Camerele de supraveghere nu rezolvă problema violenței în spațiul școlar

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Hartet” nu susțin inițiativa Ministerului Educației privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice și Continuare »

Oferta de odihnă și tratament pentru anul 2024

După o perioadă plină de provocări și realizări, ca în fiecare an, vă oferim posibilitatea de a vă planifica concediul de odihnă. Tocmai de aceea, am pregătit o selecție de oferte concepute Continuare »

Școlile din România au nevoie urgentă de o strategie de combatere a violenței de orice gen

Sistemul de educație din România își arată din nou vulnerabilitatea în fața cazurilor de violență și abuz, fie că vorbim despre situația de la Școala “Nicolae Titulescu” din Capitală sau de cazul Continuare »

FSLI condamnă consumul de droguri

Consumul de droguri trebuie stopat, iar cei implicaţi în traficul de substanţe, indiferent cine sunt, trebuie să răspundă în faţa legii! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ condamnă acţiunea persoanelor care au avut Continuare »

Contractul Colectiv de Muncă a fost înregistrat la MInisterul Muncii

  În data de 5 iulie 2023, la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost înregistrat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Descarcă CCMUNSNCIP Continuare »

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație!

SUNT ÎN GREVĂ! Pentru că îmi pasă de educație! Pentru că mi-am respectat elevii și pe părinții acestora! Pentru că m-am săturat de CONTINUA REFORMĂ, fără noimă, fără obiective, fără ținte strategice, Continuare »

Cuvântul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023

Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava își reiterează publicația ”Cuvântul Sindicatului” în contextul noilor provocări din domeniul educației. Cuvantul Sindicatului – Anul VIII, Nr. 1 (13), mai 2023 Continuare »

A fost emis Ordinul privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anii 2023-2026

A fost emis Ordinul privind aprobarea Regulamentului de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ se stat  în Minsterul Educației și în alte instituții publice din subordinea/coordonarea acestuia, pentru anii Continuare »

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice

FSLI depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice! Parlamentarii care refuză adoptarea acestei legi devin complicii agresorilor din şcoli! Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va depune din Continuare »

 

Congres internațional FSLI – Cum privim dislexia?

În perioada 09 – 11 mai 2016, la sediul din Bulevardul Regina Elisabeta nr. 32, sector 5, București, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a organizat Congresul Internațional cu tema Adaptarea copiilor cu tulburări specifice de învățare în școlile din România: provocări și oportunități pentru actualele politici educaționale, abordând astfel, în premieră în țara noastră, o problemă complexă a sistemului românesc de învățământ preuniversitar, a cărei prezență, insuficient cunoscută sau insuficient asumată, creează mari neajunsuri, afectând deopotrivă elevi, părinți și cadre didactice.

Tulburările specifice de învățare – dislexia, disortografia, disgrafia, discalculia – nu reprezintă boli, așa cum, din păcate, se crede, ci particularități cognitive care au cauze neurologice, hormonale și ereditare. Nefiind o boală, este evident că aceste tulburări de învățare nu pot fi „vindecate” dar ele pot fi corectate. Pentru compensarea acestora, copiii au nevoie de sprijin specializat, de mult exercițiu, de metode și mijloace de intervenție remedială, de instrumente compensative și dispensative. Toate instrumentele de intervenție și specialiștii în domeniu nu le pot veni în ajutor copiilor dacă tulburările nu sunt rapid depistate și corect diagnosticate. Din acest punct de vedere, un rol extraordinar de important îl au părinții și profesorii, pentru că ei sunt cei care petrec cel mai mult timp cu copiii, având astfel șansa de a observa cel mai bine comportamentul, evoluția și performanțele lor.

Este foarte important, vital chiar, ca părinții copiilor cu tulburări specifice de învățare să accepte faptul că au copii oarecum diferiți de ceilalți copii, să înțeleagă faptul că nu este nimic rușinos în acceptarea acestor diferențe în perceperea, explorarea și înțelegerea realității. Cadrele didactice au și ele un rol foarte important în identificarea copiilor cu tulburări specifice de învățare și în efortul de a-i ajuta să progreseze prin mijloace specifice, individualizate. De aceea, formarea lor inițială și continuă trebuie să atingă cei mai înalți parametri în ceea ce privește calitatea.

Obiectivele Congresului Internațional au fost identificarea ideilor și a principiilor care vor sta la baza metodologiei care urmează a fi dată în aplicarea Legii nr. 6/2016, informarea și formarea părinților și a cadrelor didactice, care se confruntă tot mai frecvent cu copii cu tulburări de învățare, asigurarea șanselor egale la o educație de calitate pentru copiii cerințe educative speciale și implementarea metodelor inovative de depistare și tratare a tulburărilor specifice de învățare.

Prin organizarea acestui congres, F.S.L.I. a demonstrat, încă o dată, că este organizația profesională care se preocupă de toate problemele cu care se confruntă învățământul preuniversitar din România, că are o abordare constructivă, identificând problemele, oferind și soluții pentru rezolvarea acestora, că este organizația care nu doar vorbește ci și face.