Rezultatele întrecerilor din cadrul Spartachiadei Profesorilor, ediția a VI-a

  În perioada 21-23 septembrie 2018, la Suceava, s-a desfășurat ediția a VI-a a Spartachiadei Profesorilor sub egida Centenarului Marii Uniri. An de an, evenimentul este organizat de Alianța Sindicatelor din Învățământ Continuare »

În anul Centenarului unim profesorii din România, Cernăuţi şi Republica Moldova la Spartachiadă

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava, afiliată Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ organizează şi în acest an ”Spartachiada Profesorilor”, care a ajuns la cea de-a VI-a ediție. Evenimentul din acest an se desfășoară Continuare »

MEN are în intenție recuperarea unor sume de bani în mod ilegal

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a înaintat Ministerului Educației Naționale o adresă prin care trage un semnal de alarmă asupra intenției MEN de a recupera în mod ilegal niște sume de bani. Continuare »

FSLI cere Parlamentului României legea prin care cadrul didactic capătă statutul de autoritate publică

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ sesizează instituţiile statului să intervină într-un caz de o gravitate aparte: o învăţătoare din judeţul Călăraşi a fost agresată de mama unor elevi, chiar în şcoală, în Continuare »

Toți salariații primesc vouchere în valoare de 1450 lei

Soluția propusă de FSLI, pentru a ieși din impasul legat de vouchere, de a se acorda suma de 1450 lei, indiferent dacă salariații au lucrat un an sau mai puțin, în intervalul Continuare »

 

Neajunsuri, lacune și inadvertențe în Legea salarizării unitare

Colegiul Național al Liderilor F.S.L.I., analizând proiectul  Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în ansamblul său, precum și anexa referitoare la familia ocupațională ”Învățământ”, a constatat o serie de neajunsuri, lacune și inadvertențe, cele mai importante fiind:

  1. Încălcarea Programului de guvernare aprobat de Parlamentul României, în condițiile în care acesta prevede o creștere a salariilor cu 20%, începând cu data de 01 iulie 2017 și cu 30% de la data de 01 ianuarie 2018, iar în proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice se propune ca prima tranșă de majorare, în procent de 50%, să se acorde de la data de 01 ianuarie 2018. Această propunere înseamnă o diminuare cu 6% a majorărilor salariale și, ceea ce este mai important, provoacă în rândul salariaților din sistemul de învățământ o stare de neîncredere și suspiciune referitoare la transpunerea în practică a prevederilor viitoarei legi privind salarizarea unitară;
  2. Poziționarea în grila de salarizare a funcțiilor didactice este nemulțumitoare, atâta timp cât, pe o scară de la 1 la 12, coeficientul maxim de multiplicare pentru profesorul S, cu gradul didactic I, ar urma să fie în anul 2023 de 2,76 (la gradația 5), coeficient care reprezintă 0,23 din indemnizația Președintelui României. Precizăm că în Legea nr. 284/2010, aceeași funcție are coeficientul 5,36 pe o scară de la 1 la 15, ceea ce reprezintă 0,35 din indemnizația Președintelui României. Proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice demonstrează faptic că învățământul nu este o prioritate națională, așa cum se clamează;
  3. Propunerea anormală ca un număr apreciabil de indemnizații de conducere să fie inferioare salariilor de bază pentru funcțiile didactice de predare;
  4. Există anomalii și în ceea ce privește salariile propuse pentru personalul didactic auxiliar și pentru personalul nedidactic.

În aceste condiții Colegiul Național al Liderilor F.S.L.I. solicită Parlamentului României următoarele:

  1. aplicarea primei tranșe de majorare de la data de 01 iulie 2017 și a celei de- a doua, începând cu data de 01 ianuarie 2018, în conformitate cu prevederile Programului de guvernare aprobat de Parlamentul României;
  2. revizuirea coeficienților de ierarhizare pentru funcția didactică de predare, astfel încât salariul de bază maxim în învățământul preuniversitar, corespunzător gradației 0 să reprezinte aproximativ 0,28 din indemnizația Președintelui României. Această modificare se impune și pentru a transpune în practică  mai multe decizii ale Curții Constituționale a României (202/2015; 510/2015; 597/2015;etc) conform cărora “…deși legiuitorul are dreptul, potrivit Legii fundamentale, de a reglementa salarizarea personalului didactic și didactic auxiliar, totuși, în activitatea de legiferare în această materie, legiuitorul trebuie să țină seama că învățământul constituie prioritate națională, iar salarizarea personalului didactic și didactic auxiliar trebuie să fie în acord cu rolul și importanța muncii prestate”;
  3. remedierea anomaliilor din proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, în ceea ce privește grilele propuse pentru funcțiile de conducere, precum și pentru anumite funcții didactice auxiliare și nedidactice.

Colegiul Național al Liderilor FSLI a hotărât, în numele membrilor de sindicat ale căror interese le reprezintă că, în situația în care Parlamentul României nu va remedia problemele semnalate, urmează să se declanșeze acțiuni legale de protest.

Colegiul Național al Liderilor FSLI

Președinte,
Simion Hancescu