Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Revista presei – 5.03.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/dascalii-ocupa-functii-conducere-invatamant-sindicate-putea-scutiti-total-predare-1_513491b200f5182b85c90021/index.html

Dascălii care ocupă şi funcţii de conducere în învăţământ şi în sindicate ar putea fi scutiţi total de la predare

Ministerul Educaţiei a pus luni în dezbatere un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care le permite profesorilor care deţin şi funcţii de conducere, îndrumare şi control în şcoli să fie scutiţi total de la obligaţia de a preda, fără a li se tăia din salariu. Dacă va fi aprobată de Guvern, de aceeaşi clemenţă vor beneficia şi dascălii-sindicalişti care participă la activităţi de monitorizare.

”Personalul didactic de conducere, de îndrumare şi de control poate fi degrevat, total sau parţial, de post/norma didactică, pe baza normelor aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, elaborate cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ. De acelaşi drepturi pot beneficia şi persoanele desemnate de federaţiile sindicale reprezentative din învăţământ, ca urmare a participării la procesul de monitorizare şi evaluare a calităţii sistemului de învăţământ, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale”, prevede proiectul de ordonanţă de urgenţă (OUG) de modificare a legii educaţiei naţionale, postat luni în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Educaţiei.

Cu alte cuvinte, dascălii cu funcţii de conducere în unităţi şcolare, dar şi cei care participă din partea sindicatelor la procesul de monitorizare şi evaluare a calităţii sistemului de învăţământ vor putea fi scutiţi total de la obligaţia lor de bază, aceea de a preda elevilor.

Până acum, degrevarea era posibilă doar parţial, iar în cazul directorilor de grădiniţă nu era permisă nicio abatere de la norma didactică.

Misiunea de director, ”vădit îngreunată” de activitatea de predare

În nota de fundamentare a OUG, reprezentanţii ministerului susţin că, ”potrivit legislaţiei în vigoare, cadrele didactice care ocupă funcţii de conducere în unităţi de învăţământ nu sunt scutite în totalitate de la îndeplinirea normei didactice, fiind nevoite să se ocupe atât de bunul mers al unităţii pe care o conduc, cât şi de educarea copiilor”, ”ceea ce determina apariţia unor disfucţionalitati în îndeplinirea atât a atribuţiilor didactice, cât şi a celor administrative în mod concomitent, misiunea lor fiind vădit îngreunată”.

Ca atare, explică aceştia, ”este necesar să se asigure eficientizarea managementului unităţii de învăţământ prin scutirea efectuării atribuţiei de predare din norma didactică, respectiv din postul didactic, pentru personalul didactic de conducere, de îndrumare şi de control”.

Scutire şi pentru sindicaliştii-monitori

De asemenea, ”este necesară scutirea efectuării atribuţiei de predare din norma didactică, respectiv din postul didactic şi pentru persoanele desemnate de federaţiile sindicale reprezentative din învăţământ pentru participarea la procesul de monitorizare şi evaluare a calităţii sistemului de învăţământ”, se mai arată în OUG-ul care va legifera degrevarea personalului didactic.

Însă, se mai arată în nota de fundamentare, directorii ”degravaţi” de munca de dascăl vor rămâne cu aceleaşi drepturi salariale, chiar dacă nu vor mai preda, sumele fiind asigurate de către ”unităţile de învăţământ preuniversitar de stat angajatoare din sumele alocate pentru finanţarea de bază”.

Cum explică reprezentanţii ministerului introducerea acestei măsuri printr-o ordonanţă de urgenţă, în condiţiile în care deja există o OUG de modificare a legii educaţiei aflat în dezbaterea Camerei Deputaţilor: ”Instituirea acestei soluţii legislative asigură creşterea calităţii sistemului de învăţământ, a asigurării derulării în condiţii normale a procesului de învăţământ”.

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/aproape-100-scoli-capitala-vechi-sinecesita-consolidare-nu-afectate-cazul-unui-cutremur-1_5134913200f5182b85c8fdc2/index.html

Aproape 100 de şcoli din Capitală sunt vechi şi necesită consolidare pentru a nu fi afectate în cazul unui cutremur

97 de şcoli din Capitală, unde învaţă peste 26.000 de elevi, funcţionează în clădiri vechi care au nevoie de consolidare, potrivit Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). Nu este vorba însă de clădiri cu risc seismic ridicat, potrivit reprezentanţilor ISMB.

Peste 26.000 de elevi care învaţă în cele 97 de şcoli din Bucureşti care nu au fost consolidate beneficiază la orele de dirigenţie de instruire în cazul situaţiilor de cutremur în cadrul proiectului „Too Quick to Quake”, realizat de Ambasada Suediei şi firma Swedish Sustainable Business, în parteneriat cu ISMB şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă.

ISMB a precizat luni că nu este vorba despre clădiri cu risc seismic ridicat, ci de clădiri vechi care au nevoie de reabilitări.

Liceul PTTR, singurul cu risc seismic

”În Bucureşti, nu există şcoli care să funcţioneze în clădiri cu risc seismic ridicat, avem o situaţie delicată doar la Liceul PTTR, de Poştă, care va fi reconsolidat”, a declarat pentru ”Adevărul” inspectorul Marian Banu, purtătorul de cuvânt al inspectoratului şcolar al Capitalei.

De altfel, în octombrie anul trecut, Consiliul General al Capitalei a aprobat trecerea imobilului Colegiului Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii „Gheorghe Airinei” – Liceul PTTR, în administrarea Consiliului Local al Sectorului 6, pentru a fi reconsolidat.

36 de ani de la cutremurul din 77

Proiectul  „Too Quick to Quake” a fost prezentat în cadrul unei conferinţe de presă de luni, organizate cu prilejul comemorării a 36 de ani de la cutremurul devastator din 4 martie 1977.

Iniţiativa, demarată în 4 martie 2012, presupune două etape. Anul trecut, în prima etapă, proiectul a fost implementat în 36 de şcoli, iar în a doua etapă, care a luat sfârşit la începutul lunii martie 2013, elevii din alte 61 de şcoli au beneficiat de programul de pregătire în caz de cutremur pe baza unui suport educaţional realizat de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă.

Organizatorii au anunţat şi o posibilă finanţare din partea firmei suedeze pentru un simulator de cutremur.

Ce sfaturi dau specialiştii în caz de cutremur

Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă şi reprezentanţii proiectului „Too Quick to Qake” au organizat luni dimineaţă şi o simulare în caz de cutremur la şcoala 79 „Ion Creangă” din Capitală.

Specialiştii le recomandă persoanelor care se află în interiorul unei clădiri în caz de cutremur, să se aşeze sub o masă solidă, sub o grindă de rezistenţă sau într-un colţ interior al încăperii şi să nu folosească scările sau liftul.

Persoanele care se află într-un spaţiu deschis ar trebui să se îndepărteze de clădiri, stâlpi de electricitate, cabluri sau alte construcţii.

Specialiştii mai recomandă ca persoanele prinse sub dărâmături să lovească ritmic într-o ţeavă sau într-un perete astfel încât echipele de intervenţie să îi poată localiza.

De asemenea, este de preferat ca victimele să îşi păstreze energia şi să nu ţipe după ajutor.

http://adevarul.ro/locale/brasov/o-primarie-covasna-obligata-achite-350000-lei-parohiei-reformate-chiria-scoala-1_5134891b00f5182b85c8d1c5/index.html#

O primărie din Covasna, obligată să achite 350.000 lei Parohiei Reformate pentru chiria la şcoală

Primăria comunei covăsnene Hăghig este obligată să achite 350.000 de lei Parohiei Reformate, după ce a fost acţionată în judecată pentru neplata chiriei pentru clădirea în care funcţionează şcoala şi care a fost retrocedată acestui cult, potrivit Mediafax.

Prefectul de Covasna, Dumitru Marinescu, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că Biserica Reformată a dat în judecată Consiliul Local al comunei Hăghig pentru că nu a plătit, începând cu anul 2008, chiria pentru clădirea în care funcţionează şcoala.

Potrivit sursei citate, clădirea a fost retrocedată acestui cult, iar valoarea totală a restanţelor se ridică la 350.000 de lei.

„Parohia Reformată a câştigat procesul, iar acum Primăria Hăghig este obligată să achite 350.000 de lei, sumă care poate să greveze foarte grav bugetul local şi bunul mers al respectivei primării“, a spus Marinescu, citat de Mediafax. Acesta a adăugat că la această sumă nu s-au calculat penalităţi de întârziere, altfel se ajungea la o restanţă de circa 500.000 lei.

Marinescu a afirmat că, în cursul săptămânii trecute, a avut o discuţie, împreună cu inspectorul şcolar adjunct Rădiţa Palela, cu conducerea Primăriei şi cu reprezentantul Parohiei Reformate.

„În urma discuţiei purtate la Primărie, am ajuns la o înţelegere ca respectiva sumă să fie plătită eşalonat în cursul anului 2013, propunere cu care au fost de acord toate părţile. De asemenea, având în vedere efortul bugetar din partea Primăriei, am încercat să renegociem şi chiria lunară. Astfel, am ajuns la o chirie lunară de 1.200 de lei de la 5.500 de lei“, a spus el.

Totodată, Marinescu a afirmat că se discută şi despre posibilitatea ca Primăria Hăghig să cumpere în viitor acest imobil, în care funcţionează clasele V-VIII.

http://adevarul.ro/locale/buzau/video-bar-buzau-scoala-cartofori-elevi-1_5134826e00f5182b85c8a7f2/index.html

Un bar din Buzău, şcoală de cartofori pentru elevi

Pregătirea pentru examenul de bacalaureat sau pentru teză se face mai nou în baruri şi nu în clasă. Cel puţin asta au descoperit poliţiştii din Buzău, care au organizat o acţiune de control în barurile de lângă şcolile buzoiene.

 

Poliţiştii buzoieni i-au căutat pe elevii care chiulesc de la şcoală în barurile din apropierea unităţilor de învăţământ. Joi şi vineri, în zonele în care s-a acţionat, poliţiştii au identificat 169 de elevi care absentau de la cursuri.

 

Într-unul dintre barurile controlate de poliţiştii de proximitate din cadrul Poliţiei municipiului Buzău, au fost depistaţi trei adolescenţi, doi de 17 ani şi unul de 16 ani, şi un tânăr în vârstă de 19 ani, toţi elevi la un liceu din Buzău, în timp ce jucau poker pe bani. Cei patru elevi au fost sancţionaţi contravenţional cu amenzi în valoare de 500 de lei, amendă primind şi barmanul care a îngăduit practicarea jocului de noroc.

 

Conducerea liceului la care sunt înscrişi elevii respectivi a fost informată cu privire la prezenţa tinerilor în bar în timpul orelor de curs.

 

http://adevarul.ro/locale/bacau/profesorii-isi-aprofunda-cunostintele-legate-originea-romilor-1_5134c2f600f5182b85ca0b52/index.html#

 

Profesorii îşi pot aprofunda cunoştinţele legate de originea romilor

Directori ai şcolilor cu elevi de etnie rromă, profesori de limba rromani, mediatori şcolari, educatoare şi asistenţi educaţionali vor participa începând din această săptămână, la programul de formare continuă „Originea rromilor – teorii, legende, fapte”, avizat de Ministerul Educaţiei.

 

Acesta este organizat de Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău şi se va desfăşura la Şcoala Gimnazială „Alexandru cel Bun” Berzunţi.

Timp de 40 de ore, cursanţii vor parcurge următoarele teme:

I. Istoria rromilor

  • Originea rromilor;
  • Robia rromilor în Ţările Române;
  • Sclavie, aboliţionism şi      postaboliţionism;
  • Aspecte privind istoria modernă a      rromilor;
  • Tragedia rromilor în timpul celui      de-al doilea război mondial (1940-1945);
  • Exterminarea rromilor în timpul      Holocaustului;
  • Rromii în timpul regimului      comunist (1945 – 1989);
  • Statutul rromilor în epoca      postdecembristă;
  • Personalităţi rrome din spaţiul      geografic românesc.

II. Tradiţii rrome

  • Rromanipen – fundamente ale      identităţii rrome;
  • Rromii şi românii – percepţii      reciproce în mentalul colectiv;
  • Tradiţii şi obiceiuri la rromi.

 

III. Politici educaţionale actuale pentru rromi

  • Direcţii strategice privind      învăţământul pentru rromi.

Programul este coordonat de prof. Anghel Năstase, inspector şcolar pentru limba rromani şi şcolarizarea rromilor şi susţinut de educatoarea Emilia Chiriac – Şcoala Gimnazială “Domniţa Maria” Bacău, inst. Noemi Năsturaş – Grădiniţa cu Program Normal „Lizuca” Bacău, prof. Adina-Corina Albu – Colegiul Naţional de Artă „George Apostu” Bacău, prof. Dumitru Ficuţă, profesor formator – C.C.D. Bacau şi prof. Gabriel Stan – directorul C.C.D. Bacău.

În ultimii nouă ani C.C.D. Bacău a implementat mai multe programe educaţionale cu această tematică, care au urmărit în primul rând, formarea profesională a cadrelor didactice, dar şi sensibilizarea mediului educaţional, asupra situaţiei diferitelor grupuri minoritare.

Acest proiect urmăreşte, printre altele, promovarea dialogului şi cooperării multiculturale, dezvoltarea principiilor şi valorilor democratice, odată cu înţelegerea lumii în care trăim, pornind de la experienţele, uneori  tragice, ale prezentului. Etnia rromă reclamă din partea noastră o atenţie specială, deoarece problemele cu care se confruntă sunt deosebite, oarecum atipice. Multe din aceste probleme îşi pot găsi rezolvarea, pornind de la educaţie, a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău.

 

http://adevarul.ro/news/eveniment/secretarul-stat-ministerul-educatiei-stelian-fedorca-declarat-incompatibil-ani-1_51346ac400f5182b85c82359/index.html

UPDATE Secretarul de stat de la Educaţie Stelian Fedorca, declarat incompatibil de ANI, susţine că este nevinovat

Secretarul de stat pe preuniversitar din Ministerul Educaţiei Stelian Fedorca a fost declarat incompatibil de Agenţia Naţională de Integritate (ANI), pentru că, din 2007, ar fi deţinut simultan atât funcţii de conducere în minister, cât şi pe cea de Director al Colegiului Naţional “Mihai Eminescu”, Bucureşti, dar ar fi avut şi PFA pentru meditaţii. Oficialul a declarat pentru ”Adevărul” că ”sunt doar poveşti” şi va contesta decizia ANI.

UPDATE: Contactat de ”Adevărul”, secretarul de stat Stelian Fedorca a susţinut că este nevinovat, iar acuzaţiile ANI ”sunt doar poveşti, invenţii”, şi ca atare va ataca în termenul legal de 15 zile decizia de incompatibilitate, publicată luni.

”Am depus toate documentele la ANI în urmă cu două săptămâni, pentru a arăta că nu am deţinut simultan toate acele funcţii. Nu am fost simultan şi director la ”Mihai Eminescu” şi secretar de stat, din 16 mai 2012 este un alt director acolo. N-am fost nici inspector şcolar şi director în minister, juriştii de la minister mi-au suspendat atunci raportul de serviciu când am ajuns inspector. La fel, ca PFA, pe care l-am înfiinţat pentru meditaţiile mele la matematică, nu am mai avut venituri din astfel de activităţi din 2011, însă am continuat să plătesc acea sumă obligatorie indiferent dacă ai sau nu venituri”, a explicat Fedorca.

”Nu-mi dau demisia”

Oficialul a mai spus că nu-şi va da demisia până la finalizarea anchetei, iar avocatul său va contesta decizia ANI, menţionând că toate documentele care îi dovedesc nevinovăţia, marea majoritate semnate de juriştii Ministerului Educaţiei, se află deja la dosar.

”Este cineva din ANI care s-a autosesizat în ceea ce mă priveşte, încă din 2008. Atunci, înainte şi după alegeri, am fost anchetat de ANI pentru fals în documente, însă verdictul a fost de neîncepere a urmăririi penale. Ulterior, tot în 2008, aceeaşi persoană s-au autosesizat în privinţa acestor funcţii”, a mai declarat Stelian Fedorca pentru ”Adevărul”.


Agenţia Naţională de Integritate (ANI) l-a declarat luni incompatibil pe actualul secretar de stat pe preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Stelian Fedorca, pe motiv că, din 2007, a deţinut simultan atât funcţii de conducere în minister şi inspectoratul şcolar Bucureşti, cât şi pe cea de director la Colegiul ”Mihai Eminescu” din Capital şi cea de PFA, prin care a dat meditaţii, se arată într-un comunicat de presă al ANI.

Acesta este acuzat de inspectorii ANI că, în perioada 2007-2010 ar fi fost director-consilier în cadrul Direcţiei Politici Educaţionale (în perioada 01.09.2007 – 25.10.2007), consilier superior în cadrul Direcţiei Generale Strategii privind Corelarea Sistemului de Învăţământ cu Piaţa Muncii (în perioada 12.02.2009-25.04.2010), ambele în Ministerul Educaţiei, în paralel cu funcţia de  director la ”Mihai Eminescu”.

În perioada 25.10.2007-12.02.2009, respectiv 12.02.2009-25.04.2010, Fedorca ar fi avut suspendat la cerere raportul de serviciu în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, precizează ANI.

Pe perioada suspendării raportului de serviciu, el ar fi exercitat, succesiv, funcţiile publice de conducere de Inspector şcolar general al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (22.11.2007 – 01.04.2009) şi, respectiv, cea de Director al Colegiului Naţional “Mihai Eminescu” (începând cu data de 01.04.2009).

De asemenea, mai susţin inspectorii ANI, în perioada 08.02.2010 – 01.02.2013, Fedorca a fost şi ”comerciant” în cadrul PFA-ului său, înfiinţat pentru a da oficial meditaţii la matematică.

La data de 16.05.2012, FEDORCA STELIAN VICTOR a fost numit în funcţia de Secretar de stat, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (actual, Ministerul Educaţiei Naţionale).

Inspectorii ANI au mai identificat incompatibilităţi şi în perioada 16.05.2012 – 01.02.2013, întrucât a deţinut, simultan, atât funcţia de Secretar de stat în cadrul Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului, cea de Director al Colegiului Naţional “Mihai Eminescu”, Bucureşti, dar şi calitatea de ”comerciant” în cadrul PFA-ului “FEDORCA STELIAN VICTOR PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ”.

Ca atare, ANI a decis că Stelian fedorca a încălcat Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei.

Restricţiile funcţionarilor publici

În plus, inspectorii ANI spun că a fost încălcată şi legislaţia privind regimul juridic al incompatibilităţilor: “Calitatea de funcţionar public este incompatibilă cu orice altă funcţie publică decât cea în care a fost numit, precum şi cu funcţiile de demnitate publică. Funcţionarii publici nu pot deţine funcţii şi nu pot desfăşura alte activităţi, remunerate sau neremunerate (…) în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice”, iar potrivit dispoziţiilor art. 84, alin. (1), lit. g) şi alin. (2), „Funcţia de membru al Guvernului este incompatibilă (…) calitatea de comerciant persoană fizică (…) Funcţia de Secretar de stat, funcţia de subsecretar de stat şi funcţiile asimilate acestora sunt incompatibile cu exercitarea altei funcţii publice de autoritate (…)”.

Ca atare, Fedorca riscă să nu mai aibă dreptul de a exercita o funcţie sau o demnitate publică, cu excepţia celor electorale, pe o perioadă de 3 ani.

În cazul în care persoana nu mai ocupă o funcţie sau o demnitate publică la data constatării stării de incompatibilitate, interdicţia de 3 ani operează, potrivit legii, de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare, respectiv, a rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti de confirmare a existenţei unei stări de incompatibilitate, potrivit ANI.

Secretarul de stat poate contesta raportul de evaluare a incompatibilităţii, în termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanţa de contencios administrativ.

 

 

http://adevarul.ro/news/eveniment/vot-final-modificarile-legea-educatiei-nationale-comisia-invatamant-camera-deputatilor-1_51337f8400f5182b85c42c1c/index.html

Vot final pe modificările la Legea Educaţiei Naţionale în Comisia de învăţământ din Camera Deputaţilor

Deputaţii din Comisia de învăţământ urmează să finalizeze marţi forma în care Legea Educaţiei Naţionale va ajunge pentru vot în Plenul Camerei Deputaţilor, după ce săptămâna trecută aceştia au aprobat cea mai mare parte a amendamentelor aduse de ministrul Remus Pricopie, printre care menţinerea clasei a IX-a la liceu şi repunerea în drepturi a educatorilor fără licenţă.

”Marţi se va finaliza raportul comisiei de specialitate din Camera Deputaţilor, după ce vor fi votate şi amendamentele care nu au mai fost discutate la şedinţa din 26 februarie, din lipsă de cvorum. Apoi proiectul de aprobare a ordonanţei 92 care modifică Legea Educaţiei Naţionale va intra în Plenul Camerei şi apoi va fi trimis Senatului, camera decizională”, a explicat pentru ”Adevărul” Sanda-Maria Ardeleanu, deputat în Comisia de învăţământ.

Şi senatorul Liviu Pop susţine că votul final al comisiei de specialitate din Camera Deputaţilor ar urma să fie dat la începutul săptămânii, după ce au rămas nevotate o serie de amendamente aduse de ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, unul pe preuniversitar, iar restul vizează sistemul universitar.

Amendamentele votate săptămâna trecută

Revenirea clasei a IX-a la liceu, reintroducerea poziţiilor de educatori cu studii medii în sistemul de învăţământ, eliminarea probei transdisciplinare la Evaluarea Naţională şi introducerea competenţelor lingvistice şi digitale pentru admiterea la liceu. Acestea sunt modificările la Legea educaţiei pentru care ministrul Remus Pricopie a primit, miercurea trecută, undă verde din partea comisiei de specialitate de la Camera Deputaţilor.

Schimbările vin în contextul în care actuala lege a Educaţiei prevede ca în anul 2016, clasa a IX-a să treacă de la liceu la gimnaziu, iar la Evaluarea Naţională (Capacitatea) să se introducă o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe.

Prin modificările aprobate săptămâna trecută de Comisia de specialitate din Camera Deputaţilor, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a primit aprobarea să trimită Ordonanţa de Urgenţă (OUG) 92/2012 spre dezbatere în plenul Senatului şi în cel al Camerei Deputaţilor. Dacă aceasta trece de ambele camere, atunci Legea Educaţiei Naţionale va fi modificată din nou. Prima Cameră sesizată, Camera Deputaţilor, va trebui să-şi dea votul final până la data de 6 martie 2013.

 

http://adevarul.ro/moldova/actualitate/educatiaa-picat-evaluare-nationala-1_5134e73200f5182b85cac59b/index.html

 

Educaţia a picat prima evaluare naţională

Profesori slab calificaţi, elevi vulnerabili şi note exagerate, ce atestă nivelul de pregătire de la noi. Sunt doar câteva probleme pe care le scoate în evidenţă primul recensământ şcolar.

Degeaba faci reforme dacă nu ai specialişti bine pregătiţi, este remarca pe care a făcut-o ministrul Educaţiei Maia Sandu, în contextul prezentării studiului realizat de Institutul de Politice Publice (IPP). Datele cercetării arată că doar 6% dintre dascăli au până la 25 de ani, în timp ce 26% au vârstă de pensioanare sau de pre-pensionare. Cel mai îngrijorător este însă nivelul de pregătire al profesorilor.

O treime din pedagogi au doar studii de licenţă şi doar 2% au gradul superior de calificare. Cei mai mulţi dintre dascăli (57%) au gradul doi de calificare, iar 9% – gradul unul. „Reforma din ultimii ani a contribuit într-o anumită măsură la întinerirea corpului profesoral, dar calificarea cadrelor necesită îmbunătăţiri semnificative. Nu s-a reuşit o promovare energică în posturile de conducere a tinerilor“, se menţionează în studiu.

„Sistem prost de motivare“

„Oricare ar fi eforturile noastre, impactul acestor reforme va fi minim, dacă nu vom avea profesori calificaţi
într-un sistem apreciat“, a menţionat şefa de la Educaţie. Oficialul susţine că trebuie să avem o şcoală bine pusă la punct, ce ar atrage specialişti buni, i-ar motiva să rămână în ţară şi să ne educe copiii. În lipsa unor realizări palpabile, ministrul şi-a trecut aceste idei în lista provocărilor. „Avem un sistem prost de motivare pe toate dimensiunile. Acest domeniu este foarte neatractiv pentru tineri. Trebuie să vedem cum reformăm sistemul de pregătire iniţială, ce se întâmplă astăzi în instituţiile pedagogice şi de formare continuă a profesorilor“, susţine ministrul Educaţiei.

„Nu avem un mecanism de evaluare a dascălilor. Oamenii nu vor să meargă să obţină grade didactice, pentru că este un proces birocratic şi nu arată clar calificarea lor. Încă lucrăm la acest capitol“, ne asigură Maia Sandu. Totodată, ministrul Educaţiei susţine că nu trebuie să vorbim despre cadrele didactice din perspectiva vârstei. „Este o perspectivă discriminatorie. Trebuie să ne bazăm pe performaţă. Este adevărat că la un moment dat toată lumea se pensionează. Totuşi, nu ne dorim să-i substituim pe cei din sistem cu cei tineri, dacă aceştia nu sunt buni“, explică Maia Sandu.

De cealaltă parte, directorii de şcoli spun că soluţii există şi dacă ar fi aplicate ar schimba situaţia de acum. „Un elev bun are în spate un profesor bun. Lucrul acesta nu se găseşte în harta creditară. Profesorul care are discipoli cu performanţe la Olimpiada Republicană nu obţine niciun punct creditar. Trebuie să gândim o modalitate de motivare a dascălului şi a şcolii, în momentul în care instituţia are mai mulţi profesori cu gradul I, II sau superior de calificare“, sugerează Maria Prodan, director Liceul Teoretic „Alecu Russo“ din Cojuşna, raionul Străşeni.

Note exagerate 

Situaţia este îngrijorătoare şi atunci când se analizează performanţele elevilor. Specialiştii susţin că notele sunt mult prea mari, iar acest lucru poate fi observat atunci când adolescenţii de la noi participă la competiţiile internaţionale. „Se pun note mai mari decât ar trebui. Lucrul acesta este dovedit dacă am compara rezultatele evaluărilor naţionale cu reuşitele de la testele internaţionale. Sau noi nu testăm ceea ce trebuie, sau elevii noştri nu cunosc aceste lucruri.

Trebuie să reformăm şi sistemul de evaluare la toate etapele: primară, gimnazială şi la liceu“, susţine Maia Sandu. „Numărul notelor de 10 pe care le au copiii noştri la Bacalaureat este de două ori mai mare sau chiar de trei ori decât e media internaţională“, constată şi fostul ministru al Educaţiei, Anatol Gremalschi, unul dintre autorii studiului.

De asemenea, autorităţile trag un semnal de alarmă şi atunci când este vorba de frecventarea şcolii. Recensământul arată că peste 90% dintre tinerii care părăsesc sistemul pleacă la părinţii lor stabiliţi peste hotare.

Peste 150.000 de copii vulnerabili 

„Multe familii pleacă din sat şi îşi iau şi copiii. Dacă până nu demult aveam două clase întâi, acum avem doar una. Numai în 2012 au mai plecat din şcoală 12 copii şi acest număr creşte de la an la an“, spune îngrijorată Silvia Muscalu, directoarea Liceului Teoretic Cuşmirca din Şoldăneşti.

Totodată, se atestă şi faptul că avem peste 150.000 de copii vulnerabili, care rămân victime ale situaţiei sociale. Note mai mici au elevii care sunt orfani de un părinte sau de ambii, cei cu dizabilităţi, cei care provin din familii cu trei sau mai mulţi copii sau din familii cu venituri mici ori care au părinţi şomeri.

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013030583890/Social/Atentie-parinti-Scolile-cu-risc-seismic-din-Capitala-pun-in-pericol-peste-26000-de-elevi.html

Atenție părinți! Școlile cu risc seismic din Capitală pun în pericol peste 26.000 de elevi

Un număr de 97 de şcoli din Capitală, în care învaţă peste 26.000 de elevi, au risc seismic ridicat, aceştia fiind învăţaţi, în cadrul unui proiect, cum să se comporte în cazul în care s-ar produce un cutremur.
Situaţia a fost prezentată luni, într-o conferinţă de presă, în cadrul proiectului „Too Quick To Quake“ realizat de Ambasada Suediei şi membrii comunităţii Swedish Sustainable Business, în parteneriat cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Proiectul a fost început în 4 martie 2012, fiind derulat în două etape. În cadrul instruirii elevilor, profesorii au prezentat o serie de imagini care ilustrează modul potrivit de reacţie în caz de cutremur. Suportul educaţional a fost conceput de către experţi în pregătirea populaţiei pentru situaţii de urgenţă. Evenimentul este organizat cu prilejul comemorării a 36 de ani de la cutremurul devastator din 4 martie 1977. La conferinţă participă reprezentanţi ai Ambasadei Suediei în România, ai Secţiei Comerciale a Ambasadei Suediei, ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, ai Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, precum şi ai companiior suedeze Ericsson, Lindab, Oriflame şi Skanska.  În urmă cu 36 de ani, în 4 martie 1977, s-a produs un seism la ora 21.22, care a avut efecte devastatoare asupra României. Cutremurul a avut o magnitudine de 7,2 grade pe scara Richter şi a durat aproximativ 56 de secunde, fiind înregistrate 1.570 de victime, dintre care 1.391 numai în Bucureşti. Aproximativ 11.300 de persoane au fost rănite şi 35.000 de locuinţe s-au prăbuşit. Cele mai multe pagube materiale au fost în Bucureşti, unde peste 33 de clădiri şi blocuri mari s-au prăbuşit.
Institutul de Fizica Pământului dispune în prezent de echipamente care înregistrează mişcarea tectonică cu 30 de secunde înainte de a se produce cutremurul. După sesizarea cutremururului sunt blocate automat instalaţiile cu risc, respectiv Centrala de la Cernavodă, instalaţiile de pe Platforma la Măgurele, Centrala de Cercetări Nucleare Piteşti şi Centrala de la Turnu Severin. Totodată, prin STS sunt alarmate instituţiile statului şi Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă.

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013030583899/Actualitate/Secretarul-de-stat-Stelian-Fedorca-incompatibil-cu-PFA.html

Secretarul de stat Stelian Fedorca, incompatibil cu PFA

Secretarul de stat în Ministerul Educației Stelian Victor Fedorca a fost declarat ieri incompatibil de către Agenția Națională de Integritate. Inspectorii au constatat că secretarul de stat a încălcat de două ori legea care interzice demnitarilor să ocupe simultan o altă funcție.Timp de patru ani, Stelian Fedorca a reușit să rămână nedescoperit.
Secretarul de stat în Ministerul Educației nu va mai putea ocupa o funcție sau demnitate publică, timp de trei ani, în cazul în care nu va contesta în justiție decizia ANI, în 15 zile de la aducerea la cunoștință pe cale oficială. Inspectorii de integritate au stabilit că el a încălcat regimul juridic al incompatibilităților ”în perioada 01.09.2007-25.04.2010, întrucât a deținut, simultan, atât funcția publică de Director – consilier în cadrul Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului, cât și funcția de Director al Colegiului Naţional „Mihai Eminescu”, Bucureşti”, se arată într-un comunicat al ANI. Mai mult, pe lângă cele două funcții deținute în același timp, Fedorca a mai avut și calitatea de comerciant, în perioada mai 2012-februarie 2013. Fedorca și-a făcut un PFA, „Fedorca Stelian Victor Persoană Fizică Autorizată”.
Astfel, articolul 84 al Legii !61/3003  interzice exercitarea simultană a funcţiei de membru al Guvernului cu cea de comerciant persoană fizică, iar articolul 94 prevede că un funcţionar public nu poate exercita altă funcţie publică decât cea în care a fost numit.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14347944-ministerul-educatiei-dezaproba-decizia-consiliului-administratie-cazul-profesorului-filmat-intr-postura-indecenta-legea-permite-desfacerea-contractului-munca.htm

Ministerul Educatiei dezaproba decizia Consiliului de Administratie in cazul profesorului filmat intr-o postura indecenta: Legea permite desfacerea contractului de munca

Ministerul Educatiei anunta ca nu este de acord cu sanctiunea aprobata de Consiliul de Administratie al Colegiului Tehnic „Traian Vuia” din Satu Mare in cazul profesorului de sport care s-a filmat intr-o postura indecenta, in scoala. Legea Educatiei „permite aplicarea mai multor tipuri de sanctiuni, pana la desfacerea contractului de munca”, informeaza Ministerul printr-un comunicat de presa remis HotNews.ro.

In comunicat se arata ca „Ministerul Educatiei Nationale isi exprima dezacordul fata de sanctiunea aprobata de Consiliul de Administratie (CA) al Colegiului Tehnic ‘Traian Vuia’ din Satu Mare  in cazul profesorului de educatie fizica si sport care s-a filmat intr-o postura indecenta, in incinta unitatii de invatamant”.

„Consiliul de Administratie al acestei unitati de invatamant a hotarat doar ca profesorul sa nu poata ocupa, timp de trei ani, functii de conducere in invatamant si sa nu poata participa, timp de doi ani, la examenele de promovare in grad didactic”, informeaza Ministerul.

„Ministerul Educatiei Nationale considera ca asemenea comportamente exhibate cu nonsalanta in mediul scolar sunt intolerabile, iar sanctiunile trebuie sa fie pe masura abaterilor de la moralitate, regulamente si reglementari legale. In acest sens, Legea Educatiei nr. 1/2011 permite aplicarea mai multor tipuri de sanctiuni, pana la desfacerea contractului de munca”, precizeaza comunicatul de presa.

Presa a relatat la inceputul lunii februarie ca un profesor din Satu Mare s-a filmat in timp ce intretinea relatii sexuale cu o tanara, in incinta scolii. Profesorul va ramane la catedra, scrie Click, care precizeaza ca decizia Consiliului de Administratie al scolii a fost ca Ioan Sabau sa nu poata ocupa functii de conducere si sa nu poata participa la examene de promovare in grad timp de doi ani, dar nu a fost exclus din invatamant.

 

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14346714-ministerul-educatiei-publicat-proiect-ordonanta-urgenta-care-prevede-posibilitatea-degrevarii-totale-post-directorilor-scoli-persoanelor-desemnate-sindicate.htm

Ministerul Educatiei a publicat un proiect de ordonanta de urgenta care prevede posibilitatea degrevarii totale de norma didactica a directorilor, inspectorilor si a persoanelor desemnate de sindicate

Ministerul Educatiei Nationale a publicat pe edu.ro proiectul unei ordonante de urgenta care prevede modificarea Legii Educatiei. Potrivit proiectului, „personalul didactic de conducere, de indrumare si de control poate fi degrevat, total sau partial, de post/norma didactica”; de aceasta degrevare „pot beneficia si persoanele desemnate de federatiile sindicale reprezentative din invatamant, ca urmare a participarii la procesul de monitorizare si evaluare a calitatii sistemului de invatamant”.

In prezent, Legea Educatiei spune ca „personalul didactic de conducere, de indrumare si de control poate fi degrevat partial de norma didactica de predare”. Legea aflata in vigoare nu da personalului de conducere posibilitatea degrevarii totale si se refera la degrevarea de norma didactica de predare, nu si la degrevarea de post. De asemenea, in prezent legea nu prevede posibilitatea ca de aceasta degrevare sa beneficieze si persoane desemnate de federatiile sindicale.

Ce spune noul proiect de ordonanta de urgenta

Proiectul prevede ca „personalul didactic de conducere, de indrumare si de control poate fi degrevat, total sau partial, de post/norma didactica, pe baza normelor aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale, elaborate cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative din invatamant. De aceleasi drepturi pot beneficia si persoanele desemnate de federatiile sindicale reprezentative din invatamant, ca urmare a participarii la procesul de monitorizare si evaluare a calitatii sistemului de invatamant, aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale”.

De asemenea, proiectul de ordonanta de urgenta prevede completarea Legii Educatiei cu urmatoarele: „Degrevarea reprezinta scutirea efectuarii atributiei de predare, total/partial, din norma didactica, respectiv din postul didactic, pentru personalul didactic de conducere, de indrumare si de control, ca urmare a indeplinirii unor responsabilitati specifice functiilor de conducere, de indrumare si de control, precum si pentru persoanele desemnate de federatiile sindicale reprezentative din invatamant ca urmare a participarii la procesul de monitorizare si evaluare a calitatii sistemului de invatamant. Pe perioada degrevarii se pastreaza drepturile salariale„.

In motivarea acestei modificari se arata urmatoarele:

  • potrivit legislatiei in vigoare, cadrele didactice      care ocupa functii de conducere in unitati de invatamant nu sunt scutite      in totalitate de la indeplinirea normei didactice, fiind nevoite sa se      ocupe atat de bunul mers al unitatii pe care o conduc, cat si de educarea      copiilor
  • stiind ca personalul didactic de conducere,      indrumare si control al unitatilor de invatamant indeplineste concomitent      atat responsabilitatile specifice functiilor de conducere, indrumare si      control, cat si realizeaza atributiile de predare, ceea ce determina aparitia unor      disfuctionalitati in indeplinirea atat a atributiilor didactice, cat si a      celor administrative in mod concomitent, misiunea lor fiind vadit      ingreunata, este necesar sa se asigure eficientizarea      managementului unitatii de invatamant prin scutirea efectuarii atributiei      de predare din norma didactica, respectiv din postul didactic, pentru      personalul didactic de conducere, de indrumare si de control
  • participarea la procesul de monitorizare si evaluare      a calitatii sistemului de invatamant presupune prezenta efectiva a      personalul didactic, de conducere, de indrumare si de control, la aceste      activitati
  • in lege este reglementata doar      degrevarea de norma didactica de predare si nu se face referire la      degrevarea postului. Or, de acest drept poate beneficia si personalul      didactic care ocupa functia didactica de profesor pentru invatamant      primar, educator/educatoare, invatator/invatatoare care sunt incadrati pe      post

Nota de fundamentare a proiectului de OUG precizeaza ca „degrevarile de post/ norma didactica pentru personalul didactic de conducere, indrumare si control al unitatilor de invatamant precum si pentru persoanele desemnate de federatiile sindicale reprezentative din invatamant ca urmare a participarii la procesul de monitorizare si evaluare a calitatii sistemului de invatamant se suporta de catre unitatile de invatamant preuniversitar de stat angajatoare din sumele alocate pentru finantarea de baza„.

De asemenea, in nota de fundamentare se arata ca acest proiect de act normativ „a fost avizat de Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul din punctul de vedere al oportunitatii promovarii acestora”.

Cum se modifica legea educatiei:

Noua prevedere: Art. 263, alin (10): Personalul didactic de conducere, de indrumare si de control poate fi degrevat, total sau partial, de post/norma didactica, pe baza normelor aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale, elaborate cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative din invatamant. De aceleasi drepturi pot beneficia si persoanele desemnate de federatiile sindicale reprezentative din invatamant, ca urmare a participarii la procesul de monitorizare si evaluare a calitatii sistemului de invatamant, aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale.

Legea Educatiei asa cum este acum in vigoare: Art. 263, alin. (10): Personalul didactic de conducere, de indrumare si de control poate fi degrevat partial de norma didactica de predare, pe baza normelor aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14346403-aproape-suta-scoli-din-bucuresti-care-invata-peste-26-000-elevi-risc-seismic-ridicat.htm

UPDATE Purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar Bucuresti: Nicio scoala din Bucuresti nu are risc seismic ridicat

UPDATE Marian Banu, purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, a declarat pentru HotNews.ro ca „in Bucuresti nu exista nicio cladire care sa nu aiba aprobare de functionare din cauza structurii de rezistenta sau a altor defectiuni. Nu ne putem permite asa ceva. Nu putem vorbi despre existenta unor scoli cu risc seismic ridicat. Nu ne jucam cu asa ceva”. HotNews.ro a cerut punctul de vedere al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti dupa ce, in cadrul unei conferinte de presa, a fost avansata informatia potrivit careia in Bucuresti 97 de scoli ar avea un risc seisimic ridicat.

Luni, 4 martie, organizatorii proiectului „Too Quick To Quake” realizat de Ambasada Suediei si membrii comunitatii Swedish Sustainable Business, in parteneriat cu Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Bucuresti si Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti au organizat o conferinta de presa in care au sustinut ca in Bucuresti 97 de scoli au un risc seisimic ridicat, iar in aceste cladiri invata aproximativ 26.000 de elevi, scrie Mediafax.

Contactat de HotNews.ro, Marian Banu, purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, a declarat ca „afirmatia nu este sustinuta de studii si masuratori. Avem in Bucuresti 436 de scoli, gradinite si licee si 800 de cladiri, nu ne jucam cu asa ceva. In momentul de fata responsabilitatea stabilirii rezistentei anti-seismice revine autoritatilor locale. Toate scolile au fost expertizate si nu ridica probleme”, a continuat reprezentantul ISMB. Potrivit acestuia, toate scolile si spitalele din Bucuresti sunt proiectate cu un grad de rezistenta mai mare decat al tuturor celorlalte cladiri. „Nu exista o anume cladire care sa prezinte un risc. Daca exista o scoala si cu o fisura, evacuam scoala„, a declarat pentru HotNews.ro Marian Banu.

Potrivit Mediafax, in cadrul proiectului Too Quick To Quake copiii au fost invatati cum sa se comporte in cazul in care s-ar produce un cutremur. Proiectul a inceput pe 4 martie 2012, fiind derulat in doua etape. In cadrul instruirii elevilor, profesorii au prezentat o serie de imagini care ilustreaza modul potrivit de reactie in caz de cutremur, transmite Mediafax. Suportul educational a fost conceput de catre experti in pregatirea populatiei pentru situatii de urgenta.

Vezi aici scolile participante la proiect

Evenimentul a fost organizat cu prilejul comemorarii a 36 de ani de la cutremurul din 4 martie 1977. Seismul cu o magnitudine de 7,2 grade pe scara Richter a durat aproximativ 56 de secunde, in urma lui fiind inregistrate 1.570 de victime, dintre care 1.391 in Bucuresti.

Aproximativ 11.300 de persoane au fost ranite si 35.000 de locuinte s-au prabusit. Cele mai multe pagube materiale au fost in Bucuresti, unde peste 33 de cladiri si blocuri mari s-au prabusit.

Institutul de Fizica Pamantului dispune in prezent de echipamente care inregistreaza miscarea tectonica cu 30 de secunde inainte de a se produce cutremurul. Dupa sesizarea cutremururului sunt blocate automat instalatiile cu risc, respectiv Centrala de la Cernavoda, instalatiile de pe Platforma la Magurele, Centrala de Cercetari Nucleare Pitesti si Centrala de la Turnu Severin, potrivit sursei citate. Totodata, prin STS sunt alarmate institutiile statului si Comitetul pentru Situatii de Urgenta.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14347890-remus-pricopie-daniel-funeriu-este-prea-ocupat-atacurile-politice-prea-putin-interesat-binele-elevilor.htm

Remus Pricopie: Daniel Funeriu este prea ocupat cu atacurile politice si prea putin interesat de binele elevilor

Ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, „considera ca Daniel Funeriu greseste profund atunci cand ataca sindicatele si ONG-urile din domeniul educatiei doar pentru ca nu sunt de acord cu masurile propuse de PDL, precum mutarea clasei a IX-a la gimnaziu”, se arata intr-un comunicat remis de Ministerul Educatiei HotNews.ro.

„Guvernul USL a sustinut intotdeauna necesitatea dialogului social si a unor masuri bine fundamentate, care sa nu afecteaze vietile a milioane de elevi”, precizeaza Ministerul Educatiei.

Remus Pricopie, ministrul Educatiei Nationale, este citat in comunicat spunand ca „dupa ce a observat ca trecerea clasei a IX-a la gimnaziu este o masura respinsa cvasi-unanim la nivel social, domnul Funeriu fuge de responsabilitatea propriilor sale idei. Atacul lui Daniel Funeriu la adresa sindicatelor si a ONG-urilor din invatamant este o continuare a atitudinii arogante a PDL de a considera ca stie ce este mai bine pentru romani, fara a avea macar o tentativa de a dialoga cu profesorii sau cu parintii”.

„Este curios modul in care o persoana care isi asuma un nivel inalt de integritate morala si profesionala incepe sa acuze pe toti cei din jur, in momentul in care se dovedeste ca a gresit. De bun simt ar fi ca domnul consilier Funeriu sa-si retraga cuvintele la adresa USL, a sindicatelor si ONG-urilor ce au o atitudine constructiva fata de invatamantul romanesc”, sustine ministrul Remus Pricopie.

In comunicat se arata ca „Ministrul Educatiei este indignat de acuzele lansate de Daniel Funeriu la adresa sindicatelor si a ONG-urilor si considera ca lipsa de contact a acestuia cu sistemul educational a provocat o atrofiere a viziunii sale despre invatamant”.

Ministrul Remus Pricopie sustine ca, „prin criticile sale, Daniel Funeriu da dovada de o atitudine profund politizata si rauvoitoare. Din pacate, domnul consilier este prea ocupat cu atacurile politice si prea putin interesat de binele elevilor sau de impactul negativ pe care masurile propuse de domnia sa il genereaza. Din fericire, guvernarea USL marcheaza o ruptura fata de abordarea PDL si a domnului Funeriu, deoarece, in prezent, accentul este pus pe dialog, pe respectul fata de profesori si grija pentru elevi, in special pentru cei aflati in situatii dificile”.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/exclusiv-evz-dovada-ca-jumatatea-liberala-a-usl-sustinea-clasa-a-ix-a-la-gimnaziu-inca-de-102.html

EXCLUSIV EVZ. Dovada că JUMĂTATEA LIBERALĂ a USL susținea clasa a IX-a la gimnaziu încă de acum câțiva ani

Trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, introdusă în Legea Educației Naționale de fostul ministru Daniel Funeriu și contestată de actualul ministru Remus Pricopie, în frunte cu sindicatele din învățământ și o parte dintre părinți, s-a aflat printre propunerile legislative ale liberalilor, încă din 2007.

Trei ani mai târziu, aceeași oameni care sprijină astăzi desființarea acestei măsuri, menite să le ofere și copiilor defavorizați șansa de a termina învățământul obligatoriu, au înaintat către Parlamentul României o listă completă de motive pentru care clasa a IX-a trebuie cuprinsă în ciclul gimnazial.

Semnatarii propunerii legislative înaintate Camerei Deputaților în martie 2010 au fost nici mai mult nici mai puțin de 39 de deputați și senatori PNL printre care Adomniţei Cristian Mihai, Gorghiu Alina-Ştefania, Orban Ludovic, Pocora Cristina-Ancuţa, Săftoiu Ana Adriana, Stroe Radu Chiţoiu Daniel Almăjanu Marin, Berci Vasile, Buda Viorel-Vasile, Calimente Mihăiţă, Cristian Horia, Ţopescu Cristian GeorgeDobre Ciprian Minodor, Dobre Victor Paul, Gabor Gheorghe, Gavrilescu Graţiela Leocadia, Gerea Andrei Dominic, Lupu Mihai etc.

Inițiativa lor presupunea ca învățământul obligatoriu preuniveristar să fie format din învățământul preșcolar (3-6 ani), primar (I-V) și secundar inferior -gimnaziu (VI-X), extinzând educația obligatorie la 13 ani. 

Propunerea o găsiți la paginile 5 și 6 AICI.

Mihăiţă Calimente, deputat PNL, care s-a aflat printre susținătorii liceului de trei clase, a recunoscut că, atunci când și-a pus semnătura pe respectivul proiect legislativ, nu a făcut decât să urmeze exemplul colegilor săi de alianță.

„Nu este o greşeala ca şi clasa a IX-a să fie la gimnaziu sau la liceu. Ideea este că noi suntem într-o alianţă. În 2010 eram într-o altă alianţă şi aveam un alt punct de vedere. Atunci s-a considerat că dacă suntem într-o alianţă şi ministrul de la vremea respectivă mergea pe această idee, noi să mergem pe aceeaşi idee. Sigur, lucrurile ar trebui până la urmă să fie stabilite şi lămurite. Ar trebui ca toate forţele politice să se hotărască care este structura anului de învăţământ”, a spus Mihăiţă Calimente, pentru rtv.net.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/reglare-de-conturi-la-ministerul-educatiei-pricopie-ii-cere-lui-funeriu-sa-si-retraga-cuv-1026.html

REGLARE de conturi la EDUCAȚIE. Pricopie îi cere lui Funeriu să-și RETRAGĂ cuvintele la adresa USL

Actualul șef de la Educație îi cere lui Daniel Funeriu să renunțe la atacurile politice și să-și retragă cuvintele dure folosite la adresa USL. Potrivit lui Remus Pricopie, fostul ministru al Educației are o viziune “atrofiată” despre învățământul românesc.

„După ce a observat că trecerea clasei a IX-a la gimnaziu este o măsură respinsă cvasi-unanim la nivel social, domnul Funeriu fuge de responsabilitatea propriilor sale idei. Atacul lui Daniel Funeriu la adresa sindicatelor și a ONG-urilor din învățământ este o continuare a atitudinii arogante a PDL […]. De bun simț ar fi ca domnul consilier Funeriu să-și retragă cuvintele la adresa USL, a sindicatelor și ONG-urilor ce au o atitudine constructivă față de învățământul românesc”, se arată într-un comunicat emis de Ministerul Educaţiei Naţionale.

În plus, Remus Pricopie crede că fostul ministru nu este câtuși de puțin interesat de soarta elevilor, fiind ocupat mai degrabă să atace măsurile propuse de USL. „Prin criticile sale, Daniel Funeriu dă dovadă de o atitudine profund politizată și răuvoitoare. Din păcate, domnul consilier este prea ocupat cu atacurile politice și prea puțin interesat de binele elevilor sau de impactul negativ pe care măsurile propuse de domnia sa îl generează”, mai spune ministrul Educaţiei.

Potrivit acestuia, atitudinea lui Funeriu are o singură explicație: „lipsa de contact a acestuia cu sistemul educațional a provocat o atrofiere a viziunii sale despre învățământ”.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/elevii-bucuresteni-se-tem-de-matematica-nu-si-de-cutremur-1026671.html

Elevii bucureşteni se tem de matematică, nu şi de cutremur

Copiii au demonstrat că sunt mai bine pregătiți de o calamitate decât au fost la simulările examenelor naționale

Alarma de cutremur i-a scos ieri din monotonie pe câţiva dintre bobocii Liceului „Ion Creangă” din Capitală.

În mai puţin de câteva minute au eliberat sala de clasă, s-au încolonat în şir indian şi, folosindu-şi ghiozdanul drept scut împotriva bucăţilor de tencuială care i-ar fi putut lovi la orice pas, au reuşit să ajungă teferi în curtea şcolii.

O lecţie de supravieţuire

Abia acolo le-a mai venit inima la loc, când şi-au adus aminte că totul face parte dintr-un exerciţiu de evacuare. „Pentru ei poate părea o distracţie, dar pentru noi este o zi de muncă obişnuită”, spune plutonieradjutant Lazăr Marian, însărcinat cu preluarea eventualilor răniţi. Stă drept, lângă maşina de pompieri SMURD, echipat în costumul bleumarin, cu cascheta roşie pe cap şi se gândeşte că exact în aceeaşi zi, acum 35 de ani, România era zguduită de unul dintre cele mai puternice cutremure din istoria ei.

„Simulările sunt bune, dar sper să nu avem ocazia să intervenim”, mărturiseşte bărbatul, şter gându-şi mustaţa căruntă cu dosul palmei. În ciuda veseliei generale, liceenii au tratat exerciţiul ca pe o adevărată lecţie de viaţă. „Este esenţial să avem un kit de supravie ţuire: apă, provizii de mâncare, medicamente, plus un radio cu baterii şi un fluier”, tururie de zor o adolescentă cu ochelari, aşezată în fruntea colegilor săi.

Nu la fel de entuziasmaţi au fost micuţii de la primară, care au luat lucrurile mult prea în serios. „Copilul meu s-a ţinut până a făcut pipi pe el. Mi-a spus că n-a îndrăznit să intre în şcoală, de frică să nu-l prindă cutremurul la toaletă”, povesteşte Simona, mama unui elev de clasa întâi de la Şcoala Nr.79 din Capitală, inclusă în programul de instruire.

Din 2012 şi până acum, peste 26.000 de elevi din 97 de şcoli bucureştene au luat parte la astfel de exerciţii, în cadrul programului „Too Quick To Quake”, o iniţiativă a comunităţii suedeze de afaceri din România în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Bucureşti (ISMB) şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti (ISU).

În opt ani autorităţile vor ca toţi elevii din Capitală să înveţe cum să facă faţă unui cutremur.

97 de şcoli din Capitală au participat, din 2012 şi până astăzi, la programul „Too Quick To Quake”, de instruire a elevilor în caz cutremur

Reguli în caz de seism

  • Nu este sigur să se folosească      scările sau liftul.
  • Adăpostiţi-vă sub o masă      rezistentă, iar dacă sunteţi afară, nu vă apropiaţi de clădiri sau de stâlpi de electricitate.
  • Dacă sunteţi prinşi sub      dărâmături, nu ţipaţi pentru a nu vă consuma energia. Mai degrabă loviţi      ritmic într-o ţeavă sau un perete, pentru a fi auziţi de echipele de      salvare.
  • Dacă sunteţi în maşină, opriţi      cât mai repede şi rămâneţi în interior.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/1026505.html

134 de liceeni se întrec la „Pun pariu pe talent”

Mâine se dă startul în etapa a doua a concursului între liceele bucureştene „Pun pariu pe talent”: faza selecţiilor.

După cele 16 preselecţii, la care au participat 308 elevi din 20 de licee, au rămas în concurs 134 de liceeni dornici de a-şi etala talentele. E drept, majoritatea dintre ei cântă fie din voce, fie la un instrument. Sunt,însă, şi trupe de dans, dar şi unii adolescenţi cu numere surpriză. Juriul va fi alcătuit din oameni cu experienţă din domeniile show-biz, media şi impresariat. Chiar organizatorii sunt doi tineri talentaţi – Gabriel Fereşteanu, student la Drept anul I şi Andrei Niculae, elev în clasa a XII-a la „Lazăr”.

Etapa de selecţii se deschide mâine, la ora 14.00, la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul”, în sala de festivităţi, unde sunt aşteptaţi să-şi încurajeze colegii şi elevi din liceele „Vianu” şi „Tonitza”. Următoarea întâlnire va fi pe 12 martie, la Liceul „Matei Basarab”, unde vor urca pe scena şi elevi de la colegiile „Mihai Eminescu” şi „Spiru Haret”.

Evenimentul zilei şi Radio 21 sunt partenerii acestui proiect aflat la prima sa ediţie, având ca scop încurajarea tinerilor talentaţi şi oportunitatea de a fi promovaţi.

http://www.gandul.info/news/adolescent-de-16-ani-suspect-in-cazul-elevului-injunghiat-saptamana-trecuta-la-tulcea-10632433

Adolescent de 16 ani, suspect în cazul elevului înjunghiat săptămâna trecută la Tulcea

Poliţiştii tulceni l-au identificat pe cel care, miercurea trecută, a înjunghiat un elev de 19 ani, de la Liceului Metalurgic din localitate, acesta fiind un adolescent de 16 ani, cercetat, în prezent, în stare de libertate, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Miercuri după-amiază, tânărul de 19 ani, elev al Liceului Metalurgic Tulcea, s-a luat la ceartă cu un grup de tineri care jucau fotbal pe terenul de sport al unităţii de învăţământ şi, ulterior, conflictul a devenit fizic.

Elevul a fost agresat de membrii grupului, unul dintre aceştia lovindu-l cu un cuţit în zona toracelui.

El a fost transportat cu o ambulanţă la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean, dar, pentru că rana nu a fost gravă, a fost externat a doua zi.

În urma investigaţiilor, poliţiştii Biroului de Investigaţii Criminale din cadrul Poliţiei Municipiului Tulcea l-au identificat pe agresor, acesta fiind un adolescent în vârstă de 16 ani, din municipiul Tulcea, care a abandonat şcoala.

Minorul este cercetat acum, în stare de libertate, pentru săvârşirea infracţiunilor de loviri sau alte violenţe şi port ilegal de cuţit.

 

http://www.puterea.ro/articol/rupti_de_realitate_ministrul_pricopie_nu_mai_lasa_directorii_de_scoli_la_ca

RUPŢI DE REALITATE. Ministrul Pricopie nu mai lasă directorii de şcoli la catedră

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, vrea să-i scutească pe directorii de şcoli de norma obligatorie de ore la clasă. Directorii şi inspectorii şcolari numiţi politic ar avea astfel mai mult timp la dispoziţie pentru a se ocupa de activităţi ce interesează partidul. Fostul secretar de stat pe învăţământ preuniversitar, Oana Badea, avertizează că, în aceste condiţii, şcolile ar putea ajunge să fie conduse de persoane cu interese strict economice şi neinteresate de problemele elevilor.

 

Potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă ce ar urma să modifice Legea educaţiei naţionale 1/2011, postat pe site-ul Ministerului Educaţiei, edu.ro, “personalul didactic de conducere, de îndrumare şi de control poate fi degrevat, total sau parţial, de post/normă didactică”. Potrivit proiectului, de această degrevare “pot beneficia şi persoanele desemnate de federaţiile sindicale reprezentative din învăţământ, ca urmare a participării la procesul de monitorizare şi evaluare a calităţii sistemului de învăţământ”.

 

Fostul secretar de stat pe învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Oana Badea, spune că degrevarea totală de ore pentru personalul din conducerea unităţilor şcolare ar contraveni dorinţelor exprimate chiar de cadrele didactice, dar ar putea servi intereselor anumitor persoane. “Sper să nu fie o metodă pentru soluţionarea problemelor pe care le au anumite persoane şi să fie o opţiune pe care cei din minister să poată justifica în spaţiul public. A degreva total de ore persoane din managementul sistemului de învăţământ preuniversitar, din punctul meu de vedere, este o greşeală. Un lucru pe care mi-l cereau toate cadrele didactice era acela de a păstra legătura cu clasa sau cu cancelaria, pentru cei care temporar îndeplinesc funcţii de conducere”, a declarat pentru PUTEREA Oana Badea.

 

Economişti la conducerea şcolilor?!

 

Fostul secretar de stat pe învăţământ preuniversitar atrage atenţia asupra pericolului ca şcolile să ajungă să fie conduse de manageri cu interese economice. “Vreau să văd argumente de ordin administrativ şi de ordin managerial care să susţină o astfel de soluţie. Spun, încă o dată, am dezbătut această problemă şi niciodată nu a existat propunerea de degrevare totală. În momentul în care spui că managementul nu trebuie să aibă legătură cu clasa, deci nu trebuie să aibă ore, să fie în legătură cu elevii, atunci de ce nu aduc un economist să conducă şcoala sau inspectoratul? Pentru că are pregătirea necesară, are studii mult mai multe în sensul acesta. Se deschide o poartă către o altă zonă care mi se pare de o sută de ori mai periculoasă decât oricare alta. Nu cred că este o soluţie fericită”, ne-a mai declarat Oana Badea.

 

De menţionat că, în acest moment, potrivit prevederilor Legii educaţiei naţionale, toţi inspectorii şi directorii de şcoli sunt numiţi ilegal, fără concurs, prin aşa numita “delegare în interesul învăţământului”, aprobată de ministrul Educaţiei.

 

http://www.puterea.ro/articol/pericolul_din_scoala_26_000_de_elevi_invata_in_cladiri_cu_risc_seismic_ridi

PERICOLUL DIN ŞCOALĂ. 26.000 de elevi învaţă în clădiri cu risc seismic ridicat. Echipamentele moderne avertizează cu 30 de secunde înainte de producerea cutremurului

Împlinirea a 36 de ani de la cutremurul devastator din 1977 a determinat autorităţile să îi înveţe pe elevi cum să se comporte în cazul unui seism, mai ales dacă avem în vedere că 97 de şcoli din Capitală au risc seismic ridicat.

Proiectul „Too Quick to Quake” a fost început în 4 martie 2012, fiind derulat în două etape. În cadrul instruirii elevilor, profesorii au prezentat o serie de imagini care ilustrează modul potrivit de reacţie în caz de cutremur, mai ales care sunt primele lucruri pe care trebuie să le faci când eşti avertizat că urmează un cutremur (de exemplu, aşază-te sub tocul unei uşi, nu fugi pe scări sau cu liftul) sau după terminarea lui (dacă eşti prins sub dărâmături loveşte ritmic într-o ţeavă sau într-un perete astfel încât echipele de salvare să te poată auzi). Suportul educaţional a fost conceput de către experţii suedezi în pregătirea populaţiei pentru situaţii de urgenţă. Peste 26.000 de elevi au vizualizatproiectul unui simulator mobil de cutremur pentru uz didactic, unic în regiunea Europei de Est.

Chiar dacă şcolile pot prezenta un pericol, specialiştii au încercat să liniştească populaţia. Institutul de Fizica Pământului dispune în prezent de echipamente care înregistrează mişcarea tectonică cu 30 de secunde înainte de a se produce cutremurul. După sesizarea cutremururului sunt blocate automat instalaţiile cu risc, respectiv Centrala de la Cernavodă, instalaţiile de pe Platforma Măgurele, Centrala de Cercetări Nucleare Piteşti şi Centrala de la Turnu Severin. Totodată, prin STS sunt alarmate instituţiile statului şi Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă.

În Capitală, potrivit datelor Primăriei Municipiului Bucureşti, sunt 112 clădiri înscrise în clasa I de risc seismic, care prezintă pericol public, construite între 1900 şi 1950, corespunzând construcţiilor cu risc ridicat de prăbuşire la cutremure, şi alte 260 imobile, dintre care aproape 60 construite în intervalul 1824-1898.

DEPARTAMENTUL DE COMUNICARE F.S.L.I.