Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Revista presei – 20.03.2014

PREUNIVERSITAR

 

VIDEO Mario Demezzo, de la Uniunea Editorilor din România: „De şapte ani, piaţa editurilor de manuale a stagnat“

Astăzi, de la ora 13:00, în studioul Adevărul Live s-a dezbătut situaţia noilor manuale, care vor ajunge pe băncile şcolilor din septembrie 2014 împreună cu varianta lor digitală. Ministerul Educaţiei a lansat, săptămâna trecută, licitaţia pentru acestea, însă editurile vor avea la dispoziţie în jur de şase săptămâni pentru realizarea lor, în loc de şase luni, cât au cerut editorii. În studio au fost prezenţi Mario Demezzo de la Uniunea Editorilor din România, şi Paul Balogh, cofondatorul firmei Read Forward, care a realizat primul manual digital din ţară – „Lecţia Verde”. Mario Demezzo: „În discuţii directe cu ministrul Remus Pricopie, eu i-am spus că avem nevoie de minimum 6 luni de zile pentru a realiza manualele. El ne-a dat o programă, dar nu ne-a dat nişte condiţii tehnice de redactare. Editorii nu au avut după ce să se ghideze.“   Mario Demezzo: „E cazul să se schimbe manualele, sunt vechi. Sunt depăşite fizic şi moral, de trei ani de zile spun că manualele trebuie schimbate. Remus Pricopie vrea să facă acum un heirupism. Ori ministrul nu înţelege diferenţa dintre «ingrediente» şi «reţetă», ori a strecurat reţeta unui editor, unui agent.“   Mario Demezzo: „E nevoie de autori care să scrie manualele. Acest lucru e un pic deosebit – trebuie scris după o programă, să aibă anumite specificaţii tehnice legate de text şi imagine. E nevoie de redactori de manuale. Cel mai recent manual din România s-a făcut în 2007. De şapte ani, piaţa editurilor de manuale a stagnat. Să fii redactor de manual e un lucru foarte specific. Este periculos că se creează un precedent care nu va duce la o reformă a manualelor.“   Paul Balogh: „O problemă mare între guvernare şi toţi ceilalţi este o bătălie lingvistică. Noi vrem şase luni pentru realizarea acestor manuale. Ministerul tace suveran, după care trânteşte nişte acte pe masă şi spune: în şase săptămâni trebuie făcute. Apoi, ce înseamnă în cazul acesta că a început o licitaţie? Au fost nişte consultări publice, s-au schimbat formatele, practic licitaţiile au pornit din iunie. Conform documentelor, licitaţia a început pe 7 martie. Pe 14 martie, apar alte documente antedatate care nu au fost făcute publice în noiembrie, nici pe 7 martie, ci abia pe 14. De ce? De ce ne jucăm de-a termenii, că licitaţia a început de un an?“   Mario Demezzo: „Programa nu e suficientă, ai nevoie de specificaţii tehnice. Structura unui manual îl poate influenţa în mod radical. Le putem face repede, dar de ce? Pe cine să mulţumim? Pe ministru? Scopul e să facem nişte manuale repede, sau să venim în sfârşit cu nişte manuale care să fie utile şi profesorilor, şi elevilor, să fie instrumente de lucru în clasă?“   Mario Demezzo: „Specificaţiile tehnice cu care au venit pe manualele actuale sunt foarte periculoase, pentru că schimbă accentul de la calitate către preţ. Criteriile calitative ale manualului scad, în timp ce criteriul preţ creşte.“   Paul Balogh: „Dacă vii cu un preţ care e mai mare de +17% faţă de cel mai mic preţ, tu nici nu intri în licitaţie, chiar dacă, potrivit formulei, erai cel mai bun şi-l luai. De ce ai condiţie eliminatorie de preţ?“   Mario Demezzo: „Procesul de evaluare al manualelor se desfăşoară astfel: sunt trimise manuale în fiecare şcoală, iar învăţătorii pot merge la bibliotecă să evalueze toate manualele, să aleagă, să facă recomandări, să spună care manual slujeşte mai bine pe plan local. În luna iulie, învăţătorii sunt în vacanţă, şcolile sunt în vacanţă. Cum pui manualele în consultare cu nişte şcoli în vacanţă?“

Paul Balogh, realizatorul primului manual digital din România aprobat de Ministerul Educaţiei, „Lecţia Verde“, a vorbit despre facilităţile unui astfel de manual. „Un manual electronic este un manual fizic transpus în digital, care te ajută să faci lucruri în plus. Ai video-uri, exerciţii, te ajută într-un proces de învăţare care suplimentează învăţarea directă; ele sunt gândite pentru a putea fi folosite de acasă.“   Paul Balogh: „Nu trebuie să mai argumentăm că trebuie să facem manuale digitale. Piaţa e foarte la început, majoritatea profesorilor nu le înţeleg. Miza nu este asta, dar ne pasă: ce vor face copiii noştri? În clasa a doua, copilul meu va învăţa la şcoală tot cu creta pe tablă, când acasă are tabletă?“   Ministerul Educaţiei a lansat săptămâna trecută, cu o întârziere de peste trei luni, calendarul şi documentele pentru licitaţia de manuale noi, care ar trebui să ajungă până pe 15 septembrie pe băncile elevilor din clasa I şi a II-a. Este vorba despre deja celebrele cărţi care vor fi disponibile în paralel în format clasic şi digital pentru Religie, Matematică, Ştiinţele Naturii şi Comunicare. Despre manualele digitale, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a spus că „vor cuprinde atât conţinutul celor tipărite, cât şi exerciţii interactive, jocuri educaţionale, animaţii, filme şi simulări“.

Editorii însă susţin că „e o utopie să credem că le vom realiza în şase săptămâni, că învăţătorii vor evalua manualele în luna iulie, când ei sunt în vacanţă, ca să nu mai vorbim că avem o lună la dispoziţie pentru realizarea tirajului şi distribuirea noilor manuale“, arată Claudiu Istrate, reprezentantul Uniunii Editorilor din România. El mai atrage atenţia că multe edituri renumite s-au retras din cursa manualelor pe parcurs din cauza dificultăţilor birocratice întâmpinate. Este vorba de edituri precum Nemira, Polirom, Rao sau Teora. „Se duce de râpă industria manualelor, gândiţi-vă că în 2006 a fost ultima achiziţie de manuale noi făcută de minister“, a mai spus Istrate.

„Pentru a realiza un manual bun îţi ia în jur de trei luni, iar editurile au la dispoziţie şase săptămâni. Sincer, cred că multe edituri nici măcar nu vor veni la licitaţie“, este de părere Paul Balogh.

Pricopie: Unii editori nu vor să se schimbe nimic, pentru că pierd bani

Întrebat de „Adevărul” dacă noile manuale vor ajunge la timp pe băncile şcolilor, Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, susţine că editorii au avut, de fapt, mai mult de şase luni la dispoziţie având în vedere că programele şcolare au fost anunţate acum un an. „Editorii (unii dintre ei) nu vor să se schimbe nimic, pentru că pierd bani. Programele au fost anunţate acum un an, condiţiile de redactare au fost anunţate în iulie. Prin urmare, au avut la dispoziţie mai mult de şase luni”, a declarat Pricopie. Ministrul Educaţiei a mai declarat miercuri dimineaţa, la o conferinţă de presă, că manualele care au greşeli vor fi refuzate şi cele cu inexactităţi vor fi retrase imediat, iar valabilitatea cărţii şcolare nu va mai fi nelimitată, ci de cel mult patru ani. „Întrucât au apărut unele reacţii ale editurilor privind ordinul care face referire la demararea procedurilor de licitaţie pentru noile manuale din învăţământul primar, doresc să fac câteva precizări: planurile cadru, programa şi specificaţia tehnică au fost aprobate încă din luna octombrie, astfel că discuţiile editurilor, potrivit cărora au la dispoziţie doar şase săptămâni pentru a redacta noile manuale în formă tipărită şi digitală, este incorectă, ele având la dispoziţie un an şi trei-patru luni”, a spus ministrul Remus Pricopie, potrivit Mediafax. „În anumite situaţii excepţionale, valabilitatea manualelor ar putea fi extinsă cu încă doi ani” Pricopie a mai zis că atenţia Ministerului Educaţiei se concentrează asupra elevului. „Sunt foarte multe voci care spun de ce cărţile nu ajung mai repede în şcoli, alţii care spun că timpul este prea scurt. Ideea este că sunt stricate anumite mecanisme care au funcţionat în avantajul editurilor, nu al şcolii. Manualul, dacă are o greşeală, este refuzat, dacă sunt sesizate greşeli şi inexactităţi, manualul este retras imediat. Totodată, manualul nu mai are aprobare nelimitată, ci de cel mult patru ani. Avem cărţi în care în continuare ne învecinăm cu Iugoslavia. Pot spune că, în anumite situaţii excepţionale, valabilitatea manualelor ar putea fi extinsă cu încă doi ani, dar hai să fim serioşi, să fie clar acum, nu voi reveni asupra manualelor. Avem obligaţia să aducem pe masa elevilor manuale proaspete. Cine nu doreşte, să nu participe la licitaţii”, a mai spus ministrul, precizând că domeniul este reglementat prin legi care trebuie respectate. Pricopie a precizat că instituţia responsabilă de aceste manuale este Ministerul Educaţiei, iar acesta stabileşte şi regulile. „Este interesant să existe cât mai multe manuale şi fiecare carte şcolară va fi evaluată separat. Avem un sistem deschis, în care orice editură poate reveni în anumite momente. În cazul în care s-au sesizat inexactităţi, editura poate retrage cartea, dar reveni după ce a corectat. Cine nu este de acord cu aceste specificaţii, să nu se înscrie la licitaţii. Vor fi livrate toate manualele plătite de şcoli, iar CD-urile vor fi puse pe internet, preţul va include producţia şi vânzarea fiecărui manual. Fiecare manual va fi în forme tipărită şi electronică. Trebuie să avem şi controlul preţurilor, poate preţurile vor fi mai mari, dar vor fi preţuri controlate”, a conchis Pricopie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Aproape 4.000 de cărţi lipsă la Biblioteca Pedagogică. Ministrul Pricopie a cerut controale în toate bibliotecile din ţară

În urma unui inventar derulat de corpul de control al Ministerului Educaţiei, s-a constatat că aproape 4.000 de cărţi lipsesc de la Biblioteca Pedagogică dintre care 189 sunt cărţi de patrimoniu, motiv pentru care, de săptămâna viitoare, se vor face controale în toate bibliotecile din ţară, a declarat Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, la o conferinţă de presă, miercuri dimineaţa. „Am fost surprins de protestele făcute de angajaţii de la Biblioteca Pedagogică, atunci când am decis mutarea lor dintr-un spaţiu retrocedat, în care plouă prin acoperiş, este umezeală în subsol, iar jumătate de milion de volume de carte stau în condiţii neadecvate. Am trimis Corpul de control acolo şi am constatat că în Biblioteca Pedagogică sunt cărţi de patrimoniu, 3.989 de cărţi nu au putut fi identificate, dintre care 189 au fost publicate în perioada 1642-1850”, a spus Remus Pricopie, potrivit Mediafax. Ministrul Educaţiei a precizat că la Biblioteca Pedagogică nu a mai fost un inventar „ca la carte” din 1984. „Corpul de control a identificat că, tot acolo, directorul s-a numit singur, iar contabilul şi-a dat un spor de 1.000 de lei. Avem obligaţia să respectăm legea”, a adăugat ministrul. Pricopie a mai spus că cerut sprijinul Corpului de control al primului ministru, care împreună cu echipa Ministerului Educaţiei să verifice dacă cele aproape 4.000 de cărţi de patrimoniu sunt depozitate undeva. În total, la BPN sunt 546.000 de cărţi. „Nu vrem să acuzăm pe nimeni, verificăm dacă cele 3.989 de cărţi de patrimoniu sunt depozitate undeva. Până acum, niciunul dintre angajaţi nu ne-a putut spune dacă ele există. În aceste condiţii, în perioada imediat următoare voi cere inventarierea tuturor obiectelor de patrimoniu din reţeaua Ministerului Educaţiei, şi mă refer nu numai la cărţi, dar şi la tablouri, scrisori”, a declarat Pricopie. Alte nereguli constatate: „directorul s-a numit singur de-a lungul timpului, iar contabilul-şef a decis că merită un spor de 1.000 de lei pe lună”, a mai spus Pricopie. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, declara, în 7 ianuarie, că Biblioteca Pedagogică va continua să funcţioneze, niciun angajat nu va fi concediat şi vor fi plătite salariile. Pricopie preciza că nu se pune problema desfiinţării instituţiei, aceasta urmând să funcţioneze ca „secţie exterioară” a Bibliotecii Centrale Universitare, cu păstrarea atribuţiilor şi a activităţii. Protestele bibliotecarilor Pe 7 ianuarie 2014, aproximativ 20-30 de bibliotecari au protestat la Biblioteca Pedagogică, faţă de ceea ce ei consideră a fi desfiinţarea instituţiei, aceasta urmând să devină secţie a Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”, potrivit unei ordonanţe de urgenţă adoptate la sfârşitul lui 2013. Bibliotecarii care au protestat susţin că Biblioteca Centrală Universitară din Bucureşti nu poate prelua mai mult de 50.000 de volume din cele peste 500.000 câte deţine în prezent Biblioteca Pedagogică Naţională, din cauza spaţiului insuficient, fără a mai ţine seama că ea însăşi are nevoie de un spaţiu de creştere pentru achiziţiile viitoare. Imobilul în care se află biblioteca a fost retrocedat în 2006 Din cauza faptului că imobilul ocupat până de curând de Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu” a fost retrocedat în anul 2006, iar actualii proprietari stabiliţi de instanţă au solicitat suma de 2,7 milioane Euro pentru o eventuală achiziţie a acestui imobil, deşi evaluări independente estimau valoarea clădirii la 1,3 milioane Euro, instituţia se afla în situaţaia de a fi evacuată în orice moment şi de a pierde fondul de carte, respectiv locurile de muncă ale angajaţilor săi, a precizat Ministerul Educaţiei. Între proprietari şi ocupanţii imobilului nu exista un contract de închiriere, Biblioteca Pedagogică fiind, practic, tolerată în respectivul spaţiu. „Din 2006 şi până în 2013, nu s-a întâmplat nimic la bibliotecă, plouă prin acoperiş, jumătate de milion de volum sunt la subsol, unde este umiditate, nu sunt condiţii de conservare a cărţilor. Şi pentru că în acest moment nu avem o clădire pe care să o destinăm în exclusivitate bibliotecii, am hotărât transferul acesteia, ca secţie distinctă, la Biblioteca Centrală Universitară, dar personalul a îngreunat procesul de transfer şi de aceea am trimis Corpul de control acolo”, a conchis Pricopie.

Sursa: Adevarul.ro

 

O nouă proiectare, de 97.000 de lei, pentru modernizarea Şcolilor „Al. Vlahuţă” şi Nr. 3 din Focşani

Firma care a primit prin atribuire directă refacerea proiectării este Global Proiect SRL Focşani, care în urmă cu cinci ani a mai făcut odată studii de fezabilitate. Refacerea studiilor de fezabilitate pentru proiectele de modernizare a şcolilor „Al. Vlahuţă” şi Nr. 3, în cadrul unui program cu fonduri europene, costă Primăria Focşani nu mai puţin de 97.000 de lei. Atât pentru Şoala „Al. Vlahuţă”, cât şi pentru Şcoala Nr. 3 lucrările de proiectare au fost încredinţate firmei Global Proiect SRL Focşani, pentru sumele de 49.000 de lei, respectiv 48.000 de lei. De altfel, în anul 2009 au mai fost discuţii în consiliul local municipal pe aceeaşi problemă, când consilierul local Dănuţ Popoiu a refuzat să voteze pentru aprobarea studiilor de fezabilitate, invocând faptul că aceste studii au mai fost făcute şi plătite aceleeaşi firme Global Proiect. De altfel, la aceste două investiţii există un cumul de probleme în neregulă, plecând de la faptul că Primăria Focşani a crescut de la 2% la 30% valoarea cofinanţării proiectelor finanţate cu două milioane de euro de Uniunea Europeană. „Urmare a reevaluării proiectului tehnic depus la ADRSE (n.a. Agenţia de Dezvoltare Regională Sud Est) s-a constatat o valoare a devizului general mai mare faţă de studiul de fezabilitate depus la proiect în 2009. Noile lucrări introduse sunt: înlocuire şarpantă, instalaţii supraveghere camere video, transmisie voce date, instalaţie comunicare-avertizare semnalizare, instalaţie curenţi slabi, lucrări de înlocuire reţele incintă apă, canal”, au arătat reprezentanţii primăriei Focşani în raportul supus spre aprobare aleşilor locali focşăneni. Astfel, pentru Şcoala nr. 3, în loc de 74.000 de lei care ar fi reprezentat contribuţia eligibilă de 2% cheltuielile nsunt apreciate acum la peste două milioane de lei, în condiţiile în care finanţarea este de 5,3 milioane de lei iar la Şcoala „Al Vlahuţă” contribuţia proprie în proiect ar urma să fie de 1,3 milioane de lei, faţă de 43.000 de lei, valoarea totală a proiectului fiind de 3,1 milioane de lei.

Sursa: Adevarul.ro

 

Cinci premii pentru chimiştii Sălajului

Cinci dintre cei opt elevi care au reprezentat Sălajul la Concursul Interjudeţean de Chimie „Gheorghe Spacu”, desfăşurat în perioada 14-15 martie la Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” din Dej, S-au întors acasă cu premii şi menţiuni. Potrivit informaţiilor primite de la purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj, la competiţie au participat elevi olimpici din 6 judeţe transilvănene (Cluj, Bistriţa Năsăud, Bihor, Maramureş şi Sălaj). Din judeţul Sălaj au participat opt elevi, cinci dintre ei întorcându-se acasă cu premii. Este vorba, astfel, despre Denis Criste, elev în clasa a VIII-a la Liceul Tehnologic „Octavian Goga” din Jibou, care a obţinut premiul al III-lea, Andra Brăban, clasa a IX-a la Colegiul Naţional „Simion Bărnuţiu” Şimleu Silvaniei, cu menţiune, Tudor Cornea, clasa a IX-a la Colegiul Naţional „Silvania” Zalău, cu menţiune, Loren Popa, clasa a XI-a la CNS – premiul al II-lea, şi Andrada Puţina, clasa a XI-a la CNS, cu menţiune. Concursul a fost o ultimă verificare înainte de Olimpiada Naţională de Chimie, ce va avea loc în luna aprilie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Patriotismul local în rândul tinerilor, încurajat cu premii

Elevii din clasele V-XII din şcolile şi liceele din Sălaj sunt invitaţi să se înscrie la un concurs, la finalul căruia se pot alege cu o tabletă, un mp4, un rucsac ori un aparat foto. Pentru a ajunge acolo, ei trebuie să dovedească faptul că ştiu care sunt elementele care definesc specificul localităţii din care provin. Concursul are loc în cadrul proiectului „Sălajul Interactiv”, iniţiat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Sălaj Plus”, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj şi Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă din Zalău, cu sprijinul TenarisSilcotub,  şi a fost lansat miercuri, 19 martie, la Inspectoratul Şcolar al judeţului Sălaj, în cadrul şedinţei cu directorii de şcoli. Potrivit reprezentanţilor „Sălaj Plus”, proiectul a fost preluat ca şi bună practică din regiunea Andaluzia – Spania, în cadrul unui proiect anterior derulat la nivelul judeţului Sălaj în perioada 2010 -2012 – Ruraland – actori ai dezvoltării rurale – finanţat în cadrul programului european Interreg IVC, având ca şi parteneri locali Consiliul Judeţean Sălaj, Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj şi Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă din Zalău. Proiectul se adresează elevilor din clasele V-XII, din toate şcolile şi liceele sălăjene, organizate în jurul a 16 Centre Sălajul Interactiv Explorer. Elevii se pot înscrie în proiect până în 30 aprilie, după care ei vor trece, efectiv, la „munca” de cercetare în teren, având de ales între ariile de explorare stabilite de organizatori:  tradiţii orale – legende şi poveşti locale etc.; istorie şi patrimoniu artistic – arhitectura locală, biserici, castele, conace, cetăţi, ruine romane; sărbători, evenimente, tradiţii, meşteşuguri locale, port popular etc.; ocupaţii tradiţionale şi economia locală azi; geografie şi mediu natural; gastronomia locală. În funcţie de aptitudinile participanţilor, ei pot reda elementul surprins de ei fie prin eseu, fie prin fotografie, desen, reportaj, interviu sau alte modalităţi de exprimare. La final, materialele elevilor vor fi evaluate, autorii celor mai bune urmând să fie premiaţi cu tablete, mp4, aparate foto şi rucsacuri.

Sursa: Adevarul.ro

 

Ziua Poliţiei Române sărbătorită de elevi prin desene intitulate ”Poliţistul, eroul meu”

Poliţiştii argeşeni sărbătoresc din plin Ziua Poliţiei Române. Oamenii legii vor juca fotbal, copiii curioşi vor putea sta pentru câteva clipe în echipaje, iar jurnaliştii vor participa la un concurs de tir. În perioada 20-25 martie 2014, poliţiştii argeşeni desfăşoară activităţi cu prilejul sărbătoriri Zilei Poliţiei Române, după cum urmează: Mâine, începând cu ora 10:00, Inspectoratului de Poliţie Judeţean Argeş îşi deschide porţile pentru a fi vizitat de elevi şi preşcolari. De asemenea, elevii Liceului de Artă Dinu Lipatti din Piteşti vor participa la un concurs de desene intitulat Poliţistul, Eroul Meu. Vineri, începând cu ora 10:00, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Argeş invită jurnaliştii colaboratori să participe, alături de poliţişti, la un concurs de tir, organizat în poligonul din comuna Valea Iaşului, Curtea de Argeş. Duminică, în incinta EUROMALL Piteşti, poliţiştii argeşeni, vor desfăşura activităţi de prevenire, precum şi de promovare a profesiei de poliţist. Totodată, se vor alătura evenimentului cu demonstraţii specifice 2 cluburi sportive de elevi, cu profil de autoapărare. În data de 24 martie, între orele 10.30-12.00, la Stadionul din municipiul Piteşti, se va organiza un meci de fotbal între echipa de fotbal a I.P.J. Argeş şi echipa Poliţiei Locale Piteşti. Tot luni, de la ora 12.30, în Parcul Lunca Argeşului din Piteşti, va fi inaugurată o zonă dedicată educaţiei rutiere a copiilor, în cadrul Proiectului EDUPARC, realizat de Primăria municipiului Piteşti, în colaborare cu I.P.J.Argeş. Activităţile se încheie marţi, pe 25 martie, când, începând cu orele 12.00, poliţiştii vor defila cu tehnica Inspectoratului de Poliţie Judeţean Argeş pe traseul Piaţa Primăriei – Piaţa Vasile Milea din Piteşti.

Sursa: Adevarul.ro

 

Merele de la Guvern au ajuns şi în şcolile din Teleorman

Abia săptămâna aceasta merele acordate prin program guvernamental au ajuns şi la elevii din Teleorman. Din cauza procedurilor de licitaţie greoaie , procesul de găsire al unui distribuitor care să ducă fructele în şcoli, a durat mai mult decât trebuia. Merele acordate prin programul guvernamental care vizează creşterea consumului de fructe în rândul elevilor, au ajuns şi în şcolile din judeţ, saptamana aceasta.  Programul ar fi trebuit să demareze în Teleorman în urmă cu câteva luni, dar procedurile greoaie de licitaţie au prelungit procesul de găsire a distribuitorului. Elevii vor primi, de luna aceasta, mere, in limita valorii zilnice de 0,37 lei/elev . Potrivit HG nr. 800/2013, merele ar trebui să fie acordate pe o perioadă de 85 de zile de şcolarizare, dar cum nu au mai rămas atâtea zile până la finalul anului şcolar, prevderile nu vor putea fi respectate. Prin acest program Guvernul urmareste încurajarea consumului de fructe în şcoli, crearea şi fixarea unor obiceiuri alimentare sanatoase în rândul copiilor de vârsta şcolara, precum şi stimularea producţiei interne de fructe, se precizează într-un comunicat recent al Executivului. Programul fructe in scoli este reglementat prin HG nr. 1.154/2012 si a  fost lansat de Guvern în 2010. Anul şcolar trecut, pentru că în Teleoman nu s-a găsit distribuitor, elevii nu au primit mere.

Sursa: Adevarul.ro

 

Manualele cu greșeli vor fi refuzate

Manualele care au greșeli vor fi refuzate și cele cu inexactități vor fi retrase imediat, iar valabilitatea cărții școlare nu va mai fi nelimitată, ci de cel mult patru ani, a declarat miercuri ministrul Educației, Remus Pricopie. „Întrucât au apărut unele reacții ale editurilor privind ordinul care face referire la demararea procedurilor de licitație pentru noile manuale din învățământul primar, doresc să fac câteva precizări: planurile cadru, programa și specificația tehnică au fost aprobate încă din luna octombrie, astfel că discuțiile editurilor, potrivit cărora au la dispoziție doar șase săptămâni pentru a redacta noile manuale în formă tipărită și digitală, este incorectă, ele având la dispoziție un an și trei-patru luni“, a spus ministrul Remus Pricopie. Potrivit lui Pricopie, atenția Ministerului Educației se concentrează asupra elevului. „Sunt foarte multe voci care spun de ce cărțile nu ajung mai repede în școli, alții care spun că timpul este prea scurt. Ideea este că sunt stricate anumite mecanisme care au funcționat în avantajul editurilor, nu al școlii. Manualul, dacă are o greșeală, este refuzat, dacă sunt sesizate greșeli și inexactități, manualul este retras imediat. Totodată, manualul nu mai are aprobare nelimitată, ci de cel mult patru ani. Avem cărți în care în continuare ne învecinăm cu Iugoslavia. Pot spune că, în anumit situații excepționale, valabilitatea manualelor ar putea fi extinsă cu încă doi ani, dar hai să fim serioși, să fie clar acum, nu voi reveni asupra manualelor. Avem obligația să aducem pe masa elevilor manuale proaspete. Cine nu dorește, să nu participe la licitații“, a mai spus ministrul, precizând că domeniul este reglementat prin legi care trebuie respectate. Pricopie a precizat că instituția responsabilă de aceste manuale este Ministerul Educației, iar acesta stabilește și regulile. Ministerul Educației a inițiat recent procedura de evaluare și licitație pentru manualele tipărite și digitale de la clasele I și a II-a, care ar urma să ajungă la unitățile de învățământ până la 15 septembrie.   Manualele școlare vor avea atât o variantă tipărită, cât și una digitală, iar elevii vor primi ambele formate. Acestea vor fi realizate în două volume, structurate astfel încât să acopere întreaga programă școlară, fiecare însoțit de un CD/DVD cu formatul digital. Varianta digitală a manualelor va fi accesibilă și pe platforma manuale www.manuale.edu.ro, care va avea o aplicație software dedicată, cu bibliotecă virtuală conținând variantele online ale manualelor școlare pentru toate disciplinele și modulele de pregătire.

Sursa: Curentul.ro

 

Ministrul Educatiei despre manualele digitale: Deocamdata am lansat prima licitatie, dar in functie de rezultate nu este exclus sa revenim cu un al doilea call, tot pentru clasele I si a II-a

“Vom aproba un prim set de manuale dupa ce se termina aceasta licitatie, dar daca in urma primei licitatii sunt manuale care au fost refuzate pentru anumite greseli, le vom da timpul necesar sa le corecteze corecteze si vor avea posibilitatea sa reaplice”, a declarat ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, in cadrul unei conferinte de presa. Referitor la manualele digitale, Pricopie a anuntat ca “deocamdata am lansat primul call. Dar in functie de rezultate nu este exclus sa revenim cu un al doilea call, tot pentru clasele I si a II-a”. Este un “sistem deschis, in care sa poti sa revii in anumite momente ale anului scolar pentru a prezenta oferta de manuale pentru anul urmator”, a precizat ministrul Educatiei.

Ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, a declarat ca acel contract pentru manuale “va arata in felul urmator: vor fi platite toate manualele comandate de scoli, ca si pana acum, insa pentru a intra in aceasta formula, varianta electronica trebuie sa fie libera pe internet, iar de platit se platesc copiile hard, copiile hartie. Asta inseamna ca pretul pe care fiecare editor il propune trebuie sa fie un pret care sa includa productia, dar si vanzarea fiecarui exemplar”. • Amintim ca, la finalul saptamanii trecute, Ministerul Educatiei a anuntat ca incepand cu anul scolar 2014-2015 elevii vor avea manuale noi, inclusiv digitale, la clasele I si a II-a • 15 aprilie 2014 este termenul la care va fi postata pe Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) documentatia de atribuire pentru achizitia manualelor scolare pentru clasele I si a II-a • 02 iunie 2014 este termenul limita pentru depunerea de catre ofertanti, la Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) – din subordinea Ministerului Educatiei – a documentelor necesare procedurii de achizitie • 28 iulie 2014 este termenul la care vor fi comunicati castigatorii licitatiei (Detalii aici) Pricopie a precizat ca noile reguli de realizare a manualelor stipuleaza ca daca un manual are o greseala, atunci el este refuzat. “Evident, daca are o greseala si este refuzat, poate sa revina cu manualul respectiv, dar dupa ce il corecteaza”, a continuat ministrul.

Oficialul a anuntat de asemenea ca, “daca sunt sesizate greseli in manuale sau inexactitati, manualul este retras imediat de catre Ministerul Educatiei. Aceasta regula nu exista inainte”. O alta noutate o reprezinta faptul ca “manualul nu mai primeste o aprobate nelimitata”.

“Actualele manuale au fost aprobate fara termen, de aceea avem manuale de 12 ani, de 14 ani, de noi in continuare ne invecinam cu Iugoslavia si multe alte lucruri de acest gen. Pe noua metodologie, un manual poate sa functioneze in sistem maxim 4 ani si dupa 4 ani, daca se considera ca nu sunt lucruri fundamentale care s-au schimbat – desi ma indoiesc (…) – dar daca este o situatie exceptionala, dupa o noua evaluare a manualului, se poate extinde pentru inca 2 ani”, a precizat Remus Pricopie.   Ministrul Educatiei a declarat ca “de data aceasta nu voi reveni asupra calendarului. Prin urmare, [editorii nemultumiti – n.red.] pot invoca orice”.   Pricopie a precizat ca a fost intrebat daca Ministerul va achizitiona tablete si ca raspunsul sau este “nu”. “Am spus ‘nu’ anul trecut, spun ‘nu’ si anul acesta, ‘nu’ deocamdata. Nu are rost sa bagam milioane de euro in tablete acum, cand noi deocamdata nu am vazut manualele digitale”, a explicat oficialul. Potrivit acestuia, “ne vom asigura ca in clasele I si clasele a II-a vom avea un calculator si un videoproiector pentru ca in aceasta prima faza manualele digitale vor fi folosite in clasa. Aceasta va fi conditia. Sigur ca ele pot fi folosite si acasa, dar in principal ele vor fi folosite in clasa”.

Ministrul a anuntat de asemenea ca deocamdata a fost lansat doar primul call pentru realizarea manualelor digitale. “In functie de rezultate nu este exclus sa revenim cu un al doilea call, tot pentru clasele I si a II-a. Ma intereseaza sa avem cat mai multe manuale de calitate din care profesorii, parintii si la un moment dat si elevii – daca vorbim de elevii mai mari – sa aleaga. Asta inseamna ca noi vom aproba un prim set de manuale dupa ce se termina aceasta licitatie, dar daca in urma primei licitatii sunt manuale care au fost refuzate pentru anumite greseli, le vom da timpul necesar sa le corecteze si vor avea posibilitatea sa reaplice”, a declarat Remus Pricopie.   Acesta a precizat ca procesul de realizare de noi manuale “nu este un sistem unde unii vor fi declarati castigatori si apoi toti ceilalti perdanti pentru urmatorii 5 ani. Un sistem deschis, in care sa poti sa revii in anumite momente ale anului scolar pentru a prezenta oferta de manuale pentru anul urmator.”

Citeste declaratiile integrale ale ministrului Educatiei, Remus Pricopie, referitor la manualele digitale: • Redactarea manualelor reprezinta un proces complicat. Nu poti sa schimbi manualele intr-un interval scurt de timp, nu poti sa faci acest lucru nici macar in interiorul unui an scolar. De ce? Pentru ca etapele sunt urmatoarele: mai intai stabilesti un anumit numar de ore pentru fiecare disciplina in parte si disciplinele care urmeaza sa fie predate pentru un ciclu. Ca sa fie mai simplu, discutam despre ciclul primar si evident ca aceasta procedura se aplica si pentru gimnaziu, si pentru liceu. • Lista de discipline, numarul de ore si programele corespunzatoare fiecarei discipline au fost in discutie la nivelul Ministerului Educatiei si aceasta discutie a fost coordonata in principal de Institutul de Stiinte ale Educatiei de foarte mult timp. • Totusi o forma avansata a fost lansata in dezbatere publica in vara lui 2012, pe pagina de internet a Ministerului Educatiei au existat cele doua documente, un moment in care evident eu nu eram ministru. • In urma dezbaterilor publice, atat pe programe, cat si pe planurile cadru, in martie 2013 au fost aprobate prin ordin de ministru cele doua documente. • Primul vizeaza planurile-cadru si a fost aprobat pe 12 martie 2013 si al doilea document este cel prin care se aproba programele scolare pentru invatamantul primar – clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a – aprobat exact cu un an in urma, pe 19 martie 2013. • Programele nu au fost neaparat noi in momentul in care au fost aprobate, pentru ca in urma dezbaterilor publice au fost mici retusuri, dar nu au fost modificate substantial. • Plecand de la aceasta idee, anul trecut am anuntat ca este posibil sa avem manuale digitale pentru clasa I, asa am anuntat anul trecut, in septembrie. Am anuntat si un calendar. • In acel moment au existat critici venite din partea unor editori spunand ca timpul este foarte scurt si ca ar fi avut nevoie de 6-9 luni din momentul in care era aprobata programa scolara si, evident, din momentul in care cunosc si specificatiile tehnice ale manualelor digitale. • Am fost de acord cu observatiile dumnealor, am discutat pe formatul tehnic al manualelor digitale, asta in conditiile in care nu vom avea numai format digital, vom avea formatul clasic, deci manualul format hartie pe masa elevilor, si vom avea si o componenta digitala. • Am dezbatut aceste specificatii din martie anul trecut pana in septembrie-octombrie – planurile-cadru, programele plus specificatiile tehnice, specificatii tehnice modificate nu radical, dar modificate acolo unde cei care au participat la dezbaterea publica au solicitat sa fie mai clar sau sa aiba o paleta mai larga, sa acopere mai multe tipuri de aplicatii software. Am facut toate aceste lucruri. • Din acel punct, achizitia de manuale se face pe baza legislatiei care vizeaza achizitiile publice. Asta inseamna incarcare pe SEAP, depunere de aplicatii, evaluare, anuntare de rezultat. Trebuie sa recunosc ca sunt surprins de faptul ca astazi unii editori, si subliniez – unii editori, pentru ca nu sunt toti editorii, in principal aceiasi care au avut comentarii si anul trecut, spun ca au la dispozitie 6 saptamani – asa am inteles din presa, pentru ca direct nu a solicitat nimeni nicio intalnire si nu am avut vreo intalnire – 6 saptamanie e nerealist sa redactezi manualele. • Evident ca 6 saptamani este un termen nerealist, dar nu vorbim de 6 saptamani, vorbim de un an si 3 sau 4 luni pana la data la care se depun manualele, daca nu ma insel pe 2 iunie. • As vrea sa precizez faptul ca eu inteleg supararea unora, dar pe noi ne intereseaza elevul, calitatea actului didactic si nu poti sa vorbesti despre rezultate la scoala daca nu avem manuale aduse la zi. • Pe de o parte, sunt foarte multe voci si pe buna dreptate acuza ca aceste manuale nu vin mai repede. Pe de alta parte sunt editorii care de fiecare data cand se lanseaza procedura, deja este a doua oara cand se intampla, spun: e prea tarziu, nu avem timp, nu am fost informati. • Eu inteleg ca sunt stricate anumite mecansime care deja functionau, iar mecanismele care au functionat pana acum au fost mecanisme care in principal dezavantajau scoala si avantajau pe cei care vindeau si vand manuale. • Noile reguli sunt reguli foarte clare si foarte stricte: un manual daca are o greseala – in rest manualul poate sa arate exceptional – este refuzat. Ori dumneavoastra, presa, si parinti, profesori au semnalat zeci de greseli in manualele actuale. • Evident daca are o greseala si este refuzat, poate sa revina cu manualul respectiv, dar dupa ce il corecteaza. • Daca sunt sesizate greseli in manuale sau inexactitati, manualul este retras imediat de catre Ministerul Educatiei. Aceasta regula nu exista inainte si cred ca sunt suparati anumiti oameni. • Apoi manualul nu mai primeste o aprobate nelimitata. Actualele manuale au fost aprobate fara termen, de aceea avem manuale de 12 ani, de 14 ani, de noi in continuare ne invecinam cu Iugoslavia si multe alte lucruri de acest gen. • Pe noua metodologie, un manual poate sa functioneze in sistem maxim 4 ani si dupa 4 ani, daca se considera ca nu sunt lucruri fundamentale care s-au schimbat – desi ma indoiesc, pentru ca astazi programele si cerintele ar trebui sa se schimbe cu o viteza mult mai mare decat se intampla in anii anteriori – dar daca este o situatie exceptionala, dupa o noua evaluare a manualului, se poate extinde pentru inca 2 ani. • Eu rog sa fim seriosi atunci cand abordam problema manualelor. • Anul trecut spuneau ca nu cunosc programa si ca programa nu a fost publica, a fost aprobata pe sub masa, lucru care evident nu era adevarat pentru ca a stat pe pagina de internet a Ministerului din iunie 2012. • De data aceasta nu voi reveni asupra calendarului. Prin urmare, pot invoca orice. Atata timp cat avem de atins un obiectiv, si anume sa aducem pe masa elevilor manuale noi si la zi, nu cred ca mai putem sa ne jucam. • Anul trecut am acceptat, plecand de la ideea ca poate specificatiile tehnice nu au fost suficient de clare si nu au fost cu 6 luni inainte anuntate. • Acum nu mai este cazul. Vorbim despre specificatiile tehnice ale manalelor din iunie anul trecut si forma aprobata este cea din octombrie anul trecut. Nu intotdeauna cand faci zgomot in spatiul public inseamna ca ai si dreptate. • Am fost intrebat daca vom achizitiona tablete, stiti raspunsul, nu este nimic nou. Am spus ‘nu’ anul trecut, spun ‘nu’ si anul acesta, ‘nu’ deocamdata. Nu are rost sa bagam milioane de euro in tablete acum, cand noi deocamdata nu am vazut manualele digitale. • Eu cred ca mai intai trebuie sa ajungem sa avem un nivel satisfacator de material educational in format software si numai dupa aceea putem sa vorbim si despre hardware. In momentul de fata, dezvoltam manualele digitale, se asigura conectarea la internet a scolilor – cunoasteti bine programul pentru ca l-am lansat de aici in decembrie. • Insa ne vom asigura ca in clasele I si clasele a II-a vom avea un calculator si un videoproiector pentru ca in aceasta prima faza manualele digitale vor fi folosite in clasa. Aceasta va fi conditia. Sigur ca ele pot fi folosite si acasa, dar in principal ele vor fi folosite in clasa. • In mod normal, nu ar trebui sa avem probleme [la licitatiile pentru manuale – n.red.], dar recunosc ca pe blocarea licitatiilor unii sunt experti. Fiecare manual va fi evaluat separat. Contestatiile se pot depune pentru fiecare manual in parte. • Nu ma intereseaza sa avem o licitatie din care sa iasa castigatoare 3 proiecte si apoi sa inchidem licitatia si sa nu mai aiba posibilitatea altcineva sa revina. Deocamdata am lansat primul call. Dar in functie de rezultate nu este exclus sa revenim cu un al doilea call, tot pentru clasele I si a II-a. • Ma intereseaza sa avem cat mai multe manuale de calitate din care profesorii, parintii si la un moment dat si elevii – daca vorbim de elevii mai mari – sa aleaga. Asta inseamna ca noi vom aproba un prim set de manuale dupa ce se termina aceasta licitatie, dar daca in urma primei licitatii sunt manuale care au fost refuzate pentru anumite greseli le vom da timpul necesar sa le corecteze si vor avea posibilitatea sa reaplice. • Prin urmare, avand in vedere acest sistem deschis, care nu este un sistem unde unii vor fi declarati castigatori si apoi toti ceilalti perdanti pentru urmatorii 5 ani. Un sistem deschis, in care sa poti sa revii in anumite momente ale anului scolar pentru a prezenta oferta de manuale pentru anul urmator. • Haideti insa sa parcurgem prima etapa, sunt cu totul de acord si acesta este un alt motiv pentru care am amanat anul trecut procesul, pentru ca eu cred ca acest proces este mult prea important ca sa nu il tratam cu seriozitate. • Dar atunci cand spuna sa il tratam cu seriozitate, ma refer la toti, si la Ministerul Educatiei, dar si la cei care sunt implicati in procesul de redactare al manualelor. • Din pacate, este un neadevar [faptul ca editorii nu au timp sa realizeze aceste manuale – n.red.]. Pentru a redacta manualele ai nevoie de programe, sunt aprobate de 1 an, ai nevoie de planurile cadru, sunt aprobate de 1 an si o saptaman, ai nevoie de specificatiile tehnice, se cunosc de anul trecut din iunie, ca sa nu mai spun ca am avut dezbatere in mai la targul de carte cu editorii. Pe specificatiile tehnice erau dezbaterile, nu pe altceva. • Forma finala se cunoaste din octombrie, prin urmare nu poti sa vii si sa spui ca ai la dispozitie 6 saptamani, decat daca in mod deliberat vrei sa spui un neadevar. • In problema copyright-ului diferentele – si sunt diferente intre ceea ce spune Ministerul Educatiei si ceea ce spun unii editori – pleaca de la interes. Eu am constatat acest lucru din pacate destul de devreme, ca avem interese diferite. Pe mine ma intereseaza elevii, calitatea actului diactic. Dumnealor vorbesc despre bani si blocarea licitatiei. Deci este foarte clar ca avem interese diferite. • Eu cred totusi ca daca respectam scoala si aceasta tara, atunci sigur ca o firma care se ocupa de redactare manuale trebuie sa fie interesata si de bani, dar daca isi respecta domeniul in care activeaza, atunci trebuie sa respecte si scoala. • Si atunci eu i-as ruga foarte mult pe cei care vor sa participe la acest proces sa il abordeze cu seriozitate. • Legat de drepturile de autor, am precizat foarte clar: cine nu doreste sa semneze contract cu Ministerul Educatiei, atunci sa nu depuna un proiect de manuale. • Contractul pentru manuale va arata in felul urmator: vor fi platite toate manualele comandate de scoli, ca si pana acum, insa pentru a intra in aceasta formula, varianta electronica trebuie sa fie libera pe internet, iar de platit se platesc copiile hard, copiile hartie. Asta inseamna ca pretul pe care fiecare editor il propune trebuie sa fie un pret care sa includa productia, dar si vanzarea fiecarui exemplar. • Am cerut ca fiecare manual sa aiba inclusiv pe format electronic, un CD sau un stick cu varianta electronica a acelui manual. Acestea sunt conditiile, cel care lanseaza licitatia stabileste conditiile. • Ministerul Educatiei ar incalca drepturile de autor daca aceste specificatii nu ar fi trecute in contract. Cine nu este de acord cu aceste specificatii nu semneaza contractul. • O licitatie publica se face dupa anumite reguli. Oricum pe aceasta zona a manualelor discutiile si negocierile cu cei care urmeaza sa liciteze au fost neobisnuit de extinse, spre deosebire de o alta licitatie. Credeti ca atunci cand se face o licitatie pentru o autostrada au loc astfel de discutii, cum sa arate caietul de sarcini? Daca ar avea loc astfel de discutii, probabil ca DNA-ul ar avea si activitate. Considerand insa ca este un subiect special, manualele, astfel de discutii au avut loc, inclusiv pe caietul de sarcini. Mai departe, dati voie institutiei care este responsabila de coordonarea licitatiei publice sa stabileasca regulile. Am pus aceste conditii tocmai pentru a controla si pretul. Pentru ca, sa stiti, am fost in Ministerul Educatiei multi ani, angajat prima data in 1996. Am vazut inclusiv scandalurile asociate celorlalte licitatii de manuale. Si am vazut si situatii in care aceeasi editura a venit la licitatie cu 2 manuale, un manual a fost castigat cu 17 lei si altul cu 270 de lei si evident ca dupa aceea, urmarind in sistem, singurul manual comandat a fost cel cu 270 de lei. Haideti sa mergem la istorie, pentru ca eu o stiu, si colegii mei care au facut caietul de sarcini stiu aceste lucruri. Scrie in continuare in proceduri ca o editura poate sa vina cu doua manuale sau chiar cu mai multe manuale, dar dati-ne voie sa avem si un control asupra pretului, pentru ca orice lucru trebuie sa aiba un buget clar. • Este foarte posibil ca anul acesta in final rezultatul licitatiei sa fie mai mare decat preturile pe care le dam noi astazi, pentru ca e vorba de un alt concept, dar una este sa accepti un pret mai mare, si alta e sa accepti un pret pe care sa nu il poti controla.

Sursa: Hotnews.ro

 

Premiu de un milion de dolari pentru cel mai bun profesor din lume

O fundaţie din Dubai care activează în domeniul educaţiei va oferi un milion de dolari celui mai bun profesor din lume, dascălul ce și-a dedicat timpul și pricerea elevilor săi și comunității din care face parte. Concursul este deschis tuturor profesorilor de şcoli, colegii şi licee, iar premiul va fi acordat la Global Education and Skills Forum 2015 din Dubai de primăvara viitoare. Publicul poate desemna un profesor sau profesorii se pot înscrie singuri la concurs, completând un formular de cerere pe globalteacherprize.com. Iniţiatorul premiului şi preşedinte al Varkey Gems Foundation, Sunny Verkey, a declarat că recompensa vizează să promoveze profesorii ”ca pe nişte staruri și să pună în evidenţă imensul impact pe care îl au asupra oamenilor”. ”Scopul nostru este să creăm un fel de premiu Nobel, dar în domeniul educaţiei. Acest lucru ne va ajuta să ne atingem obiectivul de a îmbunătăţi şi ridica statutul profesorilor din toată lumea”, a spus Verkey. Dascălii ce vor să intre în competiţie îşi pot depune a candidatura până la 31 august. Laureatul va fi un profesor ”care a obţinut rezultate excepţionale la şcoală şi a câştigat respectul comunităţii prin activităţi în afara clasei”, prin acţiuni de binefacere, activităţi comunitare, realizări culturale, etc. El trebuie să-i fi încurajat şi pe alţii să facă aceeaşi meserie şi să fi contribuit la dezbateri pe tema educaţiei, să fi deschis calea spre un învăţământ de calitate copiilor din toate mediile şi să fi pregătit tinerii să devină ”cetăţeni ai lumii”. Câştigătorul va primi milionul de dolari în zece ani, angajându-se în schimb să fie ambasador mondial al fundaţiei şi să ţină conferinţe pentru promovarea prestigiului meseriei de profesor. Statul Qatar a lansat primul ideea unui premiu pentru educaţie în 2010, în valoare de 500.000 dolari. Atunci a câştigat directorul unui ONG din Bangladesh, iar laureatul pe 2013 este o columbiană, Vicky Colbert. Emiratul acordă anual şi ale premii, de 20.000 dolari, unor actori din domeniul educaţiei, transmite Agerpres citând lefigaro.fr.

Sursa: Evz.ro

 

BĂTAIE DE JOC. Cea mai bună elevă la matematică din Timiș nu poate participa la faza națională a Olimpiadei dintr-un motiv INCREDIBIL

Tatăl celei mai bune eleve la matematică din toate clasele a VIII-a din județul Timiș acuză inspectoratul școlar că a oprit-o pe fiica sa să participe la faza națională a Olimpiadei la Matematică, deși a ocupat locul întâi la faza județeană. Fata este elevă la liceul cu predare în limba maghiară “Bartok Bela” din Timișoara. Anul trecut a fost declarată cea mai bună matematiciană din țară, câștigând finala concursului Cangurul Matematician la nivel național, pentru clasele a VII-a. Liza Szabo, o elevă care a câştigat locul I la faza judeţeană a Olimpiadei de Matematică este oprită să  participe la faza naţională. Abuzul a fost realizat prin declararea ei în afara concursului.  “Când a câştigat unul din locurile I a fost înlăturată cu cruzime chiar de cei care au formulat condiţiile de participare! Astfel, o elevă de doar 14 ani cu rezultate de excepţie la învăţătură este discriminată, nimeni dintre cei responsabili neavând curajul să o contacteze şi să-i explice de ce i-au făcut această nedreptate. Mai mult, nici măcar nu a fost invitată la festivitatea de premiere”, a declarat Lucian Vasile Szabo, tatăl elevei. Concret, sâmbătă, 8 martie, Liza Szabo, elevă în clasa a VIII-a la Liceul Teoretic “Bartok Bela” din Timişoara, s-a prezantat la olimpiada judeţeană de matematică, a participat la concurs, iar seara, la afișarea rezultatelor, a aflat că a fost cea mai bună din tot județul, poziționare menținută și după contestații.  Liza Szabo a rămas pe locul I, doar că aici intervenise o schimbare, într-o căsuţă din tabelul cu notele fiind trecută menţiunea ”participare în afara concursului”. Cum a discriminat Inspectoratul școlar toți elevii de limbă maghiară Eleva nu a primit explicații de la școală. Când tatăl ei s-a dus la șeful Inspectoratului Școlar Timiș și a cerut explicaţii a aflat de la Zeno Blajovan, inspectorul școlar de Matematică, faptul că fiica lui nici nu are dreptul de a participa la faza naţională a Olimpiadei de Matematică. ”De fapt, toţi elevii de la Liceul Bartok Bela au fost discriminaţi în acest mod. Acest abuz a fost motivat de inspectorul Zeno Blajovan prin faptul că elevii acestei şcoli nu au participat la faza locală a olimpiadei, ei participând în aceeași zi la un concurs intern de matematică, desfășurat în limba maghiară. Pe 21 februarie, elevii de la Bartok au participat la un alt concurs de matematică, programat cu câteva luni înainte. Unii dintre ei ar fi participat şi la olimpiadă, ba chiar s-au înscris la aceasta. Cu câteva zile înainte de aceste competiţii, inspectorul Zeno Blajovan a schimbat însă data pentru olimpiadă. În loc să se desfăşoare sâmbătă, 22 februarie (ziua de sâmbătă fiind tradiţională pentru olimpiadă) a organizat concursul vineri, 21 februarie. Evident, elevii de la Liceul Teoretic Bartok Bela nu puteau fi în două locuri”, a povestit Szabo. ”Concesie” de formă Dându-şi seama de haosul creat prin acţiunile sale, inspectorul Zeno Blajovan i-a asigurat pe elevii maghiari cu rezultate bune că vor putea participa la faza judeţeană a Olimpiadei de Matematică, pe baza notelor obținute la concursul lor intern, fapt care s-a şi întâmplat. Nu le-a spus însă că e o simplă formalitate ca să poată scăpa el basma curată, și că, de fapt, rezultatele lor nu contează mai departe. Mai mult decât atât, cei din inspectorat, se bazau că elevii de la “Bartok Bela”  nu vor lua note care să îi propulseze la faza națională a concursului. Ce spune Inspectoratul Școlar Timiș Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Timiș recunoaște faptul că inițial faza locală a olimpiadei de matematică a fost stabilită pentru 22 februarie și ulterior mutată pe 21 februarie. Când vine vorba de ”concesia” făcută copiilor maghiari (admiși la olimpiada județeană în baza rezultatelor concursului destinat exclusiv lor, care a avut loc pe 21 februarie) oficialii ISJ Timiș nu recunosc că au sperat ca aceștia să nu ia note prea mari. Practic nici inspectorul de matematică, Zeno Blajovan, nici șeful ISJ Timiș, Cornel Petroman, nu au putu explica de ce eleva  cu rezultate excepționale la matematică nu poate reprezenta județul, onorabil, la faza națională. “În consecinţă, la afişarea rezultatelor finale ale etapei judeţene a Olimpiadei de Matematică, pe tabelele afişate, pentru toţi elevii proveniţi de la Liceul Teoretic “Bartok Bela” din Timişoara s-a făcut menţiunea “în afara concursului, neparticipare la etapa locală”, transmite conducerea ISJ Timiș.

Sursa: Evz.ro

 

O elevă de 13 ani din Constanţa a dispărut în drum spre şcoală

O adolescentă de 13 ani din Contanţa, elevă la școala „Remus Opreanu“, a dispărut la începutul acestei săptămâni. Roxana Marin a fost văzută ultima dat în drum spre şcoală, cu o prietenă. Mama fetei a încercat să o sune, dar ambele au telefoanele mobile închise, potrivit reporterntv.ro. Aceasta crede că tânăra a fugit de acasă din cauză că a fost certată pentru că a primit o notă mică la fizică. Părinții Roxanei se tem că fiica lor și cealaltă adolescentă au ajuns pe mâinile unor indivizi care racolează fete pentru prostituție. Au reușit să vorbească la telefon cu tânărul pe care îl bănuiesc că este implicat în dispariția acestora, dar nu au aflat prea multe. „Am luat legătura cu el, era incoerent, părea drogat și se contrazicea. Ce-am reușit să deduc că acesta ar fi un pește care ar aduce fete pentru niște proxeneți de aici, din Lumina“, a mai spus mama fetei, potrivt sursei citate. Roxana Marin are un metru 73 de cm înălţime şi în jur de 50 de kilograme. Este brunetă, cu părul lung, ochi căprui, iar în momentul dispariţiei, purta o pereche de blugi şi o vestă vişinie. Cine poate da informaţii este rugat să sune la 112 sau la cea mai apropiată secție de poliție.

Sursa: Evz.ro

 

Orarul elevilor, subiect de dispută în Parlament. Ce trebuie modificat, numărul de ore sau programa şcolară?

Parlamentarul Daniel Oajdea a lansat o iniţiativă legislativă prin care solicită ca Ministerul Educaţiei să reducă numărul de ore pe care elevii îl petrec zilnic la şcoală. Aflat pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor, proiectul este susţinut pe jumătate de sindicalişti, care consideră că marea problemă o reprezintă programa şcolară, a cărui densitate îi oboseşte pe copii. Iniţiatorul proiectului susţine că elevii sunt epuizaţi după cele aproape 9 ore, în cazul elevilor de gimnaziu (5-6 ore studiu şi restul teme), şi 12 ore, la liceeni (7-8 ore studiu, restul teme), dedicate învăţăturii, iar capacitatea lor de concentrare „este aproape nulă” după acest program. „Nu le mai rămâne timp să facă şi lucruri specifice vârstei lor, să-şi descopere fiecare aptitudine pentru sport, teatru, balet, dans, muzică sau altele.  În învăţământul primar, 4-5 ore sunt petrecute la şcoală, iar alte 4 sunt necesare pentru teme. Dacă ar fi să calculăm numărul de ore necesar unui elev pentru a-şi desfăşura toate activităţile necesare dintr-o zi normală, atunci acesta ar avea cu siguranţă nevoie ca o zi să aibă cel puţin 30 de ore”, susţine Oajdea. Astfel, dacă propunerea ar fi aprobată de Parlament, atunci copiii din învăţământul primar vor avea maximum 20 de ore pe săptămână, cel gimnazial va atinge 25 de ore, în timp ce la liceu, elevii vor fi la cursuri maxim 30 ore. Acesta e convins că una dintre principalele cauze ale învăţământului este numărul mare de ore pe care copiii trebuie să şi-l dedice studiului, care astfel că nu mai rezistă psihic şi fizic. Propunerea parlamentarului este acceptată pe jumătate şi de sindicaliştii din învăţământ, Simon Hăncescu, de la Federaţia Sindicatelor Libere (FSLI), susţinând că, de fapt, programa este cea care are nevoie de modificări.  „Problema nu pleacă de la numărul de ore, asta fiindcă în Occident se stă mai mult decât în România la şcoală, ci de la programa şcolară. Dacă va rămâne nemodificată, ne va fi tot mai greu. Ne confruntăm cu o densitate mare a informaţiilor. Dacă orele ar fi aerisite, atunci copiii ar pleca mult mai relaxaţi, însă ei sunt bombardaţi cu multe informaţii şi atunci se pierde din această idee”, a spus Hăncescu pentru PUTEREA. Greşeli grave în cărţi Pe lângă micşorarea numărului de ore, deputatul cere eliminarea manualelor alternative, în opinia sa acestea bulversând elevii deoarece unele dintre ele conţin grave greşeli în abordarea disciplinei. „Ar trebui reintroduse în sistemul de învăţământ manualele unice pentru fiecare profil în parte”, afirmă Oajdea, care susţine că la cele alternative nu s-a luat în calcul faptul că sunt lansate manuale pe bandă rulantă din dorinţa profesorilor de a face carieră şi bani, fără să se mai ia în calcul anumite erori care lovesc în învăţământul românesc.

Sursa: Puterea.ro

 

Pricopie pune la punct editurile. Manualele cu greşeli vor fi refuzate

Demararea procedurilor de licitaţie pentru noile manuale a stârnit, cum era de aşteptat, reacţii ale mai multor edituri. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a făcut ieri mai multe precizări referitor la noile manuale pentru clasele I şi a II-a care ar trebuie să ajungă pe băncile elevilor începând cu data de 15 septembrie a.c. Astfel, potrivit lui Pricopie, manualele care au greşeli vor fi refuzate şi cele cu inexactităţi vor fi retrase imediat, iar valabilitatea cărţii şcolare nu va mai fi nelimitată, ci de cel mult patru ani. Ministrul a răspuns şi editurilor care s-au plâns că timpul pe care îl au la dispoziţie pentru tipărirea cărţilor este foarte scurt. „Planurile-cadru, programa şi specificaţia tehnică au fost aprobate încă din luna octombrie, astfel că discuţiile editurilor, potrivit cărora au la dispoziţie doar şase săptămâni pentru a redacta noile manuale în formă tipărită şi digitală, este incorectă, ele având la dispoziţie un an şi trei-patru luni“, a spus Pricopie, care a mai precizat că instituţia responsabilă de aceste manuale este Ministerul Educaţiei, iar acesta stabileşte şi regulile. Potrivit planului elaborat de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), pentru clasele I şi a II-a vor fi asigurate manuale noi la materiile Comunicare în limba română, Comunicare în limba maternă, Matematică şi explorarea mediului, Limba modernă şi Religie. Manualele şcolare vor avea atât o variantă tipărită, cât şi una digitală, iar elevii vor primi ambele formate. Acestea vor fi realizate în două volume, structurate astfel încât să acopere întreaga programă şcolară, fiecare însoţit de un CD/DVD cu formatul digital. Varianta digitală a manualelor va fi accesibilă şi pe platforma www.manuale.edu.ro.

Sursa: Puterea.ro

 

Campionat naţional. „Tinerii dezbat” valorile cetăţeniei democratice

Ministerul Educaţiei Naţionale a lansat cea de-a V-a ediţie a Concursului Naţional „Tinerii dezbat”, care are drept scop conştientizarea de către adolescenţi a valorilor cetăţeniei democratice prin înţelegerea informată a realităţilor sociale, dezbaterea argumentată şi exersarea atitudinii tolerante şi deschise faţă de diferenţele sociale, etnice, economice, de sănătate, gen etc., care pot constitui bariere în comunicare. „Tinerii dezbat” este un campionat naţional de dezbateri educaţionale.

Sursa: Puterea.ro

 

Sibiu: Mai multe cereri decât locuri pentru clasele pregătitoare cu predare în limba germană

Peste 520 de cereri pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare cu predare în limba germană au fost înregistrate în municipiul Sibiu, în condiţiile în care sunt disponibile doar 404 locuri, la unele unităţi existând şi două cereri pentru un loc, potrivit Mediafax. Inspectorul şcolar pentru învăţământul primar Diana Bucuţă a declarat, miercuri, că în judeţul Sibiu au fost validate 3.841 de cereri pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, în condiţiile în care sunt disponibile 4.258 de locuri la toate unităţile de învăţământ din judeţ. O situaţie aparte se înregistrează la clasele cu predare în limba germană, unde sunt mai multe cereri decât locurile disponibile. „La clasele cu predare în limba germană avem 404 locuri disponibile şi s-au validat 523 de cereri. S-a dat testul de limbă, obligatoriu pentru aceste clase, şi departajarea elevilor se va face în funcţie de acest criteriu. Sunt foarte multe cereri depuse pentru învăţământul în limba germană, tendinţă păstrată în ultimii ani”, a declarat Diana Bucuţă. Potrivit acesteia, cele mai multe cereri s-au înregistrat la Şcoala „Nicolae Iorga” din municipiul Sibiu, unde erau disponibile 50 de locuri şi s-au depus 98 de cereri, fiind aproape două cereri pentru un loc. Directorul acestei unităţi de învăţământ, Ioan Moşneag, a afirmat că numărul mare de cereri depuse demonstrează încrederea pe care părinţii o au în cadrele didactice de acolo. „Pe noi ne onorează faptul că părinţii ne caută pentru că ştiu că avem cadre pregătite. Avem însă o părere de rău că trebuie să refuzăm atât de mulţi copii. Chiar dacă Inspectoratul Şcolar ne-ar aproba înfiinţarea unei noi clase, nu avem spaţiul necesar pentru a o organiza”, a declarat Ioan Moşneag. În urma testului de limba germană, la Şcoala „Nicolae Iorga” au fost declaraţi admişi primii 50 de copii, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, zece copii sunt propuşi pentru suplimentarea locurilor, iar 38 de copii au fost respinşi. Aceştia vor putea doar să revină la şcoala de circumscripţie sau să se înscrie la o altă şcoală care are clase cu predare în limba germană, asta în cazul în care, în această săptămână, vor mai găsi locuri disponibile la vreo unitate. Ioan Moşneag a precizat că şcoala a fost nevoită să refuze şi 31 de copii care au solicitat înscrierea în clase cu predare în limba română, dar nu provin din circumscripţia arondată unităţii. Potrivit datelor furnizate de reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Sibiu, 3.037 de copii din judeţ au solicitat înscrierea în şcoala de care aparţin şi au fost deja declaraţi admişi pe locurile pe care le aveau asigurate în unităţile respective, situaţia celorlalţi fiind definitivată în cursul acestei săptămâni. La şcolile unde se înregistrează foarte multe cereri, la propunerea conducerii unităţii, Inspectoratul Şcolar Sibiu poate decide suplimentarea locurilor, cu maxim cinci, pentru fiecare clasă.

Sursa: Romanialibera.ro

 

UNIVERSITAR

 

Contract de 66,8 mil. euro pentru Sistemul de Fascicul Gamma din cadrul proiectului ELI-NP. Aplicaţii: tratarea cancerului şi a deşeurilor radioactive

Institutul de Fizică şi Inginerie Nucleară (IFIN) „Horia Hulubei” a semnat miercuri, la Roma, cu consorţiul condus de „Istituto Nazionale di Fisica Nucleare” din Italia un contract de 66,8 milioane euro pentru construcţia infrastructurii de cercetare aferentă dezvoltării laserului de la Măgurele, adică Sistemul de Fascicul Gamma. „Practic, acum avem în construcţie toate componentele proiectului ELI-NP. Sistemul de Fascicul Gamma de mare intensitate este format dintr-un accelerator de electroni de 700 de milioane de electronvolţi şi un laser de foarte mare frecvenţă. Din interacţiunea acestor două componente vor rezulta razele de fascicul gamma”, a explicat directorul proiectului ELI-NP, Nicolae Zamfir, pentru adevarul.ro. El a mai spus că zilele acestea are loc întâlnirea dintre experţii români şi cei din consorţiul condus de Insituto Nazionale de Fisica Nucleare, format din şapte institute de cercetare şi firme mari din Europa. Este vorba de Universitatea Sapienza din Roma, Centre National de la Recherche Scientifique, patru firme mari şi 10 subcontractori din Franţa, Italia, Germania, Danemarca, Suedia, Slovenia şi Marea Britanie, de unde participă Science and Technology Facility Council. Contractul de inginerie, achiziţie şi construcţie (EPC) pentru proiectarea, fabricarea, livrarea, instalarea, testarea, punerea în funcţiune şi mentenanţa pe perioada punerii în funcţiune a Sistemului Fascicul Gamma de mare intensitate (GBS) de la Măgurele este finanţat integral din fonduri europene. Sursa de raze gamma are aplicaţii în tratarea cancerului Sursă de radiaţii gamma va avea aplicaţii în medicină: se vor dezvolta tehnici radiomedicale, folosite în eradicarea celulelor canceroase, utilizând fasciculul foarte intens de radiaţii gamma produs la ELI-NP. Radiaţiile gamma ar putea oferi o soluţie şi în cazul deşeurilor radioactive acumulate de-a lungul anilor, a explicat pentru „Adevărul”  expertul laserist Edmond Turcu, o soluţie care ar putea preveni un dezastru ecologic, cum a fost cel de la Fukushima. „Una din probleme este că, în zilele de început ale reactoarelor nucleare, s-au produs deşeuri radioactive care au fost puse în nişte containere speciale depozitate în galerii de mine abandonate şi alte astfel de locuri. Iniţial, aceste containere nu au fost etichetate, deci nu se ştie exact ce se află în ele, pot să fie deşeuri radioactive fierbinţi, care sunt periculoase, sau deşeuri radioactive care nu sunt foarte periculoase. Cum afli ce este în ele? Nu e ca şi cum le-ai putea desface să te uiţi să vezi ce e. Ceea ce am putea face cu ajutorul sursei de raze gamma care va fi realizată la Măgurele este să vedem ce se află în aceste containere“, a explicat Turcu. Practic, razele gamma trec prin container şi văd din ce este compusă materia dinăuntru. Turcu a spus că o astfel de sursă de raze gamma ar putea fi pusă în porturi precum New York pentru ca vameşii să scaneze conţinutul miilor de containere care sunt transportate cu vaporul. Proiectul ELI-NP Centrul Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP) de la Bucureşti-Măgurele va fi unul din pilonii programului internaţional de cercetare ELI-NP, alături de alte două centre care urmează să fie dezvoltate în Ungaria şi Cehia. Valoarea totală a investiţiei depăşeşte 850 milioane euro, proiectul fiind co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. România se află în cea mai avansată etapă, comparativ cu celelalte două ţări gazdă – Ungaria şi Cehia, pentru a construi prima infrastructură laser capabilă să cerceteze materia la nivel nuclear. Valoarea investiţiei pentru dezvoltarea centrului de la Măgurele se ridică la 300 milioane de euro şi provine din fondurile Programului Sectorial Operaţional „Creşterea Competitivităţii Economice”. ELI-NP va fi un centru european şi internaţional pentru cercetări de cel mai înalt nivel în domeniul laserilor de putere ultra înaltă, interacţiunii laser-materie şi surselor secundare de radiaţie.

Sursa: Adevarul.ro

 

Comisari europeni şi miniştri la Cluj Innovation Days. 400 de invitaţi din toată Europa sunt aşteptaţi la eveniment

Cluj IT Cluster va organiza, în 20-21 martie, evenimentul Cluj Innovation Days, unde peste 400 de persoane vor participa la conferinţe şi workshop-uri dedicate rolului inovării şi antreprenoriatului în dezvoltarea socio-economică. Printre invitaţi se numără comisarul european pentru Agricultură, Dacian Cioloş, Vittoria Alliata di Villafranca directoare de Strategii Regionale în Comisia Europeană şi ministrul Educaţiei, Mihnea Costoiu. Peste 50 de comisari europeni, experţi interni şi internaţionali, autorităţi publice, academicieni şi oameni de afaceri vor lua parte la cea de-a doua ediţiea evenimentului Cluj Innovation Days (CID), organizat de Cluj IT Cluster la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca. La conferinţa Cluj Innovation Days – Discover New Frontiers sunt aşteptaţi peste 400 de participanţi – oameni de afaceri, reprezentanţi aimediului academic, autorităţi, cercetători şi studenţi din România şi din Bulgaria, Cehia, Danemarca, Franţa, Israel, Marea Britanie, Olanda, Serbia, Slovenia, Suedia şi SUA. Conform sursei citate, la eveniment vor participa şi comisarul european pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Dacian Cioloş,  Vittoria Alliata di Villafranca directoare în carul Directoratului de Strategii Regionale din cadrul Comisiei Europene, Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Mihlea Costoiu şi ministrul pentru Dialog Social, Aurelia Cristea, primarul Clujului, Emil Boc, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horia Uioreanu, dar şi Kostas Loukas, general manager Microsoft Romania. De asemenea, comisarul european pentru Politici Regionale Johannes Hahn va transmite un mesaj printr-o intervenţie video. Vezi aici agenda evenimentului.   Scopul Cluj Innovation Days   Evenimentul Cluj Innovation Days este organizat cu scopul de a consolida comunitatea IT locală şi de a facilita dezvoltarea legăturilor cu parteneri de afaceri naţionali şi internaţionali, în condiţiile în care mai mult de 80% din activitatea companiilor de IT din Cluj este reprezentată de furnizarea de servicii către ţările vestice, cu precădere Statele Unite, Marea Britanie, Germania, Canada, dar şi către Ţările Scandinave, China şi Japonia. Ediţia din 2013 a evenimentului a reunit la Cluj-Napoca circa 400 de reprezentanţi ai mediului de afaceri autohton, reprezentanţi ai instituţiilor publice locale, ai Guvernului României şi ai mediului universitar, precum şi delegaţi ai misiunilor diplomatice la Bucureşti.   Despre Cluj IT Cluster   Cluj IT este o asociaţie de tip cluster inovativ, înfiinţatǎ în octombrie 2012, având ca membri 30 de companii de IT, 3 instituţii de învăţământ superior, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Universitatea Babeş-Bolyai şi Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca, 8 instituţii publice şi organizaţii catalizator. Cluj IT Cluster este o iniţiativă de business cu scopul de a creşte competitivitatea în IT, de a face mai vizibilă şi mai atractivă industria IT din România, respectiv de a poziţiona Clujul ca un hub regional IT inovator. Clusterul are susţinerea guvernului şi a autorităţilor locale, care consideră Cluj IT o iniţiativă de importanţă naţională.

Sursa: Adevarul.ro

 

Educaţie bursieră pentru studenţii clujeni. Invitat special, directorul Bursei de Valori Bucureşti

Îndrumarea studenţilor din universitătile cu profil economic către o carieră în domeniul pieţei de capital si educarea actualilor şi potenţialilor investitori pe bursă din toată ţara, aceasta este scopul evenimentelor organizate de SSIF Broker, în parteneriat cu Bursa de Valori Bucureşti şi Universitatea Babeş Bolyai, la Cluj-Napoca, în perioada 19-20 martie. SSIF Broker, în parteneriat cu Bursa de Valori Bucureşti şi Universitatea Babeş Bolyai, organizează la Cluj-Napoca, în perioada 19-20 martie, în cadrul proiectului educaţional “Academia Broker”, două evenimente ce vor aduce în atenţia publicului importanţa educaţiei financiare şi noţiuni despre piaţa de capital şi investiţia la Bursă. “Academia Broker” îşi propune două obiective majore: Îndrumarea studenţilor din universitătile cu profil economic către o carieră în domeniul pieţei de capital si educarea actualilor şi potenţialilor investitori pe bursă din toată ţara. Directorul Bursei de Valori Bucureşti   Evenimentul din Cluj debutează în data de 19 martie, în cadrulUniversităţii Babeş Bolyai, şi este adresat studenţilor. Începand cu ora 17:00, in Aula din FSEGA, aceştia vor avea şansa să ia parte la prezentări susţinute de profesionişti în domeniu şi să discute cu speakeri  din cadrul SSIF Broker şi Bursa de Valori Bucureşti. Joi, 20 martie, „Academia Broker“ continuă cu organizarea primeiconferinţe dedicate potenţialilor investitori. Evenimentul va avea loc în sala 118, la etajul I al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, începand cu ora 17.00.  Persoanele interesate de investiţia pe piata de capital vor afla cu această ocazie informaţii relevante şi de actualitate de la speakeri de top din cadrul SSIF Broker şi BVB. Invitatul special în cadrul evenimentului este Ludwik Sobolewski, Director General al Bursei de Valori Bucureşti.   Eveniment de succes   “Dupa succesul primului eveniment din roadshow-ul Academia Broker, a fost o alegere firească să continuăm la Cluj-Napoca, oraşul de origine al SSIF Broker şi al doilea centru financiar al ţării. Cu această ocazie, vom organiza şi primul eveniment din seria celor dedicate potenţialilor investitori. Suntem onoraţi de participarea domnului Sobolewski, mizăm pe o prezenţă numeroasă şi suntem convinşi că vom reuşi să prezentăm o perspectivă interesantă celor interesaţi de tranzacţionarea pe piaţa de capital”, a declarant Grigore Chis, directorul general al SSIF Broker. Academia Broker a debutat în data de 24 februarie, la Academia de Studii Economice Bucureşti. Seminarul s-a bucurat de prezenţa şi interesul din partea a peste 100 de studenţi din cadrul ASE. Speakerii invitaţi au captat atenţia participanţilor cu diverse subiecte de interes privind piaţa de capital.   Zece seminarii   Proiectul “Academia Broker” se desfăşoară în parteneriat şi cu sprijinul celor mai importante universităţi din ţară şi facultăţi de profil, în vederea organizării de conferinţe şi întalniri de networking cu studenţi şi potenţiali investitori, evenimente ce vor contribui la aprofundarea cunoştinţelor în domeniul bursier si continuarea profesiei în domeniul financiar. În cadrul “Academia Broker” vor fi organizate peste 10 seminarii, în oraşe precum Cluj, Timişoara, Sibiu, Constanţa, Suceava sau Iaşi. Partenerul media al proiectului “Academia Broker” este publicaţia online Wall-Street.ro.

Sursa: Adevarul.ro

 

Şi mâine cum mă uit în ochii studenţilor mei?

Dacă impresia opiniei publice din România este că „premierul a scăpat”, asta nu e un lucru bun. Moral, persoana sa este încă nexonerată de faptul comis. Se întăreşte convingerea că se poate orice dacă eşti în funcţie publică. Că un drum onest, corect în carieră e mai puţin important decât însuşirea ilicită a gândirii altuia. Şcoala şi …realitatea. Luni seara am cursul „Tehnici de comunicare publică”. Tema pe care o propusesem masteranzilor era: „Comunicarea şi Publicul”, partea întâi. Discutam, expuneam, puneam întrebări, luam răspunsurile lor şi le evaluam rapid , mergeam apoi mai departe, pe urmele unor idei ale unor, între alţii, Dominique Wolton, Guy Debord. Aduc discuţia şi în zona psihologiei, antropologiei, politologiei, medicinei, chiar. Scriu pe washboard, cu un marker negru, ca de obicei, din reflex, numele celor pe care îi citez. Am de fiecare dată şi cărţile cu mine, le las pe catedră, şi îi invit pe studenţi să le consulte, aici, sau la biblioteca facultăţii care, din fericire, este una bine dotată. Luăm o pauză. Mă uit pe mobil. Multe apeluri. Nu înţeleg de ce. Eram absorbit de ceea ce făceam la curs unde sunt atent la fiecare intervenţie a masteranzilor. Ca mulţi alţi colegi şi colege. Aşa lucrăm noi – desigur, nu toţi – cei/cele care suntem dedicaţi acestei profesii. Ne interesează foarte mult studentul şi cum putem fi de folos dezvoltării sale intelectuale, personale, chiar. Uitasem, însă, că e ziua în care urma să se dea verdictul privind neînceperea urmăririi penale în cazul plagiatului domnului Victor Ponta. Am reluat cursul. M-am uitat la ei şi la ele, masteranzi care sunt aici, în această sală de 30-40 locuri, plină ochi la acea oră de seară. Nu am putut relua dialogul imediat. Observasem mai mulţi dintre ei care navigau pe smartphone-uri. A trebuit să le spun. Dar unii dintre ei ştiau deja. Am „citit” perplexitate, jenă, stupoare în ochii multora.  A trebuit, după cinci-zece minute să reluăm cursul. Ca şi cum nimic nu se întâmplase? Un verdict şi consecinţele sale. Un complet de judecată, compus din trei doamne judecător, a dat luni verdictul de neîncepere a urmăririi penale în cazul de plagiat dintr-o carte cu doi autori, unul fiind domnul Victor Ponta. Se judecă un recurs al celor trei „denunţători” ai plagiatului. Cartea reia în mare parte teza de doctorat a domnului Victor Ponta, care a fost expertizată în 2012 ca fiind un plagiat după alte cărţi de către instanţe academice, una fiind Universitatea din Bucureşti. Ministerul Educaţiei a răspuns atunci, la solicitarea de retragere a titlului de doctor domnului Victor Ponta, că Universitatea din Bucureşti „nu avea competenţa” să expertizeze în acest caz. Pentru că domnul Ponta, de la doctorand a ajuns prim-ministru, un demnitar al statului român deci, iar pe demnitari îi „expertizează” o lege special destinată lor. Verdictul de luni seara pare să închidă cazul de plagiat pe speţa denunţului celor trei privind cartea. Dar rămâne deschis în ce priveşte teza de doctorat, chiar dacă singura instanţă, Consiliul Naţional de Etică, pendinte de Ministerul Educaţiei, dăduse un verdict, neargumentat, de neplagiat. Ce reacţii se produc acum în societatea românească? Impresia este că premierul “a scăpat”. Cu faţa curată. E posibil aşa ceva când dovada textelor însuşite fără a le cita corect  există încă pe site-ul Universităţii din Bucureşti, când presa a făcut, la rându-i, analize comparate de text? Când, cum spun foarte mulţi „neexperţi”, trebuie numai să ştii să citeşti ca să îţi dai seama de faptul plagiatului, dar şi de dimensiunea lui? Da, e posibil. Iar dovada a fost verdictul de luni care, e drept, nu a judecat dacă domnul Victor Ponta a plagiat, ci dacă cei trei denunţători aveau calitatea de a denunţa plagiatul! Instanţa a decis că nu o aveau. La revedere! Dacă impresia opiniei publice din România este că „premierul a scăpat”, asta nu e un lucru bun. Moral, persoana sa este încă nexonerată de faptul comis. Se întăreşte convingerea că se poate orice dacă eşti în funcţie publică. Că un drum onest, corect în carieră e mai puţin important decât însuşirea ilicită a gândirii altuia. Părinţii – indiferent de simpatia politică şi de votul acordat la alegeri – ai elevilor, ai liceenilor, ai studenţilor rămân, cred, cu impresia, senzaţia, certitudinea că ceva nu e în regulă. Chiar dacă e o „chestie politică” (dar ce poate fi „politic” în fapta comisă?), realitatea faptei există material în textele copiate illicit, din alţi autori, în teza de doctorat. Au fost invocate cazuri similare din alte ţări: Germania, Ungaria, Franţa unde persoane publice, miniştri sau chiar un preşedinte de ţară, au demisionat după ce plagiatul comis a fost revelat. Acolo instanţele academice au decis acest lucru. La noi nu acestea au „competenţa”’ pentru a face acest lucru, dar au competenţa de a acorda titlul de doctor. Similaritatea nu are niciun efect corespunzător în practica: domnul doctor Victor Ponta iese acum întărit de verdictul dat luni. Conduce guvernul ţării noastre. Spre deosebire de flagrantul domnului Vlasov, surprins ieri luând mită două sute de mii de euro, plagiatul comis de domnul Victor Ponta este un „flagrant” perpetuu. Textele identice sunt acolo, nu pot dispărea. Devin acum un studiu de caz şi pentru amatori, dar şi pentru profesionişti. Dar pentru milioanele de români implicaţi în sistemul educaţional (părinţi, familii, elevi, studenţi, profesori), consecinţele verdictului şi, în general, toată istoria acestui plagiat, lasă urme adânci, slăbesc credibilitatea actului educaţional, eficienţa sa. Cum ne vom uita în ochii elevilor şi studenţilor mâine? Ce le vom spune acasă copiilor pe care îi trimitem la şcoală? Nu vreau să fac comentarii despre impactul internaţional al acestei istorii, atât în mediul academic european şi nord-atlantic, cât şi în mediile politice. Impactul este sesizabil şi prin articole care încă apar despre acest plagiat, în comentariile din online. Domnul Ion Iliescu poate că are dreptate. O declaraţie recentă a domnului Ion Iliescu despre domnul Victor Ponta e semnificativă: acesta ar fi prea tânăr pentru oficiul de preşedinte. După cum s-a purtat domnul Victor Ponta în toată această neplăcută istorie a plagiatului, s-ar părea ca declaraţia fostului preşedinte al României spune adevărul. Dar te lasă pe gânduri. Mă gândeam, odată, că un politician tânăr, bine pregătit, integru ar fi o şansă pentru ţara noastră. Comportamentul domnului Victor Ponta pare să nu fie ce gândeam. Munca cinstită, corectă a oamenilor din universităţi primeşte acum un semnal descurajant. Ce le-ar spune domnul Victor Ponta acestora pentru a le da curaj în continuare? Ar putea veni într-un for academic să spună că plagiatul nu există? Fusese invitat atunci, în 2012, să explice situaţia plagiatului său la Universitatea din Bucureşti. Dar întâlnirea nu a avut loc. Cred că acum este momentul ca domnul Victor Ponta să se adreseze oamenilor din Educaţie, părinţilor şi familiilor celor educaţi, pentru a le da încredere în efortul onest în educaţie, pentru a le întări credinţa că şcoala merită efortul moral şi material, sacrificiile materiale pe care mulţi le fac pentru a contribui la dezvoltarea României.

Sursa: Adevarul.ro

 

Colaborare academică româno-americană la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor

Acordul de colaborare semnat de Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor şi Washburn University, School of Business, SUA, înregistrează o nouă realizare: profesorul Robert J. Boncella este prezent la FEAA, în perioada 14-20 martie, pentru a preda cursuri de Business Intelligence studenţilor la programul de master în limba engleză Economie şi Administrarea Afacerilor. Dr. Robert Boncella este expert în sisteme de Business Intelligence, tehnici de data mining, analiza datelor furnizate de rapoartele sistemelor de Business Intelligence, sisteme de e-Commerce, sisteme informatice globale şi metode de cercetare în business. Cursurile se desfăşoară intensiv, la sediul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor. La finalul cursului, participantii vor şti mai bine cum să colecteze datele relevante pentru introducerea în sistemele de Business Intelligence, din diferite surse disponibile şi vor putea să conceapă strategii de piaţă competitive pe baza analizelor efectuate asupra rezultatelor returnate de sistemele Business Intelligence în urma lansării unor interogări specifice. Întâlnirea faţă în faţă a profesorului Robert J. Boncella cu masteranzii a fost precedată de întâlniri virtuale prin Skype în cadrul cărora s-au stabilit modul de lucru şi cerinţele specifice domeniului, astfel încât studenţii să facă faţă unei sesiuni de predare intensivă pe perioada vizitei. În cadrul aceluiaşi acord de colaborare va avea loc vizita profesorului Michael Stoica, de la Washburn University, în luna mai când va preda Marketing Management, şi în luna octombrie când va preda Strategic Analysis aceloraşi studenţi ai programului de masterat cu predare în limba engleză, Economie şi Administrarea Afacerilor.

Sursa: Adevarul.ro

 

MERIT. Andreea Miron – Balica a cucerit medalia de bronz

Studentă medaliată la un concurs internaţional de matematică Studenta din anul I la secţia Matematică – Informatică a Facultăţii de Matematică şi Informatică, din cadrul Universităţii „Ovidius” din Constanţa (UOC), Andreea Miron – Balica a cucerit medalia de Bronz la ediţia acest an a Concursului Internaţional Sud Est European SEEMOUS, desfăşurat la începutul lunii martie la Iaşi. La concurs au participat studenţi din 8 ţări, iar proba, care a durat 5 ore, a constat în rezolvarea de probleme de matematică cu un grad ridicat de dificultate. Centrul de excelenţă pentru studenţi din cadrul UOC a fost reprezentat la acest important concurs internaţional de trei studenţi din anii I şi II:  Andreea Miron – Balica, Dragoş Cachiţ şi Sezen Mutali, coordonaţi de lect.univ.dr. Florin Gabriel Iorgulescu. Menţionăm faptul că Centrul de Excelenţă pentru studenţi al universităţii se află la a doua participare la acest concurs, la ediţia din 2013,  găzduită de University of Athens, în colaborare cu Hellenic Mathematical Society, rezultatele fiind meritorii. Cei trei studenţi vor participa şi la Olimpiada Naţională Studenţească de Matematică „Traian Lalescu”, care se va desfăşura în luna mai, la Cluj, la Universitatea „Babeş Bolyai”.

Sursa: Romanialibera.ro