Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Revista presei – 4.03.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/ministerul-educatiei-premiaza-cei-mai-buni-elevi-oratori-tinerii-dezbat-1_513347da00f5182b85c33156/index.html

Ministerul Educaţiei premiază cei mai buni elevi oratori, la ”Tinerii dezbat”

Ministerul Educaţiei Naţionale a lansat cea de-a IV-a ediţie a Concursului Naţional ”Tinerii dezbat”, care va începe în 27 aprilie cu etapa regională. Toate şcolile din ţară se pot înscrie în competiţie, până pe 14 martie 2013.

Şcolile care vor să participe la competiţia naţională ”Tinerii dezbat”, organizată pentru al patrulea an de Ministerul Educaţiei, au timp până pe 14 martie 2013 să se înscrie, completând formularul postat pe site-ul ministerului.

”<Tinerii dezbat> este un campionat naţional de dezbateri educaţionale care contribuie la formarea, dezvoltarea şi exersarea competenţelor de comunicare şi a atitudinilor social-civice democratice, necesare tinerei generaţii pentru participarea activă la viaţa socială”, susţin reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Calendarul competiţiei

Etapa judeţeană va avea loc în perioada 15-19 martie 2013, când vor fi selectate şcolile care vor merge la nivelul următor.

Etapa regională se va desfăşura în perioada 27-28 aprilie 2013, iar etapa naţională se va desfăşura la Ploieşti, în perioada 7-9 iunie 2013, potrivit calendarului oficial.

Concursul Naţional „Tinerii dezbat” are drept scop conştientizarea de către tineri a valorilor cetăţeniei democratice prin înţelegerea informată a realităţilor sociale, dezbaterea argumentată şi exersarea atitudinii tolerante şi deschise faţă de diferenţele sociale, etnice, economice, de sănătate, gen, etc, care pot constitui bariere în comunicare, potrivit Ministerului Educaţiei.

 

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/ecaterina-andronescu-rezultatele-slabe-bacalaureat-vor-repeta-putem-transforma-liceele-tehnologice-scoli-profesionale-1_5130e81800f5182b85ba4b89/index.html

Andronescu: dacă rezultatele slabe la Bacalaureat se repetă, putem transforma liceele tehnologice în şcoli profesionale

Liceele tehnologice cu rată de promovare scăzută la Bacalaureat ar trebui transformate în şcoli profesionale, susţine fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu. „Dacă rezultatele slabe se vor repeta, măsurile nu trebuie să se lase aşteptate. Eu aş merge până la a transforma liceele tehnologice în şcoli profesionale”, a declarat Andronescu într-o conferinţă la Botoşani.

Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educaţiei şi în prezent preşedinte al Comisiei pentru învăţământ din Senat, a declarat vineri, 1 martie, că rezultatele slabe la examenul de Bacalaureat din 2012 „trebuie să fie un semnal de alarmă serios pentru toţi profesorii implicaţi în pregătirea elevilor”, potrivit Hotnews.

„Dacă rezultatele slabe se vor repeta, măsurile nu trebuie să se lase aşteptate. Eu aş merge până la a transforma liceele tehnologice în şcoli profesionale. Nu vreau să sune ca o ameninţare, dar trebuie să facem corecturi la Legea educaţiei şi s-ar putea să prindem asemenea măsuri şi în lege”, a continuat Andronescu.

Aceasta a precizat că „realitatea examenului de bacalaureat a arătat că în liceu nu poţi corecta toate lacunele cu care copiii vin din gimnaziu. De aceea, atenţia inspectoratelor şcolare trebuie să fie îndreptată către ciclul primar, chiar pornind cu soluţii remediale, astfel încât să nu se mai repete situaţia de la evaluarea de clasa a VIII-a şi, sigur, de la examenul de bacalaureat”.

Împrumuturi de la Banca Mondială pentru finalizarea campusurilor şcolare

Fostul ministru al Educaţiei a anunţat că susţine contractarea unor împrumuturi de la Banca Mondială pentru finalizarea lucrărilor la 162 de campusuri şcolare începute în urma cu cinci ani. Ecaterina Andronescu a declarat că demersurile au fost demarate, iar Banca Mondială şi-a dat acordul de principiu pentru finanţarea acestor investiţii.

„În perioada cât am fost la minister, din iulie până în decembrie, eram conştientă de acest lucru, motiv pentru care am demarat discuţiile cu Banca Mondială pentru a încerca să obţinem un împrumut dedicat finalizării construcţiilor începute. Proiectul se afla în curs de finalizare”, a declarat Andronescu.

Liceele cu promovabilitate scăzută la Bacalaureat 2013 scapă de sancţiuni

Amintim că Ecaterina Andronescu a modificat legislaţia la finalul anului trecut astfel încât liceele cu o rată de promovare sub 15% la Bacalaureat 2013 să nu mai fie sancţionate.

Fostul ministru a semnat în noiembrie 2012 un ordin prin care a aprobat metodologia pe baza căreia se stabileşte reţeaua unităţilor de învăţământ preuniversitar. Ordinul elimina integral articolul introdus în metodologie în 2011 de Daniel Funeriu şi care prevedea următoarele: „Unităţile de învăţământ de nivel liceal cu un procent de promovabilitate sub 15% la examenul de bacalaureat 2011 vor proiecta pentru clasa a IX-a, zi, un plan de şcolarizare diminuat cu cel puţin o clasă”.

 

http://adevarul.ro/locale/satu-mare/ziua-judecatii-profu-sex-ramane-catedra-1_51323c5900f5182b85bf3eb4/index.html

Ziua judecăţii: Profu’ de sex rămâne la catedră

Consiliul de Administraţie a decis astăzi că profesorul de sport, Ioan Sabău, implicat recent într-un scandal sexual din Satu Mare, nu va fi exclus din învăţământ.

Sancţiunile aplicate nu sunt tocmai cele mai dure. Consiliul de Administraţie a decis ca profesorul să nu poată ocupa, timp de trei ani, funcţii de conducere în învăţământ, şi să nu poată participa, timp de doi ani, la examenele de promovare în grad didactic.

Sancţiunea stabilită de comisie “reţine vinovăţia profesorului în încălcarea normelor de comportament din unitatea şcolară, precum şi faptul că, prin apariţiile în mass-media ale articolelor, imaginilor şi comentariilor pe tema abaterii, a dăunat intereselor învăţământului în general şi prestigiului şcolii în particular, chiar dacă faptele au fost săvârşite în perioada 2009 – 2011 şi nu au fost implicaţi elevi”, se arată într-un comunicat de presă remis ieri de conducerea Colegiului Tehnic “Traian Vuia”.

“Consiliul de administraţie al şcolii a decis, în şedinţa din 1.03.2013, pe baza Raportului Comisiei de cercetare a abaterii prezumată săvârşită de Sabou Ioan, profesor titular pe catedra de educaţie fizică şi sport, a hotărât în unanimitate, cu opt voturi din opt persoane prezente din totalul de nouă membri, acordarea sancţiunii prevăzută în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1 -2011, art. 280, alin 2., litera d”, mai precizează conducerea Colegiului.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/tinerii-nevoie-clasa-ix-a-sistemul-liceal-1_5130a2dc00f5182b85b8fc57/index.html

Tinerii au nevoie de clasa a IX-a în sistemul liceal

Legea conform căreia clasa a IX-a ar trebui să intre în ciclul gimnazial ar însemna un pas imens în spate pentru calitatea învăţământului, de aceea ar fi neproductiv dacă aceasta ar trece de aprobarea Senatului, camera decizională.

Legea lui Funeriu, prin care se susţine această modificare nu reprezintă nimic altceva decât o premisă electorală cu care miniştrii contiuna să se joace, de data aceasta punând într-o conjunctură delicată viitorul tinerilor. Prin această lege se propune trecerea clasei a IX-a în ciclul gimnazial, pentru o finalizare comodă a celor zece ani de învăţământ obligatoriu. Un învăţământ obligatoriu fără finalitate însă, întrucât nu face nimic altceva decât să se supună într-un mod superficial şi neproductiv obligativităţii dictată de Constituţie. Elevii termină cei zece ani obligatorii, însă sunt aruncaţi într-o zonă gri, în care lipsa de calificare şi educaţie le trasează un viitor sumbru.

Există două puncte de vedere pertinente privitoare la problema învăţământului, iar primul dintre ele se referă la acceptarea sistemului deja existent, cu cei 10 ani obligatorii. A doua chestiune se referă la modificarea Constituţiei astfel încât învăţământul obligatoriu să crească la 12 ani, o alternativă bună pentru specializarea şi pentru educaţia tinerilor români. Scăderea numărului de ani în învăţământului obligatoriu rezultă într-un grad de educaţie mult mai redus.

Revenind, clasa a IX-a este foarte importantă pentru finalul de ciclu obligatoriu, însă în sistemul clasic de clasă de liceu. Pentru viabilitatea sistemului, la final de ciclu se conturează trei variante – elevii intră în câmpul muncii, elevii urmează o şcoală de ucenici, sau în cele din urmă urmează un liceu tehnologic, teoretic sau vocaţional. Acestea sunt cele trei paliere posibile pentru productivitatea prevederilor actuale.

Calificarea este esenţială la finalul ciclului, însă infrastructura şcolară la nivelul de faţă nu permite o calificare pe parcursul clasei a IX-a . De aceea, finalizarea învăţământului obligatoriu ar trebui să funcţioneze în baza unei calificări, astfel încât elevii să nu rămână la un grad de educaţie redus, care să nu permită calificarea.

Clasa a IX-a trebuie să rămână aşadar în zona de liceu, producandu-se astfel o selecţie a elevilor care aleg să meargă mai departe la liceu, şcoli profesionale sau şcoli vocaţionale, oferindu-se oportunitatea unei calificări atât de necesare.

Repartizarea în licee trebuie regândită astfel încât fiecare elev să ajungă exact la tipul de profil pentru care respectivul are înclinaţie. Pentru aceasta însă este nevoie de o investiţie considerabilă în programele şcolare, nu de modificări legislative aşa cum propune Funeriu, un alt bastion al unei administraţii defectuoase.

Susţin clasa a IX-a în ciclul liceal, cu cât mai mult ascendent în zona calificării în învăţământul vocaţional şi profesional, astfel încât să existe cât mai mulţi elevi bine pregătiţi.

În zona liceelor din judeţe se pot face învestiţii şi în atelierele şcolare, menite să faciliteze calificarea, un drum mai concret către o profesie sigură, productivă, viabilă, bazată în mod special pe cunoştinţe şi educaţie.

Viitorul unei naţiuni stă în educaţie şi în alegeri potrivite pentru drumul pe care îl conturăm tinerilor noştri. De aceea, excese de zel ministeriale care vin cu modificări inportune împiedică productivitatea unui sistem funcţional.

 

http://adevarul.ro/locale/iasi/un-copil-10-ani-iasi-baut-spirt-murit-inghetat-intr-o-rapa-fost-dat-afara-ore-pentru-putea-1_51304dc700f5182b85b764fa/index.html

Un copil de 10 ani din Iaşi a băut spirt şi a murit îngheţat într-o râpă după ce a fost dat afară de la ore „pentru că puţea”

Ancheta poliţiştilor în cazul băieţelului dat dispărut în localitatea ieşeană Focuri pe data de 24 ianuarie şi găsit mort pe 5 februarie a scos la iveală detalii cutremurătoare. Copilul era maltratat atât de către tatăl alcoolic, cât şi de către învăţătoarea de la şcoală. A ales să-şi înece copilăria în alcool şi a sfârşit mort într-un şanţ de la marginea satului.

Peste 30 de poliţişti, jandarmi, angajaţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă sau localnici l-au căutat pe Ştefan Spătaru timp de zece zile. L-au găsit decedat, în cele din urmă, la doar câţiva zeci de metri depărtare de casă, iar Poliţia a început o anchetă în acest caz.

Oamenii legii au reuşit să refacă complet ziua de 24 ianuarie, atunci când Ştefan n-a mai ajuns acasă de la şcoală. Au fost audiate zeci de persoane din localitate, colegi, profesori de la şcoală sau localnici, iar concluziile anchetei sunt dramatice.

Copiii le-au spus poliţiştilor că Ştefan a fost dat afară de la ore, învăţătoarea reproşându-i că „puţea” şi-i deranja pe colegi. Pentru Ştefan era însă un fapt obişnuit să fie trimis acasă de la şcoală.

Copilul n-a avut curaj să meargă acasă pentru că ştia că tatăl, care-l forţa să meargă la şcoală pentru a-i încasa alocaţia, îl aşteaptă cu o nouă porţie de bătaie. Poliţiştii au stabilit că Ştefan a reuşit să obţină de undeva o sticlă de alcool medicinal, pe care a băut-o în timp ce se îndrepta încet spre casă. Cu doar câţiva metri înainte de a ajunge acasă a coborât într-o râpă şi a adormit. Cei care l-au descoperit spun că băiatul mirosea puternic a spirt chiar şi după peste 10 zile de la moarte. I-a fost stabilită la autopsie o concentraţie de 0,5 mg/l de alcool pur în sânge.

„Copilul nu mai avea mamă, aceasta decedând în urmă cu un an, dar şi băiatul era puţin obraz­nic. Învăţătoarea l-a dat afară din clasă, iar băiatul a stat o vreme pe holurile şcolii, apoi în curtea şco­lii, până în jurul orei 16.30, când a fost văzut ultima oară, apoi a dispărut. Învăţătoarea a recunoscut aceste lucruri, i s-a adus la cunoştinţă faptul, şi a spus că îi pare rău că s-a ajuns în situaţia respectivă. Ea va fi trimisă în judecată, alături de tatăl minorului, Sidor Spătaru, pentru rele tratamente aplicate minorului. Tatăl copilului îl trimitea la şcoală pentru a încasa alocaţia, ştiind că în cazul în care nu frecventa şcoala, pierdea banii. De asemenea, îl bătea frecvent, lucru confirmat de vecini. Noi am deschis acest dosar înainte de a fi găsit corpul minorului, iar acum cercetările au fost finalizate”, a precizat Dumitru Simionescu, şeful Poliţiei Hârlău, care a coordonat ancheta, pentru Ziarul de Iaşi.

Ştefan rămăsese singurul dintre cei zece fraţi lăsat în grija tatălui. Surorile băiatului, internate într-un centru de plasament din Paşcani, s-au plâns chiar că fuseseră maltratate sexual de către părintele alcoolic. Oficialii de la Protecţia Copilului susţin că ar fi încercat în 2010 să-l ia şi pe Ştefan de lângă tată, dar că instanţa de judecată a hotărât la vremea respectivă că băiatul trebuie să rămână în familie, urmând ca asistentul social din comună să monitorizeze cazul.

Angajatul de la Protecţia Copilului din comună susţine că a monitorizat familia timp de trei luni, dar că n-a avut motive suficient de puternice pentru a cere redeschiderea cazului.

 

http://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/proiect-voluntariat-copiii-deficiente-1_5130e29d00f5182b85ba2f87/index.html

Proiect de voluntariat pentru copiii cu deficienţe

30 de copii de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă “Alexandru Roşca” din Piatra Neamţ vor participa la un proiect educaţional de voluntariat, începând cu 1 martie.

Intitulat „Dăruieşte zâmbete”, proiectul se va desfăşura în perioada 1- 8 martie. Voluntarii şi copiii vor participa la concursuri de sănii, vor face oameni de zăpadă şi vor avea acces gratuit la telegondolă. Organizatorii şi-au propus să sensibilizeze opinia publică în ceea ce priveşte integrarea copiilor cu deficienţe în societate.

„Dorim ca aceştia să profite de ultimele zile cu zăpadă şi să simtă încă o dată gustul iernii de pe pârtia Cozla. Prin această activitate vrem să oferim copiilor cât mai multe ocazii să relaţioneze, să se joace, să descopere lucruri noi. Considerăm că numai împreună, cu sprijinul şi colaborarea oamenilor şi instituţiilor comunităţii, vom putea schimba atitudinea şi mentalitatea faţă de elevii cu dizabilităţi”, a declarat Dumitriţa Luncanu, organizator al evenimentului.

Proiectul este organizat de Perla Invest, în colaborare cu Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă “Alexandru Roşca”, voluntarii de la Liceul Tehnologic “Spiru Haret”, Maia Outdoor, Zen World Extreme, Asociaţia de Paintball Atac, Centrul de închirieri ehipamente sportive Valdy şi Scoala de Ski “La Monitori”.

 

http://adevarul.ro/educatie/prescolar/video-reportaj-cresc-copiii-angajatilor-intorc-job-mai-repede-intr-o-cresa-moderna-stat-1_5130873600f5182b85b8754b/index.html#

VIDEO REPORTAJ Cum cresc copiii angajaţilor care se întorc la job mai repede, într-o creşă modernă de stat

La centrul de educaţie timpurie ”Scăpărici” din sectorul 3 al Capitalei, o creşă publică de altfel, copiii celor care au ales să revină la serviciu mai devreme învaţă, într-un program chiar şi de 12 ore, cum să meargă şi să vorbească, dar şi bunele maniere la masă şi la joacă. În total, în Bucureşti au fost deschise 13 astfel de creşe moderne de stat, cu fonduri europene.

Bogdan se joacă de-a cavalerul tot timpul, e un mic gentleman. Educatorii l-au botezat „Prinţul” fiindcă este foarte grijuliu cu favoritele lui: „prinţesele” Daria şi Elena. Când Elena a căzut în parc săptămâna trecută şi a început să plângă, Bogdan a ridicat-o de jos şi i-a zis „Nu mai plânge, că te faci bine!”.

Prinţesa Daria e frumuşică şi gingaşă. Nu îi este frică de străini şi se aşază cu coatele pe un scaun, mai înalt decât ea, uitându-se la colegii ei de creşă. Într-un colţ, ”Prinţul” se joacă într-o casă mare din plastic colorat, Adelina-balerina ţopăie fericită în mijlocul încăperii şi Radu repetă cifrele împreună cu una dintre educatoare.

Cei 17 copii care se află la creşa „Scăpărici” se joacă, se dau pe topogan şi cântă în cor pe o melodie pe care o vor cânta pentru mamele lor de 8 Martie, o surpriză. Unii sunt mai mici, chiar de nouă luni, alţii sunt deja mari şi se pregătesc de grădiniţă, însă au în comun cel puţin un lucru: părinţii lor au ales să se întoarcă mai devreme de un an sau doi la muncă, muncesc şi 12 ore pe zi, însă nu au apelat la varianta angajării de bone.

„Scăpărici” este o creşă de stat din sectorul 3 care a fost deschisă în martie 2012 făcând parte proiectul Antante, prin care Direcţia Generală de Asistenţă Socială (DGAS), care ţine de Primăria Bucureşti, şi-a propus să construiască 13 creşe până la sfârşitul lui februarie 2013 special pentru părinţii care au serviciu şi nu au cu cine să îşi lase copiii pentru mult timp. De aceea, programul de la creşele Antante este şi de 12 ore.

De altfel, părinţii îşi lasă copiii la creşă chiar şi la 6:30 dimineaţa şi vin să îi ia fie la prânz (program scurt), fie după şase seara, când li s-a terminat programul la serviciu. Fiindcă micuţii petrec jumătate din zi în compania educatorilor, ei au învăţat la creşă să meargă, să vorbească, să mănânce la masă, dar şi elemente de igienă personală.

Cum cresc copiii celor care se întorc la job într-o creşă modernă de stat

Părinţi ”din clasa de mijloc”

„Pe Andrei îl avem de bebe, la noi a făcut primii paşi. Majoritatea copiilor au în jur de doi ani. La creşă acceptăm copii cu vârste cuprinse între 0 şi trei ani, dar până acum nu ne-a adus nimeni un bebeluş mai mic de nouă luni. Cei mai mari copii au împlinit trei ani şi urmează să se înscrie la grădiniţă. Avem deja o serie care a plecat şi care mai vin pe la noi să ne viziteze, aduşi de părinţi”, povesteşte directoarea centrului, Viorica Rusu.

Oamenii care îşi înscriu copiii la un astfel de centru de stat provin în general din clasa de mijloc, lucrează în corporaţii în mediul bancar, firme de consultanţă, adică persoane înstărite, apreciază directoarea. „Părinţii vor să stea liniştiţi la muncă fără să îşi facă griji pentru copiii lor, ştiind că sunt în siguranţă la creşă”, spune Rusu.

Serviciile creşei îi costă pe părinţi câte 10 lei pe zi, deci preţul lunar nu este întotdeauna acelaşi, diferă în funcţie de câte zile stau copiii acolo,iar salariile educatorilor sunt mici, ca la stat, şi ajung undeva la 700-800 de lei/lună.

Centre din finanţare europeană de peste 10 milioane de lei

În total, în Capitală au fost deschise 13 astfel de creşe moderne de stat în ultimii ani, denumite centre de îngrijire şi educaţie timpurie, în cadrul unui proiect implementat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti şi cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial ”Dezvoltarea Resurselor Umane” 2007 – 2013, în valoare de 14,35 milioane de lei.

Până în acest moment, creşele din România au funcţionat pe baza standardelor generale de servicii sociale, adică criterii minimale potrivite oricărui tip de instituţie de protecţie socială (centre de îngrijire şi educaţie timpurie, creşe, cămine de copii, de bătrâni, pentru persoane cu handicap, centre de zi pentru orice categorie etc.).

”Fiecare copil e diferit”

„Noutatea cu care vin Centrele ANTANTE constă în faptul că sunt gândite potrivit conceptului de <educaţie timpurie>, care a a apărut mai întâi în Franţa, apoi în toate ţările dezvoltate. Esenţa acestui concept: fiecare copil e diferit, fiind încurajat să comunice adulţilor nevoile, dorinţele, emoţiile, etc.. La rândul lor, adulţii trebuie să înveţe să <asculte> copilul şi să identifice nevoile lui personale reale, în loc să aplice scheme predefinite pentru toţi copiii, toate acestea pentru a-l ajuta în primii paşi spre independenţă”, susţin reprezentanţii DGAS Bucureşti.

Proiectul, care s-a încheiat vineri şi a fost lansat la 1 martie 2010, a generat şi elaborarea standardelor specifice de funcţionare pentru acest tip de centre şi un ghid de implementare a acestora, instrumente necesare pentru replicarea lor la nivel naţional.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14342310-cum-schimba-parerea-parlamentarilor-3-ani-ping-pong-clasa-9-intre-gimnaziu-liceu-plus-reactia-unor-parlamentari-amnezici.htm

Cum se schimba parerea parlamentarilor in 3 ani: Ping-pong cu clasa a 9-a intre gimnaziu si liceu. Plus reactia unor parlamentari amnezici

Lumea evolueaza, de ce nu ti-ai putea schimba parerea si despre educatie? Intrebarea vine din partea a doi parlamentari PNL, care in 2010 au semnat un proiect de lege care prevedea ca liceul sa fie de 3 ani si gimnaziul de 5, dar care astazi sustin ca legea educatiei in vigoare nu este buna si clasa a IX-a trebuie sa revina la liceu. Intrebati ce s-ar fi intamplat daca proiectul semnat de ei in 2010 intra in vigoare, deputatii Daniel-Stamate Budurescu si Andrei Dominic Gerea au raspunsuri similare: “Nu e nicio problema. Ce este facut de mana omului se poate desface”.

Amintim ca marti, 26 februarie , Comisia pentru invatamant din Camera Deputatilor a adoptat amendamentul depus de ministrul Educatiei Remus Pricopie potrivit caruia clasa a IX-a revine la liceu. Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 in vigoare in acest moment prevede un invatamant obligatoriu de 10 ani si trecerea clasei a IX-a la gimnaziu incepand cu anul 2016.

 

Un proiect de lege depus in Parlament in 2010 si initiat de mai multi parlamentari PNL prevede inceperea invatamantului obligatoriu la 6 ani, un invatamant gimnazial de 5 clase si unul liceal de 3 clase. Diferenta fata de actuala lege a educatiei aflata in vigoare o reprezinta faptul ca clasa pregatitoare devine clasa I, iar clasa a XII-a devine, in consecinta, clasa a XIII-a. In rest, proiectul prevede un ciclu gimnazial de 5 clase, echivalent cu trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu.

 

Proiectul de lege depus in Parlament in aprilie 2010 privind Invatamantul Preuniversitar prevede urmatoarele cicluri:

  • Invatamantul primar: clasele I-V (cu incepere de la      6 ani)
  • Gimnaziu: VI-X
  • Liceu: XI-XIII
  • In termen de 5 ani de la data intrarii in vigoare a      prezentei legi se trece la invatamantul obligatoriu de 13 ani

Vezi aici traseul legislativ al proiectului in Parlament si care sunt initiatorii sai.

HotNews.ro a contactat sapte dintre initiatorii acestui proiect, carora le-a adresat urmatoarele intrebari:

1. Ce parere aveti despre trecerea clasei a IX-a inapoi la gimnaziu?

2. In 2010, dvs. ati fost unul dintre initiatorii unui proiect de lege privind Invatamantul Preuniversitar care prevedea un invatamant gimnazial de 5 ani si unul liceal de 3 ani. Practic, proiectul din 2010 prevedea trecerea clasei a IX-a la gimnaziu. Atunci de ce ati sustinut acel proiect?

 

Vezi mai jos raspunsurile parlamentarilor PNL si cum s-au razgandit acestia in 3 ani:

 

Daniel-Stamate Budurescu (deputat PNL): Lumea evolueaza Ce este facut de mana omului se poate desface

 

Rep: Ce parere aveti despre trecerea clasei a IX-a inapoi la liceu?

Daniel-Stamate Budurescu: Eu sunt la comisia de politica externa si inca nu am facut studii in strainatate despre unde trebuie sa fie. Ce stiu despre clasa a IX-a este doar atat, ca cei care au fost intrebati: parintii, sindicate samd.. au spus sa modifice Legea educatiei. Tinand cont ca clasa a IX-a am facut-o de foarte foarte mult timp la liceu probabil in amintirea aceleia as zice ca sa ramana la liceu si sa ramana cei 8 ani si copiii sa aiba totusi si o calificare dupa 8 ani, nu sa iasa fara niciun fel de meserie. Tinand cont ca nu sunt la invatamant, este doar o parere pur si simplu.

 

Rep: In 2010, dvs. ati fost unul dintre initiatorii unui proiect de lege privind Invatamantul Preuniversitar care prevedea un invatamant gimnazial de 5 ani si unul liceal de 3 ani. Practic, proiectul din 2010 prevedea trecerea clasei a IX-a la gimnaziu. Atunci de ce ati sustinut acel proiect?

Daniel-Stamate Budurescu: Da, m-am asociat. Dar e chestie de asociere, nu de munca efectiva la comisie. E posibil. Lumea evolueaza, probabil, si intr-adevar ceea ce era acolo se pare ca se regaseste si in actuala lege a invatamantului. Dar daca parerea celor interesati este contrara acestei prevederi, trebuie sa analizam bine si sa acceptam si parerile contrarii care s-ar putea cateodata sa fie mai bune decat ale noastre. Proiectul din 2010 nu avea acel feed-back de la cei carora le era adresat.

 

Rep: Ce s-ar fi intamplat atunci daca ar fi fost aprobat in 2010 acel proiect?

Daniel-Stamate Budurescu: Nu e nicio problema. Ce este facut de mana omului se poate desface.

 

Adriana Diana Tusa (deputat PNL): Mie nu mi se schimba parerile de pe azi pe maine

 

Rep: Ce parere aveti despre trecerea clasei a IX-a inapoi la liceu?

Adriana Diana Tusa: In primul rand vreau sa va zic ca eu nu sunt membra a Comisiei de invatamant, drept pentru care nu stiu proiectul foarte bine. Cred ca cel mai bine ar trebui sa intrebati un membru din comisia de invatamant pentru ca eu nu stiu ce este scris acolo, care au fost ratiunile pentru care s-a facut aceasta mutare, ce implica. Drept pentru care as vorbi in necunostinta de cauza.

 

Rep: Va intrebam pentru ca in 2010, dvs. ati fost unul dintre initiatorii unui proiect de lege privind Invatamantul Preuniversitar care prevedea un invatamant gimnazial de 5 ani si unul liceal de 3 ani. Practic, proiectul din 2010 prevedea trecerea clasei a IX-a la gimnaziu. Atunci de ce ati sustinut acel proiect?

Adriana Diana Tusa: Da. De asta va zic ca nu stiu proiectul si cred ca nu e bine sa ma pronunt pe ceva ce nu stiu. Daca era un proiect care era la mine in comisie si pe care l-as fi citit, cu cea mai mare placere l-as fi comentat. Dar asa chiar nu cunosc foarte multe detalii si as vorbi in necunostinta de cauza. Am citit in presa, dar nu am citit proiectul.

 

Rep: Dar mai sunteti de parere, ca in 2010, ca clasa a IX-a trebuie sa fie la gimnaziu?

Adriana Diana Tusa: Asta nu este o problema, mie nu mi se schimba parerile de pe azi pe maine. Drept pentru care nu pot sa va spun astazi ca nu mai sustin ce am sustinut acum un an. Dar despre proiectul despre care vorbiti dumneavoastra nu am cunostinta si nu am ce sa comentez.

 

Andrei Dominic Gerea (deputat PNL): Chiar nu imi aduc aminte sa fi semnat proiectul asta

 

Rep: Ce parere aveti despre trecerea clasei a IX-a inapoi la liceu?

Andrei Dominic Gerea: Acum nu stiu cum a iesit de la comisie, dar este un lucru pe care eu l-am sustinut intotdeauna. Mi se pare normal ca aceasta clasa a IX-a sa fie la liceu si nu la gimnaziu, pentru ca sunt profesori care sunt specializati la liceu. Clasa a IX-a este baza la invatamantul liceal, incepi cu fizica de alta forma, matematica de alta forma, smad. Este mai bine sa fie asa.

 

Rep: In 2010, dvs. ati fost unul dintre initiatorii unui proiect de lege privind Invatamantul Preuniversitar care prevedea un invatamant gimnazial de 5 ani si unul liceal de 3 ani. Practic, proiectul din 2010 prevedea trecerea clasei a IX-a la gimnaziu. Atunci de ce ati sustinut acel proiect?

Andrei Dominic Gerea: Nu imi mai aduc aminte, sincer sa fiu.

 

Rep: Nu mai stiti de ce ati sustinut atunci acel proiect?

Andrei Dominic Gerea: Nu. Chiar nu mai tin minte, a trecut prea mult timp si prea multe s-au intamplat de atunci.

 

Rep: V-ati mai schimbat parerea pe alte proiecte de lege, s-a mai intamplat?

Andrei Dominic Gerea: E posibil. Lucrurile evolueaza, de ce nu ti-ai putea schimba parerea? Pentru ca obtii informatii noi, nimeni nu este perfect, nici ideile si nici lucrurile facute de oameni. Asa ca este posibil sa iti schimbi parerea in timp si nu as fi nici eu primul si cred ca nici dumneavoastra nu aveti aceleasi opinii de la o data la alta. Poate doar principiile nu le schimbam sau poate si ele se schimba.

 

Rep: Atunci ce s-ar fi intamplat daca acea lege din 2010 ar fi intrat in vigoare?

Andrei Dominic Gerea: Probabil ca ne-am fi dat seama ca nu a fost o idee buna si am fi revenit cu ea la liceu. Dar astea sunt lucruri care cred ca mai bine ar fi sa fie dezbatute mai temeinic, mai ales genul acesta de reforma a invatamantului. Dar chiar nu imi aduc aminte sa fi semnat proiectul asta, dar daca dumneavoastra ziceti, asa o fi. Poate sa fie si o greseala. O sa verific si eu pentru ca eu am sustinut ideea unei clase a IX-a la liceu si nu la gimnaziu.

 

Horia Cristian (deputat PNL): Aici m-ati prins. In ce an a fost proiectul?

 

Rep: Ce parere aveti despre trecerea clasei a IX-a inapoi la liceu?

Horia Cristian: Daca ma intrebati pe mine, eu am facut clasa a IX-a la liceu, eu nu pot sa am decat o parere buna. Sustin sa ramana la liceu si mai exista niste motivatii legate de profesorii care sunt pregatiti… ca daca scolile generale si liceele ar fi impreuna in aceeasi unitate de invatamant de la clasa I pana la clasa a XII-a ar fi ok sa o muti de la liceu la gimnaziu. Dar atata timp cat ele sunt in alta parte ar insemna ca ar fi nevoie sa aduci profesori la scolile generale. S-a dorit neaparat sa fie invatamant obligatoriu de 10 clase de la clasa pregatitoare pana la clasa a IX-a sa fie la gimnaziu. Asta s-a dorit cu ardoare. Ori asta a fost o greseala.

 

Rep: In 2010, dvs. ati fost unul dintre initiatorii unui proiect de lege privind Invatamantul Preuniversitar care prevedea un invatamant gimnazial de 5 ani si unul liceal de 3 ani. Practic, proiectul din 2010 prevedea trecerea clasei a IX-a la gimnaziu. Atunci de ce ati sustinut acel proiect?

Horia Cristian: Aici m-ati prins. In ce an a fost asta?

 

Rep: In aprilie 2010.

Horia Cristian: Nu imi aduc aminte de proiectul asta. Ar trebui sa vad proiectul.

 

Rep: Nu va aduceti aminte de ce ati sustinut atunci?

Horia Cristian: Sincer nu imi aduc aminte de proiect. Ar trebui sa ma uit pe proiect. Puteti sa reveniti in 10 minute si va spun? Ma uit si va spun.

 

[Dupa 10 minute]

 

Rep: Ati avut timp sa va uitati peste proiect?

Horia Cristian: Sigur ca da. Si este asa, dar nu e chiar asa. Se prevede acolo ca este invatamant primar cu clasele I-V, invatamant secundar inferior cu clasele VI-X si invatamant secundar superior clasele XI-XIII. Principiul fiind invatamant obligatoriu de 10 ani de la clasa I pana la clasa a X-a.

 

Rep: In proiect invatamantul obligatoriu este prevazut de 13 ani.

Horia Cristian: Nu, urmand ca in termen de 5 ani de la adoptarea legii sa se treaca la invatamantul de 13 ani obligatoriu. Deci nu e chiar asa. Dupa care spune mai jos ca autoritatile locale hotarasc modul de organizare al invatamantului. Adica iti lasa flexibilitatea sa spui: clasele astea merg acolo, clasele astea merg acolo. El doar face sa defineasca practic ca exista invatamant obligatoriu de 10 clase si ca vrea sa il faca de 13 clase, ca liceul trebuie sa devina dupa aceea vocational, tehnic samd. Problema cu 10 clase – ca nu conteaza ca este de la clasa zero la clasa a IX-a sau de la clasa I la clasa a X-a – nu despre asta e vorba, este vorba despre cum il organizezi. Problema care a aparut si care si la clasa pregatitoare este aceeasi este: unde se tine clasa pregatitoare? Unde se tine clasa a IX-a? Si Funeriu, spre deosebire fundamental de Adomnitei, a impus prin asumarea raspunderii. Ori rolul Parlamentului este sa dezbata, sa spuna de ce este bine, de ce nu e bine, fiecare vine cu cate o idee. In momentul in care tu obligi sa muti clasa a IX-a la gimnaziu, dai peste cap un sistem de invatamant care functioneaza asa de 40 de ani. In momentul in care spui: invatamant obligatoriu de la clasa I pana la clasa a X-a si ea se imparte in clasele I-V si VI-X, deci doua cicluri, modul cum organizezi este deja treaba ta. Autoritatea locala trebuie sa se organizeze in functie de reteaua scolara locala, de cum spune inspectoratul, de cum spun profesorii. Deci, ca sa inchei, tocmai asta e rolul dezbaterii parlamentare, sa spuna: aici nu este bine, avem o alta idee mai buna. Si daca va aduceti aminte legea lui Funeriu a trecut prin Camera, a fost dezbatuta, a fost amendata, a trecut cu unanimitate de voturi, a ajuns in Senat, s-a dezbatut si Funeriu a vrut neaparat sa isi asume el legea, fara dezbatere. Deci nu era vorba despre mutarea clasei a IX-a sau a a X-a la gimnaziu, ci doar de o alta impartire si reintroducea examenul la clasa a XI-a.

Rep: Deci dvs. atunci ati sustinut mai ales aceasta flexibilitate: clasa a IX-a de principiu sa intre in ciclul gimnazial, dar sa existe flexibilitate la nivelul organizarii administrative a acestei clase.

Horia Cristian: Haideti sa va spun o chestie. Acum exista o mare dezbatere privind clasa pregatitoare, unde trebuie sa fie ea. Eu am discutat cu gradinitele si cu scolile de la mine din colegiu. Gradinitele spun: noi nu mai vrem sa fie clasa pregatitoare la noi pentru ca noi deja am inregistrat copii si ii avem aliniati pe urmatorii ani ca sa ii aducem la gradinita. Nu am avea cum sa mai aducem clasa pregatitoare. Dar, surpriza, m-am intalnit cu gradinite care au spus ca ele vor sa faca clasa pregatitoare, pentru ca parintii isi aduc copiii la acea gradinita pentru ca stiu ca elevii invata germana si liceul se bate pe copiii care termina gradinita la mine pentru ca se duc cu cunostinte de limba germana. Deci tocmai aceasta flexibilitate care lipseste a fost marea problema.

 

Rep: Deci dvs pe ea o sustineti si in ceea ce priveste clasa a IX-a.

Horia Cristian: Nu e cea mai buna alegere cu I-V, VI-X. Poate ca era la fel de buna alegerea I-IV, V-VIII, IX-X, dar am zis sa nu mai facem atatea cicluri si sa reducem numarul de cicluri. Nu e cea mai buna alegere, sincer sa fiu, dar mie mi-a placut ideea cu examen la clasa a X-a.

 

Gratiela Leocadia Gavrilescu (deputat PNL): Clasa a IX-a la liceu ar fi trebuit sa ramana de la bun inceput

 

Rep: Ce parere aveti despre trecerea clasei a IX-a inapoi la liceu?

Gratiela Leocadia Gavrilescu: Din punctul meu de vedere este minunat. Consider ca as ar fi trebuit de la bun inceput sa ramana.

 

Rep: De ce?

Gratiela Leocadia Gavrilescu: Eu va spun de ce. Deci eu consider ca si un profesor de clasa a IX-a si de liceu are o alta pregatire decat cei pentru clasele de gimnaziu. Eu consider ca liceul trebuie sa ramana liceu si mai bine cu patru ani decat cu trei.

 

Rep: In 2010, dvs. ati fost unul dintre initiatorii unui proiect de lege privind Invatamantul Preuniversitar care prevedea un invatamant gimnazial de 5 ani si unul liceal de 3 ani. Practic, proiectul din 2010 prevedea trecerea clasei a IX-a la gimnaziu. Atunci de ce ati sustinut acel proiect?

Gratiela Leocadia Gavrilescu: Da. Pentru ca atunci nu era vorba despre clasa zero, era exclus total. Asa ceva nici nu era luata in calcul.

 

Rep: Nu se numea clasa pregatitoare, dar copiii aveau obligatia sa inceapa scoala de la 6 ani, deci era trecuta in locul clasei I.

Gratiela Leocadia Gavrilescu: Nu, clasa I era clasa I, nu aveam clasa zero. Si atunci ne-am gandit sa facem cu era odata, era liceul facut de 3 clasei: clasa a IX-a, a X-a si a XI-a. Si atunci ele intr-adevar aveau o continuitate, era pentru invatamant un pas semnificativ. Dar in cazul in care clasa zero se mentine, trebuie sa rearanjam lucrurile.

 

Rep: Proiectul de lege din 2010 prevedea un invatamant liceal format din clasele a XI-a, a XII-a si a XIII-a, iar clasa pregatitoare era inclusa, dar nu se numea clasa pregatitoare, ci se numea clasa I si incepea de la 6 ani.

Gratiela Leocadia Gavrilescu: Pai clasa I era clasa I, dar acum clasa zero nu include clasa I.

 

Rep: Structural, ca numar de clase, este acelasi lucru prevazut si in legea 1/2011 si in proiectul de lege din 2010.

Gratiela Leocadia Gavrilescu: Eu nu am exact proiectul in fata ca sa pot sa va spun exact motivatia pentru care la vremea aceea l-am si semnat, dar de principiu asa consider ca ar trebui facut acum, daca pastram clasa zero. Pentru ca trebuie sa stim exact ce facem cu ea.

Viorel Palasca (deputat PNL): Nu am neaparat un punct de vedere aici

 

Rep: Ce parere aveti despre trecerea clasei a IX-a inapoi la liceu?

Viorel Palasca: Nu am neaparat un punct de vedere aici. In general ma consult cu colegii, pentru ca nu sunt pe invatamant. Eu sunt la comisia economica si nu pot sa va zic neaparat un punct de vedere. Nu am studiat problema eu personal.

 

Rep: In 2010, dvs. ati fost unul dintre initiatorii unui proiect de lege privind Invatamantul Preuniversitar care prevedea un invatamant gimnazial de 5 ani si unul liceal de 3 ani. Practic, proiectul din 2010 prevedea trecerea clasei a IX-a la gimnaziu. Atunci de ce ati sustinut acel proiect?

Viorel Palasca: Da, asa a fost. Sigur, a fost in colaborare cu mai multi colegi.

 

Rep: Atunci de ce ati sustinut acel proiect, care au fost argumentele?

Viorel Palasca: A fost o discutie in grupul parlamentar PNL. Au fost niste colegi care au zis acest lucru si mi s-a parut ideea interesanta.

 

Rep: O sustineti si acum?

Viorel Palasca: Pai sigur, din moment ce am semnat legea, da. Daca e cazul…

 

Rep: Deci sustineti si legea educatiei asa cum este ea acum, cu clasa a IX-a la gimnaziu?

Viorel Palasca: Da.

 

Rep: Ne-ati putea spune si cateva argumente?

Viorel Palasca: Nu, dar v-am spus, nu am o expertiza pe invatamant neaparat. In general m-am consultat cu colegii.

 

Victor Paul Dobre (deputat PNL): A fost o decizie politica

 

Rep: Ce parere aveti despre trecerea clasei a IX-a inapoi la liceu?

Victor Paul Dobre: Eu nu sunt un specialist, nu am fost niciodata cadru didactic si nici nu am o parere profesionista. Dar daca ma intrebati personal, ca un om care a facut clasa a IX-a la liceu, din experienta mea personala cred ca e mai bine. Dar din punct de vedere strict al specialistului nu sunt eu ala care sa dea un raspuns competent.

 

Rep: In 2010, dvs. ati fost unul dintre initiatorii unui proiect de lege privind Invatamantul Preuniversitar care prevedea un invatamant gimnazial de 5 ani si unul liceal de 3 ani. Practic, proiectul din 2010 prevedea trecerea clasei a IX-a la gimnaziu. Atunci de ce ati sustinut acel proiect?

Victor Paul Dobre: Deci inca o data va spun. E foarte posibil pentru ca Adomnitei a fost ministrul Educatiei, sunt multi care au competente mai bune ca mine. Nu am lucrat niciodata in invatamant, am fost numai elev si student. Dar ca opinie personala v-am spus, deci nu e o opinie nici politica, nici profesionista, e o opinie strict personala, eu imi aduc aminte ca clasa a IX-a la liceu chiar a fost o placere. In rest, cand sunt decizii politice, cand vin specialistii si le propun si le aproba, le respect.

 

Rep: Deci in 2010 sustinerea dumneavoastra pentru acel proiect a fost una politica.

Victor Paul Dobre: A fost o decizie politica, a fost probabil prezentata – sincer sa fiu n-as putea sa va spun ca sunt foarte la curent cu subiectul.

 

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14328984-simulare-bacalaureat-2013-promovabilitate-zero-patru-licee-din-mehedinti-unde-elevii-sustinut-simulari-ale-probelor-bac.htm

Simulare Bacalaureat 2013: Promovabilitate zero la patru licee din Mehedinti unde elevii au sustinut simulari ale probelor de la BAC

Elevii din patru licee din Mehedinti nu au obtinut note de trecere la simularile probelor de Bacalaureat. Promovabilitatea a fost zero la Colegiul Tehnic de Transporturi Auto, Colegiul Tehnic Decebal din Drobeta Turnu Severin, Grupul Scolar Tudor Vladimirescu din Simian si Grupul Scolar Agricol Halanga, a declarat pentru Agerpres purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar Mehedinti, Dana Jenaru.

In judet exista 18 licee, iar „la restul restul unitatilor de invatamant liceale s-a inregistrat o promovabilitate de peste 50%, pe primele doua locuri situandu-se Colegiul ‘Gheorghe Titeica’ (63,81%) si Colegiul National ‘Traian’ (63,75%)”, a declarat Dana Jenaru.

Procentul de promovabilitate al liceelor din judetul Mehedinti la prima sesiune a examenului national de Bacalaureat din anul 2012 a fost de 30,89%.

Promovabilitatea la BAC in ultimii 4 ani in judetul Mehedinti:

  • 2009: Promovabilitate de 98,19%
  • 2010: Promovabilitate de 82,76%
  • 2011: Promovabilitate de 27,5% – primul      an cu camere video
  • 2012: Promovabilitate de 30,89%

Licee cu niciun elev promovat la BAC au fost si in 2011, respectiv Liceul agricol Halanga si Colegiul tehnic de transporturi auto din Drobeta Turnu Severin, unde elevii au obtinut note cuprinse intre 1 si 3 (Sursa). Tot la Bacalaureatul din 2011, dar in sesiunea de toamna, din liceele din Mehedinti au fost eliminati din examenul de Limba si literatura romana 33 de elevi pentru ca au incercat sa copieze (cel mai mare numar de elevi eliminati pe judet de la acea proba).

De remarcat ca in sesiunea de toamna a Bacalaureatului 2011 judetul Mehedinti a inregistrat cea mai mare promovabilitate: 52,97% (Sursa).

 

In luna noiembrie 2011, Corpul de control al MECTS le solicita inspectoratelor scolare din Mehedinti si Ilfov sa sesizeze procurorii pentru a cerceta 134 de cadre didactice, legat de fraude constatate la bacalaureat, alte 38 urmand sa fie cercetate disciplinar (Sursa).

Si in 2012, 33 de elevi din Mehedinti au fost eliminati din examenul de Limba si literatura romana pentru ca au incercat sa copieze – acesta fiind cel mai mare numar de eliminati pe judete la acea proba. (Sursa)

Paradoxal, in 2009 judetul Mehedinti avea cei mai multi absolventi de liceu cu 10 pe linie la Bacalaureat, respectiv 17 candidati, la un procent de promovare de 98,19% care plasa judetul pe primul loc in tara (Sursa). Tot in 2009 presa scria ca cel mai bun liceu din Romania se afla in Mehedinti – Colegiul National „Traian” din Drobeta Turnu Severin – unde 13 elevi au luat nota 10 din totalul de 17 inregistrati in tot judetul (Sursa).

 
Rezultatele primelor simulari: Promovabilitate de 30,25% si 43% in Olt si Cluj, la simularea BAC-ului

Simularile examenelor din cadrul Evaluarii Nationale si Bacalaureatului sunt descentralizate, potrivit Mediafax. Fiecare inspectorat scolar isi stabileste propriul calendar si propria metodologie, acestea urmand sa aiba loc pana la sfarsitul lunii aprilie. Primele simulari ale Bacalaureatului si Evaluarii Nationale au avut loc la finalul anului trecut.

Olt: Promovabilitate de 30,25% la simularea Bacalaureatului

In judetul Olt au avut loc simulari ale examenelor de Bacalaureat si Evaluare Nationala in saptamana 10-14 decembrie. Promovabilitatea simularii la BAC este de 30,25%, iar la simularea Evaluarii Nationale 38,68% dintre elevii care au sustinut testele au luat note peste 5. Prezenta la simulari a fost de peste 90%. Anul trecut, promovabilitatea la prima sesiune a Bacalaureatului in judetul Olt a fost de 31,28%, iar in 2011 promovabilitatea a fost de 54,26% – dar atunci au lipsit camerele de supraveghere video din salile de examinare.

Dambovita: Promovabilitate de 41% la simularea Bacalaureatului

In Dambovita, promovabilitatea la nivelul intregului judet a fost de 41% la simularea Bacalaureatului. La Limba Romana promovabilitatea a fost de 47,21%. Anul trecut, promovabilitatea la Bacalaureat in judetul Dambovita a fost de 39,38%. La simularea pentru Evaluarea Nationala, note de peste 5 au obtinut 64,30% dintre elevii prezenti la Limba Romana si 31,43% la Matematica.

Braila: Promovabilitate de 49,79% la Matematica si 76,70% la Limba Romana la simularea Evaluarii Nationale

In judetul Braila a fost organizata o sesiune de simulare a examenelor de Bacalaureat si Evaluare Nationala in perioada 28 noiembrie – 13 decembrie 2012. La simularea Evaluarii Nationale 49,79% dintre elevi au obtinut note mai mari sau egale cu 5 la Matematica si 76,70% la Limba Romana. La simularea Bacalaureatului, elevii au sustinut teste la patru discipline. La Matematica au obtinut note de peste 5 – 34,42%, la Limba Romana – 74,74%, la Biologie – 46,69% si la Fizica – 34,42%.

Cluj: Promovabilitate de 43% la simularea Bacalaureatului

In judetul Cluj, elevii de clasa a XII-a au sustinut simularea examenului de Bacalaureat in perioada 3 – 6 decembrie 2012. Promovabilitatea a fost de 43%, scrie portalul Stiridecluj.ro. Valentin Cuibus, inspectorul scolar general al judetului Cluj, a declarat publicatiei citate ca la simulare s-au inscris 5.764 de elevi, dintre care au fost prezenti 4.926. Simularea Evaluarii Nationale s-a desfasurat in perioada 26-28 noiembrie, in judetul Cluj. Media rezultatelor la nivelul judetului este de 5,28: in mediul urban media rezultatelor a fost 5,80, iar in cel rural – 4,10, scrie Monitorul de Cluj.

In Bucuresti, rezultatele simularii examenului de Limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale arata ca 84.5% dintre elevii participanti au promovat. La Matematica, promovabilitatea a fost de 34,36%. In ce priveste Simularea examenelor de Bacalaureat, in Bucuresti promovabilitatea la Limba si literatura romana este de 59,09%, iar la Matematica – 23,83%.

Stelian Fedorca, secretarul de stat pentru preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei, declara la inceputul anului ca a cerut „inspectoratelor sa organizeze simulari pentru a vedea care este stadiul de pregatire al elevilor, urmand ca profesorii sa se concentreze apoi pe punctele slabe. Subiectele la simulari au fost concepute la nivel de inspectorat sau de scoala, pentru a-i testa pe elevi”.

Liceele cu promovabilitate scazuta la Bacalaureat 2013 scapa de sanctiuni

Amintim ca liceele cu o promovabilitate de sub 15% la Bacalaureat nu vor mai fi sanctionate, anul acesta. Ecaterina Andronescu a semnat la finalul anului trecut un ordin prin care a aprobat metodologia pe baza careia se stabileste reteaua unitatilor de invatamant preuniversitar. Ordinul elimina integral articolul introdus in metodologie in 2011 de Daniel Funeriu si care prevedea urmatoarele: „Unitatile de invatamant de nivel liceal cu un procent de promovabilitate sub 15% la examenul de bacalaureat 2011 vor proiecta pentru clasa a IX-a, zi, un plan de scolarizare diminuat cu cel putin o clasa”.

 

http://www.puterea.ro/articol/semnal_de_alarma_rezultatele_slabe_de_la_bac_transforma_liceele_tehnologice

SEMNAL DE ALARMĂ. Rezultatele slabe de la BAC transformă liceele tehnologice în şcoli profesionale

Fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, susţine ideea transformării liceelor tehnologice cu promovabilitate foarte scăzută la examenele de bacalaureat în şcoli profesionale.

Ea a declarat că după rezultatele slabe la examenele de bacalaureat din 2012, Ministerul Educaţiei a adoptat un set de măsuri, iar unităţile de învăţământ care nu l-au aplicat trebuie să răspundă.”Rezultatele acestea slabe trebuie să fie un semnal de alarmă serios pentru toţi profesorii implicaţi în pregătirea elevilor. Dacă rezultatele slabe se vor repeta, măsurile nu trebuie să se lase aşteptate. Eu aş merge până la a transforma liceele tehnologice în şcoli profesionale. Nu vreau să sune ca o ameninţare, dar trebuie să facem corecturi la Legea Educaţiei şi s-ar putea să prindem asemenea măsuri şi în lege”, a precizat Andronescu.

De asemenea, fostul ministru, care este preşedintele Comisiei pentru învăţământ din Senat, consideră că autorităţile din învăţământ trebuie să îmbunătăţească sistemul educaţional din clasele primare şi gimnaziale. “Realitatea examenului de bacalaureat a arătat că în liceu nu poţi corecta toate lacunele cu care copiii vin din gimnaziu. De aceea, atenţia inspectoratelor şcolare trebuie să fie îndreptată către ciclul primar, chiar pornind cu soluţii remediale, astfel încât să nu se mai repete situaţia de la evaluarea de clasa a VIII-a şi, sigur, de la examenul de bacalaureat”, a afirmat Andronescu.

 

http://www.puterea.ro/articol/consumul_de_stupefiante_este_in_crestere_tinerii_infectati_cu_hiv_din_cauza

Consumul de stupefiante este în creştere. Tinerii, infectaţi cu HIV din cauza drogurilor

HIV este o problemă globală, iar factorii care duc la propagarea acestuia sunt în general consumul de droguri , slaba educaţie, condiţiile precare de viaţă şi sexul comercial. Conform unui studiu realizat de ESPAD- European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs, consumul de stupefiante s-a dublat în rândul tinerilor de 15-16 ani într-un interval de doar trei ani (2007-2010) de la 5% ajungând la 10%.

Dincolo de statistici, în cadrul programelor şcolare susţinute de Asociaţia Română Anti-Sida, peste jumătate din elevii participanţi au admis faptul ca au încercat cel puţin o dată substanţe noi cu proprietăţi psihoactive. Adolescenţii sunt cel mai vulnerabil segment al populaţiei atunci când se discută despre extinderea consumului de droguri, iar resursele financiare care erau iniţial alocate către programe de prevenire au fost reduse din pricina crizei economice.

Realitatea care trage cu siguranţă semnalul de alarmă este aceea a adolescenţilor şi adulţilor care trăiesc pe stradă. Noi droguri şi noi modalităţi de administrare au rezultat în creşterea riscului de infectare cu HIV şi cu hepatita B şi C. Un procent de 31% din cei ce contractează boli din pricina drogurilor injectabile se infectează cu HIV.

Urgentarea programelor menite să îi educe pe tineri a fost subiectul discuţiei în întâlnirea dintre Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF în România şi europarlamentarul Daciana Sârbu, care a avut loc vineri. ,,E nevoie de eforturi mari pentru a impiedica extinderea acestui fenomen și a-i reduce amploarea, și trebuie să ne unim forțele, la toate nivelurile, pentru a proteja generația tânără de acest cumplit pericol. Am propus Comisiei Europene inițierea unei Strategii Europene privind Sănătatea Copilului, program finanțat la nivel european, care să includă și o componentă de educare și informare pentru prevenirea consumului de droguri” a declarat Daciana Sârbu.

 

http://www.puterea.ro/articol/campusurile_scolare_finalizate_cu_bani_de_la_banca_mondiala

Campusurile şcolare, finalizate cu bani de la Banca Mondială

Fostul ministru al educaţiei Ecaterina Andronescu, care este în prezent preşedintele Comisiei pentru învăţământ din Senat, susţine contractarea unor împrumuturi de la Banca Mondială pentru finalizarea lucrărilor la cele 162 de campusuri şcolare începute în urmă cu cinci ani.

Andronescu a declarat că demersurile au fost demarate, Banca Mondială dându-şi acordul de principiu pentru finanţarea acestor investiţii. “În perioada cât am fost la minister, din iulie până în decembrie, eram conştientă de acest lucru, motiv pentru care am demarat discuţiile cu Banca Mondială pentru a încerca să obţinem un împrumut dedicat finalizării construcţiilor începute. Proiectul se află în curs de finalizare”, a afirmat Ecaterina Andronescu. Fostul ministru susţine că până la începerea efectivă a lucrărilor este nevoie de o reanalizare a proiectelor, principalul obiectiv al Ministerului Educaţiei fiind finalizarea spaţiilor dedicate exclusiv învăţământului. Ecaterina Andronescu a subliniat că împrumutul de la Banca Mondială ar putea fi folosit şi pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare a şcolilor, unde investiţiile au fost începute şi abandonate.

http://www.gandul.info/news/tatal-copilului-gasit-mort-intr-o-rapa-si-invatatoarea-baiatului-cercetati-pentru-rele-tratamente-10621039

Tatăl copilului găsit mort într-o râpă şi învăţătoarea băiatului, cercetaţi pentru rele tratamente

Tatăl copilului de zece ani, din comuna ieşeană Focuri, găsit mort într-o râpă, la începutul lunii februarie, precum şi învăţătoarea băiatului, sunt cercetaţi pentru rele tratamente, anchetatorii stabilind că minorul era maltratat atât în familie, cât şi la şcoală.

Poliţiştii din localitatea Hârlău au stabilit că în ziua în care copilul a plecat de la şcoală, dar nu a mai ajuns acasă, acesta a fost dat afară de la ore de către învăţătoare pe motiv că îi deranja pe ceilalţi colegi şi că mirosea urât, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit anchetatorilor, minorul a stat în frig, în curtea şcolii, timp de câteva ore, după care, pe drumul către casă, a cumpărat o sticlă de spirt medicinal şi a băut alcoolul din recipient.

Ulterior, el a căzut într-o râpă, iar după câteva zile a fost găsit mort de către jandarmi, acoperit de zăpadă.

„Învăţătoarea l-a dat afară din clasă. Băiatul a stat în curtea şcolii, apoi a dispărut. Învăţătoarea a recunoscut aceste lucruri şi a spus că îi pare rău că s-a ajuns la situaţia respectivă. Ea este cercetată alături de tatăl minorului pentru rele tratamente”, a declarat, vineri, presei, Dumitru Simionescu, şeful Poliţiei Hârlău.

Anchetatorii susţin că băiatul nu s-a dus acasă, după ce a fost dat afară de la ore, de frica tatălui, care îl agresa frecvent.

Poliţiştii au mai stabilit că învăţătoarea obişnuia să-l lovească frecvent pe elev. De asemenea, tatăl îl trimitea la şcoală doar ca să încaseze alocaţia acestuia.

„În cazul în care băiatul nu frecventa şcoala, tatăl pierdea banii. De asemenea, bărbatul îl bătea frecvent, lucru confirmat de vecini”, a mai spus Dumitru Simionescu, şeful Poliţiei Hârlău.

Atât învăţătoarea Raisa Vecliuc, de la şcoala din Focuri, cât şi Ştefan Spătaru, tatăl copilului, sunt cercetaţi pentru rele tratamente aplicate minorului, dosarul urmând a fi trimis de Poliţie către Parchet.

Şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, Camelia Gavrilă, a precizat că nu deţine amănunte legate de ancheta poliţiştilor, însă a adăugat că „un elev trebuie atras la ore şi educat, nu scos afară din clasă”.

Copilul din comuna ieşeană Focuri, dat dispărut pe 24 ianuarie, a fost găsit mort, în zăpadă, două săptămâni mai târziu, la 300 de metri de casă.

Corpul băiatului a fost găsit de către jandarmi într-o râpă, acoperit de zăpadă. Copilul se întorcea de la şcoală, iar în condiţiile viscolului puternic s-a rătăcit.

Tatăl copilului a fost chemat la sediul Poliţiei judeţului Iaşi, pentru a fi testat cu detectorul de minciuni, însă operaţiunea a eşuat întrucât bărbatul s-a prezentat în faţa poliţiştilor într-o stare avansată de ebrietate.

Poliţiştii încercau să afle amănunte legate de dispariţia copilului, având unele semne de întrebare în acest caz.

Băiatul, originar din comuna ieşeană Focuri, a plecat pe 24 ianuarie de la şcoală, dar nu a mai ajuns acasă, tatăl copilului crezând iniţial că s-a dus la bunici şi sesizând Poliţia la câteva zile după dispariţia băiatului său.

Băiatul mai are zece fraţi, o parte dintre aceştia fiind daţi în plasament din cauza condiţiilor precare de trai ale familiei.

Mama copiilor a murit în cursul anului trecut.

Conducerea şcolii din localitatea Focuri susţine că băiatul era elev în clasa a doua şi că în ziua în care a fost semnalată dispariţia copilul a refuzat să intre la ore, rămânând în curtea unităţii de învăţământ.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/imagini-socante-intr-o-scoala-din-braila-un-elev-este-rupt-in-bataie-de-patru-colegi-chiar-in-sala-de-clasa-video-638060.html

Imagini şocante într-o şcoală din Brăila: Un elev este rupt în bătaie de patru colegi, chiar în sala de clasă (VIDEO)

Un elev de la Liceul „Anghel Saligny” din Brăila a fost bătut de patru colegi, într-o sală de clasă. Întreaga scenă a fost filmată de altcineva cu telefonul mobil, iar filmul a ajuns pe Internet. Imaginile sunt extrem de violente şi-l arată pe băiat cum încasează neputincios pumnii şi picioarele colegilor.

„Elevul agrest a ameninţat la rândul lui şi chiar a avut un comportament violent faţă de alţi colegi din clasă. Cei trei elevi care l-au bătut chiar au fost ameninţaţi înainte că vor avea parte de un astfel de tratament. Probabil că a fost un fel de avertisment. Atunci când am aflat despre cum s-au întâmplat lucrurile nu am aflat de la cel bătut. Am făcut o anchetă. Am cerut ajutorul poliţiei care a făcut o anchetă paralelă. Toţi elevii implicaţi în acest incident au fost amendaţi de poliţiePărinţii copiile au asigurat că vor discuta cu ei şi că astefl de lucruri nu se vor mai întâmpla”, a declarat pentru Antena3, Petruţa Simionescu, director Grup Şcolar Industrial „Anghel Saligny” Brăila.

http://jurnalul.ro/stiri/externe/video-s-a-ascuns-in-dulapul-scolii-cu-o-camera-video-pentru-a-prinde-hotul-nu-se-astepta-la-ce-a-urmat-638035.html

S-a ascuns în dulapul şcolii cu o cameră video pentru a prinde hoţul. Nu se aştepta la ce a urmat

O elevă de la o şcoală din California a vrut să descopere cine este cel care comite furturile din dulapurile şcolii astfel a avut o surpiză uriaşă când a aflat cine este hoţul.

Justine Betti, a decis într-o zi să investigheze singură cazul nenumăratelor furturi din dulapurile şcolii, prin urmare, tânăra s-a ascuns într-un dulap şi a aşteptat să vină hoţul.

Tânăra fată nu se aştepta ca hoţul care le fură banii elevilor să fie chiar un profesor al şcolii respective. Justine şi-a informat mai întâi colegii, însă aceştia nu au crezut-o, astfel a hotărât să obţină şi dovezi.

S-a asuns a doua oară în dulap cu o cameră video şi l-a prins în flagrand pe profesorul infractor.

Potrivit Huffington Post, eleva a reclamat cazul iar profesorul a fost suspendat şi se află acum sub anchetă.

 

http://jurnalul.ro/stiri/externe/drama-unei-fetite-de-6-ani-conducerea-scolii-ii-interzice-sa-foloseasca-toaleta-fetelor-vezi-de-ce-638076.html

Drama unei fetiţe de 6 ani: Conducerea şcolii îi interzice să folosească toaleta fetelor. Vezi de ce (VIDEO)

Părinţii unei fetiţe de 6 ani au dat în judecată şcoala la care învaţă micuţa după ce conducerea unităţii de învăţământ a decis să-i interzică acesteia să folosească toaleta fetelor, scrie Daily Mail.

Coy Mathis, care s-a născut băiat, dar care trăieşte şi simte ca o fetiţă, este cel mai tânăr transsexual. Părinţii micuţului susţin că au observat că acesta a devenit atras de toate lucrurile pentru fete, iar începând cu vârsta de 18 luni copilul refuza să îmbrace haine de băiat. Aşa că cei doi tineri părinţi i-au acceptat condiţia şi i-au permis să trăiască aşa cum îşi doreste el.

Conducerea şcolii la care învaţă Coy nu este de acord însă ca micuţa să folosească baia fetelor. Directorul le-a spus păriniţilor că eleva va putea să folosească doar toaleta băieţilor.

Părintii au retras-o imediat pe Coy de la şcoală şi au dat conducerea în judecată.

„Vrem ca fiica noastră să aibă aceleaşi drepturi ca toţi elevii de la şcoala respectivă. Şcoala nu trebuie să o izoleze doar pentru că e diferita”, a declarat mama lui Coy.

Conducerea şcolii a refuzat să comenteze acuzaţiile părinţilor.

În prezent Coy duce o viaţă normală, însă va fi şcolarizat acasă, până problema cu toaleta va fi rezolvată.

 

http://www.cronicaromana.ro/2013/03/03/austeritatea-scoate-profesorii-greci-in-strada/?ref=srctt

Austeritatea scoate profesorii greci în stradă

Peste 1.000 de profesori de gimnaziu au manifestat sâmbătă la Atena împotriva tăierilor de cheltuieli în educaţie şi a măsurilor de austeritate impuse pentru al patrulea an consecutiv de creditorii Greciei, UE şi FMI.

“Sărăcia este cea mai mare violenţă”, se putea citi pe un banner amplasat în faţa Parlamentului, în piaţa Syntagma, care a fost teatrul unor manifestaţii de amploare în ultimii ani, a constatat AFP. “Doi studenţi morţi, suntem ucişi”, se putea citi pe un banner care făcea aluzie la decesul, joi,la Larissa (centru) a două persoane din cauza unor emanaţii de gaz provenite de la un mijloc de încălzire improvizat la domiciliu.

Din cauza creşterii taxelor la combustibil, familiile din Grecia au fost nevoite ca în această iarnă să recurgă la soluţii ieftine pentru a se încălzi. “Să alungăm troika (UE-BCE-UE), memorandumurile (măsurile de austeritate) şi neonaziştii”, scandau manifestanţii, care au organizat un concert în piaţa Syntagma, fiind escortaţi de importante forţe antirevoltă, informeaza Mediafax.

Sindicatul profesorilor de gimnaziu (Olme) a denunţat “propaganda” din şcoli desfăşurată de neonaziştii din Zori de Aur. Acest partid şi-a făcut intrarea în Parlament în urma alegerilor din iunie, când a obţinut 7 la sută din voturi.

Olme a protestat, de asemenea, faţă de proiectul de lege privind fuzionarea instituţiilor universitare, faţă de lipsa de încălzire în şcoli şi “testele de evaluare” a profesorilor, care vor fi aplicate pentru prima dată în acest an. Potrivit Olme, “aceste teste nu vizează decât suprimarea unor posturi în şcoli, unde lipsa profesorilor este deja evidentă.

Această manifestaţie are loc cu o zi înainte de sosireala Atenaa reprezentanţilor Uniunii Europene, Fondului Monetar Internaţional şi Băncii Centrale Europene pentru controlarea conturilor greceşti în vederea continuării plăţii împrumuturilor către Grecia.

 

 

UNIVERSITAR

 

http://www.puterea.ro/articol/ignora_legea_rectorul_care_l_a_pensionat_prematur_pe_liderul_sindical_pentr

IGNORĂ LEGEA. Rectorul care l-a pensionat prematur pe liderul sindical pentru că a apărat angajaţii. VEZI DOCUMENTE

Rectorul Universităţii “Valahia” trece peste Ministerul Educaţiei, acordând numai jumătate din drepturile salariale câştigate de angajaţii instituţiei de învăţământ superior în instanţă şi scoţând-l la pensie prematur pe liderul sindical care i-a apărat pe aceştia. Rectorul Călin Radu Oros încalcă legea, după cum menţionează chiar juriştii Ministerului Educaţiei, într-un răspuns oficial. Liderul sindical din Universitatea “Valahia” anunţă că va intra în greva foamei şi va protesta în faţa Ministerului, până când vor fi respectate drepturile salariaţilor.

Rectorul Universităţii “Valahia” din Târgovişte, Cătălin Radu Oros, s-a răzbunat pe liderul de sindicat care a câştigat în instanţă acordarea drepturilor salariale pentru angajaţii instituţiei de învăţământ superior. Trecând peste recomandarea Ministerului Educaţiei şi peste Legea 1/2011 (Legea educaţiei naţionale), conducerea Universităţii “Valahia” a decis să o pensioneze pe lidera de sindicat Elena Ciungu cu cinci ani înainte de împlinirea vârstei legale.

Decizia conducerii Universităţii “Valahia” de pensionare a liderului de sindicat a fost luată în aceeaşi zi cu cea prin care a fost aprobată acordarea a 2,5% din salariile pe 2012 către angajaţi. Acestea cu toate că instanţa de judecată a dat o hotărâre definitivă şi irevocabilă prin care instituţia de învăţământ superior era obligată să acorde 5% din salarii, în 2012. Mai mult, Ministerul Educaţiei i-a cerut rectorului Călin Radu Oros să rezolve problema restanţelor salariale până pe data de 14.02.2013, având în vedere faptul că universitatea târgovişteană urma să aibă conturile blocate, fiind executată silit.

Sub pretextul că preşedintele sindicatului din Universitatea “Valahia” face parte din personalul auxiliar, conducerea instituţiei de învăţământ superior a decis că Elena Ciungu trebuia pensionată la împlinirea vârstei de 60 de ani. Acestea cu toate că Ministerul Educaţiei atenţionase conducerea universităţii că şi personalul auxiliar este tot personal didactic şi trebuie respectat articolul 289, alineatul 1, din Legea educaţiei naţionale. “(…) personalul didactic auxiliar face parte din categoria personalului didactic fiindu-i aplicabile prevederile art. 289 alin 1 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare”, se arată într-un răspuns oficial al Ministerului Educaţiei adresat conducerii Universităţii “Valahia” şi Federaţiei Sindicale Naţionale “Alma Mater”.

Art. 289 alin 1 din Legea educaţiei prevede că: “Personalul didactic şi de cercetare se pensionează la împlinirea vârstei de 65 de ani”.

Rectorul care se crede Dumnezeu

Conducerea federaţiei sindicale “Alma Mater” susţine că speră să rezolve pe cale amiabilă problema de la Universitatea “Valahia”. “Vom avea o discuţie săptămâna aceasta cu ministrul Educaţiei. Sperăm ca problema să fie rezolvată pe cale amiabilă. Din păcate, sunt unii rectori care se cred Dumnezeu. S-a văzut cu toată puterea în mână”, ne-a declarat preşedintele “Alma Mater”, Anton Hadăr.

Preşedintele sindicatului din Universitatea “Vlahia”, Elena Ciungu, a declarat pentru PUTEREA că va intra de astăzi în greva foamei şi va protesta în faţa Ministerului Educaţiei Naţionale până când vor fi respectate drepturile angajaţilor instituţiei de învăţământ superior din Dâmboviţa. “Sentinţa Civilă nr. 536/02.03.2011 este aplicabilă unui număr de 157 cadre didactice şi 169 persoane din categoria didactic auxiliar, suma aferentă (conf. OUG 71/2009 şi a Legii 230/2011) anului 2012 (5%) fiind în cuantum de aproximativ 323.000 lei”, au menţionat sindicaliştii.

 

http://adevarul.ro/news/eveniment/initiativa-academica-premiera-baza-date-ministerul-educatiei-operelepublicate-prevenirea-plagiatului-1_5132298500f5182b85bef186/index.html

Iniţiativă academică în premieră: bază de date la Ministerul Educaţiei cu operele publicate, pentru prevenirea plagiatului

O organizaţie care militează pentru reformarea şi perfecţionarea societăţii româneşti din perspectivă academică a propus Ministerului Educaţiei înfiinţarea unei arhive electronice a operelor publicate, pentru prevenirea plagiatului.

Asociaţia „Grupul de Reformă şi Alternativă Universitară” (GRAUR), care promovează lupta antiplagiat, îşi justifică demersul prin faptul că, în prezent, instituţii din România refuză sau sunt împiedicate să trateze plagiatul la nivelul real de gravitate ca faptă antisocială.

“Asociaţia noastră a cerut ministrului Educaţiei să acţioneze pentru prevenirea plagiatului în rândurile absolvenţilor de învăţământ superior, dar şi al doctoranzilor şi profesorilor abilitaţi”, a declarat preşedintele GRAUR, prof. univ. Dorin Isoc. Acesta propune realizarea unei arhive electronice naţionale, unde să fie depuse formele electrionice ale tuturor lucrărilor realizate, verificarea lor şi eliberarea unui certificat de autenticitate, potrivit unor proceduri elaborate de specialişti.

Plagiatul pe bani publici

Dorin Isoc explică şi care sunt priorităţile campaniei antiplagiat pe care a iniţiat-o. “O atenţie deosebită o acordăm cazurilor în care aceste activităţi implică finanţarea publică sau garanţia pe care statul o asigură prin efectul legii sub condiţia existenţei rezultatelor unei activităţi de creaţie intelectuală cuprinse într-o procedură explicit”, a precizat profesorul.

Sunt vizate, astfel, atribuirea de diplome de absolvire, cum sunt cele de licenţă şi master, recunoaşterea titlurilor de doctor în ştiinţe şi a abilitării profesorilor, dar şi modul în care se raportează rezultatele contractelor de cercetare cu finanţare publică.

Strategia antiplagiat presupune, pe de o parte, identificarea situaţiilor de furt academic şi, pe de altă parte, promovarea măsurilor active de prevenire a plagiatului prin educaţie. Potrivit preşedintelui GRAUR, combaterea plagiatului este crucială pentru “stimularea corectă a activităţii de creativitate intelectuală”.

Cine este Dorin Isoc

Profesor universitar la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, cercetător în domeniul ciberneticii, Dorin Isoc s-a dedicat, de mai multă vreme, combaterii plagiatului în mediul universitar. Eforturile sale au fost concretizate, în 2012, prin lansarea “Indexului Operelor Plagiate în România”, aflat pe site-ul plagiate.ro. Aceasta este unica bază de date din România cu lucrări plagiate.

Tot anul trecut, în noiembrie, Dorin Isoc a publicat o amplă lucrare despre plagiatură, intitulată „Ghid de acţiune contra plagiatului“. Ceea ce l-a motivat pe autor să scrie această carte a fost faptul că „în România, plagiatul este, deja, o boală foarte gravă, o sămânţă care a căzut foarte bine“.

 

http://adevarul.ro/educatie/universitar/patru-universitati-straine-cauta-lectori-cursurile-limba-romana-1_51331d9600f5182b85c26ca0/index.html

Patru universităţi străine caută lectori pentru cursurile de limba română

Ministerul Educaţiei a anunţat organizarea unor concursuri, prin intermediul Institutului Limbii Române, pentru a selecta lectori care să le predea studenţilor străini cursuri de limba română la patru universităţi din Germania, Cehia, Polonia şi Kazahstan, în anul universitar viitor.

Profesorii români, specializaţi în filologie sau ştiinţe, cu activitate de cercetare şi cunoştinţe de limbi străine pot participa la concursurile pentru funcţia de lector de limba română la patru universităţi străine, organizate de Ministerul Educaţiei, prin Institutul Limbii Române, potrivit anunţurilor postate pe site-ul ministerului.

Persoanele selectate le vor preda studenţilor străini cursuri de limbă, cultură şi civilizaţie românească, acolo unde există această catedră, cursuri care urmează să fie susţinute începând cu semestrul I al anului universitar 2013-2014.

Criterii de selecţie

Condiţiile de acces într-o astfel de funcţie, dar şi perioada de aplicare diferă în funcţie de universitate.

Astfel, la Universitatea Carolină din Praga (Cehia), partenerii străini solicită ca cei care aplică pentru posturile de lector de limba română să îndeplinească următoarele condiţii:

  • să aibă titlul de doctor în ştiinţe (literatură şi/sau cultură)
  • să aibă experienţă în predarea limbii române ca limbă străină
  • să deţină un portofoliu bogat de lucrări de specialitate publicate
  • să fie un bun cunoscător al limbii engleze sau/şi al altor limbi de circulaţie internaţională (franceză, germană, rusă).

Pentru Universitatea ”Johannes Gutenberg” din Mainz (Germania), aplicanţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

  • să aibă licenţă în limba şi literatura română
  • să fie buni cunoscători ai limbii germane.

Pentru ambele universităţi, termenul limită pentru depunerea candidaturilor, personal sau prin poştă la sediul Institutului Limbii Române, este 29 martie 2013.

În ceea ce priveşte Universitatea ”Adam Mickiewicz” din Poznan (Polonia), sunt acceptate în principiu candidaturile persoanelor care au cetăţenie română, au absolvit o facultate de filologie şi sunt titulare ale unei facultăţi româneşti acreditate. Condiţiile specifice impuse de polonezi candidaţilor sunt:

  • să fie doctor în filologie
  • să cunoască limba polonă la nivel avansat
  • să aibă o experienţă de minimum 3 ani în predarea limbii române studenţilor polonezi
  • să aibă o activitate de cercetare bogată.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor în cazul ofertei universităţii din Polonia este 13 martie 2013, potrivit anunţului publicat pe site-ul ministerului.

Cei de la Universitatea din Karaganda (Kazahstan) susţin că sunt acceptate candidaturile persoanelor care au cetăţenie română, au absolvit o facultate de filologie şi sunt profesori titulari în învăţământul preuniversitar românesc. Condiţiile specifice sunt:

  • să aibă titlul de doctor în ştiinţe
  • să cunoască limba rusă – reprezintă un avantaj
  • să posede abilităţile necesare pentru predarea limbii române studenţilor străini.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor, de asemenea la Institutul Limbii Române, este 29 martie 2013.

În afară de aceste condiţii de ordin profesional impuse de universităţile străine, profesorii trebuie să respecte şi prevederile stabilite de statul român prin Ordinul Ministerului Educaţiei 4653/2008.

Condiţii generale impuse de normele autohtone

Candidaţii vor fi punctaţi ţinându-se cont de calificarea universitară, titlul universitar, gradul didactic, experienţa în predarea limbii române pentru străini, cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională, activitatea didactică şi ştiinţifică, participarea la proiecte universitare internaţionale, proiectul de activitate propus.

Dosarul de concurs va cuprinde documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor de mai sus şi nu se vor acorda puncte doar în baza menţiunilor din CV.

Obligatoriu, dosarul va conţine:

  • cerere de înscriere la concurs, cu precizarea postului pentru care candidează
  • fotocopie pe diploma de de absolvire a facultăţii
  • CV în format european, în limba romană şi într-o limbă de circulaţie internaţională
  • lista de lucrări publicate şi extrase din studii reprezentative
  • fotocopie de pe diploma de masterat, de pe adeverinţa care confirmă calitatea de doctorand sau de pe diploma de doctor în filologie
  • proiect în legătură cu activitatea pe care candidaţii urmează să o desfăşoare, în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională
  • aprobarea senatului universităţii/ inspectoratului şcolar/ unităţii de învăţământ de care aparţine candidatul, conform formularului stabilit de minister, cu menţiunea păstrării locului de muncă, în original
  • trei recomandări în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională

În plus, candidaţii angajaţi ai universităţilor înfiinţate după 1989 vor completa dosarul de concurs cu o copie a actului normativ prin care e acreditată facultatea la care sunt titulari.

Sprijin financiar de la buget de până la 2.100 de euro lunar

Ministerul Educaţiei mai precizează că statul român acordă şi facilităţi financiare acestor lectori români, potriviti unei hotărâri de Guvern din 2008, în încercarea de a sprijini promovarea studiului limbii române în străinătate.

Cei care merg pe astfel de funcţii primesc indemnizaţii lunare cuprinse între 1.000 şi 2.000 de euro, în funcţie de ţară, şi 100 de euro lunar pentru telefon, fax, xerox, articole de birotică, cărţi şi transport intern.

Pentru SUA, indemnizaţia este de 2.000 de dolari, la care se adaugă suma de 500 dolari pentru telefon, fax, xerox, cărţi, transport în interiorul ţării şi cazare.

Aceste sume se plătesc de Institutul Limbii Române din fondurile de la bugetul aprobat Ministerului Educaţiei, în euro sau în dolari, după caz, în conturile bancare personale ale lectorilor, inclusiv comisioanele bancare.

Ţările unde predau lectorii români

Potrivit programării stabilite în actul normativ din 2008, privind înfiinţarea lectoratelor de limba română
la universităţi din străinătate, până în 2010 erau preconizate peste 20 de astfel de cursuri, în 11 state:

a) În anul 2008, 4 lectorate:

  • 3 lectorate în Germania
  • 1 lectorat în Israel.


b) În anul universitar 2008-2009, 9 lectorate:

  • 2 lectorate în Germania
  • 1 lectorat în Cipru
  • 2 lectorate în Spania
  • 1 lectorat în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord
  • 1 lectorat în Austria
  • 1 lectorat în Ucraina
  • 1 lectorat în Statele Unite ale Americii.

c) În anul universitar 2009-2010, 11 lectorate:

  • 2 lectorate în Germania
  • 1 lectorat în Japonia
  • 1 lectorat în Statele Unite ale Americii
  • 1 lectorat în Spania
  • 1 lectorat în Belgia
  • 1 lectorat în Regatul Ţărilor de Jos.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013030483856/Social/Targ-destinat-studentilor-care-vor-sa-studieze-in-strainatate.html

Târg destinat studenților care vor să studieze în străinătate

Sâmbătă și duminică a avut loc primul târg din cadrul proiectului internaţional „World Education”, la care au participat peste 60 de universităţi şi licee de elită din Europa şi SUA.În cadrul proiectului internaţional „World Education”, sunt organizate două târguri în cadrul „Săptămânii educaţiei în străinătate”, ce vor avea loc în perioadele 2-3 martie şi 8-9 martie la Hotelul Hilton din Capitală.
De asemenea, în ziua de 7 martie va fi organizat un târg asemănător şi la Hotelul IBIS din Constanţa. Potrivit organizatorilor, tinerii români au oportunitatea să afle ofertele unor universităţi şi licee de elită din Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Franţa, Elveţia, Germania, Grecia, Italia, Spania, Statele Unite şi Turcia. Candidaţii care susţin cu succes interviul vor primi o scrisoare de „admitere condiţionată” şi vor fi admişi în mod automat, după prezentarea ulterioară a diplomei de bacalaureat sau de licenţă şi rezultatul testului de limbă străină. „Politicile universităţilor din Marea Britanie sunt neschimbate şi nu sunt afectate de controversele apărute în Anglia cu privire la problema emigrării şi permisele pentru dreptul la muncă pentru cetăţenii români şi bulgari”, a spus Svetlan Danev din partea firmei de consultanţă educaţională „Integral Group” – coordonator al proiectului „World Education” în România, Bulgaria şi Albania. Potrivit datelor sistemului de admitere centralizat în Marea Britanie, numărul de solicitanţi români a scăzut cu 4,4% pentru anul 2013-2014, la această oră fiind înregistraţi 2.112 aplicanţi, comparativ cu cifra de 2.210 din anul trecut. Potrivit lui Danev, interesul universităţilor britanice pentru studenţii români a rămas constant. La sfârşitul anului 2012, cu peste 4.600 de studenţi, România rămâne în Top 10 state membre UE, pentru numărul de studenţi în Marea Britanie. Este de aşteptat ca după sesiunea de admitere 2013 numărul lor să depăşească 5.500.
În cadrul evenimentului „Săptămâna Educaţiei în străinătate” vizitatorii vor avea ocazia să beneficieze de consultaţii gratuite şi să aleagă şi cea mai potrivită tabără de limbi străine în străinătate din peste 300 de propuneri.

 

http://adevarul.ro/educatie/universitar/global-village-multiculturalism-cote-inalte-1_5131bb7600f5182b85bd25f1/index.html

Global Village – multiculturalism la cote înalte

Global Village este un proiect multicultural, marca AIESEC Bucureşti, unde se reunesc ţări, oameni şi tradiţii din toate colţurile lumii! Aflat la cea de-a VII-a ediţie, Global Village a reunit în acest an 24 de ţări.

Global Village este unul dintre proiectele marca AIESEC Bucureşti, un eveniment multicultural în adevăratul sens al cuvântului, unde oameni, culturi şi tradiţii diferite se unesc din toate colţurile lumii pentru a se mândri cu ce au mai de seamă şi mai spectaculos.

Global Village se află la ediţia a VII-a, iar în acest an am reuşit să culegem tradiţii şi obiceiuri din 24 de ţări, ne-am bucurat de muzică şi dans, de mâncăruri tradiţionale delicioase şi de oameni frumoşi, speciali.

Echipa de proiect, cinci studenţi entuziaşti: Anda Radu (Team-Leader), Cătălin Delea (Logistics&Resource Manager), Diana Bone (External Relations), Nicoleta Trifan (Agenda&Events) şi Ionela Boldeiu (Campaign Manager) au depus multă muncă şi pasiune pentru reuşita acestui proiect, iar durata de organizare a fost de aproximativ patru luni. Au făcut de toate, de la elaborarea unei agende complexe, la găsirea unui locaş primitor, contactarea partenerilor şi până la promovarea evenimentului.

Pe 24 februarie, la ora 12:00, urma să decolăm de pe aeroportul „Palatul Naţional al Copiilor”, în goană după cele 24 de ţări printre care: Egipt, Maroc, Emiratele Arabe Unite, Peru, Kazakhstan, Camerun, China, Coreea de Sud, Japonia, Vietnam, Indonezia, Taiwan, Bangladesh, Pakistan, Ucraina, Moldova, Estonia, Olanda, Brazilia, s.a.

Timp de 6 ore, oaspeţii au putut degusta din delicatesele Egiptului, au băut cafea din Emiratele Arabe Unite, şi-au scris numele în coreeană, iar doritorii au primit un tatuaj specific Marocului. Am dansat precum în Indonezia, am discutat despre fotbal cu Brazilia şi Olanda, iar celelalte ţări ne-au impresionat prin frumuseţea obiectelor tradiţionale, încărcate cu istorie şi emoţie.

Pentru a-şi sărbători cei 7 ani, Global Village ne-a pus răbdarea la încercare, cu o zi în urmă, prin proba „Treasure Hunt Cultural”. Participanţii au putut (re)vedea cele mai importante obiective turistice ale Bucureştiului, doar dacă soluţionau ghicitorile care le garantau următorul indiciu.

AIESEC Bucureşti, împreună cu delegaţii şi participanţii la eveniment, au ales să învingă ploaia şi vântul prin adoptarea unei atitudini pozitive şi ieşind din zona lor de confort. Primăvara ne-a întâmpinat deja, iar prognoza vremii este încurajatoare: se poartă internaţionalismul!

DEPARTAMENTUL DE COMUNICARE F.S.L.I.