Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Reivsta presei – 4.09.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/peste-18500-contestatii-fost-depuse-probele-scrise-bacalaureatului-toamna-1_5225e8d0c7b855ff56402ec3/index.html

Peste 18.500 de contestaţii au fost depuse la probele scrise ale Bacalaureatului din toamnă

Peste 18.500 de contestaţii au fost depuse la probele scrise de la examenul de Bacalaureat, sesiunea de toamnă, cele mai multe dintre acestea vizând proba scrisă la Limba şi literatura română – 6.860 de contestaţii.

Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), la proba la alegere din profilul şi specializarea urmate s-au înregistrat 6.426 de contestaţii (3.258 la Anatomie, 1.548 la Geografie, 841 la Biologie, 298 la Fizică, 292 la Chimie, 66 la Informatică, 38 la Logică, 29 la Psihologie, 24 la Sociologie, 23 la Economie şi 9 la Filosofie).

Pe de altă parte, la proba obligatorie a profilului au fost înregistrate 5.187 de contestaţii, dintre care 4.523 la Matematică şi 664 la Istorie. În schimb, pentru proba de Limba şi literatura maternă au fost depuse 82 de contestaţii, dintre care 74 la Limba şi literatura maghiară, respectiv 8 la Limba şi literatura germană.

Potrivit calendarului de examen, soluţionarea contestaţiilor va avea loc între 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale urmează să fie făcute publice pe data de 5 septembrie 2013.

20% din candidaţi au promovat examenul de Bacalaureat din toamnă 

Din totalul de 72.462 de candidaţi, doar 14.751, respectiv 20,36%, au promovat la a doua sesiune de Bac. Majoritatea candidaţilor (8.985) au luat medii între 6 şi 6,49 şi nici unul dintre ei nu a obţinut media 10.

La nivelul ţării, procentul cel mai ridicat de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut s-a înregistrat în judeţul Ilfov (9,8%).

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2013, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost surprinşi copiind.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49%, în acest an se constată o scădere cu 5 puncte procentuale.

Rata de promovare după trei sesiuni de Bacalaureat – puţin sub 60%

Procentul de promovare a examenului de Bacalaureat 2013, după cele 3 sesiuni susţinute (sesiunea specială pentru participanţii la olimpiadele internaţionale şi în loturile naţionale, sesiunea iunie – iulie şi sesiunea august – septembrie) este de 57,69%.

În cifre, peste 113.900 de candidaţi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, dintr-un total de aproximativ 197.400 de participanţi.

Pe perioada celor trei etape ale Bacalaureatului 2013, absolvenţii promoţiei curente au reuşit să promoveze într-o proporţie de 63,69% (în jur de 97.100), din totalul de peste 152.500 de elevi prezenţi la probele examenului.

În schimb, dintre cei aproximativ 44.800 de candidaţi participanţi provenind din promoţiile anterioare, doar în jur de 16.700 (37,32%) au promovat.

Rezultatul total al celor trei sesiuni din 2013 este mai mare cu aproximativ 6 puncte procentuale faţă de procentul total înregistrat în 2012, respectiv 51,85%.

În cifre, în cele trei sesiuni ale examenului de Bacalaureat 2012, au promovat în jur de 100.000 de candidaţi din aproximativ 200.000 de participanţi.

Prin comparaţie, din promoţia anului 2012, 58,03% (peste 91.200) de candidaţi din aproximativ 157.000 au promovat la Bacalaureat, în timp ce doar 30,14% absolvenţi din promoţiile anterioare (circa 13.400) au luat examenul, dintr-un total de peste 44.700 de elevi.

La sesiunea din toamnă de anul trecut, au promovat 25,49%, adică peste 21.000 din candidaţi dintr-un total de peste 85.000 de prezenţi, potrivit cifrelor oficiale.

http://adevarul.ro/locale/focsani/respiro-Scoala-duiliu-zamfirescu-focsani-1_5226d3bcc7b855ff5643e5f5/index.html

Respiro pentru Şcoala „Duiliu Zamfirescu” din Focşani

După mai bine de două decenii de învăţământ în trei schimburi, din noul an de învăţământ se va învăţa în două schimburi, la fel ca în toate şcolile din Focşani.

Şcoala Generală „Duiliu Zamfirescu” din Focşani revine din toamnă, după mai bine de două decenii, la învăţământ în două schimburi.

Prin reducere de personal personal şi elevi, datorită pensionării unor cadre didactice, dar şi scăderii natalităţii, şcoala s-a decongestionat şi în momentul de faţă există loc pentru ca procesul educativ să se desfăşoare în două schimburi, faţă de trei schimburi cât era până în prezent.

În anii trecuţi, elevii au fost nevoiţi să se adapteze programului în trei schimburi, respectiv schimbul unu, de la orele 8.00 la 11.00, schimbul doi care  începea la ora 11.00 şi se termina la ora 15.00, iar schimbul trei de la ora 15.00 până la ora 20.00, cu pauze de 5 minute între ore.

Şcoala Generală „Duiliu Zamfirescu“ din Focşani produce anual printre cei mai mulţi elevi olimpici din judeţ.

http://adevarul.ro/life-style/parinti/6-motive-parinte-nu-e-pregatit-inceperea-scolii-1_5226b402c7b855ff56435a4c/index.html

6 motive pentru care un părinte nu este pregătit de începerea şcolii

În mai puţin de două săptămâni, cei mici vor incepe un nou an şcolar Fie ca este prima dată când veţi păşi alaturi de cel mic pe porţile şcolii, fie că treceţi într-o altă etapă, parcă, totuşi, aţi fi vrut ca acest moment să vină puţin mai târziu.

1.Ceaşul deşteptător

În curând, va trebui să vă treziţi şi mai devreme decât o faceţi pentru a merge la serviciu, întrucât acum ai de pregătit şi copilul de plecare. Pacheţelul pentru tine, pacheţelul pentru copil… Sunt şi mai multe de făcut.

2. Rutina culcatului devreme

Când este vacanţă, toţi copiii se culcă mai târziu. Se obişnuiesc aşa şi e foarte greu să-i mai convingi să se culce devreme “doar” pentru că începe şcoala. Iar culcat târziu, înseamnă trezire cu probleme dimineaţa. Să trezeşti un copil obosit este ca şi când ai vrea să dezamorsezi o bombă fără să ai experienţă de genist.

3. Ţinuta şi igiena

În timpul vacanţei nu mai sunteţi atât de atenţi la ţinuta copilului. Îi daţi haine de joaca mai mult sau mai puţin noi şi nu mai sunteţi chiar atât de stricţi în ceea ce priveşte pieptănatul, murdăritul, mizeria ascunsă pe sub unghii sau cu ceara din urechi. Când începe şcoala, lucrurile se schimbă. Hainele trebuie să fie aranjate, curate şi călcate, unghiile tăiate, părul îmblânzit. Adio papuci, adio sandale, tricouri şi pantaloni scurţi! Bun venit: “Mami, mă strânge!”, “Mami, nu-mi stă bine şoseta!”, “Nu-mi plac pantofii ăştia!” etc.

Citeste continuarea pe sfatulparintilor.ro

http://adevarul.ro/locale/arad/Scoala-incepe-revolte-arad-1_5225bb76c7b855ff563f439d/index.html#

Şcoala începe cu revolte la Arad

În judeţul Arad a început revolta, în urma schimbărilor de directori de instituţii de învăţământ. Părinţi, elevi, cadre didactice şi chiar primarul, toţi sunt revoltaţi din cauza faptului că la mai multe unităţi şcolare s-a schimbat directorul.

Aceştia spun că nu este normal ca un director cu zeci de ani experienţă să fie schimbat peste noapte. Dacă pentru schimbarea directorului de la Colegiul Naţional „Moise Nicoară” s-a arătat revoltat primarul, deoarece spune că sub conducerea lui s-a primit un ordin foarte important în învăţământ: „Meritul pentru Învăţământ în grad de ofiţer”.

Pentru o directoare de grădiniţă s-au revoltat părinţii şi cadrele didactice. Este vorba despre „Grădiniţa Prieteniei” , unde s-a decis schimbarea din funcţie a directoarei Mariana Cismaşiu. În acest caz un număr de 32 de cadre care fac parte din personalul grădiniţei au semnat într-un tabel, ataşat unei scrisori, transmise inspectorului şcolar general Claudius Mladin, prin care se cere menţinerea în funcţie a Marianei Cismaşiu.

Totodată şi 43 de părinţi ai copiilor de la aceeaşi grădiniţă au semnat, la rândul lor, o scrisoare cu aceeaşi cerinţă. În prezent, Grădiniţa Prieteniei nu are director, la fel cum se întâmplă la mult instituţii de invăţământ din judeţ. De asemenea, sunt şi cazuri în care există câte doi directori.

În judeţul Arad 24 de directori de şcoli şi grădiniţe nu au mai primit mandat pentru noul an şcolar. Mariana Tocaciu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad spune că s-au făcut numirile pe funcţie.

„Începând de luni am făcut deja numirile pe funcţie în unităţile de învăţământ. Urmează ca în zilele următoare să facem celelalte numiri”.

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar spun că cei mai mulţi directori şi-au pierdut funcţia pentru „management defectuos”.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/educatia-formarea-profesionala-chestiuni-desecuritate-nationalatitle-1_5225869fc7b855ff563e22a8/index.html

Educaţia şi formarea profesională sunt chestiuni de securitate naţională

Explicaţia e simplă. Educaţia şi formarea stau la baza unei pieţe a muncii de calitate, diversificată şi adecvată contextului economic, social, intern şi extern

Explicaţia e simplă. Educaţia şi formarea stau la baza unei pieţe a muncii de calitate, diversificată şi adecvată contextului economic, social, intern şi extern.

Piaţa muncii stă la baza unei economii competitive, atractive pentru investitori, cu răspunsuri corecte la provocările lumii moderne, la globalizare şi diferitele crize majore care afectează multe societăţi.

Iar dacă nici economia nu este principal element de securitate naţională, atunci nu ştiu care ar mai fi altul. Poate nu avem clar conceptul „securitate naţională”.

Iată principalele ameninţări la adresa educaţiei şi formării profesionale, la care dacă nu se găseşte urgent răspuns devin ameninţări la piaţa muncii, adică la economia naţională.

– Abandon şcolar de 30% la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a.

– Liceele şi Colegiile tehnice se depopulează

– Rezultate extrem de slabe la Bacalaureat, la liceele tehnice

– Evaluarea nerealistă în şcoală

– Curriculumul şcolar inadecvat contextului economic şi social, îndepărtează tinerii de şcoală

– Salarizarea profesorilor nelegată de performanţă şi rezultatele muncii duce la slăbirea calităţii corpului profesoral

– Politizarea managementului, o cauză a mediocrităţii în care se scufundă şcoala

– Dispariţia şcolii profesionale, reapariţie timidă

– Învăţământul rural de proastă calitate prin resursele umane şi materiale

– Prăpastia dintre şcoală şi cerinţele pieţei muncii

– Nu trebuie aşteptat nu ştiu câţi ani pentru a pune ordine în sistem, costurile acestei aşteptări vor fi uriaşe.

Statul are pârghii importante pentru a genera politici publice care să rezolve problemele şcolii:

– Cifrele de şcolarizare sunt aprobate de guvern, fără să ţină cont de piaţa muncii

– Curriculumul şcolar, care să facă din şcoală un mediu atractiv de învăţare este parte a politicii statului. Până în prezent efort ZERO pentru a-l face să răspundă actualelor realităţi economice şi sociale.

– Salarizarea personalului, proporţională cu performanţa şi rezultatele muncii, ZERO, lipsind educaţia de motorul său principal,  motivarea  salarială.

– Depolitizarea. S-a ajuns cu politizarea până la portar şi personalul de îngrijire, efect al clientelizarii politicii româneşti.

– Alocarea resurselor doar după calitatea proceselor, măsurată prin progres şcolar.

–  Transformarea majorităţii liceelor tehnice în şcoli profesionale.

– Multiplicarea traseelor educaţionale, pentru ca fiecare tânăr să-şi găsească un traseu adecvat potenţialului propriu, inclinaţiilor şi talentelor sale.

– Fără măsuri radicale, venind de la organele statului care au în grijă securitatea naţională, lucrurile vor merge din rău în mai rău, iar refacerea sistemelor va fi cu atât mai dificilă, cu cât se va produce mai târziu.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013090490588/Social/Elevii-vor-avea-optionale-europene-in-scoli-improvizate.html

Elevii vor avea opționale europene în școli improvizate

Ministerul Educației îmbogățește programa școlară cu materii opționale sofisticate, pe care le prezintă cu mândrie în conferințele de presă și se așteaptă la recunoaștere generală pentru diversificarea gamei de domenii studiate încă din ciclul primar.

Filosofia pentru copii, Educație pentru societate și Educație financiară vor fi introduse din acest an școlar. Cele trei discipline vor putea fi studiate în clasele pregătitoare, clasa a I, a II-a, a III-a și a IV-a. Școlile în care aceste materii vor fi predate, contrastează cu ideile de modernizare didactică ale ministrului Educației, Remus Pricopie, și par desprinse dintr-o istorie îndepărtată. Fără dotările minime, unele dintre ele fără curent, fără acoperiș și fără căldură, aceste instituții vor găzdui elevi care vor învăța Educație Financiară, printre alte materii inovatoare.

Peste 100 de copii vor reveni la școală în săli de clasă improvizate în ocolul silvic și într-o anexă a dispensarului în care, înainte de anii 90, funcționa o sală de nașteri. Se întâmplă în satul Fâstâci, din județul Vaslui. Școala din sat este în construcție de șapte ani. Pe cei 100 de elevi din satul Fâstâci, noul an școlar îi prinde înghesuiți câte șase într-o bancă, situație care durează de șase ani. În sălile de nici zece metri pătrați, câte 18 elevi își petrec jumătate de zi învățând să scrie, să citească și să socotească. Lipsa apei curente, a grupurilor sanitare sau chiar lipsa unei intrări separate față de alte activități, a făcut ca o parte din școlile gorjene să nu primească autorizație de funcționare.

În prezent, 45 de școli din cele peste 600 nu au aviz de funcționare. Direcția de Sănătate Publică Gorj nu a avizat unitățile de învățământ pentru că nu îndeplinesc minimul necesar elevilor care urmează să învețe acolo. Cele mai mari probleme le ridică școlile din mediul rural, unde lipsa utilităților își spune cuvântul. Veștile nu se anunță a fi mai bune nici pe viitor. Multe școli vor funcționa și în anul școlar 2013-2014 fără avizul DSP.

Situația este asemănătoare în majori­tatea zonelor rurale, însă Ministerul Educației consideră necesare orele de Educație financiară, Filosofia pentru copii sau Educație pentru societate, decât repararea școlilor și asigurarea condițiilor pentru ca elevii să poată să asimileze cunoștințele și să evolueze  din punct de vedere educațional.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013090490579/Social/Senatul-a-respins-majorarea-alocatiei-de-stat-pentru-copii.html

Senatul a respins majorarea alocaţiei de stat pentru copii

Senatorii au respins, în ședința de plen de marți, propunerea legislativă privind majorarea alocației de stat pentru copii, informează Agerpres. Raportul care prevederea respingerea proiectului a primit 95 de voturi „pentru”, 25 de voturi „împotrivă” și 3 abțineri.

Proiectul presupunea majorarea alocației de stat de la 42 de lei la 50 de lei, pentru copiii cu vârste între 2 și 18 ani, dar și pentru tinerii care ar fi împlinit vârsta de 187 ani și care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional.
De asemenea, acesta prevedea și majorarea alocației de la 84 de lei la 100 de lei pentru copiii cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 și 18 ani.
Președintele Crin Antonescu a declarat că proiectul legislativ nu poate fi susținut de Guvern din pricina impactului financiar pe care l-ar avea, nefiind prevăzut anterior în proiectul bugetului de stat sau în programul de guvernare asumat.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/1055607.html

Manualele de română au nevoie de „lifting”

Programa după care învaţă elevii este, în mare măsură, expirată, iar Ministerul Educaţiei anunţă că are în intenţie să o schimbe. Când se va întâmpla, rămâne un mister.

Necesitatea schimbării conţinutului programei şcolare este admisă chiar de oficialii Ministerului Educaţiei. Instituţia care se ocupă de această problemă este Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Până acum, programa şcolară a fost modificată la casele I şi a II-a, precum şi la clasa pregătitoare. „Este prematur să dăm un termen la care se va produce schimbarea pentru celelalte clase”, au spus surse din Ministerul Educaţiei.

Programa la Limba şi literatura română, de exemplu, a suferit puţine modificări faţă de ceea ce se studia înainte de 1989. Cei mai mulţi elevi consideră că textele de literatură română sunt greoaie şi fără legătură cu realitatea. În aceste condiţii, puţini elevi mai simt nevoia să citească. Şi mai puţini sunt cei care stăpânesc vocabularul de bază al limbii române, dovadă rezultatele dezastruoase obţinute şi anul acesta la Bacalureat.

Robert Petrache, absolvent al Colegiului „Octav Onicescu” din Capitală mărturiseşte că romanele clasice precum „Moromeţii” nu-i stârnesc nicio emoţie. Citeşte, în schimb cărţi motivaţionale despre fericire şi despre succesul financiar: „Am citit «Lasă grijile deoparte, începe să trăieşti» sau «Cum să alegi fericirea». Acolo găsesc rezolvări la problemele cu care mă voi confrunta pe viitor, mult mai utile decât ceea ce se găseşte în manuale.

Profesorii şi părinţii deschid apetitul pentru lectură

Olimpica la chimie Diana-Andreea Catană, elevă în clasa a X-a la Colegiul Naţional „Mircea Cel Bătrân” din Constanţa citeşte romane poliţiste de Agatha Christie: „La clasă, am avea nevoie de nişte poveşti mai accesibile, pe măsura experienţei noastre de viaţă”.

Apetitul pentru lectură al elevilor ar trebui deschis de părinţi, dar şi de profesori, este de părere Viorel Zaicu, director editorial ALL. Cât despre textele din manuale, acesta consideră că dascălii sunt cei care ar trebui să ştie cum să le „ambaleze”.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/scoli-abandonate-de-primarii-1055624.html

Şcoli abandonate de primării

Construirea de „campusuri şcolare” în principalele oraşe din judeţul Valcea, proiect al Guvernului României în mandatului lui Tăriceanu, a fost stopat la puţin timp, după ce a demarat în trombă.

Construcţiile începute încă din 2006 în care s-au învestit milioane de lei s-au degradat şi acum trebuie demolate. La campusul şcolar de la Colegiul Căpitan Nicolae Pleşoianu din Râmnicu Vâlcea situaţia este disperată. Investitia de peste 60 de milioane de lei începută în 2006, prin programul guvernamental, a fost abandonată doi ani mai târziu dar după ce s-a turnat beton şi s-a băgat fier forjat în jumătatea din şanţurile săpate pentru fundaţia unor ateliere. Constructorul nu a mai primit bani pentru a termina fundaţia, iar şanţurile au început să se surpe.

„Toată construcţia este ame ninţată de alunecări de teren. S-au făcut săpături lângă dealul Capela şi nu s-au consolidat malurile. Acum vine dealul peste noi. Tot din cauza săpăturilor s-a slăbit structura de rezistenţă a şcoli, şi trebuie reparată”, susţine Adrian Boureci, directorul colegiului. Proiectul cuprindea o sală de sport, câteva ateliere şi patru săli de clasă la mansarada actualei clădiri a colegiului.

„În ultimi ani de la Ministerul Educaţiei nu am primit nici un ban. După cinci ani şi multe insistenţe la primărie s-a terminat sala de de sport. Elevii făceau sportul în parcul Zăvoi. Construcţia începută nu cred că va mai fi vreodată terminată, e o groapă care a înghiţit mult fier şi beton şi care va trebui astupată”, a mai spus directorul La colegiu sunt înscrişi aproape 1500 de elevi care învaţă în schimburi din lipsă de spaţiu

Pe ziduri au crescut copaci

La campusul şcolar de la Liceul de Turism şi Alimenţatie Publică de la Călimăneşti – singurul liceu de turism din România, peisajul este dezolant. Construcţia fără acoperiş se degradează de la o zi la alta. Grămezile de nisip şi pietriş au fost năpădite de buruieni, pe ziduri au crescut copaci , iar fierul forjat abandonat în curtea şcolii de constructor a ruginit. Potrivit proiectului de peste două milioane de lei construcţia începută în 2007 trebuia finalizată în maximum 24 de luni. Au trecut şase ani şi s-au cheltuit inutil 50.000 de lei pentru materiale, betoane şi câteva ziduri care au început să cadă din cauză că nu au fost luate măsuri de conservare.

Vechea clădire a şcolii era funcţională însă neîncăpătoare pentru numărul mare de elevi. Constructorul a dat jos plafonul pentru a construi încă un etaj înainte să ştie sigur dacă Ministerul Educaţiei alocă fondurile promise la timp. „Banii au întârziat, iar zidurile s-au degradat pentru că nu mai există palfon. A trebuit apoi să cerem bani în plus pentru a repara ceea ce s-a făcut fără cap. Constructorul s-a apucat de toate lucrările odată”, a spus consilierul local Gabriela Ene, fostul inspector general al ISJ Vâlcea.

„Erau 35 de clase pe vremuri, acum sunt 25”

Proiectul iniţiat de Guvern cuprindea construirea unei săli de sport, reabilitarea liceului, căminului şcolar, laboratoarelor şi construirea unui bloc de garsoniere. În trecut la liceul din Călimăneşti învăţau peste o mie de elevi, numărul acestora s-a redus în fiecare an ajungând în prezent la aprozimativ 500. „Erau 35 de clase pe vremuri, acum sunt 25. Din lipsă de spaţiu elevii învaţă în Şcoala Generală de la Jiblea, localitatea limitrofă oraşului Călimăneşti şi într-o clădire a primăriei”, a declarat Constantin Alexandrescu, directorul liceului.

În Vâlcea sunt începute încă două campusuri şcolare pentru care primăriile au plătit zeci de mii de lei pentru proiecte şi studii de fezabilitatea şi pentru care Ministerul Educaţiei nu a mai alocat bani: campusurile şcolare din Berbeşti şi Băbeni. „Pentru 2013 nu s-au primit fonduri pentru continuarea lucrărilor la campusurile şcolare”, a declarat purtătorul de cuvînd al ISJ Vâlcea. Clădirile unităţilor de învăţământ sunt în administraţia primăriilor şi lor le revine acum sarcina de a găsi bani în buget pentru a termina construcţiile incepute.

http://www.gandul.info/stiri/rezultate-bac-2013-numar-mare-de-contestatii-la-bac-2013-sesiunea-toamna-11289047

REZULTATE BAC 2013. Număr mare de contestaţii la BAC 2013 – sesiunea toamnă

REZULTATE BAC 2013. Numărul contestaţiilor la BAC 2013 este 18.555, potrivit Ministerului Educaţiei.

Cele mai multe dintre cererile de reverificare au fost depuse pentru  proba scrisă de Limba şi literatura română – 6.860.

La proba obligatorie a profilului, au fost înregistrate 5.187 de contestaţii, dintre care 4.523 la Matematică şi 664 la Istorie.

Pentru proba scrisă la Limba şi literatura maternă au fost depuse 82 de contestaţii, dintre care 74 la Limba şi literatura maghiară, respectiv 8 la Limba şi literatura germană.

La proba la alegere din profilul şi specializarea urmate la şcoală, susţinută la 10 discipline, s-au înregistrat 6.426 de contestaţii (3.258 la Anatomie, 1.548 la Geografie, 841 la Biologie, 298 la Fizică, 292 la Chimie, 66 la Informatică, 38 la Logică, 29 la Psihologie, 24 la Sociologie, 23 la Economie şi 9 la Filosofie).

REZULTATE BAC 2013 UPDATE: Ministerul Educaţiei a publicat rezultatele finale: 20,36% dintre candidaţii care au susţinut examenul de Bacalaureat 2013, sesiunea de toamnă, au obţinut medie de promovare (înainte de contestaţii)

Datele arată că 14.751 dintre candidaţi, respectiv 20,36%, au obţinut media  6 necesară promovării examenului.  Majoritatea candidaţilor (8.985) a promovat Bacalaureatul cu medii între 6 şi 6,49.

Nici unul dintre candidaţi nu a obţinut media 10.

Cel mai mare procent  de promovare s-a înregistrat în judeţul Arad (35,9%), în timp ce procentul cel mai scăzut s-a înregistrat în judeţul Ilfov (9,8%).

Din totalul de 88.090 de candidaţi înscrişi în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2013, s-au prezentat 72.462 de candidaţi, iar 317 dintre aceştia au fost eliminaţi din sălile de examen, deoarece au fost surprinşi copiind.

Comparativ cu anul 2012, când procentul de promovare a fost, pentru aceeaşi sesiune, de 25,49%, în acest an se constată o scădere cu 5 puncte procentuale.

Afişarea rezultatelor în centrele de examen a avut loc astăzi, 2 septembrie, până la ora 12.00. Contestaţiile pot fi depuse, tot astăzi, în intervalul orar 12.00 – 16.00. Soluţionarea contestaţiilor va avea loc între 3 şi 4 septembrie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 5 septembrie.

Datele privind situaţia promovării examenului naţional de Bacalaureat 2013, sesiunea august – septembrie, la nivelul fiecărui judeţ, arată că procentul cel mai ridicat de promovare a examenului de Bacalaureat 2013, sesiunea august – septembrie, a fost înregistrat în judeţul Arad – 35,9%, urmat de judeţul Tulcea – 31% , judeţul Buzău – 30,9 şi judeţul Suceava – 30,4%.

În toate celelalte judeţe procentele s-au situat sub 30%, cele mai mici fiind în judeţul Ilfov – 9,8%, Constanţa – 12, 3%, Vâlcea – 13%, Ialomiţa – 13,7%. În Bucureşti, procentul de promovare a fost de 15,5%.

http://www.gandul.info/stiri/a-aparut-si-filmarea-cum-au-dat-elevii-spaga-la-bac-2013-in-sesiunea-din-toamna-11289215

A apărut şi filmarea: Cum au dat elevii şpagă la BAC 2013 în sesiunea din toamnă

În imaginile surprinse într-o sală de examen de la Grupul Şcolar Dimitrie Leonida din Constanţa se vede  cum elevii care susţineau examenul de bacalaureat în sesiunea de toamnă dau şpagă profesorilor în timpul primei probe scrise a sesiunii de toamnă.

Astfel, în imagini se poate vedea cum unul dintre elevii care susţineau examenul intră în sala de clasă şi lasă pe colţul catedrei un pachet de şerveţele în care se presupune că ar fi bani. La scurt timp, unul dintre profesorii supraveghetori trece prin faţa catedrei, timp în care cel de-al doilea profesor ia pachetul de şerveţele.

Poliţiştii spun că au observat pe camere cum una dintre profesoare vine în faţa camerei pentru a masca mâna celui de-al doilea profesor supraveghetor care ia pachetul în care s-ar fi aflat şpaga.

În urma anchetei făcute de inspectorat, 13 elevi au fost eliminaţi din examen. Totul a pornit de la o elevă eliminată din examen pentru a fost prinsă copiind. Aceasta s-a dus la poliţie şi a spus că a dat 50 de lei profesorilor ca să o lase să copieze.

Ministerul Educaţiei a luat act de decizia Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa de a elimina elevii din examen.

În ziua de 28 august, din totalul celor 29 de candidaţi eliminaţi definitiv de la probele de Bacalaureat, 13 se aflau în sălile din centrul de examen Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” din Constanţa, iar 16 în Liceul Tehnologic „Lazăr Edeleanu” din Năvodari.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a decis crearea unei comisii de disciplină pentru a verifica implicarea şi complicitatea la fraudă a celor 6 cadre didactice aflate în sălile de examen.

Potrivit inspectorului Cristina Ivan, ancheta se află în desfăşurare, iar după finalizarea acesteia inspectorii vor lua măsuri împotriva profesorilor.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/anul-scolar-2013-2014-cursuri-din-16-septembrie-semestre-egale-vacanta-de-iarna-nu-mai-este-intersemestriala-650856.html

ANUL ŞCOLAR 2013-2014: Cursuri din 16 septembrie, semestre egale, vacanţa de iarnă nu mai este intersemestrială

Elevii se întorc la şcoală pe data de 16 septembrie. Anul şcolar 2013-2014 va avea 36 de săptămâni de cursuri şi se va încheia pe data de 20 iunie 2014. Vacanţa de iarnă nu mai este vacanţă intersemestrială, astfel că semestrul I va continua până pe data de 1 februarie 2014, potrivit Ministerului Educaţiei.

CALENDAR ŞCOLAR 2013-2014:

Semestrul I

Cursuri – luni, 16 septembrie 2013 – vineri, 20 decembrie 2013 (În perioada 2 – 10 noiembrie 2013, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă)

Vacanţa de iarnă – sâmbătă, 21 decembrie 2013 – duminică, 5 ianuarie 2014
Cursuri – luni, 6 ianuarie 2014 – vineri, 31 ianuarie 2014

Vacanţa intersemestrială – sâmbătă, 1 februarie 2014 – duminică, 9 februarie 2014

Semestrul al II-lea

Cursuri – luni, 10 februarie 2014 – vineri, 11 aprilie 2014

Vacanţa de primăvară – sâmbătă, 12 aprilie 2014 – marți, 22 aprilie 2014

Cursuri – miercuri, 23 aprilie 2014 – vineri, 20 iunie 2014

Vacanţa de vară – sâmbătă, 21 iunie 2014 – duminică, 14 septembrie 2014

Tezele din semestrul întâi al anului şcolar 2013-2014 vor fi susţinute, de regulă, până la 20 decembrie 2013, iar cele din semestrul al doilea, până în 23 mai 2014. În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare pot aproba, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar.

Anul şcolar 2013-2014 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare.

Prin excepție de la această regulă, se stabilesc următoarele:

– pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar are 37 de săptămâni din care durata cursurilor este de 33 de săptămâni, 4 săptămâni fiind dedicate desfășurării examenului național de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se încheie în data de 30 mai 2014;

– pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 36 de săptămâni din care durata cursurilor este de 35 de săptămâni, o săptămână fiind dedicată desfășurării evaluării naționale. Cursurile claselor a VIII-a se încheie în data de 13 iunie 2014;

– pentru clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare.

– pentru clasele din învăţământul profesional cu durata de 2 ani, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare;

– pentru învăţământul special – clasele a IX-a – a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, durata cursurilor este de 37 de săptămâni, însumând 181 de zile;

– stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenții ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, cuprind 720 de ore care se desfășoară în perioada propusă de unitatea de învățământ organizatoare și aprobată de inspectoratul școlar, conform structurii anului școlar, cu respectarea vacanțelor;

– pentru învăţământul postliceal (şcoală postliceală şi şcoală de maiştri), durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/doua-milioane-euro-tocate-pe-reparatii-inutile-in-scoli-311593.html

EDUCAŢIE La Galaţi, 147 de contracte „cu bileţel” pentru lucrări de care directorii de şcoli n-aveau habar

Două milioane euro, tocate pe reparaţii inutile în şcoli

Apropierea momentului deschiderii anului şcolar relansează subiectul reparaţiilor din şcoli, pe care se duc bani grei, fără ca situaţia unităţilor şcolare să se îmbunătăţească pe măsura cheltuielilor. În acest an, controversele vizează cheltuirea a peste două milioane euro pentru reparaţii în şcoli din municipiul Galaţi, bani duşi pe lucrări care sunt pe listele de priorităţi ale şcolilor. Directorii de şcoli pomenit că vin firme trimise de la primărie să facă anumite lucrări, fără ca cineva din primărie să se fi interesat în prealabil despre lucrările necesare în şcoala respectivă.

Se pare că avem de a face şi aici cu un sistem de acordare clientelară a contractelor pe bani publici. „În această vară, au existat un număr de 147 de contracte de încuviinţare directă. Aceste contracte s-au gestionat prin birouri, banii nu au ajuns la nivelul ordonatorului terţiar de credite, care este şcoala, ci au fost încredinţaţi direct unor firme. Firmele au ajuns în şcoli cu bileţelele, lucrările şi banii.

Directorii s-au trezit că în şcoala lor a venit o firmă fie să le văruiască holurile, fie să le pună faianţă pe hol, că aşa li s-a spus de la primărie, deşi şcoala avea nevoie să pună faianţă în grupurile sanitare. S-au trezit că li s-a văruit holul şcolii, deşi nu era nevoie de acest lucru. Directorii de şcoli nu au fost întrebaţi ce lucrări trebuie făcute în şcoli. Valoarea acestor 147 de contracte înseamnă, nici mai mult, nici mai puţin, decât vreo două milioane de euro. Nu spune nimeni că nu-i bine că s-au investit două milioane de euro în şcolile gălăţene, dar problema este că s-a investit degeaba. Foarte mulţi directori de şcoli se referă la faptul că li s-au făcut anumite lucrări, dar şcolile aveau nevoie de cu totul alte lucrări”, a declarat fostul inspector general al ISJ Galaţi, Doru Resmeriţă, preşedintele PDL Galaţi. Cum era de aşteptat, foarte multe contracte de lucrări au fost supraevaluate: „Spre exemplu, de 60.000 de lei vechi au fost văruite holurile la o şcoală gimnazială, deşi lucrarea respectivă nu ar fi trebuit să coste mai mult de 20.000 de lei”, a mai precizat Resmeriţă.

Procedurile au fost date peste cap

S-a ajuns la acest sistem de atribuire directă a contractelor prin denaturarea procedurilor de achiziţii publice care le dădeau consiliilor de administraţie ale şcolilor posibilitatea de a finanţa lucrările de reparaţii care erau prioritare: „Cât am fost eu inspector general şcolar, nu am auzit să se procedeze aşa cum s-a procedat acum. În anii trecuţi, fiecare unitate şcolară întocmea un referat de necesitate în care spunea de ce lucrări are nevoie. Apoi, banii ajungeau de la ordonatorul principal de credite, primăria, la ordonatorul terţiar, adică şcoala. Ulterior, se făcea licitaţie sau se analizau ofertele depuse de firme, după care se stabilea societatea care lucra. Numai lucrările realizate cu bani din proiecte finanţate cu fonduri europene erau gestionate de primărie”, a mai adăugat Doru Resmeriţă.

Clarificări prin Legea 544

Fostul inspector general al IŞJ Galaţi a anunţat că va depune la Primăria Galaţi o cerere prin care, în baza Legii 544/2001, a liberului acces la informaţiile de interes public, va solicita o listă cu şcolile care au primit bani pentru lucrări de reparaţii şi igienizare, cu sumele alocate pentru fiecare unitate şcolară, cu numele firmelor de construcţii care au realizat lucrările, cu modalitatea prin care firmele au fost desemnate de primărie să realizeze lucrările şi cu referatele de necesitate ale şcolilor către primărie, adrese în care ar trebui să se regăsească lucrările necesare a fi realizate în respectivele unităţi. Preşedintele PDL Galaţi, Doru Resmeriţă, a adăugat că o cerere similară va fi depusă şi la fiecare unitate şcolară din Galaţi.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/frauda-bac-2013-elevii-de-la-dimitrie-leonida-din-constanta-au-fost-filmati-cand-dadeau-mita-311557.html

FRAUDĂ BAC 2013. Elevii de la Dimitrie Leonida din Constanţa au fost filmaţi când dădeau mită

FRAUDĂ BACALAUREAT 2013. Absolvenţii Liceului Tehnic „Dimitrie Leonida” din Constanţa au fost filmaţi în timp ce pregăteau mita pentru profesorii supraveghetori, conform Neptun TV.

Elevii au fost surprinşi de camerele de supraveghere când intrau în clasă şi lăsau pe catedră şerveţele, în care poliţiştii spun că ar fi ascuns banii.

Mai târziu, în timpul probei la Limba română, în imagini se vede cum eleva din prima bancă devine agitată şi scoate o fiţuică de unde încearcă să copieze. În acel moment, în sală intră un reprezentat al Inspectoratului Şcolar Judeţean, care o vede pe fată.

În urma acestui incident, preşedintele comisiei de la Grupul Şcolar „Dimitrie Leonida” a sesizat Secţia 5 Poliţie.

Imediat după proba de limba română, una dintre eleve a declarat că le-a dat profesorilor supraveghetori 50 de lei pentru a o lăsa să copieze şi că dascălii ar fi cerut încă 30 de lei.

Săptămâna trecută, şase profesori supraveghetori din judeţul Constanţa au fost audiaţi de o comisie de disciplină, după ce 34 de elevi au fost daţi afară pentru copiat.

5 candidaţi de la Colegiul Economic din Mangalia, 13 de la Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” din Constanţa şi 16 în Liceul Tehnologic „Lazăr Edeleanu” din Năvodari au fost daţi afară din examen luni, la proba de Limba română, respectiv miercuri, la proba obligatorie a profilului.

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/admitere-facultate-2013-calendarul-sesiunii-toamna-universitatea-bucuresti-1_5225c4c1c7b855ff563f714d/index.html#

ADMITERE FACULTATE 2013 Calendarul sesiunii de toamnă de la Universitatea din Bucureşti

Universitatea din Bucureşti organizează în luna septembrie 2013 a doua sesiune de admitere pentru studii universitare de licenţă. Numărul total de locuri pentru sesiunea din septembrie 2013 alocat programelor de studii de licenţă la nivelul Universităţii din Bucureşti este de 286 la buget şi aproximativ 1200 cu taxă.

Universitatea din Bucureşti organizează în luna septembrie 2013 a doua sesiune de admitere pentru studii universitare de licenţă.

Numărul total de locuri pentru sesiunea din septembrie 2013 alocat programelor de studii de licenţă la nivelul Universităţii din Bucureşti este de 286 la buget şi aproximativ 1200 cu taxă.

Calendarul admiterii

Înscrierea la admitere la programele de licenţă ale Universităţii din Bucureşti va avea loc între 3 – 10 septembrie 2012.

În perioada 12 – 16 septembrie 2012, candidaţii înscrişi la programele de licenţă la care se organizează examen de admitere, vor susţine probele stabilite.

Data limită de afişare a rezultatelor este 21 septembrie 2012.

Modalităţile de admitere

Admitere pe bază de examen:

Facultatea de Jurnalism şi Relaţii Publice – proba scrisă de Limbă română şi Creativitate şi expresivitate.

Facultatea de Litere – specializarea Comunicare şi Relaţii Publice (IF) – probă scrisă de 4 ore la limba română şi o limbă străină

Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine – Engleză, franceză, germană – o probă scrisă cu două discipline (obligatoriu Engleză/Franceză/Germană şi o altă limbă)

– Arabă, chineză, japoneză – o probă scrisă cu două discipline

– Traducere şi interpretare – o probă scrisă cu două discipline (o limbă străină şi obligatoriu limba română)

Admitere pe baza unei formule mixte

Facultatea de Chimie – 75% media generală a examenului de bacalaureat şi 25% test grilă (la alegere: chimie organică, sau chimie anorganică şi generală).

Facultatea de Fizică – 75% media generală a examenului de bacalaureat şi 25% test grilă dat din tematica de la examenul de bacaluareat pentru una din disciplinele la alegere din aria curiculară Matematică şi Ştiinţe (Matematică, Fizică, Chimie, Biologie)

Facultatea de Geografie – 25% media generală a examenului de bacalaureat şi 75% nota la proba scrisă din tematica propusă (Geografie)

Facultatea de Geologie şi Geofizică – Specializarea Geologie – 60% media generală a examenului de bacalaureat şi 40% test grilă

Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine – Specializarea Studii Americane –  50% media generală a examenului de bacalaureat şi 50 % proba scrisă la limba engleză.

Facultatea de Ştiinţe Politice – specializările Ştiinţe politice (în limba engleză) şi Ştiinţe politice (în limba franceză)

1.Probă orală de competenţă lingvistică, eliminatorie, notată cu admis / respins.

2.Evaluarea competenţelor specifice dobândite după cum urmează:

– pentru absolvenţii liceelor cu profil socio-uman se va face media aritmetică între notele obţinute în cadrul examenului de bacalaureat la probele scrise obligatorii de limba română şi de istorie,

– pentru absolvenţii liceelor cu profil real se se va face media aritmetică între notele obţinute în cadrul examenului de bacalaureat la probele scrise obligatorii de limba română şi de matematică.

– pentru departajarea candidaţilor admişi cu aceeaşi medie pe ultimul loc se vor lua în calcul: a. media generală a examenului de bacalaureat, b. nota de la disciplina obligatorie de limba română.

Facultatea de Teologie Ortodoxă – specializarea Teologie ortodoxă pastorală şi Teologie ortodoxă pastorală (extensie City Unity College, Atena – în curs de autorizare) – 50% media generală a examenului de la bacalaureat şi 50% proba scrisă.

Facultatea de Teologie Baptistă – specializarea Teologie Baptistă – Asistenţă socială 40% media generală a examenului de la bacalaureat şi 60% eseu.

Facultatea de Teologie Romano-Catolică – 50% media generală a examenului de la bacalaureat şi 50% colocviu.

Departamentul CREDIS probă de aptitudini – eliminatorie: abilităţi artistice şi de comunicare (auz muzical, ritm, dialog, citirea unui text) şi media generală a examenului de bacalaureat

Admitere pe baza mediei de bacalaureat

Facultatea de Drept – media generală a examenului de bacalaureat

Facultatea de Administraţie şi Afaceri – media generală a examenului de bacalaureat

Facultatea de Filosofie – media generală a examenului de bacalaureat

Facultatea de Geologie şi Geofizică – specializările Geofizică, Inginerie geologică – media generală a examenului de bacalaureat

Facultatea de Istorie – media generală a examenului de bacalaureat

Facultatea de Litere – specializările Limba şi literatura română – O limbă şi literatură modernă,

– Literatură universală şi comparată – O limbă şi literatură modernă,

– Studii europene, Asistenţă managerială şi secretariat, Ştiinţe ale informării şi documentării, Comunicare şi relaţii publice (IFR) – nota probei scrise la Limba şi literatura română de la bacalaureat reprezintă două treimi din media de admitere; media celorlalte probe scrise de la bacalaureat reprezintă o treime din media de admitere.

Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine – specializările Italiană, Portugheză, Filologie Clasică, Rusă, Slave (cehă, polonă, slovacă), Maghiară, Neogreacă, Rromani, Limbi moderne aplicate, Studii iudaice –
media generală a examenului de bacalaureat

Facultatea de Ştiinţe Politice – specializările Studii de securitate (cu module în limbile română, engleză şi franceză), Ştiinţe politice (în limba română):

1) pentru absolvenţii liceelor cu profil socio-uman se va face media aritmetică între notele obţinute în cadrul examenului de bacalaureat la probele scrise obligatorii de limba română şi de istorie,

2) pentru absolvenţii liceelor cu profil real se se va face media aritmetică între notele obţinute în cadrul examenului de bacalaureat la probele scrise obligatorii de limba română şi de matematică,

3) pentru departajarea candidaţilor admişi cu aceeaşi medie pe ultimul loc se vor lua în calcul: media generală a examenului de bacalaureat şi nota de la disciplina obligatorie de limba română.

Facultatea de Teologie Ortodoxă – specializările Artă sacră, Teologie ortodoxă asistenţă socială, Teologie ortodoxă didactică – media generală a examenului de bacalaureat

Numărul de locuri disponibile pe facultăţi

Facultatea de Administraţie şi Afaceri: 68 de locuri cu taxă

Facultatea de Chimie: 33 de locuri la buget; 139 de locuri cu taxă

Facultatea de Drept: 130 de locuri cu taxă (ID)

Facultatea de Filosofie: 14 locuri la buget; 45 de locuri cu taxă

Facultatea de Fizică: 75 de lcouri la buget; 81 de locuri cu taxă

Facultatea de Geografie: 29 de locuri la buget; 158 de locuri cu taxă

Facultatea de Geologie şi Geofizică: 10 locuri la buget; 50 de locuri cu taxă

Facultatea de Istorie: 72 de locuri cu taxă

Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării: Publicitate ID (50 de locuri cu taxă)

Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine: Franceză (20 de locuri cu taxă); Germana (20 de locuri cu taxă); Spaniolă (20 de locuri cu taxă); Maghiară (3 locuri la buget; 10 locuri cu taxă); Filologie Clasică (1 loc la buget; 6 locuri cu taxă); Studii iudaice (6 locuri cu taxă); Rromani (1 loc la buget; 4 locuri cu taxă); Cehă (4 locuri cu taxă); Slovacă (4 locuri cu taxă); Limbi moderne aplicate (engleză-croată) (10 locuri cu taxă).

Facultatea de Litere: 17 locuri la buget; 181 de locuri cu taxă

Facultatea de Ştiinţe Politice: 8 locuri la buget; 131 de locuri cu taxă

Facultatea de Teologie Ortodoxă: 58 de locuri la buget; 17 locuri cu taxă

Facultatea de Teologie Romano-Catolică: 25 de locuri la buget; 5 locuri cu taxă

Facultatea de Teologie Baptistă: 12 locuri la buget; 5 locuri cu taxă

Admiterea la studii universitare de masterat

În luna septembrie va avea loc la Universitatea din Bucureşti şi admiterea la studii universitare de masterat. Numărul total de locuri la buget pentru sesiunea din septembrie 2013 alocat programelor de studii de master la nivelul Universităţii din Bucureşti este de 3450.

Înscrierea la admitere la programele de master ale Universităţii din Bucureşti va avea loc între 3 – 10 septembrie 2012. În perioada 12 – 18 septembrie 2012, candidaţii înscrişi la programele de licenţă la care se organizează examen de admitere, vor susţine probele stabilite. Data limită de afişare a rezultatelor este 21 septembrie 2012.