Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 20.06.2014

PREUNIVERSITAR

 

Venituri majorate şi mai puţini ani de muncă pentru profesorii cu gradul I didactic şi cu 25 de ani de vechime

Guvernul va reduce norma de ore pentru profesorii cu grad didactic I şi vechime în muncă de peste 25 de ani, ceea ce ar duce la majorarea veniturilor acestora din ore suplimentare. În plus, oficialii pregătesc şi reducerea vârstei de pensionare pentru aceşti dascăli, potrivit Mediafax. Aceste măsuri au fost discutate deja în Executiv şi există un acord la nivelul Guvernului pentru aplicarea acestora, au precizat, miercuri, sursele guvernamentale citate de Mediafax. Potrivit surselor, norma de ore pentru profesorii cu grad I didactic şi vechime în muncă de peste 25 de ani va fi redusă prin ordonanţă de urgenţă, deja agreată la nivelul Guvernului. „În acelaşi timp, a existat în Guvern o primă discuţie pentru reducerea vârstei de pensionare în cazul profesorilor cu gradul I. Rămâne ca Ministerul Educaţiei şi Ministerul Justiţiei să ajungă la un acord privind procedurile legale de aplicare”, au mai precizat sursele citate de Mediafax. Venituri majorate în sistemul de ordine publică şi siguranţă naţională Guvernul a aprobat miercuri Ordonanţa de Urgenţă prin care militarii, poliţiştii şi ceilalţi angajaţi din instituţiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională vor putea fi plătiţi pentru munca prestată în zilele de weekend şi de sărbători. Astfel, pentru acele zile oamenii legii vor primi 75% din salariul de bază. Măsura a fost adoptată la propunerea viceprim-ministrului pentru securitate naţională, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea. Potrivit Ordonanţei, militarii, poliţiştii şi ceilalţi angajaţi din instituţiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională vor putea fi plătiţi, de la 1 iulie 2014, „pentru munca prestată în zilele de repaus săptămânal şi de sărbătorile legale, cu 75% din salariul de bază, proporţional cu timpul efectiv lucrat în zilele respective, în cazul neacordării de timp liber corespunzător”. Până în prezent, legea prevedea recuperarea muncii prestate în zilele nelucrătoare şi sărbătorile legale doar prin timp liber, însă din cauza numărului mic al angajaţilor acestor instituţii raportat la numărul misiunilor, acordarea de timp liber în aceste condiţii putea afecta funcţionarea normală a sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, susţin oficialii de la Guvern.

Sursa: Adevarul.ro

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Presiune pe elevii de clasa a VIII-a, de luni

Luni, elevii de clasa a VIII-a intră în examenele Evaluării Naţionale, care vor cântări greu anul acesta la admiterea la liceu: 75% din media finală. Noul sistem ar putea schimba ierarhia elevilor, în funcţie de dificultatea subiectelor, susţin dascălii şi experţii. Evaluarea Naţională 2014 începe luni, cu proba la română, prin care vor trece elevii de clasa a VIII-a, primul pas către liceu, însă unul mult mai important decât anul trecut. Acum, media de la aceste teste naţionale va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar 25% vor conta mediile din gimnaziu, faţă de 50%, anul trecut, de altfel singura noutate faţă de Capacitatea din 2013, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei. Schimbarea sistemului de admitere a fost anunţată încă de anul trecut de ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, şi ar putea tria mai clar şi mai corect elevii, spun atât profesorii, cât şi specialiştii în educaţie. „Cred că ponderea de 75% este bine-venită pentru că aşa se va pune un accent mai mare pe relevanţa examenului naţional, cu condiţia ca subiectele să nu fie foarte uşoare, cum s-a întâmplat anul trecut. Probabil că vor fi medii mai mici de admitere la liceu“, spune expertul în educaţie Marian Staş, blogger adevarul.ro. Acesta e de părere că fiecare liceu în parte ar trebui să aibă dreptul de a organiza un examen de admitere propriu. Staş a adăugat că o opţiune în acest an pentru cei care nu vor avea medii mari de admitere la un liceu teoretic este învăţământul profesional de trei ani, care a înregistrat din prima etapă înscrieri-record, mai ales la specializarea mecanică auto. Pericolul subiectelor uşoare Părerea lui este împărtăşită şi de profesorul de matematică Adrian Troie, directorul adjunct al Colegiului Naţional „Sf. Sava“ din Bucureşti, liceu aflat pe primul în topul naţional, unde se intră cu medii foarte mari. Troie atrage şi el atenţia: „Dacă subiectele vor fi foarte uşoare, atunci nu vom mai remarca diferenţa dintre cei mai buni elevi şi cei de nivel mediu, cum a fost cazul la proba de la matematică de anul trecut. Însă la sesiunea specială a Evaluării Naţionale din iunie 2014, subiectele au fost un pic mai grele“, apreciază profesorul de matematică. Expertul în educaţie Alexandra Anton crede însă că rezultatele de anul acesta vor reflecta mai bine adevăratul nivel al copiilor. „Subiectele trebuie să fie de nivel mediu pentru a nu-i demotiva pe elevii de nota 10, dar în acelaşi timp să le permită celor de nota 5 să ia această notă“, spune Anton. Rezultate slabe la simulare La examenele de simulare din martie 2014, s-au înscris aproape 188.000 de elevi şi s-au prezentat la probe aproape 178.000, însă rezultatele au fost foarte slabe, mai proaste decât anul trecut. Aproape 70% din ei nu au reuşit să ia nota 5 la matematică, conform datelor de la Ministerul Educaţiei. Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la română (67% au luat note peste 5), practic mai puţin de jumătate (48,8%) dintre candidaţi au obţinut medii „de trecere“ la acest prim examen de simulare organizat la nivel naţional, potrivit cifrelor furnizate de minister. În ceea ce priveşte organizarea examenului de anul acesta, Camelia Gavrilă, inspector şcolar general din Iaşi, spune că aici a apărut o mică schimbare. „Dacă până acum, examenul s-a ţinut în anumite şcoli desemnate drept sedii de examinare, anul acesta examenul se va susţine la fiecare şcoală în parte. Vor fi camere de supraveghere, câte două în clasă, plus doi supraveghetori şi cadre didactice de altă specializare decât cea cea la care se susţine proba. Elevii se prezintă cu un document de identitate la intrarea în sală, examenul începe la 9.00 dimineaţa, durează două ore, iar elevii pot ieşi din sală cel mai devreme la o oră după începerea testării“, a explicat Gavrilă. Calendar Evaluare Naţională 2014 • 23 iunie – Limba Română • 24 iunie – Limba maternă • 25 iunie – Matematică • 27 iunie – afişarea rezultatelor parţiale • 1 iulie – afişarea rezultatelor finale Regulile examenului • Accesul elevilor în săli este permis cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30. • Candidaţii nu au voie să intre în sală cu materiale ajutătoare, cu mijloace electronice de calcul sau de comunicare, iar frauda şi tentativa de fraudă atrag eliminarea din sală şi acordarea notei 1 pe lucrarea lor. • Elevii se aşază câte unul în bancă, în ordine alfabetică, potrivit listelor afişate la intrarea din săli. • Fiecare elev primeşte o coală de hârtie pe care îşi scrie cu majuscule numele, prenumele tatălui, toate prenumele personale, în ordinea în care sunt trecute în actul de identitate şi completează lizibil celelalte date de pe colţul colii, care va fi lipit după distribuirea subiectelor în săli şi după ce asistenţii din săli au verificat completarea corectă a tuturor datelor cerute. • Din momentul distribuirii subiectelor, niciun elev nu mai poate intra în sală şi niciun elev nu poate părăsi sala (decât dacă predă lucrarea scrisă). • Elevii care nu se află în sală în momentul distribuirii subiectelor pierd dreptul de a mai susţine Evaluarea Naţională în sesiunea respectivă; în cazuri excepţionale, dacă un elev se simte rău şi solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre asistenţi, însă timpul alocat rezolvării subiectelor nu va fi prelungit. • Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru scheme şi desene folosesc numai creion negru; pentru proba de la matematică, elevii pot să utilizeze instrumente de desen. • Dacă doresc să corecteze o greşeală, atunci trebuie să taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală. • În cazul în care unii elevi doresc să-şi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, primesc alte foi, iar colile folosite iniţial se anulează pe loc. • La expirarea celor 120 de minute (două ore) acordate, elevii trebuie să predea lucrările în faza în care se află, neavând voie să depăşească timpul stabilit; trei elevi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări. • În cazul în care un candidat refuză să predea lucrarea scrisă, acest lucru se consemnează într-un proces-verbal, semnat de cei doi asistenţi şi atrage după sine eliminarea candidatului din examen.

Sursa: Adevarul.ro

 

ADMITERE LICEU 2014 Cum se calculează media de intrare la liceu. Calendarul admiterii

Săptămâna aceasta s-a încheiat înscrierea absolvenţilor claselor a VIII-a la Evaluarea Naţională 2014/Capacitate 2014, care începe luni, 23 iunie, cu prima probă, la română. Însă anul acesta rezultatul la acest examen va reprezenta 75% din media de admitere la liceu. Anul 2014 a adus o modificare importantă în ceea ce priveşte metoda de calcul a mediei de admitere. Media de la Evaluarea Naţională are o pondere de 75% din nota de admitere, acest lucru făcând foarte importante rezultatele la examenele din săptămâna 23 – 27 iunie. Calendarul complet al Evaluării Naţionale şi Admiterii la liceu este conform datelor de mai jos: • Evaluarea Naţională: • 16-18 iunie: Înscrierea la Evaluarea Naţională • 23 iunie: Limba şi literatura română – probă scrisă • 24 iunie: Limba şi literatura maternă – probă scrisă • 25 iunie: Matematica – probă scrisă • 27 iunie: Afişarea rezultatelor (până la ora 16) şi depunerea contestaţiilor (orele 16 – 20) • 28 iunie-30 iunie: Rezolvarea contestaţiilor • 1 iulie: Afişarea rezultatelor finale după contestaţii    Prima etapă de de Admitere: • 4 – 8 iulie: completarea fişelor de înscriere. Tot în acest interval, se introduc în baza de date computerizată datele din fişele de înscriere • 5 – 9 iulie: verificarea (de către părinţi şi candidaţi) a fişelor editate de calculator – corectarea greşelilor în baza de date computerizată. • 10 iulie: ultima zi pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere judeţene şi la cele de la Bucureşti. În acelaşi timp se publică transmite şi lista absolvenţilor care NU participă la repartizarea computerizată. • 11 iulie: transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/al municipiului Bucureşti la Centrul Naţional de Admitere • 12 – 13 iulie: Verificarea şi corectarea bazelor de date de către Comisia Naţională de Admitere şi comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, transmiterea modificărilor la comisia naţională • 14 iulie: Corectarea erorilor şi confirmarea încheierii modificărilor • 15 iulie: REPARTIZAREA COMPUTERIZATĂ • 16 iulie: Afişarea rezultatelor repoartizării computerizate, atât în şcoli cât şi în licee. Tot acum se afişează lista cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal • 17 – 25 iulie: Depunerea dosarelor de înscriere la liceele la care candidaţii au fost repartizaţi A doua etapă de Admitere: • 16 iulie: Înscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă • 17-18 iulie: Susţinerea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă ori de limbă maternă • 19 iulie: Afişarea rezultatelor la probele de aptitudini şi la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi rezolvarea eventualelor contestaţii • 16 – 21 iulie: Completarea fişei de opţiuni de către candidaţii care nu au participat la prima repartizare, completarea unei noi fişe de opţiuni de către cei rămaşi nerepartizaţi după prima etapă a admiterii21 iulie: Completarea fişei de opţiuni de către candidaţii care au fost respinşi la liceele/clasele care organizează probe de aptitudini, respectiv cei care au susţinut probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau de limbă maternă • 16 – 22 iulie: Introducerea datelor în calculator, verificarea fişelor listate şi corectarea eventualelor erori • 23 iulie: Transmiterea noilor baze de date la centrule de admitere • 24 iulie: REPARTIZARE COMPUTERIZATĂ şi afişarea rezultatelor celei de-a doua repartizări computerizate    Acest articol a apărut pe admitereliceu.ro.

Sursa: Adevarul.ro

 

VIDEO BACALAUREAT 2014 Lecţia video la informatică

Joi am încheiat seria meditaţiilor pentru Bac 2014 cu lecţia video la informatică, materie pe care o pot alege la proba opţională elevii de la Real. Urmează săptămâna viitoare ultima serie de lecţii de consiliere pentru Bacalaureat din cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”. Ultima lecţie teoretică pentru cei care dau Bacalaureatul anul acesta este la informatică, materie ce poate fi aleasă la proba opţională de la Bac 2014 de cei care au studiat la profilul real. Lecţia a fost pregătită pentru adevarul.ro de profesorul de informatică George Trifan, asistent universitar la Facultatea de Matematică şi Informatică a Universităţii din Bucureşti, cel care a pregătit în ultimii ani elevi olimpici la Informatică. Acesta a ales ca model o variantă a Ministerului Educaţiei dedicată candidaţilor de la filiera teoretică, profilul Real, Mate-Info, inclusiv intensiv, pentru a marca elementele de dificultate din acest examen. ”Această materie este aleasă la proba opţională de profil de cei care au studiat Informatica intensiv în liceu, altfel cei de la profilul Real aleg alte materii mai simple”, a explicat Trifan. Competenţe digitale până vineri În aceste zile, mai exact până vineri, în jur de 120.000 de absolvenţi de clasa a XII-a susţin proba de evaluare a competenţelor digitale (proba D) de la Bac 2014. Dintre aceştia, aproape 120.000 fac parte din promoţia curentă, iar restul din generaţiile anterioare, potrivit Ministerului Educaţiei. Testările încep luni dimineaţă şi, deşi nu se pun note, elevii sunt obligaţi să se prezinte la proba care le va testa competenţele de utilizare a computerului şi a internetului, altfel nu pot merge mai departe la Bacalaureat 2014. În schimb, cei care au certificatul ECDL de utilizare a computerului, examen mai dificil decât cel de la Bac, şi-au putut echivala diploma şi nu vor mai fi nevoiţi să treacă de această testare la liceu. Cei care se pregătesc de această probă pot revedea lecţia video destinată competenţelor digitale de la Bac 2014 din cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”, susţinută tot de profesorul de informatică George Trifan, asistent universitar la Facultatea de Matematică şi Informatică a Universităţii din Bucureşti, cel care a pregătit în ultimii ani elevi olimpici la Informatică. Lecţii de consiliere pentru Bac Începând de luni, 14 aprilie, şi până la sfârşitul lunii iunie, vor fi disponibile pe platforma Bacalaureat 2014, integrată în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro, 40 de lecţii video. Profesori de la licee de top din Bucureşti le vor arăta elevilor cum trebuie rezolvate subiectele de la examen şi ce ar trebui să înveţe. Până acum, în cadrul acestei campanii am prezentat patru lecţii video de consiliere pentru cei care se pregătesc de Bacalaureat, pe lângă lecţiile video destinate probelor de la Română şi Matematică De asemenea, la Adevărul Live vor fi şi lecţii video destinate pregătirii pentru toate probele orale şi pentru proba scrisă la alegere. Meditaţii video pentru Evaluarea Naţională Elevii de clasa a VIII-a vor putea găsi în secţiunea Educaţie de pe adevarul.ro şapte lecţii video, de la sfârşitul lui aprilie şi până la finalul lunii mai. Două dintre acestea vor fi de pregătire teoretică pentru cele două probe (Română şi Matematică) şi cinci de consiliere, de la pregătirea psihică pentru primul examen naţional serios până la completarea corectă a fişei de înscriere la liceu şi alegerea profilului liceului. Consiliere pentru elevi Dintre cele 40 de lecţii de pe adevarul.ro, 10 vizează partea de consiliere şi sunt oferite de specialişti care au lucrat cu liceeni în anii trecuţi şi care i-au ajutat să promoveze cu succes testele naţionale. Consilierii le vor spune elevilor cum să se organizeze ca să înveţe toată materia, cum să facă faţă stresului, cum să comunice cu profesorii şi cu părinţii sau cum să se pregătească psihic şi fizic pentru a face faţă unei lungi perioade de examene. Marele premiu: 1.000 de euro În cadrul acestei campanii, Adevărul a pregătit şi o serie de premii pentru elevi. Pentru a participa, trebuie să accesaţi acest link şi să vă înscrieţi în secţiunea Bacalaureat 2014 pe adevarul.ro cu un eseu motivaţional pe tema “Care este visul tău?”, să strângeţi cât mai multe like-uri şi share-uri şi, astfel, puteţi câştiga premii Biocebral ce vă vor da energie pe toată perioada examenelor, dar mai ales marele premiu în valoare de 1000 Euro! Dorim participanţilor mult succes şi mult spor la învăţat!

Sursa: Adevarul.ro

 

Zilele Şcolii Populare de Artă au fost anulate ca urmare a morţii fulgerătoare a profesorului Aurel Popescu

Concertul din această seară, precum şi manifestările de mâine, care ar fi trebuit să se desfăşoare în cadrul Zilelor Şcolii Populare de Artă din Târgu Jiu au fost anulate ca urmare a morţii fulgerătoare a profesorului canto şi pian Aurel Popescu. Aurel Popescu era numit „sufletul” Orchestrei de Cameră ”Lyra Gorjului”, pentru că se ocupa de organizarea acesteia. Acesta este considerat descoperitorul sopranei Danielei Popescu, elevă a Liceului Dinu Lipati din Bucureşti. „Ne-a părăsit un coleg şi un prietemn foarte bun. Era a patra zi de manifestări, iar evenimentele care nu vor mai avea loc vor fi reluate în data de 26 iunie“, a spus Viorel Gârbaciu, directorul Şcolii Populare de Artă.   Manifestările din ultimele zile au fost anulate   Manifestările dedicate Zilelor Şcolii Populare de Artă ar fi trebuit să se încheie vineri seara printr-un carnaval concurs, dar şi un concert susţinut de trupe locale, iar în încheiere ar fi să aibă loc un foc de artificii.

Sursa: Adevarul.ro

 

FOTO Exerciţiu tactic la Şcoala Rafaila. Elevii instruiţi de pompierii vasluieni

Astăzi, la şcoala din Rafaila, s-a desfăşurat o activitate de informare preventivă derulată de Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „ Podul Înalt” al judeţului Vaslui, împreună cu reprezentanţii organizaţiei nonguvernamentale Word Vision.

La activitatea de informare au participat peste 200 de elevi, cadrele didactice, reprezentanţii autorităţii publice locale  precum şi reprezentanţii organizaţiei Word Vision. Activitatea s-a desfăşurat în trei etape:

În prima parte a instruirii a fost organizat şi desfăşurat un exerciţiu în caz de cutremur, urmat de un incendiu la şcoala Rafaila. Copiii au învăţat modul de comportare în caz de cutremur şi au asistat la stingerea unui incendiu de către pompierii militari.La sala de sport a şcolii s-a desfăşurat  partea a doua a instruirii, ȋn care copiilor le-au fost prezentate modalităţile prin care pot contribui la evitarea declanşarii anumitelor tipuri de riscuri existente  la nivelul judeţului precum şi modul în care se pot proteja în cazul producerii unei situaţii de urgenţă. La finalul prezentării copiii au vizionat filme educative, au avut ocazia să se pozeze alături de personajul de desen animat „ Pompierul Sam” şi au savurat dulciurile şi sucurile asigurate  de către organizaţia Word Vision.

În ultima parte a activităţii de instruire copiii au avut ocazia să se familiarizeze cu activitatea şi viaţa pompierilor militari, acţiunea constând în prezentarea tehnicii de intervenţie şi a accesoriilor din dotare. La început mai sfioşi, copiii s-au mulţumit să asculte sfaturile pompierilor, în ceea ce priveşte activitatea de zi cu zi, ulterior au prins curaj şi au trecut la mânuirea accesoriilor din dotarea autospecialei. Toate informaţiile au fost prezentate copiilor cu vârstre cuprinse între 7 – 14 ani, dat fiind faptul că aceştia pot constitui vectori de diseminare a informaţiei în rândul familiilor: părinţi, bunici, fraţi. De asemenea pentru faptul că odată educaţi şi informaţi de la vârstre fragede, există garanţia că vor avea pe viitor un comportament preventiv şi vor ştii să se comporte în cazul apariţiei unei situaţii de urgenţă.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şcoala de vară la Centrul Judeţean de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale Teleorman

Centrul Judeţean de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale Teleorman lansează în această vară o formă de educaţie alternativă în cadrul proiectului ” Şcoala de vară”. Iniţiativa aduce o altenativă de petrecere a vacanţei pentru tinerii iubitori de frumos. Centrul Judeţean de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale Teleorman, organizează, în cadrul proiectului “Şcoala de Vară”, ateliere de creaţie săptămânale pentru copii. Atelierele se vor organiza în perioada  1 iulie-2 septembrie, Înscrierile se fac începând cu data de 20 iunie până la data de 30 iunie 2014, la sediul Centrului Judeţean de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale Teleorman din Alexandria. Locurile sunt limitate, astfel că numărul maxim va fi acela de 10 cursanţi pentru fiecare atelier. Cursanţii vor lucra sub îndrumarea unui trainer specializat în astfel de activităţi, iar la sfârşitul fiecărui atelier, vor putea pleca acasă cu obiectul realizat. Tematicile propuse sunt variate, de la pictură pe sticlă – decorarea unui vas de sticlă,- la pictură pe ceramică, decorarea unui bol de ceramică sau a unei căni; icoană pe sticlă înrămată; tehnica serveţelului ; decorarea unui suport de pixuri sau a unui cufăr din lemn pentru bijuterii; bijuterii; pictură pe textile; ceas de perete cu mecanism; pictură pe numere în acril; ramă foto şi modelaj, cu lut dinpastă polimerică.

Sursa: Adevarul.ro

 

Inspectorul scolar de Religie din Gorj care a cerut monitorizarea celorlalte culte prin intermediul scolii si-a dat demisia

Stefan Cristian Vatafu, inspectorul scolar de Religie din judetul Gorj care i-a pus pe profesorii de Religie din judet sa adune date despre celelalte culte prin intermediul scolii, si-a dat demisia, a anuntat Ministerul Educatiei intr-un raspuns la solicitarea HotNews.ro. Inspectorul „si-a asumat responsabilitatea pentru publicarea unor materiale pe site-ul institutiei, inaintandu-si demisia cu data de 17 iunie, demisie ce i-a fost aprobata”, informeaza Ministerul Educatiei. • HotNews.ro a scris marti, 3 iunie, despre modul in care Stefan Cristian Vatafu, inspectorul scolar de Religie din Gorj, a publicat pe site-ul Inspectoratului Scolar Judetean Gorj un anunt in care le comunica profesorilor de Religie din judet sa adune date despre situatia cultelor neoprotestante in scoala, sa prezinte numarul familiilor de alta credinta decat cea crestina ortodoxa din scolile in care predau si sa dea informatii despre felul si frecventa activitatilor prozelitiste. • „Eu voi trimite Mitropoliei situatia pe care o voi primi, de aceea va rog sa respectati termenul si rog seriozitate!”, preciza inspectorul in finalul anuntului. Contactat de HotNews.ro, Vatafu a declarat ca a cerut aceste date „pentru o buna colaborare cu celelalte culte” si ca cererea de strangere de informatii „vine de la nivel central”. Detalii aici La solicitarea HotNews.ro, Ministerul Educatiei Nationale a informat ca “in data de 17 iunie a.c., conducerea Inspectoratului Scolar Gorj a informat Ministerul Educatiei Nationale ca domnul Stefan Vatafu, inspector scolar de religie in cadrul ISJ Gorj, si-a asumat responsabilitatea pentru publicarea unor materiale pe site-ul institutiei, inaintandu-si demisia cu data de 17 iunie, demisie ce i-a fost aprobata”. “Totodata, la nivelul ISJ Gorj a fost constituita o comisie care analizeaza modalitatea de postare a documentelor pe site-ul inspectoratului si care va propune o procedura de reglementare clara a acestei activitati”, precizeaza Ministerul Educatiei. Stefan Cristian Vatafu, inspectorul scolar de Religie din Gorj, a publicat la inceputul anului pe site-ul Inspectoratului Scolar Judetean Gorj urmatorul anunt:

„In atentia profesorilor de Religie Va rog ca pana la 15 februarie sa imi trimiteti situatia din unitatile de invatamant unde predati cu urmatoarele: – situatia cultelor neoprotante in scoala, – numarul familiilor eterodoxe din localitatea respectiva si daca acestea dispun de casa de rugaciune, – numele pastorului – felul si frecventa activitatilor prozelitiste (acolo unde ele exista), – implicare preotului paroh in relatia cu scoala si in activitatea de combatere a acestui fenomen. Eu voi trimite Mitropoliei situatia pe care o voi primi, de aceea va rog sa respectati termenul si rog seriozitate!” Conform Legii Cultelor (nr. 489/2006), „este interzisa obligarea persoanelor sa isi mentioneze religia, in orice relatie cu autoritatile publice sau cu persoanele juridice de drept privat” (art. 5, alin. 6) si „este interzisa prelucrarea datelor cu caracter personal legate de convingerile religioase sau de apartenenta la culte, cu exceptia desfasurarii lucrarilor de recensamant national aprobat prin lege sau in situatia in care persoana vizata si-a dat, in mod expres, consimtamantul pentru aceasta” (art. 5, alin.5). Contactat in urma cu doua saptamani de HotNews.ro, Ion Isfan – inspector scolar general in Gorj, a refuzat sa raspunda intrebarilor, spunand: „Nu stiu despre ce este vorba. Vorbiti cu el”. Stefan Cristian Vatafu, inspectorul scolar de Religie din judet, a declarat pe 3 iunie pentru HotNews.ro ca a cerut aceste date „pentru o buna colaborare cu celelalte culte. Eu nu am vrut sa ii dam la o parte sau sa ii discriminam si am vrut sa ii invitam pe toti la toate actiunile de la nivelul judetului. Noi am vrut sa fie o buna colaborare cu toti”. Intrebat cine a cerut colectarea acestor date, Vatafu a declarat: „Chiar si Mitropolia a spus ca vrea o conlucrare, adica sa nu-i dam la o parte. Asta vine de la nivel central. Este o solicitare facuta de mine in colaborare cu Mitropolia, pentru o buna conlucrare. E interpretat acel text in fel si chip”. Detalii aici Biserica Adventista de Ziua a Saptea a acuzat ulterior Biserica Ortodoxa de practici securistice din cauza monitorizarii celorlalte culte prin intermediul scolii. Detalii aici Reactiile au venit si din partea unor oficiali ai Ministerului Educatiei. Romeo Mosoiu, consilierul ministrului Educatiei, a declarat in cadrul unei dezbateri organizate de GDS, ca „acel inspector care a gresit la Gorj trebuie sa plateasca si sa plece”. Si Gabriel Ispas, secretar general adjunct in Ministerul Educatiei, a declarat ca
 „si in Inspectoratele Scolare, ca in tot invatamantul, ca in toate sectoarele de activitate sunt oameni cu mai multa minte, cu mai putina minte, mai habotnici sau oameni care au o viziune a viitorului. Dati-mi voie sa cataloghez neprotocolar un asemenea demers ca fiind un demers de maxima prostie”. Afirmatiile pe aceasta tema au pornit de la o intrebare lansata de Gabriel Liiceanu, in cadrul dezbaterii „Religia in spatiul public si in invatamantul scolar” organizate pe 12 iunie de Grupul pentru Dialog Social.

Sursa: Hotnews.ro

 

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Matematică, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Matematică, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE. Pe 23 iunie se dă startul la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, clasa a VIII-a, cu proba la Limba Română. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 va continua pe 24 iunie cu proba la Limba Maternă, iar pe 25 cu examenul la Matematică. Mai jos, calendarul complet la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, clasa a VIII-a şi MODELE DE SUBIECTE la Matematică. De asemenea şi SUBIECTE şi BAREME la Matematică,clasa a VIII-a, din anii trecuţi. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Matematică, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE. De anul acesta,notele primite la EVALUAREA NAŢIONALĂ vor conta în proporţie de 75% pentru admiterea la liceu. O noutate o reprezintă şi faptul ca pe lângă probele actuale, pe viitor autorităţile vor să introducă şi un examen la o limbă străină, însă o asemenea măsură va putea fi luată începând cu 2016. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Matematică, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE. La simularea din februarie de la EVALUAREA NAŢIONALĂ, la matematică doar 30,4% dintre elevi au luat note peste 5, iar la Limba Română procentul a fost de 66,95%. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Matematică, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat că subiectele nu vor fi mai grele ca anul trecut: “Am avut ani în care examenele au fost concepute ca şi cum ar fi olimpiade naţionale. Un profesor învaţă din primul an de facultate că evaluarea se face la nivelul clasei, şi nu în funcţie de cei mai buni cinci elevi din clasă. Asta se întâmplă. Subiectele de anul trecut au fost corect calibrate, anul acesta vom avea subiecte de acelaşi tip, nu cred că vor fi mai uşoare, nu cred că vor fi mai grele”. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Matematică, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE. Pricopie a anunţat că le-a spus inspectorilor să aibă grijă ca celebrul “protocol” să fie interzis: “Am cerut inspectorilor să verifice respectarea legalităţii, să interzică orice practică de colectare de bani, indiferent de motiv. Nu exista subiectul <>. Organizarea acestor examene se poate face din fondurile alocate de la bugetul statului EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Matematică, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE. De altfel, metodologia pentru EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 stipulează clar la articolul 30 că “protocolul” este interzis:„Se interzice cu desăvârşire colectarea sau favorizarea acţiunii de colectare a unor fonduri materiale sau băneşti de la elevi, de la părinţii acestora sau de la orice persoană care are rude în rândul elevilor, fonduri care au ca destinaţie asigurarea meselor sau a altor beneficii pentru membrii comisiilor din unităţile de învăţământ sau din centrele zonale de evaluare”. CALENDAR EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 – 23 iunie 2014 Limba şi literatura română – probă scrisă – 24 iunie 2014 Limba şi literatura maternă – probă scrisă – 25 iunie 2014 Matematica – probă scrisă – 27 iunie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 16) – 27 iunie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 16 – 20) – 28 iunie-30 iunie 2014 Rezolvarea contestaţiilor – 1 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale după contestaţii CALENDAR ÎNSCRIERE LA LICEU Înscrierile pentru liceu se fac între 4 şi 8 iulie – elevii şi părinţii, asistaţi de diriginţi, vor completa opţiunile pe fişele de înscriere. Între 5 şi 9 iulie elevii şi părinţii vor putea verifica opţiunile pe internet. Repartizarea computerizată va avea loc pe 15 iulie, iar pe 16, rezultatele vor fi afişate la şcolile de unde provin elevii. Între 17 iulie şi 25 iulie 2014 va avea loc depunerea dosarelor de înscriere la liceele la care candidaţii au fost repartizaţi. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Matematică, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE. De asemenea şi SUBIECTE şi BAREME din anii trecuţi.

Sursa: Puterea.ro

 

MODELE DE SUBIECTE. Limba maternă, clasa a VIII-a, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014

MODELE DE SUBIECTE. Limba maternă, clasa a VIII-a, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Pe 23 iunie se dă startul la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, clasa a VIII-a, cu proba la Limba Română. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 va continua pe 24 iunie cu proba la Limba Maternă, iar pe 25 cu examenul la Matematică. Mai jos, calendarul complet la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, clasa a VIII-a şi MODELE DE SUBIECTE la Limba maternă. De asemenea şi SUBIECTE şi BAREME la Limba maternă,clasa a VIII-a, din anii trecuţi. MODELE DE SUBIECTE. Limba maternă, clasa a VIII-a, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. De anul acesta,notele primite la EVALUAREA NAŢIONALĂ vor conta în proporţie de 75% pentru admiterea la liceu. O noutate o reprezintă şi faptul ca pe lângă probele actuale, pe viitor autorităţile vor să introducă şi un examen la o limbă străină, însă o asemenea măsură va putea fi luată începând cu 2016. MODELE DE SUBIECTE. Limba maternă, clasa a VIII-a, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. La simularea din februarie de la EVALUAREA NAŢIONALĂ, la matematică doar 30,4% dintre elevi au luat note peste 5, iar la Limba Română procentul a fost de 66,95%. MODELE DE SUBIECTE. Limba maternă, clasa a VIII-a, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat că subiectele nu vor fi mai grele ca anul trecut: “Am avut ani în care examenele au fost concepute ca şi cum ar fi olimpiade naţionale. Un profesor învaţă din primul an de facultate că evaluarea se face la nivelul clasei, şi nu în funcţie de cei mai buni cinci elevi din clasă. Asta se întâmplă. Subiectele de anul trecut au fost corect calibrate, anul acesta vom avea subiecte de acelaşi tip, nu cred că vor fi mai uşoare, nu cred că vor fi mai grele”. MODELE DE SUBIECTE. Limba maternă, clasa a VIII-a, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Pricopie a anunţat că le-a spus inspectorilor să aibă grijă ca celebrul “protocol” să fie interzis: “Am cerut inspectorilor să verifice respectarea legalităţii, să interzică orice practică de colectare de bani, indiferent de motiv. Nu exista subiectul <>. Organizarea acestor examene se poate face din fondurile alocate de la bugetul statului MODELE DE SUBIECTE. Limba maternă, clasa a VIII-a, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. De altfel, metodologia pentru EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 stipulează clar la articolul 30 că “protocolul” este interzis:„Se interzice cu desăvârşire colectarea sau favorizarea acţiunii de colectare a unor fonduri materiale sau băneşti de la elevi, de la părinţii acestora sau de la orice persoană care are rude în rândul elevilor, fonduri care au ca destinaţie asigurarea meselor sau a altor beneficii pentru membrii comisiilor din unităţile de învăţământ sau din centrele zonale de evaluare”. CALENDAR EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 – 23 iunie 2014 Limba şi literatura română – probă scrisă – 24 iunie 2014 Limba şi literatura maternă – probă scrisă – 25 iunie 2014 Matematica – probă scrisă – 27 iunie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 16) – 27 iunie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 16 – 20) – 28 iunie-30 iunie 2014 Rezolvarea contestaţiilor – 1 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale după contestaţii CALENDAR ÎNSCRIERE LA LICEU Înscrierile pentru liceu se fac între 4 şi 8 iulie – elevii şi părinţii, asistaţi de diriginţi, vor completa opţiunile pe fişele de înscriere. Între 5 şi 9 iulie elevii şi părinţii vor putea verifica opţiunile pe internet. Repartizarea computerizată va avea loc pe 15 iulie, iar pe 16, rezultatele vor fi afişate la şcolile de unde provin elevii. Între 17 iulie şi 25 iulie 2014 va avea loc depunerea dosarelor de înscriere la liceele la care candidaţii au fost repartizaţi. MODELE DE SUBIECTE. Limba maternă, clasa a VIII-a, la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. De asemenea, mai jos SUBIECTE şi BAREME din anii 2013 şi 2011. SUBIECTE şi BAREME din 2010 AICI, şi din 2012 AICI.

Sursa: Puterea.ro

 

Limba română, clasa a VIII-a. MODELE DE SUBIECTE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014

Limba română – clasa a VIII-a – MODELE DE SUBIECTE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Pe 23 iunie se dă startul la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, clasa a VIII-a, cu proba la Limba Română. EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 va continua pe 24 iunie cu proba la Limba Maternă, iar pe 25 cu examenul la Matematică. Mai jos, calendarul complet la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014, clasa a VIII-a şi MODELE DE SUBIECTE la Limba română. De asemenea şi SUBIECTE şi BAREME la Limba română, clasa a VIII-a, din anii trecuţi. Limba română – clasa a VIII-a – MODELE DE SUBIECTE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. De anul acesta,notele primite la EVALUAREA NAŢIONALĂ vor conta în proporţie de 75% pentru admiterea la liceu. O noutate o reprezintă şi faptul ca pe lângă probele actuale, pe viitor autorităţile vor să introducă şi un examen la o limbă străină, însă o asemenea măsură va putea fi luată începând cu 2016. Limba română – clasa a VIII-a – MODELE DE SUBIECTE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. La simularea din februarie de la EVALUAREA NAŢIONALĂ, la matematică doar 30,4% dintre elevi au luat note peste 5, iar la Limba Română procentul a fost de 66,95%. Limba română – clasa a VIII-a – MODELE DE SUBIECTE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat că subiectele nu vor fi mai grele ca anul trecut: “Am avut ani în care examenele au fost concepute ca şi cum ar fi olimpiade naţionale. Un profesor învaţă din primul an de facultate că evaluarea se face la nivelul clasei, şi nu în funcţie de cei mai buni cinci elevi din clasă. Asta se întâmplă. Subiectele de anul trecut au fost corect calibrate, anul acesta vom avea subiecte de acelaşi tip, nu cred că vor fi mai uşoare, nu cred că vor fi mai grele”. Limba română – clasa a VIII-a – MODELE DE SUBIECTE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Pricopie a anunţat că le-a spus inspectorilor să aibă grijă ca celebrul “protocol” să fie interzis: “Am cerut inspectorilor să verifice respectarea legalităţii, să interzică orice practică de colectare de bani, indiferent de motiv. Nu există subiectul <>. Organizarea acestor examene se poate face din fondurile alocate de la bugetul statului Limba română – clasa a VIII-a – MODELE DE SUBIECTE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. De altfel, metodologia pentru EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 stipulează clar la articolul 30 că “protocolul” este interzis:„Se interzice cu desăvârşire colectarea sau favorizarea acţiunii de colectare a unor fonduri materiale sau băneşti de la elevi, de la părinţii acestora sau de la orice persoană care are rude în rândul elevilor, fonduri care au ca destinaţie asigurarea meselor sau a altor beneficii pentru membrii comisiilor din unităţile de învăţământ sau din centrele zonale de evaluare”. CALENDAR EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 – 23 iunie 2014 Limba şi literatura română – probă scrisă – 24 iunie 2014 Limba şi literatura maternă – probă scrisă – 25 iunie 2014 Matematica – probă scrisă – 27 iunie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 16) – 27 iunie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 16 – 20) – 28 iunie-30 iunie 2014 Rezolvarea contestaţiilor – 1 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale după contestaţii CALENDAR ÎNSCRIERE LA LICEU Înscrierile pentru liceu se fac între 4 şi 8 iulie – elevii şi părinţii, asistaţi de diriginţi, vor completa opţiunile pe fişele de înscriere. Între 5 şi 9 iulie elevii şi părinţii vor putea verifica opţiunile pe internet. Repartizarea computerizată va avea loc pe 15 iulie, iar pe 16, rezultatele vor fi afişate la şcolile de unde provin elevii. Între 17 iulie şi 25 iulie 2014 va avea loc depunerea dosarelor de înscriere la liceele la care candidaţii au fost repartizaţi. Limba română – clasa a VIII-a – MODELE DE SUBIECTE la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. De asemenea şi SUBIECTE şi BAREME din anii trecuţi.

Sursa: Puterea.ro

 

România, pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte egalitatea între femei şi bărbaţi – RAPORT

România este pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte egalitatea între bărbaţi şi femei, fiind punctată cu 35,3, în urma Bulgariei, care este punctată cu 37, în timp ce media europeană este de 54 de puncte, potrivit raportului Gender Equality Index, prezentat joi la Bucureşti. Potrivit primului Index al Egalităţii de Gen realizat de Institutul european pentru egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi (EIGE), la nivelul Uniunii se înregistrează un punctaj general de 54 din 100 (unde 1 reprezintă lipsa egalităţii între sexe şi 100 egalitate totală). Dintre cele 27 de state membre cuprinse în raport (anterior aderării Croaţiei), cel mai mare punctaj general a fost obţinut de Suedia (74,3), urmată îndeaproape de Danemarca (cu 73,6), Finlanda (73,4) şi Olanda (69,7). La coada clasamentului se plasează România cu un punctaj de 35,3, Bulgaria (37) şi Grecia (40). Cele mai multe state membre au obţinut între 40 şi puţin peste 50 de puncte. Indexul relevă diferenţele dintre femei şi bărbaţi (în UE şi în fiecare ţară în parte), în mai multe sectoare cheie precum: munca, veniturile, educaţia, puterea de decizie, sănătatea, timpul dedicat activităţilor casnice/neplătite sau violenţa (exercitată asupra lor). Sectorul unde inegalitatea este cea mai mare în Europa este puterea de decizie (cu un punctaj de 38), tradusă faptul că mult mai puţine femei decât bărbaţi au poziţii cheie. Pe următorul loc se situează timpul dedicat activităţilor neplătite şi celor casnice (cu un punctaj de 39). Potrivit experţilor UE, principalul motiv pentru care femeile sunt prezente într-o proporţie mai mică pe piaţa muncii este reprezentat de faptul că ele dedică mai mult timp decât bărbaţii activităţilor casnice. „UE are deja multe realizări în reducerea discriminării de gen. Cu toate acestea, numai 14% din ambasadori, 9% din decanii universitari, 3% din preşedinţii marilor companii şi 2% din miniştri sunt femei. În medie, femeile câştigă cu 2 euro pe oră mai puţin decât bărbaţii”, a spus Virginija Langbakk, directorul Institutului european pentru egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi. România a obţinut cel mai scăzut punctaj la capitolul timp dedicat activităţilor casnice şi neplătite (17,8), puterea de decizie situându-se pe locul următor (24,9). Doar 15 dintre statele membre cuprinse în index au raportat şi date privind violenţa, România nefiind printre ele.

Sursa: Gandul.info

 

UNIVERSITAR

 

ADMITERE FACULTATE 2014 Peste 1.000 de locuri la taxă şi buget la SNSPA

La admiterea la licenţă de anul acesta, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) scoate la concurs peste 1.000 de locuri, dintre care 800 la buget, iar candidaţii de la cursurile cu frecvenţă vor fi selectaţi pe bază de examen scris, fără schimbări faţă de anul trecut. La SNSPA, condiţiile de admitere au rămas aceleaşi ca cele de anul trecut. La ciclul de studii universitare de licenţă, forma de învăţământ cu frecvenţă (IF), admiterea se face pe baza unui examen scris. Pentru a permite candidatului să-şi identifice nivelul de cunoştinţe, astfel încât să-şi poata defini o strategie de pregătire cât mai realistă, în timpul care i-a mai rămas până la examen, cele mai multe dintre facultăţile SNSPA au anunţat din timp lista de posibile subiecte şi întrebări de concurs, astfel încât candidaţii să fie bine pregătiţi pentru admitere”, se arată într-un comunicat de presă de la SNSPA. Numărul de locuri Pentru anul universitar 2014-2015, la admiterea la studii universitare de licenţă, SNSPA scoate la concurs 800 de locuri alocate de la buget şi 280 de locuri la taxă, repartizate astfel: • Facultatea de Administraţie Publică: 175 de locuri la buget şi 25 cu taxă • Facultatea de Comunicare Şi Relaţii Publice: 250 de locuri la buget şi 180 cu taxă • Facultatea de Management: 75 de locuri la buget şi 25 cu taxă • Facultatea de Ştiinţe Politice: 300 de locuri la buget şi 50 cu taxă Facultatea de Administraţie Publică • Înscrierea candidaţilor: 14-19 iulie 2014 • Proba de concurs: 22 iulie 2014 Examenul de admitere constă în susţinerea unei probe scrise (examen tip grilă, 30 de întrebări, o varianta de răspuns corectă) la una dintre urmatoarele discipline, la alegere: Economie, Geografie, Istoria romanilor, Limba romana sau Limba engleza. Media examenului de admitere se calculează astfel: 80% din nota obţinută la proba scrisa + 20% din media obtinută la examenul de bacalaureat. Facultatea de Administraţie Publică a pus la dispoziţia tuturor celor care vor susţine examenul de admitere o listă de întrebari de concurs, pentru fiecare disciplină. Dintre toate aceste întrebări, vor fi alese 30 pentru examenul grilă susţinut de candidaţi pe 22 iulie 2014. Subiectele valabile pentru concursul de admitere sesiunea iulie 2014 pot fi descărcate de aici. Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice • Înscrierea candidaţilor: 14-18 iulie 2014 • Proba de concurs: 20 iulie 2014 Concursul de admitere pentru specializările Comunicare şi relaţii publice şi Publicitate are loc simultan şi constă într-o singură probă scrisă, la alegerea candidatului, dintre următoarele discipline: Limba şi literatura română, Istorie, Psihologie, Economie, Filosofie. În aprecierea lucrării se va ţine seama de nivelul cunoştinţelor, de capacitatea de analiză, de argumentare şi interpretare, de aptitudinile de comunicare scrisă, de expresivitatea redactării, de stil şi de orizontul cultural al referinţelor critice. Propunerile de subiecte la toate disciplinele pot fi vizualizate aici. În ziua concursului de admitere se extrag 3 subiecte dintre cele 60 propuse, pentru fiecare disciplină. Facultatea de Management • Înscrierea candidaţilor: 11-17 iulie 2014 • Proba de concurs: 19 iulie 2014 Concursul de admitere la Facultatea de Management constă într-o probă scrisă alcătuită dintr-un test-grilă, cu întrebări sau probleme dintr-o singură disciplină, la alegerea candidatului, din: Economie, Geografie, Istoria României, Limba Engleză sau Matematică. Media examenului de admitere se calculează astfel: 65% nota obţinută la examenul grilă, 35% media de la bacalaureat. Facultatea de Management propune candidaţilor câte o sută de posibile subiecte pentru proba scrisă la fiecare dintre disciplinele de concurs. Dintre aceste subiecte, în ziua examenului, vor fi trase la sorţi câte 30 de subiecte pentru Economie, Geografie, Istoria României şi Limba Engleză şi 10 pentru Matematică. Propunerile de subiecte pot fi descăcate de aici. Facultatea de Ştiinţe Politice A doua sesiune de pretestare • Înscrieri: 15 mai-8 iulie 2014 (pentru pretestarea din 10 iulie) • Pretestare: 10 iulie 2014 Facultatea de Ştiinţe Politice a început selecţia candidaţilor încă din primăvară. La prima sesiune de pretestare, desfăşurată în luna aprilie 2014, candidaţii au avut ocazia să-şi evalueze cunoştinţele la disciplinele de concurs: Filosofie, Sociologie, Economie, Psihologie, Istorie sau Matematică. Cei care vor să obţină o notă mai mare, precum şi cei care acum s-au decis să susţină examenul de admitere la Facultatea de Ştiinţe Politice, o pot face în cea de-a doua sesiune de pretestare, desfăşurată în luna iulie.

Sursa: Adevarul.ro