Controalele din școli realizate de ministrul Educației trebuie să respecte legea, dincolo de intenția bună a acestor verificări!

Zilele trecute ministrul educației, doamna Monica Anisie, a vizitat inopinat, alături de jurnaliști, două unități de învățământ din județul Ialomița, pentru a vedea cu ce greutăți se confruntă învățământul românesc. Controalele au Continuare »

Incertitudini și promisiuni în cadrul Comisiei de dialog social de pe lângă MEC

În data de 15 ianuarie 2020, a avut loc ședința Comisiei de Dialog social de la nivelul MEC, în cadrul căreia s-au discutat următoarele proiecte de acte normative care vizează învățământul preuniversitar: Continuare »

Peste 100 de cadre didactice nu au fost plătite pentru munca prestată în sistem de plata cu ora

Sursa: obiectivdesuceava.ro Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava estimează că peste 100 de profesori încadrați la plata cu ora nu și-au primit drepturile bănești aferente muncii prestate în luna decembrie. Datele primite până Continuare »

Din nou probleme la plata salariilor profesorilor din județ

sursa: obiectivdesuceava.ro Azi este zi de salariu pentru toți cei peste 10.600 de angajați din învățământul preuniversitar sucevean, iar cei încadrați la plata cu ora au avut neplăcuta surpriză să constate, încă Continuare »

 

Cadrele didactice ar trebui să scape de birocrația sufocantă, până la începutul anului școlar viitor

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va face parte din grupul de lucru care a fost constituit la nivelul Ministerului Educației și Cercetării și care va avea misiunea de a găsi soluțiile pentru a fi redus substanțial nivelul aberant al birocrației cu care se confruntă personalul didactic. Solicitarea a fost făcută de către federația noastră, iar în urma analizei, ministrul Educației și Cercetării, doamna Monica Anisie, a acceptat demararea acestui proces de eficientizare a activității cadrelor didactice, astfel încât să li se ofere acestora posibilitatea de a dedica mult mai mult timp pentru creșterea performanței actului didactic, principalii beneficiari ai debirocratizării fiind, de fapt, elevii!

În data de 24 octombrie a.c., într-o discuție purtată cu actualul ministru al educației, doamna Monica Anisie, conducerea F.S.L.I. a atras atenția că una dintre cele mai așteptate măsuri pe care ar trebui să le ia viitorul ministru al educației este cea legată de reducerea birocrației din sistemul de învățământ preuniversitar, principalele persoane afectate de acest flagel fiind cadrele didactice. Colegii noștri sunt pur și simplu sufocați de tot felul de rapoarte, referate și alte hârtii pe care trebuie să le întocmească, fără ca acestea să aducă plus-valoare în activitatea la clasă, ba din contră li s-a redus timpul de pregătire profesională absolut necesară pentru creșterea performanței în activitatea cu elevii.

Apreciem receptivitatea ministrului educației de a demara procedurile necesare pentru a fi rezolvată această anomalie a sistemului de învățământ preuniversitar. Primul pas a fost făcut prin constituirea acestui grup de lucru de la nivelul M.E.C. care are menirea de a găsi soluții pentru a fi redusă birocrația cu care se confruntă personalul didactic, grup din care face parte și Prim- vicepreședintele FSLI, domnul George Adrian Purcaru. Alături de ceilalți membri ai grupului de lucru, ne propunem să găsim cele mai bune variante pentru personalul didactic referitoare la debirocratizare, astfel încât, începând cu anul școlar 2020-2021, să nu mai existe această problemă.
Atragem atenția că debirocratizare nu înseamnă numai scutirea cadrelor didactice de a scrie, în format letric! Să nu avem surpriza că actuala corvoadă de a face hârtii se transformă în întocmirea de documente digitalizate, pentru că asta tot birocrație este!

Faptul că actualul ministru al educației este profesor în învățământul preuniversitar reprezintă o șansă pentru a reduce substanțial birocrația din acest sector de activitate. O altă măsură care trebuie luată, la pachet cu cea legată de debirocratizare, este cea care privește regândirea inspecției școlare. Inspectorii din M.E.C. sau din inspectoratele școlare când vor verifica modul cum se desfășoară actul didactic din unitățile inspectate nu trebuie să analizeze teancurile de hârtii înghesuite pe rafturile din cabinetele directorilor, ci trebuie să vadă care este activitatea efectivă la clasă.
Avem ferma convingere că avem cadre didactice performante în România. Lăsați-le să-și arate valoarea și nu le mai sufocați cu lucruri inutile! Și apoi o să se vadă și faptul că această categorie socio-profesională de elită, este umilită material, pe nedrept!

„Birocrația excesivă din sistemul de învățământ a sufocat cadrele didactice în ultimii ani și, deși am cerut în nenumărate rânduri măsuri ferme din partea ministerului de resort,măsurile au fost anemice. Dascălii sunt nevoiți să întocmescă tot felul de hârtii, fără ca acestea să-i ajute să fie mai performanți la clasă. Învățământul are nevoie de oxigen, iar acesta nu poate fi primit, dacă personalul didactic, de exemplu, nu se preocupă de formarea profesională continuă, de întâlniri metodice sau de experimentarea unor metode noi de predare la clasă, pentru că are … hârtii de făcut. Este un prim pas că începem să înțelegem ce înseamnă de fapt educația și care este misiunea colegilor noștri”, a declarat Simion Hancescu, președintele FSLI.