Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 27.06.2014

PREUNIVERSITAR

 

Guvernul scade norma profesorilor, le da cadrelor didactice posibilitatea pensionarii anticipate si modifica alegerea directorilor de scoli

Guvernul a adoptat in sedinta de astazi, 26 iunie, o Ordonanta de Urgenta care aduce mai multe modificari Legii Educatiei Nationale. Cu 4 luni inainte de alegerile prezidentiale, Executivul a decis ca profesorii cu grad I si vechime 25 ani vor avea o norma didactica de 16 ore pe saptamana, in loc de 18 cum era pana acum, ceea ce poate majora veniturile acestora din ore suplimentare. In anumite conditii, profesorii se vor putea pensiona la cerere cu 3 ani inainte de limitele de varsta prevazute de lege. De asemenea, OUG modifica procedura de alegere a directorilor de scoli, primarii vor avea voie sa faca parte din Consiliul de administratie al scolii, iar directorul va incheia cu primarul un contract de management financiar-administrativ, au declarat pentru HotNews.ro surse oficiale participante la sedinta. Ordonanta de urgenta adoptata astazi, 26 iunie, de Guvern, mai prevede, pentru invatamantul superior, ca profesorii universitari nu pot fi titulari decat in relatie cu o singura universitate si ca rectorii nu pot avea mai mult de 2 mandate succesive complete, potrivit surselor citate. Guvernul a anuntat printr-un comunicat de presa remis HotNews.ro ca a adoptat astazi, 26 iunie, in sedinta Ordonanta de Urgenta (OUG) privind instituirea unor masuri in domeniul educatiei, cercetarii stiintifice si pentru modificarea unor acte normative. Potrivit comunicatului Executivului, OUG adoptat de Guvern reglementeaza, printre altele, urmatoarele: • modificarea duratei invatamantului profesional, • organizarea invatamantului postliceal, • constituirea si conducerea consiliilor de administratie ale unitatilor de invatamant, • modalitatea de organizare si desfasurare a concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante in invatamantul preuniversitar de stat, • norma didactica a personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar, • posibilitatea personalului didactic de predare, de conducere, de indrumare si control de a fi pensionat, la cerere, in anumite conditii, cu 3 ani inainte de limitele de varsta prevazute de lege, • sprijinirea copiilor si a tinerilor capabili de performante inalte. La inceputul sedintei de Guvern, premierul Victor Ponta a declarat ca spera ca „prin ordonanta pe care o adoptam astazi, care tine de regimul sistemului de educatie, indreptam foarte multe dintre lucrurile nedrepte care au fost comise impotriva profesorilor si facem in asa fel incat sa avem un sistem din ce in ce mai bun”. Premierul a facut aceste afirmatii dupa ce i-a multumit ministrului Educatiei si profesorilor pentru faptul ca „evaluarea nationala s-a incheiat cu bine”. HotNews.ro a scris astazi, dupa inceperea sedintei de guvern, ca executivul discuta aprobarea unei ordonante de urgenta care prevede reducerea normei de ore pentru profesorii cu grad I didactic si vechime in munca de peste 25 de ani, precum si reducerea varstei de pensionare in cazul profesorilor cu gradul I, dupa cum ne-au declarat surse oficiale.

Sursa: Hotnews.ro

 

Ponta: Sistemul de educaţie va fi modificat, în favoarea profesorilor

Regimul sistemului de educaţie va fi modificat astfel încât lucrurile nedrepte comise împotriva profesorilor să fie corectate, a anunţat premierul Victor Ponta. „Sper ca, prin ordonanţa pe care o adoptăm astăzi, care ţine de regimul sistemului de educaţie, îndreptăm foarte multe din lucrurile nedrepte care au fost comise împotriva profesorilor şi facem în aşa fel încât să avem un sistem din ce în ce mai bun”, a spus Ponta, în şedinţa de guvern. Agenţia MEDIAFAX a anunţat, săptămâna trecută, citând surse oficiale, că Guvernul va reduce norma de ore pentru profesorii cu grad didactic I şi vechime în muncă de peste 25 de ani, ceea ce va majora veniturile acestora din ore suplimentare, şi intenţionează să reducă şi vârsta de pensionare tot pentru profesorii cu grad I. Măsurile au fost discutate deja în Executiv şi există un acord la nivelul Guvernului pentru aplicarea acestora, au precizat atunci sursele. Sursele citate au mai precizat că, dacă vor fi aprobate, măsurile vor fi aplicate din semestrul al doilea al acestui an, fără însă să aibă acordul experţilor Fondului Monetar Internaţional.

Sursa: Gandul.info

 

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Astăzi se afişează primele note la Capacitate 2014. Primele reacţii

Primele rezultate la Evaluarea Naţională 2014, ziua zero. Cei peste 166.000 de elevi care au dat examenul de Capacitate 2014 vor merge azi la avizierele şcolilor pentru a afla ce note au obţinut la cele două probe: română şi matematică. Mediile finale vor fi publicate online, pe 4 iulie, pe edu.ro Cei peste 166.000 de elevi care au trecut zilele acestea prin examenele de la Evaluarea Naţională 2014 află azi cum s-au descurcat, după publicarea la anunţarea primelor rezultate de la Capacitate 2014. Primele rezultate de la Evaluarea Naţională 2014 vor fi afişate doar la avizierele şcolilor unde s-au ţinut testările, până cel târziu la ora 16. Staţi pe adevarul.ro pentru a afla primele rezultate şi primele reacţii la cald ale elevilor şi ale părinţilor. Ministrul Educaţiei le-a transmis oficialilor din teritoriu, ca şi anul trecut, recomandarea de a publica rezultatele de la Capacitate 2014 aproximativ în acelaşi interval, în jurul prânzului, pentru a nu exista diferenţe mari la afişare între judeţe. Clasamentul pe judeţ Tot mâine, până la ora 20.00, cei nemulţumiţi pot depune contestaţii, urmând ca notele finale de la Capacitate să fie afişate pe 1 iulie, zi decisivă şi pentru stabilirea noii ierarhii a elevilor. Mai departe, pe 4 iulie, mediile finale vor fi publicate oficial, inclusiv online, pe edu.ro, pe site-ul admiterii la liceu 2014. Practic, elevii vor putea vedea unde se situează în clasamentul pe judeţ în ceea ce priveşte media dintre rezultatele de la Evaluarea Naţională 2014  (75%) şi notele din gimnaziu (25%), mai exact media de intrare la liceu, care le va decide soarta în următorii patru ani. Urmează repartizarea computerizată De aici începe tot demersul admiterii în clasa a IX-a. În perioada 4-8 iulie, elevii şi părinţii vor completa fişele de înscriere cu primele licee pentru care optează, în funcţie de medie, de poziţia în ierarhie, dar şi de locurile disponibile pentru fiecare specializare. Iar pe 15 iulie va avea loc prima etapă a repartizării computerizate a elevilor, rezultatele urmând a fi publicate pe 16 iulie, tot online, pe admitere.edu.ro. Apoi, între 17 şi 25 iulie are loc depunerea dosarelor de înscriere la licee, urmată de celelalte două etape de admitere, pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară (16-31 iulie, respectiv 1 august – 8 septembrie). Cum se calculează media de admitere Anul acesta, spre deosebire de anii trecuţi, rezultatul de la capacitate reprezintă 75% din media de admitere, iar 25% este media anilor de gimanziu. Astfel, nota finală se calculează după formula următoare: media notelor din gimnaziu se adună cu media de la Capacitate înmulţită cu 3, apoi totul se împarte la 4. De exemplu, în cazul unui elev care a avut în clasele V-VIII o medie de 8,40 şi a luat la Evaluarea Naţională 9,20, formula va avea următorul rezultat: (8,40+3×9,20)/4=9,00. Calendarul admiterii la liceu 2014, pe scurt: • 1-7 mai: publicarea şi transmiterea broşurilor de admitere la liceu 2014 • 26-27 mai: înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini/limbă modernă • 28-30 mai: susţinerea acestor probe • 4 iulie: afişarea mediilor de admitere ale elevilor şi a ierarhiei pe judeţ • 4-8 iulie: completarea de către elevi şi părinţi a opţiunilor (liceelor dorite) în fişele de admitere • 15 iulie: repartizarea computerizată de către Ministerul Educaţiei – etapa I • 16 iulie: afişarea rezultatelor repartizării computerizate la şcoli, licee şi online (admitere.edu.ro) • 17-25 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee • 16-31 iulie: a doua etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară) • 1 august-8 septembrie: a treia etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după cele două etape)

Sursa: Adevarul.ro

 

BAC 2014 Ce-i aşteaptă pe elevi la Bacalaureat 2014. Luni încep probele scrise. Cum vor fi subiectele

Probele scrise de la Bacalaureat 2014 încep luni, cu româna, urmată de matematică, istorie şi apoi proba la alegere. Dascălii se aşteaptă ca subiectele de la Bac 2014 să fie de nivel mediu, adaptate profilului studiat. După trei săptămâni de testare a competenţelor de comunicare, liceenii intră de luni în focurile probelor scrise de la examenul de Bacalaureat 2014, singurele care se iau în calcul la stabilirea mediei finale de la Bac, adică rezultatele de la examenul de Bac 2014. Astfel, în jur de 144.000 de candidaţi vor susţine luni examenul la limba română de la Bac 2014, unde se dau două variante de subiecte, una pentru profilul real şi alta pentru uman, potrivit Ministerului Educaţiei. Miercuri are loc proba obligatorie în funcţie de profil (matematică sau istorie), iar vineri proba la alegere. Cât despre desfăşurarea examenului, acesta începe la ora 9:00 dimineaţa şi durează trei ore, însă elevii au voie să iasă din sală după o oră şi jumătate, cel mai devreme. De asemenea, sălile vor fi dotate cu camere de supraveghere, la fel ca în ultimii trei ani, potrivit metodologiei de Bac. Cum vor fi subiectele la română? În ceea ce priveşte proba la limba română, profesorii cred că subiectele la limba română de la Bacalaureat 2014 vor fi de nivel mediu, dar se aşteaptă să facă, de această dată, diferenţa între profilul uman şi cel real. „Cred că vor fi subiecte de nivel mediu. S-ar putea să le pice proza scurtă, adică nuvela (la real), şi poezia sau teatrul (la uman), iar textul la prima vedere ar putea fi proză modernă subiectivă. Diferenţa între subiectele de la cele două profiluri nu a fost foarte mare anul trecut, să vedem ce va fi anul acesta“, susţine profesoara Maria Postu, de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc“ din Capitală. Postu mai crede la uman s-ar putea să mai pice romanul de după 1980 sau poezia postmodernistă. În ceea ce priveşte nuvela, ea crede că ar fi de ajutor pentru elevi dacă li se indică în cerinţă autorii ale căror opere să le trateze în lucrare, fiindcă de multe ori copiii greşesc când fac legătura între specia literară şi autori. Subiecte-surpriză în 2013 Profesoara Ecaterina Stanca de la de la Liceul Teoretic Naţional, fostă profesoară la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală, crede la rândul ei că subiectele vor fi de nivel mediu, în aşa fel încât elevii mai slabi să poată lua nota cinci, dar să se facă şi o diferenţiere între elevii de nivel mediu şi cei de nota 10. „S-ar putea să primească sinonime neologice, dar sunt şanse egale să le pice fie proza, fie poezia. Nu este bine să mizezi pe ceva anume fiindcă se poate întâmpla ca anul trecut, când toată lumea se aştepta la proză şi le-a picat poezia, au fost subiecte-surpriză“, este de părere profesoara, care îi sfătuieşte pe candidaţi să încerce să-şi domine emoţiile înainte de examen şi să meargă mai departe cu încredere şi optimism. Istoria şi matematica În ceea ce priveşte proba obligatorie a profilului, profesorul de istorie Corneliu Riegler de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc“ se aşteaptă ca elevii să aibă de rezolvat „cerinţe din capitolul Comunism, sau o combinaţie între Comunism şi Statul Român Modern, iar la primul subiect s-ar putea să le pice un text la prima vedere despre bătălii“. În ceea ce priveşte subiectele de la matematică, profesorul Adrian Troie, directorul-adjunct de la Colegiul Naţional „Sf. Sava“ din Bucureşti, spune că cel mai probabil vor fi asemănătoare celor din anii trecuţi, poate chiar puţin mai uşoare decât la simularea de anul acesta. Troie mai atrage atenţia că, de obicei, departajarea între elevi se face la ultimele exerciţii de la fiecare subiect. Rezultate slabe la simulare Mai bine de jumătate dintre elevii de clasa a XII-a au luat note sub 5 la simularea examenului de Bacalaureat din primăvara acestui an. Situaţia a fost şi mai dezastruoasă la clasa a XI-a, unde puţin peste 36% din elevi au reuşit să ia note peste 5. Analizele ministerului au arătat că elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, astfel: 52,8% la Limba română, 67,78% la Limba maternă, 42,51% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) şi 53,92% la proba la alegere a profilului. Ca atare, oficialii au vorbit atunci de potenţiala scădere a nivelului de dificultate a subiectelor la vară. Calendar Bacalaureat 2014 l30 iunie – proba scrisă la Limba Română l1 iulie – proba scrisă la Limba Maternă l2 iulie – proba scrisă la Matematică sau la Istorie l4 iulie – proba la alegere: geografie, biologie, chimie, fizică, economie, informatică, sociologie, filosofie, logică, psihologie l7 iulie – afişarea rezultatelor parţiale l11 iulie – afişarea rezultatelor finale

Sursa: Adevarul.ro

 

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Cât contează notele finale de la Capacitate 2014 la media de admitere

Primele rezultate la Evaluarea Naţională 2014 vor fi afişate mâine la avizierele şcolilor, vor putea fi contestate până la ora 20.00. În funcţie de notele finale de la Capacitate 2014, publicate pe 1 iulie, elevii îşi pot calcula media de admitere la liceu, medii finale ce vor fi publicate pe edu.ro pe 4 iulie. Cei peste 166.000 de elevi care au trecut zilele acestea prin examenele de la Evaluarea Naţională 2014 află vineri cum s-au descurcat şi scapă de suspansul şi de stresul din ultima perioadă, după publicarea celor dintâi rezultate de la Capacitate 2014. Primele rezultate de la Evaluarea Naţională 2014 vor fi afişate doar la avizierele şcolilor unde s-au ţinut testările, până cel târziu la ora 16, apoi pe 1 iulie, după soluţionarea contestaţiilor, vor fi afişate din nou notele finale de la Capacitate. Pe 4 iulie, mediile finale vor fi publicate oficial, inclusiv online, pe edu.ro, pe site-ul admiterii la liceu 2014. Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca media ponderată între media generală la Evaluarea Naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 75% şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 25% în calculul mediei de admitere (pentru absolvenţii din promoţiilor 2011, 2012, 2013 şi 2014), se arată în broşura ,,Admiterea în învăţământul liceal şi Admiterea în învăţământul profesional de stat cu durata de trei ani’’, anul şcolar 2014-2015, publicată pe site-ul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). Cum se calculează media de admitere Anul acesta, spre deosebire de anii trecuţi, rezultatul de la capacitate reprezintă 75% din media de admitere, iar 25% este media anilor de gimanziu. Astfel, nota finală se calculează după formula următoare: media notelor din gimnaziu se adună cu media de la Capacitate înmulţită cu 3, apoi totul se împarte la 4.   De exemplu, în cazul unui elev care a avut în clasele V-VIII o medie de 8,40 şi a luat la Evaluarea Naţională 9,20, formula va avea următorul rezultat: (8,40+3×9,20)/4=9,00. Excepţie fac liceele/clasele pentru care se susţin probe de aptitudini, clasele cu regim de predare bilingv pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor de limbă modernă şi clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor la limba maternă. Pentru aceste clase, admiterea se face în conformitate cu prevederile metodologiei. În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind,în ordine, următoarele criterii: a) media generală la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a b) media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a; c) nota obţinută la proba de limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale; d) nota obţinută la proba de matematică din cadrul Evaluării Naţionale; e) nota obţinută la proba de limbă maternă din cadrul Evaluării Naţionale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, susţinută conform prevederilor Art.10 din anexa 1 la OMECTS nr. 4802/31.08.2010, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale. Repartizarea pe filiere În cazul în care, la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc, există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru acea unitate scolară şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate mai sus egale, atunci toţi aceşti candidaţi sunt declaraţi admişi la opţiunea solicitată. Pentru liceul teoretic şi vocaţional, repartizarea candidaţilor se efectuează pe filiere, profiluri şi specializări, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere/mediilor finale de admitere şi în funcţie de opţiuni. În cazul filierei tehnologice, repartizarea candidaţilor se face pe domenii, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni. Repartizarea pe calificări profesionale se va face în următorii ani de studiu, potrivit structurii curriculare aprobate şi conform reglementărilor în vigoare. Unitatea de învăţământ şi inspectoratul şcolar au obligaţia de a afişa oferta de şcolarizare/oferta de formare profesională concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale. Pentru liceele din filiera vocaţională – profilurile sportiv, militar, teologic, artistic, pedagogic – precum şi pentru liceul Waldorf, specializarea filologie, se vor organiza, înainte de începerea repartizării computerizate, probe de aptitudini, conform metodologiei. Calendarul admiterii la liceu 2014, pe scurt: • 1-7 mai: publicarea şi transmiterea broşurilor de admitere la liceu 2014 • 26-27 mai: înscrierea pentru susţinerea probelor de aptitudini/limbă modernă • 28-30 mai: susţinerea acestor probe • 4 iulie: afişarea mediilor de admitere ale elevilor şi a ierarhiei pe judeţ • 4-8 iulie: completarea de către elevi şi părinţi a opţiunilor (liceelor dorite) în fişele de admitere • 15 iulie: repartizarea computerizată de către Ministerul Educaţiei – etapa I • 16 iulie: afişarea rezultatelor repartizării computerizate la şcoli, licee şi online (admitere.edu.ro) • 17-25 iulie: depunerea dosarelor de înscriere la licee • 16-31 iulie: a doua etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară) • 1 august-8 septembrie: a treia etapă a admiterii la liceu (pentru cei rămaşi nerepartizaţi după cele două etape)

Sursa: Adevarul.ro

 

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Când şi unde se afişează primele note, înainte de contestaţii şi de publicarea pe edu.ro

Primele rezultate la Evaluarea Naţională 2014 vor putea fi consultate de elevi şi părinţi mâine, doar la avizierul şcolilor unde au dat examenele de Capacitate 2014. Oficialii susţin că acestea ar fi urma să fie făcute publice după prânz, până spre ora 15.30-16.00. Rămâneţi pe adevarul.ro pentru a afla primele reacţii după aflarea notelor de la examenul de Capacitate 2014. Cei peste 166.000 de elevi care au trecut zilele acestea prin examenele de la Evaluarea Naţională 2014 află mâine ce note au luat la probele de la Capacitate 2014, la română şi la matematică, examene la care au primit subiecte de nivel mediu, însă nu lipsite de capcane şi mai dificile decât cele de anul trecut, spun profesorii. Potrivit oficialilor, primele rezultate de la Capacitate 2014 vor fi afişate doar la avizierele şcolilor, astfel: vineri, notele parţiale, până cel târziu la ora 16.00, urmate de contestaţii, ce pot fi depuse până la ora 20.00 vineri. Iar marţi, 1 iulie, se afişează tot la aviziere rezultatele finale de la Evaluarea Naţională 2014. Inspectorul şcolar Marian Banu din Capitală a explicat pentru adevarul.ro că notele la cele două probe de la Evaluare Naţională (Capacitate) nu se vor publica online pe site-urile inspectoratelor şcolare sau pe site-ul Ministerului Educaţiei (edu.ro). Ministrul Educaţiei le-a transmis oficialilor din teritoriu, ca şi anul trecut, recomandarea de a publica rezultatele de la Capacitate 2014 aproximativ în acelaşi interval, în jurul prânzului, pentru a nu exista diferenţe mari la afişare între judeţe. Clasamentul pe judeţ Însă pe 4 iulie se va publica pe edu.ro, pe site-ul admiterii la liceu 2014, ierarhia la nivel naţional a mediilor de admitere, care se calculează din media de la Capacitate (75%), rezultatele de la Evaluarea Naţională 2014, şi media anilor din gimnaziu (25%). De aici porneşte procesul de înscriere la liceu, după consultarea cu atenţie a ierarhiei din fiecare judeţ şi din Bucureşti, astfel încât alegerile privind liceele din fişa de înscriere să fie cât mai realiste. Urmează repartizarea computerizată În perioada 4-8 iulie, elevii şi părinţii vor completa fişele de înscriere cu primele licee pentru care optează, în funcţie de medie, de poziţia în ierarhie, dar şi de locurile disponibile pentru fiecare specializare. Iar pe 15 iulie va avea loc prima etapă a repartizării computerizate a elevilor, rezultatele urmând a fi publicate pe 16 iulie, tot online, pe admitere.edu.ro. Apoi, între 17 şi 25 iulie are loc depunerea dosarelor de înscriere la licee, urmată de celelalte două etape de admitere, pentru cei rămaşi nerepartizaţi după etapa anterioară (16-31 iulie, respectiv 1 august – 8 septembrie).

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO VIDEO Cum a plătit Primăria Focşani de trei ori o documentaţie tehnică pentru un campus şcolar care are toate şansele să nu se realizeze

Firma Spiri Com a înregistrat la OSIM, pe drepturi de proprietate intelectuală, ultima documentaţie care a fost trimisă pentru finanţare, ceea ce ar putea isca un scandal uriaş în cazul în care Consiliul Local Focşani nu va plăti documentaţia. În anul 2007, când economia României „duduia”, Guvernul Tăriceanu aloca fonduri speciale pentru construcţii şi reparaţii de şcoli, iar acolo unde se impunea se dădeau bani şi pentru înfiinţarea de campusuri şcolare. În joc s-a băgat şi Primăria Focşani, care a comandat o documentaţie tehnică pentru Campus, care prevedea reabilitarea a trei licee aflate la un loc, respectiv Colegiul Tehnic „Edmond” Nicolau”, Colegiul Tehnic „Ion Mincu” şi Liceul cu Program Sportiv, precum şi modernizarea internatelor şi cantinelor arondate liceelor în cauză. Documentaţia a fost realizată pentru suma de 254. 288 de lei de  către firma Spiri Com din Bucureşti, care a mai executat proiecte similare şi în Constanţa, Craiova şi alte locuri din ţară. Primăria Focşani a rămas cu documentaţia plătită, dar nedepusă, în sertar, motivaţia fiind că s-au terminat fondurile. Situaţia se repetă în anul 2009, când se încearcă accesarea de fonduri structurale, iar Spri Com primeşte pentru refacerea documentaţiei „din sertar” alţi 166.530 de lei din bugetul municipiului Focşani. De această dată proiectul se depune, dar ghinion, intră pe linia de rezervă din acelaşi motiv ca şi prima dată, finalizarea fondurilor. În primăvara acestui an, proiectul este repus pe tapet de primarul Decebal Bacinschi, după ce Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Est (ADRSE) Brăila anunţă municipalitatea că din economiile realizate în proiectele cu finanţare europeană există posibilitatea unor realocări de fonduri către obiectivele de învăţământ. Cu o condiţie,  ca banii alocaţi să fie consumaţi până la 31 decembrie 2015. Investiţia la Campus are o valoare de 67 de milioane de lei, adică peste 15 milioane de euro, fiind practic o lucrare  de anvergură. ADRSE cere Primăriei Focşani reactualizarea documentaţiei, în sensul de a corecta anumite greşeli descoperite pe parcurs şi să se plătească diferenţa de TVA, de la 19% la 24%, informând că pentru reactualizare se mai pot deconta maximum 28.000 de lei, ca şi cheltuieli eligibile în proiect. Consiliul local este de acord să aloce 50.000 de lei pentru obţinerea certificatelor de urbanism şi alte avize necesare redepunerii proiectului. Nu ştim care au fost interesele, dar Primăria Focşani comandă o nouă documentaţie iar Spiri Com face o ofertă de 1,270 de milioane de lei, aproape de trei ori mai mult decât au costat primele documentaţii. Între timp are loc la Primăria Focşani şi o negociere, în cadrul căreia tariful scade la jumătate, respectiv 600.000 de lei. Consiliul local nu vrea însă alocarea acestor bani, considerându-se că firma Spiri Com nu a avut o ofertă serioasă şi  că lucrarea nu va fi terminată în termen, respectiv 31 decembrie 2015. Acest lucru a condus la izbucnirea unui scandal , între primarul PSD Decebal Bacinschi şi liderul grupului PSD din consiliul local, Cătălin Vrabie. „Discuţia în legătură cu acest proiect a fost pe maniera netransparentă în care s-a vorbit cu acest domn proiectant. Ba că lucrările costă 1,2 milioane, ba un milion, apoi 700.000 de lei, pe urmă 500.000 de lei şi acum ni se cere să alocăm 600.000 de lei. Cred că niciunul dintre noi, consilierii locali, nu punem la îndoială necesitatea acestei investiţii, numai că avem semne de întrebare legate de capacitatea firmei de a executa proiectul şi în principal avem motive subiective sau obiective să ne întrebăm dacă această parte de proiectare putea sau nu putea fi executată de o firmă din Focşani”, s-a opus în luna mai Cătălin Vrabie, dar şi toţi aleşii locali acestui proiect. La începutul lunii iunie, primarul Bacinschi forţează lucrurile şi în lipsa unui acord al consiliului local Focşani depune documentaţia firmei Spiri Com la ADRSE, obligând practic legislativul focşănean să ia o decizie. „Va trebui să încheiem contractul pentru proiectare şi în acelaşi timp să plătim acest proiect. În momentul în care se va deschide linia de finanţare, documentaţia pe care noi o vom plăti va fi susţinută din fonduri europene. Deci vom primi banii înapoi pentru această proiectare”, ne-a declarat primarul Decebal Bacinschi. Interesant că firma Spiri Com a înregistrat documentaţia care a fost trimisă pentru finanţare la OSIM, pe drepturi de proprietate intelectuală, ceea ce ar putea duce la un scandal uriaş în cazul în care consiliul local Focşani nu va plăti documentaţia. „Aştept ca onor consiliul local să mă invite la negociere. Documentaţia este înregistrată pe drepturi de proprietate intelectuală şi voi merge în instanţă să-mi recuperez banii dacă nu se ajunge la un acord. Nu-l înteleg pe domnul Vrabie şi pe domnii din consiliul local de ce există această încăpăţânare. Eu sunt un bun samaritean şi am lucrat la sub preţ documentaţia, pentru că legea spune că valoarea de proiectare trebuie să fie de maxim 3% din valoarea investiţiei. Eu am lucrat la jumătate de preţ. Este cea mai mare investiţie din Moldova şi trebuie profitat de banii europeni, în condiţiile în care contribuţia locală este de doar 2%”, ne-a declarat Nelu Spiridon, patronul firmei Spiri Com. Rămâne de văzut cum vor reacţiona aleşii locali din Focşani la această impunere a proiectului de către primarul Bacinschi, care nu a putut să le garanteze că lucrarea va fi gata până la finele lui 2015. Potrivit acestora, procedurile de licitaţie care vor urma sunt de durată, iar construcţia ar putea începe abia în toamna anului 2015, ceea ce înseamnă că dacă vor rămâne lucrări de executat la sfârşitul lui decembrie 2015 acestea nu mai sunt eligibile şi se vor face pe cheltuiala bugetului local. „Avem o temere vizavi de procedura de achiziţie a acestui proiect, care s-ar putea să ne întindă destul de mult, până în primăvară, chiar vara anului viitor şi atunci perioada în care vor fi executate lucrările este foarte scurtă. În decembrie 2015, decontarea lucrărilor neexecutate nu mai este asigurată de Agenţia de Dezvoltare Regională Brăila, ci rămâne în sarcina consiliului local. Considerăm că ar trebui să găsim o fereastră de oportunitate mai bună ca şi timp şi atunci poate în noua sesiune care se va deschide în 2015 vor reuşi să identificăm o linie de finanţare care să ne permită să facem şi proiectare, şi achiziţia lucrărilor, şi construcţie într-un timp rezonabil”,este de părere consilierul PNL Tudorel Trofin.

Sursa: Adevarul.ro

 

Timpuriul sfârşit al sfârşitului de an şcolar

Familia mea locuieşte în Olteniţa. La 50 de metri de casa noastră se află fostul meu liceu, iar ferestrele mele dau către curtea unei şcoli generale. Când sunt acasă, zumzăitul de copii în pauză îmi cadenţează ziua. În ultimele luni, însă, mai rău m-a distras. Eram încă în luna mai când, într-o dimineaţă, în timp ce-mi făceam patul, un grup mare de liceeni gălăgioşi au trecut mărşăluind compact pe sub geamul meu, fără ghiozdane. Am crezut că s-o fi întâmplat ceva – primul meu gând a fost la un protest, dar prea erau la cămaşă şi fustă elegantă – şi-am tras în continuare cu urechea. Au tot forfotat o vreme, apoi după s-a lăsat cu aplauze şi chiote. Mi-am dat seama că erau clasa a douăsprezecea şi terminau mai devreme anul şcolar, care pentru majoritatea urma să se sfârşească pe 20 iunie. Dar parcă totuşi au terminat cam prea devreme? Nu ştiu. Înainte de Rusalii deja mă zăpăcisem de tot: zgomotele de pauze s-au lungit treptat până au ajuns să acopere zile întregi. La centrul de copiere din colţ, unde mă concentram într-o zi la ce documente trebuie să xerografiez, un băiat a intrat şi-a întrebat semi-indiferent: „Faceţi referate?”. „Da, câte pagini să aibă?”, a întrebat patroana centrului de copiere. „Vreo zece, cinşpe”, a zis elevul. Cu mai mult de o săptămână înainte de sfârşitul anului şcolar, un puşti din vecini, care-i clasa a patra, mergea la ore numai cu o mapă : îi spusese doamna să ducă doar nişte desene pe care le mai avea de predat. Miercuri dimineaţa, pe 18 iunie, cam stătea să plouă. Prin faţa casei mele treceau copii înspre şcoală, cărând după ei buchete, unii însoţiţi de părinţi. Eu m-am suit în maşină şi m-am îndreptat spre Bucureşti. Era ultima din cele trei zile când videoclipurile SEXUL vs BARZA, site-ul de educaţie sexuală pe care îl conduc, au rulat pe marele ecran la cinematograful Elvira Popesco de la Institutul Francez. Multe cadre didactice ne-au spus că acţiunea e prost pusă, pentru că profesorii sunt foarte ocupaţi cu încheierea mediilor. Unii ne-au zis că nu mai prind elevii să vorbească cu ei, fiindcă odată ce „s-au văzut cu sacii în căruţă – adică cu mediile încheiate – nu mai dau pe la şcoală.” Alţii ne-au spus că vor veni şi au fost acolo. O profesoară m-a sunat spontan să îmi spună, entuziastă, că vrea să participe cu elevii ei. Pe la 11, când trebuia să începem, sala Elvira Popescu, care are cam 180 de locuri, era ocupată de cam 50 de elevi, de la patru licee din capitală. Mai aşteptam trei clase de la un alt liceu, dar n-au venit. Am sunat să văd ce se întâmplă. Secretara mi-a spus, cu indiferenţă, că cel mai probabil nu au ajuns din cauza ploii, care începuse cu puţin timp înainte. Liceul se află la 1,5 km de sala de cinema. Joi, pe 19, a plouat din nou. Dincolo de fereastra mea nu s-a mai auzit niciun glas de elev, doar câte o maşină trecând din când în când şi tulburând cu viteză băltoacele. Anul şcolar şi-a dat discret obştescul sfârşit o zi mai târziu. În şcolile din România nu există un program obligatoriu de educaţie sexuală. În unele şcoli din România nu există nici măcar un program obligatoriu de şcoală.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ar trebui interzise telefoanele mobile şi tabletele în clase?

Telefoanele mobile, tabletele şi laptopurile le afectează elevilor performanţele şcolare atunci când sunt folosite în scopuri neacademice, potrivit unui studiu. Mulţi dintre aceştia ar putea avea note mai bune dacă nu ar mai veni cu gadgeturi la şcoală. Mulţi dintre elevii care îşi iau la şcoală telefoanele, laptopurile sau tabletele au performanţe şcolare mai slabe. Potrivit unui studiu citat de cotidianul britanic Daily Mail, studenţii ar avea note mult mai bune dacă ar veni la cursuri fără gadgeturi. Pe de altă parte, ei recunosc că interzicerea telefoanelor şi tabletelor ar fi o măsură destul de radicală.

Studiul a aparţinut Universităţii de Stat din Michigan  şi a fost finanţat de Fundaţia Naţională pentru Ştiinţe.

„Studenţii cu abilităţi intelectuale ar trebui să fie responsabili şi să nu se lase distraşi de uzul internetului”, a subliniat Susan Ravizza, profesorul care a condus cercetarea.

Ravizza şi colegii săi au observat folosirea internetului în scopuri non academice în timpul unui curs de psihologie desfăşurat la Universitatea de Stat din Michigan, cu ajutorul a 500 de studenţi.

Echipa a descoperit că studenţii, indiferent de capacităţile lor intelectuale, au avut note mai mici la examen cu cât au folosit mai mult internetul în scopuri non academice, cum ar fi pentru citirea ştirilor, a mailurilor sau pentru a posta pe Facebook.

Studiul a arătat, de asemenea, că studenţii nu recunosc că internetul are efecte negative asupra performanţei lor, reîntărind descoperiri din trecut, potrivit cărora studenţii nu sunt conştienţi de faptul că laptopurile şi telefoanele afectează procesul de învăţare.

Ravizza a mai declarat că ar fi aproape imposibil să interzică folosirea telefoanelor performante sau a altor dispozitive electronice în sălile de studiu.

„Ce s-ar putea face? Să fie puse sute de persoane să îşi pună telefoanele grămadă şi să le ia la ieşirea din clasă?”, a spus aceasta, adăugând că o asemenea măsură ar putea isca şi probleme de siguranţă, din moment ce telefoanele au devenit principala sursă de comunicare în caz de urgenţă.

Sursa: Adevarul.ro

 

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 ARGEŞ. Cum s-au descurcat elevii la primul examen important din viaţa lor

Vineri se dau rezultatele la Evaluarea Naţională 2014. Rezultatele de la Capacitate vor fi anunţate nu doar la avizierele şcolilor unde absolvenţii de clasa a VIII-a au dat examenele, ci şi online, pe site-ul Ministerului Educaţiei, edu.ro. Absolvenţii de a VIII-a din Argeş vor afla vineri, 27 iunie, rezultatele la Evaluarea Naţională 2014. Elevii vor vedea rezultatele de la Capacitate la avizierele şcolilor unde au susţinut examenele. Rezultatele la Evaluarea Naţională 2014 vor fi puse şi online, pe site-ul Ministerului Educaţiei, edu.ro. După afişarea rezultatelor la Capacitate de vineri, elevii care nu sunt mulţumiţi de notele obţinute pot face contestaţii. Rezultatele finale de la Capacitate, după contestaţii, vor fi anunţate marţi, 1 iulie. Evaluarea Naţională 2014 a început luni, cu proba la Română, examen naţional prin care au trecut peste 166.000 de elevi de clasa a VIII-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Marţi a avut loc examenul de capacitate la limba maternă, iar miercuri, examenul de capacitate la matematică. Din 2014, media de la aceste teste naţionale va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar 25% vor conta mediile din gimnaziu, faţă de 50%, anul trecut, de altfel singura noutate faţă de Capacitatea din 2013, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Dâmboviţa. Cum s-au descurcat elevii la primul examen important din viaţa lor

Vineri se dau rezultatele la Evaluarea Naţională 2014. La examenul de Capacitate au participat aproape 4.500 de elevi din Dâmboviţa. Rezultatele de la Capacitate vor fi anunţate nu doar la avizierele şcolilor unde absolvenţii de clasa a VIII-a au dat examenele, ci şi online, pe site-ul Ministerului Educaţiei, edu.ro. Absolvenţii de a VIII-a din judeţul Dâmboviţa vor afla vineri, 27 iunie, rezultatele la Evaluarea Naţională 2014. Cei 4.500 de elevi, câţi s-au prezentat la Evaluarea Naţională din judeţul Dâmboviţa, vor vedea rezultatele de la Capacitate la avizierele şcolilor unde au susţinut examenele. Rezultatele la Evaluarea Naţională 2014 vor fi puse şi online, pe site-ul Ministerului Educaţiei, edu.ro. După afişarea rezultatelor la Capacitate de vineri, elevii care nu sunt mulţumiţi de notele obţinute pot face contestaţii. Rezultatele finale de la Capacitate, după contestaţii, vor fi anunţate marţi, 1 iulie. Evaluarea Naţională 2014 a început luni, cu proba la Română, examen naţional prin care au trecut peste 166.000 de elevi de clasa a VIII-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei. Marţi a avut loc examenul de capacitate la limba maternă, iar miercuri, examenul de capacitate la matematică. Din 2014, media de la aceste teste naţionale va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar 25% vor conta mediile din gimnaziu, faţă de 50%, anul trecut, de altfel singura noutate faţă de Capacitatea din 2013, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Proiectul „Râul Prut prin lupă” – o veritabilă campanie educativă de evaluare a sănătăţii ecosistemelor acvatice

Complexul Muzeal de Ştiintele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi derulează, în perioada aprilie 2014 – aprilie 2015, proiectul „Râul Prut prin lupă – Campanie educativă de evaluarea a sănătăţii ecosistemelor acvatice”, finanţat din Fondul European de Pescuit (FEP) prin Programul Operaţional de Pescuit (POP) 2007-2013, cu o valoare totală de 51.896 lei. „Obiectivul general al proiectului este de a creşte gradul de informare şi conştientizare asupra problemelor de protecţie a mediului acvatic prin implicarea elevilor din şcolile din localităţile limitrofe luncii inferioare a râului Prut, în activităţi de cunoaştere a faunei acvatice, a relaţiilor dintre diferiţi factori, într-un mod interactiv, prin însuşirea şi experimentarea practicilor utilizate de către cercetatorii care profesează în domeniul stiinţelor zoologice”, a declarat Mădălin Şerban, manager al Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi. La proiect participă peste 150 elevi din clasele gimnaziale ale şcolilor situate în zona eligibilă a proiectului: Şcoala Gimnazială nr. 24 Galaţi, Şcoala Gimnazială nr. 1 Tuluceşti, Şcoala „Petru Rareş” Frumuşiţa, Şcoala nr. 1 Frumuşiţa, Şcoala nr. 1 Folteşti, Şcoala Gimnazială „Ghe. Poalelungi” Măstăcani, Şcoala nr. 1 Chiraftei, Şcoala nr. 2 Chiraftei , Şcoala Gimnazială „Sf. Ier. Nicolae” Vlădeşti, Şcoala Gimnazială „Vasile Şeicaru” Oancea, Şcoala Gimnazială „Vasile Burlui” Suceveni şi Şcoala Gimnazială nr.1 Cavadineşti. Cu ajutorul unui laborator mobil, grupuri de către 15-20 elevi, însoţiţi de profesori şi specialişti din cadrul secţiei Muzeu de la  Complexul Muzeal de Ştiintele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi, au efectuat deplasări în teren in diferite zone din aria Parcului Natural Lunca Joasa a Prutului Inferior, unde şi-au însuşit tehnicile ştiinţifice de observare şi studiere a mediului acvatic, aceste activităţi practice de educaţie non-formală înlesnindu-le elevilor înţelegerea problemelor de protecţie a mediului acvatic. După două ieşiri în zona lacului Brateş şi la râul Prut (zona Şiviţa, Vlădeşti, Slobozia-Oancea), ieri destinaţia a două grupuri de elevi de la Cavadineşti şi Suceveni a constituit-o lacul Pochina din cadrul Parcului Natural lunca Joasa a Prutului Inferior. „Împreună cu elevii de la Şcoala Gimnazială nr.1 Cavadineşti  şi Şcoala Gimnazială „Vasile Burlui” Suceveni am evaluat calitatea apei lacului Pochina utilizând indicatori chimici şi biologici. Elevii s-au comportat ca nişte mici cercetători capabili să înţeleagă relaţiile existente în aceste ecosisteme şi să experimenteze practici de ecologie acvatică”, a declarat Gabriela Costea, manager de proiect şi şef Secţie Muzeu în cadrul instituţiei gălăţene. Proiectul „Râul Prut prin lupă – Campanie educativă de evaluarea a sănătăţii ecosistemelor acvatice” îşi va continua activităţile practice cu toate şcolile implicate, precum şi realizarea unor ghiduri de teren care să conţină şi fişe practice care să ajute profesorii de biologie să realizeze activităţi similare cu elevii în teren. De asemenea, se va realiza şi aplica un chestionar final elevilor participanţi la proiect, în vederea evaluării cunoştinţelor şi atitudinilor dobândite în cadrul activităţilor.

Sursa: Adevarul.ro

 

Concursul Internaţional de oină „Cupa Cronos”, ediţie jubiliară

Bârladul găzduieşte în week-end cea de-a X-a ediţie a concursului de oină. „Cupa Cronos” se adresează liceenilor. Pe 28 şi 29 iunie, sportul naţional al României va fi la mare cinste în Bârlad. În competiţie vor intra echipe din Republica Moldova şi din judeţele Maramureş, Dolj, Botoşani şi Suceava. Din judeţul nostru vor participa echipa SC „Cronos”, edipa Şcolii gimnaziale „George Tutoveanu” şi echipa Şcolii nr. 1 din Iana. Tot sâmbătă şi duminică are loc Memorialul prof. Vasile Tămăşanu ediţia XX pentru gimanziu. Meciurile se vor disputa pe terenul „Rulmentul”, sâmbătă cu începere de la ora 9.00 până seara, cu pauză de masă. Iar duminică vor începe la ora 9.00 şi se va închide concursul la ora 13.00. Intrarea pe stadion va fi liberă. „Ambele concursuri au ajuns să aibă o tradiţie, anul acesta fiind ediţii jubiliare. Sperăm ca vremea să fie favorabilă aşa încât toţi cei car eiubesc sau vor să cunoască acest sport pur românesc să poată asista la meciuri cât mai frumoase şi antrenante”, a declarat profesorul Sergiu Frangulea, preşedintele Asociaţiei Judeţene de Oină Vaslui şi al Sporting Club „Cronos” Bârlad.

Sursa: Adevarul.ro

 

Matematica, proba de foc de la Evaluare. „Subiectele au fost grele pentru cei de nivel mediu”

Deşi cei mai mulţi elevi care au ieşit, ieri, din ultima probă a Evaluării Naţionale erau fericiţi, fi indcă totul ar fi fost simplu, profesorii îi contrazic. Matematica a fost ultima probă pe care elevii de clasa a VIII-a au susţinut- o la examenul de a cărui medie depinde admiterea lor în liceu. O probă cu probleme De altfel, matematica este materia la care s-au înregistrat cele mai mici note în cadrul simulărilor de anul acesta. Doar 30,4% dintre elevii care au participat la simularea Evaluării Naţionale au reuşit să obţină o notă peste 5 la matematică. Ieri, elevii au fost însă de altă părere, majoritatea susţinând că subiectele au fost mai uşoare decât la simulare şi că s-au descurcat onorabil. Aşteptaţi de părinţii nerăbdători şi emoţionaţi, absolvenţii de la Şcoala nr. 157 „Ion Dumitriu” din Bucureşti au ieşit cu zâmbetul pe buze din sălile de clasă. „Voi lua cu siguranţă mai mult decât la limba română”. „Tu cum ai rezolvat? Super! Înseamnă că am făcut bine”, izbucneşte un elev care se consultă cu colegii la intrarea în Şcoala 195, din sectorul 3. „Toţi suntem de părere că a fost mult mai uşor la matematică decât la simulări şi, cu singuranţă, mult mai uşor decât la proba de română, de luni”, povesteau tinerii. Măsura versului din poezia lui Minulescu şi întâmplarea din timpul întâlnirii cu un scriitor contemporan au dat cele mai mari bătăi de cap la proba de limba română. Dacă elevii au susţinut entuziasmaţi că subiectele au fost uşoare, dascălii sunt de altă părere. Profesorul de matematică Aurel Pasăre, de la Şcoala Generală Poeni, din judeţul Teleorman, o şcoală care an de an trimite elevi la liceele de top bucureştene, e de părere că subiectele nu au fost deloc uşoare: „Până la nota 7, subiectele au fost la fel ca la simulare. La ultimul punct a fost ceva mai greuţ, vorbesc acum pentru elevii de nivel mediu“. Avantaj pentru cei buni „Prin subiectele propuse, se vor departaja elevii foarte buni, care au deja obişnuinţa de lucru în domeniul matematicii, putere de concentrare şi intuire a subtilităţilor ştiinţifice”, crede şi profesorul Camelia Gavrilă, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. Primele rezultate vor fi afişate mâine Acesta este al treilea an în care elevii susţin examenele Evaluării Naţionale în săli supravegheate video. Rezultatele parţiale vor fi afişate vineri, 27 iunie, iar cele finale, după contestaţii, vor fi afişate în data de 1 iulie. Anul acesta, examenul va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, comparativ cu anii trecuţi, când reprezenta doar 50%. Atât părinţii, cât şi elevii au comentat referitor la ponderea de 75% că: „este un lucru foarte bun, o decizie corectă“.

Sursa: Evz.ro

 

Rezultatele la examenul de Evaluare Națională 2014 sunt publicate astăzi. EVZ.RO vă prezintă rezultatele pe județe

Absolvenții de gimnaziu află astăzi, până la ora 16.00, rezultatele la examenul de Evaluare Națională 2014. Notele candidaților vor fi afișate la școli, pe site-urile inspectoratelor școlare județene și pe site-ul Ministerului Educației. EVZ.RO vă ține la curent cu cele mai noi informații și vă prezintă lista cu rezultatele la Evaluare Națională 2014 pentru fiecare județ în parte. Candidații nemulțumiți vor putea depune contestațiile astăzi, până la ora 20.00. Rezultatele finale vor fi afișate pe 1 iulie. Evz.ro îți prezintă rezultatele pe județe la Evaluarea Națională 2014:

Sursa: Evz.ro

 

Cine va reprezenta Romania la Olimpiada Internationala de Matematica de anul acesta? Patru olimpici din lotul national discuta online vineri, de la ora 12:00, despre pregatirile pentru internationala

Cine face parte din lotul Romaniei care va participa la Olimpiada Internationala de Matematica din Africa de Sud? Cate baraje au trebuit sa sustina elevii pentru a se califica in echipa nationala de sase? Ce inseamna sa te pregatesti pentru internationala de matematica? Cum vad olimpicii educatia romaneasca si care este traseul universitar pe care si-l doresc, dupa terminarea liceului? Despre toate acestea vor discuta online vineri, de la ora 12:00, Simona Diaconu, Paul Musca, Andrei Bud si Stefan Spataru – membri ai lotului national de Matematica. • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la finalul articolului • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana. Olimpiada Internationala de Matematica 2014 se va desfasura in perioada 3 – 13 iulie, in Cape Town, Africa de Sud. La competitie vor participa 582 de elevi din 109 tari. Lotul olimpic al Romaniei este format din elevii Stefan Spataru, Teodor Andrei Andronache, Diaconu Simona, Andrei Viorel Bud, Paul Gabriel Musca si Ioan Laurentiu Ploscaru. Echipa nationala este coordonata de catre profesorii Radu Gologan (Leader) si Bogdan Enescu (Deputy leader) si ii are ca observatori pe profesorul Mihai Baluna si pe „copilul minune al matematicii” Omer Cerrahoglu, care anul acesta nu a mai participat la olimpiada nationala de Matematica, ci la cea de Informatica. Vezi aici intreaga echipa

CV Simona Diaconu Este eleva in clasa a XI-a la Liceul International de Informatica din Bucuresti. Anul acesta, Simona Diaconu a obtinut medalie de aur la Olimpiada Europeana de Matematica pentru Fete, unde Romania a ocupat locul 3 pe natiuni. Simona a participat de trei ori la aceasta competitie si a castigat aur de fiecare data. In 2013, a obtinut medalie de aur la Olimpiada Balcanica de Matematica pentru seniori, unde Romania s-a clasat pe primul loc pe natiuni. Tot medalie de aur a obtinut si la Olimpiada Internationala Pluridisciplinara Tuymaada 2013, iar in 2011 Simona Diaconu a luat argintul la Olimpiada Balcanica de Matematica. „Prin clasa a V-a am auzit de olimpiada, fratele meu avea niste carti de olimpiada, am inceput sa lucrez (…) si pur si simplu asa a continuat, din placere”, a declarat aceasta pentru Smile Media.   CV Paul Gabriel Musca Este elev in clasa a XII-a la Liceul International de Informatica Bucuresti (provenit de la Colegiul National Iasi). Paul Musca a obtinut anul acesta primul loc pe tara la Olimpiada Nationala de Matematica si a castigat medalie de argint la Olimpiada Balcanica de Matematica. In urma cu un an, a obtinut tot argint la aceasta competitie. In 2013, el a castigat medalie de aur la Olimpiada Internationala Pluridisciplinara Tuymaada. „Intotdeauna mi s-a parut matematica mai apropiata de a picta un tablou, fara intentia de a-l vinde, decat o cautare a unui adevar absolut”, a declarat pentru HotNews.ro olimpicul Paul Gabriel Musca. Acesta a precizat ca nu este interesat de matematica aplicata si s-a declarat „uimit de cat de departe am putut ajunge fara a fi capabil, mereu, sa adun corect doua numere”.

CV Andrei Bud Este elev in clasa a XII-a la Liceul International de Informatica Bucuresti (provenit de Liceul Teoretic Negresti-Oas). Viorel Andrei Bud este medaliat cu argint al Olimpiadei Balcanice de Matematica 2014. In urma cu un an, a obtinut medalie de bronz la Olimpiada Internationala de Matematica si medalie de aur la Olimpiada Balcanica de Matematica pentru seniori. In 2011, a castigat medalie de argint la Olimpiada Internationala Pluridisciplinara Tuymaada.

CV Stefan Spataru Este elev in clasa a XI-a la Liceul International de Informatica Bucuresti (provenit de la Scoala Generala „Mihai Viteazul” Alexandria). A obtinut medalie de aur cu punctaj maxim la Olimpiada Balcanica de Matematica 2014. Stefan Spataru a castigat medalie de argint la Olimpiada Internationala de Matematica de anul trecut si medalie de bronz la precedenta editie. De asemenea, la editia de anul trecut a Olimpiadei Balcanice de Matematica pentru seniori, el a castigat medalie de argint. Stefan Spataru este si castigator al medaliei de aur la Balcaniada de Matematica, Turcia, 2012.

CV Ioan Laurentiu Ploscaru Este elev in clasa a X-a la Colegiul National „Alexandru Lahovari” Ramnicu Valcea. A obtinut medalie de aur cu punctaj maxim la Olimpiada Balcanica de Matematica 2014. Tot medalie de aur cu punctaj maxim a castigat si la Olimpiadele Balcanice de Matematica pentru juniori 2013 si 2012 si la ambele editii s-a clasat pe primul loc la individual. De asemenea, a castigat medalie de aur si la Olimpiada Internationala Pluridisciplinara Tuymaada 2013. In urma cu doi ani, el a fost medaliat cu aur de Societatea Stiintifica de Matematica din Romania, iar in 2009 a obtinut bronzul la Concursul International „Arhimede”, scrie Adevarul.   CV Teodor Andrei Andronache Este elev in clasa a X-a la Liceul International de Informatica Bucuresti (provenit de la Scoala Generala Sinesti, Valcea). Andrei Teodor Andronache a fost medaliat cu bronz Olimpiada Balcanica de Matematica 2014. La Olimpiada Balcanica de Matematica pentru junioria, a obtinut medalie de aur in 2013 si 2012. • Anul acesta, se implinesc 55 de ani de la prima olimpiada internationala de matematica din istorie, organizata la Brasov • HotNews.ro si The Group au lansat cu aceasta ocazie sectiunea Prima Olimpiada Internationala de Matematica, Romania, 1959, cu sprijinul Societatii de Stiinte Matematice din Romania

Sursa: Hotnews.ro

 

Cine le cere iertare copiilor? Scrisoarea unei profesoare de limba romana

Am primit o scrisoare. Autoarea, profesoară de limba română, a fost implicată în examenul național pe care elevii de clasa a VIII-a l-au susținut la începutul săptămânii. M-au bucurat foarte mult aprecierile doamnei la adresa capacității copiilor. În schimb, modul în care au fost tratați copiii (și) la acest examen m-a întristat. Mi se pare strigător la cer ce se întâmplă, și cred că merită să citim în întregime scrisoarea, fie că avem copii la școală, fie că nu. În fond, parafrazând-o pe doamna Carmen Stoica, aș spune că sunt cu toții „copiii noștri”, și cum îi educăm (și îi tratăm în decursul procesului de educație), așa o să-i avem! Și n-o să avem dreptul să ne văităm și să arătăm cu degetul spre profesori (iar spre copii cu atât mai puțin) dacă nu facem nimic. Să luăm aminte! Și să încercăm să facem ceva pentru a-i trezi pe cei care-și permit să-și bată joc de copii. Cum o să le explicăm copiilor asta? Și cum o să ne cerem iertare? De ce trebuie să ne cerem tot timpul iertare?! Dragii mei prieteni, Nu știu dacă interesează pe mulți dintre voi examenul de la sfârșitul clasei a opta, dar pentru că n-am vreun blog, ziar sau emisiune TV, vă scriu vouă, poate transmiteți mai departe… Ar trebui să schimbăm ceva, cât încă se mai poate. Aud mereu discursuri despre cât de bine și de mult învățam noi sau alții mai în vârstă decât noi pe vremea comunismului și despre cum nu învață generațiile actuale, care nu au moral și prințip… De fapt, generațiile actuale sunt mult mai inteligente decât noi și e vina noastră, părinți și profesori, că nu le oferim ce le trebuie. Priviți-vă copiii, să nu-mi spuneți că nu știu mult mai multe decât știați voi la vârsta lor… Să mă întorc însă la proba de română de la examenul de luni. Sunt profund dezamăgită de subiecte și de barem. Mă gândesc de două zile la copiii mei care au muncit foarte mult anul acesta și la cât o să fie de dezamăgiți. La Gloria, Tudor, Lidia, Laura, Oana, Antonela, Cristina sau Andrei și la mulți alții, care, probabil, vor lua note sub așteptările lor și mai mici decât nivelul lor real. De ce? Din vina celor care au conceput subiectul, baremul, din cauza viziunii celor care conduc învățământul sau, mai bine zis, a lipsei lor de viziune. Concluzia va fi, sunt sigură, că suntem mai proști decât cei din Occident și că profesorii sunt slab pregătiți, că nu știu să-i învețe, dar nu-mi spuneți că nu știți copii care, în orice parte a Europei s-ar fi dus, nu s-au înscris într-o clasă superioară celei din România. Avem, de fapt, probleme cu marea cantitate de informații, cu subfinanțarea învățământului, nu cu deșteptăciunea copiilor noștri. Eu cred că guvernanții noștri ne spun „proști” pentru că așa suntem mai ușor manipulabili. Așadar, copiilor li s-a dat să-și spună părerea despre mesajul unui text liric, la prima vedere – Rânduri pentru Anul Nou, de Minulescu. Textul era mult peste nivelul de vârstă și capacitatea de înțelegere a unui copil de 14 ani, iar eu am în programă o singură oră pe an în care îi învăț să-și exprime opinia în legătură cu o temă oarecare. Cei care fac asemenea subiecte nu știu asta? Textul nu avea prea multe figuri de stil, ca să le poată comenta, lucru pe care copiii l-au învățat. Așadar, viața mea depinde de înțelegerea unui text al unui poet simbolist. De-aș fi avut un pastel, măcar o poezie de dragoste, ceva ce pot „vedea”, înțelege… Apoi, li s-au dat sinonime… pentru „fiindcă”, copilul a scris „deoarece”, dar și „pentru că”. Numai că această expresie nu apărea în barem și multe profesoare nu au luat răspunsul în considerare, „pentru că e locuțiune”. Baremul ar trebui să epuizeze toate variantele de răspuns, nu să lase profesorul să aleagă. Eu le-am dat punctele, alții nu. La fel, pentru „cer”: în barem apăreau „solicit”, „pretind”, dar, judecând contextual – „Ai auzit ce-ți cer?” –, copilul a scris „vreau”, „te rog”, cum mi se pare și firesc. În fond, nu soliciți de la Anul Nou să fie neprihănit… A rămas, din nou, ca profesorul să aleagă. Eu am dat punctele, alții nu. Următorul exercițiu le cerea să prezinte rolul virgulei, iar explicația era că apărea „o construcție în cazul vocativ”. Dar mulți copii au scris „construcție incidentă”. N-au luat cele 6 puncte, deși, conform Gramaticii Academiei, pe care cei care fac subiectele n-o consultă, construcția incidentă cuprinde vocative! Se scrie asta, negru pe alb, la pagina 741, vol. 2. Al treilea item se referea la măsura versurilor. Dacă n-ai numărat corect silabele o dată în viața ta, ai pierdut 6 puncte, mai mult decât valorează singurul exercițiu de morfologie, pe care o studiem 8 ani, în sute de ore… Și, dacă tot veni vorba, dacă n-ai scris un adjectiv propriu-zis, nu iei nimic, pentru că nu știi să le diferențiezi pe acestea de cele provenite din participiu. Dar, în aceeași Gramatică mi se spune, la pagina 141, vol. 1, că adjectivele propriu-zise includ și participiile și gerunziile adjectivizate. Ce facem!? Mie mi se pare important ca un copil știe să recunoască adjectivul, prepoziția, dar eu nu pot să-i dau nimic, nici măcar amărâtul ăla de punct, dacă n-a scris „prepoziție simplă”! La subiectul al doilea apare un text nonliterar scris de Corina Zorzor. I-or fi cerut acordul ca să-i folosească textul? Cerințele nu privesc înțelegerea textului, așa cum ne lăudăm că o facem, având ca model testele PISA, ci, poate, atenția. Foarte mulți copii n-au formulat enunțuri corecte, pentru că au fost induși în eroare de întrebare. Ei, ne mai încurcăm cu chestii de-astea… La al cincilea item erau două subordonate care puteau fi interpretate diferit. Prima, temporală sau condițională, dar și ultima, indirectă sau de scop. Îmi amintesc scandalul de acum doi ani, când propoziția a fost clar subiectivă, dar s-a corectat, până la urmă, în două feluri. De ce nu și acum? Merge, la fel de bine, „îl încurajează pe cititor la…” ca și „îl încurajează pentru a înțelege”. Tema compunerii libere a fost nemaipomenită. Cât or fi stat să se gândească la asta? Copilul să prezinte o întâmplare petrecută în timpul participării la o întâlnire cu un scriitor contemporan! Cei mai mulți copii n-au scris cele 10-15 rânduri necesare. S-au întâlnit cu scriitorul contemporan fără nume, celebru, Dan Puric, idolul mamei, Andrei Pleșu/Pleșa, Mircea Dinescul cu fular alb, Andreea Esca, Mircea Cărtărescu, Nichita Stănescu – o ea!! –, dar și cu Mihai Eminescu, Creangă, și i-au pus întrebări și au fost emoționați. Ce-ar fi putut spune mai mult? Am găsit o singură lucrare în care apărea un șoricel la prezentarea cărții marelui scriitor, sedus de mirosul de cașcaval al unei cărți culinare. Vina nu e a lor că nu știu niciun nume de scriitor – unii mai știu –, pentru că cei care apar frecvent la televizor nu sunt scriitorii, oamenii de cultură etc., ci oameni de un cu totul alt gen. E, așadar, vina noastră, a celor mari, că tolerăm un astfel de sistem și suntem parte a lui, și eu îmi cer iertare față de Cristi, Alberto și toți ceilalți copii „ai mei” că nu i-am învățat altceva, nu știu nici eu ce, care să le fi adus o notă mai mare la un examen atât de important pentru ei. Îmi cer iertare în fața inteligenței lor, a zâmbetului lor, a ochilor înlăcrimați cu care vor privi notele. O să-i privim și pe aceștia plecând în alte țări, care nu-i vor considera proști, ci buni de muncă. Vor fi și doctori, și ingineri…

Citeste intreg articolul si comenteaza pe Contributors.ro

Sursa: Hotnews.ro

 

BAC 2014 Rezultatele finale la examenul de evaluare a competentelor digitale: Aproape 30% dintre absolventi au obtinut calificativul experimentat. 5 elevi au fost eliminati din examen

Rezultatele finale de la examenul de evaluare a competentelor digitale – BAC 2014 – arata ca peste 35.000 de absolventi de liceu (29,86%) au obtinut calificativul de utilizator experimentat, anunta Ministerul Educatiei intr-un comunicat remis HotNews.ro. 5 elevi au fost eliminati din examen pentru ca au incercat sa copieze, iar 586 de absolventi de liceu nu au primit niciun calificativ, fiind sub nivelul de incepator. Ministerul Educatiei Nationale anunta ca a centralizat rezultatele pe care le-au obtinut absolventii de liceu la proba de evaluare a competentelor digitale din cadrul sesiunii iunie – iulie a Bacalaureatului 2014. Din totalul celor 120.905 candidati inscrisi, au absentat 3.525, iar 5 au fost eliminati din examen.

Calificativul utilizator experimentat l-au primit 36.102 (29,86%) absolventi, calificativul de utilizator avansat a fost obtinut de 34.837 (28,81%) dintre candidati, iar 33.502 (27,71%) absolventi au obtinut calificativul de utilizator mediu. 12.348 (10,21%) au obtinut calificativul de utilizator incepator, iar 586 (0,48%) dintre participanti nu au primit niciun calificativ.

Potrivit calendarului de bacalaureat 2014, saptamana aceasta se desfasoara ultima proba orala, cea de evaluare a competentelor intr-o limba de circulatie internationala. Pe 30 iunie debuteaza probele scrise ale Bacalaureaului, cu proba Limba si literatura romana (proba E)a). Urmeaza pe 1 iulie, proba la Limba si literatura materna (proba E)b), respectiv proba obligatorie a profilului (proba E)c), pe data de 2 iulie. Pe 4 iulie se va desfasura proba la alegere a profilului si specializarii (proba E)d).

Afisarea rezultatelor va avea loc in data de 7 iulie (pana in ora 12:00). In aceeasi zi, vor putea fi depuse contestatiile (intre orele 12:00 – 16:00). Acestea urmeaza a fi solutionate in perioada 8 – 10 iulie. Rezultatele finale vor fi facute publice in data de 11 iulie.

Calendarul examenului de Bacalaureat 2014 – Sesiunea iunie-iulie 2014

26 – 30 mai 2014     Inscrierea candidatilor la prima sesiune de examen 30 mai 2014            Incheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a 10 – 12 iunie 2014   Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana – proba A 11 – 13 iunie 2014   Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna – proba B 16 – 20 iunie 2014   Evaluarea competentelor digitale – proba D 23 – 27 iunie 2013   Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala – proba C 30 iunie 2014          Limba si literatura romana – proba E)a) – proba scrisa 1 iulie 2014             Limba si literatura materna  proba E)b) – proba scrisa 2 iulie 2014             Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – proba scrisa 4 iulie 2014             Proba la alegere a profilului si specializarii – proba E)d) – proba scrisa 7 iulie 2014             Afisarea rezultatelor (pana la ora 12:00) 7 iulie 2014             Depunerea contestatiilor (orele 12:00 – 16:00) 8 -10 iulie 2014       Rezolvarea contestatiilor 11 iulie 2014           Afisarea rezultatelor finale

Comparatie cu BAC 2013: Ce rezultate au obtinut anul trecut absolventii la evaluarea competentelor digitale In urma cu un an, la aceasta proba au participat 138.563 de candidati. Din totalul celor prezenti, 832 de elevi (0,60%) au fost evaluati „fara calificativ”, 17.113 (12,35%) au obtinut calificativul „incepator”, 38.352 (27,68%) au obtinut calificativul „mediu”, 36.659 (26,46%) au obtinut calificativul „avansat”, iar 41.078 (29,65%) calificativul „experimentat”. Alti 9.601 de elevi si-au echivalat competentele digitale, in baza certificatului ECDL (Start si Complet). 4.520 (2,70%) de candidati nu s-au prezentat, iar 9 au fost eliminati pentru tentative de frauda.

Comparatie cu BAC 2012 In sesiunea iunie-iulie a Bacalaureatului de acum doi ani, 8 elevi au fost dati afara din examenul de evaluare a competentelor digitale pentru ca au incercat sa copieze. 1,02% din totalul celor inscrisi au promovat „fara calificativ”, adica erau sub nivelul de incepator, iar 29,34% au obtinut calificativul „experimentat”. La aceasta proba, in 2012 s-au inscris 132.782 de candidati, dintre care 2,70% nu s-au prezentat. Din totalul celor inscrisi, 1.361 (1,02%) de elevi au promovat „fara calificativ” (sunt sub nivelul de incepatori, dupa cum declara ministrul de atunci Educatiei, Liviu Pop), 18.684 (14,07%) au obtinut calificativul „incepator”, 36.552 (27,53%) au obtinut calificativul „mediu”,  33.634 (25,33%) au obtinut calificativul „avansat”, iar 38.955 (29,34%) calificativul „experimentat” (Sursa).

Sursa: Hotnews.ro

 

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 – EDU.RO. Acestea sunt primele rezultate: „Sunt mai multe note de 10 la matematică decât la limba română”

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 – EDU.RO. Primele rezultate la Evaluare Naţională 2014, comunicate pentru Gândul de mai mulţi inspectori din ţară, arată o situaţie mai bună a notelor de 10 la matematică decât la limba şi literatura română. Gândul vă prezintă în timp real toate notele obţinute de elevi în Bucureşti şi în fiecare judeţ. REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 – EDU.RO Au început să apară primele rezultate la EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Emoţii mari pentru cei aproximativ 167.000 de elevi de clasa a VIII-a care au susţinut examenul de Evaluare Naţională şi aşteaptă rezultatele. Notele se afişează la şcolile unde au susţinut cele două, respectiv trei probe – în situaţia în care elevii au dat şi examen la limba maternă – vineri, până la ora 16:00. Înainte de începerea perioadei în care elevii fac opţiunile pentru liceu, Edu.ro va publica ierarhia mediilor la nivel judeţean, astfel încât fiecare elev să-şi poată evalua corect şansele de a fi admis la liceul dorit.  REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 – EDU.RO UPDATE 1: În scurt timp Ministerul Educaţiei va da undă verde pentru publicarea rezultatelor la Evaluare Naţională 2014 în toate judeţele. În cursul zilei de ieri, toate inspectoratele judeţene au transmis notele obţinute de elevi la examenul de evaluare. Anul acesta Rezultate Evaluare Naţională sunt mai importante decât anii trecuţi întrucât media notelor obţinute va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, faţă de 50% cum era până anul trecut. Rezultatele la Evaluare Naţională 2014 vor fi publicate vineri, 27 iunie, în acelaşi timp, în toate judeţele, după ce Ministerul Educaţiei va permite acest lucru. La Braşov, rezultatele la Evaluare Naţională 2014 ar putea fi mai bune decât cele de anul trecut, potrivit estimărilor pe rezultatele parţiale din judeţ. Astfel, dacă în 2013, aproximativ 68% dintre elevii din Braşov au obţinut medii peste 5, anul acesta, numărul lor ar putea trece de 70%, potrivit inspectorului general adjunct Victor Vijoli. Potrivit rezultatelor parţiale, în judeţul Braşov, patru elevi au luat nota 10 la română şi câteva zeci, notă maximă la matematică. În judeţul Braşov, aproximativ 3.500 de elevi au susţinut examenul de evaluare naţională anul acesta. La Constanţa, procesul de transmitere a notelor este în plină desfăşurare. “Deocamdată nu ne putem da seama de nivelul de anul acesta. Ştim însă că sunt mult mai multe note de zece la matematică decât la română, materie la care elevii au avut probleme cu ‘scriitorul contemporan’ şi ‘empatia’”, a declarat pentru gândul Cristina Oprea, inspector adjunct. REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 – EDU.RO Oare ce înseamnă „scriitor contemporan”? Profesorii de română şi de matematică contactaţi de gândul spun că subiectele de la Evaluare Naţională 2014 au fost de un nivel mediu şi elevii nu ar fi trebuit să aibă mari probleme. Aceştia sunt de părere că rezultatele la Evaluarea Naţională 2014 vor fi comparabile cu cele de anul trecut, când aproximativ 76% dintre elevi au obţinut medii peste 5 înainte de contestaţii. La limba română probleme ar fi putut pune cea de-a doua compunere, la care elevii trebuiau să imagineze o întâlnire cu un scriitor contemporan, mulţi dintre ei neştiind acest termen. Unii elevi au găsit o rezolvare inedită la această problemă şi au imaginat întâlnirea cu Eminescu sau Creangă în vis. La matematică subiectele au fost mai dificile decât anul trecut, motiv pentru care notele ar putea fi mai mici decât atunci. Toate notele pe judeţe şi lista celor mai bune licee din Bucureşti şi din ţară >>> „Cea de-a doua compunere ar fi putut ridica probleme pentru unii dintre elevi nu au ştiut ce înseamnă scriitor contemporan. Este subiectul care îi poate departaja. Elevii au tratat cu superficialitate subiectul pentru că nu sunt obişnuiţi să creeze, ci să urmeze nişte şabloane. Am avut însă şi surprize plăcute. Au fost şi elevi care au scris despre Mircea Dinescu, Ana Blandiana, Mircea Cărtărescu, J.K. Rowling. Am întâlnit însă şi compuneri în care elevii s-au întâlnit cu Ion Creangă sau Mihai Eminescu şi au rezolvat problema contemporaneităţii plasând acţiunea în vis. Per total, lucrările sunt mediocre, dar există şi lucrări foarte bune”, spune Irina Georgescu, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Naţional Sf. Sava din Bucureşti, despre lucrările de la proba de limba română a Evaluare Naţională 2014. Laurenţiu Dumitrescu, profesor la Colegiul Naţional Ion Creangă din Capitală, apreciază că  subiectele au fost de nivel mediu, echilibrate, fără a pune probleme majore. “Cred că după opt ani de şcoală, elevii ar fi trebuit să ştie ce însemnă un scriitor contemporan şi să aibă cât de cât un fond cultural. Eu cred că rezultatele de anul acestea vor fi comparabile cu cele de anul trecut având în vedere subiectele. Diferenţierea o vor face compunerile pentru că aici se vede totul, dacă stăpâneşte gramatica şi dacă are vocabular”, a spus profesorul. REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 – EDU.RO Subiecte mai grele anul acesta la matematică Profesorii de matematică consultaţi de gândul susţin că subiectele de la matematică de la Evaluarea Naţională au  fost bine formulate. ”Mie mi se par foarte uşoare exerciţiile, nu-i nimic de remarcat acolo. Ultimul subiect este un pic mai dificil, însă nu prea ai puncte prin care să-i diferenţiezi pe elevi”, a spus Dinu Serbănescu, profesor de matematică la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Bucureşti. Victor Nicolae, profesor de matematică la Colegiul Gheorghe Lazăr din Bucureşti, spune că subiectele de anul acesta, date la matematică la Evaluare Naţională 2014, spre deosebire de anul trecut, când au fost mai simple, au fost puţin peste medie. ”Dar au fost conform programei şcolare. Conţin ceea ce un copil de clasa a VIII-a ar trebui să ştie. Eu zic că e foarte bine că nu s-a mai făcut greşeala de anul trecut, când subiectele au fost mai mult decât simple. Problema de geometrie plană s-ar putea să fi pus unele probleme prin demontraţie, dar în rest, orice copil care este un pic peste medie putea să le rezolve pe toate”, a spus profesorul Victor Nicolae. REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 înainte de contestaţii Anul trecut, aproape 76% dintre elevii care au susţinut examenul de Evaluare Naţională  au obţinut medii peste 5, cu aproape 10 puncte procentuale mai mulţi decât în 2012. Cea mai bună performanţă s-a înregistrat în judeţul Brăila, unde aproape 90% dintre elevi au obţinut medii peste 5, la polul opus aflându-se judeţul Olt, unde doar 61% dintre absolvenţii claselor a VIII-a care au susţinut examenul de Evaluare Naţională au obţinut medii peste 5. Ponderea elevilor care au reuşit să obţină o medie peste 5 a scăzut în ultimii ani. Astfel, în 2011 aproape 82% dintre elevi au luat peste 5, în 2010 – 85,97%, în 2009 – 88,90%, în 2008 – 89,93%. Începând de anul acesta, media notelor obţinute la examenul de Evaluare Naţională va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar media claselor V-VIII, 25%. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a luat această decizie anul trecut, motivând că evaluarea la clasă este, în multe cazuri, mai indulgentă decât examenul de Evaluare Naţională, şi astfel s-ar face o departajare mai corectă a elevilor. Mai mult decât atât, pentru anul şcolar 2015-2016, ministrul a anunţat că, pentru a fi admis la liceu, un elev trebuie să obţină minimum 5 la examenul de Evaluare Naţională. REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Când se depun contestaţiile Tocmai pentru că media notelor obţinute la examenul de Evaluare Naţională reprezintă 75% din media de admitere la liceu, vor fi şi elevi care vor vrea să depună contestaţii. O pot face în intervalul 16:00-20:00, vineri, 27 iunie. Vor afla dacă au reuşit să-şi crească media pe 1 iulie, când vor fi publicate rezultatele finale la Evaluare Naţională 2014. Elevii care vor să depună contestaţii trebuie să ştie că modificarea notei se face numai dacă între nota iniţială şi cea rezultată în urma recorectării există o diferenţă, în plus sau în minus, de cel puţin 0,50 de puncte. Cu alte cuvinte, dacă un elev a obţinut iniţial nota 9, iar în urma recorectării primeşte 9,40, rămâne cu nota iniţială. În cazul în care o lucrare a primit iniţial cel puţin 9,50, nota definitivă este nota acordată de comisia de contestaţii, în urma reevaluării, potrivit Metodologiei de Organizare şi Desfăşurare a examenului. În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 2 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o altă comisie. REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 – EDU.RO Cum se calculează media pentru admiterea la liceu Rezultatele la Evaluare Naţională 2014 sunt foarte importante pentru admiterea la liceu în condiţiile în care, de anul acesta, notele obţinute reprezintă 75% din media de intrare la liceu, iar media ciclului V-VIII are o pondere de 25%. Până în 2013, media de admitere la liceu era compusă în proporţii egale din media claselor V-VIII şi media obţinută la examenul de Evaluare Naţională. Calculul mediei de admitere se face astfel: MA= (ABS+3 EN):4 (media de admitere este egală cu media generală de absolvire de la gimnaziu plus de trei ori media generală de la evaluarea naţională, totul împărţit la patru). Unde:  MA = media de admitere;  ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a; EN = media generală obţinută la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a. REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 – EDU.RO Calendarul Admitere Liceu 2014 După publicarea rezultatelor finale la Evaluare Naţională 2014, elevii claselor a VIII-a trebuie să meargă la şcolile pe care le-au absolvit şi să completeze fişele de înscriere pentru repartizarea computerizată în vederea admiterii la liceu. Emoţiile pentru elevii de clasa a VIII-a se vor sfârşi abia pe 16 iulie când vor afla la ce liceu au fost admişi 4 – 8 iulie – Elevii de clasa a VIII-a completează fişele de înscriere alături de  părinţiilor, asistaţi de diriginţi şi se introduc în baza de date computerizată  datele din  fişele de înscriere. 5 – 9 iulie – Are loc verificarea de către părinţi şi candidaţi a fişelor editate de calculator,  se corectează greşelile în baza de date computerizată. 10 iulie – Este ultima zi pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere judeţene şi la cele de la Bucureşti. În acelaşi timp se publică transmite şi lista absolvenţilor care nu participă la repartizarea computerizată. 11 iulie – Are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/al municipiului Bucureşti la Centrul Naţional de Admitere. 12 – 13 iulie – Verificarea şi corectarea bazelor de date de către Comisia Naţională de Admitere şi comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, transmiterea modificărilor la comisia naţională 14 iulie  – Corectarea erorilor şi confirmarea încheierii modificărilor 15 iulie – REPARTIZAREA COMPUTERIZATĂ  în învăţământul liceal  de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2014 – 2015 16 iulie  – Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a listelor cu absolvenţii repartizaţi proveniţi din şcolile respective şi a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal  de stat din judeţ/municipiul Bucureşti 16 iulie – Afişarea de către fiecare unitate de învăţământul liceal  a listei candidaţilor repartizaţi în acea unitate 17 iulie -25 iulie – Depunerea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi Gândul vă oferă în timp real toate informaţiile despre Rezultate Evaluare Naţională 2014, soluţionarea contestaţiilor şi Rezultate finale la Evaluare Naţională 2014, precum şi rezultatele repartizării computerizate pentru admiterea în liceu, care vor fi publicate şi pe Edu.ro.

Sursa: Gandul.info

 

Vaslui. 500 de profesori au dat în judecată şcolile unde îşi desfăşoară activitate

Peste 500 de profesori din 23 de unităţi de învăţământ din judeţul Vaslui au dat în judecată şcolile unde îşi desfăşoară activitatea. Dascălii sunt nemulţumiţi că drepturile băneşti pe care le-au câştigat în instanţă le sunt plătite eşalonat, pe durata a cinci ani. Ei solicită în aceste condiţii să primească dobânzi. Cei peste 500 de profesori au dat în judecată şcolile unde îşi desfăşoară activitatea, deoarece drepturile băneşti pe care le-au câştigat în instanţă sunt plătite pe parcursul a cinci ani, respectiv în perioada 2012-2016. Astfel, profesorii solicită să primească dobânzi la sumele respective, întrucât statul se foloseşte de banii lor. Au fost chemate în judecată atât şcolile, ca unităţi angajatoare, cât şi primarii şi consiliile locale, în calitate de ordonatori de credite. ”Cadrele didactice au câştigat în instanţă acele majorări salariale care ar fi trebuit acordate prin Legea 221/2008 şi Legea 330/2009 privind salarizarea unitară, în unele cazuri fiind vorba de câteva zeci de mii de lei. La aceste sume, dobânzile pentru perioada celor cinci ani, în care statul se foloseşte de banii profesorilor, sunt consistente, ajungând chiar şi la 10.000 de lei de fiecare cadru didactic”, a declarat, joi preşedintele Uniunii Judeţene a Sindicatelor din Învăţământ (UJSI) Vaslui, Constantin Rupa, pentru Mediafax. Constantin Rupa a mai spus că în judeţul Vaslui există deja profesori care au câştigat procesele intentate şcolilor, ei solicitând plata dobânzilor pentru drepturile acordate eşalonat de Guvern până în 2016.

Sursa: Puterea.ro

 

UNIVERSITAR

 

Interviurile „Adevărul” – Reviro. Simona Iernilă, şcolită în Olanda, angajată în România: „Am aplicat şi la joburi din străinătate, dar aici am găsit ce căutam”

Astăzi, la Adevărul Live de la ora 14:00, am discutat despre cum se pot reintegra în societatea românească şi pe piaţa muncii din ţară tinerii care au absolvit o facultate în străinătate şi care vor să se întoarcă acasă. INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul Live Invitatul nostru de astăzi este Simona Iernilă, o tânără absolventă de masterat în Olanda, care s-a întors în România şi s-a angajat la Vodafone cu ajutorul serviciului de recrutare Reviro al Grupului Educativa. Într-un interviu acordat celor de la Reviro, Simona Iernilă povesteşte cum încă din liceu îşi dorea să plece în afară, dar a urmat cursurile Academiei de Stduii Economice din Bucureşti (ASE) mai întâi şi a decis să amâne plecarea pentru masterat. A ales Olanda ca ţară de destinaţie fiindcă programul pe care l-a urmat este în Top 10 Financial Times şi singurul din acest top care este şi accesibil din punct de vedere al costurilor. A studiat Strategie şi Marketingul Inovaţiei şi a continuat cu un internship tot în Olanda, la Phillips. „Nu aveam experienţă de lucru şi am vrut să fac un internship acolo înainte de a absolvi fiind oarecum constrânsă şi de normele legislative ce nu imi permiteau să muncesc în Olanda în afara acestui statut de student pe care îl deţineam la momentul respectiv”, povesteşte Iernilă. Când s-a întors în ţară, la Arad, a lucrat mai întâi în afacerea familiei şi apoi a aplicat la mai multe job-uri atât în ţară cât şi în străinătate. „Am aplicat prin Reviro la Vodafone şi am fost contactată foarte rapid de ei. Am trecut testele după care a urmat o perioadă în care am aşteptat un răspuns ( aproape o lună de zile). Aveam şi alte oferte din Belgia, însă m-am dus în assessment center la Vodafone, unde m-am îndrăgostit de ei, motiv pentru care i-am şi ales în final, în detrimentul altor oferte pe care le aveam la momentul respectiv”, spune ea. Principalele declaraţii din cadrul emisiunii: „Iniţial am vrut să mă întorc în ţară şi am lucrat o perioadă la afacerea familiei. Ulterior, am început să aplic la joburi şi singura opţiune şi singura oferă la care am aplicat în România a fost una a companiei Vodafone. Am început la sfârşitul lui martie în cadrul unui program destinat celor care au absolvit relativ recent. Practic, timp de şase luni eşti rotit în mai multe departamente, pentru a vedea unde te potriveşti”, a explicat Simona Iernilă. Iernilă a început să lucreze în cadrul departamentului de strategie. „Am lucrat pe o analiză de oportunitate, iar asta mi-a plăcut foarte tare. Acum lucrez pe zona de e-commerce, dar îmi place foarte mult pentru că am multe de învăţat. Industria de telecom este o industrie în care poţi să înveţi foarte multe”, a precizat Iernilă. În momentul în care s-a întors în ţară, fosta studentă credea că nu îşi va găsi un loc de muncă unde să poată aplica ceea ce a învăţat în străinătate. Legat de interviul celor de la Reviro, serviciul de recrutare cu ajutorul căruia şi-a găsit actualul loc de muncă, Simona spune că a decurs foarte natural şi că specialiştii de acolo au încercat să afle ce îşi doreşte ea cu adevărat. Tânăra a făcut un internship la Phillips, pentru a acumula experienţă. „Pentru internship este nevoie doar de o adeverinţă de la facultate. M-am mutat din Rotterdam în sudul Olandei, în Eindhoven”, a explicat tânăra. „Proiectul de acolo a fost provocator, m-au motivat, mi-am demonstrat valoarea, am luat în grijă un proiect care era la început. A trebuit să-l redefinim, apoi să-l implementăm la un nivel mai mare în companie”, a completat Iernilă. „Am avut parte de un manager care era un foarte bun mentor. Dacă prin intermediul cursurilor am început să îmi pun întrebări, prin intermediul internshipului am reuşit să pun în practică toate aceste elemente. În final, am învăţat cum să fiu mai eficientă şi mai orientată spre obiective”, a precizat Simona. În Olanda există două tipuri de facultăţi – cele practice, sunt la un nivel mai scăzut, şi apoi sunt cele teoretice, care se axează în general pe teorie şi cercetare. În România, la Vodafone, m-au întrebat ce am făcut acolo, ce a însemnat intership-ul la Philips, ce provocări am avut. Cred că e foarte important ca tinerii care se întorc în ţară să ştie exact ce vor, doar aşa ştiu să dea asta mai departe. Trebuie să fie siguri pe experienţa lor, pe ce ştiu să facă. Peste cinci ani, poate o să fiu într-o multinaţională, poate o să am o afacere, poate o să fiu aici sau în străinătate, dar sigur vreau să continuu pe acest proces de învăţare şi aştept să văd ce-mi rezervă viitorul. Ştiu că îmi place foarte mult schimbarea, ceea ce înseamnă că sunt dispusă să o iau oricând de la capăt, în orice zi. Am aplicat şi la joburi din străinătate, dar aici am găsit exact ce căutam, adică ceva pe specializarea mea. Nu contează unde aplici ca ţară, ci ca şi companie. Mi se pare că Vodafone nu ar fi diferită în România, Germania sau UK, cred că aş învăţa la fel de multe în oricare din aceste ţări aş fi. Eu asta am făcut, m-am uitat la companie, nu la ţară. Pentru mine e important să mă identific cu valorile acelei companii şi să se muleze pe planurile mele de carieră. Cred că îţi poţi dezvolta cariera mai uşor printr-un plan de trainee. Mă tentează ideea de a-mi face o afacere singură, e o provocare pentru anii următori. Nu mă văd să fac asta acum, pentru că încă sunt în procesul de formare, deşi am învăţat teoretic, vreau să învăţ lucruri specifice, din industrie. În cadrul programului nostru de la Vodafone, e programul Columbus la nivel internaţional şi doi ani aş putea merge în altă ţară, în programul companiei din ţara respectivă, de exemplu Germania. Am avut mulţi colegi români, 6-7, la masteratul din Olanda, era singura din Top 10 pe marketing în Financial Times şi care era şi cea mai accesibilă, 1.800 de euro pe an când am fost eu. Cred că doar doi din colegii mei s-au întors în ţară. Acolo am învăţat cel mai mult, în Olanda, dar baza a fost aici, în România. La Philips, am avut ideea unui incubator de idei, de a creşte rezultatele celor din departamentul din IT, noi le spuneam că creeze o comunitate acolo, însă asta se întâmpla când compania era într-o perioadă de restructurări. Deci a fost greu pentru ei. Managerul poate să te motiveze, nu compania în sine. A fost o perioadă de adaptare aici în România, nu a fost un proces greu, mai aveam prieteni aici. După câteva săptămâni, m-am adaptat foarte bine în companie. În Bucureşti, mai am vreo 2-3 prieteni şcoliţi peste hotare care s-au întors în România, pe joburi de specialişti. Eu am studiat strategie şi inovaţie, aşa că stiam că aveam oportunităţi limitate să găsesc un job exact pe ce mă specializasem. Cineva care ştie piaţa de aici e de mare ajutor, când pleci din ţară nu mai ai contact cu mediul de business, nu ştii multe despre România. Pe termen scurt, mă văd lucrând tot aici, am ce să învăţ şi sper să am parte de cât mai multe oportunităţi în această companie. Reconectarea cu România O mare parte dintre cei care decid să se întoarcă acasă pentru a începe o carieră nu sunt conectaţi la realitatea de business şi sunt slab susţinuţi în a găsi joburile potrivite pentru ei. Grupul EDUCATIVA, care trimite anual tineri la studii în străinătate, a observat această problemă recurentă. Ca soluţie, grupul a creat Reviro, un serviciu de recrutare care îşi propune să le faciliteze tinerilor români cu pregătire internaţională accesul la oportunităţi de carieră la companii din România. „Misiunea Reviro este de a conecta potenţialul tinerilor români cu pregătire internaţională la organizaţii din România care să le pună în valoare abilităţile dobândite la studii în cadrul universităţilor internaţionale”, spune Alexandru Ghiţă, preşedinte EDUCATIVA. El explică modul în care activitatea Reviro completează scopul EDUCATIVA. „Din 2005 trimitem la şcoală în străinătate mii de oameni, prin târgurile de universităţi, prin EDMUNDO, serviciul nostru de consiliere. Însă miza nu a fost doar de a-i trimite în străinătate, ci a fost să-i şi aducem înapoi”, detaliază el. „Reviro reprezintă cineva cu care poţi vorbi, care îţi oferă transparenţa în ceea ce priveşte cultura companiei la care doreşti să aplici, este o sursă de a cunoasţe mai bine piaţa, de a ştii pe ce skills-uri să te focusezi mai mult atunci când mergi la un interviu şi per total este bine să ai cu cine să discuţi despre chestiuni de genul acesta. Toate acestea îţi aduc o valoare adaugată când candidezi”, spune şi Simona Iernilă.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO Dr. Constantin Romanul, prodecanul Facultăţii de Medicină din Oradea, a fost reţinut

Prodecanul Facultăţii de Medicină din Oradea a fost reţinut pentru 24 de ore, de către procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bihor după ce a fost prins luând mită 400 de euro, de la două studente. Dr. Constantin Romanul a fost prins, în flagrant, în timp ce lua mită, 400 de euro, de la două studente. Flagrantul a avut loc la Spitalul din Oradea, după care au urmat percheziţii la locuinţa medicului şi la biroul de la facultate. După finalizarea percheziţiilor medicul a fost dus la audieri la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor. Astfel, după mai bine de două ore de audieri, procurorii au decis să-l reţină pentru 24 de ore, urmând ca în cursul zilei de mâine să fie prezentat în faţa magistraţilor Tribunalului Bihor cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile. „Se pare că este vorba despre infracţiunea de luare de mită. S-ar fi luat 400 de euro de la două studente”, a afirmat av. Răzvan Doseanu, apărătorul doctotului Romanul. Procurorii Parchetului Judeţean Bihor susţin că în schimbul banilor medicul ar fi urmat să le faciliteze promovarea examenelor la disciplinele la care este titular, el fiind în calitate de profesor la Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii Oradea.

Sursa: Adevarul.ro