Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 1.04.2014

PREUNIVERSITAR

 

VIDEO Elevii de la Şaguna au câştigat un concurs organizat de NASA şi au fost invitaţi în SUA să-i cunoască pe astronauţi

Un grup de opt elevi din clasa a XI-a de la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” Braşov a câştigat premiul I la concursul NASA Ames Space Settlement Design Contest 2014, cu proiectul „Renaissance II“. Un alt elev, din clasa a VI-a a luat locul al doilea, la categoria sa de vârstă, cu proiectul „The God’s Kite”. La competiţie au participat peste 800 de lucrări din toată lumea. Echipa de la Şaguna, formată din opt elevi de clasa a XI-a de la clasele de matematică-informatică şi ştiinţe au câştigat marele premiu. Elevii au construit un oraş spaţial pentru o comunitate de maxim 300.000 de oameni, dar nu în condiţii de imponderabilitate, ci în câmp gravitaţional. Practic oraşul lor imită mediul de viaţă de pe pământ, iar oamenii pot trăi, se pot dezvolta şi pot folosi resurse pe care apoi să le recicleze. Lucrarea elevilor a presupus multă imaginaţie, dar mai ales date ştiinţifice. A fost o adevărată muncă de proiectare în programul Autocad şi de cercetate în acelaşi timp, deoarece ştiinţa este foarte important pentru NASA. Echipa a fost formată din Andrei Plămădeală, Codrin Popa, Alexandra Răfoi, Bianca Iftimie, Ioana Belcin, Victoria Ciociu şi Roberta Tripea. Un alt premiu, un loc II la categoria de vârstă 13 ani a mers la Răzvan Boie, un elev în clasa a VI-a. „The God’s Kite” este o ministaţie spaţială pe care oamenii pot trăi în cazul în care pământul s-ar distruge. Oamenii pot supravieţui pe staţie până când găsesc o nouă planetă pe care să o populeze. Staţia are absolut tot ce trebuie, de la blocuri de locuinţe, până la o vegetaţie care să asigure oxigenul, dar şi animale şi culturi agricole pentru asigurarea hranei. Datorită rezultatelor lor, elevii au fost invitaţi în 13 mai, Los Angeles la sediul NASA pentru a-i cunoaşte personal pe cei mai faimoşi astronauţi ai lumii. Elevii au nevoie însă de sponsori deoarece liceul nu dispune de fonduri pentru deplasare. În total, cheltuilile de transport şi cazare pentru cei nouă elevi şi doi profesori însoţitori se ridică la 30.000 de dolari. Cei care doresc să îi ajute pe aceşti elevi excepţionali pot contacta conducerea Colegiului Naţional Andrei Şaguna. Colegiul Andrei Şaguna este cel mai bun din Braşov şi se află în top zece naţional. Are promovabilitate 100% la Bacalaureat, dar şi la evaluarea naţională, deoarece are şi clase de gimnaziu. Dovadă a calităţii elevilor stau şi rezultatele la Olimpiadă. Nu mai puţin de 61 de elevi de la Şaguna s-au calfiicat la faza naţională a olimpiadelor la toate disciplinele, de la cele tehnice, până la cele de uman, limbi străine şi sport. „ Aceste rezultate sunt de fapt o continuitate a activităţii noastre. Numărul elevilor care s-au calificat la faza naţională a olimpiadelor este într-adevăr excepţional, mai ales că avem mulţi elevi şi de la clasele V-VIII. Lista nu este încă închisă, deoarece se mai aşteaptă rezultatele la geografie. Acum au venit şi acest premii de NASA. Elevii noştri au făcut două proiecte excepţionale, mai ales că noi suntem la prima participare. În anii viitori suntem siguri că numărul premiilor va fi şi mai mare“, a spus Dorel Agache, directorul Colegiului Andrei Şaguna.

Sursa: Adevarul.ro

 

Din septembrie, elevii din învăţământul primar vor putea învăţa şah la şcoală, în cadrul unui nou curs opţional

Din septembrie 2014, elevii din învăţământul primar vor putea studia la şcoală opţionalul „Educaţia prin Şah”, la clasele întâi şi a II-a. Jocul este menit să le dezvolte micuţilor abilităţile de observaţie şi de interpretare. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a aprobat, prin ordin de ministru, programele şcolare pentru disciplina opţională „Educaţie prin şah”, pentru anul I şi anul al II-lea de studiu, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei. Acestea intră în curriculum la decizia şcolii pentru învăţământul primar şi vor putea fi folosite începând cu anul şcolar 2014-2015. Elevii vor avea ocazia să se familiarizeze cu tabla de şah, cu regulile de joc şi să decodifice semnificaţia semnelor convenţionale utilizate în partida de şah. Exerciţiile de interpretare, observaţia, simularea unor situaţii de joc, calculul unor variante de joc sunt etape pe care elevii le vor parcurge în cei doi ani de studiu. Programele au fost realizate în urma consultărilor cu specialiştii din cadrul Federaţiei Române de Şah. Rolul şahului în dezvoltarea copiilor Un număr impresionant de studii ştiinţifice arată potenţialul pe care jocul de şah îl are în dezvoltarea capacităţilor mentale, aptitudinilor şi calităţilor, evindenţiind faptul că şahul are un impact pozitiv mai ales asupra şcolarilor mici. Iată şi câteva beneficii ale jocului minţii: • Creşte coeficientul de inteligenţă; • Dezvoltă abilităţile de rezolvare a problemelor, învăţând elevii să ia decizii dificile în mod independent; • Îmbunătăţeşte capacitatea de comunicare şi aptitudinea de a identifica modele de gândire şi acţiune; • Oferă oportunităţi practice pentru luarea de decizii rapide şi corecte sub presiunea timpului, abilitate ce poate folosi la performanţele de la examenele şcolare; • Dezvoltă memoria, abilităţile de citit, lingvistice şi matematice; • Dezvoltă gândirea critică, creativă; • Învaţă elevii să gândească logic şi eficient, să selecteze cea mai bună variantă din nenumărate posibile; • Oferă provocări elevilor supradotaţi şi îi ajută pe elevii cu performanţe scăzute să studieze şi să depună eforturi pentru excelenţă; • Demonstrează importanţa unei planificări flexibile, a concentrării şi acceptării consecinţelor propriilor decizii; • Îi captivează în egală măsură pe băieţi şi pe fete, indiferent de abilităţile lor naturale şi de mediul socio-economic de provenienţă; • Îi învaţă pe elevi cum să câştige şi să piardă în mod elegant; • Posedă un limbaj internaţional, poate fi o sursă de interes, amuzament şi satisfacţie; • Contribuie la dezvoltarea încrederii în sine şi a imaginii de sine, fără o supradimensionare a ego-ului, de vreme ce anumite pierderi sunt inevitabile, chiar şi pentru campionii mondiali; • Prin jocul de şah, elevii se ataşează mai mult de şcoală, acesta fiind un loc în care se desfăşoară activităţi interesante. Opţionale de Filosofie, Educaţie Financiară şi Educaţie pentru Societate Elevii au deja trei opţionale introduse anul acesta în învăţământul primar. Este vorba de „Educaţie pentru societate”, studiată la clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, „Filosofie pentru copii”, la clasa a III-a sau a IV-a şi „Educaţie financiară”, la clasele a III-a şi/sau a IV-a. Cele trei discipline fac parte din curriculum la decizia şcolii pentru învăţământul preuniversitar, adică materiile opţionale care sunt alese de către conducerile şcolilor în funcţie de preferinţele elevilor, ale părinţilor şi de pregătirea personalului didactic. Disciplina „Educaţie pentru societate” poate fi studiată succesiv, într-un singur an şcolar sau pe parcursul a doi – trei ani. Elevii vor învăţa elemente de conduită moral – civică şi modul în care se aplică acestea în contexte reale de viaţă. La disciplina „Filosofie pentru copii”, elevii vor învăţa etapele pe care le implică rezolvarea unei probleme date, cum să susţină un punct de vedere, dar şi cum să respecte punctele de vedere ale celuilalt. Programa pentru „Educaţie financiară” răspunde unei iniţiative dezvoltate de Comisia Europeană în toate statele membre ale UE şi îşi propune educarea consumatorului şi dezvoltatea receptivităţii elevilor pentru domeniul financiar. Programa pentru „Educaţie financiară” a fost elaborată în colaborare cu serviciul de educaţie al Băncii Naţionale Române, care a pilotat cursurile pentru această disciplină în mai multe unităţi şcolare, încă din anul 2010-2011.

Sursa: Adevarul.ro

 

Peste 40.000 de locuri asigurate în grădiniţele din Capitală anul viitor. Vor fi acceptaţi şi copiii mai mici de 3 ani

În anul şcolar viitor 2014-2015 se vor organiza peste 1.560 de grupe în grădiniţele din Capitală, ceea ce înseamnă că vor fi locuri asigurate pentru aproximativ 40.000 de copii, susţin oficialii, care anunţă că vor fi acceptaţi la grădiniţă copii începând de la vârsta de doi ani şi jumătate. Peste 1.560 de grupe în grădiniţele din Capitală vor fi în anul şcolar 2014-2015, dintre care aproape 85% cu program prelungit, respectiv 1.329 de grupe, a declarat luni, pentru Mediafax, inspectorul general şcolar Constantin Trăistaru. „Estimăm că sunt 25.000 de copii ce pot fi reînscrişi. Totodată, fac precizarea că vom coborî vârsta de reînscriere spre 2,5 ani, din cauza lipsei creşelor. Părinţii cu copii sub trei ani ne-au cerut să înscriem copiii în grădiniţe, întrucât nu au cu cine să-i lase”, a spus Constantin Trăistaru. Acesta a pecizat că, pentru anul şcolar 2014-2015, pot fi asigurate în grădiniţe locuri pentru aproximativ 40.000 de copii. Numărul locurilor din creşe a scăzut de cinci ori în ultimii 20 de ani Specialiştii Ministerului Muncii atrag atenţia că scăderea drastică a capacităţii creşelor din ţară ca unităţi de educaţie timpurie pune în pericol asigurarea respectării dreptului la educaţie pentru copiii de vârstă mică. Aceştia vorbesc de o reducere de la aproape 77.000 de paturi în creşe, în 1990, la aproape 20.000, în 2001 şi mai puţin de 15.000 în anul 2010. În ceea ce priveşte grădiniţa, diferenţe apar şi între rural şi urban: ponderea copiilor care frecventează grădiniţa în totalul copiilor de vârstă preşcolară este cu aproximativ 6 puncte procentuale mai redusă în rural. Cea mai mare diferenţă apare în cazul copiilor de trei ani (peste 86% dintre copiii de această vârstă din mediul urban merg la grădiniţă în comparaţie cu aproximativ 70% în rural), principala problemă fiind distanţa mare faţă de grădiniţă. Specialiştii mai spun că integrarea copiilor de la vârste fragede, cel puţin începând cu grădiniţa, poate asigura „parcurgerea cu succes a etapelor următoare de educaţie”. Oricum, la nivelul anului 2011, România era cu peste 10% sub ţinta stabilită la nivel UE pentru 2020 în ceea ce priveşte participarea la învăţământul preşcolar (grupa de vârsta 4-5 ani) de 95%.

Sursa: Adevarul.ro

 

500 de judecători şi procurori s-au oferit să predea educaţia juridică în şcoli

Aproximativ 500 de judecători şi procurori s-au înscris până acum pe listele specialiştilor care le vor preda voluntar şi gratuit elevilor educaţie juridică din şcoli. Cursurile au început deja în mai multe şcoli din ţară. Luni dimineaţă a avut loc, la sediul Ministerului Educaţiei, videoconferinţa comună a reprezentanţilor instituţiilor care au semnat pe 31 octombrie 3013, Protocolul de colaborare privind educaţia juridică în unităţile de învăţământ. Este vorba de Ministerul Educaţiei, Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Consiliul Superior al Magistraturii. Prin acest proiect, procurorii şi judecătorii le vor preda educaţie civică elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a, urmând să-i înveţe noţiuni simple despre justiţie. Procurorii, judecătorii şi personalul de specialitate care vor participa la aceste activităţi sunt selectaţi de reprezentanţii Ministerului Public şi de cei ai Consiliului Superior al Magistraturii. Activitatea derulată de ei nu constituie activitate didactică şi se va realiza în mod voluntar şi neremunerat. Scopul videoconferinţei de luni a fost acela de a canaliza eforturile ce vor fi depuse, în întreaga ţară, în procesul de implementare a Protocolului şi de a facilita contactul dintre părţile implicate, adică inspectoratele şcolare, judecătorii şi procurorii, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.  Magistraţii pot participa la implementarea proiectului, atât în timpul programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” (7-11 aprilie 2014), cât şi pe parcursul întregului an şcolar. Videoconferinţa a fost coordonată de ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, ministrul Justiţiei, Robert Cazanciuc, procurorul general al României, Tiberiu Niţu, şi Florentina Gavadia, membru CSM. Au participat reprezentanţi ai inspectoratelor şcolare, ai Curţilor de Apel, ai tribunalelor şi ai parchetelor judeşene/al municipiului Bucureşti. Un proiect de educaţie juridică se derulează deja în câteva şcoli din Capitală O oră pe zi, timp de o săptămână, elevii claselor a IX-a află de la poliţişti, judecători, procurori şi psihologi cum să se ferească de pericole şi cum să nu cadă pradă tentaţiilor precum, droguri, ţigări sau alcool, în cadrul unui proiect derulat în şase licee din Bucureşti. Proiectul, în care specialiştii implicaţi fac voluntariat, are ca scop final introducerea unei noi materii în şcoală, care să fie predată chiar de profesionişti: educaţia juridică. Carmen Toma, directorul Liceului „Alexandru Vlahuţă“, unde săptămâna trecută a avut loc o astfel de întâlnire, susţine că introducerea unei astfel de materii ar avea numeroase beneficii pentru elevi. „Nu am putea să o predăm noi, pentru că adolescenţii au foarte multe întrebări şi dacă nu eşti de specialitate sunt unele întrebări cu care te închid. Din punctul meu de vedere, Ministerul Educaţiei ar trebui să dezvolte o serie de parteneriate prin care specialişti din diverse domenii să vină să le vorbească elevilor despre subiecte importante. La ora actuală, chemi un avocat la clasă doar dacă într-adevăr cunoşti unul”, a explicat Carmen Toma.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO FOTO Bătaie în şcoală. Trei liceeni din Argeş au ajuns la spital după ce s-au lovit cu scaunele

Şase elevi de la Grupul Şcolar Auto din Curtea de Argeş s-au bătut, în această dimineaţă, în incinta şcolii. Tinerii şi-au împărţit pumni, după care, unul dintre ei a rupt picioarele de la un scaun şi a lovit în stânga şi dreapta, lovind pe unul dintre ei, în cap.Spiritele s-au încins în urma unor discuţii purtate pe reţelele de socializare, în acest week-end. Conflictul a avut loc, în această dimineaţă, în incinta Grupului Şcolar Auto din Curtea de Argeş. Şase tineri au încins o bătaie zdravănă, ceilalţi elevi uitându-se iniţial la ei, cum îşi impart pumni. Când gluma s-a îngroşat şi un adolescent a  rupt picioarele de la scaune şi a lovit pe unul dintre ei în cap, disperaţi, elevii care asistau, au  fugit către cancelarie, dar pe drum s-au întâlnit cu unul dintre profesori, care de altfel, a calmat şi spiritele. Scenele au fost surprinse pe camerele de supraveghere de pe holul liceului, ceea ce îi va ajuta pe anchetatori să facă lumină în acest caz. Neinţelegerile dintre cele două grupuri au apărut în urma unor conversaţii avute pe facebook, la sfârşitul săptămânii trecute. Astăzi, când au mers la şcoală, au vrut să regleze conturile. Toţi cei care s-au bătut sunt elevi la Grupul Şcolar Auto , în clasele a XI-a, şi au vârste cuprinse între 17 şi 18 ani. În urma încăierării, trei elevi au fost răniţi, unul dintre ei având capul spart. La liceul au ajuns echipaje de la Ambulanţă, tinerii fiind transportaţi la Spitalul din Curtea de Argeş. Unul dintre ei a fost diagnosticat cu traumatism cranio cerebral, iar plaga i-a fost suturată. ”Starea celor trei tineri este stabilă. Nu au necesitat internare.”, a spus doctorul Ionela Dăneţ, directorul Spitalului Curtea de Argeş. În timp ce îşi ştiau odraslele la orele de curs, acestea încingeau o bătaie pe cinste. Părinţii celor implicaţi în scandal au fost anunţaţi de incident de către directorul şcolii şi au mers  într-un suflet să vadă ce s-a întâmplat. ”Copilul meu este ţigan şi de-asta râdeau toţi de el, nu-l lăsau să intre în şcoală, mereu venea acasă şi îmi spunea că îl şicanează”, a spus Eleonora Puiu, mama unui dintre elevii bătuţi. De asemenea, trei agresori au fost duşi la poliţie şi au dat declaraţii, pentru a se stabili cu certitudine cine se face vinovat. ”Cercetările continuă în acest caz. De menţionat este faptul că numărul infracţiunilor comise în rândul elevilor este în creştere şi tocmai de aceea vom organiza acţiuni de prevenire.”, a spus comisar şef Ionel Ispir, şeful Poliţiei Argeş. Şi inspectoratul şcolar a demarat o anchetă în acest caz.Tocmai de aceea, în această după-amiază, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Argeş a mers la liceul cu pricina pentru a sta de vorbă cu conducerea, dar şi cu elevii. ”În funcţie de rezultatul anchetei vom lua măsurile care se impun şi anume, fie scăderea notei la purtare, fie exmatricularea, în funcţie de garvitatea faptei.”, a precizat Florin Gardin, şeful ISJ Argeş.

Sursa: Adevarul.ro

 

Invitaţie la dezbatere: uniforme şcolare obligatorii?

Simulările din ultimele săptămâni pentru testele naţionale ne-au făcut iarăşi să discutăm despre învăţământul românesc şi despre actul de educaţie care are loc, zi de zi, atât în şcolile bucureştene, cât şi din celelalte oraşe. Sunt un om care, în calitate de viceprimar al Sectorului 6, mă întâlnesc zilnic cu sute de oameni, iar cu alţi câteva zeci, din alte oraşe ale ţării, iau contact săptămânal. Subiectul educaţiei şi a ce se întâmplă în şcoli apare de fiecare dată în discuţie. Nu este nimic ieşit din comun: este normal ca oamenii să fie interesaţi de educaţia copiilor lor şi şansa cu care aceşti copii pleacă în viaţă. Dacă ar exista un panaceu, o soluţie universală, pe care să o putem aplica şcolilor româneşti pentru ca, începând cu ziua de mâine, părinţii şi profesorii să nu mai ducă grija elevilor şi studenţilor, nu am pregeta niciun efort şi am aplica această soluţie. Din păcate, nu există o astfel de soluţie magică. Există însă soluţii mai mici, care aplicate zi de zi pot face ca actul de învăţământ să fie mai eficient şi mai util pentru elev, mai satisfăcător pentru părinţi şi mai motivant pentru profesor. Una dintre aceste soluţii, aşa cum a reieşit ea din zecile, dacă nu chiar sutele, de discuţii cu profesori, cu părinţi sau bunici, ar fi uniforma în şcoli. Ca şi voi, cei care citiţi acum acest text, prima dată am ridicat din sprâncene şi am zâmbit. Ştiu că, în generaţia mea, opiniile nu erau deloc favorabile unei asemenea idei, că mulţi se gândeau imediat la vremurile de tristă amintire de dinainte de Revoluţie. Uniforma şcolară reprezenta un simbol al unor vremuri pe care le-am depăşit de mult, al unei mentalităţi la care nu mai vrem să ne întoarcem. Dar, dincolo de toate aceste reacţii instinctive pe care eu şi cei mai în vârstă decât mine le-am avut la auzul ideii de a introduce uniforma în şcoli, întrebarea care se pune este dacă introducerea uniformei obligatorii în şcoli este benefică pentru actul de educaţie, dacă ea face bine sau rău performanţei elevilor în şcoli? Aşa că, după ce am auzit ideea o dată şi am ridicat din sprâncene şi am zâmbit, atunci când am auzit ideea a doua oară şi apoi a treia oară şi apoi a patra oară, m-am dus să-mi fac temele. Şi am descoperit o întreagă literatură de specialitate. Cărţi, studii, cercetări, sondaje, toate conţineau informaţii şi argumente pro şi contra acestei idei. Parte din aceste argumente mi-au fost oferite şi în cadrul numeroaselor discuţii pe care le-am avut deja cu cetăţenii din sectorul 6. În general, profesorii sunt cei mai mari susţinători ai ideii. În rândul părinţilor şi bunicilor, opiniile sunt împărţite, deşi tendinţa este una de încurajare. Cu elevii, ca să fiu diplomat, lucrurile nu sunt tocmai uşor de lămurit :). Nu ştiu, în acest moment, dacă introducerea de uniforme obligatorii în şcolile din Sectorul 6 este o idee bună. Ceea ce ştiu este că subiectul este extrem de important pentru elevi, pentru părinţi, pentru bunici şi pentru profesori. Aşa cum sunt sigur că se întâmplă cu fiecare dintre voi, am argumentele mele pro şi contra. Aşa cum v-am spus deja, există numeroase studii care relevă date incredibile: de la o scădere a violenţei în şcoli şi la minimizarea elementelor care pot reprezenta distrageri, până la îmbunătăţirea rezultatelor şcolare, la îmbunătăţirea mediului educaţional şi la dezvoltarea  unui comportament pozitiv al elevilor, până la discuţii despre indvidualitatea elevului şi nevoia sa de liberă exprimare, fiecare tabără are motivele de a-şi susţine cu tărie punctul de vedere. Ce contează însă cel mai mult acum şi în perioada care va veni este să avem această conversaţie importantă despre uniformele şcolare obligatorii în şcolile din sectorul 6. Ca viceprimar, îmi asum aşadar sarcina de a fi eu iniţiatorul şi susţinătorul unui asemenea dialog. În săptămânile şi lunile care urmează, atât în mediul online, cât mai ales în cel offline, în şcoli şi în preajma lor, în orice loc în care ne putem face vocea auzită, intenţionez, prin ceea ce pot eu face şi prin ceea ce putem face împreună, să generăm o dezbatere cât mai amplă, care să ne spună ce e de făcut pe mai departe. Împreună cu echipa mea, vă aştept să discutăm în şcoli, la şedinţele cu părinţii, în pieţe, chiar la întâlnirile asociaţiilor de locatari, pe blog şi pe Facebook despre ce credeţi despre propunere. Nu am crezut şi nu cred că politicienii trebuie şi pot lua o decizie fără a asculta şi a cumpăni bine înainte. Cu atât mai mult cred că aceste decizii trebuie extrem de bine cântărite când ele sunt într-un domeniu atât de important precum educaţia. Îmi iau angajamentul ca, în funcţie de rezultatul acestei dezbateri, să susţin în faţa politicienilor punctul de vedere dominant. Aşa vom şti cel mai bine dacă ar fi bine sau nu să introducem uniformele obligatorii în şcolile din sector, pentru că voi, cetăţenii acestui sector, v-aţi pronunţat. Unele dintre argumentele pro şi contra vi le voi prezenta chiar eu, în zilele următoare. Dar speranţa mea este că multe alte voci, de o parte sau de alta, mi se vor alătura. Doar spunând ce credem şi argumentând credinţele noastre, doar participând la conversaţie, putem aveam un impact real asupra parcursului vieţii noastre şi putem transforma ideile care ne animă în ceva concret, ajutându-ne pe noi şi comunitatea în care trăim. Vă invit la dialog!

Sursa: Adevarul.ro

 

”Şcoala Altfel” la Alexandria : Concurs de înot, acţiuni edilitare şi întâlniri cu personalităţi marcante

Primăria Alexandria  a pregătit o serie de acţiuni pentru elevii din oraş, în cadrul Programului ” Şcoala Altfel”. Elevii sunt invitaţi în săptămâna ” Şcoala Altfel” la un concurs de înot care se va desfăşura la Ştrandul Vedea în ziua  de 8 aprilie, începând cu ora 18.00. Pot participa copii cu vârste cuprinse între 6 şi 18 ani. Înscrierile se fac la recepţia Ştrandului Vedea, până la data de 7 aprilie.

Tot în cadrul săptămânii ” Şcoala Altfel”, primăria invită copiii din oraş la o acţiune de curăţenie. În data de 8 aprilie, între orele 9.00-16.00, acţiunea se va desfăşura pe strada Libertăţii, zona pietonală. În cadrul aceluiaşi program, municipalitatea a pregătit acţiuni dedicate elevilor de liceu. Întâlnirile se adresează elevilor de liceu şi  vor avea loc în sala de şedinte a primariei.

Potrivit anunţului făcut de municipalitate , la întâlniri vor participa grupuri de câte 20 de elevi de la fiecare liceu din Alexandria, care vor fi selectaţi de unităţile de învăţământ.

Prima întâlnire este programată pentru data de 10 aprilie, când elevii se vor putea întâlni cu Bogdan Gamalet, realizator de emisiuni la Realitatea TV. În data de 11 aprilie, la ora 11.30,  este programată o întâlnire cu actriţa Maia Morgenstern.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Adevărata Oră a Pământului. Poiana Dobrogei, împădurită cu mii de puieţi de stejar şi frasin

Elevii şcolii şi ai liceului din Topolog şi pădurarii din Ciucurova au sărbătorit altfel Ora Pământului. Sâmbătă, 29 martie, ei au plantat 1.200 de puieţi de stejar, paltin şi frasin în Poiana Dobrogei. Sâmbătă dimineaţă, copiii şi pădurarii s-au înarmat cu sape, lopeţi şi puieţi şi s-au îndreptat spre Pepiniera Panduru, zonă cunoscută sub numele de Trei Izvoare sau Poiana Dobrogei. Pe terenul pregătit din toamnă, s-au săpat gropi şi s-au plantat puieţi. Treaba a fost împărţită echitabil: cei mari au săpat, iar cei mici au plantat puieţii, după care au bătătorit pământul din jurul firavei plante. Cosmin Costache este elev la Şcoala gimnazială din Ciucurova. Îi place pădurea, mai ales că tatăl său, pădurar fiind, l-a luat de mic în codrii Dobrogei şi i-a spus poveşti vânătoreşti. Băiatul nu a mai plantat până acum un copac în pădure, ci a ajutat în livada din gospodărie, acolo unde au mai mulţi vişini şi cireşi. Îi place aerul curat al pădurii şi tocmai de aceea ştie şi să respecte plămânul verde al omenirii. Lecţia de mediu Directoarea şcolii, Mariana Costache, a venit şi ea pentru a da o mână de ajutor. Este din Hârşova, dar de 14 ani locuieşte în Ciucurova, unde şi-a urmat soţul, un ucrainean fălos. Nu a regretat niciodată alegerea făcută şi spune că s-a îndrăgostit de zona minunată. Este profesoară de istorie şi geografie, însă sâmbătă ea a predat lecţia de mediu. Alături de copiii de la şcoala din Ciucurova au fost şi elevii Liceului Tehnologic din Topolog, unde s-a înfiinţat din acest an o clasă de pădurari. Alături de ei a fost directoarea unităţii de învăţământ, Virginia Ciobanu. „Nu am stat bine la notele la Bacalaureat, dar am spus că cineva trebuie să fie şi la sapă“, spune cadrul didactic. Cel mai harnic a fost Ionuţ Dragnea, elev în clasa a X-a, de altfel, cel care învaţă şi cel mai bine, cea mai mică notă a lui fiind 7. „Îmi place să fiu pădurar. Aici este aer curat. La şcoală învăţăm cum se fac gropile, cum se taie copacii din pădure“, spune băiatul. Pasiunea pentru pădure a moştenit-o de la tatăl său, pădurar cu vechime în zonă. El spune că pădurea ne fereşte de inundaţii, dar şi de cutremure. 5 hectare de teren împădurite annual Nu este singura zonă din Tulcea unde se fac împăduriri. Pădurarii se ocupă de refacarea zonelor defrişate din judeţul Tulcea. Anual, se plantează 5 hectare de teren, ne spune pădurarul Ion Drăgoi, iar regenerări naturale se realizează pe 15 – 20 de hectare. Conform standardelor, între puieţi trebuie să fie o distanţă de un metru între ei, iar între rânduri se lasă doi metri. Copacii cresc singuri, ne explică pădurarii. Când le cresc coroanele, ei de elimină unul pe altul, spun ei. Nea Drăgoi e de prin părţile Moldovei, însă a ajuns în Dobrogea în urma repartiţiei. A absolvit Facultatea de Silvicultură din Braşov. „Norocul nostru este că aici nu au loc defriţări masive pentru că sunt păduri de foioase. Lemnul se vinde agenţilor economici“, spune pădurarul. La nivelul ocolului silvic Ciucurova, ponderea speciilor este următoarea: 50% este ocupată de tei, 25% de stejati, iar restul de frasin şi răşinoase. Acestea din urmă nu s-au aclimatizat bine în deşertul dobrogean.  Ocolul silvic Ciucurova se întinde pe 16.308 hectare, fiind zona cu cea mai mare suprafaţă împădurită din Dobrogea.

Sursa: Adevarul.ro

 

O carte manifest: „Asigurarea calităţii educaţiei – o abordare proactivă“

Cât de acută poate fi revolta faţă de starea curentă a lucrurilor din Educaţie din punctul de vedere al calităţii rezultatelor produse de acest sistem public esenţial pentru societate, pentru ca echipa redutabilă de experţi coordonată de prof. univ. dr. ing. Nicolae Drăgulănescu să decidă a pune cu bună ştiinţă pe coperta volumului recent lansat o formă mutantă a celebrului ciclu Deming PDCA? Răspuns scurt: revoltă fără margini de acută! Salut apariţia cărţii, publicate de Editura Standardizarea, cu sentimentul onest şi stenic pe care l-am trăit la evenimentul de lansare găzduit de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, acela de a fi în locul în care am învăţat de la cei mai buni despre ce înseamnă bazele asigurării calităţii educaţiei pornind de la definirea corectă a termenilor şi până la modelarea riguros coerentă a întregului construct conceptual. În acest sens, volumul scris de prof. univ. dr. ing. Nicolae Drăgulănescu, prof. univ. dr. ing. Constantin Militaru, prof. dr. Remus Chină şi prof. dr. Florian Colceag, este deopotrivă referenţial ştiinţific şi de atitudine, oglindă necruţătoare în care tot ce înseamnă compromis, calitate îndoilenică şi jumătăţi de măsură în educaţia României de azi îşi arată chipurile distorsionate, de multe ori hidoase de-a dreptul. Prof. univ. dr. ing. ec. Sorin Ciurea, scrie în prefaţă: „Lucrarea Asigurarea calităţii educaţiei – o abordare proactivă reprezintă un puternic semnal pe care autorii au dorit să-l lanseze în spaţiul educaţional românesc având în vedere că, în cadrul acestuia, de peste unn deceniu, se vorbeşte tot mai mult despre caliatea educaţiei şi calitatea serviciilor educaţionale fără ca revirimentul mult dorit şi aşteptat să fie evident sau, uneori, chiar să se producă.” Nu este în intenţia mea să recenzez volumul, ci să-l semnalez doar, ca pe o lectură obligatorie pentru profesioniştii autentici din Educaţie. Găsiţi aici o prezentare foarte bună. În schimb, folosesc prilejul acestui semnal editorial pentru a face public, o dată în plus, proiectul Legii asigurării calităţii educaţiei, gândit şi scris şe prof. univ. dr. ing. Nicolae Drăgulănescu. Iată-l – feedback-ul dumneavoastră este binevenit: În încheiere, revin la coperta-protest, cu două nuanţe de natură factuală: Ordinea corectă a ciclului reprezentat pe copertă este Plan-Do-Check-Act (aşa-numitul ciclu Deming) Dr. W. Edwards Deming (1900-1993), a fost promotorul fervent al procesului managerial PDCA (Plan-Do-Check-Act), model clasic folosit pentru îmbunătăţirea continuă, prin standardizare, a calităţii proceselor şi produselor. Autorul de drept al ciclului PDCA este Walter A. Shewhart, (1891-1967), cunoscut drept părintele controlului statistic al calităţii. Întrebare: care e, de fapt, problema angrenajului alcătuit din cele patru roţi dinţate? Ce mesaj au vrut să transmită autorii atunci când au ales această reprezentare şi nu alta? Pentru amuzament, dar şi pentru un solid exerciţiu de gândire laterală, vă invit să reflectaţi şi la exemplificările din această secvenţă video:

Eu îmi rezerv dreptul de a comenta într-o postare ulterioară tema angrenajului celor patru roţi buclucaşe…

Sursa: Adevarul.ro

 

Consiliul Judeţean al Elevilor din Constanţa îşi apără teritoriul

Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa dezminte informaţiile venite din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, conform cărora alegerile din cadrul structurii reprezentative a elevilor din Constanţa vor fi refăcute. „Aceste informaţii au scopul de a decredibiliza şi a dezbina Consiliul Judeţean al Elevilor“, consideră reprezentanţii aleşi ai elevilor din judeţul Constanţa. Ei contestă o decizie luată de Biroul Executiv al Consiliului Naţional al Elevilor. „Decizia prin care ar fi fost invalidată sesiunea electorală noiembrie 2013, pentru alegerea Biroului Executiv al Consiliului Judeţan al Elevilor Constanţa, este un act ce a fost emis fără a avea un temei regulamentar, pe care Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa nu îl recunoaşte. Consiliul Naţional al Elevilor nu are atribuţia de a invalida alegerile dintr-o structură coordonată“, declară Constantin-Alexandru Manda, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean al Elevilor Constanţa. Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa le solicită public demisia de onoare lui Eduard Mititelu (preşedinte al CNE), Rareş Bîrle (secretar executiv al CNE) şi Codrin Bostan (vicepreşedinte al CNE), semnatari ai deciziei menţionate. „În caz contrar vom folosi toate instrumentele legale pentru a redobândi credibilitatea Consiliului Judeţean al Elevilor Constanţa“, spun cei de la CJE Constanţa. Reprezentanţii elevilor condamnă public atitudinea Inspectoratului Şcolar Judeţean, considerând că aceste acţiuni au scopul de a destabiliza structura reprezentativă a elevilor. „Îi asigurăm pe toţi elevii constănţeni că vom continua lupta pentu apărarea drepturilor lor şi vom reprezenta în continuare interesele comune ale acestora“, spune Constantin-Alexandru Manda, vicepreşedinte CJE Constanţa. Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa este condus de Andrei Gîlcă, iar funcţia de vicepreşedinte este deţinută, pe lângă Constantin-Alexandru Manda, de Lăcrămioara Soare. „În cazul ipotetic în care alegerile ar fi fost invalidate, se revenea la situaţia iniţială, adică: Alexandru Bajdechi – preşedinte, Alexandru Manda – vicepreşedinte, Sabrina Vasiliu – vicepreşedinte, Costin Moşescu – vicepreşedinte, Robert Băjenaru – secretar, Cozmina Baciu – Secretar, Singura situaţie regulamentară prin care Lăcrămioara Soare ar putea fi preşedinte interimar ar fi în contextul în care Andrei Gîlcă şi-ar da demisia, iar Biroul Executiv ar desemna-o pe aceasta interimar“, face precizarea CJE Constanţa.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO „Circular”, spectacol cu actori liceeni

Luni, 31 martie, de la ora 17:00, Teatrul „Bacovia” a găzduit premiera piesei de teatru „Circular”, pusă în scenă de actori amatori, aflaţi pe băncile liceului. Dramatizarea are la bază o poveste petrecută la un circ, închipuită şi pusă în scenă de Ecaterina Lupu, elevă în clasa a X-a la Colegiul Naţional “Gheorghe Vrănceanu” din Bacău. Au interpretat: Ecaterina Lupu, George Maftei, Bianca Andrieş, Teodora Brînzac, Iulia Berzumţanu, Remus Stănescu, Mara Cojocaru, Vlad Goranda, Diana Tudosă, Cristian Grădinariu, Codrin Mândru, Bianca Marcoci, Emanuel Varga. Spectacolul este susţinut de organizaţia “Interact”. Banii strânşi din vânzarea biletelor vor fi donaţi în scopuri umanitare.

Sursa: Adevarul.ro

 

Propunerea ca părinţii să aibă zi liberă la începerea anului şcolar a fost adoptată tacit de Senat

Senatul a adoptat tacit o propunere legislativă conform căreia părinţii care au copiii în învăţământul preuniversitar ar putea să beneficieze de o zi liberă în prima zi a anului şcolar. Cu toate acestea, Camera Deputaţilor este camera decizională. Concret, proiectul prevede ca ziua de începere a fiecărui an şcolar să poată fi acordată ca zi liberă părinţilor ai căror copii sunt elevi în învăţământul preuniversitar.   Potrivit propunerii legislative, care a primit un raport favorabil din partea Comisiei pentru muncă a Senatului, această zi ar urma să fie recuperată în următoarele 30 de zile calendaristice, notează Mediafax.   Iniţiatorul arată, în expunerea de motive, că în fiecare an şcolar, mii de elevi „îşi pun pentru prima dată ghiozdanul în spate şi păşesc cu emoţie în clasele unde vor descifra tainele învăţăturii” şi că există foarte multe cazuri în care unii părinţi sunt nevoiţi să se învoiască, să îşi ia concediu fără plată sau, „mai rău, alţii sunt sancţionaţi de angajatori pentru că întârzie la muncă”.   „Festivităţile de deschidere a noului an şcolar sunt pregătite cu mare grijă de cei care le vor îndruma paşii elevilor. Oriunde în ţară, părinţii merg împreună cu cei mici la grădiniţă ori la şcoală. Din păcate, începutul fiecărui an şcolar coincide cu o zi lucrătoare. Acest fapt face destul de dificilă posibilitatea părinţilor de a-şi însoţi copiii la şcoală”, mai arată iniţiatorul.   Acest proiect urmează să fie dezbătut de Camera Deputaţilor, care este Cameră decizională.

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevii din învățământul primar vor putea învăța șah la școală

Elevii din învățământul primar vor putea învăța șah la școală, din toamnă, în cadrul unor programe realizate cu specialiștii din cadrul Federației Române de Șah, informează Ministerul Educației Naționale (MEN). Ministrul Educației, Remus Pricopie, a aprobat, luni prin ordin de ministru, Programele școlare pentru disciplina opțională „Educație prin șah”, anul I și anul al II-lea de studiu. Acestea intră în curriculum la decizia școlii pentru învățământul primar și vor putea fi folosite începând cu anul școlar 2014 – 2015. Potrivit MEN, în cadrul programului, elevii vor avea ocazia să se familiarizeze cu tabla de șah, cu regulile de joc și să decodifice semnele convenționale utilizate în partida de șah. Exercițiile de interpretare, observația, simularea unor situații de joc, calculul unor variante de joc sunt etape pe care elevii le vor parcurge în cei doi ani de studiu.

Sursa: Curentul.ro

 

Evaluări naționale cu „necunoscute”, la final de an școlar

Profesorii și elevii fac front comun în fața testărilor cu efect de diagnostic pentru sistemul de educație: sunt mult prea facile și organizate după ureche. Modelele de subiecte pentru evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate recent de Ministerul Educației, au deschis „cutia Pandorei” în privința neregulilor acestor testări. Menite să radiografieze starea învățământului primar, dar și să ajute elevii de clasa a VI-a în alegerea viitorului liceu, evaluările programate să se desfășoare în perioada 6-29 mai reprezintă încă o nebuloasă atât pentru elevi, cât și pentru dascăli. Micuții care au rezolvat modelele de subiecte la clasa a IV-a, spre exemplu, spun că exercițiile sunt cu mult sub nivelul de dificultate mediu, anunțat de șefii din Educație. „Am făcut testele împreună cu alte colege și la final ne-am dat seama că nu avem nicio greșeală. Multe cerințe sunt de clasa a II-a și a III-a, precum adunările și scăderile, doar fracțiile și organizarea datelor în tabele țin de clasa a IV-a”, explică Iulia, elevă în clasa a IV-a la o școală din Capitală. Eșantionarea, o chestiune incertă Pe de altă parte, dascălii nu știu dacă testările vor fi sau nu eșantionate, așa cum s-a întâmplat în anii trecuți. „Aceste «bâjbâieli» din metodologie se răsfrâng asupra elevilor. Dacă testele se vor susține doar în anumite școli, așa cum se aude, va fi o discriminare pentru copii, care mai târziu vor trata examenele cu indiferență, gândindu- se că nu vor fi incluși”, este de părere Elena Nicolae, învăţătoare la clasa a IV-a, la Şcoala Nr. 88 din Capitală. Reprezentanții ministerului Educației recunosc faptul că au făcut o eroare de exprimare: „Testele vor fi naționale. Va fi vorba de o eșantionare, însă a rezultatelor, pe baza cărora se va face un studiu de caz în fiecare județ”. O altă neclaritate este și modul în care elevii vor primi subiectele. „Anul trecut, broșura de examen conținea atât testul la limba română, cât și pe cel de la matematică și nu puteai să-l oprești să tragă cu ochiul. Cu alte cuvinte, elevii puteau vedea la proba de azi, ce li se va da mâine”, explică învățătoarea Elena Nicolae. Nu în ultimul rând, aceasta crede că decizia ministerului Educație de a nu trece notele acestor evaluări în catalog va atrage după sine dezinteresul elevilor. „Copiii din clasele I-VIII au nevoie de un obiectiv. Teoria conform căreia trebuie să înveți de dragul de a învăța se aplică doar în cazul adulților, pentru copii este o noțiune abstractă”, este de părere dascălul. „Sper să nu se ajungă la situația de anul trecut, când elevii au văzut la testul de română și subiectele la matematică”, ELENA NICOLAE, învățătoare la clasa a IV-a, în București La ce folosesc testările Cel care a introdus aceste evaluări, fostul ministru al Educație, Daniel Funeriu, a elaborat trei broșuri de informare a părinților. Iată principalele idei: • evaluare la clasa a II-a: are rolul de a identifica eventualele lacune până la finalul clasei a IV-a; • evaluare la clasa a IV-a: pentru a diagnostica sistemul de învățământ primar; • evaluare la clasa a VI-a: are rol de preorientare, ca elevii să poată alege liceul potrivit.

Sursa: Evz.ro

 

Săptămâna porților deschise la Academia de Studii Economice

Academia de Studii Economice (ASE) din Bucureşti organizează în perioada 7-11 aprilie ‘Săptămâna Porţilor Deschise’. Universitatea invită elevii claselor a XII-a să cunoască în detaliu oferta educaţională de admitere la licenţă în 2014. Peste 1.000 de elevi din 30 de colegii şi licee din Bucureşti şi din ţară şi-au anunţat deja prezenţa, pentru a afla cât mai multe lucruri despre ce înseamnă să fii student la ASE. Celor interesaţi li se vor oferi servicii de consiliere în carieră. Pentru alţi doritori, ASE organizează zilnic, în perioada 7-11 aprilie, la orele 10,00 şi 12,00, tururi de vizitare a universităţii. Turul include o serie de puncte de interes din cadrul clădirilor ASE: săli de lectură, sport, amfiteatre, complexul studenţesc Moxa, cantina, precum şi alte facilităţi oferite studenţilor. Elevii se vor putea întâlni cu reprezentanţi ai conducerii ASE, cadre didactice şi studenţi şi vor putea asista la o serie de cursuri interactive. Intrarea se face prin Piaţa Romană, nr. 6. În acest an, ASE pune la dispoziţie mai mult de 5.000 de locuri pentru admitere, dintre care peste 3.000 la buget, peste 5.000 de locuri în cămine, peste 400 de burse Erasmus şi alte mobilităţi studenţeşti. Cele 11 facultăţi ale ASE oferă programe de studii în limbile română, engleză, franceză şi germană.

Sursa: Evz.ro

 

Trei tineri, condamnaţi pentru pornografie infantilă după ce au postat poze indecente pe internet

Trei tineri din municipiul Huşi, între care şi o elevă, au fost condamnaţi la un an şi patru luni de închisoare cu suspendare pentru pornografie infantilă, după ce au postat pe internet mai multe fotografii indecente cu o elevă de 15 ani, transmite corespondentul MEDIAFAX. Magistraţii Judecătoriei Huşi au condamnat trei tineri, cu vârste cuprinse între 18 şi 20 de ani, la câte un an şi patru luni de închisoare cu suspendare pentru pornografie infantilă, în urma publicării unor fotografii cu o elevă de 15 ani, care apare în ipostaze indecente. În plus, instanţa i-a obligat pe cei trei tineri, între care şi o elevă de la un liceu din Huşi, să achite victimei daune morale în valoare de câte 5.000 de lei fiecare. Potrivit rechizitoriului depus în instanţă de către procurorii DIICOT, fata de 15 ani, elevă la Liceul „Cuza Vodă” din Huşi, a fost pusă de către iubitul ei, în vârstă de 20 de ani, să se dezbrace, într-o primă fază, în faţa unei camere web, în timp ce purtau conversaţii de tip chat şi video-chat. Ulterior, susţin anchetatorii, eleva a fost convinsă să se implice în diverse activităţi pornografice, care au fost înregistrate de acelaşi tânăr pe calculator. Tânărul a făcut seturi de capturi ale ecranului calculatorului de pe care conversa cu minora apărând în ipostaze indecente. Un set din aceste fotografii au fost trimise prin internet altor două tinere care, la rândul lor, au arătat pozele compromiţătoare unor cunoştinţe de-ale victimei. În momentul comiterii faptei, cele două tinere condamnate de instanţă pentru pornografie infantilă erau eleve în clasa a XI-a la acelaşi liceu din Huşi cu adolescenta de 15 ani. Ambele tinere au rămas repetente, însă una dintre ele a decis să abandoneze şcoala.

Sursa: Gandul.info

 

Elevii vor învăţa de la judecători şi procurori în acest an şcolar

Autorităţile române au discutat ieri, în cadrul unei videconferinţe, despre procesul de implementare a Protocolului de colaborare privind educaţia juridică în unitățile de învăţământ (semnat la data de 31 octombrie 2013). Participanţii (Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Consiliul Superior al Magistraturii, reprezentanţi ai inspectoratelor şcolare, ai Curţilor de Apel, ai Tribunalelor şi ai Parchetelor judeţene/al municipiului Bucureşti) au discutat prezentarea tematicii orientative care va face obiectul activităţilor de educaţie juridică, modalităţile de coordonare şi monitorizarea implementării. Magistraţii pot participa la implementarea proiectului atât în timpul programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” (7-11 aprilie), cât şi pe parcursul întregului an şcolar. Listele persoanelor înscrise în mod voluntar în acest proiect numără în prezent aproximativ 500 de judecători şi procurori.

Sursa: Puterea.ro

 

LICEUL TEORETIC NAŢIONAL. Alternative private la sistemul tradiţional de predare

Cum se poate face şcoală altfel La Liceul Teoretic Naţional din Bucureşti, rezultatele obţinute de elevi atât la simularea Evaluării Naţionale (clasa a VIII-a), cât şi la simularea examenului de bacalaureat (clasa a XI-a) s-au situat la cote sensibil superioare mediilor naţionale şi celor din Bucureşti. Promovabilitatea (exprimată prin note peste 5) s-a situat la clasa a VIII-a la peste 73% la limba română şi la matematică, iar la clasa a XI-a la 67%. Comparativ, numai 30% din elevii de a VIII-a din ţară au luat peste 5 la matematică, iar elevii dintr-a XI-a din Bucureşti ar fi promovat în proporţie de numai 50% la limba română şi de 44% la matematică sau istorie (materiile obligatorii), potrivit comunicatelor Ministerului Educaţiei Naţionale.Aceste rezultate demonstrează elocvent că, în mai puţin de doi ani de activitate, Liceul Teoretic Naţional din Bucureşti îşi atinge obiectivele calitative pe care şi le-a asumat în faţa principalilor beneficiari – elevii săi şi părinţii acestora. Corpul didactic cu experienţă şi calificări recunoscute pe plan naţional şi internaţional a conturat un curriculum românesc, completat cu elementele necesare pregătirii intensive pentru examenele naţionale, pentru dezvoltarea aptitudinilor şi competenţelor personale. Iar pentru că un specific al României devine acela că tot mai mulţi absolvenţi de liceu se gândesc să abordeze cu curaj studii universitare în străinătate, mai ales în Uniunea Europeană, liceul şi-a dezvoltat legături oficiale cu cele mai importante programe educaţionale din lume. Aceste deziderate iniţiale, devenite în prezent realităţi concrete, nu ar fi fost posibile fără un sistem informatic integrat şi folosirea de software educaţional modern: multe din aceste mijloace noi de predare şi evaluare (des invocatele „manuale informatice”) sunt originale, dar perfect compatibile cu cele utilizate în colegiile occidentale cu tradiţie. Un exemplu convingător îl constituie structura preconizată a fiecărei lecţii, care reprezintă doar una din schimbările majore faţă de învăţământul ”tradiţional”. Profesorul predă circa şapte minute utilizând frecvent materiale multimedia; noile elemente şi idei sunt comentate cu cei maximum 15 elevi ai clasei, după care urmează un test de evaluare şi se lucrează individual până când toţi elevii înţeleg pe deplin conceptele de bază. After-school complet Certitudinile oferite părinţilor de componenta educaţională specifică Liceului Teoretic Naţional sunt completate de sentimentul de confort şi siguranţă conferit de complexul de elemente de care beneficiază îndată ce elevii au trecut pragul şcolii. Conceptul „after-school complet”, care include şi alimentaţia supravegheată de medic nutriţionist, este numai unul dintre acestea. Altul este constituit de sistemul de supraveghere video, deschis inclusiv către părinţi, care pot accesa direct prin internet fluxurile camerelor video din sălile de curs, folosind calculatoarele, telefoanele sau tabletele. Accesul este restricţionat prin username şi parolă. Monitorizare online Un alt element specific Liceului Teoretic Naţional îl constituie aplicaţia online proprie, care optimizează procesul de urmărire a evoluţiei şi performanţelor educaţionale ale elevilor. Un sistem complex de baze de date înglobează toate informaţiile legate de elevi şi părinţi, clase şi grupe (o grupă este parte a unei clase care urmăreşte o anumită versiune de materie, cum sunt grupele limbilor străine din cadrul unei clase, sau profilele real/ uman), materii, orar, profesori. Profesorii accesează sistemul şi introduc atât elemente pentru elevii din clasele la care ei predau una sau mai multe materii, cât şi informaţii privind prezenţa, notele, evaluările de feedback etc. Toate acestea sunt accesibile şi părinţilor. Foarte curând, ei vor primi prin e-mail şi sms notificări zilnice sau săptămânale, cu detalii mai multe sau mai puţine, în funcţie de opţiunile formulate. Baza materială este completată de sistemul de acces pe bază de carduri personalizate, în funcţie de orarul şcolii: uşile nu se deschid decât în intervalul destinat intrării şi ieşirii elevilor. Fiecare etaj (hol şi săli de clasă) este conectat la un sistem audio ce este coordonat cu uşurinţă de către recepţionera liceului. Sistemul emite soneriile (pauze/ore), avertizări pentru evenimente speciale, sau anunţuri ale conducerii şcolii. Emisia poate fi direcţionată către oricare dintre etaje sau în mod individual către un anumit elev sau profesor. Pentru mulţi, asemenea informaţii pot părea desprinse din filme documentare despre şcoli publice finlandeze şi colegii private englezeşti sau nord-americane. În fapt, Liceul Teoretic Naţional este doar materializarea viziunii directoarei acestuia, profesor dr. Silvia Moraru, cea care a condus mai bine de 25 de ani Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu”, cu rezultatele binecunoscute: peste 1.000 de medalii la olimpiadele naţionale, încununate cu alte peste 100 la cele internaţionale de matematică, informatică, fizică, chimie şi chiar biologie: „Prea puţini conştientizează faptul că trebuie să gândim şi să facem pregătirea copiilor şi tinerilor pentru o societate care nu va mai semăna cu cea în care s-au născut, nici măcar cu cea în care învaţă!”.

Sursa: Romanialibera.ro

 

ŞCOALA SALVEAZĂ SPORTUL DE PERFORMANŢĂ. CSM BUCUREŞTI A ADUNAT 7.000 DE COPII ŞI JUNIORI ÎN NUMAI CÂTEVA LUNI

CSM Bucureşti era un club măcinat de scandaluri la începutului anului 2013, o grupare care a cheltuit nejustificat sume colosale de la bugetul de stat. Situaţia era la fel de tristă şi din punct de vedere al numărului de sportivi crescuţi în cadrul grupării. În august 2013, la club activau doar 114 atleţi copii şi juniori legitimaţi la şapte ramuri de sport. Odată cu schimbarea conducerii s-a modificat şi strategia clubului, baza fiind pusă pe marea performanţă, dar şi pe o atenţie sporită acordată Centrului de Copii şi Juniori. Numeric, situaţia s-a schimbat radical în numai şapte luni. De la 114 copii şi juniori, CSM Bucureşti a ajuns în luna martie a acestui an la 6.800 de sportivi! Situaţia s-a îmbunătăţit radical după ce oficialii grupării au decis că este cazul să „intre“ în şcoli. O mai veche idee – „sportul în şcoală“ – a prins contur în baza unui parteneriat între Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi CSM Bucureşti. „Avem 3,2 milioane de elevi şi, din păcate, numai 250.000 de sportivi legitimaţi la cele 67 de federaţii. Asta înseamnă că sistemul nu este construit din punct de vedere organizatoric cum trebuie, o piramidă care să aibă la bază o masă critică mare în sportul şcolar. Cel puţin 80% dintre elevi ar trebui să fie membri ai asociaţiilor sportive şcolare, să participe în mod continuu la competiţii interşcolare“, a subliniat Constantin Căliman, preşedintele CSM Bucureşti. Salariile profesorilor la copii şi juniori, în jur de 70.000 de euro pe lună Din aproximativ 270.000 de elevi bucureşteni, clubul susţinut de Primăria Capitalei a reuşit să capaciteze 6.800 de copii. Toată ideea este finanţată cu două milioane de euro pe an. „În fiecare lună, plătim în jur de 70.000 de euro numai salariile profesorilor de la copii şi juniori. Am ajuns în faza în care copiii au competiţii pe sectoare şi între sectoare. Între 3 şi 5 iunie vom avea turneele finale la toate sporturile“, a detaliat conducătorul grupării. Pentru toţi copiii, elevii care doresc să facă sport în cadrul CSM Bucureşti nu se percepe nicio taxă. „Suntem organizaţi pe sectoare, cu coordonatori pe fiecare zonă şi cu locaţii unde îşi desfăşoară fiecare antrenamentele. O grupă de copii are între 15 şi 22 de sportivi, iar un profesor sau antrenor este plătit cu 600 sau 1.200 de lei, în funcţie de câte grupe pregăteşte. Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti ne pune la dispoziţie tot ce înseamnă infrastructură, accesul gratuit în săli şi baze sportive“, a susţinut Constantin Căliman. Din competiţiile interşcolare, CSM Bucureşti urmăreşte să aleagă copiii cu potenţial pentru a se impune în sportul de mare performanţă. Target de neimaginat: 150.000 de legitimaţi la handbal Handbalul este disciplina care a atras cei mai mulţi copii în cadrul acestui proiect, în jur de 1.800 de sportivi. Ramura este şi una dintre priorităţile CSM-ului, având în vedere că în plan e inclusă şi construirea unei echipe de senioare care să atace câştigarea Ligii Campionilor în anii ce vor urma. De altfel, pentru a se asigura că elevii vor învăţa handbal ca la carte, clubul bucureştean a adus un antrenor danez, pe Rasmus Pulsen Rygaard, pentru a dezvolta abilităţile profesorilor români. De asemenea vestitul Jakob Vestergaard este invitat constant la Workshop-urile organizate lunar de CSM Bucureşti. „Este foarte important cum predăm handbalul în şcoală şi ce urmărim la nivelul acesta. Din septembrie vom avea 10 -12 grupe de juniori fete şi băieţi, am făcut deja demersuri la federaţie şi pentru înfiinţarea unui Centru Naţional de Excelenţă“, a afirmat Căliman, care se şi gândeşte la un target greu de imaginat în acest moment, 150.000 de legitimaţi la handbal. În prezent, dacă sunt vreo 7.000 practicanţi cu acte. „Nu putem numai noi să ajungem la acest număr, dar dacă toate administraţiile locale, toate primăriile merg pe un asemenea proiect, eu zic că se poate atinge un grup de 150.000 de handbalişti în România. Alexandru Dedu ne-a cerut proiectul pentru că vrea să-l ducă la toate primăriile importante din ţară“, a concluzionat Constantin Căliman.   Buget de 8 milioane de euro Cele două milioane de euro dedicate Centrului de Copii şi Juniori de la CSM Bucureşti reprezintă 25% din bugetul total al grupării. Primăria Capitalei a aprobat 35,5 de milioane de lei pentru sport în 2014, handbalul fete, volei fete şi rugby beneficiind de o susţinere financiară aparte. Cel mai mare buget al clubului îl va avea echipa de handbal feminin, în jur de 1,8 milioane de euro (7,8 milioane de lei). De altfel, CSM Bucureşti îşi propune cu această echipă planuri măreţe pentru Europa. Nici handbalul masculin nu a fost neglijat, în condiţiile în care se încearcă să se pună pe picioare un Centru Naţional de Excelenţă. Băieţii vor avea un buget de 3 milioane de lei. În vară, clubul va face vreo 3-4 achiziţii, iar obiectivul din sezonul următor va fi o clasare pe locurile 1-6. Pentru rugby există un alt proiect făcut în colaborare cu federaţia de specialitate, care ar urma să se termine peste câţiva ani cu o calificare la Jocurile Olimpice (n.r. –  rugby în „7“ va intra în programul olimpic). Secţia va fi finanţată cu 4,8 milioane de lei.

Sursa: Prosport.ro

 

UNIVERSITAR

 

Angela Merkel a refuzat titlul de Doctor Honoris Causa din partea Politehnicii. Ce spune Ecaterina Andronescu

Angela Merkel a respins invitația Universității Politehnică din Bucureşti (UPB), pentru a primi titlul onorific de Doctor Honoris Causa. Informația a fost confirmată de reprezentanţii Cancelariei Germaniei. Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educație, care ocupă în prezent funcția de preşedinte al Senatului UPB, a confirmat, pentru România Liberă, că Politehnica i-a adresat această invitație lui Merkel: „Universitatea Politehnică Bucureşti a fost înfiinţată pe două modele – École Polytechnique din Franţa şi şcoala tehnică germană. Astfel încât avem o rădăcină germană. De asemenea, avem o facultate în care predarea este integral în limba germană, iar profesori de la universităţi din Germania vin să predea la Politehnică”. De cealaltă parte, reprezentanţii Cancelariei Germaniei le-au declarat jurnaliștilor români că propunerea universității a fost declinată. “Doamna Merkel primeşte numeroase astfel de solicitări şi nu obişnuim să comentăm motivele pentru care acceptă sau refuză astfel de titluri”, au precizat aceștia, cu mențiunea că Angela Merkel deţine deja un astfel de titlu din partea Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj, primit în 2010, alături de alte cinci titluri din partea universităților de top din lumea întreagă.

Sursa: Evz.ro

 

România – codașa Europei la cercetare și în pierdere de teren la nivel regional

România se poziționează pe ultimul loc între țările membre ale Uniunii Europene din perspectiva cheltuielilor de cercetare-dezvoltare, cu mai puțin de o jumătate de procent din PIB și aproape la o cincime din media UE 28 ( situată la 2,06% din PIB). Cu doar 0,42% din PIB potrivit datelor Eurostat și 0,49% din PIB conform metodologiei naționale (date definitive pentru 2012), am fost devansați clar până și de Bulgaria (0,64% din PIB). Evoluția cheltuielilor de cercetare-dezvoltare în PIB în România, 2006 – 2012 Anul 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Ponderea în PIB, date Eurostat (%) 0,45 0,52 0,58 0,47 0,46 0,5 0,42 Ponderea în PIB, date INS (%) 0,46 0,54 0,59 0,48 0,47 0,48 0,49 UE 28 1,84 1,84 1,91 2,01 2 2,04 2,06 De reținut, suntem și singura țară pentru care Eurostat menționează o diferență în materie de definire a cheltuielilor de cercetare-dezvoltare ( doar pentru SUA apare o mențiune similară), după ce în 2011 a fost raportată o discontinuitate în seria temporală. Cifrele din rapoartele anuale ale INS și cele aduse în termeni comparabili de Eurostat sunt aproape identice până anul trecut, când diferența e cam mare.

Sursa: Economistul.ro