fost construita in 1977, intr-o zona de periferie a orasului, unde predomina populatia rroma si este singura unitate de invatamant din localitate care scolarizeaza copii cu dizabilitati de vorbire.
De asemenea, aici se desfasoara cursuri in cadrul programului „A doua sansa”, destinat persoanelor de peste 14 ani care nu au terminat scoala generala, astfel incat acestea sa-si poata completa educatia de baza, obligatorie.
In anul 2010, din cauza scaderii numarului de copii inscrisi, s-a pus problema inchiderii unitatii de invatamant. In cele din urma, acest lucru a putut fi evitat prin fuziunea scolii cu Liceul Tehnologic Onesti.
O scoala dotata este o scoala cautata

Municipiul Onesti se numara printre orasele din regiune cu un ridicat potential scolar, cu rezultate peste media nationala la olimpiadele scolare. Finantarea Regio pentru reabilitarea Scolii cu clasele I-VIII nr. 7 a venit din nevoia pastrarii unui standard educational ridicat la nivelul orasului si, nu in ultimul rand, din preocuparea Consiliului Local de a asigura o infrastructura educationala moderna si flexibila.
Proiectul s-a desfasurat timp de aproximativ doi ani si a constat in lucrari de reabilitare si consolidare a cladirii scolii, precum si in dotarea unitatii de invatamant cu mobilier si aparatura specifica laboratoarelor si atelierelor de specialitate.

Cladirea, cu suprafata desfasurata de 2.800 mp, alcatuita din parter si doua etaje, a fost reabilitata termic, atat exterior, prin izolarea fatadei cu materiale termoizolante, cat si interior, prin inlocuirea instalatiilor de incalzire. A fost schimbata pardoseala, tamplaria de lemn a fost inlocuita cu geamuri termopan si toata instalatia electrica a fost refacuta. Grupurile sanitare au fost modernizate prin inlocuirea instalatiilor sanitare, a gresiei, a faiantei si a obiectelor sanitare.
Poate cel mai important aspect al proiectului a fost dotarea completa a salilor de clasa si a atelierelor de specialitate. Au fost achizitionate peste 1.400 de echipamente IT (calculatoare, monitoare, imprimante etc). Laboratoarele de chimie, de fizica si de biologie au fost dotate cu microscoape, mese speciale de lucru si toate instrumentele necesare efectuarii experimentelor.
Sala de sport a fost in intregime echipata si au fost cumparate instrumente si amplificatoare pentru sala de muzica unde vor avea loc repetitiile orchestrei scolii.

Un proiect care aduce copiii la scoala

Municipiul Onesti s-a confruntat in ultimii 10 ani cu o scadere dramatica a numarului de locuitori, de la aproximativ 50.000 in anul 2002 la mai putin de 39.000, dupa ultimul recensamant. Totusi, numarul de copii inscrisi la scoala a ramas constant, iar la Scoala nr. 7, dupa terminarea proiectului de reabilitare, s-a dublat. Anul trecut au fost inscrisi 765 de elevi, din care 94 au urmat cursurile programului „A doua sansa”, iar 28 de copii au beneficiat de pregatire speciala pentru corectarea deficientelor de vorbire.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/studii-in-strainatate/facultati-neobisnuite-ajuta-angajezi-1_524934dac7b855ff56e01439/index.html

RIUF 2013 Facultăţi neobişnuite care te pot ajuta să te angajezi

Când vine vorba de studiul în străinătate, niciun domeniu de studiu nu pare prea neobişnuit. Pentru a răspunde cerinţelor unei pieţe veşnic dinamice, universităţile internaţionale au dezvoltat programe de licenţă sau master care pot părea ciudate. De la o Facultate de Magie până la Facultatea Hamburger, tinerii au la dispoziţie cursuri în domenii de tot felul.

Deşi aceste programe pot părea neobişnuite, ele oferă acces rapid pe piaţa muncii. Ce trebuie reţinut însă este că studenţii care merg la facultăţi din străinătate sunt îndemnaţi să îşi aleagă programele pe care urmează să le studieze în funcţie de pasiunile şi interesele lor specifice, nu în funcţie de aparenta popularitate a programelor. Alegerea programului în funcţie de abilităţile personale şi accentul pus pe partea practică în facultate, face ca angajabilitatea după terminarea studiilor să fie mai mare, pentru că pasiunea poate să ajute la obţinerea unor rezultate foarte bune în domeniul ales de viitorii absolvenţi.

 

Pentru a afla mai multe informaţii despre programe şi specializari, dar şi pentru a beneficia de consiliere gratuită în carieră, cei interesaţi de studiul în afara ţării pot veni la RIUF-The Romanian International University Fair-care va avea loc pe 19-20 octombrie la Sala Palatului din Bucureşti, pe 22 octombrie la Hotel Ibis din Constanţa şi pe 24 octombrie la Hotel Continental din Timişoara.

 

Universitatea de Magie

Fraţia Internaţională a Magicienilor a dezvoltat o curriculă de magie, care e alcătuită din 24 de lecţii. Acestea sunt acompaniate de materiale printate, cărţi şi DVDuri. Cărţile sunt bogate în ilustraţii şi imagini, pentru a ajuta la asimilarea tehnicilor şi exerciţiilor de magie. Cursurile pot fi descărcate şi urmate online.

De asemenea, în universităţile din Marea Britanie există şi numeroase societăţi (grupări ale studenţilor interesaţi de un anumit subiect), în care participanţii au cursuri şi evenimente de magie, existând chiar o convenţie naţională, în care sunt prezenţi magicieni din întreaga ţară.

 

Facultatea McDonalds sau Starbucks 

Pentru a pregăti mai bine viitori angajaţi în activităţile specifice lor, companii precum McDonalds, Starbucks sau Walmart au dezvoltat cursuri proprii, certificate de Consiliul American responsabil de aprobarea, acreditarea şi evaluarea cursurilor universitare. Aceste cursuri organizate de companii au un număr de credite asociat, pe care facultăţile hotărăsc dacă să le accepte sau nu.

 

Astfel, Starbucks oferă cursuri numite Barista 101 (denumirea barmanilor din cafenele), în care aceştia învaţă şi cum să prepare cafeaua, dar şi abilităţi de management. De asemenea, McDonalds a dezvoltat Hamburger University, în care se predau cunoştinţe de business şi leadership şi cursurile pot fi recompensate cu până la 27 de credite. Universitatea Hamburger are sedii în Londra, Shangai, Sydney, Sao Paulo, Tokyo şi Beijing.

Şi în alte state s-au dezvoltat aceste facultăţi ale companiilor, precum în India (unde compania tehnologică Infosys are un curs de pregătire de 23 de săptămâni la Centrul lor de Educaţie Globală), iar compania braziliană Petrobas are o universitate energetică în Rio De Janeiro.

În ofertele universităţilor prezente la RIUF pot fi găsite, de asemenea, câteva cursuri neobişnuite. De exemplu, la Universitatea Greenwich, din Londra, se desfăşoară un program de master în Corupţie, Conflict şi Crimă Organizată. La Wesminster University studenţii pot urma un program în Terapii Complementare (precum aromaterapia sau acupunctura), iar la Coventry University se poate studia Ethical Hacking (cum să faci hacking într-un mod etic).

La RIUF, vizitatorii vor avea acces la consiliere gratuită – atât pentru cariera care li se potriveşte cel mai bine, cât şi pentru realizarea aplicaţiei pentru studii în străinătate. De asemenea, zeci de universităţi de pe 4 continente vor fi prezente pentru a răspunde întrebărilor despre tipurile de programe disponibile, posibilităţile de angajare după terminarea cursurilor şi alte aspecte ce ţin de studiul în afara ţării. Pentru a participa la eveniment, e necesară înscrierea pe site.

http://adevarul.ro/educatie/universitar/noul-an-universitar-enou-1_5249e474c7b855ff56e3f9b1/index.html

Noul an universitar e…nou?

Nu am argumente pentru a răspunde afirmativ. Seamănă cu anul trecut destul de bine. O serie de declaraţii recente ale dlui ministru Mihnea Costoiu, dincolo de informaţiile, nu odată obturate de stilul oral, privind intenţii sau acţiuni în curs, unele credibile, altele mai puţin sau deloc, oferă şi câteva paradoxuri sau contradicţii.

Prea multe specializări. Una dintre ele se referă la micşorarea numărului de specializări la nivel licenţă. Sunt prea multe spune domnia sa. Pe baza a ce e făcută afirmaţia? Înţelegem că au fost desfiinţate un număr de specializări încă din vară, dar asta pentru că licenţele lor de funcţionare, acreditările, nu mai fuseseră reînnoite. Bun. Acum aflăm, însă, că “Vom continua analiza atentă a tuturor specializărilor de licenţă şi de master pe care le derulează universităţile, astfel încât, în decembrie 2013, să putem avea noul nomenclator al specializărilor din România, pentru că, în acest moment, cred că sunt multe prea multe specializări, cel puţin de licenţă. Cred că sunt mii, ar trebui reduse masiv.” Deci analiza nu e terminată, nu ştim nici măcar numărul, dar credinţa e că trebuie reduse. Cum? Masiv. Să observăm aici, şi nu e singurul demnitar în înaltă funcţie publică la care apare, contradicţia de tip logic. Ministerul are, însă, consultaţii “cu toată lumea” pentru a ajunge la un sistem de evaluare a calităţii programelor de studii. Cum va decurge procesul de realizare a sistemului? Din nou, argumentul adus e “piaţa muncii”. Că ea ar trebui să fie rezultatul funcţionării unor politici economice coerente, nu se spune nimic. Discuţiile (cu “toată lumea”, inclusiv cu angajatorii) sunt numai o parte a problemei. La nivelul guvernului, însă, ele se poartă mai puţin. În condiţiile unei subfinanţări remarcabile. Eficienţa şi eficacitatea specializărilor sunt rezultatul unui proces de reflecţie şi de acţiune guvernamentală aşa cum s-a întâmplat în Franţa, sub diferite guverne, aşa cum s-a întâmplat în Germania sau Statele Unite. E o miză importantă aici de care, sunt sigur, dl. ministru este conştient. Cu atât mai mult cu cât, grăbiţi cum suntem să ne aliniem repede, încercăm frugal să îndeplinim cerinţe ale Comisiei Europene sau ale UE. Lansăm proiectul cărţilor digitale pentru cei mici, dar nu avem autorizaţia sanitară de funcţionare a şcolii respective.UE a lansat, de pildă, iniţiativa “Deschide Educaţia”, ce va fi sprijinită de două mari programe, Erasmus+ şi Orizont 2020, în scopul creşterii competenţelor digitale. Se estimează că în 2020 90% din ocupaţii vor cere competenţe digitale. Situaţia românească de acum din universităţi arată (cum se vede şi din unele lucrări, articole publicate) că, dincolo de o anume rezistenţă faţă de mediul digital chiar şi la cadre didactice, apare şi o problemă mult mai îngrijorătoare: spaţiul universităţilor, în multe cazuri, nu e adaptat pentru tipul de învăţământ interactiv, cu folosirea intensivă a tehnologiilor informatiei şi comunicării. Coroborată cu numărul studenţilor, problema revelă şi altceva: studenţii ar trebui să folosească spaţiul universitar şi din perspectiva locurilor amenajate tehnologic (nu pe principiul “ avem deschis până la ora 16.00”) conform propriilor lor moduri de gestionare a timpului. Asta implică schimbări majore administrative, de securitate a clădirii şi echipamentelor. Imersiunea în digital periclitează  educaţia face-to-face. E nevoie de un echilibru dar şi de un alt nivel al performativităţii educaţionale.

Pentru ca specializările universitare să fie calitativ superioare nivelului acuzat de angajatori, ai nevoie de formaţiuni de studiu mai mici astfel încât cadrul didactic chiar să se poată ocupa de fiecare student. Asta înseamnă, fireşte, condiţii superioare celor de acum. De spaţiu, de dotare, de relaţii informatizate, dinamice cu serviciile administrative ale facultăţii/universităţii. Cine se bate pentru aceste lucruri? A făcut vreun guvern al României vreo prioritate din asta? O face acum cu Roşia Montană. Dar nu o face cu educaţia. Aurul acela din munte e mai preţios decât aurul acesta al educaţiei. Un paradox care ne costă.

 

Calitate şi finanţare.  Spune dl. ministru: “În momentul în care vorbim de finanţare nu sunt strânse date cu privire la calitatea programelor, nu avem indicatori de calitate. Abia acum dorim să-i colectăm, pentru că CNFIS-ul  nu are elemente. Abia acum construim această bază de date care nu există în România.” Ce înţelegem de aici? Nu avem încă datele, indicatorii de calitate, dar dorim să-i colectăm! Problema e că dacă nu îi ai, nu ai ce strânge. Au încercat mulţi cercetători, sociologi, toţi universitari, sau organisme abilitate oficial (v. ARACIS)  Societatea Academică Română (cu accente critice vizând vulnerabilităţi sistemice), să evalueze  starea de fapt a calităţii în universitate. La fel, comisii ARACIS pe teren, cu ocazia acordării (sau nu) a acreditărilor programelor de studii. Rezultatul: aproape orice iniţiativă sau raport credibil au căzut în malaxorul politic al schimbării de guvern. O întrebare pentru dl. ministru: e ceva bun în ce au făcut antecesorii săi? Doamna Andronescu, dl. Funeriu, dl. Marga? Fragmentarea procesului de ranforsare a învăţământului românesc e datorată şi acestei distrugeri a aproape oricărui rezultat credibil obţinut de antecesori. În plan politic, ar trebui văzut cât timp a deţinut portofoliul de la Educaţie partidul X? Căci decontul “deconstrucţiei” învăţământului nu numai superior trebuie făcut şi în acest fel.

Au trecut şi alţii pe aici. Au rezolvat chestiunea calităţii programelor de studiu, a performanţei specializării dovedită pe piaţa muncii. Asta se face în timp iar rezultatul apare mai încolo. Procesul e unul continuu, upgrade-ul educaţional e vital. Clasificarea universităţilor, care a dat frisoane puternice în sistem, s-a oprit undeva în instanţă. (Acum se caută “toate documentele” la minister). Finanţarea merge după calitate iar calitatea este stabilită cum? Tot aşa cum ministerul procedează şi cu verificarea tezelor de doctorat? Centralizat. Suportul digital de verificare a tezelor prin minister nu mi se pare o idee sănătoasă. Pare că ministerul îşi arogă o prerogativă pe care nu a considerat necesar să o lase la nivelul fiecărei universităţi, al şcolilor doctorale de acolo. Tot aşa cum ar fi trebuit să facă şi în cazul retragerii titlului de doctor cuiva care a comis o fraudă academică. Doar şcoala doctorală e aceea care propune acordarea titlului.

Deficitul forţei de muncă. E sesizabil, spune dl. ministru, mai ales în cazul inginerilor şi medicilor.El va fi constant dacă inginerii şi medicii nu vor avea condiţii pentru a-şi pratica profesia în propria ţară. A da 15.000 euro olimpicilor pentru proiecte de cercetare dar …ca să rămână în ţară arată mentalitatea nenorocită care substituie problema corectă, dezvoltarea profesională, de cercetare întrun mediu favorizant, cu soluţia incorectă, joasă, a unui fel de “mită patriotică”. Ce faci cu ceilalţi cercetători? La prima vedere pare o idee bună. La o a doua, ceva nu pare în regulă. Cum nu e cu  Cercetarea în ansamblu. Modul incorect în care arată, la nivelul evaluării, raportul dintre ştiinţele “hard” şi cele “soft” (mai ales cele din zona umanistă şi vocaţională) spune mult despre o vulnerabilitate de sistem. Tratarea inadecvată a domeniilor creative care ar putea  stimula dezvoltarea industriilor creative, fapt care duce la crearea nu numai a locurilor de muncă, ci şi la o dezvoltare de tip trans-sectorial, ne va costa destul de mult. Învăţământul universitar este, la noi, încă tributar modelului de gândire lipsit de dinamica transversalităţii: nu numai că nu încurajăm mobilitatea creditelor, dar nici pe aceea a pachetelor curiculare pe specialităţi. Şcoala pare în continuare făcută după chipul profesorului şi al inflaţiei birocratice a administraţiei centrale, şi mai puţin după acela al studentului.

Despre credibilitate. Observ o diminuare a încrederii în ceea ce oferă, creează, produc programele de studii. Desigur, mă bazez pe ceea ce percepţia domeniului Educaţiei în spaţiul public oferă în fiecare zi. Pe lipsa de motivaţie a multor candidaţi la facultate. Pe impactul negativ al derapajelor de la etica cercetării şi a obţinerii titlurilor ştiinţifice. Pe frustrarea multor oameni talentaţi din domeniul Educaţiei care, ca şi acei olimpici sau tineri specialişti care vor să plece din ţară, doresc ca problemele educaţiei să fie rezolvate nu să fie prost puse. Credibilitatea sistemului este credibilitatea însumată a celor care îl susţin. Faptul că sunt absolvenţi care fac un masterat pentru că aşa îşi termină studiile universitare, dar fără să specializeze, fără să fie master în ceva decredibilizează. Un plagiat dovedit decredibilizează. O lipsă de coerenţă a administraţiei decredibilizează. Subfinanţarea cronică a Educaţiei decredibilizează. Mimarea europenizării când şcoala ta nu are grup sanitar sau peretele ei stă să cadă, decredibilizează. Ar fi nevoie de rezolvarea lucrurilor simple care să reinstaureze încrederea în Educaţie, în universitate, altfel decât am fost obişnuiţi să gândim până acum. Comparaţiile cu trecutul sunt mai puţin eficiente. Ar trebui să învăţăm să gândim şi mai ales să acţionăm din perspectiva viitorului. Când o şcoală pregăteşte un copil pentru prezent, ceva nu e bine. Copilul acela se va dezvolta în alt timp decât cel al pregătirii lui. Cum o va face dacă nu a primit ce îi e necesar pentru viitor ?

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013100191586/Social/Care-sunt-cele-mai-ciudate-Facultati-de-la-RIUF-Universitatea-de-Magie-te-invata-cum-sa-vrajesti-angajatorul.html

Care sunt cele mai ciudate Facultăți de la RIUF. Universitatea de Magie te învață cum să „vrăjești“ angajatorul

Pentru a răspunde cerințelor unei piețe veșnic dinamice, universitățile internaționale au dezvoltat programe de licență sau master care pot părea ciudate, de la o Facultate de Magie până la Facultatea Hamburger, există cursuri în domenii de tot felul. Alegerea programului în funcție de abilitățile personale și accentul pus pe partea practică în facultate, face ca angaja­bilitatea după terminarea studiilor să fie mai mare, pentru că pasiunea poate să ajute la obținerea unor rezultate foarte bune în domeniul ales de viitorii absol­venți.
Pentru a afla mai multe informații despre programe și specializări, dar și pentru a beneficia de consiliere gratuită în carieră, cei interesați de studiul în afara țării pot veni la RIUF-The Roma­nian International University Fair-care va avea loc la sfârșitul lunii în Bucu­rești, Constanța și Timișoara.

Universitatea de Magie

Frăția Internațională a Magicienilor a dezvoltat o curriculă de magie, care este alcătuită din 24 de lecții. Acestea sunt acompaniate de materiale printate, cărți și DVDuri. Cărțile sunt bogate în ilustrații și imagini, pentru a ajuta la asimilarea tehnicilor și exercițiilor de magie. Cursurile pot fi descărcate și urmate online. De asemenea, în universitățile din Marea Britanie există și numeroase societăți (grupări ale studenților interesați de un anumit subiect), în care participanții au cursuri și evenimente de magie, existând chiar o convenție națională, în care sunt prezenți magicieni din întreaga țară.

Cursuri McDonalds sau Starbucks

Pentru a pregăti mai bine viitori angajați în activitățile specifice lor, companii precum McDonalds, Starbucks sau Walmart au dezvoltat cursuri proprii, certificate de Consiliul American responsabil de aprobarea, acreditarea și evaluarea cursurilor universitare. Aceste cursuri organizate de companii au un număr de credite asociat, pe care facultățile hotărăsc dacă să le accepte sau nu. Astfel, Starbucks oferă cursuri numite Barista 101 (denumirea barmanilor din cafenele), în care aceștia învață și cum să prepare cafeaua, dar și abilități de management. De asemenea, McDonalds a dezvoltat Hamburger University, în care se predau cunoștințe de business și leadership și cursurile pot fi recompensate cu până la 27 de credite. Universitatea Hamburger are sedii în Londra, Shangai, Sydney, Sao Paulo, Tokyo și Beijing.

În ofertele universităților prezente la RIUF pot fi găsite, de asemenea, câteva cursuri neobișnuite. De exemplu, la Universitatea Greenwich, din Londra, se desfășoară un program de master în Corupție, Conflict și Crimă Organizată. La Wesminster University studenții pot urma un program în Terapii Comple­mentare (precum aromaterapia sau acupunctura), iar la Coventry University se poate studia Ethical Hacking (cum să faci hacking într-un mod etic).La RIUF, vizitatorii vor avea acces la consiliere gratuită – atât pentru cariera care li se potrivește cel mai bine, cât și pentru realizarea aplicației pentru studii în străinătate. De asemenea, zeci de universități de pe patru continente vor fi prezente pentru a răspunde întrebărilor despre tipurile de programe disponibile, posibilitățile de angajare după terminarea cursurilor și alte aspecte ce țin de studiul în afara țării. Pentru a participa la eveniment, e necesară înscrierea pe site-ul Riuf.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/facultati-neobisnuite-din-strainatate-care-iti-garanteaza-un-job-bine-platit-1059648.html

Facultăți neobișnuite din străinătate care îți garantează un job bine plătit

În plină “curățenie” a specilizărilor inutile de licență și master din România, universitățile străine pun pe picioare programe neobișnuite de studii, însă extrem de bine gândite, astfel încât studenții să-și poată urma pasiunea, fără a-și sacrifica oportunitățile de carieră. Printre cele mai interesante programe universitare din lume se numără cele oferite de Facultatea Hamburger sau cea de Magie.

Succesul acestor cursuri are o singură explicație. Tinerii, care sunt încurajați să își aleagă studiile în funcție de pasiuni și interese, își petrec mare parte din timp făcând practică. În timp, entuziasmul lor se oglindește în rezultatele foarte bune, iar de acolo până la obținerea unui job nu mai e decât un pas.

După un astfel de sistem funcționează și Universitatea de Magie Fraţia Internaţională a Magicienilor, a cărei curriculă de magie e alcătuită din 24 de lecţii. Acestea sunt acompaniate de materiale printate, cărţi şi DVD-uri bogate în ilustraţii şi imagini, pentru a ajuta la asimilarea tehnicilor şi exerciţiilor de magie. Cursurile pot fi descărcate şi urmate online.

De asemenea, în universităţile din Marea Britanie există şi numeroase societăţi (grupări ale studenţilor interesaţi de un anumit subiect), în care participanţii au cursuri şi evenimente de magie, existând chiar o convenţie naţională, în care sunt prezenţi magicieni din întreaga ţară.

Facultatea McDonalds sau Starbucks

Pentru a pregăti mai bine viitori angajaţi în activităţile specifice lor, companii precum McDonalds, Starbucks sau Walmart au dezvoltat cursuri proprii, certificate de Consiliul American responsabil de aprobarea, acreditarea şi evaluarea cursurilor universitare. Aceste cursuri organizate de companii au un număr de credite asociat, pe care facultăţile hotărăsc dacă să le accepte sau nu.

Astfel, Starbucks oferă cursuri numite Barista 101 (denumirea barmanilor din cafenele), în care aceştia învaţă şi cum să prepare cafeaua, dar şi abilităţi de management. De asemenea, McDonalds a dezvoltat Hamburger University, în care se predau cunoştinţe de business şi leadership şi cursurile pot fi recompensate cu până la 27 de credite. Universitatea Hamburger are sedii în Londra, Shangai, Sydney, Sao Paulo, Tokyo şi Beijing.

Cursuri neobișnuite există și la Universitatea Greenwich, din Londra, unde se desfăşoară un program de master în Corupţie, Conflict şi Crimă Organizată. La Wesminster University studenţii pot urma un program în Terapii Complementare (precum aromaterapia sau acupunctura), iar la Coventry University se poate studia Ethical Hacking (cum să faci hacking într-un mod etic).

Pentru a afla mai multe informaţii despre programe şi specializari, dar şi pentru a beneficia de consiliere gratuită în carieră, cei interesaţi de studiul în afara ţării pot veni la RIUF-The Romanian International University Fair-care va avea loc pe 19-20 octombrie la Sala Palatului din Bucureşti, pe 22 octombrie la Hotel Ibis din Constanţa şi pe 24 octombrie la Hotel Continental din Timişoara. La RIUF, vizitatorii vor avea acces la consiliere gratuită – atât pentru cariera care li se potriveşte cel mai bine, cât şi pentru realizarea aplicaţiei pentru studii în străinătate.

De asemenea, zeci de universităţi de pe 4 continente vor fi prezente pentru a răspunde întrebărilor despre tipurile de programe disponibile, posibilităţile de angajare după terminarea cursurilor şi alte aspecte ce ţin de studiul în afara ţării. Pentru a participa la eveniment, e necesară înscrierea pe site.