Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

Școlile din România pot deveni un spațiu periculos!

Elevii și angajații din învățământ au nevoie de protecție! Federația Sindicatelor Libere din Învățământ îşi exprimă îngrijorarea privind cazul petrecut astăzi într-o unitate de învăţământ din Capitală, unde o colegă, cadru didactic, Continuare »

 

Revista presei – 1.03.2013

http://www.hotnews.ro/stiri-politic-14321389-inseamna-practica-eliminarea-examenelor-transdisciplinare-daniel-funeriu-copiii-vor-invata-doar-materiile-din-care-39-examen-39-vor-deveni-mici-39-robotei-rezolvat-probleme-39-fara-legatura-realitatea.htm

Ce inseamna in practica eliminarea examenelor transdisciplinare? Daniel Funeriu: Copiii vor invata doar la materiile din care ‘se da examen’ si vor deveni mici ‘robotei de rezolvat probleme’, fara legatura cu realitatea

„Elevii vor avea in programa materii al caror continut, ca e atractiv sau nu, ca e invatat sau nu, nu conteaza. (…) Se va crea o ‘programa paralela’, copiii vor invata doar la materiile din care ‘se da examen'” si vor deveni „mici ‘robotei de rezolvat probleme’, fara legatura cu realitatea”, sustine fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu intr-un comunicat remis HotNews.ro. Potrivit consilierului prezidential, acestea sunt in practica efectele eliminarii examenelor transdisciplinare. Proba transdisciplinara de stiinte reuneste chimia, fizica si biologia si urma sa fie sustinuta la finalul gimnaziului, in 2016.  

„Ministrul educatiei a demonstrat ca tinde sa devina o clona a predecesoarei sale si ca adopta o gandire despre educatie proprie altui secol. Greseste, dar are posibilitatea sa se corecteze”, sustine Daniel Funeriu. Acesta explica pe larg ce inseamna in practica eliminarea examenelor transdisciplinare.

„In primul rand, elevii vor avea in programa materii al caror continut, ca e atractiv sau nu, ca e invatat sau nu, nu conteaza. Materii a caror insusire nu se verifica prin examen. Oricat de atractiva va fi programa de biologie sau fizica, ea nefiind testata, elevii nu si-o vor insusi. Se va crea o „programa paralela”, copiii vor invata doar la materiile din care „se da examen”. Ei vor deveni mici „robotei de rezolvat probleme”, fara legatura cu realitatea. Scoala trebuie sa descatuseze gandirea, nu sa o puna in camasa de forta a retetelor rigide de rezolvat probleme pentru examen”, sustine fostul ministru al Educatiei.

Potrivit acestuia, „eliminand examenele transdisciplinare se elimina implicit si invatarea transdisciplinara. Elevii nu vor intelege ca, de exemplu, cristalinul din ochi (biologie) este, de fapt, o lentila biconvexa (fizica); vor invata despre persi (istorie) fara sa stie daca ei au de-a face cu Persani sau cu Iranul (geografie), vor invata despre electricitate si sarcina electrica (fizica) fara sa inteleaga exact ce sunt electronii si protonii (chimie). Sau viceversa, cand vor invata despre atomi si electroni la chimie, nu vor face automat legatura cu electricitatea, pe care o invata la fizica”.

„Data viitoare cand copilul dumneavoastra va va intreba ‘de ce trebuie sa invat niste lucruri care nu-mi servesc la nimic?’ aveti, de-acum, un raspuns simplu: ‘pentru ca familia noastra a votat cu USL'”, acuza consilierul prezidential.

Funeriu sustine ca „pus in fata unei situatii noi, cine are capacitate mai mare de a reactiona adecvat? O  persoana pentru care istoria este o insiruire de date, iar fizica o insiruire de formule sau o persoana care are o viziune integrata asupra lucrurilor?”.

„Stiti de ce elevii romani se plaseaza atat de prost la testele PISA? Tocmai din motivele expuse mai sus. Pentru ca nu inteleg aceste lucruri simple, pentru ca mintea lor este inchistata, pentru ca traiesc in primitivismul trecutului lor gri si urat, acesti oameni va distrug copiii. Au ambitia sa le transfere copiilor dumneavoastra reumatismele lor intelectuale. Cereti-le sa va puna la dispozitie un singur studiu care sa demonstreze ca au dreptate. Nu vor reusi”, se arata in comunicatul lui Daniel Funeriu.

In finalul comunicatului, Funeriu precizeaza: „Aud ca declaratiile initiale se nuanteaza si ca de fapt s-ar dori doar amanarea termenului incepand cu care sa se predea si transdisciplinar. Sunt convins ca este doar un dublu limbaj. Cand esti ministru, conteaza faptele inaintea vorbelor. Ministrul poate usor sa ma contrazica si sa afirme simplu si direct ca imbratiseaza viziunea moderna a educatiei, bazata pe comunicarea dintre domenii si nu pe separarea dintre ele, ca va cere ca programele scolare sa fie elaborate cu un pronuntat continut transdisciplinar, dar ca nu poate acest lucru decat incepand cu data pe care o considera el fezabila. La nivel de legislatie e simplu: se poate proroga un termen”.

Citeste aici comunicatul integral

Remus Pricopie: Ministerul Educatiei a propus eliminarea probei transdisciplinare din examenul de la finalul gimnaziului in 2016

Marti, 26 februarie, Comisia pentru invatamant din Camera Deputatilor a votat trei amendamente depuse de Ministerul Educatiei la ordonanta de urgenta 92/2012 care modifica legea educatiei. Printre acestea se numara eliminarea probei transdisciplinare de la finalul gimnaziului, proba pe care elevii ar fi trebuit sa o sustina incepand cu anul 2016.

Remus Pricopie, ministrul Educatiei, a declarat dupa votul in comisie ca „propunem sa se elimine proba transdisciplinara. Examenul se va sustine la limba romana, matematica si va avea doua componente noi, evaluari facute in timpul anului scolar, in clasa a VIII-a, la limba straina si informatica”.

Legea Educatiei Nationale care a intrat in vigoare in 2011 prevede trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu, incepand cu generatia de elevi care a intrat in clasa a V-a in anul scolar 2011-2012. In consecinta 2016 ar fi primul an in care clasa a IX-a s-ar face la gimnaziu, conform legii educatiei in forma in care este in vigoare la acest moment.

Tot Legea Educatiei, la articolul 74 alin. 5 prevede ca „la finalul clasei a IX-a, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, se realizeaza o evaluare nationala obligatorie a tuturor elevilor. Rezultatele evaluarii se exprima printr-un punctaj, similar testelor internationale. Evaluarea se realizeaza prin urmatoarele probe:
a) o proba scrisa la limba si literatura romana;
b) o proba scrisa la limba materna;
c) o proba scrisa transdisciplinara la matematica si stiinte;
d) o proba scrisa la o limba de circulatie internationala;
e) o proba practica de utilizare a calculatorului, sustinuta in timpul anului;
f) o proba orala transdisciplinara de evaluare a competentelor civice si sociale, sustinuta in timpul anului.
(6) Rezultatele evaluarii nationale se inscriu in portofoliul educational al elevului”.

Probe transdisciplinare sunt prevazute in legea educatiei si pentru evaluarea de la finalul clasei a VI-a, precum si pentru Bacalaureatul care ar urma sa fie sustinut de elevi in 2016. La acel bacalaureat, proba transdisciplinara de stiinte va reuni chimia, fizica si biologia, iar proba transdisciplinara pentru profilul umanist va reuni geografia, istoria si stiintele socio-umane.

 

http://adevarul.ro/educatie/scoala/alfabetul-educatiei-fizice-1_512f9c2700f5182b85b4cb86/index.html

Alfabetul educaţiei fizice

Dezbaterea naţională generată de introducerea a patru ore de educaţie fizică în ciclul primar a avut şi are în continuare un ecou favorabil atât în rândul părinţilor, cât, mai ales, la nivelul cadrelor didactice de profil şi al elevilor. Este de reţinut că aceştia din urmă şi-au declarat public interesul şi susţinerea pentru noul program, printr-un comunicat de presă al Consiliului Naţional al Elevilor.

Nu pot decât să aplaud poziţia copiilor şi să mă bucur că ne sunt alături în acest demers care îi priveşte în mod direct.

Pe de altă parte, însă, cred că trebuie să ne lămurim cu toţii asupra obiecţiilor care au apărut în cursul dezbaterii şi care privesc, aproape în exclusivitate, condiţiile oferite de şcoală pentru a se putea trece la cele patru ore de exerciţiu fizic, la clasele mici.

Reproşul cel mai frecvent face trimitere directă la absenţa unei săli de sport la cele mai multe dintre unităţile de învăţământ, situaţie în care, susţin neiniţiaţii în materie, devine imposibil ca, în special pe timpul sezonului rece, orele de educaţie fizică să se poată desfăşura.

Mă tem că vorbim despre lucruri total diferite, iar când spun asta îi invit pe toţi cei care nu stăpânesc esenţa fenomenului să nu confunde sportul cu educaţia fizică propriu-zisă!

De altfel, trebuie clarificat faptul că, inclusiv în nomenclatorul de meserii, profesorul de specialitate este „de educaţie fizică” şi nu „de sport”, cum impropriu i se spune de ani şi ani de zile. Deci, ca să ne întoarcem la subiectul nostru, orele respective, din ciclul primar, sunt gândite nu pentru sport, ci pentru educaţie, mai exact pentru educaţia fizică a copilului, această materie fiind, de altfel, singura din programa şcolară care se ocupă cu dezvoltarea corpului.

Or, ce presupune acest lucru? Neapărat o sală de sport? Nicidecum, pentru că vorbim despre educarea unei ţinute corecte, educarea mersului şi a respiraţiei, formarea unor deprinderi elementare în materie de mişcare, care să-i pregătească pe cei mici pentru travaliul din şcoală, inclusiv deci pentru cel intelectual. Pornind chiar de la statul defectuos în bancă, se poate ajunge la copii cifotici, iar pentru cei supraponderali pot apărea încă de acum probleme respiratorii şi chiar de circulaţie, aşa cum statisticile medicale deja o demonstrează.

Una peste alta, deci, menirea acestor ore de educaţie fizică este de a oferi celor mici bagajul motric absolut necesar şi abia după aceea de a dovedi, eventual, dacă elevul este apt sau inapt pentru practicarea unui sport propriu-zis!

Aşadar, pe timpul sezonului rece, nu doar sala de clasă este suficientă pentru demararea programului propus, dar şi orice culoar şi orice alt spaţiu interior al şcolii oferă perimetrul necesar pentru desfăşurarea acestor ore de educaţie fizică şi de mişcare, aşa cum sunt ele denumite în curriculă. Iar când anotimpurile reci se retrag, desfăşurarea orelor în aer liber este nu doar binevenită, ci absolut necesară, fiind deci infinit mai utilă celor mici decât consumarea lor în sălile de sport!

Sigur, n-aş vrea să se înţeleagă cumva că pledez împotriva ideii ca fiecare şcoală să dispună şi de o sală destinată educaţiei fizice şi sportului, dar până vom ajunge acolo, nici nu pot fi de partea celor care folosesc acest pretext pentru a refuza copiilor dreptul de a învăţa, odată cu alfabetul, şi alfabetul… educaţiei fizice!

http://adevarul.ro/locale/targoviste/galerie-foto-eleva-14-ani-lasata-inconstienta-calea-ferata-cinci-colegi-vrut-violeze-1_512fd0d700f5182b85b5b18d/index.html

GALERIE FOTO Elevă de 14 ani, lăsată inconştientă pe calea ferată, de cinci colegi care au vrut să o violeze

Cinci elevi de la o şcoală din Dâmboviţa riscă ani grei de închisoare, după ce, joi seara, au încercat să o violeze pe o colegă de-a lor care tocmai terminase orele şi se întorcea către casa bunicilor. Minora are 14 ani, iar atacatorii au bătut-o şi au lăsat-o inconştientă în apropierea unei căi ferate. Un vecin al fetei a sunat imediat la Ambulanţă, care a transportat-o pe fată la Spitalul Judeţean.

 Eleva de 14 ani a declarat că îi cunoaşte pe cei cinci colegi de şcoală care au încercat să o violeze.

 „Am fost anunţaţi pentru o fată de 14 ani, găsită în şanţ de către un vecin, aparent victima unui viol. Ajunşi la faţa locului am constatat că era numai tentativă de viol. Nu se întâmplase nimic. Nu avea semne de violenţă. Era doar speriată. Mi-a spus că a fost acostată de nişte colegi pe care  îi cunoaşte. Se întorcea de la şcoală”, a declarat Dan Comănescu, medic la Ambulanţa Dâmboviţa.

 Părinţii au venit într-un suflet la spital şi au răsuflat uşuraţi când au aflat că nu s-a întâmplat nimic. 

 „Au tras de ea, au vrut să o pună pe calea ferată.  Am găsit-o la bunicul ei.  E prima dată când se întâmplă aşa ceva. Ea spune că cinci băieţi au dus-o pe un câmp. Nu a apucat să îmi spună exact ce i-au făcut. Ea ieşise de la şcoală şi se ducea la bunici. E în clasa a VIII-a. Au găsit-i leşinată. Cum o fi scăpat, nu ştiu”, ne-a povestit speriată mama elevei.

  „Sunt foarte supărată şi să vedem ce o ieşi până la urmă. Pe ăia îi strâng de gât dacă îi prind eu”, spune bunica fetei.

 Pentru fapta lor, cei cinci elevi riscă până la 10 ani de închisoare. „Am fost sesizaţi de către Spitalul Judeţean cu privire la faptul că o minoră de 14 ani s-a prezentat reclamând că a fost violată de mai multe persoane. În acest moment, poliţiştii continuă cercetările pentru a stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul”, a declarat agentul Raluca Florescu, purtătorul de cuvânt al IPJ Dâmboviţa.

 Eleva nu va rămâne internată, însă va primi ajutor de specialitate din partea medicilor psihiatri, pentru a scăpa de sperietura zdravănă pe care a tras-o.

 http://adevarul.ro/news/bucuresti/cursuri-parenting-sectorul-4-oamenii-chemati-invete-arta-parinte-1_512f18b600f5182b85b246d2/index.html

Cursuri de parenting în sectorul 4: oamenii sunt chemaţi să înveţe „arta de a fi părinte”

A fi părinte în ziua de azi ajuns subiect de curs şi în România. Un proiect social menit să educe părinţii şi-a ”deschis porţile” pentru înscriere miercuri, 27 februarie. Cursurile sunt gratuite, se întind pe un an şi se adresează familiilor cu copii cu domiciliul pe raza sectorului administrat de edilul Cristian Popescu Piedone.

Proiectul derulat prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Sectorului 4 are menirea de a educa părinţii, în scopul construirii şi îmbunătăţirii relaţiei acestora cu acopiii.

Potrivit Primăriei, comunicarea non-verbală, comunicarea non-violentă sau disciplina fără pedeapsă sunt doar câteva dintre lucrurile pe care aceştia le vor învăţa de la specialişti în educaţie.

Cursurile se vor ţine atât în cursul săptămânii, cât şi în zilele de sâmbătă şi duminică, la sediul DGASPC Sector 4 , situat pe strada Soldat Enache Ion, numarul 1A. Fiecare şedinţă are o durată de trei ore, iar grupurile de suport participante sunt formate din câte şapte familii.

Toţi cei interesaţi se pot înscrie telefonic, de luni până joi, în intervalul orar 9.00-16.00, apelând la numărul de telefon 0372.715.100/0372.715.101, interior 45, 0725.557.654 sau accesând contact@dgaspc4.ro sau adoptii@dgaspc4.ro.

http://adevarul.ro/locale/targoviste/toate-scolile-targoviste-vor-agent-paza-moartea-elevului-15-ani-1_513035c600f5182b85b71569/index.html

Toate şcolile din Târgovişte vor avea un agent de pază, după moartea elevului de 15 ani

Fiecare unitate de învăţământ din Târgovişte va avea un agent de pază de la jumătatea lunii martie, după ce săptămâna trecută un elev de 15 ani a fost înjunghiat mortal în apropierea Liceului Economic din Târgovişte, efortul financiar al Consiliului Local pentru acest serviciu fiind de 400.000 lei. 

Potrivit primarului municipiului Târgovişte, Gabriel Boriga, măsurile de siguranţă în şcoli se impuneau după ce săptămâna trecută un elev de 15 ani a fost înjunghiat mortal în apropierea Liceului Economic din Târgovişte, toate cele 24 de şcoli şi licee din municipiu urmând să fie păzite de către agenţii unei societăţi de pază aflată în subordinea Consiliului Local.

 „Chiar dacă ceea ce s-a întâmplat săptămâna trecută nu a avut loc în incinta unei unităţi şcolare, siguranţa elevilor, a profesorilor şi a părinţilor trebuie să crească. Târgovişte nu este un oraş de criminali, nu este un oraş în care să se întâmple astfel de lucruri. A fost o întâmplare nefericită, a fost o excepţie care sper să rămână ultima. Prima măsură clară, certă, pe care o luăm este ca pe perioada orelor de curs în toate unităţile de învăţământ din Târgovişte să existe un grad sporit de siguranţă şi de securitate”, a declarat primarul Gabriel Boriga.

 Acesta a spus că decizia va fi luată într-o şedinţă extraordinară a Consiliului Local, de săptămâna viitoare, când edilul va propune consilierilor ca din 15 martie fiecare unitate de învăţământ să aibă un agent de pază de la Municipal Security, firmă plătită din banii contribuabililor.

 „Sunt convins că această măsură va da roade. Atâta timp cât un agent al Municipal Security va fi timp de opt ore, în fiecare zi în care se învaţă, pe holurile, în spaţiile interioare din toate şcolile, sunt absolut convins că se va tinde către zero nu neapărat conflictele majore, dar şi micile conflicte.Practic, prezenţa unui agent în uniformă, care are o prestanţă, va fi de natură să mai tempereze toate pornirile violente. Măsura asigurării pazei unităţilor de învăţământ de către agenţi profesionişti este una care să descurajeze conflictele în care sunt implicaţi elevii”, a declarat primarul Gabriel Boriga.

 Un elev de 15 ani a fost înjunghiat mortal, cu un cuţit, în gât, săptămâna trecută, în apropierea Liceului Economic din Târgovişte, de către un tânăr de 18 ani, din primele cercetări ale poliţiştilor reieşind că a fost un incident spontan.

 Transportat la spital de o maşină a Poliţiei, adolescentul a murit după 30 de minute. Ulterior, agresorul a fost prins, fiind reţinut şi arestat preventiv pentru 29 de zile, el riscând, dacă va fi găsit vinovat de către instanţă de omor calificat, o pedeapsă cu închisoarea între 15 şi 25 de ani.

 http://www.evz.ro/detalii/stiri/victor-ponta-catre-pricopie-sa-amintiti-de-unde-ati-mostenit-peste-o-mie-de-dosare-nefin-10.html

Victor Ponta îi aduce acuze unui „FOST ministru al Educației care se PLIMBA pe la televizor” : Pierdem MILIOANE de euro

Premierul i-a cerut lui Remus Pricopie să iasă mai des și să spună că a moștenit un număr impresionant de dosare nefinalizate “de la un fost ministru care se plimba pe la televizor să ne spună ce deștept e”.

„O sa va rog, domnul Pricopie, mai des sa amintiti de unde ati mostenit o mie si ceva de dosare nelucrate, de la un fost ministru care se plimba pe la televizor sa ne spuna ce destept e”, a declarat premierul în cadrul ședintei de guvern, conform mediafax.

Victor Ponta nu a dat nume, dar l-a sfătuit pe actualul ministru al Educației să lămurească lucrurile, pentru a nu lăsa impresia că el este vinovat.

„Daca dumneavoastra nu spuneti ca ati mostenit mii de dosare nelucrate, si unele dintre ele chiar mai grav decat nelucrate, si daca nu aratati cu degetul cine v-a lasat acele dosare din 2010-2011, o sa ramaneti dumneavoastra vinovat ca la Organismul Intermediar de la Educatie aveti foarte multe dosare”, i-a mai spus Victor Ponta ministrului Educației.

Premierul le-a cerut și celorlalți ministri să ia măsuri în astfel de cazuri. „Va rog sa spuneti lucrurile astea si va rog sa faceti sesizari penale, si la la Educatie, si la Transport, pentru cei care se fac vinovati ca noi o sa pierdem, si pierdem, milioane de euro, iar cei din cauza carora pierdem milioane de euro stau pe la televizor. Eu nu m-am saturat de nimeni la televizor, dar m-am saturat sa vad ca cei care ne-au pierdut milioanele de euro ne dau lectii acuma”, a declarat Victor Ponta.

http://adevarul.ro/locale/focsani/umilirea-profesorilor-elevi-continu-Scoala-nr-7-focsani-profesorul-istorie-amenintat-inchis-clasa-elev-repetent-1_512f5ef300f5182b85b3a91e/index.html

Umilirea profesorilor de către elevi continuă la Şcoala Nr. 7 din Focşani: Profesorul de istorie, ameninţat şi închis în clasă de un elev repetent

Profesorul de istorie a fost închis în clasă şi ameninţat cu bătaia de un elev repetent al acestei unităţi de învăţământ.

Un nou incident de violenţă şcolară a avut loc la Focşani, după ce un elev din clasa a VII-a de la Şcoala Nr. 7 l-a ameninţat pe profesorul de istorie  şi l-a sechestrat în sala de clasă.

Din primele cercetări, se pare că între elev şi dascăl exista un conflict mai vechi, iar ieri elevul a decis să-i aplice o pedeapsă. C

onform informaţiilor noastre, profesorul a fost încuiat într-o sală de clasă şi pus să-şi ceară scuze în genunchi în faţa derbedeului, care este un elev problemă în şcoală.

Elevul i-a ameninţat şi familia profesorului, care a avut totuşi inspiraţia să cheme poliţia.

„Echipajul de poliţie s-a deplasat la faţa locului şi a constatat că cele sesizate se confirmă. Profesorul a depus plângere pentru că a fost ameninţat iar lucrarea a fost înregistrată la poliţie, urmând să se efectueze cercetări”, ne-a declarat insp. Pr. Adrian Dochioiu, purtător de cuvânt al IPJ Vrancea.

La nivelul şcolii a fost constituită o comisie de anchetă, care trebuie să facă lumină în acest caz şi să decidă eventualele sancţiuni ce vor fi aplicate.

Este al doilea caz care se întâmplă în mai puţin de o lună la Şcoala Nr. 7 din Focşani, după ce la începutul lunii profesorul Mircea Ianchievici a fost bătut în sala de curs, în faţa elevilor, de rudele a doi elevi gemeni pe care dascălul i-ar fi pedepsit la oră.

Ancheta în acest caz nu s-a terminat nici în prezent, întrucât profesorul bătut se află în concediu medical.

http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013030183775/Social/Profesor-incuiat-in-sala-de-clasa-de-catre-un-elev.html

Profesor încuiat în sala de clasă de către un elev

Un profesor de geografie de la Școala generală numărul 7 din Focșani a fost încuiat pentru câteva minute în sala de clasă de către un elev care l-a amenințat cu acte de violență, după ce cadrul didactic l-ar fi jignit pe copil în trecut,.
Potrivit inspectorului principal Adrian Dochioiu, de la Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea, incidentul s-a petrecut la o școală generală din municipiul Focșani, cazul fiind cercetat acum de polițiști.
„Un profesor de la Școala generală numărul 7 din Focșani a sesizat la Poliție că a fost închis în sala de clasă de către un elev care i-a adresat amenințări cu acte de violență. În urma verificărilor, aspectele s-au confirmat, profesorul formulând plângere care se află în lucru la Poliția municipiului Focșani”, a declarat, joi, inspectorul principal Adrian Dochioiu, din cadrul IPJ Vrancea.
Incidentul s-a petrecut într-o pauză, iar elevul care l-a încuiat în clasă pe profesorul de geografie este în clasa a VII-a.
Întrebat după incident de ce a recurs la acest gest, elevul a declarat conducerii școlii că a vrut astfel să se răzbune, pentru că în urmă cu un an dascălul i s-ar fi adresat cu apelativul „țigan”.
Incidentul s-a petrecut în aceeași școală din Focșani în care în urmă cu câteva săptămâni un profesor de muzică a fost agresat în sala de clasă de rudele unor elevi, în timpul orei de curs.
Cadrul didactic a fost bătut de rudele unor elevi gemeni, pe care dascălul i-ar fi agresat. Agresiunea comisă asupra cadrului didactic a avut loc în sala de clasă, sub ochii elevilor, iar o parte din incident a fost filmat de camerele de supraveghere instalate pe holurile școlii. Profesorul de muzică a ajuns la spital cu multiple traumatisme, iar în prezent este în concediu medical.

http://adevarul.ro/moldova/actualitate/ministeruleducatiei-startul-olimpiadei-nationale-1_512f5c2900f5182b85b399b9/index.html

Ministerul Educaţiei din Republica Moldova dă startul Olimpiadei Naţionale

Olimpiada Naţională începe pe 1 martie. Tot mâine vor fi organizate primele concursuri la matematică şi ecologie.

Potrivit Ministerului Educaţiei, în acest an, la Olimpiada Naţională vor participa aproximativ 3.000 de tineri din învăţământul preuniversitar.

Concursul va fi organizat la Chişinău şi Comrat, la 17 discipline, în perioada martie-aprilie. Deţinătorii diplomelor de gradul I, II şi III la vor fi scutiţi, la disciplina respectivă, de examenul la Bacalaureat sau cel de absolvire a clasei a IX-a.

Primele concursuri vor fi organizate mâine la matematică şi la ecologie.Ulterior vor avea loc şi concursurile la: fizică, limbi străine, limba ucraineană, biologie etc.

http://www.cotidianul.ro/o-profesoara-a-fost-filmata-in-timp-ce-fura-bani-din-gentile-elevilor-207865/

O profesoară a fost filmată în timp ce fura bani din genţile elevilor

O fată din Statele Unite şi-a filmat profesoara în timp ce fura bani din genţile elevilor. Totul se petrecea în timpul orelor de sport, când ghiozdanele rămâneau nesupravegheate în vestiare, conform Antena3.ro.

Femeia intra în vestiar şi îi buzunărea pe elevi.

Iniţial, eleva s-a dus cu înregistrarea făcută pe ascuns cu telefonul mobil la directorul şcolii, care i-a spus că va investiga cazul şi care a rugat-o să şteargă filmarea.

Fata trimisese însă, între timp, înregistrarea tatălui ei. Profesoara a fost suspendată şi pe numele ei a fost deschisă o anchetă.