Întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul

Astăzi, 17.02.2021, a avut loc la sediul Guvernului României, o întâlnire a reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative din învățământ cu Prim-Ministrul Guvernului României, domnul Florin Cîțu, Ministrul educației, domnul Sorin Cîmpeanu, Secretarul de Continuare »

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre după cum urmează: Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021. În perioada 25 – 31 octombrie Continuare »

Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice!

În anul 2021 se repetă scenariul din anii 2009-2010? Avem un  Guvern opac, care ignoră dialogul social și care ia măsuri de austeritate ilogice! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele Continuare »

Cifrele analizei ministrului de Interne arată dezastrul din educație

Trebuie să aibă loc tragedii, ca în sănătate, pentru ca Guvernul să investească în învățământ? 4.000 de clădiri, dintr-un total de peste 25.000 în care funcţionează unităţi școlare, fără autorizație de la Continuare »

Atenție mare la redeschiderea școlilor! Nu ne permitem nicio greșeală; costul plătit ar putea fi sănătatea copiilor și a colegilor noștri!

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu data de 8 februarie 2021 va însemna revenirea la normalitate în cadrul sistemului de educație, dar totul trebuie gândit și făcut cu mare responsabilitate. Nu trebuie Continuare »

Corectarea Legii salarizării și a inechităților din sistemul public de pensii, principalele teme discutate de ministrul Muncii cu reprezentanții sindicatelor din educație

sursa: mmuncii.ro Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, a avut miercuri o întâlnire cu reprezentanții principalelor structuri sindicale din educație. O primă temă discutată cu partenerii sociali a vizat proiectul de Continuare »

FSLI salută decizia Ministerului Educației prin care este redus numărul de elevi la clasa a IX-a

Este una dintre măsurile pentru care federația noastră a militat ani la rândul și ne bucurăm că insistența noastră a dat roade, iar ministrul Sorin Cîmpeanu a dat dovada de receptivitate, conștient Continuare »

Consilierii școlari forțați să accepte un număr de elevi peste limita prevăzută de lege

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, federație la care ASI Suceava este afiliată, s-a adresat, în regim de urgență, Ministerului Educației pentru a clarifica numărul de elevi/preșcolari în raport de care se face Continuare »

Întâlnire de lucru cu ministrul educației. Probleme abordate

Astăzi, 7 ianuarie 2021, a avut loc la sediul Ministerului Educației (ME) o întâlnire a președinților celor trei federații reprezentative din învățământ: FSLI, FSE Spiru Haret și FNS Alma Mater, cu ministrul Continuare »

Austeritatea anunțată de Guvernul Cîțu îndeamnă la declanșarea acțiunilor de protest în educație

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, care apără interesele a peste 165.000 de salariați din învățământ, protestează față de politica de austeritate pe care noul Guvern al României se pregătește să o pună Continuare »

 

FSLI nu susţine proiectul Legii privind drepturile copilului cu dizabilităţi

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ se adresează Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din Senat și Camera Deputaților cu solicitarea de a nu susţine proiectul Legii privind drepturile copilului cu dizabilităţi, înregistrată la Senatul României sub nr. B 175/01.04.2014.

Aşa cum afirmă şi specialiştii în domeniu (Departamentul de Psihopedagogie Specială din cadrul Facultăţilor de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei ale Universităţii Babeş-Bolyai Cluj-Napoca şi Universităţii Bucureşti), susţinerea acestui proiect de lege nu este în interesul educaţional al copilului cu dizabilităţi şi va genera mari probleme practice.

Din proiectulul legislativ, reiese că educaţia va fi făcută de asistentul social, care însă are alte atribuţii în ceea ce priveşte copilul asistat şi anume – protecţia copilului cu cerințe educative speciale (CES). În şcolile speciale sistemul îi ocroteşte şi îi educă, cadrele didactice fiind persoane cu pregătire specială şi ani buni în învăţământ, care cunosc necesităţile unor astfel de copii şi modalităţile în care ele pot fi satisfăcute.

In sistemul educaţional actual, persoanele cu dizabilităţi primesc-sprijinul necesar pentru o educaţie adaptată la nivelul lor de înţelegere. Aceşti copii care până acum sunt integraţi în școli speciale, beneficiind de o atenţie deosebită, cu o curriculă adaptată la nivelul lor de înţelegere, cu o programă individualizată, cu clasecu un număr redus de elevi, vor fi excluşi din sistemul educaţional gratuit şi obligatoriu pe criterii de dizabilitate, încălcând flagrant Convenţia O.N.U.

Integrarea copiilor senzoriali (cu tulburări de vedere, de auz – surzi, orbi) sau cu tulburări asociate în unităţi şcolare de masă, incluzive chiar şi cu o programa adaptală este de neânţeles.

Reorganizarea unităţilor de învățământ special în centre de intervenţie timpurie în subordinea Direcţiei Generale de Asistență și Protecţie a Copilului presupune schimbări majore pentru cadrele didactice din aceste unităţi. Trecerea într-o altă categorie de angajaţi bugetari și salarizarea corespunzătoare mult diminuată ar fi în defavoarea profesorilor care lucrează cu copiii cu dizabilități, nemaivorbind de programul de lucru.

În învăţământul special, norma de lucru a cadrului didactic este de 40 de ore/săptămână, din care, norma de predare la clasa este de 16-20 de ore, celelalte 20-24 de ore fiind consacrate pregătirii și activităţilor metodice. Trecându-se în subordinea DGAPC, la un program de 8 ore/zi muncă efectiva la clasă, ar fi imposibil să se păstreze standardele actuale de calitate în munca. Niciun specialist, în orice domeniu de activitate cu copilul cu dizabilitati, nu poate presta 8ore/zi munca de calitate pentru a sprijini evoluţia, progresul acestuia. Trebuie sa admitem că și profesorii care lucrează în învăţământul special sunt oameni, și că, oricât de bine pregătiţi profesional ar fi, specificul activităţii cu copiii cu dizabilitati condiţionează la un număr limitat de ore de munca. În plus, zeci de mii de profesori titulari vor intra în restrângere de activitate prin aceasta reorganizare.

 

Federaţia Sindicatelor Libere din învăţământ consideră că un proiect de lege de o asemenea importanţă trebuie supus dezbaterii publice, în perioada de elaborare, cu implicarea tuturor factorilor interesaţi – părinţi, cadre didactice din învăţământul preuniversitar special şi special integrat, facultăţi de specialitate.