FSLI: Legea manualului școlar este obligatorie

Parlamentul trebuie să trateze cu seriozitate dezbaterea și adoptarea acestui act normativ Liderul Federației sindicale, Simion Hăncescu, susține că din cauza intereselor financiare ale editurilor, acestea au transformat elevii în „simple victime Continuare »

FSLI, avertisment pentru Guvern: Cinci probleme majore în educaţie

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a înaintat Premierului Mihai Tudose un memoriu privind situaţia sistemului de învăţământ din România. Atragem atenţia Executivului asupra programelor şcolare învechite, care  suprasolicită elevii. Noul an şcolar Continuare »

Creșteri salariale în educație, doar pe hârtie!

FSLI: Salariile nete din educaţie nu cresc în 2018 cu 50%, cum anunță Guvernul, ci cu maximum 25% Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ i-a atras atenţia Premierului Mihai Tudose, în cadrul unei Continuare »

FSLI așteaptă o poziție clară a Guvernului asupra problemelor din educație

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, în numele celor 170.000 de membri, ale căror interese le apără, aduce în atenţie câteva probleme, aşteptând o poziţie clară a Guvernului României referitoare la acestea: Conform Continuare »

 

Neajunsuri, lacune și inadvertențe în Legea salarizării unitare

Colegiul Național al Liderilor F.S.L.I., analizând proiectul  Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în ansamblul său, precum și anexa referitoare la familia ocupațională ”Învățământ”, a constatat o serie de neajunsuri, lacune și inadvertențe, cele mai importante fiind:

  1. Încălcarea Programului de guvernare aprobat de Parlamentul României, în condițiile în care acesta prevede o creștere a salariilor cu 20%, începând cu data de 01 iulie 2017 și cu 30% de la data de 01 ianuarie 2018, iar în proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice se propune ca prima tranșă de majorare, în procent de 50%, să se acorde de la data de 01 ianuarie 2018. Această propunere înseamnă o diminuare cu 6% a majorărilor salariale și, ceea ce este mai important, provoacă în rândul salariaților din sistemul de învățământ o stare de neîncredere și suspiciune referitoare la transpunerea în practică a prevederilor viitoarei legi privind salarizarea unitară;
  2. Poziționarea în grila de salarizare a funcțiilor didactice este nemulțumitoare, atâta timp cât, pe o scară de la 1 la 12, coeficientul maxim de multiplicare pentru profesorul S, cu gradul didactic I, ar urma să fie în anul 2023 de 2,76 (la gradația 5), coeficient care reprezintă 0,23 din indemnizația Președintelui României. Precizăm că în Legea nr. 284/2010, aceeași funcție are coeficientul 5,36 pe o scară de la 1 la 15, ceea ce reprezintă 0,35 din indemnizația Președintelui României. Proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice demonstrează faptic că învățământul nu este o prioritate națională, așa cum se clamează;
  3. Propunerea anormală ca un număr apreciabil de indemnizații de conducere să fie inferioare salariilor de bază pentru funcțiile didactice de predare;
  4. Există anomalii și în ceea ce privește salariile propuse pentru personalul didactic auxiliar și pentru personalul nedidactic.

În aceste condiții Colegiul Național al Liderilor F.S.L.I. solicită Parlamentului României următoarele:

  1. aplicarea primei tranșe de majorare de la data de 01 iulie 2017 și a celei de- a doua, începând cu data de 01 ianuarie 2018, în conformitate cu prevederile Programului de guvernare aprobat de Parlamentul României;
  2. revizuirea coeficienților de ierarhizare pentru funcția didactică de predare, astfel încât salariul de bază maxim în învățământul preuniversitar, corespunzător gradației 0 să reprezinte aproximativ 0,28 din indemnizația Președintelui României. Această modificare se impune și pentru a transpune în practică  mai multe decizii ale Curții Constituționale a României (202/2015; 510/2015; 597/2015;etc) conform cărora “…deși legiuitorul are dreptul, potrivit Legii fundamentale, de a reglementa salarizarea personalului didactic și didactic auxiliar, totuși, în activitatea de legiferare în această materie, legiuitorul trebuie să țină seama că învățământul constituie prioritate națională, iar salarizarea personalului didactic și didactic auxiliar trebuie să fie în acord cu rolul și importanța muncii prestate”;
  3. remedierea anomaliilor din proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, în ceea ce privește grilele propuse pentru funcțiile de conducere, precum și pentru anumite funcții didactice auxiliare și nedidactice.

Colegiul Național al Liderilor FSLI a hotărât, în numele membrilor de sindicat ale căror interese le reprezintă că, în situația în care Parlamentul României nu va remedia problemele semnalate, urmează să se declanșeze acțiuni legale de protest.

Colegiul Național al Liderilor FSLI

Președinte,
Simion Hancescu