Informare privind Comisia paritară de la nivelul ISJ Suceava care a avut loc în data de 6.02.2014
Vă informăm că astăzi, 6 februarie 2014, ora 14:00 a avut loc la sediul Inspectoratului Școlar Județean Suceava, ședința Comisiei paritare, convocată în regim de urgență de Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava, cu următoarea ordine de zi:
1. Aplicarea OUG 77/2013 pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcționalității administrației publice locale, a numărului de posturi și reducerea cheltuielilor la instituțiile și autoritățile publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor. ASI Suceava consideră că modul de aplicare a OUG 77/2013 a fost impus unităților școlare de către ISJ Suceava, deși stabilirea numărului de birouri și servicii ar fi trebuit s-o facă Consiliul de administrație al unităților școlare. În urma discuțiilor purtate, am subliniat și alte aspecte negative sesizate din județ cu privire la modul de aplicarea a acestei ordonanțe. Sesizările noastre s-au dovedit a fi fundamentate iar măsurile luate de ISJ lipsite de temei legal, fapt demonstrat și de Curtea Constituțională a României ce a declarat Legea privind aprobarea OUG 77/2013, ca fiind neconstituțională. După publicarea în MO a deciziei CC se va reveni la drepturile salariale din 2013.
2. Aplicarea prevederilor din Anexa 5 a Legii 356 – Legea bugetului pe 2014. Am prezentat o situație clară privind efectele negative a aplicării prevederilor din anexa 5:
a) pierderea locurilor de muncă pentru un număr însemnat de salariați din județ cu contract de muncă valabil până la 31 august 2014, ca urmare a măririi normei de predare pentru directori;
b) haosul creat în timpul anului școlar ca urmare a:
i. aplicării acestor măsuri la jumătatea anului școlar,
ii. schimbarea profesorului la clasă,
iii. modificarea orarului,
iv. modificarea fișei de încadrare a școlii,
v. diminuarea timpului necesar efectuării unui management de calitate.
Acțiunea întreprinsă de ISJ Suceava privind aplicarea Anexei 5, este unică la nivel național, fapt pentru care am sesizat FSLI, MEN și Guvernul României. Faptul că aceste măsuri nu se aplică în niciun județ din tară, măsura luată de ISJ Suceava este discriminatorie și pripită. Aceasta stare, de fapt, este o consecință a alocării incorecte și superficiale a fondurilor pentru cheltuielile de personal. Prin aplicarea acestor măsuri, economiile realizate la bugetul școlii sunt nesemnificative în comparație cu sumele mari necesare. În urma discuțiilor avute ISJ Suceava nu este dispus să revină asupra notei nr. 683/30.01.2014 de aplicare a prevederilor anexei 5, și în lipsa unui răspuns favorabil urgent de la MEN și Guvern, vom fi nevoiți să apelăm la instanțele de judecată.
3. Bugetul privind asigurarea sumelor necesare pentru punerea în plată a hotărârilor judecătorești pentru anul 2014. Am informat ISJ Suceava că sumele alocate pentru plata hotărârilor judecătorești pentru anul 2014, sunt insuficiente și repartizate inegal pe cele 4 trimestre. Întrucât situația nu are rezolvare la nivelul ISJ Suceava, în cursul zilei de mâine 7 februarie 2014, vom solicita convocarea în regim de urgență a Comisiei de dialog social de pe lângă Prefectura Suceava.
4. Decontarea navetei conform Anexei 5 din Legea bugetului. Întrucât soluționarea problemei nu este de competența ISJ Suceava, în urma demersului făcut și de ASI Suceava, FSLI a cerut rezolvarea problemei prin adoptarea unei Hotărâri de Guvern.
5. Acordarea sporului pentru muncă vătămătoare. Am informat ISJ că avem acțiuni pe rol la Tribunalul Suceava, pentru sporul de ecran și vom rezolva această problemă în instanță.
6. Convocarea Comisiei tripartite. Vis-a-vis de afirmațiile domnului Primar Ion Lungu referitoare la comasarea de unități școlare din Municipiul Suceava, am solicitat convocarea Comisiei tripartite (Consiliul Local, ISJ Suceava, ASI Suceava), lucru cu care reprezentanții ISJ au fost de acord. Considerăm că decizia de arondare a GPN nr. 2 ”Țăndărică” Suceava la Școala Gimnazială ”Jean Bart” Suceava a fost făcută injust si vom cere, în cadrul Comisiei tripartite, anularea ei. În lipsa unui rezultat favorabil vom rezolva această problemă în instanță.
7. Solicitarea stabilirii grilei de acordare a gradației de merit. Am solicitat ca analiza și întocmirea grilei de acordare a gradației de merit să se facă în Comisia paritară de pe lângă ISJ Suceava, lucru cu care reprezentanții ISJ au fost de acord.