Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 30.05.2014

PREUNIVERSITAR

 

EVALUĂRI NAŢIONALE 2014 Cum a fost testul la matematică pentru elevii de clasa a IV-a, la Adevărul Live

Cei peste 193.000 de elevi români care sunt acum în clasa a IV-a au trecut joi prin evaluarea naţională la matematică. Despre subiectele primite de elevi la testarea de la matematică am discutat la Adevărul Live, cu învăţătoarea Cornelia Popa, de la Şcoala 194 din Capitală. UPDATE: Elevii au avut două variante de subiecte de rezolvat la Matematică, la fel ca la Română. „Nu cred că rezultatele vor fi chiar atât de bune pentru cei care s-au grăbit să termine. De obicei au impresia că văd rezolvarea, dar greşesc la calcule simple. Testele solicită gândirea”, a spus învăţătoarea, care a mai menţionat că în general, la clasa a IV-a copiii nu au tendinţa să copieze. „Copilul trebuie învăţat ce înseamnă conştinciozitatea. Aceste teste sunt e o privire realistă a fiecăruia către sine şi o analiză a sistemului, ce se poate realiza în primii ani de şcoală”, a mai spus Popa. „La primul subiect se presupunea să ştie ce înseamnă clase şi ordine la matematică. Al doilea subiect este un alt mod de a verifica însuşirea scrierii poziţionale, nu ar trebui să ridice dificultăţi”. „Nu cred că subiectele au prezentat dificultăţi nici în mediul urban, nici în mediul rural. Mai spre sfârşitul testelor au fost probleme mai grele”. „Testările acestea au mobilizat foarte mult şi familiile şi copiii şi dascălii. Este vorba de interesul acordat, timpul pe care îl alocă studiului matematicii. Sunt şi copii care nu sunt dotaţi, învaţă mecanic şi în timp pierd informaţia”. „Elevul trebuie să ştie să opereze cu tabele, cu aşezarea în tabel, sigur se regăseşte undeva în subiecte aşezarea în tabel. La subiectul opt trebuiau să ştie scrierea cu cifre romane, să ştie să transcrie cifrele romane în cifre arabe, este chiar o temă foarte îndrăgită de copii.” „Subiectul 10 a fost mai dificil la varianta a doua decât la varianta întâi. La varianta I trebuiau să refacă şirul unor numere date, dar la  varianta II aveau de completat căsuţele cu cifre pare şi impare care lipseau”, a exlicat învăţătoarea. Ea a mai spus că aceste teste cu formulări diferite menţin trează atenţia elevilor. O altă problemă grea a fost cerinţa 17, în care elevii aveau de calculat durata unei călătorii cu trenul la bunici (varianta I), însă la varianta a doua problema era mult mai uşoară. „Unele exerciţii primite de elevi nu se regăsesc în programa şcolară, dar s-au dat la teste, probabil pentru a se vedea cum se descurcă elevii”, a mai spus profesoara. „Problema 20 a fost o surpriză pentru mine, era despre cum să ordonezi piesele pe tabla de şah şi cum pot fi mutate acestea. Una este ce găseşti în modelele de teste şi alta este ce găseşti în programa şcolară”, atrage atenţia Popa. Ea spune că varianta I, cerinţa 20 este mai dificilă decât la varianta a doua. „Subiectele oferă şi o viziune a acţiunilor viitoare pe care cadrele didactice le vor lua la clasă”, a spus profesoara. Ea mai spune că pe viitor ar fi bine ca broşurile să fie publicate din timp. În platou se va afla învăţătoarea Cornelia Popa, de la Şcoala 194 din Capitală, de asemenea vicepreşedinte la FSLI, care va analiza subiectele de azi de la Matematică şi modelele propuse de minister pentru evaluările naţionale ale elevilor. Miercuri, copiii au avut testul la română. Elevii au avut de răspuns la 15 întrebări legate de un text de două pagini adaptat după „Lebedele sălbatice” de Hans Christian Andersen – varianta I de subiect -, respectiv „O poveste cu…tâlc” de Minodora Farfara – varianta II. Dascălii susţin că cele două teste primite de elevi (unii au primit Testul I, alţii Testul II, pentru a nu copia unul de la altul) nu sunt însă la fel.   În total, aproape 600.000 de copii vor da în această peruioadă testele de verificare a competenţelor, construite după modelul internaţional. Mai exact, peste 202.000 sunt elevi la clasa a II-a, peste 193.000 învaţă în clasa a IV-a şi peste 197.000 sunt în clasa a VI-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test de 60 de minute pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Ce presupun testele de evaluare a competenţelor În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Iar evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii“. Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a, susţin oficialii. Calendarul evaluărilor •    28 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba Română •    29 mai 2014: evaluare naţională, IV – Matematică •    30 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba maternă •    2 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba română •    3 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba maternă •    4 iunie 2014: evaluare naţională, II – Matematică •    5 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Limbă şi comunicare •    6 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Sursa: Adevarul.ro

 

REZULTATE BACALAUREAT 2014 Rata de promovare la sesiunea specială este 72%, cu 23 de procente mai mult ca anul trecut

Rata de promovare la sesiunea specială a examenului de Bacalaureat este 72%. Joi, la ora 18:00, s-au afişat rezultatele la centrul unde s-a susţinut examenul, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Ploieşti. Contestaţiile se pot depune în această seară până la ora 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie publicate vineri. UPDATE 18:15: Rata de promovare la sesiunea specială a Bacalaureatului este de 72%. „99 din 137 de candidaţi au promovat examenul”, a declarat pentru adevarul.ro preşedintele Comisiei de Bacalaureat, Nicolae Angelescu. Elevii pot depune contestaţii până la ora 20:00 în această seară. „Nu avem nicio notă de 10, în schimb, cea mai mare notă este 9,95. La Limba Română sunt 18 respinşi, la Matematică sunt cinci şi la Istorie, 12. La proba la alegere, la Geografie nu au promovat şase candidaţi, la Chimie, unul şi la Bilogie, cinci”, a mai spus Angelescu. În ceea ce priveşte notele, 23 de candidaţi au luat între 6 şi 6,99, 18 au luat între 7 şi 7,99, 27 între 8 şi 8,99, 31 între 9 şi 9,99. Anul trecut, la Bacalaureatul olimpicilor au participat 209 candidaţi dintre care au promovat 100, deci sub 50%, cifra exactă fiind de 49,76%, iar în 2012, rata a fost de 34,21%. Joi dimineaţă a avut loc şi ultima probă de la Bac-ul olimpicilor, cea la Limba maternă, potrivit calendarului Bacalaureatului 2014, sesiunea specială. Miercuri, elevii olimpici şi sportivi au dat examenul la materia opţională, în funcţie de profilul studiat: Geografie, Biologie, Fizică, Chimie, Logică, Economie, Psihologie, Sociologie, Filosofie sau Informatică. Olimpicii au susţinut marţi proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie). Profesorii spun că subiectele primite de cei de la Mate-Info anul acesta, la Bac-ul special, sunt mai serioase decât cele din vara trecută, nu neapărat mai dificile. Luni, aceştia au susţinut proba scrisă de limba şi literatura română, defalcată pe profil real şi uman. În timp ce “realiştii” au avut la subiectul mare un eseu în care să prezinte particularităţile de construcţie ale unui personaj dintr-un text dramatic studiat, în timp ce “umaniştii” au avut de caraterizat personaje din Camil Petrescu. 106 olimpici sportivi şi 51 de olimpici internaţionali la chimie, informatică, biologie, matematică, fizică, limba rusă, astronomie şi astrofizică, geografie sau olimpici care îşi dau admiterea la universităţi din străinătate susţin la Ploieşti BAC-ul special. În ceea ce priveşte sportivii, absolvenţii de liceu care participă la BAC-ul special, fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile sportive internaţionale şi sunt campioni la gimnastică aerobică, powerlifting, fotbal tenis, lupte, înot, canotaj, şah, scrimă, triatlon, judo, tenis, haltere, tir sportiv, baschet, ciclism, atletism, orientare, box, karate, schi, biatlon, handbal şi călărie. Calendarul Bacalaureatului special 2014: • 26 mai – Limba şi literatura română • 27 mai – proba obligatorie a profilului: Matematică sau istorie • 28 mai – proba la alegere a profilului (chimie, fizică, biologie, filososfie, psihologie, sociologie, economie, informatică, logică, geografie) • 29 mai  – Limba şi literatura maternă Rezultatele se vor afişa pe 29 mai până la ora 18:00, iar depunerea contestaţiilor se va face în aceeaşi zi, între orele 18.00 – 20.00, urmând ca rezultatele finale să fie publicate în data de 30 mai.

Sursa: Adevarul.ro

 

1.400 de profesori din toată ţara vor fi instruiţi în lucrul cu persoanele cu dizabilităţi la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

Un număr de 1.400 de profesori din întreaga ţară vor fi instruiţi în lucrul cu persoanele cu dizabilităţi în cadrul unui proiect derulat de Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) şi finanţat cu peste 9,5 milioane de lei din fonduri europene. Universitatea „Lucian Blaga” derulează, în parteneriat cu Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, proiectul „e-Mentor: Dezvoltarea de competenţe şi abilităţi TIC şi Mentorat educaţional al persoanelor cu dizabilităţi, pentru profesori” prin care 1.400 de profesori din toată ţara îşi vor putea dezvolta abilitatea de lucru cu persoanele cu dizabilităţi, scrie Mediafax. Perioada de implementare a proiectului este mai 2014 – octombrie 2015, iar valoarea totală a acestuia se ridică la 9,56 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Demersul universitarilor sibieni urmăreşte creşterea nivelului abilităţilor, competenţelor şi informării cadrelor didactice din învăţământ cu privire la Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC), metode interactive de e-learning şi lucrul cu persoanele cu dizabilităţi. Toate aceste competenţe şi abilităţi ar urma să fie utilizate în mod extensiv în activitatea didactică din întreaga ţară, în scopul îmbunătăţirii rezultatelor procesului educaţional, precum şi creşterea accesului persoanelor cu dizabilităţi la educaţie.

Sursa: Adevarul.ro

 

SONDAJ Portretul adolescentului român

Tinerii născuţi la şapte-opt ani după Revoluţie sunt consideraţi generaţia „digitală“, sunt pragmatici şi îşi definesc mai greu valorile, au ca principal model părinţii, urmaţi de profesori, dar relaţia cu ei nu este una apropiată. Aşa arată liceanul român în 2014, potrivit unei cercetări Nu mai puţin de 62% din elevii de liceu au ca model de viaţă unul dintre părinţi, 25% – o altă persoană din familie, 15% sunt influenţaţi colegi sau de prieteni şi doar 0,5% urmează modelul unei persoane publice din România. Întrebaţi care sunt cele trei valori după care se ghidează, 20% n-au dat niciun răspuns, în timp ce 42% au reuşit să enumere câteva valori, în principal onestitatea, ambiţia şi perseverenţa. În ceea ce priveşte viitorul lor, peste 80% din tineri spun că vor să meargă mai departe la facultate, însă jumătate dintre aceştia nu ştiu pentru ce profesie se vor pregăti. Deşi 23% spun că sunt inspiraţi oamenii de la catedră, peste 30% din tineri se declară nemulţumiţi de faptul că profesorii nu organizează activităţi extraşcolare şi nu-i consiliază, limitându-se la a le transmite informaţii. Cât despre petrecerea timpului liber, 75% din elevi ies cu prietenii, 68% navighează pe internet, iar 44% citesc. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului realizat în aprilie 2014 de Şcoala de Valori, în parteneriat cu Ipsos Research România şi cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale. Sondajul a vizat un eşantion de 1.000 de elevi din toţi anii de liceu. Deşi par dezorientaţi, tinerii din ziua de azi se dovedesc însă foarte pragmatici şi vor de fapt să fie independenţi, se simt mai conectaţi la lume şi la tot ce ne înconjoară prin noile tehnologii, însă au nevoie de sprijin, de consiliere, mai ales din partea părinţilor, explică Ştefan Pălărie, preşedintele Şcolii de Valori, care încearcă să ducă principiul valorilor sănătoase în şcoli şi licee. „Am sesizat o foarte scăzută educaţie a valorilor şi pentru viaţă, gândiţi-vă că 20% nu au ştiut să enumere nicio valoare, 28% au trecut idei neinteligibile, iar 9% au fost stângaci în exprimare. Partea bună este că aproape jumătate îşi aleg modelul de viaţă din familie, nu din spaţiul public, aşa cum s-a tot vehiculat. Am descoperit o adevărată oportunitate dacă educaţia se petrece în casă. Problema e însă că părinţii nu petrec suficient timp cu tinerii, care sunt în esenţă miniaturi ale adulţilor din familie”, spune Pălărie. SINCRONIZARE CU ADOLESCENŢII DIN VEST „Ei sunt consideraţi «generaţia digitală», iar în secolul XXI adolescenţii au posibilitatea de a descoperi lumea de acasă. Tinerii liceeni din România se sincronizează cu adolescenţii vestici în ceea ce priveşte noile media şi revoluţia mobilă. Profesorii simt schimbările caracteristice noii generaţii, dar nu ştiu cum să le abordeze, îi consideră lipsiţi de obiective şi de orientare profesională, mai ales din cauza prăpastiei actuale dintre şcoală şi piaţa muncii. Reuşesc totuşi să comunice mai deschis decât în trecut, cred dascălii, utilizând noile mijloace: telefonul mobil, e-mailul, Facebook”, atrag atenţia sociologii. „ŞI TINERII TREBUIE SĂ VINĂ SPRE PROFESORI“ Cert este că profesorii nu pot prelua tot efortul social al educării lor, iar şcoala trebuie să asigure partea de consiliere a elevilor. Profesoara Tina Năstase, de la Colegiul Naţional ”Sfântul Sava” din Capitală, care a participat la studiu, spune că relaţia elev-profesor este într-adevăr foarte importantă, dar diferă de la şcoală la şcoală. „Crearea unei relaţii apropiate depinde foarte mult de calităţile de dascăl ale profesorului, unii le au, alţii nu reuşesc structural să se apropie de ei, dar şi de interesul elevilor, trebuie să vină şi ei către noi, să ne ceară să-i ajutăm”, explică Năstase. Spune că depinde însă şi de liceu – la „Sava”, de exemplu, elevii merg cu profesorii în timpul liber la Operă, la teatru, la balet sau la muzee. „E o relaţie reciprocă care se poate realiza în timp, cu tact şi cu suflet”, conchide Năstase. „LA 14-15 ANI SUNT DEZORIENTAŢI“ Cât despre raportarea stângace la valori, dascălul spune că „este vorba de o altă generaţie, care nu s-a lovit de multe lipsuri, şi se raportează doar la problemele de până acum”, dar trebuie să ştie că e cineva în şcoală dispus să-i asculte, nominalizând aici consilierul şcolar. Teoretic, există acest sfetnic, practic însă mulţi dintre psihologii şcolari nu-şi dau interesul, aşa cum reiese şi din răspunsurile liceenilor din studiu. O spune chiar consilierul şcoalar de la Colegiul Bilingv „George Coşbuc” din Capitală, Diana Ioaneş, care susţine că lipsa consilierii în şcoală se vede ulterior, în viaţa adultă. ”Vin la mine la cabinet oameni de 40 de ani care au depresii şi sunt nefericiţi, chiar dacă au un loc de muncă foarte bine plătit. E nevoie de ghidarea lor cât mai devreme, iar la 14-15 ani sunt dezorientaţi, atunci capătă personalitate. Iar aici rolul cel mai important revine părinţilor”, este de părere Ioaneş. Cele patru categorii de liceeni Sociologii au identificat patru tipologii mari de liceeni: cei mai mulţi, 43%, sunt progresişti, 26% sunt conformişti, 23% studioşi, iar 8% sociali. Progresiştii, profilul liceanului român mediu, vor să meargă mai departe la facultate (8 din 10), 98% în România, însă jumătate din ei nu ştiu către ce profesie se vor îndrepta. Sunt mulţumiţi de liceul unde învaţă şi văd în părinţi principalele modele, iar corectitudinea este principala lor valoare, insuflată de părinţi. Conformiştii studiază majoritatea la Real, au însă o atitudine critică şi se află într-o confruntare mai mare cu şcoala, mai ales că au ales profilul liceului ca să scape de anumite materii şi sunt influenţaţi mai degrabă de prieteni. Studioşii sunt conştiincioşi şi entuziaşti, au ales liceul în funcţie de materiile preferate, dar şi de reputaţia instituţiei şi sunt mult mai pragmatici: ştiu sigur că vor merge la facultate pentru că vor un anumit job, dar pun mare preţ pe consultarea cu părinţii şi cu profesorii. În schimb, liceenii sociali văd şcoala ca divertisment, o „poiană” unde vin mai ales pentru a socializa. Aveştia au modele din rândul persoanelor publice, nu părinţii, ca atare apreciază situaţia materială, dar şi bunul-simţ. Ei spun că e posibil să nu termine liceul şi că nu au nevoie de diploma de Bac, pentru că oricum vor să plece la muncă în străinătate.

Sursa: Adevarul.ro

 

EVALUĂRI NAŢIONALE 2014 Elevii de clasa a IV-a au dat joi testul la matematică şi spun că subiectele au fost foarte uşoare

Evaluările Naţionale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au continuat joi cu proba la matematică, susţinută tot de elevii din clasa a IV-a. Copiii susţin că subiectele li s-au părut foarte uşoare şi unii le-au rezolvat în 15-20 de minute. UPDATE: Elevii de clasa a IV-a spun că testele au fost foarte uşoare. „Mie mi s-au părut chiar mai uşoare decât modelele pe care le-am studiat la clasă. Eu am terminat în 30 de minute”, a spus o elevă de la Liceul Teoretic „Ion Barbu”. „A fost foarte uşor ce am primit, le-am rezolvat în 15-20 de minute”, a spus şi o colegă de a ei. Cei peste 193.000 de elevi români care sunt acum în clasa a IV-a trec joi prin evaluarea naţională la matematică. Despre subiectele primite de elevi la testarea de la matematică vom discuta la Adevărul Live, de la ora 13.00. Miercuri, copiii au avut testul la română. Elevii au avut de răspuns la 15 întrebări legate de un text de două pagini adaptat după „Lebedele sălbatice” de Hans Christian Andersen – varianta I de subiect -, respectiv „O poveste cu…tâlc” de Minodora Farfara – varianta II. Dascălii susţin că cele două teste primite de elevi (unii au primit Testul I, alţii Testul II, pentru a nu copia unul de la altul) nu sunt însă la fel.   În total, aproape 600.000 de copii vor da în această peruioadă testele de verificare a competenţelor, construite după modelul internaţional. Mai exact, peste 202.000 sunt elevi la clasa a II-a, peste 193.000 învaţă în clasa a IV-a şi peste 197.000 sunt în clasa a VI-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test de 60 de minute pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Ce presupun testele de evaluare a competenţelor În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Iar evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii“. Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a, susţin oficialii. Calendarul evaluărilor •    28 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba Română •    29 mai 2014: evaluare naţională, IV – Matematică •    30 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba maternă •    2 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba română •    3 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba maternă •    4 iunie 2014: evaluare naţională, II – Matematică •    5 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Limbă şi comunicare •    6 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Sursa: Adevarul.ro

 

Elevii, provocaţi de testele după model internaţional

Aproape 200.000 de elevi de clasa a IV-a au dat zilele trecute primele teste organizate la nivel naţional, menite să arate cât de bine se descurcă la scris, citit şi la matematică, după patru ani de şcoală. Dacă dascălii sunt de părere că testele au fost medii spre grele, cei mici susţin că nu au avut dificultăţi în a le rezolva.  Mai mult, copiii s-au simţit chiar provocaţi de noutatea modelului internaţional după care au fost făcute. „Mie mi s-au părut chiar mai uşoare decât modelele pe care le-am studiat la clasă. Eu am terminat în 30 de minute“, a spus joi o elevă de la Liceul Teoretic „Ion Barbu“ din Capitală, după evaluarea la matematică. „A fost provocator acest examen, în sensul că a fost o experienţă nouă, ceea ce mi se pare foarte palpitant”, a spus şi Andreea Roxana Popescu, elevă în clasa a IV- a, la  Şcoala „Ion Basgan” din Focşani. Însă învăţătorii au găsit şi câteva probleme-capcană, dar şi diferenţe la nivel de dificultate şi de programă şcolară. „Nu cred că rezultatele vor fi chiar atât de bune pentru cei care s-au grăbit să termine. De obicei, au impresia că văd rezolvarea, dar greşesc la calcule simple. Aceste teste au un grad de dificultate mediu spre greu şi le solicită gândirea. Nu cred că subiectele au prezentat dificultăţi nici în mediul urban, nici în mediul rural. Mai spre sfârşitul testelor au fost probleme mai grele“, a explicat învăţătoarea Cornelia Popa, de la Şcoala Gimnazială nr. 194 din Capitală, de asemenea vicepreşedinte la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI). Aceasta a mai arătat că micuţii au primit două variante de teste, împărţite în clase pe rânduri, pentru ca elevii care au stat câte doi în bancă să nu poată copia. „La matematică au existat diferenţe de dificultate inclusiv între cele două variante de teste, iar unele exerciţii primite de elevi nu se regăsesc în programa şcolară, dar s-au dat la concursuri, acum probabil le-au dat pentru a se vedea cum se descurcă“, a mai menţionat învăţătoarea. CERINŢE DIFERITE Aceeaşi problemă a cerinţelor de dificultate diferită între cele două variante s-a regăsit şi la testul de miercuri, de la română, unde elevii au avut de răspuns la 15 întrebări legate de un text de două pagini adaptat după „Lebedele sălbatice“ de Hans Christian Andersen (varianta I), respectiv „O poveste cu… tâlc“ de Minodora Farfara (varianta II). „Cerinţele ar fi trebuit să fie identice, iar dimensiunea textelor de analizat egală, în condiţiile în care timpul alocat a fost acelaşi, însă nu a fost aşa. Un text a fost mai lung decât altul, iar unii au avut de rezolvat cerinţe mai dificile. Una e să selectezi din text nişte trăsături şi alta e să ţi se ceară să le deduci”, a spus Cornelia Popa.  Acelaşi lucru îl susţine şi învăţătoarea Maria Cojanu, de la clasa a IV-a, Şcoala „Ion Basgan” din Focşani. „Gradul de dificultate între cele două teste e diferit şi asta nu este normal, decât dacă se are în vedere studiul pe teste diferite“, este de părere Maria Cojanu. ; Corespondenţi „Adevărul“ Calendarul evaluărilor • 30 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba maternă • 2 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba română • 3 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba maternă • 4 iunie 2014: evaluare naţională, II – Matematică • 5 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Limbă şi comunicare • 6 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Sursa: Adevarul.ro

 

Copiii, sărbătoriţi la Biblioteca „Duiliu Zamfirescu”

Vineri, 30 mai, ora 9.00, Biblioteca Judeţeană Duiliu Zamfirescu Vrancea organizează la Secţia pentru copii şi tineret Oana Diana Renea un eveniment dedicat Zilei Internaţionale a Copilului, la care s-au alăturat ca parteneri Şcoala Ştefan cel Mare Focşani şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Vrancea. Evenimentul, ce se va desfăşura în grădina secţiei pentru copii şi tineret, îi va avea ca protagonişti pe elevii din clasa pregătitoare, coordonaţi de d-na învăţătoare Gina Călugăru. Aceştia vor pătrunde în lumea fascinantă a literaturii pentru copii, vor participa la concursul Recunoaşte personajul, vor vorbi despre cărţile preferate, se vor împrieteni cu personajele din poveşti, vor cânta, vor dansa şi vor participa la jocuri interactive. La bibliotecă copii vor putea viziona expoziţii de carte şi desene tematice, pregătite de colectivul de bibliotecare. Şi pentru că lumea copilăriei trebuie ocrotită va avea loc o prezentare, realizată de dna Monica Manolache (comisar în cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie), privind protecţia minorilor, de la care copii vor primi sfaturi utile şi pe înţelesul lor despre regulile simple pe care trebuie să le respecte pentru a fi în siguranţă.

Sursa: Adevarul.ro

 

Patriotism, pas cu pas. Ordinea lucrurilor

Eu sunt ofiţer al Armatei României. Colonel inginer, în rezervă, mai exact. Am servit instituţia militară douăzeci de ani. Am jurat “credinţă patriei mele, România”. Şi am jurat „să îmi apăr ţara, chiar cu preţul vieţii”. Nu am abjurat, şi nu o voi face, dincolo de viaţă şi dincolo de moarte. Pentru mine, aşadar, lucrurile în materia patriotismului şi onoarei faţă de Patrie stau după cum urmează. 1. Consacrăm drept Proiect de Ţară schimbarea paradigmei Educaţiei, deoarece e bine pentru România. Cuvinte-cheie de secol XXI: VALORI; ARHITECTURĂ CURRICULARĂ; CARIERĂ DIDACTICĂ. Termen: 1 Decembrie 2018 2. Alocăm atât cât cât zice LEGEA pentru Educaţie, Sănătate, Apărare, ca să le scoatem din cvasi-“evul mediu” în care sunt ele acum şi să le aducem în mileniul III, acolo unde de multe ori noi “decât” ne prefacem că suntem. Tot pentru că e bine pentru România. Termen: ieri 3. Nu mai sifonăm, mimând mafiot că de fapt nu-i aşa, o treime din PIB (30 miliarde euro plus-minus, estimări oficiale) an de an de an, prin economie subterană nefiscalizată, deoarece asta înseamnă atentat la securitatea României. Termen: ieri 4. Trimitem în judecată, şi, dacă e cazul, băgăm la puşcărie tot ce şpăguieşte, dezonorant şi letal pentru siguranţa naţională a României, banul şi funcţia publică. Termen: ieri 5. Extirpăm tumorile incompetenţei şi imposturii ce cangrezează acum aşa-zisa clasă politică românească, deoarece şi această stare de fapt atacă direct fibra siguranţei naţionale a României. Termen: ieri 6. Profesori universitari, rectori de universităţi româneşti prestigioase, nu mai acceptă în veci să fie “garantaţi” electoral de nulităţi care este, cu pospai de şcoală făcută pe puncte, ca să cumpere voturi asistate social. Astea sunt târguri de cea mai joasă speţă, dezonorante pentru breasla căreia aparţin titularii beneficiari. Tocmai de aceea, istoria nu le va prescrie niciodată!… 7. Absorbim 100% bani europeni nerambursabili, deoarece e bine pentru România. Termen: 2020 8. Consolidăm curajos elitele existente şi creăm elitele emergente autentice ale României, deoarece şi asta e bine pentru România. Termen: permanent 9. … 10. … …. 999. … 1000. … 1001. … La urmă, după ce le-am făcut pe bune pe cele de dinainte şi ne putem uita la noi înşine senin, cu fruntea sus, INTONĂM IMNUL NAŢIONAL, mândri că suntem ROMÂNI! Aşa să ne ajute Dumnezeu!

Sursa: Adevarul.ro

 

Andronescu nu mai pleacă la Bruxelles. Pesedistul Negrescu îi va lua locul în PE!

Preşedintele PSD, Victor Ponta, a anunţat, joi, la CExN, că nu crede că o va lăsa pe Ecaterina Andronescu să plece europarlamentar, el adăugând că, de bucurie, Victor Negrescu, aflat pe locul 17 al listei PSD-UNPR-PC, ”se va îmbăta în seara asta”. Ponta a spus că nu crede că o lasă pe Andronescu să plece la PE, deoarece mai sunt de dus ”destule bătălii” în ţară şi este nevoie de ea în Senat, informează Mediafax.El  i-a spus Ecaterinei Andronescu că vor avea o discuţie în acest sens şi că speră să o convingă să nu plece europarlamentar. Totodată, liderul PSD a spus că Victor Negrescu, aflat pe locul 17 al listei PSD-UNPR-PC la europarlamentare şi care prin retragerea Ecaterinei Andronescu ar urma să plece la PE, ”se va îmbăta în seara asta”. Alianţa PSD-UNPR-PC a obţinut, în urma alegerilor de duminică, 16 mandate în PE. Ecaterina Andronescu a fost pe locul al doilea pe lista PSD-UNPR-PC.

Sursa: Cronicaromana.ro

 

Controverse la primele evaluări de la clasele mici

Bilanțul primei etape de testări, efectuată la clasele primare, arată negru pe alb haosul din sistemul de educație. Proba la matematică, care a încheiat, ieri, evaluarea celor peste 193.000 de elevi din clasa a IV-a, a trecut pe planul doi în favoarea discuțiilor despre testarea de la română, iscate de diferențierea subiectelor. Unii copii s-au plâns că variantele nu au fost pe picior de egalitate în privința dificultății. „Mie mi-a căzut varianta de test mai grea, povestea despre creioane. Am avut de scris mai mult la final, față de varianta cu povestea despre lebede, unde au avut doar de schimbat finalul poveștii. Nu prea mi s-a părut corect”, spune Maia Z., elevă în clasa a IV-a, la o școală din sectorul 3 al Capitalei. Discrepanțe majore între subiecte au observat și părinții. Clasa a V-a, după o programă învechită „I-am dat băiețelului meu să facă testul de română, care era mai greu (el primise la școală varianta cu lebedele). Întrebările, structura subiectelor a fost aceeași, însă diferența de dificultate este mare la final, unde au de argumentat în trei puncte la testul cu creioanele, față de doar un punct, la testul cu lebedele. Sunt curioasă cum vor fi punctați…”, spune Veronica, mama unui băiețel de clasa a IV-a. Dascălii văd lucrurile în perspectivă și spun că rezultatele evaluării nu vor fi relevante pe termen lung. Potrivit acestora, odată intrați în clasa a V-a, chiar și cei mai buni elevi ajung să șchioapete la învățătură, din cauza haosului din sistem. „Ei trec direct la o programă nereformată de zeci de ani, încărcată de verbe, timpuri și moduri. În plus, după ce în clasele I-IV se dau calificative, în V-VIII sunt stresați cu note de patru și cinci”, explică Elena Nicolae, învăţătoare la clasa a IV-a, la Şcoala Nr. 88 din București. În privința testării la matematică, cerințele au fost de nivel mediu, iar copiii au terminat în jumătate din timpul alocat.

Sursa: Evz.ro

 

Ecaterina Andronescu renunţă la mandatul de europarlamentar: Trebuie să fiu unde sunt mai utilă

Vicepreşedintele PSD Ecaterina Adronescu a declarat, joi, că a renunţat la mandatul de europarlamentar pentru a face ceea ce poate face mai bine, acolo unde este ”utilă”, şi anume legea învăţământului, adăugând că, personal, crede că nu era un lucru nepotrivit pentru ea să fie europarlamentar. „Eu cred că trebuie să fac ceea ce pot să fac mai bine şi acolo unde sunt utilă să optez, nu este vorba de interesul personal, dacă ar fi fost vorba de interesul personal, probabil că aş fi potrivită să merg în Parlamentul European”, a afirmat Andronescu. Ea a adăugat că în ţară are de făcut o lege a învăţământului care este un lucru foarte important. „Pe de altă parte, intră în locul meu un tânăr şi asta mă încântă şi, ca urmare, am luat o decizie care nu este nepotrivită. E adevărat, personal, nu cred că era un lucru nepotrivit pentru mine sau un lucru rău, dar pun în balanţă ce pot să fac mai bine şi unde sunt mai utilă”, a adăugat Andronescu. Ea a mai spus că „şi un tânăr poate să crească şi peste un mandat să aibă o expertiză foarte serioasă pentru ţară”. Preşedintele PSD, Victor Ponta, a declarat, joi, că Ecaterina Andronescu nu va merge la Parlamentul European, ea urmând să renunţe la mandatul de europarlamentar pe care l-a câştigat pentru a rămâne, în continuare, senator şi preşedinte al Comisiei pentru educaţie din Senat. Întrebat dacă Andronescu rămâne europarlamentar, Ponta a răspuns: „Nu, cred că mai degrabă o să rămână în Senatul României, preşedinte al comisiei”. Ponta a spus că a a vut o discuţie cu Andronescu în acest sens în cursul zilei de joi, decizia fiind luată împreună. „Am avut o discuţie şi încă, încă nu ne putem dispensa de doamna Andronescu, mai ales în ceea ce avem de făcut până în toamnă. Aşa încât am căzut amândoi de acord că va rămâne în Senat. Acum, azi am discutat şi aşa am decis împreună”, a spus Ponta. Preşedintele PSD, Victor Ponta, a anunţat, joi, la CExN, că nu crede că o va lăsa pe Ecaterina Andronescu să plece europarlamentar, el adăugând că, de bucurie, Victor Negrescu, aflat pe locul 17 al listei PSD-UNPR-PC, ”se va îmbăta în seara asta”. Ponta a spus că nu crede că o lasă pe Andronescu să plece la PE, deoarece mai sunt de dus ”destule bătălii” în ţară şi este nevoie de ea în Senat. Victor Ponta i-a spus Ecaterinei Andronescu că vor avea o discuţie în acest sens şi că speră să o convingă să nu plece europarlamentar. Totodată, liderul PSD a spus că Victor Negrescu, aflat pe locul 17 al listei PSD-UNPR-PC la europarlamentare şi care prin retragerea Ecaterinei Andronescu ar urma să plece la PE, ”se va îmbăta în seara asta”. „Sunt câţiva aşa, de pe la locul 13-14 în jos, care încă nu s-au obişnuit cu gândul că vor fi europarlamentari. S-ar putea ca şi locul 17 să primească azi o surpriză pentru că nu ştiu dacă o las pe doamna Andronescu totuşi să plece, că încă nu s-au terminat bătăliile mari în Senat şi pe partea de educaţie şi poate discutăm, doamna ministru, şi vă conving să mai staţi un pic alături de noi. Şi dacă aude – cine e pe 17, Victor Negrescu? – cred că se îmbată în seara asta”, a spus Ponta. Alianţa PSD-UNPR-PC a obţinut, în urma alegerilor de duminică, 16 mandate în PE. Ecaterina Andronescu a fost pe locul al doilea pe lista PSD-UNPR-PC. Ecaterina Andronescu este şi senator.

Sursa: Gandul.info

 

Ionel Teodoreanu, omagiat printr-un concurs naţional de înaltă ţinută organizat de Colegiul ”Costache Negruzzi” din Iaşi

Spectacol-lecţie susţinut de elevi şi profesori în cadrul Concursului Naţional “Ionel Teodoreanu”, ce se desfăşoară în aceste zile la Colegiul “Costache Negruzzi” din Iaşi. “Ştii să asculţi? Auzi vântul la fereastră? Auzi păsările care pleacă şi se întorc, ducând şi aducând primăvara? Ştii ce-i nostalgia? Priveşti uneori pe fereastră fără să vezi nimic? Sunt pe acolo şi într-acele, fără fiinţă, o apropiere şi o îndepărtare în preajma ta. Gândeşte-te la mine ca la o stea desprinsă din tine şi dusă în întunericul fără fund…”, scria Ionel Teodoreanu. Astfel de gânduri însoţesc importanta competiţie şcolară. În perioada 29 mai – 1 iunie 2014, are loc ediţia a IX-a a Concursului Naţional Transcurricular de Lectură şi Interpretare “Ionel Teodoreanu”, adresat elevilor din clasele V-VIII. La această competiţie, organizată de IŞJ Iaşi şi Colegiul ”Costache Negruzzi” Iaşi, sub egida Ministerului Educaţiei Naţionale, participă 200 de elevi din toate judeţele ţării. Şcolarii vor susţine două probe, scrisă şi orală, menite să valorifice competenţe de receptare şi producere de mesaje scrise despre textul literar/nonliterar, explorat în relaţie cu alte tipuri de imagini artistice (plastice, muzicale, dramatice, cinematografice). “Proza lui Teodoreanu invită în lumea copilăriei şi a adolescenţei, are parfumul arhaic păstrat discret, dar definitiv, şi de oraşul Iaşi, ne învăluie în aburul fin al metaforei cu filigran baroc poate excesiv uneori, cu emoţie lirică, devenind o deschidere spre universul lecturii. Numele şi opera lui Ionel Teodoreanu pot fi simbolice pentru literatura începutului de secol XX, pentru perioada literară din jurul revistei “Viaţa românească” şi, poate, pentru valorile învăţământului ieşean, ale tradiţiei negruzziste legate de Liceul Internat, deseori evocat în spaţiul ficţional, liceu devenit astăzi Colegiul “Costache Negruzzi”, gazdă constantă şi iniţiator al concursului”, a spus prof. dr. Camelia Gavrilă, inspector şcolar general.

La competiţie participă şi elevi de dincolo de Prut Concursul la care participă şcolari şi, implicit, cititori de literatură din toată ţara reprezintă o invitaţie în lumea copilăriei şi a adolescenţei. “Având în vedere tradiţionala colaborare între Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi şi mediul educaţional basarabean, în cadrul Parteneriatului Transfrontalier încheiat între ISJ Iaşi şi DGETS Chişinău, la ediția din acest an va participa şi o echipă de dincolo de Prut, format din 10 elevi de gimnaziu, care au obținut premii importante la olimpiada republicană de limba şi literatura română, pentru a reprezenta Republica Moldova la această sărbătoare a literaturii, a artei şi a educației  în spaţiul privilegiat al culturii ieşene”, a spus Sabina Manea, inspector pentru limba franceza si pentru mentorat.   În numele scriitorului Ionel Teodoreanu Programul alcătuit de Colegiul ”Costache Negruzzi” Iaşi, spaţiu devenit emblematic pentru şcoala ieşeană, este variat şi atractiv, dens din punct de vedere cultural şi educațional: spectacol-lecţie susţinut de elevi şi profesori ai Colegiului Naţional de Artă ”Octav Băncilă” Iaşi, ateliere de creaţie şi vizită de documentare la Palatul Copiilor Iaşi, itinerar spiritual prin Cetatea metafizică a Iaşilor (muzee, expoziţii, centrul istoric al oraşului), spectacol de comedie la Teatrul Luceafărul etc. “Concursul Ionel Teodoreanu nu reprezintă pentru participanţii din alte judeţe doar o competiţie naţională, ci şi un prilej de a descoperi cetatea ieşeană şi farmecul ei. Continuând tradiţia instituită încă de la prima ediţie a concursului, pe lângă premiile şi menţiunile oficiale, acordate de Ministerul Educaţiei Naţionale, vor fi decernate premii speciale şi distincţii din partea organizatorilor, a autorităților locale, precum şi a instituţiilor partenere din Iaşi, precum Primăria Municipiului Iaşi, Consiliul Judeţean Iaşi, Muzeul Literaturii Române, editurile Polirom, Junimea, Adenium şi revistele Cronica şi Timpul”, a completat prof. dr. Camelia Gavrilă, inspector şcolar general.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Protocol cu privire la predarea disciplinei religie – cultul ortodox şi organizarea învăţământului teologic

Patriarhia Română, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Secretariatul de Stat pentru Culte au încheiat joi un protocol cu privire la predarea disciplinei religie – cultul ortodox în învăţământul preuniversitar şi la organizarea învăţământului teologic ortodox preuniversitar şi universitar, anunţă Patriarhia într-un comunicat.

Documentul a fost semnat de patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, de Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, de ministrul delegat pentru Învăţământul Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, şi de Victor Opaschi, secretar de stat pentru Culte. „Protocolul are la bază principiul autonomiei cultelor religioase prevăzut prin Constituţia României (art. 29), Legea privind libertatea de conştiinţă şi libertatea religioasă (489/2006) şi Statutul pentru funcţionarea şi Organizarea Bisericii Ortodoxe Române şi principiul autonomiei universitare stipulat prin Legea Educaţiei Naţionale (1/2011)”, se precizează în comunicat. Conform sursei citate, cele trei instituţii constată necesitatea completării şi actualizării protocoalelor similare în vigoare prin includerea experienţei dobândite şi a noilor prevederi legale pentru creşterea calităţii procesului educaţional de formare a personalului necesar Bisericii Ortodoxe Române în diferite domenii de activitate – pastoral-liturgic, educaţie, asistenţă socială. „Protocolul stabileşte cadrul cooperării dintre Patriarhia Română, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Secretariatul de Stat pentru Culte în ceea ce priveşte învăţământul religios public (cultul ortodox), învăţământul teologic preuniversitar şi universitar cu scopul îmbunătăţirii calităţii procesului educaţional prin asumarea coresponsabilităţii şi competenţelor specifice fiecărei instituţii semnatare”, se mai precizează în comunicat.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Clasa a IV-a. SUBIECTE la LIMBA MATERNĂ la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014!

Clasa a IV-a. SUBIECTE la LIMBA MATERNĂ la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014! Clasa a IV –a a dat startul miercuri, 28 mai, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 cu proba la Limba Română. La clasa a IV –a a urmat joi proba la Matematică, iar vineri este cea la Limba Maternă. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 pentru Clasa a II –a şi Clasa a VI –a este programată pentru începutul lunii iunie (vedeţi mai jos calendarul). EVALUAREA NAŢIONALĂ pentru clasa a II-a, clasa a IV-a şi clasa a VI-a este o premieră pentru sistemul educaţional din România. În 2014 EVALUAREA NAŢIONALĂ cuprinde teste la Limba română, Limba maternă, Matematică, Limbă şi Comunicare, Matematică şi Ştiinţe ale Naturii. Mai jos,SUBIECTE şi BAREM la Limba Maternă (cehă, germană, maghiară, rromani, slovacă). Clasa a IV –a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. La clasa a IV –a şi a VI –a, timpul pentru rezolvarea fiecărui test este de 60 de minute, iar la clasa a II –a de 25 de minute. Elevii de clasa a IV-a au susţinut miercuri proba la Limba Română, iar joi pe cea la Matematică, ei intrând în sală pentru examen la ora 10.00.REZULTATELE pe care le vor obţine elevii claselor a II -a, a IV -a şi a VI -a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 nu vor fi trecute în catalog, nu vor fi făcute publice, ci vor fi discutate doar cu părinţii elevilor. Mai jos, SUBIECTE si BAREM la Limba Maternă (cehă, germană, maghiară, rromani, slovacă). Clasa a IV –a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, consideră că după EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, unde va exista o evaluare pe fiecare întrebare a tururor SUBIECTELOR,”vom putea să spunem exact cum stăm pe citit, pe înţeles text, pe înţelegerea limbii pentru fiecare minoritate, limbi străine şi matematică”. CALENDAR EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 CLASA A II -A. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 2 iunie – Limba română (scris şi citit) – MODELE de SUBIECTE 3 iunie – Limba maternă (scris şi citit) – MODELE de SUBIECTE 4 iunie – Matematică – MODELE de SUBIECTE Clasa a IV -a. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 28 mai – Limba română – MODELE de SUBIECTE 29 mai – Matematică – MODELE de SUBIECTE 30 mai – Limba maternă – MODELE de SUBIECTE (Mai jos, SUBIECTE şi BAREM la Limba Maternă. Clasa a IV –a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014) Clasa a VI –a. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 5 iunie – Limbă şi Comunicare – MODELE de SUBIECTE 6 iunie – Matematică şi Ştiinţe ale Naturii – MODELE de SUBIECTE AICI, în curând, SUBIECTE şi BAREM la Limba Maternă. Clasa a IV –a la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014.

Sursa: Puterea.ro

 

Evaluarea națională. Elevii din clasa a IV-a aparținând minorităților naționale susțin vineri evaluarea la limba maternal

Elevii de clasa a IV-a aparținând minorităților naționale susțin vineri proba la limba maternă, potrivit calendarului Evaluării Naționale aprobat de Ministerul Educației Naționale. Următoarele evaluări vor avea loc la clasele a II-a, în 2-4 iunie, și la clasele a VI-a, în 5 și 6 iunie, informează Mediafax. Competențele pe care elevii trebuie deja să le fi acumulat sunt conform nivelului specific vârstei — competențe de scris-citit, folosirea corectă a limbii române și a limbii materne, competențe de comunicare în limba română și limba maternă, competențe în domeniul matematicii și al științelor naturii, subiectele fiind elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare și având un nivel mediu de dificultate. Testele elaborate pentru clasa a IV-a vizează: evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română, evaluarea competențelor de matematică, iar pentru elevii aparținând minorităților naționale care studiază în limba maternă se administrează și un test de evaluare a înțelegerii textului scris în limba maternă. Durata alocată rezolvării fiecărui test va fi de 25 de minute la clasa a II-a și 60 de minute la clasele a IV-a și a VI-a. Un raport de tip PISA cu evaluări pe fiecare competență va fi realizat la nivel național. „Evaluările nu vor avea ca finalitate o notă în catalog, deoarece nu acesta este scopul lor, ele vor oferi profesorilor, elevilor și părinților informații concludente despre nivelul de pregătire și despre ceea ce trebuie îmbunătățit. La nivel național, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluări pe fiecare competentă, pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, ce va sta la baza măsurilor ce vor trebui adoptate în vederea remedierii deficiențelor”, a anunțat MEN.

Sursa: Romanialibera.ro

 

Constanța. Elevii nu vor uniforme

În Liceul Teoretic „Ioan Cotovu“ din Hârşova s-au strâns 400 de semnături împotrivă. Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa a fost informat de către preşedintele Consiliului Şcolar al Elevilor din Liceul Teoretic “Ioan Cotovu” din Hârşova cu privire la faptul că a fost ameninţată de către directorul unităţii de învăţământ cu scăderea notei la purtare şi eliminarea de la cursuri deoarece s-a împotrivit uniformelor şcolare. În cadrul Liceului Teoretic “Ioan Cotovu” a fost adusă în discuţie introducerea uniformelor şcolare, iar Consiliul Şcolar al Elevilor a lansat o petiţie, ce a fost semnată de peste 400 de elevi care se împotrivesc introducerii uniformelor. Această petiţie a fost înaintată directorului de către preşedintele CŞE, iar eleva a fost ameninţată că va fi sancţionată disciplinar şi demisă din funcţie. „Consiliul Județean al Elevilor Constanța condamnă atitudinea conducerii Liceului Teoretic «Ioan Cotovu» din Hârșova și consideră că este inacceptabil ca directorul unității de învățământ să amenințe un reprezentant al elevilor cu scăderea notei la purtare și eliminarea, totul doar pentru că și-a îndeplinit îndatorirea de a reprezenta interesele și dorințele elevilor din unitatea de învățământ. CJE Constanța nu poate accepta ca membrii săi, reprezentanți ai elevilor din județul Constanța, să fie amenințați și sancționați pentru că reprezintă cu seriozitate și conștiinciozitate interesele și drepturile elevilor. Considerăm că Inspectoratul Școlar Județean Constanța trebuie să sancționeze conducerea Liceului Teoretic «Ioan Cotovu» din Hârșova, aceasta încălcând etica profesională, normele legale și bunul simț.“ CONSECINȚE Se ia în calcul o sesizare a Parchetului “Ceea ce s-a întâmplat în Hârşova este regretabil, am luat legătura cu conducerea Consiliului Elevilor din Liceul «Ioan Cotovu» şi i-am asigurat de tot sprijinul meu şi al organizaţiei. Mâine voi lua legătura cu directorul liceului iar până la sfârşitul săptămânii mă voi deplasa personal în Hârşova. De asemenea, în cazul în care situația degenerează, luăm în calcul depunerea unei sesizări la Parchetul de pe lângă Judecătoria Hârșova”, a declarat Constantin – Alexandru Manda, preşedintele interimar al Consiliului Judeţean al Elevilor Constanţa. Ideea introducerii uniformelor creează probleme între elevi și directori

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

Peste 700 de studenți au participat la Crosul Universitar „Fuga la ștafetă“

Un număr de 718 studenți de la Universitatea Ovidius și Universitatea Maritimă din Constanța au luat startul la Crosul Universitar ‘’Fuga la ștafetă’’, organizat de Student Sport, joi, la Constanța. La băieți, primul a trecut linia de sosire Eduard Ioniță, devansându-i pe Sabin Vasile (locul al doilea) și pe Răzvan Nicola (locul al treilea), de la Universitatea Ovidius Constanța. La fete, podiumul a fost ocupat în ordine de Elena Urîtu (primul loc), Alina Duman (locul II) și Andreea Valica (locul III), studente ale aceleiași universități. Toți au plecat acasă cu premii constând în diplome, medalii, cupe, dar și alte cadouri. Alin Larion, profesor la Universitatea Ovidius, a salutat prezența semnificativă a studenților veniți să facă mișcare la această întrecere sportivă în aer liber: ‘’Această competiție este binevenită în rândul studenților, iar prin numărul mare de participanți, aceștia arată faptul că doresc să se manifeste într-un cadru organizat și bine pus la punct”. Ilie Floroiu, președintele clubului Farul Constanța, a fost cel care a dat startul competiției: ‘’Când am fost student, am participat la crosul tineretului, unde am obținut locul întâi. Această competiție este un început pentru ceea ce este necesar în sportul universitar. Urez succes organizatorilor și îi asigur de sprijinul nostru în realizarea unor competiții viitoare’’. ‘’Lăudabilă inițiativă și ne dorim cât mai multe concursuri de acest gen, care să susțină competitivitatea, sportul universitar și să dezvolte armonios orice tânăr. Organizarea de excepție care a avut loc ne va face să revenim de câte ori ne veți invita’’, a declarat la linia de sosire Sabin Vasile, clasat pe locul secund la băieți. Câștigătorii de la fiecare categorie (feminin și masculin) vor putea participa la etapa finală a crosului universitar, ce va avea loc pe 31 mai la Craiova, unde vor avea ocazia să câștige marele premiu, o excursie în Antalya.

Sursa: Romanialibera.ro