Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Revista presei – 28.05.2014

PREUNIVERSITAR

 

BACALAUREAT 2014 Bac-ul olimpicilor anunţă subiecte mai grele la examenele din vară

Cerinţele primite de liceenii care au trecut luni şi marţi prin probele Bac-ului special prefigurează subiecte mai provocatoare în sesiunea următoare, cel puţin la română şi la matematică, spun profesorii. Miercuri are loc ultima probă, cea la alegere conform profilului studiat. Anul acesta, cei în jur de 160 de elevi care au dat Bacalaureatul în sesiunea specială, dedicată olimpicilor şi sportivilor care participă la vară la competiţii internaţionale, au avut de rezolvat subiecte asemănătoare cu cele de la simulare, dar cu un grad de complexitate mai mare decât cele date la examenul de vara trecută. Aşa că tinerii care se pregătesc de Bac-ul din vară se pot aştepta la subiecte care i-ar putea pune în dificultate, cel puţin la română şi la matematică, susţin specialiştii în Educaţie. Diferenţa dintre examenul de anul trecut şi cel din acest an este clară la Limba şi literatura română, unde la Bac-ul olimpicilor subiectele de la uman au fost mai dificile decât cele de anul trecut şi implicit faţă de cele date la real, spune profesoara de română Ecaterina Stanca. „A fost mai greu la uman decât la real, cum e normal să fie, însă anul trecut a fost exact pe dos, a fost mai dificil la real. Romanul psihologic şi Camil Petrescu de la eseu nu sunt deloc uşor de abordat, aşa că subiectul de la uman este clar mai dificil decât la real, unde au avut un text dramatic la subiectul al treilea, cel mai probabil din Caragiale, la care însă cei mai mulţi nu cred că se aşteptau, având în vedere că s-a dat şi la simularea de la clasa a XI-a“, a explicat Stanca. „Bac-ul ar trebui să fie mai dificil“ De asemenea, dacă anul trecut elevii au ieşit bucuroşi de la examenul de matematică, spunând că a fost mai uşor decât se aşteptau, subiectele de la Bac-ul olimpicilor au fost „mai serioase“ decât cele din vară, mai provocatoare pentru elevi, cel puţin cele de la profilul Mate-Info. „E un subiect bun, frumos, echilibrat, nu este nici foarte greu, dar nici uşor, presupune şi anumite abilităţi pe care trebuie să le aibă orice copil care termină 12 clase la profilul real“, spune profesorul de matematică Alexandru Constantinescu, directorul Liceului „Spiru Haret“. Acesta mai spune că e nevoie de subiecte mai dificile, care să facă diferenţa şi să valorizeze cu adevărat Bac-ul, cum era acum 10-20 de ani. Abordare diferită la istorie Şi la istorie subiectele au avut o abordare diferită faţă de ceea ce s-a dat vara trecută şi nu au fost uşoare, este de părere profesorul Corneliu Riegler, de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc“, care a semnalat formulări vagi în câteva cerinţe, dar şi o „politizare“ a subiectelor. „Subiectele sunt accesibile, cu un grad mediu de dificultate, cum trebuie să fie la Bac. Seamănă cu ceea ce s-a dat la simulare, însă acum textele date spre analiză şi cerinţele aferente de la subiectul II, despre relaţiile dintre România şi Rusia, politizează puţin materia, raportând-o la desfăşurările internaţionale actuale şi le induce elevilor o rusofobie“, a explicat Riegler. Sesiune specială pentru olimpici şi sportivi Olimpicii şi sportivii care participă în vară la competiţii internaţionale sau care vor susţine admiterea la universităţi din străinătate au susţinut luni proba de limbă şi literatura română, iar marţi cea obligatorie a profilului (la matematică, respectiv istorie), în cadrul Bacalaureatului special, organizat pentru al doilea an consecutiv la Ploieşti. 106 olimpici sportivi şi 51 de olimpici internaţionali la chimie, informatică, biologie, matematică, fizică, limba rusă, astronomie şi astrofizică, geografie sau olimpici care îşi dau admiterea la universităţi din străinătate susţin la Ploieşti BAC-ul special. În ceea ce priveşte sportivii, absolvenţii de liceu care participă la BAC-ul special, fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile sportive internaţionale şi sunt campioni la gimnastică aerobică, powerlifting, fotbal tenis, lupte, înot, canotaj, şah, scrimă, triatlon, judo, tenis, haltere, tir sportiv, baschet, ciclism, atletism, orientare, box, karate, schi, biatlon, handbal şi călărie. Calendarul Bacalaureatului special 2014: • 26 mai – Limba şi literatura română • 27 mai – proba obligatorie a profilului: Matematică sau istorie • 28 mai – proba la alegere a profilului (chimie, fizică, biologie, filososfie, psihologie, sociologie, economie, informatică, logică, geografie) • 29 mai  – Limba şi literatura maternă Rezultatele se vor afişa pe 29 mai până la ora 18:00, iar depunerea contestaţiilor se va face în aceeaşi zi, între orele 18.00 – 20.00, urmând ca rezultatele finale să fie publicate în data de 30 mai.

Sursa: Adevarul.ro

 

ADMITERE LICEU 2014 Au început probele de aptitudini şi de limbă modernă. Care sunt centrele unde se susţin examenele în Bucureşti

Miercuri încep probele de aptitudini şi de limbă modernă/maternă pentru admiterea la liceele de profil. Elevii vor susţine aceste examene până vineri, 30 iunie, urmând ca rezultatele să se afişeze pe 2 iunie. Examenul de verificare a cuoştinţelor de limbă modernă are două etape: proba scrisă (70 de puncte) şi proba orală (30 de puncte). Timpul de lucru pentru redactarea lucrării scrise este de 60 de minute, iar nota minimă de admitere este 6 pentru Limba Modernă şi 5 pentru Limba Maternă. Rezultatele se afişează în data de 2 iunie, la 10:00 dimineaţa. Contestaţii se admit numai pentru probele scrise şi se depun în aceeaşi zi la secretariatul centrului, între orele 14.00-16.00. Rezultatele finale, după contestaţii, se afişează în ziua de 3 iunie 2014, ora 14.00, în fiecare centru . În data de 4-5 iunie 2014, candidaţii îşi ridică anexele fişelor de înscriere de la centrele unde au susţinut proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă. Pe 10 iunie 2014, candidaţii, care au participat la aceste probe, depun anexele fişelor de înscriere la unităţile gimnaziale absolvite. Aceste anexe (completate, semnate, ştampilate), se vor ataşa fişei de înscriere. Elevii care, anterior înscrierii la admiterea în liceu, au obţinut o diplomă DELF nivel A2 sau superior pot fi admişi la secţiile bilingve francofone, fără a mai susţine proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă. Pentru aceşti elevi, diploma DELF este echivalentă cu nota 10 la testul de limba franceză. Pentru a II-a etapă de admitere, candidaţii, care doresc să susţină proba de lb.modernă / lb. maternă, se pot înscrie pe data de 16 iulie 2014 În Bucureşti, centrele unde se susţin probele de verificare a cunoştinţelor de limbă sunt: • Limba Engleză – Colegiul Naţional „I.L. Caragiale”, Liceul Teoretic „Nicolae Iorga”, Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”, Colegiul Naţional „Spiru Haret”, Colegiul Naţional „Iulia Haşdeu”, Colegiul Naţional „Elena Cuza”, Colegiul Naţional „Sf. Sava” • Limba Germană – Colegiul Naţional „I.L. Caragiale”, Liceul Teoretic Bilingv „Ita Wegman” • Limba Franceză – Şcoala Centrală • Limba Spaniolă – Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes” • Limba Italiană – Liceul teoretic „Dante Alighieri” Centrele unde se susţin probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă: • Limba Maghiară – Liceul Teoretic „Ady Endre” • Limba Germană – Colegiul German „Goethe” • Limba Bulgară/Neogreacă – Liceul Teoretic Bulgar „Hristo Botev” • Limba Italiană – Liceul Teoretic „Dante Alighieri” Centre unde se desfăşoară în perioada 28 – 30 mai probele de aptitudini: Profil artistic, arte vizuale – Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”, Colegiul Tehnic de Arhitectură şi Lucrări Publice „Ioan N. Socolescu”, Liceul Teoretic Waldorf, Colegiul Naţional „Aurel Vlaicu”, Colegiul Tehnic „Dinicu Golescu”, Colegiul Tehnic Feroviar „Mihai I”, Colegiul Tehnic Mecanic „Griviţa”, Liceul Tehnologic „Sf. Pantelimon”, Colegiul Tehnic „Miron Nicolescu”, Colegiul Naţional „Octav Onicescu”, Liceul Teoretic „Benjamin Franklin”, Colegiul Tehnic „Anghel Saligny”, Colegiul Tehnic „Media”, Colegiul Tehnic de Poştă şi telecomunicaţii „Gheorghe Airinei”, Liceul cu program sportiv „Mircea Eliade”, Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”, Liceul Tehnologic „Elie Radu”, Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu”, Colegiul tehnic „Edmond Nicolau”, Liceul teoretic „Traian”. Profil artistic, muzică, teatru şi coregrafie – Colegiul Naţional de Muzică „George Enescu”, Colegiul Naţional de Arte „Dinu Lipatti”, Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” Profil Pedagogic – Colegiul Naţional „Elena Cuza”. Rezultatele se afişează în ziua de 2 iunie 2014, până la ora 12.00, iar contestaţiile, în cazul în care metodologia permite, se depun în aceeaşi zi, până la ora 16.00. Afişarea rezultatelor finale, după contestaţii, se face în data de 3 iunie 2014. De asemenea, tot miercuri se afişează listele cu rezultatele preselecţiei la profesională. Calendarul admiterii la Profesională: – 26 şi 27 mai: înscrierea la liceele care au clase profesionale – 29 şi 30 mai: susţinerea probei de preselecţie, acolo unde se organizează – 3 iunie: afişarea rezultatelor preselecţiei – 6 iunie: înscrierea celor respinşi la instituţiile care nu au preselecţie – 7 iunie: afişarea listelor finale cu elevii înscrişi şi a concurenţei înregistrate – 10 iunie, ora 9.00: proba suplimentară de admitere acolo unde sunt mai mulţi candidaţi pe un loc – 13 iunie: afişarea rezultatelor la proba de admitere, după depunerea contestaţiilor, în 12 iunie – 24 iunie: afişarea la licee a listelor candidaţilor admişi la profesională, după eliminarea elevilor corijenţi sau repetenţi – 4 iulie: afişarea listelor în ordinea mediei de admitere, după rezultatele de la Evaluarea Naţională – 5-6 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee – 6 iulie: afişarea listelor finale a candidaţilor înmatriculaţi în învăţământul profesional după retragerea celor care vor participa la admiterea la liceu – 7 iulie: afişarea locurilor rămas libere după etapa I – urmează aceiaşi paşi în etapele II şi III, în perioada 7 iulie – 9 septembrie.

Sursa: Adevarul.ro

 

BACALAUREAT 2014 Miercuri are loc proba la alegere din cadrul sesiunii speciale

Miercuri are loc proba la alegere din cadrul sesiunii speciale a examenului de Bacalaureat, destinată olimpicilor şi sportivilor. Astfel, elevii vor susţine examenul la una din următoarele probe: Geografie, Biologie, Fizică, Chimie, Logică, Economie, Psihologie, Sociologie, Filosofie sau Informatică. Olimpicii au susţinut marţi proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie). Profesorii spun că subiectele primite de cei de la Mate-Info anul acesta, la Bac-ul special, sunt mai serioase decât cele din vara trecută, nu neapărat mai dificile. Luni, aceştia au susţinut proba scrisă de limba şi literatura română, defalcată pe profil real şi uman. În timp ce “realiştii” au avut la subiectul mare un eseu în care să prezinte particularităţile de construcţie ale unui personaj dintr-un text dramatic studiat, în timp ce “umaniştii” au avut de caraterizat personaje din Camil Petrescu. 106 olimpici sportivi şi 51 de olimpici internaţionali la chimie, informatică, biologie, matematică, fizică, limba rusă, astronomie şi astrofizică, geografie sau olimpici care îşi dau admiterea la universităţi din străinătate susţin la Ploieşti BAC-ul special. În ceea ce priveşte sportivii, absolvenţii de liceu care participă la BAC-ul special, fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile sportive internaţionale şi sunt campioni la gimnastică aerobică, powerlifting, fotbal tenis, lupte, înot, canotaj, şah, scrimă, triatlon, judo, tenis, haltere, tir sportiv, baschet, ciclism, atletism, orientare, box, karate, schi, biatlon, handbal şi călărie. Calendarul Bacalaureatului special 2014: • 26 mai – Limba şi literatura română • 27 mai – proba obligatorie a profilului: Matematică sau istorie • 28 mai – proba la alegere a profilului (chimie, fizică, biologie, filososfie, psihologie, sociologie, economie, informatică, logică, geografie) • 29 mai  – Limba şi literatura maternă Rezultatele se vor afişa pe 29 mai până la ora 18:00, iar depunerea contestaţiilor se va face în aceeaşi zi, între orele 18.00 – 20.00, urmând ca rezultatele finale să fie publicate în data de 30 mai.

Sursa: Adevarul.ro

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Lecţia video pentru proba de la Matematică

Marti am încheiat lecţiile teoretice pentru Evaluarea Naţională 2014 (Capacitate 2014), cu lecţia la Matematică. Am discutat despre varianta primită de elevi la simularea din februarie şi ce tip de subiecte prefigurează pentru examenul din iunie, în condiţiile în care la simulare doar 30,4% au luat note mai mari de 5 la Matematică. Marti, de la ora 14.00, am continuat lecţiile video din Campania ”Adevărul te meditează şi te premiază”, cu lecţia la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014. Invitat în platoul Adevărul Live a fost profesorul de Matematică Alexandru Constantinescu, directorul Liceului „Spiru Haret” din Capitală. „Eu cred că mai este destul timp pentru a umple lacunele copiilor noştri. Anul acesta a fost echilibrat subiectul la simulare, un subiect destinat copiilor buni. Anumite subiecte au fost mai mult decât banale, dar ce vreau sa spun, din experienţa mea, este că una dintre marile probleme ale elevilor este lipsa unui calcul corect – sunt inteligenţi, creativi, logici, dar nu duc problema la capăt. Ar trebui să facă mult mai mult calcul aritmetic şi algebric. Copiii sunt deştepţi, dar nimeni nu mai ţine cont de faptul că tabla înmulţirii se învaţă pe de rost. Se întoarce toată lumea spre calculator, iar copiii pică nevinovaţi şi nu reuşesc să rezolve prin calcul problema. Şi au nevoie de matematică pentru că se lovesc de ea la tot pasul”, a declarat profesorul de matematică Alexandru Constantinescu. Luni a avut loc lecţia video pentru examenul de la Română, susţinută de profesoara Ecaterina Stanca. Aceasta a rezolvat varianta de subiecte de anul trecut şi le-a explicat absolvenţilor de clasa a VIII-a cum să se pregătească pentru această probă. Rezultate foarte slabe la simularea Evaluării Naţionale 2014 Simularea pentru Evaluarea Naţională a elevilor de clasa a VIII-a a avut loc în perioada 18-20 februarie, iar rezultatele nu au fost deloc mulţumitoare: mai puţin de jumătate din candidaţi au luat peste cinci.   Doar 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste 5 la examenele din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba română şi doar 30,4% la Matematică. Ministerul Educaţiei a dispus implementarea mai multor măsuri pentru remedierea situaţiei, cum ar fi ore de pregătire în şcoli.

Elevii de clasa a VIII-a vor termina cursurile pe 13 iunie 2014, iar Evaluarea Naţională începe pe 23 iunie, potrivit calendarului oficial. Ministerul Educaţiei precizează că, pentru perioada 16-20 iunie 2014, conducerile şcolilor vor atribui profesorilor care predau la clasa a VIII-a şi care nu au norma didactică completă sarcina de a pregăti elevii pentru Evaluarea Naţională, precum şi pentru admiterea în clasa a IX-a, la liceu.   Calendar Evaluarea Naţională 2014: 13 iunie – încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a 16 – 18 iunie – înscrierea la Evaluarea Naţională 23 iunie – Limba şi literatura română – proba scrisă 24 iunie – Limba şi literatura maternă – proba scrisă 25 iunie – Matematică – proba scrisă 27 iunie – afişarea rezultatelor (pâna la ora 16:00) 28 iunie – depunerea contestaţiilor 28 – 30 iunie – rezolvarea contestaţiilor 1 iulie – afişarea rezultatelor finale.  Lecţii de pregătire şi de consiliere pentru Bac şi Capacitate 2014 Campania “Adevărul te meditează şi te premiază” a început luni, 14 aprilie 2014 şi oferă liceenilor nu doar lecţii video susţinute de profesori din licee de top din Capitală, în care pot afla cum să înveţe pentru materiile de la examenele naţionale din vară, Capacitate şi Bacalaureat, ci şi lecţii video de consiliere, menite să-i pregătească pentru stresul şi provocările ridicate de aceste testări. Astfel, pentru Bacalaureat, vor fi disponibile pe o platformă integrată în secţiunea Educaţie, Bacalaureat 2014, dedicată acestui examen, 40 de lecţii video până la sfârşitul lunii iunie, dintre care mai bine de 10 vizează partea de consiliere, oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi i-au ajutat să promoveze cu succes la testele naţionale: cum să te organizezi ca să înveţi toată materia, cum să faci faţă stresului, cum să comunici cu profesorii şi părinţii, cum pot ei să te ajute, cum te poţi pregăti psihic şi fizic să faci faţă unei lungi perioade de examene, cum să-şi alegi materiile de examen sau cum să-şi stabileşti traseul după liceu.Restul sunt lecţii video destinate pregătirii temeinice a materiei şcolare pentru toate probele orale şi scrise. Şi elevii de clasa a VIII-a vor putea găsi în secţiune Educaţie de pe adevarul.ro şapte lecţii video, de la sfârşitul lui aprilie şi până la finele lunii mai, două de pregătire teoretică pentru cele două probe (Română şi Matematică) şi cinci de consiliere, de la pregătirea psihică pentru primul examen naţional serios până la completarea corectă a fişei de înscriere la liceu şi alegerea profilului liceului. Am ajuns la jumătatea calendarului lecţiilor: am trecut în revista modelele şi rezolvările subiectelor de la Română (scris şi oral), de la Matematică şi Istorie, dar şi cele aferente probelor de testare a competenţelor liceenilor (comunicare în limba română, comunicare într-o limbă străină şi competenţe digitale). Le dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

SUBIECTE BACALAUREAT 2014 Ce subiecte au primit olimpicii şi sportivii la Matematică şi la Istorie

Sesiunea specială a Bacalaureatului 2014 continuă marţi cu proba scrisă obligatorie specifică profilului studiat. Cei de la Real au examen la Matematică, iar cei de la Uman – la Istorie. Ministerul Educaţiei a publicat subiectele şi baremele de corectare de la cele două examene de marţi. UPDATE: Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul dedicat Subiectelor de la examenele din 2014 variantele date marţi la Bac-ul olimpicilor, la Matematică şi la Istorie, dar şi baremele de corectare. UPDATE: Profesorii spun că subiectele primite de cei de la Mate-Info anul acesta, la Bac-ul special, sunt mai serioase decât cele din vara trecută, nu neapărat mai dificile. Aproximativ 160 de olimpici şi sportivi din întreaga ţară, care participă la competiţii internaţionale în iulie, susţin în perioada 19-29 mai, la Ploieşti, sesiunea specială a Bacalaureatului. Este pentru al doilea an, consecutiv, când BAC-ul olimpicilor este organizat la Ploieşti, la Colegiul Naţional ”Mihai Viteazul”. SUBIECTELE DE LA MATEMATICĂ – PROFIL MATE-INFO E c Matematica M Mate-Info 2014 Var 09 LRO BAREM MATEMATICĂ, PROFIL MATE-INFO E c Matematica M Mate-Info 2014 Bar 09 LRO SUBIECTE MATEMATICĂ – ŞTIINŢELE NATURII E c Matematica M St-nat 2014 Var 09 LRO BAREM MATEMATICĂ – ŞTIINŢELE NATURII E c Matematica M St-nat 2014 Bar 09 LRO SUBIECTE MATEMATICĂ – TEHNOLOGIC E c Matematica M Tehnologic 2014 Var 09 LRO BAREM MATEMATICĂ – TEHNOLOGIC E c Matematica M Tehnologic 2014 Bar 09 LRO SUBIECTE ISTORIE E c Istorie 2014 Var 09 LRO BAREM ISTORIE E c Istorie 2014 Bar 09 LRO Luni, aceştia au susţinut proba scrisă de limba şi literatura română, defalcată pe profil real şi uman. În timp ce “realiştii” au avut la subiectul mare un eseu în care să prezinte particularităţile de construcţie ale unui personaj dintr-un text dramatic studiat, în timp ce “umaniştii” au avut de caraterizat personaje din Camil Petrescu. 106 olimpici sportivi şi 51 de olimpici internaţionali la chimie, informatică, biologie, matematică, fizică, limba rusă, astronomie şi astrofizică, geografie sau olimpici care îşi dau admiterea la universităţi din străinătate susţin la Ploieşti BAC-ul special. În ceea ce priveşte sportivii, absolvenţii de liceu care participă la BAC-ul special, fac parte din loturile naţionale de pregătire pentru competiţiile sportive internaţionale şi sunt campioni la gimnastică aerobică, powerlifting, fotbal tenis, lupte, înot, canotaj, şah, scrimă, triatlon, judo, tenis, haltere, tir sportiv, baschet, ciclism, atletism, orientare, box, karate, schi, biatlon, handbal şi călărie. Calendarul Bacalaureatului special 2014: • 26 mai – Limba şi literatura română • 27 mai – proba obligatorie a profilului: Matematică sau istorie • 28 mai – proba la alegere a profilului (chimie, fizică, biologie, filososfie, psihologie, sociologie, economie, informatică, logică, geografie) • 29 mai  – Limba şi literatura maternă Rezultatele se vor afişa pe 29 mai până la ora 18:00, iar depunerea contestaţiilor se va face în aceeaşi zi, între orele 18.00 – 20.00, urmând ca rezultatele finale să fie publicate în data de 30 mai.

Sursa: Adevarul.ro

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 13 elevi olimpici dau examenele în sesiunea specială

Ministerul Educaţiei a publicat lista elevilor de clasa a VIII-a care participă la loturile naţionale de pregătire pentru olimpiadele şi concursurile internaţionale şi care vor trece prin Evaluarea Naţională 2014 mai devreme decât restul copiilor, în perioada 11 – 13 iunie. Pe lista publicată de Ministerul Educaţiei figurează 13 elevi, olimpici la Matematică şi la Informatică şi care se pregătesc pentru participarea la Balcaniadele destinate juniorilor. Aceştia vor trece prin examenele sesiunii speciale de la Evaluarea Naţională 2014 mai devreme decât restul absolvenţilor de clasa a VIII-a, mai exact în perioada 11 – 13 iunie, potrivit calendarului oficial. Sesiunea specială se organizează în fiecare an atât pentru Evaluarea Naţională, cât şi pentru Bacalaureat şi este destinată elevilor participanţi la loturile naţionale de pregătire pentru olimpiadele şi concursurile internaţionale. Sesiunea specială a Evaluării Naţionate din iunie 2014 se va desfăşura la Bucureşti, iar calendarul este următorul: • 10 iunie – Înscrierea la sesiunea specială a Evaluării Naţionale • 11 iunie – Limba şi literatura română – probă scrisă • 12 iunie – Matematica – probă scrisă • 13 iunie – Limba şi literatura maternă – probă scrisă • 13 iunie – Afişarea rezultatelor (până la ora 18) • 13 iunie – Depunerea contestaţiilor (orele 18-20) • 16 iunie – Rezolvarea contestaţiilor • 16 iunie – Afişarea rezultatelor finale după contestaţii Modele suplimentare de teste, publicate de Minister În luna martie, Ministerul Educaţiei a publicat modele de teste suplimentare la Matematică, dupărezultatele dezastruoase de la simularea din februarie.  Aproape 70% din elevii de clasa a VIII-a nu au reuşit să ia nota 5 la simularea de la Matematică pentru Evaluarea Naţională de anul acesta. Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la Română (67% au luat note peste 5), practic mai puţin de jumătate (48,8%) dintre candidaţi au obţinut medii „de trecere“ la acest prim examen de simulare organizat la nivel naţional.

Sursa: Adevarul.ro

 

Primul examen pentru elevii clasei a IV-a: proba la Limba română

Emoţii mari miercuri pentru elevii clasei a IV-a. Ei vor da primul examen din viaţa lor: proba la Limba română. A doua probă, la matematică, va vea loc joi Miercuri, 28 mai, 6.646 de elevi vor susţine prima probă din cadrul Evaluării Naţionale, la Limba română. Proba va începe la ora 10.00, iar durata alocată rezolvării  testului este de 60 de minute. Elevii vor susţine evaluarea în sălile în care îşi desfăşoară activitatea în mod curent. Ei  vor fi supravegheaţi de către un cadru didactic care nu predă la clasa respectivă şi care va fi asistat de un alt cadru didactic. Testele – elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare – vor fi evaluate în fiecare unitate de învăţământ de cadre didactice care nu predau la clasa respectivă în cel mult şapte zile lucrătoare de la data susţinerii ultimului test. Rezultatele individuale obţinute la Evaluarea Naţională nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Cea de-a doua probă, la matematică, va avea loc joi, 29 mai, ora 10.00.

Sursa; Adevarul.ro

 

Toxiinfecţie alimentară la şcoala din comuna Berleşti

Mai mulţi copii de la Şcoala primară din comuna Berleşti au ajuns la spital cu toxiinfecţie alimentară, după ce au consumat laptele oferit gratuit. Zece copii de la şcoala primară din comuna Berleşti au ajuns la Spitalul din Târgu Cărbuneşti. Aceştia au fost diagnosticaţi cu toxiinfecţie alimentară, fiind în afara oricărui pericol. Din primele informaţii, laptele oferit gratuit prin programul guvernamental ar fi produs îmbolnăvirea elevilor. Direcţia de Sănătate Publică a deschis o anchetă pentru a stabili ce s-a întâmplat. De asemenea, şi Inspectoratul Şcolar Gorj a început să efectueze cercetări în acest caz. Primarul comunei, Maria Dumitraşcu, s-a deplasat la spital pentru a vedea în ce stare se află elevii. Trei dintre aceştia se află în stare mai gravă şi au fost puşi la perfuzii, iar ceilalţi şapte au stat sub supraveghere medicală câteva ore, după care au plecat acasă. Părinţii au venit într-un suflet la spital pentru a vedea ce fac copiii lor. „Am doi copii care se ajuns la spital şi mi-au spus că ar fi putut să moară. Mi-au spus că laptele a fost acru şi am gustat şi eu şi m-am convins de acest lucru”, a spus tatăl a doi copii. Medicii de la Sanepid au luat probe din alimentele consumate de copii şi le vor supune testelor de laborator. Medicii de la Sanepid au luat probe din alimentele consumate de copii şi le vor supune testelor de laborator.

Sursa: Adevarul.ro

 

Despre prima probă a Evaluării Naţionale de la clasa a IV-a, la Adevărul Live de la ora 14:00

Astăzi, la Adevărul Live de la ora 14:00, vom discuta cu învăţătoarea Mihaela Bonca de la Şcoala Gimnazială „Ion Heliade Rădulescu”, despre Evaluările Naţionale de la clasa a IV-a, ce subiecte au primit elevii şi cum s-au descurcat la prima evaluare de acest gen organizată la nivel naţional. După doi ani de pilotare, Evaluările Naţionale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au debutat astăzi cu proba de la Limba Română, susţinută de elevii de la clasa a IV-a. În total, aproape 600.000 de copii vor da testele de verificare a competenţelor, construite după modelul internaţional. Mai exact, peste 202.000 sunt elevi la clasa a II-a, peste 193.000 învaţă în clasa a IV-a şi peste 197.000 sunt în clasa a VI-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test de 60 de minute pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Calendarul evaluărilor •    28 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba Română •    29 mai 2014: evaluare naţională, IV – Matematică •    30 mai 2014: evaluare naţională, IV – Limba maternă •    2 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba română •    3 iunie 2014: evaluare naţională, II – Scris-citit, Limba maternă •    4 iunie 2014: evaluare naţională, II – Matematică •    5 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Limbă şi comunicare •    6 iunie 2014: evaluare naţională, VI – Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Sursa: Adevarul.ro

 

Doar 780 de dascăli s-au înscris la examenul de titularizare

Cele 816 de posturi vacante din învăţământ sunt vânate de doar 780 de dascăli. Cele mai căutate par să fie posturile de învăţător şi educator, iar cele mai neinteresante sunt kinetoterapia, consilierea psihologică, filosofia şi educaţia muzicală. Doar 780 de dascăli sunt aşteptaţi la examenul de titularizare din luna iulie, potrivit datelor oferite de Inspectoratul Şcolar Judeţean. Din cele 816 posturi vacante, doar 100 sunt titularizabile, 49 în zona urbana, iar 51 în cea rurală.

Dintre cele peste 700 de posturi vacante netitularizabile, 186 sunt doar întregi, 530 fiind incomplete. Cele mai multe catedre incomplete, 333, se regăsesc în mediul rural. Cele mai căutate posturi sunt cele de educator şi învăţător, dar şi de educaţie fizică şi limba şi literatura română. La polul opus, cele mai puţin interesante par să fie kinetoterapia, consilierea psihologică, filosofia sau educaţia muzicală.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO VIDEO Liceul Nicolae Ciorănescu, dotare de ultimă generaţie  pentru sănătatea elevilor

Primăria Târgovişte poate aduce din nou  zâmbetul pe buze elevilor de la Liceul Nicolae Ciorănescu din Târgovişte. Primăria Târgovişte a dotat unitatea de învăţământ cu un cabinet stomatologic modern şi cu aparatură de ultimă generaţie. Investiţia s-a ridicat la 40.000 de lei. ”Mă bucur pentru faptul că încă o unitate de învăţământ din municipiul Târgovişte beneficiază de asemenea dotări în cabinetele stomatologice, care sunt în subordinea primăriei, prin DAS. Am fost la Şcoala Nr.8 anul trecut, anul acesta am venit aici şi sper să mai merg în cel puţin o locaţie, unde o să avem asemenea aparatură. Nu se deosebeşte cu nimic ceea ce găsiţi aici de ceea ce este într-un cabinet privat stomatologic. Este de datoria noastră să susţinem învăţământul, să susţinem sănătatea, să susţinem infrastructura”, a declarat primarul Gabriel Boriga.

Sursa: Adevarul.ro

 

Servicii psihologice pentru copiii cu autism, decontate de CNAS din 1 iunie

Copiii cu autism și alte persoane vor putea beneficia, din 1 iunie, în premieră în România, de unele servicii psihologice decontate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), a anunțat, marți, președintele Colegiului Psihologilor din România, Mihai Aniței. Proiectul de norme la contractul-cadru de servicii medicale, publicat recent pe site-ul CNAS, prevede, pentru prima dată, că pot fi decontate servicii psihologice de sănătate conexe actului medical. „Este pentru prima dată când în normele la contractul-cadru se reglementeaza posibilitatea încheierii de contracte cu medici din specialități medicale diverse. În acest fel, un număr mult mai mare de pacienți vor avea acces la servicii psihologice decontate. Pentru prima dată, reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate au înțeles importanța serviciilor psihologice. Colegiul Psihologilor din România va desfășura o campanie de informare a psihologilor, medicilor și publicului larg asupra acestor schimbări”, a declarat Mihai Aniței, președintele Colegiului Psihologilor din România (CPR). Acesta a mai anunțat „o veste bună” în ceea ce privește copiii diagnosticați cu tulburari din spectrul autist.   „Din luna iunie, copiii cu autism și alte persoane vor putea beneficia de anumite servicii psihologice decontate de catre CNAS (psihodiagnostic, consiliere psihologică, psihoterapie și psihopedagogie specială), acest fapt reprezentand o premiera pentru Romania”, a adăugat președintele CPR. Potrivit contractului-cadru, pacienții pot beneficia de terapii psihiatrice, consiliere psihiatrică nespecifică individuală și familială, psihoterapie de grup (psihoze, tulburări obsesiv-compulsive, tulburări fobice, tulburări de anxietate, distimii, adicții), psihoterapie individuală (psihoze, tulburări obsesiv-compulsive, tulburări fobice, tulburări de anxietate, distimii, adicții, tulburări din spectrul autist), psihiatrie terapia cognitiv-comportamentală, a mai spus președintele CPR. Serviciile de sănătate conexe actului medical sunt furnizate de psihologi în specialitatea psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie și psihopedagogie specială – logopezi și kinetoterapeuți – și pot face obiectul contractelor încheiate de casele de asigurări de sănătate cu medicii de specialitate, cu următoarele specialități clinice: neurologie și neurologie pediatrică; psihiatrie pediatrică. Aniței a mai vorbit de „situația nefavorabilă” de la Ministerul Transporturilor, unde, a arătat el, în continuare furnizorii neautorizați și neavizați pentru servicii psihologice sunt agreați de către Ministerul Transporturilor, în timp ce psihologii autorizați nu au acces la serviciile psihologice pentru siguranța transporturilor. „Prin acceptarea avizelor psihologice fără timbru profesional, autoritățile statului pun în pericol sănătatea și siguranța transporturilor și a cetățenilor”, a spus Aniței. În 27 mai este Ziua Psihologului. Acum zece ani, pe 27 mai 2004, Parlamentul României emitea Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică și înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România.

Sursa: Curentul.ro

 

Și absolvenții a cel puțin 10 clase pot primi indemnizație de șomaj

Absolvenții a cel puțin 10 clase, în vârstă de minim 16 ani, pot beneficia de o indemnizație de șomaj de 250 de lei, pentru o perioada de șase luni, dacă se înregistrează la agenția de ocupare a forței de muncă în maxim 60 de zile de la data absolvirii. Potrivit unui comunicat al Agenției Municipale de Ocupare a Forței de Muncă București, absolvenții instituțiilor de învățământ în vârstă de minimum 16 ani pot beneficia de o indemnizație de șomaj pentru o perioadă de șase luni, reprezentând 50 la sută din valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj (în valoare de 500 de lei în 2014, n.r.). Aceștia trebuie să se înregistreze la agenția de ocupare a forței de muncă din raza căreia își au domiciliul, în maximum 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoană în căutarea unui loc de muncă. Indemnizația de șomaj se acordă după 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, perioadă în care absolventul beneficiază de servicii gratuite în vederea angajării (informare și consiliere profesională, medierea muncii, formare profesionala). Actele necesare pentru înregistrarea absolventului la agenția de ocupare a forței de muncă sunt: actul de identitate în original și copie, actele de studii și de calificare sau adeverință din care să rezulte data absolvirii, în original și copie, adeverința medicală din care să rezulte că persoana este clinic sănătoasă sau aptă de muncă ori că are eventuale restricții medicale. Pentru cei din București, adresele agențiilor locale de sector sunt: pentru sectoarele 1 și 2 – Str.Spătaru Preda nr.12, corp cladire A, Sector 5, pentru Sectorul 3 – Str.Tăbăcarilor nr.20, Sector 4, pentru Sectorul 4 – Str.Spătaru Preda nr.12, corp cladire B, Sector 5, pentru Sectorul 5 – B-dul Pieptănari nr. 64, Sector 5, și pentru Sectorul 6 – B-dul Timișoara nr.59, Sector 6.

Sursa: Curentul.ro

 

Copiii între 2 și 18 ani, consultați preventiv o dată pe an

Copiii vor fi supuși unor consultații preventive pentru identificarea tulburărilor de creștere și dezvoltare și a riscurilor specifice pe grupe de vârstă și sex, consultații ce vor avea loc la două, trei și șase luni până la 2 ani, iar apoi anual, până la 18 ani, potrivit unui proiect MS și CNAS. Persoanele cu vârste de până la 18 ani vor fi supuse acestor consultații preventive periodice privind creșterea și dezvoltarea, starea de nutriție și practicile nutriționale, depistarea și intervenția în consecință pentru riscurile specifice grupei de vârstă/sex etc., potrivit unui proiect de ordin comun al ministrului Sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Sănătății (MS). Consultațiile vor fi realizate la externarea din maternitate și la o lună – la domiciliul copilului. Apoi, consultațiile vor fi realizate la două, patru, șase, nouă, 12,15,18 și 24 de luni, iar ulterior, până la 18 ani, vor fi făcute anual. Consultația preventivă a copiilor la vârsta de 2 ani, 3 ani, 4 ani și 5 ani cuprinde, printre altele, evaluarea practicilor nutriționale (anamneza nutrițională adresată părinților) și consiliere pentru o alimentație sănătoasă și comportament alimentar sănătos al întregii familii, profilaxia rahitismului numai în perioadele reci ale anului, evaluarea dentiției și igiena orală, administrarea de fluor pentru profilaxia cariei dentare, evaluare și consiliere pentru activitatea fizică, evaluare și consiliere pentru dezvoltarea neuro-psiho-emoțională, identificarea eventualelor deficiențe ale dezvoltării psiho-motorii ale copilului prin aplicarea unui chestionar care vizează arii de dezvoltare psiho-motorii care ar putea fi afectate în tulburarea de spectru autist. Pentru un scor care indică un risc mediu și sever se recomandă trimiterea către medicul de psihiatrie pediatrică. Consultația preventivă a copiilor la vârsta de 6 ani, 7 ani, 8 ani, 10 ani și 11 ani, cuprinde și screening-ul obezității prin utilizarea indicelui de masă corporală – (IMC) și evaluarea dezvoltării pubertare. Consultația preventivă a copiilor la vârsta de 12 ani, 13 ani, 14 ani, 15 ani, 16 ani și 17 ani cuprinde, pe lângă examinările privind dezvoltarea acestora, consiliere și screening pentru depistarea eventualelor infecții cu transmitere sexuală (ITS), după începerea vieții sexuale, screening-ul depresiei, informarea fetelor și părinților privind beneficiile vaccinării opționale anti-HPV, consiliere privind stilul de viață sănătos: activitate fizică, nutriție, fumat, alcool, droguri, violență, cât și consiliere pentru planificare familială, pentru adolescenții care și-au început viața sexuală. Tot consultații periodice active sunt și cele privind monitorizarea evoluției sarcinii și lăuziei, conform prevederilor legale în vigoare. Astfel, la luarea în evidență în primul trimestru, se decontează o consultație. Apoi se decontează consultații lunare, până în luna a 7-a. Între luna a șaptea și a noua, gravidele vor beneficia de două consultații pe lună. După externarea din maternitate, lehuza va fi consultată la domiciliu, apoi, la patru săptămâni de la naștere, va beneficia de o nouă consultație. În cadrul supravegherii gravidei, se face și promovarea alimentației exclusive la sân a copilului până la vârsta de 6 luni și continuarea acesteia până la minim 12 luni, testare pentru HIV, sifilis, hepatită de etiologie virală cu virus B și C, precum și consiliere înainte și după aceste testări. În conformitate cu programul de monitorizare, investigațiile paraclinice și tratamentele specifice sarcinii pot fi recomandate de către medicul de familie, numai pentru intervalul de timp de la momentul în care gravida este luată în evidență de către aceasta și până la 4 săptămâni de la naștere. Potrivit aceluiași proiect, consultații preventive de evaluare a riscului individual la adultul asimptomatic vor fi realizate la cabinetul medicului de familie pentru toate persoanele fără semne de boală cu vârsta între 18 și 39 ani, o dată la trei ani. În cadrul acestor consultații, medicul de familie evaluează expunerea la factorii de risc finalizată prin completarea riscogramei pentru grupa de vârstă și sex În schimb, în anul în care se realizează evaluarea riscului individual, un asigurat are dreptul la două consultații. Pentru persoanele asimptomatice cu vârsta între 18 și 39 ani depistate cu risc înalt, consultațiile preventive de evaluare se acordă anual, dar se pot deconta maxim două consultații pe asigurat, anual. După 40 de ani, persoanele asimptomatice pentru care medicul de familie evaluează expunerea la factorii de risc finalizată prin completarea riscogramei pentru grupa de vârstă și sex au asigurate maxim două consultații pe an. În caz de boală cu potențial endemo-epidemic suspicionată și confirmată, se decontează o singură consultație per persoană.

Sursa: Curentul.ro

 

Unul din trei copii este obez. Fără ca părinţii să ştie, 50% dintre adolescente se înfometează pentru a slăbi

La nivel global , atât în ţările sărace, cât şi în cele bogate, obezitatea la tineri este un proces în continuă extindere. OMS vorbeşte despre un veritabil flagel pe care îl califică “epidemie la nivel mondial”. Cifrele confirmă amploarea fenomenului: 1,4 miliarde de persoane de peste 20 de ani sunt afectate de obezitate şi 2,8 milioane de persoane mor, anual, din această cauză. La acest capitol, România este în rândul lumii, adică unul din trei copii este obez sau supraponderal, ocupând locul trei în Europa. Părinţi fiţi atenţi la ceea ce spunea dr Simona Tivadar, specialist în diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti., deoarece aveţi de învăţăt.  “Părinţii sunt atenţi până la isterie la hrana copilului între 0 şi 3 ani. Apoi, îl hrănesc, în loc să-i dea să mănânce.  Masa în familie are pentru copil valoarea unei mese la restaurant pentru adulţi. Dar mama nu mănâncă, deoarece este la dietă şi doar ciuguleşte ceva. Tata e mai degrabă ocupat, absent sau nervos. Şi, atunci, să trăiască bunicii, pentru multe, dar mai ales pentru că au şi dau nepoţilor bani pentru dulciuri. Atenţie, în preadolescenţă şi adolescenţă, masa grasă se dublează, la fetiţe, fiind mai evidentă pentru a atinge maturitatea sexuală. Ce fac copiii în acestă perioadă? Fac pian, limbi străine… Dar ar trebui să facă sport . 50% dintre adolescente ţin o dietă fără ca părinţii sau cineva din jurul lor să ştie. Aceşti copii sunt condamnaţi la diabetul tip 2, diabetul grasului care, este asociat cu vârsta de 60 de ani, dar pe care acum îl dezvoltă tineri între 18 şi 30 de ani. Aceşti copii au un risc de 4 ori mai mare de a face cancer comparativ cu cei care au greutatea normală. Părintele unui copil obez este orb la boala copilului său. Este un fenomen obiectiv medical: părintele vede copilul vecinului că este grăsuţ, dar nu-şi vede propriul copil. Şi aici ar trebui să intervină medicul de familie, medicul de şcoală”.

Obezitatea este un exces de masă adipoasă care are consecinţe negative asupra sănătăţii şi reduce speranţa de viaţă. Obezitatea este la originea a numeroase şi severe complicaţii. Să începem cu diabetul tip 2, care în 80% dintre cazuri este asociat cu obezitatea. Hipertensiunea arterială, excesul de lipide în sânge (dislipidemie), afecţiunile cardiovasculare, sindromul de apnee în somn şi alte boli respiratorii, multe boli ale articulaţiilor cum este artroza, toate sunt în legătură directă cu obezitatea. De asemenea, obezitatea sporeşte riscul multor forme de cancer. Cauzele obezităţii, considerată boală cronică, sunt complexe: alimentaţie dezechilibrată, moştenirea genetică, factori de mediu. Karine Clement, nutriţionist la spitalul Pitie Salpetriere din Paris şi cercetător, insistă asupra necesităţii unor studii privitoare la obezitate şi la o mai bună înţelegere a rolului bacteriilor din flora intestinală. Dietele de slăbit au şi ele partea lor de vină în apariţia obezităţii . Un colectiv naţional al Asociaţiilor ce luptă contra obezităţii din Franţa a reconfirmat amploarea fenomenului. Şi a subliniat cât de important este ca a mânca să fie o plăcere, cu condiţia de a mânca echilibrat atât cantitativ cât şi calitativ. Trebuie să ştim că dietele nu aduc nimic bun pe termen lung. Dar cu siguranţă, cauzează pierdere de masă musculară şi osoasă. Dietele hipocalorice sunt bănuite că provoacă tulburări de ritm cardiac, iar dietele hipoglucidice, tulburări digestive. Şi, indiferent de dietă, toate provoacă tulburări majore ce ţin de eşecul unei dietei, în sensul pierderii stimei de sine, al unor tulburări de comportament alimentar etc. Şi cireaşa de pe tort, după un asemenea regim, aproape 80% dintre persoane revin la greutatea iniţială în mai puţin de un an. Şi, totuşi, care este reţetă care nu dă greş?  Medicul Simona Tivadar este categoric: alimentaţie echilibrată şi sport.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Copiii sunt sărbătoriți de 1 iunie în Parcul Grădina Icoanei

În weekendul 31 mai – 1 iunie, Parcul Grădina Icoanei se transformă într-o lume de joc și de poveste în care copiii vor fi personajele principale. Sâmbătă şi duminică, cu ocazia Zilei Copilului, are loc o nouă ediţie a evenimentului cultural-artistic „Grădina cu Artişti”. Copiii prezenţi în parc vor avea ocazia să cânte, să danseze, dar şi să vadă cum se jucau părinţii lor „Țară, țară, vrem ostași”, „Țările”, „Rațele și vânătorii”, „Ursul doarme și visează”, „Rândunică, mută-ți cuibul”, „Podul de piatră”, elasticul, şotronul și multe altele. Aflat la cea de-a 13-a ediţie, “Grădina cu Artişti” sărbătorește copiii printr-o atmosferă de joc și de poveste, cu pisici, cățeluși, muzică, dans și costume. Cei mici vor decupa, vor picta și vor realiza împreună, în timp ce leagă prietenii, o instalație ecologico-fantastică dedicată naturii. În cele două zile, centrul de dezvoltare a creativităţii Creative Arts îi așteaptă pe copii la cel mai vesel proiect de înfrumusețare a unui spațiu verde. Vizitatorii “Grădinii cu Artiști” vor fi întâmpinați de copaci decorați și înconjurați de figurine din carton. Îndrumați de trainerii Creative Arts, cei mici vor picta, desena și decupa, vor face colaje și vor deveni artizanii unei instalații originale, prin care vor atrage atenția asupra frumuseții naturii și, mai ales, asupra importanței protejării ei prin activități ecologice. Căței și pisicuțe Voluntarii de la Asociația Red Panda vor fi prezenţi în Grădina Icoanei cu pisici și căței cu chef de joacă, ce abia așteaptă să fie adoptați. Din zona pentru adopţii nu vor lipsi broşurile şi materialele informative în care sunt prezentate beneficiile deţinerii unor animale de companie, informaţii cu privire la importanţa sterilizării şi sfaturi cu privire la creşterea câinilor şi pisicilor. Ateliere de shodo, origami, kimono și manga Centrul de Studii Româno-Japoneze, împreună cu Școala Haramitchi și Tenshin, sub îndrumarea designerului Laura Caraman, organizează ateliere de cultură japoneză pentru copii. Cei mici vor lua cursuri de caligrafie japoneză (shodo), vor admira kimono-urile și yukata-urile, hainele tradiționale japoneze, se vor amuza răsfoind revistele de manga (benzi desenate) și vor deveni cântăreți când vor testa taiko, tobele tradiționale japoneze. Muzică și dans Micuții din trupa Rall’s vor alege cele mai antrenante ritmuri prin care vor invita toți copiii la dans, sâmbătă de la ora 12.00. Intrarea la evenimentul “Grădina cu Artişti” este liberă. Evenimentul îşi propune să promoveze arta, lucrul manual şi dezvoltarea creativităţii personale, prin participarea comună, a artiştilor şi a publicului larg, la atelierele de creaţie. Totodată, în mijlocul aglomeraţiei cotidiene, „Grădina cu Artişti” doreşte să ofere tuturor o alternativă de petrecere a timpului liber într-un spaţiu boem de relaxare şi bună-dispoziţie. Mai multe informaţii despre evenimentul “Grădina cu Artişti” se pot găsi pe site-ul evenimentului: gradinacuartisti.ro<http://gradinacuartisti.ro/>. Program: Sâmbătă, 31 mai 12.00 -13.00  Demonstraţie şi workshop Taiko 13.00 – 14.00 Workshop Kanzashi şi Origami 14.00-15.00 Workshop Yukata 17.00-18.00 Workshop Manga 18.00-19.00 Workshop de caligrafie japoneză (shodo) şi Kimono Duminică, 1 iunie 12.00-13.00 Workshop Kimono 13.00-14.00 Workshop de caligrafie japoneză (shodo) 14.00-15.00 Workshio de Kanzashi şi Origami 17.00-19.00 Workshop de Manga şi Yukata

Sursa: Puterea.ro

 

Concursul de matematică „Tomis“ și-a desemnat câștigătorii

Câştigătorii concursului judeţean de matematică „Tomis”, aflat la a doua ediţie, au fost, ieri, felicitaţi şi premiaţi de către inspectorii şcolari constănţeni. În runda finală a acestei competiţii au ajuns 70 de elevi din clasele V-VIII. Dintre aceştia, 20 elevi cu premii I, II şi III, alături de opt cadre didactice, au primit diplome de merit din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), dar şi câte o recompensă financiară din partea sponsorului evenimentului. Elevii cu menţiuni au fost şi ei felicitaţi pentru rezultatele obținute şi au primit, la rândul lor, diplome speciale. Din partea ISJ Constanţa, inspectorii şcolari Mircea Vrană şi Adriana Popescu au urat succes pe mai departe tuturor matematicienilor. Copiii au avut de trecut cu bine peste 18 subiecte tip-grilă. Gradul de dificultate a fost unul progresiv. „Subiectele nu au fost foarte grele, însă a trebuit atenţie mare la unele puncte. M-am descurcat”, ne-a spus unul dintre premianţi. Aproape toţi participanţii acestui concurs sunt olimpici la matematică. „Premierea acestor olimpici reprezintă un motiv de bucurie şi de mândrie deoarece ştim că în spatele acestei performanţe şcolare se regăseşte foarte multă muncă din partea acestor elevi, de asemenea perseverenţă şi susţinere din partea cadrelor didactice”, a precizat specialistul de Relaţii Publice din partea Polaris M Holding, Spira Călina. Prima etapă, cea locală, a avut loc în octombrie şi s-a desfăşurat în opt centre. S-au înscris peste 1.500 de copii în patru centre din oraşul Constanţa şi alte patru din judeţ. Etapa judeţeană a avut loc pe 10 mai. S-au calificat 632 de copii care au obţinut punctaje mai mari sau egale cu 50 de puncte. Această competiţie este organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Consiliul Consultativ al Disciplinei şi Societatea de Ştiinţe Matematice, filiala Constanţa. Cei mai buni elevi au fost premiați

Sursa: Romanialibera.ro

 

Intonarea obligatorie a imnului, în învățământul primar, adoptată tacit de Senat

Intonarea imnului național ar putea deveni obligatorie zilnic, la începutul programului școlar, în învățământul primar. Este vorba despre o variantă prescurtată, iar măsura va fi verificată de inspectoratele școlare. Se vor impune și sancțiuni, conform unei propuneri legislative a unui grup de senatori PSD. Potrivit proiectului, semnat, printre alții, de Ecaterian Andronescu, Viorel Arcaș, Marius Bota, Ioan Chelaru, Alexandru Cordoș, Gabriela Crețu, Darius Vâlcov și de fostul senator Toni Greblă, în prezent judecător la Curtea Constituțională, inspectoratele școlare teritoriale ar urma să verifice respectarea acestor prevederi și să stabilească măsuri de sancționare pentru conducătorii unităților de învățământ unde se constată nereguli privind aplicarea acestei legi, anunță Mediafax. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii 75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului naţional şi folosirea sigiliilor cu stema României de către autorităţile şi instituţiile publice mai stabilește ca drapelul României să fie arborat, nu numai permanent, ci și ”obligatoriu” pe edificiile şi în sediile autorităţilor şi instituţiilor publice, la sediul partidelor politice, al sindicatelor, al instituţiilor de învăţământ şi cultură, la punctele pentru trecerea frontierei, la aeroporturile cu trafic internaţional și ca pavilion pentru navele de orice fel şi alte ambarcaţiuni ce navighează sub pavilion românesc. Inițiatorii propun ca nerespectarea acestor prevederi să fie sancţioată cu amendă de la 30.000 la 100.000 de lei, care se aplică conducătorilor persoanelor juridice responsabile. Organele constatatoare în aceste cazuri sunt prefectul și Inspectoratul Județean de Poliție. ”După sancționarea contravențională, reprezentantul autorității este obligat ca în 24 de ore să dispună arborarea drapelului. În situația în care nu se conformează, prefectul dispune arborarea prin intermediul personalului Instituției Prefectului sau al Inspectoratului Județean de Poliție”, se mai arată în textul de lege care a trecut tacit de Senat. Prin proiect, se interzice arborarea însemnelor (drapel și stemă) ale statelor care nu mai există, precum și ale unor entități cu pretenții statale, nerecunoscute ca atare de către statul român. Este interzisă, de asemenea, arborarea drapelelor altor state pe domeniul public sau privat al statului, al unității administrativ-teritoriale ori pe proprietatea privată a persoanelor fizice în alte situații decât cele prevăzute în prezent de lege. Potrivit prevederilor legale în vigoare, drapelele altor state se pot arbora pe teritoriul României numai împreună cu drapelul naţional şi numai cu prilejul vizitelor cu caracter oficial de stat, al unor festivităţi şi reuniuni internaţionale, pe clădiri oficiale şi în locuri publice stabilite cu respectarea legii. Potrivit propunerii legislative, nerespectarea acestui text de lege se sancționează cu amendă de la 30.000 de lei la 100.000 de lei, care se aplică conducătorilor autorităților și instituțiilor publice responsabile, precum și proprietarului imobilului. Inițiativa legislativă, care a trecut de Senat în forma propusă de inițiatori, va fi dezbătută de Camera Deputaților în calitate de Cameră decizională.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

Voluntariatul, recunoscut ca experienţă profesională

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, marţi, cu o majoritate de 302 voturi „pentru”, două voturi „împotrivă” şi o abţinere proiectul de lege care reglementează activitatea de voluntariat în România, iniţiat de deputatul PSD Mihai Sturzu şi semnat de alţi 107 parlamentari PSD, PNL, PC şi UNPR. Proiectul de lege a fost adoptat şi de Senat în luna februarie 2014. Legea este organică, Camera Deputaţilor fiind for decizional. Legea volutariatului reglementează participarea persoanelor fizice, neremunerată şi bazată pe decizia liber consimţită a acestora, la activităţi de voluntariat organizate în România de persoane juridice de drept public sau de drept privat fără scop lucrativ. Proiectul de lege defineşte şi contractul de voluntariat, care reprezintă convenţia încheiată între un voluntar şi organizaţia gazdă, în temeiul căreia prima parte se obligă să presteze o activitate de interes public, fără a fi remunerată, iar cea de-a doua se obligă să ofere o activitate adecvată solicitării sau pregătirii voluntarului. Legea mai prevede că organizaţia gazdă va elibera, la cererea voluntarului, un certificat de voluntariat la care este anexat un raport de activitate. Deputatul PSD Mihai Sturzu a declarat, marţi, după ce Camera a adoptat, ca for decizional, Legea care reglementează activitatea de voluntariat în România, că cea mai importantă prevedere a actului normativ este că de acum înainte voluntariatul va fi recunoscut ca experienţă profesională. El a arătat că a doua prevedere importantă conţinută de actul normativ se referă la faptul că încheierea unui contract de voluntariat va fi obligatorie, astfel încât în spatele voluntariatului să nu se mai ascundă, cum din păcate s-a întâmplat până acum, munca la negru. Sturzu a mai spus că o altă prevedere importantă adusă de această lege priveşte faptul că aceste perioade de voluntariat vor fi recunoscute prin certificate de voluntariat. „Sper ca de acum înainte tinerii din România să participe mai mult la acţiuni de voluntariat, pentru că, de fapt, principalul beneficiar al voluntariatului este chiar voluntarul însuşi”, a menţionat Sturzu.

Sursa: Curentul.ro