Inechitățile generate de Legea salarizării pot fi înlăturate

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, supune atenției Comisiei de muncă din Camera Deputaților,  prin adresa înregistrată cu nr. 4254 / 5 noiembrie 2018, următoarele inechități generate de aplicarea Legii – cadru nr. Continuare »

CCM la nivelul județului Suceava se prelungește de drept!

Întrucât, până la data de 17 octombrie 2018, niciuna dintre părțile semnatare nu a avut inițiativa renegocierii Contractului Colectiv de Muncă la Nivelul Grupului de Unități ale Inspectoratului Școlar Județean Suceava, acesta Continuare »

FSLI cere încă 35 milioane lei pentru plata dobânzilor

Este necesar ca, la rectificarea bugetului de stat pe anul 2018, să se suplimenteze fondurile necesare punerii în executare a hotărârilor judecătorești având ca obiect acordarea de daune-interese moratorii sub forma dobânzii Continuare »

MEN garanteaza că orele efectuate în regim de plata cu ora vor fi achitate integral

Astăzi, 25.10.2018, a avut loc la Ministerul Educației și Cercetării o întâlnire în cadrul căreia s-au abordat  probleme legate de programul EDUSAL, întâlnire solicitată de FSLI în urma deciziei luată în ședința Continuare »

În contextul birocratizării, FSLI cere anularea completarii declarației din L153

Federația Sindicatelor Libere din învățământ a solicitat Ministerului Muncii și Justiției Sociale emiterea unui ordin de ministru de modificare a Ordinului ministrului muncii și justiției sociale nr. 2169/2018 de aprobare a Metodologiei Continuare »

 

Peste 50% dintre angajaţii din educaţie cer dotarea şcolilor cu materiale didactice şi mijloace moderne de predare

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a realizat un sondaj de opinie în rândul angajaţilor din sistemul de educaţie privind situaţia în care se află în acest moment unităţile de învăţământ din România. Lipsa materialelor didactice, precum şi a mijloacelor moderne de predare, cum ar fi calculatoarele sau tablele interactive, îngreunează activitatea dascălilor la catedră. Cel mai grav este însă, faptul că sunt, în continuare, şcoli în care lipsesc grupurile sanitare sau apa curentă. Potrivit acestui sondaj de opinie, 53% dintre repondenţi cer Ministerului Educaţiei Naţionale să investească bani în dotarea şcolilor.

În cadrul acestui sondaj de opinie, angajaţii din mai multe unităţi de învăţământ au fost întrebaţi ce dotări lipsesc şcolilor în care îşi desfăşoară activitatea. 48% au declarat că lipsesc mijloacele moderne de predare, printre care calculatoarele şi conexiunea la internet, tablele interactive, videoproiectoarele sau imprimantele. 43% dintre răspunsuri indică lipsa materialelor didactice. 30% dintre repondenţi vorbesc despre lipsa sălilor de sport, iar 15% s-au plâns de lipsa laboratoarelor sau a bibliotecilor. Mulţi dintre colegii care au participat la acest sondaj de opinie au indicat chiar toate aceste lipsuri.

În privinţa acestor lipsuri din unităţile de învăţământ, aprecierile au fost diferite de la o şcoală la alta, în funcţie de mediul rural-urban sau de finanţarea de care beneficiază şcoala respectivă. Redăm câteva dintre răspunsurile colegilor noştri: “Lipsesc materialele de curăţenie şi de igienizare”, “Lipseşte mobilierul special pentru centrele de activitate”, “Nu avem xerox”, “Nu avem materiale didactice necesare desfăşurării activităţilor. Toate sunt cumpărate de educatoarele din grădiniţă”, “Nu avem calculatoare noi şi lipsesc toaletele în interiorul şcolii”, “Nu avem încălzire centrală”, “Lipseşte o magazie pentru materiale”, “Nu avem apă curentă şi nici grupuri sanitare”. Acestea sunt doar o parte dintre exemplele date de colegii noştri.

O altă întrebare a făcut referire la aşteptările cadrelor didactice în privinţa investiţiilor pe care Ministerul Educaţiei Naţionale ar trebui să le facă. Astfel, 53% dintre repondenţi au spus că ar trebui făcute investiţii în materialele didactice, precum şi în dotarea unităţilor de învăţământ, 42% dintre angajaţi au spus că şi-ar dori ca MEN să acorde bani pentru cursurile de perfecţionare a cadrelor didactice, 14% dintre răspunsuri au indicat necesitatea manualelor şcolare, iar 5% aşteaptă ca MEN să investească mai mult în calitatea oamenilor din sistem şi în remunerarea acestora.

Sondajul a fost realizat în perioada 3 – 23 mai 2018, atât în mediul online, cât şi prin aplicarea unor chestionare direct în unităţile de învăţământ. În total, la sondaj au participat 5.628 de angajaţi din sistemul de educaţie: personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic. La acest sondaj au răspuns angajaţi din educaţie din: Arad, Bacău, Bihor, Călăraşi, Constanţa, Cluj, Galaţi, Harghita, Iaşi, Suceava şi Vrancea.