Istoria ne-a dat o lecție pe care nu am învățat-o: Educația nu trebuie să mai fie politizată!

Astăzi se împlinesc 161 de ani de la Unirea Principatelor Române din 1859, sub domnia lui Alexandru Ioan Cuza. Este unul dintre momentele pe care îl celebrăm în fiecare an, pentru că, Continuare »

Controalele din școli realizate de ministrul Educației trebuie să respecte legea, dincolo de intenția bună a acestor verificări!

Zilele trecute ministrul educației, doamna Monica Anisie, a vizitat inopinat, alături de jurnaliști, două unități de învățământ din județul Ialomița, pentru a vedea cu ce greutăți se confruntă învățământul românesc. Controalele au Continuare »

Incertitudini și promisiuni în cadrul Comisiei de dialog social de pe lângă MEC

În data de 15 ianuarie 2020, a avut loc ședința Comisiei de Dialog social de la nivelul MEC, în cadrul căreia s-au discutat următoarele proiecte de acte normative care vizează învățământul preuniversitar: Continuare »

Peste 100 de cadre didactice nu au fost plătite pentru munca prestată în sistem de plata cu ora

Sursa: obiectivdesuceava.ro Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava estimează că peste 100 de profesori încadrați la plata cu ora nu și-au primit drepturile bănești aferente muncii prestate în luna decembrie. Datele primite până Continuare »

 

Propuneri/puncte de vedere ale ASI Suceava, privind modificarea OMEN 3732/20.05.2013, care cuprinde Metodologia de acordare a titlului de Colegiu naţional/Colegiu unităţilor de învăţământ preuniversitar

În data de 27 iunie 2013, în cadrul Departamentului relații de organizare și funcționare a învățământului al  Alianței Sindicatelor din Învățământ Suceava, a avut loc o dezbatere privind Metodologia de acordare a titlului de Colegiu naţional/Colegiu unităţilor de învăţământ preuniversitar. Au rezultat următoarele propuneri și puncte de vedere pe care le-am transmis FSLI în vederea înaintării lor Ministerului Educației Naționale:

  • Indicatorul de performanță nu ar trebui să fie bacalaureatul, ci examenul de competență      profesională,
  • Acești elevi se pregătesc să devină tehnicieni și nu doresc să urmeze studii superioare;
  • Nu au fost luate în considerare elemente importante ca: media de admitere, mediul social de proveniență al elevului, mediul economic, interesul pentru școala, nivelui de pregătire al părinților, posibilitatea de a-i susține pe elevi pe parcursul liceului;
  • Se încalcă principiul egalității de șanse;
  • Trebuie eliminată salarizarea diferențiată, care exprimă falsa performanță (ce este mai important, să progresezi cu un elev de la nota 9 la nota 10 sau de la nota 1 la nota 5?);
  • Condiția de înscriere la bacalaureat să fie media anilor de studiu și care sa fie de minimum 6;
  • Pentru înscrierea la examenul de competență profesională media de promovare a anilor de studiu să fie minimum 5;
  • Reducerea numărului de clase la liceul tehnologic și creșterea numărului de elevi la școlile profesionale,
  • În spiritul autonomiei fiecare instituție de învățământ să se organizeze admitere în funcție de medie atât la liceu cât și la școala profesională;
  • Admitere pentru învățământul universitar,
  • Eliminarea art.4 alin.5 lit.b din Ordin;
  • Introducerea bacalaureatului diferențiat în funcție de gradul de dificultate; A – pentru cei care urmează învățământ superior, B – pentru cei care vor rămâne cu studii medii  tehnicieni;
  • Înlocuirea testelor nationale cu admitere la liceu.