Modificarea structurii anului școlar analizată în CDȘ
Astăzi, 25 martie 2021, a avut loc ședința Comisiei de Dialog social de la nivelul Ministerului Educației, convocată pentru avizarea Proiectului de H.G. privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul școlar/universitar 2021- 2022. Având în vedere reacțiile negative care au apărut după anunțul făcut de M.E. de a se schimba structura anului școlar 2020-2021, la solicitarea ministrului educației, domnul Sorin Cîmpeanu, au avut loc discuții pentru a se găsi soluții de îmbunătățire a variantei propuse.
Precizez faptul că propunerea de modificare a structurii anului școlar a venit de la un nivel superior, chiar dacă dorința M.E. a fost de a se păstra actuala structură a anului școlar, motivul fiind evoluția epidemiologică nefavorabilă. Față de varianta inițială anunțată, în urma propunerilor făcute în cursul zilei de ieri de federațiile sindicale din învățământ, de reprezentanții părinților și ai elevilor și în timpul discuțiilor de astăzi, precum și în urma consultării cu ceilalți factori cu putere de decizie, M.E. a propus astăzi o variantă îmbunătățită. Simion Hancescu