Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Revista presei – 15.03.2013

http://adevarul.ro/educatie/scoala/dascalii-directori-sindicalistii-monitori-vor-degrevati-doar-partial-orele-obligatorii-clasa-1_514222ea00f5182b850a7162/index.html

Dascălii-directori şi sindicaliştii-monitori vor fi degrevaţi doar parţial de orele obligatorii de la clasă

Profesorii care ocupă funcţii de conducere în preuniversitar, ca directori de grădinţe, şcoli etc sau inspectori şcolari, dar şi sindicaliştii care vor lucra la monitorizarea sistemului vor putea lipsi doar parţial de la orele obligatorii de predare, fără a pierde bani la salariu, după ce Guvernul a respins propunerea Ministerului Educaţiei de degrevare totală a acestora de la clasă.

Guvernul a aprobat doar degrevarea parţială a dascălilor-directori şi a sindicaliştilor-monitori de la orele pe care sunt obligaţi să le ţină la clasă, conform normei didactice, cu menţinerea integrală a salariului, potrivit unuei ordonanţe de urgenţă publicate miercuri, 13 martie, în Monitorul Oficial.

Însă, Executivul nu a acceptat propunerea Ministerului Educaţiei, lansată pe 4 martie, de a-i scuti total de la clasă, în cazul în care altfel actul managerial ar fi afectat.

Ca atare, dascălii vor fi scutiţi numai de la o parte din orele din program pentru a-şi îndeplini atribuţiile manageriale, aşa cum era şi până acum, însă vor rămâne cu salariul de profesor neredus.

În ceea ce-i priveşte pe sindicaliştii care vor participa la activităţile de monitorizare a calităţii învăţământului preuniversitar, aceştia vor putea fi degrevaţi de asemenea parţial şi tot fără a le fi afectate drepturile salariale.

La aceste activităţi ar urma să participe în jur de 100 de sindicalişti din toată ţara formaţi penrtru funcţiile de monitori, unul sau doi din fiecare judeţ, depinde de judeţele mari, a declarat Simion Hancescu, liderul Federaţiei Sindicatelor LIbere din Învăţământ, citat de HotNews.ro.

Ministerul ar fi vrut degrevarea totală

Ministerul Educaţiei a pus în dezbatere publică, pe 4 martie 2013, un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care le-ar fi permis profesorilor care deţin şi funcţii de conducere, îndrumare şi control în grădiniţe, şcoli şi licee să fie scutiţi parţial sau total de la obligaţia de a preda, fără a li se tăia bani din salariul de dascăl, fondurile fiind asigurate de fiecare instituţie de învăţământ.

De aceeaşi clemenţă urmau să beneficieze şi dascălii-sindicalişti care participă la activităţi de monitorizare.

Până acum, degrevarea era posibilă doar parţial, iar în cazul directorilor de grădiniţă nu era permisă nicio abatere de la norma didactică.

Scutirea totală de la orele de predare ar genera costuri uriaşe pentru minister, pentru că la nivel naţional sunt peste 18.000 de directori şi directori adjuncţi, iar dascălii-directori şi-ar ieşi din mână, însă măsura ar putea îmbunătăţi modul în care sunt administrate şcolile şi ar putea introduce manageri privaţi şi în sistemul de educaţie, arată o analiză realizată de „Adevărul“.

http://adevarul.ro/educatie/scoala/binefrumos-adevardaca-valori-nu-sunt-nimic-nu-e-educatie-1_5142507300f5182b850b4bfa/index.html

Bine, Frumos, Adevăr: dacă VALORI nu sunt, NIMIC nu e în Educaţie

Binele, adică opusul Răului. Frumosul, adică opusul Urâtului. Adevărul, adică opusul Minciunii. E chiar atât de greu să aşezăm Binele, Frumosul şi Adevărul la temelia unei Şcoli autentice, pentru secolul XXI, pe care să clădim o Românie autentică,pentru secolul XXI? Cine ne împiedică să o facem? Noi, pe noi înşine? Şi de ce am face-o? Merită, oare?!…

Howard Gardner este profesor la Harvard Graduate School of Education, unde predă Cogniţie şi Educaţie. La începutul anilor ’80 a publicat faimoasa teorie a inteligenţelor multiple, despre care puteţi citi aici: http://howardgardner.com/multiple-intelligences/.

În altă carte remarcabilă, The Disciplined Mind, publicată în 1999, Gardner pune întrebarea: este posibilă o construcţie curriculară care să transmită copiilor cele trei valori funamentale? Răspunde afirmativ, demonstrând cum putem pătrunde tainele Binelui, Frumosului şi Adevărului studiind patru discipline: Istorie, Ştiinţe, Arte, Matematică. Începeţi lectura de aici, dacă doriţi să aprofundaţi: http://howardgardner.com/books/.

Nu insist asupra detaliilor, ci asupra mesajului de bază: sistemele educaţionale care se respectă şi care nu sunt forme fără fond se întemeiază organic pe valori. Valorile înseamnă cheia de boltă a rostului pe lume al sistemelor educaţionale care nu-şi bat joc de ele însele, şi de care nici comunităţile cărora aparţin nu îndrăznesc să-şi bată joc. Aceste sisteme educaţionale – precum cel finlandez, de pildă (da: Finlanda, ţara renilor, şi prima în lume la educaţia preuniversitară!…) – cultivă şi transmit peste generaţii valori autentice. Nu respiră frică, minciună, meschinărie, ipocrizie. Nu mor încet, surpate în sine, încremenite în proiect, depăşite de viaţa reală. Şi nu spun senin ce haine frumoase are împăratul!…, atunci când împăratul e gol şi-l vede toată lumea, din cap până-n picioare.

Programele Bacalaureatului Internaţional, de pildă, cultivă copiilor valori precum principialitatea, gândirea critică şi etică, compasiunea şi respectul faţă de cei din jur, performanţa bazată pe cunoaştere solidă, asumarea raţională a riscurilor, ori curajul de a învăţa din propriile experienţe. Dacă vă interesează să aflaţi mai multe, citiţi aici: http://www.ibo.org/programmes/profile/documents/Learnerprofileguide.pdf

Noi ce facem?

Când decidem că încetăm să mai pedalăm în gol ca năucii?

Când decidem că nu mai mimăm tâmp-perfid şi că ne apucăm serios de treabă?

Când decidem că ieşim din negare şi facem o Şcoală autentică, pentru secolul XXI, pe care clădim o Românie autentică, pentru secolul XXI?

Ce-ar fi să începem… chiar ACUM?!…

 

http://adevarul.ro/locale/vaslui/eleva-barlad-data-urmarire-nationala-disparut-scoala-1_51420a5800f5182b8509f06e/index.html

Elevă din Bârlad, dată în urmărire naţională după ce a dispărut de la şcoală

Elena-Adriana Motaş, în vârstă de 16 ani, originară din localitatea vasluiană Ciocani, este căutată de poliţişti de aproape două săptămâni, după ce adolescenta a dispărut fără urmă de la şcoală.

Potrivit Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Vaslui, eleva a fost văzută ultima dată în după-amiaza zilei de 5 martie. Ea era elevă în clasa a X-a la Liceul „Alexandru Ioan Cuza“ din Bârlad, unde a participat la primele trei ore de curs. Colegii fetei au spus că aceasta a plecat în timpul pauzei fără a spune nimic nimănui.

„Cei care au anunţat dispariţia au fost membri familiei când au văzut că fata nu a mai ajuns acasă de la cursuri. Poliţiştii de la Investigaţii Criminale desfăşoară activităţile specifice pentru identificarea adolescentei, care a fost dată şi în urmărire naţională“, ne-a declarat Mihaela Ştraub, purtătorul de cuvânt al IPJ Vaslui.

Din spusele familiei, minora era un copil liniştit care mergea zuilnic la şcoală făcând naveta. Cei care o văd sunt rugaţi să sune la numărul de urgenţă 112 sau la cel mai aporpiat post de poliţie.

http://adevarul.ro/locale/focsani/profesorul-batut-mircea-ianchievici-si-a-dat-demisia-Scoala-7-1_5141d5a300f5182b8508be04/index.html

Profesorul Mircea Ianchievici şi-a dat demisia de la Şcoala 7

Deşi elevii i-au scris o scrisoare prin care i-au transmis că-l preţuiesc, profesorul a luat decizia să predea pe mai departe doar la Şcoala „Ion Basgan”.

Profesorul de muzică Mircea Ianchievici a încheiat definitiv conturile cu Şcoala 7 din Focşani, în urma evenimentelor petrecute la începutul lunii februarie, când a fost bătut în clasă de rudele a doi elevi.

Acesta spune că a fost afectat de cele întâmplate şi nu vrea să mai aibă de a face cu elevii de acolo, continuându-şi însă activitatea la Şcoala „Ion Basgan”, unde avea ore şi înainte de incident.

Decizia a luat-o înainte să se prezinte un raport în urma anchetei desfăşurate de comisia de cercetare a abaterilor disciplinare de la nivelul şcolii, raport care întârzie nepermis de mult.

De precizat că la aceeaşi şcoală a mai avut loc un incident la sfârşitul lunii februarie, când un alt profesor a fost închis în clasă şi ameninţat cu bătaia de un elev repetent.

 

http://adevarul.ro/locale/focsani/peste-50-olimpicii-judetului-fazele-nationale-elevi-colegiul-unirea-1_5141c6b500f5182b850863fd/index.html

Peste 50% din olimpicii judeţului la fazele naţionale sunt elevi de la Colegiul „Unirea”

59 de „unirişti” s-au calificat la fazele naţionale ale diferitelor discipline şcolare, fiind încă un an de excepţie pentru prestigioasa unitate de învăţământ.

Şi în acest an elevii unirişti continuă să reprezinte cu cinste judeţul Vrancea la fazele naţionale ale olimpiadelor şi concursurilor şcolare.

Dintre elevii participanţi la etapa judeţeană s-au calificat 59 de elevi la etapele naţionale ale diferitelor discipline şcolare.

„Numărul mare de elevi calificaţi până în acest moment confirmă seriozitatea şi profesionalismul demersului didactic de la Colegiul Naţional Unirea Focşani şi implică în acelaşi timp responsabilităţi asumate pentru o cât mai bună reprezentare a judeţului. Acest lucru demonstrează dorinţa lor de a fi mai buni şi de a le arăta colegilor lor că încă preţuiesc şcoala şi cartea”, se laudă conducerea liceului cu elevii performeri.

 

http://adevarul.ro/locale/ploiesti/un-elev-elie-radu-venit-scoala-box-metalic-1_5141908b00f5182b85071df8/index.html

Un elev de la „Elie Radu“ a venit la şcoală cu un box metalic

Tânărul a fost observat de jandarmii din Ploieşti în timp ce „prezenta“ colegilor un box metalic. Elevului i-a fost întocmit dosar penal

Ciprian G., de 17 ani, din Ariceştii Rahtivani şi elev în Colegiul Tehnic „Elie Radu“, a fost observat de jandarmi cu uşurinţă pentru că nu făcea nici un efort să ţină ascuns boxul de culoare neagră.

Incidentul s-a produs miercuri, în jurul orei 12.30, în zona liceului, unde elevul prezenta arma albă colegilor.

În cauză a fost întocmit dosar cu acte premergătoare pentru port ilegal de arme albe, dosar care va fi înaintat Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploieşti, în vederea continuării cercetărilor.

http://www.cronicaromana.ro/2013/03/14/universitati-prestigioase-cauta-studenti-romani-la-bucuresti-timisoara-si-iasi/?ref=srctt

Universităţi prestigioase caută studenți români la București, Timișoara și Iași

Peste o sută de universităţi internaţionale din Europa şi SUA îi aşteaptă pe elevii şi studenţii români pe 16 și 17 martie la Sala Palatului din Bucureşti, pentru a le vorbi despre cum pot urma un program de studiu în străinătate.

Pe parcursul celor 2 zile, cei 6.000 de vizitatori aşteptaţi vor primi informaţii despre taxele de şcolarizare, posibilităţi de finanţare, ce programe sunt disponibile în domeniile de interes pentru ei şi care este procesul de aplicare. Nu în ultimul rând, la RIUF vizitatorii vor avea acces la consiliere gratuită pentru a aplica la studii în străinătate din partea consultanţilor EDMUNDO, pe care îi pot întâlni la eveniment, informează un comunicat de presă al organizatorilor.

RIUF este singurul loc în care tinerii pot discuta cu studenţi şi absolvenţi români de la universităţile de top din lume. Astfel, pe parcursul celor 2 zile, reprezentanţi de la MIT (universitate plasată pe locul 1 în topul mondial QS), Harvard (care vor susţine o prezentare), Princeton, University of Paris-Sorbonne, London School of Economics şi University College London vor povesti vizitatorilor RIUF ce înseamnă să fii student la o universitate de top din lume.

În plus, participanţii la târg vor avea acces la zeci de standuri ale universităţilor din Marea Britanie, Franţa, Germania, Olanda, Suedia, Belgia şi alte 15 ţări, ale organizaţiilor care desfăşoară programe de dezvoltare personală şi profesională, cursuri de limbă, cărţi şi multe altele.

Sunt ultimele zile pentru înscrieri la Spot Admissions! În urma pregătirii unui set de documente şi a unui interviu de 15 minute, participanţii au şansa de a fi admişi pe loc. Termenul limită de trimitere al documentelor diferă în funcţie de oraşul (Bucureşti, Timişoara sau Iaşi, oraşele unde are loc această ediţie a târgului) în care va fi susţinut interviul.

Pentru a avea discuţii mai aprofundate cu reprezentanţii universităţilor şi pentru şansa de a fi remarcat de către aceştia, ceea ce poate fi util în procesul de aplicare, vizitatorii pot participa la sesiuni de prezentări. În cadrul lor vor fi prezentate informaţii despre diferitele sisteme academice şi particularităţile lor, despre facilităţile oferite de universităţi pentru studenţi, despre paşii necesari realizării unei aplicaţii la studii în străinătate, dar şi despre oportunităţile de carieră şi modul în care universităţile îşi ajută absolvenţii să aleagă domeniul potrivit. Pentru a participa la prezentări, este necesară înscrierea pe site-ul RIUF.

Vizitatorii au şi ocazia de a câştiga o serie de premii, eligibili fiind cei care completează chestionarul disponibil la standul de tombolă. Astfel, au ocazia de a intra în posesia unor carduri cadou pentru a cumpăra cărţi de la Okian, cursuri de limbă engleză şi germană, pachete de cosmetic Unilever sau reduceri pentru susţinerea testelor IELTS şi TEOFL.

Pentru a participa la prezentări, este necesară înscrierea pe site-ul RIUF. Detalii: www.riuf.ro

RIUF ajunge pe 19 martie la Timișoara și pe 21 martie la Iași.

Parteneri educaţionali: Primăria Municipiului Bucureşti, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, Consiliul Municipal al Elevilor, Asociaţia de Educatie Sociala.

Parteneri instituţionali: British Council, CampusFrance Roumanie, Comisia Fulbright, DAAD

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013031584314/Social/Debut-precoce-al-consumului-de-hasis-in-randul-elevilor-din-Romania.html

Debut precoce al consumului de hașiș în rândul elevilor din România

Elevii consumă din ce în ce mai mult etnobotanice, arată Raportul ESPAD 2011 privind consumul de droguri în rândul populației școlare de 16 ani, realizat în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, cu acordul părinților și care are la bază un studiu efectuat în perioada 2007 – 2011, a declarat Sorin Oprea, șeful Agenției Naționale Antidrog.
„Este o prevalență crescută în rândul elevilor de 16 ani pentru toate categoriile de droguri, în special pentru substanțele noi cu proprietăți psihoactive (SNPP) – etnobotanicele“, a declarat Sorin Oprea. Astfel, a crescut consumul substanțelor psihoactive la populația școlarizată de 16 ani, prevalența fiind de 10% față de 5% în anul 2007, când a fost efectuat ultimul studiu, acesta făcându-se o dată la patru ani, a explicat șeful ANA. Rezultatele studiului național din cadrul ESPAD 2011 plasează România între ultimele 10 state europene, ca nivel al prevalenței consumului oricărui tip de drog ilicit – cel puțin o dată în viață în rândul elevilor de 16 ani, țara noastră situându-se cu 8% sub media europeană înregistrată. Pentru prima dată în cadrul studiilor ESPAD, se înregistrează un debut precoce al consumului de canabis/ hașiș în rândul elevelor de 16 ani din România. Din punct de vedere al distribuției pe sexe, România se află printre putinele state cuprinse în studiu care nu mai înregistrează diferențe între fete și băieți în ceea ce privește prevalența consumului de canabis/ hașiș, atât de-a lungul vieții (alături de Franța), cât și în ultima lună (alături de Federația Rusă și Bulgaria). În același timp, Raportul Național privind situația drogurilor pe anul 2012 evidențiază un consum de stupefiante ridicat în rândul studenților, prevalența de-a lungul vieții fiind de 23,2%. Studiul realizat în opt centre universitare din România arată că studenții consumă cel mai mult canabis (20,9%) urmat de ecstasy, cocaină și amfetamine. Totodată, în anul 2011 au avut nevoie de tratament peste 3.000 de persoane, dintre care aproximativ 2.000 pentru droguri ilicite și substanțe cu proprietăți psihoactive. Din totalul persoanelor care au primit îngrijiri medicale în centrele specializate, peste 1.700 au fost admise la tratament în anul 2011. Principalele tipuri de substanțe pentru care s-a solicitat asistență sunt substanțele psihoactive, heroina, sedativele și canabisul. Anul trecut, pentru prima dată în ultimii zece ani, proporția cazurilor admise la tratament pentru consum de opiacee a înregistrat cea de-a doua valoare din numărul total de cazuri, substanțele cu proprietăți psihoactive reprezentând drogul principal pentru care consumatorii au solicitat asistență.
Potrivit raportului ANA, zonele de risc, în funcție de numărul de cazuri de urgențe non-fatale înregistrate în 2011, sunt: București și Iași (zone de risc foarte mari, pondere peste 10%), Cluj, Constanța, Galați (zone de risc mare, ponderi între 5% și 10%), Bihor, Timiș, Bacău, Dâmbovița, Suceava, Buzău, Vrancea (zone de risc mediu, ponderi între 1% și 5%), Neamț, Harghita, Călărași, Ialomița, Hunedoara (zone de risc mic, ponderi între 0,5% și 1%) și Arad, Mureș, Ilfov, Satu Mare, Teleorman, Argeș (zone de risc foarte mic, ponderi sub 0,5%).

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013031584313/Social/Bona-CNA-a-lansat-un-numar-de-TelVerde-la-care-copiii-pot-sa-ia-atitudine-fata-de-programele-TV.html

 

„Bona“ CNA a lansat un număr de TelVerde la care copiii pot să ia atitudine față de programele TV

Consiliul Național al Audiovi­zualului (CNA) a lansat numărul de TelVerde 0.800.888.555, la care copiii și adulții pot suna pentru a semnala Consiliului programe audiovizuale și aspecte din aceste programe pe care le urmăresc și nu le agreează.
Președintele CNA, Laura Georgescu, a declarat, joi, că acest număr de telefon este activ începând de miercuri seară. La acest număr de telefon „pot suna atât copiii lăsați singuri în fața televizorului, cât și adulții care vor să ia atitudine față de conținutul programelor audiovizuale prin susținerea petiției online a instituției noastre“, se spune într-un comunicat postat pe site-ul CNA. Prin intermediul TelVerde, CNA oferă un serviciu telefonic gratuit, destinat semnalării cazurilor de încălcare a protecției copilului în domeniul audiovizualului. „«Bona» CNA inițiază «educația media» prin invitarea minorilor de a-și încredința mesajele și întrebările despre «televizor» la TelVerde. Cu sprijinul părinților și al profesorilor, «bona» CNA își propune ca fiecare copil să facă diferența dintre bine și rău în audiovizual, să își cunoască drepturile și libertățile“, se spune în comunicatul CNA. Potrivit sursei citate, la TelVerde pot apela și persoanele care nu au acces la internet și care vor să se implice în susținerea petiției online lansate cu scopul de a evalua necesitatea îmbunătățirii unora dintre prevederile legislației actuale ale audiovizualului.
Lansarea numărului de TelVerde vine la câteva zile după ce Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a organizat, pe 8 martie, la Palatul Parlamentului, dezbaterea „Nu vă uitați copiii la TV – Vezi ce vede copilul tău“.

 

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013031584312/Social/Elevii-chiulangii-nu-mai-primesc-alocatii-scolare.html

 

Elevii chiulangii nu mai primesc alocații școlare

 

Din ce în ce mai mulți elevi lipsesc de la orele de curs iar sancțiunile par să nu îi mai sperie pe adolescenții care au lucruri mai importante de făcut decât frecventarea programului școlar. Ceea ce îi face pe elevii chiulangii să se gândească de două ori înainte să refuze să participe la cursuri, este măsura care prevede oprirea alocațiilor direct proporțional cu numărul de absențe nemotivate.
Startul opririi alocațiilor s-a dat în județul Sibiu, unde 347 de dosare de alocații pentru susținerea familiei au fost suspendate pentru o perioadă de până la șase luni, adică în perioada februarie-iulie 2013, după primul semestru școlar, din cauza absențelor nemotivate ale elevilor.Dintre acestea, în 38 de dosare este vorba de elevi care provin din mediul urban și 309 din mediul rural. Elevii au adunat mai mult de 20 de absențe nemotivate pe parcusul semestrului, scrie ronduldesibiu.ro.
Totodată, 334 de familii s-au ales cu alocațiile pentru susținerea familiei diminuate cu 20-50 la sută pentru o perioadă de până la trei luni, adică în perioada februarie-aprilie 2013, dat fiind faptul că elevii au înregistrat un număr de până la 20 de absențe nemotivate. Din totalul elevilor menționați, 42 provin din mediul rural, iar restul de 292 din mediul rural.
Alocația de susținere a familiei se acordă lunar pe bază de cerere și declarație tip, însoțită de actele doveditoare privind componența familiei, veniturile acesteia și, după caz, privind frecventarea cursurilor școlare de către copiii aflati în întreținere care se înregistrează la primăria localității în a cărei rază teritorială domiciliază sau își are reședința familia. Cuantumul lunar al alocației de susținere a familiei se calculează în funcție de venitul mediu lunar pe membru al familiei.
Astfel, familiile cu ambii părinți, cu venitul mediu lunar pe membru sub 200 de lei primesc lunar, dacă au până la trei copii, câte 30 de lei pentru fiecare și 120 de lei dacă au mai mulți de trei copii.

 

 

 

 

 

 

http://www.evz.ro/detalii/stiri/pun-pariu-pe-talent-un-fenomen-printre-liceeni-1028203.html

„Pun pariu pe talent”, un fenomen printre liceeni

Succesul proiectului reprezintă un efort de echipă. Evenimentul zilei susține competiția în continuare

De câteva luni, în liceele din Bucureşti se desfăşoară un proiect iniţiat de Asociaţia Profesiniştilor din Mass-Media, care urmăreşte să ofere tinerilor talentaţi oportunităţi şi o experienţă pe care să şi-o amintească cu drag oricând.

Preselecţiile tinerilor au început în luna noiembrie 2012. De atunci şi până in prezent, proiectul s-a transformat într-un fenomen care a pus stăpânire pe liceele bucureştene. Confirmarea a venit o dată cu etapa semifinalelor la care publicul poate participa. Competiţia între licee a prins contur datorită unei echipe de liceeni, coordonată de Andrei Niculae (elev la Colegiul Naţional ,,Gheorghe Lazăr”) şi Gabi Fereşteanu (student la Facultatea de Drept, Universitatea Bucureşti).

Efortul echipei de organizare este de apreciat pentru că în sarcina lor revine încheierea parteneriatelor, promovarea, organizarea evenimentelor şi comunicarea cu participanţii.

Cine merge în finală

Cea de a doua semifinală a adus în competiţie elevii liceelor „Matei Basarab” (care a fost şi liceul gazdă), „Spiru Haret” şi „Mihai Eminescu”. Aceştia au fost susţinuţi de un public numeros, care a ocupat locurile în sală cu mai bine de o oră înaintea începerii evenimentului. Din păcate, sala de festivităţi s-a dovedit neîncăpătoare pentru adolescenţi, peste o sută dintre ei rămânând afară.

Juriul format din Anca Maco, Manuel Dinculescu (Radio 21), Zozo (producător&owner THE LIONS BEAT) şi Gabi Inoan (purtător de cuvânt al Universităţii „Spiru Haret”) a rămas impresionat de talentele tinerilor şi a decis să trimită în finală pe Andrei Duţu (Liceul „Basarab”), grupul de parodie PPT SHOW (Liceul „Mihai Eminescu”) şi pe Mihai Năsui şi Gabi Niculescu ( Liceul „Spiru Haret”).

Au mai rămas trei semifinale la care sunteţi aşteptaţi. Următoarea semifinală are loc vineri, 22 martie, la Şcoala Centrală.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/o-angajata-a-universitatii-din-iasi-castiga-200-de-lei-un-profesor-universitar-ia-12000-10.html

O angajată a Universității din Iași a ajuns să câștige 200 de lei. Un profesor universitar ia 12.000!

În timp ce șefii de la Universitatea A.I. Cuza din Iași au lefuri de peste zece mii de lei, o angajată a instituției a ajuns să câștige lunar 200 de lei. Mai multe persoane aflate într-o situație asemănătoare s-au revoltat, ieri, pe holurile universității ieșene.

M. P. este mamă a patru copii, iar soțul ei este paralizat. Femeia a ajuns să câștige sub 200 de lei, după ce i-a fost redus salariul cu 15%, și este într-o situație critică.

„Nu mai pot, sunt disperată, am ajuns la limită! Soțul este paralizat și are o pensie de câteva sute de lei, am patru copii și mi-a fost tăiat și salariul… Nu știu ce să mai fac, să-mi omor copiii? Oare șefii de la Cuza vor să mă omoare și pe mine? Muncesc câte opt ore pe zi și nu aștept de la nimeni pomană. Am rată pentru că nu mai puteam să fac față după ce soțul meu a fost operat de două ori. Eu nu vreau sa-mi las copilasii, vreau sa poata merge la scoala si sa fie oameni educati! Și am auzit că șefii noștri de la Cuza vor ca luna viitoare sa-mi mai taie încă 15%…”, le-a mărturist femeia reporterilor de la bzi.ro.

Mai mulți angajați s-au alăturat protestului ei pe holurile unității de învățământ. Discrepanțele salariale sunt foarte mari la A.I. Cuza, potrivit presei locale. De exemplu, venitul mediu brut lunar al unui profesor universitar, în 2012, a fost de 12.559 lei, în timp ce un conferențiar a încasat 6.713 lei. Inclusiv rectorul Vasile Isan încaseaza, conform datelor oficiale, aproximativ 100.000 euro pe an.

Reporterii bzi.ro susțin că dascălilor li ser pregătesc o serie de măsuri de austeritate: pentru personalul didactic nu se va mai acorda reîntregirea salarială, acordată de Guvern, de 7,4%, se va suspenda plata cu ora, referatele membrilor comisiilor de doctorat se vor plăti la nivel de asistent, iar cadrele didactice care vor derula activități în comisiile de acordare a gradului I vor fi remunerate cu o sumă redusă cu 50%.

 

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14416093-dezbatere-argumente-pro-contra-introducerii-constitutie-numelui-lui-dumnezeu-necesitatii-predarii-religiei-scoala.htm

DEZBATERE Argumente pro si contra introducerii in Constitutie a numelui lui Dumnezeu si a necesitatii predarii religiei in scoala

Mitropolia Moldovei si Bucovinei sustine introducerea in Constitutie a numelui lui Dumnezeu si garantarea faptului ca religia se va preda in scoli. Decizia a fost luata in cadrul Sinodului mitropolitan si anuntata printr-un comunicat de presa. „Romania ramane un stat laic. Noi punem in discutie orice propunere se va face”, a declarat presedintele Senatului, Crin Antonescu, care este si presedinte al Comisiei parlamentare pentru modificarea Constitutiei. Deputatul PSD Florin Iordache nu este de acord cu aceasta initiativa si spune ca „sunt foarte multi cetateni romani care sunt atei”. Deputatul PSD Ciprian Nica este insa de parere ca „nu ar fi rau sa scriem in preambulul Constitutiei ca suntem popor crestin”.

Mitropolia Moldovei si Bucovinei a anuntat miercuri, 13 martie, printr-un comunicat de presa ca Sinodul mitropolitan a hotarat in sedinta din 5 martie „initierea unor actiuni de sensibilizare a oficialitatilor, in sensul introducerii sau revizuirii, in viitoarea Constitutie a Romaniei, a unor articole care sa faca referire la numele lui Dumnezeu sau care sa sublinieze rolul familiei in societate, importanta traditiei crestine a poporului roman, evidentierea rolului pe care Biserica Ortodoxa Romana l-a avut si il are in istoria tarii, a necesitatii predarii religiei in scoala, precum si importanta sustinerii romanilor aflati in afara granitelor tarii”, transmite Mediafax.

Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei s-a intrunit sub presedintia IPS Parinte Mitropolit Teofan, la sedinta participand si IPS Pimen, Arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, PS Corneliu, Episcopul Husilor, PS Calinic Botosaneanul, Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Iasilor, si PS Ioachim Bacauanul, Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului, informeaza sursa citata.

Crin Antonescu: Romania ramane un stat laic si asta o spun in calitate de crestin

Crin Antonescu, presedintele Senatului si presedinte al Comisiei parlamentare pentru modificarea Constitutiei, a declarat miercuri referitor la propunerea Mitropoliei Moldovei si Bucovinei ca „Romania ramane un stat laic”.

„Eu va pot spune o parere strict personala acum, desi nu sunt tentat sa o fac pentru ca e bine ca pozitiile noastre ca persoane, ca partide, sa fie sustinute la momentul potrivit. Din punctul meu de vedere, in acest moment, este o chestiune destul de discutabila si care necesita o dezbatere cu caracter juridic si politic. Ce va pot spune cu certitudine este ca Romania ramane un stat laic si asta o spun in calitate de crestin. Deci nu exista o contradictie sau o incompatibilitate intre ele. Noi punem in discutie orice propunere se va face„, a afirmat Antonescu la finalul sedintei Comisiei parlamentare pentru revizuirea Constitutiei, citat de Agerpres.

Petre Roman: Atunci cand s-a incercat sa se elaboreze o Constitutie a Europei, aceste referiri pana la urma nu au fost acceptate

Deputatul PNL Petre Roman sustine ca „referirea la sursele legitimitatii noastre este corecta”. „In acelasi timp, noi afirmam in Constitutie ca Romania este un stat laic. Atunci cand s-a incercat sa se elaboreze o Constitutie a Europei, aceste referiri pana la urma nu au fost acceptate. Prin urmare, cu toata deschiderea pentru aceasta propunere, va trebui sa gasim o formula care sa faca apel atat la sursele natiunii noastre in care fara indoiala ca exista credinta in Dumnezeu, cat si la ideea ca statul ca stat modern este unul laic. Vom vedea in ce masura lucrul acesta este posibil”, a declarat Petre Roman inaintea sedintei Comisiei pentru modificarea Constitutiei (Agerpres).

Deputatul PSD Ciprian Nica: Nu ar fi rau sa scriem in preambulul Constitutiei ca suntem popor crestin

„Eu il cunosc pe IPS Teofan (mitropolitul Moldovei si Bucovinei – n.r.) si stiu trairea lui religioasa deosebita, care mie mi-a ajuns la inima, iar ca fapt generalizator al nostru, al romanilor, noi suntem un popor crestin ortodox prin excelenta si de catolici. Probabil, in preambulul Constitutiei sa scriem undeva ca suntem popor crestin nu este rau, pentru ca din pacate eu observ o ofensiva a altor secte religioase, care numai in credinta lui Dumnezeu nu te duc si noi poporul roman daca am rezistat de 2000 de ani sau poate de mai mult timp, de cand l-am avut pe domnul Iisus Hristos, numai cu credinta lui Dumnezeu am rezistat. Cred ca nu e rea ideea”, a declarat social-democratul Ciprian Nica, potrivit Agerpres.

„Bineinteles ca as vota, depinde insa de forma pe care i-o dam, ca este Constitutia si trebuie sa gasesti o asemenea formula incat sa nu supere nici pe altii, nici sa para ca ne-am intors in alta epoca. Sa nu uitam ca suntem crestin-ortodocsi si credem in Dumnezeu si in Sfanta Treime”, a continua acesta.

Florin Iordache (PSD) considera ca nu ar fi potrivit sa se treaca in Constitutie ca statul este crestin

Deputatul PSD Florin Iordache sustine ca ar fi nepotrivit ca in preambulul Constitutiei sa fie trecuta sintagma crestin si Dumnezeu, scrie Agerpres. „Pornim cumva cu stangul, sunt foarte multi cetateni romani care sunt atei si a trece de la inceput sintagma Dumnezeu, toti ceilalti care sunt de alte credinte sau atei ar fi obligati, potrivit viitoarei Constitutii, sa creada in Dumnezeu. Cei care nu cred in Dumnezeu sau cei care sunt musulmani, catolici sau cei care au o alta credinta ii punem pe toti sa creada in Dumnezeu?” , a spus Iordache inaintea intrunirii de miercuri a Comisiei pentru modificarea Constitutiei, la Palatul Parlamentului.

Precizam ca in Constitutia Romaniei nu apare nici o data cuvantul „laic”, iar Constitutia reglementeaza invatamantul religios.

Constitutia Romaniei, Art. 32. – (7) „Statul asigura libertatea invatamantului religios, potrivit cerintelor specifice fiecarui cult. In scolile de stat, invatamantul religios este organizat si garantat prin lege”.

Patriarhia anunta ca va prezenta pozitia oficiala a Bisericii privind revizuirea Constitutiei Romaniei

Joi, 14 martie, Patriarhia a publicat un comunicat in care anunta: „In legatura cu propunerile unor ierarhi ortodocsi romani privind revizuirea textului Constitutiei Romaniei, precizam (…) pozitia oficiala a Bisericii Ortodoxe Romane este exprimata de Sfantul Sinod, Sinodul Permanent si Patriarhia Romana, fiind adusa la cunostinta opiniei publice prin Biroul de Presa al Patriarhiei Romane”.

„Ca atare, ierarhii ortodocsi romani vor trimite propuneri de revizuire a Constitutiei Romaniei la Cancelaria Sfantului Sinod. Acestea vor fi studiate de Oficiul canonico-juridic al Patriarhiei Romane in consultare cu alti specialisti in domeniul relatiilor dintre Stat si Biserica in vederea formularii unui punct de vedere unitar si oficial al Bisericii Ortodoxe Romane”, a informat Patriarhia.

 

http://www.gandul.info/news/patriarhia-ierarhii-vor-trimite-propuneri-pentru-revizuirea-constitutiei-iar-patriarhia-va-prezenta-pozitia-oficiala-10667427

 

Patriarhia: ierarhii vor trimite propuneri pentru revizuirea Constituţiei, iar Patriarhia va prezenta poziţia oficială

Patriarhia Română afirmă că va formula un punct de vedere unitar şi oficial al Bisericii Ortodoxe Române în legătură cu revizuirea Constituţiei, după ce Sinodului mitropolitan al Moldovei şi Bucovinei a făcut o serie de propuneri pentru revizuirea textului.

„În legătură cu propunerile unor ierarhi ortodocşi români privind revizuirea textului Constituţiei României, precizăm: potrivit Statutului pentru organizarea şi funcţionarea Bisericii Ortodoxe Române (articolele 14 şi 26) şi hotărârilor Sfântului Sinod (nr. 3886/2011 şi 575/2013) pentru exprimarea unitară a unor puncte de vedere publice în probleme de importanţă naţională şi internaţională, poziţia oficială a Bisericii Ortodoxe Române este exprimată de Sfântul Sinod, Sinodul Permanent şi Patriarhia Română, fiind adusă la cunoştinţa opiniei publice prin Biroul de Presă al Patriarhiei Române”, se arată într-un comunicat al BOR.

Astfel, ierarhii ortodocşi români vor trimite propuneri de revizuire a Constituţiei României la Cancelaria Sfântului Sinod. „Acestea vor fi studiate de Oficiul canonico-juridic al Patriarhiei Române în consultare cu alţi specialişti în domeniul relaţiilor dintre Stat şi Biserică în vederea formulării unui punct de vedere unitar şi oficial al Bisericii Ortodoxe Române”, mai spune sursa citată.

Numele lui Dumnezeu, necesitatea predării religiei în şcoli, precum şi familia alcătuită din bărbat şi femeie ar trebui să fie menţionate în viitoarea Constituţie, conform unor propuneri înaintate de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei.

Sinodul Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei a decis, în şedinţa din 5 martie, “iniţierea unor acţiuni de sensibilizare a oficialităţilor, în sensul introducerii sau revizuirii, în viitoarea Constituţie a României, a unor articole care să facă referire la numele lui Dumnezeu sau care să sublinieze rolul familiei în societate, importanţa tradiţiei creştine a poporului român, evidenţierea rolului pe care Biserica Ortodoxă Română l-a avut şi îl are în istoria ţării, a necesităţii predării religiei în şcoală, precum şi importanţa susţinerii românilor aflaţi în afara graniţelor ţării“.

Reprezentanţii Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei consideră “firească” dorinţa Bisericii de stipulare a numelui lui Dumnezeu în viitoarea Constituţie, pe motiv că “suntem creştini de mai bine de 2.000 de ani”.

“Nu ar fi nici desuet, nici în contradicţie cu tradiţia noastră şi, cu atât mai mult, este în acord şi cu textele altor constituţii europene. De exemplu, la începutul textului Constituţiei Germaniei, este invocat numele lui Dumnezeu. Nici nu mai încap în discuţie constituţiile ţărilor islamice, unde deja nu mai discutăm. Noi avem ca exemple ţările cu tradiţie creştină”, au declarat pentru gândul reprezentanţi ai Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei.

 

 

http://www.puterea.ro/articol/ana_raport_espad_2011_elevii_consuma_tot_mai_multe_etnobotanice

ANA, RAPORT ESPAD 2011: Elevii consumă tot mai multe etnobotanice

Elevii consumă din ce în ce mai mult etnobotanice, arată Raportul ESPAD 2011 privind consumul de droguri în rândul populaţiei şcolare de 16 ani, realizat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, cu acordul părinţilor, şi care are la bază un studiu efectuat în perioada 2007 – 2011, a declarat pentru Agerpres Sorin Oprea, şeful Agenţiei Naţionale Antidrog.

Rezultatele finale ale Raportului urmează a fi date integral publicităţii în următoarele săptămâni.

„Este o prevalenţă crescută în rândul elevilor de 16 ani pentru toate categoriile de droguri, în special pentru substanţele noi cu proprietăţi psihoactive (SNPP) – etnobotanicele”, a declarat Sorin Oprea.

Astfel, a crescut consumul substanţelor psihoactive la populaţia şcolarizată de 16 ani, prevalenţa fiind de 10% faţă de 5% în anul 2007, când a fost efectuat ultimul studiu, acesta făcându-se o dată la patru ani, a explicat şeful ANA.

Rezultatele studiului naţional din cadrul ESPAD 2011 plasează România între ultimele 10 state europene, ca nivel al prevalenţei consumului oricărui tip de drog ilicit – cel puţin o dată în viaţă în rândul elevilor de 16 ani, ţara noastră situându-se cu 8% sub media europeană înregistrată.

Pentru prima dată în cadrul studiilor ESPAD, se înregistrează un debut precoce al consumului de canabis/ haşiş în rândul elevelor de 16 ani din România. Din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, România se află printre putinele state cuprinse în studiu care nu mai înregistrează diferenţe între fete şi băieţi în ceea ce priveşte prevalenţa consumului de canabis/ haşiş, atât de-a lungul vieţii (alături de Franţa), cât şi în ultima lună (alături de Federaţia Rusă şi Bulgaria).

În acelaşi timp, Raportul Naţional privind situaţia drogurilor pe anul 2012 evidenţiază un consum de stupefiante ridicat în rândul studenţilor, prevalenţa de-a lungul vieţii fiind de 23,2%. Studiul realizat în opt centre universitare din România arată că studenţii consumă cel mai mult canabis (20,9%) urmat de ecstasy, cocaină şi amfetamine.

Totodată, în anul 2011 au avut nevoie de tratament peste 3.000 de persoane, dintre care aproximativ 2.000 pentru droguri ilicite şi substanţe cu proprietăţi psihoactive. Din totalul persoanelor care au primit îngrijiri medicale în centrele specializate, peste 1.700 au fost admise la tratament în anul 2011.

Principalele tipuri de substanţe pentru care s-a solicitat asistenţă sunt substanţele psihoactive, heroina, sedativele şi canabisul. Anul trecut, pentru prima dată în ultimii zece ani, proporţia cazurilor admise la tratament pentru consum de opiacee a înregistrat cea de-a doua valoare din numărul total de cazuri, substanţele cu proprietăţi psihoactive reprezentând drogul principal pentru care consumatorii au solicitat asistenţă.

Potrivit Raportului ANA, majoritatea consumatorilor au vârste cuprinse între 15 şi 19 ani, predominând consumul zilnic prin injectare.

Totodată, Raportul Naţional privind Situaţia Drogurilor pentru anul 2012 evidenţiază că anul trecut a crescut numărul consumatorilor de droguri în Bucureşti din cauza apariţiei pe pieţele din România a noilor substanţe cu proprietăţi psihoactive.

Astfel, numărul estimat de consumatori problematici de droguri se ridica la 19.265 în anul 2011, faţă de 18.316 în 2010 şi 16.867 în 2007.

Potrivit raportului ANA, zonele de risc, în funcţie de numărul de cazuri de urgenţe non-fatale înregistrate în 2011, sunt: Bucureşti şi Iaşi (zone de risc foarte mari, pondere peste 10%), Cluj, Constanţa, Galaţi (zone de risc mare, ponderi între 5% şi 10%), Bihor, Timiş, Bacău, Dâmboviţa, Suceava, Buzău, Vrancea (zone de risc mediu, ponderi între 1% şi 5%), Neamţ, Harghita, Călăraşi, Ialomiţa, Hunedoara (zone de risc mic, ponderi între 0,5% şi 1%) şi Arad, Mureş, Ilfov, Satu Mare, Teleorman, Argeş (zone de risc foarte mic, ponderi sub 0,5%).

Potrivit Raportului privind strategia de control a narcoticelor al Departamentului de Stat al SUA, ediţia 2013, România nu este o sursă semnificativă de narcotice ilegale, dar rămâne o ţară de tranzit importantă, dată fiind amplasarea sa pe cunoscuta Rută nord-balcanică pe care sunt traficate de regulă din Afganistan spre Europa opiu, morfină şi heroină.

Potrivit raportului, postat pe site-ul Departamentului, efectele crizei economice globale, cuplate cu tulburările politice interne, au continuat să aibă impact asupra tuturor agenţiilor guvernamentale din România, în timp ce resursele pentru unităţile de combatere a drogurilor au fost mai restrânse decât în anii anteriori.

Raportul menţionează totodată că în ultimii ani consumul de droguri a crescut în România, şi mai ales cel de droguri sintetice şi heroină, existând statistici în sensul că doar în Bucureşti sunt între 28.000 şi 30.000 de consumatori de droguri, potrivit Agerpres.

 

http://www.romanialibera.ro/actualitate/locale/cine-isi-face-cuib-si-cine-locuieste-in-parcurile-noastre-296171.html

 

„Cine îşi face cuib şi cine locuieşte în parcurile noastre?”

O dată cu venirea primăverii debutează o serie de proiecte educaţionale organizate de CMSN Galaţi pentru ca elevii să cunoască flora şi fauna.

Proiectul care îi ajută pe elevii din clasele V-VIII să cunoască speciile de păsări care trăiesc în parcurile din oraş este organizat anual şi a fost iniţiat pentru prima oară de Secţia Muzeu din cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii (CMSN) Galaţi în anul 2007. În acest an, se va derula în perioada perioada 18 martie – 30 aprilie. Partenerii CMSN în realizarea proiectului sunt Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi şi Societatea Ornitologică Română. „Proiectul va dura până pe 30 aprilie 2013 şi va debuta cu desfăşurarea unor activităţi preliminare de cunoaştere a păsărilor, coordonate de profesorii de biologie şi se va finaliza cu selectarea unui număr de 5 elevi din fiecare şcoală, pe baza unor criterii bine stabilite. În prima etapă, echipajele şcolilor participante se vor familiariza cu viaţa păsărilor prin lecţiile teoretice pe care le vom ţine cu ei, de unde vor afla şi ce specii de păsări sunt prezente în spaţiile verzi din Galaţi”, a declarat muzeografa Viorica Arcan, coordonatoarea proiectului.

Educaţia ecolologică prin acest gen de activităţi reprezintă o preocupare constantă la complexul muzeal gălăţean:. „CMSN Galaţi dezvoltă, conservă şi gestionează colecţiile ştiinţifice de ştiinţele naturii, valorificându-le prin calitatea programelor de cercetare şi de educaţie a unui public cât mai variat pentru cunoaşterea naturii, sensibilizându-i asupra importanţei conservării ei”, a declarat Emil Strungă, managerul CMSN.

Deplasări pe teren

Cursanţii vor avea şi câteva deplasări pe teren, la Grădina Botanică şi pe Faleza Dunării, unde vor încerca să determine speciile de păsări cu ajutorul binoclului, dar şi după cântecul lor. Organizatorii îşi propun să ofere informaţii suplimentare elevilor care vor participa la acest proiect educaţional, care vin în completarea cunoştinţelor impuse prin programa şcolară de biologie cu date ştiinţifice, teoretice şi aplicate, de zoologie, ecologie şi muzeologie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UNIVERSITAR

 

http://adevarul.ro/educatie/universitar/universitatea-bioterra-monitorizata-timp-doi-ani-ministerul-educatiei-1_5142177800f5182b850a35af/index.html

Universitatea Bioterra va fi monitorizată timp de doi ani de Ministerul Educaţiei

După ”Spiru Haret”, şi Universitatea „Bioterra” din Bucuresti, implicată în dosarul de mită în care mai mulţi profesori au fost acuzaţi că au luat bani de la studenţi pentru a-i promova, va fi obligată de acum să prezinte anual către Ministerul Educaţiei un raport cu situaţia detaliată a studenţilor, potrivit unui ordin publicat azi în Monitorul Oficial.

Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat joi în Monitorul Oficial un ordin prin care stabileşte instituirea unei perioade de monitorizare de doi ani în cazul Universităţii ”Bioterra” din Bucureşti, începând cu data publicării actului normativ, adică 14 martie 2013.

Acesta este al doilea caz de monitorizare aplicat de minister în ultimii ani, după ce, în 2009, instituţia a decis verificarea pentru trei ani de zile a activităţii unei alte universităţi private – ”Spiru Haret”.

Ordinul prevede monitorizarea integrală a activităţii Universităţii, nu doar educaţională, ci şi financiară şi administrativă.

Monitorizarea directă se referă la întreaga activitate desfăşurată de Universitatea ”Bioterra” din Bucureşti şi vizează asigurarea respectării reglementărilor privind învăţământul superior, pentru întreaga activitate didactică, de cercetare ştiinţifică, de management academic, financiară şi administrativă”, prevede actul normativ.

Ministerul va face toate aceste verificări, împreună cu Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), cu alte instituţii de învăţământ superior acreditate, precum si, după caz, cu alte organisme specializate ale statului.

Universitatea ”Bioterra” din Bucureşti va trebui să prezinte anual un raport ministerului, până cel târziu la data de 1 octombrie, care sa conţină o serie de informaţii:

  • evidenţele clare ale studenţilor, pe specializări, ani de studii, forme de învăţământ şi locaţii geografice – adică registrele matricole, cataloagele de examen, finalizarea studiilor, transferuri, exmatriculări şi la alte date de acest gen;
  • situaţia referitoare la actele de studii, precum şi modul în care s-a realizat gestionarea, completarea şi eliberarea acestora în cadrul universităţii;
  • situaţia referitoare la întocmirea dosarelor personale ale studenţilor, inclusiv situaţia contractelor de studii încheiate între studenţi şi universitate;
  • situaţia referitoare la completarea cataloagelor şi la consemnarea notelor acordate studenţilor de profesori;
  • situaţia referitoare la documentele privind transferul studenţilor;
  • situaţia privind statele de funcţii ale instituţiei;
  • alte documente relevante pentru activitatea de monitorizare a universităţii.

 

În funcţie de rezultatele monitorizării directe, Ministerul Educaţiei poate decide fie încheierea monitorizării, fie aplicarea măsurilor prevăzute de lege, mai prevede ordinul publicat joi.

Universitatea ”Spiru Haret”, monitorizată din 2009

În 2009, Ministerul Educaţiei a decis, printr-o ordonanţă de urgenţă, să monitorizeze special Universitatea ”Spiru Haret” din Bucuresti pe o perioada de trei ani, în ceea ce priveşte dreptul studenţilor înmatriculaţi la formele de învăţământ la distanţă sau cu frecvenţă redusă de a continua studiile la programe de studii de licenţă autorizate să funcţioneze provizoriu sau acreditate, cu scopul de a se asigura respectarea standardelor legale de calitate specifice.

Ulterior, printr-un ordin de ministru din 2010, ministerul a deci să menţină procedura de monitorizare a Universităţii ”Spiru Haret”, alături de ARACIS.

Scandalul mitei de la Bioterra, din toamna lui 2012

60 de profesori universitari şi studenţi ai Universităţii Bioterra au fost audiaţi, la sfârşitul lunii octombrie, la sediul Poliţiei Române, în dosarul în care se fac cercetări pentru luare de mită şi divulgarea unor subiecte la licenţă, potrivit Mediafax.

Mai mulţi profesori sunt suspectaţi că au modificat notele la testele studenţilor sau le-au dat note fără ca aceştia să participe la examene.

În dosarul Bioterra, poliţiştii şi procurorii Parchetului Tribunalului Vâlcea au făcut, în 27 septembrie, 19 percheziţii în Bucureşti, dintre care 18 la Universitatea Bioterra şi alte trei în Olt, Drăgăşani şi Ilfov.

În urma percheziţiilor au fost puşi sub acuzare şeful de lucrări şi prodecan la Facultatea de Control şi Expertiză a Produselor Alimentare, Adrian Dulugeac şi şefa de lucrări la Facultatea de Drept, Laura Harcan.

Universitatea Bioterra a mai fost implicată, în 2000, într-un scandal legat de emiterea de diplome şi certificate imprimate de Ministerul Educaţiei, pe care Bioterra nu avea dreptul să le emită.

http://adevarul.ro/educatie/studii-in-strainatate/100-universitati-straine-vin-weekend-targul-riuf-sala-palatului-1_51421df100f5182b850a57ca/index.html

100 de universităţi străine vin în weekend la Târgul RIUF, la Sala Palatului

Românii care doresc să studieze în străinătate pot să-şi aleagă o facultate de la cele 100 de universităţi din Europa şi Statele Unite, care vor fi prezente la Târgul RIUF, în acest weekend, între orele 10-17.00, la Sala Palatului din Bucureşti.

Universitatea Sorbona din Paris, Şcoala de finanţe şi management din Frankfurt, Universitatea Jacobs din Bremen, Germania, Kings College London sau Universitatea din Amsterdam sunt câteva dintre instituţiile care vor fi prezente la Târgul Internaţional RIUF.

Pe parcursul celor două zile ale târgului, organizat anual de grupul EDUCATIVA, vizitatorii pot să afle informaţii despre taxele de şcolarizare, posibilităţi de finanţare şi care este procesul de aplicare.

Ei se pot înscrie şi pe loc la universităţi unde s-a depăşit termenul pentru depunerea dosarului, cum ar fi cazul celor din Marea Britanie, în urma unui interviu de 15 minute şi a prezentării documentelor necesare.

Taxe de studiu diferite, în funcţie de ţară

Tinerii care doresc să aplice la o universitate în ţări precum Marea Britanie, Danemarca, Franţa sau Germania trebuie să ţină cont că taxele de şcolarizare diferă foarte mult, explică Raluca Apostol, PR & Marketing Manager EDUCATIVA.

În Regatul Unit, ele ajung şi până la 9.000 de euro, cu excepţia Scoţiei, unde şcolarizarea este gratuită. Danemarca. Franţa şi Germania finanţează doar parţial studiile, studenţii fiind nevoiţi să contribuie cu sume ce variază între 100-1.200 de euro/an.

Studenţii români trebuie să ţină cont şi de faptul că traiul în aceste ţări este destul de scump. În Germania, salariul mediu este de 3.700 de euro, iar în Marea Britanie, de 2.500 de euro. Însă, ei pot să lucreze part-time. ;

http://adevarul.ro/educatie/scoala/gaudeamus-igitur-1_5142079300f5182b8509e247/index.html

Gaudeamus igitur!

E vital să privim mai departe spre ceea ce îi aşteaptă pe tineri, după absolvirea liceului, din perspectiva educatiei fizice. Am văzut chiar zilele trecute un oportun semnal de alarmă tras de Asociaţia Student Sport România (ASSR).

În parteneriat cu mai multe ligi ale studenţilor, ASSR a iniţiat un amplu studiu sociologic privind starea educaţiei fizice şi sportului în mediul universitar autohton. Au fost chestionaţi nu mai puţin de 1.861 de studenţi, ceea ce asigură relevanţa eşantionării, iar concluziile sunt cel puţin îngrijorătoare. Aproape 65% din studenţi nu au participat niciodată la cursurile de educaţie fizică, în vreme ce, dintre cei care au fost, totuşi, prezenţi la orele de mişcare, mai mult de jumătate au cumulat cel mult cinci ore de curs.

Paradoxul apare în altă secvenţă a cercetării, care atestă că 70% din studenţii chestionaţi practică o formă de exerciţiu fizic de minimum 2-3 ori pe lună, dar nu în cadrul universităţilor, ci în afara acestora.

Fie că este vorba de fitness, alergare, mers pe bicicletă sau de un sport anume, studenţii sunt, în marea lor majoritate, nu doar conştienţi de necesitatea exerciţiului fizic, dar îi dedică bucuroşi un buget de timp deloc neglijabil. Şi-atunci, de unde apare anomalia, neconcordanţa semnalată de studiul ASSR?

Răspunsul vine din chiar concluzia cercetării: „Factorii de decizie sunt sfătuiţi să privească cu mare atenţie elementele care determină lipsa de implicare a studenţilor în cadrul orelor de educaţie fizică, percepţia negativă pe care o au aceştia cu privire la baza materială şi mai ales profesională din universităţi fiind una cel puţin îngrijorătoare, dar pe deplin îndreptăţită!”

Acesta este un adevăr care trebuie spus apăsat. Faceţi o comparaţie simplă între orice sală de fitness actuală, din oricare colţ al ţării, şi condiţiile precare oferite studenţilor în facultăţile de stat şi chiar private, ca să înţelegeţi de ce 65% din universitari ignoră cursurile de educaţie fizică! Când spun asta, vorbesc mai ales în calitatea mea de lector universitar de educaţie fizică, aplaudând demersul ASSR şi declarându-mă deplinul său susţinător.

Ar trebui să privim atent spre ceea ce fac de mulţi ani britanicii şi americanii. Oare cine nu cunoaşte tradiţia faimoaselor curse de skiff 8+1, de pe Tamisa, între echipajele de la Oxford şi Cambridge?! Sau cine nu ştie că marile performanţe ale sportului american în atletism, baschet şi înot pornesc, aproape fără excepţie, din chiar mediul universitar? Mari universităţi americane oferă burse de studii, în cele mai diverse specialităţi, tinerilor cu aptitudini certe pentru… sportul de performanţă, care urmează să facă parte din echipele lor universitare! Există destule asemenea cazuri, inclusiv de performeri plecaţi din România, despre care voi vorbi săptămâna viitoare.

Primele două versuri din „Gaudeamus igitur“ spun: „Să ne bucurăm, aşadar / Cât încă suntem tineri“. Asta vor şi studenţii noştri!

P.S. Merită remarcată campania de presă „Mănâncă sănătos, fă sport!“ în scopul combaterii obezităţii infantile, de Fundaţia Wings, sprijinită şi de antrenorii de la Atlantis Fitness & Lifestyle .

DEPARTAMENTUL DE COMUNICARE F.S.L.I.