Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 24.04.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/clasa-pregAtitoare-2013-Scolile-bune-fost-nou-asaltate-parinti-1_5176b457053c7dd83f3c6c30/index.html

CLASA PREGĂTITOARE 2013 Şcolile bune au fost din nou asaltate de părinţi

După prima etapă de înscrieri la clasa pregătitoare, şcolile bune din marile oraşe au fost asaltate din nou de un număr de cereri mult mai mare decât estimările oficiale privind părinţii care locuiesc în zonă. Multe şcoli au cerut ca atare suplimentarea numărului de locuri sau chiar crearea de clase în plus.

Cele mai multe cereri de înscriere în şcoala primară, în prima etapă (2-22 aprilie), au fost depuse în Capitală, peste 14.000, conform datelor centralizate la Ministerul Educaţiei, în condiţiile în care Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti estimase cel mult 12.000 de copii care vor trebui înscrişi anul acesta.

Premierul Victor Ponta a anuntat, marţi, la începutul şedinţei de guvern, că 1.400 – 1.500 de copii bucureşteni au nevoie de săli de clasă în plus. Inspectorul general al Capitalei, Constantin Trăistaru, a explicat că, în total, va fi nevoie de suplimentarea locurilor la 40 de unităţi şcolare, printre care se numără, ca anul trecut, Colegiul German „Goethe“, Liceul „Dante Alighieri“ şi Şcoala 195.

În judeţul Prahova, clasat pe locul trei în ţară, s-au înregistrat chiar dublări faţă de cifrele iniţiale, în special în Ploieşti, la şcolile bune.

„Din 167 de cereri câte au fost depuse la Şcoala <<Sfânta Vineri>>, 141 sunt pentru copiii din circumscripţie, ori noi nu am depistat acest număr, iniţial, la recensământ, ci doar 75 de copii. De asemenea, un caz asemănător este la Şcoala <<Sfântul Vasile>>, unde numărasem 80 de copii în circumscripţie, iar la înscrieri ne-am trezit cu 159 care locuiesc în zonă“, atrage atenţia inspectorul general al judeţului Prahova, Victor Toma.

„Instituţiile statului ar trebui să-şi facă datoria. Eu am dat soluţia anul trecut: protocolul între Ministerul de Interne şi Ministerul Educaţiei care să verifice vizele de flotant. Constat că nu s-a aplicat. O măsură, oricât ar fi de bună nu valorează nimic dacă nu este corect aplicată. Suntem un sat fără câini? Îmi amintesc isteria cu care USL-ul urla împotriva mea, anul trecut. Acum constat că lucrurile care sunt bune sunt întocmai cum le-am lăsat, iar lucrurile proaste sunt invenţii proaspete“, a declarat pentru „Adevărul“ fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.

Înghesuiţi în clase cu 34 de copii

Inspectoratul din Prahova încearcă să rezolve problema suplimentând numărul de locuri. „Vor ajunge să stea şi câte 34 de copii în clasă în situaţia asta. Părinţii, când văd că au ajuns să-şi înghesuie copiii în clasele de la cele mai bune şcoli, îi mută înapoi la circumascripţia reală, se pare. Până nu dau cu capul de pragul de sus, nu văd. Dacă asta au vrut, clase de 34 de elevi, asta vor avea“, a mai spus Toma.

În judeţul Iaşi, clasat pe locul doi în topul judeţelor cu astfel de depăşiri, există cel puţin trei-patru şcoli unde vor trebui suplimentate locurile de la pregătitoare, cum ar fi Şcoala <<Otilia Cazimir>>, une sunt cele mai multe cereri şi se vor crea trei clase în plus.

„Numărul de locuri de circumscripţie pe care l-am calculat s-a dovedit a fi mai mic decât numărul real. Situaţia nu a fost chiar ca anul trecut, când ne-am trezit şi cu părinţi care aveau buletinele reînoite cu trei zile înainte să-şi înscrie copiii. Mă întreb ce se va întâmpla când şcolile nu vor mai face faţă cererii, din considerente de spaţiu”, a spus Gavrilă. Însă inspectorul general atrage atenţia că situaţia a fost semnalată în mai toate judeţele din ţară.

Record de înscrieri la Sibiu

În Suceava, pe locul patru în topul cu cele mai multe cereri depuse în prima etapă, s-au înregistrat şi validat peste 6.100 de cereri, aproape de numărul total estimat de 6.300 de copii care ar trebui înscrişi. Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Suceava a aprobat marţi, la cererea şcolilor, înfiinţarea unui număr suplimentar de 13 clase pregătitoare, dar şi reducerea a patru clase, potrivit Mediafax.

La Sibiu, peste 360 de copii din municipiul Sibiu s-au înscris pentru 250 de locuri în clase pregătitoare cu predare în limba germană, fiind vorba despre un record, iar reprezentanţii ISJ spun că se vor suplimenta locurile, până la 300, dar cel puţin 60 de copii vor fi respinşi, relatează Mediafax.

 http://adevarul.ro/educatie/scoala/elevii-romani-ocupat-locul-ii-lea-concursul-international-limba-latina-1_5176b1e2053c7dd83f3c5f53/index.html

Elevii români au ocupat locul al II-lea la Concursul internaţional de limba latină

Lotul olimpic român de latină, format din şase elevi, a obţinut locul al II-lea pe naţiuni la cea de-a XIV-a ediţie a concursului internaţional de limba latină, Certamen Ovidianum Sulmonense, care a avut loc în perioada 18 – 22 aprilie 2013, în localitatea italiană Sulmona.

Prestigioasa competiţie, destinată liceenilor care studiază limba latină, a reunit 117 concurenţi din 12 ţări europene. ”Elevii români i-au întrecut detaşat pe colegii lor din celelalte state în care această disciplină se studiază în sistemul liceelor clasice (4-5 ore pe săptămână)”, ocupând locul al II-lea, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei.

Componenţa echipei României:

Anca Rujan şi Oana Bujor (ambele eleve la Colegiul Naţional „Gheorghe Vrânceanu” din Bacău, clasa a XII-a, respectiv clasa a XI-a, pregătite de prof. Florentina Neculau), Raluca Antonia Vlaicu (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Vlaicu Vodă” din Curtea de Argeş, prof. Carmina Bănică), Georgiana Nuţu (clasa a XII-a/Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri” din Bacău, prof. Adrian Ifrim), Emma Mihăescu (clasa a XII-a/Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Bucureşti, prof. M. Dună) şi Cristi Georgian Cucu (clasa a XII-a/. „B. P. Hasdeu” din Buzău, prof. Eugenia Hristache).

Rujan Anca a obţinut premiul al II-lea şi un premiu special pentru cea mai bună traducere din concurs.

În cinstea performanţelor realizate de elevii români la ediţiile anterioare, la ceremonia de deschidere a concursului a fost onorată şi o fostă elevă a Colegiului Naţional „Gheorghe Vrânceanu” din Bacău, Olivia Stănoi. Lucrarea sa de excepţie, premiată în urmă cu doi ani, a fost publicată în volumul omagial consacrat ediţiei din 2011 a concursului Certamen Ovidianum Sulmonense, mai spun reprezentanţii ministerului.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/ponta-1400-copii-bucuresti-nevoie-sali-clasa-pregatitoare-1_51768d59053c7dd83f3b9e4b/index.html

Ponta: 1.400 de copii din Bucuresti au nevoie de săli de clasă la pregătitoare

Premierul Victor Ponta a anuntat marţi, la începutul şedinţei de Guvern, că în jur de 1.400 – 1.500 de copii au rămas pe dinafară în Capitală şi au nevoie de săli de clasă în plus, după încheierea primei etape a înscrierilor în clasa pregătitoare şi clasa I.

”Este prima dată când au loc înscrierile fără probleme mari; pe unde mai sunt mici lucruri de rezolvat, logistic, în special în Bucureşti, o să mă văd şi cu primarul general şi împreună să găsim soluţiile pentru cei 1.400-1.500 de copii care au nevoie de săli. Dar, oricum, cred ca este un succes şi (…) vreau să felicit Ministerul Educaţiei”, a declarat premierul Victor Ponta, la începutul şedinţei Executivului de marţi, potrivit HotNews.ro.

Acesta a lăudat ministerul explicând că anul acesta au fost înscrişi mai mulţi copii decât anul trecut, atacând politica fostului ministru Daniel Funeriu.

”Înţeleg că aproape s-a încheiat înscrierea în ciclul primar, 130.000 de copii au fost anul trecut în clasa pregătitoare şi în clasa I, conform gândirilor geniale ale lui Funeriu. Acum avem 163.750 fără scandal, cu opţiunea părintelui, decisivă, referitor la unde merge copilul, la clasa pregătitoare sau la clasa I. Deci, cu mai multă minte decat ministrii de dinainte, marii reformatori, cu mai mult bun-simţ şi cu mai multă atenţie faţă de părinţi, am reuşit să rezolvăm”, a declarat premierul.

Numărul copiilor înscrişi depăşeşte estimările iniţiale

Ministerul Educaţiei a anunţat luni, 22 aprilie, în ultima zi din prima etapă de înscrieri în învăţământul primar, că au fost înscrişi peste 100% din copiii care trebuie să intre obligatoriu, la anul, în clasa pregătitoare, respectiv clasa I (în funcţie de vârstă), depăşind cu 0,8% cifra estimată iniţial de inspectorate.

În următoarele zile, inspectoratele vor face listele cu copiii înscrişi pe locurile de circumscripţie, de drept, iar dacă apar cazuri în plus de părinţi care dovedesc că locuiesc în zona şcolii vor fi create locuri suplimentare la clasele pregătitoare, a explicat pentru „Adevărul“ Constantin Trăistaru, şeful Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB).

De asemenea, se vor face şi liste cu şcolile unde au rămas locuri libere, care vor fi disponibile în cea de-a doua etapă de înscrieri, în perioada 8-17 mai. Listele cu locurile ocupate de fiecare copil după prima etapă de înscrieri vor fi publicate, la şcolile respective, pe 29 aprilie.

La începutul anului, premierul Victor Ponta a anunţat că până pe 31 martie fiecare părinte trebuia să spună unde vrea să-şi trimitp copilul, la şcoală sau la grădiniţă. Însă rezultatele centralizării formularelor competate de aceştia nu au fost făcute publice, mai ales că noua metodologie de anul acesta, apărută ulterior, a păstrat în mare aceleaşi prevederi ca anul trecut.

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/zeci-parinti-reclamat-scolile-refuzat-inscrie-copiii-dizabilitati-clasa-pregatitoare-1_51767a6b053c7dd83f3b2b86/index.html#

Zeci de părinţi au reclamat şcolile care au refuzat să le înscrie copiii cu dizabilităţi în clasa pregătitoare

De la începutul lunii aprilie, când s-a dat startul înscrierilor copiilor în clasa pregătitoare, zeci de părinţi au reclamat la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi mai multe şcoli care le-au refuzat copiii cu dizabilităţi. Ultimul caz este al unei fetiţe de 8 ani, care a fost acceptată luni la un colegiu din Bucureşti, după intervenţia inspectoratului şcolar.

Mădălina Turza, preşedintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD), a declarat pentru adevarul.ro că, de la începutul perioadei de înscrieri în şcoala primară, au avut de soluţionat zeci de cazuri de discriminare a copiilor cu dizabilităţi în acest proces.

Am avut părinţi din Arad, Piatra Neamţ, Buzău, Bucureşti şi alte oraşe din ţară, zeci de cazuri de la începutul lui aprilie, care au venit la noi şi au reclamat refuzul autorităţilor de a-i înscrie pe copiii lor cu dizabilităţi la şcoală. Încă avem în lucru trei-patru astfel de cazuriPe cele mai multe reuşim să le soluţionăm în faza administrativă, adică trimitem noi scrisori instituţiilor şi se rezolvă, însă nu se întâmplă mereu aşa”, explică Turza.

Este şi cazul Alexiei, o fetiţă de opt ani, cu dizabilitate gravă, pe care trei şcoli din Capitală au refuzat să o înscrie la clasa pregătitoare, una invocând că ”politica” şcolii nu permite încadrarea unui astfel de copil, potrivit unui comunicat al ONG-ului remis luni.

Cazul fetei refuzată de trei şcoli din Capitală

”Alexia are opt ani şi trei luni şi este diagnosticată cu tumoare hipotalamică cu metastaze spinale, operată în urmă cu patru ani, fiind încadrată în gradul grav de dizabilitate. În ciuda diagnosticului, şi prin eforturi uriaşe ale părinţilor, în prezent micuţa se află la un nivel de dezvoltare mentală în jurul vârstei de 6 – 7 ani, fiind verbală şi independentă în mare parte a activităţilor sociale”, arată cei de la CEDCD, care au sesizat ieri şi presa, după ce au prezentat cazul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) încă de vineri.

Mama fetiţei a iniţiat demersurile de înscriere a Alexiei în invăţământul primar şi, fiind vorba de un copil cu dizabilităţi, aceasta s-a adresat, conform legii, Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CMBRAE), ”care avea obligaţia de a emite o orientare şcolară a micuţei către şcoala de masă sau către şcoala specială”, au precizat reprezentanţii ONG-ului.

În loc de orientare şcolară, i s-a recomandat să-i găsească copilului o şcoală

Însă, susţine Turza, cei de la CMBRAE ”au evitat să realizeze orientarea, transferând responsabilitatea asupra mamei de a identifica o şcoală «dispusă» să o primească pe micuţa Alexia”. Motivul: după ce în cele mai multe cazuri câştigate de ONG, şcolile au reproşat Centrului că stabiliseră că acei copii cu dizabilităţi pot merge la o şcoală de masă, normală, specialiştii s-au ferit să mai acorde părinţilor hârtia oficială.

În aceste condiţii, mama Alexiei a făcut trei încercări succesive de a-şi înscrie fiica la şcoală, ultima fiind la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Bucureşti, unitate de care aceasta aparţine cu domiciliul, însă în toate cazurile a primit refuzuri categorice.

Caz soluţionat în 30 de minute, prin telefon

”Cazul acesta a fost rezolvat ieri foarte rapid, ca prin minune, în 30 de minute, prin câteva telefoane de la inpsectoratul şcolar. Cei de la Colegiul <<Mihai Eminescu>> au fost sunaţi de conducerea ISMB, iar apoi mama fetiţei a fost chemată chiar de directorul Colegiului pentru a-şi înscrie fetiţa, ceea ce s-a şi întâmplat”, a povestit şefa Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi.

”Nu am crezut vreodată că se poate întâmpla aşa ceva în învăţământul românesc”, a declarat fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, uimit de apariţia unui astfel de caz.

De altfel, conducerea ISMB a anunţat luni, după ce sesizarea Centrului a apărut public, că a demarat o anchetă în acest caz.

„Vom face o analiză privind acest caz. Vom analiza dacă directorul Colegiului Mihail Eminescu a spus că nu poate înscrie copilul pentru că are o problemă de sănătate. Un astfel de răspuns este incorect, înseamnă discriminare, ori în unităţle de învăţământ din Capitală sunt înscrişi în învăţământul de masă 1.000 de copii de dizabilităţi”, a spus şeful ISMB, inspectorul general Constantin Trăistaru, potrivit Mediafax.

 

http://adevarul.ro/locale/slatina/peste3100-copii-olt-s-au-bulucit-inscrie-scoala-1_5176de6d053c7dd83f3d3d29/index.html

Peste 3.100 de copii de la Olt s-au bulucit să se înscrie la şcoală

Prima etapă de înscrieri în clasa I şi clasa pregătitoare s-a încheiat în judeţul Olt cu depăşirea oricăror aşteptări ale autorităţilor în domeniu. Numărul de copii înscrişi de părinţi la şcoală a fost mult mai mare decât cifra anunţată iniţial de reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Olt că este vacantă în acest sens.

Luni – 21 aprilie, a expirat primul termen de înscrieri la clasa I şi clasa pregătitoare pentru învăţământul primar afferent anului şcolar 2013-2014, la aproape trei săptămâni de la startul campaniei. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Olt au anunţat marţi – 22 aprilie, rezultatul de la finele acestei acţiuni de “racolare” a copiilor pe băncile şcolii. Astfel, autorităţile în domeniu au anunţat, iniţial, că se aşteaptă să se înscrie aproximativ 2.750 de copii în clasa I şi clasa pregătitoare.

“Este drept: s-au înscris mult mai mulţi copii decât ne-am aşteptat noi, respectiv 3.136 copii, dar acest lucru nu afectează şi nici nu va afecta actul educativ în anul şcolar 2013-2014. Vor fi suficiente locuri pentru toţi copiii care s-au înscris, dar şi pentru cei care se vor prezenta în cea de-a doua etapă a acestor înscrieri”, a precizat Mirela Paraschiv, purtător de cuvânt al IŞJ Olt.

A doua etapă de înscriere la clasa pregătitoare este programată între 8 şi 17 mai. La această etapă participă doar copiii care nu au fost cuprinşi într-o unitate de învăţământ în prima etapă. Cea de-a doua etapă se va desfăşura în perioada 8-17 mai, iar lista finală va fi publicată pe 24 mai. Părinţii pot suna la linia Tel-Verde 0800816021 pentru orice nelămuriri legate de înscrierea la clasa pregătitoare de anul acesta.

http://adevarul.ro/locale/zalau/peste-2000-copii-inscrisi-etapa-clasa-pregatitoare-clasa-i-vor-afisate-rezultatele-1_51776f21053c7dd83f3ee7f6/index.html

Peste 2.000 de copii înscrişi în prima etapă în clasa pregătitoare şi în clasa I. Când vor fi afişate rezultatele

Luni seara s-a încheiat prima etapă de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare sau, în cazul celor care împlinesc anul acesta 7 ani, în clasa I, fiind ultimul an în care Ministerul Educaţiei spune că mai permite evitarea clasei pregătitoare.

Din datele primite ieri, într-o conferinţă de presă, de la purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar, Marcel Lucaciu, din totalul de 2.299 de copii recenzaţi pentru clasa pregătitoare, s-au înscris în această primă etapă 1.983. La aceştia se adaugă alţi 145 care au fost înscrişi direct în clasa I, după ce Ministerul Educaţiei a făcut anul acesta, prin excepţie, o derogare şi a permis părinţilor care anul trecut nu şi-au înscris copiii în clasa pregătitoare, deşi aveau vârsta necesară, să îi înscrie acum în clasa I. Oficialii de la Bucureşti au precizat, însă, că este ultimul an în care se mai permite această „scurt-circuitare” a clasei pregătitoare. Potrivit purtătorului de cuvânt al ISJ, aceşti copii au fost înscrişi pe locurile disponibile în actualele clase pregătitoare, care vor fi din toamnă clase I.
Părinţii vor afla luni, 29 aprilie, dacă şcolile le-au aprobat cererile de înscriere. Rezultatele înscrierilor vor fi afişate la avizierele şcolilor şi pe site-urile acestora. Cei care nu au prins un loc în şcoala dorită sunt aşteptaţi să se înscrie, acolo unde mai sunt locuri, în etapa a doua, ce va avea loc în perioada 8 – 17 mai.

 

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013042485869/Social/Cererile-de-inscriere-la-clasa-pregatitoare-au-depasit-estimarile-Ministerului-Educatiei.html

Cererile de înscriere la clasa pregătitoare au depășit estimările Ministerului Educației

Estimările Ministerului Educației cu privire la numărul copiilor care se vor înscrie în clasa pregătitoare au fost eronate, cererile de înscriere depășind așteptările autorităților din domeniul educației. Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Educației, până luni, 22 aprilie, ora 20.00, au fost înregistrate 163.743 de cereri de înscriere în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2013-2014. În procente, cererile reprezintă 100,8% din totalul numărului de copii estimat, respectiv 162.429.

Din totalul de 163.743 de solicitări, 130.950 sunt pentru copiii care împlinesc 6 ani înainte de 1 septembrie 2013, iar 32.950 pentru copiii care împlinesc 6 ani începând cu 1 septembrie 2013. 6.585 de cereri au fost completate online, pe formularul disponibil pe site-ul MEN, www.edu.ro, la secțiunea Înscrierea în învățământul primar. Dintre cele 6.585 de formulare, 6.059 au fost validate la secretariatele unităților de învățământ unde părinții au aplicat. Afișarea listei copiilor înscriși în prima etapă se va face în data de 29 aprilie, la sediul fiecărei unități de învățământ, pe site-urile școlilor, acolo unde acestea există, și a inspectoratelor școlare județene/al municipiului București.

Cea de-a doua etapă de înscriere se desfășoară în perioada 8-17 mai și este destinată doar copiilor care nu au fost cuprinși într-o unitate de învățământ, după prima etapă. Lista finală va fi publică în data de 24 mai.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/philippe-gustin-ambasadorul-frantei-romania-are-un-sistem-educativ-extrem-de-performant-1034226.html

Philippe Gustin, ambasadorul Franţei: România are un sistem educativ extrem de performant

Problema este abandonul şcolar, a adăugat ambasadorul francez într-o declaraţie făcută, astăzi, la Târgu Mureş.

Philippe Gustin, a spus că de la 1 ianuarie a sistat acordarea unor sume de bani romilor care aleg să se întoarcă în România optând pentru sprijinirea educaţiei acestora: „Îmi permit un scurt mesaj: România nu este o ţară subdezvoltată în termeni de educaţie. Aveţi un sistem educativ care este extrem de performant, în special pentru crearea elitelor, din păcate aţi pierdut un milion de elevi. În turul meu prin România vizitez aceste şcoli. Am fost profesor şi văd şcoli care permit sprijinirea elevilor”.

Ambasadorul a menţionat că Franţa finanţează, la Câmpia Turzii, un proiect de înfiinţare a unei cantine în apropierea şcolii, el subliniind că este nevoie de „un program integrat” care să limiteze abandonul şcolar.

„Dacă un elev nu poate să mănânce la şcoală, noi propunem înfiinţarea unei cantine în apropierea şcolii, pentru a putea mânca la amiază, iar părinţii au posibilitatea de a alege să-i trimită acolo şi să-i ţină la şcoală. De exemplu, finanţăm un proiect la Câmpia Turzii, o cantină, şi avem bune rezultate în ceea ce priveşte frecventarea şcolii de către elevi. Trebuie pus în practică un program integrat, împreună cu şcoala, cu educaţia părinţilor, cantina, grupuri sanitare, astfel încât ceea ce conduce la abandonul şcolar să fie limitat. Pe acest subiect lucrăm împreună cu doamna Câmpeanu şi colaboratorii ei”, a arătat el.

Ambasadorul Franţei se întâlneşte, în această săptămână, cu reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai mediului economic, cultural şi educativ din judeţele Mureş, Harghita, Bacău, Vrancea, Brăila şi Ialomiţa.

 

 

 

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/bacalaureat-2013-elevii-din-capitala-sustin-maine-simularea-la-proba-de-limba-romana-1034144.html

BACALAUREAT 2013. Elevii din Capitală susțin mâine simularea la proba de limba română

Elevii de clasa a XI-a din Capitală vor susține mâine simularea la proba de limba și literatura română din cadrul examenului de bacalaureat 2013. Ieri, ei au avut simularea pentru proba la alegere cadrul filierei, profilului şi specializării din cadrul examenului de bacalaureat din acest an.

Iar pe 26 aprilie, liceenii au programată simularea la proba de matematică, respectiv istorie din cadrul examenului de bacalaureat 2013, potrivit informațiilor furnizate de către Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB).

Simulările din această perioadă sunt organizate astfel încât să respecte cât mai mult tipicul probelor din cadrul examenului de bacalaureat ce va avea loc în această vară.

Elevii sunt aşezaţi în clase în ordine alfabetică, câte unul în bancă, iar sălile vor avea sisteme de supraveghere video. Subiectele vor cuprinde materia la zi studiată de elevi în clasa a XII-a, dar şi elemente recapitulative, din materia studiată începând cu clasa a IX-a.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/licee-tehnologice-versus-teoretice-la-simularea-de-bac-1034086.html

Licee tehnologice VERSUS teoretice la simularea de BAC

Testările menite să le arate cât de pregătiți sunt pentru a da piept cu examenul maturității nu trezesc nicio emoție în rândul elevilor de la colegiile prost cotate

A doua simulare de Bacalaureat organizată în Bucureşti a debutat, ieri, cu proba opţională, în funcţie de profil.

Elevii au avut de ales între fizică, chimie şi biologie sau geografie, filozofie, logică, economie şi sociologie, dar rigorile examenului au fost aceleaşi pentru toţi. Nu au lipsit camerele de supraveghere video, iar subiectele au fost un bun barometru pentru dificultatea Bacalaureatului din vară.

Simulare de mântuială

Pentru unii însă, „repetiţia” pentru examenul maturităţii nu a însemnat decât încă o zi petrecută la şcoală.

„Am dat foaia goală. Nici nu m-a interesat care era enunţul la eseul de română. Am venit, că altfel ne scădea nota la purtare”, spune nonşalant un elev de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”, care a confundat până şi proba la care a dat examen. La fel de superficial a tratat examenul de ieri şi Victor C., unul dintre elevii Colegiului Tehnic „Spiru Haret”. Băiatul este convins totuşi că are o scuză: biologia nu-i foloseşte la admitere.

„Subiectele au fost acceptabile, doar că n-am ştiut noi să le rezolvăm. Biologia e importantă doar pentru doitrei colegi care dau la Medicină, restul învăţăm înainte de Bac”, explică Victor, care visează să intre la Universitatea Tehnică de Construcţii din Bucureşti.

Altfel s-a văzut simularea prin ochii colegului său, Cătălin Bulzan, de la Colegiul “I.L. Caragiale”. Adolescentul, care se pregăteşte să devină medic generalist, spune că examenul a fost un melanj între cele mai grele cerinţe apărute în variantele de subiecte. „N-a fost tocmai uşor. Se putea lua lejer o notă de şase, dar mai greu de la opt în sus. Au fost multe calcule cu şi mai multe zecimale”, detaliază Cătălin, perfecţionist de fel.

Următoarele probe vor avea loc în 24 aprilie, la limba şi literatura română, respectiv în 26 aprilie, la matematică sau istorie.

 

http://science.hotnews.ro/stiri-tehnologie-14676407-sunt-elev-european-invat-cum-devin-consumator-responsabil.htm

Sunt elev european si invat cum sa devin un consumator responsabil

Bine ati venit pe portalul Consumer Classroom, noua comunitate online a profesorilor care predau lectii de educatie a consumatorilor! O biblioteca extinsa de resurse educationale din Uniunea Europeana a fost creata pentru a-i ajuta pe profesorii din invatamantul preuniversitar sa creeze si sa distribuie lectii catre elevii lor si sa colaboreze cu alti profesori europeni.
Lansat recent de Comisia Europeana, noul portal www.consumerclassroom.eu a fost realizat de un consortiu de firme format din SIVECO Romania, Adetef Franta, ASTEC Irlanda, FEDER Consumatori Italia si EURONET Belgia.
„Prin acest nou proiect finantat de Comisia Europeana contribuim la indeplinirea unuia dintre pilonii majori ai Agendei Digitale in Europa: cresterea nivelului de informare a consumatorilor europeni si dezvoltarea competentelor digitale in domeniul educatiei consumatorului. Portalul este dezvoltat in acord cu particularitatile actuale ale mediului online si cel educational, punand accent pe publicul tinta cheie: profesori si autoritati din domeniul educational”, a declarat Irina Socol, Presedinte si Director General SIVECO Romania.
Principalul obiectiv al portalului Consumer Classroom este de a stimula si incuraja diseminarea disciplinei de educatie a consumatorilor la nivel scolar, pentru a transforma elevii de azi in viitori consumatori mai bine informati si capabili sa ia decizii de consum responsabile.
„Pentru acest portal am asigurat dezvoltarea de instrumente software bazate pe cele mai noi tehnologii web, pentru a raspunde nevoii crescute de interactiune si colaborare a utilizatorilor din intreaga Uniune Europeana. Prin intermediul unei structuri grafice atractive si usor de utilizat, portalul furnizeaza resurse educationale active, rezultate in urma schimbului permanent de bune practici intre profesori din statele membre UE”, a declarat Stefan Morcov, Vicepresedinte Adjunct SIVECO Romania.
Consumer Classroom furnizeaza profesorilor resursele educationale si instrumentele interactive necesare elevilor cu varste cuprinse intre 12-18 ani care au nevoie de informatii practice in domeniul educatiei consumatorilor. Abordand tematici diverse, precum drepturile consumatorilor, managementul finantelor, practici de consum responsabil sau siguranta si sanatatea consumatorilor, portalul isi propune sa creeze o comunitate online dinamica a profesorilor, facilitand crearea si partajarea de lectii online cu alti profesori din Uniunea Europeana. Lectiile sunt accesate apoi de grupe predefinite de elevi, prin intermediul sectiunii dedicate „Clasa mea”.
Datorita functionalitatilor cu grad ridicat de colaborare si interactivitate, portalul permite dezvoltarea de parteneriate intre scoli din diverse tari ale Uniunii Europene, prin elaborarea de proiecte inter-scolare. In dezvoltarea proiectelor, dar si pentru a fi la curent cu cele mai actuale informatii in domeniul educatiei consumatorilor, profesorii vor putea consulta si colabora cu experti in aceasta arie, prin intermediul unor sectiuni dedicate, de tip blog si forum.
Portalul este disponibil in 21 de limbi oficiale ale Uniunii Europene si ofera utilizatorilor sai, profesori din toata Uniunea Europeana, un spatiu personalizat de conectare si instrumente de acces rapid la o biblioteca de peste 350 de resurse educationale, aflate in permanenta extindere.
Lansarea portalului a prilejuit startul inregistrarii in cadrul unei competitii inter-scolare, care incurajeaza elevii sa isi creeze propriile proiecte educationale pe tema educatiei consumatorilor cu ajutorul instrumentelor disponibile pe portal. Concursul va premia cele mai bune proiecte colaborative dezvoltate de profesori impreuna cu elevii lor, iar cea mai buna echipa va castiga o excursie la Bruxelles.
Mai multe informatii despre portalul Consumer Classroom puteti obtine vizitand www.consumerclassroom.eu, https://www.facebook.com/ConsumerClassroom si http://www.linkedin.com/groups/Consumer-Classroom-4859149.

 

http://www.gandul.info/stiri/simulare-bac-2013-elevii-din-bucuresti-sustin-proba-la-romana-10787890

SIMULARE BAC 2013. Elevii din Bucureşti susţin proba la română

Elevii de clasa a XII -a din Capitală dau miercuri SIMULARE BAC 2013 la proba de limba şi literatura română. Proba va fi susţinută în toate liceele, între orele 11:00 şi 14:00.

Elevii vor fi aşezaţi în clase în ordine alfabetică, câte unul în bancă, iar sălile vor avea sisteme de supraveghere video.

Subiectele vor cuprinde materia la zi studiată de elevi în clasa a XII-a, dar şi elemente recapitulative, din materia studiată începând cu clasa a IX-a. Modele de subiecte au fost afişate pe site-ul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Elevii Din Capitală au susţinut luni SIMULARE BACALAUREAT 2013, la proba la alegere din cadrul filierei, profilului şi specializării.

Acesta este cea de-a doua sesiune de SIMULARE BAC 2013. Elevii din Capitală au mai dat examen în 30 ianuarie şi 1 februarie, când promovabilitatea a fost de 24% la proba de matematică şi 59,09% la cea de limba romană.

Potrivit datelor de la inspectorat, 27 de elevi au obţinut nota maximă la limba română şi opt la matematică. De asemenea, note între 9 şi 9,99 au avut 721 de elevi la limba română şi 118 la matematică.

 

 

 

http://www.gandul.info/stiri/simulare-la-evaluarea-nationala-2013-elevii-din-capitala-dau-proba-la-romana-10787842

SIMULARE LA EVALUAREA NAŢIONALĂ 2013. Elevii din Capitală dau proba la română

Elevii din clasele a VIII-a de la şcolile din Capitală susţin miercuri SIMULAREA LA EVALAUREA NAŢIONALĂ 2013 la proba limba şi literatura română. Inspectoratul Şcolar din Bucureşti organizează, astfel, cea de-a a doua SIMULARE LA EVALUAREA NAŢIONALĂ 2013 pentru proba de limba română. Examenul se va desfăşura în toate unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi particulare din Capitală, iar examenul se va da între orele 11:00 şi 13:00.

Inspectoratul a publicat pe site modele de subiecte pentru SIMULARE LA EVALUAREA NAŢIONALĂ 2013 pentru probele de examen. Elevii au mai susţinut o sesiune de SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2013 în luna ianuarie, când 35% dintre elevii prezenţi au promovat la matematică, iar 85% la limba şi literatura română.

Potrivit datelor centralizate de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, la SIMULAREA EVALUARE NAŢIONALĂ 2013 din ianuarie, 70 de elevi au obţinut nota 10 la proba de limba şi literatură română, iar 21, la cea de matematică. Alţi 1.781 de elevi au luat note cuprinse între 9 şi 9,99 la română, iar 159, la matematică.

http://www.puterea.ro/articol/abilitati_copiii_invata_sa_faca_afaceri

ABILITĂŢI: Copiii învaţă să facă afaceri

Centrul Europe Direct Nord-Est, în parteneriat cu Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, a lansat modulul de evenimente intitulat „Children’s Business School“, care se va desfăşura până în finalul lunii iunie sub egida Reprezentanţei Comisiei Europene la Bucureşti.

„Şcoala de afaceri pentru copii“ se adresează elevilor de clasele I-IV şi îşi propune „să educe copiii în vederea formării de abilităţi şi dezvoltării atitudinilor antreprenoriale, să încurajeze spiritul competiţional şi responsabilitatea acestora în calitatea de viitori antreprenori europeni. Potrivit acesteia, iniţiativa mai vizează „identificarea şi susţinerea ideilor pe care elevii de şcoală primară le au cu privire la o posibilă afacere, care să le permită un trai mai bun atât lor, cât şi comunităţii în care trăiesc“.

http://www.puterea.ro/articol/ambasadorul_frantei_romania_are_un_sistem_educational_extrem_de_performant

Ambasadorul Franţei: „România are un sistem educaţional extrem de performant. Problema este abandonul şcolar”

Ambasadorul Franţei, Philippe Gustin, afirmă că „România are un sistem educativ extrem de performant, în special pentru crearea elitelor”, însă problema o reprezintă abandonul şcolar, motiv pentru care a fost propus Guvernului un proiect alternativ de a sprijini populaţia romă şi a limita fenomenul.

Ambasadorul Franţei în România, Philippe Gustin, a declarat, comentând afirmaţiile ministrului Muncii, Mariana Câmpeanu, potrivit cărora soluţia găsită de Franţa pentru romi – de a le da o sumă de bani pentru a reveni în ţara de origine – nu va rezolva niciodată problema, că această măsură a fost stopată la începutul anului. „Am lucrat cu doamna Câmpeanu şi am încetat de la 1 ianuarie această măsură. Noi am închis această măsură împreună cu doamna Câmpeanu şi Guvernul român şi am propus un proiect alternativ – am fost şi la Mehedinţi şi Craiova – de a sprijini populaţia romă care vrea să revină în România”, a declarat Gustin.

Ambasadorul Franţei a ţinut să transmită şi un mesaj legat de calitatea sistemului educaţional din ţaranoastră. „România nu este o ţarăsubdezvoltată în termeni de educaţie. Aveţi un sistem educativ care este extrem de performant, în special pentru crearea elitelor, din păcate aţi pierdut un milion de elevi. În turul meu prin România vizitez aceste şcoli. Am fost profesor şi văd şcoli care permit sprijinirea elevilor. Problema nu este şcolarizarea copiilor, pentru că sistemul românesc oferă locuri în şcoli. Problema este că elevii pleacă, abandonează şcoala, pleacă de la şcoală. Şi noi am avut asemenea dificultăţi în Franţa, am avut elevi care abandonau şcoala. Aşa că munca pe care o facem în România, cu diferite asociaţii, este de a le oferi sprijin pentru a evita abandonul şcolar”, a mai afirmat Philippe Gustin.

 

 

 

http://www.romanialibera.ro/cultura/carte/o-suta-de-copii-din-capitala-au-citit-impreuna-marti-pentru-accesul-la-lectura-al-celor-de-la-sate-300126.html

O sută de copii din Capitală au citit împreună marţi, pentru accesul la lectură al celor de la sate

O sută de copii din Bucureşti au citit, marţi, de Ziua Internaţională a Cărţii, din volumele preferate, în cadrul campaniei „Cu o carte schimbă o viaţă”, a fundaţiei World Vision Romania, ce îşi propune să strângă 15.000 de volume pentru elevii din mediul rural, potrivit Mediafax.

Cu ocazia Zilei Internaţionale a Cărţii (23 aprilie), fundaţia World Vision România a organizat un eveniment de conştientizare asupra accesului redus la lectură pentru copiii din mediul rural, informează organizaţia.

La eveniment au participat aproximativ 100 de copii din Bucureşti, în vârstă de 6 – 7 ani, precum şi voluntari ai organizaţiei. Aceştia au citit, în linişte, din cărţile preferate, pentru a trage un semnal de alarmă asupra accesului redus la lectură pentru copiii din comunităţile rurale defavorizate.

Acţiunea face parte din campania „Cu o carte schimbă o viaţă”, prin care fundaţia intenţionează să doteze cu cărţi bibliotecile din 53 de comunităţi rurale defavorizate, unde 15.000 de copii nu au acces la cărţile necesare educaţiei lor, întrucât bibliotecile din cadrul şcolilor în care învaţă ei sunt slab dotate, iar lipsa resurselor materiale împiedică familiile să le cumpere măcar cărţile şcolare.

„În condiţiile în care mulţi copii din mediul rural nu au acess la cărţile copilăriei, se creează un dezechilibru între copiii de aceeaşi vârstă, doar pentru că unii trăiesc în mediul rural. Prin campania «Cu o carte schimbă o viaţă» promovăm şanse egale şi acces egal la resurse educaţionale pentru toţi copiii, astfel încât aceştia să poată beneficia de un start bun pentru viitor”, a declarat Oana Şerban, PR & Communication Manager World Vision Romania.

Seria de evenimente organizate de World Vision România în cadrul Săptămânii Cărţii a debutat sâmbătă şi s-a bucurat de suportul actorilor Ada Condeescu şi Diana Dumitrescu şi scriitorilor Adina Rosetti, Marius Chivu şi Cezar Paul-Bădescu. Aceştia au citit copiilor prezenţi la eveniment fragmente din cărţile care le-au marcat copilăria. Actorii Dana Cavaleru şi Richard Bovnoczki au ales să susţină demersul World Vision printr-un moment de de pantomimă, fragment din spectacolul „Contraste”, acesta fiind unul din cele mai aplaudate momente ale zilei. Au mai citit copiilor adunaţi în parc şi Ioana Stancescu, autoarea blogului asa-si-asa.ro, şi Andra Cărbunaru, reprezentant al Librăriei Bastilia.

Demersul World Vision România poate fi susţinut, până în data de 31 mai, atât prin donaţii financiare pe site-ul organizaţiei, în secţiunea dedicată campaniei, cât si prin donaţii de cărţi în librăriile partenere din Bucureşti – Cărtureşti (Verona, Muzeul Ţăranului Român, AFI Palace Cotroceni), Librăria „Mihai Eminescu” din Piaţa Universităţii şi Librăria Bastilia din Piaţa Romană – şi din ţară.

Până în prezent, s-au strâns 6.759 de cărţi, din cele 15.000, cu care organizaţia şi-a propus să completeze bibliotecile a 53 de şcoli din judeţele în carederulează activităţi şi proiecte – Iaşi, Vaslui, Ialomiţa, Vâlcea, Dolj, Cluj şi Constanţa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UNIVERSITAR

http://adevarul.ro/educatie/universitar/universitatea-bucuresti-acuza-ministerul-educatiei-descurajeaza-performanta-cercetare-1_517681e2053c7dd83f3b5d6c/index.html

Universitatea din Bucureşti acuză Ministerul Educaţiei că „descurajează“ performanţa în cercetare

Conducerea Universităţii din Bucureşti a trimis un comunicat, marţi, prin care a criticat decizia Mnisterului Educaţiei de reducere a fondurilor alocate în 2013 proiectelor de cercetare aflate în derulare „fără o evaluare prealabilă“, susţinând că duce la „dezorganizarea activităţilor planificate şi asumate, şi la descurajarea performanţei în cercetare“.

„Apreciem eforturile MEN de a păstra bugetul alocat cercetării pentru anul 2013 la cote comparabile cu acelea ale bugetului pentru cercetare din anul 2012. Cu toate acestea, diminuarea fondurilor pentru anumite proiecte de cercetare aflate în derulare, fără o evaluare prealabilă, duce la dezorganizarea activităţilor planificate şi asumate, şi la descurajarea performanţei în cercetare“, se arată în comunicatul oficial al Universităţii din Bucureşti (UB).

Demisie în bloc la Consiliul Cercetătorilor

Reacţia acestora vine după ce, pe 12 aprilie, membrii Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS) au anunţat că demisionează în bloc din organismul care asistă Ministerul Educaţiei în coordonarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea activităţilor de cercetare ştiinţifică din România, din cauza reducerii masive a finanţării alocare proiectelor de cercetare aflate în desfăşurare din 2011 şi 2012.

„Modificarea termenelor de contractare pentru proiectele depuse şi evaluate în competiţia din 2012 şi reducerea finanţării alocate iniţial pentru aceste proiecte contribuie, de asemenea, la scăderea credibilităţii sistemului de finanţare a cercetării în România“, mai spun reprezentanţii UB.

UB cere menţinerea evaluatorilor străini

Procesul de evaluare a proiectelor de cercetare a înregistrat progrese calitative în ultimii ani (2011-2012), susţin cei de la UB, şi adaugă faptul că „este esenţială alocarea unor fonduri judicioase pentru activităţile de evaluare“. „Considerăm totodată că este foarte importantă utilizarea în continuare a evaluatorilor străini, atât pentru obiectivitatea evaluării, cât şi pentru internaţionalizarea cercetării româneşti“, mai spun aceştia.

„Redistribuirea fondurilor între diversele categorii de cercetare (în principal între cercetarea fundamentală şi cea aplicată) s-a făcut fără o evaluare prealabilă, ignorând criteriile de performanţă şi rezultatele dovedite până în prezent în fiecare domeniu. În aceste condiţii, Universitatea din Bucureşti consideră că îi sunt periclitate misiunea asumată, de instituţie de cercetare avansată şi educaţie, şi perspectivele de dezvoltare ca unul dintre principalii actori în cercetarea românească“, se mai arată în comunicatul universităţii.

http://www.cronicaromana.ro/2013/04/24/daniel-funeriu-andrei-marga-sau-grafomania-conduce-romania/?ref=srctt

Daniel Funeriu: „Andrei Marga sau grafomania conduce România“

Consilierul prezidențial Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, a publicat pe pagina sa de Facebook un comentariu referitor la remarcabila eficiență (în terminologia economiștilor: „maximizarea rezultatelor unei activități în relație cu resursele utilizate“) a scriitorului Andrei Marga.

Astfel, se pare că în perioada 2000-20111, actualul președinte al ICR, și el fost ministru al Educației, a scris aproximativ 3 pagini pe zi, record doborât, probabil, doar de Balzac. Interesant este faptul că, în această perioadă, Andrei Marga a deținut și funcții importante, ceea ce înseamnă că lucrările au fost scrise în timpul liber.

Iată ce scrie Daniel Funeriu pe pagina sa de Facebook:

„Andrei Marga sau grafomania conduce România:

1980-1999: 2125 de pagini (aprox 0.3 pagini/zi)

2000-2011: 9444 de pagini (aprox 3 pagini pe zi) plus ministru, rector și comentator zilnic la Antena 3. Plus caloriferul. Cred că i s-a rupt filmul la un moment dat…

http://www.ubbcluj.ro/cv/CV-AndreiMarga_ro_mai_2011.pdf

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013042485902/Social/Scandalul-reducerii-fondurilor-de-cercetare-ajunge-la-Universitatea-Bucuresti.html

Scandalul reducerii fondurilor de cercetare ajunge la Universitatea București

Universitatea București reacționează dur la reducerea fondurilor de cercetare, care afectează atât calitatea cercetării cât și imaginea instituției. Universitatea Bucureşti își exprimă nemulțumirea față de redistribuirea fondurilor de cercetare susținând cu argumente dezaprobarea față de această măsură luată de Ministerul Educației, considerând că aceasta s-a făcut cu ignorarea criteriilor de performanţă şi rezultatelor dovedite şi că va duce la dezorganizarea activităţilor planificate.
„Apreciem eforturile MEN de a păstra bugetul alocat cercetării pentru anul 2013 la cote comparabile cu acelea ale bugetului pentru cercetare din anul 2012. Cu toate acestea, diminuarea fondurilor pentru anumite proiecte de cercetare aflate în derulare, fără o evaluare prealabilă, duce la dezorganizarea activităţilor planificate şi asumate, şi la descurajarea performanţei în cercetare. Modificarea termenelor de contractare pentru proiectele depuse şi evaluate în competiţia din 2012 şi reducerea finanţării alocate iniţial pentru aceste proiecte contribuie, de asemenea, la scăderea credibilităţii sistemului de finanţare a cercetării în România“, arată un document al Universităţii Bucureşti (UB). Universitatea Bucureşti consideră că „îi sunt periclitate misiunea asumată, de instituţie de cercetare avansată şi educaţie şi perspectivele de dezvoltare ca unul dintre principalii actori în cercetarea românească“, a mai precizat sursa citată. Reprezentanţii UB mai spun că procesul de evaluare a proiectelor de cercetare a înregistrat progrese calitative în ultimii ani 2011 – 2012 şi că doresc ca aceste progrese să fie consolidate în continuare. „În acest sens, este esenţială alocarea unor fonduri judicioase pentru activităţile de evaluare. Considerăm totodată că este foarte importantă utilizarea în continuare a evaluatorilor străini, atât pentru obiectivitatea evaluării, cât şi pentru internaţionalizarea cercetării româneşti“, se mai spune în comunicatul UB.

De redistribuirea fondurilor din cercetare au fost nemulţumiţi şi membri Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS), care au anunţat demisia în bloc.
Tăierea sau plata întârziată a sumelor alocate acestor proiecte face ca unii cercetători să se trezească „șomeri peste noapte“ sau „bulversează întregul plan de implementare“ a unui proiect, a declarat pentru HotNews.ro conducerea demisionara a Consiliului Național al Cercetării Științifice. Numai pe programele Resurse Umane și Idei lansate anul trecut, aproximativ 1.500 de oameni de știință nu vor avea parte de resurse financiare, în urma deciziilor luate recent, au declarat pentru HotNews.ro Mihai Dima (președintele demisionar al CNCS), Radu Marinescu și Alexander Baumgarten (vicepresedinți CNCS).

http://www.evz.ro/detalii/stiri/universitatea-ovidius-ignora-un-ordin-al-ministrului-educatiei-1034313.html

Universitatea „Ovidius” ignoră un Ordin al ministrului Educaţiei

Consiliul de Administraţie al Universităţii „Ovidius”Constanţa a stabilit astăzi că la admiterea 2013 nu se va lua în calcul media anilor de liceu decât eventual, pentru departajarea candidaţilor cu medii egale.

Decizia a fost luată ca urmare a ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial de Ministerul Educaţiei Naţionale, care prevede faptul că universităţile vor putea lua în considerare ,în organizarea sesiunilor de admitere de anul acesta şi notele obţinute de candidaţi în timpul liceului.

„La Universitatea Ovidius, admiterea din acest an se va desfăşura în aceleaşi condiţii ca în 2012. Astfel, admiterea la cele 16 facultăţi se va realiza,în funcţie de specializare,pe baza mediei examenului de bacalaureat,a probelor scrise,orale,vocaţionale,de aptitudini. Notele obţinute în timpul liceului se vor folosi la departajare,în cazul în care ultimii candidaţi vor avea medii egale”, a declarat rectorul universităţii „Ovidius”, prof.univ.dr.Dănuţ Tiberiu Epure.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/lectii-de-afaceri-pe-viu-pentru-studentii-de-la-snspa-1034173.html

Lecţii de afaceri pe viu pentru studenţii de la SNSPA

Sotiris Chatzidakis, vicepreședintele executiv al CEO Clubs International România, și Șerban Radu, coproprietar Cărturești, vor discuta joi, 25 aprilie, despre afaceri cu studenții Facultății de Management din SNSPA. Evenimentul cu tema “Business is an EcoSystem” face parte din seria BizMasters şi va avea loc la Centrului Internațional de Conferințe din strada Emanoil Bacaloglu, nr. 2, București, începând cu ora 14:00.

Cei doi invitaţi vor dezbate împreună cu studenții conceptul de ecosistem al afacerilor, plecând de la experiențele proprii, de la povești de succes și de la exemple din piața românească și din restul lumii.„Mă aştept ca studenţii şi liceenii care vor participa la această întâlnire să plece cu un plus de cunoştinţe extrem de utile pentru dezvoltarea lor profesională”, a declarat Florina Pânzaru, decan la Facultatea de Management, SNSPA.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14674157-raspunsul-membrilor-demisionari-consiliului-national-cercetarii-privire-afirmatiile-ministrului-mihnea-costoiu-nici-unul-din-membrii-demisionari-cncs-nu-este-director-unui-proiect-cercetare-din-care-f.htm

Raspunsul membrilor demisionari ai Consiliului National al Cercetarii cu privire la afirmatiile ministrului Mihnea Costoiu: Nici unul din membrii demisionari ai CNCS nu este director al unui proiect de cercetare din care face parte o singura persoana

„Participarea membrilor Consiliului National al Cercetarii Stiintifice (CNCS) la toate competitiile organizate pana in prezent s-a facut cu respectarea stricta a tuturor regulilor privind conflictele de interese”, au declarat pentru HotNews.ro membrii demisionari ai Consiliului. Acestia i-au raspuns ministrului delegat pentru Cercetare, Mihnea Costoiu, care a afirmat vineri ca 11 dintre membrii demisionari ai CNCS aveau contracte cu echipe de cercetare formate dintr-un singur om. „Declaratiile domniei sale contin mai multe afirmatii false”, a replicat CNCS demisionar, care i-a raspuns ministrului punct cu punct.

Amintim ca membrii Consiliului National al Cercetarii Stiintifice (CNCS) au demisionat in bloc pe 12 aprilie din organismul care asista Ministerul Educatiei in coordonarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea activitatilor de cercetare stiintifica din Romania. Motivul il reprezinta faptul ca nici in prezent nu au fost anuntate si finantate proiectele de cercetare care au castigat competitia din toamna anului trecut (in cadrul programelor Resurse Umane si Idei), intarzierea finantarii pe anul acesta pentru toate proiectele aflate in derulare din cadrul programelor Resurse Umane si Idei, toate acestea in conditiile in care tocmai a fost lansata o noua competitie a proiectelor in cadrul programului Parteneriate, a anuntat CNCS printr-un comunicat de presa.

 

Vineri, 19 aprilie, ministrul delegat pentru Cercetare Mihnea Costoiu a declarat ca 11 dintre cei 17 membri demisionari ai Consiliului National al Cercetarii Stiintifice (CNCS) aveau in finantare contracte cu echipe de cercetare din care facea parte un singur om.
Raspunsul integral al membrilor demisionari ai CNCS la declaratiile lui Mihnea Costoiu
„Raspunsul membrilor demisionari ai Consiliului National al Cercetarii Stiintifice cu privire la afirmatiile recente ale domnului Mihnea Costoiu, ministru delegat pentru cercetare

 

In ultimele zile, domnul ministru Costoiu a facut o serie de declaratii publice referitoare la implicarea unor fosti membri ai Consiliului National al Cercetarii Stiintifice (CNCS) in contracte de cercetare. Intrucat declaratiile domniei sale contin mai multe afirmatii false, in spiritul unei transparente totale si pentru o corecta informare a comunitatii stiintifice, precizam:
1. Participarea membrilor CNCS la toate competitiile organizate pana in prezent s-a facut cu respectarea stricta a tuturor regulilor privind conflictele de interese, stipulate in regulamentul de organizare si functionare a consiliului (vezi O.M.Ed.C.T.S 3794, 3795 si 6422 / 2011). Astfel, membrii CNCS care au participat la o competitie nu au fost implicati in votarea pachetului de informatii, nu au participat la derularea procesului de evaluare, nu au supravegheat, nu au controlat si nici nu au influentat in vreun fel selectia evaluatorilor sau alocarea proiectelor catre evaluatori in cadrul competitiei respective.

 

2. Nici unul dintre cei 17 membri demisionari ai CNCS nu este director al unui proiect de cercetare din care face parte o singura persoana, asa cum a afirmat domnul ministru Costoiu. Dimensiunea medie a echipelor de cercetare conduse de catre fostii membri ai CNCS este de 6 persoane, dintre care larga majoritate sunt doctoranzi, masteranzi si post-doctoranzi.
3. Doar 4 din cei 17 membri demisionari ai CNCS au semnat contracte de finantare pentru proiectele pe care le-au castigat in 2011, fiind membri CNCS. Un al cincilea a castigat un proiect IDEI-PCE, dar fara a fi membru CNCS la momentul atribuirii grantului. In aceeasi competitie, alti doi membri ai Consiliului demisionar au depus proiecte care nu au obtinut finantare.

 

4. Cele 5 proiecte castigate pana la acest moment de catre membrii demisionari ai CNCS reprezinta circa 1% din proiectele finantate, raportat la totalul proiectelor finantate in competitiile coordonate stiintific de catre CNCS. Acesta este semnificativ mai mic decat cel admis la agentii de finantare din Europa de Vest.

5. In cadrul competitiei IDEI-PCE 2012, 5 dintre membri demisionari ai CNCS au participat cu propuneri de proiecte. Dintre acestia, doar 3 au obtinut pozitii cu potential de finantare.
6. In total, in competitiile organizate de CNCS in ultimii ani, din cele 11 aplicatii depuse de membrii demisionari ai CNCS pe durata mandatului, 7 au obtinut finantare, sau sunt potential finantabile. In consecinta, una din trei aplicatii ale membrilor CNCS nu a fost finantata.
Mai multe detalii privind procesul de evaluare, precum si confirmarea informatiilor prezentate in acest comunicat, pot fi obtinute de la Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cecrcetarii Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI, http://uefiscdi.gov.ro), care a supervizat din punct de vedere tehnic evaluarea proiectelor.
Speram ca prin aceste clarificari atentia opiniei publice va putea fi din nou orientata asupra problemei reale cu care ne confruntam: bulversarea sistemului de cercetare romanesc prin impredictibilitate si sub-finantare”.

 

Mihnea Costoiu, Ministrul Cercetarii: Dintre membrii demisionari ai CNCS, 11 aveau contracte cu echipe de cercetare formate dintr-un singur om

 Ministrul delegat pentru Cercetare, Mihnea Costoiu, a declarat vineri, 19 aprilie, ca „din cei 17 membri ai CNCSIS [este vorba despre CNCS, care s-a constituit in 2011 prin reorganizarea CNCSIS – n.red.] 11 au in finantare contracte de acest tip cu asa-zise echipe de cercetare din care face parte un singur om si care este directorul proiectului. (…) Acest lucru nu-l putem accepta si nu-l vom continua. Aceasta demisie de onoare vine ca urmare a faptului ca cerusem universitatilor si institutelor de cercetare propuneri pentru noi consilii. Oricum, CNCSIS urma sa fie schimbat, pentru ca asa ceva nu putea sa fie acceptat si nu va fi acceptat”.

Potrivit ministrului delegat, citat de Agerpres, decizia pe care a luat-o de a incerca sa realoce sumele pentru cercetare nu a facut „decat sa miste un cuib”, „un grup de oameni” care au incercat in acesti ani sa-si „aloce propriilor entitati si sa preia in coordonare un numar foarte mare de proiecte aflate la dispozitia lor”.

Mihnea Costoiu a sustinut ca in niciun guvern PSD, niciun profesor care a fost in vreo comisie care coordona cercetarea nu a avut permisiunea sa depuna proiecte pentru a fi finantate. „Am considerat anormal ca un om care face regulile sa poate sa participe la o competitie si sa primeasca bani pe regulile pe care le-a facut el sau pe evaluarile pe care le face sau decide. Acest lucru a deranjat”, a declarat Mihnea Costoiu la finalul sectiunii Educatie a „Atelierelor Viitorului” organizate de Departamentele Consiliului National al PSD.

 

http://www.hotnews.ro/stiri-politic-14676665-raluca-turcan-cerem-ministrul-educatiei-faca-public-ordinul-prin-care-fost-taiati-banii-cercetare-explice-criteriile-redistribuire-banilor.htm

Raluca Turcan: Cerem ca ministrul educatiei sa faca public ordinul prin care au fost taiati banii de la cercetare si sa explice criteriile de redistribuire a banilor

Vicepresedintele PDL Raluca Turcan ii cere ministrului Educatiei „sa faca public Ordinul prin care au fost taiati banii de la cercetare si sa explice criteriile de redistribuire a banilor”. Intr-un comunicat remis HotNews.ro, Raluca Turcan, secretarul Comisiei pentru invatamant din Camera Deputatilor, solicita ministerului sa revina la prevederile legale precedente prin care evaluatorii proiectelor trebuie sa fie cercetatori straini recunoscuti international, pentru a nu exista suspiciuni de fraudare sau subiectivism in cercetarea la varf.

„Ministrul cercetarii da o dubla lovitura: inlocuieste evaluatorii proiectelor de cercetare internationali cu cei romani si taie cu 50% fondurile destinate cercetarii. Este vorba de sute de cercetatori carora li s-au redirectionat banii din cercetare fara voia lor. Asta inseamna: stoparea unor cercetari, ingroparea muncii celor care au castigat aceste proiecte in urma unor competitii corecte. Intr-o lume academica restransa, inlocuirea cercetatorilor evaluatori internationali cu unii romani va conduce la evaluari in cerc restrans si vor fi suspectati de subiectivism, cumetrie sau aranjamente politice”, sustine Raluca Turcan.

Aceasta i-a raspuns ministrului Cercetarii, Mihnea Costoiu, urmatoarele:

„S-a spus ca:

1.Evaluarea cu experti internationali este inutila si secatuieste bugetul cercetarii
a. In realitate se platesc mai putin de 1% din bugetul competitiilor evaluate. Acest 1% este nu doar justificat, ci si perfect aliniat la standardele de cost internationale. Daca 1% din suma de bani face ca cei 99% sa fie cheltuiti eficient – atunci sustin acest mod de a cheltui banii. Aceasta suma e corecta pentru a nu exista suspiciuni de fraudare.

b. Prin implicarea unor evaluatori straini au fost eliminate conflictele de interese; Romania are comunitati relativ mici de cercetare stiintifice si puternic interconectate.

c. Romania nu este singulara. Tari europene apeleaza la experti internationali pentru ca reprezinta o cale de a afla si comunitatea internationala de proiectele desfasurate de cercetatorii romani.

d. Si evaluatorii romani – trebuie platiti pentru munca lor. Si nu sunt considerati evaluatori de mana a doua. Acuzele referitoare la costurile mari cu expertii straini sunt total nejustificate.

e. Prin masurile luate de minister, prin care se elimina obligativitatea ca din comisiile de evaluare sa faca parte experti straini, se incearca si politizarea cercetarii la varf prin posibilitatea finantarii preferentiale si a lipsei de obiectivitate a evaluatorilor.

2. S-a mai spus ca rezultatele in cercetare sunt direct proportionale cu finantarea. Gresit! Reducerea cu 50% a fondurilor inseamna si proiecte abandonate. Nu-si vor reduce din amploare. Scaderea finantarii sub un anumit prag duce aproape intotdeauna proiectul intr-un colaps ireversibil. Ca o comparatie – daca platesti jumatate de biletul de avion – nu ajungi de doua ori mai greu la destinatie – ci nu ajungi deloc.

3. S-a spus ca redistribuirea bugetelor anuale planificate nu afecteaza proiectul
a. In realitate, dincolo de faptul ca unul dintre partenerii contractuali nu si-a respectat angajamentul contractual, cercetatorii stiu foarte bine ca in acest domeniu lupta este contra-cronometru! Daca nu publici imediat ceea ce ai descoperit, risti ca alt cercetator sa ajunga la aceleasi rezultate si sa publice primul, iar munca depusa de cercetatorul nostru sa fie complet irosita, iar investitia sa fie inutila.

4. S-a spus ca taierile nu afecteaza tinerii deoarece granturile lor au ramas intacte
a. Un numar semnificativ de tineri au castigat proiecte in programul „Idei – Proiecte de Cercetare Exploratorie” – exact de acolo de unde s-au taiat cei mai multi bani.

b. Singurul membru care trebuie sa fie tanar este directorul de proiect – iar „tanar” inseamna „doctor tanar” – raportat la momentul in care si-a obtinut titlul de doctor si nu varsta celui care solicita finantare.

5. S-a afirmat ca ratele de succes sunt invers proportionale cu exigenta procesului de selectie. O afirmatie foarte grava.

a. S-a indus astfel, ideea ca o rata de succes mai mare ar implica un proces de selectie mai putin exigent.

b. Explicatia ratei mare de succes este simpla – prin criteriile foarte dure de eligibilitate s-a facut o preselectie a proiectelor. Astfel, in faza finala de jurizare, au ajuns mai putine proiecte – doar cele care au indeplinit criteriile mentionate mai sus”.

http://www.gandul.info/stiri/universitatea-din-bucuresti-cere-evaluatori-straini-pentru-proiectele-de-cercetare-10786128

Universitatea din Bucureşti cere evaluatori străini pentru proiectele de cercetare

Universitatea din Bucureşti arată că tăierea bugetului pentru proiectele de cercetare făcută săptămâna trecută de Ministerul Educaţiei îi periclitează dezvoltarea proiectelor. Reprezentanţii universităţii cer ca evaluatorii să fie în continuare străini, pentru obiectivitatea evaluării şi pentru internaţionalizarea cercetării.

„Procesul de evaluare a proiectelor de cercetare a înregistrat progrese calitative în ultimii ani (2011-2012) şi dorim ca aceste progrese să fie consolidate în continuare. În acest sens, este esenţială alocarea unor fonduri judicioase pentru activităţile de evaluare. Considerăm, totodată, că este foarte importantă utilizarea în continuare a evaluatorilor străini, atât pentru obiectivitatea evaluării, cât şi pentru internaţionalizarea cercetării româneşti”, se arată într-un comunicat remis gândul.

Universitarii mai spun că redistribuirea fondurilor către alte proiecte s-a făcut fără o evaluare prealabilă a proiectelor aprobate anul trecut şi fără să se ţină seama de rezultatele obţinute până în prezent.

„Apreciem eforturile MEN de a păstra bugetul alocat cercetării pentru anul 2013 la cote comparabile cu acelea ale bugetului pentru cercetare din anul 2012. Cu toate acestea, diminuarea fondurilor pentru anumite proiecte de cercetare aflate în derulare, fără o evaluare prealabilă, duce la dezorganizarea activităţilor planificate şi asumate, şi la descurajarea performanţei în cercetare”, se mai arată în comunicat.

Precizările vin după discuţiile pe care membrii Senatului le-au avut cu miniştrii Remus Pricopie şi Mihnea Costoiu.

http://www.ziare.com/scoala/universitati/ecouri-internationale-ale-taierii-fondurilor-pentru-cercetare-romania-se-va-izola-de-europa-1231786

Ecouri internationale ale taierii fondurilor pentru cercetare: Romania se va izola de Europa

Prof.dr. Oliver Jens Schmitt (Foto), membru al Academiei de Stiinte din Austria, i-a adresat o scrisoare ministrului Mihnea Costoiu in care se arata ingrijorat de decizia de a se renunta la evaluatorii internationali ai proiectelor de cercetare, subliniind faptul ca ei joaca un rol crucial in integrarea mai profunda a Romaniei in structurile europene.


Oliver Jens Schmitt, director al Institutului de Studii Est-Europene de la Universitatea din Viena, este un istoric extrem de apreciat in mediul academic european si est-european.

In scrisoarea adresata ministrului delegat pentru Cercetare Mihnea Costoiu, remisa Ziare.com, prof.dr. Oliver Jens Schmitt precizeaza inca de la inceput ca a avut, in ultimii ani, ocazia de a sprijini activitatea Consiliului National pentru Cercetare Stiintifica (CNCS) din Romania prin evaluarea unui numar considerabil de lucrari si proiecte de cercetare, prilej cu care a fost „profund impresionat de nivelul extrem de ridicat de competenta profesionala” al board-ului CNCS.
Demisia in bloc a CNCS, un semnal de alarma
„CNCS a contribuit in mod esential la profesionalizarea si internationalizarea cercetarii romanesti si intregii activitati stiintifice din Romania, jucand astfel un rol crucial in integrarea tarii in structurile europene.

Am convingerea ca CNCS a pus bazele unui nou capitol in dezvoltarea cercetarii romanesti, aplicand principii si reguli care se regasesc in toate statele care se afla in top.

Cu regret am aflat de recentele evolutii provocate de deciziile guvernului din care faceti parte. Faptul ca board-ul CNCS a demisionat in bloc este, intr-adevar, un semnal de alarma pentru toti cei care respecta calitatea actului de cercetare stiintifica si standardele universitare si care sunt angajati sa le implementeze in activitatea practica de zi cu zi”, se arata in documentul citat.

Prof.dr. Oliver Jens Schmitt mai subliniaza faptul ca „Romania a fost izolata timp de multe decenii de comunitatea stiintifica internationala si doar un respect real aratat regulilor universitare unanim recunoscute ii vor permite sa ocupe locul pe care il merita in comunitatea stiintifica europeana”.
Expertii internationali au un rol crucial
„As dori sa evidentiez in mod particular importanta mentinerii evaluarii cu specialisti internationali al caror rol in evitarea conflictelor de interese este crucial.
Excluderea expertilor straini din procesele de evaluare a proiectelor reprezinta un pas inapoi in mod evident; va pune in pericol calitatea activitatii stiintifice si va izola Romania de Europa si de intreaga comunitate stiintifica internationala”, ii transmite prof.dr. Oliver Jens Schmitt lui Mihnea Costoiu.

In plus, acesta subliniaza faptul ca aceasta decizie „ar putea pune in pericol chiar si utilizarea eficienta a bugetului de stat”.

„Permiteti-mi sa va amintesc ca o asemenea decizie nu gaseste justificari in ratiuni financiare. Cei mai multi experti internationali sunt, cu siguranta, gata sa lucreze gratis pentru a sprijini un proces pe care ei il considera esential pentru dezvoltarea comunitatii stiintifice europene, si implicit pentru integrarea Romaniei in structurile europene”, subliniza academicianul austriac.

La finalul scrisorii sale, prof.dr. Oliver Jens Schmitt ii adreseaza rugamintea ministrului roman al cercetarii sa reconsidere deciziile recente, apreciind ca prin ele Romania risca sa „anihileze progresele impresionante pe care le-a facut intr-un domeniu crucial pentru integrarea ei in Europa”.

„Sunt convins ca cei mai multi dintre colegii mei care au sprijinit in ultimii ani activitatea CNCS sunt gata sa isi continue munca, obiectivul lor fiind ridicarea nivelului cercetarii romanesti si, prin aceasta, imbunatatirea competitivitatii ei si aducerea la un nivel international”, se arata in finalul scrisorii.

Ministerul Educatiei a anuntat recent ca a decis taierea cu procente de pana la 55% a finantarii unor proiecte de cercetare aflate in derulare si lansarea unei noi competii de proiecte la care nu vor mai exista obligatoriu evaluatori internationali, iar directorii nu vor mai mai avea criterii stiintifice riguroase de selectie.

Universitatea Bucuresti ia pozitie fata de taierea fondurilor pentru cercetare

Deciziile guvernului Ponta i-au scandalizat pe cercetorii care isi vad astfel ideile si eforturile depuse de ani de zile duse pe apa sambetei. Ei au iesit in strada sa protesteze, au amenintat cu procese penale si au cerut ajutorul Consiliului Uniunii Europene.