Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 28.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

Dascălii care vor să participe la evaluarea proiectelor noilor manuale se pot înscrie în concurs de vineri

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a lansat, prin Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), apelul pentru selecţia cadrelor didactice care vor evalua proiectele de manuale şcolare pentru învăţământul primar, pentru anul şcolar 2014-2015. Astfel, conform calendarului, de vineri încep înscrierile, iar între 29-30 aprilie are loc selecţia. Rolul evaluatorilor este acela de a analiza şi evalua calitatea proiectelor de manuale şcolare pentru învăţământul primar care vor concura la selecţie, precizează Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă. Din grupurile de evaluare pot face parte cadre didactice din sistemul de învăţământ preuniversitar, care predau la catedră. Prioritate au cadrele didactice cu gradul didactic I sau II, care au absolvit cursuri/module specifice activităţilor de evaluare a proiectelor de manuale  şcolare/de abilitare curriculară/de evaluare de proces şi care au titlul ştiinţific de doctor în domeniul precizat sau au absolvit un masterat/un curs postuniversitar în domeniul ştiinţelor educaţiei. Fiecare persoană îşi va putea depune candidatura doar pentru o singură disciplină dintre cele menţionate în apel şi va trebui să menţioneze explicit care este aceasta. Disciplinele unde vor fi introduse manualele noi Disciplinele pentru care se organizează sesiunea de evaluare a proiectelor de manuale şcolare pentru învăţământul primar sunt cele cuprinse în planurile-cadru pentru clasele I şi a II-a: Comunicare în limba română, Comunicare în limba maternă, Matematică şi explorarea mediului, Comunicare în limba modernă 1 şi Religie. Procesul de selecţie a candidaţilor se va desfăşura în perioada 28 martie – 6 mai, după cum urmează: • 28 martie – 28 aprilie – înscrierea candidaţilor (aplicaţia va fi disponibila începând cu data de 28 martie, ora 9.00, până pe 28 aprilie, ora 24.00); • 29 – 30 aprilie – selecţia candidaţilor; • 30 aprilie – 6 mai – anunţarea rezultatelor selecţiei, individual, doar pentru candidaţii selectaţi. Alegerea componenţilor grupurilor de lucru şi comunicarea rezultatelor se vor desfăşura exclusiv on-line, pe platforma dedicată. La încheierea sesiunii de evaluare, evaluatorii de proiecte de manuale şcolare care au demonstrat competenţă şi eficienţă/performanţă în activitatea desfăşurată vor fi încadraţi în Corpul evaluatorilor de proiecte de manuale şcolare, ce reprezintă principala bază de selecţie pentru cadrele didactice incluse în comisii la sesiunile următoare.

Sursa: Adevarul.ro

 

Britanicii introduc teste de citit şi de matematică de la vârsta de 4 ani

Oficialii britanici din Educaţie au anunţat vineri că vor introduce, din 2016, teste pentru copiii de patru ani chiar de la începutul primului lor an la şcoală, pentru a vedea cât de bine cunosc literele şi câtă matematică ştiu, relatează jurnaliştii de la The Telegraph. Guvernul britanic a anunţat vineri oficial noul sistem de măsuri din educaţie menit să crească nivelul de cunoştinţe ale elevilor la citit şi la matematică, marile probleme ale celor din învăţământul din Regatul Unit, potrivit The Telegraph. „Va fi doar o verificare a nivelului de înţelegere din partea unui copil, de exemplu, de numărare sau de recunoaştere de imagini sau de litere, care va fi făcută de profesorul copilului în primele săptămâni din primul an de învăţămţnt primar”, arată reprezentanţii executivului britanic. „Şcolile primare vor putea avea o imagine a progresului înregistrat de elevi de la vârsta de patru ani până la 11 ani, câţi se vor ridica la noul standard de la vârsta de 11 ani, cât de bine performează, în medie, elevii la 11 ani şi câţi elevi sunt apreciaţi ca fiind de top”, au explicat oficialii de la ministerul britanic al Educaţiei, în condiţiile în care primele teste naţionale au loc exact la 11 ani. Măsuri dure pentru performanţă Jurnaliştii britanici au mai precizat şi alte măsuri de reformare a învăţământului din Regat, cum ar fi creşterea gradului de dificultate a testelor standard (SAT) pe care elevii le dau la matematică, citire şi gramatică, ortografie şi punctuaţie când termină primele patru clase, schimbarea conducerii şcolilor cu rezultate slabe (care nu au 85% dintre elevii de 11 ani cu progrese clare la învăţătură, care se ridică la standardele stabilite de minister – acum sunt 65%) sau publicarea de către licee a ratei de angajabilitate în rândul elevilor absolvenţi sau a ratei de acceptare la o universitate. „Noul sistem de educaţie înseamnă standarde mai ridicate, unde nu este loc pentru şcolile care nu performează. Vreau să văd toţi copiii ieşind din şcoala primară cu un nivel bun de citire, scriere şi de matematică, astfel încât să poată evolua mai departe, în învăţământul secundar. Un început mai bun aici este un început mai bun în viaţă”, a explicat măsurile David Laws, ministrul britanic al şcolilor, potrivit The Telegraph.

Sursa: Adevarul.ro

 

Campanie de informare la Rahova pentru tinerii din Capitală şi din Ilfov care vor o carieră în sistemul penitenciar

Penitenciarul Bucureşti Rahova organizează în perioada 17 martie – 28 martie 2014 campania de prezentare a ofertei educaţionale în instituţiile de învăţământ pentru formarea angajaţilor din sistemul penitenciar pentru anul şcolar şi universitar 2014-2015 pentru cei din Bucureşti şi Ilfov. Penitenciarul Bucureşti Rahova desfăşoară în perioada 17 martie 2014 – 28 martie 2014 campania de prezentare a posibilităţilor de şcolarizare ale Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor pentru anul şcolar şi universitar 2014-2015, precum şi în instituţii de învăţământ superior şi postliceal aparţinând sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Justiţiei. Evenimentul se adresează tinerilor aflaţi în ani terminali din licee ale municipiului Bucureşti şi judeţului Ilfov şi vizează creşterea interesului acestora pentru o carieră profesională în cadrul sistemului penitenciar. Campania de informare este realizată de către o echipă formată din personal al Biroului Resurse Umane şi Formare Profesională, Serviciului Educaţie şi Asistenţă Psihosocială , Sectorului Siguranţa Deţinerii şi Regim Penitenciar, se mai arată în comunicat. Instituţiile de învăţământ superior şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională care vor pregăti viitorii specialişti din sistemul penitenciar sunt Academia de Poliţie „Al.I.Cuza”, Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul”, Institutul Medico-Militar, Bucureşti, Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu”, Sibiu, Academia Tehnică Militară, Bucureşti;  Şcoala Militară de Maiştri, Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I”, Piteşti şi Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna.

Sursa: Adevarul.ro

 

Doar renunţând la frici, le dăm copiilor noştri aripi

Se tot dezbate în ultima vreme în mediile de părinţi ideea dezvoltării copiilor în afara spaţiului cunoscut, a zonei lor de confort. Este firesc ca mulţi părinţi să se teamă de plecarea de acasă a copiilor lor, mai ales pentru a studia într-o ţară străină, la mii de kilometri distanţă. Însă aceasta plecare poate însemna o evoluţie spectaculoasă a tinerilor şi dezvoltarea lor în timp record. Sunt de părere că astfel de oportunităţi sunt de ne-ratat şi ca să-i liniştesc pe părinţi, cred că nu este nevoie neapărat de studii de un an sau de un semestru, ci chiar două săptămâni pot contribui semnificativ la responsabilizarea tinerilor, la maturizarea  lor şi la creşterea încrederii în forţele proprii. A studia în străinătate, pentru orice perioadă de timp, reprezintă o experienţă extrem de benefică pentru dezvoltarea personală a tinerilor, descrisă de mulţi dintre cei care o trăiesc ca fiind decisivă pentru viitorul lor. În ultimii ani am observat că tot mai mulţi adolescenţi români participă la schimburi de experienţă sau în tabere internaţionale, în cadrul cărora cunosc tineri din întreaga lume. Provocarea de a ieşi din zona lor de confort şi din rutină, întâlnirea cu oameni din medii culturale cu totul diferite şi necesitatea de a se descurca pe cont propriu într-un spaţiu nou, i-au făcut să vadă cu alţi ochi locul lor în această lume. Mulţi dintre ei se întorc având obiective mai clare şi mai multă determinare în ceea ce priveşte viitorul lor, educaţia şi cariera pe care îşi doresc să o urmeze. Practic, prind mai multă încredere şi devin mai motivaţi prin simplul fapt că au fost puşi în faţa unor situaţii noi cărora le-au făcut faţă: un mediu nou şi şansa de a se afirma prin propriile forţe. Efectele sunt uşor de observat: devin mai responsabili, mai siguri pe ei şi ştiu mult mai bine cine sunt şi ce îşi doresc, ceea ce e foarte important în adolescenţă. Cei care vor să testeze efectele unei  experienţe de studiu în străinătate pot începe treptat, cu programe de scurtă durată şi în medii sigure, cum ar fi campusurile unor universităţi şi colegii de top, unde copiii au alături în permanenţă o întreagă echipă de supraveghetori. Noi organizăm de 8 ani tabere in Marea Britanie şi SUA şi pentru că ştiu că parinţii au mari emoţii când copiii pleacă de acasă şi într-o tabară din România, dar mai ales în străinătate, în primii ani am mers şi eu ca group-lider ca să mă asigur ca totul decurge conform planului. Aşadar, cred că trebuie să ne încurajăm copiii să iasă din zona de confort, să le dam puţină libertate, chiar dacă uneori e greu ca părinte să iţi ştii copilul la mii de kilometri distanţă, pentru că astfel de experienţe multiculturale deschid mereu noi perspective şi ii ajută să îşi formeze visele pe care şi noi sperăm că le vor transforma mai târziu în realitate.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cum îşi propun dascălii să ridice notele de la simulări

Când vine vorba de stimularea elevilor care dau Bac-ul, profesorii oscilează între pedeapsă şi compasiune. Unii vor interzicerea Facebookului, alţii recomandă discuţiile cu părinţii. Dezastrul de la simulările de Bacalaureat şi Evaluare Naţională, organizate la începutul lunii martie, i-a obligat pe dascălii din toată ţara să inventeze metode noi de a-şi ajuta elevii să promoveze adevăratele examene. În afara tradiţionalelor ore de pregătire suplimentară, puţine lucruri mai pot „ridica” notele în „perioada de graţie” de două-trei luni, până la adevăratele examene naţionale. „Testele nu fac minuni” Primul pas către îmbunătăţirea rezultatelor la aceste examene a fost făcut de către Ministerul Educaţiei: publicarea a cinci variante de teste la matematică, pentru clasa a VIII-a. Măsura vine după ce numai 30,4% din elevii care vor absolvi, anul acesta, gimnaziu, au reuşit să ia note peste cinci la proba de matematică a simulării de Evaluare Naţională. Expertul educaţional Ştefan Vlaston crede că ideea nu este rea, dar că nu va produce schimbări spectaculoase: „Reprezintă materie primă pentru elevi şi dascăli, pentru a-şi face o idee despre nivelul de dificultate al subiectelor finale. Nu vor face minuni, mai ales în cazul copiilor care au lacune din anii trecuţi”. Altfel stă situaţia la clasele a XI-a şi a XII-a, unde profesorii din fiecare liceu sunt cei care decid cum să-şi motiveze elevii. Singura problemă este că nimic nu mai pare să funcţioneze. „Meditaţii suplimentare s-au făcut şi în ceilalţi ani şi ne-am trezit cu sălile mai mult goale. Tot elevii buni s-au prezentat. Mai util ar fi introducerea unei ore obligatorii de matematică sau română în programa şcolară a celor de clasa a XII-a”, crede Andrei Dobre, profesor de matematică la un liceul din Ploieşti. Mai multă carte, mai puţin Facebook O soluţie drastică, dar eficientă, spune acesta, ar fi limitarea timpului petrecut de adolescenţi pe reţelele de socializare, faţă de care au dezvoltat o adevărată dependenţă. „Unii nu se pot abţine nici măcar o oră, stau cu telefonul sub bancă şi intră pe Facebook în timpul orelor”, mai spune profesorul. Pe de altă parte, şi comunicare cu părinţii s-a dovedit a fi o strategie utilă în stimularea elevilor de liceu. „Îi responsabilizezi pe tineri, începând cu părinţii lor. La 17-18 ani, copiii trebuie împinşi puţin de la spate şi e nevoie de mult mai mult decât o simplă discuţie. Părintele trebuie să îi ajute să-şi dea seama de cariera pe care vrea să o urmeze, apoi să lucreze împreună pentru a-şi atinge scopul”, arată Coralia Barosan, directorul Colegiului Tehnic de Aeronautică „Henri Condă” din Bucureşti. „Limitarea timpului petrecut pe Facebook e unica soluţie de a-şi creşte notele.” ANDREI DOBRE, profesor de matematică

Sursa: Evz.ro

 

Ce ABERAȚII a putut să scrie un ELEV la simulare de Bac: “ Ne DEREGLAȚI mental cu atâția X și Y”

Un adolescent din Cluj, care s-a prezentat la simularea de Bac la matematică fără o minimă pregătire, le-a scris profesorilor corectori un mesaj trăsnit. Acesta s-a plâns că el și colegii săi sunt copleșiți de volumul de studiu. Tânărul tupeist este elev la Colegiul Tehnic de Comunicați “Augustin Maior” din Cluj, care a mers chiar mai departe și-a postat pe Facebook lucrarea buclucașă. Nu s-a putut abține să mai adauge un comentariu la fel de spumos: ”La valoareeeee :))) Asa se ia bacu la mate….”. Iată ce a scris elevul, în loc să rezolve exercițiile: ”Sincer să fiu nu știu să rezolv exercițiile și decât să scriu tâmpenii să vă dau de lucru mai bine nu scriu nimic. Îmi ajunge în viață matematica pe care o știu! Ar fi bine să nu mai dați atâția x și y la elevi pentru că s-ar putea să îi dereglați mental! Mulțumesc pentru înțelegere!”. Dascălii s-au amuzat copios, dar l-au “răsplătit” cu nota unu.

Sursa: Evz.ro

 

SCANDALOS. Ce au făcut patru BĂIEȚI de clasa a VI-a în TOALETA școlii

Copiii au ajuns subiectul unei anchete școlare după ce au fost surprinși de profesori în toaleta școlii, complet dezbrăcați. Şcoala Conţeşti, de lângă Paşcani, se confruntă cu un scnadal cu tente sexuale. Dascălii spun că patru băieți de clasa a VI-a s-au dezbrăcat în toaleta școlii și au început să se atingă unii pe alții, scrie site-ul local Evenimentul.ro. Conducerea școlii a hotărât să le aducă elevilor un consilier psihopedagogic care să le clarifice curiozitățile legate de corpul uman. „Am primit o informare detaliată de la directorul şcolii, în legătură cu faptul că unele cadre didactice au sesizat un comportament aparte al unor elevi, fapt pentru care s-a apelat la consilierul psihopedagog şi a fost luată legătura cu părinţii”, a spus Sabina Manea, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean. În plus, familiile copiilor vor primi vizita unor asistenți sociali, care se vor asigura că elevii cresc într-un mediu sănătos.

Sursa: Evz.ro

 

Cât costă meditaţiile pentru bacalaureatul din 2014

BACALAUREAT 2014. Au rămas mai puţin de trei luni până când elevii vor intra în focul examenului de bacalaureat. Până atunci, liceeni care nu s-au apucat serios de învăţat mai au timp să se pună cu burta pe carte. Cei care au nevoie de ajutor, pot găsi rapid un îndrumător, pentru că ofertele de meditaţii sunt din plin pe internet. BACALAUREAT 2014. Examenul de bacalaureat le bate elevilor de clasa a XII-a la uşă. Cei care au lăsat pe ultima sută de metri pregătirile pentru examene încă îşi mai pot găsi meditatori care să-i ajute să se pregătească. Site-urile de anunţuri sunt pline de oferte ale profesorilor sau absolvenţilor cu studii superioare dispuşi să îi îndrume pe liceeeni pentru a obţine cele mai bune rezultate la bacalaureat. O şedinţă de meditaţii durează, în medie două ore, iar în funcţie de materia de studiu, preţurile sunt cuprinse între 30 de lei şi 60 de lei. Află cât costă o şedinţă de meditaţii în funcţie de materia pentru Bacalaureat pe RomâniaTV.net.

Sursa: Jurnalul.ro

 

Copiii vor petrece “Şcoala Altfel” în Săgeata Albastră

CFR Călători a anunţat că atelierele educaţionale şi distractive pentru copii “Poftiţi în vagoane”, care se desfăşoară într-un tren Săgeata Albastră, sunt programate şi în cadrul săptămânii “Şcoala Altfel” (7-11 aprilie). Copiii vor petrece o oră şi jumătate într-un tren special amenajat ca un atelier de imaginaţie şi creaţie. Cei mici au ocazia să viziteze bordul de comandă al trenului şi să experimenteze cum e să fii mecanic de locomotivă. Cei mici vor deveni “călători” creativi, confecţionând din materiale reciclabile, sub îndrumarea unor instructori-animatori, diverse amintiri din călătorii imaginare. Programul educaţional se desfăşoară în Remiza de Automotoare Bucureşti a CFR Călători, situată în imediata apropiere a staţiei de metrou 1 Mai.

Sursa: Puterea.ro

 

CONSTANŢA. CERONAV îşi deschide porţile pentru elevi

Marinari pentru o zi Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV îşi va deschide porţile pentru elevii din învătământul preuniversitar în cadrul programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, ce se va desfăşura în perioada 7-11 aprilie 2014. “Având în vedere specificul marinăresc al oraşului nostru, dorim să sprijinim Programul Naţional „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, prin liberul acces al elevilor în cadrul instituţiei noastre, mai ales datorită interesului manifestat anul trecut prin participarea unui număr considerabil de elevi la aceste vizite. Dorim ca elevii să ajungă să conştientizeze frumuseţea meseriei de marinar, în special pentru că pot beneficia de toate oportunităţile pentru alegerea acestei meserii, locuind în cel mai mare oraş port maritim din Sud-Estul Europei” a afirmat Ovidiu Cupşa, directorul general al CERONAV. Peste 300 de elevi, de la mai multe unităţi de învăţământ din judeţele Constanţa şi Galaţi, şi-au anuntat intenţia de a participa la vizitele din cadrul programului de învatare alternativă la centrul de simulare al CERONAV, baza de instruire şi antrenament, dar şi la centrul de informare şi instruire InfoDanube din Galaţi. Elevii vor asista la diverse aplicaţii practice pe simulator, la exerciţii de antrenament şi demonstraţii de salvare şi acordare a primului ajutor. În afara vizitelor la simulatoarele de navigaţie şi mecanică, elevii vor urca şi la bordul ambarcatiunilor de salvare de mici dimensiuni unde li se vor prezenta unele manevre de navigaţie.

Sursa: Romanialibera.ro

 

PERFORMANŢĂ. Constănţenii plănuiesc să colonizeze planeta Marte

Elevii care au impresionat NASA Echipele Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân”, participante în acest an la concursul NASA, au impresionat  încă o dată lumea întreagă. Elevii au obţinut trei premii I şi şapte menţiuni la competiţia recent încheiată. Rezultatele finale la  NASA Space Settlement Design Contest au arătat un scor la premii, România-SUA, de 34 la 7. Conducerea CNMB a felicitat, ieri, toţi cei 77 de participanţi. „Din 2004 am avut primele premii la NASA. Sunt rezultate, an de an, de mare prestigiu, şi faptul că au fost obţinute constant dovedeşte potenţialul creativ şi munca susţinută”, a precizat directorul liceului, prof. dr. Vasile Nicoară. În munca lor, elevii au fost susţinuţi şi pregătiţi zi de zi de către dascăli de excepţie, în opinia lui Vasile Nicoară, aceştia reprezentând „cea mai bună catedră de fizică din România”. Este vorba de profesorii profesorii Ion Băraru, Lucian Oprea, Claudia Dobrin şi Florin Dobrin. Premiante NASA,  din clasa a VI-a Unul dintre cele trei premii I este proiectul „Oraşul spaţial”, realizat de două eleve din clasa a VI-a, Alina Lascu şi Maria Dumbravă. „Fetele au avut ambiţia de a se înscrie la acest concurs şi au reuşit să finalizeze proiectul, proiect care a impresionat juriul. Ne bucurăm alături de ele. Îi felicit pe toţi participanţii pentru rezultatele obţinute,  pentru modul cum s-au organizat şi au reuşit să îşi înscrie proiectele într-o competiţie cu foarte mulţi participanţi anul acesta, din toată lumea”, ne-a spus dascălul coordonator Claudia Dobrin. În acest an a fost şi un premiu I obţinut individual de eleva Andra Manţighian, pregătită de prof. Lucian Oprea. „Andra este în clasa a VIII-a, a tot câştigat premii an de an, iar acum s-a hotărât să facă primul pas către o lucrare individuală. Ceea ce se petrece în prezent cu aceşti tineri, nu numai pe plan naţional, ci şi pe plan mondial, este foarte important. Această schimbare de viziune, lucrul în echipă, dar şi afirmarea individuală a calităţilor, sunt extraordinar de importante pentru ei, într-un moment de nesiguranţă a întregii societăţi”, a spus dascălul. Ce poţi face în spaţiu? Au sacrificat zile şi nopţi însă nimic nu mai contează atunci când cineva te anunţă că ai fost unul dintre cei mai buni la un concurs internaţional.  Elevii construiesc cu pasiune staţii pe Lună sau pe Marte. Când fac calcule, se gândesc la toate sistemele necesare întreţinerii vieţii.  În spaţiu, oamenii ar trebui să aibă aceleaşi condiţii de trai  sau chiar mai bune decât pe pământ, spun elevii.  „Pe staţie este practic un nou pământ doar că sunt unele avantaje datorită gravitaţiei mai mici. Uneori este mai greu, de exemplu pe Marte, unde am proiectat noi staţia, avem nevoie de metode de întreţinere a sănătăţii. Tot pe Marte am conceput un tren care simulează pseudo-gravitaţia. În plus, de acolo se pot explora planetele cu ajutorul unor maşinuţe cu care oamenii se pot plimba”, a precizat Marina Cozma, elevă în clasa a X-a, una dintre câştigătoarele premiului I. Casele viitorului Un alt premiant este fascinat de imagine. „Eu am făcut parte din echipa Helios. Chiar mi-a plăcut să lucrez în echipă. Am creat imaginile 3D, m-am ocupat aşadar de grafică şi design. Eu şi colegii mei am creat mai multe staţii, şi pe lună şi pe Marte. Am desenat totul,  staţia toroidală, casele, roboţii. Casele sunt nişte semisfere.  Roboţii sunt pentru construcţie,  agricultură, transport sau minerit. Oamenii au şi ei locuri de muncă”, a spus acesta. Pledoarie pentru ştiinţele spaţiale  „În 2004, românii au spart NASA. Este un vers dintr-un cântec al unei formaţii de muzică rap care a prins la tineri… Într-adevăr, cu trei elevi atunci am mers şi am câştigat Marele Premiu la acest concurs. Ceea ce era de demonstrat s-a demonstrat. Inteligenţa românească se manifestă atunci când găseşte sol fertil, dar şi udător, aşa cum trebuie. Scopul meu declarat este de a stârni interesul elevilor pentru ştiinţele spaţiale, ca astfel şi cei interesaţi,  Agenţia Spaţială Română şi Agenţia Spaţială Europeană, să îşi aplece privirile către acest imens potenţial din această ţară”, a declarat profesorul Ion Băraru. Liceenii spun că, teoretic,  proiectele lor realizabile, însă este foarte dificil de a se face o estimare financiară. Acest lucru ar implica costurile mai multor staţii modulare în jurul planetelor, adică ar fi necesar un buget consistent. Până atunci, performerii continuă pună pe hârtie şi în practică idei valoroase şi ar fi mândri să lucreze la NASA.  Ei caută acum resurse financiare pentru a putea ajunge în America să-şi prezinte, în luna mai, lucrările.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

Ministerul Educaţiei Naţionale va suplimenta fondurile alocate universităţilor care promovează cultura şi limba română în Republica Moldova

Declaraţia a fost făcută astăzi la Galaţi de ministrul delegat pentru învăţământul superior Mihnea Costoiu. Acesta a subliniat că va sprijini şi masteratul de limba română susţinut de Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi la Comrat, capitala Găgăuziei. Un prim pas în acest sens a fost făcut încă de anul trecut, atunci când numărul burselor destinate tinerilor din Republica Moldova care vor să studieze la universităţi din România a fost suplimentat. Anul acesta, ca urmare a acordului semnat de Ministerul Educaţiei Naţionale din România cu cel din Republica Moldova a fost introdus şi un sistem de burse de tip Erasmus, dar care să nu fie pe un stagiu întreg de studii, aşa cum se întâmpla până acum, cipentru unul sau două semestre, interval în care tinerii vor folosi baza materială, dar şi experienţa profesorilor. „Vom avea mai multe locuri pentru Iaşi şi Galaţi. De asemenea, vom avea programe comune cu Republica Moldova referitoare la registrul matricol unic, la registrul calificărilor, lucruri pe care România le-a realizat deja, cheltuind sume importante. Am pus la dispoziţia colegilor noştri din Republica Moldova expertiza noastră în acest sens şi vom dirija resurse financiare suplimentare către aceste două universităţi. Sunt la graniţă, au cunoştinţe, au experienţă şi este foarte importantă pentru statul român existenţa unor extensii universitare la Bălţi şi la Cahul. Le vom sprijini cultura limba şi civilizaţia româniească prin aceste centre”, a explicat Mihnea Costoiu. Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi are filială la Cahul, are programe de studii la Chişinău, dar are şi un program de master de limba rommână pentru profesorii de limba română din Comrat, capitala Găgăuziei. „Inclusiv acest program de masterat va fi susţinut financiar pentru că este important în contextul a ceea ce se întâmplă acum în acea zonă”, a adăugat ministrul delegat.

Sursa: Adevarul.ro

 

Care limbi străine te ajută să câştigi ma mult la salariu

Angajatorii caută personal care să vorbească germana sau chineza, dat fiind că engleza este deja o cerinţă minimă. Cunoaşterea unei limbi străine nu doar că dă bine la CV, ci poate produce un spor considerabil la salariu. În ţări precum SUA sau Marea Britanie se pune mare preţ pe limba germană fiind una foarte folosită în mediul de afaceri ca urmare a faptului că Germania este o putere economică. „Cu adevărat profitabil este dacă alegi o limbă unde vorbitorii sunt mai puţini”, spune Axel Threlfall, jurnalist Reuters. Există chiar un studiu care arată ce limbi străine sunt mai profitabile din care rezultă că germana se situează pe primul loc, după care se află spaniola, Astfel, cunoaşterea limbii lui Goethe aduce într-o viaţă de muncă 130.000 de dolari în plus la salariu, franceza 77.000, iar spaniola 51.000.

Sursa: Evz.ro

 

ADMITERE FACULTATE 2014 Ministrul pentru Învăţământ Superior vine azi la Adevărul Live, de la ora 14.00

De ce abandonează studenţii facultatea, cum va fi admiterea anul acesta şi ce proiecte de anvergură pregăteşte mediul universitar românesc în continuare, despre toate acestea şi alte noutăţi din învăţământul superior vom discuta astăzi, de la ora 14.00, la Adevărul Live, alături de ministrul Mihnea Costoiu, de reprezentanţi ai universităţilor şi ai studenţilor. Aşteptăm întrebări pentru invitaţi. Discuţia moderată de Ioana Nicolescu îl va avea ca invitat în platou pe ministrul delegat pentru Învăţământ Superior Mihnea Costoiu. Prin Skype vor intra în discuţie Prof. Univ. Dr. Ioan Bolovan, cadru didactic la Facultatea de Istorie şi Filosofie şi prorector (responsabil de relaţia cu studenţii, administraţie şi patrimoniu) al Universităţii Babeş-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, Prof.univ.dr. Sorin Filipescu, prorector responsabil cu cercetarea tot la UBB, acolo unde se lucrează la ineditul proiect al sângelui artificial, dar şi Dragoş Mihai, preşedintele Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România ANOSR, cei care au atras atenţia asupra risculu abandonului universitar. De asemenea, prin telefon vor interveni rectorul Universităţii din Bucureşti, Mircea Dumitru şi Gheorghe Iacob, prorector la Universitatea ”Al. I. Cuza” din Iaşi. Abandon îngrijorător Constrângerile materiale şi pregătirea inadecvată pentru studiile universitare sunt câteva dintre motivele abandonului universitar. În unele cazuri, studenţii aleg să muncească în locul studiilor. De curând, Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a publicat o listă cu gradul de abandon la 20 de universităţi de stat în ultimii şase ani, media totală a renunţării fiind de aproape 40%. Pe listă se regăsesc şi cele patru universităţi româneşti care au ajuns în Topul Mondial QS al Universităţilor în 2013: Universitatea din Bucureşti, care are o rată de abandon de 38%, Universitatea „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca (37%), Universitatea de Vest din Timişoara (47%) şi Universitatea „Al. I. Cuza“ din Iaşi, care are cea mai mare rată de abandon – 57%. Noutăţi la admitere 2014 Anul acesta, admiterea la studiile universitare de licenţă (5.500 de locuri) ale Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti, la forma de învăţământ cu frecvenţă, se face prin concurs, pe baza unui eseu motivaţional şi a mediei obţinute la examenul de Bacalaureat. Universitatea Politehnică din Bucureşti (UPB) organizează examen scris cu două probe la şapte facultăţi, iar la restul facultăţilor, candidaţii vor intra pe baza examenului de la Bacalaureat şi a unui interviu. Tinerii pot să facă ore de pregătire pentru admitere, la materiile matematică şi fizică, în fiecare sâmbătă, cu profesorii universităţii.

Sursa: Adevarul.ro